Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wel als het een wereldwijde release tegenover een JAP of US release is. Maargoed, koffiedik kijken uiteraard, want er is nog geeneen nieuwe console in de winkel gesignaleerd, dus wie weet hoevaak wordt alles nog uitgesteldPu_Dy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:50:
Kerst 2005 is nog 7 maanden weg.. dus zoveel verschil zit er niet tussen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Ik vertrouw dit zaakske niet
Verwijderd
Waar moet Nintendo het dan nog van hebben. Serieus, kijk eens naar wat Nintendo heeft gepresteerd de afgelopen jaren. Console specs geven ze dus aan, daar moeten ze het niet van hebben, dan vraag ik me af, waar wil je de rekenkracht voor realtime weereffecten, realtime shadows, nette ai, grote maps, of iets derg. dan vandaan halen.Smoonshine schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:29:
Volgens mij heeft Miyamoto gezegd dat hij niet teveel wil uitweiden over de specs van het systeem, alleen dat het systeem wel mee zou kunnen komen met de andere 2. Dat kan betekenen dat de Rev idd lullige specs heeft, of het is gewoon een statement dat specs ook niet alles zijn.
Kijkende naar games, daar zijn ze ook echt totaal de draad kwijt. Mario, ja hardstikke leuk maar de allerkleinste hebben de grootste moeite om een 3D omgeving te bevatten, en voor de rest zit er echt geen enkele innovatie in op Metroid Prime na. Mario, Zelda, ... en Mario Zus, Mario Zo, ...
Dus als ze het al niet moeten hebben van de titels, of van de specs, wat wordt het dan. De vaste fans van Nintendo? Ook dat houdt een keer op. Dat je winst maakt op consoles is in dit geval totaal niet een issue. Je hebt niets aan die winst als je te weinig consoles verkoopt om je bedrijf gezond te houden.
Je interpreteer dit dus echt verkeerd. De focus moet niet op specs en graphics liggen..dat betekend niet dat de specs en graphics tegenvallen. In tegendeel, de cube doet qua specs nauwelijks onder voor de Xbox en is altijd een stuk goedkoper geweest. De CPU is van dezelfde maker als de 360 en Ps3 en de GPU is hetzelfde of nagenoeg hetzelfde als die van de 360....de specs zullen dus heus wel goed zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:25:
[...]
Waar moet Nintendo het dan nog van hebben. Serieus, kijk eens naar wat Nintendo heeft gepresteerd de afgelopen jaren. Console specs geven ze dus aan, daar moeten ze het niet van hebben, dan vraag ik me af, waar wil je de rekenkracht voor realtime weereffecten, realtime shadows, nette ai, grote maps, of iets derg. dan vandaan halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 21:32 ]
Verwijderd
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
NiTiN schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:49:
DE manier om het tij te keren voor nintendo (en hun geheimzinnige controller)
de next gen Gameboy als wireless controller!
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Hij interpreteert het op zijn manier, net zoals duizenden/miljoenen anderen dat ook doen. En dat is waar het om draait. Nindendo kan wel roepen dat de interpretatie van de mensen niet klopt, maar dat is domme ganzepraat: iedereen weet: wanneer alle ogen op je gericht zijn (en no offence, maar dat was met deze presentatie echt wel het geval en dat wisten ze), dan moet knallen en je huid zo duur mogelijk verkopen anders krijg je dat nooit meer goed.MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
[...]
Je interpreteer dit dus echt verkeerd. De focus moet niet op specs en graphics liggen..dat betekend niet dat de specs en graphics tegenvallen. In tegendeel, de cube doet qua specs nauwelijks onder voor de Xbox en is altijd een stuk goedkoper geweest. De CPU is van dezelfde maker als de 360 en Ps3 en de GPU is hetzelfde of nagenoeg hetzelfde als die van de 360....de specs zullen dus heus wel goed zitten.
De gemiddelde sjaak in de straat die zomer 2006 een console gaat kopen weet wat hem zoal ter ore komt via via en wat via de populaire media wordt verteld. 10 tegen 1 dat dat niet de opmerking is dat 'de revolution DE console is die moet hebben want blablabla". Alleen de fanboys blijven over. Gemiste kans.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Specs, en gameplay gaan hand in hand. Met betere specs geef je ontwikkelaars de mogelijkheid om tot een betere gameplay te komen, om een betere sfeer neer te zetten. Een sfeer bereik je al snel, door onafhankelijk bewegende bomen met blaadjes bijv., effecten met wind, water, licht zwaartekracht, vul maar in..MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
[...]
Je interpreteer dit dus echt verkeerd. De focus moet niet op specs en graphics liggen..dat betekend niet dat de specs en graphics tegenvallen. In tegendeel, de cube doet qua specs nauwelijks onder voor de Xbox en is altijd een stuk goedkoper geweest. De CPU is van dezelfde maker als de 360 en Ps3 en de GPU is hetzelfde of nagenoeg hetzelfde als die van de 360....de specs zullen dus heus wel goed zitten.
En pure gameplay op basis van nieuwe concepten... zoals eerder gezegd, Nintendo verrast al heel lang niet meer, omdat ze nog erg conservatief bezig zijn qua games. Dus blijft mijn vraagstelling staan, waar schieten ze nu op. Wat is de doelgroep, waarmee willen ze de concurrentie aangaan. Of willen ze puur als een ongewenst aanhangsel meesurfen op het XBox en PS3 geweld.
Ziet eruit als die boomerang controller van de PS3 in de reflectie van de tafel.
Weet niet of het voorbij is gekomen maar die ps3 is net dit apparaatje van BOSE. Cd speler zit ook op dezelfde plaatsLiToKi schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:01:
[...]
Ziet eruit als die boomerang controller van de PS3 in de reflectie van de tafel.

Verwijderd
Door dit te zeggen, gaan mensen wel automatisch op een andere manier kijken tegen de eerste ingame presentaties van de nieuwe nintendo. Sony en Nintendo zitten nu alleen maar hardware matig te knokken, de software vriendjes liepen toch van presentatie naar presentatie. haha, leuke actie van square.
Kortom, grafisch zie ik geen enkele nieuwe console falen, maar fun? Ik wil geen apparaat om me ego op te kunnen stempelen, frontjes te verwisselen, deel9 te kunnen spelen, of me lifestyle te benadrukken! Ik wil geprikkeld worden door de makers van de games, zodat ik in een bepaalde gemoedstoestand kom net als in een film. Dat ps2 gedoe over mensen emotioneel te betrekken in games klonk geweldig in die tijd, jammer dat t nog steeds niet wordt toegepast.
Iets duidelijker: IK WIL NIEUWE SHIT! IK WIL GENIETEN VAN GAMES!
Verwijderd
Ik heb met alledrie de consoles redelijk wat gegamed en om nou te zeggen dat MS en Sony innoveren...totaal niet.
[ Voor 206% gewijzigd door Max|Burn op 17-05-2005 22:10 ]
Verwijderd
Sony heeft gezegd dat ie 2 maanden na de xbox360 in de winkel zou liggen.Elroy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:28:
[...]
De Xbox 360 is de enige die bijna gereleased wordt, PS3 wordt pas rond september 2006 gereleased.
Het lijkt misschien dichtbij maar dat is het echt niet (ongeveer nog 1,5 jaar).
Je hebt wel gelijk dat de volgende E³ het te laat is. Maar ik verwacht dat ze de Revolution laten zien op de Spaceworld 2005. De gamecube is ook op de spaceworld onthuld.
Verwijderd
Hier ben ik het (en ik denk vele met mij) totaal niet mee eens. Als ik mijn oude nintendo simulator opstart, en dan Super Metroid opstart, DAN zit ik in een bepaalde sfeer die ik sindsdien nooit meer heb meegemaakt, het verhaal de gameplay is gewoon fantastich!Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Specs, en gameplay gaan hand in hand. Met betere specs geef je ontwikkelaars de mogelijkheid om tot een betere gameplay te komen, om een betere sfeer neer te zetten. Een sfeer bereik je al snel, door onafhankelijk bewegende bomen met blaadjes bijv., effecten met wind, water, licht zwaartekracht, vul maar in.. .
Maar de graphics....

Verwijderd
Kan, maar het laatste wat we van Sony hebben gehoord is dat hij Spring 2006 in de winkels ligt. En de Xbox360 tegen het einde van dit jaar. Dat is toch wel een verschil van een half jaar!Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:09:
[...]
Sony heeft gezegd dat ie 2 maanden na de xbox360 in de winkel zou liggen.
Verwijderd
Dat is niet helemaal waar. Specs kunnen wel degelijk bijdragen omdat er dan meer mogelijk is. Maar de DS bewijst dat dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Ook vind ik nintendo nou niet bepaald conservatief op gamegebied, ja er is teveel mario enzo maar het zijn wel allemaal goede games.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Specs, en gameplay gaan hand in hand. Met betere specs geef je ontwikkelaars de mogelijkheid om tot een betere gameplay te komen, om een betere sfeer neer te zetten. Een sfeer bereik je al snel, door onafhankelijk bewegende bomen met blaadjes bijv., effecten met wind, water, licht zwaartekracht, vul maar in..
En pure gameplay op basis van nieuwe concepten... zoals eerder gezegd, Nintendo verrast al heel lang niet meer, omdat ze nog erg conservatief bezig zijn qua games. Dus blijft mijn vraagstelling staan, waar schieten ze nu op. Wat is de doelgroep, waarmee willen ze de concurrentie aangaan. Of willen ze puur als een ongewenst aanhangsel meesurfen op het XBox en PS3 geweld.
IMHO is het heel simpel, nintendo moet met een console komen die kwa gfx meekan met de xbox360/ps3, ze moeten met iets verniewends komen, ze moeten stoppen met die shitload aan mario/pokemon zooi, ze moeten zorgen voor een goede 3th party support die ''coole'' games maakt. Ze moeten minder games maken met een ''kiddy'' look en meer games met een ''coole'' look, ze moeten de kwaliteit van de games hoog houden net als nu, alleen het liefst wel meer games.
Facts don't care about your feelings
Spring 2006 is niet anders als Q1 2006. de X360 Q4 2005. Scheelt dus 3 maanden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:14:
[...]
Kan, maar het laatste wat we van Sony hebben gehoord is dat hij Spring 2006 in de winkels ligt. En de Xbox360 tegen het einde van dit jaar. Dat is toch wel een verschil van een half jaar!
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
En de games, zijn die nog steeds regiogebonden of zijn we nu eindelijk van die crap af?
Toch vind ik het erg jammer van Nintendo. De Cube is echt een goed apparaatje, maar het had gewoon het kiddy imago bij het grote publiek (ik noem het niet kiddy, maar dat is wel een mening die je zoooo vaak ziet). De Revolution ziet er absoluut strak uit, maar Nintendo had gewoon iets goed te maken willen ze goed mee kunnen doen in de volgende console race. Dat ze nu niks van de Revolution hebben laten zien zal ze niet veel goeds doen denk ik.
Ik hoop helemaal dat ik er naast zit, maar denk toch dat als je Sjaak op straat zou vragen welke console hem het meeste aanspreekt op dit moment het of een X360 of een PS3 zal zijn, want echt iets concreets behalve het design is er nog niet van de Revolution. Ook de veel 12 jarigen willen niet gezien worden als een klein kindje, en het kiddy imago dat de Cube voor veel mensen heeft willen zij dus niet. Hoop dat dit met de Revolution nou echt gaat veranderen.
Maar goed, voor welke console ik kies bepaal ik pas wanneer er bekend is wel games er op welke consoles komen en als er meer beelden zijn. Voorlopig neig ik naar de PS3, maar wie weet wat Nintendo ons brengt (N64 heb ik VEEL lol aan beleef, maar dan NIET met Mario & Zelda)
Verwijderd
Ehm, januarie/februarie is het toch winter? of heb je het over financiele kwartalen ofzo?Breepee schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:25:
[...]
Spring 2006 is niet anders als Q1 2006. de X360 Q4 2005. Scheelt dus 3 maanden.
Bij Super Metroid heb je ook een soort nostalgie, die je bij nieuwe games nooit kunt hebben. Games die nu klassiekers worden, hebben het beste van beiden. Goede graphics versterken goede gameplay en andersom ook.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:12:
[...]
Hier ben ik het (en ik denk vele met mij) totaal niet mee eens. Als ik mijn oude nintendo simulator opstart, en dan Super Metroid opstart, DAN zit ik in een bepaalde sfeer die ik sindsdien nooit meer heb meegemaakt, het verhaal de gameplay is gewoon fantastich!
Maar de graphics....Ik denk toch echt dat dat er totaal los van staat. Gameplay en graphics zijn twee totaal andere elementen. En wat je bedoelt met een sfeer daar ben ik het deels mee eens. Een goede gameplay kan een hele goede sfeer opwekken. Maar goede graphics met goed geluid erbij, kunnen dit ook.
Tuurlijk blijft gameplay het belangrijkst. Maar als ik moet kiezen tussen 2 soortgelijke evengoede spellen, waarvan de een toch de betere graphics heeft, kies ik voor diegene met de betere graphics.
Wanneer blijkt dat de Rev het niet trekt kwa specs met de Xbox360 en PS3 dan denk ik dat veel game makers de Rev links laten liggen. Vooral, omdat ze dan een gedowngrade versie van hun spellen moeten maken. Veel gamers zullen de Rev ook links laten liggen. Je krijgt dan een situatie waarin game makers alleen games gaan maken die het revolutionaire stuk van de Rev gaan gebruiken. Dan zou je in een situatie komen zoals je nu tussen de DS en de PSP hebt. De DS voor de aparte games en de PSP voor de gemiddelde games, zoals je ze nu op de consoles ziet.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat Nintendo niet zo dom is om op specs gebied achter te gaan lopen en hoop ik dat de Rev ons nog versteld gaat doen staan van zijn mogelijkheden.
uhm...
Verwijderd
Veel games die ik zag in de presentatie van ps3 en xbox2 spraken me gewoon niet aan, mooi beeld is echt niet alles. Na veeel games gekocht te hebben ga je kieskeuriger worden, en zoek je een feeling in een game, geen hype.
Momenteel vindt ik de grootste vernieuwing de hdtv ondersteuning, dat is 1 van de dingen waarom console games gingen vervelen. Tv is achterhaald kwa techniek, en hdtv is een goeie stap!
Maar toch zoek ik nog naar het gevoel die ik vroeger bijv. had bij mario bros, bomberman maar ook tomb raider of final fantasyVII. Fingers crossed...
Spring 2006 is Q2 2006. En van de xbox 360 weten we dat het wereldwijd is, van de ps3 moeten we nog maar afwachten.Breepee schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:25:
[...]
Q1: Winter
Q2: Spring
Q3: Summer
Q4: Fall
Links quarterly's:
http://www.wenplanning.com/quarterly.htm
http://www.bikelib.org/newsltrs/ibclist.htm
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=
[ Voor 23% gewijzigd door Chilly_Willy op 17-05-2005 22:41 ]
Coïtus ergo sum
Je moet herinneringen aan een goede oude tijd niet verwarren met echte ervaringen met een spel. Ik vind Zanac en die oude Konami troep op de MSX ook nog altijd erg gaaf, maar dat is eigenlijk alleen gebaseerd op herinneringen aan die tijd toen het WEL gaaf was en je wel uren yie ar kung fu 1 kon spelen in 32 kleuren.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:12:
[...]
Hier ben ik het (en ik denk vele met mij) totaal niet mee eens. Als ik mijn oude nintendo simulator opstart, en dan Super Metroid opstart, DAN zit ik in een bepaalde sfeer die ik sindsdien nooit meer heb meegemaakt, het verhaal de gameplay is gewoon fantastich!
Maar de graphics....Ik denk toch echt dat dat er totaal los van staat. Gameplay en graphics zijn twee totaal andere elementen. En wat je bedoelt met een sfeer daar ben ik het deels mee eens. Een goede gameplay kan een hele goede sfeer opwekken. Maar goede graphics met goed geluid erbij, kunnen dit ook.
Graphics staan er echt niet los van. Toen ik die video van killzone 2 zag was het gewoon TE realistisch. Ik had echt zoiets van: als games zo intens worden, dan kan het wel degelijk dat de grens vervaagd voor _sommigen_ tussen werkelijkheid en fantasie. Door de power die ter beschikking staat is er zoveel mogelijk om een sfeer te scheppen, om de game-wereld tot leven te wekken... dat mis je gewoon op langzamere systemen. Vroeger (en ik speelde al games in '86, dus ik mag 'vroeger' zeggen
---------------------
Ik moet wel zeggen dat ik het geleuter over "het zou me niets verbazen als de revolution de ps3 bij kan houden" niet kan begrijpen. Nintendo zou het zeker niet nalaten er over te pochen mochten ze het kunnen. Het kastje is ook gewoonweg te klein: je moet teveel verkleinen om dezelfde power in dat kleine kastje te krijgen. Dat houdt in dat je dus teveel geld moet spenderen om dat waar te maken. Nu heb je voor die mario zooi niet veel power nodig, dus wellicht dat ze daarop gokken (en waarom niet, nog een pokemon rage en ze verdienen het toch wel)...
[ Voor 15% gewijzigd door EfBe op 17-05-2005 22:43 ]
Verwijderd
...hele Microsoft & Sony presentation is te bekijken via stream.
Spring 2006 loopt van eind maart tot eind juni; een ruime periode (meer dan een jaar gerekend vanaf nu).Breepee schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:25:
[...]
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
[ Voor 3% gewijzigd door BlowFish op 17-05-2005 22:48 ]
De revolution gaat volgens mij de laatste console van nintendo worden in deze vorm, ze hebben zo hun eigen visie op de game wereld, maar er lopen op deze aardkloot maar een paar man rond die die mening delen, volgens mij neit genoeg om de console succesvol te maken.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Maarja, dit is natuurlijk allemaal nog pure speculatie, zou best kunnen dat de Revolution ons ook helemaal versteld zal doen staan.
Denk idd dat MS wel een voorsprong zal krijgen op iig Sony (wanneer de Rev uitkomt is nog niet bekend toch?), dus hopelijk zullen de PS3 en de Revolution niet veel later komen dan de X360.
[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 17-05-2005 23:06 ]
Verwijderd
Het is een leuke optie meer niet, hiervoor schaf je geen revo aan.BlowFish schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:48:
jongens, denk ook aan de miljoenen jappanertjes die uit de naad gaan bij de gedachte oude retro games weer te herleven met de reolution, ok hier in het "westen" zullen de verkopen misschien tegen vallen. Maar net als de DS zal Nintendo miljoenen! verkopen in o.a. Japan. Dus onderschat het slagen van een console zeker niet aan de hand van specs. De revolution ZAL namelijk slagen, en zal verkopen. ... alleen niet dankzei ons
Nintendo zal een breeder publiek aan moeten spreken dus zullen ze ook wat meer ''standaart'' games uit moeten brengen. Als ze dat gaan doen en gewoon goede specs hebben (waar ik min of meer wel vanuit ga aangezien ze dezelfde ati chip krijgen als MS en er ook wat geruchten zijn dat IBM een proc voor de revo heeft waar ook wat cell achtige dingen inzitten) zal het allemaal wel goed komen denk. Maar ze zullen wel minder mario/pokemon zooi uit moeten brengen daar zitten de meeste gamers niet echt op te wachten. Af en toe een mario game is niks mis mee maar mario soccer, mario dance, mario baseball etc gaat toch te ver.
Poll: Hoe vind jij het design van de Nintendo Revolution?
• 1
• 2
• 3
• 4
• 5
• 6
• 7
• 8
• 9
• 10
• Geen mening
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
/me Yellowneck is echt triest bezig
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
En dan krijgt het meteen een onvoldoende. Het design is opzich prachtig, of het nou van nintendo is of niet. Zeker een 9Ladon schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:58:
heb 5 gestemd, al was het alleen maar omdat het geen nintento look meer heeft.
Nee een fraai roze barbiehuis zou inderdaad beter passenLadon schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:58:
heb 5 gestemd, al was het alleen maar omdat het geen nintento look meer heeft.
Ik heb beide persconferenties gekeken van Xbox en PS3. Ik was erg onder de indruk van de PS3, maar ik vond de conferentie nogal stijfjes en saai in vergelijking met de Xbox. Bij de PS3 lullen ze meer over de techniek e.d. bij Xbox geen bullshit, geen schaamte. Meteen in-game filmpjes en relaxte prestatoren. De nieuwe Xbox live ondersteuning ziet er super vetjes uit en ze proberen inderdaad een groot publiek te bereiken, wat in mijn ogen ook gaat lukken. Ik vind dat de rollen van Sony en Xbox met deze consoles een beetje is omgedraaid. Ik dacht dat de PS3 dankzij een beter imago wel zou gaan winnen, maar na wat ik heb gezien van MS weet ik het nog niet zeker.
Ik vond de Xbox360 show gewoon Hip en relaxt aanvoelen, de PS3 show, saai, slecht gepresenteerd, wel indrukwekkend.
[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-05-2005 00:24 ]
Wat ik trouwens vaag vind is dat ze bij Sony tijdens de presentatie eigenlijk niks over online gamen verteld hebben? Ik neem aan dat ze daar wel de nodige verbeteringen voor hebben ten opzichte van de PS2 of hebben ze nou echt niet geleerd van hun fouten?
Wat is Nintendo trouwens toch van plan met al die GameBoys? GameBoy: spaar ze allemaal ofzo?
j/k
[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 18-05-2005 00:41 ]
Verwijderd
Ik ben nog een beetje nieuwsgierig wat Nintendo heeft voor ons, maar ik zie Nintendo toch een beetje wankelen op de rand van de afgrond. De console is klein wat ik persoonlijk een plus punt vind. Nintendo heeft allang niet vernieuwends meer gehad en ik had meer verwacht. Ze openen meer de aanval tegen de PSP.
De PS3 heeft iets moois maar ook weer iets wat niet klopt, ik weet niet precies wat het is. De games zagen er vet uit. Maar ik wil het eerst met eigen ogen zien en spelen dan ben ik misschien nog over te halen.
Ik bezit nu zelf een Xbox, ik vind het echt super, maar dat is ieder z'n eigen. Ik heb daar zelf ook Xbox Media Center opstaan dus ik vind dat hele entertainment gebeuren wel fijn. Maar ja dit is net wat je wilt. En er komen nog een hele reeks games voor uit.
Ik ben zelf altijd sega fan geweest maar dat is niet meer. Ik heb lang niet meer zo'n snel spel gezien als Sonic Adventure. Ook de Sega Saturn vond ik een mooie machine. en de Mega Drive ook.
Ik ga als eerste voor de X360. Design vind ik mooi (smaak) controllers vind ik relax en de titels spreken mij enorm aan. Vooral Gears of War, als ik dat spel zie en kijk dan naar doom 3 op de xbox (wat al rete goed uitzag) dan zeg ik wow.
Uiteindelijk maken de games toch de console. En het online gamen wat nu dus gratis word !!!
En wat kunnen sommige jappen slecht engels. En die kerel van IBM zat alles mooi duidelijk op te lezen. Z'n ogen gingen van links naar rechts
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 00:43 ]
Verwijderd
Screenshots van Formula One: http://media.ps3.ign.com/media/748/748480/imgs_1.html
ach dat is maar hoe je het ziet.. ik ga puur en alleen voor Winning Eleven / Pro Evolution Soccer en dan is de ps2 de beste op dit moment omdat daar de meeste edities van die game op uit komen. M.a.w. ik koop de console die die spellen zal brengen en dat zal wel de PS3 worden, omdat er iedere jaar 2 a 3 edities (upgrades) van die game voor de ps2 kwam (en 1 voor de xbox). Vroeger bracht Konami al haar soccergames voornamelijk op de nintendo (16bit en de N64) toen PS1 en moest ik overstappen. Dus ja het is all about the games and not the specs, maar b) nee voor mij is PS thans beter dan nintendo en xbox.MaxBurn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:07:
Zucht..Gordijnstok: Nintendo experimenteert constant met nieuwe concepten (ondanks het foute herkauwen van o.a Mario!) terwijl Sony/MS continue shooters en andere standaardmeuk uitpoepen wat al 15 jaar wordt gemaakt..
Ik heb met alledrie de consoles redelijk wat gegamed en om nou te zeggen dat MS en Sony innoveren...totaal niet.
[ Voor 5% gewijzigd door hully op 18-05-2005 08:08 ]
Verwijderd
Als de specs wat minder zijn ( wat niet veel zegt) hoe komt het dan dat alle game makers nog steeds spellen meer maken voor de ps2? DIe heeft de laagste specs, maar de meeste spellen komen toch voor de ps2 uit. Het heeft niks met de specs te maken.Smoonshine schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:31:
[...]
Wanneer blijkt dat de Rev het niet trekt kwa specs met de Xbox360 en PS3 dan denk ik dat veel game makers de Rev links laten liggen. Vooral, omdat ze dan een gedowngrade versie van hun spellen moeten maken. Veel gamers zullen de Rev ook links laten liggen. Je krijgt dan een situatie waarin game makers alleen games gaan maken die het revolutionaire stuk van de Rev gaan gebruiken. Dan zou je in een situatie komen zoals je nu tussen de DS en de PSP hebt.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat Nintendo niet zo dom is om op specs gebied achter te gaan lopen en hoop ik dat de Rev ons nog versteld gaat doen staan van zijn mogelijkheden.
Het probleem echter is, dat microsoft nog eigenlijk geen een game heeft laten zien dat ik kan zeggen, wow die wil ik. Verder spreekt het design en het live gebeuren van deze machine me wel gigantisch aan.
De games op de PS3 die ze hebben laten zien zijn echter stuk voor stuk geweldig, vooral motorstorm deed mij echt kwijlen, ik ben ervan overtuigd dat ook de xbox360 dit soort visuals kan neerzetten, dus laten ze alsjeblieft een van die games porten om dat te bewijzen
YoshiBignose schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:21:
nee, dan krijg je straks een realistisch uitziende mario.... ik word nu al bang

Geen spellen meer voor de PS2?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:36:
Als de specs wat minder zijn ( wat niet veel zegt) hoe komt het dan dat alle game makers geen spellen meer maken voor de ps2? DIe heeft de laagste specs, maar de meeste spellen komen toch voor de ps2 uit. Het heeft niks met de specs te maken.
Verwijderd
xbox : online ondersteuning + mediacenter
opvallend was toch wel het publiek vond ik, duidelijk 'gekozen' toeschouwers zelfs enkelen met gestyled haar en extravagante kledij. ook zo wat elke bevolkingsgroep vertegenwoordigd, alsook ale soorten mensen, van geeks naar modelletjes :d
ps3: prestaties + demos
heel de show gewijd aan de ps3 geeft aan wat sony ziet in de toekomst van hun nextgen console.
opvallend weinig over de online ondersteuning van de games, terwijl ze dit toch beter wel hadden aangehaald denk ik. extreem veel en goede grafische beelden van de games en mogelijkheden, daar draait het toch om.
ik vond deze presentatie meer een: kijk nu zelf maar eens wat we gemaakt hebben: presentatie dan een verkoopsshow, zoals microsoft met de xbox gedaan heeft.
revolution: zijn volgens mij verre van klaar met hun console, en hebben snel een case gemaakt. uitmelken van de bestaande games. + nieuwe gameboy micro
tja nintendo is niet klaar met de console, en dat was nogal 'pijnlijk' duidelijk. ook te horen aan de grote 'oooooooooh' van het publiek toen men zei dat er geen beelden of controllers te zien zouden zijn vd revolution. 'nintendo revolution' klinkt ongeveer als een redmiddel eerder dan een bevestiging.
de presentatie was duidelijk de minst goeie van de 3 met gewoon slechte stukken in als: de dj 'wie zit nu daar op te wachten?' de nintendogs demo 'nou klinkt gelijk de tamagotchi van 10 jaar terug ongeveer, leuke demo hoor, maar voegt weinig toe aan de presentatie'
wel leuke dingen over zelda, maar wederom (seen that before)
conclusie:
de consoles gaan een leuke strijd tegemoet, waar xbox een voorsprong gaat hebben wegens de vroege launch en de goedkope prijzen en gratis online support (300 euro voor xbox en silver abbo)
sony gaat zichzelf zeker manifesteren op console gebied, maar ze beginnen met een maandje of 3-4 achterstand, waardoor diegenen dat een xbox gekocht hebben niet meteen geld hebben voor de ps3. (bedoel ik de 'spaarders' ipv de 'beroepsmens'). van nintendo ben ik nog maar benieuwd wanneer ze er mee voor de dag komen. als ze nog geen beelden hebben, dan zie ik nog een lange weg te gaan.
Verwijderd
Verwijderd
We zullen zien, ik denk niet dat je er veel van moet verwachten zoals Eefbe ook al aangaf in zijn verhaal over de omvang van het doosje. De smoes die Nintendo telkens geeft is in de vorm van, "Nee kijk vooral niet naar het uiterlijk of het vermogen van deze auto, het gaat erom wat je ermee kan doen". Ja zo kunnen we nog wel met meer ontwijkende argumenten gaan gooienMaxBurn schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:48:
Nogmaals, Nintendo was nooit van plan de Rev. te showen op de E3. Tuurlijk was het een slechte conference maar ze hebben dat ding echt wel af hoor.
Verwijderd
Dat HW met de snelheid van de xbox360/ps3 in de revo past twijfel ik niet echt aan, maar of ze het ook echt hebben gedaan weten we nog niet. Nintendo had gister toch gewoon de specs kunnen zeggen, het is niet zo dat ms/sony opeens daar nog wat aan kan doen. Dat je geen controller/games laat zien oke, maar bevestig dan iig dat je console wel de benodigde power heeft.
Verwijderd

Ik denk echt niet dat nintendo een langzamere console gaat maken dan de rest het zal hopelijk dezelfde soort specs hebben.
Ik heb zowel de PS2 als de Xbox. Ik heb zelfs voor de PS2 meer spellen, maar eigenlijk staat hij nooit meer aan. Waarom niet? Xbox Live! Degene die Live gespeeld hebben willen eigenlijk niet anders meer (uitzonderingen daar gelaten). Het geeft een echt extra dimensie aan een spel. Sinds November speel ik non-stop Halo 2. Offline imho een erg matig spel, online onverslaanbaar. GT4 is leuk, Forza is leuker. Los van discussies over gameplay en graphics, Forza speel ik met een ontelbaar aantal echte mensen. Zowel vrienden als onbekenden. Ik verkoop mijn auto's, ik race om kampioenschappen met andere Nederlanders enz. enz.
Online gaan met de Xbox gaat eenvoudiger dan met de PC. Als je hem aanzet, zie je je vrienden, je ziet wat ze spelen op dat moment, en je duikt ook in dat spel. 3 drukken op de knop en klaar.
Qua gameplay, en graphics geloof ik het wel. FLOPS, GLOPS, het zal me jeuken. Ik denk dat de Xbox en PS3 elkaar echt niet op dat punt elkaar gaan ontlopen.
Van de volgende generatie koop ik 1 console. Ik blijf niet bezig. Ik koop degene die de beste Online mogelijkheden heeft. Eenmaal online, altijd online, en Sony moet nu wel met een verdomd goed verhaal komen, wil de Xbox360 om dat punt verslagen worden.
P.s.
De Revolution is in mijn verhaal nog niet opgenomen, die hebben nog helemaal niets laten weten.
Verwijderd
Heb je een linkje naar dat verhaal, ben wel benieuwd namelijk?DarkShadow schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:27:
ah qua specs zijn de ps2 en de xbox360 ongeveer gelijk, lees anandtech voor het verhaal hierachter...
Verwijderd
Voor de bekendmaking van de PS3 werd de Cell chip al gezien als het beste sinds het gesneden brood. Na het lezen van de werking van de cell kom ik een aantal dingen tegen die ik niet kan plaatsen. Zo blijkt de cell enorm goed te zijn in het decoderen van video, maar minder goed in AI en physics. De naar verluit enorm mooie graphics van de PS3 komen voor 90% van de GPU van Nvidia en de cell heeft hier eigenlijk niets mee van doen.
Er wordt constant geschermd met 2 TFLOP aan FPO, maar deze komen vooral van de GPU en niet van de cell.
Het geen dat ik dus niet snap is wat doet de cell nu eigenlijk? Het enige waar deze chip goed in is, is het decoderen van video, verder is hij maar in weinig zaken goed (als ik het goed heb begrepen).
Gaat het de komende generatie niet veel meer op de GPU’s van Nvidia en ATI? Als het enkel om de GPU gaat, dan ziet het plaatje er heel anders uit. Kan iemand me hier meer over vertellen?
Verwijderd
Ik vind dat je hier inderdaad wel een sterk punt hebt
De eerste de beste producent die het concept van Eve Online omzet naar de console heeft een goudmijn en eeuwige roem
Verwijderd
De revo gaat toch nog enorm veel kont schoppen morgen?!
http://onlynintendorevolution.blogspot.com/
Verwijderd
Lees de post van Eefbe maar eens, in deze thread. Het is bullshit. Ik heb zelf nog wat verder gelezen over de Cell, maar er zijn mensen die beweren dat de Cell ook naar de PC wordt gebracht omdat het ding daar ook uit de voeten kan en factor x sneller is dan enig andere cpu de komende tijd. Of het waar is betwijfel ik, omdat een CPU voor een PC een totaal andere opbouw heeft dan die van een CPU voor een Console, maar het idee is wel meesterlijk als het echt waar zou zijn. Dan heeft Sony echt een klapper.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:53:
Voor de bekendmaking van de PS3 werd de Cell chip al gezien als het beste sinds het gesneden brood. Na het lezen van de werking van de cell kom ik een aantal dingen tegen die ik niet kan plaatsen. Zo blijkt de cell enorm goed te zijn in het decoderen van video, maar minder goed in AI en physics. De naar verluit enorm mooie graphics van de PS3 komen voor 90% van de GPU van Nvidia en de cell heeft hier eigenlijk niets mee van doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 11:00 ]
Verwijderd
ik denk dat je het vooral moet zien dat de cell een 7-tal aparte instructies simultaan kan afhandelen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:53:
Ok, ik ben absoluut geen expert, maar na het lezen van vele interpretaties van de technische specificaties van zowel de Xbox 360 als de Playstation 3, zijn er een aantal zaken die ik niet begrijp.
Er wordt constant geschermd met 2 TFLOP aan FPO, maar deze komen vooral van de GPU en niet van de cell.
Het geen dat ik dus niet snap is wat doet de cell nu eigenlijk? Het enige waar deze chip goed in is, is het decoderen van video, verder is hij maar in weinig zaken goed (als ik het goed heb begrepen).
Gaat het de komende generatie niet veel meer op de GPU’s van Nvidia en ATI? Als het enkel om de GPU gaat, dan ziet het plaatje er heel anders uit. Kan iemand me hier meer over vertellen?
de cpu berekent het scherm, de acties vd elementen en dergelijke. deze wordne in de gpu getekend.
de demos laten nu net zien hoe sterk de cpu wel is, door te tonen dat zuiver op cpu ook heel goed beeld kan gerenderd worden. cpu en gpu moeten sterk geneog zijn zodat ze hoge prestaties bieden. is de cpu og gpu te sterk, dan is er een bottleneck, waardoor het niet meet optimaal afgestemd is.

Mmm, mij lijkt dit helemaal niets. We zien het vanmiddag wel.
Bron: http://onlynintendorevolution.blogspot.com/
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 18-05-2005 11:02 ]
Verwijderd
Hier 2 linkjes naar 2 gerelateerde verhalen op anandtech:Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:49:
[...]
Heb je een linkje naar dat verhaal, ben wel benieuwd namelijk?
http://www.anandtech.com/weblog/default.aspx?bid=210
http://www.anandtech.com/weblog/default.aspx?bid=209
Van een linkje gegeven door b3n666. Ik hoop dat het waar is! Dan zou de Rev dus verreweg de krachtigste console zijn. Daar de 360 en de PS3 volgens Anandtech gelijkwaardig zijn. Maar dan blijf ik me afvragen hoe ze dat voor elkaar willen krijgen in zo'n klein kastje. Het scheelt natuurlijk dat de voeding waarschijnlijk extern zit en dat er geen HD in zit, maar dan nog.Technically, Revolution is better than Xbox 360 ¿Why? Read de thext things:
-GPU's Revolution: Ati technology with 16MB eDram... and a lot of GREAT things... (Xbox 360 has 10Mb eDRAM).
-CPU: 150-200 GFlops... I'M SURE (Xbox 360 --> 115GFlops)
Het blijft gewoon speculeren. Hopelijk komt er snel duidelijkheid, maar ik ben bang van niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-05-2005 11:34 ]
Nintendo zou en een 2,7Ghz Powerpc cpu versie produceren en een dual 1,8 powerpc versie....
Xbox 360 krijgt een powerpc 3 cores op 3,2 Ghz dus ik geloof er geen bal van
Maar bedoe je trouwens dat er dus 3 cores inkomen? 1 singlecore EN een dualcore? Of is het dat Nintendo de keuze nog moet maken?
Overigens las ik ook nog dit:
Op gameqube.nlRevolutie begint op 19 mei
Volgens de laatste geruchten bewaart Nintendo het beste voor het laatst, en zal hun nieuwe console pas op 19 mei echt aan de wereld gepresenteerd worden.
Het deel van de persconferentie dat over de Revolution ging, was behoorlijk summier. Het blijkt echter dat Nintendo dit met een reden heeft gedaan. Terwijl Microsoft en Sony hun grootste kogels al verschoten hebben, heeft Ninty nog een behoorlijke kanonskogel in petto. Het lijkt er namelijk op dat de nieuwe console morgen wordt gepresenteerd aan de wereld, behoorlijk laat als je het vergelijkt met de presentatie van de eerder genoemde concurrenten, respectievelijk trijdens een show van MTV (Xbox 360) en de persconferentie van gister (PS3). Morgen zal er ook duidelijkheid komen over de gruchten over de backwards compatability van de NES, SNES en N64 games via Wi-Fi, de Cube games kunnen gewoon via de discs gespeeld worden. Als dit laatste waar blijkt te zijn, dan heeft de Revolution meteen de grooste installed base qua games ooit! We houden je op de hoogte, hier op de grootste GameCube en Nintendo site van de Benelux; GameQube.nl
Dus morgen is er misschien meer duidelijkheid.
Een versie met een singleopstelling op 2,7Ghz met een 600mhz gpu en een versie met dual 1,8Ghz en geloof ik een 500Mhz gpu.
Dit is toch al door nintendo vrijgegeven?
Dat linkje ziet eruit als een heleboel bullshit eerlijk gezegd... absoluut geen betrouwbare bron, en waarom zouden ze met zulke mooie specs wachten met presenteren en iedereen teleurstellen?Oscar Mopperkont schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:33:
[...]
Van een linkje gegeven door b3n666. Ik hoop dat het waar is! Dan zou de Rev dus verreweg de krachtigste console zijn. Daar de 360 en de PS3 volgens Anandtech gelijkwaardig zijn. Maar dan blijf ik me afvragen hoe ze dat voor elkaar willen krijgen in zo'n klein kastje. Het scheelt natuurlijk dat de voeding waarschijnlijk extern zit en dat er geen HD in zit, maar dan nog.
Het blijft gewoon speculeren. Hopelijk komt er snel duidelijkheid, maar ik ben bang van niet.
Ik denk dat nintendo zoals ze zelf al aangeven het niet op de kracht van hun console gaan gooien. Voordeel is in ieder geval dat het weer een lekker goedkoop hebbedingetje is die altijd leuk is voor de kids
Ik ben geen die-hard Nintendo fan, maar natuurlijk zijn specs belangrijk. Anders zou je net zo goed het bij de Cube kunnen houden, of niet?CorteX schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:41:
Grappig dat nu er een gerucht is dat de Nintendo Revolution misschien toch goede specs gaat krijgen, Nintendo fans de specs ineens wèl belangrijk lijken te vinden.
Maarrr wat de fanboys vaak zeggen is dat specs niet belangrijk zouden moeten zijn. Het gaat in de eerste plaats natuurlijk om de gameplay. En het is ook belangrijk wat je met de specs doet.
Verder zijn specs gewoon belangrijk, omdat specs verkopen. En als er verkocht wordt dan betekent dat automatisch dat er meer games ontwikkeld zullen worden voor de console, wat weer meer concurrentie betekent, wat weer leidt tot betere games.
@Jojo: Ik kan me het niet herinneren om eerlijk te zijn. En als het al is vrijgegeven waarom staat het dan niet op heel veel sites, en waarom is iedereen dan zo benieuwd naar de specs? Verder zou ik het heel vreemd vinden dat er twee versies komen met verschillende hardware. Schiet niet echt op als je het mij vraagt.
[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-05-2005 11:48 ]
[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 18-05-2005 11:52 ]
Verwijderd
persoonlijk ben ik erg onder de indruk vd game engine van de ps3.
en erg onder de indruk van de marketing engine van de xbox 360.
tuurlijk, het is van microsoft, dat is zowat de helft van de afzetmarkt voor meidacenter denk ikPacinoAllstars schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:51:
kan je op die xbox ook mediacenter draaien, dus dat jij je 360 als hd recorder gebruikt?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 11:53 ]
Tja , waar praten we dan nog over. Een console die goeie online gaming heeft, gebruikt kan worden al hd recorder of een console die deze aspecten nog niet bezit. (heb nog niks concreets gehoord van ps3 en online gaming. Bij de ps2 hadden ze het daar ook over, maar nooit wat van gezien nog)Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:52:
2 versies voor de revolution zou me ook maar straf lijken, omdat dit al niet eerder is bercht, en dit qua productie ook niet zo gemakkelijk zou zijn, een werledwijde launch is 1 ding. met 2 producten wordt dit nog eens vele malen moeilijker
persoonlijk ben ik erg onder de indruk vd game engine van de ps3.
en erg onder de indruk van de marketing engine van de xbox 360.
[...]
tuurlijk, het is van microsoft, dat is zowat de helft van de afzetmarkt voor meidacenter denk ik
Ik geloof ergens gelezen te hebben (of gezien in de persconferentie) dat de X360 als media extender gebruikt kan worden, dus niet als media center zelf. Wel kan je dan dus de op je media center pc opgenomen uitzendingen kijken via het netwerk op je X360. (en je muziek en films dus ook dan)PacinoAllstars schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:51:
kan je op die xbox ook mediacenter draaien, dus dat jij je 360 als hd recorder gebruikt?
Verwijderd
rechtsonder stond er een media center afstandsbediening.
opmerkelijk was dat er ook een psp bijstond, ergens wel logisch omdat ze met alle media willen omgaan.
verder wel opmerkzaam dat ik op de ps3 wel kaarlezers gezien heb voor een aantal formaten, mar bij de xbox niets van gemerkt.
en juist met dit kan microsoft een grote slag slaan.Blaz0r schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:58:
[...]
Ik geloof ergens gelezen te hebben (of gezien in de persconferentie) dat de X360 als media extender gebruikt kan worden, dus niet als media center zelf. Wel kan je dan dus de op je media center pc opgenomen uitzendingen kijken via het netwerk op je X360. (en je muziek en films dus ook dan)
ik ken een hoop ouders die zo'n verdomde xdoos never in de huiskamer willen hebben. in de ogen van die ouders is het toch alleen maar een speeltje voor de kinders. en wat is er nu iritanter als 4 van die iritante adhd kinderen (want de vriendjes komen natuurlijk ook spelen op de gloednieuwe Xbox 360 ) op de bank te hebben (of rennend door het huis want nu zijn de controllers draadloos en ben je niet meer gebonden aan een plek) echter maak je de xbox een dvdspeler (blueray en alle zooi) digitale uitgangen hdtv enz enz enz en doe daar ook nog eens extended media centre software bij. dan heb je een speeltje waar papa en mama ook nog wat aan hebben. dan heb je eerder kans dat de papa en mamma eerder een xbox voor kindje lief kopen of mee betalen en dan heb je ook nog eens kans dat hij niet eens beneden mag staan. kindje vind dat natuurlijk niets en wil er ook een voorzich zelf en koopt een 2e
[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 18-05-2005 12:07 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat vind ik dus heel erg vreemd. Wat heb ik er dan aan dat ik die Xbox heb? Dan kan ik beter meteen mijn PC/netwerk op de PC aansluiten.Blaz0r schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:58:
[...]
Ik geloof ergens gelezen te hebben (of gezien in de persconferentie) dat de X360 als media extender gebruikt kan worden, dus niet als media center zelf. Wel kan je dan dus de op je media center pc opgenomen uitzendingen kijken via het netwerk op je X360. (en je muziek en films dus ook dan)
Ik zou willen dat je die Xbox (of PS3) gewoon als autnoom mediacenter kon gebruiken. Gewoon DVD's, Xvid's, Muziek en plaatjes direct afspelen. Liefst ook zo dat ik al mijn muziek op een (externe) harde schijf zet en ik die gewoon af kan spelen (zoals MCE en de vele alternatieven dat nu ook kunnen).
Heb je helemaal gelijk in (twijfel zelf op dit moment ook tussen X360 en PS3). Online is gewoon erg belangrijk en gaat steeds belangrijker worden. Zelf heb ik alleen een PS2 dus heb ik niet vaak op Xbox Live gespeeld, maar weet wel dat het idd erg goed in elkaar zit. Wat dat betreft heeft Microsoft dus zeker een voorsprong op Sony. Ik denk alleen wel dat Sony zich daar zeker bewust van is en ze er alles aan doen om een echt goede online service voor de PS3 te regelen. Ze zullen wel moeten, anders snijden ze zichzelf keihard in de vingers. Wel raar inderdaad dat ze daarover nog niks concreets gezegd hebben, dat wacht ik eerst nog maar even af.PWM schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:45:
Ik vraag me af wat de PS3 (en Revolution) op Online gaming gebied gaan doen. Echt duidelijk is Sony nog niet geweest.
Ik heb zowel de PS2 als de Xbox. Ik heb zelfs voor de PS2 meer spellen, maar eigenlijk staat hij nooit meer aan. Waarom niet? Xbox Live! Degene die Live gespeeld hebben willen eigenlijk niet anders meer (uitzonderingen daar gelaten). Het geeft een echt extra dimensie aan een spel. Sinds November speel ik non-stop Halo 2. Offline imho een erg matig spel, online onverslaanbaar. GT4 is leuk, Forza is leuker. Los van discussies over gameplay en graphics, Forza speel ik met een ontelbaar aantal echte mensen. Zowel vrienden als onbekenden. Ik verkoop mijn auto's, ik race om kampioenschappen met andere Nederlanders enz. enz.
Online gaan met de Xbox gaat eenvoudiger dan met de PC. Als je hem aanzet, zie je je vrienden, je ziet wat ze spelen op dat moment, en je duikt ook in dat spel. 3 drukken op de knop en klaar.
Qua gameplay, en graphics geloof ik het wel. FLOPS, GLOPS, het zal me jeuken. Ik denk dat de Xbox en PS3 elkaar echt niet op dat punt elkaar gaan ontlopen.
Van de volgende generatie koop ik 1 console. Ik blijf niet bezig. Ik koop degene die de beste Online mogelijkheden heeft. Eenmaal online, altijd online, en Sony moet nu wel met een verdomd goed verhaal komen, wil de Xbox360 om dat punt verslagen worden.
P.s.
De Revolution is in mijn verhaal nog niet opgenomen, die hebben nog helemaal niets laten weten.
Als je nou gewoon even een miniscuul beetje moeite doet zul je zien dat dat allang in deze thread voorbij is gekomen.PacinoAllstars schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:19:
Zou iemand niet een tabel kunnen maken met specs enzo van beide consoles en zo naast elkaar kunnen plaatsen. Lekker als we kunnen vergelijken
Misschien een idee om daar even een melding boven de quickreply van de te maken.
Dan moeten ze een final versie laten zien van de console ipv een prototype.MaxBurn schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:48:
Nogmaals, Nintendo was nooit van plan de Rev. te showen op de E3. Tuurlijk was het een slechte conference maar ze hebben dat ding echt wel af hoor.
Verwijderd
Na dit stukje te lezen lijkt het er wel op dat we nog wat van Nintendo kunnen verwachten.
Weet iemand waar dat klepje voor je links van de dvd-speler? Cardridge/memory card systeem?
Dat was niet echt de oorzaak van de slechte persconferentie. De oorzaak was dat er teveel nadruk werd gelegd op semi-games die allang al uit zijn in Japan en waar we dus alles al vanaf wisten. Als ze net zoveel tijd hadden besteed aan de nieuwe Zelda en de online-features van de DS als aan Elektroplankton en Nintendogs was het veel beter geweest.magnifor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:32:
[...]
Dan moeten ze een final versie laten zien van de console ipv een prototype.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Dat heeft alleen betrekking op de case..daar is verder weinig moeite aan. De Rev. is af...de looks wellicht niet helemaal.magnifor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:32:
[...]
Dan moeten ze een final versie laten zien van de console ipv een prototype.
Al dat 'het is sneller dan wat dan ook' is wishfull thinking. Je weet dat meteen wanneer je naar het doosje kijkt. Aan de ene kant heb je MS en Sony die veel geld spenderen aan het bouwen van een console en hoe simpeler en kleiner hoe goedkoper, en zij komen met een doos die 2 keer de grootte heeft van de revolution. Dan kun je wel roepen "maar die revolution kan ook nog veel meer" maar dat is larie, immers waarom zijn die sony en ms dozen dan zoveel groter? Omdat ze er weinig geld aan spenderen, domme mensen? Voor sony is de PS francise meer dan 50% van de bedrijfsomzet en dus superbelangrijk.
Het enige wat kan is dat de revolution pas in december 2006 op de markt komt. Dat lijkt me veel te laat.
en gordijnstok: het is niet Eef, maar Ef
Waarom? Omdat een of andere rumorsite iets post over wat 2 mensen met gebrek aan aandacht lopen te roepen? Nintendo gaat echt een persconferentie verknoeien om het een dag erna nog eens over te doen "haha gefopt!!".. sure..Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:33:
Cubezone.nl speculatie over nintendo's revolution
Na dit stukje te lezen lijkt het er wel op dat we nog wat van Nintendo kunnen verwachten.
Het is over en uit met nintendo als game console voor op TV. Er valt ook niet veel te winnen voor ze: hun geld zit in de handheld. dan moet je geen bakken met geld wegsmijten om actief te blijven in een markt waarop je alleen maar geld verliest. 5 nieuwe mario-based games. Dat verkoopt echt geen consoles meer, net zoals nu packman geen spelcomputers meer doet verkopen.
[ Voor 32% gewijzigd door EfBe op 18-05-2005 13:16 ]
Volgens mij zijn stevige specs voor iedereen in beginsel wel nodig. Immers: zou de hardware niet verder ontwikkeld worden, dan speelde je nou nog spellen in wolfenstein kwaliteit op je pc en mario kwaliteit op je 8 bit console bij wijze van spreken. Kennelijk vinden gamers dat niveau niet acceptabel en dus moet er om de zoveel tijde een nieuwe console uitkomen. Dat er dan voorts wordt gekozen voor dit soort haast absurd goede hardware is weer te billijken om twee redenen:
a) je betaalt er absoluut gezien een aanzienlijk bedrag voor en
b) het moet duidelijk verschillen met de vorige console anders is het geen volwaardige opvolger.
Zijn dan voorts de specs goed, dan komt fase twee waarbij het waarschijnlijk overbodig is te melden dat los van het grafische geweld de gameplay en originaliteit goed moet zijn.
M.a.w. specs zijn belangrijk en dan voorts moet de rest goed zijn wil er succes komen.
Wel is het zo dat als er bijvoorbeeld 3 consoles zijn en die qua specs maar een heel klein beetje verschillen, je niet meteen voor degene met de beste specs moet gaan. Dan draait het uiteraard om het verschil in games aanbod. Games maken de lol, en goede specs alleen zijn geen garantie voor leuke games.
Maar uiteraard, dat specs niet belangrijk zijn is opzich grote onzin.
[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 18-05-2005 14:15 ]
Ik ben hier helemaal niet blij mee
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
maar zo ver ik weet zijn dat gewoon de gegevens (info) van de console bvb dat hij op 3.2 ghz loopt 3 cores heeft en 512 mb geheugen heeft. dat zegt dus totaal NIETS van de speelbaarhijd van de games die er op komen. voor het zelfde geld komt nintendo met een console die op 500 mhz loopt een halve core heeft 10 mb geheugen heeft maar toch mooiere beelden op het beeld tovert. in die vorm zijn specs dus totaal niet belangrijk. dit bedoelen de mensen dus die zeggen dat specs niet belangrijk zijn.
waar jullie het over hebben is de performance ontwikkeling natuurlijk is dat belangrijk. maar ook dat is maar een deel van de success factor van een console. ookal heeft een console 100 cpu's 20 GPU's in SLI, hoeft het geen hit te worden. als hij te duur is of als er gewoon geen goede games op uit komen zal hij meteen floppen.
dus specs zijn redelijk onbelangrijk. het enige wat de specs extra geven is een beeld van hoe de console ongeveer kan presteren en de pats factor.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het voordeel is dat de levensduur van discs vermindert. Vooral voor de Japanse markt wordt dit als voordeel gezien omdat fabrikanten de commerciële tweede hands markt absoluut niet zien zitten.Wekko schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:26:
Heb het wel gezien maar verder niet bij nagedacht eigenlijk. Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n slot ten opzichte van een trayloader?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
weinig tot geen stof in de lezer. omdat er zo miniscule borsteltjes opzitten.Wekko schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:26:
Heb het wel gezien maar verder niet bij nagedacht eigenlijk. Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n slot ten opzichte van een trayloader?
enja, bij ene slot in kan je de cd lade er niet afbreken (dumb me) heb men broertje zen ps2 lade zo gemold. by accident
Dit topic is gesloten.