[Ervaringen] Acer Aspire 169x series

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.149 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_intro.gif
Ik was wat aan het kijken op de-laptopper.nl en ineens zag ik een nieuwe laptop, de Acer Aspire 1694WLMI.Ik denk, hmm, dit is een nieuwe? Dus ik ging het even nader inspecteren. Toen ik de specificaties zag, dacht ik dat de prijs extreem hoog moest zijn, maar dat viel dus ook hardstikke mee!
De laptop heeft heel beknopt een 2nd Generation Dothan (met een FSB van 533 Mhz) van 2.0 Ghz. En een X600 met 128 Mb.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_specs.gif

De 1690 serie is er nu in verschillende smaken. De 1692 en de 1694 springen het meest in het oog.
De 1692 wordt geleverd met een X700 128 Mb. 1,7 Ghz 533 FSB, 2x512Mb DDR II, 100Gb 5400rpm.
De 1694 met X600 128Mb. 2.0 Ghz, 2x256 Mb DDR, 80 Gb.

Besturings Systeem
Microsoft® Windows® XP Home (SP2) Pre-installed

Processor en chipset
Intel® Centrino™ technology featuring:
Intel® Pentium® M processor with 2MB L2 Cache and 533Mhz FSB. Supports Enhanced Intel® SpeedStep® Technology
Intel® 915PM Express chipset
Wireless: Integrated Intel® PRO/Wireless 2200 BG network connection

Geheugen
DDR333 memory, upgradeable to 2 GB using two soDIMM modules

Harde Schijf
ATA/100 HDD

Optische Schijven
Integrated DVD-Dual Double Layer
4-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro)

Beeldscherm
15.4" WXGA Acer CrystalBrite colour TFT LCD
with 1280 × 800 pixel resolution; 16:10 viewing ratio
16.7 million colours

Graphics
ATI® MOBILITY™ RADEON™ X600, with 64/128
MB of external DDR VRAM, supporting Microsoft® DirectX® 9.0
ATI POWERPLAY™ 5.0
S-video / TV-out (NTSC/PAL) support
DualView™ support
MPEG-2 DVD hardware assisted capability
Microsoft® DirectX® 9.0 support
Aspire ClearVision™ video optimisation
Aspire CinemaVision™ video technology (Aspire Arcade)

Multimedia
Audio system with two built-in speakers
MS-Sound compatible

Security Slot for Kensington lock
BIOS, user and supervisor password

Afmetingen en gewicht
364 (W) x 279 (D) x 33.9/38.9 (H) mm
2.95 kg

Netwerk
10/100/1000Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready
56K ITU V.92 modem with PTT approval; Wake-on-Ring ready
Integrated Intel® PRO/Wireless 2200BG network connection 802.11b/g dual band
Wi-Fi CERTIFIED solution
Acer SignalUp wireless technology support
Wireless PAN: integrated Bluetooth®
(depending on model)

I/O Ports
3x USB 2.0
1x Infrared (FIR)
1x VGA for external monitor
1x 32bit type II PCMCIA CardBus slot
1x S-video out (NTSC/PAL)
1x IEEE 1394 port
1x RJ-11 jack
1x RJ-45 jack
Headphones/speaker/line-out port (with S/PDIF Support)
1x microphone/ line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter
4-in-1 card reader (SD/MMC/MS/MS Pro)

Power Subsystem
ACPI power management supporting Standby and Hibernation modes
65 W Li-ion battery pack
3.5-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration);
1.5-hour rapid charge
3.5-hour charge-in-use
65 W AC Adapter

Toetsenbord & Muisaanwijzer
88-/89-key keyboard; 2.5 mm (minimum) key travel
Touchpad with 4-way integrated scroll button
12 function keys; four cursor keys; two Windows® keys; hotkey controls; embedded numeric keypad; international language support
Four easy-launch buttons: Internet browser, email with LED, Empowering Key, and one user-programmable button
Wireless LAN LED-button
Bluetooth® LED-button

Software
Aspire Arcade
Acer Launch Manager
AcerGridVista
Acer eManager including (ePresentation, eSetting, ePowerManagement and eRecovery)
Acer System Recovery CD
Norton AntiVirus™
Adobe Acrobat® Reader™
CyberLink® PowerDVD™
NTI® CD-Maker™
Acer System Recovery CD

System Compliances
ACPI 1.0b
Mobile PC2001
DMI 2.0
Wi-Fi®
Cisco Compatible Extensions (CCX)

Garantie
1 year International Travellers Warranty

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_pics.gif

Foto's van TheMC:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/3_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/4_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/6_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/7_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/9_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/5_small.jpg

Officiële Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.it/acereuro/wr-resource/2249010386/upload/E0Entity3/1/Aspire1690_normal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_rev.gif
Review door GuidoZXR
Vrijdagmiddag besteld, maandagmiddag werd ik gebeld dat notebook afgehaald kon worden.
Ik heb m bij Plover Systems in Nieuwegein via internet besteld. Heb hun eerst nog enkele emails gestuurd. Deze werden snel en correct beantwoord. Dinsdagochtend de notebook opgehaald. Kon plaatsnemen in een soort wachtruimte waar je ook magazines kon lezen en koffie drinken. Bijna direct kwam er een medewerker met de notebook. Hij maakte de gesealde doos open en liet even zien dat alles er inzit. Betalen kan met de PIN. Tot zover dus uitermate tevreden over Plover. Gratis parkeren voor de deur. Als je er nog nooit bent geweest rij je er wel zo aan voorbij. Zit op een plek waar je het niet verwacht en er hangen geen grote reclame borden.

Specs Acer Aspire 1692.

Intel Pentium M Centrino 1.73 Ghz, 533Mhz FSB, 2mb L2 cache
1024 mb DDR2 ram geheugen
100 GB, 5400 rpm harde schijf
15,4 inch crystalbrite scherm
Ati Radeon X700 128 mb videokaart
WLAN, Bleutooth, double layer dvd brander

Productcode LX.A6605.083

Prijs € 1259,-
In de doos zit naast de notebook nog de adaptor welke redelijk klein is. Een envolop met allemaal garantievoorwaarden. Een handleiding van de notebook alsook van windows XP.
Een telefoonkabel voor het inbelmodem. En 12 cd-roms. 1 van norton antivirus, 1 van NTI cd&dvd maker, 1 bootable system cd en 3 setjes van 3 recovery cd’s. 1 setje voor elke taal dus. Standaard internationale garantie van 1 jaar welke je in de eerste 90 dagen voor € 146,- nog uit kunt breiden naar 3 jaar on-site. Kijk het dus eerst een tijdje aan voordat ik dat zou beslissen.

Als je voor het eerst de notebook opstart moet je keizen welke taal je wilt. Frans, Nederlands of Engels. Dan worden er nog een hoop dingen automatisch geinstalleerd en enkele malen opgestart. Wanneer die daar eenmaal klaar is valt het mij eigenlijk wel tegen dat er vrij weinig software opstaat. Eigenlijk alleen het minimale. Windows Xp Home edition, brandersoftware, antivirus software en een aantal programma’s van acer zelf. Powermanagement en dat soort dingen.

Het scherm is prachtig mooi maar je moet er van houden. Nu valt mij pas echt op hoe spiegelend het is. Als de notebook uitstaat kan je je er gewoon in scheren. De tijd zal moeten uitwijzen of ik er positief over blijf. Het is zeker iets om heel goed over na te denken want als je maar iets licht van achteren heb dan zie je jezelf heel duidelijk in het scherm. Ik heb geen enkele dode pixel kunnen ontdekken.
De notebook voelt degelijk aan maar dat zal de tijd uit moeten wijzen.

De harddisk is opgedeeld in 2 partities. C: drive van 55 gb en D: drive van 45 GB.
De D: schijf is helemaal leeg.

Ik heb gelijk Farcry en Wolfenstein erop geinstalleerd. Beide spellen draaien op hoogste kwaliteit vlekkeloos.
Ook gelijk begonnen de accu helemaal leeg te trekken. Na 2 uur en 45 min geeft de notebook een 10% waarschuwing om over te schakelen op netstroom. In die bijna 3 uur ben ik constant bezig geweest met programma’s te installeren en data te kopieren, alsmede een dvd afspelen met de helderheid van het scherm op 75% en proccesor snelheid ook op 75%. Op de accu is de notebook fluisterstil. Alleen de cd-drive hoor en voel je wel als deze bezig is. Verder helemaal niks. Heb niet gemerkt dat de fan aangaat. Op netspanning staat deze naar mijn idee wel constant aan. Maar ook dan is het zeker niet storend. De notebook wordt wel wat warm maar wat is TE warm? het is warm, niet heet en ik vindt het niet storend. De warmte zit vooral aan de onderkant in het midden. Ook voel je wat warmte tussen toetsenbord en muis touchpad.
Het geluid wat uit de speakers komt is natuurlijk de standaard laptopkwaliteit. Niet goed maar ook niet slecht.

Het wireless LAN gebeuren heb ik nog niet echt aan de praat gekregen. Mijn medion desktop heeft ook WLAN en ze zouden elkaar dan toch gelijk moeten zien?? Ik heb helemaal geen ervaring met WLAN. Ga er voorlopig maar vanuit dat het wel werkt en dat het iets is wat ik zelf niet goed doe.

Als ik een dvd film afspeel via windows mediaplayer (versie 9) is het beeld niet geheel schermvullend. Aan alle kanten zit nog een zwarte rand van ongeveer 3 cm. Dit wil ik natuurlijk niet dus moet ik nog uitvogelen. Wel kristalhelder beeld.
Als ik dezelfde dvd afspeel via de acer software is het wel geheel schermvullend maar minder scherp en mooi beeld als via mediaplayer. Iemand een goeie tip voor een dvd afspeel proggie?

Van de week eens een dvd branden om dat uit te testen.

Mijn eerste indrukken zijn dus erg positief. Mijn vorige laptop was een dell inspirion 1 ghz van 4 jaar oud dus deze acer is natuurlijk een hele vooruitgang.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_links.gif
Sites van verkooppunten/prijsvergelijkingen:
De-laptopper
Kelkoo
Tweakers.net Pricewatch
Officiële Sites
Globale site van Acer
Nederlandse site van Acer
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~netvers/TS_GOT/TS_faq.gif
- Is Crystalbrite hetzelfde als TruBright (Toshiba) of X-Black (Sony)? :?
Ja, dit is bijna hetzelfde, alleen, Sony gebruikt 2 backlights. Toshiba en Acer maar 1, dit resulteert wel in een (nog) mooier beeld bij Sony, maar deze heeft daarom ook een (veel) mindere batterijduur.

Dit is mijn eerste topicstart, en ik hoop dat hij een beetje goed is. Als er opmerkingen zijn hoor ik het wel. Made by Horned_Devil

[ Voor 185% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 09-06-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, het antwoord op mijn vraag heb ik dus al gevonden (Ja, maar het heeft wel maar 1 backlight). Maar al met al lijkt er weinig interesse te zijn voor deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Dit komt omdat niemand hem ook heeft, aangezien Intel een leveringsprobleem heeft met de nieuwe sonoma-based Pentium M's ;)

Die harddisk is i.i.g. niet standaard, da's gewoon een 4200rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee oke, maar dat kun je wel veranderen :)

En de Acer TravelMate 8100 is ook nog niet leverbaar.. Dus waarom zijn ze daar wel in volle getalen aanwezig.. Hmm.. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 13-03-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat daar ook actief reclame in de Telegraaf etc. in staat?
Omdat dat model op de frontpage van www.acer.com staat?
I don't know :P

Ze schelen niet erg veel, de AP1694 is het model onder de TM8100 zegmaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja daarom juist..
Het enige verschil (naast de X700) is dat de Aspire (veel) goedkoper is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zie je wel wat over het hoofd,

De TM8100 heeft DDRII en een 15,4" WSXGA+ scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 14:03
net besteld :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze??
Wauw cool man, wanneer krijg je hem binnen?
Je wilt natuurlijk wel een reviewtje posten als je hem binnen hebt he :)

En heb je hem gecustomized? Ander HDtje, RAM?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 14-03-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Ik kan hem morgen halen als het goed is :D Je kon alleen niks customizen...maar dat doe ik zelf wel. Eerst maar even deze configuratie doorspitten en het fenomeen laptop beheersen (8> Het is mijn eerste... (laptop wel te verstaan ;) )

Ik heb hem overigens besteld bij http://acer.shopsatwork.nl/?page=home Tot nu toe bijzonder tevreden over deze zaak. Zowel telefonisch als per mail vriendelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Over snel gesproken...ik kan hem zo ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wauw :D
Ik ben vooral benieuwd naar het scherm :9~ Met dat Crystal Brite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
damn...het ziet er mooi uit :P Ik ben nu alleen aan het kloten om mijn ICS aan de gang te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is nu een actie bij de laptopper! Gratis verdubbeling van het geheugen :) 2x1024 voor 190 euro :Y)

Maar oke, hoe bevalt 'ie?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 16-03-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Jah lekker vlug! En het beeld heeft ook een goede kwaliteit. Het was even een beetje knoeien met WLAN en het netwerk hier...maar het is gelukt :D

Ik zal binnenkort ook nog wel even wat benchmarks draaien...eerst even alles installeren ;) ...wat overigens behoorlijk vlug gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, ik heb de topicstart aangepast, en ik hoop dat hij een beetje naar wens is. Als er opmerkingen zijn hoor ik het wel.

Hoe bevalt de laptop TheMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Anoniem: 118082 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:11:
Nou, ik heb de topicstart aangepast, en ik hoop dat hij een beetje naar wens is. Als er opmerkingen zijn hoor ik het wel.

Hoe bevalt de laptop TheMC?
Ja relaxt, ik krijg alleen die ****bluetooth niet geinstalleerd...hij herkent de bluetooth device niet en dus kan ik dan ook geen drivers installeren. Ik heb al de nieuwe chipset driver erop gezet, maar tot nu toe werkt het niet ... misschien iemand suggesties?

-edit- omg ik had even een dom moment...laat maar :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rogier op 17-03-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139810

Waarom krijg ik een andere prijs te zien bij de-laptopper dan in deze topic wordt weergegeven?

Prijs is:
€1.349,00 (exlusief BTW)
€1.605,31 (inclusief BTW)

Bovenstaande prijs is toch zeker gunstiger dan 1424 Euro exclusief BTW.

*GreetZ*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Nog een verschil met de Travelmate 8100: die heeft wel DVI-uitgang. Best jammer.
Anoniem: 139810 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:54:
Waarom krijg ik een andere prijs te zien bij de-laptopper dan in deze topic wordt weergegeven?
Misschien omdat dat de prijs vorige week anders was, maar vooral doordat de topicstarter voor een snellere harde schijf heeft gekozen.
*GreetZ*
Groeten hoeft niet op GoT :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26327 op 17-03-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Is er veel verschil in de praktijk tussen WSXGA+ en WXGA? Of is dit een verkoopstimulerende term die aanduid dat er wellicht in 1% van de gevallen beter beeld verkregen kan worden :)

Dat crystalbrite lijkt mij in ieder geval wel wat, een soort van Sony Vaio achtige techniek.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 17-03-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327

Anoniem: 14124 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:28:
Is er veel verschil in de praktijk tussen WSXGA+ en WXGA? Of is dit een verkoopstimulerende term die aanduid dat er wellicht in 1% van de gevallen beter beeld verkregen kan worden :)
WXGA is 1280x800 en WXGA+ is 1440x900. Dat is ruim een kwart meer pixels! :9

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 26327 op 17-03-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen bedoelt hij WSXGA+, dat is 1680*1050 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26327 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:02:
[...]

WXGA is 1280x800 en WXGA+ is 1440x900. Dat is ruim een kwart meer pixels! :9
Ja, al blijkt die 120dpi itt 96dpi meer problemen te geven dan goed te zijn. Bijvoorbeeld IE ondersteund niet een andere dpi waarde dan 96 waardoor afbeeldingen niet meeschalen op basis van dpi.

Je kunt dan wel je scherm terugzetten op 96dpi maar als er visueel qua contrast, brightness, en kleuroverloop geen verschil is vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is van WSXGA+ behalve die iets hogere resolutie.

Overall lees ik oa ook van de Dell laptops niets anders als klachten over 120dpi puur omdat alles te priegelig wordt, en daarbij niet scherp meer is. Cleartype doet daar dan niets meer aan.

Nu praat ik over DPI :X maar ik nam aan dat je daarom WXSGA zou nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 17-03-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
theMC heb je de mogelijkheid om dit topic te spammen met foto's?
Maak er even een stuk of 20 :), als je geen host heb dan hoor ik het wel!

En hoe voelt de laptop aan?
degelijk of zwak..
kwaliteit van het scherm..
kan die tegen een stootje..

Alemaal dingen die graat van je wil horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
matinez schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:00:
theMC heb je de mogelijkheid om dit topic te spammen met foto's?
Maak er even een stuk of 20 :), als je geen host heb dan hoor ik het wel!

En hoe voelt de laptop aan?
degelijk of zwak..
kwaliteit van het scherm..
kan die tegen een stootje..

Alemaal dingen die graat van je wil horen :9
Laat ik het zo zeggen...als de technische ondersteuning van de TU loopt te trippen op je laptop...dan zal het wel ok zijn denk ik :)

Hij voelt wel degelijk aan (ik kan vrij lompe buien hebben....en hij is nog niet stuk), kwaliteit van het scherm: ik heb hiernaast een iiyama 19 inch crt staan (vision master pro) en als ik lang werk op de laptop word ik haast scheel als ik even opzij kijk naar de crt :/ Misschien ligt het aan mijn antieke GForce2 GTS 8) maar het laptopscherm is echt heel goed!

Foto's zal ik nog wel even maken en binnenkort plaatsen. Heeft iemand nog requests voor benchmark programma's? Alles is geïnstalleerd en up-to-date, dus ik ben er klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Oh ja...heeft iemand nog wat ruimte om de foto's te hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
TheMC schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:05:
Oh ja...heeft iemand nog wat ruimte om de foto's te hosten?
Zie: matinez

To --> gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Ze zijn onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Received and uploaded...

Horned_Devil;

Edit :
Plaatjes weg gehaald, i.v.m. verkr*chting van de layout..

[ Voor 80% gewijzigd door matinez op 20-03-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Als iemand vanuit een andere hoek een foto wil....u vraagt en ik schiet :*)

[ Voor 69% gewijzigd door Rogier op 17-03-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verrek is Acer gestopt met de smartcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 22:20
Smartcard zit naar mijn weten alleen in de Travelmate serie. Dit is een aspire :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen in de high-end (lees: zakelijke markt gefocuste) TravelMate's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 09:38

FongWan

The Stormrider ...

@ horned devil

Mooie startpost alleen dit klopt niet ...
De laptop heeft heel beknopt een nieuwe Centrino (Sonoma) van 2.0 Ghz. En een X600 met 128 Mb.
Het is een notebook die aan de Centrino platform eisen voldoet en is behoort tot de 2e generatie notebooks van het Centrino platform die de codename Sonoma draagt.

De CPU is een 3e generatie Pentium-M.
1e generatie Pentium-M is de Banias core, deze is te herkennen aan de 1MB level 2 cache en 400MHz FSB.
2e generatie Pentium-M is de Dothan core, deze is te herkennen aan de 2MB level 2 cache en heeft eveneens een FSB van 400MHz.
3e generatie Pentium-M is een upgrade van de Dothan en ook nog steeds bekend onder Dothan, deze is te herkennen aan de 2MB level 2 cache en een hogere FSB, namelijk 533MHz.

Carmel 1e generatie CentrinoCarmel+ generatie 1,5 CentrinoSonoma 2e generatie Centrino
CPUPentium-M Banias core, 400MHz FSBPentium-M Dothan core, 400MHz FSBPentium-M Dothan core, 533MHz FSB
RAMSingle channel DDRSingle channel DDRDual channel DDR2
Chipsetintel 855GM & 885PMintel 855GM & 885PMintel 915GM & 915PM
Graphics interface4x APG4x APGPCI-express
Wirless LANintel 2100Bintel 2200BGintel 2915ABG & Bluetooth

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ matinez & TheMC:
Ik zet de foto's morgen in de startpost! Mijn computer is iet wat gecrashed (hij ging vanmorgen in een herhalende reboot), dus moet ik nog wat programma's installeren (waaronder mijn Nvidia drivers :))

@ FongWan:
Ja je hebt gelijk. Maar als je het nou zo bekijkt: eigenlijk is de Centrino wél nieuw, omdat er een nieuw onderdeel in zit. Daarom is het nieuw. Het is niet helemaal nieuw, alleen één onderdeel. 8)7
Mwa oké, je hebt 100% gelijk, ik verander dit ook wel morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:
Ok ik heb nu alles gewijzigd + foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Zijn er al meer mensen met ervaringen met deze laptop?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112948

Heb hem eindelijk besteld. Klein modje maar. Andere HD (60GB 7200RPM) en 2x512MB. Heb gelijk de Linksys WRT54GS bij besteld. Iemand enige ervaring met deze Router. Volgens de reviews is ie wel aardig. Allemaal via de laptopper en mijn baas betaald.

:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe bevalt je laptop? Of heb je hem nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelyDan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik bezit de 1694wlmi nu zo'n anderhalve maand en ben er zeer tevreden over.
Ik heb 'm overigens standaard.

Enkele + puntjes: :P

-Stanby: 4 en een half uur, wireless aan, bluetooth uit.
-Scherm: Duidelijk.
-Toetsenbord: Even aan moeten wennen, maar typt goed.
-Installatie: Kinderlijk eenvoudig.
-Mobility X600: Goede prestaties een alleskunner.

Enkele - puntjes: :/

-Scherm: Zo'n glimmende toplaag, blijft lastig om buiten mee te werken. 8)
-2200bg kaart van Intel: Er schijnen veel problemen met deze kaart te zijn in diverse notebooks. In de Acer ook wat last van speed drops (niet zo veel als m'n topaz 9600) maar na de installatie van nieuwere drivers van IBM minder drops. (v 9.0.1.21).
-Touchpad: Scroll-buttons werken niet met Firefox, na wat gezoek op het net, de eerdere versie van Synaptics geinstalleerd, probleem verholpen. (v 7.5.7).
-Geluid: Tja, 't is en blijft een notebook, he..?

Gezien de prijs vind ik het nog steeds een topper.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112948

Anoniem: 118082 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:33:
Hoe bevalt je laptop? Of heb je hem nog niet binnen.
Had hem besteld bij de laptopper. Model was op en zou begin deze week weer binnen komen. Vorige week het geld overgemaakt. Kijk ik maandag op de website, blijkt dat ze failliet zijn. Waarschijnlijk kan ik naar mijn geld (€1690) fluiten. Mailtje gestuurd, kreeg als antwoord geen liquide middelen meer bla, bla bla. Ben er echt klaar mee............................

Nooit iets vooruit betalen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 112948 op 05-05-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMFG.. los van het feit dat alles vooruitbetalen natuurlijk niet zo slim is, zou ik die mensen tot het einde van de aarde opsporen en zorgen dat ze betalen :X Maargoed.. stelletje honden... :r /offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 19:14

Pubbert

random gestoord

X700 1692
http://www.snogard.de/ind...2&artikelId=NOTACER-AS192

Ik heb ze al een mail gestuurd of het klopt, nog niets terug eigenlijk

Hier nog 1:

http://salzburg.com.geizhals.at/a146897.html

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 06-05-2005 13:28 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ga er lekker vanuit dat hij dat heeft, de specs én op Acer.nl én in de prijslijst zeggen van niet, denk je dat niemand van Acer dat controleert voor het gepubliceert wordt :z

Maar dan koop je hem toch lekker in Duitsland of Oostenrijk, ben benieuwd of je hem dan ook zo krijgt...

Het staat zelfs op Acer.de dat er een X600 in zit. Zo tweaker-eigen, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 19:14

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelyDan
Het was mij ook al opgevalen, dat in bijvoorbeeld Duitsland, notebooks met betere
specs worden uitgebracht.
Er kleeft naar mijn idee een nadeel aan, de toetsenbord indeling.
Je kunt misschien wel toetsen omwisselen. (Z en Y-toets)
Maar er blijven ook toetsen met umlaut tussen staan.
Opties: Nieuw toetsenbord bestellen, of losse toetsen bestellen, of toetsenbord indeling accepteren.

ahh...of er stickertjes over heen plakken.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasshopperko
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02-2023
ik ben de asus v600 in de gaten aan het houden, maar dit is een veel goedkoper alternatief. Voor het prijsvershil kan je het lekker customizen.

in de pricewatch bij plover systems, is er eentje met een x700 kaart erin, klopt dat?

btw, de laptopper is nu (tijdelijk? ) gestopt, ivm overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelyDan
Ahh..net ff gekeken bij Plover..
(komt m'n 1694 ook vandaan)
Staat inderdaad x700..ik denk dat dat wel klopt..anders ff bellen..

Goede shop trouwens, alles wordt netjes afgehandeld.
Nette prijs ook.. :P

Ik heb 'm weer veel te snel gekocht.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 13:19
ik heb ze al gemaild, het is volgens hun inderdaad een X700 :)

alleen jammer dat ze niet iets van dode pixel garantie hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door marteltor op 18-05-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Das wel goedkoop 1350 Euro!
Kan je het ook een beetje laten aanpassen? Bijv grotere harddisk en meer geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2024
ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop, mijn oog viel in eerste instantie op de 1524 maar aangezien deze nog steeds niet leverbaar is ben ik verder gaan kijken naar een laptop met een x700.
It appears there are indeed Aspire 1694WLMi version with ATI Radeon X700 graphics, see e.g. this link to Acer Norway:
http://www.acer.no/acereu...=12&ctx1=NO&crc=501221098
They list two 1694WLMi versions with different product numbers.
From this Norwegian Acer page (and from several other Acer pages I checked), my interpretation of Acer product numbers for the Aspire 1690 series would be as follows:

LX.A4305.xx Radeon X600 with 64 MB
LX.A4405.xx Radeon X600 with 128 MB
LX.A5305.xx Radeon X700 with 64 MB
LX.A5405.xx Radeon X700 with 128 MB
zoals je ziet zijn er dus meerdere versies van de 1694WLMi uitgebracht en het is dus goed mogelijk dat de x700 specificaties dus daadwerkelijk kloppen.... die van Plover heeft bvb. productcode LX.A5405.030 en dat komt overeen met de hierboven gedane quote :)

Er zijn overigens meerdere webshops die claimen de 1694WLMi met x700 te kunnen leveren (volgens de website)... ik ga me nu dus nog even verder verdiepen in dit type laptop en, waar noodzakelijk, de nodige mailtjes versturen.... een x700 laptop voor het weekend zou mooi zijn ;)

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44528

Vraagje hoe is het gesteld met het scherm van de acer.
Ik bedoel dat op ghosting en kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:55
Ik heb hier nu zoon 2 weken een 1694 met een 128 mb X700 staan en hij bevalt best goed :D.

Ik heb um gekocht bij office centre

Ik heb alleen dat ie wel eens freezed dus ik moet nog eff uitzoeken waar dat vandaan komt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Carstijn schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:06:
Ik heb hier nu zoon 2 weken een 1694 met een 128 mb X700 staan en hij bevalt best goed :D.

Ik heb um gekocht bij office centre

Ik heb alleen dat ie wel eens freezed dus ik moet nog eff uitzoeken waar dat vandaan komt :S
hoe vaak gebeurd dat dan, en wat ben je op die momenten aan het doen?
En kun je ons vertellen hoe lang je op een accu kan werken en iets over het geluidsniveau vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En misschien over hoe het beeldscherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:55
Beeldscherm bevalt erg goed, de spiegel laag kan soms wat vervelend zijn als je in het licht zit. Het scherm is heel erg helder en heeft een redelijk groote kijkhoek, van ghosting of iets dergelijks heb ik nog nix gemerkt.

Van die freezes snap ik echt helemaal nix, eigenlijk geen last van als ik aan het werk ben of zo, maar als de laptop gewoon een tijdje aanstaat/ nix te doen is het in eens plop vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik de acer 1694 ga halen.
Jammer dat het beeld reflecteert maar ja de specs mogen er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje hoe zit het met de grijs op het beeldscherm.
Hier op mijn stage hebben ze een aspire en dat beeldscherm kon een kleurverloop van grijs naar wit niet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KICK iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noem eens een voorbeeld waarin je terug kan zien wat je bedoeld, dan kan iemand het gericht nakijken, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op deze website:http://www.mecal.nl/index.php?id=20&Sid=48
Heb je bij de achtergrond van bijvoorbeeld dit kopje: Mecal stands out thanks to new look
Een verloopje van grijs naar wit.
Deze zag je niet met een goedkope aspire ik weet alleen niet welke.

Ik heb net bericht terug van OBCS. De 1694 word daar niet met X700 geleverd maar met een X600 128mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83396

Dag allemaal,

Ik heb mijzelf inmiddels ook overtuigd om tot aanschaf van een laptop over te gaan :)
Sinds een paar dagen heb ik mij hierin verdiept en weet nu ook zeker dat het een Acer wordt, goede prijs/kwaliteit verhouding en mooi design... Maar nu welke?

Uiteindelijk kom ik op deze uit.. de Aspire 1694 of de Travelmate 4601 [net nieuw heb ik begrepen]. Om toch de knoop door te hakken hier de vragen.... enkele ook algemeen?!

1. Krijg je bij Acer ook echt een originele CD mee van windows? Ik wil namelijk partities maken enzo en dat kan niet met een recovery disk.. bah
2. Hoe snel is een X600 Radeon eigenlijk? Ik speel nu Command and Conquer Zero Hour op een desktop met daarin een GF 5900XT, is dat vergelijkbaar of zelfs sneller?
3. Maakt de laptop volgens jullie veel geluid, warmte?

Ik heb hier en daar info kunnen vinden, maar op deze vragen niet of te weinig.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LX.A4405.008: Aspire 1694WLMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 512MB DDR RAM (2x 256), 80GB HDD, Dual Layer DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X600 128MB, Works, Bluetooth

LX.A5405.030: Aspire 1694WLMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 512MB DDR RAM (2x 256), 80GB HDD, Double Layer DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB, Bluetooth

Bestellen aan de hand van het referentienummer, en dan komt t goed ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
Anoniem: 83396 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:06:
Dag allemaal,

Ik heb mijzelf inmiddels ook overtuigd om tot aanschaf van een laptop over te gaan :)
Sinds een paar dagen heb ik mij hierin verdiept en weet nu ook zeker dat het een Acer wordt, goede prijs/kwaliteit verhouding en mooi design... Maar nu welke?

Uiteindelijk kom ik op deze uit.. de Aspire 1694 of de Travelmate 4601 [net nieuw heb ik begrepen]. Om toch de knoop door te hakken hier de vragen.... enkele ook algemeen?!

1. Krijg je bij Acer ook echt een originele CD mee van windows? Ik wil namelijk partities maken enzo en dat kan niet met een recovery disk.. bah
2. Hoe snel is een X600 Radeon eigenlijk? Ik speel nu Command and Conquer Zero Hour op een desktop met daarin een GF 5900XT, is dat vergelijkbaar of zelfs sneller?
3. Maakt de laptop volgens jullie veel geluid, warmte?

Ik heb hier en daar info kunnen vinden, maar op deze vragen niet of te weinig.

Bedankt!
Hij maakt helemaal niet veel herrie en in de winter is het best lekker als je laptop een beetje warm is :P De hitte zit voornamelijk op het stukje tussen de spatiebalk en het touchpad.

Ik heb verschillende spelletjes kunnen spelen op de laptop en ben er zéér tevreden over. Brothers in Arms bijvoorbeeld gaat vloeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145463

Zou een bezitter van de 1694 met een X700 heel toevallig even de 3Dmark 2k3 en 2k5 scores kunnen posten? Ik ben namelijk geintresseerd in die laptop.

Alvast bedankt,
Yahiko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelyDan
Standaard 1694wlmi met de x600 een score van 3264 in 3dmark 03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SteelyDan schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:27:
Standaard 1694wlmi met de x600 een score van 3264 in 3dmark 03.
Bedankt, ik heb sinds vanmorgen dus de 1694wlmi met een X700, en ik haal standaard 6157 in 3dmark 2003!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
en in 2005?
hoe bevalt de laptop verder? :)

[ Voor 60% gewijzigd door marteltor op 02-06-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:57:
en in 2005?
hoe bevalt de laptop verder? :)
De laptop bevalt me verder prima, mooi helder scherm, razendsnel en erg stil! Ik heb net 2005 gedraait en voor een laptop vind ik het een prima score, 2580.

Kep hem trouwens bij Plover gehaald, prima service bij hun!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 145463 op 02-06-2005 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reflecteert het scherm niet veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het scherm refecteerd niet echt als je er recht voor zit, had het zelf ook erger verwacht. Zodra je er erg schuin voor gaat zitten merk je wel dat hij reflecteerd.

Ben er nog niet mee buiten geweest, dus weet nog niet hoe het is buiten in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142992

ik zit ook heel erg te twijfelen om deze laptop aan te schaffen. heb net de laptopper gebeld. op een 1694 met x700 kaart zit momenteel zo'n anderhalve week levertijd.
Helaas is de laptop niet eerst in hun winkel te bekijken. Ben al vele weken bezig met het zoeken naar een geschikte laptop maar de keus blijft erg moeilijk. ik ben vooral bang dat de degelijkheid zeer te wensen overlaat.

andere modellen die ik op het oog heb zijn asus en sony. mindere specificaties, dat zeer zeker.
belangrijkste voor mij is zo'n mooi glossy scherm. steeds meer merken hebben dit maar de videokaart is altijd weer het grote struikelblok. ik wil vandaag of morgen beslissen. ook ivm de levertijd en het feit dat ik binnen 2 weken een notebook moet hebben ivm werk in het buitenland.

ik ben zeevarende en mijn notebook is mijn mobiel entertainment centre. ik gebuik m voor word, excel, dvd films kijken, games(farcry,wolfenstein), af en toe cd/dvd branden en muziek luisteren(met hoofdtelefoon),

ik moet er een jaar of 3 a 4 mee doen met regelmatig vervoer in het vliegtuig. ik draai altijd op de netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de-laptopper.nl is toch gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja nu je het zegt kan dat wel kloppen ja. maar vandaag heb ik ze gebeld en ik kon bestellen. ze hebben nu wel een nieuwe naam. is het niet zo verstandig om bij deze winkel te kopen?

ik heb ook naar pcsnel in amsterdam gebeld. is dat een betrouwbare winkel?

pcsnel beweerde de laptop in 2 a 3 dagen te kunnen leveren. bij de laptopper duurt het anderhalve week.

morgen ga ik eerst even bij dynabyte langs. dan kan ik de laptop tenminste met eigen ogen zien. en wie weet geven ze wel 300 euro korting. hoef ik dus helemaal niet naar amsterdam te rijden.

edit: heb net in de shop survey gekeken. pcsnel schijnt een uitstekende winkel te zijn. evenals plover uit nieuwegein trouwens. ik denk dat het tussen deze 2 zal gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 142992 op 02-06-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog een belangrijke vraag. hoe kan je zeker weten dat er een x700 kaart in zit ipv een x600 kaart.
ik heb hierboven al notie genomen van de produktnummers. maar op sommige sites zie je wel het produktnummer wat bij die x700 hoort maar als je dan bij specificaties kijkt staat er dat er een x600 kaart inzit.

kan dit een trucje zijn van de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Anoniem: 145463 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 02:45:
[...]

De laptop bevalt me verder prima, mooi helder scherm, razendsnel en erg stil! Ik heb net 2005 gedraait en voor een laptop vind ik het een prima score, 2580.

Kep hem trouwens bij Plover gehaald, prima service bij hun!
Hoe is het toetsenbord? Ik heb een Aspire 2012 gehad en dat was echt huilen met de pet op! Kreeg er gewoon bijna RSI van omdat het keyboard zo ver weg zat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145959

Ik heb hem vorige week bij PCSNEL besteld, binnen 3 dagen in huis.
Product nr. LX.A5405.030 heeft dus zeker een x700 kaart. Ik heb hun doorgegeven dat hun beschrijving niet klopt (staat x600). Ze heben het nu op hun site veranderd.

Toetsenbord bevalt prima, beeldscherm zeer mooi. Geeft wel meer reflectie bij achtergrond licht mAar is niet echt storend. De behuizing lijkt veel steviger dan mijn vorige travelmate 803, dat was een kraakding wat na een half jaar overal scheuren vertoonde... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
die 803 staat daar toch ook om bekend? Als ik zo het een en ander lees krijg ik toch meer vertrouwen in de aspire serie dan de travelmate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit is écht een mooie laptop.
Bij plover.nl is de Aspire 1692 maar 1259 euro!
1024Mb DDRII en X700! :)

Intel Mobile Pentium M 1.7 Ghz 533Mhz FSB
Microsoft Windows Home Edition
15,4" WXGA Crystalbrite
1024Mb DDR II, 2 slots
100Gb 5400rpm Harde schijf
Double Layer DVD-RW
Ati Radeon X700 128 Mb
Li-ion accu
56k modem, Wired & wirless lan
4 in 1 cardreader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn 1694wlmi gehaald bij Plover in nieuwegein, maandag bestelt, woensdag opgehaald. Prima service door de mensen daar!

Als je twijfelt van leverancier, zou ik plover kiezen. Dit omdat ik goede ervaring met hun heb! En deze laptop is echt een topper!

ps: Het toetsenbord is prima te doen =) Typt best fijn vor een laptop keyboard.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 145463 op 04-06-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is wel oké, ik woon in Nieuwegein namelijk! :)
Ik zou het trouwens wel op prijs stellen als een paar mensen even wat foto's en reviews schrijven. Voor hosten kun je me mailen (s.verschuren @ gmail.com)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 04-06-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146020

Al een week in het bezit van de Aspire 1694WLMi en moet zeggen dat ik tot nu nog altijd tevreden ben van mijn aankoop. Toch zit ik met een vragen.
Als ik met de stroom adapter werkt moet ik merken dat mijn ventilator regelmatig aanslaat terwijl ik eigenlijk gewoon maar zit te surfen, is dit normaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wellicht dat de processor niet terugschakelt als je op netstroom zit? Dan zou hij ook warmer worden.

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 04-06-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:13:
Dit is écht een mooie laptop.
Bij plover.nl is de Aspire 1692 maar 1259 euro!
1024Mb DDRII en X700! :)

Intel Mobile Pentium M 1.7 Ghz 533Mhz FSB
Microsoft Windows Home Edition
15,4" WXGA Crystalbrite
1024Mb DDR II, 2 slots
100Gb 5400rpm Harde schijf
Double Layer DVD-RW
Ati Radeon X700 128 Mb
Li-ion accu
56k modem, Wired & wirless lan
4 in 1 cardreader
deze 1692 heb ik afgelopen vrijdag bij plover besteld. hoop m maandag of dinsdag al op te kunnen halen. als ik m binnen heb zal ik er eens een testverslagje van schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hier een desktop van dell (dimension 2400)

specs:

pentium 2,8 GHz
512 mb ramgeheugen
intel 82845 graphics controller
en een cd-rw

al ik een acer 1694 of 1692 koop ga ik er toch veel mee vooruit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Graphics + 600%
Processor +/- gelijk
Geheugen + 120% (door DDR II)
Brander + 200% (Double layer, Dvd-brander)

Ja je gaat er wel aardig mee vooruit :+

Ik vind de prijs trouwens wel echt waanzinnig. Dat dat kan... _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 04-06-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is ook een 1693 WLMI.... maar zie geen verschil in de specs met de 1692? Wie weet hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De '92 heeft standaard 1024 Mb aan boord. De '93 niet. Daarnaast maar een X600, en geen DDR II geheugen.

Als ik goed kijk tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:54:
Graphics + 600%
Processor +/- gelijk
Geheugen + 120% (door DDR II)
Brander + 200% (Double layer, Dvd-brander)

Ja je gaat er wel aardig mee vooruit :+

Ik vind de prijs trouwens wel echt waanzinnig. Dat dat kan... _/-\o_
lol >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehe, ik denk dat je er goed aan doet om deze laptop te kopen.
Ik zelf ben nog aan het sparen. Al duurt het niet lang meer! :)

Ik heb trouwens nog wel een vraagje. Zal ik veel verandering merken of is het ongeveer hetzelfde:
Mijn computer:
- 2,8 Ghz HT
- 512 Mb 400Mhz
- Nvidia 6600 Gt
- 80 Gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
die 5400 rpm hd heeft 8 mb cache, ik weet niet hoe dat met je huidige schijf is.
Verhouding 6600GT <-> X700 mobilty weet ik niet, maar ik denk dat die 6600GT sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo iedereen,

ik heb dus de 1694 wlmi nu ook 1 week in bezit. Tot nu toe erg tevreden alleen 1 probleempje.....
Wanneer ik met de notebook op netspanning werk, dan staat de fan continu aan en dat is na een tijdje best wel irrtitant....
Met het energiebeheer staat de optie fan always on uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen.
Ook als ik in energiebeheer dezelfde instellingen hanteer als dat ik hem op accu gebruik (b.v. lcd verlichting laag, cpu niet op 100%) blijft de fan maar loeien.
Dit kan volgens mij toch niet normaal zijn....
Wat is jullie ervaringen? Of moet ik hem nu al RMA sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145959 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:44:
Hallo iedereen,

ik heb dus de 1694 wlmi nu ook 1 week in bezit. Tot nu toe erg tevreden alleen 1 probleempje.....
Wanneer ik met de notebook op netspanning werk, dan staat de fan continu aan en dat is na een tijdje best wel irrtitant....
Met het energiebeheer staat de optie fan always on uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen.
Ook als ik in energiebeheer dezelfde instellingen hanteer als dat ik hem op accu gebruik (b.v. lcd verlichting laag, cpu niet op 100%) blijft de fan maar loeien.
Dit kan volgens mij toch niet normaal zijn....
Wat is jullie ervaringen? Of moet ik hem nu al RMA sturen 8)7
Tja, ligt eraan wat je op dat moment aan het doen bent he... Als je zwaar aan het gamen bent of andere intensieve applicaties draait moet ie meer processorkracht gebruiken en dat betekent dus dat het apparaat warmer wordt en dus meer gekoeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, zelfs als ik niets doe!!!
dus geen games etc. De cpu usage geeft zelfs iets van 0-5% aan, toch staat de fan continu te loeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140773

Ik heb deze laptop nou al een paar werken en hij is werkelijk te gruwelijk voor woorden op 1 ding na:
Acer power manager is echt het grootste ^%#*&%$* programma dat ik ken.
Ik hoop dat ze hier snel met een update voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145959 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:08:
nee, zelfs als ik niets doe!!!
dus geen games etc. De cpu usage geeft zelfs iets van 0-5% aan, toch staat de fan continu te loeien
Hmm... misschien is er een biosupdate die dit probleem kan verhelpen? Bel anders eens met de Acer helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De helpdesk zegt dat dit heeeeeeeel normaal lijkt te zijn. Echt overtuigend komen ze niet over en ik denk dat dit dus niet normaal is. Dus mijn vraag of er nog meerdere last habben van het feit dat de fan op netspanning continu aan staat.....
Er is nog geen bios update uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145959 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:55:
De helpdesk zegt dat dit heeeeeeeel normaal lijkt te zijn. Echt overtuigend komen ze niet over en ik denk dat dit dus niet normaal is. Dus mijn vraag of er nog meerdere last habben van het feit dat de fan op netspanning continu aan staat.....
Er is nog geen bios update uit...
Ik zou als ik jou was even wachten tot er een biosupdate of fix voor de Acer Manager (ofzo) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 140773 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:14:
Ik heb deze laptop nou al een paar werken en hij is werkelijk te gruwelijk voor woorden op 1 ding na:
Acer power manager is echt het grootste ^%#*&%$* programma dat ik ken.
Ik hoop dat ze hier snel met een update voor komen.
Gruwelijk = dus positief? :) Oke, want ik scrok al.
Hoezo is de power manager kut? Wat is er mis mee dan?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.