[PS2] Gran Turismo 4 Deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 4.797 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
endless schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:03:
Vage auto.. :D

Ik wil ook verder komen, zit atm alleen met mijn geld probleem.. Moet meer gaan racen!

Woei, wat is dit toch een vette game..
ben er nog steeds helemaal blij van :)

Is er trouwens iemand hier die weet of je 2 account op één memory card kunt maken? Mijn broertje wil namelijk zijn eigen account. Of kan dit alleen via 2e memory card?
vage auto? dit zijn DE legendarische duitse autos 8)

1 van de hoogste snelheidsrecords staat nog altijd op naam van mercedes in 1939 met zon streamline op een net aangelegde autobahn ;)

geloof ik ook allemaal gefinancierd met behulp van hitler :D heeft ie toch nog wat goeds gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
Milanza schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:17:
Ik snap echt helemaal niks meer van dit spel. Ik ben nu bezig met de Gran Turismo World Championship en op zich ben ik gewoon sneller dan de andere auto's(CLK GTR), maar het achterlijke is dat ik bij sommige races 2 keer moet pitten, ook al heb ik racing hard banden, terwijl de AI vaak maar 1 keer hoeft te pitten :( Dit is zo oneerlijk, ik moet nu gewoon meer dan 20 seconden uitlopen om te winnen! Zo belachelijk dit. Ik wordt er gewoon echt gek van....
Ik vind het zo stom dat je niet wordt afgerekend op hoe je rijdt, maar op hoe vaak je moet pitten. 8)7
Ik sta nu na race 7 10 punten achter de nummer 1, wat op zich nog wel in te halen valt, gewoon 3 keer eerste worden :X
Probeer wat te klooien met je suspension setup of rijd wat rustiger om je bandjes langer goed te houden. Geef desnoods B-Spec een kans :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

ikzit hier met een situatie die ik helemaal niet snap.... opel speedster cup, ding HELEMAAL getuned en nog rijdt de AI per sectie tijd een seconde sneller dan mijn wagen... en dat terwijl ik gewoon ook dezelfde wagen heb als de AI. Nu vraag ik me dus af hoe ik dat ooit moet gaan winnen :(
35% van de game al ;)

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er geen reet meer van, ik heb nu beginner dinges gedaan, maar wat blijft er nu nog over dan ?
met gt3 zag je precies hoeveel dingen je nog moest doen, ik vind het allemaal erg vaag en onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:32:
Ik snap er geen reet meer van, ik heb nu beginner dinges gedaan, maar wat blijft er nu nog over dan ?
met gt3 zag je precies hoeveel dingen je nog moest doen, ik vind het allemaal erg vaag en onduidelijk
Hoezo wat blijft er over?

Al de andere races. Professional, Extreme, Endurance, Events per fabrikant, etc.......
Ik zie 3+ op de doos staan, blijkbaar is dit toch een niveautje te hoog gegrepen voor sommigen hier. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

MSI MEGA Player 515 werkt :D Net ff B licence gehaald :)
[img=http://img172.exs.cx/img172/9233/img00006yl.th.jpg]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:36:
[...]

Hoezo wat blijft er over?

Al de andere races. Professional, Extreme, Endurance, Events per fabrikant, etc.......
Ik zie 3+ op de doos staan, blijkbaar is dit toch een niveautje te hoog gegrepen voor sommigen hier. :p
nou, ik heb gt3 op 100% gehaald, met bijna alle licences op goud, dus dat valt ook wel weer mee ;)
ik vind het hoofd menu alleen verschrikkelijk in elkaar zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 17:58
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:40:
[...]

nou, ik heb gt3 op 100% gehaald, met bijna alle licences op goud, dus dat valt ook wel weer mee ;)
ik vind het hoofd menu alleen verschrikkelijk in elkaar zitten
tis niet echt overzichtelijk nee, maar na een tijdje wen je er wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag ook in het bezit van nederlands trots:

De Spyker C8 Laviolette

En met een suspension kitje rijdt ie niet eens zo slecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/IMG0001klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/IMG0006klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:40:
nou, ik heb gt3 op 100% gehaald, met bijna alle licences op goud
Met of zonder stuurtje?

[ Voor 20% gewijzigd door CorteX op 17-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Net effe lekker met de BMW M3 GTR gereden op de Nurb! :) (zit ook een foto van de M3 CSL tussen)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54374/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54375/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54376/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54377/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54378/full.jpg

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

pfffft ik dacht... ooh makkelijk driften met m'n 880PK sterke Supra met DFP, maar jeeeezus wat is dat moeilijk zeg... je raakt em zo kwijt, en anders heb je gewoon teveel onderstuur (FFS!!!) als je te hard de bocht in gaat... iemand een manier om het driften te leren? (auto / track) zonder al teveel punten te verliezen?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb net de M3 CSL gekocht, heerlijk wagentje om te rijden.
Ongetuned, en met alle drivingaids uit, 8:04 op de Ring in een testrondje, ik had m langzamer verwacht. Kan vast wel een stukje onder de 8 minuten als ik me echt inspan. :P
Scorperito schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:35:
pfffft ik dacht... ooh makkelijk driften met m'n 880PK sterke Supra met DFP, maar jeeeezus wat is dat moeilijk zeg... je raakt em zo kwijt, en anders heb je gewoon teveel onderstuur (FFS!!!) als je te hard de bocht in gaat... iemand een manier om het driften te leren? (auto / track) zonder al teveel punten te verliezen?
Om te driften heb je niet alleen een auto nodig die dat kan maar ook een bepaalde setup.
Vering, gewichtsverdeling, differentieel, allemaal aangepast om goed te driften.

Een beetje driften met een gewone auto kan wel, maar dan moet je het idd niet te gek maken, anders ben je m zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:51:
Ik heb net de M3 CSL gekocht, heerlijk wagentje om te rijden.
Ongetuned, en met alle drivingaids uit, 8:04 op de Ring in een testrondje, ik had m langzamer verwacht. Kan vast wel een stukje onder de 8 minuten als ik me echt inspan. :P

[...]

Om te driften heb je niet alleen een auto nodig die dat kan maar ook een bepaalde setup.
Vering, gewichtsverdeling, differentieel, allemaal aangepast om goed te driften.

Een beetje driften met een gewone auto kan wel, maar dan moet je het idd niet te gek maken, anders ben je m zo kwijt.
I know ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
speel ook eens met je LSD settings(wel ff aanschaffen, duurste variant) en speel met de acceleration/deceleration settings

als je wilt driften zul je deze erg laag willen zetten. vooral als je zoiets bij de M3 CSL flikt wil dat ding niets anders dan zijdelings de hoek om, behalve dan lekker spinnen en hard tot stilstand komen tegen een muurtje :+

vergeet verder ook niet dat niet ELKE bocht geschikt is om goed te driften, op de nordschleife zitten er bijv flink zat die je liever niet wil driften

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

driften en ik.... :+ tis altijd handig om eerst driving aids uit te zetten geloof ik :Y)
Meestal gebruik ik van die standaard circuits als Midfield om te driften, maar in zo'n circuit in Parijs (zonder de arc des triomph) zit ook een heerlijke 4de versnellings bocht waar je weleens mooi doorheen ken schuiven. Maar das niet echt een drifter, hehe

(waarom begin je niet gewoon standaard met die dingen uit :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeleken GT3 vind ik de auto's veel beter controleerbaar. Als je in GT3 al de driving aids uitzet op een dikke FR auto dan ben je hem zokwijt in een goeie bocht maar in GT4 lukt me dat met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

zeker nog geen rally gereden...
en ik raak m'n wagens nu eerder kwijt zonder driving aids dan bij GT3... weet niet waar het verschil tussen ons beiden ligt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Laatst online: 02-07 13:16
Er zit ook een D1 auto in het spel ;) De HKS Silvia. Een lekker driftcircuit vind ik Monte Carlo, je kan er niet buiten de baan raken en de snelheden zijn er niet zo hoog. Ik zelf zet de LSD weer niet te laag, want als ik dan een beetje tegenstuur begin ik al ongecontroleerd te spinnen als een gek. Een andere leuke driftauto is de Toyota Corolla Levin, die in Japan inmiddels een cultstatus heeft.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die A-spec punten geven dus de moeilijkheidsgraad weer.

Maar ik merk bij hoge punten ook niet echt heel veel weerstand, net 109 punten in de laatste race van de NA trophy (professional hall) met de CSL, ik won echt met 4 vingers in de neus, op 89 punten de race daarvoor ook.

Wanneer komt het punt dat het echt lastig wordt?
Heeft iemand al veel meer punten verdiend in 1 race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Ik vind het vaak sowieso een beetje een raar systeem. Soms heb ik dat ik maar 10 punten krijg en er redelijk wat moeite mee heb, terwijl bij een andere race ik 80 punten krijg en ik het met 2 vingers in de neus haal. Misschien komt dat doordat er puur naar de specificaties van de auto wordt gekeken en niet naar de moeilijkheidsgraad van het circuit. Zo is bijvoorbeeld de Citta d'Aria moeilijker dan midfield raceway, maar krijg je er evenveel punten voor, terwijl je bij de eerste de tijdstraf hebt icm een nauw, bochtig circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

moet je voor de grap profesional - classic gaan rijden in een opgefokte mercedes uit 67 ofzo ? Krijg je 1 puntje, ALS je wint. Maar er zit (kan, andere keer zat ie er weer niet in...) 1 wagen bij die jou volledig uit het zicht rijdt. Slaat gewoon nergens op.
Hoogste aantal punten van mij ligt ergens in de 170 voor 1 race...

mjah... eigenlijk 250, maar dat zijn die driving missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Je kan max 200 A-Spec punten per race krijgen, maar zo belangrijk zijn die punten ook weer niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
200 punten heb ik 2x gekregen in de Pick up races bij de beginner hal, maar toch won ik redelijk simpel met de dodge 1500 ram

magoed die punten boeien me zowiezo niet, ik gaat gewoon autos sparen en een hoog percentage halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Er zit trouwens nog een D1 Spec auto in het spel. De Blitz R34.
Maar wat heeft de Mazda 787B toch een fantastisch geluid zeg. En dat terwijl die in het echt nog veeeel angstaanjagender is :P. Als een geluid het geluid van de hel zou zijn zou dit geluid er dicht in de buurt komen :P. Heerlijk zo'n rotatiemotor. Helaas moet ik nog eventjes sparen voordat ik hem kan kopen, 3,5 miljoen credits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Laatst online: 30-05 14:58
SideSwipe schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:28:
Nee maar ik weet dus niet of die paketten nu al verkocht worden of niet... Wordt er niet veel wijs van zegmaar :)
Die paketten worden sinds woensdag 16-3 verkocht. zie http://www.dimensionplus.nl
Daar heb ik woensdag een GT4 pack + memcard + rgb kabel weg gehaald. En zoals je waarschijnlijk aan de tijd van deze post wel kunt zien bevalt de game me prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Milanza schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 02:53:
Maar wat heeft de Mazda 787B toch een fantastisch geluid zeg. En dat terwijl die in het echt nog veeeel angstaanjagender is :P. Als een geluid het geluid van de hel zou zijn zou dit geluid er dicht in de buurt komen :P. Heerlijk zo'n rotatiemotor. Helaas moet ik nog eventjes sparen voordat ik hem kan kopen, 3,5 miljoen credits :(
wacht met je aankoop tot dag 694 ingame en koop de zwarte

zie ook zwarte le mans racers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Er zitten nog 3 á 4 driftbakken in het spel :)

(oa een oude RX7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
@Bolleh: Das een goeie, ik zit nu op dag 570 ongeveer, dus ik heb nog even de tijd. Bovendien staan er nog een hoop dure wagentjes in de garage weg te roesten :P
@Sir_Killalot: Die oude RX7 heb ik ook gehad, alleen weer verkocht. Ik heb btw alleen maar even bij de tuners gekeken naar driftbakken en daar kon ik alleen deze 2 vinden, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
mooi..speciale drift auto's.. dat is wat ik het leukste vind aan de GT serie.. oftewel nu ga ik hem kopen :D

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

ZAMoRANo schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:36:
Die A-spec punten geven dus de moeilijkheidsgraad weer.

Maar ik merk bij hoge punten ook niet echt heel veel weerstand, net 109 punten in de laatste race van de NA trophy (professional hall) met de CSL, ik won echt met 4 vingers in de neus, op 89 punten de race daarvoor ook.

Wanneer komt het punt dat het echt lastig wordt?
Heeft iemand al veel meer punten verdiend in 1 race?
160+ per race toen ik met mijn Honda Life Van '72 (30pk! 80 na alles vol getuned) het Japanse 70's festival reed (en won \ :D /)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
staan die le mans racers allemaal tegelijk bij 2e hands?
dan ga ik sparen tot ik ze alle 4 kan kopen :)

zit pas op 10% dus tijd zat :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22
Sir_Killalot schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 03:15:
[...]

Er zitten nog 3 á 4 driftbakken in het spel :)

(oa een oude RX7)
* MailMan rijdt nu rond in een Mazda BP Falken RX-7 (D1GP)`03

Denk dat je die bedoelt, leuke auto :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:23:
Net effe lekker met de BMW M3 GTR gereden op de Nurb! :) (zit ook een foto van de M3 CSL tussen)
Hoeveel PK heeft je M3 GTR nu?? Ik zit op iets van 577 en hij gaat als de brandweer, geweldige auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Extera schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:35:
staan die le mans racers allemaal tegelijk bij 2e hands?
dan ga ik sparen tot ik ze alle 4 kan kopen :)

zit pas op 10% dus tijd zat :)
als het goed is wel ja, zit zelf nog niet op 694 dagen dus heb ze nog niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bij het rally-rijden (op onverhard terrein) vind ik GT4 toch stevig door de mand vallen, dat lijkt echt nergens naar.
De physics zijn (fundamenteel) al twijfelachtig maar dat racen tegen een AI tegenstander slaat echt alles.

Wie de 5-sec. penalty regel heeft bedacht mogen ze ook wel een nekschot verkopen, wat een slechte cover-up voor het gebrek aan een schademodel.
En waarom krijg alleen ik die, maar de AI auto die mij van achter ramt niet? Dit heb ik zelfs nog nooit in NFS ofzo gezien.
En in welke rally gaan ze nou met 2 auto's op een stage tegelijkertijd rijden. |:(

Van mij hadden ze het rally-gedeelte achterwege mogen laten, het is zo ontzettend zwak uitgevoerd vergeleken met de rest van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

zeg... ik vind die rally tracks anders wel heel erg mooi :9
Maar het rijdt idd nergens naar. In GT3 was dat veel beter uitgewerkt, maar ook niet goed.
En die 5 sec. regel vind ik opzicht nog wel redelijk, voor als je iemand HARD van achteren beukt. Maar je krijgt hem zelfs al bij een klein tikje ? Of zelfs al bij de start als de AI ineens de wagen vol naar rechts douwt zo in mijn wagen dat ik 5 sec krijg :?

Zou op z'n minst een optie moeten wezen dat je het uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
sjobber schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:47:
zeg... ik vind die rally tracks anders wel heel erg mooi :9
Maar het rijdt idd nergens naar. In GT3 was dat veel beter uitgewerkt, maar ook niet goed.
En die 5 sec. regel vind ik opzicht nog wel redelijk, voor als je iemand HARD van achteren beukt. Maar je krijgt hem zelfs al bij een klein tikje ? Of zelfs al bij de start als de AI ineens de wagen vol naar rechts douwt zo in mijn wagen dat ik 5 sec krijg :?

Zou op z'n minst een optie moeten wezen dat je het uit kunt zetten.
Mooi? Ja zal best maar ik vind graphics ondergeschikt aan gameplay.
Dat is de discussie ook helemaal niet.

Voor een spel wat pretendeert een "real driving simulator" te zijn vind ik die regeltjes gewoon slecht. Je krijgt hem idd ook wel eens als de AI auto jou ramt.

Gelukkig zit dit niet in de asfalt races zeg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Of je remt goed af voor een bocht, je rijdt eerste en bam, de idioot achter je beukt je tegen een muur aan en hoppa, 5 seconden en hele race vernaggelt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder , stuurtje is meer voor de fun, niet echt om supertijden te rijden ( imo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Alleen als je iets met je voorbumper raakt en je gaat harder dan 60/80 KM krijg je een 5 seconden penalty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Check http://members.home.nl/remcoz/modelbouw Inclusief verf +/- 60 Credits. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Ik ga echt rellen :( IA licence nr16, een ronde Nurbürgring, en die pace car heb ik ondertussen al 5x ingehaald. Elke keer zit ik er naast of krijg ik een brake test, en de weg is helemaal niet te zien omdat ie de weg blokkeerd. Ik heb er echt geen woorden voor, waarom hebben ze dit er in godsnaam niet uitgehaald of aangepast. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:36:
zonder , stuurtje is meer voor de fun, niet echt om supertijden te rijden ( imo )
Volgens mij worden de echt snelle tijden juist alleen maar met stuurtje gereden, vooral op Nordschleife heb je dat hard nodig. Met een stuurtje kun je bochten veel gecontroleerder en preciezer nemen, maar helaas heb ik zelf ook geen stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorteX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:25:
[...]

Volgens mij worden de echt snelle tijden juist alleen maar met stuurtje gereden, vooral op Nordschleife heb je dat hard nodig. Met een stuurtje kun je bochten veel gecontroleerder en preciezer nemen, maar helaas heb ik zelf ook geen stuurtje.
daarom zeg ik ook : " imo "
ik heb zelf betere ervaringen gewoon met mn controller namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:30:
[...]

daarom zeg ik ook : " imo "
ik heb zelf betere ervaringen gewoon met mn controller namelijk
Dat ligt meer aan jouw rijkunsten denk ik. ;)
Ik vind er eigenlijk ook gewoon geen bal aan, met een gamepad racen, wordt vrij snel saai (IMHO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

tsjah, ieder zo z'n mening over stuurtje of geen stuurtje. Maar wat blijft, is dat het rally aspect idd niet echt overeen komt met de werkelijkheid.

En ja, graphics zijn niet zo belangrijk als de gameplay. Maar ik vind een track wel lekkerder rijden als deze mooi is aangekleed. Op de één of andere manier kan ik dan beter m'n rempunten vinden. Maar dit is ook weer een eigen gevoel.
Waarom is die rally eigenlijk door de sony keuringsdienst heen gekomen ? Speelt deze op de JAP versie beter ofzo, want kan meniet aan de indruk onttrekken dat de mensen bij Polyphony hier tevreden mee waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Wanneer komt dit spel voor de pc uit?

Pas dan zal ik het kopen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

masser120 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:16:
Wanneer komt dit spel voor de pc uit?

Pas dan zal ik het kopen! :9
zucht...

niet? mss in 2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Lol, nah. Ik ben niet zo'n goede modelbouwer :P, bovendien zit het geluid van de real thing er niet bij :P

Ook best jammer dat je je replays niet net zoals je foto's kunt exporteren naar je usb stick, ik heb net een erg lekker driftfilmpje gemaakt(voor mijn doen dan). Lijkt me cool als je dan een compilatie kan maken met muziek eronder enzo. Nu ben je eigenlijk veroordeelt tot veel moeilijkere oplossingen.

Als ie op e pc uitkomt :9~ Zelf auto's maken voor het spel, een goede modbaarheid :9~ Maarja, daar zal het voorlopig niet van komen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Milanza op 18-03-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Milanza schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:02:
[...]

Lol, nah. Ik ben niet zo'n goede modelbouwer :P, bovendien zit het geluid van de real thing er niet bij :P

Ook best jammer dat je je replays niet net zoals je foto's kunt exporteren naar je usb stick, ik heb net een erg lekker driftfilmpje gemaakt(voor mijn doen dan). Lijkt me cool als je dan een compilatie kan maken met muziek eronder enzo. Nu ben je eigenlijk veroordeelt tot veel moeilijkere oplossingen.

Als ie op e pc uitkomt :9~ Zelf auto's maken voor het spel, een goede modbaarheid :9~ Maarja, daar zal het voorlopig niet van komen :(
over die replays zat ik ook al te denken inderdaad, maarja het was te verwachten dat dat niet kon

op de pc komt hij nooit uit hoor, gt 1/2/3 zijn ook pc only geweest, en ik neem aan dat sony flink $$$ aan polyphony toeschuift enkel om de game ps2 only te laten blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Dan zou er een tooltje moeten worden gemaakt die de replays om kan zetten naar een gewoon afspeelformaat. Zo bespaar je een hele hoop ruimte op de usb stick. Maar misschien komt dat wel in GT4 online, maarja, 99% kans van niet. Maar laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ik heb gister online GT4 gespeeld via Xlink.... Tegen een spanjaard. Beetje lag maar wel wel geinig. 3 races gedaan.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzyto schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:51:
ik heb gister online GT4 gespeeld via Xlink.... Tegen een spanjaard. Beetje lag maar wel wel geinig. 3 races gedaan.
Misschien is het al voorbijgekomen, maar wat houdt dat Xlink precies in?
(ja, dat je online kan spelen, maar hoe werkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
zijn er al mensen die een 24 uurs race hebben gedaan? of wellicht gestart zijn? en dan bedoel ik dus niet met B-spec he

ik ben zelf begonnen met de 24H nurburgring en zit momenteel op 5 uur en 45 minuten, en dat zijn dan weer 49 laps... :X

behoorlijk ziek maar imho wel leuk, neem wel tussenpauzes want anders is het niet te doen :+
alle 49 laps tot nu toe zelf gereden, mischien dat ik de B-spec een aantal laps laat doen, maar voorlopig nog niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door bolleh op 18-03-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
24 hours. That's a long, long time. Wist niet eens dat ze dat er in hadden gedaan. Ik heb het spel nu 2 dagen en mijn evo is een aardig pittige bak aan het worden! }) Heerlijk die 4 wiel aandrijving!

Maar hoe unlock je meer auto's in de arcade mode? gewoon door ze te kopen of unlocken met races in GT mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
m4yall schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:38:
24 hours. That's a long, long time. Wist niet eens dat ze dat er in hadden gedaan. Ik heb het spel nu 2 dagen en mijn evo is een aardig pittige bak aan het worden! }) Heerlijk die 4 wiel aandrijving!

Maar hoe unlock je meer auto's in de arcade mode? gewoon door ze te kopen of unlocken met races in GT mode?
zowiezo als je autos wint unlock je ze, door te kopen ook volgens mij want mijn SLR was ineens ook te kiezen in arcade, en de 1886 mercedes benz die ik won ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:06:
[...]

Misschien is het al voorbijgekomen, maar wat houdt dat Xlink precies in?
(ja, dat je online kan spelen, maar hoe werkt het)
Xlink is zeg maar een soort MSN maar dan voor games die via LAN kunnen.
Xlink laat dan de PS2 denken dat je via een LAN zit te spelen maar Xlink legt connectie met internet en zit je dus online te spelen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:07
Potverdorie wat ziet dit spel er mooi uit zeg. Ik baal er zeer zeker van dat GT4 een PS2-Exclusive game is, op de Xbox is er geen enkel spel dat GT4 kan evenaren, zelfs Project Gotham Racing niet.
En dat van die Photo-mode is helemaal tof, die foto's hier in dit Topic zijn echt geweldig mooi.
Zo zag ik toennet nog foto's van een BMW M5 :9~ Net echt! _/-\o_
Ik zit er nu echt aan te denken om misschien een PS2 aan te schaffen, maar om dat nu te doen voor één game??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56

nFo

Ik heb die Gran Turismo 4 Pack woendag ook maar is gehaald, want ik wil het toch een keer Gran Turismo gespeeld hebben.
Die nieuwe PS2 bevalt mij ook prima, super stil en compact. :)
Begin van het spel was wat saai, maar als je wat races wint en een aantal auto's hebt wordt het vanzelf leuker.
Hier mij bak waar ik nu mee rij: Nismo 400R ( Nissan Skyline ):

Afbeeldingslocatie: http://www.ewetel.net/~walter.bouwhuis/IMG0002.JPG

Plaatje is wat lichter gemaakt.
USB stick is trouwens een Imation 128MB stick.

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 18-03-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Wat is een beetje een logische volgorde om puntjes te halen? Heb nu een Civic gekocht :) Wat is nu aan te raden om te doen?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Nou eindelijk heb ik een USB stick aan de praat de Sweex USB 2.0 Memory Pen 256 MB waar ik eerder over gesproken heb!
Het lukte mij alleen deze werkend te krijgen op de volgende manier:
Geformateerd op FAT32 met label USBSTICKPRO en vervolgens met veilig hardware verwijderen in windows afsluiten en voila hij doet het ;)
Check mijn eerste lelijke pic ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.imodecars.com/forum/IMG0000.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

wel 1 van de gaafste (imo) bakken available in GT4 :9~ maar ja das mijn idee :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Grrr ik wil graag een
spoiler:
Delorean

Iemand tips om Driving Mission 8 en 10 te halen? Wordt er tamelijk gek van :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Wat wel onrealistisch is is dat het op Autumn Ring het hele jaar door herfst is :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
GT pack was vandaag binnen gekomen dus even gedaan :Y)

Moet zeggen dat het moeilijker is geworden tenopzichte van GT2 (GT3 nooit gedaan)

Menu's erg jammer IMHO het wilt er te grafisch uit zien heb ik de indruk geef mij maar een eenvoudige bitmap op de achtergrond net als GT2 :) Ook jammer dat de menu geluidjes veranderd zijn :P

Ik heb nog alleen maar aan mijn rijbewijzen gewerkt maar merkte al dat de orginele circuits toch aardig veranderd zijn. Zal misschien wennen zijn maar vind het niet beter op geworden. Curbstones zijn daarintegen stuk eenvoudiger te nemen :D niet het 2 wiel rijden hobbel stuiter effect :P

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 06:21
Vergelijking met Forza & Gran Turismo 4 natuurlijk, op de Laguna Seca met een (bijna) identieke Subaru Impreza.

Zoek de verschillen zou ik zeggen...

http://www.msxbox-world.com/Forza_Vs_GT4.php

btw: Excuses als dit een repost is, ik meen het toch nog niet gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
KeeZ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:23:
wel 1 van de gaafste (imo) bakken available in GT4 :9~ maar ja das mijn idee :P
Wel met de AR MAX Evo is alles mogelijk hahahah (oeps, no cheating allowed heheh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al meerdere filmpjes gezien van GT4 en moet zeggen dat het er goed uitziet. Mijn PS2 + GT4 pack is dan ook besteld :)

Toch heb ik nog een vraagje.
Op de meeste filmpjes lijkt het als of de wegligging van de auto's perfect is, nooit eens een onderstuur of overstuur moment. Hoewel je onderstuur wel wat makkelijker kan simuleren door immers te hard door een bocht te gaan waardoor de voorkant rechtdoor wilt.
Nu had ik tussen de post door gelezen dat je de mogelijkheid hebt om aids uit te zetten. Krijg je hierdoor al wat meer de mogelijkheid om met je auto te "stoeien" ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
Het is jammer dat ik even niet de mogelijkheid heb om mijn driftfilmpje online te zetten. Ik kan je iig verzekeren dat er genoeg te spelen valt, tot je even de controle kwijt bent :P Driving aids uit, normal tires eronder, een beetje spelen met de lsd waardes en je moet stoeien om de auto op de weg te houden. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:54:
Heb al meerdere filmpjes gezien van GT4 en moet zeggen dat het er goed uitziet. Mijn PS2 + GT4 pack is dan ook besteld :)

Toch heb ik nog een vraagje.
Op de meeste filmpjes lijkt het als of de wegligging van de auto's perfect is, nooit eens een onderstuur of overstuur moment. Hoewel je onderstuur wel wat makkelijker kan simuleren door immers te hard door een bocht te gaan waardoor de voorkant rechtdoor wilt.
Nu had ik tussen de post door gelezen dat je de mogelijkheid hebt om aids uit te zetten. Krijg je hierdoor al wat meer de mogelijkheid om met je auto te "stoeien" ?
Ja het is wel mogelijk, maar dan moet je idd alle driving aids uitzetten. Als je die aan laat staan krijg je idd het gevoel alsof je op rails rijdt en is het gevoel dat je een sportwagen moet "temmen" weg.

Een stuurtje is dan natuurlijk geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:54:
In de meeste filmpjes wordt de "ideale lijn" gevolgt en dan is het inderdaad zo dat er weinig geslipt wordt. Als je in GT4 een bocht te hard neemt of te vroeg op het gas gaat met een voorwiel-aangedreven auto is het zeker gras maaien geblazen. Met achterwiel-aandrijving is het hetzelfde verhaal. Een bocht te hard nemen is natuurlijk nooit een goed idee. :P
ZAMoRANo schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:20:
Ja het is wel mogelijk, maar dan moet je idd alle driving aids uitzetten. Als je die aan laat staan krijg je idd het gevoel alsof je op rails rijdt en is het gevoel dat je een sportwagen moet "temmen" weg.
Alsof je op rails rijdt? Dat is wel heel erg overdreven. Ik weet niet hoe en waarmee jij rijdt, maar je bent je auto echt zo kwijt zoals als je een bocht te hard neemt of te vroeg op het gas gaat. Verkeerd remmen is ook een leuke. Mijn '99 NSX staat op level 7 TCS en level 10 ABS (standaard dus) en ik hoef echt niet veel moeite te doen om in de slip te raken, vooral met hard remmen gebeurt het al snel.

[ Voor 15% gewijzigd door CorteX op 18-03-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Je kunt eventueel wel in een slip raken, maar ik moet er voor mijn gevoel heel erg veel moeite voor doen om de auto op mijn manier te controleren.
Bovendien, als het dan verkeerd dreigt te gaan, heb ik niet genoeg controle om goed te corrigeren. Dat vind ik nog erger/irritanter.

Rijd jij met stuurtje of gamepad?

Ik spin eigenlijk nogsteeds amper, een enkele keer als ik met 1 wieltje op het gras kom of als ik aangetikt wordt door een AI coureur met een IQ <50.

[ Voor 18% gewijzigd door Zamorano op 18-03-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
het ligt er ook aan waar je rijdt en met wat voor auto

met een 70pk auto op de nordschleife heb je niet zoveel moeite, rijd je echter met een opgefokte le mans wagen met harde vering dan stuiter je af en toe zo erg heen en weer dat de auto niet te controleren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja maar ik denk dat de driving aids in GT4 weinig kunnen doen tegen de gevolgen van (te) harde vering. ;)

Het probleem zit hem vooral in het feit dat de aids onder- en overstuur willen opheffen, en dat wil ik niet. Als ik overstuur heb, zal ik daar wel een goede reden voor hebben. :7

En Traction control, tja ach, daar heeft god mij een mooi systeem voor gegeven, het heet Rechtervoet. :9

Maargoed ieder zo zn lol natuurlijk, als je het lekker vindt om driving aids aan te laten, moet je dat gewoon doen. Als ik Garnett's vraag lees, vermoed ik dat hij een beetje met dezelfde insteek als ik GT4 wil spelen, daarvandaan mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Leuk nieuw wagentje.... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54452/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:10:
Het probleem zit hem vooral in het feit dat de aids onder- en overstuur willen opheffen, en dat wil ik niet. Als ik overstuur heb, zal ik daar wel een goede reden voor hebben. :7

En Traction control, tja ach, daar heeft god mij een mooi systeem voor gegeven, het heet Rechtervoet. :9
Zonder stuurtje gaat dit niet op. Je hebt traction control hard nodig met een controller, want gedoseerd gas geven is hiermee erg moeilijk. En als jij een goede reden hebt voor overstuur, dan ben je aan het driften en dat heeft sowieso weinig te maken met de ideale lijn rijden. Dan moet je ABS en TCS inderdaad uitzetten, maar in die filmpjes waar Garnett het over heeft wordt de ideale lijn gereden (als er gedrift werd had hij deze vraag nooit gesteld).
Maargoed ieder zo zn lol natuurlijk, als je het lekker vindt om driving aids aan te laten, moet je dat gewoon doen. Als ik Garnett's vraag lees, vermoed ik dat hij een beetje met dezelfde insteek als ik GT4 wil spelen, daarvandaan mijn antwoord.
Feit is dat je daar TCS en ABS niet voor hoeft uit te zien. Met trage auto's zal het moeilijk worden, maar in GT4 rijd je al snel met flink wat PK's onder je voet en dan behoort slippen echt wel tot de mogelijkheden als je foutjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Ja maar ik denk dat de driving aids in GT4 weinig kunnen doen tegen de gevolgen van (te) harde vering. ;)
de vering staat slechts iets hoger dan standaard ;)

het probleem is dat de clk gtr die harde vering nodig heeft om niet met de buik over de weg te schuiven, zeker op een parcours als de ring met vele bobbels en hoogteverschillen

dan kun je hem wel verhogen en de vering zachter zetten maar dan boek je snelheid in, en das nie leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:30:
GT pack was vandaag binnen gekomen dus even gedaan :Y)

Moet zeggen dat het moeilijker is geworden tenopzichte van GT2 (GT3 nooit gedaan)

Menu's erg jammer IMHO het wilt er te grafisch uit zien heb ik de indruk geef mij maar een eenvoudige bitmap op de achtergrond net als GT2 :) Ook jammer dat de menu geluidjes veranderd zijn :P

Ik heb nog alleen maar aan mijn rijbewijzen gewerkt maar merkte al dat de orginele circuits toch aardig veranderd zijn. Zal misschien wennen zijn maar vind het niet beter op geworden. Curbstones zijn daarintegen stuk eenvoudiger te nemen :D niet het 2 wiel rijden hobbel stuiter effect :P
Hoe de curbs aanvoelen verschilt per auto/afstelling/baan :P

Sommige stukken zijn idd veranderd. Zo kan ik bepaalde delen niet volgas meer nemen wat eerst wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
CorteX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:32:
[...]
Zonder stuurtje gaat dit niet op. Je hebt traction control hard nodig met een controller, want gedoseerd gas geven is hiermee erg moeilijk. En als jij een goede reden hebt voor overstuur, dan ben je aan het driften en dat heeft sowieso weinig te maken met de ideale lijn rijden. Dan moet je ABS en TCS inderdaad uitzetten, maar in die filmpjes waar Garnett het over heeft wordt de ideale lijn gereden (als er gedrift werd had hij deze vraag nooit gesteld).
Zonder stuurtje gaat het verhaal niet op nee.

Overstuur hebben is nog geen driften, das gewoon een foute constatering.
Driften is het gecontroleerd voortzetten van overstuur, dat wel.
Bovendien heb je nog allerlei soorten overstuur; power oversteering, lift-off oversteer, enz.
Dat kan heel subtiel, je auto hoeft echt niet helemaal dwars voordat je het overstuur mag noemen hoor.
En overstuur en de ideale lijn sluiten elkaar niet uit, sterker nog in sommige gevallen ben je sneller als je wat overstuur hebt om de neus goed de bocht in te krijgen (daar gebruik ik lift-off oversteer voor), ook hangt het af van het type auto wat je bestuurt.
Feit is dat je daar TCS en ABS niet voor hoeft uit te zien. Met trage auto's zal het moeilijk worden, maar in GT4 rijd je al snel met flink wat PK's onder je voet en dan behoort slippen echt wel tot de mogelijkheden als je foutjes maakt.
Nee, das ook geen feit, heb ik ook niet beweerd.
Ik vind het alleen niet leuk dat mij een stukje controle wordt ontnomen door het spel.
Het gaat mij niet om slippen, maar om controle hebben.

Ik speel al een jaartje of 7 sims als GPL, F1200x, GTR, etc. Zelfs met driving aids uit is GT4 voor mij nog vrij casual racen, maar ik heb er zo wel veel lol in.
Over GPL gesproken, probeer daar eens de ideale lijn te rijden zonder te glijden. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:58:
Overstuur hebben is nog geen driften, das gewoon een foute constatering.
Driften is het gecontroleerd voortzetten van overstuur, dat wel.
En als je er een goede reden voor hebt dan heb je er dus ook de controle over.
En overstuur en de ideale lijn sluiten elkaar niet uit, sterker nog in sommige gevallen ben je sneller als je wat overstuur hebt om de neus goed de bocht in te krijgen (daar gebruik ik lift-off oversteer voor), ook hangt het af van het type auto wat je bestuurt.
Ik zei dan ook dat het er weinig mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er gevallen waar het misschien sneller is, maar zo blijven we bezig. Ik had het over rijden met ABS en TCS aan en dat je dan wel in de slip kunt raken. Als je wilt driften is dat natuurlijk een heel ander verhaal. Dan heb je sowieso veel meer afstelling van je auto nodig. Maar zoals ik al zei, in die filmpjes waar Garnett het over heeft wordt niet gedrift, want anders had hij deze vraag niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit idd op dezelfde denkwijze als Zamorano. Als ik een racespel speel wil zoveel mogelijk zelf de controle hebben over mijn auto. Ik wil overstuur kunnen corrigeren. Je hebt zoals Zamorano ook zegt verschillende gradaties erin. Van heel subtiel tot grof.
Ik speel ook al enkele jaren racesims. En vooral GPL is daar een erg goed voorbeeld van.
Bij GT4 krijg ik een beetje het bange voorgevoel dat er geen middenweg inzit in het overstuur gedeelte. Slechts alleen het uiterste, het driften dus. Maar ik kan het hier dus faliekant verkeerd hebben.
Hoe dan ook, plezier zal ik wel beleven met GT4 aangezien ik sinds GT2 deze serie niet meer gespeeld heb.

Edit:
Overigens die filmpjes waar ik het over had. Dat zijn filmpjes met zeg maar het "M. Schumacher in een Ferrari" gevoel, kortom sturen met je pink. Ik wil graag een beetje "Jeremy Clarkson" gevoel in zowel het uiterste als subtiele.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorteX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:35:
Ik zit idd op dezelfde denkwijze als Zamorano. Als ik een racespel speel wil zoveel mogelijk zelf de controle hebben over mijn auto. Ik wil overstuur kunnen corrigeren. Je hebt zoals Zamorano ook zegt verschillende gradaties erin. Van heel subtiel tot grof.
In GT3 ben ik zelf ook veel bezig geweest met driften (en dus ook met overstuur creeeren en corrigeren), dus dat weet ik. Maar deze discussie begon met jouw vraag over de wegligging in GT4 en uit filmpjes kun je niet zomaar concluderen hoe de gemiddelde wegligging in GT4 is, en of er wel of niet een onder- of overstuur moment in zo'n filmpje is zegt natuurlijk al helemaal niets. Vervolgens beweert ZAMoRANo dat als je de aids aan laat staan je het gevoel hebt alsof je op rails rijdt, en daar ging ik tegen in. Dat is namelijk helemaal niet zo. Sommige auto's zijn inderdaad gewoon te langzaam, maar met een snelle auto kun je echt wel "last" hebben van onder- en overstuur. Met een achterwiel-aangedreven auto heb ik al vaak genoeg overstuur gehad, al dan niet expres, en ik heb nog niet aan de ABS en TCS levels van mijn auto's gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taT0 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:41:
Vergelijking met Forza & Gran Turismo 4 natuurlijk, op de Laguna Seca met een (bijna) identieke Subaru Impreza.

De auto bij GT4 gedraagd zich stukken beter/realistischer. Is vrij duidelijk denk ik. Ook heeft GT4 mooie reflecties op de auto...
Voor de rest heeft forza mooiere omgeving en asfalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber

sjobber

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 01:00:
[...]
De auto bij GT4 gedraagd zich stukken beter/realistischer. Is vrij duidelijk denk ik. Ook heeft GT4 mooie reflecties op de auto...
Voor de rest heeft forza mooiere omgeving en asfalt?
ik vind die subaru uit forza niet de subaru blauwe kleur hebben. contrast of brightness staat daar veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wat mij ook opvalt uit dat Forza-filmpje is de schokkende achtergrond, vooral als je door een bocht gaat. In GT4 is het complete beeld veel vloeiender. Ook lijkt het net of die Subaru in Forza boven de baan zweeft, maar dat kan ook een beetje aan de hogere camerahoek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Dat komt omdat forza maar op 25 fps draait... Dus dan ziet het er schokkend uit. Persoonlijk vind ik forza er echter uit zien, met de schaduwen, de omgeving en de strepen op het asfalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
taT0 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:41:

Nou op de xdoos heb je beduidend meer scenery eromheen zo te zien, de auto hobbelt een stuk meer en vergezichten zijn mistig en je hebt een lastige zonreflectie in het asfalt. Nu heeft de xbox ook 16MB ram meer aan boord, en dat klinkt weinig, maar een ps2 heeft maar 48MB dus dat is significant.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

EfBe schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 10:52:
[...]

Nou op de xdoos heb je beduidend meer scenery eromheen zo te zien, de auto hobbelt een stuk meer en vergezichten zijn mistig en je hebt een lastige zonreflectie in het asfalt. Nu heeft de xbox ook 16MB ram meer aan boord, en dat klinkt weinig, maar een ps2 heeft maar 48MB dus dat is significant.
Ligt aan het geheel meer. Overall is de Xbox krachtiger. :) De GC heeft bijv maar 40mb ram aan boord maar heeft vaak toch iets scherpere textures als de PS2. :) Maar nu back on topic. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

FF wat pix :P

Afbeeldingslocatie: http://www.lauweshit.com/images/GT4/IMG0013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.lauweshit.com/images/GT4/IMG0014.JPG

't is een Ford Mustang SVT Cobra R @ 603HP/6250.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Met die auto heb ik in GT3 véééél gewonnen. Hij is echt zwaar vet. Denk dat ik er zo maar eentje aan ga schaffen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
ik zit erover te denken om de GT4 driving force pro stuur aan te schaffen maar ik zit met een probleem ermee denk ik zo.

waar moet ik dat stuur op zetten om te rijden ? ik bedoel.... ik zit lekker in een luxe bureaustoel achter mijn TV scherm te spelen op dit moment maar kan dat stuur op je benen vastgezet worden ofzo ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ga vandaag proberen een ultiem racekampioenschap te rijden met een volledig NA-getunede Suzuki GSX-R/4 met +/- 250 PK. Gebruik geen Nitro, maar heb er wel de zachtste slicks ondergegooid. Heerlijk wagentje met een machtig motorgeluid (11.000 rpm) 8)

- All Japan GT Championship (100.000 cr.) met een prijzengeld per race van max. 15.000 cr. (10 races)

tegenstanders (GT-wagens met rond de 500PK:)
- Honda RAYBRIG NSX
- Toyota DENSO SARD SUPRA GT
- Nissan MOTUL PITWORK Z
- Toyota ESSO Ultraflo Supra
- Nissan XANAVI NISMO GT-R
- (of vergelijkbare wagens)

A-Spec punten per race: 200!

Mijn enige voordeel is het lage gewicht van de Suzuki. Ik heb al twee races als test gereden waarvan ik er 1 vrij gemakkelijk won (circuit met veel vloeiende bochten) en de tweede 4e werd (vrij dicht achter nummer 3). De Suzuki is vooral in het voordeel bij het bochtenwerk, daar zal ik mijn winst moeten pakken. De grootste problemen heb ik bij de "stop en go" circuits, omdat er weinig mogelijkheden zijn om op het rechte stuk in te halen vanwege het tekort aan vermogen.

Ga van elke race een replay bewaren om later vandaag of morgen mijn raceverhaal hierover te schrijven met wat foto's. Eens kijken of we dit kampioenschap kunnen winnen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chrasher op 19-03-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kzyto schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:50:
ik zit erover te denken om de GT4 driving force pro stuur aan te schaffen maar ik zit met een probleem ermee denk ik zo.

waar moet ik dat stuur op zetten om te rijden ? ik bedoel.... ik zit lekker in een luxe bureaustoel achter mijn TV scherm te spelen op dit moment maar kan dat stuur op je benen vastgezet worden ofzo ?
Op je schoot lukt alleen met een apart aan te schaffen "lap attachment" maar wat ik ervan begrepen heb, is dat toch niet alles, omdat het toch lastig is goed vast te houden, zeker met de force feedback.

linkje

Zelf heb ik het echter niet gebruikt, het stuurtje heb ik aan mijn bureaublad geklemd.

[ Voor 10% gewijzigd door Yngwie- op 19-03-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
CorteX schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:55:
[...]

In GT3 ben ik zelf ook veel bezig geweest met driften (en dus ook met overstuur creeeren en corrigeren), dus dat weet ik. Maar deze discussie begon met jouw vraag over de wegligging in GT4 en uit filmpjes kun je niet zomaar concluderen hoe de gemiddelde wegligging in GT4 is, en of er wel of niet een onder- of overstuur moment in zo'n filmpje is zegt natuurlijk al helemaal niets. Vervolgens beweert ZAMoRANo dat als je de aids aan laat staan je het gevoel hebt alsof je op rails rijdt, en daar ging ik tegen in. Dat is namelijk helemaal niet zo. Sommige auto's zijn inderdaad gewoon te langzaam, maar met een snelle auto kun je echt wel "last" hebben van onder- en overstuur. Met een achterwiel-aangedreven auto heb ik al vaak genoeg overstuur gehad, al dan niet expres, en ik heb nog niet aan de ABS en TCS levels van mijn auto's gezeten.
Ok ik had moeten zeggen: "Ik vind dat de auto's aanvoelen alsof ze op rails rijden als je de driving aids aan laat staan".
Het is namelijk naar mijn maatstaf wel zo, en uiteraard enorm subjectief.
Echter, mensen met een zelfde soort maatstaf, een hoop ervaring in sims als GPL bijvoorbeeld, zullen ook dat gevoel hebben.

Driften is trouwens helemaal niet aan de orde. Ik vind driften om te driften (dus just for the sake of it) één van de meest suffe dingen binnen de autosport, maargoed dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

jongens effe een vraagje. ik heb net die b licentce afgerond. daarvoor had ik de sunday cup al helemaal uitgespeeld met alles op GOud en 1 op zilver. nou wil ik de cup erna doen maar daar zijn de auto's veel te snel. ik kan op dit moment ook geen nieuwe auto kopen want ik heb maar 3k aan credits. dus waar kan ik snel veel geld en of auto's winne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
Special conditions --> 2e cup --> beide races winnen dan krijg je een bak die te verpatsen is voor 260.000

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Check deze vette foto! Niet voor 56k gebruikers :Y), want hij is 5 MB..

* klik *

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Chrasher schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:10:
Ga vandaag proberen een ultiem racekampioenschap te rijden met een volledig NA-getunede Suzuki GSX-R/4 met +/- 250 PK. Gebruik geen Nitro, maar heb er wel de zachtste slicks ondergegooid. Heerlijk wagentje met een machtig motorgeluid (11.000 rpm) 8)

- All Japan GT Championship (100.000 cr.) met een prijzengeld per race van max. 15.000 cr. (10 races)

tegenstanders (GT-wagens met rond de 500PK:)
- Honda RAYBRIG NSX
- Toyota DENSO SARD SUPRA GT
- Nissan MOTUL PITWORK Z
- Toyota ESSO Ultraflo Supra
- Nissan XANAVI NISMO GT-R
- (of vergelijkbare wagens)

A-Spec punten per race: 200!

Mijn enige voordeel is het lage gewicht van de Suzuki. Ik heb al twee races als test gereden waarvan ik er 1 vrij gemakkelijk won (circuit met veel vloeiende bochten) en de tweede 4e werd (vrij dicht achter nummer 3). De Suzuki is vooral in het voordeel bij het bochtenwerk, daar zal ik mijn winst moeten pakken. De grootste problemen heb ik bij de "stop en go" circuits, omdat er weinig mogelijkheden zijn om op het rechte stuk in te halen vanwege het tekort aan vermogen.

Ga van elke race een replay bewaren om later vandaag of morgen mijn raceverhaal hierover te schrijven met wat foto's. Eens kijken of we dit kampioenschap kunnen winnen. :P
Ik ben net zoiets aan het doen, met een getunede Lote Elise Type '72 '01 (220pk op 750kg) in het british GT championship aan het rijden, 1e race met ruime voorsprong gewonnen...op naar de 2e
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.