Logitech diNovo Media Desktop deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb ook sinds gisterenmiddag de diNovo Laser :D kijk wel ff of ik een mini-review neer kan gooien.
Ad Hox schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:41:
Ik heb de Notebook versie net aangeschafd, en hoe kan je berichten (MSN) of iets anders op je keypad display ontvangen?

Zie alleen tijd datum en temp. Oja en rekenmachine als ik op +/= druk.
Als je naar SetPoint > Mijn afstandsbed. -> Instellingen voor kennisgevingen (5e knopje aan de linkerkant) gaat, kan je aanvinken of je emailkennisgevingen of IM-kennisgevingen wilt inschakelen. Maar dit zou standaard al aan moeten staan.

Zo, nu mag jij mij vertellen hoe je de temperatuur erop krijgt :) Die heb ik alleen nog maar op plaatjes gezien...

Edit1: SetPoint is de software die je (als het goed is :P) geinstalleerd hebt voor de extra functies van je desktop (zoals de extra knoppen op alle apparaten, en dus voornamelijk de functies van je MediaPad). Staat op de bijgeleverde CD en anders in de meuktracker.

Edit2: blijkbaar is dat inderdaad anders bij de Notebook-versie. Ik weet niet of de laatste SetPoint werkt met de Notebook, anders kan je die proberen, voor de rest zou ik het ook niet weten.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsunami op 25-10-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Ik deed gewoon 1,2,3 knop ingedrukt houden en dan vraagt ie om tijd enz. Temp. doet ie automatisch (misschien even aan en uit zetten)?

Wat bedoel je met SetPoint, hoe kom ik daar?

Edit: ik heb het maar ik heb alleen: Mijn Muis, Mijn Toetsenbord, Extra. En bij Mijn TB gewoon wat instellingen voor TB en Keypad. Niks voor IM.

Ik heb de Notebook versie...maakt dit nog iets uit?

[ Voor 36% gewijzigd door Ad Hox op 25-10-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb er zelf geen dinovo, maar als ik het goed begrepen heb is het enige nadeel van de notebook versie dat hij niet via bluetooth werkt, maar met RF. De media pad kan dus alleen dingen versturen, niet ontvangen. Hij zal dus niet dingen van je pc kunnen weergeven voor zover ik weet.
edit:
en dus ook geen temp van je pc, winamp tracks, of msn dingen kunnen weergeven

[ Voor 14% gewijzigd door DopdeDouwer op 25-10-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:59
Ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een DiNovo set. Helaas net iets te vroeg gekocht. (heb je hem net 1,5 maand komt er een laser versie |:( )maargoed shithappens.
Alleen wil het toetsenbord soms niet wat ik wil. Als ik iets type duurt het wat langer voordat het op het scherm verschijnt. Ik heb vandeweek de drivers geupdated, dus mag aannemen dat het niet daaraan ligt.

Verder is het design super strak. Staat erg netjes met een tfttje op je bureau. Tikken gaat super relaxed door de korte toetsaanslag (wat een rust :) :P). Mediapad vind ik niet echt super handig. Voor mail gebruik ik gmailnotifier. En ik geloof niet dat het werkt. Verder msn berichten op het schermpje vind ik ook niet handig, mede door het irritante blauwe knipperende lampje. Wat wel een voordeel is van het MP is de rekenmachinefunctie.
Muis ligt lekker in de hand. Reageert goed. Helemaal verslaafd aan de terug/vooruit knoppen. Op andere pc's zit ik altijd in de lucht te klikken op zoek naar de knopjes. Opladen van de muis vind ik relaxed. Voorheen had ik een microsoft ding waar je zelf batt in moest stouwen. (En ja natuurlijk net op het moment dat je lekker aan het gamen bent). Bij deze mx900 nog nooit met lege batt gestaan. En het liedjes skippen vind ik ook super handig. Niet meer die ellendige mediaplayer op te zoeken op de taakbalk.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het wat traag reageren van Tobo/MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Ik heb ook nog een vraagje:
Op de Notebook muis zit een on/off switch. Bespaart 't batterijen als je hem steeds uit zet? Is trouwens wel leuk voor als mn zus erop wilt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-07 11:29
hoi,

Ik heb een probleempje. Mijn toestenbord en mediapad -geluid werkt niet. Er verschijnt wel in beeldscherm dat er aangeluid wordt gerommeld maar wordt niet zachter. Harder knopje werkt wel.

Overig de temp krijg ik nergens te zien. Ik wil wel es weten hoe dat gaat

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 21:44
raps schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:53:

Naja, ik heb het volgende gedaan:
  • PC uit, alle USB apparaten eraf. PS2 keyboard+muis eraan. PC opstarten.
  • Regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE/system/current control set/enum/
    Op USB rechtermuis -> permissions -> everyone: full control -> apply, ok.
    Alle subfolders die beginnen met VID verwijderen.
  • PC opnieuw opstarten met alleen PS2 muis/tobo.
  • Logitech Bluetooth ding erin. USB wordt herkent.
  • PC opnieuw opstarten, DiNovo connecten.
  • PC uit, PS2 muis/tobo eruit, andere USB erin. PC aan.
Dat was het, kort verteld, registry benaming kan niet helemaal juist zijn, maar als je het volgt kom je er wel. Wanneer dit alles toch niet voor mij gewerkt heeft kom ik hier nog even terug :).

Succes TonyB
Heb op dit moment geen ps2 muis in huis helaas. Voordat ik die ergens ga zoeken/lenen, ben ik benieuwd of het bij jou gewerkt heeft?

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75207

Ok, probleempje.

Normaal heb ik een oud toetsenbord om windows XP te kunnen installeren... Op dit moment echter niet.

Om windows XP op een S-ata HD te kunnen installeren moet je drivers installeren aan het begin van de setup. Dit doe je door F6 in te drukken, dit werkt niet...

Het toetsenbord werkt wel normaal want in de bios komen lukt en op een toets drukken om van CD op te starten ook. Het rare is dat ik na de F6-optie wel gewoon op F2 kan drukken om een XP installatie te repareren.

Dit werkt wel!

Ik heb de USB + PS2 aansluiting gebruikt alsmede de 2 aansluitingen afzonderlijk, bovenstaande verhaaltje geldt voor alle drie de mogelijkheden.

Iemand een optie? Nu blijft het redelijk stil qua mp3's en dat vind ik vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Logitech® diNovo™ Media Desktop™ Laser Mini-Review

Daar is ie dan, een kleine review van de diNovo Laser. Ik heb nog geen reviews kunnen vinden, maar dat zal wel komen doordat het eigenlijk twee producten bij elkaar gegooid zijn, en die twee producten zijn afzonderlijk al meer dan genoeg gereviewd :) Ik zal gewoon de verschillende onderdelen afgaan, en de plus- en minpunten opnoemen.

Inleiding

Ik had me voorgenomen om de diNovo-set te kopen als ze hem zouden bundelen met de MX1000, omdat de MX1000 natuurlijk laser is en meer functies heeft, en ik vind hem er mooier uitzien. De Logitech-goden hebben mijn gebeden gehoord, en daar is ie dan eindelijk: de diNovo Laser. Na wat probleempjes bij de webshop waar ik hem had besteld, heb ik hem nu na 4 weken eindelijk binnen...

USB Mini-Receiver

Klein is zo ongeveer alles wat er over valt te zeggen. Ik heb hem even opgemeten, en hij is ongeveer 6cm lang, 2cm breed en 1cm hoog. Hij is een beetje doorzichtig, met uiteraard een rode Connect-knop erop. Voor de rest niks bijzonders.

diNovo Keyboard

Hij is heerlijk plat, en de polsssteun is een beetje rubberachtig zodat je er niet makkelijk afglijdt. Alleen de broodnodige extra toetsen (stand-by, startpagina, e-mail, synchroniseren, volume omhoog/dempen/omlaag, media en speelt/pauze/stoppen/vorige/volgende) zitten aan de zijkanten van het toetsenbord, alle andere "snelkoppelingen" kan je onder de F-toetsen vinden. De bekende F-Lock schakelt tussen deze snelkoppelingen en F1-12.

De layout had van mij wat beter gemogen, zo zitten er (serieus) twee identieke knoppen op (de | en \ toets zit links naast de Shift, waardoor de Shift net zo groot is als die toets, en hij zit nog een keer boven de rechter-Shift, welke wel gewoon groot is. Liever had ik een grotere linker-Shift gezien...). Ook vind ik dat de Insert- en Delete-knop bij elkaar horen, en zie ik dus niet waarom de Insert naar boven moet (ook al mis je daar een knop omdat de Scroll-lock er niet meer is) en de Delete dan twee keer zo hoog. Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk van dat numpad af ben. Hij zat niet in de weg ofzo, maar ik heb hem echt nooit gebruikt (tenzij dat expliciet moest), dus ik zag het nut er niet van in.

Ik heb nog wat moeite om te wennen aan de laptop-toetsen, ik kan niet meer zo snel typen als eerst maar dat komt wel weer ;)

diNovo MediaPad

De MediaPad is niet echt nuttig :P Het is wel grappig dat je er informatie op kan laten zien van welk nummer je luistert, wie er online komt en of je een email krijgt. De verschillende modi zijn wel handig soms, zo kan je hem dus als rekenmachine gebruiken, of je kan ermee navigeren door Windows. Een leuk speeltje dus om mee te nemen en op afstand dingen te doen, maar daar blijft het bij.

Ik heb een paar keer gehad dat ik muziek ging luisteren en dat de MediaPad het niet oppikte, en dus gewoon de datum bleef laten zien. Ook is het gebeurd dat hij "vastliep", oftewel hij liet nog wel informatie zien (de titel - artiest scrolde nog wel), maar hij reageerde niet meer op een volgend nummer of op een toets. Ik heb nogal lopen rotzooien met software, en sinds het goed geinstalleerd is heb ik er geen last meer van gehad, dus hopen dat dat zo blijft.

Ook maakt hij niet automatisch weer verbinding met de computer als de verbinding weg is gevallen, wat het toetsenbord en de muis wel doen. Bij de MediaPad moet je eerst op een toets drukken voordat hij weer verbinding maakt. Hij heeft helaas ook niet precies dezelfde vorm als het toetsenbord. Dit zie je natuurlijk niet van een afstand, maar als je ze naast elkaar legt zie je dat de MediaPad aan de onderkant iets lager is en aan de bovenkant iets hoger.

MX1000 for Bluetooth

Wat zal ik zeggen? Mijn favoriete muis met mijn favoriete verbinding :P Ik heb een paar maanden geleden de MX900 kunnen voelen, maar die vond ik toch zwaarder dan deze. Hier was ik gelijk aan gewend.

De extra functies zoals vorige/volgende en opzij scrollen zijn erg handig, helaas werkt het opzij scrollen bij plaatjes nog niet bij mij (in IE). Ik heb het idee dat laser inderdaad beter werkt dan optisch, maar mijn vorige muis was een balmuis en het is alweer een tijd geleden dat ik een optische muis in mijn handen had, dus ik heb weinig vergelijkingsmateriaal op het moment.

Ik heb nog geen last gehad van lag, ik heb soms wel dat als ik mijn muis te snel beweeg als ie stand-by is gegaan (wat hij automatisch doet na ongeveer 8 seconden), dat hij de beweging niet gelijk oppakt. Dan blijft mijn cursor dus stil staan totdat ik nog een keer beweeg. Meestal doet hij dit niet dus ik heb er geen last van :)

Basisstation

Ook hier valt weinig over te zeggen. Omdat de Bluetooth-hub nu niet meer in het basisstation zit, loopt er geen USB meer naartoe, dus je hebt nu een extra stekker voor het opladen van je muis. Op zich jammer, dan had ik best de hub in het basisstation willen hebben, maar dan zit je weer met mensen die de USB-kabel te kort of te lang gaan vinden (dat zullen ze nu wel weer hebben met de stroomkabel, maar die vind ik in ieder geval lang zat :)).

Dit basisstation is wel stijlvoller dan degene die standaard bij de MX1000 geleverd wordt. De muis ligt tegen een plankje aan als hij aan het opladen is, die net zoals de mini-receiver een beetje doorzichtig is.

SetPoint

SetPoint is naar mijn idee de enige echt nuttige software, dus daar zal ik het alleen maar over hebben. Het verhaal begint als volgt:

Ik had al een dag voordat ik de set binnenkreeg de nieuwste 2.46.544 geinstalleerd. Blijkbaar installeerde deze niet de Bluetooth software, waarmee je ook andere apparaten kan gebruiken. Na veel rotzooien dus toch maar de meegeleverde 2.44c geinstalleerd, en ja hoor, deze deed het wel. Tijdens de setup update hij zelf al naar 2.46.537, dus ik heb daarna 2.46.544 weer eroverheen geinstalleerd, en tot op heden werkt dat goed.

SetPoint spreekt voor zich, je kan voornamelijk alle extra toetsen instellen, vertellen bij welke dingen de MediaPad een melding moet geven, en hoe (geluid/LED), en de beweging van je muis aanpassen. Leuke dingen zijn hierbij dat je een naam kan instellen, en dat je MediaPad afhankelijk van het tijdstip "Goedenmorgen/Goedenmiddag/Goedenavond ..." zegt :)

Conclusie

Het is een hele mooie set, die veel mooie dingen combineert. Toch zijn er een aantal minpunten,, die ik nog niet allemaal genoemd heb hierboven:

• De bouwkwaliteit. Van een afstand lijkt het echt een kunstwerk, maar als je ook maar ergens op het toetsenbord drukt, deukt dat deel in, wat naar mijn idee duidelijk maakt dat het allemaal gewoon plastic is... Ook kan het aan mij liggen (misschien heb ik gewoon zweterige handen :P), maar op de polssteun zitten al allemaal vlekken op de plekken waar mijn handen meestal liggen. Dat vind ik voor voor amper twee dagen gebruiken erg jammer.
• De prijs. Deze mocht uiteraard niet ontbreken in het rijtje. Het is natuurlijk een berg geld, en het lijkt allemaal mooi wat je ervoor terug krijgt, maar dat valt dus tegen. Ik weet nog niet zeker of ik hem houd, misschien ga ik wel gewoon voor de MX5000 (scheelt wel 55 euro :P) Bij nader inzien zie ik dat de MX5000 weer een numpad heeft, dus dat is ook niet echt een optie. Voorlopig houd ik de diNovo wel :)

Foto's

Nog een paar plaatjes, mijn camera-skills zijn niet echt super en in combinatie met onze camera wordt het niet veel beter, maar hier zijn ze toch:

MediaPad 1
MediaPad 2
MX1000 for Bluetooth
diNovo Keyboard 1
diNovo Keyboard 2

[ Voor 9% gewijzigd door Tsunami op 26-10-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
TonyB schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:36:
[...]
Heb op dit moment geen ps2 muis in huis helaas. Voordat ik die ergens ga zoeken/lenen, ben ik benieuwd of het bij jou gewerkt heeft?
Ja, het heeft bij mij gewerkt. Ik heb nu soms nog wel een lag, maar dat is eens in de 3uur ofzo (ipv eens per 10min). Als ik jou was zou ik de moeite even nemen...

Ander probleempje wat ik heb is dat hij de linker CTRL toets niet altijd goed pakt. Als ik hem rustig indruk, neemt hij dat soms niet goed mee. Als ik heb echt goed indruk doet hij het wel altijd. Wel vervelend, aangezien ik sneltoetsen ctrl+s, ctrl+w, ctrl+c, etc.. veel gebruik. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:59
raps schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:00:
[...]
Ja, het heeft bij mij gewerkt. Ik heb nu soms nog wel een lag, maar dat is eens in de 3uur ofzo (ipv eens per 10min). Als ik jou was zou ik de moeite even nemen...

Ander probleempje wat ik heb is dat hij de linker CTRL toets niet altijd goed pakt. Als ik hem rustig indruk, neemt hij dat soms niet goed mee. Als ik heb echt goed indruk doet hij het wel altijd. Wel vervelend, aangezien ik sneltoetsen ctrl+s, ctrl+w, ctrl+c, etc.. veel gebruik. Iemand anders hier ook last van?
Ja ik heb hier ook wel wat vaker last van. Echt irritant soms. Verder heb ik ook last van lags. En daar heb ik ook nog geen optie voor gevonden. Misschien binnekort jou suggestie is uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
PROBLEMEN

hoi,

ik heb dinovo laser en in het begin last van lags. maar na paar keer comp opnieuw opstarten alleen nog een lag in de mediapad. die gaat slapen als je die een tijdje niet gebruikt. Maar na het gebeuren met de passkey invoeren is dat voorbij.

Maar nu heb ik een groter probleem. De set doet niks meer. In de bios niks en in windows niks. in apparaatbeheer zie ik de stick staan als

? bluetooth wireless hub (firmware upgrade)

Der staat een vraagteken voor. Aangezien in de bios en in MS dos ook niet werkt denk ik dat de stick stuk is.

Heeft iemand een ander idee?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
heb steeds meer problemen met de set
- vandaag bleef de letter x op gegeven moment gewoon hangen in beeld
- al een aantal keer eerder bleef een cijfer hangen van het mediapad
- de mediabediening van m'n tobo doet het nu niet, andere sneltoetsen op het tobo wel, en mediabediening mediapad doet het wel

keertje rebooten zal heus wel helpen, maar ik word eigenlijk een btje gek van het apparaat...
maar ga nog wel ff die tip proberen van raps, wie weet helpt het ook voor de andere problemen

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:26
klaasopurk schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:44:
PROBLEMEN

hoi,

ik heb dinovo laser en in het begin last van lags. maar na paar keer comp opnieuw opstarten alleen nog een lag in de mediapad. die gaat slapen als je die een tijdje niet gebruikt. Maar na het gebeuren met de passkey invoeren is dat voorbij.

Maar nu heb ik een groter probleem. De set doet niks meer. In de bios niks en in windows niks. in apparaatbeheer zie ik de stick staan als

? bluetooth wireless hub (firmware upgrade)

Der staat een vraagteken voor. Aangezien in de bios en in MS dos ook niet werkt denk ik dat de stick stuk is.

Heeft iemand een ander idee?
Heb je hem geprobeerd op een ander pc? Zoniet maak gebruik van je garantie/breng hem terug. Als bluetooth gezeik je niet bevalt, raad ik je een dinovo laptop variant aan. Ik had dat probleempje van jou ook dat niks het meer deed en in mijn geval was mijn hub stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
de truc van raps heeft bij mij niets uitgehaald, dit wordt een RMA....

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Heeft iemand al uitgeprobeerd hoe ver hij komt met zijn mini-receiver? De mini-receiver zit bij mij achter in mijn computer, en dan kom ik met al mijn Bluetooth-apparaten net buiten de deur van deze kamer (nog niet eens 5m, en met de deur open), dan wordt het signaal al heel zwak. Hiervoor had ik een antenne en USB-stick van MSI, die respectievelijk 200 en 100m ver konden volgens de specificaties (en dat is dus met BT 1.1), en met deze combinatie kwam ik in ieder geval tot de garage (door de lucht een 20m denk ik). Ik heb het getest met de mini-receiver en de USB-stick van MSI, en daarmee kwam ik tot het eind van de tuin (iets van 12m). Ik had toch gehoopt dat ik door het hele huis een Bluetooth-verbinding zou hebben, zodat ik met headsets en wat al niet meer rond kan lopen :)

Volgende probleem, mijn MediaPad loopt dus steeds vast. Het gebeurt altijd als ik muziek aan het luisteren ben, en ook op MSN zit. Als er dan een melding komt krijg ik aan de linkerkant een knipperend mannetje, de titel van het nummer blijft gewoon doorscrollen maar hij laat geen nieuwe informatie zien als ik naar het volgende nummer ga. Hij reageert nog wel op de toetsen. Nou weet ik dat je kan instellen of media onderbroken moet worden door berichten, en dat staat bij mij op nooit, maar het lijkt me niet gezond dat hij dan zomaar vastloopt als er een melding komt. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Nou zo over het algemeen is de teneur toch vrij slecht over de nieuwe Laser set! Ik mag toch hopen dat logitech hier een beetje snel verbetering in brengt.

Ik heb echter nog een klein vraagje aan de dinovo bezitters: als je die F-lock aanzet dan zou het keyboard dat in principe moeten onthouden en zou je dit dus niet na elke reboot weer opnieuw aan moeten zetten. Is dit ook echt zo? Of keert het keyboard na elke reboot weer terug naar een standaardinstelling?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
anonimoes schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:02:
Nou zo over het algemeen is de teneur toch vrij slecht over de nieuwe Laser set! Ik mag toch hopen dat logitech hier een beetje snel verbetering in brengt.

Ik heb echter nog een klein vraagje aan de dinovo bezitters: als je die F-lock aanzet dan zou het keyboard dat in principe moeten onthouden en zou je dit dus niet na elke reboot weer opnieuw aan moeten zetten. Is dit ook echt zo? Of keert het keyboard na elke reboot weer terug naar een standaardinstelling?
Dit hoef je 1 keer te doen bij mijn set.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

klaasopurk schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Dit hoef je 1 keer te doen bij mijn set.
Ok, gelukkig. Dankje! Dan onthoudt het keyboard dat dus inderdaad gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
anonimoes schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Ok, gelukkig. Dankje! Dan onthoudt het keyboard dat dus inderdaad gewoon.
Het wordt volgens mij geregeld door SetPoint, dus SetPoint zal het wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45

paQ

Zitten de meeste verschillen trouwens in de numpad en de muis?
ik wil ook graag een dinovo, maar vind de muis bij de notbook versie maar prut... zonde van het geld want die ga ik gewoonweg niet gebruiken.
Maarja... om dan maar 100 euro meer uit te geven voor de laser versie :?

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 28-10-2005 15:11 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20
:? De gewone Dinovo2 is toch niet €100 duurder dan de laptop-versie?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jawel

http://tweakers.net/price...ewatch&Cat2=&Query=dinovo

[ Voor 88% gewijzigd door paQ op 28-10-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

and... installing

(laser versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nog maar een kickje dan.

De winkel waar ik hem kocht wist mij telefonisch te melden dat het display van de mediapad verlicht zou zijn. Dit heb ik tenminste nog 4 keer benadrukt gekregen in de winkel.
Maar zo te zien is dit een functie die er simpelweg niet op zit.
Is dat toevallig bij de 2.0 of de desktop versie wel het geval?
de winkel zegt namelijk nu nog steeds dat er wel een versie is die dat ondersteund...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 05:24
paQ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:10:
nog maar een kickje dan.

De winkel waar ik hem kocht wist mij telefonisch te melden dat het display van de mediapad verlicht zou zijn. Dit heb ik tenminste nog 4 keer benadrukt gekregen in de winkel.
Maar zo te zien is dit een functie die er simpelweg niet op zit.
Is dat toevallig bij de 2.0 of de desktop versie wel het geval?
de winkel zegt namelijk nu nog steeds dat er wel een versie is die dat ondersteund...

:?
2.0 in ieder geval niet, ik weet niet over de notebook versie, maar denk niet dat hij daar wel op zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm ik heb m nog nooit verlicht gezien...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

De notebook versie heeft geen verlichting op het display van het numerieke toetsenbord.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
De Laser editie ook geen licht.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ben er trouwens ook achter dat de Laser helemaal niet hetzelfde tobo heeft als de notebook versie.
de laser versie tikt toch wel serieus lekkerder :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Tsunami schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:53:
Heeft iemand al uitgeprobeerd hoe ver hij komt met zijn mini-receiver? De mini-receiver zit bij mij achter in mijn computer, en dan kom ik met al mijn Bluetooth-apparaten net buiten de deur van deze kamer (nog niet eens 5m, en met de deur open), dan wordt het signaal al heel zwak. Hiervoor had ik een antenne en USB-stick van MSI, die respectievelijk 200 en 100m ver konden volgens de specificaties (en dat is dus met BT 1.1), en met deze combinatie kwam ik in ieder geval tot de garage (door de lucht een 20m denk ik). Ik heb het getest met de mini-receiver en de USB-stick van MSI, en daarmee kwam ik tot het eind van de tuin (iets van 12m). Ik had toch gehoopt dat ik door het hele huis een Bluetooth-verbinding zou hebben, zodat ik met headsets en wat al niet meer rond kan lopen :)

Volgende probleem, mijn MediaPad loopt dus steeds vast. Het gebeurt altijd als ik muziek aan het luisteren ben, en ook op MSN zit. Als er dan een melding komt krijg ik aan de linkerkant een knipperend mannetje, de titel van het nummer blijft gewoon doorscrollen maar hij laat geen nieuwe informatie zien als ik naar het volgende nummer ga. Hij reageert nog wel op de toetsen. Nou weet ik dat je kan instellen of media onderbroken moet worden door berichten, en dat staat bij mij op nooit, maar het lijkt me niet gezond dat hij dan zomaar vastloopt als er een melding komt. Iemand anders hier last van?
schopje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 11:39
Ik sta op het punt de laser versie te kopen, nu heb ik alleen nog een paar vraagjes die de verkoper mij niet overtuigend kon beantwoorden.

-Als ik bluetooth in mijn laptop ingebouwd heb zitten, kan ik dan het tobo en de muis gebruiken zonder de bijgeleverde ontvanger aan te sluiten?

-In het eerste geval, als ik dan de muis gebruik op de campus, en r zitten nog meer studenten met bluetooth laptops om me heen, gaan die last van me hebben / ga ik last van anderen hebben?

-Als je per see met bijgeleverde ontvanger moet werken, kan ik dan last hebben van iemand die exact dezelfde muis gebruikt?

(er doen zich namelijk op de campus soms situaties voor dat mensen last hebben van elkaars muizen, ook na resetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
2_05 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:03:
Ik sta op het punt de laser versie te kopen, nu heb ik alleen nog een paar vraagjes die de verkoper mij niet overtuigend kon beantwoorden.

-Als ik bluetooth in mijn laptop ingebouwd heb zitten, kan ik dan het tobo en de muis gebruiken zonder de bijgeleverde ontvanger aan te sluiten?

-In het eerste geval, als ik dan de muis gebruik op de campus, en r zitten nog meer studenten met bluetooth laptops om me heen, gaan die last van me hebben / ga ik last van anderen hebben?

-Als je per see met bijgeleverde ontvanger moet werken, kan ik dan last hebben van iemand die exact dezelfde muis gebruikt?

(er doen zich namelijk op de campus soms situaties voor dat mensen last hebben van elkaars muizen, ook na resetten)
- De meegeleverde ontvanger is naar mijn idee niet per se nodig, out of the box werkte het bij mij gewoon gelijk, zelfs zonder te connect-knoppen van alle apparaten in te drukken (er staat ook niet in de handleiding dat dit moet gebeuren, pas als je de software installeert komt dat aan bod. Het connecten is ook alleen maar voor een "veilige verbinding"). De ontvanger die bij de set zit is natuurlijk wel BT 2.0, dus als je laptop geen BT 2.0 ingebouwd heeft kan je natuurlijk niet de voordelen daarvan gebruiken.

- Voorzover ik weet gebruiken alle apparaten Frequency Hopping, dus als je stoort met een ander apparaat springt ie gewoon over naar een andere frequentie.

- Ik denk dat de bovenste twee antwoorden deze vraag ook wel beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
2_05 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:03:
Heb inmiddels dit gevonden:

Edit: Sorry link werkt niet en kan zo gouw geen werkende link krijgen omdat t via account gaat oid. Maar op de pagina stonden vragen beantwoord voor de bluetooth set met mx900. Kan ik ervan uitgaan dat dezelfde antwoorden voor de dinovo laser gelden met de mx1000?

Edit: http://logitech-nl-emea.c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1
Nu wel?

[ Voor 63% gewijzigd door 2_05 op 01-11-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Had laatst een kapot insert toetsje op mn dinovo 2.0 toetsenbord.

Ik had de hele set kunnen inleveren en de set met de MX1000 gekregen voor nop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ja, echt goed dat ze daar bij Logitech totaal niet moeilijk over doen! Gouwe service.

Heb trouwens mijn biertoetsjes van n paar weken geleden er stuk voor stuk uitgetrokken met een schroevendraaiertje, gewassen en toen weer teruggezet. Nu doet ie het weer als vanouds. Je hoeft je toetsenbord er dus niet voor open te schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
de dinovo notebook versie nu voor €89,- bij Norrod

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Dennist4 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:46:
de dinovo notebook versie nu voor €89,- bij Norrod
En voor veel lagere prijzen bij andere winkels, what's your point? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:11
Misschien lees ik eroverheen, maar hoe kun je een RMA aanvragen bij logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 11-07 16:17
AEZscf schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:11:
Misschien lees ik eroverheen, maar hoe kun je een RMA aanvragen bij logitech?
Naar de support (ondersteuning) site gaan en daar op 'stel een vraag' klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Klopt het dat de Dinovo laser een andere kleur zilver heeft dan de Gewone ouwde Dinovo ?
Zit namelijk te twijfelen of ik een dinovo laser ga nemen, de kleur bevalt me namelijk nu wel bij de ouwe versie. Mooi donker :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Anoniem: 41187 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:50:
Klopt het dat de Dinovo laser een andere kleur zilver heeft dan de Gewone ouwde Dinovo ?
Zit namelijk te twijfelen of ik een dinovo laser ga nemen, de kleur bevalt me namelijk nu wel bij de ouwe versie. Mooi donker :D.
De kleur is enigzins anders. ik heb ze een naast elkaar gelegd, en de laser versie blinkt ietsje harder, maar de kleur is wel hetzelfde. ook zo mooi donker idd, want dat is toch een stuk strakker als de zilvere vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

Apoca

Array Technology Industry

Hoi ik heb dus al een jaartje een MX1000 muis en nu wil ik de Logitech Cordless DiNovo Desktop For Notebook er bij halen. Ik ga dus daar alleen het toetsenbord en de numpad van gebruiken niet de muis. Maar werkt dit naast elkaar of storen deze elkaar?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Even voor de mensen die last hebben van het lag-probleem bij de Dinovo Laser set. ik heb de usb-stick nu eens in een verleng-usb-kabel geduwd, en heb ineens geen last meer van lag op dezelfde USB poorten... heel erg raar, maar als dit werkt, dan ben ik allang blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zal ook eens een verlengkabel proberen want ik begin die lag snel zat te worden.
Eigenlijk speel ik nooit FPS's maar ik was net even CoD2 aan het proberen en dat was echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb nu de SetPoint software de priority High meegegeven in de Task Manager. Dat lijkt de lag weg te nemen, maar ik moet het nog langer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

Ik probeer mijn songtitels vanuit winamp 5.11 naar mijn mediapad te zetten, maar dat is me tot op heden nog niet gelukt, iemand suggesties?
Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

Is al gelukt, het werkte bij een herinstalatie met de ingebouwde bluetooth stack......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:32:
Ik heb nu de SetPoint software de priority High meegegeven in de Task Manager. Dat lijkt de lag weg te nemen, maar ik moet het nog langer testen.
Heeft iemand die lag heeft dit ook al geprobeerd?
De problemen zijn bij mij echt helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Ook een vraagje hier...

Als ik Winamp aan heb staan en dan voor het eerst Winamp ga besturen terwijl ik muziek draai met de media knoppen voor play en stop etc. gaat 'ie eerst het nummer opnieuw afspelen als ik op de play knop druk en als ik dan nog een keer druk gaat 'ie pas op pauze... hebben meer mensen dit?

Dan had ik nog een heel ander vraagje... Ik loer al een tijdje naar de MX1000, omdat dat ding lasergestuurd is wat gewoon kewl is. Nu is er de Dinovo Laser, maar ik heb de Dinovo Media Desktop 2.0, met de MX900. Is het nu mogelijk om de MX900 de deur uit te doen en de MX1000 te gebruiken zonder twee muis hubs te hebben staan?

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
N00bDaan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:41:
Ook een vraagje hier...

Als ik Winamp aan heb staan en dan voor het eerst Winamp ga besturen terwijl ik muziek draai met de media knoppen voor play en stop etc. gaat 'ie eerst het nummer opnieuw afspelen als ik op de play knop druk en als ik dan nog een keer druk gaat 'ie pas op pauze... hebben meer mensen dit?

Dan had ik nog een heel ander vraagje... Ik loer al een tijdje naar de MX1000, omdat dat ding lasergestuurd is wat gewoon kewl is. Nu is er de Dinovo Laser, maar ik heb de Dinovo Media Desktop 2.0, met de MX900. Is het nu mogelijk om de MX900 de deur uit te doen en de MX1000 te gebruiken zonder twee muis hubs te hebben staan?
Ik heb hetzelfde probleem, is volgens mij ook alleen maar icm Winamp, met WMP had ik er geen last van. En hij doet het ook gewoon random, de ene keer pauzeert ie wel gewoon en de andere keer gaat ie opnieuw spelen. Niks aan te doen vrees ik.

De vraag of het mogelijk is om de MX900 voor de MX1000 te vervangen is al vaak gesteld, terwijl het antwoord mij toch heel simpel lijkt. MX900 is Bluetooth en MX1000 FastRF, dus je zit toch echt aan 2 hubs vast. Het zou in principe mogelijk moeten zijn om de hub van de MX900 te vervangen voor een Bluetooth USB-stick, maar dan heb je geen Connect-knop dus ik denk dat je dan geen veilige verbinding kan maken (voorzover dat dan verschil maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Tsunami schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, is volgens mij ook alleen maar icm Winamp, met WMP had ik er geen last van. En hij doet het ook gewoon random, de ene keer pauzeert ie wel gewoon en de andere keer gaat ie opnieuw spelen. Niks aan te doen vrees ik.

De vraag of het mogelijk is om de MX900 voor de MX1000 te vervangen is al vaak gesteld, terwijl het antwoord mij toch heel simpel lijkt. MX900 is Bluetooth en MX1000 FastRF, dus je zit toch echt aan 2 hubs vast. Het zou in principe mogelijk moeten zijn om de hub van de MX900 te vervangen voor een Bluetooth USB-stick, maar dan heb je geen Connect-knop dus ik denk dat je dan geen veilige verbinding kan maken (voorzover dat dan verschil maakt).
sinds wanneer is MX1000 op fastRF de mijne is echt bluetooth!

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

klaasopurk schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:38:
[...]

sinds wanneer is MX1000 op fastRF de mijne is echt bluetooth!
Volgens mij is de losse MX1000 een fastRF model en degene die bij de dinovo laser geleverd wordt een bluetooth model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
anonimoes schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:39:
[...]

Volgens mij is de losse MX1000 een fastRF model en degene die bij de dinovo laser geleverd wordt een bluetooth model.
Klopt.

:( Ben ik al een paar keer wezen kijken bij de mediamarkt, heb ik vandaag eindelijk besloten dat ik m wil kopen, is er alleen nog het showmodel waar ze niet eens korting op willen geven. En wanneer die weer kwam was ook niet bekend want hij was slecht leverbaar. Dan maar via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131623

Hmm, ik zoek dus zeg maar een stand-alone Mediapad. Zijn deze er ook?
Dus gewoon een media-controller alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Anoniem: 131623 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:44:
Hmm, ik zoek dus zeg maar een stand-alone Mediapad. Zijn deze er ook?
Dus gewoon een media-controller alleen.
http://www.logitech.com/i...,crid=2388&categoryid=463

zit wel een muis bij, maar denk niet dat die de prijs erg veel op zal drijven, en die hoef je niet per se te gebruiken. Vind hem trouwens wel duur met 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
en bovendien FastRF ipv Bluetooth, dus beperkte functionaliteit van het MediaPad.

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
sackie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 01:45:
[...]

http://www.logitech.com/i...,crid=2388&categoryid=463

zit wel een muis bij, maar denk niet dat die de prijs erg veel op zal drijven, en die hoef je niet per se te gebruiken. Vind hem trouwens wel duur met 80 euro.
De prijzen op de site van Logitech zijn altijd duurder dan dat ze in het echt zijn, in de pricewatch staat ie voor € 56,24. Overigens nog steeds aan de dure kant, voor 20 euro meer heb je het toetsenbord erbij :)

• Excorio
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:32:
Werkt dit echt?
Heeft dit gevolgen voor andere programma's of processen of misschien prestaties van spellen of de PC zelf?

Ik had namelijk een Logitech Dinovo Media Desktop Laser, maar bij aandkoop bleken de ledjes op de muis niet goed te werken. (batterij indicatoren)... Ook werd er bij mijn BT-software aangegeven dat de BT-hub niet correct werkt, hebben meer mensen dit? die wel gewoon gebruik kunnen maken van hun toetsenbord? wil namelijk weten of het een software probleem is of dat die BT-hub gewoon stuk was. Vond die berichtgeving over de BT-hub nogal verontrustend. Je kan die berichtgeving vinden bij: Configuratiescherm - BT-config ofzo heet et... en dan het laatste tabje. Zou iemand kunnen kijken wat hij of zij daar bij status heeft staan? :)

Want ik kon wel gebruik maken van mijn toetsebord enzo, maar had dus ook lag en problemen met als ik b.v. mijn headset op de hub gebruikte of bijvoorbeeld het register in ging, dan ging de boel gelijk laggen. Ook kon ik niet meer dan 3 foto's kopiëren naar mijn HDD vanaf mijn telefoon, dan was de verbinding weer weg.

En als laatste, is het mogelijk de forward en backward knoppen te gaan gebruiken in spellen? want die werken wel standaard bij mij op mijn MX500, maar werkten niet op die MX1000... ;(

Wil dit even weten, moet namelijk binnenkort de keuze maken of ik een nieuw exemplaar wil toegestuurd krijgen of dat ik mijn geld terug krijg.

Bij voorbaad dank... _/-\o_

[EDIT]
O ja en het bereik van die hub is ook niet echt groot, 6 meter maximaal met mijn headset en de numpad kwam niet veel verder dan dat... :(.... Is hier misschien een oplossing op? sterkere hub die gekocht kan worden en ook gebruikt kan worden voor dit setje?

[ Voor 8% gewijzigd door Excorio op 10-11-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Niemand die mij dit kan vertellen?
Ik heb het wel nodig om een keuze te kunnen maken, alsjeblieft give me something... :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Excorio schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:03:
[...]

Ik had namelijk een Logitech Dinovo Media Desktop Laser, maar bij aandkoop bleken de ledjes op de muis niet goed te werken. (batterij indicatoren)... Ook werd er bij mijn BT-software aangegeven dat de BT-hub niet correct werkt, hebben meer mensen dit? die wel gewoon gebruik kunnen maken van hun toetsenbord? wil namelijk weten of het een software probleem is of dat die BT-hub gewoon stuk was. Vond die berichtgeving over de BT-hub nogal verontrustend. Je kan die berichtgeving vinden bij: Configuratiescherm - BT-config ofzo heet et... en dan het laatste tabje. Zou iemand kunnen kijken wat hij of zij daar bij status heeft staan? :)
Bij mij staat er: "Het geselecteerde apparaat werkt niet goed". Heb anders nooit ergens last van gehad, dus daar zou ik me niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Heb ook nog een vraagje: werkt de muis ook met een andere bluetooth-connector? Zou wel handig zijn moest'k die op mijn laptop kunnen gebruiken ook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
sackie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:17:
[...]

Bij mij staat er: "Het geselecteerde apparaat werkt niet goed". Heb anders nooit ergens last van gehad, dus daar zou ik me niet zo druk om maken.
Oke gelukkig!!! Dan komt dat dus door de WIDCOMM software, geloof dat het zo heet het bedrijf die de BT-software geschreven heeft.

En de lag? is die weg met die high priority? Zonder gevolgen?
Moet maandag mijn keuze maken... en dat is het enige dat ik nog even moet weten... tnx!!! _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Ik heb nog steeds problemen met lags. Ik heb dus die USB dingen uit de registry gehaald (zie mijn post enkele pagina's terug) en nu het Setpoint.exe-process op high priority gezet. Ik probeer nu een USB verlengkabel te regelen om dat te proberen. Hopelijk lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Hmm... dat is wel minder!
Ik wil niet 177 euro betalen en dan een toetsenbord en muis krijgen dat lag heeft of zelfs voor zo'n klein pennetje een verlengsnoer moet gebruiken. Ik kan ook niet echt ver komen dus het draadloos effect is ook een beetje weg... :'(

Ik ga er nog goed over nadenken, wil niet dat ik tijdens spellen soms lag kan krijgen... dan blijf ik maar bedraade muizen gebruiken.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Excorio schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:08:
Hmm... dat is wel minder!
Ik wil niet 177 euro betalen en dan een toetsenbord en muis krijgen dat lag heeft of zelfs voor zo'n klein pennetje een verlengsnoer moet gebruiken. Ik kan ook niet echt ver komen dus het draadloos effect is ook een beetje weg... :'(

Ik ga er nog goed over nadenken, wil niet dat ik tijdens spellen soms lag kan krijgen... dan blijf ik maar bedraade muizen gebruiken.
:'(
Ik heb geen last van lag, alleen als ik andere Bluetooth-apparaten dan de diNovo-apparaten aansluit... Bij mij staat overigens bij Hardware (in Bluetooth-configuratie) geen foutmelding ofzo, gewoon dat ie correct werkt. Inderdaad vind ik het ook erg jammer dat die hub veel minder ver kan dan mn BT 1.1-antenne en -stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik had alleen last van lag, maar dat is nu helemaal opgelost.
Bij BT config staat "The selected device is working properly", niks aan de hand dus.

Verder ben ik erg tevreden over de set (DiNovo DT 2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Hoe is het opgelost dan?
Want het ziet er naar uit dat ik misschien nog maar even moet wachten met het kopen van dit setje...

Tenzij het helemaal op te lossen is...
Wel vreemd dat de BT-hub bij de een goed werkt en bij de ander dus niet goed...

Ik moet namelijk geen lag hebben als ik een ander apparaat op mijn BT-hub aansluit, dat is natuurlijk beetje lomp en dan is mijn BT-headset ook geluid niks meer waard... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mijn vriendin heeft sinds gister de DiNovo desktop, leuk spul echter 1 kleine maar:

de vooruit en achteruit knopjes op de zijkant van de muis die je vooral gebruikt tijden het surfen, werken niet in FireFox wel in IE, maarja we gebruiken beide firefox ;) de knopjes van mijn logitech muis werken inb eide browsers.

iemand enig id of dit aan te passen is? ze gebruikt die back/forward knopjes erg veel tijdens het surfen en om nou verplicht IE te gebruiken is ook weer zoiets...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Chaoss schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:57:
mijn vriendin heeft sinds gister de DiNovo desktop, leuk spul echter 1 kleine maar:

de vooruit en achteruit knopjes op de zijkant van de muis die je vooral gebruikt tijden het surfen, werken niet in FireFox wel in IE, maarja we gebruiken beide firefox ;) de knopjes van mijn logitech muis werken inb eide browsers.

iemand enig id of dit aan te passen is? ze gebruikt die back/forward knopjes erg veel tijdens het surfen en om nou verplicht IE te gebruiken is ook weer zoiets...
Dit is idd mogelijk. Je kunt in de setpoint app een toetsaanslag instellen voor elke muisknop. in Firefox is ALT+RECHTS de knop voor volgende en ALT+LINKS de knop voor vorige. Stel deze in en ook die toetsen werken weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:53
Iemand een idee hoelang RMA duurt bij Logitech? De mijne is nu al een week of 4 weg.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

TranceSetter schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:08:
[...]

Dit is idd mogelijk. Je kunt in de setpoint app een toetsaanslag instellen voor elke muisknop. in Firefox is ALT+RECHTS de knop voor volgende en ALT+LINKS de knop voor vorige. Stel deze in en ook die toetsen werken weer ;)
Backspace + shift-backspace binden kan ook erg pretiig werken in zo'n geval ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:34:
Ik had alleen last van lag, maar dat is nu helemaal opgelost.
Bij BT config staat "The selected device is working properly", niks aan de hand dus.

Verder ben ik erg tevreden over de set (DiNovo DT 2.0).
Hoe heb je dit nu opgelost dan? En jij hebt de dinovo 2.0 en niet laser? dus jij hebt een oplaadstation en hub in een? of heb je net als bij de laser een usb-stick die als hub werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Excorio schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:43:
[...]

Hoe heb je dit nu opgelost dan? En jij hebt de dinovo 2.0 en niet laser? dus jij hebt een oplaadstation en hub in een? of heb je net als bij de laser een usb-stick die als hub werkt.
Zoals ik al eens eerder in dit topic heb aangegeven; door de priority setting van Setpoint.exe op high te zetten.
En ja, de 2.0 heeft een hub en oplaadstation in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyB
register aanpassen, priority aanpassen, enz. heeft allemaal niet geholpen bij mij.
Ik ben weer superblij met m'n MX3100, en blij dat ik van die DiNovo Laser af ben!

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Oke bedankt, ik weet genoeg! ik hoef het ding niet meer te hebben...
Want een hub op je bureau of achter in je pc is nogal een verschil en er zijn te veel mensen met een probleem.

Beetje slecht van logitech om zoiets op de markt te brengen, er zijn nogal wat mensen met problemen met dat ding. Als later blijkt dat dit setje wel werkt dan ga ik hem misschien kopen, maar nu niet. Ga mijn geld terug vragen.

Bedankt voor de feedback... cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-01-2018
LANG MAAR COMPLEET DINOVO LASER VERHAAL
Ook ik heb sinds vrijdag 11 november een DiNovo Laser Bluetooth setje... Ik was bekend met dit forum toen ik de set kocht, toch durfde ik het aan...

Setpoint en Medialife (crap)
Setpoint 2.44c installeren was een flinke rommelpartij, allerlei voorbijvliegende windowtjes van XP die onderdeel waren van de installatie. Dit leverde ook wat errors op die ik as usual negeerde... beloofde niet veel goeds.

Na installatie van setpoint, met upgrade naar 2.46.537, met de passkeys etc. had ik het inmiddels welbekende probleem met lag van de muis ook, toetsenbord en mediapad werkten wel, maar deze verloren wel eens verbinding en moesten gereconnected worden. Medialife software van Logitech kreeg je er automatisch bij, maar deze rommel haalde het niet - veel te weinig instelmogelijkheden voor mijn (correct getagde ID3v1 en 2) MP3 archief van 75 Gb. Wat een slechte MCE imitatie. Minpuntje voor Logitech. Medialife maakte er een namelijk een rommel van en kon deze hoeveelheid MP3s niet aan. Geen caching van eerder ingelezen data dus steeds weer aan het laden! Bah. Bovendien paste de lengte van tracknummers niet op het belachelijke beeldformaat. Dit maar meteen geuninstalled.

Muis Lag
Dan de lag van de muis oplossen. Setpoint op high priority - geen effect. Alle andere USB poorten (2 voor, 4 achter op computer geprobeerd) - geen effect. Als de muis dicht bij de hub was, werkte deze wel goed (1 m), ietsje verder (1.2 m) niet... Geen zin om mijn hele registry te verbouwen dus bij MM ff een sitecom USB verlengkabeltje van 1.8 m voor 4.99 euro gehaald en nu is het probleem OPGELOST. Geen lags meer! Muis werkt nu super... :)

Ik vermoed dat mijn bluetooth hub achter de compu door alle hardware die hier hangt en zendt: RF bediening van 8 lampen, ingesloten USB poorten achter op mijn Antec Sonata met daaraanvast een compleet metalen bureau, 802.11b signalen, vier mobiele telefoons (met o.a. BT) in de buurt, lampen, netsnoeren, koperen gasleidingen, een TV en andere prullaria het signaal "laag" bij de grond hielden. Nu hangt de BT beter in het "zicht" (op ooghoogte) achter het bureau, dus ik vermoed dat de BT ontvanger/zender daar beter tot zijn recht komt. Is ook makkelijker het reconnect knopje te vinden, indien nog nodig.

Vergelijking vorige muis en toetsenbord
Ik had voor de upgrade een MX700 IR en deze muis werkte ook niet altijd perfect... als de afstand tot de hub te groot werd (1-2 m), ontstonden er ook lags. Daarom stond de hub dan maar dichtbij de muis. De MX1000 en DiNovo (-mediapad) werken nu op meerdere meters (twee kamers verder 6-8 m afstand), voldoende voor mijn toepassing.

Rommel van WIDCOMM van Bluetooth heb je idd niet nodig, heb ik dus weggehaald. Mediapad werkt prima met Winamp en Mediaplayer - ik vind de calculator optie een aanwinst. Heb in de afgelopen dagen al heel wat berekeningetjes gedaan waar ik normaal een rekenmachientje, een openstaand Excel blaadje of de MS calculator even erbijhaalde. Ook geinig dat er een piep-piep toontje komt als iemand chat of als er nieuwe e-mail binnenkomt. Ik heb nl. geen speakers op mijn bureau omdat ik die dingen haat. Wel luister ik vaak MP3 via de stereo en daarom heb ik alle geluiden van windows uitgezet. Ik haat die rommel, maar een schattig piepje van mijn mediapad, daar kan ik iets mee. Het nieuwe toetsenbord is echt superfijn, vooral een verbetering=vermindering van het geluid van de toetsaanslag t.o.v. mijn vorige ergonomische SK-6000 (uit 1997 meen ik) toetsenbord (ergonomisch in de zin van een "geknikt toetsenbord" dus dat je je polsen niet hoeft te "draaien" om toch een natuurlijke houding aan te nemen). Ik zit nu minder te tikken achter de compu, dus deze ergonomie heb ik minder nodig. Het scrollen met de mousewheel van de MX1000 is veel soepeler dan de MX700 - ook de links rechts scroll is handig. Bovendien ging de MX700 nooit uit en moest die elke nacht op de hub omdat anders de batterijen weer leeg waren. De MX1000 belooft hierin beter te presteren.

Verder is over het design (ja, ook reden van aankoop) genoeg gezegd...

Dus...
Slordig van Logitech dat dit USB verlengkabeltje nodig is, maar het is voor mij een leef- en werkbare oplosing.

Mocht ik toch problemen krijgen in de komende dagen/weken, dan volgt misschien een RMA en meld ik me hier zeker weer.

spul, kabels, beeld, geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Toch leuk om te horen. Dat er ook mensen positief zijn over de Dinovo ;) Zelf werk ik ook met een verlengkabeltje voor usb, en dat lostte bij mij ook de problemen op. Eigenlijk zou Logitech die dan gewoon bij de Dinovo mee moeten leveren. Zal Logitech vanavond als ik thuis ben hier een berichtje over sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

TranceSetter schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:21:
Toch leuk om te horen. Dat er ook mensen positief zijn over de Dinovo ;) Zelf werk ik ook met een verlengkabeltje voor usb, en dat lostte bij mij ook de problemen op. Eigenlijk zou Logitech die dan gewoon bij de Dinovo mee moeten leveren. Zal Logitech vanavond als ik thuis ben hier een berichtje over sturen
Zoals CTRace al aangeeft denkt hij dat het verlengkabeltje ervoor zorgt dat de zender minder gestoord wordt als hij ergens anders terechtkomt met die usb verlengkabel. Nu lijkt me dat redelijk plausibel, mijn vraag dus aan jou: waar ligt/hangt/staat jouw ontvanger nu? (met het kabeltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTRace
Afbeeldingslocatie: http://www.romkes.dds.nl/Tweakers/IMG_2083%20copy.jpg

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Je kunt de sitecom usb kabel met BT zien bungelen aan de muur bij de giraffenpijl. Nog niet echt charmant zo, ik hang 'm later nog achter het bureau denk ik. De Antec Sonata staat helemaal linksonderin, naast de lade van het bureau (waar je een zilver puntje spot, dat is het slotje); je ziet dat de BT anders ingesloten zat in de hoek bij kabels, trafo's etc., dus inderdaad vermoed ik nu een vrij zend/ontvang veld met kabel. In deze opstelling kan ik de boel dus nog op 6-8 m (twee kamers verder) bedienen. Muis werkt nog steeds zonder lags. Ik moest wel het keyboard reconnecten na 10 uur de compu niet gebruikt te hebben (staat altijd aan ivm dlds :)). Mediapad en muis waren nog wel 'online'.

• TranceSetter
Mijn ontvanger hangt nu ongeveer 20 cm van de PC af. het blijkt ver genoeg te zijn om ineens geen lag meer te veroorzaken... Ook ik ben het er mee eens dat een foto meer zegt dat woorden, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/laser.JPG

Je ziet hem duidelijk rond die bundel kabels hangen. zover hangt ie dus niet van mijn pc af, maar het blijkt te werken... heb sinds dat ik hem aan de verlengkabel heb hangen geeneen keer meer last gehad van lag in de muis...

• paQ

paQ

de mijne zit op een USB HUB en dat levert eveneens geen problemen op.
heb alleen soms dat na een tijdje de mediapad met (veel) lag reageerde, maar na een keer te hebbe gereboot geen last meer gehad.

• anonimoes

anonimoes

CTRace en Trancesetter bedankt voor de pic's. Ik blijf het toch wel een beetje vaag vinden dat hij het niet gewoon goed doet als ie achter de pc direct in het mobo zit maar goed, hier is op zich wel mee te leven natuurlijk.

• Excorio
  • Niet online
Het is een oplossing jah, maar dan snap ik niet waarom ze niet gewoon een oplaadstation met BT maken net als bij de 2.0 dan staat hij ook niet te dicht bij je pc... en heb je niet zo'n raar pennetje ergens hangen aan een kabel.

Wou dit setje namelijk om wat minder kabels naar mijn bureau te hebben en over mijn bureau... nu heb je nog steeds een kabel dat naar boven moet, wel jammer.

Ik vraag eerst nog mijn geld terug en kijk het nog even aan. Misschien komt logitech wel met een geniaal alternatieve oplaad/bt ding aan O-)

Maar iig mooi om te weten waar het probleem zich dus bevind.
Jullie hebben die WIDCOMM software niet geinstalleerd? want daar gaf hij bij mij dus aan dat de hub niet goed was. Denk dat die software daar een beetje een rommel is! als ik em neem dan ook zonder die crap.

• CTRace
Excorio schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:00:
Jullie hebben die WIDCOMM software niet geinstalleerd?
Nee, geen WIDCOMM bij mij, alleen Setpoint. Werkt prima met Winamp. Ook vannacht was na 10 uur afwezigheid weer het toetsenbord gedisconnected, muis en mediapad niet. Even connecten, paskkey en gaan met die banaan.

Overigens, afhankelijk van hoe je Winamp instelt wat van de tag/file in de playlist editor wordt getoond, zie je ook een andere volgorde van Track# - Title - Artist - Album op de Mediapad. Er is een maximaal aantal tekens per song op de Mediapad omdat het beeld scrollt (en dus niet eeuwig doorloopt) en dus wordt meestal de tag informatie na 50 tekens oid afgekapt.

• anonimoes

anonimoes

CTRace schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:15:
[...]

Ook vannacht was na 10 uur afwezigheid weer het toetsenbord gedisconnected, muis en mediapad niet. Even connecten, paskkey en gaan met die banaan.
Zo lijkt het niet zo'n big deal natuurlijk maar ik vind toch dat dit eigenlijk niet hoort bij een set met deze prijs! Eigenlijk is er toch echt te veel geklooi met deze (erg mooie) set vind ik. Ik ben dan ook nog steeds terughoudend om hem echt aan te schaffen.

Anoniem: 87158

wat zijn de afmetingen van het toetsenbord?

• Excorio
  • Niet online
Anoniem: 87158 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:43:

wat zijn de afmetingen van het toetsenbord?
Afmetingen weet ik niet precies, maar hij is plat en lekker klein, maar ten koste van toetsen oppervlakte enzo...
anonimoes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:50:
[...]

Zo lijkt het niet zo'n big deal natuurlijk maar ik vind toch dat dit eigenlijk niet hoort bij een set met deze prijs! Eigenlijk is er toch echt te veel geklooi met deze (erg mooie) set vind ik. Ik ben dan ook nog steeds terughoudend om hem echt aan te schaffen.
Ik ben het met je eens!, dit is ook mijn rede om nog even toe te kijken en niet tot een tweede koop over te gaan. (jah heb em terug gebracht vanwege te veel problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Laatst online: 03-07 12:02
Ik ben van plan voor mijn laptop een laptop stand en een los toetsenbord en muis aan te schaffen.
Mijn laptop wil ik ongeveer in zo een stand zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/4770.jpg

In de stand zit een USB hub waarin de USB dongle wil steken. Op deze manier zal ik toch geen last krijgen van storingen? De dongle is zo minder dan 50cm van de apparaten verwijderd.

Nog een vraag. Waar hebben jullie de set aangeschaft? In een Nederlandse webshop, in een Duitse webshop of op eBay? Ik vindt €160 toch wel erg veel geld en vroeg me af of iemand de set met de goede toetsenbord lay-out ergens (in het buitenland) goedkoper heeft kunnen aanschaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyzor op 18-11-2005 02:06 . Reden: Andere afbeelding / tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

160,- :o
voor die set - :o

dit toetsenbord:
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=043

+ deze muis:
http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=002
(is bluetooth, draadloos - muisprintje kan je kiezen)

= samen 95euro (pricewatch)

ik heb hier een comfort curve 2000(15euro), met een intelli explorer (aka the-aimbot)..
big bang, for bucks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Sorry dat ik het moet zeggen maar vind dat toetsenbord nu niet echt moeders mooiste. Ik heb altijd Microsoft muizen en toetsenborden gehad maar de huidige generatie kan qua uiterlijk toch niet op tegen de diNovo van Logitech vind ik. Een van mijn grootse redenen om voor de diNovo set te gaan is het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik persoonlijk vind deze dinovo set echt totaal niet mooi (om van te kotsen, eerlijk)

ben super tevreden met me 15eurie keyboard + aimbot muis (=45euro totaal).. scheelt nogal wat op 160euro..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 18-11-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Daar heb je totaal gelijk in (prijs), gelukkig kunnen smaken verschillen. Maar ik wil sowieso een laptop achting toetsenbord. Ik ben hier zo aan gewent omdat ik elke dag op mijn laptop werk. Als ik weer eens achter een desktop zit met een normaal toetsenbord typ ik de helft minder snel, maar ook dat zal wel weer wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laptop tobo's zijn nou eenmaal niet zo comfortabel :9
daar wil je niet aan wennen.. hehe

160euro, (==350gulden, jaja ik weet dat we niet meer in de gulden tijd leven..)...
maargoed, wil je er alleen even aan herinneren hoeveel geld dat wel niet is.. voor dat geld moet je echt iets mooiers kunnen vinden, ben ik van overtuigd.

-edit: als je een beetje leet hakxz0r bent bestel je gewoon heel bruut deze..

3 Q-tec Mouse PS/2 € 1,03

9 Sweex Toetsenbord OEM € 2,83

Afbeeldingslocatie: http://www.quickspot.nl/images/14073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaretotaal.nl/catalog/images/QOT5974.jpg
(optische muis kost 0.30cent meer, dat je het ff weet :+)

voor 4 euro klaar, - full pwnage :')

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 18-11-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Wat doe jij eigenlijk in het diNovo topic ;) ?
Ik ben ook nog niet vastgeprikt op deze set, ik vind hem alleen erg mooi. Maar ik zit nog in de oriëntatiefase en dat kan enkele maanden duren bij mij.

Als ik zo iets zou moeten kopen dan doe ik het wel met de dingen die ik al heb. Ik wil zo een clean mogelijk bureau geen snoeren en draden. Het moet er ook mooi uit zien en IK vind de diNovo een van de weinige mooie desktop sets.

[ Voor 38% gewijzigd door Cyzor op 18-11-2005 02:18 . Reden: Tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kappe nou :P, dan vind ik dit setje van iets meer dan 50eurie toch wel ff nog 3 x leuker
(mijn mening :>)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/8096.jpg

160,- voor die (***********) gaat er bij mij gewoon niet in..

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 18-11-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 02:23:
kappe nou :P, dan vind ik dit setje van iets meer dan 50eurie toch wel ff nog 3 x leuker
(mijn mening :>)

[afbeelding]

160,- voor die (***********) gaat er bij mij gewoon niet in..
Niemand zet een mes op je keel om m te kopen hoor. ;)

Als niemand het de moeite waard vond waren ze al lang niet meer te koop of goedkoper geworden.

Ik ben er echt heel tevreden mee (nadat ik de lag had opgelost), en toentertijd was er geen kwalitatief vergelijkbaar alternatief met een rechte onderkant (voor mij een vereiste ivm met een keyboard stand van mn racecockpit). Eigenlijk heb ik nog nooit spijt gehad van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Deze was ik ook al tegen gekomen en vind hem ook het overwegen waard. Echt het enige wat mij er nog van weerhoud de diNovo te kopen is geld, ik weet dan €160 veel is anders had ik hem allang gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

pak dan de notebook edition mee als je bluetooth echt niks vindt... ik heb mijn 3e dinovo inmiddels (andere 2 doorverkocht) en ben er nog steeds dik tevreden mee... ze tikken echt geweldig !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excorio
  • Niet online
Ik heb mijn orientatiefase gehad, ik wacht met de aankoop... ook omdat ik mijn geld wel beter momenteel kan gebruiken, maar ook omdat ik hoop dat de set goedkoper wordt en misschien wel beter.

En jah je kan die goedkope shit nemen, maar of je dan ook dezelfde dingen kan doen? dat weet ik nog net zo niet. Maar ieder zijn eigen keuze, gelukkig maar _/-\o_
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste