Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een tijdje geleden de Razer Diamondback gekocht bij de media markt. Waar ik zeer tevreden over ben. Ik vond altijd dat de diamondback een stuk preciezer was als de mx 510 maar met de 518 op komst kan dit wel eens verdwenen zijn.

Daarom vraag ik ook juillie ervaringen met de nieuwe MX518. ;)

Specs:

Razer Diamondback
Logitech MX 518
Reso.
1600 dpi
1600 dpi
Max. speed
1m/s
1m/s
Data processing rate
5,8 MP/s
5,8 MP/s
Maximum acceleratie
15g
15g
Lag
1 ms
1 ms
knoppen
7
8
Sensor.
Agilent A3070
Agilent A3070

Foto,s
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/koenv/General%20Stuff/totaal.JPG

Review mx518:
http://www.techgage.com/reviews.php?id=327

Reviews diemondback:
http://w3.quake3.jp/suite...s/article.php?storyid=187
http://www.overclockerscl...zor_diamondback_mouse.php
http://www.fj007.com/news...0410/2004101124916_0.html
http://www.pcpop.com/hard/04/10/48889/1.shtml
http://twojepc.pl/artykul...azer_diamnodback&strona=1
http://pclab.pl/art12298.html
http://www.sogamed.com/?s...viewfeature&feature_id=55

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

De 518 heeft toch 6 knoppen ?? Sinds die 2 scroll knopjes nu voor de Sensitivity zijn ... toch ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Daarom heeft hij nog wel 8 knoppen, alleen die 2 hebben dus een andere functie ;)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Ik heb nu de MX510, maar deze word binnenkort vervangen door de 518. (ja ik wil altijd up-to date blijven :P)

De reden om voor Logitech te kiezen is gewoon een uit mn vroegere ervaringen, Logitech toch een iets bekendere en gevestigde fabrikant, en vooral bij de BoomSlangs vroeger heel veel uitval (vooral de knoppen)

Weet iemand trouwens wanneer de MX518 fatsoenlijk in NL leverbaar is?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Zitten er deuken in of lijkt dat zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neej dat komt door de paint job :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Misschien interessant om op te merken dat zowel de Razer Diamondback als de Logitech MX518 gebruik maken van exact dezelfde sensor, de Agilent A3037.

Eindelijk kunnen mensen kiezen uit 2 verschillende vormen in combinatie met deze geweldige sensor van Agilent.

De strijd tussen Diamondback - MX518 is wat mij betreft dus alleen de vorm.
Probeer ze eens uit.
Diamondback : Klein, licht.
MX518: Groter, zwaarder. MX510 vorm.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:58:
Misschien interessant om op te merken dat zowel de Razer Diamondback als de Logitech MX518 gebruik maken van exact dezelfde sensor, de Agilent A3037.

Eindelijk kunnen mensen kiezen uit 2 verschillende vormen in combinatie met deze geweldige sensor van Agilent.

De strijd tussen Diamondback - MX518 is wat mij betreft dus alleen de vorm.
Probeer ze eens uit.
Diamondback : Klein, licht.
MX518: Groter, zwaarder. MX510 vorm.
Heb je misschien ook de bron nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:51:
[...]

Heb je misschien ook de bron nog ?
Agilent medewerker op het Razer Blueprints forum (onofficieel Razer forum).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat zo is, dan is het enige echte verschil nog de vorm van de muis.
En dan zou het puur persoonlijk worden welke muis beter gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:28
De mx518 stuur je voor het grootste gedeelte met de handpalm aan en de razerdaimondback met je vingers. Ik vind persoonlijk het laatste fijner. Voor mijn diamondback was ik ook erg tevreden met mijn mx310 en ik denk dat als ze de mx310 hadden omgebouwd naar een mx318 en een half jaartje eerder waren gekomen dat ik die nu had gehad. Ik heb weinig met van die handpalm muizen gespeeld dus echt een goede mening kan ik er niet over vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb nu een 510 en ik vind dat veel fijner in mijn hand liggen dan die diamandrazorback, dus ik zou voor de 518 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijkgezegd een wat zwakke zet van Logitech.

Tuurlijk, prima sensor, maar dat heeft Razer al bewezen. De vorm van de mx500, mx510 en mx518 is verre van perfect, het ding is zwaar - blijkbaar hebben ze tijd om op de laueren te rusten, in plaats van verbeteringen aan te brengen aan de hardware. Krijg nu een beetje het idee dat zodra een andere tent op de proppen komt met een nieuwe sensor, dat Logitech deze zonder meer in de mx500 vorm kwakt en het ding op de markt gooit.

Laten we i.i.g. gehopen dat ze hun drivers net zo netjes houden als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:21:

Tuurlijk, prima sensor, maar dat heeft Razer al bewezen. De vorm van de mx500, mx510 en mx518 is verre van perfect, het ding is zwaar - blijkbaar hebben ze tijd om op de laueren te rusten, in plaats van verbeteringen aan te brengen aan de hardware. Krijg nu een beetje het idee dat zodra een andere tent op de proppen komt met een nieuwe sensor, dat Logitech deze zonder meer in de mx500 vorm kwakt en het ding op de markt gooit.

Ja maar 1 moet altijd de eerste zijn.
Net zoals AMD met 64-bit intel heeft dit ook gewoon van hun overgenomen. net als speed step.

Maar het is inderdaad een beetje kansloos om alleen de sensor te vervangen en het dan op de markt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:21:

Wat is er mis met de uitdrukking: Never change a winning team?

Volgens een boel mensen had de MX500 een goede vorm, de MX500 werd verbeterd door de MX510 (Die overigens dezelfde sensor heeft als de MX310, maar de MX510 werkt op hogere FPS).
Nu is er dus een nieuwere en betere sensor en Logitech plant deze simpelweg in de MX518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:49:
[...]

Ja maar 1 moet altijd de eerste zijn.
Net zoals AMD met 64-bit intel heeft dit ook gewoon van hun overgenomen. net als speed step.

Maar het is inderdaad een beetje kansloos om alleen de sensor te vervangen en het dan op de markt te zetten.
wat is er kansloos aan, ze gaan gewoon meeliften op het succes van die sensor zou ik ook doen, iedereen vond de vorm van de 500 en 510 goed, dus waarom een goede formule veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 18:01
Ik heb al zeker 2 jaar de dual optical.
Dat is ook effectief 1600dpi (werkt zeer fijn!).

Alleen heeft die wat minder extra knopjes helaas.

Wat ik alleen mis bij al die nieuwe muizen is een 2-d scrollwiel, of beter nog, een soort van trackball als scrollwiel. Dat lijkt mij nou echt fijn werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
de dual optical is niet effectief 1600 dpi, de 2e censor werkt zuiver corrigerend en niet als extra censor.

overigens vind ik de mx510 helemaal geen prettige vorm hebben voor het gamen, dit lijkt mij eerlijk gezegd meer een kantoormuis dan een gamemuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een steelpad 4s aangeschaft met de teflon Steel Padsurfers. En ik moet zeggen dat dit echt heerlijk gamed. Het is echt een verschil. :)

Maar die teflon steel padstufers zullen wel slijten heb ik gelezen. Weet iemand nog een webshop waar ze die dingen via een envelope versturen. Want opzich zijn die padsurfers niet zo duur maar met verzend kosten betaal je tog al snel 7 euro extra. Dat is meer dan de padsurfers zelf. En die strips moeten makkelijk in een envelope passen. en die strips wegen niet veel zwaarder als een normaale brief.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net steelpad S&S besteld + MX518 :) en Hyperglids (mx500/510)

Steelpad S&S is toch beter als 4S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 21:09
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:30:
Maar die teflon steel padstufers zullen wel slijten heb ik gelezen. Weet iemand nog een webshop waar ze die dingen via een envelope versturen. Want opzich zijn die padsurfers niet zo duur maar met verzend kosten betaal je tog al snel 7 euro extra. Dat is meer dan de padsurfers zelf. En die strips moeten makkelijk in een envelope passen. en die strips wegen niet veel zwaarder als een normaale brief.
Klopt, maar het probleem is dat de meeste webshops al zoveel negatieve ervaringen hebben met klanten die zeggen dat ze hun pakketje nooit ontvangen hebben en dat soort onzin, dat webshop alles wat ze opsturen gewoon verzekerd doen en met Track & Trace, zodat beide partijen in principe geen risico lopen met de verzending.

[ Voor 45% gewijzigd door TonyB op 21-03-2005 12:48 ]

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TonyB schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:47:
[...]

Klopt, maar het probleem is dat de meeste webshops al zoveel negatieve ervaringen hebben met klanten die zeggen dat ze hun pakketje nooit ontvangen hebben en dat soort onzin, dat webshop alles wat ze opsturen gewoon verzekerd doen en met Track & Trace, zodat beide partijen in principe geen risico lopen met de verzending.
Dat klopt maar je kunt toch ook van te voren betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:47:
ik heb net steelpad S&S besteld + MX518 :) en Hyperglids (mx500/510)

Steelpad S&S is toch beter als 4S?
Hmm dat zou ik niet weten. De 4S is wel duurder maar of die ook beter is kan ik je niet zeggen.
De S&S is wel wat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:14:
[...]
Dat klopt maar je kunt toch ook van te voren betalen.
Ja, en dan kun je daarna opbellen naar het bedrijf dat je het na 2 weken nog niet binnen hebt, en of ze het nog een keer kunnen opsturen...daar gaat het mis.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

voor mij de diamondback, ik ben namelijk links, en dat is zo moeilijk met een 510...

offtopic:
als iemand van zijn diamondback afwil, mail me even

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
en ik heb een oem muis :) van logitech, maar die mx500, 510 en 518 zijn toch dezelfde vorm als een mx900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Volgens mij zijn de voordelen te klein om van een mx510 of een Diamondback overtestappen naar deze nieuwe mx518, daar is hij gewoon iets te duur voor. Of zit ik er naast?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ph4ge schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:36:
Volgens mij zijn de voordelen te klein om van een mx510 of een Diamondback overtestappen naar deze nieuwe mx518, daar is hij gewoon iets te duur voor. Of zit ik er naast?
Ik denk dat alleen de extreme gamers over zullen stappen als ze al een 510 hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er ook 1 halen, moet alleen even kijken waar ze leverbaar zijn. btw, kwam vandaag tog officieel uit in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
www.perfect-systems.nl heeft em iig op voorraad, is geloof ik de enige tot nog toe. Ik geloof dat ze vandaag op goede vrijdag nog gewoon verzenden?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik heb mijn mx500 bijna versleten (de pads onderop vallen eraf, er zitten krassen op de onderkant op de stickers, het logitech logo op de bovenkant is aan het vervagen) dus ik ga die 513 binnenkort aanschaffen. Ik heb ook nog ergens een razor boomslang liggen maar dat was echt een te lompe muis om lekker mee te gamen. Daar heb je gewoon van die kolenschoppen voor nodig :)

Of de nieuwe razor muis beter in de hand ligt dan de oude weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je met de nieuwe logitech muis je dpi kan verlagen terwijl je in het spel aan het spelen bent. Kan zoiets ook met de razor? Anders is de keuze wel heel snel gemaakt, want het is toch fijn om snel te kunnen rondkijken met een shotgun in je hand, dan je sniper rifle te pakken (of gewoon een normaal geweer) en de gevoeligheid fors te verlagen zodat je opeens heel rustig en relaxed iedereen afknalt.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

GambitRS schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:56:
ik heb mijn mx500 bijna versleten (de pads onderop vallen eraf, er zitten krassen op de onderkant op de stickers, het logitech logo op de bovenkant is aan het vervagen) dus ik ga die 513 binnenkort aanschaffen. Ik heb ook nog ergens een razor boomslang liggen maar dat was echt een te lompe muis om lekker mee te gamen. Daar heb je gewoon van die kolenschoppen voor nodig :)

Of de nieuwe razor muis beter in de hand ligt dan de oude weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je met de nieuwe logitech muis je dpi kan verlagen terwijl je in het spel aan het spelen bent. Kan zoiets ook met de razor? Anders is de keuze wel heel snel gemaakt, want het is toch fijn om snel te kunnen rondkijken met een shotgun in je hand, dan je sniper rifle te pakken (of gewoon een normaal geweer) en de gevoeligheid fors te verlagen zodat je opeens heel rustig en relaxed iedereen afknalt.
De Razer Boomslang had in 1999 al on-the-fly sensitivity :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:56:
<snip>

oeh ruig dat de Logitech dat nu ook kan!
dat vond ik nl een van de belangrijkste pluspunten van de razer serie :)
mss binnenkort mijn MX500 inwisselen voor een 518 (voor mijn backupsysteem)

kzal dan direct ff een vergelijking met de DB hier posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeefStan schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:27:
voor mij de diamondback, ik ben namelijk links, en dat is zo moeilijk met een 510...
Dat was dus ook mijn probleem met me 510 en nu ben ik BLIJ!! met me razer. Alleen welke drivers zijn het beste om te installen? vriend van mij zei dat de Beta's beter zijn?
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Mycom (eindhoven in mijn geval) heeft hem ook op voorraad :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:14:
[...]

Dat was dus ook mijn probleem met me 510 en nu ben ik BLIJ!! met me razer. Alleen welke drivers zijn het beste om te installen? vriend van mij zei dat de Beta's beter zijn?
Greetz
Ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met de drivers die ten tijde van de HCC online stonden (non-beta). kzal na pasen is ff kijken onder welk nummer die gaat precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De laatste officiele razer drivers zijn de 4.0.0.3 drivers (soms ook 4.0.3.0 genoemd).

Op http://razer.tigga.org zijn er al wat nieuwere beta drivers te vinden, maar die hebben nog wat issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

THW Arie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:54:
[...]

De Razer Boomslang had in 1999 al on-the-fly sensitivity :)
Nu heb ik net mijn boomslang aangesloten en inderdaad, als je eindelijk de drivers aan de praat krijgt dan wordt er wel ergens een optie aangeboden om 'on-the-fly' sensitivity aan te zetten, maar het is me nog niet gelukt om deze functie te kunnen gebruiken. Ik kan op die vierde knop rammen wat ik wil, er gebeurt gewoon niks. Dat was vroeger ook al zo.

Daarom ben ik blij dat logitch deze functie nu heeft, dan weet ik iig zeker dat het ook gaat werken :+
(ik heb een oude boomslang, eerste versie, de versie waarbij de knoppen gaan vastplakken aan de muis en waarbij de bal na een tijdje geen goed contact meer maakt met de rollers. Uit de doos gehaald en ja hoor, de knoppen plakken vast :( Pas na een half uur rammen kwamen ze los en zelfs na het openschroeven van de muis kon ik mijn vijfde knop niet helemaal herstellen, die zit nu een beetje verzonken).

Omdat karna al eens eerder kopje onder is gegaan (ze waren toch failliet of bijna?) en omdat logitch in al die tijd nog nooit ook maar dichtbij een faillisement heeft gezeten kies ik voor de logitech. Dat is wel zo veilig qua drivers en garantie :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
GambitRS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:17:
[...]
Nu heb ik net mijn boomslang aangesloten en inderdaad, als je eindelijk de drivers aan de praat krijgt dan wordt er wel ergens een optie aangeboden om 'on-the-fly' sensitivity aan te zetten, maar het is me nog niet gelukt om deze functie te kunnen gebruiken. Ik kan op die vierde knop rammen wat ik wil, er gebeurt gewoon niks. Dat was vroeger ook al zo.
uhh heb je wel geprobeerd m4 + muiswiel te gebruiken? want als je alleen m4 gebruikt gaat er idd weinig gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 19:38
vraagje over die mx518, moet je die 2 knoppen onder en boven het scrollwiel persee gebruiken voor sens instelling? of kan je ze ook als 'gewone mx510' knoppen gebruiken?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Magnolia schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 02:18:
vraagje over die mx518, moet je die 2 knoppen onder en boven het scrollwiel persee gebruiken voor sens instelling? of kan je ze ook als 'gewone mx510' knoppen gebruiken?
Meestal zijn die knoppen gewoon instelbaar. Tenminste bij mijn diamondback wel. Ik ga er van uit dat je bij de logitech deze ook allemaal in kunt stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
We zatten eerst bezig met een bestelling bij Micro-Mail Zeewolde BV maar daar ben ik nog steeds niet wijzer uit en bij iComputers wisten we niet of die ze op voorraad hadden dus heb ik maar een bestelling gemaakt bij Perfect Systems en die hebben hem wel, en ik heb nu alles netjes op papier :P

Hij is besteld :*)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Laatst online: 16-08 12:07
Even een vraagje, bestaat er ook een diamondback zonder die vrolijke rode lampjes? :)

En ik zie op die diamondback op de website wel wat plaatjes van die diamondback, maar ik zie toch echt niet waar die knoppen dan allemaal zitten. Ik zie er wel min. 2 op de zijkant zitten maar thats it. Waar zijn al die knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnoon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:38:
Even een vraagje, bestaat er ook een diamondback zonder die vrolijke rode lampjes? :)

En ik zie op die diamondback op de website wel wat plaatjes van die diamondback, maar ik zie toch echt niet waar die knoppen dan allemaal zitten. Ik zie er wel min. 2 op de zijkant zitten maar thats it. Waar zijn al die knoppen?
volgens mij is er slechts 1 rood ledje aansprakelijk voor de vrolijke rode gloed van de DB. en volgens mij is er geen versie verkrijgbaar zonder gloed alhoewel ik niet weet hoe de chameleon versie er precies uit ziet als die aanstaat. Wel kan ik vertellen dat de rode gloed allerminst storend is, de led heeft namelijk maar 1 stand: aan. Als je de led uit wilt hebben moet je je pc uitdoen of de muis unpluggen (en dus knippert de led niet wat voor afleiding zorgt ofzo)

aantal knoppen:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/arnoud.devries/razerDB_buttons.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

mx500 serie vind ik lomp.
Welke je kiest is een kwestie van smaak.

Ik als logitech optical wheelmouse/mx300 liefhebber heb een diamondback en die bevalt erg goed.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Laatst online: 16-08 12:07
Ah, bedankt voor je reactie.
Maar zijn die knoppen niet vervelend, als je ze bijvoorbeeld niet wilt gaan gebruiken. Ik bedoel , zitten ze in de weg als je ze niet wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Ik denk dat ik die 518 maar ga halen als 'ie hier uit is....

Ik werk nu in Windows met een Logitech mouseman cordless optical, lekker muisje (ligt heerlijk in de hand enzo) maar is voor gamen niet echt geschikt.
Voor gamen heb ik dan ook een Razer boomslang 1000, maar die is al behoorlijk oud en werkt niet helemaal top meer (balletje maakt soms slecht contact, drivers werken niet, etc.), dus ik ben min of meer op zoek naar een muis die alle 2 kan vervangen.
Denk dat die 518 daarvoor de beste kandidaat is... :)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Eerder meldde ik dat de sensor in de Diamondback en MX518 de A3037 zou zijn. Dit is niet correct, beiden gebruiken de A3070 sensor.
Excuses voor de verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnoon schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:05:
Ah, bedankt voor je reactie.
Maar zijn die knoppen niet vervelend, als je ze bijvoorbeeld niet wilt gaan gebruiken. Ik bedoel , zitten ze in de weg als je ze niet wilt gebruiken?
de knoppen merk je amper, ik gebruik ze ook niet.. je duim rust er eigenlijk onder..
ik vind het lastiger ze wel te gebruiken eigenlijk, maar ik gebruik ze dan ook alleen voor de on-the-fly sensitivty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
Ik heb zelf een MX510 en de vorm en het gewicht daarvan bevallen me enorm goed. Wat sommige mensen moeten leren is dat ergonomics subjectief is en iedereen daar anders over denkt. Soms irritant om reviewers over ergonomics te zien schrijven op basis van hun mening en dat dan over te doen laten komen alsof het de absolute waarheid is. ;)

Maar de MX518 ziet er erg puik uit, en gezien mijn enorm positieve ervaring met de MX510 denk ik dat dit zeker de opvolger voor op mijn muismat gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb zelf een mx510 en vind het een heeeerlijke muis >:) Ik heb de mx518 al besteld. Ik vind dit tot nu toe de lekkerste muizen serie. Begonnen met mx500. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

cemackor schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:24:
Ik heb zelf een mx510 en vind het een heeeerlijke muis >:) Ik heb de mx518 al besteld. Ik vind dit tot nu toe de lekkerste muizen serie. Begonnen met mx500. :*)
Is dat geen geld over de balk gooien :? Die muizen zijn praktisch hetzelfde ... vooral de MX500 en MX510 !!!

* nero355 heeft iets gemerkt trouwens : It's not the mouse, it's the resolution !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
mx 500 en de mx 510 vond ik behoorlijk verschillen. Vooral qua gewicht en voelde toch wat preciezer aan :) Ik vond het iig mijn geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewicht van de 500 en 510 is _exact_ hetzelfde (haal het gewichtje uit beiden, mits aanwezig). Het enige verschil is de 400 vs 800 dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:26:
Gewicht van de 500 en 510 is _exact_ hetzelfde (haal het gewichtje uit beiden, mits aanwezig). Het enige verschil is de 400 vs 800 dpi.
De MX500 is ook 800DPI, mits je de Logitech drivers installeert.

Enige probleem is dat de MX500 negative acceleration geeft bij hoge snelheden vanwege de beperkingen van het 8 bit datapath.
De MX510 gebruikt een 12 bit datapath en de MX518 (en Razer Diamondback) zelfs een 16 bit datapath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Laatst online: 08-09 16:53
Ik heb nogal grote handen, dus een muis met mijn handpalm besturen zit er voor mij niet in. Tenzij ik met mijn handpalm ook de muisknopen kan bedienen. De meeste muizen bezorgen mij een enorm verkrampte hand. En ik bestuur alle muizen sowieso met mijn vingers omdat mijn laatste vingerkootje bij alle muizen ruim over de knoppen uitsteekt wanneer ik mijn hand erop leg.

Keb laats bij de mediamarkt die diamondback en de 510 vergeleken en die razor voelde beter. Alleen die twee knopjes aan de zijkant zitten nogal in de weg. Daarom wacht ik nog ff op die 518.

[ Voor 3% gewijzigd door Zilver op 30-03-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Die mx518 heeft toch precies de zelfde vorm en gewicht alleen een andere sensor?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

ph4ge schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:53:
Die mx518 heeft toch precies de zelfde vorm en gewicht alleen een andere sensor?
Exact.

Vandaag is op de website van Agilent Technologies de complete specssheet van de A3080 sensor verschenen.

http://www.agilent.com/ab...s/2005mar28_pcgaming.html

De A3070 sensor die in de Diamondback staat er niet tussen, maar gezien de specificaties van de MX510 en de Diamondback ga ik er van uit dat het dezelfde sensor is, met een andere naam.

In de documenten kun je alle technische specificaties van deze geweldige optische sensor teruglezen, je kan zelfs je eigen kit bestellen om je eigen muis te bouwen met deze sensor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

THW Arie schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 23:56:je kan zelfs je eigen kit bestellen om je eigen muis te bouwen met deze sensor :P
Waar heb je dat gevonden ?? Lijkt me wel grappig als het niet te duur is :P

/EDIT :
THW Arie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:06:
Link volgen die ik net gepost heb. Bij de Agilent sensor product pagina kan je de kit informatie opvragen.
Heb ik al gekeken alleen kan ik nergens een prijs vinden ??

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 31-03-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

nero355 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:20:
[...]

Waar heb je dat gevonden ?? Lijkt me wel grappig als het niet te duur is :P
Link volgen die ik net gepost heb. Bij de Agilent sensor product pagina kan je de kit informatie opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou een goede muismat voor optische muizen? ik zie er zoveel, en welke stof is nu beter, glas of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:16:
wat is nou een goede muismat voor optische muizen? ik zie er zoveel, en welke stof is nu beter, glas of wat anders.
http://razer.tigga.org/index-p04-en.php <-- muismattentest. misschien staat daar wat zinnigs tussen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Ik vind dat je door die test niet echt wijzer wordt. Ik heb zelf een Corepad Magna (blue) en vind dit veel relaxer spelen dan bijv. een steelpad4d. Toch staat de corepad op nr 14. Het beste is om het zelf te proberen, misschien via via.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
ik denk dat het vrij weinig uitmaakt. Als je een goede muismat koopt (zoals 1 uit de vergelijking) dan haal je altijd wel een goede muismat in huis. Zolang je geen el cheapo muismat met micky mouse koopt. Niet bang zijn om er wat aan uit te geven is een must hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb nu de MX500 maar gebruikte 2-3 jaar terug nog vaak de Boomslang 2000. Veel beter maar kreeg veel sneller last van mijn pols. Vooral met clan matches of lange nachtelijke UT death matches. Op een gegeven moment ging dat echt niet meer. En natuurlijk dat gedonder dat je de boomslang 2000 niet echt lekker in een windows omgeving kan gebruiken was vervelend en had daarom ook altijd nog een andere muis aangesloten om over te schakelen. De MX500 vorm vindt ik dan ook veel comfortabeler en ik ben vast niet de enige die dat ondervond met de boomslang 2000.
Ik wil nu eigenlijk wel weer een muis waar ik allebij mee kan doen en ik ben bang dat dat niet zal gaan met de diamond back.

Communication without intelligence is noise, Intelligence without communication is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik heb net een Diamondback gehaald bij Mediamarkt. Na enig onderhandelen kon ik hem meenemen voor 49.99 ipv 59.99. :Y) De diamondback zal mn MX500 moeten gaan vervangen. Ik speel UT99 iCTF, ben benieuwd of het lang het gaat duren om te wennen. Meteen duidelijk is dat de muis klein en licht is en als Erben Wennemars over mn icematje glijdt. Hij ligt behoorlijk anders in de hand maar dat is bekend. Ik zal over een paar dagen mn ervaringen posten! :)

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Ik denk dat voornamelijk mx510 mensen overstappen naar de mx518 en bijvoorbeeld mx310 fans veel lever de diamondback hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
C4M1 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:45:
Ik heb net een Diamondback gehaald bij Mediamarkt. Na enig onderhandelen kon ik hem meenemen voor 49.99 ipv 59.99. :Y) De diamondback zal mn MX500 moeten gaan vervangen. Ik speel UT99 iCTF, ben benieuwd of het lang het gaat duren om te wennen. Meteen duidelijk is dat de muis klein en licht is en als Erben Wennemars over mn icematje glijdt. Hij ligt behoorlijk anders in de hand maar dat is bekend. Ik zal over een paar dagen mn ervaringen posten! :)
Waarom ben je van een mx naar een razor gegaan ?

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
van mx510 naar mx518 is echt geldverspilling imo, tenzij de muis verrot is (is snel bij die logitech in mijn ervaring) en je een soieso echt een nieuwe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wippien schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:07:
[...]

Waarom ben je van een mx naar een razor gegaan ?
Meerdere redenen. Om te beginnen reageerde de primary fire button niet altijd optimaal. Dat de diamondback beter is qua techniek dan de 500 moge duidelijk zijn. De vormgeving van de 500 heb ik altijd prima gevonden, hoewel het een groot ding is. De diamondback biedt weer eens wat anders, stuk kleiner & lichter. Ik denk dat dit op termijn beter gamen is dan de 5xx serie. Eerste online ervaringen waren in elk geval prima. De spree´s en ultra kills lieten niet lang op zich wachten ;) Daarbij opgeteld: Ik zou denk ik niet zo gauw overstappen van een 500 naar een 518.
Het blijft denk ik persoonlijk waar je mee wilt spelen. Als je het geld hebt zou ik zeker een diamondback halen om mee te experimenteren. O-)
Edit: ik kan de muis tov de MX500 omschrijven als een stuk 'sportiever' :7

[ Voor 14% gewijzigd door C4M1 op 03-04-2005 11:39 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Kan je usb naar ps/2 adapter gebruiken voor de Razor Diamond zodat je kan gebruiken met een ps/2 poort?

Zo'n adapter zit oa bij de Logitech MX 300 muis.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Denk het wel, maar dan kan je niet op 500Mhz spelen
edit:
[quote] De Diamondback werkt vreemd genoeg niet op de PS/2 poort. Dit is de reden dat er geen PS/2 convertor bij de DiamondBack geleverd wordt. [/quote]
In dat geval heb ik niks gezegd :P

[ Voor 67% gewijzigd door C4M1 op 03-04-2005 11:37 ]

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ra_gdd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:16:
Kan je usb naar ps/2 adapter gebruiken voor de Razor Diamond zodat je kan gebruiken met een ps/2 poort?

Zo'n adapter zit oa bij de Logitech MX 300 muis.
De Diamondback werkt vreemd genoeg niet op de PS/2 poort. Dit is de reden dat er geen PS/2 convertor bij de DiamondBack geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de logitech 518 en hij is echt mega fijn...ik heb hem nu 3 dagen en hij is nog steeds glad aan de onderkant :*) meestal bij minder dure muizen is het het geval dat je na 1 dag al geen glijgevoel meer hebt....dat is nu niet zo _/-\o_

dus ik zeg! _/-\o_ HEIL AAN DE MX518 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Ik heb hem nu ook. Vind het ook een heerlijk muisje :*) Speelt super lekker op 1200 DPI. Ik vind 1600 net wat te snel. Ode aan logitech _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Razor heeft nou ook weer een nieuwe: de Razer Diamondback Plasma Limited Edition, komt begin mei uit.

http://www.razerzone.com/..._diamondbackplasma-le.php

Ziet er wel kinky uit, ben niet echt een gamer meer maar voor de looks ga ik 'm wel even halen :9

http://razer.tigga.org/gallery/album11

Afbeeldingslocatie: http://razer.tigga.org/albums/album11/plas_whitebg2.sized.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door xabre16v op 03-04-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull71
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:10
Wie weet waar en wanneer de de Razer Diamondback Plasma Limited Edition in NL te koop is (begin mei-2005) :?

[ Voor 9% gewijzigd door bull71 op 03-04-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:44:
ik heb de logitech 518 en hij is echt mega fijn...ik heb hem nu 3 dagen en hij is nog steeds glad aan de onderkant :*) meestal bij minder dure muizen is het het geval dat je na 1 dag al geen glijgevoel meer hebt....dat is nu niet zo _/-\o_

dus ik zeg! _/-\o_ HEIL AAN DE MX518 _/-\o_
Gelukkig zijn der mensen die wel verstand hebben ;) Maar hij is idd echt super glad en als ik dan mn MX500 derbij vergelijk idd die is minder glad

Maar hij is super :*) de vorm en de snelheid zijn top _/-\o_

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:59:
Razor heeft nou ook weer een nieuwe: de Razer Diamondback Plasma Limited Edition, komt begin mei uit.

http://www.razerzone.com/..._diamondbackplasma-le.php

Ziet er wel kinky uit, ben niet echt een gamer meer maar voor de looks ga ik 'm wel even halen :9

http://razer.tigga.org/gallery/album11

[afbeelding]
die ziet er vet uit!

die wil ik ook hebben! dan gaat mijn magma wel naar mijn backup systeem of mijn lapflopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Wippien schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:39:
[...]

Gelukkig zijn der mensen die wel verstand hebben ;) Maar hij is idd echt super glad en als ik dan mn MX500 derbij vergelijk idd die is minder glad

Maar hij is super :*) de vorm en de snelheid zijn top _/-\o_
fanboy? :P

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik zag bij een webshop de nieuwe Logitech Pilot Optical staan. Die schijnt een nieuw muiswiel te hebben:
De Logitech® Pilot® Optical Mouse is uitgerust met 's werelds bestverkopende optische technologie voor ongelofelijk vloeiende besturing, en onderhoud is niet nodig. U kunt daarnaast snel en snel en precies scrollen dankzij het nieuwe scrollwiel. In tegenstelling tot standaard mechanische scrollwielen is dit wiel gebaseerd op een optisch systeem voor een betere besturing en grotere precisie.
Ik neem aan dat de MX518 nog steeds hetzelfde wiel als de MX500 heeft, dat toch niet 100% betrouwbaar is. Dat klikje wat erin zit is mag van mij wel wat subtieler en tegelijkertijd preciezer. Het komt wel eens voor dat ik één regel probeer te scrollen en hij floept weer terug. Ik ga eens kijken bij de MM en aan het scrollwieltje van deze muis voelen als 'ie er al ligt. :)

Ik ben toch benieuwd of Logitech niet nog een muis met meer verbeteringen dan alleen de sensor en on-the-fly sensitivity switch op termijn in petto heeft.

Er ontbreken nog wat essentiële gegevens aan de startpost trouwens:

Gewicht:
MX518: 107 gram
Razer DB: ~100 gram (door iemand op GoT op een keukenweegschaal gemeten)

Muiskabel:
MX518: normale dikte, geeft geen problemen
Razer DB: soepele dunne kabel

Primaire muisknoppen:
MX518: redelijke weerstand, glad oppervlak
Razer DB: groot stroef en mat oppervlak, lage klikweerstand (gevoelig)

Het vergelijken van de lengte, breedte en hoogte van de muizen is ook interessant. De DB is duidelijk geschikter voor mensen met kleine handen dan de MX518 en ook voor linkshandigen uiteraard.

Ik kan zelf nog steeds niet beslissen of ik een DB zal kopen of een MX518. De MX518 zal geen miskoop zijn, aangezien ik aan de MX500 gewend ben en er erg tevreden over ben. Ik weet alleen niet of ik de vorm van de DB en de lage klikweerstand op termijn echt zal kunnen waarderen. Het spreekt me aan de ene kant wel aan (de soepele kabel ook wel).

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-04-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
De Logitech® Pilot® Optical Mouse is uitgerust met 's werelds bestverkopende optische technologie voor ongelofelijk vloeiende besturing, en onderhoud is niet nodig. U kunt daarnaast snel en snel en precies scrollen dankzij het nieuwe scrollwiel. In tegenstelling tot standaard mechanische scrollwielen is dit wiel gebaseerd op een optisch systeem voor een betere besturing en grotere precisie.
ik weet niet of je wel eens een muis van binnen hebt gezien, maar het muiswiel word voor zover ik weet altijd al optisch uitgelezen. (met een sensor dus). ik heb trouwens de "klik" van mijn muiswiel wat zachter gemaakt door 't veertje wat te buigen, maar dat snap je pas als je het ziet :D

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 03-04-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

unfor schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:48:
[...]

ik weet niet of je wel eens een muis van binnen hebt gezien, maar het muiswiel word voor zover ik weet altijd al optisch uitgelezen. (met een sensor dus). ik heb trouwens de "klik" van mijn muiswiel wat zachter gemaakt door 't veertje wat te buigen, maar dat snap je pas als je het ziet :D
En de beweging van balmuizen werd ook afgelezen door een optisch mechanisme ;)

De Diamondback heeft trouwens ook een apart mechanisme om de beweging van het scrollwheel af te lezen, in ieder geval verschilt het met m'n oude logitech balmuis, MX300 en MX310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Kan iemand me vertellen of de 500hz USB patch ook met de mx518 werkt?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
unfor schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:48:
[...]

Weet ik, maar ik ben benieuwd wat er dan veranderd is bij dat muiswiel van de nieuwe Pilot Optical. Aan het bijbuigen van dat veertje had ik nog niet gedacht (heb 'm wel meerdere keren er weer op moeten zetten nadat m'n muiswiel uit elkaar viel als ik m'n muis open had geschroefd ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Soepster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:22:
Kan iemand me vertellen of de 500hz USB patch ook met de mx518 werkt?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

ja dat kan je vertellen..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Pheace schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:30:
[...]

ja dat kan je vertellen..... :D
+1 Flauw :)

Maar het kan dus echt :) (het verhogen van USB Rate, niet het vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dat het werkt kan ik ook wel voorspellen; of het ook verschil maakt zoals bij de oudere MX muizen is iets anders (interessanter ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
Persoonlijk vind ik na een serie mx'jes de diamondback niet verkeerd spelen... wel wennen aan het kleinere formaat en aan de knoppen die je met je duim zou moeten bedienen.
Wel mis ik een beetje de knopjes boven en onder het scroll wieltje van de MX'en.
Wat ik ook nog niet aan de gang heb gekregen zijn de juiste instellingen voor de duimknoppen in CS.

De MX900, MX700, MX510 en de Diamondback wellicht dat de MX518 hier nog aan toegevoegd gaat worden...

Afbeeldingslocatie: http://www.cyruz.servegame.com/special/4muizen.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door cyruzz op 07-04-2005 03:40 ]

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

cyruzz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 03:38:
Persoonlijk vind ik na een serie mx'jes de diamondback niet verkeerd spelen... wel wennen aan het kleinere formaat en aan de knoppen die je met je duim zou moeten bedienen.
Wel mis ik een beetje de knopjes boven en onder het scroll wieltje van de MX'en.
Wat ik ook nog niet aan de gang heb gekregen zijn de juiste instellingen voor de duimknoppen in CS.

De MX900, MX700, MX510 en de Diamondback wellicht dat de MX518 hier nog aan toegevoegd gaat worden...

[afbeelding]
Wanneer je alle knoppen in CS aan de praat wilt hebben is het het makkelijkst om de drivers te uninstallen.

Dan werken de duimknoppen als mouse 4 en mouse5 (welke je dus kan binden) en de 2 pinkknoppen werken als mousewheelup en mousewheeldown (welke je ook kan binden, maar wel samenvallen met je muis scrollwheel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afsh/tijd/muis.JPG
(bron: Gamestar)
Review van de MX518: nlboy in "Logitech MX518 - Ervaring?"

InkoopActie voor gamersmuizen: http://www.inkoopacties.net/ia/v89kljt7 8-)

[ Voor 83% gewijzigd door nlboy op 08-04-2005 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo kan ik ook wel wat reviews opgaanzoeken waarin de diamondback wint.

Ik denk het met de komst van 518 (zelfde sensor nu als de diamondback)
Vooral een kwestie van persoonlijke smaak en vorm is is geworden.
Ik denk niet dat 1 van de 2 muisen beduidend beter als de ander is.
Voor mij is de diamondback nummer 1 _/-\o_
Voor een ander kan de mx 518 de nummer 1 zijn.
Want verschil in sensor zit er niet meer, je kunt dus niet zeggen dat de ene muis nauwkeuriger is als de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik heb vandaag een Diamondback Chameleon gehaald, ik wilde eigenlijk wachten op de blauwe LE versie, maar het duurde me wat te lang :P De muis bevalt me wel tot nu toe, maar de knoppen aan de rechterzijde zijn totaal onbruikbaar. (onbereikbaar met je pink) dat is dus voor linkerhandigen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zojuist een MX518 er bij gehaald (naast een Diamondback :) )

Voor mijn ervaringen en review verwijs ik jullie graag door naar het volgende topic op Razer Blueprints:
http://razer.tigga.org/phpBB2/viewtopic.php?t=3788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

THW Arie schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:55:
Zojuist een MX518 er bij gehaald (naast een Diamondback :) )

Voor mijn ervaringen en review verwijs ik jullie graag door naar het volgende topic op Razer Blueprints:
http://razer.tigga.org/phpBB2/viewtopic.php?t=3788
Bedankt! Ik ga even checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Nette review man! :Y) Maarre, wat is je favoriete muis (voor gaming)? Ben je het met mij eens dat de diamondback gewoon een stuk sportiever is dan de MX ondanks de gelijkwaardige 'motor'?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Heeft het zin om van een MX500 naar een MX518/510 up te graden?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
Dat ligt er aan wat je doel met de muis is, als dat veel gamen is dan zou ik het wel aanraden.

De optische sensor van de mx500 is zowiezo niet helemaal je van het meer op dat gebied. Maar om up te graden naar een mx510 lijkt het me nog te weinig voordeel bieden. Ik ben zelf van de mx310 overgestapt naar de diamondback (een vrijwel vergelijkbare overstap dus) en heb er geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Skerekrow schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:23:
Dat ligt er aan wat je doel met de muis is, als dat veel gamen is dan zou ik het wel aanraden.

De optische sensor van de mx500 is zowiezo niet helemaal je van het meer op dat gebied. Maar om up te graden naar een mx510 lijkt het me nog te weinig voordeel bieden. Ik ben zelf van de mx310 overgestapt naar de diamondback (een vrijwel vergelijkbare overstap dus) en heb er geen seconde spijt van gehad.
Ik game heel veel ja, maar merk je het verschil in DPI ( 800 tegenover 1600 ) in games echt?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Pagina: 1 2 3 Laatste