Toon posts:

[Ervaringen] Acer Aspire 169x series

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 7.242 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 15:01

janklp

FortyTwo Capital

Kan iemand mij vertellen of dat scherm met die glans nou een echt voordeel is. Ik heb er namelijk echt mijn twijfels bij. Is het jullie bij deze laptop mee of tegen gevallen?

Zijn er trouwens serieus mensen die 4 uur halen op de batterij?

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 24-06-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1692 sinds vanmiddag en ik moet zeggen dat het scherm me idd als eerste opviel, had er al eea over gelezen, het is net een spiegel (je zou je er makkelijk in kunnen scheren :9~ ) maar om het nu als nadelig te bestempelen...nee niet echt.

Als ik eenzelfde foto vergelijk als background tussen mijn 1692 en mijn 17 inch philips 107b3 scherm dan moet ik zeggen dat de 1692 er wel erg uitspringt. Ik zie het dus als een hele vooruitgang.

krijg alleen windows update niet aan de praat (Error number: 0x80244001) oplossing die in het topic hierover gaan werkt niet bij mij...iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Is het een goede laptop om mee naar school te reizen daar te gebruiken etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de stevigheid van de notebook? Iemand al schade gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghanso schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:40:
Is het een goede laptop om mee naar school te reizen daar te gebruiken etc.?
Lijkt mij wel, ik heb er een targus backpack bij gekocht omdat ik hem ook van hot naar haar zal slepen de komende jaren...het snoer van de voeding (lekker compact) is ook wel lang genoeg zodat je met je laptop ook zowat tegen een wcd hoeft te zitten, de accu gaat trouwens ook wel lekker lang mee (3-4 uur)
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:47:
Hoe zit het met de stevigheid van de notebook? Iemand al schade gehad?
Nog geen problemen tot nu toe _/-\o_ na het installeren van bijgeleverde xp home startte hij op met een akelig gepiep (zo'n "help je fan slaat niet aan", of "het geheugen is rot"-nood-piep) weet niet of dat normaal is, maar heb hem maar uit gezet en weer aan gedaan, daarna niks meer van gemerkt. Windows memory dianostic gaf niks aan...alles lijkt zeer vlot te werken...

de adapter wordt wel lekker warm (lees: heet) maar dat schijnt redelijk normaal te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed...

woensdag besteld dus, van te voren nog even gebeld of ie op voorraad was:

ja hoor, vrijdag ophalen, dat is 90% zeker... (meteen besteld dus)

vrijdag orderstatus nog dezelfde als woensdag, ik bellen:

nee is niet op voorraad, we mailen u vandaag nog... niks gehoord verder..

ineens vandaag (maandag) een mail gekregen:
wij kunnen niet leveren met die gratis muis omdat die aktie niet meer loopt ( ??? )
ik had m "kaal" bestelt !!! niks geen muis dus
blijkt dat er ineens weer wel orderkosten bijkomen ook...

is ie niet op voorraad nu? neenee... moeten m nog bestellen, dus niet voor woensdag !!

toen heb ik m maar geannuleerd, nu ergens anders bestellen maar ben een beetje huiverig voor vooruit betalen... dan maar een stukje rijden om m op te halen denk ik

dat was dus "take it now"... voor mij heten ze "take it not" :(

zie onderstaand bericht, sorry maar had die al geplaatst voor ik dacht dat ik deze wel kon editen...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 12:24 . Reden: toch wel binnen ! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:09:
Goed...

woensdag besteld dus, van te voren nog even gebeld of ie op voorraad was:

ja hoor, vrijdag ophalen, dat is 90% zeker... (meteen besteld dus)

vrijdag orderstatus nog dezelfde als woensdag, ik bellen:

nee is niet op voorraad, we mailen u vandaag nog... niks gehoord verder..

ineens vandaag (maandag) een mail gekregen:
wij kunnen niet leveren met die gratis muis omdat die aktie niet meer loopt ( ??? )
ik had m "kaal" bestelt !!! niks geen muis dus
blijkt dat er ineens weer wel orderkosten bijkomen ook...

is ie niet op voorraad nu? neenee... moeten m nog bestellen, dus niet voor woensdag !!

toen heb ik m maar geannuleerd, nu ergens anders bestellen maar ben een beetje huiverig voor vooruit betalen... dan maar een stukje rijden om m op te halen denk ik

dat was dus "take it now"... voor mij heten ze "take it not" :(
Bestel hem dan bij Plover, heeft goede service en je kan (op afspraak) afhalen en daar met pin betalen. Heb ik zelf ook gedaan, om 8 uur s`ochtends zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ga je niet geloven:

heb nog even een mail gestuurd ter bevestiging van mijn annulering...

krijg ik even later van een andere medewerker van "afhaalpunt de Meern" een bericht dat ie binnen is !!

ik bellen of ie er echt wel is en wat de prijs nou is...
ja hij is er... ik ben in de meern en heb m hier voor me
en de prijs daar horen wel orderkosten bij...
o, en wat kost ie nu dan ?
1228 incl
ok (dat is dus zonder orderkosten he :P ) ---> klink wel erg als een zeikerd, maar als ze op de ene order zetten incl en de andere weer zonder orderkosten, en op de site ook... waarom zou je ze dan betalen ?)

Ow, Plover zat ik ook al aan te denken. Maar die kost 1259, daarom gekozen voor TakeItNow !

:*) heb m inmiddels binnen, hij was er dus echt... hoe het allemaal precies zit weet ik niet, weten zij daar ook niet maar lijkt me handig om t in de toekomst iets gestructureerder aan te pakken...

maar goed... eerste indruk is erg goed... batterijduur is wel goed... ben nu een uur of 4-5 afwisselend aan t surfen / instellen / installeren... dat gaat allemaal prima, hij is nu bijna leeg...
en ik ook, dus ik ga plat

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook ben er tot nu toe zeer tevreden over. Draadlozen netwerk werkt perfect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat draadloze netwerk werkt idd prima.... trouwens, als ik kijk in de specs (met EVEREST) dan blijkt dat t toch een giga-verbinding aan kan... dat is toch anders dan op de fabrieksspecificaties ? of staat dat a-tje daar niet voor ? 8)7
overigens is het bereik beter dan met de desktopcompu in huis, die zo'n lange antenne eraan heeft hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Battlefield 2 op de 1692 of 1694? Zo ja, gaarne ook even aangeven hoe de geluidsproductie van de ventilator(en) is (zijn). Twijfel tussen de Dell 9300i en de Acer 1692 of 1694. Indien BF2 goed draait op de Acer is mijn keus snel gemaakt gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik ben van plan de 1694 (LX.A5405.030) aan te schaffen, ik zit alleen met 1 probleem.
Voor de universiteit twente steld men de volgende eis:
De laptop moet een Wireless 802.11a variant kaart bevatten.
Na zoeken op het net, blijkt tot mijn stomme verbazing dat 1% van alle laptops deze a variant heeft.

Mijn vraag:
- Is er iemand die weet of dit op de uni echt nodig is, en zo ja, waar ik de juiste kaart kan bestellen?
- Zijn er mensen die deze laptop bij OBCS besteld hebben? (ervaringen graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil deze laptop ook kopen, maar is de kans aannemelijk dat er na de zomer een prijsverlaging gaat komen op dit model? K heb van de zomer ook een lan-party namelijk en daar zou ik m wel graag willen gebruiken :).

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 28-06-2005 21:20 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
ik denk dat een prijsverlaging er best inzit, hoewel de prijs al wel aan de lage kant is ;)
Iemand answers op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:22:
Iemand ervaring met Battlefield 2 op de 1692 of 1694? Zo ja, gaarne ook even aangeven hoe de geluidsproductie van de ventilator(en) is (zijn). Twijfel tussen de Dell 9300i en de Acer 1692 of 1694. Indien BF2 goed draait op de Acer is mijn keus snel gemaakt gezien de prijs/kwaliteit verhouding.
Bvd.
Ik draai hem op de 1692 opzich draait ie wel redelijk maar niet op al te hoge specs dan.

De ventilator slaat bij mij af en toe aan geluidsproductie ervan is ook niet extreem ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felke schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:14:
Ik ben van plan de 1694 (LX.A5405.030) aan te schaffen, ik zit alleen met 1 probleem.
Voor de universiteit twente steld men de volgende eis:
De laptop moet een Wireless 802.11a variant kaart bevatten.
Na zoeken op het net, blijkt tot mijn stomme verbazing dat 1% van alle laptops deze a variant heeft.

Mijn vraag:
- Is er iemand die weet of dit op de uni echt nodig is, en zo ja, waar ik de juiste kaart kan bestellen?
- Zijn er mensen die deze laptop bij OBCS besteld hebben? (ervaringen graag)
Mocht 802.11A ondersteuning écht zo belangrijk zijn kan je natuurlijk altijd op bijv. www.actiecom.nl een Intel 2915ABG kaartje kopen, die in de allernieuwste Centrino-notebooks zit (zoals bijv. de TM8100-serie van Acer). :)

Dat zijn de kosten nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
kan iemand mij vertellen waarom die 1694WLMI duurder is dan die 1692WLMI?
terwijl de 1692 betere specs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
BAMI schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:17:
kan iemand mij vertellen waarom die 1694WLMI duurder is dan die 1692WLMI?
terwijl de 1692 betere specs heeft.
pfff terwijl ik dit post zie ik inmiddels ook een 1693 versie. wat is hier nu weer het verschil van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topic goed doorlezen helpt wel eens...........

[rml]vwk in "[ Ervaringen] Acer Aspire 1694WLMI"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 09:04
Ik denk er over om voor mijn studie de aces 1692 te kopen. Alleen ik zou graag er een snellere processor inzettten. Kan dit? Is de processor upgradable?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:41:
[...]

Mocht 802.11A ondersteuning écht zo belangrijk zijn kan je natuurlijk altijd op bijv. www.actiecom.nl een Intel 2915ABG kaartje kopen, die in de allernieuwste Centrino-notebooks zit (zoals bijv. de TM8100-serie van Acer). :)

Dat zijn de kosten nou ook weer niet.
Deze kaart moet je dus zelf inbouwen begrijp ik? Is dit te doen voor een on-ervaren laptopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Bij bestprices helpen ze me ook niet, na meerdere malen een mail gestuurd te hebben, en te hebben gebeld (voor 0,20 cent per minuut |:( ) weet ik nog niet of ik deze netwerk kaart kan inbouwen.... (iemand?)

Zodra ik weet of dit mogelijk is (en het antwoord positief is), ga ik over tot bestelling ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Felke op 29-06-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 09:04
Heb een beetje geduld Felke, je mag een topic pas na 24 uur weer kicken.

Wat voor aansluiting bebruikt die netwerk-kaart?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini PCI... als je de antennes maar goed aansluit (lees: hetzelfde) dan is er niks aan de hand, tzelfde als een geheugenmodule vervangen... :)

Sluit je de draden verkeerdom aan heb je geen antenne aangesloten en moet je <1m van je accespoint blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:43:
Mini PCI... als je de antennes maar goed aansluit (lees: hetzelfde) dan is er niks aan de hand, tzelfde als een geheugenmodule vervangen... :)

Sluit je de draden verkeerdom aan heb je geen antenne aangesloten en moet je <1m van je accespoint blijven :P
Zit er aan de onderkant van de laptop dan een deksel ofzo dat ik eraf moet halen? Of moet ik dan de gehele laptop openschroefen.

Uitbreiding / Aansluiting
Beschikbare aansluitingen 1 x netwerk - Radio-Ethernet
Uitwisselbare slots 1 x mini-PCI - type III

[ Voor 47% gewijzigd door Felke op 29-06-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik de laptop eindelijk ophalen! Vorige week besteld bij Hardware Discount, nu maar even hopen dat ik het scherm even kan checken voordat ik betaal...

Nog even een edit:
Ik wil dit weekend de pc formateren. Kan iemand wellicht een lijstje maken met programma's en drivers (van Acer, geluidskaart, de grafische kaart) welke optimaal zijn om vervolgens te installeren? Al diverse postings gelezen dat na een format de laptop sneller is en daarnaast wil ik de schijven wat logischer indelen + XP Pro erop zetten. Alvast bedankt!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik heb een 1692 en ik heb nogal problemen met wireless. Als ik bij een vriend world of warcraft zit te spelen dan kan ik dat hooguit 5 minuten doen of ik krijg een disconnect. Wanneer ik dan bij de status van draadloos lan kijk zit hij op 24 mbit..... Ik moet dan verbinding herstellen doen om opnieuw weer verbinding te krijgen. Ik kan dan weer even aan de gang maar na een klein poosje valt het wireless weer uit. Maar hij heeft ook een acer (1804) en kan gewoon doorspelen zonder dat zijn internet steeds uitvalt. Wat is er mis met mijn wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:47:
Ik wil dit weekend de pc formateren. Kan iemand wellicht een lijstje maken met programma's en drivers (van Acer, geluidskaart, de grafische kaart) welke optimaal zijn om vervolgens te installeren? Al diverse postings gelezen dat na een format de laptop sneller is en daarnaast wil ik de schijven wat logischer indelen + XP Pro erop zetten. Alvast bedankt!
Ook ik ben van plan om de Aspire 1692 aan te schaffen en zou ook graag willen weten welke drivers etc het beste zijn om te installeren. Is het ook mogelijk om drivers na een tijd weer te updaten of ben je dan afhankelijk van drivers die acer zelf uitbrengt?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ik heb vanochtend de:

LX.A5405.030
Acer Aspire 1694WLMi

Besteld bij bestprices, zat erg te twijfelen tussen de 1692 en 1694, maar heb besloten dat het extra geheugen minder belangrijk is dan de pure rekenkracht. (1692 heeft 1024 mb werkgeheugen met 1,7 Ghz centrino, 1694 heeft 512 mb werkgeheugen, maar een 2,0 Ghz centrino).

Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt :9

edit:
Bestprices wenste mij (nadat ik vriendelijk gevraagd had om er een laptop tas bij te krijgen), veel succes om deze laptop te bestellen bij een andere firma, omdat ze niet bereid waren er een gratis laptoptas bij te geven. Ik vind dit hoogst schandalig en klantonvriendelijk :(

[ Voor 28% gewijzigd door Felke op 30-06-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
hoogst schandalig dat je er niks bij krijgt is het natuurlijk niet. Bovendien is best-prices de goedkoopste en zal dus al de minste marge hebben. Hoe langer ik er over nadenk, hoe schandaliger ik het vind dat jij het schandalig vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:57:
Ik heb een 1692 en ik heb nogal problemen met wireless. Als ik bij een vriend world of warcraft zit te spelen dan kan ik dat hooguit 5 minuten doen of ik krijg een disconnect. Wanneer ik dan bij de status van draadloos lan kijk zit hij op 24 mbit..... Ik moet dan verbinding herstellen doen om opnieuw weer verbinding te krijgen. Ik kan dan weer even aan de gang maar na een klein poosje valt het wireless weer uit. Maar hij heeft ook een acer (1804) en kan gewoon doorspelen zonder dat zijn internet steeds uitvalt. Wat is er mis met mijn wireless?

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de 1692 en ik moet zeggen hij bevalt me uitstekend het enige waar ik last van had was ook het regelmatig uitvallen van de (wireless) verbinding.
naar wat zoeken op het internet oa op het forum http://forum.notebookrevi....php?t=11402&page=1&pp=10
zag ik dat er op de site van IBM een nieuwere driver te downloaden was ( ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/1ywc25ww.exe )
Na het installeren van deze driver (ruim een week geleden) is mijn verbinding er niet meer uitgeknalt ook blijft de verbinding rotsvast op 54 Mbit staan.
dus doe je voordeel ermee .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:28:
[...]

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de 1692 en ik moet zeggen hij bevalt me uitstekend het enige waar ik last van had was ook het regelmatig uitvallen van de (wireless) verbinding.
naar wat zoeken op het internet oa op het forum http://forum.notebookrevi....php?t=11402&page=1&pp=10
zag ik dat er op de site van IBM een nieuwere driver te downloaden was ( ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/1ywc25ww.exe )
Na het installeren van deze driver (ruim een week geleden) is mijn verbinding er niet meer uitgeknalt ook blijft de verbinding rotsvast op 54 Mbit staan.
dus doe je voordeel ermee .....
Niet verkeerd, ga ik zeker na de format ook installeren!
Gisteren opgehaald bij Hardware Discount in Amsterdam. Ik mocht helaas niet het scherm checken voordat ik betaald had. Toch maar 'de gok' (zo voelde het toch een beetje) genomen en de laptop ingepakt en al mee naar huis genomen. Tot nu toe geen dode pixel kunnen ontdekken..!
Ik heb er alleen een beetje mee kunnen spelen tot nu toe, vandaag en morgen helaas amper tijd. Ik kan wel zeggen dat ik uitermate blij ben met de aankoop, het scherm is zeer scherp. Wel wat baclight leakage zoals al eerder in dit topic werd gevraagd, maar als je je scherm goed schuin zet heb je daar echt geen last van.
In tegenstelling tot veel andere gebruikers was het voor mij een must om een scherm te kopen met glanzende coating, vind ik uitermate mooi, vooral bij het bekijken van foto's (net alsof je naar een gedrukte foto zit te kijken).

Zondag zal ik de boel formatteren en Windows XP Pro erop knallen. Zoals ik eerder aangaf zou ik nog graag willen horen welke drivers (naast de hier boven genoemde) en welke programma's van Acer jullie adviseren om direct te installeren. Acer power manager (heet die zo) zag er gelikt uit, hopelijk kan ik die gewoon van de bijgeleverde cd installeren en anders even op internet zoeken.
Ik ben overigens van plan om de 100 gb als volgt in te delen: 7 (XP), +/- 25 (program files, enkele grote programma's) en 65+ voor data.
Overigens al erg genoten van de wireless verbinding van de buren.

Zondag of maandag zal ik een uitgebreidere reactie posten, maar tot nu toe uitermate tevreden.
Nu nog een 19" TFT schermpje en dan is de setup compleet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:40

nlboy

Alles kitz?

Weet iemand of er ook een Car Adapter te koop is voor de Acer Aspire 1692?
Want dat zou dan ideaal zijn voor op de boot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
marteltor schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:02:
hoogst schandalig dat je er niks bij krijgt is het natuurlijk niet. Bovendien is best-prices de goedkoopste en zal dus al de minste marge hebben. Hoe langer ik er over nadenk, hoe schandaliger ik het vind dat jij het schandalig vindt :P
Ik heb ze daarna gemaild dat ik alsnog tot bestelling over wil gaan... Maar blijkbaar zijn ze zo geschrokken van mijn on-hollandse gedrag }:O , dat ik hem volgende week maar ergens anders bestel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:21:
[...]

Ik ben ook naar het een en ander aan het bekijken wat er mogelijk is en wordt zo terug gebeld door een winkel die mogelijk een snellere schijf en meer geheugen bij kan plaatsen...als ik meer weet post ik het wel.

Update:

Volgens de winkel (plover) was het mogelijk om een grotere hd en meer geheugen te plaatsen:

1024MB DDR geheugen voor de laptop kost 191 euro incl BTW
Een sneller HD is bv 60GB 7200rpm kost 147,00 euro incl BTW

Maarrrrrr DDRII geheugen kon er niet in (in de 1694 dus). Tevens is de 1694 een model dat weer verdwijnt en is de 1692 een goede opvolger.

Offtopic: de TM1804 die volgens de stats redelijk uber is komt niet voor half-eind juli verwachtten ze....omdat er nog genoeg TM1803 modellen te vinden waren in de schappen.... :?
Waarom is de opvolger goedkoper dan de voorganger? Is een opvolger meestal niet beter, en dus duurder? Op plover.nl kost de acer 1694 1329,- euro en de 1692 1239,- euro? Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met formatteren, dus op zoek gegaan naar drivers en de tools etc:

http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

In de startpost staat dat de accu ongeveer 3 uur meegaat, is dat bij jullie ook zo?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:39:
In de startpost staat dat de accu ongeveer 3 uur meegaat, is dat bij jullie ook zo?
FF zoeken in het topic:
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:21:
*knip*
maar goed... eerste indruk is erg goed... batterijduur is wel goed... ben nu een uur of 4-5 afwisselend aan t surfen / instellen / installeren... dat gaat allemaal prima, hij is nu bijna leeg...
en ik ook, dus ik ga plat
En zie daar, je antwoord :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:32:
[...]

Waarom is de opvolger goedkoper dan de voorganger? Is een opvolger meestal niet beter, en dus duurder? Op plover.nl kost de acer 1694 1329,- euro en de 1692 1239,- euro? Heeft iemand hier een verklaring voor?
een 1694 heeft een snellere processor en daar zit die meerprijs in. Die 1692 heeft voor de rest wel betere specs maar er zit een 1.73 centrino in en dat scheelt gewoon enorm veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees dit:

Geachte mijnheer Moerkerk,

Hierbij reactie op uw aanvraag.

De Aspire 1694WLMi die wij leveren wordt geleverd met een x700 128MB videokaart. De Dvd brander kan zowel + als - branden.
De meerprijs voor 2x 512MB (1024MB totaal) ipv 2x 256MB bedraagd 180 Euro.

Wij vertrouwen hiermee u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Plover Systems B.V.

ze zijn dus goedkoper geworden laatst las ik namelijk dat ze 191 vroegen.

wat ze nu dus aant doen? :S

btw 1694 wlmi met x700 en 1gig. dies gewoon vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

nlboy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:58:
Niemand?

Kan anders iemand het aantal watt, ampere etc. geven die op de Adapter staat? Zodat ik dan weet wat voor om vormer ik moet kopen. Bedankt! :*)

[ Voor 25% gewijzigd door nlboy op 04-07-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
nlboy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:37:
[...]
Niemand?

Kan anders iemand het aantal watt, ampere etc. geven die op de Adapter staat? Zodat ik dan weet wat voor om vormer ik moet kopen. Bedankt! :*)
Als je gewoon bij de auto-onderdelen dealer een "inverter" koopt komt het ook goed. Zo'n apparaat vormt de 12v van de sigaretten aansluiting om naar 220v, maar dat weet je volgens mij wel! (want dat bedoel je volgens mij ook!) :)
Die dingen zijn volgens mij altijd goed genoeg voor een notebook... Die wij hebben gekocht was in ieder geval meer dan genoeg voor mijn vader zijn laptop, een medion pIV 2,8Ghz...
Prijs: +-80,- euro (350watt)

[ Voor 5% gewijzigd door Tije op 04-07-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's nog best prijzig.... wat je ook kan doen is een car-adapter met diverse pluggen kopen, kan je wat meer apparatuur aansluiten en heb je ook niet adapter -> kabel + adapter -> kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ja daar dacht ik ook aan alleen moet ik weten of die voltage van de laptop hoger of lager dan 12v is en wat voor soort stekkertje (groote) de Acer nodig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Niemand?

nlboy schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:58:
Een korte zoektocht had je het antwoord al opgeleverd :Y) . Kijk maar op de site van Acer bij de prijslijsten voor notebooks (exel document) en daar staat een tabblad met accessoires...hieruit blijkt dat er enkel een car/plane adapter te verkrijgen is voor de TM C100/C110 series.
[...]
Niemand?

adapter:

LITEON model PA-1650-02
Input 100-240V~ 1.6A 50-60Hz
Output 19V 3.42 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Bedankt! :*) Helaas moet ik dan maar een omvormer kopen.
Staat er misschien ook het aantal watt op? :)

[ Voor 30% gewijzigd door nlboy op 04-07-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:04:
Bedankt! :*) Helaas moet ik dan maar een omvormer kopen.
Staat er misschien ook het aantal watt op? :)
Hij is 65 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Thnx! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook bellen naar AIS, tel. 010-5913316

Experts op dit gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Jammer dat het beeld zo erg refelecteerd, want ik wil graag de laptop buiten gebruiken.
Daar is zeker geen oplossing voor?

[ Voor 210% gewijzigd door nlboy op 06-07-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
nlboy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:27:
Jammer dat het beeld zo erg refelecteerd, want ik wil graag de laptop buiten gebruiken.
schuurpapier :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:27:
hint: 8)

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

:> Goed idee.
Zou dat werken met mijn replica-bril? (8>

[ Voor 124% gewijzigd door nlboy op 06-07-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
het zou me niet verbazen dat wanneer je een bril op zet met polarisatiefilter dat de weerspiegeling weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:49:
lees dit:

Geachte mijnheer Moerkerk,

Hierbij reactie op uw aanvraag.

De Aspire 1694WLMi die wij leveren wordt geleverd met een x700 128MB videokaart. De Dvd brander kan zowel + als - branden.
De meerprijs voor 2x 512MB (1024MB totaal) ipv 2x 256MB bedraagd 180 Euro.

Wij vertrouwen hiermee u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Plover Systems B.V.

edit: knip, plak
Plover emailde mij dat deze laptop niet meer verkocht werd, en dat de 1692 de opvolger was. Ook mailde bestprices mij dat ze deze laptop niet meer verkopen!!
Waar kan ik deze laptop nog halen voor een normale prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe zit het met de mic uitgang. Eerder in dit topic 2 reacties gelezen dat de output erg zacht is. Kunnen meer mensen dit bevestigen of ontkrachten? Ik denk eraan om deze laptop over een maandje aan te schaffen, maar als de mic output te zacht is heb ik er niks aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven- schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 01:41:
Hoe zit het met de mic uitgang. Eerder in dit topic 2 reacties gelezen dat de output erg zacht is.

Kunnen meer mensen dit bevestigen of ontkrachten? Ik denk eraan om deze laptop over een maandje aan te schaffen, maar als de mic output te zacht is heb ik er niks aan. :)
Geluid van de laptop over de speakertjes is inderdaad erg zacht. Als ik mijn Logitech surround set echter aansluit op de koptelefoon uitgang, dan is ht geluid zeer zuiver en hard.
En de microfoon aansluiting is goed te noemen, eergisteren nog geskyped en dat ging zeer goed via headset. Microfoontje zelf weet ik alleen helaas niet.

De laptop overtreft in ieder geval mijn verwachtingen. Morgen wordt de Xerox 19" tft afgeleverd die ik icm met de laptop ga gebruiken. Ik wil in ieder geval nooit meer een laptop zonder reflectie, dit is echt ideaal voor foto's bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand schoonmaak tips voor het scherm van de 1692?
En de microfoon aansluiting is goed te noemen, eergisteren nog geskyped en dat ging zeer goed via headset. Microfoontje zelf weet ik alleen helaas niet.
Werkt perfect als je er 50 cm vandaan zit hoort de beller je nog perfect.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort de aspire1692 aan te schaffen. Ik wil de hdd opnieuw partitioneren en winxp pro erop zetten. Heeft iemand hier ervaringen mee? Graag zou ik willen weten welke componenten van deze laptop winxp pro zelf herkent en installeert (beter gezegd, welke componenten niet). En hou zit het met de drivers voor de videokaart? Ben ik afhankelijk van updates die Acer zelf uitbrengt voor de x700?

Als laatste zou ik graag wat advies willen over een eventuele extra pixel garantie. Raden jullie dit aan of is de kans op een dode pixel tegenwoordig erg klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Je kunt gewoon de driver van www.ati.com downloaden (volgens mij). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:02:
Ik ben van plan binnenkort de aspire1692 aan te schaffen. Ik wil de hdd opnieuw partitioneren en winxp pro erop zetten. Heeft iemand hier ervaringen mee? Graag zou ik willen weten welke componenten van deze laptop winxp pro zelf herkent en installeert (beter gezegd, welke componenten niet). En hou zit het met de drivers voor de videokaart? Ben ik afhankelijk van updates die Acer zelf uitbrengt voor de x700?

Als laatste zou ik graag wat advies willen over een eventuele extra pixel garantie. Raden jullie dit aan of is de kans op een dode pixel tegenwoordig erg klein?
Bij mij was dit echt een ramp. Ik heb eerst de normale automatisch setup gedaan (waarbij acer de software installeert). Vervolgens direct geformateerd, partities ingegedeeld zoals ik wilde (8 voor XP, 20 voor Program Files en de rest voor data). Win XP Pro geinstalleerd. Hij herkent dus echt niets, zo ongeveer. Van netwerkkaart tot en met grafische kaart. De link die ik een aantal posts terug heb geplaatst (van de officiele website van Acer) werkt gedeeltelijk. Het vreemde was dat ik internet nog steeds niet aan de praat kreeg, terwijl ik bij mn normale pc na de pro install deze alleen hoefde aan te sluiten op het netwerk.
Na een dag prutsen heb ik het opgegeven, en besloten om toch de standaard XP home van acer te installeren. Tot mijn vreugde zag ik dat de partities bleven zoals ik wilde (reken er wel op dat je voor de XP Home van acer ongeveer 8 a 10 gb mag uittrekken, moest deze nog wat vergroten).
Hij draait nu als een zonnetje!

Als je echt voordelen van Windows XP Pro ziet kun je het uiteraard alsnog proberen, ik denk dat er menig iemand op dit forum toch wat handiger is als ik ben. Toch ben ik uitermate tevreden met hoe ik nu alles heb draaien.

Nog een vraag van mijn kant: hebben jullie het boot wachtwoord ingesteld? Ik zag in een ander topic dat er bij een Toshiba een bericht kon worden genoteerd, dat werd getoond bij 3x foutief wachtwoord. Zoiets van "Deze notebook is gestolen. Please contact me @ 0612345678, bla@bla.nl". Is dat ook mogelijk in te stellen met de Acer software? Ik heb dit nog niet kunnen ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:02:

Ik heb zelf een dode pixel op mijn aspire 1692 (en een kapotte videokaart die ik na mijn vakantie laat repareren :'() Ik zelf heb windows xp pro erop gezet nadat ik hem kreeg, maar die herkende haast geen hardware, maar de drivers kan je dus allemaal van de acer site zelf halen. Ook zitten er recovery cd's bijgeleverd waarmee je je laptop weer in orginele staat (windows xp home met alle bijbehorende software) kan herstellen, wat ik dus ook gedaan heb.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel hoop geeft mij dit toch niet hoor. Ik heb namelijk windows professional nodig om een bepaald programma te laten draaien. Nuja, we gaan de pc normaal niet formateren maar gewoon de xp home updaten naar profesional. Heeft iemand dit al geprobeert?

Ik moest de laptop normaal al dinsdag hebben, maar er was schade aan door transport. Dusja afwachten geblazen. Ben wel ongelovelijk slecht in wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

heb sinds vanmorgen ook de 1692 en net winxp pro erop gegooid, alles werkt inmiddels, alleen ff lastig dat de netwerk kaart het in het begin niet doet. heb de netwerk drivers op cd gebrand en daarna de rest met de laptop zelf gedownload.
nu rest enkel de X700 nog, waar ik nog die mod om gewone catalysts te gebruiken voor wil hebben, zodra ik die gevonden heb werkt alles dus..

ik heb de drivers hier vandaan btw:
http://www.acer.com.sg/su...egory_=Windows+XP+Drivers

/edit
de mod tool voor de vid-kaart kan je hier halen:
http://www.driverheaven.net/patje/

viel me trouwens ook op inderdaad, slot-in drive is leuk, maar geeft wel behoorlijk mee als je er een beetje in knijpt..

[ Voor 21% gewijzigd door lange op 09-07-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer vreem allemaal. Ik heb na een eerste installatie van XP home ook de Pro erop gezet. En die herkende wel alle hardware. Het enigste wat ik moest doen was de drivers installere vanop de cd. Maar hij maakte verbinding met het internet en vond de videokaart en cardreader enz. ...

Spijtig genoeg heb ik heb mijn Aspire 1692 na een week al moete terugsturen naar Acer wegens een slecht werkende dvd-drive. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
na meerdere bestelacties (en zoekacties), heb ik nog geen winkel gevonden die de 1694 leverd.
De 1692, is naar mijn mening langzamer (overall performance, correct me if i'm wrong).
Is er iemand die weet waar ze de 1694 wel verkopen.
Graag ook mening over keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is echt niet langzamer hoor.
Alleen de processor is langzamer.
Bij de 1692 komt er dan bij dat hij DUBBEL zoveel werkgeheugen heeft, en dus gewoon sneller werkt en beter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Hier zijn een aantal webwinkels die de 1694 verkopen: pricewatch: Acer Aspire 1694WLMI (P-M 760; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)
4Launch heeft die bijvoorbeeld nog op voorraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag mijn 1692WLMi en het is een echte aanrader, vooral de X700 doet goed zijn werk. Voor mij gaat dit vooral om 3D modelling, waar natuurlijk het 1024MB RAM goed van pas komt
Ik vind het ook cool dat het niet met dvd lade is maar met zo een gleuf

Werkt zeer vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na veel rondkijken/zoeken ook besloten voor deze laptop te gaan :) Wat mij alleen enige zorgen baart is de garantie afhandeling, ik lees hier echt gruwel verhalen van mensen die hem gewoon maanden kwijt zijn :{ Daar ik hem vooral aanschaf voor gebruik bij een HBO opleiding kan ik dit echt niet gebruiken, is het echt zo slecht met Acer qua garantie of is dit meer een uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In feite heb ik dezelfde vraag als Bush hierboven, plus daarbij de vraag of er mensen zijn die de 1692 (of de 1694) gebruiken icm linux. Ik heb nog geen ervaring met linux maar dat is geen probleem, ik wil al een tijdje over gaan stappen. Ik kon wel positieve ervaringen vinden van andere Acers, maar niet van dit type.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huh?
Is deze laptop met zo'n gleuf ipv een lade?
Op de foto's staat hij toch met een lade?

Cool!! Ik dacht dat alleen de 5024 (Turion) zo'n gleuf had, maar dit is veel blitser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:38:
Ik heb na veel rondkijken/zoeken ook besloten voor deze laptop te gaan :) Wat mij alleen enige zorgen baart is de garantie afhandeling, ik lees hier echt gruwel verhalen van mensen die hem gewoon maanden kwijt zijn :{ Daar ik hem vooral aanschaf voor gebruik bij een HBO opleiding kan ik dit echt niet gebruiken, is het echt zo slecht met Acer qua garantie of is dit meer een uitzondering?
Denk dat je geluk moet hebben , of ze het part wat ze nodig hebben , hebben liggen .
Wat ik vorige week begreep ( die van mij lag er toen al 1 1/2 week voor een defect mobo )
is dat ze 2x in de week parts krijgen , en that`s it .
Het antwoord was dan ook dat ik pech had want het mobo was besteld , maar nog niet binnen .
Ik vind dat een slechte zaak , mag toch aannemen dat je als repair afdeling / bedrijf toch minstens 5 x scherm / mobo / batterij etc op voorraad heb liggen .
Geen wonder dat de rma horror verhalen zo alom aanwezig zijn hier .
Ik ga morgen maar weer eens bellen en kijken of de boom een beetje door elkaar te schudden valt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, das wel slecht ja. Maar ja, 2weken zou ik nog mee kunnen leven, 2mnd is een ander verhaal :X Ik lees op GoT echter ook verhalen van mensen die hem in een week terug hebben. Wat je al zegt, moet een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Ik heb eindelijk ook de 1692!
Wat een super mooi ding (vergeleken met mijn ouder laptop)! 8-)

Alleen 1 probleem...kan mijn eigen draadloos netwerk niet vinden.
Terwijl hij wel de buren en omgeving ziet.
Wat kan ik misschien fout hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt geen probleem met draadloze netwerken te vinden hoor. Gewoon zoeken naar netwerken en je vind ze allemaal.

Nuja ik ken er niet echt veel van. Maar van lezen weet ik wel dat bv het SSID kan verstopt worden, zodat het netwerk niet te zien valt door de mensen die niet weten dat het er is

Of misschien dat het MAC adres van uw laptop geblokkeert staat ofzo. Maar ik zeg het, ik ken er niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Bedankt!
Ik heb het al gevonden. De channel van mijn netwerk stond op 12 en dat was te hoog voor de laptop.
Nu staat ie op 5 en vind de laptop het netwerk meteen. :)

Ik ben zeer tevreden met de laptop tot nu toe!
Zeer mooi en scherp beeld en ook vrij snel. 8-)
Zo even Far Cry proberen. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 12-07-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een 1692 maar sinds vanavond geeft hij een groene lijn van boven naar beneden door het scherm. Het ligt niet aan windows want je ziet de lijn direct al als je de laptop aanzet en in iedere omgeving. Wat ik ook doe of probeer, hij gaat NIET weg. Het is heel erg vervelend. Weet iemand wat dat zijn kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Er zit toch Bluetooth in de 1692?
Als ik op de knop aan de voorkant druk zegt ie "Geen Apparaat".
En op internet kan ik geen drivers vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft ook geen bluetooth :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Lol en dan zo'n knop aan de voorkant met bluetooth... :X
En op de site staat duidelijk een Bluetoot logo: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1173526107

Bij de Technical specifications staat:
Wireless PAN: integrated Bluetooth®
(depending on model)
Wat betekent dat?

[ Voor 93% gewijzigd door nlboy op 13-07-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en in de specs staat het er niet bij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:35:
Ja, en in de specs staat het er niet bij :z
Wat een stelletje....*****!
Maar ja gelukkig heb ik een Bluetooth Dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
nlboy schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:32:
Lol en dan zo'n knop aan de voorkant met bluetooth... :X
En op de site staat duidelijk een Bluetoot logo: http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1173526107

Bij de Technical specifications staat:

[...](Depending on model)[...]

Wat betekent dat?
Dat betekent 'afhankelijk van model'. De 1694 heeft wel integrated bluetooth, de 1692 niet.

[ Voor 6% gewijzigd door VanRoyal op 13-07-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volumius schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:45:
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een 1692 maar sinds vanavond geeft hij een groene lijn van boven naar beneden door het scherm. Het ligt niet aan windows want je ziet de lijn direct al als je de laptop aanzet en in iedere omgeving. Wat ik ook doe of probeer, hij gaat NIET weg. Het is heel erg vervelend. Weet iemand wat dat zijn kan?
Denk dat je videokaart kapot is.... kan geen andere conclusie trekken ben ik bang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Mmm oke. Konden ze wel even bij het logo zetten voor welke model dat geldt. :)
Maar bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gistermiddag ben ook ik een trotse eigenaar van de 1692. Tot nu toe zeer tevreden. Far Cry met settings op high speelt prima. Ben alleen nog een beetje onzeker over het opnieuw installen van winxp pro. Wanneer ik de C: partitie formatteer en ik installeer winxp pro, is het daarna nog mogelijk om met de recovery disks eventueel terug te gaan naar winxp home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ik heb de 1692 bestel, en ben van plan een andere netwerkkaart erin te bouwen (zodat ik 802.11a netwerk heb.)
Is het ook mogelijk bluetooth er in te bouwen zodat het knopje voorop werkt :p? (waar kan ik het bestellen, en hoe moelijk is het inbouwen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
En hier nog een nieuwe trotse bezitter van een 1692!! :)

Vandaag gehaald bij MM in Zoetermeer. Ze hadden dr net 2 en ik was alweer de 2e. Ze gaan dus snel... ;)

Zit nu beetje alles in te stellen. Vooral de Anti-Virus vind ik even heel belangrijk voordat ik het i-net op surf. Het draadloos netwerk was al wel direct gevonden.

Ik kan totaal nog een ervaringen posten behalve over 't scherm. Wat een juweeltje zeg!!! Echt bizar mooi!! 8) Nu maar hopen dat t in de zon ook nog een beetje te pruimen is...

Nou, ik ga weer lekker verder vogelen. Jullie horen snel van me :>

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Felke schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:07:
Is het ook mogelijk bluetooth er in te bouwen zodat het knopje voorop werkt :p? (waar kan ik het bestellen, en hoe moelijk is het inbouwen?)
Waarom al die moeite doen terwijl je voor een paar tientjes al een prima klasse 1 dongle hebt? Lijkt me beetje onnodig dus...

Trouwens, ik heb dezel flap dus sinds gister, maar waar zit dat BT-knopje dan? Ik kan 'em niet vinden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Aan de voorkant. :P
1e knop: Bluetooth
2e knop: Wireless Lan.

Nou Far Cry...WOW wat is ie toch mooi op de Laptop! _/-\o_
Alles kan met gemak op Very High ingestelt worden en de hoogste resolutie! 8)

[ Voor 53% gewijzigd door nlboy op 14-07-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
De bestelling is rond, en de laptop verzonden ;)
Volgens plover zat de wireless op het moederbord, mijn eerdere plannen om de wireless kaart te vervangen vervallen dus.
Dan maar een 3com kaartje (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar natuurlijk zit hij op het moederbord, maar dan kan je er nog bij. Zo wireless is dat ding nou ook weer niet :+

Ga nou op mn advies af, en koop die 2915ABG, dat werkt gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ik ben sinds vandaag de troste eigenaar van de 1692WLMi, en wat een scherm! _/-\o_
Dank aan plover dankzij de zeer snelle levering :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zoooo, we zijn nu een paar daagjes verder :)

Moet zeggen dat de 1692 nog zéér goed bevalt, al heb ik er nog niet zo gek veel mee gedaan. Het scherm blijft iig een toppertje :9

Wel even 2 "mindere" dingen:

- Ik vind 'em aan de onderkant toch wel erg warm worden. Ook als ik de CPU op "medium" of "low" heb gezet dan blijft de flap een behoorlijke hitte produceren. Dacht dat dat met een Centrino door 't "speedstep" gebeuren niet/minder zou voorkomen...

- Ik heb problemen met Windows-update. Volgens de update-site issie niet (meer) geregistreerd. Als ik op de knoppen klik om dat te doen dan kom ik uiteindelijk bij t begin van t menu van Windows-update uit. Dan begint t gedonder weer vrolijk opnieuw :X Meer mensen ervaring mee..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat warm worden is vrij " normaal " zit hier nu met een Latitude D800 ( mijn 1692 ligt al 3 wkn bij acer voor een mobo replacement :( ) en die heeft dat ook .

Werk vrij veel met laptops , en tot nu toe heb ik er nog geen 1 gezien die niet redelijk warm word aan de onderkant .

Het is natuurlijk niet alleen de cpu die de warmte produceert maar de gpu , hdd en mem etc. ook en die moeten door een relatief klein opervlak afgevoerd worden .

Dat met windows update had ik ook , zowel met pro als home .
Clean install helpte niet , een half uur later het nog een keer proberen wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal dagen nog steeds erg tevreden over de 1692. Er is slechts een enkel minpuntje. Af en toe loopt de notebook geheel vast zonder enige reden. Dit gebeurt op verschillende momenten, de ene keer start ik een spel (ut2004) waarna de notebook geheel vastloopt, een andere keer start ik winamp of i-explorer. Hebben meer mensen hier last van, of weten mensen mss wat de oorzaak is en hoe het verholpen kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Ik heb dat ook, af en toe slaat ie compleet vast, en na 10 seconden wachten doet ie het weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het daar aan ligt , maar bij mij begon het ook met zomaar vastslaan .

Zowel onder high load als onder gewoon i-netten .
Na een 2 dagen begon het steeds meer te worden , tot die op een gegeven moment
alleen nog maar uit gezet kon worden , om vervolgens voor 10 minuten niet meer te willen
opstarten .

Om je kosten van een telefoontje te willen te besparen , zijn dit de basic vragen die je gaat krijgen als je de hell(p) desk gaat bellen :

Heeft u hem zonder accu geprobeerd op het moment dat de nbk vast slaat , zo nee zou u dat willen proberen , en daarna terug bellen als het weer voorkomt ?
Heeft u een virus ?
Heeft u spyware ?
Heeft u de software al overnieuw geinstalleerd met behulp van de recovery cd`s ?
Dit heb ik 3x moeten doorlopen eer ik iemand kreeg die wat meer wist dan zijn standaard vragen lijstje .

Ik hoop voor jullie dat het niet aan het mobo ligt net als bij mij , want zie hierboven maar die van mij ligt er al 3 weken , en een vrijdag vertelde ze vrolijk dat de parts nog steeds niet binnen waren .
Toen een paar iets minder nette woorden gebruikt , hielp ook niet , moet nu nog terug gebeld worden door een chef .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
Ik wou deze laptop erg graag kopen, maar nu ik zoveel reacties heb gelezen dat hij zo veel problemen geeft ga ik denk ik toch maar op zoek naar een andere laptop... De Asus A6Va lijkt me een goede 2e optie!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.