Ik snap precies wat je bedoelt. Met de klep dicht werken die twee functietoetsen sowieso niet, dus hoeven ze ook niet vergrendeld. Zinloos menu'tje.
Wat ik erg vervelend vond was het overplaatsen van de telefoonnummers uit mijn 8910i naar mijn 8800. Ik had gedacht dat ik die met Bluetooth allemaal over kon zetten, maar dat ging dus niet. Stuk voor stuk als V-card versturen ook niet, want ik kon steeds maar in één van beiden mijn SIM steken. Ik heb een Mac met BT, en die 'ziet' beide telefoons, maar kan er geen verbinding mee behouden. En daarmee kon het dus sowieso ook niet (want daar werkt PC-Suite niet op). Heb het BT-station van mijn MX900-muis aan de PC van mijn vrouw gehangen, PC-Suite geinstalleerd, maar die zag de telefoons niet.
Nokia service adviseerde me om alle nummers van de SIM naar de 8800 te kopieren, dan weer alle nummers van de 8910 naar de SIM en weer van de SIM naar de 8800.
Dat duurde even, en ging heel slecht. De helft van de namen kwam maar gedeeltelijk aan (Jan de Vries werd Jan de Vr), en alle contacten met meer dan 1 telefoonnummer kwamen als twee entries aan (Jan de Vr en Jan de Vr1 en Jan de Vr2). Alle bellersgroepen (met aparte beltoon voor verschillende groepen, zoals werk, vrienden en familie) komen ook niet over.
Uren later, en ik heb mijn data er pas in (behalve de belgroepen, had geen zin meer). Erg ruk systeem, nodeloos ingewikkeld.
Verder vind ik het jammer dat je kennelijk alleen maar muziekringtones kunt gebruiken, en niet de klassieke ringtones zoals in mijn 8850 en 8910i.
Met Nokia Collector software kan ik op mijn Mac wel mp3's en foto's enzo naar mijn 8800 versturen, dat is wel prettig.
[
Voor 72% gewijzigd door
Verwijderd op 24-08-2005 08:59
]