[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb die hele "discussie" over of de Asus SLI wel/geen melding geeft als er geen cpu in zit weggehaald. Blijkbaar was alleen roepen dat het zo wel genoeg was niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:47:
je hebt tog 4 sata aansluitingen, probeer het eens op sata3 (doe ik standaard omdat altijd overal staat dat die pci-locks niet goed werken :P(ouwe mobo)
Sata 3 had ik dacht ook geprobeerd zal eff kijken, bedankt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:51:
Ik heb die hele "discussie" over of de Asus SLI wel/geen melding geeft als er geen cpu in zit weggehaald. Blijkbaar was alleen roepen dat het zo wel genoeg was niet genoeg.
Mijn dank voor het juiste ingrijpen !
Alleen stukjes staan er nog steeds, en staan versprijt over pagina 12 & 13.
Jammer dat het zo moest lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens. welk lampje, bedoel je de led aan de voorkant van de pc (de hdd led)?probeer eens een andere kabel, probeer em in een andere pc (als dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nex_be
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:16
Modbreak:Neem de topicwaarschuwing eens door: problemen horen in een eigen topic :)

Ga gerust verder met je eigen topic; dubbelposten is sowieso niet gewenst en leidt alleen maar tot ergernis. Gebruikers hebben zo geen overzicht wat er allemaal al is gereageerd op je probleem en wat je allemaal al hebt geantwoord.

[ Voor 90% gewijzigd door BalusC op 21-03-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A8N-SLI Deluxe 1007-03 Beta is uit en beschikbaar
ftp://ftp.asus.de/pub/ASU...orce4_SLI/A8N-SLI_Deluxe/

Draai zelf nog met 1007-02 Beta.

Iemand al ervaring met 1007-03 ?
en of er verbeteringen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:56:

deze is er al een paar dagen geen grote wijzigen (alleen SLi)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
Caponi schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:36:
Zoals vele anderen irriteer ik me ook aan de herrie die de northbridge koeler maakt, en ik wil die vervangen voor de Zalman ZM-NB47J. Maar zit er al koelpasta onder die Zalman, of hoeft dat er niet tussen bij een northbridge?
je krijgt coolpasta bij de zalman.
en het gaat heel goed eronder, heb zelf ook.
je moet wel zelf de koelpasta insmeren.
je zult tevreden mee zijn, echt!
ben je tenminste van dat zoem geluid af.
heb zelf zalman cpu cooler de 7700 cu en northbridge, vga hoef niet want de mijne is al passief en anders heb ik nog een zalman passieve cooler ergens rond slingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shan
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-01-2019
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:56:

vraag me echt af of er ooit nog een nieuwe bios voor de non- deluxe komt?
had anders toch de deluxe moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:48
uhm ik heb een klijn vraagje na all de updated van de driver van de deluxe versie en de non deluxe versie wat werkt nu wel en wat niet? want ik will een non deluxe versie want ik heb die extra zooi die erop zit niet noodig maar ja als er de helft niet werkt op de non deluxe heeft dat weinigig nut dus hoe zit het nou? werkt dat mobo nou eindelijk eens goed of krijg je nog steeds van die vage errors?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo gaste,

zit met probleemke , heb al tijdje a8n sli nooit probs mee gehad alles is up to date , bios & drivers maar heb altijd een onbekend apparaat staan, gebruik de nvidia sata controller, geen raid dus daar heb ik geen drivers voor nodig denk ik, iemand die ook dit prob heeft ?

thx for reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik ook, boeit niet zoveel :), volgens mij zijn het bij mij de raidcontrollerws jah, die heb ik niet ingestalleerd. dus als alles werkt, hoef je er niet aan te storen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 08:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bschnitz schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:13:
uhm ik heb een klijn vraagje na all de updated van de driver van de deluxe versie en de non deluxe versie wat werkt nu wel en wat niet? want ik will een non deluxe versie want ik heb die extra zooi die erop zit niet noodig maar ja als er de helft niet werkt op de non deluxe heeft dat weinigig nut dus hoe zit het nou? werkt dat mobo nou eindelijk eens goed of krijg je nog steeds van die vage errors?
Zover mij bekend werken alle basiszaken prima. De updates zijn voornamelijk voor de bijzondere zaken, bijvoorbeeld bij overklokken.
"werkt dat mobo nou eindelijk eens goed of krijg je nog steeds van die vage errors". Geef eens wat voorbeelden, want ik ben dit nog niet echt tegen gekomen (tenzij je de problemen met de Maxtor 10 plus serie bedoeld).
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:30:
zit met probleemke , heb al tijdje a8n sli nooit probs mee gehad alles is up to date , bios & drivers maar heb altijd een onbekend apparaat staan, gebruik de nvidia sata controller, geen raid dus daar heb ik geen drivers voor nodig denk ik, iemand die ook dit prob heeft ?
Je kan de raid-controller in de bios uit zetten. Dan verdwijnt het "probleem" vanzelf. Het is logisch dat je een melding krijgt dat hij geen drivers voor de raidcontroller heeft, als je die inderdaad niet geinstalleerd hebt.

Groeten en bedanken is niet nodig, dat snappen we uit ons zelf wel, en het maakt de boel nog groter en onoverzichtelijker dan het al is.

[ Voor 31% gewijzigd door Milmoor op 22-03-2005 11:30 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:53:
[...]

achh fuck... weer een beta... wanneer brengen die }:O 'en een final uit...
Nouja als iemand hem hier stabiel heeft draaien geloof ik er misschien ook wel aan...
is het niet de 1002-003 die je bedoelt?
is de enige die op de ftp van asus staat namelijk.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb een vraag:

Ik wil CnQ draaien, en toch mijn fsb verhogen,

Kan ik dit doen met NOS en CnQ aan? Dit lijkt me het beste combo, omdat de fsb dan weer omlaag gaat, en dan word de vcore niet te laag voor de snelheid die hij dan zou draaien als de fsb niet werd verlaagd.

Maar geeft dit niet conflicten, bijvoorbeeld dat NOS niet zo snel schakeld als CnQ.

Kan ik em neit verder dan 10% schakelen?

en moet je nu bij NOS options 10% neerzetten of bij overclock options, of allebei
of kan ik beter een actief programma gebruiken

(asus boekje is niet echt duidelijk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alles uit staan zeker die raid toestanden, installeren jullie de amd driver voor de processor, mss is het dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:22:
ok ik heb een vraag:

Ik wil CnQ draaien, en toch mijn fsb verhogen,
Zoek eens op internet naar het programma RMClock (van RightMark)

Dit progje maakt het mogelijk CnQ te doen. (Via software) en toch je FSB te OCen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*edit* ik wil juist de fsb ook laten veranderen, dynamisch, is daar geen programma voor?

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:46:
[...]

is het niet de 1002-003 die je bedoelt?
is de enige die op de ftp van asus staat namelijk.\
Dat is toch een beta?
als je naar de asussite gaat en je kijkt bij de A8n SLI --> downloads --> bios
zie je alleenmaar de 1001 staan als final, als je dan boven op "betas" drukt, krijg je die te zien (de 1002-003)
Dus het is nog een beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit voor jullie een beetje een n00b vraagje, maar ik zie nergens wat staan of er een floppy aansluiting zit en ik zie die ook nergens op de foto's. Zie ik het nou verkeerd (hopelijk zo) of is het echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:58:
Misschien is dit voor jullie een beetje een n00b vraagje, maar ik zie nergens wat staan of er een floppy aansluiting zit en ik zie die ook nergens op de foto's. Zie ik het nou verkeerd (hopelijk zo) of is het echt zo?
:+ heheheh
Jawle hoor, check de foto nog maar eens, en dan onder de powerconnector...
De andere 2 zijn normale IDE conectors...
* ixl85 heeft geen floppy meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
A8N SLI & Maxtor 6B160M0, misschien is het wel handig om dit ook in de startpost te zetten. Zat me rot te zoeken, wou bijna de harddisk rma'en :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:59

RumaNoV

Folding

Shan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 01:44:
[...]

je krijgt coolpasta bij de zalman.
en het gaat heel goed eronder, heb zelf ook.
je moet wel zelf de koelpasta insmeren.
je zult tevreden mee zijn, echt!
ben je tenminste van dat zoem geluid af.
heb zelf zalman cpu cooler de 7700 cu en northbridge, vga hoef niet want de mijne is al passief en anders heb ik nog een zalman passieve cooler ergens rond slingeren :)
Kan je jouw systeem ook eens testen onder full load met die zalman NBheatsink? Ben benieuwd of ie dan nog stabiel draait :) Wordt die heatsink dan niet *geweldig* warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
RumaNoV schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:39:
[...]

Kan je jouw systeem ook eens testen onder full load met die zalman NBheatsink? Ben benieuwd of ie dan nog stabiel draait :) Wordt die heatsink dan niet *geweldig* warm?
Ja idd, normaal ben ik ook neit zo "bang" om er een andere cooler op te zetten, maar bij dit bordje vind ik het link..

Er zijn nog neit zoveel Nforce4 bordjes, dus nog neit veel tests.
Nforce4 word behoorlijk warm.
NB zit op een dode plaats qua airflow (onder mn6800gt)
Geen temp sensor in de NBchip zelf...

mhhh mhh... het is wel aantrekkelijk omdat die dingen maar 5 euro zijn, maar de garantie zal wel vervallen (normaal geen probleem, maar omdat je niks zeker weet qua temps vind ik het link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Shan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 01:45:
[...]

vraag me echt af of er ooit nog een nieuwe bios voor de non- deluxe komt?
had anders toch de deluxe moeten kopen.
Helemaal eens, dit is toch niet normaal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:42:
[...]

Ja idd, normaal ben ik ook neit zo "bang" om er een andere cooler op te zetten, maar bij dit bordje vind ik het link..

Er zijn nog neit zoveel Nforce4 bordjes, dus nog neit veel tests.
Nforce4 word behoorlijk warm.
NB zit op een dode plaats qua airflow (onder mn6800gt)
Geen temp sensor in de NBchip zelf...

mhhh mhh... het is wel aantrekkelijk omdat die dingen maar 5 euro zijn, maar de garantie zal wel vervallen (normaal geen probleem, maar omdat je niks zeker weet qua temps vind ik het link)
of misschien een fan er tegenaan plakken aan de zijkant of bovenkant, dat moet toch wel te doem zijn met die 47j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er een 40mm fannetje opzetten ...

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/7922-1-c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet van ikbenstil kopen, veel te duur, je moet er gewoon zelf 1 maken, (doe ik zelf ook) als dat papst fannetje nu maar kan opschieten ;)

de chipsetfan van mijn a8n deluxe loopt nu al aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:17:
niet van ikbenstil kopen, veel te duur, je moet er gewoon zelf 1 maken, (doe ik zelf ook) als dat papst fannetje nu maar kan opschieten ;)

de chipsetfan van mijn a8n deluxe loopt nu al aan :(
Mhh ja idd.. denk dat ik toch maar eens ga klooien met een zalman en een 60 of 40mm fan...
maar omdat je geen temps kan zien vind ik het klote...
maargoed, we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch ook niet dat je m daar moet kopen? Gaf t alleen als voorbeeld ... :Y) Binnenkort haal ik ff een Papst fannetje ... Stil is dat toch wel ... en geeft me toch een beter gevoel ... heatsink is nu gloeiend heet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmmr dat dat papst fannetje maar op 10-14V werkt :(, is moeilijk te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kast (Antec P160) heeft 2 bijgeleverde tempsensors, waarvan ik er één tegen de NB koeler heb geplaatst (welke met arctic silver is gemonteerd). Verder wordt de kast van airflow voorzien door 4 papst fans 120mm met 140M3/u

De temperatuur van de NB wordt stressed (3500+ winchester @ 2520Mhz, doom3 + koe) niet hoger dan 41 graden. Ik zie dan ook geen enkele reden om een 40 of 60mm fan op de NB te zetten, die relatief toch altijd redelijk lawaaierig zijn.
(Bij mij zit er ook een 6800Gt boven de NB)

Je moet ook niet vergeten dat een metalen oppervlak voor het gevoel al "heet" aanvoelt vanaf een graad of 40. Je kan dus beter "meten is weten" dan een schatting maken door je vingers er tegenaan te houden.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah maar een temperatuurmeter tussen de heatsink en core meet ook niet de echte temperatuur, in de core zelf is het dan wel warmer, hoeveel weet je niet, daarvoor moet je dus die interne tempmeting hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een interne sensor zit dus niet in de NB; die temperaturen kan je dus simpelweg niet meten.

Waar je wél iets aan hebt, is de wetenschap dat als je <50 graden meet tussen koeler en core, dat je NB in ieder geval ruimschoots voldoende gekoeld wordt. Je werkt met het vergelijkingsmateriaal wat je hebt.

Bij mij is de NB heatsink KOELER dan de standaard koeler was -> koeling is dus goed. Waar het op neer komt is dat als je een redelijke airflow hebt, je niet moeilijk hoeft te gaan doen met toch weer een fan op de heatsink te plaatsen.
Dat een extra fannetje misschien nog iets meer zou koelen lijkt me niet interessant: de NB is koel genoeg, en dat is waar ixl85 zich zorgen over maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ik weet dat de nforce2 chipset bv 3x 512 ddr ram ondrsteund als dual channel maar zou dit met de A8N SLI Deluxe bv ook 4x 512 drr ram kunne zijn? weet iemaand of zo iets kan werken in dual channel mode aangezien wij de nforce4 chipset hebben weet ik dit niet en vind ik er ook niks over dus heeft dit al iemaand probeerd? lijkt me wel toff 4x 512 ram in dual channel :9~

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:25:
ik weet dat de nforce2 chipset bv 3x 512 ddr ram ondrsteund als dual channel maar zou dit met de A8N SLI Deluxe bv ook 4x 512 drr ram kunne zijn? weet iemaand of zo iets kan werken in dual channel mode aangezien wij de nforce4 chipset hebben weet ik dit niet en vind ik er ook niks over dus heeft dit al iemaand probeerd? lijkt me wel toff 4x 512 ram in dual channel :9~
Waar je het weg hebt van 3x dual channel weet ik niet, maar het KAN niet... Dual channel is dat 2 reepjes elk op een apart kanaal met elkaar samenwerken. Beide reepjes moeten identiek zijn anders werkt het ook al niet eens. Als je er een derde bij in doet heb je bijvoorbeeld op Kanaal 1: 256MB en op Kanaal 2: 512MB. Op die manier kun je dus geen Dual channel meer draaien. Dat het bij sommige moederborden wel werkt zal het volgende zijn: Hij pakt op elk kanaal het 256MB reepje en laat het 3e reepje op Single channel erbij lopen.

En 4x dualchannel is volgens mij ook niet mogelijk, maar het kan zijn dat ik daarin achterloop...

[ Voor 20% gewijzigd door Saeverix op 24-03-2005 11:13 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ja dat dacht ik ook maar ik gad dus gister ergens hier op het forum iets gelezen dat eimaand dit deed met 3 reepjes hij pakt de 3 ook me in dual channel en nu lees ik ergens bij een of ander topic hier 3d2005 benchmark dat eimaand 4 repjes heeft in DUAL CHANNEL jammer genoeg stat er niet bij welk meoderboord :( dus ik denk dat het mogelijk is maar ik weet het niet of dit kan met dit meoderboord maar asl dit kan zou echt te gek zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:11:
ja dat dacht ik ook maar ik gad dus gister ergens hier op het forum iets gelezen dat eimaand dit deed met 3 reepjes hij pakt de 3 ook me in dual channel en nu lees ik ergens bij een of ander topic hier 3d2005 benchmark dat eimaand 4 repjes heeft in DUAL CHANNEL jammer genoeg stat er niet bij welk meoderboord :( dus ik denk dat het mogelijk is maar ik weet het niet of dit kan met dit meoderboord maar asl dit kan zou echt te gek zijn......
Heb mijn post even bewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
[rml]RaZoRbLaDe in "[ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - ..."[/rml]

aub de 2 of de 3 post is het

P4 2.8Ghz 800FSB @ 3.4Ghz
1024MB Corsair PC3200 (4x 256 (in dual channel))
Albatron PX865PE Pro
XFX 6800LE (v1.1) (core @ 300mhz, mem @ 800mhz (2.2ns mem))
500W Levicom X-Alien voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:17:
[rml]RaZoRbLaDe in "[ 3D Mark05] Problemen, scores, vragen - ..."[/rml]

aub de 2 of de 3 post is het

P4 2.8Ghz 800FSB @ 3.4Ghz
1024MB Corsair PC3200 (4x 256 (in dual channel))
Albatron PX865PE Pro
XFX 6800LE (v1.1) (core @ 300mhz, mem @ 800mhz (2.2ns mem))
500W Levicom X-Alien voeding
tja dat kan ik er ook neerzetten... je weet nu niet of ze alle 4 dualchannel hebben, of alleen 2 reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
ja oke das waar maar ja ik had ook al iets gelezen over 3 repjes dus dacht dit is meschien mogelijk maar goed niemaand schijnt hier iets over te weeten.....aangezien jij de eenige bent die reageerd lol en het ook niet zeker weet :P dus ik herhaal mijn vraag!

kan ik op de A8N SLI DELUXE 4x512ddr ram in dual channel draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:27:
ja oke das waar maar ja ik had ook al iets gelezen over 3 repjes dus dacht dit is meschien mogelijk maar goed niemaand schijnt hier iets over te weeten.....aangezien jij de eenige bent die reageerd lol en het ook niet zeker weet :P dus ik herhaal mijn vraag!

kan ik op de A8N SLI DELUXE 4x512ddr ram in dual channel draaien?
Ja, als het maar dezelfde modules zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
hehe bedankt heb je ook nog een link waar ik dit kan nalezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Bschnitz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:32:
hehe bedankt heb je ook nog een link waar ik dit kan nalezen?
Onderaan:
http://uk.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/qvl.htm
C* Supports 4 modules inserted into both the blue and black slots as two pairs of Dual-channel memory configuration

[ Voor 24% gewijzigd door Epitome op 24-03-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kunnen pas de Venice en de San Diago 4x pc3200 aan. Huidige cpu's moeten op een lagere snelheid lopen met meer dan twee modules. Pas dus op en vraag wat meer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
oh ik heb dus een AMD64 3500 Winchester die ik op 2,6Ghz ga klokken en ram heb ik Kingston KVR400X72C3A/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400 MHz, -

2x dan en volgende maand wou ik dus als dit kan nog keer 2 bij doen :) en op de asus site zegt die dat dit met 4x kan met dit geheugen maar wat zeggen jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:37:
Volgens mij kunnen pas de Venice en de San Diago 4x pc3200 aan. Huidige cpu's moeten op een lagere snelheid lopen met meer dan twee modules. Pas dus op en vraag wat meer rond.
mijne loopt prima, met 4xpc3200 en ik heb een newcastle (jammergenoeg) maar met 4x256mb is ie trager als met 2x256 mb..

sandra met 2x 256 = 5700mb/sec
sandra met 4x 256 = 4700mb/sec
(corsair valueram)
ik heb nog niet kunnen achterhalen wat dit is...draai met een non-deluxe 1002-003 bios.
overigens non-deluxe verkocht net en deluxe besteld :) ..want de bios ondersteuning voor non-deluxe is ronduit zielig te noemen!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens of je memory op 333mhz draait, want als je dubblesided memory hebt, kun je met 4 dimms maximaal maar op 333mhz draaien. (lees manual maar door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:55:
kijk eens of je memory op 333mhz draait, want als je dubblesided memory hebt, kun je met 4 dimms maximaal maar op 333mhz draaien. (lees manual maar door)
geeft gewoon ddr400 aan., maar ik denk dat ik het voor een leuk prijsje weg doe, want ik
gooi er denk ik 2x512 twinx cas2 van corsair in denk ik,dat moet ook wel lekker gaan denk;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
zo ver ik nu heb kunne achterhalen kan de AMD64 een maximale bandbreede heben van 6200Mb want er zijn 2 geheugen controlers dus 2x 3200Mb max per controler snap nie hoe jij an die laage scores komt :S lijkt wel als of je 1x dual channel draait en die andre 2 in single channel of zo geen eidee :S

PS: ik heb ook maar in plaats van een non deluxe een deluxe gekocht want da bios verhaal is echt so slecht..... next moederboord work een MSI meschien duurder maar wel werkende!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens met cpu-z gifted, daar kun je zien of je dual channel draait en op welke snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:26:
kijk eens met cpu-z gifted, daar kun je zien of je dual channel draait en op welke snelheid
ik heb jammer genoeg geen bord meer om te testen :) moet nog op m`n deluxe wachten
en ik denk zo maar dat dat een hoop gaat oplossen :) tanx for the tips anyway..
en ja dat bios verhaal, valt me echt tegen van asus..straks komt de a8n-sli premium uit
en kunnen we 3 jaar wachten op weer een nieuwe bios voor de deluxe versie :( hopen dat de
biossen voor de deluxe dan goed doorgefokt zijn .....ik hou m`n hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, de meeste mensen zeuren over het kabaal dat die kleine koeler maakt, maar dit dit bij de deluxe en non deluxe of bij beiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

denk bij beide maar ik hoor hem niet zo.
heb er een zalman fanmate tussen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Er is zojuist een nieuwe BIOS verschenen voor de SLI.

Het betreft 1003s-02

Deze is te downloaden op ftp://ftp.asuscom.de

Getest heb ik hem nog niet. Houdt er rekening mee dat je de juiste versie van de flashtool gebruikt.

Wat er verandert is, geen flauw idee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor diegenen die het nog niet hebben opgemerkt: nieuws: AMD bevestigt noodzaak BIOS-update voor Athlon 64 rev. E
AMD bevestigt noodzaak BIOS-update voor Athlon 64 rev. E

AMD heeft gisteren aangegeven dat er niets mis is met de nieuwe E-versie van de Athlon 64-processor noch met de chipsets van nVidia, zo meldt X-bit Labs. Na de introductie van de nieuwe Athlon 64 met SSE3-instructies en verbeteringen aan de geheugencontroller, waren er verschillende mensen die problemen hadden met deze chip in combinatie met een moederbord voorzien van een nForce-chipset. De processorfabrikant heeft enige tijd terug al een aantal nieuwe eisen voor de herziene CPU's doorgegeven aan moederbordfabrikanten, zodat deze doorgevoerd konden worden in de BIOS'en van de desbetreffende borden. Een aantal fabrikanten heeft dit echter niet gedaan, waardoor er nu problemen optreden. Er waren vooral problemen met de borden van Epox en Abit. Aan beide bedrijven heeft X-bit Labs een reactie gevraagd. Epox heeft aangegeven dat het probleem opgelost is en dat er binnenkort nieuwe BIOS'en uitkomen. Abit heeft besloten om geen reactie te geven.
Dikke kans dat dit ook geldt voor de A8N-SLI. Iets om rekening mee te houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 25-03-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Wellicht inderdaad dat daar die 1003s-02 vandaan komt.

Vorige Beta was namelijk 1002-003 || 1002-004.
Gezien die beta ruim 2 maanden uit zijn en ook nooit beta verlaten hebben zullen de productie-borden nog steeds met 1001 geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een vraag over de fanmat2 van zalman, er staat dat de beginvoltage van een fannetje niet hoger mag zijn dan 5V, de papst fannetjes hebben een voltage beriek van 10-14V, dat betekend toch dat ik hem neit mag gebruiken? of gat het fannetje dan gewoon uit als ie onder de 10V gaat geven. of gaat dan de fanmate kapot (heel onwaarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kalizec schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:40:
Er is zojuist een nieuwe BIOS verschenen voor de SLI.

Het betreft 1003s-02

Deze is te downloaden op ftp://ftp.asuscom.de

Getest heb ik hem nog niet. Houdt er rekening mee dat je de juiste versie van de flashtool gebruikt.

Wat er verandert is, geen flauw idee.
Mhh owkee...
ze denken nog wel aan ons... :/
nou hopen dat er iets boeiends bij zit, en dat ie stabiel is...
wie oww wie wil hem uitvoerig testen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Dinsdag ben ik weer bij mijn Compu in de buurt en wil ik wel even gaan testen hoe en wat er veranderd is. Bericht hiervan zal ik posten in [DOC] A8N-SLI topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb 4x 512 XMS 2-2-2-5 van Corsair gewisseld voor 2x XMS 1024 2-3-2-11, mem draait nu perfect op 400 mhz, sisoft haalt 5900/5890 met 1T command op 2-3-3-11 @ 2.75V. Verschil met 2x 512 CL 2-2-2-5 1T is er nauwelijks....

3dmark 2005 :9905 met 2x een Gainward 6800 Ultra in SLI en 4000+ 939...

4 dimms is zover ik kan testen (en ik heb veel modules geprobeerd) niet compatible met 400 mhz op de memcontroller....(333 gaat ook op strakke timings perfect alleen kakt de bandwith enorm in...).

weten we dat ook weer :P, cheers...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:20:
Ik heb een vraagje, de meeste mensen zeuren over het kabaal dat die kleine koeler maakt, maar dit dit bij de deluxe en non deluxe of bij beiden ?
Bij beiden, ik heb de NON deluxe.
Vanaf de eerste minuut maakte dat ding al herrie :r
Heb vorige week zo'n ding besteld.
Schijnt prima tre werken, lekker stil enzo :z

http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:24:
[...]

Bij beiden, ik heb de NON deluxe.
Vanaf de eerste minuut maakte dat ding al herrie :r
Heb vorige week zo'n ding besteld.
Schijnt prima tre werken, lekker stil enzo :z

http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=1571
Je weet waarvoor je 20 euro betaald he?
een alu blokje van ~6 euro, en een fan die je voor 2a3 euro mee krijgt bij een random compu-shop...

Ik maak zo'n ding liever zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
Dr.Q schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:21:
Ik heb 4x 512 XMS 2-2-2-5 van Corsair gewisseld voor 2x XMS 1024 2-3-2-11, mem draait nu perfect op 400 mhz, sisoft haalt 5900/5890 met 1T command op 2-3-3-11 @ 2.75V. Verschil met 2x 512 CL 2-2-2-5 1T is er nauwelijks....

3dmark 2005 :9905 met 2x een Gainward 6800 Ultra in SLI en 4000+ 939...

4 dimms is zover ik kan testen (en ik heb veel modules geprobeerd) niet compatible met 400 mhz op de memcontroller....(333 gaat ook op strakke timings perfect alleen kakt de bandwith enorm in...).

weten we dat ook weer :P, cheers...
Ik heb 4x512 (2x TWINX1024-3200XL) perfect draaien op mijn SLI Deluxe @ 400Mhz 2-2-2-5 helaas is 1T met 4 modules niet mogelijk wegens een beperking in de memory controller(op de processor). Moet het alleen wel met de hand instellen in het bios maar daarna geen probleem! Uit mijn test blijkt dat 1T of 2T nauwlijks (paar % in game benchmarks) verschil maakt op mijn configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Heb net een nieuw systeem lopen bouwen met o.d. de A8N SLI .. Ik heb zelf als CPU cooler een Arctic Silencer 64 Ultra TC genomen ...

En ik liep nogal tegen een probleem op met betrekking tot de 24 pins ATX voeding connector op het moederbord .... Na eindeloos zoeken vond ik dan de oplossing in de eerdere topics maar misschien kan dit op wordengenomen in de startpost ?? lijkt me wel zo makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:36:
Hi,

Heb net een nieuw systeem lopen bouwen met o.d. de A8N SLI .. Ik heb zelf als CPU cooler een Arctic Silencer 64 Ultra TC genomen ...

En ik liep nogal tegen een probleem op met betrekking tot de 24 pins ATX voeding connector op het moederbord .... Na eindeloos zoeken vond ik dan de oplossing in de eerdere topics maar misschien kan dit op wordengenomen in de startpost ?? lijkt me wel zo makkelijk
Yep zal ik doen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:01:
ik had een vraag over de fanmat2 van zalman, er staat dat de beginvoltage van een fannetje niet hoger mag zijn dan 5V, de papst fannetjes hebben een voltage beriek van 10-14V, dat betekend toch dat ik hem neit mag gebruiken? of gat het fannetje dan gewoon uit als ie onder de 10V gaat geven. of gaat dan de fanmate kapot (heel onwaarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Tja, hoewel je die fanmat2 ongetwijfeld in wil zetten bij een Asus A8N-SLI, heeft het er niet zoveel mee te maken. Ik denk dat je dit beter bij Overige Hardware kunt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Heb de Asus A8N-SLI Deluxe met 2 ASUS EN6600GT Grafiche kaarten.

http://www.asus.com/produ...939/a8nsli-d/overview.htm
http://www.asus.com/products/vga/en6600gt/overview.htm

Weet iemand of het mogelijk is om de Video kaart cooler te vervangen voor een Zalman VF700-Cu
I.v.m ruimte tussen de 2 kaarten en voldoende lucht stroom ?

http://www.ikbenstil.nl/p...th=26_53&products_id=1401

Wil namelijk de Grafiche kaarten voorzien van deze Cooler.
en de Northbridgekoeler vervangen voor de IBL Cooler nF4

De CPU wordt al gekoeld door een Zalman 7000B-Cu
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zalman VF700 past in SLI mode.... Verder zou ik gewoon zelf een Zalman NB heatsink kopen, en er dan zelf een Papst fannetje op fabriceren .. Scheelt je een hoop geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet waarvoor je 20 euro betaald he?
Ik heb twee linker handen :P
Bovendien ben ik waanzinnig lui :z

Maar ik snap je punt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Termi schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:42:
Was voor iemand bezig met de A8N-SLI non deluxe, maar heb echt een kut probleem :(.
Het gaat om de harde schijf een Maxtor 6B160M0 s-ata deze zit verbonden met de southbrdige.
Hij draaide zaterdag nog prima, maar deed heel even vreemd. Dacht niks aan de hand kan wel aan de drivers liggen. Daarna draaide die zondag weer goed, zondag middag deed ie nog vreemder. Harddisk wordt tijdens een COLD boot wel herkend, en werkt prima. Maar eens je in windows of in powermax komt zie je alleen nog het lampje branden van de harddisk.
Goed nu zit ik zelf met probleem er zijn twee mogelijkheden de harde schijf of het moederboard :(. Dus ik zit te denken boot eff met een knoppix-cdtje en kijk hoe die het doet :?
Had toen die goed draaide eff 3dmark gedraaid en draaide prima, sisoft mem, cpu etc perfect :).
Heb nu bios 1003 er op staan de allerlaatste :), maar houd het probleem.
Heb ook al andere kabels, stekkers geprobeerd maakte nix uit. Probleeem bleef het zelfde.

Waarom maken ze die harde schijven ook zooooo stil :(.
heb dit probleem ook.. als ik 2 sata drives op de nvidia controller aansluit doet het er maar 1 ( maakt niet uit op welke sata poort) nu draait mijn 2e sata drive op de sillicon controller. Dat werkt best goed. Maar toch wil ik het graag opgelost hebben, dan kan ik linux ernaast draaien...

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AUB, koop niet bij ibl, dat is zo schreeuwend duur, 50% duurder dan een normale pcboer

die VF700-cu past wel, zie startpost :/

en zie je, iedereen volgt mij weer met het papstfannetje :P, ik post de results wel als ik het geinstalled heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu de Zalman ZM-NB47J op de northbridge zitten, en ik zit hier te genieten van de stilte 8)

Wat de warmte betreft kan het prima. Als de boel niet belast word, is de temperatuur hetzelfde als met die originele fan, en stressed word hij maar 2 graden warmer dan met dat met dat lawaaifannetje erop. No problem dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe weet jij dat, er zit geeneens een tempsensor in de nb, of heb je er een eigen tempsensor tussen geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
De Mobo-temperatuur van de Asus A8N-SLI en SLI Deluxe zit bij de geheugenbanken.
Als je vervolgens vaststelt dat er maar één sensor op het moederbord zit weet je dat er geen in het chipset zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:07

Maf

Welke waterkoelingblokken gebruiken jullie? zowel proc als NB.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kan ik niet zoeken, of is het voltage van het geheugen nergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kleine klere fannetje maakt verassend veel geluid :'(

Is de snelheid van draaien (bij mij 8500 rpm) niet in te stellen .... desnoods met een aparte controller :? ..

Draait nu pas 2 dagen en hoor hem nu al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:37:
dat kleine klere fannetje maakt verassend veel geluid :'(

Is de snelheid van draaien (bij mij 8500 rpm) niet in te stellen .... desnoods met een aparte controller :? ..

Draait nu pas 2 dagen en hoor hem nu al
Lees ff het topic door en je hebt je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:00:
Kan ik niet zoeken, of is het voltage van het geheugen nergens in te stellen?
Gewoon onder jumperfree configuration? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanmate ertussen, of alternatieve koeling zoeken, (een paar pagina's trug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik had pas dat ik kon booten en benchen (3DMark05 en 03) met mijn mem op 225mhz 2-2-2-5 1T en 6700mb/s in sisoftware, maar nu kom ik niet hoger dan 150mhz en 4000mb/s. En dat op dezelfde bios...

[ Voor 19% gewijzigd door Jilvoos op 28-03-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik heb gisteren mijn A8N-SLI deluxe binnen gekregen. Meteen begonnen met bouwen/puzzelen. Erg mooie hardware. :)

Het plan was om de chipset koeler te vervangen door een zalman blokje. Heb al zitten kijken en puzzelen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik de bestaande koeler van de chipset af moet krijgen.

Die zwarte pinnen zitten door het pcb heen, en zitten goed vast. Ik ben een beetje huiverig om te proberen ze los te halen.

Wat is de goede manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HiddenWolf schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:09:
Ik heb gisteren mijn A8N-SLI deluxe binnen gekregen. Meteen begonnen met bouwen/puzzelen. Erg mooie hardware. :)

Het plan was om de chipset koeler te vervangen door een zalman blokje. Heb al zitten kijken en puzzelen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik de bestaande koeler van de chipset af moet krijgen.

Die zwarte pinnen zitten door het pcb heen, en zitten goed vast. Ik ben een beetje huiverig om te proberen ze los te halen.

Wat is de goede manier om dit te doen?
even aan de achterkant de pinnen iets samen knijpen en dan tegelijk vanaf de achterkant de pinnen eruit duwen naar voor. Als de pinnen los zijn kan je de koeler eraf draaien.
Gewoon even aan de achterkant van je moederbord kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:23:
[...]
even aan de achterkant de pinnen iets samen knijpen en dan tegelijk vanaf de achterkant de pinnen eruit duwen naar voor. Als de pinnen los zijn kan je de koeler eraf draaien.
Gewoon even aan de achterkant van je moederbord kijken.
Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:36:
Ik ben zelf van plan om de A8N SLI binnenkort te kopen (ik wacht waarschijnlijk wel nog op de Premium), maar ik vraag me toch wel af wat dat probleem is dat je hier beschrijft? Ik heb de voorgaande topics eens snel doornomen, maar moet over die berichten heen gelezen hebben. Kun je eens kort toelichten wat het probleem en de oplossing is (of een linkje naar de desbetreffende post).

Als ik naar de foto's van het moederbord kijk dan valt me toch niets speciaals op. Een gewone ATX voedingsstekker en dat kleine vierkante stekkertje. Daarnaast nog een molex die je enkel nodig hebt als de beeldkaart zelf geen stekkertje heeft.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel alsof ze in SLI veel te heet worden .... Kijk je temperaturen eens na, zowel met als zonder SLI? Vind het wel vreemd ... iets hogere temperaturen is normaal (videokaarten kunnen hun warmte iets minder goed kwijt) maar artifacts ... Ben benieuwd naar je temps (GPU temps dus he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 37% gewijzigd door Ediejo op 28-03-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:17:
:) Heb de Asus A8N-SLI Deluxe met 2 ASUS EN6600GT Grafiche kaarten.

http://www.asus.com/produ...939/a8nsli-d/overview.htm
http://www.asus.com/products/vga/en6600gt/overview.htm

Weet iemand of het mogelijk is om de Video kaart cooler te vervangen voor een Zalman VF700-Cu
I.v.m ruimte tussen de 2 kaarten en voldoende lucht stroom ?

http://www.ikbenstil.nl/p...th=26_53&products_id=1401

Wil namelijk de Grafiche kaarten voorzien van deze Cooler.
en de Northbridgekoeler vervangen voor de IBL Cooler nF4

De CPU wordt al gekoeld door een Zalman 7000B-Cu
:)
He das grappig :)
Ik heb ook zojuist mn nb cooler vervangen door de ibl nf4.
De VF00 past met gemak, ook in sli opstelling hou je genoeg ruimte over..
Je verliest alleen wel een pci slot, de bovenste van de drie, omdat je VF700 er voor hangt.
Mijn tweede Asus N6600GT koop ik over een paar weken, de VF700 ligt al thuis.. 8)
Laat me ff weten of 't goed bevalt..

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mahi schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:35:
[...]
Ik ben zelf van plan om de A8N SLI binnenkort te kopen (ik wacht waarschijnlijk wel nog op de Premium), maar ik vraag me toch wel af wat dat probleem is dat je hier beschrijft? Ik heb de voorgaande topics eens snel doornomen, maar moet over die berichten heen gelezen hebben. Kun je eens kort toelichten wat het probleem en de oplossing is (of een linkje naar de desbetreffende post).

Als ik naar de foto's van het moederbord kijk dan valt me toch niets speciaals op. Een gewone ATX voedingsstekker en dat kleine vierkante stekkertje. Daarnaast nog een molex die je enkel nodig hebt als de beeldkaart zelf geen stekkertje heeft.
de voedingstekker op het moederbord is 24 pins ..terwijl mijn voeding een 20 pins had .... ik heb gewoon de 20 pins erin gedaan ...past maar op 1 manier ... dat is geen probleem ..alles loopt nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ediejo Wat gebeurt er als je het geheel in niet SLI mode draait? Dus als twee gescheiden kaarten? Welke van de schermen heeft dan artifacts, en blijft dat zo als je de kaarten verwisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ediejo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:28:
Ik heb vanmiddag nog de vga kaarten omgewisseld de bovenste in het onderste pci-e slot en de onderste na boven. Nog steeds Artifacts in het onderste gedeelte van het beeld. Ik kan er nu niks anders meer van maken dat het tweede pci-e slot brak is. Had het aan de vga kaart gelegen dan waren de Artifacts mee na boven gegaan met het wisselen van de kaarten. Dat was een paasweekendje wel zeg.
Damn dude.. echt ontzettend zuur voor je! :r
Ik hoop voor jou dat je een vlotte RMA afhandeling krijgt, online gekocht? :/

P.S:
Ik dacht: SLI = ene kaart horizontale lijnen, andere kaart vertikale lijnen.
SLI = dus: ene kaart bovenste deel beeld, andere kaart onderste deel beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ediejo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:41:
[...]
Ja dat blijft zo artifacts in het onderste gedeelte dus je zou zeggen onderste kaart, maar na omwisselen van de kaarten zit het nog steeds onder. ik heb de kaarten ook in single mode getest in het bovenste pci-e slot, geen vorm van Artifacts alleen in sli mode dus. Ik kan er niks anders van maken dan dat het tweede pcie slot brak is.
even een ander vraagje aan je ediejo...
Ik had gehoord dat jij op je A8N ook watercooling had zitten..
welk NBblokje heb je er op? (die van Innovatek? zo ja, past dat met je GPU (heb zelf een 6800gt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ediejo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:41:
[...]
Ja dat blijft zo artifacts in het onderste gedeelte dus je zou zeggen onderste kaart, maar na omwisselen van de kaarten zit het nog steeds onder. ik heb de kaarten ook in single mode getest in het bovenste pci-e slot, geen vorm van Artifacts alleen in sli mode dus. Ik kan er niks anders van maken dan dat het tweede pcie slot brak is.
Test het ook eens met een enkele videokaart in slot 2. Dat zou ook moeten werken. Tot nu toe heb je alleen bevestigd dat het in SLI-mode niet goed gaat. Het zou bijvoorbeeld ook aan de brug tussen de kaarten kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ hey helow ben nieuw hier :D

maar ediejo, is het niet dat als je 2 kaarten naast elkaar draait dat je die sli selector niet gebruikt en met sli dat je hem wel gebruikt...?

dat zou namelijk betekenen dat mischien je sli slector kaart kapoet is of je slot...?( is alleen idee )

MVG,

Sven versluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.