[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Het is idd een beetje vreemd dat er alleen updates verschijnen voor de Deluxe versie en niet voor de non-Deluxe versie... :/

Alleen daarom al zou ik aanraden om voor die 20 euro meer de Deluxe versie te kiezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39
Weet iemand hoe ik dat gebrabbel tijdens het opstarten (Hi, i'm the artificial intelligence...blahblah..) uit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

gewoon in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
coob schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:22:
Weet iemand hoe ik dat gebrabbel tijdens het opstarten (Hi, i'm the artificial intelligence...blahblah..) uit kan krijgen?
Als het enabled is in je BIOS, werkt het alleen met je onboard geluidskaart natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:39
In het bios staat het uit maar "ze" blijft maar lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 125150 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:20:

Bij mij draaien ze max 250 stabiel, en ik hoor zelfs geruchten dat het niet gefixt kan worden met een bios.

Want er zijn wat borden in omloop met nieuwe reversie en die kunnen wel 280 2-3-3-5-1T

ssjjeeheejt.. :(

Mijne loopt ook op 250..
Maar het rare eraan is dat wanneer ik 10*250 met mem divider 199 wel werkt.
En 9*300 met mem divider op 166 niet wil..

edit: welke borden zijn dat trouwens?
Wie weet vanaf welke datum deze nieuwe mobo's zijn gemaakt? Ik heb er namelijk nu een in bestelling, en misschien wacht ik dan wel even, omdat ik dat wel een betere krijg....

sorry AazimAmin, ik krijg geen quote in quote :/

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 14:07
spk2go schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:08:
[...]

Wie weet vanaf welke datum deze nieuwe mobo's zijn gemaakt? Ik heb er namelijk nu een in bestelling, en misschien wacht ik dan wel even, omdat ik dat wel een betere krijg....

sorry AazimAmin, ik krijg geen quote in quote :/
Het schijnen nog test mobo's te zijn uit de UK, mss heb jij geluk

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Epitome schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:14:
Het is idd een beetje vreemd dat er alleen updates verschijnen voor de Deluxe versie en niet voor de non-Deluxe versie... :/

Alleen daarom al zou ik aanraden om voor die 20 euro meer de Deluxe versie te kiezen! :)
Tja, dat hadden jullie mij 2 weken geleden ook mogen vertellen ;)
maargoed buiten het bios gedoe om is het een fijn bordje

De layout is echt lekker... hij ziet er ook nog eens vet uit...
maar de NB cooler is kut
maar dat is bij alle mobos zo, tenzij ze passief gekoelt zijn (ik houd nogal van ultieme stilte in mn pc)

Of ie lekker overclockt........ tja ik weet het niet, ik heb in deze bios niet eens een PCI lock...
dus voor mij is het afwachten (en de boxed cooler die ik nu nog heb is niet geweldig onder stressed temps...
ik ben aan hte wachten tot ik WC kan betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Cyrus The Virus schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:04:
[...]

ik denk wel dat ze deze week met nieuwe bios komen of het dan ook gefixt is weet ik niet. Als het niet gefixt is begin ik toch wel te twijfelen of het ooit goedkomt
Ik heb er nu al weinig vertrouwen meer in, als je al bij bios versie nummer 1007 bent aangekomen zonder zo'n groot probleem te fixen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

OMX2000

By any means necessary...

sjakietrekhakie schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:00:
[...]

Ik heb er nu al weinig vertrouwen meer in, als je al bij bios versie nummer 1007 bent aangekomen zonder zo'n groot probleem te fixen....
Misschien vinden ze het bij asus niet zo belangrijk? Als dit aan het licht was gekomen bij HardOCP of Anandtech dan denk ik dat ze een stuk meer hun best zouden doen om de problemen op te lossen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Na een bios update (van 1005 naar 1006) omdat mn systeem bleef "freezen" ineens een probleem: hij gaat door zn post, ziet een raid array > healthy volgens bios maar zodra deze aangeroepen moest worden > reboot.

Ik heb 1007.002 erop gezet, mocht niet baten. Toen een IDE schijf erbij gezet, winxp erop installed toen de mobo drivers installed en toe gaf ie aan dat er een schijf uit de array was. winxp zette hem erin en ineens was mn systeem weer de oude. IDE eruit gehaald en het werkt weer. Voozichtig zijn dus met bios updates als je boot vanaf je raid!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 22:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu op mn videokaart zon Silencer gezet. Alleen komt deze wel errug dicht bij de nortbridge fan.
Maakt dit uit of valt t wel mee? En misschien zijn hier ook mensen die zoiets hebben en deze koeler een beetje aangepast hebben?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133816

een linkje uit het, Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 6 link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_viper schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:48:
Ik heb nu op mn videokaart zon Silencer gezet. Alleen komt deze wel errug dicht bij de nortbridge fan.
Maakt dit uit of valt t wel mee? En misschien zijn hier ook mensen die zoiets hebben en deze koeler een beetje aangepast hebben?
Welke silencer hebje?

En is deze beter dan de Zalman VF700-Cu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 22:50

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Anoniem: 125150 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:17:
[...]

Welke silencer hebje?

En is deze beter dan de Zalman VF700-Cu..
Silencer 6 (rev2) voor mn 6600 GT.
En ik weet niet of hij beter is maar ik heb in idle 5 graden minder en full load wel 16.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 05:10
Als ik opstart dan komt eerst de bios dan de RAID. Kan ik het ook zo instellen dat mijn pc de RAID niet meer opstart? Ik gebruik toch geen RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Res-q

Redder in nood?

In je bios de onboard raid controller uitschakelen? First boot device instellen op je P-ata schijf?

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
1007-003 is uit ga hem meteen testen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Res-q

Redder in nood?

Ah, mooi :) is er een changelog oid? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

master_viper schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:27:
[...]

Silencer 6 (rev2) voor mn 6600 GT.
En ik weet niet of hij beter is maar ik heb in idle 5 graden minder en full load wel 16.
Mooi die ga ik ook halen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921

ff voor de non-deluxe gebruikers onder ons..is dat probleem met die nvidia networkingcontroller al es opgelost, dat probleem dat ie naar verloop van tijd een bsod gaf?
en verder.....begin echt bedroeft te worden over de bios ondersteuning van de non-deluxe echt ongelovelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 22:51
had me ook aangemeld op een soort forum van de Asus website om daar wat te proberen uit te zoeken, maar krijg alleen maar vierkante blokjes i.p.v. letters ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

Heeft iemand een oplossing voor die fan van mij die 8000 toeren maakt op mijn deluxe, die chipsetfan, hoort dit zo? en waarmee kan ik em lager laten lopen? (speedfan en pc probe werken neit).

Ik heb nog wel een zalman chipsetcooler thuis liggen, maar die is half afgezaagt, (zat in een MSi K8N Neo2 plat + 6800). zou dat ook nog kunnen werken? de chipset word 29 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 16-03-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 27921 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:44:
ff voor de non-deluxe gebruikers onder ons..is dat probleem met die nvidia networkingcontroller al es opgelost, dat probleem dat ie naar verloop van tijd een bsod gaf?
en verder.....begin echt bedroeft te worden over de bios ondersteuning van de non-deluxe echt ongelovelijk!!!
Tja ik vind dit echt ongeloofelijk!
ik heb bijna 3 jaar terug een A7V333 gekocht van asus, altijd lekker veel en goede biosen voor...
koop je nu een Nforce4 SLI bord...
redelijk iets voor tweakers, qua opties een beetje top of the market.... en dan is er geen support.
Echt ongelofelijk slecht!
Ik heb niet eens pci lock! WHAARRR
135 euro betaal je dan...

Ik ga binnenkort even mailen hoor, want ik vind dit echt te triest voor woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27921

ixl85 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:58:
[...]

Tja ik vind dit echt ongeloofelijk!
ik heb bijna 3 jaar terug een A7V333 gekocht van asus, altijd lekker veel en goede biosen voor...
koop je nu een Nforce4 SLI bord...
redelijk iets voor tweakers, qua opties een beetje top of the market.... en dan is er geen support.
Echt ongelofelijk slecht!
Ik heb niet eens pci lock! WHAARRR
135 euro betaal je dan...

Ik ga binnenkort even mailen hoor, want ik vind dit echt te triest voor woorden...
ja het is belachelijk....maar weet jij een oplossing voor die nforce netwerkkaart? draait ie bij jouw wel lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:25
pascaldv schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:49:
had me ook aangemeld op een soort forum van de Asus website om daar wat te proberen uit te zoeken, maar krijg alleen maar vierkante blokjes i.p.v. letters ...
dan zijn de letters van een lettertype die jij niet geinstalleerd hebt. misschien chinees/japans/koreaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 27921 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:01:
[...]

ja het is belachelijk....maar weet jij een oplossing voor die nforce netwerkkaart? draait ie bij jouw wel lekker?
nee ik heb dit probleem...
[rml]ixl85 in "[ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."[/rml]

echt te maf voor woorden... snap dus echt niet waar dat vandaan komt...
Zoiets heb ik nog nooit mee gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Cyrus The Virus schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:23:
1007-003 is uit ga hem meteen testen
En .....?

PS: Ja, ik ben ongeduldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*edit* even wat spit werk door deel 4 + 20 pagina's doorzoeken doet wonderen :Y)

sorry voor al het ongemak :P

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 16-03-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Res-q schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:24:
Ah, mooi :) is er een changelog oid? :)
1T probleem niet gefixt, wel is er nu onder SLI config. een optie om in te stellen of je 1 of 2 videokaarten wilt gebruiken. Misschien is dat kaartje omzetten dus niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of als je hem op dual hebt staan, dat je dan alsnog alleen 1 kaart kan gebruiken, hoef je niet je kast weer open te schroefen

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 16-03-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk eerder dat je het kaartje eerst op dual moet zetten voordat je in bios kunt instellen tussen 1 of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maja, zijn er mensen die hun chipset passief koelen? en werkt dat goed? of komen er nog actieve koelers die minder dan 40 Db produceren :P, bijvoorbeeld een fannetje naast een zalmanblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Ik heb een noob vraagje ;) je kunt de deluxe updaten, maar wat heeft dit voor nut als je hem niet overclocked ? Geeft dit een beter ondersteuning voor de gfx kaart etc ?

Wie kan me helpen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:17:
Ik heb een noob vraagje ;) je kunt de deluxe updaten, maar wat heeft dit voor nut als je hem niet overclocked ? Geeft dit een beter ondersteuning voor de gfx kaart etc ?

Wie kan me helpen ? ;)
Als je alles standaard hebt, en het loopt goed ... Waarom zou je dan updaten? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Anoniem: 124681 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:46:
[...]

Als je alles standaard hebt, en het loopt goed ... Waarom zou je dan updaten? 8)
Dat is net de vraag, ben aant twijfelen om 20euro meer te betalen voor de deluxe, maarja als ik dit dus niet doe heb ik niet de zekerheid dat hij goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 115890 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:23:
[...]

Dat is net de vraag, ben aant twijfelen om 20euro meer te betalen voor de deluxe, maarja als ik dit dus niet doe heb ik niet de zekerheid dat hij goed loopt.
alles loopt goed hoor op bios 1001... zit er zelf mee...
no probs alleen oc'en is kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135948

Anoniem: 127962 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:07:
maja, zijn er mensen die hun chipset passief koelen? en werkt dat goed? of komen er nog actieve koelers die minder dan 40 Db produceren :P, bijvoorbeeld een fannetje naast een zalmanblok?
www.ikbenstil.nl heeft zo'n combi gemaakt. (http://www.ikbenstil.nl/p...th=26_52&products_id=1571). Geen geluidspecs van de 40mm fan, maar speed = 2200. Ik ben zelf wel tevreden met hun IBL mods (soms kun je ze net zo gemakkelijk zelf maken)

Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Is er ondertussen eigenlijk al een richtdatum bekend van de introductie van de A8N-SLI PREMIUM? Ik zie de plank reeds bij enkele winkels in het aanbod verschijnen (pre-order natuurlijk), maar men kon mij nog niet vertellen wanneer de plank effectief leverbaar zou zijn.

Ik overweeg zelf een systeem gebaseerd op een A8N-SLI, maar omdat ik in het verleden steeds uitstekende BIOS-ondersteuning gewend ben van Asus sta ik nogal achterdochtig tegenover de non-deluxe versie. Het lijkt wel alsof Asus die gebruikersgroep opzettelijk negeert als ik de berichten hier en elders mag geloven. De Deluxe wordt daarentegen wel vlot voorzien van nieuwere BIOS-versies, maar de stortvloed van problemen blijft maar komen. Mij lijkt dat Asus dit in een nieuwe revisie in de vorm van de A8N-SLI Premium toch eindelijk onder controle moet krijgen...

Natuurlijk geven fora en dergelijke wel een verkeerd beeld over het aantal problemen met een bepaald bordje. Doorgaans posten alleen mensen die problemen hebben zodat de meningen snel overwegend negatief worden. Dit terwijl misschien de overgrote meerderheid er absoluut geen problemen mee heeft.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136011

mede tweakers,

je kan de standaard chipset cooler ook op een fancontroller aansluiten.
ik heb het zelf ook gedaan en zelfs als ik games speel staat tie op z'n laagste stand nog nooit heb ik hoge temperaturen of vastlopers gehad, en je hoort hem gewoon (gelukkig) niet meer.
standaard draaid deze fan op 8400rpm en dat is niet erg prettig nu draaid hij op ongeveer 800-1500rpm.
een grote passieve cooler kon ik er niet op plaatsen omdat ik 2x 6800gt heb met een artic NV5 silencer erop gemonteerd zodat deze ook fluisterstill zijn.
http://home.tiscali.nl/rmbrouw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136011 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:54:
mede tweakers,

ik heb het zelf ook gedaan en zelfs als ik games speel staat tie op z'n laagste stand nog nooit heb ik hoge temperaturen of vastlopers gehad, en je hoort hem gewoon (gelukkig) niet meer.
standaard draaid deze fan op 8400rpm en dat is niet erg prettig nu draaid hij op ongeveer 800-1500rpm.
een grote passieve cooler kon ik er niet op plaatsen omdat ik 2x 6800gt heb met een artic NV5 silencer erop gemonteerd zodat deze ook fluisterstill zijn.
Ik zou dan eerder een passieve koeler erop zetten, en met wat dremelwerk alles passend maken .... Dan trekt die Arctic koeler ook nog eens de warme lucht weg van dat ding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar welke fancontroller dan, die van zalman? van 5-12V? welke, en welke voltages zijn dat,

Ik ga gewoon voor een papst fannetje, van 18 DB met een luchtverplaatsing van 10m3

daaronder een northbridge passief koeler :)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 17-03-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Anoniem: 127962 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:03:
maar welke fancontroller dan, die van zalman? van 5-12V? welke, en welke voltages zijn dat,

Ik ga gewoon voor een papst fannetje, van 18 DB met een luchtverplaatsing van 10m3

daaronder een northbridge passief koeler :)
10000liter luchtverplaatsing? zo'n fan wil ik ook wel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

woon je toevallig in een windtunnel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D Denk dat ie cm bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 18:44

HellBeast

Oh My GoT!

Gisteren mijn nieuwe systeem in elkaar gezet:

Asus A8N (non deluxe)
AMD 3800+
2 X 512 Corsair Twin X c2 mem
Radeon X850XT (Sapphire)

Nu was ik HL2 aan het testen en het liep geweldig, maar ik kreeg spontaan een poweroff.
Ik dus meteen naar de temps kijken en mijn CPU gaf 89 graden aan!!! ARRGHH!!
Ik heb meteen een extra casefan geplaatst, moet vandaag nog even testen of dat helpt.
CPU cooler is de boxed versie.

Kan ik hier nog wat tegen ondernemen? Hebben andere mensen ook problemen met de temp van dit bord? Ik heb niets overgeklokt. Ook nog geen andere bios geflashed of wat dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door HellBeast op 17-03-2005 11:56 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
HellBeast schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:55:

Asus A8N (non deluxe)
AMD 3800+
Radeon X850XT (Sapphire)

Nu was ik HL2 aan het testen en het liep geweldig, maar ik kreeg spontaan een poweroff.
Ik heb meteen een extra casefan geplaatst, moet vandaag nog even testen of dat helpt.

Kan ik hier nog wat tegen ondernemen? Hebben andere mensen ook problemen met de temp van dit bord? Ik heb niets overgeklokt. Ook nog geen andere bios geflashed of wat dan ook.
weet je zeker dat die cpu fan draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ja, heb ik gechecked. Hij draait wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
De CPU-koeler wel op de goede connector aangesloten? Er zitten er namelijk twee vlak bij elkaar! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Uhhhh? Geen idee, welke zou ik moeten hebben dan? Ik ben nu op mijn werk, dus ik kan het niet nakijken. Zit er verschil tussen die aansluitingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
HellBeast schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:55:

Asus A8N (non deluxe)
AMD 3800+
Radeon X850XT (Sapphire)

Damn thats high!
Mijn 3500+ winchester op 2200mhz (default) word stressed 54max (idle 35... wel met stock cooler wacht op mn WC)
Moet ff kijken of ie wel goed contact heeft met de core, je kan de cooler er zo afhalen en er weer opdoen zonder er een nieuwe thermalpad/koelprut op te doen...

post je results, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 02:29

Radeon

Today is a good day to die

Anoniem: 136011 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:54:
mede tweakers,

Welke fancontroller heb je gebruikt, ik krijg namelijk over 2 weekies me nieuwe spullen binnen, maar is zit er standard op het moederbord een fancontroller of moet ik die er apart bij kopen??

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee die zit er niet bij, ik zou een universele nemen, of de zalman fanmate 2
by the way:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=50036

en van de papst site:
412 12 VDC 10,0 m3/h 6000 min-1 0,90 W 18 dB(A) 3,8 Bel 40.0x40.0x20.0

:) nog vragen? :P

ik druk er wel een fancontroller nog tussen voor het slapen :) (ook al is 18 Db niet veel, misschien met die hoge tonen dat dat verder komt :S

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 17-03-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72907

Ik heb net even de northbridge op m'n Coolermaster Aerogate aangelosten, en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Gewoon de fanspeed wat omlaag draaien en je hoort er niks meer van. Wel jammer alleen dat je de northbridge temp niet kunt aflezen, want misschien wordt ie tijdens het gamen nu wel veels te heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
waarom is er eigelijk geen NB sensor?
ook zo vreemd...

Ow en qua fancontroller, ik zweer bij Rheobus3 van Sunbeam...
0 tot 12 volt op alle kanalen... (traploos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tijdens gamen heb je je geluid toch wel aan? dan kun je hem toch wel weer wat harder zetten. Ik moet zeggen dat het niet verstandig is, waarom zou ASUS de fan zo hard laten draaien als het neit nodig is en dat de mensen dat niet leuk vinden. ze hadden em allang naar beneden gedraait als het kon. draai eens Q-fan en kijk hoe hard hij in idlestand gaat draaien, dan kun je zien wat verstandig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 127962 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:48:
tijdens gamen heb je je geluid toch wel aan? dan kun je hem toch wel weer wat harder zetten. Ik moet zeggen dat het niet verstandig is, waarom zou ASUS de fan zo hard laten draaien als het neit nodig is en dat de mensen dat niet leuk vinden. ze hadden em allang naar beneden gedraait als het kon. draai eens Q-fan en kijk hoe hard hij in idlestand gaat draaien, dan kun je zien wat verstandig is
Grapjas :+
Hij draait bij mij 8800 24/7
ook met qfan :)

Ik denk dat er een paar mensne bij asus lagen te slapen...
want je kan beter een grotere heatsink pakken, schijt hebben aan de Arctic Silencer, en een fan op een lagere RPM.
Ik vind het geluid echt niet normaal wat er van af komt... net of er een brakke dvd in mn dvdspeler zit die super hard draait :r
Ik hoor mn 6800GT niet eens (volgensmij is dat ding super stil als ik het zo vergelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik adcht eerst ook dat het mijn videokaart was, mar nadat daar mijn vf700 opzat, kwam ik erachter dat het de chipsetfan was, en dan maar zoeken naar een proggie om het omlaag te schroefen, en dat vind je dan niet, wrom kunnen ze corecentre gewoon niet overnemen. dat werkt zo fijn op mijn ouwe MSI K8N Neo2 platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Fixes voor 1007-003:

'Memory hole for PCI MMIO' renamed to 'DRAM over 4G Remapping' and new description added:

"When 4G or More DRAM is installed memory block just below 4GB and Move it to above 4GB. Thus ALL 4GB can be used for OS supporting PAE. Otherwise, some memory range are reserved for PCI"

AI Selector option added. Options: "Auto","Single Video Card", "Dual Video Card"

Options to disable Voltage monitoring in 'Hardware Monitoring' section (Vcore, +3.3, +5 and/or +12V)
,,,don't see anything about that 1T issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59
ixl85 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:59:
[...]

Grapjas :+
Hij draait bij mij 8800 24/7
ook met qfan :)

Ik denk dat er een paar mensne bij asus lagen te slapen...
want je kan beter een grotere heatsink pakken, schijt hebben aan de Arctic Silencer, en een fan op een lagere RPM.
Ik vind het geluid echt niet normaal wat er van af komt... net of er een brakke dvd in mn dvdspeler zit die super hard draait :r
Ik hoor mn 6800GT niet eens (volgensmij is dat ding super stil als ik het zo vergelijk)
Hmm... Ik had een tijdje geleden ook bedacht om ff een FanMate 2 van Zalman op de chipsetkoeler aan te sluiten, maar dit werd me in dit topic (btw: op hardware.info-forum) sterk afgeraden? Onterecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik maak mijn eigen nb koeler nu, dat moet wel gaan lukken, zo'n northbridge blokje:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=51224

+ deze fan:

gewoon 4 druppeltjes lijm, en je hebt hele stille en goede koeling.

en als het nodig is zet ik er een fan mate tussen :), anders bouw ik er een 60mm fan op :P

*edit* op vorige post, ik zou het ook niet doen, want waarom zou asus dan de fan op die snelheid laten draaien, als het ook lager kan met minder lawaai, dat zou dom zijn, dus ik denk dat het wel schadelijk zou kunnen zijn, als asus nou een keer de specs van die fan gaf :/

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 127962 op 17-03-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 02:29

Radeon

Today is a good day to die

Anoniem: 72907 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:28:
Ik heb net even de northbridge op m'n Coolermaster Aerogate aangelosten, en ik moet zeggen dat het perfect werkt. Gewoon de fanspeed wat omlaag draaien en je hoort er niks meer van. Wel jammer alleen dat je de northbridge temp niet kunt aflezen, want misschien wordt ie tijdens het gamen nu wel veels te heet..
Misschien een domme vraag dus die north bridge fan, kan dan worden aangesloten op een Aerogate 3, en dan kan de fansnelhied worden teurggechroeft.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die aerogate heeft gewoon een regelbare weerstand, je sluit de fan erop aan, en sluit de aeorgate aan op een 12V stekker, en dan kun je em regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hmm, ik kreeg bij bios 1006 problemen met mn raid 0 op de nForce controller. Kreeg opeens bij het booten de melding dat nvraidservice.exe niet meer wilde opstarten, vervolgens viel NAV2005 uit en wilde niet meer aan, en af en toe vastlopers en BSODs. Dus even een paar stapjes terug, naar 1004, en voila, problemen weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139855

Hallo,

Ik heb ook een systeem gebouwd op basis van een A8NSLI-Deluxe
Heb er 4 latjes Geil Ultra PC4000 500Mhz 2.5-7-4-4 en ik weet in de verste verte niet hoe ik dit moet instellen in de bios. Er zit ook een AMD 3500 64 op met een Gforce 6800GT 256.
Heb hem wel al gebenchmarked met 3dMark03 en daar scoor ik 12016 op. Is dit goed?
Kan me iemand gewoon zeggen waar ik wat moet invullen.

Heel veel dank
Alca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Anoniem: 139855 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:04:
Hallo,

Ik heb ook een systeem gebouwd op basis van een A8NSLI-Deluxe
Heb er 4 latjes Geil Ultra PC4000 500Mhz 2.5-7-4-4 en ik weet in de verste verte niet hoe ik dit moet instellen in de bios. Er zit ook een AMD 3500 64 op met een Gforce 6800GT 256.
Heb hem wel al gebenchmarked met 3dMark03 en daar scoor ik 12016 op. Is dit goed?

Heel veel dank
Alca
Wat weet je niet wat je moet instellen?
En lees dit btw even door:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren (3e puntje)

PMG FAQ

Je 3dmark is normaal,
dit is mijn score van mn eerste run (zonder alle updates overal van en oc's)
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3792215

Een beetje meer zoeken, en anders je vraga iets beter formuleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 139855 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:04:
Videoplanken & Beeldkanonnen » FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen » Help! Mijn 3DMark score is laag man
Dus je kunt de scores gewoon vergelijken op www.futuremark.com » ORB
Uitleg van de instellingen kun je terugvinden in:
• Handleiding van je moederbord
PMG FAQ » Waar vind ik beschrijvingen van alle BIOS instellingen?
PMG FAQ » RAM FAQ
www.google.com (gewoon de naam van de BIOS instelling tussen aanhalingtekens invoeren volstaat)

Al met al vraagjes die je met kleine moeite echt wel zelf had kunnen beantwoorden. En dat wordt hier op GoT wel van je verwacht. Aangezien je hier nieuw bent, is het wijselijk om de [faq]registratievoorwaarden[/] nogmaals te doornemen voordat je hier verder gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Anoniem: 127962 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:43:
ik maak mijn eigen nb koeler nu, dat moet wel gaan lukken, zo'n northbridge blokje:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=51224

+ deze fan:

gewoon 4 druppeltjes lijm, en je hebt hele stille en goede koeling.

en als het nodig is zet ik er een fan mate tussen :), anders bouw ik er een 60mm fan op :P

*edit* op vorige post, ik zou het ook niet doen, want waarom zou asus dan de fan op die snelheid laten draaien, als het ook lager kan met minder lawaai, dat zou dom zijn, dus ik denk dat het wel schadelijk zou kunnen zijn, als asus nou een keer de specs van die fan gaf :/
Gewone standaard secondelijm of geleidende lijm (Arctic Silver Thermal Adhesive bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 16:27
Heb me nb fan nu op 7v lopen, draaid nu op 5200 toeren en geen probleem met vastloper of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136011

de fan controller die ik heb gebruikt lijkt hier wel een beetje op

http://www.spacepromotion...ex.php?pnr=05&product=340

ik heb de orginele behuizing verwijderd en achter het standaard lian-li frontje geplakt met 2 componenten lijm die tevens goed tegen warmte kan.
dat ziet er zo uit:
http://home.tiscali.nl/rm...0pc/pc%20front%20side.jpg

het knopje dat er bij op zit is de reset knop deze zit niet standaard op een lian-li v1000 dus die heb ik hierop gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Modbreak:Schelden en flamen is uit den boze. Dit had je wel moeten weten:
[rml]IRCfreAk in "[ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."[/rml]

Check je mail.

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 18-03-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Ik heb nu eindelijk alles een beetje stabiel draaien, volgens JPbrommen?? in 1 van de vorige topics was het probleem met de BSOD's van http.sys IRQ_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL door een buggy USB driver, niet dus...

Ik had hetzelfde probleem, freezes > bsod's etc. Na flink wat gegoogle kwam ik op een OC forum waar ze dit probleem ook hadden. Het zit in de ethernet driver van de marvell port (wat ook verklaard waarom mijn netwerk zo laggy/buggy was) De laatste marvell drivers eropgezet en netwerk ook via deze port laten lopen (jammer geen nvidea firewall, maar ja) Nu loopt het als een zonnetje :)

Ik zet mn oplossing hier maar neer voor searchdoeleinden ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Misschien een stomme vraag:

Ik heb zojuist de volgende config completed:

A8N SLI Non deluxe
4x Corsair XMS 2-2-2-5 512mb
4000+ amd

Ik krijg met geen mogelijkheid de modules op 400 mhz
Terwijl asus stelt dat je dit kunt forceren in het BIOS, leuk, maar waar? het enige wat
ik aan de geheugen snelheid kan doen is het maximum beperken...

ik heb net een half uurtje gegoogled maar alleen de FAQ van Asus gaf bovenstaande (en niet uit te voeren) oplossing, kijk ik ergens overheen? 8)7 :+

Edit:

modules zijn wél compatible met a8n sli.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Q op 19-03-2005 18:48 ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat komt omdat de modules warschijnlijk dubblesided zijn, dat kan de gehuegencontroller niet aan, dus moet ie op 333mhz draaien, je kon beter 1gig dimms gekocht hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Asus stelt dat uit compatibility reasons de snelheid default naar 333 mhz gaat maar dat dit via BIOS is te forceren naar 400 mhz. Mijn vraag is concreet, waar kan ik dit vinden in het BIOS aangezien ik alleen de memclock limit optie kan vinden...

Quote asus FAQ

Why does the memory run at 333MHz if I use four DDR400/512MB memory modules on A8N-SLI?

To be more compatible and stable with some memory modules, the default clock will be at 333MHz if four DDR400 memory modules are plugged on the A8N-SLI. But you still can set at 400MHz manually in the Bios to gain better performance. Moreover, in order to get best performance and compatibility, please choose those memory modules which are verified by us. You can get the QVL from the link below.

;( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dr.Q schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:16:
Asus stelt dat uit compatibility reasons de snelheid default naar 333 mhz gaat maar dat dit via BIOS is te forceren naar 400 mhz. Mijn vraag is concreet, waar kan ik dit vinden in het BIOS aangezien ik alleen de memclock limit optie kan vinden...

Quote asus FAQ

Why does the memory run at 333MHz if I use four DDR400/512MB memory modules on A8N-SLI?

To be more compatible and stable with some memory modules, the default clock will be at 333MHz if four DDR400 memory modules are plugged on the A8N-SLI. But you still can set at 400MHz manually in the Bios to gain better performance. Moreover, in order to get best performance and compatibility, please choose those memory modules which are verified by us. You can get the QVL from the link below.

Je kunt heb gewoon op DDR 400 zetten (onder memory menu) meer kan ik er niet van maken

;( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Vaag, ik ben inmiddels alweer thuis dus ik kan er maandag pas weer mee verder gaan. Lame vraag maar ik kan er gewoon niet bij dat 333 mhz een limiet is van de on-die controller... Ik zie maandag wel, bedankt voor de (bliksem) snelle replies. Fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk, dat is heel normaal voor de on-die memcontroller van de cpu, je kunt niet 4x een dimm wat dubblesided is, en dat op 400mhz laten draaien, dat moet op 33mhz, lees je manual maar na. het kan gewoon niet, dan moet je singlesided memory nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
Ik weet niet of die modules single of double-sided zijn het zijn 512mb'tjes dus single sided lijkt me logisch... Asus spreekt ook niet over single of double sided problematiek, meer over 4 membanken die vol zitten en die op 400 mhz dan stability issues kunnen geven ivm signaal overdracht (ruis).

Ik zal maandag mijn ervaringen posten.

(Off topic, eveneens een benchie met 2x 6800U in SLI ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kjunt kijken of het dubblesided is, staat in de faq hoe je het kunt zien, meestal zijn er aan beide kanten van de pcb pinnetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 11:02
ik zat zonet bij de voltages te kijken via speedfan. daar schrok ik me toch even...

Afbeeldingslocatie: http://www.visior-designs.com/screenshot.gif
check de -12V en -5V

heb een a8n-sli deluxe icm Tagan 480w voeding.
ik ga zelf uit van brakke sensors op het moederbord, want als de -12V echt -1,58V was had ik dit vast niet kunnen typen nu.

zijn er meer die dit hebben??

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Saeverix schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:54:
ik zat zonet bij de voltages te kijken via speedfan. daar schrok ik me toch even...

[afbeelding]
check de -12V en -5V

heb een a8n-sli deluxe icm Tagan 480w voeding.
ik ga zelf uit van brakke sensors op het moederbord, want als de -12V echt -1,58V was had ik dit vast niet kunnen typen nu.

zijn er meer die dit hebben??
Huh, kan je met dat programma ook de snelheid van de chipsetkoeler aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
mathijsv schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 22:28:
[...]

Huh, kan je met dat programma ook de snelheid van de chipsetkoeler aanpassen?
nope...

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nee, waarm denk je dat?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Overigens staat in de FAQ van die Almico het volgende:

Negative voltages are shown incorrectly
Hardware sensor chips are generic devices that can be used to measure voltages from anywhere. The measured voltage must be converted to the range required by the sensor chip. Standard monitoring chips specify which external circuitry must be used in order to measure voltages outside some range. Voltages like 12V, -5V, -12V and some others need this external circuitry. Some manufacturers chose not to follow datasheets. If this is your case, then you will read unusual values from SpeedFan. Since this custom circuitry is not known, SpeedFan does not try to "guess" it as any reading wouldn't be safe. If you get really odd voltage readings, simply enter configuration and uncheck the relevant ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Nou, schijnbaar kan dat bij veel andere moederborden wel, maar helaas niet bij onze Asus A8N-SLI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
moederbord probleem dus :) zijn we daar ook weer uit...
thanks

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals vele anderen irriteer ik me ook aan de herrie die de northbridge koeler maakt, en ik wil die vervangen voor de Zalman ZM-NB47J. Maar zit er al koelpasta onder die Zalman, of hoeft dat er niet tussen bij een northbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Ik zit met een probleem. Ik was Joey aan het kijken op de pc toen opeens het scherm bevroor, kon niks meer. Ik heb toen maar op reset gedrukt en pc startte opnieuw op, windows balkje ging netjes op en neer maar toen bleef scherm zwart. Stroom eraf gehaald, even gewacht en opnieuw aangezet. Piep....Piep....Piep..enz.

Wat ik heb geprobeerd:

Cmos Clear volgens boekje met batterij eruit en wachttijd.
Geheugen in andere sloten geduwd, 1tje geprobeerd, zonder geprobeerd (ook ander geheugen geprobeerd)
PCI S3 Trio eruit gehaald

Allemaal geen effect :(

Zonder Cpu gaf pc geen piep, ik denk dat het het moederbord is.

Het is dus of de cpu of het mobo. Wat denken jullie?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 101975 op 20-03-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 20:44

star-saber

Ryzen

een moederbord zal nooit een piep geven zonder cpu.
uitzonderingen daar gelaten maar die zijn op een hand te tellen.
misschien heb je de boel te vel oc'd en is het nu stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

star-saber schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:57:
Ik denk niet dat het door het overklokken komt, Vcore was 1.55V en Vdimm 3V. Beide zeer goed te doen, temperaturen waren goed en voltages stabiel.
Ik heb moederbord wel harder laten zweten dan dit, dus ik denk niet dat hij hier door is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:35

OMX2000

By any means necessary...

star-saber schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:57:
dat klopt niet helemaal. Als je CPU bijvoorbeeld niet goed ingeprikt is, zal je over je speakers te horen krijgen dat er iets mis is met je CPU.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138893

.
OMX2000 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:05:
[...]

dat klopt niet helemaal. Als je CPU bijvoorbeeld niet goed ingeprikt is, zal je over je speakers te horen krijgen dat er iets mis is met je CPU.
Onmogelijk !!!
Zonder CPU ( of slecht geplaatst of defect ) heb je geen instrukties en dus geen response.
Wel als je geheugen niet goed zit/is dan krijg je wel een storrings piep/piepjes
maar nooit Zonder CPU.
Bij geen piepjes moet je alle kaarten en kabels een voor een los trekken.
Blijft dit resultaat is het of mainbord of CPU.

Zo sluit je een storring uit !
Dit zijn basis begrippen jongens !!!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 138893 op 20-03-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hoort wel een stem als je er geen cpu in hebt zitten, probeer jij dat maar eens uit, dan kun je het zelf horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Anoniem: 138893 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:47:
.
[...]
Onmogelijk !!!
Zonder CPU ( of slecht geplaatst of defect ) heb je geen instrukties en dus geen response.
Wel als je geheugen niet goed zit/is dan krijg je wel een storrings piep/piepjes
maar nooit Zonder CPU.
Bij geen piepjes moet je alle kaarten en kabels een voor een los trekken.
Blijft dit resultaat is het of mainbord of CPU.

Zo sluit je een storring uit !
Dit zijn basis begrippen jongens !!!
Denk dat je dit moederbord niet hebt, want het geeft wel degelijk een melding als er geen CPU inzit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge Grant
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-01-2022
Voor de non-Deluxe versie is via Asus update en nieuw BIOS te downloaden.

Het gaat om BETA 1003-002 (gedateerd 17 maart).

Heeft iemand hier al ervaringen mee of gelezen wat de wijzigingen zijn?

a64-3200+ Asus A8N-SLI 1Gb MSI6600GT Huntley400w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:37:
Ik zit met een probleem. Ik was Joey aan het kijken op de pc toen opeens het scherm bevroor, kon niks meer. Ik heb toen maar op reset gedrukt en pc startte opnieuw op, windows balkje ging netjes op en neer maar toen bleef scherm zwart. Stroom eraf gehaald, even gewacht en opnieuw aangezet. Piep....Piep....Piep..enz.

Het is dus of de cpu of het mobo. Wat denken jullie?
Voor een moment dacht ik nog dat het aan de pci S3 Trio lag, maar die heb ik net getest in een T-Bird systeem en hij werkte nog vlekkeloos. Lijkt er toch op dat het inderdaad het moederbord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Huge Grant schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:57:
Voor de non-Deluxe versie is via Asus update en nieuw BIOS te downloaden.

Het gaat om BETA 1003-002 (gedateerd 17 maart).

Heeft iemand hier al ervaringen mee of gelezen wat de wijzigingen zijn?
achh fuck... weer een beta... wanneer brengen die }:O 'en een final uit...
Nouja als iemand hem hier stabiel heeft draaien geloof ik er misschien ook wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
Was voor iemand bezig met de A8N-SLI non deluxe, maar heb echt een kut probleem :(.
Het gaat om de harde schijf een Maxtor 6B160M0 s-ata deze zit verbonden met de southbrdige.
Hij draaide zaterdag nog prima, maar deed heel even vreemd. Dacht niks aan de hand kan wel aan de drivers liggen. Daarna draaide die zondag weer goed, zondag middag deed ie nog vreemder. Harddisk wordt tijdens een COLD boot wel herkend, en werkt prima. Maar eens je in windows of in powermax komt zie je alleen nog het lampje branden van de harddisk.
Goed nu zit ik zelf met probleem er zijn twee mogelijkheden de harde schijf of het moederboard :(. Dus ik zit te denken boot eff met een knoppix-cdtje en kijk hoe die het doet :?
Had toen die goed draaide eff 3dmark gedraaid en draaide prima, sisoft mem, cpu etc perfect :).
Heb nu bios 1003 er op staan de allerlaatste :), maar houd het probleem.
Heb ook al andere kabels, stekkers geprobeerd maakte nix uit. Probleeem bleef het zelfde.

Waarom maken ze die harde schijven ook zooooo stil :(.

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 21-03-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt tog 4 sata aansluitingen, probeer het eens op sata3 (doe ik standaard omdat altijd overal staat dat die pci-locks niet goed werken :P(ouwe mobo)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.