Toon posts:

[Ervaringen] Acer Aspire 169x series

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tije, daar zit ik ook mee, maar de specificaties van de Acer zijn zo aanlokkelijk. :9

Zijn er nog meer mensen met problemen, als er teveel problemen zijn dan kijk ik net als Tije naar een ASUS A6Va, wel met de nodige uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Nokko schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:48:
Tije, daar zit ik ook mee, maar de specificaties van de Acer zijn zo aanlokkelijk. :9

Zijn er nog meer mensen met problemen, als er teveel problemen zijn dan kijk ik net als Tije naar een ASUS A6Va, wel met de nodige uitbreidingen.
Dat is mijn probleem dus ook, de specs van die Acer zijn gewoon zeer goed in vergelijking met de prijs... De Asus is stukken duurder, en helemaal als je hem met dezelfde specs wilt als de Acer...
Maar als ik wat meer moet betalen en dan gewoon meer zekerheid heb is de keuze voor mij niet zo moeilijk meer!
Daarom ben ik dus ook benieuwd of deze laptop echt zo bagger is of dat er toevallig gewoon mensen aan het posten zijn met slechte ervaringen?
Zijn er ook mensen die nog geen problemen hebben gehad met deze laptop, en hoe zit het met dode pixels heeft iemand daar al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Tja, ik zou nooit meer een Acer kopen, maar dat komt door mijn eigen ervaringen. Wellicht zijn die niet representatief. Maar wat je overal leest is dat de Acer service regelmatig niet al te best is. Het kan best voorkomen dat er is een keer iets mis gaat bij de productie of dat er iets kapot gaat, daar kun je als bedrijf weinig aan doen (al maakt Acer duidelijk kwalitatief mindere producten, waar weer een lagere prijs tegenover staat). Het probleem is alleen dat de service als er een keer iets kapot gaat niet goed is.

Je begint hier nu al wat verhalen te lezen. Maar echt leuke stukjes over de service kun je vinden in bijv. het travelmate 80x topic en het ferrari topic. Oftewel, ik zou altijd voor Asus gaan (of een ander merk met goede service, HP, Dell of IBM)...

[rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml]
&
Acer Ferrari 3000/3200 Ervaringen

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 18-07-2005 18:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ga het even lezen, want het wordt mijn 2e laptop, en die moet wel goed worden (had eerst een packard bell :r , dat wil ik NOOIT meer meemaken)...

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 18-07-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je de dvd-schrijver uit de 1692 moet halen? Ik ken mense die de schrijver met gemak uit hun laptop kunnen halen, maar mij lukt het echt niet. Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 13:49
Tije schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:59:

Daarom ben ik dus ook benieuwd of deze laptop echt zo bagger is of dat er toevallig gewoon mensen aan het posten zijn met slechte ervaringen?
Zijn er ook mensen die nog geen problemen hebben gehad met deze laptop, en hoe zit het met dode pixels heeft iemand daar al last van gehad?
Ik heb 'em een klein weekje en ben tot nu toe laaiend enthousiast. Nog 0 problems gehad (behalve lukt 't me (nog) niet om windows-update goed uit te voeren) maar verder issie tot nu toe echt héle dikke prima!

Slot dvd-brander is een zeer leuke gadget. Wat wel raar is, is 'ie alles brandt behalve dvd+r!! Althans, dat staat in de specs. Zal t binnenkort zelf even uitproberen. Andere mensen al ervaring mee?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:05:
Weet er iemand hoe je de dvd-schrijver uit de 1692 moet halen? Ik ken mense die de schrijver met gemak uit hun laptop kunnen halen, maar mij lukt het echt niet. Kan iemand helpen?
Erm weet je zeker dat je de DVD-drive uit de 1692 kan verwijderen...?
Hebben de mensen die jij kent dezelfde laptop of niet? Het is namelijk niet zo dat je bij iedere laptop de DVD-drive kan verwijderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Tije schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:13:
Ik wou deze laptop erg graag kopen, maar nu ik zoveel reacties heb gelezen dat hij zo veel problemen geeft ga ik denk ik toch maar op zoek naar een andere laptop... De Asus A6Va lijkt me een goede 2e optie!
Wat een paniekzaaierij zeg. Denk je nou echt dat iedereen die *geen* problemen met z'n laptop heeft dat gaat zitten posten? "Zo hé, vandaag deed hij het weer goed!". Je zal toch echt voornamelijk negatieve reacties tegenkomen, aangezien mensen op een forum als GOT eerder zullen 'klagen' over problemen, fouten en bugs dan dat ze een verhaaltje gaan zitten typen over hoe goed hij het nog steeds doet. Een werkend systeem = normaal, wordt geen aandacht aan besteed (en terecht). Een niet werkend systeem = niet normaal, wordt wel aandacht aan besteed.

D'r staan trouwens meer positieve verhalen in dit topic dan negatieve en gelet op bovenstaande zou dat aardig wat moeten zeggen over de laptop.

p.s. mijn neefje zit nu BF2 op 1024x786 met alle opties op medium of hoger te spelen. Draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen dat, Acer's komen uit dezelfde fabriek als bijv. Dell en nog een aantal andere a-merken.
Die fabriek is tenslotte nog eigendom van Acer inc. ook :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 21-09 10:25
iFlow schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 07:50:
[...]
Wat een paniekzaaierij zeg. Denk je nou echt dat iedereen die *geen* problemen met z'n laptop heeft dat gaat zitten posten? "Zo hé, vandaag deed hij het weer goed!". Je zal toch echt voornamelijk negatieve reacties tegenkomen, aangezien mensen op een forum als GOT eerder zullen 'klagen' over problemen, fouten en bugs dan dat ze een verhaaltje gaan zitten typen over hoe goed hij het nog steeds doet. Een werkend systeem = normaal, wordt geen aandacht aan besteed (en terecht). Een niet werkend systeem = niet normaal, wordt wel aandacht aan besteed.

D'r staan trouwens meer positieve verhalen in dit topic dan negatieve en gelet op bovenstaande zou dat aardig wat moeten zeggen over de laptop.
Dit soort geluiden hoorde ik ook in het begin van het travelmate 800 topic. Punt is alleen dat er hier al negatieve geluiden te horen zijn. Terwijl ik dat in bijv. het Asus A6va topic nog moet tegenkomen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 09:44:
Niet alleen dat, Acer's komen uit dezelfde fabriek als bijv. Dell en nog een aantal andere a-merken.
Die fabriek is tenslotte nog eigendom van Acer inc. ook :z
Als er bijv. ontwerpfouten zijn, dan kan de fabriek het nog zo goed doen, maar dat maakt dan niets uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 19-07-2005 10:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop je toch lekker geen Acer, simpel zat.... ;) Ik ben supertevreden over mijn laptop! Heb altijd Acer gehad en nog nooit problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:40

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:08:
Koop je toch lekker geen Acer, simpel zat.... ;) Ik ben supertevreden over mijn laptop! Heb altijd Acer gehad en nog nooit problemen gehad....
Ja 8) ik ben tot nu toe ook zeer tevreden! Geen enkel probleem tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hebben jullie gelijk in, en ik denk nog steeds serieus na over deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
hoe zit het met de spiegeling? kan ik wel lekker in een zonnetje zitten zoniet hoe erg is het dan?

-zit even in de knoop teveel schermpjes :X

[ Voor 165% gewijzigd door R!K? op 19-07-2005 14:49 ]

i am the toast king whom rules over the moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Tuurlijk begrijp ik dat mensen eerder een reply zullen posten als er problemen met de laptop zijn, maar ik zei dat niet alleen maar vanwege berichten die ik hier heb gelezen maar ook ivm de vele verhalen die je vaak over Acer hoort, dat de service bij garantie zo slecht is etc...
Als ik iets zoals een laptop koop wil ik wel zeker weten dat ik waar voor mijn geld krijg, dat deze laptop helemaal geweldig is (als hij goed werkt) in verhouding tot de prijs geef ik direct toe... Maar als je er dan ooit iets mee krijgt lijkt het me niet zo fijn om (naar aanleiding van sommige verhalen, gebeurt heus niet altijd dat begrijp ik) 6 weken te wachten op reparatie!
En daarom stelde ik dus ook de vraag of er mensen een berichtje kunnen achter laten die geen problemen hebben gehad en hoelang ze de laptop nu hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier dan een reply van een uitermate tevreden gebruiker...

ik heb m nu sinds 27 juni... nog geen problemen gehad, wel heel ff dat ie windows update niet draaide maar dat is opgelost door het downloaden van een of ander bestandje via microsoft website... weet helaas niet meer hoe dat heette ofzo... maar het had er mee te maken dat die update site met iets nieuws werkte ofzo (vraag t me niet, heb er geen verstand van)

het is mijn eerste eigen laptop, maar heb regelmatig andere laptops (pa, zus, vrienden) onder handen gehad... moet zeggen dat ik over deze uitermate tevreden ben...

het scherm kijkt erg fijn... rustig.... die spiegeling kijk je op een gegeven moment doorheen (bij felle zon of licht van achter heb ik er geen last van... ik zet m vaak wat schuin naar achter...
vind het scherm erg fijn werken... wat voor mij ook echt een pre is dat het net ff wat harder is dan de gebruikelijke matte schermen ---> waar die toetsen nog wel s in willen drukken....

overigens heb ik m gewoon standaard draaien (met het acer energy - programma etc) maar natuurlijk wel t een en ander aangepast (klein beetje maar, alleen wat ik hiero op fora lees, ben geen die hard tweaker ;) ) Vind overigens die standaard functies wel handig (oa knop voor wisselen tussen tv / notebook weergave)

Goed, sorry voor de lange post... maar wilde toch ff wat positiefs laten horen (ook ik heb getwijfeld over acer !)

geen enkele dode pixel trouwens... check t nog wel s met dat dead pixel buddy progje...

edit:
vind in vergelijking met bijv de dell d510 dat ie vergelijkbaar is met geluid.... hij slaat echt heel weinig aan (de fan) en dan vaak slechts tijdelijk... tenzij je zwaar aan t gamen bent

ben nog niet met video-bewerking begonnen (waar ik m onder andere voor heb) dus kan ik nog niks over zeggen

wat ik wel vreemd vind is dat de partities FAT32 hebben... dacht dat NTFS beter werkte, maar goed... wil eigenlijk sowieso wel van die partities af...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Tije schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:49:
Tuurlijk begrijp ik dat mensen eerder een reply zullen posten als er problemen met de laptop zijn, maar ik zei dat niet alleen maar vanwege berichten die ik hier heb gelezen maar ook ivm de vele verhalen die je vaak over Acer hoort, dat de service bij garantie zo slecht is etc...
Als ik iets zoals een laptop koop wil ik wel zeker weten dat ik waar voor mijn geld krijg, dat deze laptop helemaal geweldig is (als hij goed werkt) in verhouding tot de prijs geef ik direct toe... Maar als je er dan ooit iets mee krijgt lijkt het me niet zo fijn om (naar aanleiding van sommige verhalen, gebeurt heus niet altijd dat begrijp ik) 6 weken te wachten op reparatie!
En daarom stelde ik dus ook de vraag of er mensen een berichtje kunnen achter laten die geen problemen hebben gehad en hoelang ze de laptop nu hebben!
Misschien is t handiger om te vragen hoe lang t duurde om de laptop eventueel te repareren. Ik zeg dit omdat elke laptop-merk wel eens problemen heeft. De één uiteraard maar dan de ander maar je vindt overal de rotte appels. Stond maandag bij de MM en daar kwamen 2 mensen met problemen met hun HP. Verwacht je niet direct...

Heb 'em zelf (zoals al vaker gezegd) pas een weekje en heb tot nu toe nog steeds geen problemen :*)

Owja, voor de mensen die zich zorgen maken over dit scherm in een mooi zonnetje: elke laptop-scherm wordt minder in de zon. Bij al die matte schermen worden de kleuren flets en zie je daardoor veel minder/geen hol meer. Dit scherm spiegeld idd in de zon, maar dat merk je alleen als je er echt op let. Anders kijk je er vol doorheen en merk je er echt niet van! Den kleuren blijven prima en de scherpte ook. Sterker nog, door dat beetje gespiegel word ik dr elke x weer aan herinnerd dat ik zo'n mooi schermpje heb, fijn gevoel... (serieus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Rossi46 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:33:
[...]

Ik heb 'em een klein weekje en ben tot nu toe laaiend enthousiast. Nog 0 problems gehad (behalve lukt 't me (nog) niet om windows-update goed uit te voeren) maar verder issie tot nu toe echt héle dikke prima!

Slot dvd-brander is een zeer leuke gadget. Wat wel raar is, is 'ie alles brandt behalve dvd+r!! Althans, dat staat in de specs. Zal t binnenkort zelf even uitproberen. Andere mensen al ervaring mee?
jup heb +R gebrand, werkte prima :)
heb wel dat sommige dvd's niet sneller als 1x willen branden, maar dat zal wel aan de kwaliteit van de media liggen.

trouwens nu ook alweer 2 weken tevreden gebruiker, moet alleen nog een mooie oplossing vinden om het scherm schoon te maken, want vette vingers zijn nogal opvallend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

off: Trouwens heeft iemand een transformator die hij/zij gebruikt in de auto om de laptop op te laden en daar zeer treveden mee is? Want ik zoek namelijk een goede transformator. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 16:20:
Nou, hier dan een reply van een uitermate tevreden gebruiker...

ik heb m nu sinds 27 juni... nog geen problemen gehad, wel heel ff dat ie windows update niet draaide maar dat is opgelost door het downloaden van een of ander bestandje via microsoft website... weet helaas niet meer hoe dat heette ofzo... maar het had er mee te maken dat die update site met iets nieuws werkte ofzo (vraag t me niet, heb er geen verstand van)
.........
Dat vage bestandje kan mij weleens handig van pas komen want:

half offtopic:

ik heb nu 2 problemen.

1: Mijn windows updat doet het niet: "De bestanden die vereist zijn om Windows update te kunnen gebruiken, zijn niet meer geregistreerd of geinstalleerd op de computer. Ga als volgt te werk om door te gaan:
De bestanden nu registreren of opnieuw installeren (aanbevolen)
Meer informatie over stappen die mogelijk vereist zijn om het probleem op te lossen.

Nadat ik de bestanden geinstalleerd heb, en geregistreerd, blijft hij maar herhalen dat ik "de vereiste bestanden niet heb".

2. Gmail doet het niet, volgens gmail staat activeX niet aan, terwijl dit wel het geval is :S

[ Voor 34% gewijzigd door Felke op 20-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Felke schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:02:
[...]

Dat vage bestandje kan mij weleens handig van pas komen want:

half offtopic:

ik heb nu 2 problemen.

1: Mijn windows updat doet het niet: "De bestanden die vereist zijn om Windows update te kunnen gebruiken, zijn niet meer geregistreerd of geinstalleerd op de computer. Ga als volgt te werk om door te gaan:
De bestanden nu registreren of opnieuw installeren (aanbevolen)
Meer informatie over stappen die mogelijk vereist zijn om het probleem op te lossen.

Nadat ik de bestanden geinstalleerd heb, en geregistreerd, blijft hij maar herhalen dat ik "de vereiste bestanden niet heb".
Ik kan ook nog steeds niet updaten. Heb exact hetzelfde. Dus de mensen die het via een handeling gelukt is: uitleg bitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_eYes
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 10:18
Ik heb er gelijk toen ik hem kreeg WinXP Pro erop gezet en ik heb tot nu toe nergens problemen mee, Windows Update werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Snake_eYes schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:27:
Ik heb er gelijk toen ik hem kreeg WinXP Pro erop gezet en ik heb tot nu toe nergens problemen mee, Windows Update werkt perfect hier.
Het gaat hier ook om de windows zoals deze met de laptop geleverd word (Home edition)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3,5 week is de mijne ook weer terug .

Iets langer als me lief was , maar het wachten is beloond .
Zoals het er nu naar uit zie , heb ik gewoon een gloednieuwe gehad
,(althans serienummer is anders , productiedatum een maand later en ........ geen live
groene pixel meer ) , ipv een ander mobo _/-\o_

Dus hier toch ook een klein posiftief puntje voor acer . :+

Nu de laatste drivers zoeken , en gauw xp er opgooien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Iemand er wel eens een GNU/Linux distro opgezet? Zo ja, easy of veel probs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds week of 4 eigenaar van een 1692. Kan niet anders zeggen dat het en heerlijk leppie is. Hiervoor een toshiba gehad maar heb liever deze.

Wel wat probs gehad met de intel 220bg kaart maar na prakken van de ibm-driver, als eerder genoemd in dit topic.

nog wel 1 probje en dat is het scrollen met firefox...dat wil niet. iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Na lang twijfelen tussen deze laptop en de Asus A6Va ga ik waarschijnlijk toch voor deze, de specs zijn beter voor (veel) minder geld. En de problemen met deze laptop lijken wel mee te vallen! Ik ben zo naief om alleen de slechte kanten van dingen in te zien, maar er zijn toch genoeg reacties dat deze laptop prima (of perfect) is... Ik waag het er denk ik maar op en haal deze laptop (hopelijk) morgen op bij de lokale computerboer! Als het zover is post ik mijn ervaringen!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ben benieuwd, denk nog steeds serieus na over deze laptop. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tije schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:03:
Na lang twijfelen tussen deze laptop en de Asus A6Va ga ik waarschijnlijk toch voor deze, de specs zijn beter voor (veel) minder geld. En de problemen met deze laptop lijken wel mee te vallen! Ik ben zo naief om alleen de slechte kanten van dingen in te zien, maar er zijn toch genoeg reacties dat deze laptop prima (of perfect) is... Ik waag het er denk ik maar op en haal deze laptop (hopelijk) morgen op bij de lokale computerboer! Als het zover is post ik mijn ervaringen!!! :D
Ik twijfel ook nog steeds, helemaal nu die A6Va gigantische leveringsproblemen ondervindt. 5400RPM, standaard al 1024MB...

Alleen die garantie afhandeling he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Voor het eerst dat ik dit topic lees terwijl ik zo opzoek ben naar een geschikte laptop.

Zo aan de specs te zien is zo'n 1692 een lekker apparaat en ook nog met een gunstige prijs.
Ik heb mij tot nu toe echter alleen maar gericht op Jewel 8100 of de Promedion M400A en heb deze Acer totaal over het hoofd gezien.

Mijn eisen voor een laptop zijn deze : minimaal X700 128Mb, min. 1.7Ghz, 1Gb RAM, liefst breedbeeld maar geen must. Maximaal budget 1400-1500 euro.

De Jewels en Promedions zijn configureerbaar en vraag mij nu af welke keuze de betere is. deze Acer of toch gaan voor die anderen.

Wie geeft er kommentaar op ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:27:
[...]

Nu de laatste drivers zoeken , en gauw xp er opgooien .
Deed windows-update het bij jou wel? Of niet geprobeerd?
Is het gelukt alle drivers te vinden? (heb intresse in je drivers :+ , voeg me toe: felke_007@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het maar niet geprobeert , ben er eigenlijk nog niet mee aan de slag geweest .

Alleen even een image gemaakt van de schijf zoals die geleverd word .

Drivers is wel gelukt , zag trouwens wel dat er bij intel een nieuwere versie stond
van de wifi kaart (9.02.25 oid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb eigenlijk totaal nog geen drivers oid vernieuwd. Gaat allemaal nog prima :)

Ik heb wel 't vermoeden dat mijn scherm de kleur rood niet helemaal lekker weergeeft. Op veel foto's van bijvoorbeeld rode auto's zijn ze meer oranje dan echt rood... :? Hebben meer mensen dit? Is hier makkelijk iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:20:
Heb het maar niet geprobeert , ben er eigenlijk nog niet mee aan de slag geweest .

Alleen even een image gemaakt van de schijf zoals die geleverd word .

Drivers is wel gelukt , zag trouwens wel dat er bij intel een nieuwere versie stond
van de wifi kaart (9.02.25 oid )
Drivers wel gelukt... dus voeg me ff toe zodat ik weet waar je alles vandaan hebt, dan kan ik reinstall doen met win XP pro. Word helemaal gek dat die update niet werkt :( Ook gmail werkt niet! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Door onverklaarbare reden doet zowel windows update als gmail het.

Ben zeer tevreden over deze laptop. Hij is lekker stil en specs zijn goed!
Heb er maar logitech mx3100 bij gekocht ;) om het compleet te maken...

[ Voor 54% gewijzigd door Felke op 22-07-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Felke schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:22:
Door onverklaarbare reden doet zowel windows update als gmail het.
OK, ik ga t gelijk ook proberen!!! :)

EDIT: Hier werkt t nog steeds niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Rossi46 op 21-07-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Nou ik heb toch besloten deze laptop te nemen, gisteren naar Norrod geweest en volgende week komt hij als het goed is binnen. Dit in combinatie met een kensington lock en de Logitech MX1000...
Heb standaard een pixel garantie erbij en Norrod heeft een deal met Acer dat als er iets met de laptops aan de hand is ze hem binnen 2 weken repareren!
De ervaringen met Acer waren erg goed bij hen, ik ben benieuwd en kan niet meer wachten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik de acer aspire 1692. Echter als ik de adapter los koppel (en dus op de accu werk) blijft hij aangeven dat ik op netstroom zit. Tevens geeft hij geen melding als de accu nog maar 10% vol is terwijl ik dit wel heb aangegeven. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:58:
[...]

Drivers wel gelukt... dus voeg me ff toe zodat ik weet waar je alles vandaan hebt, dan kan ik reinstall doen met win XP pro. Word helemaal gek dat die update niet werkt :( Ook gmail werkt niet! :'(
heb de drivers gewoon bij acer vandaan .
Behalve de chipset en wireless drivers , die komen bij intel zelf vandaan .
Van de extra programma`s heb ik allleen power management gedaan .

Ben er stiekem toch wel weer blij mee dat ik hem weer heb .(ps. dankjewel acer voor de 2e accu en adapter :+ )
Voor de twijfelaars, als je de support buiten beschouwing laat , is het
gewoon een top laptop voor z`n geld .

Heb 3 wkn op een Latitude D800 gewerkt , met wsxga , en al vond ik die resolutie
prettig werken , zie ik 10x liever het acer scherm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat mensen nog steeds moeite hebben met "windows update"

daarom geef ik hier mijn update geschiedenis weer zoals deze voor mij is vermeld op de windows site...

let op: ik heb dus de standaard acer installatie (nederlands uiteraard) XP Home dus...

ik hoop dat jullie er iets aan hebben: (bovenste is de laatste, zie datum)

Windows XP family Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - jul 2005 (KB890830) woensdag 13 juli 2005 Automatische updates
Windows XP family KB901214: Beveiligingsupdate voor Windows XP dinsdag 12 juli 2005 Automatische updates
Windows XP family KB903235: Beveiligingsupdate voor JView Profiler dinsdag 12 juli 2005 Automatische updates
Windows XP family Microsoft .NET Framework versie 1.1 (Nederlands) zaterdag 9 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB831240: Update voor HighMAT-ondersteuning in de wizard Cd branden in Windows XP zondag 3 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB898461: Update voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family Windows Hulpprogramma voor verwijderen van schadelijke software - jun 2005 (KB890830) zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB893066: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB883939: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer voor Windows XP Service Pack 2 zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB896428: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB896422: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB890046: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB896358: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB885250: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB885835: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB890859: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB893086: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB887742: Update voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB873333: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB888113: Beveiligingsupdate voor Windows zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB891781: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB888302: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB890175: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB885836: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB886185: Essentiële update voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family KB873339: Beveiligingsupdate voor Windows XP zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update
Windows XP family Microsoft Windows Installer 3.1 zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update

Nu weet ik niet meer of ik van begin af aan niet kon updaten, maar dat lijkt me wel logisch...
wat ik wel weet is dat het er om ging dat de website met nieuwe software werkte (of iets dergelijks)

Naar mijn mening moet het dus zijn:

Windows XP family Microsoft Windows Installer 3.1 zaterdag 2 juli 2005 Website Windows Update

met zoeken vind ik deze link:

http://update.microsoft.c...ate/v6/default.aspx?ln=nl

dus als iemand met de standaard installatie deze even download dan weten we of dat de oplossing is !!

Succes ! :*)

edit: ik zie dat de link niet werkt...

ga naar www.windows.nl --> www.microsoft.nl
en zoek (rechtsboven ;) ) op: Windows Installer 3.1

dan krijg je http://www.microsoft.com/...776FD4138C&displaylang=nl

hopelijk doet deze link t direct, probeer t anders zelf met de zoekfunctie...
nu maar afwachten of dat t juiste bestandje is...

dit is overigens wat ik dan vind:

Windows Installer 3.1 Redistributable (v2) - Nederlands
Validatie aanbevolenDeze download is beschikbaar voor klanten met legitieme Microsoft-software. Klik op Doorgaan om de validatie van Windows te starten.
--------------------------------------------------------------------------------

Versie:
3.1.4000.2435

Publicatiedatum:
12-5-2005

Taal:
Nederlands

Downloadgrootte:
2 KB - 2584 kB*

gezien de publicatiedatum zal dit t wel s kunnen zijn !

http://support.microsoft.com/kb/893803 voor meer essentiele info over deze update... heb even gekeken op de pc van mn pa en daarop is ie ook vlak na release al gedownload...
ben er vrij zeker van dat dit m is :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat jouw oplossing wel degelijk werkt, toch zeker in mijn geval. Waarvoor hartelijk bedankt trouwens, want het begon erg op mijn systeem te werken.

Voor de rest trouwens uitermate tevreden over deze laptop, al is er een klein iets dat me stoort. Je wordt blijkbaar verplicht om de Catalyst drivers van bij Acer te halen en dat is altijd de recentste (en die werken hier niet met Anarchy Online bvb). Je kan het oplossen door de Omega drivers te installeren, maar dan mis je de Powerplay functie en moet je met het lawaai van de GPU-fan leven. Iemand die een andere manier kent die de Powerplay functionaliteit bewaart en die het toch ook mogelijk maakt om oudere versies te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik heb t Windows-installer progje gedraaid, maar echt veel merk ik er niet van. Ik kan iig nog steeds niet updaten via de microsoft-update-site... :X

Eigenlijk een vraag die ik vooraf al had moeten stellen: wat doet dat progje eigenlijk precies? :) Want de M$-site is niet echt duidelijk (understatement...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site waar Yorro naar linkt:

New features in Windows Installer 3.1
• New minor UpdateTargetRTMProperty property: Patch files can now target both the original release baseline and the latest service-pack-level baseline that is on the system.
• New MsiSetExternalUIRecord API: Packages that use an external user interface can now receive messages as records instead of receiving the messages as strings.
• New x64 and Msix64 properties: Packages can now use the x64 and Msix64 properties to indicate x64 processor-based operating system support.
• New MsiNotifySidChange API: You can use this API to upgrade the Windows Installer configuration if the security identifier (SID) of a user changes.
• Flyweight patching is now an opt-in behavior: Windows Installer 3.0 introduced new "flyweight patching" functionality. By default, this functionality was enabled for all patches. Windows Installer 3.1 now disables this functionality unless you specifically enable the functionality by setting the OptimizedInstallMode property in the MsiPatchMetaData table.

Issues that are addressed in Windows Installer 3.1
• Windows Installer now logs null characters ("[~]") correctly when the characters are used in a registry value marker or in a service dependency.
• The MsiGetFileHash function now works correctly for very large unversioned files. These files may be about 2 GB.
• The MediaSrcProp property of a patch is now set to the original launched-from location when the patch is installed. The MediaSrcProp property is set to the cached patch location for subsequent transactions.
• Progress bar now works correctly even if the package installs more than 2GB of files.
• Patching of isolated components now works.
• Target information for a custom action is no longer logged when the custom action fails if the custom action is marked to hide the target.
• Error 1642 (ERROR_PATCH_TARGET_NOT_FOUND) is returned even if only one Windows Installer 2.0-style inapplicable patch is being applied.
• Applying a full-file Windows Installer 2.0-style patch that contains companion files no longer requires access to the source media.
• Windows Installer 3.1 now correctly handles the scenario where a minor update package is installed when an obsolete or superseded patch also exists.
• Windows Installer 3.1 now supports application of patches for packages that have large numbers of files. (Sequence column of File table includes values larger than 32767.)
• Windows Installer 3.1 now sends INSTALLSTART_ACTIONSTART messages for all actions.
• In Windows Installer 3.0 and earlier versions, if you applied several major upgrade patches, subsequent installations occasionally failed. This issue is now fixed.
• The patch sequencer no longer incorrectly rejects a valid patch during administrative image patching.
• Windows Installer 3.1 no longer skips script custom actions that are marked as asynchronous.

Issue that is addressed in Windows Installer 3.1 (v2)
• Windows Installer no longer fails silently when the installer tries to update a file that is protected by the Windows File Protection feature.

Heeft niks met onduidelijkheid op een MS website te maken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Mensen het antwoord voor windows-update is een eitje! :*)
Bij Windows-update moet je even handmatig kiezen (ipv dat winxp updat het zelf doet) en dan als het goed is moet je dan naar Start>Uitvoeren>Typ "cmd">Ok.
En daar moet je zo'n regeltje invoeren wat op die Windows Update site staat en klaas is kees. :)
Veel succes. :)

[ Voor 7% gewijzigd door nlboy op 24-07-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

zo ik heb deze ook besteld bij citypc ACER ASPIRE 1692WLMI PM740-1.7G 100GB 1GB 15.4WXGA DVD-DL XPH.
kan hem donderdag afhalen. heb de spellen Brothers in Arms Road to Hill en call of duty enzenz al klaar liggen. zou er toch wel op draaien? hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ja joh makkelijk!
Far Cry kon zelfs op very high worden gespeelt (getest) en Battlefield 2 lukt ook (zelf niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

ha heel mooi voor je antwoord. want ik wist niet meer welke ik nou moest kopen van acer. zag door de bomen het bos niet meer. maar ben hier dus heel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Heb net een mailtje gehad van de computerboer dat mijn 1692 klaar staat inclusief accesoires :D :D!!!
Ga hem vanmiddag ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vrijdag me Acer Aspire 1692 opgehaald. Helemaal blij dat ik hem binnen had en ging hem meteen installeren. Alles ging automatisch dus lekker makkelijk, moest alleen nog even Norton handmatig installeren.

Ging even naar beneden en wou vervolgens me laptop even naar de zolder nemen zie ik ineens tot mijn verbazing een grijs scherm en me muis in een wit blokje veranderd...vervolgens viel het beeldscherm uit. Hoppa beeldscherm kapot, dus ik dat ding dezelfde dag terug gebracht. Wacht nu op een nieuwe aangezien ze me vertelden dat ik een nieuwe zou krijgen. Staat er vervolgens wel onder de factuur 43 euro service kosten (ex. btw), daar kunnen ze dus naar fluiten he, product op dezelfde dag kapot.

Maarja verwacht hem vandaag of morgen weer dus met goede hoop afwachten. Beeldscherm was iig prachtig haha.

Snos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met het volgende probleem. Heeft niemand de oplossing?:

Sinds kort heb ik de acer aspire 1692. Echter als ik de adapter los koppel (en dus op de accu werk) blijft hij aangeven dat ik op netstroom zit. Tevens geeft hij geen melding als de accu nog maar 10% vol is terwijl ik dit wel heb aangegeven. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ps tevens probleem met verbinding die regelmatig wegvalt. Is dit bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:51:
Ik had vrijdag me Acer Aspire 1692 opgehaald. Helemaal blij dat ik hem binnen had en ging hem meteen installeren. Alles ging automatisch dus lekker makkelijk, moest alleen nog even Norton handmatig installeren.

Ging even naar beneden en wou vervolgens me laptop even naar de zolder nemen zie ik ineens tot mijn verbazing een grijs scherm en me muis in een wit blokje veranderd...vervolgens viel het beeldscherm uit. Hoppa beeldscherm kapot, dus ik dat ding dezelfde dag terug gebracht. Wacht nu op een nieuwe aangezien ze me vertelden dat ik een nieuwe zou krijgen. Staat er vervolgens wel onder de factuur 43 euro service kosten (ex. btw), daar kunnen ze dus naar fluiten he, product op dezelfde dag kapot.

Maarja verwacht hem vandaag of morgen weer dus met goede hoop afwachten. Beeldscherm was iig prachtig haha.

Snos
servicekosten zijn dan wel erg lame inderdaad ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:50:

Ps tevens probleem met verbinding die regelmatig wegvalt. Is dit bekend bij iemand?
Ik herken beide problemen niet. Heb er zelf iig geen last van.

Voor 't netwerk probleem, probeer even de nieuweste drivers te downloaden (zijn die er eigenlijk wel?). Het kan natuurlijk ook aan je modem/router liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren voor mijn 1692 WLMI een Creative Soundblaster Audigy 2 Notbeook aangeschaft.... heeeeeerlijk geluidje nu! Via mijn 7.1 boxen klinkt het werkelijk fantastisch! Die onboard sound is natuurlijk zwaar waardeloos dus ik raar iedereen dit aan _O_

Ik heb nog wel een vraagje: heb de notebook nu zo`n maand in bezit. Ik vind dat de fan wel wat vaak en lang aanslaat, zelfs als ik een beetje aan het surfen ben... is dat bij de rest ook zo?

En nog een vraag: kan je de processor vervangen voor de binnekort beschikbare Pentium M 780-processor? (kloksnelheid van 2,26GHz, een FSB van 533MHz en een 2MB cachegeheugen) Dat zou ik wel stoer vinden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:50:

Heb je Acer ePowerManagement draaien? en de goeie wireless driver?
Met het PowerMan proggie van Acer werkt het zeer goed bij mij, ook kan je zelf nog wat invloed uitoefenen op het stroomverbruik door m op een bepaald prestatieniveau in te stellen naar gelang het gebruik.

Ik ben erg te spreken over de 1692, nog geen negatief punt te melden.. (weekje in bezit)

Wel nog een vraagje.
Toen ik m kreeg zat er een util op die wat groene balkjes liet zien op het scherm, bij bijvoorbeeld het aanpassen van het volume.
Nu XP Pro erop gezet.. en dat is eigenlijk nog het enige wat ik mis.. weet iemand welke driver/util dat verzorgd?

tnx
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel nog een vraagje.
Toen ik m kreeg zat er een util op die wat groene balkjes liet zien op het scherm, bij bijvoorbeeld het aanpassen van het volume.
Nu XP Pro erop gezet.. en dat is eigenlijk nog het enige wat ik mis.. weet iemand welke driver/util dat verzorgd?
Volgens mij is dat E-Management o.i.d. Of E-launcher....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

nou bij city pc was hij dus niet meer leverbaar. heb hem nu besteld bij Labtops 4U. en ze hebben hem daar wel. dus ik verwacht hem deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dat programma wel ja, maar eraf gehaald omdat ook dat problemen opleverde. Kan ik dat ergens downloaden? Ga ik het maar opnieuw proberen. Op jouw vraag kan ik echter geen antwoord geven. Ik heb zelf gewoon home edition erop laten staan.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:41:
[...]

Heb je Acer ePowerManagement draaien? en de goeie wireless driver?
Met het PowerMan proggie van Acer werkt het zeer goed bij mij, ook kan je zelf nog wat invloed uitoefenen op het stroomverbruik door m op een bepaald prestatieniveau in te stellen naar gelang het gebruik.

Ik ben erg te spreken over de 1692, nog geen negatief punt te melden.. (weekje in bezit)

Wel nog een vraagje.

tnx
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kôdé
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Iemand al een biosupdate gedaan voor de 1694 met DDR?

wat veranderd er juist met dezen update?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:30:
Had dat programma wel ja, maar eraf gehaald omdat ook dat problemen opleverde. Kan ik dat ergens downloaden? [...]
http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Wie van hier heeft trouwens de extra garantie genomen? (3 jaar pickup & return, binnen 5 dagen)

Ik zit te twijfelen of ik 't zal doen. 1 jaar carry-in is bij nader inzien namelijk wel héél erg magertjes.

Zeker als ik nu al "problemen" heb met t beeldscherm. De scharnieren houden t scherm niet stevig genoeg "vast" waardoor het heel snel heen-en-weer wiebelt. Super irritant!! Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt sowieso 2-jaar carry-in, laat u niets wijsmaken en sta op uw rechten. Acer staat niet boven de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu bijna een maand de aspire 1694 wlmi - 1 gig ram en x700 versie. Laptop werkt perfect.

Heb zowat de zwaarste games - proggies getest die ik heb liggen:
_Voor de gamers:
Doom 3 @ 1024x768, high detail; battlefield 2 @ 1024x768 alles op (very) high, behalve textures op medium (hd gaat op high te veel swappen - zelfs met m'n gig ram - ofwel draaide er iets op de achtergrond...); Thief 3 @ 1024x768 - alle instellingen op high; Unreal Tournament 2004 @ 1024x768 alles op (very) high; painkiller @ 1024x768, very high; Half life 2 - Counter Strike Source @ 1024x768 2x Ani, alles op high, alle reflecties enz...) // Al deze games op 32 bit kleuren.
_Voor de designers: 3Dmax, heb effe een trail geprobeert; blender (open source 3d proggie); Photoshop (batches); Illustrator (CS 1 versies) - heb nog geen video bewerkingsproggies getest...
Al deze programma's/games draaien zeer vlot :9~ (zonder echt enige hapering) met bovenstaande settings (nog hogere settings gaan in de meeste games wel, hoewel je dan af en toe een lagere fps opmerkt natuurlijk... - afhankelijk van wat (grotere ruimten bvb) die gerenderd moeten worden ).
Laptopgeluid is OK, voor een laptop. Scherm is :9~.
Denk dat dit wel genoeg is om sommige twijfelaars eventueel te overhalen de 1694 te kopen ^^.

_Probleempje...: De eerste dagen dat ik m'n laptop had, merkte ik telkens een knak geluid op bij het sluiten van m'n scherm. Tot ik een hardere knak hoorde en daarna nooit meer. Nu heb ik gisteren - 2 à 3 weken later - opgemerkt dat het blijkbaar een drukknopje was, rechts onder het scherm, dat was afgebroken... met als gevolg dat - als ik m'n scherm dichtklap, dat windows dit *dichtklappen* niet meer detecteerd en dus ook niet in slaapstand gaat (zoals ingesteld in ePowermanagement...).
_Een laatste opmerking: wanneer ik Bluetooth uitschakel (met de knop vooraan), hoor ik continu een ("tutend") stil geluid uit de laptop (er mag niet te veel omgevingslawaai zijn). Dit geluid wordt harder naarmate ik de cpu op een hogere snelheid instel. Het geluid stopt wanneer de laptop iets doet (explorer openen etc)... - na het laden ervan hoor je het terug... M'n vorige HP laptop had dit ook - enkel wanneer hij op batterij draaide... Zou dit een probleem zijn en heeft nog iemand dat opgemerkt?

Nu m'n uiteindelijke vraag... zou ik voor dat afgebroken drukknopje, aan het scherm, beroep doen op Acer's service center? Of zou dit maar dom zijn, gezien de vele mogelijk negatieve wachttijden van hun service centers... (de werking van de laptop zelf is nog steeds perfect)

Sry voor de lange post :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:39:
Je hebt sowieso 2-jaar carry-in, laat u niets wijsmaken en sta op uw rechten. Acer staat niet boven de wet.
Dat klopt, maar recht hebben is wat anders dan recht krijgen. Ik ken verhalen waarbij men de Acer laptop zéér lang kwijt was voor reparatie. Een garantie dat men t binnen 5 dagen gerepareerd heeft vind ik wel relax. Ook het pick-up & return is aantrekkelijk. Hoeveel kost ;t eigenlijk om een laptop op te sturen? (dat is toch carry-in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:44:
Heb nu bijna een maand de aspire 1694 wlmi - 1 gig ram en x700 versie. Laptop werkt perfect.

Heb zowat de zwaarste games - proggies getest die ik heb liggen:
_Voor de gamers:
Doom 3 @ 1024x768, high detail; battlefield 2 @ 1024x768 alles op (very) high, behalve textures op medium (hd gaat op high te veel swappen - zelfs met m'n gig ram - ofwel draaide er iets op de achtergrond...); Thief 3 @ 1024x768 - alle instellingen op high; Unreal Tournament 2004 @ 1024x768 alles op (very) high; painkiller @ 1024x768, very high; Half life 2 - Counter Strike Source @ 1024x768 2x Ani, alles op high, alle reflecties enz...) //
Ik zie dat je alle spellen op 1024x768 speelt, gewoon letterbox formaat dus. Ik heb Thief 3 ook en dat ondersteunt idd geen breedbeeld. Daarom rekt hij 't beeld bij mij uit, waardoor t niet meer scherp is.

Mijn vraag aan jou: is dat bij jou ook zo of heb je 't beeld gewoon in letterbox formaat kunnen krijgen? (met zwarte balken links & rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo doe ik het, al had ik graag ook een oplossing gevonden voor de Omega drivers.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/matiejas/images/aspect-ratio.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:10:
Zo doe ik het, al had ik graag ook een oplossing gevonden voor de Omega drivers.
Top, prima makkelijk oplossing. Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief 3 kan ik niet op widescreen spelen, HL2 en UT04 wel dacht ik.

Kan iemand het volgende eens uittesten voor mij - met een laptop 169x mét bluetooth aub:

In een zeer stille ruimte gaan zitten, laptop opstarten en in windows bluetooth uitschakelen. Dan eens luisteren of je een "gepiep" kan waarnemen vanuit de laptop. Switch via ePowermanagement eens de CPU naar low en high (op high hoor je het gepiep harder, dan bij low).

Kan nog iemand dit bevestigen - anders is er iets mis denk ik met mijn laptop 8)7?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat piepen...dat heb ik dus ook. Ik moet zeggen dit had ik ook bij mijn vorige laptoppie (travelmate 800). Indien het piepen te irritant is dan zet ik gewoon mijn bluetooth aan, dan is hij weer fluisterstil.
Een vriend van mij met dezelfde laptop heeft dit 'euvel' dus ook. Ik weet dus niet of Acer er wat aan kan doen of dat het gewoon in het ontwerp zit. Echt storend is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:14:
[...]

Dat klopt, maar recht hebben is wat anders dan recht krijgen. Ik ken verhalen waarbij men de Acer laptop zéér lang kwijt was voor reparatie. Een garantie dat men t binnen 5 dagen gerepareerd heeft vind ik wel relax. Ook het pick-up & return is aantrekkelijk. Hoeveel kost ;t eigenlijk om een laptop op te sturen? (dat is toch carry-in?)
2 jaar carry-in? Dat is toch 1 jaar? of vergis ik me.....
Een laptoppie opsturen (verzekerd onder rembours) kost ongeveer 20 euro.
Als het je niet erg stoort, zou ik ermee wachten tot aan het eind van je garantieperiode dan kun je hem opsturen misschien met meerdere "probleempjes". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

wat een goeie zaak is Labtops 4U. heb hem dinsdag besteld, en vandaag donderdag morgen, heb ik hem al in huis. en kan het bedrag naar hun overmaken, naar ontvangst van de laptop. en hij doet het perfect. aspire 1692 wlmi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:55:
Tja dat piepen...dat heb ik dus ook. Ik moet zeggen dit had ik ook bij mijn vorige laptoppie (travelmate 800). Indien het piepen te irritant is dan zet ik gewoon mijn bluetooth aan, dan is hij weer fluisterstil.
Een vriend van mij met dezelfde laptop heeft dit 'euvel' dus ook. Ik weet dus niet of Acer er wat aan kan doen of dat het gewoon in het ontwerp zit. Echt storend is het ook weer niet.
Daarnet gebeld met Acer service - support. Ik ga hem toch rma'en voor het klepje. In verband met dat "piepen": men vertelde me aan de telefoon dat dit niet echt normaal lijkt te zijn. Ik denk eerder zoals froggy470 al zei, dat het geen probleem is aangezien m'n vorige HP dit ook soms had. Maar goed, ze controleren het tesamen met dat klepje aan m'n scherm. Als het toch een probleem blijkt te zijn, zal ik het zeker laten weten op dit forum. Hopelijk duurt die rma niet te lang...

Ivm die garantie, volgens de website en de boekjes bij de laptop heb je recht op soieso 1 jaar garantie. Maar ik dacht dat men in België verplicht was soieso op elk apparaat 2 jaar garantie te geven - of zit ik hier fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, dat klopt volledig, geen schrik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:53:
Op welke snelheid werkt het geheugen van de 1694 dan? En de 1692? Ik begrijp dat de 1694 geen ddr2 heeft en de 1692 wel. Ga je hier op achteruit dan?

Ik zit nu meer naar de 1694 te kijken aangezien deze een stuk snellere cpu en bluetooth heeft namelijk.
Deze vraag is toen niet beantwoord geweest en ik vraag mij dit ook wel af. Draait het DDRII geheugen van de 1692 ook effectief synchroon met de FSB van de processor (op 533MHz dus).
Ik heb mijn zinnen nu namelijk staan op deze laptop, en het geheugen dat synchroon draait met de fsb is één van de eisen die ik stel aan de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb de 1692 nu een paar dagen in mijn bezit, en hij bevalt super!
Wat een geweldig apparaat.... Absoluut nog geen moment spijt van gehad.
En dat beeldscherm wat een juweeltje! Ben blij dat ik geen Asus A6Va heb genomen, dat is alleen maar meer geld neerleggen voor minder!
Als er vragen zijn hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tije schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:17:
Ik heb de 1692 nu een paar dagen in mijn bezit, en hij bevalt super!
Wat een geweldig apparaat.... Absoluut nog geen moment spijt van gehad.
En dat beeldscherm wat een juweeltje! Ben blij dat ik geen Asus A6Va heb genomen, dat is alleen maar meer geld neerleggen voor minder!
Als er vragen zijn hoor ik het wel!
Ik heb een vraag :P, ze staat net boven jouw post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij draait het geheugen netjes op 533..
zal het straks nog ff tsjekken voor de zekerheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ff wat details uit mn laptoppie getrokken voor de geïntresseerden..
Als je nog andere detailinfo wil.. roep maar..
Afbeeldingslocatie: http://www.kanopolo.nl/downloads/1692details.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:13:
Hier ff wat details uit mn laptoppie getrokken voor de geïntresseerden..
Als je nog andere detailinfo wil.. roep maar..
[afbeelding]
Uit wat ik hieruit kan opmaken draait het geheugen niet op 533MHz, maar op 400MHz, niet?
En cpu FSB 133MHz?? Moet dat niet 533MHz zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. ik ben niet echt een expert.. maar het lijkt er verdomd veel op dat de FSB op een mager 133 Mhz draait.. dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Hier nog enkele waardes:

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Acer Aspire 1690

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz
Effectieve kloksnelheid 133 Mhz
Bandbreedte 1066 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Dual DDR2 SDRAM
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de FSB weet ik niet zo, maar het geheugen draait blijkbaar maar op 400MHz, waarom kunnen ze daar niet gewoon een geheugencontroller en geheugen van 533MHz insteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet helemaal uit.. maar er zit een Intel 915PM chipset in..
en volgens het overzichtje hier:
http://support.intel.com/...ile/915pm_diagram_760.gif
Moet ie dan gewoon netjes op 533 kunnen lopen..

heb net de nieuwe drivers geïnstalleerd, maar dat heeft nog niet geholpen..
Als ik een oplossing heb laat ik het zeker weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon in je bios instellen dat je geheugen 1:1 met de fsb van je processor moet lopen? (ga misschien wil eerst eens na of er effectief DDRII PC4200 geheugen inzit en geen DDRII PC3200 geheugen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas geen mogelijkheid in de BIOS om aan de FSB te schroeven..

Geheugen heb ik terug gevonden.. voor liefhebbers:
http://www.hynix.com/data...ed%20SO-DIMMs(Rev1.1).pdf
en dan om precies te zijn:
HYMP564S646-E3 en daar dan 2 stuks van..
Zoals terug te vinden in het PDF'je zijn dat helaas maar 400Mhz bankjes, toch jammer dat ze niet de snelle versie erin gestopt hebben :(

FSB probleem zoek ik nog ff verder naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duzz.. die FSB loopt gewoon zoals het hoort..
Net weer wat bijgeleerd :)
En het geheugen loopt ook op zn max snelheid.

Enige manier om er nog meer uit te persen is overclocken.. en daar wacht ik nog maar ff mee :) ben niet geheel ontevreden nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden: als je hier DDRII 533MHz geheugen insteekt gaat dit perfect op 533MHz werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. daar lijkt het wel op.
Ik heb het nog niet praktijkondervindelijk vastgesteld.. maar er zit nu in ieder geval 400 Mhz geheugen in, en de chipset op het mobo kan gewoon 533 aan..
Dus het goeie geheugen erin en klaar (lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Alleen is de vraag dan of dat veel uitmaakt? Is er zo'n groot verschil tussen 400mhz en 533mhz..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat de FSB en het geheugen dan synchroon lopen doet volgens mij wel wat, die 133MHz op zich misschien niet zo, maar de processor en het geheugen zijn dan wel beter op elkaar afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij een tip kan geven met betrekking tot het schoonmaken van het scherm van de 1692?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Sowieso met je vingertje er van af blijven. En verder gebruik ik voor al mn schermen SafeClean met speciale (droge) schoonmaakdoekjes van de lokale pcboer. Samen voor minder dan 10E.
En SafeClean dan op het doekje spuiten (dus niet rechtstreeks er op) en dan zachtjes wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet kunnen dat die FSB op die afbeelding van mvdm is teruggeschroeft omwille van energiebesparing?

Ik heb via Everest opgemerkt dat bijvoorbeeld het verschil bij de ePowermanagement CPU instelling low, medium en high niets lijkt te zijn, bij mijn acer 1694 is dat allemaal +/- 780 MHz, pas op de hoogste instelling is 't de volle 2000 MHz. Het verschil bij low en medium geeft bij mij een verschil van 100 (low) of 133 (medium) MHz. Waarbij dat nu weer juist was weet ik niet meer (waarschijnlijk de FSB), ik zal het nog eens controleren wanneer ik m'n laptop terug heb.

Ik had die Everest geïnstalleerd om m'n CPU temperatuur eens te kunnen bekijken... noppes ik zag enkel de temp van m'n harde schijf. Daarvoor nog een ander soortgelijk proggie getest, maar dat deed m'n laptop crashen (kreeg leuke strepen op m'n scherm :) -> herstarten).

Kent er iemand een proggie dat werkt voor de CPU temp uit te lezen op onze 169x laptops? Of is dit niet echt mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat had je gedacht van speedfan? (alleen moet je daar nog uitzoeken welke temp van je cpu is) Ander kun je ook eens in je bios kijken.

Aan de TS onder het motto hoe meer informatie hoe beter: Het is misschien iets om in je topicstart te zetten dat het ddrII geheugen van de 1692WLMi maar op 400MHz draait en het geheugen van de 1694WLMi maar op 333MHz draait terwijl de FSB van deze eerste op 533MHz draait en die van de 2de op 400MHz.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor.... maar mijn 1692WLMI draait dus wel op 533 mhz ddr2... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een screenshot van CPU-z of AIDA32 of een ander dergelijk programma posten? Waarom draait mvdm's geheugen dan maar op 400MHz? Als het geheugen nu werkelijk standaard op 533MHz draait koop ik 'm zo, anders ga ik verder op zoek naar de ultieme laptop.

Edit: Ik zie nu pas da jij mijn vraag al eerder had gesteld. Heb je er ander geheugen bijgekocht of was dit standaard zo bij jou? Alvast bedankt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zo bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hoe test/zie je dat? Dan test ik 't ook even op mijn 1692.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, ik ga morgen ofzo eens in de winkel naar deze laptop kijken, 9/10 word 't deze dan, bij mijn weten geen enkele laptop die met deze prijs/kwaliteit verhouding kan concureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:41:
Hoe test/zie je dat? Dan test ik 't ook even op mijn 1692.
Normaal zie je dit in het eerste scherm als je pc opstart, maar er zijn ook programma's voor zoals AIDA32, CPU-Z,...

Edit: Maar ff linkjes naar de download gemaakt, kun je je bevindingen ook posten aub?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broer heeft vandaag z'n 1692 besteld se :)

http://steve.robberechts-machines.be/bestelling2.gif

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:43:
[...]

Normaal zie je dit in het eerste scherm als je pc opstart, maar er zijn ook programma's voor zoals AIDA32, CPU-Z,...

Edit: Maar ff linkjes naar de download gemaakt, kun je je bevindingen ook posten aub?
Nou ik heb de progjes maar eens bekeken. Het lollige is dat 't (veel) simpelere programma (de 1e) alleen de info gaf over de snelheid van t geheugen 8)

Maar goed, het resultaat was minder lollig, want ik kreeg exact dezelfde resultaten als mvdm. 2x liep het geheugen op 200mhz. Dat moet je blijkbaar optellen om tot 400mhz te komen begrijp ik uit de reacties in dit topic :) Er zit DDR2-SDRAM 512MB PC3200 (200 mhz) geheugen in van Hyundai Electronics.

Bij de CPU gegevens zie ik 2 dingen die ik niet helemaal snap:
  • CPU FSB: 133.0 mhz
  • BUS-speed: 532.0 mhz
Wat is 't verschil?

Ik heb maar weinig tijd verder en heb geen webspace dus kan er geen plaatje van laten zien.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.