Sorry hoor, maar ik begin een beetje ziek te worden van fanboys op internet. Het gaat er echt niet om de specs. Alhoewel Nintendo nog nooit een zwakke console uitgebracht heeft(NES was krachtiger dan Atari 2600, SNES krachtiger dan Mega Drive, N64 krachtiger dan PS, GC vergelijkbaar met Xbox en krachtiger dan PS2) gaat iedereen er ineens van uit dat Nintendo nu ineens de zwakste is terwijl ze
dezelfde hardwareleveranciers als MS hebben. Dan wordt de grootte van de Revolution aangevoerd als reden dat hij zwak is, terwijl niemand zich blijkt te beseffen dat de GameCube maar een kwart van de grootte van de Xbox is en ze redelijk in de buurt van elkaar liggen op grafisch gebied.
Vervolgens creëeren een aantal fans zelf een hype en als dat niet waar blijkt te zijn geeft iedereen ineens de schuld aan Nintendo! Ja echt, het is de schuld van Nintendo dat anderen leugens verspreiden! Nintendo is nu aan het wachten om alles te onthullen op een moment dat niet alle aandacht naar Sony en Microsoft uitgaat. Zolang niemand weet wat Nintendo
Voor de console fabrikant draait het om winst maken. Toen Nintendo de GameCube uitbracht waren ze de enige console-fabrikant die winst maakte op de console en spellen, de entertainment divisie van Microsoft heeft net een recordverlies geboekt en Sony staat mede dankzij de divisie die verantwoordelijk is voor de PlayStation
61 miljard dollar in het rood. Nintendo heeft sinds 1997 7 miljard dollar aan winst geboekt. Dit komt bovenop bijna 10 miljard dollar aan liquide middelen die Nintendo heeft. Nintendo is vanuit een economisch standpunt het enige bedrijf die in de huidige generatie een succesvolle console heeft.
Het draait niet om de specs van je console. Het gaat er om dat je plezier hebt met de spellen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de enige ben die er zo over denkt. Ik weet één ding, Nintendo maakt vandaag de dag nog steeds sommige van de beste spellen die er verkrijgbaar zijn. Kijk GameRankings er maar op na, daar zijn van de top 20 vijf spellen van Nintendo, waar er twee van de afgelopen 2 jaar tussen staan. Kijk je naar de top 50 dan zijn 9 spellen van Nintendo. Geen enkele andere spelontwikkelaar is op die manier gerepresentateerd in de top 50. Nintendo heeft op het gebied van kwaliteit van spellen nooit teleurgesteld, toch roept iedereen dat Nintendo niet weten waar ze mee bezig zijn en dat ze binnen een paar jaar verdwenen zijn. Nintendo zegt zelf dat ze een eenvoudige manier zoeken om er voor te zorgen dat een grotere groep van spelers meer plezier kan beleven, dit is de essentie van wat Nintendo met de nieuwe console wil bereiken.
Zolang er op een console spellen zijn waar je enorm veel plezier aan kan hebben zal die console goed verkopen. Mocht Nintendo echt de weg kwijt zijn en er komen geen spellen waar je plezier aan hebt en ze geen nieuwe core-business vinden, dan pas kun je zeggen dat Nintendo er geweest is. Maar tot nu toe is en blijft Nintendo een kerngezond bedrijf dat nog steeds sommige van de beste spellen maakt.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'