Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.150 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:41
Tiscali biedt nu ook adsl aan met telefonie:
http://www.tiscali.nl/pro...asp?activationcode=15804a
Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit, vooral dat Special abonnement.
Ik vraag me alleen af hoe dat "gratis" telefoneren in zijn werk gaat. Zit er een addertje onder het gras, bijvoorbeeld hoge buitenlandtarieven? Wie heeft ervaring met VOIP via ADSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik kan het niet vinden, maar aangezien het inclusief telefonie is, moet je dan ook nog een telefoonlijn hebben?

Aangezien ze het hebben over abo's via KPN en via hun eigen netwerk. Dan neem ik toch aan dat als het bij hun eigen netwerk is dat ik niks meer nodig zou hebben, het staat ook nergens bij de vereisten. Ik kan het iig niet vinden.

Aan de andere kant, als dat zo is dan zouden ze volgens mij de eerste zijn, maar goed eens moet de eerste keer zijn!

Edit: Laat maar:
Het ADSL-signaal kan alleen doorgegeven worden via een werkende KPN telefoonlijn. Mocht u besluiten uw KPN telefoonaansluiting op te zeggen, dan is Tiscali genoodzaakt om kosten in rekening te brengen voor het behoud van uw telefoonaansluiting voor alleen ADSL. Deze kosten bedragen € 9,95 per maand.

[ Voor 90% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 02-03-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Gewoon belbudget behouden (en niet gebruiken) dus, kost ook 9.40 euro per maand (incl).

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 02-03-2005 00:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:59:
Ik kan het niet vinden, maar aangezien het inclusief telefonie is, moet je dan ook nog een telefoonlijn hebben?

Aangezien ze het hebben over abo's via KPN en via hun eigen netwerk. Dan neem ik toch aan dat als het bij hun eigen netwerk is dat ik niks meer nodig zou hebben, het staat ook nergens bij de vereisten. Ik kan het iig niet vinden.

Aan de andere kant, als dat zo is dan zouden ze volgens mij de eerste zijn, maar goed eens moet de eerste keer zijn!

Edit: Laat maar:

[...]
Ja, je bent natuurlijk niet helemaal van die koperen KPN lijn af, je betaalt daar via Tiscali 9.95 euro huur voor. Blijft staan dat je helemaal gratis belt naar alle vaste nummers in Nederland, scheelt weer een paar centen. Mijn vraag blijft: waar pakken ze hun geld terug? Naar 06 bellen? Hoge buitenlandtarieven? Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 23:44
Rocketman schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:54:
Tiscali biedt nu ook adsl aan met telefonie:
http://www.tiscali.nl/pro...asp?activationcode=15804a
Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit, vooral dat Special abonnement.
Ik vraag me alleen af hoe dat "gratis" telefoneren in zijn werk gaat. Zit er een addertje onder het gras, bijvoorbeeld hoge buitenlandtarieven? Wie heeft ervaring met VOIP via ADSL?
Een tijd geleden heb ik dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1000378 hier geopend om te kijken naar ervaringen maar dat schoot niet echt op.
Ik zie dat er een hoop veranderd is op de pagina's van Tiscali, jammer dat de link naar de tarieven verwijst naar de inbeltarieven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40130

Wat is dit! Ik heb sinds een maand Tiscali ADSL smart (overgestapt van wannado, vanwege hogere snelheid voor midner geld). Ben zeer tevreden over mijn abo, maar nu lees ik dat ik voor diezelfde 29,95 een 4mbit lijn kan krijgen PLUS telefonie (gratis bellen met alle vaste nrs in NL)

Zou ik op een of andere manier mijn Tiscali smart abo kunnen omzetten naar dit nieuwe abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 15-07 23:44
Weet je zeker dat je niet per ongeluk over het KPN netwerk ADSL hebt? Dan liggen de tarieven nl. hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik overweeg ook het Special abo met telefonie te nemen.
Hoe is de kwaliteit van het netwerk van Tiscali en hun helpdesk?
Wil niet voor verrassingen komen te staan. Via hcc/kpn geen problemen gehad, maar wordt nu wel erg duur (52 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op zich een zeer interresant aanbod dit. Jammer alleen dat ik de exacte specs van het modem niet kan vinden en dat Tiscali je contract telkens stilzwijgend met 12 maanden verlengd. :(

Het bellen is alleen zeer aantrekkelijk als je veel naar het buitenland belt en/of naar vaste nummers. Voor mij persoonlijk niet echt spannand dus, want ik bel alleen maar mijn ouders op het vaste nummer. Al mijn vrienden etc gaat via de mobiel. De mobiele tarieven zijn niet echt megavoordelig ofzo: zie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 40130 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:44:
Wat is dit! Ik heb sinds een maand Tiscali ADSL smart (overgestapt van wannado, vanwege hogere snelheid voor midner geld). Ben zeer tevreden over mijn abo, maar nu lees ik dat ik voor diezelfde 29,95 een 4mbit lijn kan krijgen PLUS telefonie (gratis bellen met alle vaste nrs in NL)

Zou ik op een of andere manier mijn Tiscali smart abo kunnen omzetten naar dit nieuwe abonnement?
Overstappen of upgraden mogelijk via de website? Bel ze anders gewoon.
DJTimo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:08:
Op zich een zeer interresant aanbod dit. Jammer alleen dat ik de exacte specs van het modem niet kan vinden en dat Tiscali je contract telkens stilzwijgend met 12 maanden verlengd. :(
Modems zijn allemaal ZyXEL dus zit wel goed.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 03-03-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138640

je krijgt trouwens maar 1 nummer van tiscali. wil je je kpn nummer ook meenemen kost dat eenmalig 29,95. en dan nog 9,95 per maand voor het gebruik van de koperlijnen van KPN. Overigens is het standaardmodem wat geleverd wordt bij tiscali special met telefonie helemaal niet geschikt voor telefonie... meerprijs voor een modem wat wel werkt is minstens 30,-

dat zijn de adders die ik gevonden heb. En nou wil ik louter lovende verhalen horen over tiscali, want ik waag de overstap toch maar

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138640 op 04-03-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe de aansluiting op je telefoonnet er uit ziet? Kan je een "normale" telefooonstekker in het modem stoppen? Met andere woorden: kan je meerdere toestellen in één huis op het modem aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
even voor alle mensen die "gratis bellen" niet vertrouwen. Ik werk bij een (kleine) telco, en kan je vertellen dat bellen naar nederlandse vaste nummer precies geen ruk kost. Als je een beetje goede inkoop tarieven hebt (en dan heeft een telco van het formaat tiscali) dan kost je dat per abonnee (uitgaande van 240 minuten per maand in de piekuren) misschien 2 of 3 euro...

dat verdienen ze dus terug met:
1. abo kosten
2. kickback (wat zij vangen als jij gebeld wordt)
3. marge op andere bestemmingen

het is dus een heel goedkoop marketing middel (een kranten advertentie kost meer per nieuw klant dan zo'n actie).

@Doogie, het modem heeft waarschijnlijk een gewoon FXS aansluiting, vergelijkbaar met een analoge kpn aansluiting dus. Meerdere toestellen kan, mits de gezamelijk aansluitfactor niet te hoog is. Voor preciese details moet je maar bij Tiscali informeren.

toevoeging: 240 minuten heb ik uit de fair use policy van scarlet gehaald

[ Voor 6% gewijzigd door Rac-On op 04-03-2005 10:27 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Zie ook net de reclame op tv, maar las gisteren iets minder leuks elders:
De meer dan driehonderd klachten over Tiscali zijn dan ook de aanleiding om de actie te starten,

nieuws: Bond in actie tegen consumentenleed door internetproviders
Maar het blijft een erg aantrekkelijke aanbieding. Zit al maanden te dubben om over te stappen op een sneller TweakDSL abbo, maar die is al zo'n 70euro in de maand, terwijl het snelste aboo bij Tiscali rond de 50euro ligt en op meer dan 3/4 van de snelheid zit.

[ Voor 25% gewijzigd door Mesh op 04-03-2005 21:32 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120217

Hey misschien een beetje rare vraag maar wat is het verschil tussen:
Special 4096/640 a 29,95 euro per maand (incl gratis bellen)

&

Family 4096/640 a 39,95 euro per maand (incl gratis bellen)

het scheelt 10 euro maar ik kan het verschil niet vinden....
owja, kan je er ook voor kiezen om gewoon geen internet telefonie te nemen? ik zit bij 1649 dus voor het geld hoef je het niet te doen namelijk en het scheelt een hoop gekloot lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138728

Hallo,

ik heb nu tiscali 4mbit+telefoonie aangevraagt voor 29,95,
ik had voorheen demon 2mbit voor 34,50 ZONDER TELEFONIE.

dus voor 5 euro minder heb ik dubbele snelheid+GRATIS bellen.

mijn telefoon nummer laat ik ook porteren naar tiscali want dan kan ik
met mijn hoofd telefoonnummer ook gratis bellen.

dit scheelt ook weer 16 euro met kpn per maand want
26 euro normaal kpn abo koste - 9.95 van tiscali dan is 16 euro.
(als je niet naar bel budget zou gaan)

maar dat zou je dus ook niet doen omdat je dan weer veelste veel betaald en je toch
met je hoofdnummer wilt blijven bellen omdat je die vaak gebruikt als goed is.

krijg 2 telefoonnummers van tiscali en mijn eigen oude nummer ook.

ik bespaar minimaal 35 euro per maand en ik belde ook voorheen met 1609.

dus dit is zeker niet mis.... (ik vind de helpdesk gewoon goed overegens)

Mijn vraag is nu alleen dat bijde partijen hebben gezegt dat ik alleen
bij de site van tiscali hoef in te voeren wanneer die migratie plaats moet vinden
ik heb dus op 18-03-05 geplaats omdat er 2 weken tussen moet zitten.
maar klopt dit wel hoef ik nu niet mijn lijn op te zeggen en gaat de rest gewoon van zelf?
want schijnbaar heeft mijn opzeg termijn er niks mee te maken meer omdat het
een telco migratie is. kan iemand precies uitleggen hoe dit te werk gaat?
want ik denk dat het voor meer mensen een belangrijke vraag is.

bedankt,

mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 06:07
Anoniem: 138728 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:15:
Hallo,

ik heb nu tiscali 4mbit+telefoonie aangevraagt voor 29,95,
ik had voorheen demon 2mbit voor 34,50 ZONDER TELEFONIE.

dus voor 5 euro minder heb ik dubbele snelheid+GRATIS bellen.

mijn telefoon nummer laat ik ook porteren naar tiscali want dan kan ik
met mijn hoofd telefoonnummer ook gratis bellen.

dit scheelt ook weer 16 euro met kpn per maand want
26 euro normaal kpn abo koste - 9.95 van tiscali dan is 16 euro.
(als je niet naar bel budget zou gaan)

maar dat zou je dus ook niet doen omdat je dan weer veelste veel betaald en je toch
met je hoofdnummer wilt blijven bellen omdat je die vaak gebruikt als goed is.

krijg 2 telefoonnummers van tiscali en mijn eigen oude nummer ook.

ik bespaar minimaal 35 euro per maand en ik belde ook voorheen met 1609.

dus dit is zeker niet mis.... (ik vind de helpdesk gewoon goed overegens)

Mijn vraag is nu alleen dat bijde partijen hebben gezegt dat ik alleen
bij de site van tiscali hoef in te voeren wanneer die migratie plaats moet vinden
ik heb dus op 18-03-05 geplaats omdat er 2 weken tussen moet zitten.
maar klopt dit wel hoef ik nu niet mijn lijn op te zeggen en gaat de rest gewoon van zelf?
want schijnbaar heeft mijn opzeg termijn er niks mee te maken meer omdat het
een telco migratie is. kan iemand precies uitleggen hoe dit te werk gaat?
want ik denk dat het voor meer mensen een belangrijke vraag is.

bedankt,

mvg Nick
toon volledige bericht
Ik ben zeer benieuwd naar je migratie van Demon naar Tiscali, wil zelf ook gaan overstappen, maar ben bang dat ik weken zonder internet kom te zitten. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je in een keer over kan zonder downtime.

Wat ik me ook afvraag is of je dat telefonie ook echt moet gebruiken, ik wil die special nemen alleen voor de ADSL. Onze telefoonrekening wordt betaald door de zaak, dus we bellen al helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Waslijn schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:00:
[...]
Ik ben zeer benieuwd naar je migratie van Demon naar Tiscali, wil zelf ook gaan overstappen, maar ben bang dat ik weken zonder internet kom te zitten. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je in een keer over kan zonder downtime.

Wat ik me ook afvraag is of je dat telefonie ook echt moet gebruiken, ik wil die special nemen alleen voor de ADSL. Onze telefoonrekening wordt betaald door de zaak, dus we bellen al helemaal gratis.
Overstappen kan tegenwoordig tussen netwerken (dus van bijvoorbeeld BBned --> Tiscali) zonder dat je lang zonder internet zit, eigenlijk gewoon binnen 15 minuten 'omgeprikt' zegmaar.

Telefonie krijg je gratis (1 nummer) en als je geen nummerportering aanvraagt blijft je huidige telefoonaansluiting gewoon zoals het is natuurlijk. Je hoeft het van niemand te gebruiken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 05-03-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Maar het blijft Tiscali, vaak veel addertjes onder het gras, zie actie van de consumentenbond.....;(

//heilig boontje modus//
De toevoeger van deze topic-toevoeging is blij dat alles (tot nu toe) goed gaat met mijn speedlinq adsl aansluiting(technisch gezien dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Anoniem: 120217 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:40:
Hey misschien een beetje rare vraag maar wat is het verschil tussen:
Special 4096/640 a 29,95 euro per maand (incl gratis bellen)

&

Family 4096/640 a 39,95 euro per maand (incl gratis bellen)

het scheelt 10 euro maar ik kan het verschil niet vinden....
owja, kan je er ook voor kiezen om gewoon geen internet telefonie te nemen? ik zit bij 1649 dus voor het geld hoef je het niet te doen namelijk en het scheelt een hoop gekloot lijkt me.
Staat verder niets bij de voorwaarden, maar de Family Abbo is dus geschikt (en toegestaan?) voor als je met meerdere mensen op internet gaat. Kan niets vinden over de regels van het Special abbo qua max aantal mensen op het netwerk...

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Osdorp-Dude schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:17:
[...]

Staat verder niets bij de voorwaarden, maar de Family Abbo is dus geschikt (en toegestaan?) voor als je met meerdere mensen op internet gaat. Kan niets vinden over de regels van het Special abbo qua max aantal mensen op het netwerk...
Dat is wel een beetje achterhaalde informatie dacht ik het wel of niet aansluiten van meerdere computers. Tegenwoordig heeft iedereen een nieuwe en de oude pc in een netwerkje staan. Nog een laptop voor de studie van de kids of een zakelijke laptop of PocketPC en zo vreemd is dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swat|IA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07-2012

Swat|IA

FreeBSD Kicks Ass :)

Anoniem: 40130 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:44:

http://overstappen.tiscali.nl

Check it out.

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Weet iemand ook iets over deze modem:

Uitgebreid draadloos Multi-PC modem (analoog)

Voorbereid op Tiscali Telefonie
Voorbereid op nieuwe technologieën zoals ADSL 2+
Ideaal om met meerdere computers tegelijkertijd te internetten
Een geïnstalleerde ethernetkaart op uw PC is noodzakelijk
Geschikt voor draadloos internetten
Inclusief draadloze USB-adapter t.w.v. 50 euro
Van 169 euro voor 100 euro.

Werkt deze ook gewoon via een draad,dus niet draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als goed is juist wel het is een draadloze modem dan maar niet voor je telefoon
dat zal wel via een kabeltje moetten.

heeft iemand hier al ervaring met tiscali 4mbit+telefonie?
de mijne word omgezet op 18-03-05....

ik ben nu aan het bellen of ik verder niets hoef te doen
als alleen op de site (van tiscali) intevoeren dat ik op 18-03-05 een migratie wil.
wel weet ik al dat de opzeg termijn niet van toepassing is als
je maar langer als jaar contract hebt... (bij migratie).

1 ding weet ik wel zeker als alles vlekkeloos verloopt en
de verbinding stabiel is is dit zeker een mooie koop vergeleken met de rest!

nu nog wachte tot televisie daar ook van kan en misschien ooit gas,water en licht >:)

bedankt in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37055

Ook ik ben heel benieuwd naar overstappen van Demon naar Tiscali. Ik heb het een 2 maanden geleden geinformeerd bij beide aanbieders en zij zeiden dat ik dus gewoon zonder internet kom te zitten. Dit kon wel een maand duren! Dus ik ben niet overgestapt. Ik had bij demon een upgrade aangevraagd, maar deze duurt zo lang dat ik er weer over denk toch naar Tiscali te gaan. Ik ben dus zeer benieuwd ook hoesnel deze overstap gaat duren. Hou ons op de hoogte dus! bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:02:
Weet iemand ook iets over deze modem:

Uitgebreid draadloos Multi-PC modem (analoog)

Voorbereid op Tiscali Telefonie
Voorbereid op nieuwe technologieën zoals ADSL 2+
Ideaal om met meerdere computers tegelijkertijd te internetten
Een geïnstalleerde ethernetkaart op uw PC is noodzakelijk
Geschikt voor draadloos internetten
Inclusief draadloze USB-adapter t.w.v. 50 euro
Van 169 euro voor 100 euro.

Werkt deze ook gewoon via een draad,dus niet draadloos?
Natuurlijk. Dus telefonie, 4x ethernet en wireless voor je netwerk in één apparaat.
Anoniem: 37055 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:11:
Ook ik ben heel benieuwd naar overstappen van Demon naar Tiscali. Ik heb het een 2 maanden geleden geinformeerd bij beide aanbieders en zij zeiden dat ik dus gewoon zonder internet kom te zitten. Dit kon wel een maand duren! Dus ik ben niet overgestapt. Ik had bij demon een upgrade aangevraagd, maar deze duurt zo lang dat ik er weer over denk toch naar Tiscali te gaan. Ik ben dus zeer benieuwd ook hoesnel deze overstap gaat duren. Hou ons op de hoogte dus! bedankt...
Van BBned --> Tiscali kan en gaat vlekkenloos. Dit soort (telco-telco migraties) heeft de latende partij niets over te zeggen als je van netwerk wisselt. Is niet tegen te houden.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 05-03-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He,

ff 1 ding MIJN UPGRADE wil ook niet helemaal door dringen bij hun (demon)
ik heb 2 maanden geleden in gediend en er staat nog steeds in behandeling!
dus daar is mijn reden meteen en ik heb hier voor de zelfde prijs
gratis bellen en 4mbit dus eens zo snel!

het is zowiezo voortaan mogelijk dat je maar aantal minuten zonder internet
komt te zitten bij een migratie dat is zeker dus geen maand etc.

ik heb net de klanten service van demon (overegens altijd chagerijnig en onbeleefd) gebeld
die vertelde dat ik pas op hoef te zeggen als tiscali mij een brief stuurt
met wat ik naar demon moet sturen.

wat blijkt dit schijnt niet te kloppen! ik moet hem wel opzeggen maar de verbinding
actief laten want als ik niks doe zal tiscali hem niet overkunnen nemen wat volgens
demon dus wel is!

dit vertelde tiscali dus en daarom heb ik weer demon gebeld om na tevragen
wat ik nu moet doen want mijn overstappen staat op 18-03-05 en aangezien
dat het dan ook wel niet zal kloppen van dat ik geen opzegtermijn heb heb ik
een probleem en denkt demon weer een klant te houden omdat het te veel werk is!

wat ik dan niet snap is hoe ze dat willen doen zonder dat ik zonder internet kom te zitten?

weet iemand hoe een migratie moet?

want ze vertellen overal wat anders!!!!

maar ik ga zowiezo weg van die kut DEMON!

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb nog een vraag die ik wel kan stellen aan de helpdesk van Tiscali, maar toch liever stel aan de communicatieexperts op dit forum.
Ik ga nu het multipcmodem bestellen dat 30 euro kost. Van welk merk en type is dat modem? Kan ik hier een telefooncentrale aan hangen, zodat er in feite niets verandert qua telefoneren?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Anoniem: 138728 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:45:...

het is zowiezo voortaan mogelijk dat je maar aantal minuten zonder internet
komt te zitten bij een migratie dat is zeker dus geen maand etc.

...

dit vertelde tiscali dus en daarom heb ik weer demon gebeld om na tevragen
wat ik nu moet doen want mijn overstappen staat op 18-03-05 en aangezien
dat het dan ook wel niet zal kloppen van dat ik geen opzegtermijn heb heb ik
een probleem en denkt demon weer een klant te houden omdat het te veel werk is!

wat ik dan niet snap is hoe ze dat willen doen zonder dat ik zonder internet kom te zitten?

weet iemand hoe een migratie moet?
Volgens mij moet je er gewoon voor zorgen dat het abonnement bij Demon pas afloopt nadat Tiscali de lijn heeft overgezet. Dus als de overstap de 18e plaatsvind, zorg je ervoor dat pas daarna je abonnement afloopt. Zelf zou ik liever een maand abonnementskosten dubbel betalen dan het risico te nemen dat ik zonder internet kom te zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door waslijn op 05-03-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Modem Router van Tiscali:

Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Draadloos Multi-PC modem
ZyXel Prestige 2602 HW

Draadloos Multi-PC modem uitgebreid
ZyXel Prestige 2602 HW
Wireless USB Stick (Weet ik geen merk van maar lijkt me ook Zyxel)

De Prestige 2602 serie heeft VoIP en VPN ondersteuning.

http://www.pemaco.se/filer/zyxel_voip_2004.pdf
http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1075687935

[ Voor 12% gewijzigd door ruthger op 05-03-2005 12:59 ]

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ruthger schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:58:

Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Draadloos Multi-PC modem
ZyXel Prestige 2602 HW

ZyXel Prestige 2602 HW

toon volledige bericht
Bedankt voor de informatie! Kan ik gewoon een analoge telefooncentrale aan de VOIP poort van zo'n voice modem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Nu online
bjck schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:29:
Modems zijn allemaal ZyXEL dus zit wel goed.

Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Draadloos Multi-PC modem
ZyXel Prestige 2602 HW

ZyXel Prestige 2602 HW

toon volledige bericht
Bedankt mensen! Heb even de specs doorgenomen en dit ziet er goed uit. Voor mij ruim voldoende (ze zijn zelfs al geschikt voor adsl2/2+ :) )Het enige nadeel is nog de automatische verlenging van de contractsduur met een heel jaar, maar ik denk dat ik daar wel overheen kom. :P

Over een dag of 6 wordt mijn telefoonlijn opgeleverd en dan ga ik dit abootje denk ik ook maar aanvragen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:13
Zodra mijn speedlinq afmeld formulier binnen is, ga ik dit abo ook aanvragen.
Voor mij 8 keer zo hoge snelheid + gratis bellen voor 4,95 per maand meer.
Lijkt me een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 02-07 21:44
Uhm ok bij mij zit het effe anders:

Ik heb momenteel UPC Chello..En UPC telefonie. Ik heb dus zojuist(week geleden) alles opgezegd, en het wordt volgende maand weggehaald. Hoe moet ik me nu aanmelden voor deze zooi? Eerst kpn bellen om lijn aantesluiten en dan tiscali?

En wat worden mijn kosten zodirect maandelijks? (tiscali 30 + kpn voor lijn 10 ? )
En kan ik dan mijn bestaande nummer nog wel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rocketman schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:48:
Ik heb nog een vraag die ik wel kan stellen aan de helpdesk van Tiscali, maar toch liever stel aan de communicatieexperts op dit forum.
Ik ga nu het multipcmodem bestellen dat 30 euro kost. Van welk merk en type is dat modem? Kan ik hier een telefooncentrale aan hangen, zodat er in feite niets verandert qua telefoneren?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
Komen twee normale 'analoge telefonie' poorten uit de modem. Dus net als je een analoge aansluiting van KPN hebt.
Waslijn schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:00:
[...]
Volgens mij moet je er gewoon voor zorgen dat het abonnement bij Demon pas afloopt nadat Tiscali de lijn heeft overgezet. Dus als de overstap de 18e plaatsvind, zorg je ervoor dat pas daarna je abonnement afloopt. Zelf zou ik liever een maand abonnementskosten dubbel betalen dan het risico te nemen dat ik zonder internet kom te zitten.
Als je de overname bevestiging hebt van Tiscali kan je opzeggen bij de oude ISP. Zorg voor enige veiligheid altijd dat je niet overname op zeg de 18de hebt en je abonnement op de 19de beindigen. Als de overname onverhoopt iets vertraagt.....

't Is wel belangrijk dat je of aangeeft dat je wel "opzegd" maar de lijn niet opgezegd moet (mag!) worden omdat deze overgenome gaat worden. Veel ISP's kunnen dit niet verwerken en zeggen ook je DSL lijn op. Als die opzegging (sloop opdracht) eerder aankomt dan verzoek tot overname van je nieuwe ISP (dsl leverancier) gaat de opzegging door. Een opgezegde verbinding kan niet overgenome worden.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 05-03-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Weet iemand hoe je je nummer van kpn kan meenemen als je een al een adsl abo hebt bij Tiscali maar wil overstappen naar 4096/640 + telefonie,volgens de helpdesk kun je dit ergens aanvinken maar ik kom deze optie niet tegen in de vijf stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Draadloos Multi-PC modem
ZyXel Prestige 2602 HW

ZyXel Prestige 2602 HW

toon volledige bericht
Weet iemand of die Zyxel 2602 de versie is met 'lifeline'? (een functie die het mogelijk maakt om ook via de gewone lijn te bellen, ook als de stroom wegvalt)
Want wat ik opmaak uit de datasheet van Zyxel zijn er ook types die dit niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:45:
Weet iemand hoe je je nummer van kpn kan meenemen als je een al een adsl abo hebt bij Tiscali maar wil overstappen naar 4096/640 + telefonie,volgens de helpdesk kun je dit ergens aanvinken maar ik kom deze optie niet tegen in de vijf stappen?
Kan later altijd nog.
DRAFTER86 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:46:
[...]

Weet iemand of die Zyxel 2602 de versie is met 'lifeline'? (een functie die het mogelijk maakt om ook via de gewone lijn te bellen, ook als de stroom wegvalt)
Want wat ik opmaak uit de datasheet van Zyxel zijn er ook types die dit niet hebben.
Is zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Heeft iemand dan enig idee waar ik de versie met lifeline kan krijgen? Google biedt niet echt uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
DRAFTER86 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:45:
Heeft iemand dan enig idee waar ik de versie met lifeline kan krijgen? Google biedt niet echt uitkomst.
Kun je dat dan zelf niet bouwen ;) Gewoon een schakel relais ertussen stroomuitval en hij schakelt om de modem heen naar de tel. lijn

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Dat zou nog lukken, maar het gaat er ook om dat inkomende telefoontjes op mijn oude nummer over de kpn lijn gaan. Als ik mijn oude nummer porteer naar Tiscali kan ik niet gebeld worden/zelf bellen op het moment dat de stroom eraf valt. Ook niet met z'on schakeling omdat ik dan geen abonnenment bij KPN meer heb. Ik neem aand at ik via de lijn van Tiscali niet 'gewoon' kan bellen. Dus ik wil mijn KPN abbo aanhouden, inkomende telefoontjes op mijn kpn nummer worden dan door de modem verwerkt. Als ik de modem zonder die lifeline neem moet ik twee telefoons hebben, dat is ook verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 17:02

Hendal.

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

Die aanbieding van adsl Special, 4mbit en telefonie is heel interessant.

Ik ga binnenkort verhuizen en daar ligt wel een telefoonlijn maar die is verder niet aangesloten, als ik deze aanbieding zou nemen moet ik dan 9,95 extra betalen om die lijn geactiveerd te houden of zo? Ik wil nl. dat hele telefoon gebeuren niet gebruiken, het gaat mij puur om de snelheid.

En hoe zit het met de newsgroepen van tiscali?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DRAFTER86 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:53:
Dat zou nog lukken, maar het gaat er ook om dat inkomende telefoontjes op mijn oude nummer over de kpn lijn gaan. Als ik mijn oude nummer porteer naar Tiscali kan ik niet gebeld worden/zelf bellen op het moment dat de stroom eraf valt. Ook niet met z'on schakeling omdat ik dan geen abonnenment bij KPN meer heb. Ik neem aand at ik via de lijn van Tiscali niet 'gewoon' kan bellen. Dus ik wil mijn KPN abbo aanhouden, inkomende telefoontjes op mijn kpn nummer worden dan door de modem verwerkt. Als ik de modem zonder die lifeline neem moet ik twee telefoons hebben, dat is ook verre van ideaal.
UPS een optie? Overigens vergeten vele ook dat de huidige DECT toestellen (basisstations) niet werken zonder stroom.
Hendal. schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:21:

Ik ga binnenkort verhuizen en daar ligt wel een telefoonlijn maar die is verder niet aangesloten, als ik deze aanbieding zou nemen moet ik dan 9,95 extra betalen om die lijn geactiveerd te houden of zo? Ik wil nl. dat hele telefoon gebeuren niet gebruiken, het gaat mij puur om de snelheid.

Een telefoonlijn (koperdraad) ligt overal wel in elke woning. Alleen om aan te kunnen vragen heb je ook een werkende telefoonlijn nodig, een abonnement + nummer (belbudget is voldoende).

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 05-03-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
bjck schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:25:
[...]

UPS een optie? Overigens vergeten vele ook dat de huidige DECT toestellen (basisstations) niet werken zonder stroom.

[...]

Een telefoonlijn (koperdraad) ligt overal wel in elke woning. Alleen om aan te kunnen vragen heb je ook een werkende telefoonlijn nodig, een abonnement + nummer (belbudget is voldoende).
Het gaat natuurlijk niet alleen om stroom, maar ook om de verbinding, met een telefoon heb ik nog nooit eens toring gehad. Bij internet gebeurt dat nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Hendal. schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:21:

De nieuwserver is een testserver zover ik begrijp uit de volgende tread: http://www.binaries4all.nl/forum/index.php?topic=2048.0, dus regelmatig downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127255

Even een vraagje,

Heb je nou wel een kpn budget abbo nodig? Ik heb die vraag woensdag gesteld aan tiscali, heb alleen nog geen antwoord gehad. Lekker bezig tiscali.....
En de FUP is die een beetje ruim? Zit nu bij demon en die FUP is erg ruim.

Alvast bedankt voor een reactie

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 19:13
Je hebt altijd een belbudget nodig het eerste jaar. Dit kun je daarna omzetten naar een line only, maar de prijs daarvan is vrijwel gelijk. Dus daar heb je ook weing aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 127255 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:23:
Even een vraagje,

Heb je nou wel een kpn budget abbo nodig? Ik heb die vraag woensdag gesteld aan tiscali, heb alleen nog geen antwoord gehad. Lekker bezig tiscali.....
En de FUP is die een beetje ruim? Zit nu bij demon en die FUP is erg ruim.

Alvast bedankt voor een reactie

Alex
Volgens mij heb ik nog nooit gelezen dat iemand is aangesproken bij Tiscali (net als Demon & XS4all).
Wortelsoft schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:38:
Je hebt altijd een belbudget nodig het eerste jaar. Dit kun je daarna omzetten naar een line only, maar de prijs daarvan is vrijwel gelijk. Dus daar heb je ook weing aan.
Je hebt een kpn telefonie abonnement (dus werkende kpn telefoonlijn, hoe je het wenst te noemen) nodig voor de aanvraag. Als je dat nog moet aanvragen is dat altijd minimaal één jaar bij KPN. Belbudget is voldoende a 9.50 euro per maand (gewoon niet mee bellen) en is evenveel als de toeslag voor kaalkoper bij het opzeggen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Dus eigenlijk hoe je het ook wend of keert, het kost altijd 29,95 + 9,95 = 39,90 om een dit werkend te krijgen, alleen aan wie je het betaald is het verschil.

Dan ga ik toch maar een kabel i-netje nemen van casema denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
nou die 9,95 moet je zowieso betalen, anders kun je geen adsl hebben. Het enige wat ik net zie staan is dat wanneer je kpn wilt opzeggen en volledig op tiscali wilt over gaan, je eenmalig 30€ moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:01
is er inmiddels al iemand die ervaring heeft met de telefonie via tiscali? ik wil het zosnel mogelijk aanvragen. maar ik heb van niemand nog ervaring gehoord. Is dit net zo goed als normale telefoon of beter/slechter? hoor je dat het digitaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ik zou per 15 april aangesloten worden, ik heb nu 1Mbit voor 25€ bij fiberworld.
als de telefonie niks is, heb ik altijd nog met een beetje geluk de snelheids verbetering, voor slecht 5€ meer. Tot nu toe heb ik nog geen klachten over tiscali, hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Ik heb me dus inmiddels aangemeld voor de VOIP dienst, en begrijp dat ik nu beschik over 2 telefoonnummers omdat ik mijn oude nummer wil behouden. Kan ik die nummers gelijktijdig gebruiken, m.a.w. beschik ik over 2 lijnen? De Zyxel 2602 HW die Tiscali levert heeft wel 2 analoge telefoonaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hendal. schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:46:
Dus eigenlijk hoe je het ook wend of keert, het kost altijd 29,95 + 9,95 = 39,90 om een dit werkend te krijgen, alleen aan wie je het betaald is het verschil.

Dan ga ik toch maar een kabel i-netje nemen van casema denk ik.
Bij de casema ben je ook verplicht om een analoog tvsignaal abonnement te nemen (het basis pakket) voordat je ook maar enige extra dienst kan afnemen natuurlijk. Is zelfs meer dan 9.50 euro per maand.

Dit omdat als ze je coax verbinding koppelen (dus aansluiten) heb je dat signaal sowieso ;)
darklord007 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 14:18:
nou die 9,95 moet je zowieso betalen, anders kun je geen adsl hebben. Het enige wat ik net zie staan is dat wanneer je kpn wilt opzeggen en volledig op tiscali wilt over gaan, je eenmalig 30€ moet betalen.
30 euro voor de nummer portering.
rusman schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:49:
is er inmiddels al iemand die ervaring heeft met de telefonie via tiscali? ik wil het zosnel mogelijk aanvragen. maar ik heb van niemand nog ervaring gehoord. Is dit net zo goed als normale telefoon of beter/slechter? hoor je dat het digitaal is?
Ik merk echt geen verschil met waar ik m'n toestel (philips dect ding) in prik qua gebruik of kwaliteit hier. Ook je normale kpn aansluiting is tot aan de centrale misschien analoog, vanaf daar gelijk omgezet naar digitaal ;)
darklord007 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:56:
ik zou per 15 april aangesloten worden, ik heb nu 1Mbit voor 25€ bij fiberworld.
als de telefonie niks is, heb ik altijd nog met een beetje geluk de snelheids verbetering, voor slecht 5€ meer. Tot nu toe heb ik nog geen klachten over tiscali, hopelijk blijft het zo.
Je kan altijd kiezen natuurlijk om eerst ADSL + Telefonie te nemen en later als het bevalt je nummer te laten porteren als extra nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

ik heb dus ook tiscali aangevraagt deze word op 18-03-05 overgenomen.

maar als ik het goed begrijp kan tiscali mijn hoofdnummer pas over 1 jaar overnemen?

dus dan zou ik eingelijk pas over 1 jaar gratis kunnen bellen! want ja je belt
en je word toch het meest gebeld via het hoofdnummer!

maar goed 29,95 voor 4mbit is zeker niet slecht!

weet iemand of tiscali vaak down times heeft en welke snelheid je ongeveer haalt?

en hoe hun ervoor staan met adsl2+????

wat ik niet snap is waarom gewoon televisie,internet,bellen,stroom,gas,water niet in een
abonoment zit :D dat zou pas gemakkelijk zijn....

bedankt mvg Nick

(Demon was vroeger goed steld nu niks meer voor en is veelste duur! 34,50 voor een 2mbit verbinding! dus 5 euro duurder voor de halve snelheid+ geen gratis bellen!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

bjck schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:55:
[...]

Bij de casema ben je ook verplicht om een analoog tvsignaal abonnement te nemen (het basis pakket) voordat je ook maar enige extra dienst kan afnemen natuurlijk. Is zelfs meer dan 9.50 euro per maand.

Dit omdat als ze je coax verbinding koppelen (dus aansluiten) heb je dat signaal sowieso ;)
Heb je gelijk in. Daarom kies ik dan ook voor kabel omdat ik tv sowieso wil aansluiten, bellen doe ik toch alleen maar mobiel dus dat heeft geen zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Anoniem: 138728 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:46:

maar als ik het goed begrijp kan tiscali mijn hoofdnummer pas over 1 jaar overnemen?

Je kunt toch gewoon via je Tiscali nummer uitgaand bellen, inkomende gesprekken komen op je gewone lijn, maar inkomend kost niks hoor. Voordel is dan zelfs dat je bereikbaar bent als je aan het bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 138728 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:46:
Hallo,

ik heb dus ook tiscali aangevraagt deze word op 18-03-05 overgenomen.

maar goed 29,95 voor 4mbit is zeker niet slecht!

weet iemand of tiscali vaak down times heeft en welke snelheid je ongeveer haalt?

en hoe hun ervoor staan met adsl2+????

wat ik niet snap is waarom gewoon televisie,internet,bellen,stroom,gas,water niet in een
abonoment zit :D dat zou pas gemakkelijk zijn....

bedankt mvg Nick

(Demon was vroeger goed steld nu niks meer voor en is veelste duur! 34,50 voor een 2mbit verbinding! dus 5 euro duurder voor de halve snelheid+ geen gratis bellen!!!!)
toon volledige bericht
Een (internet) IP verbinding als een soort collectieve NUTS dienst ;) Tja.

Je krijgt sowieso een nieuw (extra) nummer waar je gebruik van kunt maken. Je kan ook direct je KPN nummer laten porteren/overnemen natuurlijk. Maar als je bij de KPN nog niet langer dan 1 jaar zit is het zonde ivm de minimale periode van 1 jaar bij KPN voor telefonie.

Zolang je maar via de juiste nummer/lijn uitbelt ;)
Rocketman schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:53:
Ik heb me dus inmiddels aangemeld voor de VOIP dienst, en begrijp dat ik nu beschik over 2 telefoonnummers omdat ik mijn oude nummer wil behouden. Kan ik die nummers gelijktijdig gebruiken, m.a.w. beschik ik over 2 lijnen? De Zyxel 2602 HW die Tiscali levert heeft wel 2 analoge telefoonaansluitingen.
Dat zou moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 08-03-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:21

Rico

Wie dit leest is gek....

Bij de actievoorwaarden staat ook dit:

Beëindiging abonnement
Bij beëindiging van het abonnement vervalt het recht op gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.

Dus als ik mijn abbo opzeg dan mag ik alsnog de aansluitkosten en het modem betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Nu online
Rico schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:27:
Bij de actievoorwaarden staat ook dit:

Beëindiging abonnement
Bij beëindiging van het abonnement vervalt het recht op gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.

Dus als ik mijn abbo opzeg dan mag ik alsnog de aansluitkosten en het modem betalen?
Als je binnen het 1e jaar opzegt mag ik hopen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Tja dat vraag ik me dus af.....anders is het een goede klantenbinding haha.
Zit nu bij @home en betaal daar dus 47,95 en wil wel overstappen op dit abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10
In de actievoorwaarden staat de volgende dikke adder:
Beëindiging abonnement: Bij beëindiging van het abonnement vervalt het
recht op gratis modem en geen aansluitkosten, zoals hierboven beschreven.

Afhankelijk van het door jou gekozen abonnement wordt een Tiscali
ADSL-abonnement aangegaan voor een periode van 12 maanden of 24 maanden. Het
abonnement wordt steeds stilzwijgend voortgezet voor dezelfde
contractperiode, tenzij de overeenkomst met inachtneming van de opzegtermijn
is beëindigd. Je kunt het abonnement niet tussentijds beëindigen.
Dat lijkt wel op Speedlinq taferelen, daarnaast kan ik me het nieuwsbericht op tweakers nog goed herinneren waarin de consumentenbond actie onderneemt tegen Tiscali vanwege het hoge aantal klachten, o.a. over het laat/niet terugbetalen van de "gratis modem en/of aansluitkosten". Ze rekenen het eerst met je af en als je dan een miezerig vouchertje opstuurd is de kans aanwezig dat je misschien ergens een beetje je geld terug gaat krijgen.... ooit.
Maar daarnaast is de kans ook zeker aanwezig dat het vouchertje "zoekraakt" en dus dat je naar je geld kan fluiten..

Wat je dus weer verplicht om het vouchertje aangetekend (|:() te versturen, zodat je zeker weet dat het goed aankomt.

Is Tiscali niet gewoon volle eigenaar van Speedlinq, de praktijken die ze hanteren lijken wel verdraaid veel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

weet iemand of de adsl-snelheid minder word als je belt en internet tegelijk, en hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
flipjevandejam schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:58:
In de actievoorwaarden staat de volgende dikke adder:

[...]

Dat lijkt wel op Speedlinq taferelen, daarnaast kan ik me het nieuwsbericht op tweakers nog goed herinneren waarin de consumentenbond actie onderneemt tegen Tiscali vanwege het hoge aantal klachten, o.a. over het laat/niet terugbetalen van de "gratis modem en/of aansluitkosten". Ze rekenen het eerst met je af en als je dan een miezerig vouchertje opstuurd is de kans aanwezig dat je misschien ergens een beetje je geld terug gaat krijgen.... ooit.
Maar daarnaast is de kans ook zeker aanwezig dat het vouchertje "zoekraakt" en dus dat je naar je geld kan fluiten..

Wat je dus weer verplicht om het vouchertje aangetekend (|:() te versturen, zodat je zeker weet dat het goed aankomt.

Is Tiscali niet gewoon volle eigenaar van Speedlinq, de praktijken die ze hanteren lijken wel verdraaid veel op elkaar.
Is een situatie die meer voorkomt in nederland (en zal gaan komen). Ook zie je het wel eens op voedingsmiddelen dat je een deel van een bedrag terug kan krijgen als je bijvoorbeeld de streepjescode opstuurt.

Gewoon je factuur uitprinten die je per mail ontvangt en opsturen per regulieren post. Komt deze niet aan doe je het nogmaals. Zoekgeraakte voucher scenario's zijn dus niet echt van toepassing.
Anoniem: 130466 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:17:
weet iemand of de adsl-snelheid minder word als je belt en internet tegelijk, en hoeveel?
Telefoongesprek verbruikt ruwweg maximaal 10KBps up en down tijdens gesrpek.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 08-03-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 16:33
Hoe ken dit nou weer wij betalen 39,95 en hebben 2mbit lijntje en geen gratis gebel...en zitten dus ook bij tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He,

ik heb een paar vragen kunnen jullie die aub beantwoorden?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
klopt dit?:

Beëindiging abonnement

dus dit wil zeggen als je het op zegt moet je de
GRATIS Ethernet modem t.w.v. € 69,-
GEEN aansluitkosten t.w.v. € 74,95

terug betalen die je eerst weer terug hebt gekregen van hun?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en hoe zit het dadelijk als ik mijn nummer naar hun heb geporteerd
dan zal het weer lastig worden om naar 1 jaar bijvr weer naar een ander te gaan?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
en blijft deze snelheid 4mbit voor de zelfde prijs gewoon ook het 2de jaar?
of kunne ze het zo verandere en naar een hoog bedrag te gaan?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe staat adsl2+ ervoor bij tiscali weet iemand hier iets van?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
de snelheid is bij speedtest.nl vrij laag of zie ik dat verkeerd zelfs bij special
zie ik maar snelheden van 200 kb klopt dit en zoja heeft iemand hier
al ervaringen mee?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mijn overplaatsing staat al op 18-03-05 en heb al verschillende brieven binnen.
ik moet alleen nog mijn abonoment opzeggen bij demon waar ik veelste veel betaal!

bedankt mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 04:48
Ik heb tiscali adsl via kpn. Keek net of ik dit ook kon gebruiken, maar kan helaas niet. Wel viel me op dat bij de abbo's waarop ik wel over kan stappen (ik heb nu een basis abbo) een datalimiet hebben, terwijl ik die nu niet heb. Bij het snelste abbo heb je een datalimiet van 20 gb. Heb je nogal veel aan die snelheid :S

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RSD1982 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:39:
Hoe ken dit nou weer wij betalen 39,95 en hebben 2mbit lijntje en geen gratis gebel...en zitten dus ook bij tiscali
Omdat je een ander abonnement hebt dan deze aanbieding. Niet zo gek als je ziet hoeveel verschillende abonnementen er zijn en zijn geweest. Niet iedereen heeft dezelfde natuurlijk.

Stap gewoon over, lijkt mij de oplossing.
EvoII schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:03:
Ik heb tiscali adsl via kpn. Keek net of ik dit ook kon gebruiken, maar kan helaas niet. Wel viel me op dat bij de abbo's waarop ik wel over kan stappen (ik heb nu een basis abbo) een datalimiet hebben, terwijl ik die nu niet heb. Bij het snelste abbo heb je een datalimiet van 20 gb. Heb je nogal veel aan die snelheid :S
Alleen KPN-ADSL beschikbaar op jou adres helaas blijkbaar. Datalimieten kan je afkopen voor een paar euro per abonnement naar gewenst. Is een tijd geleden nog eens een perbericht/nieuwsbericht van geweest.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 09-03-2005 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
iemand al wat meer info over dat recht wat zou vervallen bij het opzeggen van het abonnement?

daarnaast probeer ik natuurlijk eerst ff het adsl uit, voordat ik volledig met mijn telefonie overstap.

verder heb je bij het special abonnement geen datalimiet, en kunnen ze je dus niet zomaar afsluiten als je bijvoorbeeld 100gb/maand genereerd.

en over die teruggave: je hebt 5 maanden geloof ik, nou in 5 maanden zitten heel wat periodes van 6weken, waarin ze dat bedrag moeten terug dokken, ze zijn dit immers wel verplicht.

adsl2+ zal nog niet snel komen denk ik, alleen quicknet(als ik het goed heb) is hiermee aan het testen in utrecht.

De dingen waar ik persoonlijk niet zo happy mee ben bij tiscali is:
-het in rekening brengen van verzendkosten(9,95€)
-30€ berekenen voor het overzetten van je eigen nummer
-eerst het geld afschrijven en dan moet je er zelf achteraan rennen (ze weten toch dat je het terug moet krijgen :S)
-het steeds verlengen met een jaar
-de boven genoemde vage zin in de algemene voorwaarden

al met al vind ik dit nog wel te overkomen (op die laatste na), ik wil alleen nog ff weten hoe het met mijn nummer zit als ik dat heb laten overzetten en dan na een jaar toch opzeg, ik wil mn vaste nummer toch wel met zekerheid behouden.

[ Voor 33% gewijzigd door darklord007 op 09-03-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik heb maar even geinformeerd voor dit aantrekkelijke aanbod.
Mijn Wanadoo Lite abonnement is bij m'n verhuizing verlengd met een jaar :|
Dat wordt dus geen Tiscali voor mij, helaas.

Een voordeel van Wanadoo is, dat ze sinds mijn verhuizing ook nog steeds korting geven op het Wanadoo-gedeelte, terwijl dat normaal gesproken een halfjaar is. Nu krijg ik al een jaar korting, plus gratis iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Heb gebeld met Tiscali over de regel dat na het beeindigen van je abbo het recht op een gratis modem en geen aansluitkosten vervalt.
Hij vond het zelf ook een erg vreemde regel en heeft het nagevraagd. Hij zegt dat je het niet alsnog hoeft te betalen na het beeindigen. De site zou ook aangepast worden wat betreft deze regel.
Maar ik vertrouw het zelf nog niet......

En het standaard modem wat je krijgt is ook niet geschikt voor telefonie. Dan moet je het multipc modem nemen. Kost 30 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien heeft het alleen een toepassing op het annuleren van een aanvraag en niet op het opzeggen na een minimale periode. Dan klinkt het heel logisch eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 10-03-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
ja, lijkt mji ook, ik zal straks ook wel ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Nu online
bjck schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:51:
Misschien heeft het alleen een toepassing op het annuleren van een aanvraag en niet op het opzeggen na een minimale periode. Dan klinkt het heel logisch eigenlijk.
Lijkt mij dus ook. En dan nog, als je niet betaalt, je hebt dan toch je abonnement opgezegd. Wat gaan ze doen? Je verbinding afsluiten? :+

Ik had van de week een mailtje gestuurd naar Tiscali over hoe het zit met het feit dat je een dynamisch IP-adres krijgt, aangezien ik dat reuze onhandig zou vinden. Voor de geinteresseerden is dit het antwoord:
Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende mededelen: Als u adsl geleverd krijgt via ons eigen netwerk krijgt inderdaad een dynamisch ip-adres. In de praktijk betekent het dat u echter bijna altijd hetzelfde ip-adres zult krijgen, ook als het modem wordt uitgezet. Bij een aansluiting via het KPN-netwerk krijgt u wel een vast ip-adres.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Ach, ik ga deze aanbieding maar nemen. Al is het alleen maar voor de snelheid van ADSL. Mocht ik er ook nog mee gaan bellen is dat mooi meegenomen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139366

De aanbieding ziet er wel leuk uit maar ik wil m'n KPN lijn behouden (maakt uiteindelijk in prijs toch niets uit). De modems die Tiscali levert zijn zonder PSTN Loopthrough dus zij gaan er van uit dat je je nummer porteert terwijl ik dit niet wil. Wil echter ook niet met twee aparte telefoons (1 voor KPN en 1 voor Tiscali) in de weer gaan.

Zat me het volgende af te vragen: als je het standaard modem van Tiscali neemt (niet geschikt voor telefonie) en je hangt daar de DrayTek Vigor 2200VG achter of het dan ook gaat werken. Kan op het internet en forums niet echt een antwoord hierop vinden.
Wat ik dus wil is zowel KPN-lijn als VOIP maar dan niet hoeven te gaan werken met twee aparte telefoons. Als je bij de DrayTek #0 voor het telefoonnummer dat je wilt bellen zet dan ga je via de KPN en anders via Tiscali. Inkomende telefoontjes naar je 'normale' nummer en naar je Tiscali nummer komen dan ook op één telefoon binnen.

Wie weet of dit zo gaat werken? Of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 139366 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:48:
De aanbieding ziet er wel leuk uit maar ik wil m'n KPN lijn behouden (maakt uiteindelijk in prijs toch niets uit). De modems die Tiscali levert zijn zonder PSTN Loopthrough dus zij gaan er van uit dat je je nummer porteert terwijl ik dit niet wil. Wil echter ook niet met twee aparte telefoons (1 voor KPN en 1 voor Tiscali) in de weer gaan.

Zat me het volgende af te vragen: als je het standaard modem van Tiscali neemt (niet geschikt voor telefonie) en je hangt daar de DrayTek Vigor 2200VG achter of het dan ook gaat werken. Kan op het internet en forums niet echt een antwoord hierop vinden.
Wat ik dus wil is zowel KPN-lijn als VOIP maar dan niet hoeven te gaan werken met twee aparte telefoons. Als je bij de DrayTek #0 voor het telefoonnummer dat je wilt bellen zet dan ga je via de KPN en anders via Tiscali. Inkomende telefoontjes naar je 'normale' nummer en naar je Tiscali nummer komen dan ook op één telefoon binnen.

Wie weet of dit zo gaat werken? Of mis ik nu iets?
In princiepe is het een standaard SIP protocol wat dus met alle andere apparaten die zich aan de SIP standaard houden prima moet werken. Je zult de instellingen even nodig hebben nog apart dan, dat wel natuurlijk.

Als je het zeker wilt weten is wachten tot iemand anders als eerste de test / aanschaf waagt en ervarigen meldt de enige oplossing.

* bjck ziet ook een enorm tof WiFI telefoontje van ZyXEL met SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja leuk, wie wil de eerste zijn?

Het enige wat je nodig hebt is een kastje dat voor je regelt of het telefoontje via KPN of Tiscali gaat.
Als je dan de uitgaande VOIP-lijn op de VOIP van Tiscali aansluit en de uitgaande KPN-lijn direct dan moet je er zijn. Probleem is dat dit altijd geïntegreerd is in een router en/of modem.
Geen idee of zoiets bestaat, heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden.

Anyways, het zal er wel op neer komen dat iemand voor laboratoriumrat gaat spelen. Als iemand al wat besteld heeft post dan s.v.p. even wanneer je het krijgt en wat je bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Anoniem: 139366 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 00:14:
Ja leuk, wie wil de eerste zijn?

Het enige wat je nodig hebt is een kastje dat voor je regelt of het telefoontje via KPN of Tiscali gaat.
Als je dan de uitgaande VOIP-lijn op de VOIP van Tiscali aansluit en de uitgaande KPN-lijn direct dan moet je er zijn. Probleem is dat dit altijd geïntegreerd is in een router en/of modem.
Geen idee of zoiets bestaat, heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden.

Anyways, het zal er wel op neer komen dat iemand voor laboratoriumrat gaat spelen. Als iemand al wat besteld heeft post dan s.v.p. even wanneer je het krijgt en wat je bevindingen zijn.
Ik ben de eerste :) Ik heb de Draytek 2200V gekocht en Tiscali Telefonie besteld. Gisteren kreeg ik een brief dat binnen 10 dagen de benodigde inlogcodes verstuurd zouden worden. Ik zal m'n ervaringen wel posten. Tot nu toe bevalt de Draytek perfect, (als gewone router) geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt Tiscali Telfonie besteld schrijf je. Had je dan al ADSL bij Tiscali of ben je van provider overgestapt?

Welk modem heb je er bij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26353

RSD1982 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 23:39:
Maar bevalt Tiscali goed?
En hoe zit het met de Binaries (usenet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Anoniem: 26353 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:21:
[...]

Maar bevalt Tiscali goed?
En hoe zit het met de Binaries (usenet) ?
waarom maak je je druk over binaries? een eweka abonnement kost 7,50€ en kun je makkelijk met nog iemand delen, dus zit je op 3,75€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97020

Anoniem: 138640 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:57:
je krijgt trouwens maar 1 nummer van tiscali. wil je je kpn nummer ook meenemen kost dat eenmalig 29,95. en dan nog 9,95 per maand voor het gebruik van de koperlijnen van KPN. Overigens is het standaardmodem wat geleverd wordt bij tiscali special met telefonie helemaal niet geschikt voor telefonie... meerprijs voor een modem wat wel werkt is minstens 30,-

dat zijn de adders die ik gevonden heb. En nou wil ik louter lovende verhalen horen over tiscali, want ik waag de overstap toch maar
Wat je stelt is onjuist. Je behoudt je KPN nummer die je nu hebt van je vaste aansluiting. Daarbij krijg je 1 nummer gratis (met zelfde kengetal als je nu hebt, dus geen vreemd tel.nr. zoals bij Wanadoo). Je hebt dus twee nummers.

Die eenmalige 29,95 Euro is als je het huidige KPN nummer wil porteren naar Tiscali, zou niet weten waarom je dat zou willen. Als je nl. ooit weer van Tiscali afgaat heb je nog gewoon je lijn bij KPN, daarnaast kun je op je KPN lijn bijv. Tele2 houden om goedkoop mobiel of buitenland te bellen, goedkoper als via ADSL/VOIP van Tiscali. Tiscali dus enkel gebruiken voor bellen binnen NL. Wil je nog goedkoper internationaal bellen, doe dat dan via Skype Out, waarmee je via je computer ook naar vaste nummers kunt bellen, voor 1,7 Eurocent per minuut naar grote delen van de wereld.

Het standaard Ethernetmodem is volgens Tiscali WEL geschikt voor Telefonie. De 30 Euro extra waar jij het over hebt is een multi-pc modem, waarmee je 4 computers op je ADSL netwerk kunt aansluiten. Voor 70 Euro meer heb je de draadloze versie van deze Zyxel router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 97020 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:52:
[...]

Wat je stelt is onjuist. Je behoudt je KPN nummer die je nu hebt van je vaste aansluiting. Daarbij krijg je 1 nummer gratis (met zelfde kengetal als je nu hebt, dus geen vreemd tel.nr. zoals bij Wanadoo). Je hebt dus twee nummers.

Die eenmalige 29,95 Euro is als je het huidige KPN nummer wil porteren naar Tiscali, zou niet weten waarom je dat zou willen. Als je nl. ooit weer van Tiscali afgaat heb je nog gewoon je lijn bij KPN, daarnaast kun je op je KPN lijn bijv. Tele2 houden om goedkoop mobiel of buitenland te bellen, goedkoper als via ADSL/VOIP van Tiscali. Tiscali dus enkel gebruiken voor bellen binnen NL. Wil je nog goedkoper internationaal bellen, doe dat dan via Skype Out, waarmee je via je computer ook naar vaste nummers kunt bellen, voor 1,7 Eurocent per minuut naar grote delen van de wereld.

Het standaard Ethernetmodem is volgens Tiscali WEL geschikt voor Telefonie. De 30 Euro extra waar jij het over hebt is een multi-pc modem, waarmee je 4 computers op je ADSL netwerk kunt aansluiten. Voor 70 Euro meer heb je de draadloze versie van deze Zyxel router.
Tele2 etc kan pas met BelBasis wat het weer vrij kostbaar maakt vind ik eigenlijk. Behouden van de KPN aansluiting (BelBudget van maken) heeft misschien voordelen inderdaad, je betaalt immers toch die 9.50 euro per maand uiteindelijk.

Tarieven voor nationaal lokaal & interlokaal staan onder druk in nederland en zijn nu dus kostenloos al. Internationale tarieven is lijkt mij de volgende stap voor de "concurentie" (en hoop ik bellen naar mobiel) en bijstellingen.

Bij het gratis ethernet modem staat: "Niet geschikt voor Tiscali Telefonie" bij het bestellen.

Modem is prima geschikt voor het Special abbonnement, maar niet voor het teleonie gedeelte. Het multi-pc modem is geschikt voor telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmhhhh... apart dan van dat standaard Ethernet modem, via de telefoon had een medewerker van Tiscali mij verteld dat dit wel kon... Laat ze eens een goede opleiding krijgen voordat ze aan de tel. worden gezet, hahaaaa

Ah, dat wist ik nog niet dat je met KPN Belbudget geen Tele2 etc. kan gebruiken. Da's dan weer ruk. Aan de andere kant, de mobiele tarieven liggen dicht bij die van KPN. En het mooie is, werk je voor jezelf (Freelance of iets dergelijk), dan kun je het tweede nr. dus mooi zakelijk gebruiken ;) Handig als je een marketingactie over de telefoon houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 97020 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:15:
Mmhhhh... apart dan van dat standaard Ethernet modem, via de telefoon had een medewerker van Tiscali mij verteld dat dit wel kon... Laat ze eens een goede opleiding krijgen voordat ze aan de tel. worden gezet, hahaaaa

Ah, dat wist ik nog niet dat je met KPN Belbudget geen Tele2 etc. kan gebruiken. Da's dan weer ruk. Aan de andere kant, de mobiele tarieven liggen dicht bij die van KPN. En het mooie is, werk je voor jezelf (Freelance of iets dergelijk), dan kun je het tweede nr. dus mooi zakelijk gebruiken ;) Handig als je een marketingactie over de telefoon houdt!
Heeft KPN goed bedacht dat je geen carrier-pre-select diensten kan gebruiken met BelBudget. Je kan ook later altijd nog bestluiten om een telefoonnummer te porteren en in eerste instantie ze apart houden naast elkaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat porteren van KPN naar Tiscali helpt alleen niet voor Tele2, want die kun je ook niet gebruiken ism met Tiscali... Dat zou nou juist de grap zijn. Maar allez als je ruim 8 a 9 Euro bespaart op je KPN abonnement, dan is het verschil tussen Tiscali mobiele tarieven en bijv. die van Tele2 wel te dichten lijkt me zo. Want dat scheelt iets van 2 Eurocent p/m, dus kun je ff wat minuutjes bellen voordat je enkel al die 9 Euri extra verbeld hebt ;)

Voor zover ik kan zien is dat echter de enige adder onder de vaak ondoorzichtige graspol van deze constructie. Buitenland bellen is niet duurder dan gemiddeld. Check ik Frankrijk, waar ik nog wel eens naartoe bel, dan is het zo'n 4,5 Eurocent p/m. Bij KPN is 't 5 Eurocent geloof ik, bij Tele2 gemiddeld ook 4,5 Eurocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb vandaag adsl + telefonie pakket aangevraagd bij Tiscali voor 29,95.
Heb gekozen voor multi draadloze modem. Werk nog niet draadloos, maar heb nu in ieder geval die optie.
Gebruik nu nog basisabo via HCC.
Wordt zodoende 20 euro gekoper voor adsl (en iets hogere download) + ik kan mijn dure isdn lijn bij KPN gaan opzeggen na activatie adsl lijn.
Op welk moment kan ik mijn opzegging naar HCC het best de deur uitdoen?
Op dag dat ik bevestiging van Tiscali voor omzetting krijg, of bij wijze van spreken al morgen?
Ik heb als overgangsdatum bij Tiscali 29 maart aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trillion schreef op zondag 13 maart 2005 @ 05:02:
Heb vandaag adsl + telefonie pakket aangevraagd bij Tiscali voor 29,95.
Heb gekozen voor multi draadloze modem. Werk nog niet draadloos, maar heb nu in ieder geval die optie.
Gebruik nu nog basisabo via HCC.
Wordt zodoende 20 euro gekoper voor adsl (en iets hogere download) + ik kan mijn dure isdn lijn bij KPN gaan opzeggen na activatie adsl lijn.
Op welk moment kan ik mijn opzegging naar HCC het best de deur uitdoen?
Op dag dat ik bevestiging van Tiscali voor omzetting krijg, of bij wijze van spreken al morgen?
Ik heb als overgangsdatum bij Tiscali 29 maart aangevraagd.
Meest veilige is als je over bent natuurlijk ;)

Maar in princiepe als de overang is goed gekeurd en bevestigd dan kan je opzeggen. Zet de opzegging niet exact die dag! Als de overname door welke reden dan ook niet optijd gebeurt zet je bestaande ISP door de opzegging je login dicht etc die je dan nog nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Anoniem: 139366 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:24:
Je hebt Tiscali Telfonie besteld schrijf je. Had je dan al ADSL bij Tiscali of ben je van provider overgestapt?

Welk modem heb je er bij besteld?
We hebben hier al ADSL van Tiscali, ik heb er geen modem bij besteld, want die hebben we dus al. Dus achter de gewone modem komt de Draytek router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Laatst online: 15:01
ik heb met tiscali gebeld, en die zeggen dat ik als ik bestaande klant ben en ik wil overstappen moet ik dit schriftelijk aanvragen. Hierbij krijg ik dan geen modem meer voor 30 euro :'( .

Weet iemand wat een goed modem is voor minimaal 4 pc's en telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:28:
[...]

We hebben hier al ADSL van Tiscali, ik heb er geen modem bij besteld, want die hebben we dus al. Dus achter de gewone modem komt de Draytek router.
Welk merk/type heb je dan? Werkt het ook als je als eerste het Tiscali ADSL+Telefonie-modem er in hangt en daarachter de Draytek? Of wordt er een signaal afgesplitst in de Tiscali ADSL+telefonie-modem?

En kan je dan achter de Draytek de FXS en PSTN weer verder splitsen naar meerdere toestellen? Lijkt mij van wel maar zeker weten doe ik het niet, en er is hier vast wel iemand die het wel weet ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Ok geen garantie, maar dit is hoe het volgens mij moet gaan werken; waar de koperlijn het huis binnenkomt zit een simpele splitter, de ene lijn gaat naar de modem (Zyxel) en de andere naar de PSTN looptrough van de Draytek. Vervolgens gaat er van de modem een netwerkkabel naar de uplinkpoort van de Draytek. Op de Draytek kun je dan je telefoonketen aansluiten (op de FXS aansluiting).
Volgens mij hoeft de modem in dit geval geen VoIP mogelijkheden te hebben omdat het gewoon netwerkverkeer is wat de Draytek genereert (Voice Over IP, IP = Internet Protocol).

Uit de Draytek komt maar 1 telefoonsignaal, hij combineert in feite VoIP en de gewone koperlijn tot 1 signaal. Ik denk dat het wel mogelijk is om vóór de router een telefoon aan de 'gewone' koperlijn te hangen zodat je daar altijd mee via de KPN kan bellen., maar in principe kan dit ook met de op de Draytek aangesloten telefoon, ook als de stroom er af is.

[ Voor 29% gewijzigd door DRAFTER86 op 13-03-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DRAFTER86 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:32:
Ok geen garantie, maar dit is hoe het volgens mij moet gaan werken; waar de koperlijn het huis binnenkomt zit een simpele splitter, de ene lijn gaat naar de modem (Zyxel) en de andere naar de PSTN looptrough van de Draytek. Vervolgens gaat er van de modem een netwerkkabel naar de uplinkpoort van de Draytek. Op de Draytek kun je dan je telefoonketen aansluiten (op de FXS aansluiting).
Volgens mij hoeft de modem in dit geval geen VoIP mogelijkheden te hebben omdat het gewoon netwerkverkeer is wat de Draytek genereert (Voice Over IP, IP = Internet Protocol).

Uit de Draytek komt maar 1 telefoonsignaal, hij combineert in feite VoIP en de gewone koperlijn tot 1 signaal. Ik denk dat het wel mogelijk is om vóór de router een telefoon aan de 'gewone' koperlijn te hangen zodat je daar altijd mee via de KPN kan bellen., maar in principe kan dit ook met de op de Draytek aangesloten telefoon, ook als de stroom er af is.
Mijn inziens helemaal correct. Dat toestel voor je Draytek zou in princiepe moeten werken inderdaad, is mij alleen niet duidelijk of de Draytek hier misschien een probleem van maakt. Praktijk zal dat moeten uitwijzen.

Als je een Draytek router gebruikt zal je wel even moeten opletten met de modem natuurlijk. Veel modems worden standaard als router uitgeleverd door ISP's en zullen enige behendigheid (zal wel lukken met de tweakers) nodig hebben om deze als bridge om te configureren. Dit zodat je niet een dubbele NAT situatie bouwt wat wel eens wat problemen wil en kan geven.

Dit hele princiepe kan ook met een modem-router waar telefonie poorten in zitten natuurlijk. Je gebruikt dan gewoon de telefonie functie niet (en de router functie). Maar voor die 30 euro is het altijd handig om er in te hebben voor het geval dat.

Ondersteuning bij problemen van je ISP ontvangen is wel lastiger denk ik, maar dat is altijd al zo geweest met eigen apparatuur ;) En pas op dat je niet door bijvoorbeeld een foutje in de instellingen of wat dan ook in de veronderstelling bent dat je via VoIP belt en dat blijkt niet zo te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 13-03-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
bjck schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:41:
[...]

Mijn inziens helemaal correct. Dat toestel voor je Draytek zou in princiepe moeten werken inderdaad, is mij alleen niet duidelijk of de Draytek hier misschien een probleem van maakt. Praktijk zal dat moeten uitwijzen.

Als je een Draytek router gebruikt zal je wel even moeten opletten met de modem natuurlijk. Veel modems worden standaard als router uitgeleverd door ISP's en zullen enige behendigheid (zal wel lukken met de tweakers) nodig hebben om deze als bridge om te configureren. Dit zodat je niet een dubbele NAT situatie bouwt wat wel eens wat problemen wil en kan geven.

Dit hele princiepe kan ook met een modem-router waar telefonie poorten in zitten natuurlijk. Je gebruikt dan gewoon de telefonie functie niet (en de router functie). Maar voor die 30 euro is het altijd handig om er in te hebben voor het geval dat.

Ondersteuning bij problemen van je ISP ontvangen is wel lastiger denk ik, maar dat is altijd al zo geweest met eigen apparatuur ;) En pas op dat je niet door bijvoorbeeld een foutje in de instellingen of wat dan ook in de veronderstelling bent dat je via VoIP belt en dat blijkt niet zo te zijn.
toon volledige bericht
Je moet inderdaad je modem in bridgemode zetten (of je router als switch gebruiken natuurlijk ;) ) En soms moet je je Mac-adres klonen. Momenteel hebben is dat hier niet gedaan en het werkt, maar vroeger moest het volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 19:32:

En de FXS-aansluiting kan je dan weer splitsen naar meerdere telefoons (1 beneden, 1 boven, enz.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Anoniem: 139366 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:09:
[...]

En de FXS-aansluiting kan je dan weer splitsen naar meerdere telefoons (1 beneden, 1 boven, enz.)?
Precies, dat werkt gewoon hetzelfde als je huidige KPN-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DRAFTER86 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Precies, dat werkt gewoon hetzelfde als je huidige KPN-aansluiting.
En dat alles om maar een door-lus-backup te krijgen (of beide inkomende nummersvan twee operators) op zelfde toestel te ontvangen inkomend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep.

Als ze echt gebruikersvriendelijk zouden zijn dan zou de provider voor beide mogelijkheden (of alles bij Tiscali of bij Tiscali & KPN) wel een standaard oplossing bieden. Duidelijk is in ieder geval wel waar hun voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
Anoniem: 139366 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:15:
Yep.

Als ze echt gebruikersvriendelijk zouden zijn dan zou de provider voor beide mogelijkheden (of alles bij Tiscali of bij Tiscali & KPN) wel een standaard oplossing bieden. Duidelijk is in ieder geval wel waar hun voorkeur naar uit gaat.
Ik snap het probleem niet, jij (of eigenlijk wij) kiest er voor om 2 nummers te nemen, vervolgens heb je een speciale router nodig om deze 2 lijnen te koppelen. Dat is toch niet zo raar?
Of begrijp ik je bericht verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik denk eerder een stukje bescherming voor jezelf dat je niet perongeluk (misschien wel door een foutje van je zelf) via de verkeerde lijn aan het uitbellen bent en zo kosten maakt die je niet verwacht.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.