Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.181 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een Demon lijntje van de oude stempel..
Dedicated (extra) lijn die volledig in handen van versatel is. Zeg maar een soort van antiek.
Zelf upgraden kon ik niet meer, alleen een nieuw abbo. Mijn grote voordeel is dat ik geen down tijd heb omdat het gescheiden is en niet zoals tegenwoordig met linesharing. Demon gaat zsm de deur uit nu. 29 euries voor 1536/256 lijn.. dat is de reden waarom ik nu Tiscali heb gekozen.

M'n doorlooptijd is exact 22 dagen geweest! en wat ik in de gegevns heb kunnen zien is mijn lijn als ik het goed heb al sinds de 18e op het adsl signaal gezet.
Hope it helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Wat mij opvalt is dat de speedtest resultaten nogal fluctueren. Minimum is rond de 460Kb, maar af en toe schiet hij door naar 550Kb. Hebben jullie dat ook?
Upload blijft wat stabieler rond de 60Kb Verder geen klagen hoor, prima snelheid zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb mijn voeding nog niet vervangen door die van mijn oude 650. De output van de 2602 voeding is 18v en die van de 650 was 12v... Leek me geen goed plan.

Mijn verbinding is niet echt constant te noemen. De link quality toont een hele duidelijk golf beweging. Het signaal is wel een stuk constanter alleen naar mijn smaak aan de lage kant aangezien er 1 heel klein muurtje tussen zit en verder 3 meter of zo.

Is het normaal dat de verbinding zo schommelt of kan dat dus door een kappo voeding worden veroorzaakt?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HA! Alles opgelost!

Bleek een aftakking in m'n muur te lopen achter uit de doos van het ISRA punt...
Nooit gezien, maar dat loste alles op.

Hier de speedtest resultaten van een nu happy persoon:
Download: 433.8 KByte/sec
Upload: 61.1 KByte/sec
Connection: 1232.0 Conn/min
Ping test: 11.0 ms
:)

Ik denk dat ik hier tevreden mee kan zijn. Heb wel gemerkt dat het inderdaad af en toe fluctueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:57:
HA! Alles opgelost!

Bleek een aftakking in m'n muur te lopen achter uit de doos van het ISRA punt...

Ik denk dat ik hier tevreden mee kan zijn. Heb wel gemerkt dat het inderdaad af en toe fluctueerd.
Da's mooi. Ik vind overigens 61kB upload nog weinig als je modem op 704 intraint. Dat doet mijn modem ook, maar ik haal constant 72kB. 8)7 Maar goed, ziet er iig al stukken beter uit zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scheelt nogal ja..maar.. ik heb net even een ftp sessie gedaan vanaf de command prompt naar mijn hompage bij Demon:
Upload 69kB
Download 488kB

Dat ziet er beter uit denk ik!
Die speedtest is volgens niet heel erg betrouwbaar als ik dat zo bekijk. Wat die download betreft: Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:57:
HA! Alles opgelost!

Fluctureren op een speedtest(.nl) pagina is heel normaal. Dat kan van veel factoren afhangen zoals zelfs een hik in je browser of je PC die even een ander proces opstart.

En iedereen altijd maar roepen dat het niet aan bekabeling intern kan liggen :X

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 23-04-2005 14:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iedereen altijd maar roepen dat het niet aan bekabeling intern kan liggen
Het viel mee tot nu toe dacht, ik had deze al eerder verwacht... 8)7

Hoe verzin je het ook, de vorige eigenaar van dit huis had een lijntje tussen de tegelstrips gemetseld, zo de doos in en ACHTER de leiding van kpn aangesloten. Volledig uit het zicht voor mij. Maar goed, ik heb het zelf weer opgelost ;)

Het enige wat ik nu niet helemaal begrijp is het telefonie gedeelte. op het modem kan ik 2 toestellen aansluiten, maar wil ik het kpn nummer op belbudget beschikbaar houden voor gebeld worden, dan moet ik daarvoor ook nog een toestel beschikbaar houden?? (na de splitter uiteraard)

Daarvoor is nou zeker dat apparaatje van die eerdere inkoopactie die dat regelt. Om bestaand + Tiscali nr. te combineren op alle toetsellen die je achter het modem hangt??
<(al weer uitgepuzzeld)

Wat ik overigens ook een beetje mis zijn ervaringen met de verschillende telefoons die gebruiken en of dat allemaal werkt/bugs heeft. Kan je bv. ook met je vaste tel sms-en over je tiscali lijn? De huidige generatie telefoons heeft die functie er namelijk al zowat standaard op zitten.
Dit stuk van mijn tiscali abbo ben ik wel reuze benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Shite man! Alles werkt (gelukkig) nog steeds perfect, maar aanmelden voor telefonie lukt niet. :(
Je moet je gebruikersnaam (adsl123456@tiscali.nl) ingeven en je wachtwoord, en nou blijft ie roepen dat ik een verkeerd wachtwoord intyp. Heb het 12 keer ofzo gecontroleerd, andere logins werken perfect met dezelfde login en ww, maar net deze ene niet. Iemand enig idee?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Probeer het eens met je klantcode ipv je gebruikersnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En soms is het zonder @tiscali.nl op de site (dan staat het al achter dat vakje). Kan je wel in je webmail met diezelfde login + wachtwoord? Dan is hij wel juist in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik wordt net gebeld, neem op en hoor vervolgens niets. Aangezien ik mijn nummer nog niet aan jan en alleman heb gegeven, bel ik mijn ouders gelijk terug. :+ Nu hoor ik de andere kant wel praten, maar horen ze me daar niet. Ik heb dat een paar keer geprobeerd, maar tevergeefs. Toen heb ik besloten om het modem te resetten en daarna werkte het wel.

De uptime van m'n modem, voor de reset, was iets van 560 uur. Dat moet 'ie toch wel aankunnen lijkt me? Ik heb overigens een telefoon van het merk ptt telecom, gewoon een normaal vast toestel, zonder toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Heb met klantcode geprobeerd, zonder @tiscali.nl, wachtwoorden omgewisseld (je weet nooit ;)), met andere mailboxen die ik heb aangemaakt, niente. Webmail gaat prima, kom ik gewoon bij. Zal morgen eens met de helpdesk, verdulle...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn brief binnen met mijn gegevens, zoals gebruikersnaam en wachtwoord. Het is nu nog maar wachten tot ik het modem krijg niet dat ik haast heb, want volgens de brief wordt mijn lijn pas 9 mei opgeleverd.

btw ik kan nu toch nog geen gebruik maken van de newsserver van tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 08:28
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:48:
Ik heb nu mijn brief binnen met mijn gegevens, zoals gebruikersnaam en wachtwoord. Het is nu nog maar wachten tot ik het modem krijg niet dat ik haast heb, want volgens de brief wordt mijn lijn pas 9 mei opgeleverd.

btw ik kan nu toch nog geen gebruik maken van de newsserver van tiscali?
Kwestie van proberen, meestal kan dit wel omdat alles al geactiveerd is zodat als je lijn binnen is je direct het internet op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Even terug naar de inkoopactie die ArnieNFW gehouden heeft: Ik wil zelf ook zo'n switch en het blijkt dat bestellen ook vrij eenvoudig is.
Nu vraag ik me af of er nog meer mensen interesse hebben in de line switch? Bekijk de switch hier: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

Als ik er drie tegelijk kan bestellen, dan kost 1 switch "maar" USD 44,- en dat is € 31,50 tegen de huidige koers.
Een switch bestellen kost in totaal USD 54,- overigens.

Ik wacht de gegadigden met spanning af. Als je interesse hebt, graag een bericht sturen via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien opnieuw een inkoopactie starten? Ik heb er ook oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Ramon 73 schreef op maandag 25 april 2005 @ 07:13:
Even terug naar de inkoopactie die ArnieNFW gehouden heeft: Ik wil zelf ook zo'n switch en het blijkt dat bestellen ook vrij eenvoudig is.
Nu vraag ik me af of er nog meer mensen interesse hebben in de line switch? Bekijk de switch hier: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

Als ik er drie tegelijk kan bestellen, dan kost 1 switch "maar" USD 44,- en dat is € 31,50 tegen de huidige koers.

Ik wacht de gegadigden met spanning af. Als je interesse hebt, graag een bericht sturen via mail.
Ik heb wel interesse, dus laat maar weten als je iets van plan bent :Y)
Enne, je email kan ik nergens vinden |:( 8)7 :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook iemand die interesse heeft in dat AX520 kastje.

Mijn overstap naar Tiscali Special staat gepland voor 4 mei. Kreeg er een gratis webcam bij van T for Telecom, maar wat een brak ding is dat zeg, heb je helemaal niets aan.
En weet iemand al waar je die gratis Tiscali reischeque van EUR 125,- kan besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Ramon 73 schreef op maandag 25 april 2005 @ 07:13:

Hier nog één. Ik wacht met spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de vorige inkoopactie , hebben een aantal mensen dat ding dus gekocht
Is hij al werkend ?

Ik heb ook interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:53:
Bij de vorige inkoopactie , hebben een aantal mensen dat ding dus gekocht
Is hij al werkend ?

Ik heb ook interesse
Ze zijn nog niet geleverd .....Ik wacht nog met smart

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:03:
...
En weet iemand al waar je die gratis Tiscali reischeque van EUR 125,- kan besteden?
Op tiscali site
Lees voor meer informatie de actievoorwaarden
Het is wel handig dat je ze leest voordat je het contract tekent.

[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 27-04-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb niet meer het idee dat mijn voeding kappo is. Heb mijn P2P software uitgezet en hij heeft de hele dag gelopen. Firewall uitzetten hielp bij mij dus geen klap. Dus wordt het wachten op een neije firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionyxus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 13:50
Ok ff mijn ervaring: ik zou op 18 april overstappen, maar opeens zat ik al op de 15de zonder internet. Toen ff de helpdesk opgebeld, bleek dat kpn me te vroeg had afgesloten.
De helpdesk zei ook dat het een spoedgeval werdt en dat modem klaar lag om te verzenden.
Dus ik hooptte 18 april of eerder al weer internet te hebben. Maar nu heb ik nog steeds geen internet!
Volgens de helpdesk was de lijn al op 18 april opgeleverd alleen ze hebben leveringsproblemen met de modems. Ik zit nu dus al een week op de modem te wachten en ze blijven maar zeggen 'het ligt klaar om te verzenden'. Dit zijn mijn ervaringen tot nu toe, meer volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Ik heb een inkoopactie (animopeiling) gestart. Kijk even hier: http://inkoopactie.net/ia/bp2fjn83/1

Artech belooft overigens een levertijd van 5 dagen, de vorige actie moet dus al geleverd zijn.
Ik zal verder een nieuwe inkoopactie starten, als er voldoende animo is. Houd dit topic in de gaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon 73 op 25-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
jeanj schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:25:
Ik heb nu mijn firewall maar uitgezet op de (mulitpc) modem. Nu valt bij gebruik van p2p (Azureus ) de verbinding niet weg. Veilig is anders, maar ja.....

Heeft iemand nog info over dit probleem of voorgang over dit probleem?

Ik zal ze ook maar eens bellen.....
Firewall uitzetten bleek bij mij ook de (tijdelijke)oplossing. Ik had na het bellen met de helpdesk eerst firmware 3.40 md3.0 op de modem gezet. Ik was helemaal blij dat er inderdaad een nieuwe firmware was. Dit hielp alleen geen enkele hol. Hopelijk komt er snel een structurele oplossing voor dit.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 11-09 21:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Ramon 73 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:34:
Ik heb een inkoopactie (animopeiling) gestart. Kijk even hier: http://inkoopactie.net/ia/bp2fjn83/1

Artech belooft overigens een levertijd van 5 dagen, de vorige actie moet dus al geleverd zijn.
Ik zal verder een nieuwe inkoopactie starten, als er voldoende animo is. Houd dit topic in de gaten.
Waarom was de vorige inkoopactie goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ramon 73 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:34:

De levertijd (incl douane) was/is 13 dagen volgens de vorige IA. Ze worden nu door de IA organisator uit geleverd.

Waarom heb je ze duurder gemaakt dan de vorige IA? De definitieve prijs is daar 30,92 (invoer + produkt) + (0,45 + 6,25) (verzendkosten NL) = 37,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Duurder inderdaad. Is ook geen opzet. Ik moet ergens van uit kunnen gaan. Op dit moment weet je nog niet hoeveel mensen daadwerkelijk interesse hebben en weet je niet wat de uiteindelijke prijs gaat worden. Daarom heb ik de prijs een beetje ruim genomen, dan valt het achteraf mee. Beter dan nu laag inzetten en bij de bestelling moeten vertellen dan "er nog 10 euro bijkomt" vanwege de dollarkoers ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:07:
[...]

Op tiscali site
[...]

Het is wel handig dat je ze leest voordat je het contact tekent.
Lekker uit de hoogte, jij denkt zeker dat je de enige bent die ze leest.
Het stond niet bij de actievoorwaarden in de T for Telecom winkel grapjas. En de kerel daar wist het mij ook niet te vertellen.

Maar bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Dionyxus schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:15:
Ok ff mijn ervaring: ik zou op 18 april overstappen, maar opeens zat ik al op de 15de zonder internet.
Ik heb net zoiets, was gepland rond 10-5-2005 (zou nog bericht krijgen over de precieze datum). Niets meer gehoord en op 25-4-2005 was ik 's morgens opeens m'n verbinding kwijt. Gebeld, en ja ik was al overgezet. Maar ik had de nieuwe modem nog niet ontvangen! Was wel verstuurd werd er gezegd...

Wel behulpzaam: het zou ook met een firmware upgrade/her-configuratie van de Speedtouch 510 moeten kunnen. Op speedtouch.nl versie 4.2.7 downloaden, Dan van de config page de config voor Tiscali/BabyXL halen en aanbrengen.

P.S. ga ik vanavond even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionyxus
  • Laatst online: 08-09 13:50
Ge Someone schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:22:
Wel behulpzaam: het zou ook met een firmware upgrade/her-configuratie van de Speedtouch 510 moeten kunnen. Op speedtouch.nl versie 4.2.7 downloaden, Dan van de config page de config voor Tiscali/BabyXL halen en aanbrengen.
Hardstikke bedankt! De helpdesk zei namelijk dat ik alleen die firmware upgrade kon doen met een Speedtouch 510 en niet met m'n 330. Maar toen ik op die site van jou keek zag ik de 330 er gewoon bij staan, dus nu kan ik weer vrolijk internettten :)
Ben benieuwd waarneer die modem van Tiscali eindelijk komt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:51:
Misschien heeft het alleen een toepassing op het annuleren van een aanvraag en niet op het opzeggen na een minimale periode. Dan klinkt het heel logisch eigenlijk.
Ikzelf sta ook op het punt een aanvraag te doen bij Tiscali, nu mijn Chello verbinding steeds slechter wordt. Wel struikelde ik ook over deze voorwaarde m.b.t. annuleren.

Maar tussen de veelgestelde vragen van Tiscali staat het volgende:
Annuleren is het ongeldig verklaren van een aanvraag voor een product van Tiscali. Meer informatie over het annuleren kunt u vinden in de veelgestelde vragen hieronder.

Tot wanneer kan ik mijn aanvraag nog annuleren?
U kunt uw aanvraag annuleren tot vlakvoor de daadwerkelijke aansluiting van de ADSL lijn. U hebt een annuleringstermijn van 7 werkdagen waarbinnen u kosteloos kunt annuleren. Annuleert u buiten deze annuleringstermijn dan brengt dit annuleringskosten met zich mee.
Hieruit maak ik op dat het inderdaad alleen om de daadwerkelijke aanvraag gaat. Dus niets niet dat er na jarenlang abonnee geweest te zijn opeens nog kosten in rekening gebracht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:58:
Hieruit maak ik op dat het inderdaad alleen om de daadwerkelijke aanvraag gaat. Dus niets niet dat er na jarenlang abonnee geweest te zijn opeens nog kosten in rekening gebracht gaat worden.
Nee natuurlijk niet. Als je jarenlang abonnee bent geweest en je wilt ervan af, dan zeg je gewoon op. Het abo wordt beeindigd na de opzegtermijn, in het geval van Tiscali 1 jaar. Als je na een hele tijd abonnee te zijn geweest wilt opzeggen en er zouden wél kosten aan vast zitten, dan zou Tiscali die expliciet vooraf moeten melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Heeft er ook iemand ervaring met intern binnen Tiscali zelf overstappen naar Special? Ik heb gisteren het Surf lijntje bij mijn vriendin om laten zetten naar Special + Telefonie. Aan het eind van het formuliertje werd echter gemeld dat ze de hele aanvraag pas over een week in behandeling nemen, zodat we wat bedenktijd hebben? Nuttig... :P

Wanneer zou ik de Special snelheid kunnen verwachten? Het nieuwe VoiP capable modem komt vanzelf wel een keer, het ADSL gedeelte zou ook met het oude modem wel moeten werken voor zover ik weet :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Chakotay schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:29:
Heeft er ook iemand ervaring met intern binnen Tiscali zelf overstappen naar Special? Ik heb gisteren het Surf lijntje bij mijn vriendin om laten zetten naar Special + Telefonie. Aan het eind van het formuliertje werd echter gemeld dat ze de hele aanvraag pas over een week in behandeling nemen, zodat we wat bedenktijd hebben? Nuttig... :P

Wanneer zou ik de Special snelheid kunnen verwachten? Het nieuwe VoiP capable modem komt vanzelf wel een keer, het ADSL gedeelte zou ook met het oude modem wel moeten werken voor zover ik weet :)
Ik heb ook mijn abbo om laten zetten. De week bedenktijd is vanwege de wet koop op afstand lijkt me; je regelt het verlengen tenslotte via internet. Na die week kreeg ik een mailtje dat ik na ongeveer 10 werkdagen zou horen wanneer ik werd omgezet. Die tien dagen, dat was afgelopen maandag. Helaas heb ik nog niks gehoord. Morgen/overmorgen ga ik anders maar even bellen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verbal Kint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:25:
[...]
Ik heb ook mijn abbo om laten zetten. De week bedenktijd is vanwege de wet koop op afstand lijkt me; je regelt het verlengen tenslotte via internet. Na die week kreeg ik een mailtje dat ik na ongeveer 10 werkdagen zou horen wanneer ik werd omgezet. Die tien dagen, dat was afgelopen maandag. Helaas heb ik nog niks gehoord. Morgen/overmorgen ga ik anders maar even bellen.
Hm, dat is wel waar ja... Jammer alleen dat er geen knopje bij zit met de optie: "Het is wel best zo, zet die meuk nou maar om" :p

Na 10 dagen nog niets? Wel erg lang voor een interne omzetting imo, afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoutjeT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Verbal Kint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:25:
[...]
Je hoort ook niets, je merkt alleen dat je verbinding er ineens uit ligt. Met een beetje mazzel heb je al een modem van Tiscali gekregen, anders moet je je bestaande outfit gaan configureren. Hoe, dat kan je natuurlijk nergens vinden zonder verbinding dus bereid je even voor; ik kwam van tiscali over KPN (dus inbellen met userid/password). Het omzetten via de tiscali site gedaan, allemaal prima.
Nadat ik het multipc modem had geïnstalleerd (draadloze router die ik al had gewoon op aangesloten voor m'n laptop) en alles werkte ging ie ineens hangen, bleek ik het zogenaamde 'voedings probleem' te hebben met het modem, bleef de hele tijd rebooten. Nu dus weer 832 werkdagen wachten op een nieuwe modem, voordat ik telefonie kan gaan gebruiken...
Eerst had ik voor eenzelfde abbo bij KPN 325KB/76KB, nu via babyxl nog maar 212KB/34KB !!!!
Vooral die upload zuigt enorm, da's toch geen 640kbit ? Ook al twee keer gehad dat alles er uit lag en alleen een reboot van m'n router nog hielp.

Voorlopig kan ik niet zeggen dat ik erg tevreden ben. Misschien komt dat nog als ik de rekening binnen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik ga er eigenlijk van uit geen downtime te hebben, aangezien ik nu ook al een tiscali/tiscali abbo heb, maar we zullen zien.

Momenteel heb ik mijn modem trouwens in bridgemode staan, mijn router heeft dus een tiscali IP aders aan de WAN kant gekregen. Is het ook mogelijk om mijn nieuwe modem (multipc versie) zo in te stellen? Ik hang er namelijk sowieso mijn bestaand router/AP aan en dubbele routering vind ik wat overdreven.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, het een en ander ziet er interessant uit. Ik ben net van plan om over te stappen van @home naar Demon maar nu ik dit zie. Zitten er nog addertjes onder het gras? En hoe zijn de ervaringen? Daar lees ik hier nog niet zo veel over.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Bor de Wollef schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:56:
Hmm, het een en ander ziet er interessant uit. Ik ben net van plan om over te stappen van @home naar Demon maar nu ik dit zie. Zitten er nog addertjes onder het gras? En hoe zijn de ervaringen? Daar lees ik hier nog niet zo veel over.
Meestal lees je alleen negatieve punten, zodra het prima werkt bij mensen gaan ze er niet over schrijven. Heb tiscali special + telefonie bij m'n vriendin aangevraagd en aangesloten. Was echt 'n fluitje van 'n cent. Lees hier wel dat sommige mensen heel lang op 'n bepaalde status staan, maar dat was bij mij niet het geval... Schat dat tussen het aanvragen en 't ontvangen van 't modem (dan werkt je aansluiting bijna altijd al) zo'n 3 tot 4 weken gezeten heeft. Werk met het draadloze modem en dat gaat prima. Down en upload zijn ook allemaal het max haalbare, dus nix te klagen!

Vermoed wel dat omdat mijn vriedin in 'n nieuw huis woont en ze dus ook nog kpn aan moest vragen het allemaal vlotter gaat dan wanneer je overstapt. Al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Sinds vandaag mijn draadloze ethernet modem binnen. Mij verbinding is er t.o.v. het ethernet modem op vooruit gegaan. De ping is nu 14ms ipv 34ms en tevens traint dit modem op de maximale waarden in, upload is er dus ook op vooruit gegaan. Wireless werkt prima met mijn centrino laptop, alleen bestanden uitwisselen tussen de laptop en de pc's gaat erg traag. De ping is wel in orde en ook het draadloos internetten werkt prima. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBA
  • Laatst online: 16-02-2021

RBA

GAEvakYD schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:03:
[...]

Firewall uitzetten bleek bij mij ook de (tijdelijke)oplossing. Ik had na het bellen met de helpdesk eerst firmware 3.40 md3.0 op de modem gezet. Ik was helemaal blij dat er inderdaad een nieuwe firmware was. Dit hielp alleen geen enkele hol. Hopelijk komt er snel een structurele oplossing voor dit.
Die oplossing schijnt er nu te zijn.

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS4d0.bin

http://www.vliegop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jammer dat ze geen 1mb upload hebben. Dat is waar ik naar op zoek ben namelijk. Het liefst een 2/1 combinatie. Zijn er bij tiscali nog plannen om de upload te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan geen mededeling vinden op de webpagina van tiscali zelf. waar heb je deze file gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Laatst online: 11-09 21:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Hij update prima... (heb een 2602H-61) ik ga nu de firewall intensief testen

Edit:
Lijkt perfect te werken met firewall nu. Al een uur up and running terwijl hij het normaal geen 5 minuten uit hield

[ Voor 18% gewijzigd door PenguinPower op 27-04-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verbal Kint schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:46:
Ik ga er eigenlijk van uit geen downtime te hebben, aangezien ik nu ook al een tiscali/tiscali abbo heb, maar we zullen zien.

Momenteel heb ik mijn modem trouwens in bridgemode staan, mijn router heeft dus een tiscali IP aders aan de WAN kant gekregen. Is het ook mogelijk om mijn nieuwe modem (multipc versie) zo in te stellen? Ik hang er namelijk sowieso mijn bestaand router/AP aan en dubbele routering vind ik wat overdreven.
Dus je modem als bridge zetten kan prima, echter telefonie gebaseerd op VoIP heeft toch echt een IP verbinding nodig op je modem. Dat werkt vrij beroerd zonder ;)

Je bestaande router als AP configgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Chakotay schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:29:

Ik had Tiscali Basic en ben vorige week overgegaan naar Special. Probleemloos, 's avonds nieuwe modem aangezet en het werkte direct.
Download = 3616 kbps
Upload = 537 kbps
Ping = 10.0 ms
Ben super tevreden en dat voor minder geld dan voorheen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze firmware werkt perfect. Bij mij zijn eindelijk alle verbindingsproblemen opgelost. Hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBA
  • Laatst online: 16-02-2021

RBA

De nieuwe firmware (340MS4d0.bin) heeft ook mijn nummerweergave op de siemens telefoons opgelost!!! _/-\o_

Zojuist in 5 min de update gedraaid en het werkte meteen!! :)

http://www.vliegop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat kan ik verwachten van de ping bij tiscali? Ligt deze vrijwel altijd onder de 25 ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ping statistics for 195.241.78.68:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat ziet er erg goed uit. Ik zit nog te twijfelen tussen Demon en Tiscali eigenlijk. Demon heeft helaas geen telefonie nog. Hoe is de support bij tiscali eigenlijk? Daar hoor ik bij Demon de laatste tijd slechte verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Toen ik er op de ADSL 1e lijn helpdesk werkte (jaartje geleden ongeveer) was het niet geweldig, lange wachttijden en lang niet iedereen heeft evenveel kennis...

Sindsdien niet echt ervaringen meer mee, behalve dat ik een paar dagen geleden even de klantenservice had gebeld met een paar vraagjes over Special. Ik hoefde niet lang te wachten, maar degene aan de andere kant was nauwelijks te verstaan, en kwam ook niet bijzonder informatief over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 22:35
Super die nieuwe firmware. Het probleem met bittorrent is nu opgelost en wat RBA ook al zei 'de nummerweergave werkt nu ook weer'

Ik dacht dat binnenkomende nummerweergave uberhaubt niet kon met Tiscali (voip) maar dat bleek dus een firmware probleem te zijn. Of was dat alleen als je eens siemens had.
iig, ik ben helemaal happy nu.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een relatief duur PublishNet Economy abonnement dat voorheen door mijn vorige werkgever betaald werd. Ik ben nu op zoek naar een goedkoper en goed alternatief en denk daarbij serieus aan Tiscalie ADSL + Telefonie. Ik vraag me alleen af of ik mijn huidige Vigor Darytek 2600 hiervoor kan gebruiken of dat ik toch weer op een andere modem / router aangewezen ben wil ik VOIP kunnen gebruiken. Heeft iemand hier een antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Krijg je nummerweergave er zowiezo bij of moet je daar nog weer extra voor betalen? Over dat soort zaken zie ik op de website eigenlijk niets. Hoe zit het met nieuwsgroepen bij Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:21:
Krijg je nummerweergave er zowiezo bij of moet je daar nog weer extra voor betalen? Over dat soort zaken zie ik op de website eigenlijk niets. Hoe zit het met nieuwsgroepen bij Tiscali?
Standaard bij in. 't Komt ook uit je modem de nummerweergave, dus werkt sowieso.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil overstappen van xs4all naar die 4mbit met telefonie. Nu heb ik een modem/router, Draytek 2600, zou ik die kunnen gebruiken? Ik ben er best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zit er op die Draytek een RJ11 out poortje om een telefoon aan te hangen? Zoja kunnen jullie die zeer waarschijnlijk wel gebruiken, alleen even de juiste config erin gooien, die staat een stukje terug in het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zijn er hier mensen die over stappen / over gestapt zijn vanaf Demon? Ik zit zoals ik eerder al postte erg te twijfelen tussen Tiscali en Demon en loop in rondjes wat betreft een beslissing. Vinden jullie Tiscali een aanrader of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:56:
Zit er op die Draytek een RJ11 out poortje om een telefoon aan te hangen? Zoja kunnen jullie die zeer waarschijnlijk wel gebruiken, alleen even de juiste config erin gooien, die staat een stukje terug in het topic :)
Nee er zit geen RJ11 uitgang op. Zou er geen gadget zijn die je erbij kunt hangen om toch telefonie te kunnen gebruiken? Zal eens op zoek gaan naar die config in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:02:
Zijn er hier mensen die over stappen / over gestapt zijn vanaf Demon? Ik zit zoals ik eerder al postte erg te twijfelen tussen Tiscali en Demon en loop in rondjes wat betreft een beslissing. Vinden jullie Tiscali een aanrader of juist niet?
Het enige probleem wat ik heb is dat mijn modem (multi pc) niet tegen de vele p2p connecties kan. Dus ik heb de firewall uitgezet en nu heb ik minder problemen (af en toe valt de netwerk verbinding voor 1-3 seconden weg)

Verder wordt de newsserver van Tiscali officieel niet gesupport en zijn er vaak problemen mee

Telefonie nog niet geprobeerd, verder wel tevreden, snelheid is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

In een ander topic las ik dat de nieuwe firmware er is

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS4d0.bin

Het staat ook op de helpdesk pagina van Tiscali

[ Voor 40% gewijzigd door Deddiekoel op 28-04-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil die update doen maar ik kan hem niet doen hij zegt dan:

ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router

deze versie heb ik nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.1)d0 | 04/15/2005
DSL FW Version:TI AR7 01.01.08.00

is de gene met telefonie wat ook nog werkt :D alleen nog even wachten op
de portering.....

de modem is net nieuw iniederval nadat de voorraad op was van tiscali,
dus kan goed zijn dat dit ook de laatste is maar dit is de mu.1d0 met datum
04-15-05 als iemand weet hoe dit kan of hoe ik het moet oplossen
hoor het graag.

groeten nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

jeanj schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:32:
[...]

Het enige probleem wat ik heb is dat mijn modem (multi pc) niet tegen de vele p2p connecties kan. Dus ik heb de firewall uitgezet en nu heb ik minder problemen (af en toe valt de netwerk verbinding voor 1-3 seconden weg)

Verder wordt de newsserver van Tiscali officieel niet gesupport en zijn er vaak problemen mee

Telefonie nog niet geprobeerd, verder wel tevreden, snelheid is ok.
Welk modem heb je nu? Het gratis modem uit de huidige actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:40:
Hallo,

Ik wil die update doen maar ik kan hem niet doen hij zegt dan:

ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... The uploaded file was not accepted by the router

deze versie heb ik nu

ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.1)d0 | 04/15/2005
DSL FW Version:TI AR7 01.01.08.00

is de gene met telefonie wat ook nog werkt :D alleen nog even wachten op
de portering.....

de modem is net nieuw iniederval nadat de voorraad op was van tiscali,
dus kan goed zijn dat dit ook de laatste is maar dit is de mu.1d0 met datum
04-15-05 als iemand weet hoe dit kan of hoe ik het moet oplossen
hoor het graag.

groeten nick
En als je je modem nu eens helemaal reset naar factory defaults eerst? (even knopje met ballpoint ingedrukt houden achterkant tot hij herstart).

Of heb je misschien geen H(W)61 maar een H(W)63 (dus ISDN)? Dat zou het ook kunnen verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

klopt ik heb een isdn versie maar waar kan ik die updates vinden dan?

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
Modbreak:Netjes wijzen op de FAQ zou ook een optie zijn of een TR invullen

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Geen heen en weer geruzie, compleet zinloos. Deels gelijk moet je hem geven immers, staat in de FAQ dat het niet gewenst is elkaar constant te groeten.

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Ik heb vandaag mijn pakketje mogen ontvangen. Meteen alles geinstalleerd en het werkte :)
Maar waar ik nu wel mee zit is dat alles langzamer is dan mijn @home verbinding.

Download : 396.9 KByte/sec
Upload : 41.0 KByte/sec
Connection : 296.0 Conn/min
Ping test Nederland : 44.0 ms

Ik vind die resultaten echt om te huilen, vooral als je bedenkt dat ik met @home een stabiele upload had van minimaal 55kb/sec en een ping van rond de 20ms (of lager).

Ik heb nu al een aantal uur gekeken naar de ping tijden.. nog geen ene keer onder de 40ms gekomen :'( Ook gaat het uploaden zeer moeizaam. Hij doet eerst een stukje op 50kb/sec, valt dan helemaal stil voor een sec of 3, gaat dan rustig verder met 15kb/sec met een zeldzame uitschieter naar 25kb/sec.

Hoort ADSL normaal niet stabiel te zijn? Ik heb deze testen overigens bj diverse sites/ftp's uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jongens, vrede op aarde. Doe eens een beetje volwassen tegen elkaar.

Hoe werkt het bellen via tiscali eigenlijk? Kun je gewoon een normale telefoon aansluiten op het modem? Is de kwaliteit (zowel verbinding als geluidskwaliteit) echt vergelijkbaar met een normale kpn telefoonlijn? Zijn er hier mensen die hun normale kpn aansluiting hebben opgezegd?

@Dark_Dadow, welk pakket heb je gekozen en in welk deel van nederland zit je?

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 28-04-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:25:

@Dark_Dadow, welk pakket heb je gekozen en in welk deel van nederland zit je?
Uhm.. Tiscali Family (4096/640) incl. telefonie, en ik zit in zuid limburg.

Hier nog wat gegevens uit mijn modem:

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 11 db
attenuation upstream: 12 db

noise margin downstream: 23 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 19 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:44:
[...]
Welk modem heb je nu? Het gratis modem uit de huidige actie?
het mulit pc modem, 30 euro bij betalen, deze is minimaal nodig voor voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
Ok dan, vandaag de update die ik vorige week al zou geven:

**ADSL doet het hier nu perfect, download gemiddeld 450-470 Kb/sec, upload 65-75 Kb/sec

**Telefoon via Tiscali doet het relatief goed, dat wil zeggen, als ik niet te zwaar upload, blijft de verbinding goed, bij max upload wil het geluid wel eens wegvallen

**Telefooncentrale Tiptel 2.8 werkt harstikke goed, binnenkomende gesprekken op zowel KPN (budget) als Tiscali worden naar allebei mijn aangesloten telefoons doorgeschakeld en na blokkering KPN-lijn als uitgaand, bel ik alleen nog maar uit via Tiscali. Nadeeltje, moet overal een extra 0 voor draaien, maar daar is mee te leven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:10:
klopt ik heb een isdn versie maar waar kan ik die updates vinden dan?
Heeft die dezelfde issues dan?
Shark_Dadow schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:25:
Ik heb vandaag mijn pakketje mogen ontvangen. Meteen alles geinstalleerd en het werkte :)
Maar waar ik nu wel mee zit is dat alles langzamer is dan mijn @home verbinding.

Download : 396.9 KByte/sec
Upload : 41.0 KByte/sec
Connection : 296.0 Conn/min
Ping test Nederland : 44.0 ms

Ik vind die resultaten echt om te huilen, vooral als je bedenkt dat ik met @home een stabiele upload had van minimaal 55kb/sec en een ping van rond de 20ms (of lager).

Ik heb nu al een aantal uur gekeken naar de ping tijden.. nog geen ene keer onder de 40ms gekomen :'( Ook gaat het uploaden zeer moeizaam. Hij doet eerst een stukje op 50kb/sec, valt dan helemaal stil voor een sec of 3, gaat dan rustig verder met 15kb/sec met een zeldzame uitschieter naar 25kb/sec.

Hoort ADSL normaal niet stabiel te zijn? Ik heb deze testen overigens bj diverse sites/ftp's uitgeprobeerd.
Upstream zou je even in je modem kunnen bekijken hoe hoog de verbinding opbouwt. Staat je modem wel aangesloten optimaal mogelijk? Dus geen meter kabel tussen ISRA --> splitter --> modem?

Soms is je ISRA ergens anders dan je denkt, dan is het al eens doorgelust.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:25:
Hoe werkt het bellen via tiscali eigenlijk? Kun je gewoon een normale telefoon aansluiten op het modem? Is de kwaliteit (zowel verbinding als geluidskwaliteit) echt vergelijkbaar met een normale kpn telefoonlijn? Zijn er hier mensen die hun normale kpn aansluiting hebben opgezegd?
Ik vind het geluid van Tiscali Telefonie prima !!!,en vergelijkbaar met KPN
Ja je kan gewoon je huidige telefoon erop aansluiten.
Een bijkomstigheid is dat je tergelijkertijd kan bellen en gebeld kan worden als je twee telefoons op het modem aansluit.
Dit kan ook met het basis abbonement.
Je kan ook met de twee aangesloten telefoons tergelijkertijd bellen !!

toppie dus

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KPN opzeggen kan altijd nog, de ongeveer 9 euro voor de koperlijn kan ik links of rechts betalen immers.

heb even je quote gefixt

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 28-04-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Miglow schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:14:
Ok dan, vandaag de update die ik vorige week al zou geven:

**ADSL doet het hier nu perfect, download gemiddeld 450-470 Kb/sec, upload 65-75 Kb/sec

**Telefoon via Tiscali doet het relatief goed, dat wil zeggen, als ik niet te zwaar upload, blijft de verbinding goed, bij max upload wil het geluid wel eens wegvallen

**Telefooncentrale Tiptel 2.8 werkt harstikke goed, binnenkomende gesprekken op zowel KPN (budget) als Tiscali worden naar allebei mijn aangesloten telefoons doorgeschakeld en na blokkering KPN-lijn als uitgaand, bel ik alleen nog maar uit via Tiscali. Nadeeltje, moet overal een extra 0 voor draaien, maar daar is mee te leven vind ik.
Kun je niet op een of andere manier een soort bandbreedte filter instellen dat er altijd genoeg blijft om te bellen? Hoe kom je aan die tiptel centrale? Ook bij tiscali of heb je die zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op 20-4 tiscali adsl special + telefonie aangevraagd en gisteren (de 28ste) was ik al online.
Dat is dus binnen een week in plaats van binnen de door tiscali genoemde 4 tot 6 weken.

Er stond een foutje in mijn naam bij de machtigingsgegevens, dus even een telefoontje met de helpdesk: was binnen 2 minuten geregeld!

Wel jammer dat je telefonie apart moet aanvragen en dan weer een ander modem krijgt... beetje omslachtig, maar goed, alles werkt naar tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jammer , tiscali valt voor mij af. Het is hier simpelweg niet leverbaar. Vreemd want tiscali wholesale verbindingen volgens mij wel. Jammer, ik had net ervoor gekozen ook voor tiscali te gaan. Dom van mij dat ik de beschikbaarheid niet als eerste getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:09:
Jammer , tiscali valt voor mij af. Het is hier simpelweg niet leverbaar. Vreemd want tiscali wholesale verbindingen volgens mij wel. Jammer, ik had net ervoor gekozen ook voor tiscali te gaan. Dom van mij dat ik de beschikbaarheid niet als eerste getest heb.
Als je bij een andere ISP via BaByXL (Tiscali-Wholesale) een lijn kan bestellen moet het natuurlijk via Tiscali zelf ook kunnen.

Misschien heb je gekeken bij een ISP die ook met bijvoorbeeld BBned zaken doet en die beschikbaarheid aangeeft op jou locatie?

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 29-04-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat dacht ik dus ook. De postcode check is dat echter niet met mij eens helaas. Ik heb tiscali al een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Spam wordt niet gewaardeerd!

[ Voor 96% gewijzigd door bjck op 29-04-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Jah, leuk die spam. Nou weet je gelijk welke links we niet klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

ey weet iemand waar de updates te vinden zijn voor de isdn versie
van de zyxell met telefonie?

ik ga denk ik maar zoon set van 4 halen bij de marko voor 99 euro van philips draadloos
en dan zegt ik het station gewoon bij mijn modem neer en de andere
3 op kamers en een benede want al die kabels uit elkaar halen
en kijken welke welke is heb ik niet zo zin in.
dan sluit ik volgende maand als mijn portere klaar is wel gewoon
de enigste telefoon aan en de fax die erlangs staat die het nummer moete behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:50:
...
ik ga denk ik maar zoon set van 4 halen bij de marko voor 99 euro van philips draadloos
...
Hmm bedoel je een dect set met 4 handsets? Voor 99 euro? weet je het type nummer, dan kan ik een de specs opzoeken. Ik wil ook een set dects gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hij doelt op de Philips Dect 211 serie (215 is met antwoordapparaat in handset). Werkt prima hier met nummerweergave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Vandaag dus overgezet op Tiscali, het was van de ene op het andere moment (rond 10:40 geen kpnADSL meer :P). Gelijk geactiveerd en speedtest gedaan:

DL: 470 - 480
UP: 62 - 65
Con/M: 1100 - 1200
Ping: 10-11 ms

Ik heb blijkbaar ook een probleem met de firmware wat er opstaat. Ik doe niet eens een p2p prog aan en hij klapt er om de haverklap uit als ik bijv msn en e-mail wil gebruiken. (ZyXel Prestige 2602H-61)

Vanaaf maar weer eens die nieuwe firmware er opzetten :) / na alle drank etc.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:41:
Vandaag dus overgezet op Tiscali, het was van de ene op het andere moment (rond 10:40 geen kpnADSL meer :P). Gelijk geactiveerd en speedtest gedaan:

DL: 470 - 480
UP: 62 - 65
Con/M: 1100 - 1200
Ping: 10-11 ms

Ik heb blijkbaar ook een probleem met de firmware wat er opstaat. Ik doe niet eens een p2p prog aan en hij klapt er om de haverklap uit als ik bijv msn en e-mail wil gebruiken. (ZyXel Prestige 2602H-61)

Vanaaf maar weer eens die nieuwe firmware er opzetten :) / na alle drank etc.
Is dat niet beter nuchter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:33:
[...]

Kun je niet op een of andere manier een soort bandbreedte filter instellen dat er altijd genoeg blijft om te bellen? Hoe kom je aan die tiptel centrale? Ook bij tiscali of heb je die zelf gekocht?
Ik heb die Tiptel zelf gekocht via een vd veilingssites voor 30 euro.

Ik ben nu wel bezig met uitzoeken wat de max upload is die ik 24/7 kan draaien zonder dat mijn telefoon er last van heeft. Voorlopig lijkt 400 down en 60 up goed te werken :Y)

edit:
typootje

[ Voor 3% gewijzigd door Miglow op 30-04-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Al mensen die de restitutie mbt modem -en aansluitkosten hebben gehad? Ik heb de 17e een kopie van m'n factuur opgestuurd en gisteren, de 29e, een brief gekregen dat alles is geaccepteerd en het bedrag binnenkort op mijn rekening wordt gestort. Lijkt dus sneller te gaan dan de 5 tot 6 weken die ze zeiden hiervoor nodig te hebben. :)

Verder heb ik afgelopen week een DECT set gehaald van Premier, de Sublime 100. Was in de aanbieding bij de mediamarkt voor €25. Werkt vlekkeloos. :D

[ Voor 4% gewijzigd door DJTimo op 30-04-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
bjck schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:07:

Upstream zou je even in je modem kunnen bekijken hoe hoog de verbinding opbouwt. Staat je modem wel aangesloten optimaal mogelijk? Dus geen meter kabel tussen ISRA --> splitter --> modem?

Soms is je ISRA ergens anders dan je denkt, dan is het al eens doorgelust.
Ik had mijn modem eerst in de meterkast geplaatst. Die ligt ongeveer 10meter van mijn ISRA. Dus daar ben ik het probleem gaan zoeken. Ik heb nu het hele zaakje verplaatst naar de kelder, daar is mijn ISRA. De afstand die de kabel nu moet overbruggen is ongeveer 15cm, korter kon ik hem niet maken. Maar de problemen blijven nogsteeds aanwezig.. Ping tijden die ik nog nooit onder de 43ms gezien heb, upload snelheid rond de 15-20kb/s, pagina's die pas na 10 seconde beginnen te laden, al met al een slechte verbinding.

Na de verplaasting van het moden had ik nog eens gekeken naar de upstream/downstream waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
noise margin downstream: 23 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 19 db

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 11 db 
attenuation upstream: 13 db

Die zijn dus niet verandert.

code:
1
2
3
4
WAN Port Statistics: 
Link Status: Up  
Upstream Speed: 704 kbps 
Downstream Speed: 4480 kbps

Dat zou ook goed moeten zijn.

Ik heb echt geen idee waar ik het moet zoeken. Ik heb het op alle pc's in ons huis geprobeerd, zelfs met een directe verbinding naar het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je latency zou ik me nog even minder druk om maken. Dat je maar 15-20KByte/s upstream behaalt is wel heel vreemd. Je modem heeft immers de juiste 704Kbps upstream op je DSL lijn.

Verdere dB waardes zijn prima, ruime SNR geeft aan dat er nog ruimte voor hogere snelheid is.

Verschllende PC's geprobeerd? Netwerkkaart al eens vast op 10Mbps gezet bijvoorbeeld? En waar haal je 'maar' 20Kbyte/s op? Wat test je? Waarmee?

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 30-04-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
bjck schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:40:
Je latency zou ik me nog even minder druk om maken. Dat je maar 15-20KByte/s upstream behaalt is wel heel vreemd. Je modem heeft immers de juiste 704Kbps upstream op je DSL lijn.

Verdere dB waardes zijn prima, ruime SNR geeft aan dat er nog ruimte voor hogere snelheid is.

Verschllende PC's geprobeerd? Netwerkkaart al eens vast op 10Mbps gezet bijvoorbeeld? En waar haal je 'maar' 20Kbyte/s op? Wat test je? Waarmee?
Met exact deze opstelling werkte het met @home perfect. Upload van 50-60kb/sec. Ping van 15-20ms. Dus aan de computers ligt het niet. Die 20kb/sec haal ik met FTP naar tiscali webspace maar ook naar een vriend van met met een eigen web/ftp server. En ook hier weer met dezelfde programma's als waar ik met @home wel goede snelheden haalde.

Ik heb het vermoede dat of mijn modem niet goed is, of de verbinding naar de wijkcentrale slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shark_Dadow schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:54:
[...]

Met exact deze opstelling werkte het met @home perfect. Upload van 50-60kb/sec. Ping van 15-20ms. Dus aan de computers ligt het niet. Die 20kb/sec haal ik met FTP naar tiscali webspace maar ook naar een vriend van met met een eigen web/ftp server. En ook hier weer met dezelfde programma's als waar ik met @home wel goede snelheden haalde.

Ik heb het vermoede dat of mijn modem niet goed is, of de verbinding naar de wijkcentrale slecht is.
Verbinding naar de wijkcentrale is prima zo te zien. Lijngegevens zijn echt prima. Je modem geeft ook aan dat je upstream 704Kbps is, dat moet je ook kunnen halen. Even met de helpdesk bellen misschien maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Ik ondervind problemen met p2p programma's die de modem laat resetten. Hiertoe heb ik dan even een nieuw firmware opgezet gisteravond. ( uitlegpagina met link naar firmware )

Ik ben gelijk ook even aan de gang gegaan met telefonie (ondanks dat ik de inloggegevens niet heb)
SIPnr: tel nr die je hebt verkregen
Username: tel nr die je hebt verkregen
Password: kun je zelf aanmaken! (instellen)

Mijn modem reset nu ook als ik een telefoontje pleeg of gebeld wilt worden TERWIJL een telefoontje aan het plegen via VoIP. Ik ga mijn modem dus netjes aanmelden voor de RMA :| (via VoIP naar helpdesk bellen natuurlijk ;) )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem reset nog met nieuwe firmware? Na het flashen reset naar factorydefaults gedaan?

Is je lijn mogelijk gewoon instabiel omdat je verlengkabels hebt zitten tussen ISRA --> splitter --> modem? Of toch nog een loze aftakking voor je splitter (waar geen toestel op zit) die de boel mogelijk verstoort? Of zelfs een toestel voor je splitter?

[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 30-04-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

bjck schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:49:
Modem reset nog met nieuwe firmware? Na het flashen reset naar factorydefaults gedaan?

Is je lijn mogelijk gewoon instabiel omdat je verlengkabels hebt zitten tussen ISRA --> splitter --> modem? Of toch nog een loze aftakking voor je splitter (waar geen toestel op zit) die de boel mogelijk verstoort? Of zelfs een toestel voor je splitter?
nog steeds reset na nieuwe firmware jah, en ook de faq van tiscali gevolgd (dus resetten na het flashen)

van de ISRA -> (5mm) Splitter -> (5m) Modem zit er geen aftakking of toestel voor de splitter.. (lijn heb ik zelf aangelegd toen voor kpnAdsl ;) )

Maar het probleem treedt op wannneer ik een VoIP-call doe en er tegelijk naar mij wordt gebeldt. (2/4 keer valt de modem weg en reset zichzelf)

---

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.