Het grote Next-Gen Console Roddel Topic*

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.851 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128656

FoggyFreek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:04:
Sorry hoor, maar waarom wil je backward's compatibilty?
Wil je nogsteeds PGR2 spelen als je PGR3 hebt? En al wil je het, dan start je toch gewoon je Xboxje weer op?
Ik snap niet waarom mensen dat zo belangrijk vinden.
net alsof gelijk bij de release alle voorgaande xbox spellen een nieuwe versie komt die je gelijk op je nieuwe xbox kan spelen... daarbij komt nog dat je dan al meer spellen hebt die je kan spelen op je xbox wat ook wel gebruiksvriendelijk is... ik vind het helemaal geen gekke feature.. maar ja meningen verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik zou het heerlijk vinden om alle oude Nintendo games op 1 console te kunnen spelen, net zoals Sega, X-box of Playstation games. Hoef ik in ieder geval niet 800 van die dingen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Heeft nintendo nog wat laten zien? of begint het pas later die show van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 14:21
http://www.gamespot.com/e3/e3live.html

Begint pas over een uurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144620

:7

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 144620 op 19-05-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 07:03

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 93354 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:42:
Heeft nintendo nog wat laten zien? of begint het pas later die show van hun?
Nintendo heeft niets laten zien en Nintendo laat voorlopig ook niets zien:
As far as the Revolution is concerned, development is going really well. But at the same time, this is a trade show and we want to concentrate on our business for this year. So rather than rush out in a panic and try to get a bunch of information out to people, we want to give out some of the general concepts and we're going to save everything else for when we're all set. Next year, when it's the year of the Revolution, we'll bring out everything from under the wrapping paper.
Bron.

In dat interview wordt gezegd dat een Spaceworld mogelijk de eerstvolgende keer zal zijn dat je iets over de Revolution hoort.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Weet iemand dan ongeveer een datum van Spaceworld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Whut?! schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:42:
Weet iemand dan ongeveer een datum van Spaceworld?
Vroeger was dat in September, maar Nintendo heeft Spaceworld voor het laatst in het jaar 2000 gehouden. Toen werden de GameCube en de GBA er onthuld. Nintendo heeft in 2001 besloten geen beurs te houden vanwege de lancering van de GameCube in Japan en sindsdien wordt er ieder jaar gesproken over het terugbrengen van de beurs. Er is dus zelfs een kans dat er geen Spaceworld wordt gehouden en dat je op een later tijdstip er pas weer wat over hoort.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:27:
[...]

Nintendo heeft niets laten zien en Nintendo laat voorlopig ook niets zien:

[...]

Bron.

In dat interview wordt gezegd dat een Spaceworld mogelijk de eerstvolgende keer zal zijn dat je iets over de Revolution hoort.
Dus al die geruchten op internet zijn niet waar? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even nog twee quotes uit dat interview over de kracht van de Rev daar dat toch iets is wat veel mensen bezig houdt:
Shigeru Miyamoto: You know, I didn't get a chance to see the Sony and Microsoft presentations for myself, but from what I've heard from people it sounds like they are going to be using cutting-edge technology, as are we. However, the way that they are planning on implementing that technology is obviously very different from the route that we're going to be taking. On the business side of things I see where we're going and I see where they're going and I'm not worried at all. I don't think it's going to influence us at all. We're good to go.
IGNcube: Coming back to power. We apologize, but if we don't get some answers our readers are going to go insane. What are the tech specs for Revolution? Or, to put it another way, is Revolution as powerful as Xbox 360?

Shigeru Miyamoto: You know, in regard to the power of the Nintendo Revolution versus, say, the Xbox 360, we're looking at making a small, quiet, affordable console. If you look at trying to incorporate all that, of course we might not have the horsepower that some other companies have, but if you look at the numbers that they're throwing out, are those numbers going to be used in-game? I mean, those are just numbers that somebody just crunched up on a calculator. We could throw out a bunch of numbers, too, but what we're going to do is wait until our chips are done and we're going to find out how everything in the game is running, what its peak performance is, and those are the numbers that we're going to release because those are the numbers that really count.

I do think it's very irresponsible for people to say, "This is what we're running out. This is the power of our machine," when they're not even running on final boards. I think the professional's job is to not believe those numbers.
Bron.

Lijkt er dus op dat de Rev echt wel up to date technologie gebruikt, maar dat er minder wordt ingezet op brute kracht en meer op betaalbaar, klein en stil. Ik denk dus dat hij minder krachtig wordt dan de 360 en de PS3. Ik hoop dat het verschil niet te groot is en dat het waar is dat de kracht ook niet nodig zou zijn en dat de gamer dat dan ook doorheeft.

Voorts krijg ik het gevoel dat de Rev de als laatste van de drie gelanceerd zal worden. Aangezien de devkits nog niet verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:55:
Even nog twee quotes uit dat interview over de kracht van de Rev daar dat toch iets is wat veel mensen bezig houdt:

[...]

[...]

Bron.

Lijkt er dus op dat de Rev echt wel up to date technologie gebruikt, maar dat er minder wordt ingezet op brute kracht en meer op betaalbaar, klein en stil. Ik denk dus dat hij minder krachtig wordt dan de 360 en de PS3. Ik hoop dat het verschil niet te groot is en dat het waar is dat de kracht ook niet nodig zou zijn en dat de gamer dat dan ook doorheeft.

Voorts krijg ik het gevoel dat de Rev de als laatste van de drie gelanceerd zal worden. Aangezien de devkits nog niet verstuurd zijn.
Ik denk dat je het verkeerd interpreteerd. De GameCube was ook minder krachtig dan de Xbox, maar de hardware was beter op elkaar afgestemd. De GameCube had geen echte bottlenecks waardoor het prestatieverschil in de praktijk redelijk meeviel. Nintendo heeft vlak voor de lancering van de GC de kloksnelheid van de CPU met 90 Mhz omlaag gehaald, zodat die van de GPU met 100 Mhz omhoog kon. De GC was ook veel kleiner en goedkoper dan de twee concurrenten en verbruikt veel minder stroom. Toch kan hij qua prestaties zich nog steeds meten met de andere twee, terwijl Nintendo toen ook al zei dat specs niet belangrijk waren.

Dat van die devkits is niet zo erg. Nintendo gaat meteen de final versie van de devkit versturen en code die geschreven is voor de huidige GameCube devkits kan zonder aanpassingen opnieuw worden gebruikt voor de Revolution. Aan development voor de Revolution kan dus begonnen worden en de final devkits zullen rond dezelfde tijd gelanceerd worden als die van de concurrenten. Dat zou dus geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:30
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:55:
Lijkt er dus op dat de Rev echt wel up to date technologie gebruikt, maar dat er minder wordt ingezet op brute kracht en meer op betaalbaar, klein en stil.
Oftewel minder cutting edge dan de concurrentie.
Ik denk dus dat hij minder krachtig wordt dan de 360 en de PS3. Ik hoop dat het verschil niet te groot is en dat het waar is dat de kracht ook niet nodig zou zijn en dat de gamer dat dan ook doorheeft.
Dat natuurlijk mooie marketing blaat. Tuurlijk, door de cijfers van MS en Sony moet je je ook niet laten overrompelen, maar next-gen is next-gen. Processorkracht is recht-evenredig met de mogelijkheid van de ontwikkelaar om zich uit te leven (of dat gebeurd is een tweede, maar een redelijk aantal zal dat toch wel doen). Als deze bij voorbaat gelimiteerd(er) is, tsja, dan lever je gewoon mindere spullen.
Dat is nogal evident.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:11:
[...]
Oftewel minder cutting edge dan de concurrentie.

[...]
Dat natuurlijk mooie marketing blaat. Tuurlijk, door de cijfers van MS en Sony moet je je ook niet laten overrompelen, maar next-gen is next-gen. Processorkracht is recht-evenredig met de mogelijkheid van de ontwikkelaar om zich uit te leven (of dat gebeurd is een tweede, maar een redelijk aantal zal dat toch wel doen). Als deze bij voorbaat gelimiteerd(er) is, tsja, dan lever je gewoon mindere spullen.

[...]

Dat is nogal evident.
Ach blijkbaar zijn de meeste mensen de Gamecube alweer vergeten....

Wat was deze console vergeleken met de Xbox/PS2:

1 Klein
2 Stiller
3 Betaalbaar

En kwa graphics etc? Beter als de PS2 en net iets minder als de Xbox. Nintendo heeft de naam om zeer effciënte hardware te kunnen combineren met optimaal resultaat.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Gamespot vroeg aan Reggie. "Hoe zit 't met die crazy video"
Reggie zei:"The fan should give us a call"

all fake
Afbeeldingslocatie: http://proxy.guardster.com/cgi-bin/nph-proxy.cgi/010100A/687474702f696d6731372e7061696e7465646f7665722e636f6d2f75706c6f6164732f31372f746f6d6273746f6e652e6a7067

[ Voor 49% gewijzigd door Cabo op 19-05-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Bij nintendo staan games gelukkig op de eerste plaats/ Iedereen zit wel te zeiken maar ik kan alleen nintendo noemen die een game laat zien voor de huidige generatie consoles die ECHT indruk maakt. Ik heb het dus over zelda, voor de andere is de huidige generatie alweer bijzaak want ze moeten oorlog voeren met cijfertjes.....Petje af voor nintendo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ach zelfs voordat ze ook maar iets hebben gezien van de Revolution word Nintendo alweer afgeschreven. Typerend....

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:34:
Ach zelfs voordat ze ook maar iets hebben gezien van de Revolution word Nintendo alweer afgeschreven. Typerend....
Mjah ik vind dat nintendo gewoon niks had moeten zeggen over de revo. Wat ze nu hebben laten zien is eigelijk gewoon een domper. Wacht dan totdat je games enzo kan laten zien zodat mensen iig een indruk krijgen van je console, kom niet alleen met een design terwijl de concurrentie met kick ass presentaties komt.

Je kan er nu dus ook vanuit gaan dat de revo de langzaamste van de 3 word. De revo krijgt min of meer dezelfde hw als de xbox360 alleen zal het dan wel om langzamere versies gaan dus zelfs als ze het goed afstemmen op elkaar zullen ze wel niet sneller zijn dan de xbox360.

Ik hoop iig dat nintendo dan wel moet coole controllers komt en bij de launch al een heleboel goede titels heeft. Ik heb ook een DS gekocht voor de gameplay maar soms als ik PSP screens zie krijg ik daar toch een klein beetje spijt van omdat er zo weinig DS games zijn die goed gebruik maken van de DS (eigelijk geen 1). Als zelda enzo komen zal dat gevoel wel weggaan maartoch, veel mensen zullen toch liever voor mooiere gfx gaan als er aan het begin niet al iets vets is aan de revo controls.

Ik hoop wel dat het goed zit met 3th party support, op de ps3 zag ik wel wat games die me cool leken, de xbox360 leek mij vooral voor racegames/shooters te worden terwijl ik meer van platform/adventure houd. Als de revo echt zo goedkoop word haal ik misschien wel een ps3 en revo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 18:34

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat ik uit het interview met Miyamoto kan opmaken is dat de Rev een heel andere weg inslaat dan de PS3 en de Xbox360, die elkaar met brute kracht willen verslaan. Ik denk dat de Rev zich gaat focussen op een andere richting van gameplay, welke dat is, dat zal het revolutionaire eraan moeten zijn. Volgens mij willen ze van de Rev meer een gezinsmachine maken, met games die makkelijk te spelen zijn (oude ninty games, voor de oudere generatie), zodat het hele gezin kan meespelen. Een beetje het idee zoals nu eigenlijk de Mario games voor de Gamecube zijn. Games die makkelijk onder de knie te krijgen zijn, niet al te serieus, maar wel (eigen mening) ontzettend leuk.

De Revolution zal zeer waarschijnlijk ook de goedkoopste van het hele stel worden, wat ook aantrekkelijk is voor een gezinsmachine. De mensen die graag het mooiste van het mooiste willen zien en spelen, hebben daar wel wat meer geld voor over, dan de gemiddelde huisvader die gewoon af en toe een spelletje wil spelen.

Tuurlijk zal de Revolution wel hele mooie plaatjes kunnen genereren, maar ik denk dat de Xbox360 en PS3 daar gewoon verder in kunnen gaan. De mensen die voor de Rev gaan, gaan voor de richting waarin de Rev gaat. De anderen gaan voor de Xbox360 of PS3, omdat die weg hun gewoon meer aanstaat.

Ik krijg het idee dat de Rev aanstuurt op een grotendeels andere doelgroep dan de Xbox360 en de PS3, die dan directe concurrenten gaan zijn. De Rev kan er mooi naast bestaan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 09:02
Ik vind het zo'n onzin, waarom word nintendo op basis van helemaal niks zo de hemel in geprezen. Kijk je hoeft het van mij ook niet te gaan bashen ofzo, maar op dit moment zou dat toch begrijpelijker zijn na die fantastische E3 presentatie. Wat een onzin, revolution doet net zo hard mee met xbox en playstation, een "keuze" voor minder nadruk op hardware maakt het nog steeds niks anders dan een console, alleen een langzamere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
kan een PS3 nu gewoon op een TFT scherm???

anders kan je dus helemaal geen HD-voordelen krijgen zonder HDTV...
met een vga box oid. krijg je toch weer kwalitiet van het signaal...

iemand die dit weet?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Caboman schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:23:
Gamespot vroeg aan Reggie. "Hoe zit 't met die crazy video"
Reggie zei:"The fan should give us a call"

all fake
[afbeelding]
Sorry hoor, maar ik begin een beetje ziek te worden van fanboys op internet. Het gaat er echt niet om de specs. Alhoewel Nintendo nog nooit een zwakke console uitgebracht heeft(NES was krachtiger dan Atari 2600, SNES krachtiger dan Mega Drive, N64 krachtiger dan PS, GC vergelijkbaar met Xbox en krachtiger dan PS2) gaat iedereen er ineens van uit dat Nintendo nu ineens de zwakste is terwijl ze dezelfde hardwareleveranciers als MS hebben. Dan wordt de grootte van de Revolution aangevoerd als reden dat hij zwak is, terwijl niemand zich blijkt te beseffen dat de GameCube maar een kwart van de grootte van de Xbox is en ze redelijk in de buurt van elkaar liggen op grafisch gebied.

Vervolgens creëeren een aantal fans zelf een hype en als dat niet waar blijkt te zijn geeft iedereen ineens de schuld aan Nintendo! Ja echt, het is de schuld van Nintendo dat anderen leugens verspreiden! Nintendo is nu aan het wachten om alles te onthullen op een moment dat niet alle aandacht naar Sony en Microsoft uitgaat. Zolang niemand weet wat Nintendo

Voor de console fabrikant draait het om winst maken. Toen Nintendo de GameCube uitbracht waren ze de enige console-fabrikant die winst maakte op de console en spellen, de entertainment divisie van Microsoft heeft net een recordverlies geboekt en Sony staat mede dankzij de divisie die verantwoordelijk is voor de PlayStation 61 miljard dollar in het rood. Nintendo heeft sinds 1997 7 miljard dollar aan winst geboekt. Dit komt bovenop bijna 10 miljard dollar aan liquide middelen die Nintendo heeft. Nintendo is vanuit een economisch standpunt het enige bedrijf die in de huidige generatie een succesvolle console heeft.

Het draait niet om de specs van je console. Het gaat er om dat je plezier hebt met de spellen, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat ik de enige ben die er zo over denkt. Ik weet één ding, Nintendo maakt vandaag de dag nog steeds sommige van de beste spellen die er verkrijgbaar zijn. Kijk GameRankings er maar op na, daar zijn van de top 20 vijf spellen van Nintendo, waar er twee van de afgelopen 2 jaar tussen staan. Kijk je naar de top 50 dan zijn 9 spellen van Nintendo. Geen enkele andere spelontwikkelaar is op die manier gerepresentateerd in de top 50. Nintendo heeft op het gebied van kwaliteit van spellen nooit teleurgesteld, toch roept iedereen dat Nintendo niet weten waar ze mee bezig zijn en dat ze binnen een paar jaar verdwenen zijn. Nintendo zegt zelf dat ze een eenvoudige manier zoeken om er voor te zorgen dat een grotere groep van spelers meer plezier kan beleven, dit is de essentie van wat Nintendo met de nieuwe console wil bereiken.

Zolang er op een console spellen zijn waar je enorm veel plezier aan kan hebben zal die console goed verkopen. Mocht Nintendo echt de weg kwijt zijn en er komen geen spellen waar je plezier aan hebt en ze geen nieuwe core-business vinden, dan pas kun je zeggen dat Nintendo er geweest is. Maar tot nu toe is en blijft Nintendo een kerngezond bedrijf dat nog steeds sommige van de beste spellen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
schnumi schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:17:
[...]

1 Klein
2 Stiller
3 Betaalbaar

En kwa graphics etc? Beter als de PS2 en net iets minder als de Xbox. Nintendo heeft de naam om zeer effciënte hardware te kunnen combineren met optimaal resultaat.
Hmm, nu maken graphics opeens wel weer uit.... Overigens waren de meeste games op de cube games die nu niet bepaald ze grenzen van z'n grafisch kunnen opzoeken, iets dat op de andere 2 consoles met enige regelmaat gedaan werd (Halo, GTA series).

Kijk, mij maakt het echt niet uit welke console je neemt hoor. Ik heb er nog nooit 1 gehad en dit wordt denk ik de eerste keer dat ik er 1 ga halen, dus ik sta open voor alle suggesties, en die van Nintendo vind ik tot nu toe met afstand het minst interessant (niet in het minst om het type games dat je er voornamelijk op vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Bong-One schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:39:
Ik vind het zo'n onzin, waarom word nintendo op basis van helemaal niks zo de hemel in geprezen. Kijk je hoeft het van mij ook niet te gaan bashen ofzo, maar op dit moment zou dat toch begrijpelijker zijn na die fantastische E3 presentatie. Wat een onzin, revolution doet net zo hard mee met xbox en playstation, een "keuze" voor minder nadruk op hardware maakt het nog steeds niks anders dan een console, alleen een langzamere.
Nintendo zou in eerste instantie helemaal niets laten zien. Ik wacht het in ieder geval rustig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 13:20
MetroidPrime schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 02:13:
[...]

Sorry hoor, maar ik begin een beetje ziek te worden van fanboys op internet. Het gaat er echt niet om de specs. Alhoewel Nintendo nog nooit een zwakke console uitgebracht heeft(NES was krachtiger dan Atari 2600, SNES krachtiger dan Mega Drive, N64 krachtiger dan PS, GC vergelijkbaar met Xbox en krachtiger dan PS2) gaat iedereen er ineens van uit dat Nintendo nu ineens de zwakste is terwijl ze dezelfde hardwareleveranciers als MS hebben. Dan wordt de grootte van de Revolution aangevoerd als reden dat hij zwak is, terwijl niemand zich blijkt te beseffen dat de GameCube maar een kwart van de grootte van de Xbox is en ze redelijk in de buurt van elkaar liggen op grafisch gebied..
NES was nieuwer als Atari 2600
SNES was nieuwer als Mega Drive
N64 was nieuwer als PS
GC was nieuwer als PS2

Vandaar dat Nintendo nooit een zwakkere console had vroeger, gewoon nieuwere hardware. Nu komt Nintendo weer als laatst, maar toch duidt alles op mindere specs. Gameplay daar draait het idd om, maar niemand weet wat die zogenaamde revolutie is of moet worden. Misschien is het wel gewoonweg K*T.

Ik denk zelf ook altijd dat Nintendo de betere gameplay heeft, maar dat ligt imo aan het feit dat ik 12 jaar geleden veelvuldig op m'n SNES aan het gamen was toen er nog geen Xbox of Playstation bestond (moeilijk voor te stellen he :) ) Gameplay vandaag de dag is anders dan 12 jaar geleden, 3D is een vooruitgang maar 2D is gewoon toegankelijker. Vroeger deed je ff een potje Mario of StreetFighter of nog beter Double Dragon op de NES. Nu zijn spellen uitgebreider, minder toegankelijk omdat je ipv twee, 20 knoppen gebruikt en het is niet ff snel aan en spelen. Nee, het zijn spellen waar je voor moet gaan zitten...

Neemt niet weg dat ik me er prima mee vermaak BTW.

Je kan het rijtje ook omdraaien :)

Megadrive beter als NES
Saturn/Playstation beter als SNES
Dreamcast beter als N64

[ Voor 77% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 20-05-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 07:11

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Lekkere vergelijking, not. Specs zeggen ook nog eens geen hol over success dus ik snap niet dat iedereen maar doorzeurt over van alles en nog wat.

Sega Master System is een jaar na de NES gereleased...welke van de 2 kickte er aars... ;) Zelfde geld voor PS2 vs. GC trouwens, PS2 deed het ook veel beter.

[ Voor 48% gewijzigd door Max|Burn op 20-05-2005 08:48 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:58
Net van www.standaard.be geplukt:

Nieuwe Microsoft-console blijkt Apple G5

BRUSSEL - De Xbox 360 die Microsoft vorige week op een beurs voorstelde, bleek niet de spelconsole te zijn die de gamer in de winkel mag verwachten, maar een Apple computer.

Medewerkers van AnandTech, een website voor hard- en software nieuws, vonden dat er een en ander niet klopte aan de beeldkwaliteit van de nieuwe Xbox 360 op de E3 spelbeurs. Ze gingen op onderzoek uit en ontdekten dat de console - die geod weggestopt zat onder de bureaus - niet eens aangeschakeld stond. Toen ze de kabels volgden, bleek dat de spelletjes op twee Apple Powermac G5-computers draaiden.

ANDERE WEBSITES
AnandTech

:/ :/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Lees even omhoog ;)

edit: oh sorry ik had vanochtend het alleen in het GC/Rev topic gepost :)

[ Voor 67% gewijzigd door Max|Burn op 20-05-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SurfHenk schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:52:
Net van www.standaard.be geplukt:

Nieuwe Microsoft-console blijkt Apple G5

BRUSSEL - De Xbox 360 die Microsoft vorige week op een beurs voorstelde, bleek niet de spelconsole te zijn die de gamer in de winkel mag verwachten, maar een Apple computer.

Medewerkers van AnandTech, een website voor hard- en software nieuws, vonden dat er een en ander niet klopte aan de beeldkwaliteit van de nieuwe Xbox 360 op de E3 spelbeurs. Ze gingen op onderzoek uit en ontdekten dat de console - die geod weggestopt zat onder de bureaus - niet eens aangeschakeld stond. Toen ze de kabels volgden, bleek dat de spelletjes op twee Apple Powermac G5-computers draaiden.

ANDERE WEBSITES
AnandTech

:/ :/ :/
toon volledige bericht
Eh??? Dit was toch al lang bekend, en zelfs naar buiten gebracht door Microsoft zelf een paar dagen geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 17:58
sorry dan,
ik ben blijkbaar de enige die dit nog niet wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Meesterlijke uitspraak van Kazuo Hirai (CEO van Sony Computer Entertainment America):
We want to pack everything in today and future-proof this as much as possible. It's a box made of future technology as opposed to Xbox 1.5, which seems to be a combination of things available today
bron: http://games.fok.nl/news.php?newsid=4625

Ik hou wel van dat soort uitspraken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:12
Ok, let’s stop this right now. There is some serious wrong information floating around, so I need to clear this up. I grabbed my favorite PR dudes, and they are saying what I was telling a few of you in email:
“We’re not sure where this came from, and is incorrect. At launch, Xbox 360 will be backward compatible with the top Xbox games. Our goal is to have every Xbox game work on Xbox 360. You will NOT need to purchase a new ‘version’ — your original games will work on Xbox 360.”
Bron

Hmmz, dus toch niet een recompile nodig voor een Xbox Backwards' Compatibility?

Er zijn 2 dingen die MS kan gaan doen:

* een Emulator die de originele Xbox compleet emuleert. Op zich zou dit wel mogelijk moeten zijn omdat de Xbox360 toch wel genoeg power zou moeten hebben om te doen, plus dat MS precies weet hoe de originele Xbox in elkaar zit en dus in principe niet veel hoeven te reverse engineeren.

* De originele Xbox spellen worden gerecompiled en op het Live! netwerk gezet. Op deze manier wordt zodra een Xbox spel in de Xbox 360 gestopt wordt een nieuwe executable gedownload voor dit spel zodat het zonder opnieuw te hoeven kopen gewoon speelbaar is. Een executable is meestal niet zo groot en op zich binnen een half uur te downloaden en te bewaren op de HD van de Xbox360...

Just my $0.02

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 20-05-2005 10:25 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
schnumi schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:17:
[...]

1 Klein
2 Stiller
3 Betaalbaar

Mja, maar dan zit je wel met een lelijke paarse doos opgescheept met games waarin voor 80% een mario of een dino de hoofdrol speelt. Wat als je die truttigheid geen reet kan schelen? Ik ben geen 10 meer, dus van die pieperdepiep games rondom mario zijn wellicht wel 'leuk' maar niet aan mij besteed. Waar is de race game ala GT3/4 op de cube? Waar is de MGS killer?

Face it: als je niet geinteresseerd bent in de games die normaliter op de cube worden uitgebracht, dan is het een console die je gewoon niet moet hebben. Dan mag hij 'beter' zijn dan de ps2 in graphics (waar dat op gebaseerd is weet ik niet, maar het zal) maar dat is dan lekker belangrijk.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141390

en wat ik net leuk vind aan een console is dat je de tv opzet, console booten.

cd erin knallen, en spelen maar. 1-2min opstarten en racen of schieten maar !

krijg je die nest gelijk je nu op pc hebt.
Oh ja je kan dit spel wel spelen, maar eerst effe deze, en deze, en deze... update installen. :s

foutje toch van ms. beloof het, en maak het simpel dat het werkt. (ingebakken emulatie dus).

of beloof het niet, en dan weet iedereen gelijk waar die aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Huntor schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:24:
[...]

Bron

Hmmz, dus toch niet een recompile nodig voor een Xbox Backwards' Compatibility?
In dat artikeltje staat alleen dat je de games niet opnieuw hoeft te kopen. Dat klopt. Wel zul je dus compatibele programma code moeten downloaden (die er maar voor een paar games komt) zoals Microsoft al lang en breed heeft gezegd in een commentaar bij Eurogamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

EfBe schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:27:
Mja, maar dan zit je wel met een lelijke paarse doos opgescheept met games waarin voor 80% een mario of een dino de hoofdrol speelt. Wat als je die truttigheid geen reet kan schelen? Ik ben geen 10 meer, dus van die pieperdepiep games rondom mario zijn wellicht wel 'leuk' maar niet aan mij besteed.
Je klinkt anders wel als een kind van 10, danwel een puberende tiener. Volgens je profiel ben je echter een stuk ouder, dan moet je inmiddels toch wel door het uiterlijk van een spel kunnen heenprikken? Ik heb ontzettend veel lol beleefd aan Mario Kart DD en mijn huisgenoten ook. Het is gewoon fun. Dat zijn juist de games die ik niet zie op de Xbox en PS2. Spellen die iedereen na 5 minuten kan en waarbij je gewoon leuk tegen elkaar kunt spelen en elkaar een beetje kunt flessen enzo.

Ik vind het zelf ook jammer dat Nintendo altijd het Mario-universum gebruikt, daar de games echt niet minder worden met andere karakters in de hoofdrol. Dan zou het misschien ook een grotere groep mensen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Smoonshine schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:42:
Wat ik uit het interview met Miyamoto kan opmaken is dat de Rev een heel andere weg inslaat dan de PS3 en de Xbox360, die elkaar met brute kracht willen verslaan. Ik denk dat de Rev zich gaat focussen op een andere richting van gameplay, welke dat is, dat zal het revolutionaire eraan moeten zijn. Volgens mij willen ze van de Rev meer een gezinsmachine maken, met games die makkelijk te spelen zijn (oude ninty games, voor de oudere generatie), zodat het hele gezin kan meespelen. Een beetje het idee zoals nu eigenlijk de Mario games voor de Gamecube zijn. Games die makkelijk onder de knie te krijgen zijn, niet al te serieus, maar wel (eigen mening) ontzettend leuk.
Oftewel: RIP Nintendo. Ze worden dus gewoon een software company zoals Sega dat ook geworden is. Als ze geen bijzondere console kunnen lanceren moeten ze er gewoon mee stoppen en alleen maar games gaan maken. Er ontstaat dan direct een veel grotere markt dan nu, met hun aandeel van 17% (oid) met de Gamecube. Terwijl als ze hun software voor andere machines schrijven hebben ze een veel groter percentage voor hun games beschikbaar. Het komt er eigenlijk gewoon opneer van Nintendo die de console toch als 'tool' zien gewoon games moeten gaan maken en ophouden met het maken van consoles (een gyroscopische controller kunnen ze ook voor andere consoles gaan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Bah, Oscar, wat een lage opmerking die nergens op slaat. Als je de achterliggende boodschap van "kinderspelletjes" niet door hebt is dat tot daar aan toe maar, hij geeft hier wel aan waarop Nintendo wordt aangesproken en ik vind het punt wel goed.

Op in ieder geval de PS2 heb je ook "kinderspelletjes" als Rayman bijvoorbeeld, van de XBox kan ik er zo geen een bedenken. Dat wil echter niet zeggen dat bijna 80% van het genre alleen draait om de mascottes van het bedrijf.

De doelgroep van Nintendo is nu eenmaal niet de oudere gamer, en dat is wat hij terecht aangeeft. Wil je de oudere gamer aanspreken, dan zul je ook met wat uitdagendere titels komen dan het eeuwige afgezaagde Mario en Zelda verhaal.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 20-05-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:00:
Bah, Oscar, wat een lage opmerking die nergens op slaat. Als je de achterliggende boodschap van "kinderspelletjes" niet door hebt is dat tot daar aan toe maar, die opmerking is echt een beetje té.
Ik vond een opmerkingen als
...een lelijke paarse doos...
...Wat als je die truttigheid geen reet kan schelen?...
...Ik ben geen 10 meer...,
...pieperdepiep games...
Anders ook behoorlijk onder de gordel. Alsof de mensen die wel een GC onder de 10 zijn, dan wel verstandelijk gehandicapt zijn en op het niveau van een 10-jarige zitten.

Dan kan hij natuurlijk een mooie opmerking terug verwachten ;)

Maar hier nu geen ordinaire discussie van te maken heb ik de opmerking maar even doorgestreept. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-05-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Laatst online: 16-05 13:29

JC

- minimalistic -

EfBe schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:27:
[...]

Face it: als je niet geinteresseerd bent in de games die normaliter op de cube worden uitgebracht, dan is het een console die je gewoon niet moet hebben. Dan mag hij 'beter' zijn dan de ps2 in graphics (waar dat op gebaseerd is weet ik niet, maar het zal) maar dat is dan lekker belangrijk.
Volgens mij is dat een criterium wat voor elke console geldt: spreekt het genre spellen voor die console je aan, dan ga je voor die console. De drie consoles (PS2, Xbox en gamecube) zijn IMO alle drie goed en nagenoeg even krachtig; het spel aanbod zal m.i. de doorslag moeten geven in de keuze. Ik heb zowel een Xbox als een Gamecube en beide hebben spellen die me aanspreken :)

Voor de nieuwe generaties consoles lijkt me dit ook wel van toepassing. Kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FoggyFreek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:04:
Sorry hoor, maar waarom wil je backward's compatibilty?
Wil je nogsteeds PGR2 spelen als je PGR3 hebt? En al wil je het, dan start je toch gewoon je Xboxje weer op?
Ik snap niet waarom mensen dat zo belangrijk vinden.
Omdat ik nu geen PS2 heb, en zeker de PS3 ga kopen juist om die backwards competability. Ik heb nooit FF X, X-II, (en aankomende XII), MGS2 en MGS3 kunnen spelen. Die spelen blijven juist de moeite waard om alsnog gespeeld te worden. Maar idd bepaalde games zullen niet de moeite zijn (GT3 als GT4/5 er al is). Maar een boel RPG/Adventures e.d. hebben een compleet ander verhaal en daarom juist interessant !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 06:05
Vind het ook een beetje té worden met die mario spellen. ok, een nieuwe mario game lijkt me ook wel weer eens wat, maar mariotennis, mariovoetbal, mariozus, mariozo.... Fifa is niet voor niets de best verkochte voetbal game. iedereen weet dat Pro evo beter is, maar de massa koopt fifa om de licenties. die zitten echt niet te wachten op voetballen met mario, die willen voetballen met ronaldinho. Dan kun je wel roepen dat mensen kortzichtig zijn als ze niet door hebben hoe goed de spellen van nintendo zijn, maar de praktijk wijst uit dat 90% van de consumenten zo is, dus gaat nintendo sega weldegelijk achterna, geweldige console (nemen we dan maar even aan) maar de massa laat hem links liggen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Mensen, zullen de doelgroepen van de games er maar buiten laten en het weer over de consoles gaan hebben? Dat Mario niet iedereen aanspreekt is nu wel duidelijk.
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:58:
Als ze geen bijzondere console kunnen lanceren moeten ze er gewoon mee stoppen en alleen maar games gaan maken. Er ontstaat dan direct een veel grotere markt dan nu, met hun aandeel van 17% (oid) met de Gamecube.
Dat lijkt me inderdaad helemaal geen gek idee. Als het toch om de software gaat volgens Nintendo... Hebben ze en passent ook nog heel wat power tot hun beschikking (met de PS3 en X360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Maverick schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:09:
Vind het ook een beetje té worden met die mario spellen. ok, een nieuwe mario game lijkt me ook wel weer eens wat, maar mariotennis, mariovoetbal, mariozus, mariozo.... Fifa is niet voor niets de best verkochte voetbal game. iedereen weet dat Pro evo beter is, maar de massa koopt fifa om de licenties. die zitten echt niet te wachten op voetballen met mario, die willen voetballen met ronaldinho. Dan kun je wel roepen dat mensen kortzichtig zijn als ze niet door hebben hoe goed de spellen van nintendo zijn, maar de praktijk wijst uit dat 90% van de consumenten zo is, dus gaat nintendo sega weldegelijk achterna, geweldige console (nemen we dan maar even aan) maar de massa laat hem links liggen.
Ik vind de vergelijking met fifa wel een beetje uit de richting... Ik denk dat de meeste mensen die de mario games een beetje kennen wel een aantal dingen kunnen verwachten die je bij fifa niet zal zien.
Ik zie bij fifa niet zo snel een homing-schild achter de spelers aan vliegen.
Ik denk dat de spelelementen deze game nog best eens interessant kunnen maken... Hierbij denk ik aan het genre "Party-games"

Mja... ik weet niet of ik hier gelijk in heb... maar ik denk dat de vergelijking fifa -> mario soccer ver te zoeken is... (op het gebied van gameplay dan he ;) )

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138995

Ik vind het wel knap hoor, hoe vaak is er nu al geroepen dat nintendo RIP was. Helemaal na de introductie van de gamecube. Maar vergis je niet, bij behoorlijk wat mensen staat een gamecube thuis, en vergeet een land als japan niet waar de xbox zo goed als niks is.

En ja wat eerder geroepen is dat de xbox, cube en ps2 even sterk zijn. Dat is dus niet zo, de ps2 is duidelijk de mindere van de 3. Wat niet meer dan logisch is omdat het ding alweer een jaar ouder is.

Wanneer een game op alle3 de consoles kwam dan kwam het na reviews uit dat de xbox de mooiste graphics had gevolgt door de cube. De cube de korste laadtijden had en de ps2 de beste gameplay had.

Het suc6 van een console is meer het aanbod van spellen, en de mogelijkheid van het kopiëren van spellen. Backwards compatibility heeft ook een grote invloed.

De playstation was een goede console en heeft een hele boost gehad omdat de spellen gekopieerd konden worden. Ook het aanbod van spellen was groot, veel meer als de n64.
Omdat de playstation een behoorlijke aanhang had gecreëerd waren de verkopen van de ps2 ook goed. En er zijn gewoon erg goede games op gereleased in een groot aantal genres.

Ik denk dat nintendo een goed zet heeft gedaan met dat de toppers van de oude consoles ook te spelen zijn (welliswaar na een download) op de revolution. Er zijn toch flink wat gamers die met nostalgie terugdenken naar de tijd van nes en de snes. En daar ben ik er ook 1 van ja.

Maar ik vind het een beetje cru om een console af te rekenen omdat hij een paarse versie heeft, als paars niet je kleur is (heel begrijpeljik) dan neem je toch een zwarte, zilveren of rode cube? Dan kan je net zogoed de xbox afkraken omdat die groene limited editie er niet uit ziet (no offence, alleen een voorbeeld). Terwijl de xbox een mooi apparaat is welke veel mogelijkheden met zich meedraagt.

Maar de kracht van een console speelt naar mijn id maar voor een klein gedeelte mee voor je keuze voor een console. Dingen zoals:
- spelaanbod
- backwards compatable
- gameplay
tellen meer mee. Ik denk dat pas hierna de kracht van de console mee speelt. De consoles zullen naar mijn verwachting niet veel uit elkaar liggen en de games zullen op alle3 ongeveer wel even mooi zijn.

Ik geef wel toe dat een concept als mario erg uitgemolken is door nintendo, net als pokemon. Zelda vind ik hier niet bij horen omdat ik nog niet echt een slechte zelda heb gespeeld. Zelda blijft gewoon goed, net als een final fantasy reeks op een ps2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wanneer een game op alle3 de consoles kwam dan kwam het na reviews uit dat de xbox de mooiste graphics had gevolgt door de cube. De cube de korste laadtijden had en de ps2 de beste gameplay had.
Beste gameplay was meestal de cube hoor...grotendeels dankzij de controller, verder verschilt er natuurlijk niks in gameplay met multiplatform games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

PS was ook veel beter dan N64...
De games waren goedkoper, en er waren meer games... de makers wilden neit meer met cardridges werken...
Zelf heb ik nooit een PS gehad, maar er toch vele plezierige uurtjes op gespeeld...
De n64 heb ik nog, en deze heeft ook zo z'n charmes en games.. .maar die ga ik niet noemen, want dat weten we nu wel :P

het succes van de PS is gewoon het visitekaartje geweest voor de PS2 die het ook erg goed doet.. beter dan welke dan ook! En ik denk dat de PS2 de fakkel doorgeeft aan de PS3...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:36

mace

Sapere Aude

MaxBurn schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:54:
[...]
Beste gameplay was meestal de cube hoor...grotendeels dankzij de controller, verder verschilt er natuurlijk niks in gameplay met multiplatform games.
Leg eens uit, :? ik vind die controller nl. veel te klein, die van de ps2 is precies goed gevormd.

Ik denk dat gameplay vooral wordt gevormd door de kwaliteit van spellen, en niet door de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138995

Ik denk met controllers het puur is wat je gewent bent. Ik heb een playstation gehad en vond dat heerlijk spelen altijd. De gamecubecontroller heeft een mooi voorbeeld gehad hieraan en ik speel hier net zo graag mee. De playstation controller heeft alleen iets meer knoppen (1 schouderknop en dat analog knopje (knopje naast start)). Verder hou ik zelf de controller van de ps2 steviger vast en ligt die van de cube in mijn handen te rusten.

Aan de controller van de xbox moet je gewoon wennen omdat het minder instinctief is dan de controllers van de cube of ps2. Maar desalniettemin is het niet dat het onprettig speelt. Ik weet alleen nog wel toen ik voor het eerst de controller in mijn handen had, die van de xbox, wat een gewicht was dat zeg! (vergeleken met de ps2 of cube controller)

Wat de beste controllers is, is moeilijk tot haast niet te zeggen, dat ligt puur aan je eigen smaak en daar bovenop nog eens waarmee je gewend bent om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Klopt, zo hangt kwaliteit van games ook weer van je smaak af. Ikzelf vind de Cube controller ook het lekkerst, alleen is wederom het stickje weer het meest fragiele stuk van de controler. Alles kan kapot, maar volgens mij gaat 'ie het snelst van de controlers stuk.

Het fijnst vind ik de herkenbaarheid van de knoppen, niet 4 dezelfde knoppen met een ander tekentje / kleurtje .... PS2 controler vind ik op zich ook wel fijn. Ik vind die knoppen op de Xbox controler niet echt fijn, maar op zich is het speelbaar. Kleinere versie ligt wel beter in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

ReCreator schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:55:

het succes van de PS is gewoon het visitekaartje geweest voor de PS2 die het ook erg goed doet.. beter dan welke dan ook! En ik denk dat de PS2 de fakkel doorgeeft aan de PS3...
Ik denk dat de PS3 terrein gaat inleveren op iig de nieuwe Xbox. De PS2 was toen (naast de Dreamcast dan) het beste voorhanden. Niemand wist nog wat Nintendo en Microsoft zou gaan doen. Met de PS1 had Sony een topproduct en de PS2 was een verlengde daarvan. Op dit moment is de PS2 zeker op grafisch gebied flink ingehaald door de Xbox en de Gamecube. Daar komt nog bij dat de online service van MS erg goed is. De Xbox komt nu als eerste en is ook een vervolg op een goed eerste product, waardoor veel mensen niet zullen wachten op een nieuwe playstation. Veel spellen van de nieuwe playstation zullen toch ook wel uitkomen op de Xbox360 die er dan al is.

Nintendo blijft de vraag. Ik hoop voor Nintendo dat ze voor de release van de Xbox360 alles uit de doeken hebben gedaan over de Revolution, anders zullen veel mensen die console gaan overslaan denk ik.

Nog een ideetje over de controller van de Revolution. Wat als de controller een groot touchpad stuk heeft, waarop je op een willekeurige manier knoppen kunt gaan indelen als fabrikant. Dat betekent dat je voor elk spel een andere controller lay-out kunt maken en kun je de controller afstemmen op je spel in plaats van dat je het spel afstemd op de controller. Dat zou aardig revolutionair zijn en het zou meteen een oplossing zijn voor de oudere spellen die je kunt downloaden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:58:
[...]

Oftewel: RIP Nintendo. Ze worden dus gewoon een software company zoals Sega dat ook geworden is. Als ze geen bijzondere console kunnen lanceren moeten ze er gewoon mee stoppen en alleen maar games gaan maken. Er ontstaat dan direct een veel grotere markt dan nu, met hun aandeel van 17% (oid) met de Gamecube. Terwijl als ze hun software voor andere machines schrijven hebben ze een veel groter percentage voor hun games beschikbaar. Het komt er eigenlijk gewoon opneer van Nintendo die de console toch als 'tool' zien gewoon games moeten gaan maken en ophouden met het maken van consoles (een gyroscopische controller kunnen ze ook voor andere consoles gaan maken).
Je vergeet iets, Sega maakte jaren voor de Dreamcast al verlies. Nintendo heeft de afgelopen 8 jaar 7 miljard dollar winst gemaakt. Ze bevinden zich in een compleet andere positie dan Sony, waarbij het momenteel zo slecht gaat dat het bedrijf mogelijk in stukken verdeeld wordt die apart verkocht gaan worden.

Dat Microsoft nog steeds geen werkende console kan tonen geeft al aan dat ze de volgende generatie proberen door te drukken. Ze hebben nog 7 maanden om met een werkende console te komen, maar vroeger werden er al bijna twee jaar van tevoren werkende prototypes van de nieuwe consoles getoond. De eerste generatie Xbox 360 zal ook niet eens alle functionaliteit van een console van de tweede generatie hebben, zo zal hij niet helemaal backwards compatible zijn. :X

[ Voor 18% gewijzigd door MetroidPrime op 20-05-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

MaCe1337 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:06:
[...]
Leg eens uit, :? ik vind die controller nl. veel te klein, die van de ps2 is precies goed gevormd.
.
Geld natuurlijk niet voor iedereen. De meesten die ik ken die veel met zowel xb, ps2 als gc spelen vinden die van de GC het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach het word gewoon afwachten. De revo zal misschien wel de ps2 van nu worden kwa kracht. Alleen dan wel met innovatieve gameplay door de controllers. Houd er ook rekening mee dat de revo maar iets van 200 euro gaat kosten en nintendo kennende zullen de games ook wel rond de 50 a 60 euro liggen. In vergelijking met de ps3/xbox360 is dat dus heel goedkoop. Voor veel mensen zal dat ook meespelen, zeker als je weet dat je niet 24/7 achter het ding zal zitten. En nintendo games zijn in de meeste gevallen goede spellen, terwijl bij sony/ms het meerendeel middelmatig is en maar weinig echt goede games.

Ik denk dat ook dat veel mensen wachten totdat je gecopiede games kan spelen op bv de ps3 omdat je waarscheinlijk wel 70 euro per spel kwijt bent. Nou vind ik dat voor een echt goed spel niet erg maar voor een middelmatige game heb ik dat niet over.

Ik denk dat de revo wel een kans maakt als nintendo maar zorgt dat ze goede 3th party support hebben zodat ze het niet alleen van mario hoeven te hebben. Als ze dan kwa power ook nog mee kunnen komen dan denk ik dat nintendo toch wel aardig wat consoles kan verkopen. Veel mensen kopen bv een console voor fifa, nou als nintendo dan hun console verkoopt voor 200 euro en games voor 50 dan zullen veel mensen alleen daarvoor als een revo kopen omdat een ps3+games veel duurder is, ook de gyro controller zou nog een overweging kunnen zijn voor het aanschaffen van een revo omdat dat in voetbal games wel goed gebruikt kan worden.

Nintendo is dus zeker niet afgeschreven, mits ze het goed aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Anoniem: 93354 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:21:
Ach het word gewoon afwachten. De revo zal misschien wel de ps2 van nu worden kwa kracht.
Bedoel je niet de ps3 dan, want zelfs de Gamecube is al sterker dan de ps2 dus dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.

Weet iemand toevallig wat meer over die 2 screenshots van metriod? Is dat van de Gamecube of de revolution of gewoon een fmv filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 56386 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:
[...]

Bedoel je niet de ps3 dan, want zelfs de Gamcube is al sterker dan de ps2 dus dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.

Weet iemand toevallig wat meer over die 2 screenshots van metriod? Is dat van de Gamecube of de revolution of gewoon een fmv filmpje?
Dat was van de Revolution. Nintendo heeft al een speelbare versie van Metroid Prime 3, maar heeft op het laatste moment besloten het spel voorlopig nog niet te tonen omdat dit niet de killer-app is die de nieuwe console moet gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:05:
[...]

Ik vond een opmerkingen als
[...]
Anders ook behoorlijk onder de gordel. Alsof de mensen die wel een GC onder de 10 zijn, dan wel verstandelijk gehandicapt zijn en op het niveau van een 10-jarige zitten.
Ach jee...

Ik word gewoon moe van het ge-emmer van de fanboys. Er is niets bekend, maar TOCH is nintendo beter. Lekker belangrijk. Kom met feiten of hou je claim bij je.

Ik zei dat de kleutergames van nintendo mbt mario en andere icon's, me niet echt overkomen als serieuse games, maar van die fun games, tja, daar moet je maar net zin in hebben, ik iig niet.Ik reageerde op de strijdkreet van de nintendo aanhang dat hun console wel even de beste is op dit moment qua specs/kunnen. Het zal me boeien wat dat lelijke ding kan: wat je er mee kunt is nl. OF mario meuk spelen, OF een spaarzame GC titel die wel het aanzien waard is OF multi-platform games spelen. Als ik dan kijk dat ik multi-platforms ook op de PS2 krijg, en de PS2 titels me meer aanspreken, wat boeit het me dan of die GC iets krachtiger is (wat ook nog maar te bezien valt. Veelal wordt dat ontleent aan het feit dat multi-platform games soms hakkeliger lopen op de PS2, terwijl dat wellicht aan de prutsers bij de porter kan liggen).

Nu kan een 13 jarige nintendo fan daar heel anders over denken, dat mag uiteraard. Maar wees wel realistisch. De game-porfolio van nintendo is nu eenmaal wat aan de magere kant wanneer je kijkt naar serieuze games.
Dan kan hij natuurlijk een mooie opmerking terug verwachten ;)
Tuurlijk. :) Dit topic heeft wel bewezen dat discussieren met Nintendo-fanboys gelijk staat aan het bediscussieren van mac spullen met mac fetisjisten: totaal blind voor realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:
[...]

Bedoel je niet de ps3 dan, want zelfs de Gamecube is al sterker dan de ps2 dus dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk.

Ik bedoele eigelijk in vergelijking met de consoles van nu. De ps2 is de minst krachtige van de 3, de revo word waarscheinlijk ook de minst krachtige van de 3 next-gen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 21-05 13:37

Polycom

Poes van goud

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:09:
[...]

Omdat ik nu geen PS2 heb, en zeker de PS3 ga kopen juist om die backwards competability. Ik heb nooit FF X, X-II, (en aankomende XII), MGS2 en MGS3 kunnen spelen. Die spelen blijven juist de moeite waard om alsnog gespeeld te worden. Maar idd bepaalde games zullen niet de moeite zijn (GT3 als GT4/5 er al is). Maar een boel RPG/Adventures e.d. hebben een compleet ander verhaal en daarom juist interessant !!
Hier ben ik het mee-eens, toen ik de ps2 kocht had ik nog nooit final fantasy 7 8 en 9 gespeeld, die heb ik aangeschaft samen met eem memorycard.. ik denk dat ik deze games meer heb gespeeld dan welke ps2 game dan ook (fun factor minder hoog, maar goed)

Backwards competabilty is dus zeker wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:34:
Dat was van de Revolution. Nintendo heeft al een speelbare versie van Metroid Prime 3, maar heeft op het laatste moment besloten het spel voorlopig nog niet te tonen omdat dit niet de killer-app is die de nieuwe console moet gaan verkopen.
Er is 1 beurs per jaar waar je moet zijn met je nieuwe dingen, en dit jaar was het extra belangrijk. Ze zijn er niet mee gekomen. 1 ding kun je dan zeggen: ze zijn niet klaar, en lopen dus achter op de concurrentie.

Nu hebben ze kennelijk 1 spel wat wel draait op rev hardware? Waarom tonen ze de rev hardware dan niet? Ik zal het je vertellen: die IS er nl. helemaal nog niet.

Nu wil het geval dat wanneer je te laat bent met je console, je een groot probleem hebt. het punt is nl. dat de grote publishers hun games uitbrengen op de platformen waar de meeste consoles van zijn verkocht, immers dan haal je hoge omzet. Wanneer de ps3 en de xbox360 al een tijdje op de markt zijn, is het zonneklaar dat behalve het legioen nintendo-seizoenkaarthouders, er niet zoveel mensen zijn die een next-gen nintendo doos thuis hebben staan, want waarom op nintendo wachten als er 2 consoles zijn van de next-gen die al op de markt zijn?

Dus behalve de games die nintendo zelf uit gaat brengen en die de rev-kar moeten trekken om de installed- base op te krikken (en ik hoef niet uit te leggen hopelijk welke games dat zijn, of althans de hoofdpersonen in deze krakers), is er niet zoveel spannends op de markt om de kar te trekken voor de revolution. Immers, waarom zou je als game publisher 20 miljoen investeren in een game voor de revolution, wanneer dat platform een jaar achterloopt op de concurrentie en waarbij je dus maar moet afwachten hoe groot de installed base zal worden? Voor hetzelfde geld breng je je game uit op de ps3 of xbox 360 en is je potentiele markt vele malen groter, immers op dat tijdstip is die installed base VEEL GROTER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

EfBe schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Er is 1 beurs per jaar waar je moet zijn met je nieuwe dingen, en dit jaar was het extra belangrijk. Ze zijn er niet mee gekomen. 1 ding kun je dan zeggen: ze zijn niet klaar, en lopen dus achter op de concurrentie.

Nu hebben ze kennelijk 1 spel wat wel draait op rev hardware? Waarom tonen ze de rev hardware dan niet? Ik zal het je vertellen: die IS er nl. helemaal nog niet.
.
Vanaf hier ben ik maar gestopt met lezen, wat een onzin zeg. Nintendo kan de revolution nu showen wanneer de aandacht van de Ps3 en xbox360 weg zijn! zij hebben hun kruid al verschoten, Nintendo heeft nog een volle ammo clip :9~

Dat jij zo zeker weet dat de Revolution nog niet klaar is, is jou probleem. Hij IS klaar (als in: speelbaar), maar ze laten hem gewoon nog niet zien (ign heeft em al staan :*) ).
Microsoft zet nu Apple G5's neer omdat hun xbox nog niet klaar is :Z
Als ze het op de E3 hadden laten zien waren ze gewoon weer console geweest, en ging iedereen meteen vergelijken met de andere 2 consoles. Nu hebben ze vrij spel.

Risicovol spelletje, maar daar zijn ze goed in :)

[ Voor 14% gewijzigd door Collaborator op 20-05-2005 14:00 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 14:11
[...]Nu hebben ze kennelijk 1 spel wat wel draait op rev hardware? Waarom tonen ze de rev hardware dan niet? Ik zal het je vertellen: die IS er nl. helemaal nog niet.
De PS3 filmpjes waren voor een deel fake, soms twijfelachtig (Killzone), soms heel erg (die boksgame, erg gescript), de Xbox360 draaide op een paar opgevoerde mac's. Ook hun hardware is kennelijk nog niet af. En aangezien ze niets van de rev hebben laten zien, weet niemand wat.

Dat 't nogal erg teleurstellend was wat Nintendo had laten zien, is waar. Maar niemand weet 'hoe ver' ze zijn met hun hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

TheEvilCuber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:58:
[...]

Vanaf hier ben ik maar gestopt met lezen, wat een onzin zeg. Nintendo kan de revolution nu showen wanneer de aandacht van de Ps3 en xbox360 weg zijn! zij hebben hun kruid al verschoten, Nintendo heeft nog een volle ammo clip :9~

Dat jij zo zeker weet dat de Revolution nog niet klaar is, is jou probleem. Hij IS klaar (als in: speelbaar), maar ze laten hem gewoon nog niet zien (ign heeft em al staan :*) ).
Als ze het op de E3 hadden laten zien waren ze gewoon weer console geweest, en ging iedereen meteen vergelijken met de andere 2 consoles. Nu hebben ze vrij spel.

in hun ballenpistool ja, nintendo schiet al jaren niet meer met full metal jacket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

...

microsoft heeft hun console al 'verkocht' ja op e3, hele marketing campaign errond met mtv enzo, veel celebs en alles.

sony gaat de ps3 ook nog in de aandacht brengen, en dan hebben ze nog meer indrukwekkende real time beelden klaarstaan om dit te onderstrepen, dus denk maar niet dat deze hun kruit verschoten hebben.

bill gates heeft al gezegd dat hij Halo3 gaat releasen op de dag dat de ps3 uitkomt, gewoon to take some light away.

deze marketing jongens gaan echt wel HUN product proberen te verkopen hoor, als de revolution uitkomt bedenken ze ook wel iets om dan met 2 firma's iets van het licht weg te nemen.

nintendo heeft fanbase, sony ook, xbox ook, deze jongens moet je niet overtuigen :d
LiToKi schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:00:
[...]
De PS3 filmpjes waren voor een deel fake, soms twijfelachtig (Killzone), soms heel erg (die boksgame, erg gescript), de Xbox360 draaide op een paar opgevoerde mac's. Ook hun hardware is kennelijk nog niet af.
...
, is waar. Maar niemand weet 'hoe ver' ze zijn met hun hardware.
over die fake beelden is er wel wat gezegd al.
dit waren real-time beelden die op video opgenomen zijn om zo in de presentatie te passen. oftewel zijn ze gerenderd 'naar spec' toe, dit wil zeggen, naar de specs van de ps3 toe, ook al kon men nog betere beelden renderen. (dit merkte je dus aan de anti aliassing op de demos)

opnemen van real time beelden is niets mis mee, dit is gewoon gedaan uit het presentatieoogpunt, want zo een mooie fly-by als over dat bladerenveld krijg je on stage nooit klaar :D gescript wel.
maar real-time blijft real time...

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 141390 op 20-05-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

[...]
Hoe weet jij dat? Op IGN staat anders dat ze achter de schermen werkende prototype hebben gezien. Hoe kunnen ze een werkend prototype tonen als er geen hardware is? IBM, ATI en MoSys zeggen dat de hardware al ver genoeg gevorderd is om over een jaar de console uit te kunnen brengen.

En er zijn trouwens meer grote gamesbeurzen, in september wordt de zeer belangrijke Tokyo Game Show gehouden. Nintendo heeft altijd hun nieuwe platform vlak voor deze beurs voor het eerst aan het publiek getoond en niet op de E3. De DS is daar de enige uitzondering op geweest.

Als jij Nintendo spellen niet leuk vind dan moet je dat zeggen, maar niet de fanboy uithangen door te roepen dat Nintendo gedoemd is zonder te weten wat ze van plan zijn. Maar laat het nu maar eens afgelopen zijn, anders kunnen we dit topic net zo goed het grote flame topic noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik vond het stuk van de unreal engine zeker vet, en al kijk je naar screens van deze enige (wat dus draati op de ps3!!) Ziet de toekomst van de ps3 er zeker rooskleurig uit.

Sony gaat net als vorige keer het meest verkopen, dan xbox dan nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Heeremetiid... jij bent echt blind voor de realiteit volgens mij. Lees even terug in deze thread toen de Nintendo presentatie over was... zag je enthousiaste reacties? nee 100% teleurstelling.

Nou, dat was niet alleen hier, kan ik je melden, maar overal. En dat is iets wat ze met opzet doen, om later terug te komen? Jij snapt volgens mij niet zoveel van marketing ;)
LOL. In your dreams. Ze hebben de hardware klaar maar laten hem niet zien? Wishfull thinking gebaseerd op helemaal niets. De Nintendo baas zelf heeft gezegd dat ze volgend jaar pas met de revolution komen op de E3 beurs. Eens kijken... dan is de XBox al een half jaar te koop. Nou, echt, dat doe je inderdaad wanneer je hardware NU al klaar is. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Pu_Dy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:01:
[...]

in hun ballenpistool ja, nintendo schiet al jaren niet meer met full metal jacket.
Nintendo DS *headshot!*
Gameboy Micro *double kill*
Zelda: Twilight Princess *unstopable*
Nintendo Revolution *killing spree!*

Deze dingen spreken veel van de ps2 en xbox fans niet aan (waaronder jij?), maar een gigantische massa weer wel (elk product in dat lijstje heeft eigenlijk een eigen doelgroep + de vaste aanhang)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Het punt is nu juist dat je die niet hoeft te overtuigen, maar die miljoenen die MTV kijken en de Xbox 360 zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

TheEvilCuber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Nintendo DS *headshot!*

Deze dingen spreken veel van de ps2 en xbox fans niet aan (waaronder jij?), maar een gigantische massa weer wel (elk product in dat lijstje heeft eigenlijk een eigen doelgroep + de vaste aanhang)
Mag ik dan ook even op de psp wijzen (ach, stelt geen reet voor?!)

en de gameboy micro? Laat me niet lachen, dat is echt even snel geld vangen.

Je noemt trouwens een game voor de gamecube, daar hebben we het toch niet over? We hebben het over next gen consoles. De nintendo revolution heeft nog niets van zich laten zien, de presentatie van nintendo vond ik behoorlijk zwak, als ze een dikke console hadden, zouden ze die echt wel hebben laten zien. (specs, ingame beelden, rendering etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:13:
[...]

Nintendo DS *headshot!*
_/-\o_

Maar er is ook nog de Tokyo games show, dat is toch ook niet een bepaald kleine beurs. Vorig jaar vond ik op gamekings de tokyo games show ook leuker overkomen dan de e3 eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

EfBe schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:11:
[...]

Heeremetiid... jij bent echt blind voor de realiteit volgens mij. Lees even terug in deze thread toen de Nintendo presentatie over was... zag je enthousiaste reacties? nee 100% teleurstelling.

Nou, dat was niet alleen hier, kan ik je melden, maar overal. En dat is iets wat ze met opzet doen, om later terug te komen? Jij snapt volgens mij niet zoveel van marketing ;)
Teleurstelling ja en? dat komt wel weer goed als ze hem eindelijk wel showen, dan is iedereen de E3 allang weer vergeten. Mensen zijn zo veranderlijk als de wind. en dat weet Nintendo
LOL. In your dreams. Ze hebben de hardware klaar maar laten hem niet zien? Wishfull thinking gebaseerd op helemaal niets. De Nintendo baas zelf heeft gezegd dat ze volgend jaar pas met de revolution komen op de E3 beurs. Eens kijken... dan is de XBox al een half jaar te koop. Nou, echt, dat doe je inderdaad wanneer je hardware NU al klaar is. :).
Nogmaals, dat jij zo'n plan niet kan bevatten betekend niet dat het zo is. je kan wel allemaal redenen gaan verzinnen waarom je denkt dat het niet zo is. Maar hij IS klaar en playable met prime 3. Ze hebben besloten te wachten tot een later moment zodat de spotlights alleen op hun staan.

Fans zullen ze aan de e3 echt niet kwijt raken. Namelijk de enige mensen die de E3 volgen zijn hardcore gamers, en die hoeven niet omver geluld te worden met een markting plaatje. Die kunnen ook wachten tot over een paar maanden.

Ze hebben ook echt niet gezegd dat ze hem pas volgende E3 laten zien. Het enige dat ze hebben gezegd is dat ze hem op een later tijdstip laten zien. Dat kan zijn over een week of over 3 maanden. Maar echt niet pas volgende E3.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:19:
[...]
Ze hebben ook echt niet gezegd dat ze hem pas volgende E3 laten zien. Het enige dat ze hebben gezegd is dat ze hem op een later tijdstip laten zien. Dat kan zijn over een week of over 3 maanden. Maar echt niet pas volgende E3.
ze laten hem pas zien nadat zowel sony als microsoft hun producten in de productie hebben staan.

zolang de xbox en ps3 niet in massa geproduceerd worden zal de revolution wel onthuld worden, want volgens mij hebben ze echt iets heel aparts gedaan met de console wat ze zelf verwachten dat mainstream gaat worden, als ze dit idee nu zo gaan 'weggeven' aan microsoft en sony, zou natuurlijk ook niet echt bijster slim zijn van hen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
TheEvilCuber schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:19:
Nogmaals, dat jij zo'n plan niet kan bevatten betekend niet dat het zo is. je kan wel allemaal redenen gaan verzinnen waarom je denkt dat het niet zo is. Maar hij IS klaar en playable met prime 3. Ze hebben besloten te wachten tot een later moment zodat de spotlights alleen op hun staan.
Hoe weet je dat allemaal zo zeker?

Straks staan de spotlights dan wel helemaal op hun, maar na die flater op de E3 (het wás gewoon heel zielig) verwacht men wel dat er meer is dan Mario 2^16 en Donkey Kong 28

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-05-2005 14:40 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 06:26
http://rapidshare.de/files/1872577/Demo.mpg.html

Hij klinkt toch behoorlijk zeker van zijn zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 141390 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:24:
[...]

ze laten hem pas zien nadat zowel sony als microsoft hun producten in de productie hebben staan.

zolang de xbox en ps3 niet in massa geproduceerd worden zal de revolution wel onthuld worden, want volgens mij hebben ze echt iets heel aparts gedaan met de console wat ze zelf verwachten dat mainstream gaat worden, als ze dit idee nu zo gaan 'weggeven' aan microsoft en sony, zou natuurlijk ook niet echt bijster slim zijn van hen...
Wat is dit nu allemaal weer voor een onderbruik gezwam? 'volgens mij hebben ze echt iets heel aparts'... feiten graag, en zeg anders niets.

Denk je nu echt dat Microsoft en Sony nu nog hun ontwerp om zouden gooien als Nintendo iets revolutionairs heeft? Overigens heeft Nintendo al laten doorschemeren dat de revolutie hem iig niet in de graphics zal zitten (tenopzichte van de concurenten) dus op alle fronten overtreffen gaan ze iig niet doen.
In de baas van Sony Europe heb ik toch iets meer vertrouwen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Brent op 20-05-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

EfBe schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:34:
Ik word gewoon moe van het ge-emmer van de fanboys. Er is niets bekend, maar TOCH is nintendo beter. Lekker belangrijk. Kom met feiten of hou je claim bij je.
Ik beschouw mijzelf niet als fanboy en ik heb ook nergens gezegd dat de Rev beter is dan de rest. Het enige dat ik gezeg heb is dat hij er het mooiste uitziet, dat hij denk ik de minste specs krijgt van de drie en dat ik in ieder geval niet zo puberaal ben dat ik een spel alleen leuk kan vinden als het er stoer uitziet met bloed enzo.
Verder ben ik het met je eens dat ik ook vind dat Mario uitgemolken wordt en dat ik liever zou zien dat ze de spellen eens met een andere look uitbreng. Gewoon voor de variatie, de gameplay kan daarbij gelijk blijven natuurlijk.
Nu kan een 13 jarige nintendo fan daar heel anders over denken, dat mag uiteraard. Maar wees wel realistisch. De game-porfolio van nintendo is nu eenmaal wat aan de magere kant wanneer je kijkt naar serieuze games.
De game-portofolio van de Gamecube is uberhaupt aan de magere kant, en het aandeel van Nintendo games met de cartoon-look is inderdaad groot. Dus het aantal "serieuze" games is lager. Maar wanneer vind je iets een serieuze game? Zit dat alleen in de looks van een game? Of moet het zo realistisch mogelijk zijn, zoals GT? Als je dat laatste wilt dan zit je bij Nintendo inderdaad verkeerd. Maar ik vind het altijd zo kinderachtig om te zeggen dat de Nintendo alleen voor kleuters en 10-jarigen is. Dat soort opmerkingen verwacht ik van pubers die willen laten zien dat ze stoer zijn, niet van iemand rond de 30. Want jij weet net zo goed als ik dat de GC behoorlijk populair is en zeker hier op GoT (ik ken geen andere console met een draadje van meer dan 50 delen) en ik kom in die topics bar weinig kleuters en 10-jarigen tegen.
Ik wil ook niet zeggen dat de spellen jou dus moeten aanspreken, want dat is gewoon niet zo en dat is je goed recht. Een game als GT vind ik persoonlijk erg mooi eruit zien en ik weet niet hoe snel hij loopt, maar ik moet toegeven dat ik daar qua graphics echt van onder de indruk ben en ik vraag me af of de GC dat ook aan zou kunnen. Alleen GT is meer een realistische simulatie en dat spreekt mij minder aan.
Tuurlijk. :) Dit topic heeft wel bewezen dat discussieren met Nintendo-fanboys gelijk staat aan het bediscussieren van mac spullen met mac fetisjisten: totaal blind voor realiteit.
Dat valt volgens mij best wel mee. Zoveel fanboys zie ik niet in dit topic. Ik zie wel veel mensen die kennelijk anti-nintendo zijn. Ik vraag me altijd af hoe dat komt, want ik zou niet weten waarom ik bijvoorbeeld anti MS of anti Sony zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Breepee schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:43:
[...]

Wat is dit nu allemaal weer voor een onderbruik gezwam? 'volgens mij hebben ze echt iets heel aparts'... feiten graag, en zeg anders niets.

Denk je nu echt dat Microsoft en Sony nu nog hun ontwerp om zouden gooien als Nintendo iets revolutionairs heeft? Overigens heeft Nintendo al laten doorschemeren dat de revolutie hem iig niet in de graphics zal zitten (tenopzichte van de concurenten) dus op alle fronten overtreffen gaan ze iig niet doen.

[...]

In de baas van Sony Europe heb ik toch iets meer vertrouwen :)
feiten, jij mag me altijd feiten voorleggen over de controller als je wil hoor, ik weet niet meer of minder dan wat ik op de persconferentie gezien en gehoord heb, alsook in de interviews die er op de gamesites terug te vinden waren.

en 'volgens mij' mag ik zeggen wat ik wil dacht ik. wat zouden ze rekening houden met jou of mij bij het uittekenen van hun taktiek, ik geef enkel mijn visie op hun voorstelling van de revolution.

het is hier een discussie topic over alle consoles, vandaar dat ik net als u en de anderen, mijn mening weergeef.

op dit moment spreekt trouwens de ps3 mij nog het meeste aan, en deze zal ik heel waarschijnlijk toch wel kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 141390 op 20-05-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laten we dan de discussie eens omdraaien, wat zou voor een uitgever de argumenten zijn om voor de Revolution te ontwikkelen itt de XBox of de PS3. Want uiteindelijk is dat waar het hier allemaal om draait.

De gameplay, dat is iets van de speler ervaart maar wat de ontwikkelaar in principe op alle platformen hetzelfde krijgt en wellicht gesteund door een sterkere motor intensiever voor elkaar kan krijgen op de PS3 en de XBox360. Dan doel ik hier op het gebruik van deze extra performance om grafische effecten en sfeer toe te voegen. We zien pas volgende jaar of dat waarheid is, maar Nintendo heeft nu al bevestigd dat de performance niet die van de XBox360 of de PS3 zal worden.

Als ik als ontwikkelaar tientallen miljoenen investeer, komt er ook zoals ze dat noemen risk management bij kijken. Een ontwikkelaar zal het dus echt niet in zijn botte hersens halen om zoveel geld in een console te steken als de XBox360 en de PS3 al een aantal maanden verkoop hebben gegenereerd en daarbij niet alleen bekender zijn geworden maar ook al een flinke voorsprong hebben kunnen maken met gebruikers die de apparaten al hebben. De userbase van Nintendo loopt gewoon dan maanden achter. Daarbij, wat heeft de GameCube momenteel al lieten zien op online gebied? De XBox en de PS2 al wel, dus is het dan als ontwikkelaar logisch om voor een snelgroeiende markt als multiplayer support te gokken op Nintendo die praktisch nog niets heeft laten zien?

Dat de consoles van de concurrentie nog niet realtime is getoond maakt niet uit, de specificaties liggen vast, er zijn demos gegeven, en geldschieters willen visueel worden overgehaald niet met "verwachtspatronen voor volgend jaar".

De Nintendo zal ook in zijn eigen land flinke concurrentie krijgen, de PS2 is al razend populair, maar de XBox360 heeft oa zijn witte kleur gekregen omdat de Japanners verzot zijn op wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ben even dat interview met die Sony dude aan het lezen:
Eurogamer: Online is one area where, without a doubt, Microsoft did get it rather more right than Sony last generation - Xbox Live being a much more comprehensive worldwide service than what Sony rolled out...

Phil Harrison: But more people play online games on a PlayStation 2 than on any other game console.
Huh? Welk gigantisch online spelaanbod hebben zij dan wel niet voor de PS2? Beetje blind voor het feit dat het online gebeuren compleet gefaald is. Jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/f5b3f3cb77.jpg

Op hun geweldige games na dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:21:
Laten we dan de discussie eens omdraaien, wat zou voor een uitgever de argumenten zijn om voor de Revolution te ontwikkelen itt de XBox of de PS3. Want uiteindelijk is dat waar het hier allemaal om draait.

De gameplay, dat is iets van de speler ervaart maar wat de ontwikkelaar in principe op alle platformen hetzelfde krijgt en wellicht gesteund door een sterkere motor intensiever voor elkaar kan krijgen op de PS3 en de XBox360. Dan doel ik hier op het gebruik van deze extra performance om grafische effecten en sfeer toe te voegen. We zien pas volgende jaar of dat waarheid is, maar Nintendo heeft nu al bevestigd dat de performance niet die van de XBox360 of de PS3 zal worden.
De mogelijkheid om iets helemaal nieuws/anders te doen met spellen, zal voor veel creatieve gamemakers een grote reden zijn om voor een console te gaan ontwikkelen. Miyamoto heeft al gezegd dat het ontwikkelen voor de Rev lang niet zoveel gaat kosten als voor de PS3 en Xbox360. Of dit waar is is natuurlijk de vraag, maar het zou een goede reden kunnen zijn.

Of het revolutionaire van de Rev nu een succes wordt is de vraag. Nintendo is er van overtuigd dat het zo is en alleen dat zou al voor een boel gamers kunnen zorgen die een extra console aanschaffen. Vooral, omdat er spellen op verschijnen die je nooit vergelijkbaar op hun andere krijgt.

Overigens heeft Nintendo nooit gezegd dat ze het op graphics gaan verliezen van Sony en MS. Alleen dat ze daarin niet het verschil zullen maken. Iets wat ook logisch is, aangezien ontwikkelaars als EA nooit de moeite zullen nemen om voor de PS3 of Xbox360 een veel mooiere uitvoering van hun spel te maken.
Als ik als ontwikkelaar tientallen miljoenen investeer, komt er ook zoals ze dat noemen risk management bij kijken. Een ontwikkelaar zal het dus echt niet in zijn botte hersens halen om zoveel geld in een console te steken als de XBox360 en de PS3 al een aantal maanden verkoop hebben gegenereerd en daarbij niet alleen bekender zijn geworden maar ook al een flinke voorsprong hebben kunnen maken met gebruikers die de apparaten al hebben. De userbase van Nintendo loopt gewoon dan maanden achter. Daarbij, wat heeft de GameCube momenteel al lieten zien op online gebied? De XBox en de PS2 al wel, dus is het dan als ontwikkelaar logisch om voor een snelgroeiende markt als multiplayer support te gokken op Nintendo die praktisch nog niets heeft laten zien?

Dat de consoles van de concurrentie nog niet realtime is getoond maakt niet uit, de specificaties liggen vast, er zijn demos gegeven, en geldschieters willen visueel worden overgehaald niet met "verwachtspatronen voor volgend jaar".

De Nintendo zal ook in zijn eigen land flinke concurrentie krijgen, de PS2 is al razend populair, maar de XBox360 heeft oa zijn witte kleur gekregen omdat de Japanners verzot zijn op wit.
Het klopt dat de Rev een stuk achter zal lopen, wanneer hij zo laat uitgebracht wordt. Alleen zal hij ook niet zo duur worden, waardoor het een leuke console voor erbij wordt. Als de games idd zo apart zijn, zullen fanatieke gamers er wel 150 euro voor over hebben om die ook te kunnen spelen. De vaste Nintendo fans zullen in ieder geval zo'n ding kopen, al is het alleen al om de Mario, Zelda en overige pure Nintendo games.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nintendo komt tegemoet aan de "Mario" kritiek :)
Revolution, minder sequels

Goed nieuws voor de mensen waarbij de Mario sequels uit hun keel komen, minder sequels voor de Revolution...

Op de GameCube hebben we tot nu toe maar weinig echt nieuwe franchises mogen begroeten. Het enige, echt nieuwe spel was Pikmin. Verder bestaat het aanbod uit games die verder borduren op een al bestaand en succesvol spel. Dit is natuurlijk geen probleem, mensen kopen immers Nintendo voor Mario, Zelda en Metroid, toch zouden meerdere nieuwe franchises leuk geweest zijn. Daarnaast jaagt Nintendo op deze manier gamers tegen zich in het harnas, vele mensen gaan krijsend over straat rennen bij de naam Mario Party 7, Super Mario Striker, Mario 'Power' Tennis, Mario Kart Double Dash!!, Mario Golf of Mario Baseball. Spellen die stuk voor stuk zeer vermakelijk zijn, maar bij gamers het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen.

Dit 'probleem' heeft Nintendo zelf ook geconstateerd, daarom zullen er op de Revolution een stuk minder sequels te vinden zijn, daartegenover staan meer nieuwe spellen. We zijn benieuwd wat ze waar maken van deze belofte, snel en makkelijk incaseren met Mario spin-offs is namelijk wel heel aantrekkelijk. We houden je op de hoogte over de laatste Revolution perikelen, stay tuned.
bron:www.gameqube.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo heeft, zelfs al zou de revo floppen, nog altijd de gba en ds waar ze enorm veel geld mee verdienen dus ze zullen echt niet zomaar game over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:40:
Nintendo komt tegemoet aan de "Mario" kritiek :)

[...]

bron:www.gameqube.nl
Goh, blijkbaar is onze kritiek over Mario dus niet ongegrond. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 20-05-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smoonshine schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:38:
[...]

De mogelijkheid om iets helemaal nieuws/anders te doen met spellen, zal voor veel creatieve gamemakers een grote reden zijn om voor een console te gaan ontwikkelen. Miyamoto heeft al gezegd dat het ontwikkelen voor de Rev lang niet zoveel gaat kosten als voor de PS3 en Xbox360. Of dit waar is is natuurlijk de vraag, maar het zou een goede reden kunnen zijn.
Mja, ik snap die opmerking persoonlijk niet zo. Wat zou de Rev voor besparingen moeten opleveren voor game studios? Programmeren, mwoah, niet veel verschil met de XBox. Dan nog, het geld zit hem in licenties, grafische ontwikkeling, capturing, geluidsstudios, etc.etc. dat zijn allemaal factoren waarop de Rev geen invloed kan uitvoeren op een dermate niveau dat je daadwerkelijk kan gaan spreken van kostenbesparingen.
Of het revolutionaire van de Rev nu een succes wordt is de vraag. Nintendo is er van overtuigd dat het zo is en alleen dat zou al voor een boel gamers kunnen zorgen die een extra console aanschaffen. Vooral, omdat er spellen op verschijnen die je nooit vergelijkbaar op hun andere krijgt.
Ook hiervan, zou je op zich kunnen zeggen XBox = Halo, PS2 = Killzone :?
Overigens heeft Nintendo nooit gezegd dat ze het op graphics gaan verliezen van Sony en MS. Alleen dat ze daarin niet het verschil zullen maken. Iets wat ook logisch is, aangezien ontwikkelaars als EA nooit de moeite zullen nemen om voor de PS3 of Xbox360 een veel mooiere uitvoering van hun spel te maken.
Jahoor, de Doom3 engine is voor de XBox voorzien van diverse extra effecten bijvoorbeeld :) En zo zijn er meer games die zijn geport, en waar er is gesleuteld aan de engine om het er nog mooier uit te laten zien. :)
Het klopt dat de Rev een stuk achter zal lopen, wanneer hij zo laat uitgebracht wordt. Alleen zal hij ook niet zo duur worden, waardoor het een leuke console voor erbij wordt. Als de games idd zo apart zijn, zullen fanatieke gamers er wel 150 euro voor over hebben om die ook te kunnen spelen. De vaste Nintendo fans zullen in ieder geval zo'n ding kopen, al is het alleen al om de Mario, Zelda en overige pure Nintendo games.
En dat is dan mijnziens ook het enige pro punt van de Rev, de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:21:Huh? Welk gigantisch online spelaanbod hebben zij dan wel niet voor de PS2?
ik zeg maar één ding: Net de Bomberman! Xbox heeft dit spel helemaal niet, terwijl dit het meest verslavende spel ever is. Met het Japanse systeem van Net de Bomberman betaal je alleen voor de spellen die je speelt en niet een veel te hoog vast bedrag per jaar zoals met Xbox Live.

Overigens zou ik willen dat Net de Bomberman gewoon over een LAN gespeeld kon worden. Ik vind de benadering van LAN 1:1 verbindingen veel beter. Geen kosten en toch fijn over het netwerk spelen tegen vrienden.

Kortom, betalen voor netwerk play is te duur en bovendien onnodig. Nintendo/Sony hebben al bewezen dat het niet noodzakelijk is met Mario Kart, Kirby Air Ride, Armored Core 2/3 en Grand Turismo 3/4.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies, wij zijn niet zo bekend met een hele hoop vaak 'japanse' games...

en in japan is er maar 2 consoles met invloed, dat zijn nintendo en sony consoles, heel andere markt dan hier.

sony heeft wel degelijk een online feature, enkel zal deze nu toch wel uitgebreid moeten worden om de xbox live functionaliteit te benaderen.

Zoals ik in een interview met die 'kale van xbox' heb opgevangen: 'you're a paying customer, we love you'.

als sony en nintendo het goedkoop kunnen houden, en mss zelfs gratis (nintendo) dan zie ik het online gedeelte zeker niet slechter gaan bij hen dan bij de xbox bv.
online spellen zijn de enige spellen die ik de moeite vind om te 'kopen' bij de PC-games, omdat deze altijd een neiuwe dimensie bieden aan hetgeen je al gezien hebt van het spel (de SP)

[edit]
van die net de bomberman raak ik niet wijs, ik spreek of lees geen japans :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 141390 op 20-05-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:55:
[...]

Mja, ik snap die opmerking persoonlijk niet zo. Wat zou de Rev voor besparingen moeten opleveren voor game studios? Programmeren, mwoah, niet veel verschil met de XBox. Dan nog, het geld zit hem in licenties, grafische ontwikkeling, capturing, geluidsstudios, etc.etc. dat zijn allemaal factoren waarop de Rev geen invloed kan uitvoeren op een dermate niveau dat je daadwerkelijk kan gaan spreken van kostenbesparingen.
Ik weet ook niet hoe ze dat willen gaan realiseren. Het kan gewoon een marketingpraatje zijn. Ik haal het ook niet echt aan als argument. Ik zeg alleen dat wanneer het zo zou zijn, het een reden zou kunnen zijn om toch voor de Rev te gaan ontwikkelen.
Ook hiervan, zou je op zich kunnen zeggen XBox = Halo, PS2 = Killzone :?
Ik bedoelde eigenlijk compleet nieuwe game concepten. Games die op de andere 2 consoles niet mogelijk zijn. Games die alleen mogelijk zijn door het revolutionaire aspect van de Rev te gebruiken.
Jahoor, de Doom3 engine is voor de XBox voorzien van diverse extra effecten bijvoorbeeld :) En zo zijn er meer games die zijn geport, en waar er is gesleuteld aan de engine om het er nog mooier uit te laten zien. :)
Klopt helemaal. Nu is Doom3 ook alleen op de Xbox uitgebracht en niet op de GC of PS2. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat studios als EA en Ubisoft een niet exclusief spel niet een half jaar langer in ontwikkeling gaan houden, zodat ze veel mooier tevoorschijn komen op de PS3, omdat die toevallig 2x zo krachtig is als de Xbox.

Ik denk niet dat de 3 consoles kwa kracht zover uit elkaar gaan liggen. Misschien dat de Rev wel het zwakst wordt, maar hij zal echt niet 2x zo zwak zijn als de PS3 ofzo. Nintendo weet zelf ook wel dat dat ontzettend dom zou zijn. Nintendo wil gewoon de focus leggen op dat ze wat speciaals hebben en wil graag dat mensen daarom hun console kopen. Niet, omdat de Rev 10x zo krachtig is als de Gamecube.

Dat is de tactiek van Nintendo. Sony en MS gebruiken voornamelijk hun specs om te verkopen. We zullen in de toekomst zien wat de beste gaat worden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nintendo's taktiek:
wij hebben een klein leuk consoletje, die mss niet echt de absolute nr 1 is qua games, maar best meekan, onze games zijn leuker, en we hebben iets speciaals (revolution?? niemand weet het juist, maar het zal 99% een coole controller worden)

microsoft's taktiek:
wij hebben de sterkste console, wij hebben de beste games, wij hebben de beste online support.
(vooral de online support is waar xbox360 zich op focust, het hele customize your gaming experience is waar zij achter aan lopen. ook het bouwen van een community en het verkopen via een marktplaats zal veel belang wegdragen van hun marketing inspanningen. vergeet ook niet de koppeling die gaat gebeuren met Media Center van microsoft.)

sony's taktiek:
onze console is de beste console, de mooiste console. onze games komen uit een fenomenale background van vorige spellen die ook allemaal speelbaar zijn op onze console.
(sony doelt vooral op een betere ervaring betere kwaliteit tijdens de games zelf, rondom de games hebben ze ook wel een multimedia feature, een online feature, maar die zijn niet van core-belang.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 02:13:
[...]

Alhoewel Nintendo nog nooit een zwakke console uitgebracht heeft(NES was krachtiger dan Atari 2600, SNES krachtiger dan Mega Drive, N64 krachtiger dan PS, GC vergelijkbaar met Xbox en krachtiger dan PS2)
FYI de megadrive was krachtiger en vooral sneller dan SNES en kwam nog 2 jaar eerder uit ook, jammer dat het toen nog kon anders waren we allang van die pizzavreter af en hadden we sonic nog ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ben ik het wel mee eens CIS187. Behalve dan dat MS deze keer niet de sterkste console heeft, en beste games is natuurlijk puur smaakverschil.
Ook lijkt het alsof Sony toch de MS kant op gaat wat betreft online gamen. En ook de multimedia zal uitgebreider worden, als ik dit stukje moet geloven:
Eurogamer: Can we expect to see Sony really working to catch up in that department on PS3?

Phil Harrison: I think that philosophically, PlayStation 2's online offering is an add-on to the hardware and software and operating system. In PlayStation 3, online is part of the DNA of the machine - in fact, the Cell processor itself is designed from the ground up to be connected to a broadband network.

So from switch on, day one of the machine, network functionality will pervade every aspect of the machine. We talked a little bit about that at the conference, but there's a lot more detail to go into about some of the really cool things - like, if your PS3 is switched on at home, it can be a media server to your PSP on the other side of the planet. Now that is incredibly cool. I could sit here in LA and navigate the data which is stored on my PS3, and download music and other data off my PS3, onto my PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat had ik dus ook gelezen, ik denk trouwens ook dat de ps3 krachtiger is dan de xbox360.

tussen haakjes staat meer mijn mening, ervoor de bedrijfsvisie die bij mij overkwam tijdens de presentaties.

online gebeuren zie ik nog wel een uitdaging liggen voor de ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ah oke :) Ik denk idd dat het wel een uitdaging gaat worden voor Sony om een goede online service te krijgen voor de PS3. Gelukkig gaan ze in ieder geval hun best doen, en wordt het niet zo slap als op de PS2. Heb helemaal geen moeite met een jaarlijks bedrag te moeten betalen, als het dan maar GOED geregeld is allemaal en uiteraard niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Deeltje 2 in aanmaak en aantocht

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
delete -_-

[ Voor 199% gewijzigd door Cabo op 20-05-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
ari3 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:57:
[...]

Kortom, betalen voor netwerk play is te duur en bovendien onnodig. Nintendo/Sony hebben al bewezen dat het niet noodzakelijk is met Mario Kart, Kirby Air Ride, Armored Core 2/3 en Grand Turismo 3/4.
Veel japanse spellen zijn compleet ontoegankelijk voor de normale europeaan. Ik heb me gewaagd aan een aantal van die games, maar ik kreeg de smaak niet te pakken. Het zal wel aan de smaak liggen. Counterstrike moet ik ook niks van hebben, terwijl het vreselijk populair is.
Wat betreft het online gebeuren....voor beide aanpakken zijn ongeveer evenveel positieve als negatieve punten te verzinnen. Maar persoonlijk vind ik dat Microsoft een gebruiksvriendelijkere implementatie neergezet heeft in tegenstelling tot Sony. En als je het slim speelt hoef je nauwelijks extra te betalen voor je abonnement. Je houdt gewoon de aanbiedingen in de gaten....en kom op...69 euro voor 1 jaar...dat is vreselijk goedkoop. Sommige spellen zijn zo duur en daar heb ik dus nooit 1 jaar lol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Noem het aub "Next-Gen Consoles - deel 2".

Valt het nog een beetje op tussen alle "Het (grote) zus-of-zo topics" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
AArgh!!.. net te laat :P
Bookmark em anders gewoon, of gebruik je MyReact!

Hierbij deel 2: [rml]Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [ Deel 2][/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 20-05-2005 17:32 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.