[Ervaringen] Acer Aspire 169x series

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 7.237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik dus zo dom van die laptop makers hé.. In de winkel kost een latje So-Dimm 533MHz hooguit €4 meer dan een latje van 400MHz, dan bouwen ze zo'n heel goede laptop maar steken ze daar traag geheugen in, (of een trage harde schijf (4200rpm)) zodat die goede videokaart en die snelle processor niet zoveel zin meer hebben. Een ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel, weet je wel..

Verschil tussen FSB en BUS speed weet ik niet echt, bij AMD is dit anders denk ik.. Moet je google of GoT maar eens voor raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, wie heeft de nieuwe BIOS (3C29) die op de ACER site staat al geprobeerd?
Weet iemand het verschil met de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een beetje de klepel horen hangen zegmaar.. dus als ik het niet helemaal goed zeg, wie me wil verbeteren : ga je gang :)

Maar het zit zo dat de FSB feitelijk op 133 draait, maar dat de processor over die bus zegmaar 4 lijntjes tegelijk kan open zetten. Dus net als met het DDR2 geheugen (2x200 = 400) kom je hier op een effectieve snelheid van 4x133 = 533 Mhz. En dus zet de fabrikant dat als FSB op de processor, alhoewel dat technisch gezien niet helemaal waar is.. maar het verkoopt natuurlijk wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij gaat het ook om de bandbreedte die een Pentium M vraagt, 133x4, 533x8 = 4264 = PC4200? THG

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 30-07-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik onderbreek even de FSB discussie ;)

Alleerst zag ik een aantal posts geleden iemand die vroeg of je ati driver kan updaten naar mobile catalyst..normaal kan je via ati.com de catalyst alleen downloaden voor bepaalde notebook modellen..dat is dus onzin en werkt met elke x700 mobility kaart> http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html
(met dank aan Blowfish> topic: [Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series)

Heb zelf de Aspire 1692 en deze driver werkt perfect...Alleen merk ik dat SWAT 4 en af en toe Farcry spel vastloopt (freeze). Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik de accu ingestoken heb. De Fan staat dan volle bak aan..Speedfan geeft een temp1 van 60 graden. Weet iemand bij welke standaard waarde het moederbord zich automatisch uitschakelt, dus bij welke temperatuur?

Zijn er veel aspire gebruikers met x700 die vastlopers hebben als ze zware games spelen? (settings high bij bv farcry) De games lopen dan bij niet niet trager of shokkeriger maar geven een errormelding of vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:23:
Ik onderbreek even de FSB discussie ;)

Alleerst zag ik een aantal posts geleden iemand die vroeg of je ati driver kan updaten naar mobile catalyst..normaal kan je via ati.com de catalyst alleen downloaden voor bepaalde notebook modellen..dat is dus onzin en werkt met elke x700 mobility kaart> http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html
(met dank aan Blowfish> topic: [Sonoma] Acer TravelMate 8100 Series)

Heb zelf de Aspire 1692 en deze driver werkt perfect...Alleen merk ik dat SWAT 4 en af en toe Farcry spel vastloopt (freeze). Het lijkt voornamelijk te gebeuren als ik de accu ingestoken heb. De Fan staat dan volle bak aan..Speedfan geeft een temp1 van 60 graden. Weet iemand bij welke standaard waarde het moederbord zich automatisch uitschakelt, dus bij welke temperatuur?

Zijn er veel aspire gebruikers met x700 die vastlopers hebben als ze zware games spelen? (settings high bij bv farcry) De games lopen dan bij niet niet trager of shokkeriger maar geven een errormelding of vastloper.
Ik heb nog steeds de standaard drivers van Acer zelf en m'n laptop is slechts één keer bij Battlefield 2 vastgelopen, maar ik denk dat 't eerder de game zelf was gezien de vele performantie problemen van een ongepatchte B2... na een restart 3 uur aan een stuk gespeeld zonder problemen.

Die 60 graden van jou lijkt me wel tamelijk veel. Ben je zeker dat 't proggie de juiste temps uitleest? Misschien is je koeling onderaan afgesloten. Btw LET ER OP dat je laptop niet bvb op een tafelkleedje of iets of wat van stof, plastiek ligt aangezien de pootjes onder de laptop er gewoon indrukken met als gevolg dat er tussen de laptop en de tafel geen ruimte meer is -> koeling kan onderaan geen lucht meer happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd lijkt hij stabieler bij games maar heb de quality settings ook flink teruggeschroeft naar medium settings en 1024x768. Via speedfan krijg ik 2 readings: HD0: 40C (normaal gebruik), Temp1: 57C (normaal gebruik. De fan hoor ik ook niet blazen en Automatic fan speed staat aan.
Ik hou altijd genoeg ruimte voor de fan en hij staat op een kaarsrecht bureau ;)

Soms heb ik het idee dat hij nogal gevoelig is voor temperatuur van buitenaf..maar als het 30 graden buiten is zou je toch gewoon zonder problemen moeten kunnen gamen right?

Misschien verwacht ik teveel..maar ik heb hier ook een desktop P4 3.0 ghz, 512 MB intern en ATI 9600 PRO en die lijkt games beter/ stabieler af te handelen..dus ergens klopt er iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een intens mooie laptop is die 1692WLMi voor dit geld zeg. Ik denk niet dat je iets kunt kopen wat net zo goed is voor dit bedrag. Zelfs een gig geheugen en 100 gig schijf. die X700 is natuurlijk ook uiterst ver, die dingen compenseren er wel voor dat hij "maar" een 1,7 gig processor heeft.
Ik denk dat ik dit ding maar ga kopen voor mn komende studie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 03:20
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:19:
[...]

Bij mij was dit echt een ramp. Ik heb eerst de normale automatisch setup gedaan (waarbij acer de software installeert). Vervolgens direct geformateerd, partities ingegedeeld zoals ik wilde (8 voor XP, 20 voor Program Files en de rest voor data). Win XP Pro geinstalleerd. Hij herkent dus echt niets, zo ongeveer. Van netwerkkaart tot en met grafische kaart. De link die ik een aantal posts terug heb geplaatst (van de officiele website van Acer) werkt gedeeltelijk. Het vreemde was dat ik internet nog steeds niet aan de praat kreeg, terwijl ik bij mn normale pc na de pro install deze alleen hoefde aan te sluiten op het netwerk.
Na een dag prutsen heb ik het opgegeven, en besloten om toch de standaard XP home van acer te installeren. Tot mijn vreugde zag ik dat de partities bleven zoals ik wilde (reken er wel op dat je voor de XP Home van acer ongeveer 8 a 10 gb mag uittrekken, moest deze nog wat vergroten).
Hij draait nu als een zonnetje!
t oplossing!

BTS Driverpack(s) _/-\o_
msfn forum:
http://www.msfn.org/board/index.php?showforum=88

BTS unattended site:
http://www.btsunattended.net/

Alleen moet ik zelf ook nog uitproberen op me acer 1692 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had het probleem ook. WinXP Home van Acer direct eraf (en geprobeerd Ubuntu te installeren, maar met mijn gelimiteerde kennis van Linux helaas niet gelukt). Vervolgens WinXP Pro op gezet, maar niets, geen enkele hardware die hij herkent. Gelukkig nog een pc met internet dus naar Acer site geraced, en hier deze ftp helemaal leeggetrokken. Alles werkt, al moest ook nog de INTEL site een bezoekje brengen van voor de wireless (die perfect werkt nu).

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/
http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/cs-010623.htm

Geweldig laptopje, al valt er bij mij soms de del knop eraf. Klik je er ook zo weer aan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er btw zo vervelend aan de geinstalleerde versie van Acer? Ik zie dat iedereen alles wil veranderen en zelf wil doen...

Ik krijg mijn laptop als het goed is vandaag of morgen terug, me beeldscherm was na een paar uur al kapot, heel vreemd. Maar daarna ga ik dus ook alles weer installeren. Twijfel dus of ik alles zelf moet doen of Acer alles laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Alle meegeleverde software die geinstalleerd zijn :X

Softwaren als: dvdplayer, cdfikker, (veroude) acrobat, tools die je niet gebruikt, onnodig veel snelkoppelingen 8)7 , acer wallpaper/screensaver/oeminfo enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zelf opnieuw installeren gaat makkelijk of?

Eerst Acer gedoe installeren? Daarna XP cd erin en laten booten bij restart computer en gewoon alles eraf donderen en partities maken en installeren ofzo? Later al die drivers handmatig erop zetten...

Trouwens kan iemand me uitleggen hoe ik met flashfxp files transfer naar me notebook? Heb je daar een crosslinkkabel voor nodig of gewoon de kabel die je ook gebruikt voor internet zeg maar? En hoe werkt het verder want je hebt de drivers van de netwerkkaart nodig om internet te kunnen gebruiken, tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:42:
Maar zelf opnieuw installeren gaat makkelijk of?

Eerst Acer gedoe installeren? Daarna XP cd erin en laten booten bij restart computer en gewoon alles eraf donderen en partities maken en installeren ofzo? Later al die drivers handmatig erop zetten...

Trouwens kan iemand me uitleggen hoe ik met flashfxp files transfer naar me notebook? Heb je daar een crosslinkkabel voor nodig of gewoon de kabel die je ook gebruikt voor internet zeg maar? En hoe werkt het verder want je hebt de drivers van de netwerkkaart nodig om internet te kunnen gebruiken, tenminste dat dacht ik gelezen te hebben.
1. yup

2. kan je beter niet gewoon een map sharen :+ !?!? Ik gebruik gewoon een kabel die je ook gebruikt voor internet (ook om te sharen)

3. acer website ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/
of BTS unattended site: http://www.btsunattended.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat iedereen hier zoveel moeite heeft met XP Pro erop te zetten hoor... zo moeilijk is het toch niet? Je hebt een hele ftp vol drivers, kiezen, installeren, werken!

Natuurlijk is het wel handig als je eerst even de laptop aanslingert met die Home meuk en dan vast de drivers op een cd fikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond het niet zo lastig..
En zoals gezegd wordt.. veel mensen hechten waarde aan eigen installatie. Voordelen: je weet precies wat er op staat, je kiest zelf de software (en drivers!), eigen partities (kun je evt nog wel wijzigen natuurlijk).
En XP Pro heeft hier en daar net wat meer functionaliteit.. (voor als je er behoefte aan hebt).

Ik had na XP Pro installatie een stuk of 8 uitroeptekentjes in apparaatbeheer.. eerst ff de wireless driver geïnstalleerd, internet verbinding gemaakt, en verder de goeie drivers van support.acer-euro.com afgeplukt...

Op zich zo gebeurd..
Voor de wireless driver heb je wel meerdere opties trouwens.. Ik heb geloof ik de driver bij Intel van de server gehaald (misschien wel dezelfde als bij Acer) en die werkt perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:33:
De laatste tijd lijkt hij stabieler bij games maar heb de quality settings ook flink teruggeschroeft naar medium settings en 1024x768. Via speedfan krijg ik 2 readings: HD0: 40C (normaal gebruik), Temp1: 57C (normaal gebruik. De fan hoor ik ook niet blazen en Automatic fan speed staat aan.
Ik hou altijd genoeg ruimte voor de fan en hij staat op een kaarsrecht bureau ;)

Soms heb ik het idee dat hij nogal gevoelig is voor temperatuur van buitenaf..maar als het 30 graden buiten is zou je toch gewoon zonder problemen moeten kunnen gamen right?

Misschien verwacht ik teveel..maar ik heb hier ook een desktop P4 3.0 ghz, 512 MB intern en ATI 9600 PRO en die lijkt games beter/ stabieler af te handelen..dus ergens klopt er iets niet.
Wil je niet bang maken of zo :), mijn hd was in idle mode zo'n 30 °C (Everest programma uitgelezen). Maar zoals je zegt, een laptop in een ruimte met omgevingstemp boven de 30° is niet echt een probleem, hij zal wel sneller en veel meer koelen dan anders. Als je echt twijfelt, bel dan eens naar de helpdesk van Acer, zij zullen wel direct weten te vertellen wat normale of geen normale temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb vandaag een Aspire 1692WLMi gehaald bij de Mediamarkt voor mijn opleiding informatica die in september begint, bevalt me tot nu toe flink goed :) Zeker als je ouders hem dokken :P
Ik vind het scherm alleen een beetje erg reflecterend, ben ik niet gewend met mijn 17" philips lcd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Weet iemand waar ik de Acer Aspire 1692 WLMI kan kopen in een gewone winkel (dus geen webwinkel)? Het liefst in de buurt van Helmond, Eindhoven, Uden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC Speed in Uden, Paradigit kan hem voor je bestellen eventueel (Eindhoven-Strijp) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
ja rune schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:52:
Weet iemand waar ik de Acer Aspire 1692 WLMI kan kopen in een gewone winkel (dus geen webwinkel)? Het liefst in de buurt van Helmond, Eindhoven, Uden.
Ik heb hem eergister bij de Mediamarkt in Zwolle gekocht voor 1299 euro. Das iets duurder als in de pricewatch bijvoorbeeld maar ik koop dat soort dingen nou eenmaal liever bij een analoge winkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand vertelde mij dat pc's en notebooks goedkoper zijn in Duitsland. Toen ik op de Duitse Kelkoo site ging zoeken naar de Acer aspire 1692WLMI bleek dat hij inderdaad een stuk goedkoper was.
http://computer.kelkoo.de...ield=totalpriceOperation#

Maar de specs zijn wel anders!! Heeft een harde schijf van 80GB ipv 100 en slechts 512mb RAM ipv 1024. Waarom geven ze deze notebook dan geen andere naam.
Toen ik het prijsverschil zag had ik 'm bijna besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:54:
Iemand vertelde mij dat pc's en notebooks goedkoper zijn in Duitsland. Toen ik op de Duitse Kelkoo site ging zoeken naar de Acer aspire 1692WLMI bleek dat hij inderdaad een stuk goedkoper was.

Maar de specs zijn wel anders!! Heeft een harde schijf van 80GB ipv 100 en slechts 512mb RAM ipv 1024. Waarom geven ze deze notebook dan geen andere naam.
Wou ik ook bijna doen, maar omdat het keyboard lay-out in het duits was dacht ik van: nee laat maar hangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:54:

Deze heeft een andere naam hoor: 1694WLMi, heeft snellere processor en bluetooth. Enkel weten sommige winkels het verschil niet echt goed tussen al deze notebooks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een 1692 overnemen, niet erg oud maar je weet nooit wat er aan mankeert..

Wat zijn nu eenvoudige checks/tests die eventueel zou kunnen uitvoeren als ik 'm ga bekijken?

Is zijn garantie trouwens op mij overdraagbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:46

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:22:
Kan een 1692 overnemen, niet erg oud maar je weet nooit wat er aan mankeert..

Wat zijn nu eenvoudige checks/tests die eventueel zou kunnen uitvoeren als ik 'm ga bekijken?

Is zijn garantie trouwens op mij overdraagbaar?
even een aantal tests doen met betrekking tot processor, geheugen en uiteraard videokaart.
Ook moet je even het scherm checken op dode pixels en kijken of de behuizing nog stevig is en geen scheuren of barsten vertoont. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:59:
[...]

even een aantal tests doen met betrekking tot processor, geheugen en uiteraard videokaart.
Ook moet je even het scherm checken op dode pixels en kijken of de behuizing nog stevig is en geen scheuren of barsten vertoont. :)
Het grootste nadeel bij een overname zal hoogstwaarschijnlijk de reeds -gebruikte- batterij zijn, controleer in windows de resterende tijd ook eens!

Draai ook eens een 3DMark indien mogelijk om toch eens een zware stresstest uit te voeren op CPU - graka - mem tegelijk.

Controleer onderaan de gaten (koeling) of deze niet vol zit met stof.

Controleer het toetsenbord op kapotte toetsen, touchpad idem!

Zeker ook de DVD-RW drive en de speakers (~ gekraak van overbelasting eventueel) niet vergeten te testen!

Tot slot, controleer via Apparaatbeheer (config.scherm > systeem) of Systeeminfo (Bur. Access. > systeemwerkset) de interne apparaten naar verdachte dingen.

Tot zover mijn tips :).

Succes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:43:
[...]

Het grootste nadeel bij een overname zal hoogstwaarschijnlijk de reeds -gebruikte- batterij zijn, controleer in windows de resterende tijd ook eens!

Draai ook eens een 3DMark indien mogelijk om toch eens een zware stresstest uit te voeren op CPU - graka - mem tegelijk.

Controleer onderaan de gaten (koeling) of deze niet vol zit met stof.

Controleer het toetsenbord op kapotte toetsen, touchpad idem!

Zeker ook de DVD-RW drive en de speakers (~ gekraak van overbelasting eventueel) niet vergeten te testen!

Tot slot, controleer via Apparaatbeheer (config.scherm > systeem) of Systeeminfo (Bur. Access. > systeemwerkset) de interne apparaten naar verdachte dingen.

Tot zover mijn tips :).

Succes
De batterij is niet mijn grootste zorg aangezien ik 'm als desktopvervanger wil gebruiken, maar een schijfje met wat tests samenstellen is denk ik geen overbodige luxe, bedankt.

Iemand nog die uitsluitsel over de overdraagbaarheid vd garantie kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand vertellen hoe het nu zit met het bluetooth verhaal?

Bluetooth op de Aspire 1692 WMLi schijnt er bij bepaalde personen wel op te zitten en bij anderen weer niet, bij Salland Automatisering staat het er wel bij en volgens de verkoopafdeling is dat ook zo, maar bij veel andere (web)shops staat BT er niet bij. Vandaag nog even getest bij de MM en deze versie leek geen BT te hebben.

Dus mensen die wel Bluetooth hebben: waar hebben jullie hem gekocht en is het model nummer ook anders? (de nl modellen eindigen op .83)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:45:
Kan iemand vertellen hoe het nu zit met het bluetooth verhaal?

Bluetooth op de Aspire 1692 WMLi schijnt er bij bepaalde personen wel op te zitten en bij anderen weer niet, bij Salland Automatisering staat het er wel bij en volgens de verkoopafdeling is dat ook zo, maar bij veel andere (web)shops staat BT er niet bij. Vandaag nog even getest bij de MM en deze versie leek geen BT te hebben.

Dus mensen die wel Bluetooth hebben: waar hebben jullie hem gekocht en is het model nummer ook anders? (de nl modellen eindigen op .83)

Thnx
Waar kan ik dat modelnummer precies zien?
Ik heb in ieder geval wél bluetooth, en bij de mediamarkt in Zwolle gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Ik geloof dat zo'n model nummer aan de onderkant v/d laptop zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel ander vraagje....
de notebook wordt geleverd met FAT32 partities. Ik wil deze graag omzetten naar NTFS partities.
Nu vraag ik me af of na convertering de recovery image die op de hidden partitie staat nog wel bruikbaar is......zo nee, hoe kan ik dit omzeilen?
Weet hier iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

BartXP schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:53:
[...]

Heb de mijne ookgekocht bij mm in zwolle.
Maar heb geen bleutooth!
ik denk dat je met de 1692 gewoon geen bluetooth hebt en met de 1694 gewoon wel en dat bepaalde mensen zich vergissen in het type nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:53:
[...]

Zucht... De 1692 heeft geen Bluetooth en de 1694 heeft wel Bluetooth!
Dus welk model heb jij dan...... juist!

@TS: Maybe is het handig om dat ff in je OP over de 1692 aan te passen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:47:
Even een heel ander vraagje....
de notebook wordt geleverd met FAT32 partities. Ik wil deze graag omzetten naar NTFS partities.
Nu vraag ik me af of na convertering de recovery image die op de hidden partitie staat nog wel bruikbaar is......zo nee, hoe kan ik dit omzeilen?
Weet hier iemand dit?
Heb mijn 2 partities via een simpel dos commando in cmd (zie Google "convert FAT32 NTFS" bvb)geconverteerd naar NTFS. Na 5 minuten was de conversie voltooid (je moet herstarten!). Heb eerlijk gezegd de recovery via de hd nog niet gebruikt, dus kan ik er ook niet veel meer over zeggen. Verloren kan die volgens mij niet gaan, die blijft gewoon een verborgen FAT 32 partitie, dat heb ik gezien in één of ander HD proggie op m'n laptop. Ook al moest je die recovery partitie kwijt zijn, je hebt nog altijd de recovery CD's van Acer bij je laptop.

Heb hierbij ook nog een vraagje. Binnenkort ga ik mijn laptop ook formateren om er een kale XP pro op te zetten. In de setup van XP pro, lukt het daar om alle partities aan te passen naar eigen wil? Hierbij bedoel ik ook of je die recovery partitie kan "wissen". Ik vind die eigenlijk maar nutteloos aangezien - ik installeer zelf de boel altijd en omwille van de schijfruimte (heb de recovery cd's toch liggen moest ik ze ooit nodig hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

Heb mijn 2 partities via een simpel dos commando in cmd (zie Google "convert FAT32 NTFS" bvb)geconverteerd naar NTFS. Na 5 minuten was de conversie voltooid (je moet herstarten!). Heb eerlijk gezegd de recovery via de hd nog niet gebruikt, dus kan ik er ook niet veel meer over zeggen. Verloren kan die volgens mij niet gaan, die blijft gewoon een verborgen FAT 32 partitie, dat heb ik gezien in één of ander HD proggie op m'n laptop. Ook al moest je die recovery partitie kwijt zijn, je hebt nog altijd de recovery CD's van Acer bij je laptop.

Heb hierbij ook nog een vraagje. Binnenkort ga ik mijn laptop ook formateren om er een kale XP pro op te zetten. In de setup van XP pro, lukt het daar om alle partities aan te passen naar eigen wil? Hierbij bedoel ik ook of je die recovery partitie kan "wissen". Ik vind die eigenlijk maar nutteloos aangezien - ik installeer zelf de boel altijd en omwille van de schijfruimte (heb de recovery cd's toch liggen moest ik ze ooit nodig hebben).
ja dat kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Zucht... De 1692 heeft geen Bluetooth en de 1694 heeft wel Bluetooth!
Dus welk model heb jij dan...... juist!

@TS: Maybe is het handig om dat ff in je OP over de 1692 aan te passen?
Sorry hoor maar ik heb een 1692WMLi, en ik heb wél bluetooth, al regelmatig gebruikt...
Maar iemand anders had het over .83 enzo, dus ik vroeg me af waar ik dat kon terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
To convert a volume to NTFS from the command prompt

1. Open Command Prompt. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt.

2. In the command prompt window, type: convert drive_letter: /fs:ntfs

voorbeeldje:

convert c: /fs:ntfs

straks even uitproberen (zit nu op het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:51:
[...]

Sorry hoor maar ik heb een 1692WMLi, en ik heb wél bluetooth, al regelmatig gebruikt...
Maar iemand anders had het over .83 enzo, dus ik vroeg me af waar ik dat kon terugvinden...
Ben ik wel heel benieuwd welk typenummer jij dan hebt idd... Kan je wsl aan de onderkant vinden, laat het even weten, ben nieuwsgierig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Vraagje, Ik heb bij het branden van CDs of DVDs een extra laagje..
(ene plek ziet er donkerder uit, cm lang, vanaf de middenpunt)

zeg maar net als je bij een CD een multi session kopietje maakt.

Is dit wel normaal? Ik gebruik namelijk Nero 6.6.0.15a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik kan met de Acer Aspire 1692 WLMi geen tv kijken of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

Ben ik wel heel benieuwd welk typenummer jij dan hebt idd... Kan je wsl aan de onderkant vinden, laat het even weten, ben nieuwsgierig ;)
Het enige wat ik kan terugvinden in die richting is "Model number: [chinese tekentjes] ZL3" op een stikker aan de onderkant :?

Over dat tv kijken: Kan niet standaard, maar je hebt genoeg tv-tuner kaartjes in pcmcia-vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2forza
Hmm Windows _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>convert c: /fs:ntfs
The type of the file system is FAT32.
Enter current volume label for drive C: OS
Convert cannot run because the volume is in use by another
process.  Convert may run if this volume is dismounted first.
ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.
Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N) y
Convert failed to dismount the volume.
Convert cannot gain exclusive access to the C: drive,
so it cannot convert it now.  Would you like to
schedule it to be converted the next time the
system restarts (Y/N)? n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als ze er ook met bluetooth zijn moet ik nog even naar een exemplaar zoeken die dat erop heeft zitten. Dat is zeker wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
2forza schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:55:
Hmm Windows _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\>convert c: /fs:ntfs
The type of the file system is FAT32.
Enter current volume label for drive C: OS
Convert cannot run because the volume is in use by another
process.  Convert may run if this volume is dismounted first.
ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.
Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N) y
Convert failed to dismount the volume.
Convert cannot gain exclusive access to the C: drive,
so it cannot convert it now.  Would you like to
schedule it to be converted the next time the
system restarts (Y/N)? n
Ehm, ik snap em niet helemaal. Maar als je op de laatste vraag ja antwoord. Dan gaat ie bij de volgende herstart een soort scandisk achtig blauw schermpje tonen (nee geen bsod). Daarna is je schijf geconvert.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik wel heel benieuwd welk typenummer jij dan hebt idd... Kan je wsl aan de onderkant vinden, laat het even weten, ben nieuwsgierig
Dit nummer: LX.A6605.083 (Dit staat iig op de doos) (LX.A6605.068 is de belgische Aspire 1692 )

Ik vroeg me af of dat nummer anders was als er Bluetooth bij zit, maar waarschijnlijk niet.

Maar dan wil ik graag weten waar men de 1692's met BT heeft gekocht. (De MM in Zwolle dus wel, in Rotterdam niet en daar was hij ook meer dan 150 euro duurder dan bij veschillende webwinkels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:08
De 1692WLMi die bij de MM in Groningen staat heeft geen Bluetooth en kost €1299,-.
Hoe staat een bluetooth dongle in apparaatbeheer?

En ik lees allemaal mensen over het feit dat alle apparaten niet geinstalleerd worden na installatie van WinXP Pro. Wordt er geen driver-cd meegeleverd?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:38
RAILGUNNER schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:22:
De 1692WLMi die bij de MM in Groningen staat heeft geen Bluetooth en kost €1299,-.
Hoe staat een bluetooth dongle in apparaatbeheer?

En ik lees allemaal mensen over het feit dat alle apparaten niet geinstalleerd worden na installatie van WinXP Pro. Wordt er geen driver-cd meegeleverd?
Ik was er gisteren ook net geweest :) , ziet er wel strak uit die laptop, heb hem meteen maar bij norrod besteld. Daar is ie €1273,- , scheelt net weer een beetje, nadeel is wel dat ie er pas dinsdag is, terwijl ze hem bij de mediamarkt gewoon op voorraad hebben.

Als er bluetooth is geinstalleerd dan zou je toch ook zo'n icoontje in de systray moeten zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt er een pak van meer dan 10 cdroms bij.. de meeste hebben de prachtige titel: "Aspire Recovery cd". Het is dus waarschijnlijk dat daar ook wel ergens de goeie drivers op rondslingeren.. maar de acer support website is waarschijnlijk makkelijker te vinden.. als je nog met een inbellijntje zit te klooien wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Wat betreft het bluetooth verhaal.
Voor zover ik e kan herinnneren was de bluetooth software wel geïnstalleerd toen ik m kreeg, dus ook een bluetooth icoonstje in de systray. Maar dat wil dan nog niet zeggen dat er ook bluetooth hardware aanwezig is; niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:29:
[...]

Het enige wat ik kan terugvinden in die richting is "Model number: [chinese tekentjes] ZL3" op een stikker aan de onderkant :?
Die grote zwarte plakkaat aan de onderkant staat op Aspire 1690 series.. die hoort dus standaard op de behuizing, en zit er onafhankelijk van het precieze type.
Daarnaast zitten er bij mij op de onderkant nog enkele witte stickertjes, ééntje met een streepjescode, het serienr (S/N) en daarboven staat dan nog: Aspire 1692 WLMi.

en die van mij is dus zonder BT... ga er toch vanuit dat als je wel Bluetooth hebt, je toch waarschijnlijk een 1694 hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Voor het bluetooth verhaal heb ik gewoon een usb stick gehaald bij de mediamarkt die niet groter is dan 1cm bij 1.5cm :) supertje klein dus.
Zal vanavond wel even wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
mydogisgone schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:47:
Voor het bluetooth verhaal heb ik gewoon een usb stick gehaald bij de mediamarkt die niet groter is dan 1cm bij 1.5cm :) supertje klein dus.
oe! hebbe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klinkt goed.. 1x1,5 kwanta kosta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:43:
[...]

Die grote zwarte plakkaat aan de onderkant staat op Aspire 1690 series.. die hoort dus standaard op de behuizing, en zit er onafhankelijk van het precieze type.
Daarnaast zitten er bij mij op de onderkant nog enkele witte stickertjes, ééntje met een streepjescode, het serienr (S/N) en daarboven staat dan nog: Aspire 1692 WLMi.

en die van mij is dus zonder BT... ga er toch vanuit dat als je wel Bluetooth hebt, je toch waarschijnlijk een 1694 hebt...
Wat er precies op die sticker staat bij mij:
MFG.DATE:0507 Aspire 1692WLMi
S/N: [op aanraden verwijderd]

Dat zou dan toch een 83 wezen zegmaar.. maar er zit toch echt bluetooth op, snapt iemand het hier nog? :o ik in ieder geval niet... :/

Het zou hooguit kunnen dat ik een 1694 in een 1692 behuizing gekocht heb, leuke bonus :P

[ Voor 9% gewijzigd door Intrepidity op 06-08-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2forza schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:20:
Vraagje, Ik heb bij het branden van CDs of DVDs een extra laagje..
(ene plek ziet er donkerder uit, cm lang, vanaf de middenpunt)

zeg maar net als je bij een CD een multi session kopietje maakt.

Is dit wel normaal? Ik gebruik namelijk Nero 6.6.0.15a
Had dit bij m'n vorige HP ook.

Meeste laptop DVD-CD schrijvers hebben dat. Je stelt in om bvb tegen 24x te schrijven. In plaats daarvan schrijft deze een tijdje tegen 8x, dan 12x enz tot 24x. Dit 24x snelheid behaald de schrijver pas aan het einde van de cd.
Meeste gewone branders doen dit niet en schrijven van het begin af constant aan de ingestelde snelheid. Wat jij nu ziet zijn de cirkels, gebieden op het schijfje die aan de verschillende snelheden zijn geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartXP schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:29:
[...]

Wat er precies op die sticker staat bij mij:
MFG.DATE:0507 Aspire 1692WLMi
S/N: LXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Zou die serial number toch van dit forum verwijderen als ik jou was. Het is je unieke nummer dat je recht geeft op Acer's support, registratie etc. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mydogisgone schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:47:
Hier is de website van de fabrikant: http://cellink.com.tw/pro-bta-3120.htm
De MM in R'dam heeft nu een groter model in de rekken hangen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:16

GRT

Ik ben ook van plan om deze laptop te gaan kopen, en ik heb hem in duitsland zien staan voor €1099, maar het probleem is dan dat ik een duits toetsenbord heb. Is het mogelijk om een ander toetsenbord los te bestellen? en zoja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
TojnK schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:20:
Ik was er gisteren ook net geweest :) , ziet er wel strak uit die laptop, heb hem meteen maar bij norrod besteld. Daar is ie €1273,- , scheelt net weer een beetje, nadeel is wel dat ie er pas dinsdag is, terwijl ze hem bij de mediamarkt gewoon op voorraad hebben.
MediaMarkt heeft laagsteprijsgarantie, dus dan had je 'm ook voor €1273,- mee kunnen nemen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:40:
[...]

MediaMarkt heeft laagsteprijsgarantie, dus dan had je 'm ook voor €1273,- mee kunnen nemen.
internetwinkels tellen niet dan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:34:
[...]

Had dit bij m'n vorige HP ook.

Meeste laptop DVD-CD schrijvers hebben dat. Je stelt in om bvb tegen 24x te schrijven. In plaats daarvan schrijft deze een tijdje tegen 8x, dan 12x enz tot 24x. Dit 24x snelheid behaald de schrijver pas aan het einde van de cd.
Meeste gewone branders doen dit niet en schrijven van het begin af constant aan de ingestelde snelheid. Wat jij nu ziet zijn de cirkels, gebieden op het schijfje die aan de verschillende snelheden zijn geschreven.
de meeste gewone dvd branders bouwen hun snelheid ook op hoor, maar daardoor krijg je nog geen cirkels op je schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 11:03
GRT schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:28:
Ik ben ook van plan om deze laptop te gaan kopen, en ik heb hem in duitsland zien staan voor €1099, maar het probleem is dan dat ik een duits toetsenbord heb. Is het mogelijk om een ander toetsenbord los te bestellen? en zoja waar?
Check wel even goed of de specs exact hetzelfde zijn als hier, dat is vaak niet zo!

Verder is t volgens mij wel mogelijk om los een toetsenbord te bestellen, maar dat loont meestal de moeite niet.

Mijn advies:
- Als de specs hetzelfde zijn blijf dan bij 't Duitse toetsenbord.
- Als de specs niet hetzelfde zijn dan moet je t sowieso niet doen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net even bij de mediamarkt wezen kijken. MOoi ding, maar ernaast stond een Vaio met ook een 15" breedbeeld scherm met zelfde resolutie. Ook met zo'n soort plaat ervoor, net zoals de Acer, maar dat scherm van de Sony spiegelt vrijwel niet en is veel helderder met mooiere kleuren. Dat valt me wel een beetje tegen van de Acer, zeker als je dat geweldige Sony scherm ernaast ziet.
Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:32:
Ben net even bij de mediamarkt wezen kijken. MOoi ding, maar ernaast stond een Vaio met ook een 15" breedbeeld scherm met zelfde resolutie. Ook met zo'n soort plaat ervoor, net zoals de Acer, maar dat scherm van de Sony spiegelt vrijwel niet en is veel helderder met mooiere kleuren. Dat valt me wel een beetje tegen van de Acer, zeker als je dat geweldige Sony scherm ernaast ziet.
Hoe ervaren jullie dit?
Kan kloppen. Wat ik ervan weet is dat Sony 2 backlights gebruikt. De andere fabrikanten 1'tje. Sony's scherm moet dus ook mooier zijn. Het zuipt ook meer van de batterij. Verder ook naar de prijskaartjes gekeken? Dan valt t je denk ik wat minder tegen ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony was net zo duur, kreeg je alleen minder geheugen (512mb) en die X700 niet :)

En wat me ook opviel was dat de touchpad van die acer lang niet zo gemakkelijk werkte als die van de sony, ik heb het niet met andere vergeleken, maar ik vond hem niet erg gevoelig en moeilijk te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk met 1692 aspire binnen :)

Heb hem even naar me hand gezet en zelf alles geinstalleerd. Nou vroeg ik me alleen af of ik ook de LAN drivers moet installeren...heb wel die van intel geinstalleerd voor wireless LAN. Pakt deze ook normale LAN verbinding? Indien dit wel moet welke moet ik dan gebruiken want er staat 3 LAN verbindingen namelijk; Lan 4401 + Lan 4401-1 + AB5000g

Ohja Lan 5788 zit er ook nog bij dus 4 verschillende LAN drivers (W-lan niet meegerekend)

Maakt trouwens die dvdspeler bij jullie ook zo'n tering herrie????

Snos

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik moet als 1692-gebruiker even mn gal spuwen over één ongelijfelijk domme ontwerpfout van deze flap.

Waarom zitten bijna ALLE aansluitingen aan de rechterkant van de laptop??? Precies waar ik altijd met mn muis zit te muizen? Op deze manier kan je nooit fatsoenlijk een firewire/usb/wat-dan-ook aansluting met een snoer voor elkaar krijgen. Ben van plan om een geluidskaart te kopen en die dan (uiteraard) op mn boxen aan de sluiten. Maar volgens mij word dat niks met dat snoer dan :-S Ook een usb-hub is volgens mij lastig. Echt zoooooo stom en heel irritant!!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:33:
Ik moet als 1692-gebruiker even mn gal spuwen over één ongelijfelijk domme ontwerpfout van deze flap.

Waarom zitten bijna ALLE aansluitingen aan de rechterkant van de laptop??? Precies waar ik altijd met mn muis zit te muizen? Op deze manier kan je nooit fatsoenlijk een firewire/usb/wat-dan-ook aansluting met een snoer voor elkaar krijgen. Ben van plan om een geluidskaart te kopen en die dan (uiteraard) op mn boxen aan de sluiten. Maar volgens mij word dat niks met dat snoer dan :-S Ook een usb-hub is volgens mij lastig. Echt zoooooo stom en heel irritant!!! :( :( :(
Is inderdaad wat dom :). Nuja... muismatje wat verder leggen...

Heb net m'n laptop terug van RMA na een week :D. Er zat een blad bij waarop stond dat er een heel nieuw moederbord inzit :).
Ik had al eerder gepost voor zo'n piepend geluid uit m'n laptop wanneer ik Bluetooth uitschakel... na een halve dag gebruik hoor ik het weer :) soit :p... Het klepje aan m'n scherm is gefixt.
Dus zo extreem traag is de support van Acer blijkbaar niet :) (heb een 1694 type).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63840/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63839/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63838/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63837/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63836/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63835/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63834/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63833/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63832/thumb.jpg

Acer Aspire 1692 WLMi incl bluetooth key ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mydogisgone op 06-08-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne wordt morgen geleverd

de 1692 heeft dus geen bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 01:17:
de mijne wordt morgen geleverd

de 1692 heeft dus geen bluetooth?
nee geen bluetooth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwaa geen erg, kheb hier nog een BT-stick hangen aan mijn desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2forza schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:44:
To convert a volume to NTFS from the command prompt

1. Open Command Prompt. Click Start, point to All Programs, point to Accessories, and then click Command Prompt.

2. In the command prompt window, type: convert drive_letter: /fs:ntfs

voorbeeldje:

convert c: /fs:ntfs

straks even uitproberen (zit nu op het werk)
[/quote]
[quote]Het is me gelukt om te converteren naar NTFS, indien je alleen de C: partitie converteerd dan behou je de functie van erecovery!!! Deze staat nl op de d: partitie. Het gaat mis indien je ook de d: partitie converteerd.
Dus iedereen die de recovery functi wil behouden, moet alleen de c: partitie converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net m'n laptop terug van RMA na een week :D. Er zat een blad bij waarop stond dat er een heel nieuw moederbord inzit :).
Ik had al eerder gepost voor zo'n piepend geluid uit m'n laptop wanneer ik Bluetooth uitschakel... na een halve dag gebruik hoor ik het weer :) soit :p... Het klepje aan m'n scherm is gefixt.
Dus zo extreem traag is de support van Acer blijkbaar niet :) (heb een 1694 type).[/quote]

Hebben ze een compleet nieuw moederboard erin gedaan om van die piep af te komen?
Ik heb die piep dus ook, ik denk dat wanneer de garantie begint af te lopen ook maar eens een nieuw moederboard ga vragen..... :)
Het zou wel leuk zijn als het ook nog een wat uitmaakte..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 07:09:

Dus zo extreem traag is de support van Acer blijkbaar niet :) (heb een 1694 type).
[/quote]
Hebben ze een compleet nieuw moederboard erin gedaan om van die piep af te komen?
Ik heb die piep dus ook, ik denk dat wanneer de garantie begint af te lopen ook maar eens een nieuw moederboard ga vragen..... :)
Het zou wel leuk zijn als het ook nog een wat uitmaakte..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 18:50:
internetwinkels tellen niet dan hoor ;)
Wel als ze binnen 30 km zijn en ook een gewone winkel hebben.
Aan beide voorwaarden voldoet de Norrod.
Alleen is ie daar dus niet op voorraad, en dan hoeft de MM niet mee te gaan in de prijs (denk bv aan een webshop met alles voor 5 euro, maar niks op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:51:
Heb eindelijk met 1692 aspire binnen :)

Heb hem even naar me hand gezet en zelf alles geinstalleerd. Nou vroeg ik me alleen af of ik ook de LAN drivers moet installeren...heb wel die van intel geinstalleerd voor wireless LAN. Pakt deze ook normale LAN verbinding? Indien dit wel moet welke moet ik dan gebruiken want er staat 3 LAN verbindingen namelijk; Lan 4401 + Lan 4401-1 + AB5000g

Ohja Lan 5788 zit er ook nog bij dus 4 verschillende LAN drivers (W-lan niet meegerekend)

Maakt trouwens die dvdspeler bij jullie ook zo'n tering herrie????

Snos
dit zijn alle verschillende drivers voor alle 169x versies, ik heb net windows er opnieuw opgezet.
Voor mijn wireless heb ik de 802abg drivers van de acersite gebruikt. En de 5788 lan drivers voor wired LAN
Je kan hiervoor trouwens ook nieuwere drivers downloaden: http://www.broadcom.com/drivers/downloaddrivers.php

die dvdspeler maakt bij mij niet meer lawaai dan wanneer ik aan het gamen ben.. valt nog wel mee dus.

Een ander ding nog, om even terug te komen op die geheugensnelheiddiscussie van eerder in het topic. Mijn geheugen in mijn 1692 loopt wel op 533 MHz zegt Sandra:
Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/6056/plaatje9zh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door tojnk op 06-08-2005 12:22 . Reden: typo, vollediger antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bedankt!

[ Voor 75% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-08-2005 14:10 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem trouwens aan dat je de externe monitor niet alleen kunt clonen met het laptop scherm, maar ook kunt uitbreiden? En tot hoge resoluties (bv 1600x1200) ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 19:02:
Ik neem trouwens aan dat je de externe monitor niet alleen kunt clonen met het laptop scherm, maar ook kunt uitbreiden? En tot hoge resoluties (bv 1600x1200) ?
Ja dit kan.

En ik ga maar eens beginnen aan een 2e deel van dit prachtige topic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 2048 x 1536 zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles geprobeerd om windows update geinstalleerd te krijgen, maar het lukt gewoon niet. Is er iemand die een oplossing weet?

Weet iemand ook waarom ik geen g-mail kan openen.

alvast bedankt,

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een drietal weken begint mijn 1692 lastig te doen: als ik wat game dan slaat mijn scherm af na x-aantal minuten, totaal willekeurig. Het is geen volledige crash want mijn muziek blijft doorspelen en ik blijf bereikbaar op MSN. Ik neem aan dat de temperatuur van mijn GPU er voor iets tussen zit. Laptop staat nochtans enkele centimeters van mijn bureaublad en het is hier niet heel erg warm.

Al zowat alle mogelijke drivers geprobeerd (4.12 tot 5.7 en van allemaal zowel Catalyst als Omega versies), is er nog een mogelijk software probleem te bedenken? Weinig zin om hem in RMA te sturen, heb hem tot begin september nodig voor mijn werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Vraagje, ik probeer nu Ubuntu Linux (5.04) op mijn 1692WLMi te installeren, maar hij blijft bij het booten vanaf de installatie cd al hangen op de melding "Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel". Dat is vrijwel helemaal vooraan in de boot. Heb er nog nooit last van gehad behalve met deze laptop.. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 07:09:

Het zou wel leuk zijn als het ook nog een wat uitmaakte..... 8)7[/quote]

Omwille van die biep _vermoed_ ik dat ze het mobo hebben vervangen (misschien vonden ze gewoon het probleem niet :p). Maar na een halve dag gebruik hoorde ik het weer. Heb nog al mensen gehoord die dit horen en m'n vorige HP laptop had dit ook. Zal dus wel normaal zijn. De laptop werkt perfect, dus is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godmiljaar, let niet op mijn vorige vraag, de laptop is nu ondertussen al volledig verneukt, weigert nog op te starten.

Laat de support-hell maar beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TojnK schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:08:
[...]

dit zijn alle verschillende drivers voor alle 169x versies, ik heb net windows er opnieuw opgezet.
Voor mijn wireless heb ik de 802abg drivers van de acersite gebruikt. En de 5788 lan drivers voor wired LAN
Je kan hiervoor trouwens ook nieuwere drivers downloaden: http://www.broadcom.com/drivers/downloaddrivers.php

die dvdspeler maakt bij mij niet meer lawaai dan wanneer ik aan het gamen ben.. valt nog wel mee dus.

Een ander ding nog, om even terug te komen op die geheugensnelheiddiscussie van eerder in het topic. Mijn geheugen in mijn 1692 loopt wel op 533 MHz zegt Sandra:
[afbeelding]
Hoi..

Ik denk toch dat je Sandra's uitleg net verkeerd interpreteerd..
Er staat dat je een memory bus hebt die 533 (4x133) aan kan.. maar er staat niet dat je geheugen ook op die snelheid draait..
Kan Sandra wellicht ook het typenummer van je geheugenbankjes aangeven?

gr.
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen

dat geheugenprobleem ligt denk ik alsvolgt:

uit de eerste serie 1692 wlmi zat er gewoon ddr 333 mhz in.
nu zie ik op de site van bijv. www.obcs.nl dat die 333mhz in ddr2 533mhz is veranderd. heb daarvoor email contact gehad. en ze leveren wat acer levert. en acer levert volgens de specs op hun site. dus welliswaar hebben de mensen met ddr 333 mhz waarschijnlijk oude serie gehad. of hebt hun winkel die eruit gehaald en vervangen voor wat trager :P. maar goed bij obcs.nl staat ie standaard dat ie met 533 mhz wordt geleverd. Ik krijg hem morgen waarschijnlijk binnen en zal dan kijken of dit inderdaad klopt. Daarnaast benk nu al wel tevreden over obcs. goedkoop nu weer op voorraad en je status rapport over je levering ten alle tijden zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tojnk
zoiets dan?

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/1525/plaatje20ow.png

lijkt me wel goed te zijn als hij het detecteert als pc2-4300

edit: check de manufacture date :)

[ Voor 13% gewijzigd door tojnk op 08-08-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. had gedacht dat ze wel enigszins consequent zouden zijn wat betreft het geheugen wat ze in zo'n laptop stoppen.. maar dit is ook weer een heel ander merk dan wat ik heb..
Maar idd, jij bent een gelukkige met 533 Mhz bankjes..
Heb ze nog ff opgezocht, details staan hier :
http://www.nanya.com/atta...IMM-NT256MB&512MB-x16.pdf

Nu denk ik dat het in de praktijk niet heel veel uit maakt.. maar goed.. het is altijd fijn te weten dat je geheugen iig niks onnodig af zal remmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje off topic: maar heeft er iemand ervaringen met Acer helpdesk. Na een middagje quasi constant bellen ben ik nog niet binnen geraakt (constant bezettoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:23:
Een beetje off topic: maar heeft er iemand ervaringen met Acer helpdesk. Na een middagje quasi constant bellen ben ik nog niet binnen geraakt (constant bezettoon).
Dat is maf, want mijn ervaring daarmee is juist best heel goed. Kreeg ze snel aan de lijn en werd altijd goed geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:32:
[...]

Dat is maf, want mijn ervaring daarmee is juist best heel goed. Kreeg ze snel aan de lijn en werd altijd goed geholpen...
de standaard info lijn van acer is inderdaad makkelijk te bereiken.

daarentegen de lijn voor rma's etc dus echt helpdesk heb ik nog geen ervaring mee. Ik verwacht eigenlijk ook dat het te maken heeft met bezetting van de telefoonlijnen. en tijd waarop je belt. zowaar hebben meeste mensen om 8 uur sochtends nog slaap in de bol en daardoor minder mensen die bellen.(als de lijn dan al open is). dus ik denk dat het een kwestie van geluk en tijd is dat je belt. daarentegen hoop ik die lijn ook nooit te hoeven bellen.

maar wacht ondertussen nog steeds op het verlossende woordje dat me bestelling verzonden is en er wordt aangebeld door iemand met een pakketje voor mij:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 13:43:
beste mensen

dat geheugenprobleem ligt denk ik alsvolgt:

uit de eerste serie 1692 wlmi zat er gewoon ddr 333 mhz in.
nu zie ik op de site van bijv. www.obcs.nl dat die 333mhz in ddr2 533mhz is veranderd. heb daarvoor email contact gehad. en ze leveren wat acer levert. en acer levert volgens de specs op hun site. dus welliswaar hebben de mensen met ddr 333 mhz waarschijnlijk oude serie gehad. of hebt hun winkel die eruit gehaald en vervangen voor wat trager :P. maar goed bij obcs.nl staat ie standaard dat ie met 533 mhz wordt geleverd. Ik krijg hem morgen waarschijnlijk binnen en zal dan kijken of dit inderdaad klopt. Daarnaast benk nu al wel tevreden over obcs. goedkoop nu weer op voorraad en je status rapport over je levering ten alle tijden zichtbaar.
Op de Acer website staat anders dat er 333 MHz geheugen in zit? (zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Zijn er meer mensen die last hebben van een loszittende DVD-drive? Heb er vandeweek 3 in mijn handen gehad waarbij de drive aan de linkerkant ongeveer 3 mm loslaat van de behuizing.

Is een gevolg van het modulaire bouwen van Acer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
RAILGUNNER schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:44:
Zijn er meer mensen die last hebben van een loszittende DVD-drive? Heb er vandeweek 3 in mijn handen gehad waarbij de drive aan de linkerkant ongeveer 3 mm loslaat van de behuizing.
Heb de 1692 net een weekje. De DVD-drive zit hier vrij vast, alleen aan de voorkant 1 mm speling.

Laptop van boven (speling zit bij het puntje):

Trouwens halen jullie de stikkers (exclusief stikkers aan de onderkant) eraf?
Of laten jullie die erop zitten??

[ Voor 42% gewijzigd door Edmund op 09-08-2005 10:38 . Reden: vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stickers... tja, is maar net wat je zelf wil, ik heb ze er nog opzitten omdat ik me er niet aan stoor. Als ik me er aan ga storen gaan ze er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hekel aan van die onzinnige reclame stickers..
Dus heb ik ze er allemaal afgehaald.. alleen die van Windows XP was extreem lastig los te krijgen, en daarbij heb ik helaas een klein krasje gemaakt.. de rest kwam er redelijk makkelijk vanaf..

Voorzichtig dus bij het windows stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag met zijn allen verder gaan in het nieuwe topic: [rml][ Ervaringen] Acer Aspire 169x serie deel 2[/rml]

Hier kan een slotje op :)

Edit:
Als iemand nog vragen voor de FAQ weet in deeltje 2, pm ze dan ff, of zet ze in het nieuwe topic, dan staat het overzichtelijker, en dan plaats ik ze zsm in de TS.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 13:35 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.