We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Niet naar een MX510, wel naar een 518 of Razer DB. Ik vond dat alhoewel ik erg tevreden was met m'n MX500 (op 500 Hz USB) er toch wel wat kleine minpuntjes aan zaten; de primaire muisknoppen en het muiswiel kunnen beter. De vorm vond ik wel erg prettig, wat de reden was waarom ik erg twijfelde of ik een Diamondback zou kopen of een MX518 met de vertrouwde vorm. Afgelopen zaterdag heb ik toch de gok gewaagd en de DB gekocht. Aanvankelijk moest ik erg wennen aan de vorm en had ik de Razer drivers niet geïnstalleerd. Toen overwoog ik om de muis weer terug te brengen. Inmiddels heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd en de on-the-fly sensitivity change vind ik toch wel _erg_ prettig. Aan de vorm ben ik inmiddels ook wel aardig gewend. Echt intensief heb ik er nog maar één keer mee gespeeld toen ik 'm net had (zonder drivers) en dat ging nogal klote, maar zelfs dan merk je dat hij door de 1600 DPI een stuk preciezer is. Ik heb inmiddels m'n Hyperglides binnen, dus die gaan er straks onder.Razor.Timo schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:19:
Heeft het zin om van een MX500 naar een MX518/510 up te graden?
Het gewicht van de DB is trouwens 90 gram volgens de info op de doos (kleine lettertjes). De MX518 is 107 gram. Weinig verschil dus, maar ik denk dat mijn ouwe Pilot Optical toch iets lichter is nog.
Wat volgens mij wel een voordeel van de Razer DB t.o.v. de MX518 is, is dat de on-the-fly sensitivity in erg kleine stapjes veranderd kan worden (19 verschillende standen), terwijl dat bij de MX518 drie standen zijn als het goed is (of 5?).
Bij de MX518 zijn dit er standaard 3 (400-800-1600 DPI) en maximaal 5 (waarvan die 3 dus vast en 2 mag je zelf kiezen.Aham brahmasmi schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:03:
[...]
Niet naar een MX510, wel naar een 518 of Razer DB. Ik vond dat alhoewel ik erg tevreden was met m'n MX500 (op 500 Hz USB) er toch wel wat kleine minpuntjes aan zaten; de primaire muisknoppen en het muiswiel kunnen beter. De vorm vond ik wel erg prettig, wat de reden was waarom ik erg twijfelde of ik een Diamondback zou kopen of een MX518 met de vertrouwde vorm. Afgelopen zaterdag heb ik toch de gok gewaagd en de DB gekocht. Aanvankelijk moest ik erg wennen aan de vorm en had ik de Razer drivers niet geïnstalleerd. Toen overwoog ik om de muis weer terug te brengen. Inmiddels heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd en de on-the-fly sensitivity change vind ik toch wel _erg_ prettig. Aan de vorm ben ik inmiddels ook wel aardig gewend. Echt intensief heb ik er nog maar één keer mee gespeeld toen ik 'm net had (zonder drivers) en dat ging nogal klote, maar zelfs dan merk je dat hij door de 1600 DPI een stuk preciezer is. Ik heb inmiddels m'n Hyperglides binnen, dus die gaan er straks onder.De originele voetjes die eronder zitten zijn nogal stroef en pas na een week ofzo ingesleten. Al met al ben ik erg tevreden en gelukkig snel gewend aan de nieuwe vorm.
Het gewicht van de DB is trouwens 90 gram volgens de info op de doos (kleine lettertjes). De MX518 is 107 gram. Weinig verschil dus, maar ik denk dat mijn ouwe Pilot Optical toch iets lichter is nog.
Wat volgens mij wel een voordeel van de Razer DB t.o.v. de MX518 is, is dat de on-the-fly sensitivity in erg kleine stapjes veranderd kan worden (19 verschillende standen), terwijl dat bij de MX518 drie standen zijn als het goed is (of 5?).
Nadeel van de MX518 is dat je deze verandering niet kunt zien op je scherm (bij de Razer heb je een schuifje wat op je scherm verschijnt). Je kunt wel een geluidje laten afspelen, maar daar word je niet veel wijzer van (alleen of je verhoogd of verlaagd hebt).
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-04-2005 21:27 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat het overigens handig is, als je op zo'n extra muisknop duwt ga je de muis krampachtig vasthouden denk ik, waardoor je aim op dat moment minder word.
Je moet wel half verlamd zijn om het niet te merken was mijn eerste ervaring er meeRazor.Timo schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:05:
[...]
Ik game heel veel ja, maar merk je het verschil in DPI ( 800 tegenover 1600 ) in games echt?
Ja, de duimknoppen werken als mouse4 en mouse5 in CS, wanneer je de drivers niet installeert.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:40:
Zelf wil ik de Razer Diamondback aanschaffen, maar ik moet er wel zeker van zijn dat de duim knoppen werken voor het spel: cs , omdat ik die gebruik om te bukken. Iemand die de Razer Diamondback heeft, die cs speelt en die mij hier meer over kan vertellen....ty..
Als je de drivers wel installeert kun je dit zelf bepalen. Je kunt dan ook een keyboard-key koppelen aan een muistoets.
Verwijderd
Die ziet er tog wel wat beter uit dan de diamondbacks van dit moment....
Damn nu weet ik het niet meer, enerzijds heb ik nu eindelijk mijn juiste sens in ET en anderzijds wil ik toch wel een MX510/518... Toch vind ik de MX518 erg lelijk kwa lak...Skerekrow schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:19:
[...]
Je moet wel half verlamd zijn om het niet te merken was mijn eerste ervaring er mee

Edit: op alternate staat dat de MX510 maar 800DPI is... http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/nmzl88.html
[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 16-04-2005 12:10 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Zover nu bekend is alleen de LED van de optische sensor veranderd (Infrarood ipv rood). Dit levert een iets betere tracking op bij donkere oppervlaktes en iets slechtere tracking bij lichtere oppervlakken.Magnoon schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:36:
Bij die plasma editie van de razorback, is daar nou nog iets veranderd aan de muis? Of is het puur de kleur van het lampje wat anders is?
bedankt voor de info
Ik verwacht eigenlijk niet dat het effect werkelijk merkbaar zal zijn. De echte reden voor het kiezen van een infrarode sensor is het ontbreken van (zichtbare) licht uitstraling.Magnoon schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:20:
Aha, dat werkt dus wat beter met de Exactmat die razer ook aanbied. Aangezien ik de plasma limited edition met die exactmat wil gaan halen.
bedankt voor de info
De sensor gebruikt in de Diamondback (en ook de sensor van de MX518 en bijna elke andere optical muis) is niet zo gevoelig voor blauw licht.
Het beste is een rode sensor, wanneer je andere kleuren sensors wilt gebruiken moet je er voor zorgen dat deze meer licht produceren.
Razer heeft dus voor de blauwe versie van de muis gekozen voor een infrarode LED voor de tracking en een blauwe LED om de muis te verlichten.
Verwijderd
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 19:06 ]
Zoals gezegd:Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:28:
Is dat nou beter die infarood techniek, of is het allleen voor het design???
Iets betere tracking op donkere ondergrond en iets slechtere tracking op lichte ondergrond.
Maar de enige echte reden waarom er voor infrarood is gekozen is natuurlijk design.
In de spec sheets van de Agilent A3080 sensor (welke vrijwel identiek is aan de sensor van de Diamondback, de A3070) is een grafiek te vinden met daarin de golflengte van het licht en de relatieve gevoeligheid.Aham brahmasmi schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:49:
De piek in de gevoeligheid van de meeste silicium fotodiode's zit rond de 800 nm, wat dus infrarood is. Zwarte (en matte) oppervlakken absorberen meer IR, wat waarschijnlijk positief is voor de tracking. Witte oppervlakken reflecteren IR beter waardoor beweging over de ondergrond minder goed gedetecteerd wordt. Maar het zal allemaal niet zoveel uitmaken. Een UV LED werkt waarschijnlijk nog.
Blauwe LEDs doen het heel slecht (laat staan UV), als je dus een blauwe/UV LED wilt gebruiken moet je een zeer sterke LED gebruiken.
Verwijderd
Dus ik kan het best voor de mx518 gaan?? Aangezien ik een nieuwe muis ga kopen (voor gamen)...THW Arie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:32:
[...]
Zoals gezegd:
Iets betere tracking op donkere ondergrond en iets slechtere tracking op lichte ondergrond.
Maar de enige echte reden waarom er voor infrarood is gekozen is natuurlijk design.
wat trek jij een vreemde conclusie uit dat verhaalVerwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:12:
[...]
Dus ik kan het best voor de mx518 gaan?? Aangezien ik een nieuwe muis ga kopen (voor gamen)...
LOLVerwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:12:
Dus ik kan het best voor de mx518 gaan?? Aangezien ik een nieuwe muis ga kopen (voor gamen)...
Zoals al een paar biljoen keer gezegd : Het gaat erom welke vorm je fijner vindt !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Kheb nu bijna 8 sites, en 20 verschillende threads hierover gelezen, en overal zeggen ze het anders, maar ik ga denk ik voor die boomslang, heb nu een mx510....unfor schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:40:
[...]
wat trek jij een vreemde conclusie uit dat verhaal
Of je de razer diamondback of de mx518 wil kopen is puur een kwestie van vorm. Wat jij prettig vind. sommige mensen zweren bij het mx510 design, ik vind hem zelf te lomp en beweeg liever mijn muis met mijn vingers dan met mijn handpalm. Dat is een keuze die je zelf moet maken.
De Razer Diamondback heeft geen 'Boomslang' meer in de naam.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 09:51:
[...]
Kheb nu bijna 8 sites, en 20 verschillende threads hierover gelezen, en overal zeggen ze het anders, maar ik ga denk ik voor die boomslang, heb nu een mx510....
De gevoeligheidscurve van de sensor:

Mijn DB (Magma) is trouwens zo smettig dat hij als ik hem niet regelmatig schoon maak, na een paar maanden dezelfde vorm als m'n ouwe MX500 krijgt.
http://razer.tigga.org/phpBB2/viewtopic.php?t=3459
[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-04-2005 12:41 ]
Verwijderd
dan ga ik voor de Plasma...
Maar zijn de drivers wel goed van die muizen???
En begin mei komt die uit tog, denken jullie ook bij de media markt??? want de gewone diamondback hebben ze nog wel...
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 12:42 ]
Verwijderd
http://razer.tigga.org/ph...=0&postorder=asc&start=20
Denk dat het dan tog maar een mx518 word

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 13:11 ]
Omdat je 2 gasten ziet klagen waarvan er 1 nog steeds de diamondback zou kopen als ie de keus kreeg en de ander evenveel redens waarmee de 518 series problemen heeft?Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:47:
Maar toen las ik dit![]()
http://razer.tigga.org/ph...=0&postorder=asc&start=20
Denk dat het dan tog maar een mx518 word
Is het niet vreemd dat windows XP eigenlijk een vertraging maakt? En zijn er meer van dit soort "tweaks" waarvan is zou moeten weten om mijn muis optimaal te kunnen gebruiken?
Die maximale snelheid die je bedoelt is: 1 meter per secondeMagnoon schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:54:
Er staat zowel bij de razer als de logitech dat ze beide een max snelheid hebben van 1 ms. Betekend dit dat ik deze :http://razer.tigga.org/ph...wtopic.php?t=3290&start=0 tweak nodig hebt. Of zit deze al in de standaard driver of iets dergelijks?
Is het niet vreemd dat windows XP eigenlijk een vertraging maakt? En zijn er meer van dit soort "tweaks" waarvan is zou moeten weten om mijn muis optimaal te kunnen gebruiken?
En dat werkt prima zonder tweaks of wat dan ook
Verwijderd
Ik heb een vraag over de Razor Diamondback chameleon...
deze ---> http://razer.tigga.org/albums/album09/Chameleon10.sized.jpg ---- is glimmend..
en deze ---> http://razer.tigga.org/al...iamondback_left.sized.jpg ---- niet glimmend...
(((en deze ---> http://razer.tigga.org/al...9/DB_Chameleon1.sized.jpg is gewoon te erg )))
Maar nu wil ik weten, is die vale razor, hoe die eruitziet in het egt?? (op alle andere plaatjes lijkt die ook zo vaal)
Ik weet wat je denkt (wat maakt dat nou uit), maar wil het gewoon ff weten, aangezien ik dat glimmende wel mooi vind...
Hij ziet er zo uit:Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:03:
Ik weet dat ik ook een topic had kunnen starten, maar doe het zo maar ff...
Ik heb een vraag over de Razor Diamondback chameleon...
deze ---> http://razer.tigga.org/albums/album09/Chameleon10.sized.jpg ---- is glimmend..
en deze ---> http://razer.tigga.org/al...iamondback_left.sized.jpg ---- niet glimmend...
(((en deze ---> http://razer.tigga.org/al...9/DB_Chameleon1.sized.jpg is gewoon te erg )))
Maar nu wil ik weten, is die vale razor, hoe die eruitziet in het egt?? (op alle andere plaatjes lijkt die ook zo vaal)
Ik weet wat je denkt (wat maakt dat nou uit), maar wil het gewoon ff weten, aangezien ik dat glimmende wel mooi vind...

Verwijderd
Mooie foto's, zijn die van jouw??
Hier zie je idd datie mooi glimt, als deze 2 van jouw zijn, welke zou je adviseren (niet dat ik dan ineens een mx518 neem, maar meer kwa prestatie's en dat soort dingen)????
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 22:20 ]
Ja al die foto's zijn van mij. Doe er mee wat je wilt, zolang er maar niet onnodig naar mijn webserver gelinkt wordtVerwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:20:
[...]
Hier zie je idd datie mooi glimt, als deze 2 van jouw zijn, welke zou je adviseren (niet dat ik dan ineens een mx518 neem, maar meer kwa prestatie's en dat soort dingen)????
De muizen zijn ook van mij.
Ik adviseer geen van beide.
Technisch zijn ze zo goed als gelijk. De MX518 software is op het moment een tikkeltje beter.
Persoonlijk vind ik de Diamondback beter en wel om de volgende punten:
-Vind de vorm fijner
-Vind de looks beter
-'Paintjob' van de MX518 blijft aan m'n vingers plakken
-Vind scrollwheel van DB beter
[ Voor 31% gewijzigd door Kanarie op 23-04-2005 22:39 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:20:
[...]

Persoonlijk heb ik erg getwijfeld omdat ik mijn MX500 erg fijn vond, maar ik wilde toch de DB wel proberen en heb er tot nu toe geen spijt van. Het muiswiel is veel fijner dan dat van de MX muizen en de hoofdmuisknoppen hebben een erg fijne grip. Ik ben na iets meer dan een week aan de vorm van de DB gewend, terwijl ik mijn MX500 erg veel gebruikte.
Als de punten waarop de Diamondback verschilt met de MX muizen je aanspreken, moet je 'm gewoon kopen.
Verwijderd
Jah ik weet hetAham brahmasmi schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:39:
[...]
![]()
Sorry dat ik het zeg, maar als je dit topic doorgelezen hebt en naar het Razer DB topic gekeken hebt had je allang de conclusie kunnen trekken dat het een kwestie van voorkeur is voor de vorm van de muis.
Mijn voorkeur gaat dan ook naar de diamondback, of ik w8 op de plasma, ik zie wel..
Verwijderd
Software maakt niks uit, als die maar eve goed presteerd, (net als met hl2 (valve), dat klopt ook niet , en Doom 3 (id) Klopt perfect, en raad eens ik speel full time hl2THW Arie schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:37:
[...]
Ik adviseer geen van beide.
Technisch zijn ze zo goed als gelijk. De MX518 software is op het moment een tikkeltje beter.
en de looks, tsja, kijk en oordeel, persoonlijk vind ik de diamondback er vele malen mooier uitzien
Diamondback dus!!!
pricewatch: Razer Diamondback
Nieuw 52 euro, ongeveer 3 maanden oud, ik verkoop em voor 35. Mail effe op benskip@gmail.com als je interesse hebt (ik woon in Tilburg+Roosendaal).
B.t.w.: Een muis moet je tegenwoordig inderdaad gewoon kopen op dat hij goed in je hand ligt en dat je hem fatsoenlijk eruit vind zien, het is lariekoek dat je met een betere muis opeens accurater gaat mikken of wat dan ook. De beste hardcore quakeworld spelers die ik tegenkom hebben vaak genoeg een 'oud' MX500'tje.
[ Voor 40% gewijzigd door Yokozuna op 04-05-2005 18:32 ]
Gooi het lekker in Vraag & AanbodYokozuna schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:24:
Ik heb de rode Diamondback (incl. opberghoesje) te koop. Hij werkt perfect, geen piepende muisknoppen, maar in mijn handen ligt hij toch niet fijn.
pricewatch: Razer Diamondback
Nieuw 52 euro, ongeveer 3 maanden oud, ik verkoop em voor 35. Mail effe op benskip@gmail.com als je interesse hebt (ik woon in Tilburg+Roosendaal).
B.t.w.: Een muis moet je tegenwoordig inderdaad gewoon kopen op dat hij goed in je hand ligt en dat je hem fatsoenlijk eruit vind zien, het is lariekoek dat je met een betere muis opeens accurater gaat mikken of wat dan ook. De beste hardcore quakeworld spelers die ik tegenkom hebben vaak genoeg een 'oud' MX500'tje.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat is wel waar, maar dat soort spelers veranderen JUIST niet van muis (ook niet naar een betere) omdat ze niet opnieuw willen wennen aan een andere muis. Je skills gaan daar namelijk tijdelijk van achteruit.Yokozuna schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:24:
Ik speel echter nog geen 1,5 jaar online Quake 3 (niets anders online gespeeld daarvoor, alleen single player FPS en wat LAN) en ik wordt nog steeds beter. Als je dan een nieuwe muis koopt of je USB polling rate op 500 Hz zet, merk je dat het wel helpt i.p.v. dat het je tegenhoudt. Het maakt verder idd niet zoveel uit of je een Razer DB of een MX500 gebruikt, maar ik merk toch dat m'n Diamondback consistenter is (altijd even nauwkeurig), waar m'n ouwe MX500 toch wat minder presteerde.
Ik dacht de eerste week ook niet dat ik aan de vorm van m'n DB kon wennen, maar na 3 weken voelt het alsof je nooit iets anders vast hebt gehad.
Wireless vind ik voorlopig nog steeds waardeloos voor gamen. Sensors die na een paar tellen in standby gaan, reactietijd die nog steeds hoger ligt (zelfs bij FastRF van Logitech).Spacejam schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:01:
ik heb nou een microsoft wireless optical 2.0 maar ik vind dat deze niet echt fijn in de hand ligt. maar is het verschil in preciezie dan echt zo merkbaar?
Als ik me niet vergis zijn Microsoft muizen nog steeds 400CPI. De Diamondback zal dus 4x sneller/precieser zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 08-05-2005 18:00 ]
Verwijderd
Check deze link, zip file met aantal foto`s van de plasma editie: http://www.razerzone.com/...ZR-Diamondback-Plasma.zipSpacejam schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:39:
zijn er ook al echte foto's te vinden van de plasma editie. inplaats van deze
Verwijderd
dat zipje had ik al. maar ik bedoel echte foto's dus bij iemand op de muismat bijvoorbeeld. dit soort foto's zijn vaak wat mooier gemaakt wat bij zo'n plama muis veel uit kan maken[/quo
Only limited quantities of the Razer Diamondback will be available for shipping from May 2005 so get yours now! (dat staat op de site)
Dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand hem al thuis heeft liggen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 16:14 ]
Gewoon hetzelfde als de Magma edition natuurlijk, alleen dan een blauwe gloed in de muis en het muiswiel en een IR (en dus onzichtbare) LED voor de sensor.Spacejam schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:48:
dat zipje had ik al. maar ik bedoel echte foto's dus bij iemand op de muismat bijvoorbeeld. dit soort foto's zijn vaak wat mooier gemaakt wat bij zo'n plama muis veel uit kan maken
Edit: lol. Hij ligt gewoon bij de Mediamarkt. De ondoorzichtig zwarte plastic onderkant van de Chameleon vond ik er wel erg cheap uitzien en die lak is ook niet echt tijdloos, dus heb ik maar een Magma genomen. Hij is best mooi, maar rood is wel saai. Misschien dat ik die twee sier-LEDjes gewoon eens eruit knip.
[ Voor 30% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-05-2005 23:18 ]
Zijn wij even blij!Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:51:
Ik heb mijn Razer DB Plasma Edition al besteld en hoop hem snel binnen te hebben
Verwijderd
Misschien tog nog enkele technische fouten gevonden?
Nu komt de plasma pas half juni uit! (als het niet later is)
Hoe kom je aan die wijsheid?Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:51:
Hmm de Razer DB PLasma edition word nog even uitgesteld totdat ie leverbaar is.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Het lijkt me eerder dat ze de blauwe LED'jes nog niet binnen hebben ofzo. Misschien vertraging bij een inkoopactie.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:51:
Hmm de Razer DB PLasma edition word nog even uitgesteld totdat ie leverbaar is.
Verwijderd
yup. laat ons weten hoe hij jou bevalt! en foto's zijn natuurlijk welkom =)Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:51:
Ik heb mijn Razer DB Plasma Edition al besteld en hoop hem snel binnen te hebben
*edit* gebruikte de verkeerde quote =P

Verwijderd
wie heeft dr nog meer eenrazer diamondback plasma? enne zou je daar misschien foto's van kunne maken?
Verwijderd
In mijn vorige post staat dat de muis is uitgesteld van midden mei, naar midden juni.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:29:
jah sorry, foutje van ik =P maare bedankt voor de tip![]()
![]()
wie heeft dr nog meer eenrazer diamondback plasma? enne zou je daar misschien foto's van kunne maken?
Dus niemand zal jou, foto`s kunnen laten zien van een gekochte DB Plasma

Ik heb besteld, wees niet getreurd
Verwijderd
Ga kijken waar je een pre-order kunt vinden van de muis -> op een site die de DB Plasma aanbiedt, stond eerst dat ie rond midden mei uit kwam -> maar later lees ik op diezelfde site dat hij pas leverbaar is vanaf midden juni! Zo makkelijk is het...
Verwijderd
meer dpi is altijd beter. Als het te snel gaat moet je de sensitivity in windows of in het spel lager zetten, zo heb je nog meer precisie.
Puur theorie:
stel je bent gewend (even voor de duidelijkheid) om per 2 inch 360 graden te draaien. In spel X is dat met een 400 dpi muis sensitivity 5
Je hebt dan met een 400 dpi muis 800 verschillende posities in die 360 graden.
Als je een 800 dpi muis hebt moet je je sensitivity naar 2.5 zetten.
Je hebt dan met 1600 posities in die 360 graden
Als je een 1600 dpi mus hebt moet je je sensitivity naar 1.25 zetten.
Je hebt dan 3200 posities in die 360 graden.
Elke keer heb je 360 graden per 2 inch, maar met een betere muis wel precieser!
Dit werkt voor elke muis / sensitivity.
Die knop op de 518 om je dpi te verlagen is dan ook de verkeerde manier!
beter is om als je wilt dat je wat meer moet bewegen om draaien een knop te binden die je sensitivity in je spel tijdelijk omlaag gooit.
Sensitivity in windows verlagen is het weggooien van CPI.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:24:
even iets over '1600 dpi is te snel!' bullshit
meer dpi is altijd beter. Als het te snel gaat moet je de sensitivity in windows of in het spel lager zetten, zo heb je nog meer precisie.
Puur theorie:
stel je bent gewend (even voor de duidelijkheid) om per 2 inch 360 graden te draaien. In spel X is dat met een 400 dpi muis sensitivity 5
Je hebt dan met een 400 dpi muis 800 verschillende posities in die 360 graden.
Als je een 800 dpi muis hebt moet je je sensitivity naar 2.5 zetten.
Je hebt dan met 1600 posities in die 360 graden
Als je een 1600 dpi mus hebt moet je je sensitivity naar 1.25 zetten.
Je hebt dan 3200 posities in die 360 graden.
Elke keer heb je 360 graden per 2 inch, maar met een betere muis wel precieser!
Dit werkt voor elke muis / sensitivity.
Die knop op de 518 om je dpi te verlagen is dan ook de verkeerde manier!
beter is om als je wilt dat je wat meer moet bewegen om draaien een knop te binden die je sensitivity in je spel tijdelijk omlaag gooit.
Houd liever de windows sensitivity in het midden (Sensitivity 10 is dat in registry)
Gebruik alleen de windows sensitivity als je de snelheid in games niet laag genoeg krijgt (sensitivity 1.0 in Counter-Strike bijv.).
Verwijderd
het kan gewoon zijn dat je 1600 op standaard sensitivty (elke dot = pixel) in windows gewoon te snel vind. Ik speel geen CS maar je zou je sensitity in principe oneindig laag tot net geen 0 kunnen zetten. Bijv 0.0000000000000000001 ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 23:35 ]
Inderdaad, al is er volgens veel mensen wat mis met de implementatie van DirectInput bij Quake 3 (extra vertraging in je muisbewegingen.Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:34:
hmmm, niet voor de spellen die directinput gebruiken (doen zelfs GL spellen als Quake 3), die bypassen volgens mij gewoon je windows sensitivity.
het kan gewoon zijn dat je 1600 op standaard sensitivty (elke dot = pixel) in windows gewoon te snel vind. Ik speel geen CS maar je zou je sensitity in principe oneindig laag tot net geen 0 kunnen zetten. Bijv 0.0000000000000000001 ofzo
John Carmack on 6/7/98:
I spent quite a while investigating the limits of input under windows
recently. I foudn out a few interesting things:
Mouse sampling on win95 only happens every 25ms. It doesn't matter if you
check the cursor or use DirectInput, the values will only change 40 times
a second.
This means that with normal checking, the mouse control will feel slightly
stuttery whenever the framerate is over 20 fps, because on some frames you
will be getting one input sample, and on other frames you will be getting
two. The difference between two samples and three isn't very noticable, so
it isn't much of an issue below 20 fps. Above 40 fps it is a HUGE issue,
because the frames will be bobbing between one sample and zero samples.
I knew there were some sampling quantization issues early on, so I added
the "m_filter 1" variable, but it really wasn't an optimal solution. It
averaged together the samples collected at the last two frames, which
worked out ok if the framerate stayed consistantly high and you were only
averaging together one to three samples, but when the framerate dropped to
10 fps or so, you wound up averaging together a dozen more samples than
were really needed, giving the "rubber stick" feel to the mouse control.
I now have three modes of mouse control:
in_mouse 1:
Mouse control with standard win-32 cursor calls, just like Quake 2.
in_mouse 2:
Mouse control using DirectInput to sample the mouse reletive counters
each frame. This behaves like winquake with -dinput. There isn't a lot
of difference between this and 1, but you get a little more precision, and
you never run into window clamping issues. If at some point in the future
microsoft changes the implementation of DirectInput so that it processes
all pending mouse events exactly when the getState call happens, this will
be the ideal input mode.
in_mouse 3:
Processes DirectInput mouse movement events, and filters the amount of
movement over the next 25 milliseconds. This effectively adds about 12 ms
of latency to the mouse control, but the movement is smooth and consistant
at any variable frame rate. This will be the default for Quake 3, but some
people may want the 12ms faster (but rougher) response time of mode 2.
It takes a pretty intense player to even notice the difference in most
cases, but if you have a setup that can run a very consistant 30 fps you
will probably apreciate the smoothness. At 60 fps, anyone can tell the
difference, but rendering speeds will tend to cause a fair amount of
jitter at those rates no matter what the mouse is doing.
DirectInput on WindowsNT does not log mouse events as they happen, but
seems to just do a poll when called, so they can't be filtered properly.
Keyboard sampling appears to be millisecond precise on both OS, though.
In doing this testing, it has become a little bit more tempting to try to
put in more leveling optimizations to allow 60 hz framerates on the highest
end hardware, but I have always shied away from targeting very high
framerates as a goal, because when you miss by a tiny little bit, the drop
from 60 to 30 ( 1 to 2 vertical retraces ) fps is extremely noticable.
Verwijderd
seta in_mouse "1" // default: 1 Use mouse as an input device, 1 to get the same 'feel' as version 1.27h, -1 to get the same 'feel' as version 1.17.
Hey, Maertz van 't CW forum? Ik gebruik daar de nick Oeloe.
[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-05-2005 15:52 ]
Verwijderd
Ik vind het grote voordeel van een muis als die van razer het kleine gewicht, het feit dat hij voor linkshandigen is geschikt en dat hij een dun snoer heeft (minder invloed op je bewegingen)
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 15:15 ]
Verwijderd
Jammer voor jouw, maar je hebt waarschijnlijk een pre-order geplaatst(wat overigens ook nog op de officiele site staat: preorder now) Beetje jmmr, maar ik denk tog dat je dan nog ff moet w88.remsie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:37:
Vanmiddag 1 besteld, via de razorshop, de diamondback plasma le, heb meteen maar ff een mailtje gestuurd wanneer ik hem binnen krijg, en morgen verzenden ze hem, is dus gewoon op voorraadben benieuwd
Verwijderd
Je mist idd wat....Aham brahmasmi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:13:
Wat mij irriteert aan de Razer drivers is dat er geen optie is om het tray icon permanent uit te schakelen. Of mis ik iets?
Je klikt rechts op de tray icon, en je klikt op disable tray icon...
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:08:
[...]
Je mist idd wat....
Je klikt rechts op de tray icon, en je klikt op disable tray icon...
M.a.w. ik wil niet steeds na m'n pc herstart te hebben weer dat tray icon opnieuw hoeven te verbergen.Aham brahmasmi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:13:
[...] dat er geen optie is om het tray icon permanent uit te schakelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-06-2005 14:03 ]
Verwijderd
als ik disable doe, en start um opnieuw op, dan blijft ie gewoon weg....Aham brahmasmi schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:02:
[...]
[...]
M.a.w. ik wil niet steeds na m'n pc herstart te hebben weer dat tray icon opnieuw hoeven te verbergen.
Bij mij dus niet.Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:15:
[...]
als ik disable doe, en start um opnieuw op, dan blijft ie gewoon weg....

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-06-2005 11:24 ]
Verwijderd
Miss moet je ff je sofware van de razer ff opnieuw installerenAham brahmasmi schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:06:
[...]
Bij mij dus niet.De andere instellingen zoals On-The-Fly Sensitivity Visible en Universal Scrolling On blijven wel gewoon bewaard. Na even in de registry gekeken te hebben kwam ik bij [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Karna\Razer] deze twee keys tegen: "ProgramTray"="C:\\Program Files\\Razer\\razertra.exe" en "TrayEnabled"=dword:00000001. De laatste heb ik naar 1 veranderd en mocht dit weer niet bewaard worden, dan probeer ik razertra.exe wel even te renamen zodat hij niet uitgevoerd wordt.
Op m'n andere pc had ik hetzelfde. Een-na-laatste versie van de drivers daarop en hier pas de nieuwste geïnstalleerd; zelfde resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:45:
Miss moet je ff je sofware van de razer ff opnieuw installeren
Verwijderd
Vandaag was ik bij de Mediamarkt en daar heb ik een paar muizen uitgeprobeerd qua vorm. De Mx1000 was nog erger dan de Mx510 (mijn mening). De Razer Diamondback Chameleon die ze er hadden staan voelde erg prettig aan.
Nu ben ik dus weer 104 euro armer voor de Diamondback Plasma + eXactBundle + verzendkosten. Maar goed, momenteel wat geld over en die Mx510 begint mijn vingers toch wel te verneuken ondertussen.
Dan zul je bij de Diamondback ook erg snel een vieze muis hebben. De hoofdknoppen blijven wel schoon, maar het probleem bij de DB is weer dat de weerszijden en bovenkant van de muis van glad plastic zijn en dat daar huidvet/resten aan blijven plakken. Als je intensief speelt dan hoopt die troep zich vrij snel op (vooral waar je de muis vast hebt met je duim en pink+ringvinger).Udogi schreef op zondag 05 juni 2005 @ 01:45:Blijkbaar zijn mijn klauwen van nature vetgevoelig en dat blijft allemaal merkbaar aan die knoppen plakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-06-2005 11:25 ]
Verwijderd
Weet je wat je ook eens moet proberen: Gewoon je handen wassen voordat je gaat gamen, dat scheeld al een heleboel. Je muis word snel vies omdat je net met je vingers in een zak chips of deregelijke hebt gezeten. Dus gewoon je handen wassen voor het gamen!Aham brahmasmi schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:12:
[...]
Dan zul je bij de Diamondback ook erg snel een vieze muis hebben. De hoofdknoppen blijven wel schoon, maar het probleem bij de DB is weer dat de weerszijden en bovenkant van de muis van glad plastic zijn en dat daar huidvet/resten aan blijven plakken. Als je intensief speelt dan hoopt die troep zich vrij snel op (vooral waar je de muis vast hebt met je duim en pink+ringvinger).Ik zit er toch over te denken om zoiets als dit te kopen (neopreen grips):
[afbeelding]
Het zal best iets schelen en eerlijk gezegd was ik mijn handen ook vrijwel altijd voor ik ga gamen. Mijn punt was meer dat als je een tijd intensief zit te gamen, er toch huidvet (talg), dode huidcellen en zweet op de muis komt, en deze troep bij uitstek op het gladde plastic van de Diamondback blijft plakken. Bij m'n MX500 had ik er vrijwel geen last van, alleen na een veel langere tijd.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:32:
[...]
Dus gewoon je handen wassen voor het gamen!
Verwijderd
De mx510 heeft gladde knoppen bovenop en ruwe zijkanten. De Diamondback heeft ruwe knoppen bovenop en gladde zijkanten. Ik zie wel hoe het gaat, maar ik denk dat "vuile" zijkanten me minder zullen ergeren dan de bovenkant.
Uiteindeljk gaat het me om het gebruiksgemak. De mx510 zorgt bij mij voor een heel onnatuurlijke houding van mijn hand.
Ik heb zaterdag j.l. (04-06-05) een Razorback Diamond Plasma LE en een eXactbundle besteld. Vanochtend (07-06-05) werd er een vrij grote doos bezorgd. Levering na 1 werkdag, erg netjes. Ik woon dan wel in de buurt van de Duitse grens (Europese Razer-leverancier is in Duitsland gevestigd), maar goed.
Zoals gezegd, grote doos, veel verpakkingsmateriaal, alles keurig netjes en onbeschadigd aangekomen. Ik ben al erg te spreken over de eXactmat inclusief polssteun (met rubberen mat die onder de muismat komt te liggen zodat de boel bij elkaar blijft en je polssteun niet verschuift, erg handig). De muis ga ik zometeen eens uitpakken en dan edit ik dit bericht wel. In combinatie met mijn onderarmsteun is dit nu al erg comfortabel.
/////
Ik beschik niet over een degelijke digitale camera, dus niet over de kwaliteit gaan zeuren. Voor de mensen die behoefte hebben aan foto's die niet gephotoshopped zijn volgt hier een voorbeeldje:

Meer foto's vind je HIER
Het LAN-tasje dat bijgeleverd wordt is ook best melig. In elk geval beter dan de plastic tas waar ik normaal mijn zooi in dump. xD
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 19:21 ]
Hope for the best, prepare for the worst...
Verwijderd
Nee, absoluut niet (gekocht bij de Mediamarkt). Mijn rechter muisknop bood wel iets meer klikweerstand dan de linker knop, maar dat is nu wat minder geworden. Geen piepje of kraakje te bekennen verder. Alles voelt heel degelijk aan (muiswiel zeker ook).wenneyhanney schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:40:
[...] maar ik heb veel verhalen gelezen over irritante piepen van het muisknoppen. Hebben jullie ook (veel) last van?
[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-06-2005 15:56 ]
de mijne piepte in het begin wel, ik had echter geen zin om mods te gaan doen, en nu na 2 maanden valt me op dat de piep helemaal weg isAham brahmasmi schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
[...]
Nee, absoluut niet (gekocht bij de Mediamarkt). Mijn rechter muisknop bood wel iets meer klikweerstand dan de linker knop, maar dat is nu wat minder geworden. Geen piepje of kraakje te bekennen verder. Alles voelt heel degelijk aan (muiswiel zeker ook).
Verwijderd
"Ik beschik niet over een degelijke digitale camera, dus niet over de kwaliteit gaan zeuren."Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:06:
Netjes dat je de de DB plasma al binnen hebt. Ik zit nog steeds te w88 (heb um ook besteld op een Nederlandse site) Kun je ons niet nog wat duidelijkere foto's laten zien?
Helaas. Ik begin binnenkort een topic in het fotografieforum voor adviezen m.b.t. een digitale camera. Ik zou zeggen; help me daar! Zodra ik een degelijke camera heb krijg je betere foto's. ;-)
Wat betreft het piepen; de mijne piept voor geen meter maar hij klikt als een tierelier. Ik vind hem persoonlijk nog sneller wegklikken dan de MX510 (met pistols in games e.d.).
Verwijderd
[...]
"Ik beschik niet over een degelijke digitale camera, dus niet over de kwaliteit gaan zeuren."
Ik heb wel een goede camera, dus dan w88 we nog ff totdat die van mij binnen is!