CorteX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Zonder stuurtje gaat dit niet op. Je hebt traction control hard nodig met een controller, want gedoseerd gas geven is hiermee erg moeilijk. En als jij een goede reden hebt voor overstuur, dan ben je aan het driften en dat heeft sowieso weinig te maken met de ideale lijn rijden. Dan moet je ABS en TCS inderdaad uitzetten, maar in die filmpjes waar Garnett het over heeft wordt de ideale lijn gereden (als er gedrift werd had hij deze vraag nooit gesteld).
Zonder stuurtje gaat het verhaal niet op nee.
Overstuur hebben is nog geen driften, das gewoon een foute constatering.
Driften is het gecontroleerd voortzetten van overstuur, dat wel.
Bovendien heb je nog allerlei soorten overstuur; power oversteering, lift-off oversteer, enz.
Dat kan heel subtiel, je auto hoeft echt niet helemaal dwars voordat je het overstuur mag noemen hoor.
En overstuur en de ideale lijn sluiten elkaar niet uit, sterker nog in sommige gevallen ben je sneller als je wat overstuur hebt om de neus goed de bocht in te krijgen (daar gebruik ik lift-off oversteer voor), ook hangt het af van het type auto wat je bestuurt.
Feit is dat je daar TCS en ABS niet voor hoeft uit te zien. Met trage auto's zal het moeilijk worden, maar in GT4 rijd je al snel met flink wat PK's onder je voet en dan behoort slippen echt wel tot de mogelijkheden als je foutjes maakt.
Nee, das ook geen feit, heb ik ook niet beweerd.
Ik vind het alleen niet leuk dat mij een stukje controle wordt ontnomen door het spel.
Het gaat mij niet om slippen, maar om controle hebben.
Ik speel al een jaartje of 7 sims als GPL, F1200x, GTR, etc. Zelfs met driving aids uit is GT4 voor mij nog vrij casual racen, maar ik heb er zo wel veel lol in.
Over GPL gesproken, probeer daar eens de ideale lijn te rijden zonder te glijden.