Maar is het werkelijk zo'n punt? Goed, in theorie kan het vast wel wat beschadigen, maar iig bij onze autoradio die zo'n slot heeft nog nooit problemen mee gehad.
Is een slot ook niet compacter? Just a thought.Wekko schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:26:
Heb het wel gezien maar verder niet bij nagedacht eigenlijk. Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n slot ten opzichte van een trayloader?
Een slot is imho ook makkelijker als je de consoler op zijn kant hebt staan. Cd'tje valt er niet uit.
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 18-05-2005 14:33 ]
Verwijderd
maar het apparaat slikt ook dvd, cd en alle schijfjes dat je maar wil.
ik zie hier toch degelijk een slot-in:

Dat helpt dus alleen maar de eerste maand dat je die console hebt. Na verloop van tijd zit er vuil en vet op die borsteltje van neergedwarreld huisstof en continu herladen. Als er geen manier is om die borsteltjes maandelijks te vervangen zal het stof en vet zit gewoon aan de disc hechten bij in- en uitladen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:29:
[...]
weinig tot geen stof in de lezer. omdat er zo miniscule borsteltjes opzitten.
Iemand zij dat het vergelijkbaar is met een gleuflader in de autoradio, maar dat is het niet. Met een spelcomputer wordt vele malen op een dag van disc gewisseld. Er zit gewoon veel meer gebruik op en dus veel meer vuilafzetting. Tevens kun je in de auto een CDR copie gebruiken. Op een spelcomputer, vanwege kopieerbeveiliging, niet.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
ps3 vs. xbox 360 @ gamespot, interesting read!
http://hardware.gamespot....boxcar_all_features_image
Verwijderd
uit deze post kan ik halen dat de xbox blijkbaar mp3cds ondersteunt terwijl de ps3 dat niet doet.BlowFish schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:45:
ik hoop dat deze feature toch wordt toegevoegd, heb persoonlijk nogal veel mp3cds in de auto enzo
en langs de andere kant als je toch alles aan je netwerk hebt hangen enzo. + muziek luisteren op men ps2 doe ik ook nooit.
Maak iemand trouwens eens een playstation3 topic
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 14:58 . Reden: Playstation 3 Topic ]
Verwijderd
Het lijkt erop of de games die we nu voor de Xbox 360 te zien krijgen nog op alfa kits draaien en naar verluit maar 20% - 40% van de uiteindelijke kracht van de Xbox 360 kunnen demonstreren:
http://news.teamxbox.com/xbox/8296/Xbox-360-More-Power/
http://xbox360.ign.com/articles/615/615667p1.html
bronnen:In a recent discussion with a number of Microsoft executives, we managed to learn that all current Xbox 360 games that were shown at last night’s E3 press briefing are still running on alpha development kits that are not a true representation of what we can expect when the console launches this holiday season. Estimations are that the current kits are running at only 25-40% of the maximum power that the Xbox 360 will possess.
bronMay 17, 2005 - According a an article published in the May 17th edition of Japan's Mainichi Shimbun, the PlayStation 3 could be one of the most expensive mass-market videogame consoles ever created. Officials from Sony apparently told the newspaper that PlayStation 3s would sell in Japan for "less than 50,000 yen each." That translates to about $465 US dollars
Sony unveiled its next-generation console at the Electronics Entertainment Expo 2005. The beast of a machine utilizes the powerful Cell processor, a custom-designed graphics chip by Nvidia, and 512MBs of RAM for a quantum leap in performance. The system will also be the first-ever to support high-def movie-playback out of the box, taking advantage of the upcoming Blu-ray Disc format.
Sony claims that PS3 will be roughly 35 times more powerful than PS2. If Mainichi Shimbun is correct, gamers will be asked to pay a hefty price for the high-end functionality.
IGN was unable to validate this news with Sony officials. Stay tuned for more as the story breaks.
let dus wel even op de laaste zin.....
There is no place like 127.0.0.1
350 euro vind ik echt niet veel als introductieprijs. De vorige generatie was wel effe wat duurder hoor.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
De aanname dat het ding hier ook verkocht gaat worden voor $465 / €350 is wat naïef. Electronica is hier altijd duurder, ondanks de lage dollar. Helaas, maar ja zelfs 465 euro zou goedkoper zijn dan de PS2 bij de introductie. En die werd ook flink verkocht iirc
En bedenk ook dat je dan gelijk een blu-ray speler hebt, zullen eind van het jaar nog weinig huishoudens zijn die dat hebben.
Verwijderd
Wie weet is de Gameboy Micro OOK wel een draadloze (naast een eventueel latere gyro roddel controller) controller voor de Nintendo Revolution (dus zowel gameboy als controller in één) + dual screen (je tv en de controller - als ook al de DS heeft).....Het maakt met 2 knoppen spelletjes in ieder geval simpel te spelen voor het hele gezin (i.t.t. soms wel 8 knoppen).
Dat lijkt ook overeen te stemmen met de pers thingie over dat je oude NES/SNES games zou kunnen gaan spelen...Op de Micro natuurlijk maar het ging toen toch over de Revolution...Ik geloof dat deze twee apparaten met elkaar te maken hebben.
Dat lijkt ook overeen te stemmen met de pers thingie over dat je oude NES/SNES games zou kunnen gaan spelen...Op de Micro natuurlijk maar het ging toen toch over de Revolution...Ik geloof dat deze twee apparaten met elkaar te maken hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 15:20 ]
Verwijderd
Jij praat poep. Als dat zo zou zijn zou niemand hier meer praten over wat voor specs de revo nou eigelijk zal krijgen. En er is ook al een paar keer min of meer gezegd dat de revo gewoon mee zou kunnen komen met de ps3/xbox360. En 2 versies met verschillende cpu's? yeah right dat is totaal onlogisch om te doen.J0J0 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:43:
Nee ik bedoel dat er 2 versies van de revolution komen....
Een versie met een singleopstelling op 2,7Ghz met een 600mhz gpu en een versie met dual 1,8Ghz en geloof ik een 500Mhz gpu.
Dit is toch al door nintendo vrijgegeven?
Maar eigelijk zou je kunnen zeggen dat nintendo nu wel hun doel heeft bereikt, de ps3 en xbox360 zijn al bekend maar je hoort de laatste paar dagen eigelijk iedereen alleen maar over de revo praten.
465 dollar word hier natuurlijk 499 euro, ongeveer hetzelfde als de ps2 bij de lancering in europa dus.Breepee schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:13:
350 euro vind ik echt niet veel als introductieprijs. De vorige generatie was wel effe wat duurder hoor.
Dan nog is het niet anders dan andere introductieprijzen.
Verwijderd
Kijk nou eens hoe groot een reep ram, een cpu en een gpu is! dat krijg je makkelijk in die doos. Sony en MS hebben ook nog de voeding erin en dat neemt veel ruimte in en ook koeling neemt ruimte in alleen de een lost dit beter op dan de ander.EfBe schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:09:
Al dat 'het is sneller dan wat dan ook' is wishfull thinking. Je weet dat meteen wanneer je naar het doosje kijkt. Aan de ene kant heb je MS en Sony die veel geld spenderen aan het bouwen van een console en hoe simpeler en kleiner hoe goedkoper, en zij komen met een doos die 2 keer de grootte heeft van de revolution.
Bron? Ik heb nog niks gehoord over de introprijs van de Revolution en/of de 360.Breepee schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:22:
Dan nog is het niet anders dan andere introductieprijzen.
Ik kan het niet helemaal volgen, maar begrijp ik het nu goed dat ze beweren dat de vorige presentatie van de Revolution een nep-presentatie was, en dat de echte presentatie morgen, de 19e is?
Je kan het er wel in proppen, maar om een dergelijke gpu en cpu in zo'n kastje te koelen is onmogelijk. En de x-box 360 heeft nou ook niet bepaald de minste koeling (heatpipes), en zal verder ook vól zitten met hardware. Ze gaan die machines echt niet voor de lol zo groot makenVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:22:
[...]
Kijk nou eens hoe groot een reep ram, een cpu en een gpu is! dat krijg je makkelijk in die doos. Sony en MS hebben ook nog de voeding erin en dat neemt veel ruimte in en ook koeling neemt ruimte in alleen de een lost dit beter op dan de ander.

Ik ben er al een dag of 2 aan bezig... Hopen dat niemand anders er ook aan bezig is danVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:57:
[...]
[...]
Maak iemand trouwens eens een playstation3 topicde console is officieel voorgesteld enzo...

Verwijderd
Mnee. Nintendo zou de presentatie van gisteren hebben gebruikt om ons nieuwsgierig te maken naar de Revolution, zodat de verassing morgen of overmorgen groter is als het een wereldconsole blijkt te zijn.HyperioN. schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:27:
[...]
Ik kan het niet helemaal volgen, maar begrijp ik het nu goed dat ze beweren dat de vorige presentatie van de Revolution een nep-presentatie was, en dat de echte presentatie morgen, de 19e is?
En reggie zou www.nintendoon.com hebben geregistreerd, en da's een site van Nintendo On, een virtual reality helm waarop je kunt gamen, maar da's een fake, dus niemand snapt waarom reggie 't dan heeft aangevraagt.
Lijkt GTST wel
Verwijderd
Wel in de goeie volgorde lezen..
http://mozlapunk.web-log.nl/log/2569742
http://mozlapunk.web-log.nl/log/2572943
http://mozlapunk.web-log.nl/log/2574056
Scroll eens +/- 10 berichten omhoogThunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:26:
[...]
Bron? Ik heb nog niks gehoord over de introprijs van de Revolution en/of de 360.

Tja, wie nietjohnnyv.nl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:29:
* Roko zit nog altijd te wachten op een portable gamecube...
http://www.engadget.com/entry/1234000463042337/
Verwijderd
Het wordt wel allemaal lkkr spannend gemaakt he mensen!
ff voor de duidelijkheid, krijgt xbox360 720p mogelijkheid rechtstreeks uit de doos? Ik lees regelmatig dat de ps3 dat wél heeft, wil dat zeggen dat de 360 eerst iets optioneels nodig heeft ofzo? Iemand die dat op dit moment al weet?
Na gister beide presentaties gezien te hebben en al die uren hebben laten zakken, denk ik op dit moment dat de 360 t wordt. Mijn mening is dat de 360 presentatie een presentatie was van een product (moest wel regelmatig
van de marketing/lifestyle zooi), en de ps3 presentatie net als de ps2 een technische presentatie was. Ik heb zo een vermoeden dat sony dit weer doet om de kopers vast te houden, en als dan blijkt dat de ps3 in praktijk toch niet zo veel beter is is het bijna lente. En als mensen een tijd wachten, kunnen ze een maand of 2 ook wel weer wachten. Voor mij is het simpel, als de 360(games) uitkomt en ik kick dan koop ik m .
ff voor de duidelijkheid, krijgt xbox360 720p mogelijkheid rechtstreeks uit de doos? Ik lees regelmatig dat de ps3 dat wél heeft, wil dat zeggen dat de 360 eerst iets optioneels nodig heeft ofzo? Iemand die dat op dit moment al weet?
Na gister beide presentaties gezien te hebben en al die uren hebben laten zakken, denk ik op dit moment dat de 360 t wordt. Mijn mening is dat de 360 presentatie een presentatie was van een product (moest wel regelmatig

Verwijderd
Mini watercooling of een hele case van koper of laptop koeling. Er is vast wel een manier om het voor elkaar te krijgen....johnnyv.nl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:28:
[...]
Je kan het er wel in proppen, maar om een dergelijke gpu en cpu in zo'n kastje te koelen is onmogelijk. En de x-box 360 heeft nou ook niet bepaald de minste koeling (heatpipes), en zal verder ook vól zitten met hardware. Ze gaan die machines echt niet voor de lol zo groot maken
hoop ik.
Ik geloof dat ik de bug heb: met 'andere' bedoelde ik die van voorgaande jaren. Niet die van nu (hoewel ik niet denk dat die hoger zullen liggen).
Verwijderd
Een echte revolutie zou het volgende zijn: De revolution is dat het een OPEN-systeem wordt...Iedereen kan spelletjes maken en gemakkelijk beschikbaar stellen voor anderen. Dat bv i.t.t. de PSP en de homebrew wat iedereen wil maar niet kan.
Hee je hebt mijn post in het GC en Revolution topic daarover zeker gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:48:
Een echte revolutie zou het volgende zijn: De revolution is dat het een OPEN-systeem wordt...Iedereen kan spelletjes maken en gemakkelijk beschikbaar stellen voor anderen. Dat bv i.t.t. de PSP en de homebrew wat iedereen wil maar niet kan.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
he zou bv wel leuk zijn moest je zo de classic games als arkanoid, digdug, pacman, tetris enzo kunnen spelen op je console. lijkt me gewoon fun. en dan niet in een nieuw jasje duwen, maar gewoon old school houden 
@ nintendo complot
het zou maar eens moeten waar zijn eh
gewoon iedereen voor de gek houden, microsoft en sony hun apparaat laten voorstellen, en dan toch heel de media aandacht naar je toe trekken door zon stunt
@ nintendo complot
het zou maar eens moeten waar zijn eh
gewoon iedereen voor de gek houden, microsoft en sony hun apparaat laten voorstellen, en dan toch heel de media aandacht naar je toe trekken door zon stunt
Heat pipes van de x-box 360 == mini waterkoeling, en laptopkoeling zal echt niet volstaan tegen die hitte. Peltier kan ook niet, want niemand wil een gigantisch stroomverbruik voor je simpele console.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:42:
[...]
Mini watercooling of een hele case van koper of laptop koeling. Er is vast wel een manier om het voor elkaar te krijgen....
hoop ik.
Verwijderd
Ja want ze hebben nu wel de aandacht van iedereen terwijl je niet zoveel hoort over de xbox360/ps3.
Oh, zo, zeg dat dan ook. Dacht dat je de PS3 introprijs zat te vergelijken met de Rev&360.Breepee schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:46:
[...]
Ik geloof dat ik de bug heb: met 'andere' bedoelde ik die van voorgaande jaren. Niet die van nu (hoewel ik niet denk dat die hoger zullen liggen).
[ Voor 3% gewijzigd door Thunder op 18-05-2005 15:54 ]
volgens mij wordt het revo gedeelte de controller dat MOET iets speciaals worden...
This is the Way.
Ach, je bedoelt als een pc?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:48:
Verwijderd
denk dat hij bedoelt dat het voor eventuele ontwikkelaars heel toegankelijk zou zijn.
open licenses voor software te ontwikkelen op de revolution, en daarbij zal nintendo zelf ook ontwikkelen.
open licenses voor software te ontwikkelen op de revolution, en daarbij zal nintendo zelf ook ontwikkelen.
Stel dat de VR bril van het nintendoON filmpje echt is en die kast de bewegingen van de bril kan meten (En dus weet welke richting je uitkijkt ten opzichte van je startpositie (en een knop die je even moet indrukken als je recht naar voren kijkt om het midden te bepalen)). Daarbij die twee losse controllers die we eerder zagen en dan
.
edit:
Met die losse controller kun je twee wapens tegelijk vasthouden en in verschillende richtingen schieten (als we het over shooters hebben). Dan zou je pas een HALO killer hebben.
En dan ook geen gezever meer over het richten in shooters met een controller.
Met die losse controller kun je twee wapens tegelijk vasthouden en in verschillende richtingen schieten (als we het over shooters hebben). Dan zou je pas een HALO killer hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door -db- op 18-05-2005 16:06 ]
john woo style
of boondock saints style in die gluurboots
de 360 wordt volgens mij wel zeer gericht op racegames... af te zien aan de pers. conf
of boondock saints style in die gluurboots
de 360 wordt volgens mij wel zeer gericht op racegames... af te zien aan de pers. conf
This is the Way.
Verwijderd
dan heb je volgens mij ook een 'interieur' killer.-db- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:01:
Stel dat de VR bril van het nintendoON filmpje echt is en die kast de bewegingen van de bril kan meten (En dus weet welke richting je uitkijkt ten opzichte van je startpositie (en een knop die je even moet indrukken als je recht naar voren kijkt om het midden te bepalen)). Daarbij die twee losse controllers die we eerder zagen en dan.
edit:
waar ga je dan zo al niet tegneoplopen? je kleine broertje een knal verkopen als die langskomt
in ieder geval. tklinkt wel japans, en tklinkt wel nintendo
edit:
worden leuke boksgames of een echte mario kart in de zetel :d
worden leuke boksgames of een echte mario kart in de zetel :d
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 16:23 ]
Er zit een stick op een van de controllers, dus lopen lijkt me meer iets voor in speelhallen waar het echte interieur op het virtuele is aangepast. Maar met de nintendo zit je lekker op de bank en bestuur je het lichaam nog gewoon met je vingers, maar kijkrichting (tov virtueel lichaam) met je hoofd en wapens met de beweging van je handen, want de beweging van de controllers wordt dan ook gewoon gemeten.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:09:
[...]
dan heb je volgens mij ook een 'interieur' killer.
waar ga je dan zo al niet tegneoplopen? je kleine broertje een knal verkopen als die langskomt
in ieder geval. tklinkt wel japans, en tklinkt wel nintendo
Over een jaar in het nieuws:
Amerikaans leger besteld 20.000 Nintendo's voor schietoefeningen.
Of: Amerikaans leger onderschept 20.000 Nintendo's gesmokkeld naar Midden Oosten.
komen die dan nog?
This is the Way.
De e3 start vandaag of morgen, en daar zullen we nog wel wat krijgen te zien.
Moet ik de xbox 360 nu zien als een console met 3x 3,2gHz cores =dus 9,6Ghz. Of zie ik dit dan verkeerd?
Neem risico's in wat jij geloofd
Verwijderd
Ja die Reggie zei gisteren op de persconferentie dat we morgen (vandaag) verder zouden gaan geloof ik. Maar ik heb geen idee hoe laat dat dan is..
Dat zie je verkeerd. Lees dit maar eens, het gaat over dual CPU's in een normale PC maar het is ook van toepassing op de 360.Tynos schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:34:
Moet ik de xbox 360 nu zien als een console met 3x 3,2gHz cores =dus 9,6Ghz. Of zie ik dit dan verkeerd?
Verwijderd
zie je toch verkeerd hoorTynos schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:34:
er zijn 3 cores die 3 threads tegelijk kunnen afhandelen aan 3.2ghz.
dit is niet hetzelfde als 1 core die 1 thread aan 9.6 ghz zou afhandelen.
edit:
idem als Thunder
idem als Thunder
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 16:38 ]
Verwijderd
Wat moet je met een vr helm kunnen doen dan
1) Veilig is het niet, kinderen die vallen, gewond raken, etc. lijkt me niet wenselijk voor Nintendo
2) Afstand meten, ook niet wenselijk want niet iedereen heeft genoeg ruimte. In Japan al helemaal niet.
3) Hoe zou je moeten rennen in een game, op de gok langs je vasen heen, of op een loopband?
Dit was het... uit sluiten .. over ..conspiracy theories lek ... blub.. blub ...
1) Veilig is het niet, kinderen die vallen, gewond raken, etc. lijkt me niet wenselijk voor Nintendo
2) Afstand meten, ook niet wenselijk want niet iedereen heeft genoeg ruimte. In Japan al helemaal niet.
3) Hoe zou je moeten rennen in een game, op de gok langs je vasen heen, of op een loopband?
Dit was het... uit sluiten .. over ..conspiracy theories lek ... blub.. blub ...
Verwijderd
die gameboy micro lijkt me zeker vet, alleen mag niet te duur worden vind ik. je kan er alleen oude gba games op spelen dus ik geef er niet meer dan 50-70 euro voor. dan spaar ik liever door voor de psp
VR helm, geen net-niet holodeck. Hoezo zou je geen controller kunnen hebben met een VR helm? Een beetje meer fantasie mag wel hoorVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:50:
Wat moet je met een vr helm kunnen doen dan![]()
Niet dat ik denk dat het waar is hoor verder, volgens mij duurt het nog wel tientallen jaren voor we zoiets fatsoenlijk kunnen maken.
Mja, volgens het filmpje meet de Revolution de afstand tussen de helm die je draagt en de Revolution zelf, dus dan zou je dus dichterbij en/of verder af moeten gaan staan.Thunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:58:
[...]
VR helm, geen net-niet holodeck. Hoezo zou je geen controller kunnen hebben met een VR helm? Een beetje meer fantasie mag wel hoor
Niet dat ik denk dat het waar is hoor verder, volgens mij duurt het nog wel tientallen jaren voor we zoiets fatsoenlijk kunnen maken.
Signature
Verwijderd
Als ze zo vr bril maken zou dit ook bij het design moeten passen. En bij het voorlopige protoype zie ik dat niet gebeuren.
Denk jij echt dat we nog geen fatsoenlijke VR-helm kunnen maken, of maak je hier ene schrijffout?Thunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:58:
[...]
VR helm, geen net-niet holodeck. Hoezo zou je geen controller kunnen hebben met een VR helm? Een beetje meer fantasie mag wel hoor
Een VR-helm is namelijk vrij makkelijk: twee schermpjes in een bril. In het begin van de jaren 90 is daar al vrij veel mee gedaan, maar kleine schermen waren toen duur, en computers hadden niet genoeg kracht voor ingewikkelde 3D beelden. Het grootste probleem was echter de handschoenen voor de besturing, die dingen waren heel duur, ze zijn handig voor 3D simulaties, maar voor computerspelletjes heb je ze niet nodig, kleine LCD schermen en computerkracht zijn tegenwoordig heel goedkoop te krijgen.
De Playstation 3 heeft trouwens al 2 video uitgangen, wat betekent dat een stereoscopsich 3D beeld heel makkelijk te maken zou zijn, als je er de juiste hardware op aan sluit.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Gears of Wars en PGR3 zijn al zo mooi en kan dus alleen maar mooier worden.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:05:
Het lijkt erop of de games die we nu voor de Xbox 360 te zien krijgen nog op alfa kits draaien en naar verluit maar 20% - 40% van de uiteindelijke kracht van de Xbox 360 kunnen demonstreren:
[...]
bronnen:
Een draadloze bril, waar dus ook de hardware inzit (hardware vergelijkbaar met de PS3/360 dus) lijkt mij vooralsnog niet mogelijk. Dat bedoelde ik te zeggen. Klein verschil in definitie hier alleen
Vooral dat draadloze is vrij essentieel, dat een VR brilleke mogelijk was weet ik ook wel. Die ligt hier zelfs, gekregen bij m'n Asus GF3.
En m'n tientallen jaren is misschien (

[ Voor 17% gewijzigd door Thunder op 18-05-2005 17:19 ]
Nee, je zet de rekendoos ergens in je kamer, Een paar kleine sensors rond je zitplaats. En de helm verstuurt een signaal naar de sensors en ontvangt beeld- en geluidssignaal wat hij op de schermpjes weergeeft en uit de speakertjes laat komen. De rest gebeurt in de Revolution zelf.Thunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:14:
[...]
Een draadloze bril, waar dus ook de hardware inzit (hardware vergelijkbaar met de PS3/360 dus) lijkt mij vooralsnog niet mogelijk. Dat bedoelde ik te zeggen. Klein verschil in definitie hier alleen
Vooral dat draadloze is vrij essentieel, dat een VR brilleke mogelijk was weet ik ook wel. Die ligt hier zelfs, gekregen bij m'n Asus GF3.
edit:
Ik geloof het zelf overigens ook niet, maar technisch moet het kunnen, en het geeft natuurlijk mogelijkheden.
Neem bijvoorbeeld de Eye toy, die herkent de plaats van een hand, plaats in die hand een controller met zendertje, zet een tweede sensor (eye toy) neer en je kunt de plaats van de controller bepalen in een 3 dimensionale omgeving. Enig nadeel zou zijn dat je meerdere sensors nodig hebt, maar als je de richting en afstand van een signaal zou kunnen bepalen is een sensor op willekeurige plaats ook goed en kan die sensor gewoon in de revolution zelf.
Ik geloof het zelf overigens ook niet, maar technisch moet het kunnen, en het geeft natuurlijk mogelijkheden.
Neem bijvoorbeeld de Eye toy, die herkent de plaats van een hand, plaats in die hand een controller met zendertje, zet een tweede sensor (eye toy) neer en je kunt de plaats van de controller bepalen in een 3 dimensionale omgeving. Enig nadeel zou zijn dat je meerdere sensors nodig hebt, maar als je de richting en afstand van een signaal zou kunnen bepalen is een sensor op willekeurige plaats ook goed en kan die sensor gewoon in de revolution zelf.
[ Voor 29% gewijzigd door -db- op 18-05-2005 17:30 ]
dat is geen vr bril dat is een 3d bril dat waren 2 glaasjes die het computerbeeld 3d zouden maken. dat is even heel wat anders als een VR brilThunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:14:
[...]
En m'n tientallen jaren is misschien () wat overdreven, maar ik zie het nog niet snel gebeuren.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Is WiFi snel genoeg om op HDTV kwaliteit audio & video te versturen dan? 54 mbit verdeeld over minstens 4 personen kan toch nooit genoeg zijn?
@Boven mij, hmm okee, ik loop achter, my bad
[ Voor 17% gewijzigd door Thunder op 18-05-2005 17:28 ]
dat zal dan ook niet via wifi gaan maar een aparte standaard.Thunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:25:
Is WiFi snel genoeg om op HDTV kwaliteit audio & video te versturen dan? 54 mbit verdeeld over minstens 4 personen kan toch nooit genoeg zijn?
ik geloof dat er al een wireless dvi standaard ergens rond vloog.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Zijn de keynotes (press conferences) van elke console ergens te downloaden op goede kwaliteit?
(sony, microsoft, nintendo)
Wil diewel eens deftig bekijken, en als ik dan af en toe iets wil tonen aan iemand is dat gemakkelijker dat het bestand op je pc staat, kan je gemakkelijk doorsturen of iets tonen.
(sony, microsoft, nintendo)
Wil diewel eens deftig bekijken, en als ik dan af en toe iets wil tonen aan iemand is dat gemakkelijker dat het bestand op je pc staat, kan je gemakkelijk doorsturen of iets tonen.
Verwijderd
ik zat net even dat filmpje weer te bewonderen van killzone 2.
de enigste manier om dit spel NOG vetter te maken is het volgende.
echte volledige interactiviteit. ik hoop dat het niet zo scripted is. toien ik op het einde die buggie op die brug geschept zag worden door dat vliegende ding zag ik net op het einde dat dat gebeurde dat ventje in die buggie bukken. ik vroeg me toen af als je dat vliegende ding ietrs anders had neergeschoten dat hij van links kwam zou hij dan anders bukken? dit soort ai zou wel erg mooi zijn.
maar het mooiste zou zijn als je zelf kon praten in dit spel. en dat er een soort cameratje op je mond staat dat als je online tegen iemand anders praat ook echt je mond ziet bewegen. het lijkt me te onwerkelijk als je tegen de computer via dat cameratje zou zeggen suck my dick you ho ik ga niet die kant op dat hij daar ook echt leuk op kan inspelen. zou wel heel vet zijn. online kan dit wel... wat is dan de volgende stap? als je je middelvinger opsteekt dat dit ook in het spel gebeurt?? 2 armen als joy stick? een pak als joystick? een paar pads op armen en benen en handschoenen als joystick? dit zou wet zijn.. erg vet... ik denk zelf dat gamen zoiets is over 50 jaar. het zou nu ook kunnen.. waarom niet?
de enigste manier om dit spel NOG vetter te maken is het volgende.
echte volledige interactiviteit. ik hoop dat het niet zo scripted is. toien ik op het einde die buggie op die brug geschept zag worden door dat vliegende ding zag ik net op het einde dat dat gebeurde dat ventje in die buggie bukken. ik vroeg me toen af als je dat vliegende ding ietrs anders had neergeschoten dat hij van links kwam zou hij dan anders bukken? dit soort ai zou wel erg mooi zijn.
maar het mooiste zou zijn als je zelf kon praten in dit spel. en dat er een soort cameratje op je mond staat dat als je online tegen iemand anders praat ook echt je mond ziet bewegen. het lijkt me te onwerkelijk als je tegen de computer via dat cameratje zou zeggen suck my dick you ho ik ga niet die kant op dat hij daar ook echt leuk op kan inspelen. zou wel heel vet zijn. online kan dit wel... wat is dan de volgende stap? als je je middelvinger opsteekt dat dit ook in het spel gebeurt?? 2 armen als joy stick? een pak als joystick? een paar pads op armen en benen en handschoenen als joystick? dit zou wet zijn.. erg vet... ik denk zelf dat gamen zoiets is over 50 jaar. het zou nu ook kunnen.. waarom niet?
Verwijderd
nu ik er over nadenk. als een spel grafisch zo gedetaileerd is. is het dan niet moeilijk om het niet scripted te laten worde?. wat als je toen je in dat filmpje eerder had gereload en dan dus geen hulp nodig had van je teammate en dan perongelijk die zelfde teammate in zn enkel school zou hij dan niet worden doodgeschoten wat zou je dan zien? zouden teammates hem komen wegslepen en zn enkel verzorgen? krijg je dan nog steeds die bazooka aangereikt door je teammate met die vette gezichtsuitdrukking of is zijn gezichtsuitdrukking dan anders? teveel om op te noemen.....
zou dat filpje van killzone 2 echt ingame zijn?
oh dit is trouwnes dat filmpje
http://media.ps3.ign.com/...es_06_killzone_wmvlow.wmv
Verwijderd
Tis wel leuk al die mensen die de presentaties hebben bijgewoond, maar t wordt er allemaal niet duidelijker op....de ene zegt dat de 360 en ps3 waarschijnlijk helemaal niet zo een groot verschil zullen zijn, omdat er veel cijfertjes worden gegeven en sony niet veel ingame beeld laat zien. En de andere zegt weer dat de 360 een probleem heeft omdat de ps3 wel een generatie verder lijkt.
Leuk al die verschillende meningen! Ik vraag me nu gewoon af ofdat de 360 super geil is ja of nee? Afwachten dan maar..
over dat complot gedoe van mensen over nintendo, het valt me op dat die gast wel 10x "right-brain" zegt, das vast niet voor niets. ok zei zo'n jappaner dat het er niet om ging wat je speelt, maar HOE je het speelt. ik ben normaal sceptisch, maar het lijkt me idd erg aannemelijk dat ze iets achter de hand hebben. gelukkig maar want het zou zonde zijn ze roemloos ten onder te zien gaan zoals het sega verging.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Een normale reactie kan ook wel...Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:45:
Blu-ray??
Jezus christus man, dat ding kan in dual layer 50 GB hebben?!
Idd, vooral omdat in die 'fake' video ook de linker en rechter hersenhelft genoemd werd.Maverick schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:16:
over dat complot gedoe van mensen over nintendo, het valt me op dat die gast wel 10x "right-brain" zegt, das vast niet voor niets. ok zei zo'n jappaner dat het er niet om ging wat je speelt, maar HOE je het speelt. ik ben normaal sceptisch, maar het lijkt me idd erg aannemelijk dat ze iets achter de hand hebben. gelukkig maar want het zou zonde zijn ze roemloos ten onder te zien gaan zoals het sega verging.
idd vind het allemaal maar heel toevallig allemaal. Weet zeker dat hier mensen van nintendo achter zitten. Of ze halen een grap met ons uit wat me heel raar lijkt. Of er zit toch echt een waarheid achter. En als ik die controlers zie en je zet daar bij z'n bril op. Dan ben je eigenlijk al klaar. Je kan met die controlers als geweren of armen gebruiken. En de knoppen gebruiken om te schieten/gas te geven. Met de joystick kan je naar voren achter links rechts bewegen en dan met de bril kan je rond kijken. Op zich lijkt me dit wel mogelijk met de huidige techniek. Dus ben echt heel benieuwt van wat er nu van gaat komen.Maverick schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:16:
lees ook dit ff alles op een rijtje:
http://nintendonow.com/in...74ec2f9bf72f944edbc92841c
Verwijderd
Hoho, zo extreem wassie niet, lees nog maar 's.
Het is gewoon rete veel op een schijfje, zeker als je het vergelijkt met een DVD.
Of heb ik hier met een gelovige te maken

Ik geloof er helemaal niks van om eerlijk te zijn, maar toch maar even de prijsverwachtingen:
Dit zijn namelijk voor alledrie de consoles wel heel erg lage prijzen gezien de specs van de 360 en de PS3 en helemaal als je ook nog bedenkt dat de Rev krachtiger zou worden dan de 360. Maar ik kon het jullie natuurlijk niet onthouden, daar dit weer mooie stof voor discussie is
bron: www.gameqube.nlPrijsverwachtingen Next Gen Consoles
Wat verwacht jij dat de volgende generatie consoles gaat kosten? Bloomberg voorspelde...
De prijs van een console bij de launch is natuurlijk heel erg belangrijk. Het succes van de Nintendo DS is mede tot stand gekomen middels het zeer schappelijk prijsje van €150,-. Vele van jullie zullen zich de releaseprijzen van de huidige generatie nog wel herinneren. De PS2 kostte al snel een slordige 1150 gulden, terwijl de Xbox het met €479,- het er ook niet misselijk vanaf bracht. De 'Cube was met €219,- nog het best vertegenwoordigd qua prijs en ook de volgende generatie zal de Nintendo console het goedkoopste zijn, als dus de voorspellingen van Bloomberg.
Zo zal de Revolution tussen de €120,- en €160,- euro gaan kosten, de Playstation 3 zal voor rond de €240,- in de winkel moeten liggen, terwijl de Xbox 360 voor €320,- in de winkels te vinden zal zijn. Wat hiervan waar zal zijn zullen we op zijn vroegst over een klein half jaartje weten.
Bron: Bloomberg
Dit zijn namelijk voor alledrie de consoles wel heel erg lage prijzen gezien de specs van de 360 en de PS3 en helemaal als je ook nog bedenkt dat de Rev krachtiger zou worden dan de 360. Maar ik kon het jullie natuurlijk niet onthouden, daar dit weer mooie stof voor discussie is
Ze hebben de dollarprijzen van Bloomberg (die de prijsonformatie ook maar van horen en zeggen heeft) direct omgerekend denk ik. Bij dit soort prijzen koop ik ze allemaal.
Wat mij persoonlijk trekt aan de Xbox360 ten opzichte van de andere apparaten is het volledige karakter van het apparaat. Voor iets meer euo's heb je een apaaraat wat perfect verbonden kan worden aan de pc (met bijvoorbeeld media center erop).
[ Voor 5% gewijzigd door pretorian_nl op 18-05-2005 19:15 ]
Digital Media Junkie
Dat lijkt me nu juist de meest nutteloze funties die er is. Ik snap niet dat je het ding niet gewoon als autonoom mediacenter kan gebruiken.pretorian_nl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:15:
Wat mij persoonlijk trekt aan de Xbox360 ten opzichte van de anadre apparaten is het volledige karakter van het apparaat. Voor iets meer euo's heb je een apaaraat wat perfect verbonden kan worden aan de pc (met bijvoorbeeld media center erop).
Dan worden er minder media centers verkocht en dan kunnen ze minder media center licenties verkopen aan OEM'sBreepee schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:16:
[...]
Dat lijkt me nu juist de meest nutteloze funties die er is. Ik snap niet dat je het ding niet gewoon als autonoom mediacenter kan gebruiken.

Naja, ik mod het ding en dan gooi ik er XBMC op
Hier de originele quote:
En die prutsers van Gameqube hebben idd de prijzen gewoon omgerekend. Maar goed, dit soort voorspellingen van leet analisten van buiten de industrie zeggen toch 0,0 over't algemeen.Prices
Sony, Microsoft and Nintendo haven't disclosed the price they intend to charge for their new consoles. Microsoft's new Xbox may cost about $400, Sony's may cost about $300 and Nintendo's new console may cost $150 to $200, Enderle said.
``We do not want to go down a path to be at the center of the living room,'' said Fils-Aime, who oversees Nintendo's U.S. sales and marketing. He said the additional options offered in Microsoft and Sony's products will make them more expensive.
[ Voor 10% gewijzigd door Thunder op 18-05-2005 19:22 ]
Die prijzen klinken wel erg mooi, maar kan haast niet geloven dat het echt zo laag zou zijn. Vooral de Revolution, een totaal nieuwe console voor de prijs van 2 games? Denk toch echt van niet...
Sowieso zullen dollers wel weer euro's worden (400 dollar -> 400 euro).
Sowieso zullen dollers wel weer euro's worden (400 dollar -> 400 euro).
[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 18-05-2005 19:30 ]
Een beetje logisch denken (aan kosten, maar ook aan de andere producten van dezelfde producent) en we komen bij deze prijzen weet ik vrijwel zeker:
Nintendo Revolution 220-250 euro
Microsoft Xbox360 300-400 (afhankelijk van de grootte van de hdd erin, 0,20,40 gig)
Sony Playstation 3 400
Nintendo Revolution 220-250 euro
Microsoft Xbox360 300-400 (afhankelijk van de grootte van de hdd erin, 0,20,40 gig)
Sony Playstation 3 400
This space is occupied
Verwijderd
Ja dat klopt meer, op verschillende sites staat al dat de ps3 zeker 400 euro gaat kosten. Maargoed de prijzen zullen wel vrij snel dalen. 300 a 350 euro vind ik nog wel te doen, zeker omdat het apparaat toch een jaar of 4 meegaat.
Verwijderd
Ik lees vaak dat men wil verdienen op de games. Dan vind ik lage prijzen voor de consoles eigenlijk niet zo een verrassing meer.
Ik vind die prijzen allemaal wel erg laag ten opzichte van de vorige generaties.
Of gaan we met consoles en games de kant van printers en cartridges op.
Aanbieding:
Gran Turismo12 met gratis PSThirtysix, 2 dual-vibo-5-controllers, 2 utraVR-3D-brillen, €1150,-
Of gaan we met consoles en games de kant van printers en cartridges op.
Aanbieding:
Gran Turismo12 met gratis PSThirtysix, 2 dual-vibo-5-controllers, 2 utraVR-3D-brillen, €1150,-
Verdienen op games gebeurde altijd al, de PS2 en Xbox worden dan ook onder productieprijs verkocht.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:02:
Ik lees vaak dat men wil verdienen op de games. Dan vind ik lage prijzen voor de consoles eigenlijk niet zo een verrassing meer.
[ Voor 39% gewijzigd door -db- op 18-05-2005 20:04 ]
De gemiddelde gamer koopt volgens mij niet zo heel veel spellen, dus zo veel verlies kunnen ze ook weer niet draaien.
Ik vraag me ook af als dat ingame is, verschillende bronnen zeggen ingame, andere weer "it is a movie" wat is het nou?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:43:
nu ik er over nadenk. als een spel grafisch zo gedetaileerd is. is het dan niet moeilijk om het niet scripted te laten worde?. wat als je toen je in dat filmpje eerder had gereload en dan dus geen hulp nodig had van je teammate en dan perongelijk die zelfde teammate in zn enkel school zou hij dan niet worden doodgeschoten wat zou je dan zien? zouden teammates hem komen wegslepen en zn enkel verzorgen? krijg je dan nog steeds die bazooka aangereikt door je teammate met die vette gezichtsuitdrukking of is zijn gezichtsuitdrukking dan anders? teveel om op te noemen.....
Btw, ik wil geen movies, ik wil ingame filmpjes zien met. Ik wil zien hoeveel leven hij nog over heeft, hoeveel ammo? etc etc
erg mooi overzichtje, maar begrijp ik nu goed dat PS3 2 x HDMI uitgangen krijgt (de opvolger van DVI of DFI) en 1 x AV uitgang? Dat zou betekenen GEEN rgb scart voor mijn mooie pixelplus breedbeeld? Dus of te wel HD of standaard fucking composite???BlowFish schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:45:
Ik kan echt geen wijs uit worden uit de cell-chip specs.. kan iemand mij dit uitleggen over de specs van dat ding in de ps3:
Processor: Cell processor (234 Million Transistors)
Processor (2nd): 1 Core, 7 x SPE 3.2GHz (256KB SRAM per SPE), 7 x 128b 128 SIMD GPRs
Processor: Cell processor (234 Million Transistors)
Processor (2nd): 1 Core, 7 x SPE 3.2GHz (256KB SRAM per SPE), 7 x 128b 128 SIMD GPRs
Doet me denken aan de Saturn, ook allemaal verschillende cpu's voor verschillende taken, nou nou wat een vooruitgangVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:09:
het zijn 7 cpu`s die op 3.2 ghz draaien dus alles kan parralel worden berekend
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Hier een verhelderend artiekel van de frontpage:
nieuws: IBM, Sony en Toshiba onthullen Cell-processor
Ik ga hem zelf ook nog even lezen
nieuws: IBM, Sony en Toshiba onthullen Cell-processor
Ik ga hem zelf ook nog even lezen
Ik denk dat de verschillen tussen de 360 en PS3 minder groot zullen zijn dan de games-demo's lieten zien. De PS3-beelden zagen er over de gehele linie een stuk imposanter uit, maar het is de vraag hoeveel pre-rendered CGI was en hoeveel realtime. De Unreal en FIght Night demonstraties waren in ieder geval real time maar de rest? MS lief veel meer actual game footage zien en dat was soms niet al te sterk. De enige uitzondering was Gears of War. Op ign.com staat nu te lezen dat de demos op de ontwikkelmachines gemaakt waren en die zijn qua CPU/GPU een stuk minder snel dan de uiteindelijke hardware. (De echte 360's krijgen de developers pas in juli) De wat hakkelige spellen van nu zullen er over een 6 maanden dus vloeiend en mooier uitzien.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:10:
Tis wel leuk al die mensen die de presentaties hebben bijgewoond, maar t wordt er allemaal niet duidelijker op....de ene zegt dat de 360 en ps3 waarschijnlijk helemaal niet zo een groot verschil zullen zijn, omdat er veel cijfertjes worden gegeven en sony niet veel ingame beeld laat zien. En de andere zegt weer dat de 360 een probleem heeft omdat de ps3 wel een generatie verder lijkt.Leuk al die verschillende meningen! Ik vraag me nu gewoon af ofdat de 360 super geil is ja of nee? Afwachten dan maar..
Het is wel zo dat MS weer moeite moet doen om die dreun van Sony te boven te komen want volgens een boel mensen zijn ze bijna ko gegaan voordat de wedstrijd goed en wel begonnen is. Opniestukken als http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8834 kunnen ze op dit moment niet echt gebruiken. MS moet in de komende zes maanden nog goed duidelijk maken dat ze niet echt voor de PS3 onder doen en vooral hun sterke kanten (Xbox Live) profileren.
Dit topic is gesloten.