Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.179 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
TweakBoy schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:19:
[...]

nog steeds reset na nieuwe firmware jah, en ook de faq van tiscali gevolgd (dus resetten na het flashen)

van de ISRA -> (5mm) Splitter -> (5m) Modem zit er geen aftakking of toestel voor de splitter.. (lijn heb ik zelf aangelegd toen voor kpnAdsl ;) )
Die 5 meter is plat snoer? Kan al de boosdoener zijn, waarschijnlijk had je bij KPNDSL ook geen >4Mbps verbinding?
Maar het probleem treedt op wannneer ik een VoIP-call doe en er tegelijk naar mij wordt gebeldt. (2/4 keer valt de modem weg en reset zichzelf)
Hmm, die situatie heb ik denk ik nog niet meegemaakt. Morgen kijken of ik dat kan reproduceren hier.

• Heb je ook aan beide voicepoorten toestellen hangen?
• Zowel poort 1 als 2 actief (beide ledjes aan op modem)?

ik heb zelf er één toestel op hangen en phone 2 niet aangevinkt, krijg dus voicemail als ik in gesprek ben

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
DJTimo schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:52:
Al mensen die de restitutie mbt modem -en aansluitkosten hebben gehad? Ik heb de 17e een kopie van m'n factuur opgestuurd en gisteren, de 29e, een brief gekregen dat alles is geaccepteerd en het bedrag binnenkort op mijn rekening wordt gestort. Lijkt dus sneller te gaan dan de 5 tot 6 weken die ze zeiden hiervoor nodig te hebben. :)

Verder heb ik afgelopen week een DECT set gehaald van Premier, de Sublime 100. Was in de aanbieding bij de mediamarkt voor €25. Werkt vlekkeloos. :D
Ik heb al sinds 20 april nu adsl van tiscali, maar nog geen factuur gezien, dus ook nog niet op kunnen vragen. Hoe lang duurt dit normaal?? Ik check elke dag mijn adslxxxxxx@tiscali.nl mail via webmail en m'n mail-alias via thunderbird, maar nog niks gezien. Ook bij facturen overzicht nog niks. Positieve eraan, er is ook nog niks afgeschreven :Y)

Is het normaal dat het zo lang duurt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Miglow schreef op zondag 01 mei 2005 @ 09:31:
[...]

Ik heb al sinds 20 april nu adsl van tiscali, maar nog geen factuur gezien, dus ook nog niet op kunnen vragen. Hoe lang duurt dit normaal?? Ik check elke dag mijn adslxxxxxx@tiscali.nl mail via webmail en m'n mail-alias via thunderbird, maar nog niks gezien. Ook bij facturen overzicht nog niks. Positieve eraan, er is ook nog niks afgeschreven :Y)

Is het normaal dat het zo lang duurt??
Kan best even duren idd. Bij mij is de boel op 30-3 geactiveerd en op 11-4 kreeg ik de factuur in de mail. Kleine 2 weken later dus... Maar zolang je nog niks hebt ontvangen wordt er ook niks afgeschreven idd. :)

Ik denk dat jouw factuur een dezer dagen wel verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMotion schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:08:
[...]

Thanx, maar die volgde ik al. Toch meer interesse in AX520.

Heb even een vriend gepolst, die voelt er wel wat voor om die boxjes zelf te maken, kan elektronica en heeft eigen bedrijf waar ze printplaatjes maken :)

Nog even wachten op telefonie aansluiting. 5 dagen normaal?
Als je vriend een werkend exemplaar kan fabriceren ben ik zeer geïnteresseerd ;)

Ik heb al een mailtje gestuurd naar artech met wat vragen en zie hier het antwoord:

As we don't have any distributor in Europe yet, so if you want to purchase one, you can order from us directly.
You can order on line and pay via credit card. We'll send you by EMS(Express Mail Service of the post office) on receiving your payment.
And you'll receive your order in 5 days after our delivery.

For the AX520, the unit price is USD35.0. and the shipping cost for 1 unit is USD19.0, so the total cost is USD54.0.
For 2 or 3 units, the shipping cost is USD25. so the total cost for 2 units is USD95.0, for 3 units is USD130.0.
When sending the product, we'll encolse the accessory power supply(18V, 200MA) used directly in the Netherlands and two black lines.

You could order from our website by credit card:

http://www.artech.com.tw/epos/order.asp

Ik hoor graag iets van je.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Miglow schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:14:
Nadeeltje, moet overal een extra 0 voor draaien, maar daar is mee te leven vind ik.
Je kan die Tiptel zo programeren dat je direct een buitenlijn krijgt, dwz dat je geen 0 meer hoeft te draaien, als je binnen 3 seconden de * indrukt kan je toch nog binnenshuis bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Bij de helpdesk van Tiscali zijn ze ook gek geworden.

Volgens iemand daar liggen de problemen met onze verbinding bij het feit dat we de firewall van het modem aan hebben staan, geen antivirus software gebruiken, geen firewall op de pc's draaien en geen gebruik maken van Microsoft AntiSpyware.

Van hun kant uit meten ze naar ons toe wel een constante hoge snelheid, nogal logisch aangezien dat een download is en wij probelemen hebben met de upload.
Volgens hem was het verder ook een probleem dat wij teveel 'belastende' verbindingen hadden openstaan. Netstat -a in dos venster mocht maar tussen de 12 en 15 verbindingen weergeven, anders slibt de verbinding langzaam dicht. Het verwonderde hem dat we nog internet hadden.

Echt allemaal bullsh*t als je het mij vraagt. Dan had ik met @home toch juist meer problemen gehad moeten hebben i.p.v minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Shark_Dadow schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:57:
Bij de helpdesk van Tiscali zijn ze ook gek geworden.

Volgens iemand daar liggen de problemen met onze verbinding bij het feit dat we de firewall van het modem aan hebben staan, geen antivirus software gebruiken, geen firewall op de pc's draaien en geen gebruik maken van Microsoft AntiSpyware.

Van hun kant uit meten ze naar ons toe wel een constante hoge snelheid, nogal logisch aangezien dat een download is en wij probelemen hebben met de upload.
Volgens hem was het verder ook een probleem dat wij teveel 'belastende' verbindingen hadden openstaan. Netstat -a in dos venster mocht maar tussen de 12 en 15 verbindingen weergeven, anders slibt de verbinding langzaam dicht. Het verwonderde hem dat we nog internet hadden.

Echt allemaal bullsh*t als je het mij vraagt. Dan had ik met @home toch juist meer problemen gehad moeten hebben i.p.v minder.
LOL,

Ik had vorige week dezelfde gek aan de telefoon. Die vertelde idd dat het aan virussoftware etc lag. Later belde ik nog een keer en toen kreeg ik de juiste download link voor de nieuwe firmware.

Was het een niet 100% nederlands sprekende persoon toevallig?, dan had je namelijk dezelfde.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
GAEvakYD schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:38:
[...]

LOL,

Ik had vorige week dezelfde gek aan de telefoon. Die vertelde idd dat het aan virussoftware etc lag. Later belde ik nog een keer en toen kreeg ik de juiste download link voor de nieuwe firmware.

Was het een niet 100% nederlands sprekende persoon toevallig?, dan had je namelijk dezelfde.
Geen idee, mijn vader had vanmorgen gebeld.. die laat zich nogaf makkelijk afschepen :P
Vanmiddag dus maar zelf gebeld. Alles nagelopen wat maar kon, hij wist zelf niet meer waar ie het moest zoeken. Na overleg met z'n collega's dacht ene er opeens aan dat er in het verleden vaker problemen waren met de *.171.*.* reeks, en die heb ik dus. Volgens hem kon het wel eens opgelost zijn met een nieuwe ipadres.

Nu is het dus even wachten (minimaal 2 uur) op een nieuw ipadres. Ik dacht dat ADSL normaal een statisch ip had?

Maar goed... in de tussentijd ga ik maar even verder op mijn 'stabielere' @home verbinding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Al wacht je een paar uur meer is er nogsteeds kans dat je exact dat adres terug krijgt. Officieel heb je geen statisch IP adres bij Tiscali. Echter geeft de DHCP server hetzelfde IP weer aan jou, tenzij je echt belachelijk lang offline bent en hij aan een ander uitgedeeld is geweest.

Lijkt mij héél sterk dat het aan je IP of een IP reeks zou liggen. Upstream haal je wel of haal je niet door een DSL lijn. Jou probleem ligt vermoedelijk zo gecompliceerd dat het zoeken is naar een spelt in een DSL verbinding. Misschien dat je daardoor zo-veel verschillende antwoorden en mogelijke oplossingen ontvangt.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 01-05-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Tja, als zo'n knakker het niet weet moet 'ie gewoon de call escaleren en niet dingen gaan roepen als "dan moet je de firewall op je pc aanzetten" en meer van dat.

Ik vraag me af, als het aan die IP range zou liggen he, kunnen ze dat ip-adres dan niet uit de DHCP pleuren, zodat je alla minuut een ander IP krijgt toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DJTimo schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:37:
Tja, als zo'n knakker het niet weet moet 'ie gewoon de call escaleren en niet dingen gaan roepen als "dan moet je de firewall op je pc aanzetten" en meer van dat.

Ik vraag me af, als het aan die IP range zou liggen he, kunnen ze dat ip-adres dan niet uit de DHCP pleuren, zodat je alla minuut een ander IP krijgt toegewezen?
Denk dat je iets te gemakkelijk denkt nu ;) Lijkt mij dat een probleem niet aan een enkel IP toe te wijzen valt. Dan zou een heel blok dezelfde hinder moeten ondervinden. Krijg je op een helpdesk meerdere calls met dezelfde melding, dan knoop je ze vanzelf aan elkaar uiteindelijk en wordt het verholpen.

Jammer dat hij nu kabel heeft, anders had hij misschien een tweede DSL modem en die had (ivm ander MAC adres) direct een ander IP gekregen. Had je het modem zelf als mogelijke veroorzaker van het probleem ook direct mee kunnen uitsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 01-05-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
bjck schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:47:
[...]

Denk dat je iets te gemakkelijk denkt nu ;)
Ja, daar was ik al bang voor, dus vandaar dat ik me dat afvroeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zie net bij mijn dienstenoverzicht het volgende staan:

Abonnementsgegevens
Abonnement:Tiscali ADSL Special met Telefonie
Status: Actief
Datum van activering: 25/04/2005
ADSL-telefoonlijn:0**-*******
Up- en downloadsnelheid:BANDW_4096_320

Moet die uploadsnelheid niet 640 zijn??
Zijn er nog anderen die dezelfde gegevens hebben?
BTW ik heb dus het 4096/640 abbo met telefonie afgesloten.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

falconnl schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:02:

Abonnementsgegevens

zo heet die verbinding.. bij mij staat dat ook maar mijn verbinding is 4480/702 8)
het is zeker een oude abbovorm dat nog niet is omgezet naar een nieuwe naam :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shark_Dadow schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:20:
[...]

Maar goed... in de tussentijd ga ik maar even verder op mijn 'stabielere' @home verbinding 8)
Heb je niet misschien een router achter je ZyXEL geplaatst (die je waarschijnlijk ook bij @home gebruikt)? Router achter router kan ook dit soort vreemde dingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
bjck schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:29:
[...]

Heb je niet misschien een router achter je ZyXEL geplaatst (die je waarschijnlijk ook bij @home gebruikt)? Router achter router kan ook dit soort vreemde dingen veroorzaken.
Nee, die router werkt nu gewoon als switch. Routerfunctie en DHCP zijn uitgeschakeld en lopen uitsluitend via de router in het adsl modem.

Zoals verschillende van jullie al verwacht hadden.. geen nieuw ip adres. Dus dan maar bellen met de helpdesk. Deze keer werd ik doorverbonden met een andere technische dienst, ene met wat meer verstand van zaken. Hij had de lijn doorgemeten enz, alles leek goed te zijn. Vanalles geprobeerd maar zonder resultaat.
Hij adviseerde mij 2 dagen te wachten omdat er werkzaamheden in de wijkcentrale konden zijn. Als het dan nog niet opgelost zou zijn kon ik hem weer bellen en zouden zij er voor zorgen dat het een en ander nagekeken zou worden in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu in je ZyXEL kijkt (inloggen met telnet) in menu 24.1 is je lijn dan wel 'rustig' als je niets doet? Ook getest door gewoon 1 PC direct aan je ZyXEL te hangen zonder verdere 'maak een switch van een router' situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
falconnl schreef op maandag 02 mei 2005 @ 00:02:

Abonnementsgegevens

Dit had ik ook, was puur administratief. Vrees niet. Download nu met 4096 en upload is 640. theoretisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon 73 schreef op maandag 25 april 2005 @ 07:13:
Even terug naar de inkoopactie die ArnieNFW gehouden heeft: Ik wil zelf ook zo'n switch en het blijkt dat bestellen ook vrij eenvoudig is.
Nu vraag ik me af of er nog meer mensen interesse hebben in de line switch? Bekijk de switch hier: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

Als ik er drie tegelijk kan bestellen, dan kost 1 switch "maar" USD 44,- en dat is € 31,50 tegen de huidige koers.
Een switch bestellen kost in totaal USD 54,- overigens.

Ik wacht de gegadigden met spanning af. Als je interesse hebt, graag een bericht sturen via mail.
Hier je volgende gegadigde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die een AX520 lineswitch heeft aangeschaft via de inkoopactie en gebruik wil maken van de speeddial mogelijkheid van de Prestige 2602H(W), zal merken dat de #01 t/m #09 niet meer werken omdat de AX520 bij de #0 omschakelt naar de KPN lijn. Dat betekent dat alleen de #10 overblijft, en dat is wel wat weinig.

Ik heb nu een manier gevonden om de #0 switchcode te wijzigen in b.v. #9, zodat alle 10 speeddials weer gebuikt kunnen worden.

Hiervoor moet je de J1 en J2 draadbruggen in de AX520 kruislinks doorverbinden i.p.v. rechtstreeks. Meer informatie kun je vinden op het forum van de inkoopactie onder topic Testresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik was gisteren aan het uploaden naar een ftp en starte daarnaast een online game. Na 20 seconden ging het modem spontaan resetten. Heb als laatste nog even de nieuwste firmware er op gezet. (jammer dat het niet mogelijk was, de oude te backuppen). Vanavond zal ik even testen of de firmware upgrade heeft geholpen.

BTW.

Binnenkort zit dit topic vol en moet er denk een nieuw en beter topic gemaakt worden.
[Tiscali] Internet & Telefonie ofzoiets?

Ik begin alvast met maken van een mooie startpost. OK? Als we de 1000 bereiken maak ik hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mickman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:21:
Ik was gisteren aan het uploaden naar een ftp en starte daarnaast een online game. Na 20 seconden ging het modem spontaan resetten. Heb als laatste nog even de nieuwste firmware er op gezet. (jammer dat het niet mogelijk was, de oude te backuppen). Vanavond zal ik even testen of de firmware upgrade heeft geholpen.

BTW.

Binnenkort zit dit topic vol en moet er denk een nieuw en beter topic gemaakt worden.
[Tiscali] Internet & Telefonie ofzoiets?

Ik begin alvast met maken van een mooie startpost. OK? Als we de 1000 bereiken maak ik hem aan.
Vergeet niet na een firmware upgrade te resetten naar factory defaults.

Nieuwe startpost is prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Suggesties voor de nieuwe startpost.

Wat willen jullie er wel en niet in hebben?

Lijkt mij handig om zowieso de volgende punten mee te nemen:
  • Tiscali
    • Producten
    • Administratieve proces
  • Hardware
    • Soorten modems
    • Firmware
    • Configuraties
  • FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Hier je volgende gegadigde.
We hebben hier een aantal AX 520 besteld. In principe heb ik er nog een" over" De prijs is een beetje afhankelijk van de overmaak kosten.
Intresse? stuur even een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote: We hebben hier een aantal AX 520 besteld. In principe heb ik er nog een" over" De prijs is een beetje afhankelijk van de overmaak kosten.

Ook ik heb interesse.

Mail naar ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Mickman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:23:
Suggesties voor de nieuwe startpost.

Wat willen jullie er wel en niet in hebben?

Lijkt mij handig om zowieso de volgende punten mee te nemen:
  • Tiscali
    • Producten
      • ADSL
        • Specs
        • Van aanmelding tot activatie
        • Wat werkt wel en niet + praktijkresultaten
      • Telefonie
        • Specs
        • Van aanmelding tot activatie
        • KPN en dergelijke
        • Wat werkt wel en niet + praktijkresultaten
        • de AX521 en configuratie
    • Administratieve proces (bedoel je hiermee Stap 1 t/m 5 mee?)
  • Hardware
    • Soorten modems
    • Firmware
    • Configuraties
  • FAQ
zo misschien?

offtopic:
om even een helpde hand te zijn: http://home.e-sensei.nl/got/tiscali-topic-tpl.txt

[ Voor 6% gewijzigd door TweakBoy op 03-05-2005 18:48 . Reden: kleine toevoeging ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
TweakBoy schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:03:
[...]

zo misschien?

offtopic:
om even een helpde hand te zijn: http://home.e-sensei.nl/got/tiscali-topic-tpl.txt
Jij mag het ook doen :)

Ik heb trouwens ook wel interesse in zo'n AX520.

[ Voor 9% gewijzigd door Mickman op 03-05-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

ff snel een vraagje: poortjes forwarden zie ik niet zo snel (zyxel multi pc modem) normaal heet het toch gewoon port forwarding; ?

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
nicknec schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:14:
ff snel een vraagje: poortjes forwarden zie ik niet zo snel (zyxel multi pc modem) normaal heet het toch gewoon port forwarding; ?
Dat heet NAT (Network Address Translation). Dat is wel te vinden in de webconfigurator van de Zyxel.

Had gisteren trouwens ingesteld dat het modem me elke ochtend een mail stuurt met logging. Best geinig kan je op je werk snel zien wat er gebeurd is.

[ Voor 20% gewijzigd door Mickman op 03-05-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Mickman schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:15:
[...]

Dat heet NAT (Network Address Translation). Dat is wel te vinden in de webconfigurator van de Zyxel.

Had gisteren trouwens ingesteld dat het modem me elke ochtend een mail stuurt met logging. Best geinig kan je op je werk snel zien wat er gebeurd is.
ok d8 ik al.. had het al voor me.. maar de config is iets anders dan dat ik normaal zie, ach ja!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

kan je er maar maximaal 12 regels aanmaken voor portforwarding of zie ik dat verkeerd?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 22:41:
kan je er maar maximaal 12 regels aanmaken voor portforwarding of zie ik dat verkeerd?
Klopt zo te zien, je kan wel hele blokken forwarden per regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Vergeet niet dat je wanneer je een poort forward je die ook open moet zetten in de firewall.
Dus alleen een port forwarden in de NAT config is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:32
Ik heb net Tiscali aan de lijn gehad...

Vanaf 15 april ging de verbinding over. Ik modem erin, geen signaal. Dag later wel signaal (blijkt later) maar geen voeding meer!

Ik gebeld, nieuwe voeding zou gestuurd worden. Ik bel 10 dagen later, omdat voeding er nog niet is. Nee, moet 10 werkdagen wachten. Ik bel zojuist weer, nog steeds is mijn voeding er niet.

Wat blijkt...
  • Hele februari levering van modems aan Tiscali zijn de voedingen van kapot. Ze moeten dus iedereen een nieuwe sturen. Ik vroeg dus, waarom ze niet meteen iedereen z'n voeding hadden vervangen toen ze in april mijn modem opstuurden. Geen antwoord.
  • Ik moet tot eind volgende week wachten, dan komt mijn voeding thuis binnen.
Kan nergens wat aan doen, verbeteren, voeding ophalen. Uiteraard is Tiscali niet verantwoordelijk voor inkomsten die niet door gingen doordat ik geen internet had. Nu is het niets schokkends, buiten het feit dat ik een keer 's avonds naar de zaak moest om iets van een server af te trekken wat normaal via Citrix kon. Daarnaast ging thuiswerken niet door.

Ik kan wel kosten van die maand terugvragen. Maar ja, daar heb ik lekker veel aan. Feit dat je een maand zonder internet zit, zijn veel hoger dan de simpele abo kosten... Bah!

Lekkere eerste kennismaking. Zit er ook maar een jaar aan vast!!!

Telefonie moet trouwens ook nog over gezet worden. Zal ik ook meteen maar 's over bellen, want dat laat ook maar op zich wachten.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb nu Tiscali ADSL, nu wil ik overstappen op Tiscali ADSL + Telefonie alleen heb ik nu een Linksys Wireless-G ADSL Gateway WAG54G (adsl modem + router).

Nu heb je voor VOIP bij Tiscali de Multi-PC modem voor Telefonie nodig. Ik dacht deze te bestellen voor 30 euro bij Tiscali en deze te koppelen aan mijn WAG54G.
Nu weet ik niet zeker of dit goed werkt -> deze twee routers aan elkaar verbinden en dat ik nog gebruik kan maken van mijn draadloze internet? (en dat de telefonie van Tiscali uiteraard ook gewoon werkt etc.etc.) :X

Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je WAG is een adslmodem/router en ook het Tiscali modem is een modemrouter. Dat kan je niet koppellen. Dan moet je een WRT54G hebben (de router van Linksys met wifi) of de wireless modem va tiscali en je WAG verkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
bjck schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:23:
Je WAG is een adslmodem/router en ook het Tiscali modem is een modemrouter. Dat kan je niet koppellen. Dan moet je een WRT54G hebben (de router van Linksys met wifi) of de wireless modem va tiscali en je WAG verkopen :D
Waarom zou dit niet werken. Ik heb m'n Tiscali modem een week als 'switch' gebruikt. Er voor hing namelijk nog een SpeedTouch 510i. Wireless werd ook door Zyxel afgehandeld. Heb alleen telefonie niet kunnen testen. Je kan je WAG volgens mij ook achter de Zyxel hangen. DHCP Relay aan en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:55:
Quote: We hebben hier een aantal AX 520 besteld. In principe heb ik er nog een" over" De prijs is een beetje afhankelijk van de overmaak kosten.

Ook ik heb interesse.

Mail naar ???
van.baalen@home.nl ( nog :P ) Waarschijnlijk is er nog een over. Een slimme collaga heeft ook zijn KPN nummer laten overzetten. M.i. niet slim je moet altijd de KPNlijn betalen ( 9,90)
Als je de lijn naar belbudget laat omzetten heb je altijd een goede backuplijn.
Je kunt evt in nood nog analoog inbellen 56 K !!! :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk heb ik, bij de bevestigingsbrief die Tiscali gestuurd heeft na mijn aanmelding voor het family-abonnement, niet goed opgelet.
Er stond dat ik er een multi pc-modem bijgeleverd zou krijgen van euro 30,= (bijbetalen) maar dat had moeten zijn een draadloos multi pc-modem + dongle van euro 100,= (bijbetalen).
Toen ik het in de gaten kreeg heb ik direct contact opgenomen met Tiscali, maar helaas pindakaas! Er kon niets meer aan gedaan worden en heb ik vorige week dus dit (E30)multi pc-modem ontvangen.
Mijn vraag is of er iemand is die dit ZyXel 2602 H wil ruilen, met bijbetaling van het verschil euro 70,-plus bijv. euro 10,- dus totaal euro 80,- voor de ZyXel 2602 HW?
Het zou dus iemand kunnen zijn die al online is of iemand die nog bestellen moet. Ik ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou er ook een wireless accespoint aan kunnen hangen. Kost je misschien nog wel minder ook. Veel wireless router kunnen ook als AP functioneren. Tevens kan je dan een ethernet kabel tussen je ZyXEL en AP zetten. Dan kan je je ZyXEL bij je ISRA plaatsen en je wireless AP op een plaatst midden in huis zodat wifi overal beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:52:
Je zou er ook een wireless accespoint aan kunnen hangen. Kost je misschien nog wel minder ook. Veel wireless router kunnen ook als AP functioneren. Tevens kan je dan een ethernet kabel tussen je ZyXEL en AP zetten. Dan kan je je ZyXEL bij je ISRA plaatsen en je wireless AP op een plaatst midden in huis zodat wifi overal beschikbaar is.
Zo heb ik het zelf ook , voor 70 euro heb je een uitstekende draadloos modem'

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:48
ik heb even een vraagje over dat forwarding, ik heb nu bij NAT mijn bittorent poort open gezet en mijn ip toegevoegt, nu heb ik dit ook gedaan bij de firewall (Rule Summary en dan Lan to Wan en dan een nieuwe service aangemaakt) maar ik heb dit trouwens voor Azures en voor BitTornado gedaan maar dat werkt zo te zien niet bij mij want als ik BitTornado aanzet dan krijg ik een geel lampje dat aangeeft dat ik achter een firewall zit en bij Azures krijg ik hellemaal geen verbinding (hij zegt dan Timeout) en als ik dan de port test doe zegt hij dat hij het niet kan doen :? .

Ik weet niet waar het aan ligt, ben ik mischien iets vergeten of doe ik iets verkeerd.
Dit heb ik overigens ook op een andere pc geprobeerd die ook op het modem is aangesloten en daar krijg ik het zelfde resultaat.

PS: ik heb de multipc modem (Zyxel 2602 H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 17:19:
[...]

Waarom zou dit niet werken. Ik heb m'n Tiscali modem een week als 'switch' gebruikt. Er voor hing namelijk nog een SpeedTouch 510i. Wireless werd ook door Zyxel afgehandeld. Heb alleen telefonie niet kunnen testen. Je kan je WAG volgens mij ook achter de Zyxel hangen. DHCP Relay aan en gaan met die banaan.
Bedankt voor de tips. Ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
M.O.E schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:00:
ik heb even een vraagje over dat forwarding, ik heb nu bij NAT mijn bittorent poort open gezet en mijn ip toegevoegt, nu heb ik dit ook gedaan bij de firewall (Rule Summary en dan Lan to Wan en dan een nieuwe service aangemaakt) maar ik heb dit trouwens voor Azures en voor BitTornado gedaan maar dat werkt zo te zien niet bij mij want als ik BitTornado aanzet dan krijg ik een geel lampje dat aangeeft dat ik achter een firewall zit en bij Azures krijg ik hellemaal geen verbinding (hij zegt dan Timeout) en als ik dan de port test doe zegt hij dat hij het niet kan doen :? .

Ik weet niet waar het aan ligt, ben ik mischien iets vergeten of doe ik iets verkeerd.
Dit heb ik overigens ook op een andere pc geprobeerd die ook op het modem is aangesloten en daar krijg ik het zelfde resultaat.

PS: ik heb de multipc modem (Zyxel 2602 H)
Heb hier de nieuwe firmware erin gezet, firewall uitgezet, poort geforward en werkt prima met Azures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb het idee dat ik meer problemen heb na de firmware update dan er voor. Nu loopt m'n modem vast op willekeurige tijdstippen. De leds blijven branden, maar het modem reageert helemaal niet meer. Na een harde reset werkt de boel weer. Lekker weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Mickman schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:56:
Ik heb het idee dat ik meer problemen heb na de firmware update dan er voor. Nu loopt m'n modem vast op willekeurige tijdstippen. De leds blijven branden, maar het modem reageert helemaal niet meer. Na een harde reset werkt de boel weer. Lekker weer.
ow? hoe speel je dat klaar?
code:
1
2
3
4
System Name: tiscali-modem  
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005  
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00 
Standard:ANSI T1.413

met deze heb ik momenteel
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
System up Time: 124:13:25  
CPU Load: 2.77% 

WAN Port Statistics: 
Link Status: Up  
Upstream Speed: 704 kbps 
Downstream Speed: 4480 kbps  
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time 
1-ENET  Up  24356687 39066341 0 0 0 124:12:47

met 5 portforwarding rules en azures en newsleecher 24/7 aanstaan..+ nog webcam :+

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien na de firmwareupgrade vergeten te resetten naar factorydefaults? Dan krijg je ook dit soort klachten omdat je modem met een oude configuratie draait op de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positieve Ervaring overstap naar Tiscali ADSL + telefonie.

Sinds woensdag overgestapt van HCCnet (via KPN) naar Tiscali ADSL (via Tiscali). Toevallig kon ik de overstap live meemaken en heb gezien hoe het netwerk veranderde en de snelheid van de verbinding. Dit duurde totaal nog geen 10 minuten. Vervolgens het modem van Tiscali (zyxel 2602H) aangesloten en draaien. De afgelopen 2 dagen alleen maar lof over de verbinding die merkbaar sneller is dan voordien. Van een 3 mb basis via kpn naar ADSL 4mb Tiscali. Vanmorgen met een vraag de helpdesk gebeld via een normaal 030-....... nummer en vrijwel direct een vriendelijke man gesproken met kennis van zaken.

Dus de overstap van het dure HCC via KPN naar het aantrekkelijke Tiscali 4mb ADSL + gratis telefonie is mij zeer goed bevallen. :)

Groet, Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

dvdstelt schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:42:
......
Wat blijkt...
  • Hele februari levering van modems aan Tiscali zijn de voedingen van kapot. Ze moeten dus iedereen een nieuwe sturen. Ik vroeg dus, waarom ze niet meteen iedereen z'n voeding hadden vervangen toen ze in april mijn modem opstuurden. Geen antwoord.
  • Ik moet tot eind volgende week wachten, dan komt mijn voeding thuis binnen.
.....
Even nuanceren... NIET alle februari voedingen zijn kapot. Alleen bij de intake van de kapottevoedingen bleek serie 200502 (feb/05) overdreven veel kapot te zijn. Dus iedereen met modem uit die maand krijgt een nieuwe voeding, ongeacht of de voeding al kapot is.
Dus mensen waarbij t ding al kapot is krigen er een door een request en een door deze regeling. Ja misschien overdreven maar ja iedereen kan dan weer lekker verder. Die Zyxels 650 H of W waren gewoon stabiel.
Dit hele telefonie modem (2600 - Voor Tiscali gesptipte versie van in de winkel te verkrijgen 2602) heeft wat kinderziektes (ik weet dat wat bij mensen wat meer of minder kan betekenen).Eerste firmware lost enkele irritante probs op (P2P, nummerwegave, ed.) maar dat sing is waarschijnlijk onvoldoende getest en te snel op te markt gezet is MHU.

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaterGast.nl schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 15:04:
[...]

Even nuanceren... NIET alle februari voedingen zijn kapot. Alleen bij de intake van de kapottevoedingen bleek serie 200502 (feb/05) overdreven veel kapot te zijn. Dus iedereen met modem uit die maand krijgt een nieuwe voeding, ongeacht of de voeding al kapot is.
Dus mensen waarbij t ding al kapot is krigen er een door een request en een door deze regeling. Ja misschien overdreven maar ja iedereen kan dan weer lekker verder. Die Zyxels 650 H of W waren gewoon stabiel.
Dit hele telefonie modem (2600 - Voor Tiscali gesptipte versie van in de winkel te verkrijgen 2602) heeft wat kinderziektes (ik weet dat wat bij mensen wat meer of minder kan betekenen).Eerste firmware lost enkele irritante probs op (P2P, nummerwegave, ed.) maar dat sing is waarschijnlijk onvoldoende getest en te snel op te markt gezet is MHU.
Ik weet niet over welke datum jij spreekt, maar ik wacht al sinds 21-4-05 op een nieuwe voeding en volgens Klantenservice kan het nogwel eind volgende week worden of later.
Dus hen ik maar een mail naar finance gestuurd dat ze het abo stopzetten van 21-4 t/m aankomst voeding.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal gelukkig met een werkende ADSL verbinding probeerde ik, via hulp op afstand, een vriend te helpen met zijn nieuwe tiscali aansluiting... Na uren proberen op beide modems, met poorten open zetten, firewalls uitzetten, en allerlei andere instellingen die er waarschijnlijk niks mee te maken hebben (ja je gaat echt aan de gekste dingen denken) lukt het me nog steeds niet om hulp op afstand aan de praat te krijgen. Ik heb verder geen problemen met andere programma's... Als iemand een brainwave heeft... be my guest!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:03:
Toen ik het in de gaten kreeg heb ik direct contact opgenomen met Tiscali, maar helaas pindakaas! Er kon niets meer aan gedaan worden en heb ik vorige week dus dit (E30)multi pc-modem ontvangen.
Normaal gesproken heb je bij dit soort bestellingen een (wettelijke) zichttermijn en kun je binnen die tijd het modem terugsturen om te ruilen! Gebruikelijke termjin is 8 dagen?!

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 07-05-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:21:
Helemaal gelukkig met een werkende ADSL verbinding probeerde ik, via hulp op afstand, een vriend te helpen met zijn nieuwe tiscali aansluiting... Na uren proberen op beide modems, met poorten open zetten, firewalls uitzetten, en allerlei andere instellingen die er waarschijnlijk niks mee te maken hebben (ja je gaat echt aan de gekste dingen denken) lukt het me nog steeds niet om hulp op afstand aan de praat te krijgen. Ik heb verder geen problemen met andere programma's... Als iemand een brainwave heeft... be my guest!!!!
Ik neem aan dat je de firewall op beide pc hebt uitgeschakeld. Verder moet je de poorten voor de NAT/LAN verbinding aangeven in je router, want anders weet hij niet(bijna nooit) waar hij naar toe moet. Dat is een nadeel van een verzoek, die is er op gebaseerd dat je een open internet verbinding hebt.

verder zijn en nog veeeeel dingen waar je naar moet kijken en is elk geval weer anders. Maar daar ga ik niet op in. Maar google is een goede bron voor al de antwoorden!! Bijna alles is er al eens gevraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Grappig eigenlijk dat het hele hulp op afstand alleen gemakkelijk te gebruiken is als je geen router hebt en je externe IP direct op je machine. En laat dat nu net iets zijn wat je met een windows computer (of sowieso) liever niet hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:21:
Misschien is dit een goed beginpunt?: http://www.microsoft.com/...tstarted/remoteintro.mspx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de tiscali special vaak last dat me internet ineens uitvalt. Bij het begin was dat niet zo maar toen was mijn ADSL volgens tiscali alleen Fysiek geleverd.

Ook heb ik de router geupdate met de nieuwe software. Maar nog valt internet vaak weg. Wel blijven alle lampjes die normaal branden ook branden.

Iemand die dit ook heeft? En zou het zo kunnen wezen dat het komt omdat mijn telefonie het nog niet doet i.v.m gebruiker+wachtwoord brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Na de firmware upgrade je modem naar factory-defaults gereset?

Niet een oude eerder opgeslagen configuratie terugzetten die je opgeslagen hebt onder de oudere firmware?

Kan je nog wel adressen pingen? (bijvoorbeeld ping.xs4all.nl (194.109.21.51)

Geen enorm lange kabels tussen je ISRA <--> splitter <--> modem ?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 07-05-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:24:
Na de firmware upgrade je modem naar factory-defaults gereset?

Niet een oude eerder opgeslagen configuratie terugzetten die je opgeslagen hebt onder de oudere firmware?

Kan je nog wel adressen pingen? (bijvoorbeeld ping.xs4all.nl (194.109.21.51)

Geen enorm lange kabels tussen je ISRA <--> splitter <--> modem ?
De kabel tussen de splitter en het modem is best wel lang. Schat het op ongeveer 20M. Maar mijn tiscali surf heeft het daar ook mee gedaan en bij het begin deed de Special + telefonie het ook gewoon goed.

En wat bedoel je met die ping? Hoe voer ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot op heden ook 2x een spontane uitval van het internet gehad. Ook bij mij bleven de lampjes branden. De 1e keer op advies van de helpdesk (goed bereikbaar en vriendelijk) gereset. De router was reeds geupdate dus daar kon het niet aan liggen.

De 2e keer (een dag later) weer hetzelfde probleem. Niet het modem/router gereset maar de telefoonkabeltjes vervangen welke bij het modem geleverd zijn. De splitter en oude kabeltjes waren nog van het 1e adsl abonnement van KPN. Zonder het modem opnieuw op te starten had ik direct weer internet. Nu ben ik niet technisch maar wanneer je de kabeltjes vervangt zonder het modem opnieuw te resetten en het werkt dan lijkt het aan de kabels te liggen. Of niet?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:29:
[...]

De kabel tussen de splitter en het modem is best wel lang. Schat het op ongeveer 20M. Maar mijn tiscali surf heeft het daar ook mee gedaan en bij het begin deed de Special + telefonie het ook gewoon goed.

En wat bedoel je met die ping? Hoe voer ik dat uit?
Was surf niet een lagere snelheid? Het kan heel goed zijn dat het signaal door die lange kabels ernstig verzwakt wordt. Net te zwak is en daardoor af en toe je verbinding wegvalt (of trager is dan nodig).
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:38:
Ik heb tot op heden ook 2x een spontane uitval van het internet gehad. Ook bij mij bleven de lampjes branden. De 1e keer op advies van de helpdesk (goed bereikbaar en vriendelijk) gereset. De router was reeds geupdate dus daar kon het niet aan liggen.

De 2e keer (een dag later) weer hetzelfde probleem. Niet het modem/router gereset maar de telefoonkabeltjes vervangen welke bij het modem geleverd zijn. De splitter en oude kabeltjes waren nog van het 1e adsl abonnement van KPN. Zonder het modem opnieuw op te starten had ik direct weer internet. Nu ben ik niet technisch maar wanneer je de kabeltjes vervangt zonder het modem opnieuw te resetten en het werkt dan lijkt het aan de kabels te liggen. Of niet?

Groet.
Met het vervangen van de kabels heb je het ook losgehad. De modem heeft dan wel de DSL verbindnig opnieuw moeten opbouwen. Misschien dat dat zetje ook voldoende was of het lag echt aan een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu het kabeltje tussen het splitter en de modem 1,5M gemaakt. Ben benieuwd of die nou weer zal uitvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Zojuist wederom internet eruit. Telefoonkabeltje er even uit en er weer in en weer internet. Dus het verbreken en opnieuw opbouwen geeft weer internet. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Ga nu het volgende proberen om de oorzaak vast te stellen: de telefoondraad rechtstreeks aansluiten op het modem. Dus zonder splitter. Dit op advies van helpdesk. Even niet telefonisch bereikbaar.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmmm, als ik dalijk helemaal over ben op Tiscali telefoon ga ik denk ik ook de splitter er tussen uit halen. Ding heeft dan toch geen nut meer en het is dan alleen maar een extra stap in de verbinding.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:58:
Inderdaad. Zojuist wederom internet eruit. Telefoonkabeltje er even uit en er weer in en weer internet. Dus het verbreken en opnieuw opbouwen geeft weer internet. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Ga nu het volgende proberen om de oorzaak vast te stellen: de telefoondraad rechtstreeks aansluiten op het modem. Dus zonder splitter. Dit op advies van helpdesk. Even niet telefonisch bereikbaar.

Groet
Als het opnieuw opbouwen van de DSL verbinding door gewoonweg de kabel te verbreken even moet het toch bijna iets anders zijn. Als je je modem hebt geflashed en daarna naar de factory-defaults gereset hebt zou dat niet mogen gebeuren. Heb je nog andere instellingen in de modem veranderd of gezet?

Je zou eens kunnen proberen naar defaults te resetten, niets te veranderen en kijken of het dan nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet valt nog steeds uit. Ook met een kabel van 1,5m tussen splitter -- router.

Heb nu net me router gereset, misschien dat het iets met de instellingen te maken had van het forwarden van poorten.

Als dat het niet is, heeft iemand dan nog een andere idee voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat ik de router heb gerest valt nog steeds de internet uit. Iemand nog een idee. Want dit is echt klote want ik blijf nog geen 15min achter elkaar online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Blijven internet & DSL wel branden op je modem?

Meerdere PC's zelfde situatie?

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 07-05-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Even een melding van hoe het wel moet:

net even gekeken in de stats van mijn modem:
169:00:00 (HH:MM:SS) uptime en de verbinding 40 sec minder...
Dat bewijst dat er wel goede modems zijn die door Tiscali zijn verscheept (ik kreeg de mijne in april).

Tot zover enkel paar keer last gehad van VoIP verbinding dat wegviel en modem reset.. maar na de laatste reset dus helemaal geen problemen meer :D

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dsl en internet blijft gewoon branden. Zoals normaal...

En ik heb ook mijn router in April gekregen... weet niet of dat er mee te maken heeft :P

Maar weet iemand nog wat???

Anders ga ik morgen maar eens tiscali bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe modem gekregen van Tiscali. Bij eerste modem firewall uit en had een prima verbinding stabiel en edonkey 2000 draaide goed, net als telefoonverbinding
Nu bij het nieuwe (niet draadloos) de firmware update gedaan en gereset naar defaults. Ook voor de zekerheid even firewall uitgezet in modem.
Edonkey draait prima, maar nu vindt hij soms geen internet, alle sites niet.
Gek ik kan dan geen internet op en edonkey blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 08:22:
Nieuwe modem gekregen van Tiscali. Bij eerste modem firewall uit en had een prima verbinding stabiel en edonkey 2000 draaide goed, net als telefoonverbinding
Nu bij het nieuwe (niet draadloos) de firmware update gedaan en gereset naar defaults. Ook voor de zekerheid even firewall uitgezet in modem.
Edonkey draait prima, maar nu vindt hij soms geen internet, alle sites niet.
Gek ik kan dan geen internet op en edonkey blijft lopen.
Als edonkey wel blijft draaien en je niet kan surfen lijkt het een probleem met DNS resolving. Edonkey zal wel connecten direct naar IP adressen.

Je kan in een commanprompt eens proberen naar www.tweakers.net te pingen. (ping www.tweakers.net -enter-)

Werkt dat niet en kan je wel het IP direct pingen (ping 213.239.154.35 -enter-) is het probleem gevonden.

commandprompt open je door start --> uitvoeren --> cmd -enter-

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan, antwoorden zijn nagenoeg hetzelfde. Tijd verschilt een ms.
Maar soms is de verbinding met een site mogelijk en soms niet mogelijk. Misschien net gedaan op moment dan verbinding wel mogelijk was? Maar diverse keren geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de telefoondraad rechtstreeks in het modem de afgelopen testperiode van zo'n 18 uur een stabiele verbinding gehad. Continu internet en post kunnen downloaden. Nu weer met de splitter ertussen afwachten of het probleem terugkomt. Denk van wel :(

Ik heb een zyxel 2602H met telefonie (wat is aangevraagd maar nog niet geinstalleerd). De nieuwste software zit er in en alles volgens aanbevelingen afgewerkt. Geen aanpassingen in de instellingen gedaan. Firewall XP uit!

Iemand een idee? Wanneer ik wederom een storing krijg moet ik de helpdesk contacten. Maar daar zal men nu toch ook wel doorhebben dat het een terugkerend probleem is bij meerdere gebruikers. Wel top dat men goed bereikbaar is en meewerkend. Tenminste tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb je die telefonie aangevraagt?

Ik heb het vrijdag bij mij aangevraagt. Vrijdag/Zaterdag viel steeds de internet weg. En nu zondag. Zit ik al een paar uur online en nog steeds internet. Ik hoop dat he zo blijft.

Maar misschien dat het dat is, dat je telefonie nog niet goed is geactiveerd bij tiscali of iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik geloof niet dat het met die telefonie aanvraag van doen heeft. Volgens de helpdesk is mijn telefonie fysiek al ingesteld maar is het wachten op de brief met nummer e.d.
Dus met de juiste gegeven zou vanaf de installatie van ADSL + telefonie al getelefoneerd kunnen worden. Men hoeft er in ieder geval niet meer de telefooncentrale voor in.

En ik heb de 1e 2 dagen wel een stabiele verbinding gehad waarna de 1e storing van internet en e-mail kwam. Vervolgens wederom een dag stabiel, toen een paar uur stabiel. Geen peil op te trekken. Ook nagegaan of er bepaalde programma's aktief waren. Ook niet gevonden. Dus een verklaring van het probleem waarbij je wel verbinding hebt maar geen internet en e-mail is (nog) niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan heb ik dus precies het zelfde probleem hier als jou. Ik zei het net nog niet, of me internet viel uit.

Heb nu windows firewall uitgezet, misschien helpt dat.

Anders nog firewall in router en windows wel aan.

Of allebei uit.

Of heb jij deze 3 mogelijkheden ook al geprobeerd?

(al contact gehad met tiscali helpdesk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inmiddels al 2 keer contact gehad met de helpdesk. Maar vandaag is er nog geen storing geweest. Bij de volgende storing neem ik contact met ze op. Maken ze er een ticket van. Gaan ze het onderzoeken. Zou je zeker aanbevelen om de helpdesk te bellen. Zijn ze op de hoogte van het probleem (als ze dat al niet zijn). Naarmate de problemen overeenkomen gaan ze op zoek naar de juiste oplossing. Voor de rest gelijke acties gedaan als jouw acties. Dus ook m.b.t. firewall etc.

Nou sterkte ermee. Hoop dat ze jouw probleem snel oplossen. Dan is het mijne ook opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar heb jij dus ook al geprobeerd om de firewall in de router uit te zetten? Of valt de internet dan nog steeds uit?

En is het bij jou ook heel verschillend wanneer je internet wegvalt? Soms duurt het bij mij nog geen 15min en de andere keer weer een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de firewall van het modem niet uitgezet. XP wel.

Postcode 27.. en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt die nu ongeveer 1,5 uur niet meer uit. Ik heb ook postcode 27..

Misschien dat tiscali problemen heeft met die postcode of zo.

Als die straks weer uitvalt zet ik me firewall in router uit. En als die dan nog uitvalt dan is het gewoon een grote fout bij tiscali :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geprobeerd tiscali te bellen. Ongeveer 30min aan telefoon en nog niemand... dus maar opgehangen.

Inmiddels de firewall in de router uitgezet, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:51:
Met de telefoondraad rechtstreeks in het modem de afgelopen testperiode van zo'n 18 uur een stabiele verbinding gehad. Continu internet en post kunnen downloaden. Nu weer met de splitter ertussen afwachten of het probleem terugkomt. Denk van wel :(

Ik heb een zyxel 2602H met telefonie (wat is aangevraagd maar nog niet geinstalleerd). De nieuwste software zit er in en alles volgens aanbevelingen afgewerkt. Geen aanpassingen in de instellingen gedaan. Firewall XP uit!

Iemand een idee? Wanneer ik wederom een storing krijg moet ik de helpdesk contacten. Maar daar zal men nu toch ook wel doorhebben dat het een terugkerend probleem is bij meerdere gebruikers. Wel top dat men goed bereikbaar is en meewerkend. Tenminste tot op heden.
Juiste type splitter? 126F is ANALOOG en 102IG is ISDN.

Er is storig gemeld in Wageningen momenteel. Misschien toevallig postcode 27.. ?

Als ik de laatste reacties zo lees hadden meerdere een instabiele verbinding, en sinds vandaag niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook postcode 27..

Maar nog steeds valt bij mij me internet weg. En het is me niet gelukt om tiscali vandaag aan de telefoon te krijgen.

Want ik net zag toen ik mijn modem resette, is dat het lampje internet eerst 4sec rood werd, en daarna pas geel zoals standaard.

Kan dat met iets te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een rood internet lampje betekend dat je nog geen IP hebt. Een DHCP request doet je modem ook pas even nadat je linesync is opgebouwd.

Waar is 27.. ??

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali heeft mij ooit vertelt dat als het lampje internet rood gaat branden zij nog het modem moeten instellen of iets. Want dat was ook bij mij zo toen ik op mijn oude tiscali verbinding van mijn router naar de zyxel ging.

Tot nu doet de internetverbinding het perfect nadat ik het rode lampje 4seconden gezien heb. Hoop dat het zo blijft.

Het 27, ik woon zelf in waddinxveen ;)

Maar ik geloof dat het gebied met postcodes 27 aardig groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet, weer is mijn internet uitgevallen.

Morgen nog maar is proberen of ik tiscali aan de telefoon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zit een editknop bij je vorige bericht. Gaarne die gebruiken ipv dubbele berichten onder elkaar plaatsten. Je kan ook [ edit ] tekst [ /edit ] plaatsen bijvoorbeeld eronder.

Rode lampje is niets vreemd, wel als hij rood is en blijft na meerdere uren wachten. Is ook het enige modem met een 'internet' lampje wat aangeeft of je een IP-adres hebt. Nog niet eerder gezien op andere modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat bij mij geen EDIT knopje hoor, was ik al naar opzoek maar kon ik nergens vinden.

Als ik wat wil posten dan typ ik mijn gebruik + ww. Maar als ik gewoon wil inloggen op tweakers.net krijg ik de melding dat me gebruikersnaam niet overeenkomt met wachtwoord.

Terwijl ik wel gewoon kan posten als ik het boven de post doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

27.. = zoetermeer volgens het postcodeboek

http://www.postcode.nl/in...ress=2700&search=++Zoek++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:51:
Er staat bij mij geen EDIT knopje hoor, was ik al naar opzoek maar kon ik nergens vinden.

Als ik wat wil posten dan typ ik mijn gebruik + ww. Maar als ik gewoon wil inloggen op tweakers.net krijg ik de melding dat me gebruikersnaam niet overeenkomt met wachtwoord.

Terwijl ik wel gewoon kan posten als ik het boven de post doe.
Per post staat er Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif toch?

Je kunt ook op GOT alleen inloggen, staat verder los van de frontpage inlog. Inloggen kan je hier.
27.. is een behoorlijk groot gebeid.Het omvat ook meerdere centrales dus probleem is niet gelocaliseerd met alleen 27.. als gegevens.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mijn postcode is 2741. Waddinxveen dus.

Maar ik bel morgen wel tiscali voor verdere informatie.

Of weet iemand van jullie nog wat ik kan proberen, heb volgens mij alle mogelijkke dingen uitgeprobeerd.

(edit knop doet het nu ook )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een aantal zaken die je kan proberen / controleren, zijn eigenlijk de basis van DSL. Oplossen is stap-voor-stap uitsluiten en dubbelchecken.

• modem bij je ISRA
• geen aftakkingen voor je splitter
• geen verlengkabels tussen ISRA & splitter en niet tussen splitter & modem
• juiste firmware in je modem
• modem resetten naar factory defaults (en even niets extra instellen)
• meerdere pc's testen (om uit te sluiten of het niet de PC/netwerk verbinding is)

Vreemde is dat de modem wel nog een DSL link heeft en nog een IP adres (internet lampje). Je zou kunnen kijken of je op het moment van 'geen verbinding met internet' wel in de modem kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je precies met deze dingen?

- modem bij je ISRA

- geen aftakkingen voor je splitter

- geen verlengkabels tussen ISRA & splitter en niet tussen splitter & modem

Want ik heb al geprobeerd om alles zo kort mogelijk aan te sluiten. Ook heb ik het geprobeerd met een pc met een hele "schone" windows. Alleen wat ik nog niet heb gedaan is het aanlsuiten van de router rechtsstreeks op ISRA.

(maar ik ga morgen ochtend toch eerst eens Tiscali bellen)

En zijn er nou nog meer mensen met dit zelfde probleem, en misschien ook met postcode 27..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:19:
Wat bedoel je precies met deze dingen?

- modem bij je ISRA

- geen aftakkingen voor je splitter

- geen verlengkabels tussen ISRA & splitter en niet tussen splitter & modem

Want ik heb al geprobeerd om alles zo kort mogelijk aan te sluiten. Ook heb ik het geprobeerd met een pc met een hele "schone" windows. Alleen wat ik nog niet heb gedaan is het aanlsuiten van de router rechtsstreeks op ISRA.

(maar ik ga morgen ochtend toch eerst eens Tiscali bellen)

En zijn er nou nog meer mensen met dit zelfde probleem, en misschien ook met postcode 27..
Wat ik eigenlijk bedoel met de genoemde drie punten is dat je de aansluiting van je modem op je telefoonlijn optimaal hebt/maakt. Veel komt het voor dat iemand het op een wandcontactdoos in de huiskamer aansluit, de splitter netjes voor het toestel. Blijkt dat er in de muur een bijgezette aansluiting is naar bijvoorbeeld de slaapkamer. Deze lijn kan misschien ongebruikt zijn, maar toch storing veroozaken (afgeknipt en bijna kortsluiting bijvoorbeeld).

Zeker als daar nog een toestel op is aangesloten ook krijg je een probleem met je DSL verbinding. Als je het poortje line van je splitter ontkoppelt mag er geen enkel toestel meer een kiestoon hebben. Geen fax, geen nummermelder en ook geen alarmcentrale die voor de splitter is aangesloten (komt meer voor dan je denkt).

Om ook het signaalverlies zo min mogelijk te houden en problemen nu en in de toekomst te voorkomen is het raadzaam geen lange kabels te gebruiken tussen je ISRA (eerste aansluitpunt waar KPN lijn je woning / pand binnenkomt) en je splitter. Ook vanaf je splitter naar je modem geen meters lange kabel gebruiken liefst.

Ter test kan je ook altijd je modem direct aan je ISRA hangen, zonder toestellen, zonder splitter, zonder aftakkingen. Als allerlaatste test of het mogelijk in je aansluit(kunsten) zit zelfs nog even ander kabeltje proberen.

Dit allemaal als basis uitgangspunt, als dat prima werkt en je verlengd tocht tussen splitter en modem kan het prima werken. Per aansluiting/woning verschillend, maar neem het niet voor lief.

Ook een verkeerd type splitter kan rare dingen veroorzaken. Als je een ISDN splitter gebruikt op een analoge aansluiting kan het soms wel lijken te werken, maar mogelijk niet stabiel en met een beroerde upload snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-05-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
topic doorgelezen.
Twee vragen:
- Het zou wel erg primitief zijn dat als je flink aan het uploaden bent, je niet meer goed kunt bellen. Is dat echt zo?
- Tiscali heeft toch een eigen ADSL netwerk. Als je telefonie besteld zit je dus niet altijd aan KPN ADSL vast, toch? Of moet je altijd kosten betalen aan de KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Arnout schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:37:
topic doorgelezen.
Twee vragen:
- Het zou wel erg primitief zijn dat als je flink aan het uploaden bent, je niet meer goed kunt bellen. Is dat echt zo?
- Tiscali heeft toch een eigen ADSL netwerk. Als je telefonie besteld zit je dus niet altijd aan KPN ADSL vast, toch? Of moet je altijd kosten betalen aan de KPN?
1. Heb er zelf geen last van, misschien kan het voorkomen. Limiteer desnoods de uploadende applicaties ietsje.
2. Tiscali heeft een eigen DSL netwerk, je hebt dan ook niets met KPN-DSL te maken inderdaad. (alleen waar eigen netwerk niet dekt kan je een verbinding via KPN-DSL bestellen). Je hebt wel een kpn-telefoonabonnement nodig voor het aanvragen van DSL. Belbudget kost 9.50 euro per maand voor een kpn-telefonie abonnement. Je kan dit opzeggen natuurlijk, na de oplevering van DSL. Echter betaal je dan een toeslag voor de koperlijn van 9.50 euro aan Tiscali.

Of dat nuttig is is dus de vraag. Ik heb nog belbudget ernaast (gebruik het alleen niet, belt soms nog iemand op dat nummer).

Ook als je Tiscali-Totaal aanvraagd voor telefonie wordt je nummer overgezet van kpn naar Tiscali, dan wordt daarmee automatisch je kpn-telefonieabonnement stopgezet

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

ik heb nog een ander probleem.

Verbinding werkt prima, geen wegvallende verbinding, totdat....

ik gebeld wordt op mijn KPN telefoonnummer. Op dat moment valt mijn internet weg. Wanneer er opgehangen is, komt de verbinding na een minuutje weer terug.

Vanmiddag even een andere splitter proberen, als dat niet werkt weet ik het niet. Het zit op het eerste aansluitpunt, kabel ertussen is ongeveer 2 meter. Wat kan het anders dan de splitter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
bjck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:53:
[...]

1. Heb er zelf geen last van, misschien kan het voorkomen. Limiteer desnoods de uploadende applicaties ietsje.
2. Tiscali heeft een eigen DSL netwerk, je hebt dan ook niets met KPN-DSL te maken inderdaad. (alleen waar eigen netwerk niet dekt kan je een verbinding via KPN-DSL bestellen). Je hebt wel een kpn-telefoonabonnement nodig voor het aanvragen van DSL. Belbudget kost 9.50 euro per maand voor een kpn-telefonie abonnement. Je kan dit opzeggen natuurlijk, na de oplevering van DSL. Echter betaal je dan een toeslag voor de koperlijn van 9.50 euro aan Tiscali.

Of dat nuttig is is dus de vraag. Ik heb nog belbudget ernaast (gebruik het alleen niet, belt soms nog iemand op dat nummer).

Ook als je Tiscali-Totaal aanvraagd voor telefonie wordt je nummer overgezet van kpn naar Tiscali, dan wordt daarmee automatisch je kpn-telefonieabonnement stopgezet
Ok, dank voor het uitgebreide antwoord. Dus als iemand foto's gaan zitten uploaden naar de HEMA (even voorstellen dat de upload primitief is en niet regelbaar) dan zou het goed kunnen dat de verbinding wegvalt. Dit vind ik zelf een bijzonder groot nadeel. Het zou mooi zijn dat je in de modem kunt instellen dat VoIP verkeer altijd prioriteit krijgt boven het andere verkeer.

Het is mij nu ook duidelijk wat betreft Tiscali's eigen netwerk. Dat is DSL, komt via de koperdraad van KPN binnen, dus je huurt bij KPN altijd de lijn.

Dan is de aanbiedingbrief van Tiscali misleidend, hierin staat dat je je KPN abbonnement kan opzeggen nadat Tiscali ADSL + Telefonie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:10:
[...]

Zo heb ik het zelf ook , voor 70 euro heb je een uitstekende draadloos modem'

Succes
Kun je wat meer info geven over welk merk/type,ik heb zelf ook de gewone modem en best wel spijt dat ik de draadloze niet heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NeoMotion schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:02:
ik heb nog een ander probleem.

Verbinding werkt prima, geen wegvallende verbinding, totdat....

ik gebeld wordt op mijn KPN telefoonnummer. Op dat moment valt mijn internet weg. Wanneer er opgehangen is, komt de verbinding na een minuutje weer terug.

Vanmiddag even een andere splitter proberen, als dat niet werkt weet ik het niet. Het zit op het eerste aansluitpunt, kabel ertussen is ongeveer 2 meter. Wat kan het anders dan de splitter zijn?
Het kan eigenlijk alleen de splitter zijn. Of (is het waarschijnlijk) heb je voor je splitter nog een toestel zitten. Als je line van je splitter losmaakt mag geen enkel telefonie apparaat (dus ook fax, alarminstallatie, nummermelder, antwoordapparaat etc) een kiestoon hebben.
Arnout schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:20:
[...]

Ok, dank voor het uitgebreide antwoord. Dus als iemand foto's gaan zitten uploaden naar de HEMA (even voorstellen dat de upload primitief is en niet regelbaar) dan zou het goed kunnen dat de verbinding wegvalt. Dit vind ik zelf een bijzonder groot nadeel. Het zou mooi zijn dat je in de modem kunt instellen dat VoIP verkeer altijd prioriteit krijgt boven het andere verkeer.

Het is mij nu ook duidelijk wat betreft Tiscali's eigen netwerk. Dat is DSL, komt via de koperdraad van KPN binnen, dus je huurt bij KPN altijd de lijn.

Dan is de aanbiedingbrief van Tiscali misleidend, hierin staat dat je je KPN abbonnement kan opzeggen nadat Tiscali ADSL + Telefonie werkt.
Je kan het opzeggen, dan ga je eigenlijk alleen de koperlijnhuur aan Tiscali betalen ipv direct aan KPN in de vorm van belbudget. Maar je vroeg of je iets met kpn-dsl te maken hebt, dat heb je niet ;)

Foto's uploaden naar de HEMA zal je echt geen last van hebben.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.