[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127866

Ok het is opgelost.
Het bleek geen stroomprobleem te zijn, maar een driverprobleem.

Ik heb Windows opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ediejo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:40:
Ik heb niet alle delen doorgelezen, maar ik zit met het volgende probleem. Artifacts in SLI modus. Zowel met stock settings als o.c. settings. Het wisselen van het Corsair geheugen met Geil ultra Platinum maakte niks uit. Ook de settings van het geheugen verlagen maakte niks uit. Laatste bios erop gezet probleem is er nog. En dan vooral als het gaat laden tijdens 3DMark 01-03 en 05. Games heb ik nog niet gespeeld ivm dit probleem. Artifacts zijn dus alleen in sli modus. Schakel ik terug op 1 kaart dan is het probleem weg. Beide kaarten in single mode gehad geen probleem de vga kaarten zijn dus goed. Weet iemand hier de oplossing..............
Ben je al iets wijzer Ediejo? Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar de oorzaak zoals je weet. Over een week of drie ga ik mijn systeem voor het eerst laten proefdraaien met een hoop dezelfde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Anoniem: 102293 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:45:
voor mensen die een chipset waterblok zoeken :http://www.watercooling.de/catalog/product_info.php?cPath=1_17_248&products_id=27500
ja, ziet er wel klein uit, maar past dat met:
http://www.webshop-innova...11/500988952d0c00102.html
dat is mn groote angst, dat ik dadelijk mn spullen koop, en ze niet fatsoenlijk passen...
* ixl85 vind de NB rot geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:49

Aight!

'A toy robot...'

Kalizec schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:52:
[...]

Zou je eens kunnen kijken wat voor merk chips er op jouw TwinMOS geheugen zit?
iets van twinmos, dat staat er ook op geen bh-5 meuk, heb de kenmerken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
ixl85 staan er nergens de maten vermeld van dat GPU blok van Innovatek? Anders stuur je toch even een mailtje of ze je de maten kunnen vertellen. Het is echt wel mogelijk om het gewoon te waterkoelen, de ruimte is krap maar het is mogelijk.

Ben zelf bezig met een mod en de waterblokken van Aquacomputer passen precies.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~digitalbirds/casemod/waterblokken.jpg

Anders stuur je een berichtje naar Ediejo, die heeft hetzelfde moederbord en GPU blokken en hij koelt de chipset ook met een waterblokje.

[ Voor 16% gewijzigd door waterkoud op 02-04-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
waterkoud schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:22:
ixl85 staan er nergens de maten vermeld van dat GPU blok van Innovatek? Anders stuur je toch even een mailtje of ze je de maten kunnen vertellen. Het is echt wel mogelijk om het gewoon te waterkoelen, de ruimte is krap maar het is mogelijk.

Ben zelf bezig met een mod en de waterblokken van Aquacomputer passen precies.

[afbeelding]

Anders stuur je een berichtje naar Ediejo, die heeft hetzelfde moederbord en GPU blokken en hij koelt de chipset ook met een waterblokje.
Whow, ziet er relax uit!
waar heb je die blokken vandaan? (en passen ze zonder verandering?)

Mhh ja ik zal Innovatek eens mailen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Niet online
Mijn projekt is hier te zien op Tweakers

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/998262

de waterkoelblokken komen van Aqua computer in Duitsland en zijn hier te zien en te koop.

http://www.aqua-computer.de/

De bevestiging van het chipsetblokje heb ik een heel klein beetje moeten aanpassen, een klein beetje vijlen was al genoeg. Niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Zijn de 1T problemen al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Tenzij de 1005-001 BIOS (SLI Basic) het oplost niet.

Probleem echter is dat ik geen geheugen heb wat op 240+ clockspeeds kan draaien en het dus niet kan testen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 16:49
Ik wil het ook gaan waterkoelen waar schijnlijk alleen ik vraag me af of een 3500+ chipset en dual 6800gt's genoeg worden gekoeld door een dual rad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127866

Ik heb ff gezocht maar hoe noemt dat programma weer waar je voor elke spel kan instellen of het AFR of SFR gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141047

ik heb wat problemen met mijn pc, het systeem is het volgende

AMD Athlon 64 3500+ Boxed S939 Winchester
ASUS A8N SLI
2X Corsair 512MB DDR 400 Value Series CAS2.5
Maxtor 200GB 8MB SATA150 7200
OCZ Powerstream 420Watt PSU
Creative Audigy 2 ZS
XFX 6800GT PCI-E 256MB DUAL DVI TV
en dvd speler en diskdrive...

Toen ik hem de eerste keer begon te installeren, kreeg ik al blauwe schermen bij het installeren van windows, cd es in dvd brander gestoken ipv de gewone lezer en na 5 keer proberen stond windows xp erop.

Bij het verder installeren van mijn pc kreeg ik regelmatig nog blauwe schermen. Kameraad mij aangeraden memory test te doen met memtest-86.
gaf de eerste keer vol fouten.

latjes 1 voor 1 geprobeerd in verschillende sloten en gaven geen fouten meer tenzij ik 1 latje stak in A2, dan startte de pc niet op, maar als ik 1 stak in B1 dan werkte het normaal zonder memory errors. In de manual van het mobo stond dat het geheugen moest steken op slot A1 en B1, maar origineel toen ik pc kreeg zaten ze in A2 en B2.
Ik ken spijtig genoeg te weinig van pc's om te zeggen als dit de oorzaken van de blauwe schermen kunnen zijn.
Ik ze gestoken zoals in het boekje staat. leek een stuk beter te gaan, maar na een anderhalf counterstrike te spelen kreeg ik ineens weer blauw scherm. de pc reboot tot windows is opgestart en dan weer blauw scherm en reboot pc opnieuw.
dit blijft hij doen tot ik hem 5 minuten afzet, wanneer ik dan opnieuw opstart werkt hij weer normaal tot na een paar uur het zelfde gebeurd.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Staan de timings van het geheugen op auto, of heb je die zelf ingesteld? Het klinkt alsof die niet goed staan. Zet hem eens op 2T, alles verder auto. Werkt dat niet, dan juist handmatig instellen (let op: de volgorde in de bios is anders dan in het standaard 2.5-3-3-8 rijtje). Werkt het nog niet, geheugen bij iemand anders uit proberen. Indien defect: garantie claimen.
Zet trouwens ook het voltage van het geheugen op auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Milmoor op 03-04-2005 09:03 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141047

Joost E. Boere schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:02:
Staan de timings van het geheugen op auto, of heb je die zelf ingesteld? Het klinkt alsof die niet goed staan. Zet hem eens op 2T, alles verder auto. Werkt dat niet, dan juist handmatig instellen (let op: de volgorde in de bios is anders dan in het standaard 2.5-3-3-8 rijtje). Werkt het nog niet, geheugen bij iemand anders uit proberen. Indien defect: garantie claimen.
Zet trouwens ook het voltage van het geheugen op auto.
Ok thx, Ik heb niks zelf ingesteld, heb pc zo gekocht, maar ik ga het straks proberen als ik gedaan heb met werken
maar ik ben hier redelijk nieuw in, die 2T zal ik wel vinden, maar wat bedoel je met: "Werkt dat niet, dan juist handmatig instellen (let op: de volgorde in de bios is anders dan in het standaard 2.5-3-3-8 rijtje)."
Kan je hier veel fout mee doen? niet dat ik de boel verneuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-06 07:24
Anoniem: 141047 schreef op zondag 03 april 2005 @ 09:09:
[...]

Ok thx, Ik heb niks zelf ingesteld, heb pc zo gekocht, maar ik ga het straks proberen als ik gedaan heb met werken
maar ik ben hier redelijk nieuw in, die 2T zal ik wel vinden, maar wat bedoel je met: "Werkt dat niet, dan juist handmatig instellen (let op: de volgorde in de bios is anders dan in het standaard 2.5-3-3-8 rijtje)."
Kan je hier veel fout mee doen? niet dat ik de boel verneuk :)
Nee niet echt, zolang je de de voltages niet als een gek omhoog gaat gooien. Al zou je dat doen dan nog is het geen drama aangezien het maar tot 3v gaat en dat is geen angstaanjagend voltage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111321

Strike x

SLI Game launcher

meuktracker: SLI Game Launcher 1.2.7.160

ik denk dat je dit programma bedoeld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-06 10:01
[rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 7[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Cyrus The Virus op 03-04-2005 11:25 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.