Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139366

DRAFTER86 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:55:
[...]

Ik snap het probleem niet, jij (of eigenlijk wij) kiest er voor om 2 nummers te nemen, vervolgens heb je een speciale router nodig om deze 2 lijnen te koppelen. Dat is toch niet zo raar?
Of begrijp ik je bericht verkeerd?
Nee, je begrijpt het goed.

Vindt het alleen raar dat een provider niet standaard een modem aanbiedt voor de situatie dat je een KPN-lijn er naast houdt (dus met PSTN- Loopthrough). In plaats daarvan moet je Tiscali modem nemen, als bridge configureren en daar dan weer een andere kast achter zetten. Voor de tweakers is dit best te doen die vinden hun weg wel. Het overgrote deel van de nederlanders is echter na drie zinnen op een forum al helemaal los. Aangezien de helpdesk je ook niet ondersteunt bij eigen apparatuur kiest men of vantevoren voor nummerportering of komt men er achteraf achter dat ze met twee aparte toestellen zitten te werken.
Je kiest er weliswaar voor maar Tiscali geeft zelf aan dat je het nummer niet hoeft te porteren. Vervolgens geven ze echter niet de consequenties weer.

Geen probleem dus maar voor het grote publiek niet gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138850

Ik heb ook even een vraagje over het Special abbotje.
Ik heb de helpdesk ook even gebeld en de kosten zijn dus:

Adsl Family: 29,95 p/m

Eenmalig:
Modem om v/d telefonie service gebruik te kunnen maken: 30 euro minimaal
Nummer wissel van kpn naar tiscali: 22,95.

Nu heb ik een vraag over het telefoonnummer wat je krijgt
Wat is nou de beste / goedkoopste manier?

- VOLLEDIG overgaan op tiscali? dus je abbo bij kpn opzeggen,
en je bij tiscali voor 9,95 p/m extra laten aansluiten zodat je op circa 40 euro p/m zit,
en niets meer met kpn te maken heb. Zover ik begreep behoud je gewoon je eigen nummer?
Je krijgt wel een extra nummer maar deze hoef je dus niet te gebruiken begreep ik van tiscali.
Als je dan van Tiscali ooit afwilt heb je dus een probleem omdat je geen kpn lijn meer heb?

- DEELS overstappen op tiscali? dus je abbo bij kpn behouden.
Je betaalt dan volgens mij 30 euro per maand ofzo voor alleen al je abbo kosten bij kpn,
hier komt dan 29,95 nog per maand extra bij van tiscali.
Voordeel is dat je weer op kpn verder kan als je ooit van tiscali afwilt.

Wie kan me dit even verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik was al abbonee bij Tiscali maar via KPN. Met KPN ADSL Plus..

8Mb down en 1 up.
Nu overgestapt naar Tiscali Live met 6 down en 720 Kb up.
Ik kon niet in een keer alles regelen voor VOIP en de omzetting.
Wel een beetje vreemd vond ik. Nu moet ik eerst tot Medio Mei wachten tot het ADSL is overgezet en daarna moet ik het VOIP Pakket aanvragen..
Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat want na mijn verhuizing (Ruim van tevoren aangegeven) heb ik 2 maanden zonder ADSL gezeten.
Afgelopen vrijdag is na bijna 3 jaar eindelijk mijn adreswijziging doorgevoerd in alle Tiscali systemen zodat ik ook het overstappen aan kon vragen.
Met de helpdesk heb ik in de 5 jaar dat ik ADSL heb echt heel veel naars meegemaakt. Nu het wat meer gemeengoed is geworden en er meer mensen iets van de materie af weten lijkt het een stuk beter te gaan met de Helpdesk.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 13:26
Anoniem: 138850 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:33:
Je betaalt dan volgens mij 30 euro per maand ofzo voor alleen al je abbo kosten bij kpn,
Je betaalt 15 euro per maand aan abonnementskosten, 30 euro per 2 maanden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook even een vraagje over het Special abbotje.
Ik heb de helpdesk ook even gebeld en de kosten zijn dus:

Adsl Family: 29,95 p/m

Eenmalig:
Modem om v/d telefonie service gebruik te kunnen maken: 30 euro minimaal
Nummer wissel van kpn naar tiscali: 22,95.

Nu heb ik een vraag over het telefoonnummer wat je krijgt
Wat is nou de beste / goedkoopste manier?

- VOLLEDIG overgaan op tiscali? dus je abbo bij kpn opzeggen,
en je bij tiscali voor 9,95 p/m extra laten aansluiten zodat je op circa 40 euro p/m zit,
en niets meer met kpn te maken heb. Zover ik begreep behoud je gewoon je eigen nummer?
Je krijgt wel een extra nummer maar deze hoef je dus niet te gebruiken begreep ik van tiscali.
Als je dan van Tiscali ooit afwilt heb je dus een probleem omdat je geen kpn lijn meer heb?

Je betaalt dan (edit)15 euro per maand ofzo voor alleen al je abbo kosten bij kpn,

Ik quote mezelf even dan met de verbetering in 15 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Anoniem: 138850 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:31:
[...]
Ik quote mezelf even dan met de verbetering in 15 euro per maand.
[...]
En dat kan dus ook naar 9.50 per maand (belbudget) toe. Dus dan kom je exact hetzelfde uit totaal op 29.95 + 9.50 (voor de koperlijn). Aan wie je dat betaalt mag je zelf kiezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:50:
[...]

En dat kan dus ook naar 9.50 per maand (belbudget) toe. Dus dan kom je exact hetzelfde uit totaal op 29.95 + 9.50 (voor de koperlijn). Aan wie je dat betaalt mag je zelf kiezen.
Kijk dat stuk miste ik nog :*)
Dat doe ik dan wel.. alleen nu lees ik op kpn.nl
kan niet in combinatie met andere telecomaanbieders (CPS-aanbieders) gebruikt worden
... of geldt dit niet voor Tiscali telefonie?
En gaat het verhaal met de 2 nummers dan nog steeds op? of krijg je geen nummer meer van Tiscali dan

Edit:
Als je kpn behoudt met de belbudget abbo,
en je belt dan met de telefoon dan gaat het dus via belbudget en betaal je nog kpn kosten.
Hoe gaat het dan via de tiscali aansluiting?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 138850 op 14-03-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 17:01
je betaald met een bel budget idd hetzelfde, Ik ga dit daarom ook zo doen (tiscali en kpn), omdat ik niet weet hoe het gaat als ik na een jaar weer stop met adsl telefonie (nummer weg of weer terug naar kpn enzz), en dat wanneer mijn adsl eruit ligt, ik niet meer berijkbaar ben.

het nadeel is dat je 2 telefoons moet gebruiken, maar hier is wel overheen te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130466

mijn moeder en ik zitten dit ook te overwegen (we hebben nu tiscali special 2048kbps/downstream enz)
maar ik las hier dat je een speciaal modem erbij moet bestellen (multipc) anders kan je geen gebruik maken van de telefoniemogelijkheid of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 138850 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:11:
[...]

Kijk dat stuk miste ik nog :*)
Dat doe ik dan wel.. alleen nu lees ik op kpn.nl

[...]
... of geldt dit niet voor Tiscali telefonie?
En gaat het verhaal met de 2 nummers dan nog steeds op? of krijg je geen nummer meer van Tiscali dan

Edit:
Als je kpn behoudt met de belbudget abbo,
en je belt dan met de telefoon dan gaat het dus via belbudget en betaal je nog kpn kosten.
Hoe gaat het dan via de tiscali aansluiting?
CPS is 'carrier-pre-select', dat is iets heel anders. Dat is bellen via letterlijk 'de normale kpn telefoonlijn/abonnement' maar met een andere aanbieder zoals Tele2 etc. Dat mag niet met BelBudget van KPN.

Tiscali Telefoinie is bellen via DSL en staat verders los van je KPN telefonie abonnement verder. Daarom kan je ook je nummer meenemen uiteindelijk en zelfs je KPN abonnement helemaal opzeggen als je dat wenst.
Anoniem: 130466 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:08:
mijn moeder en ik zitten dit ook te overwegen (we hebben nu tiscali special 2048kbps/downstream enz)
maar ik las hier dat je een speciaal modem erbij moet bestellen (multipc) anders kan je geen gebruik maken van de telefoniemogelijkheid of is dat niet zo?
De modem moet geschikt zijn voor VoIP (tiscali telefonie) en aansluitingen hebben voor telefonie toestel(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darklord007 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:58:
het nadeel is dat je 2 telefoons moet gebruiken, maar hier is wel overheen te komen
Dus je moet ook nog een andere telefoon kopen bij Tiscali Special?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
hoeft niet, je kunt ook gewoon alles via tiscali laten lopen. Ik doe dit niet om problemen bij het terugkrijgen van mijn telefoonnummer, nadat ik tiscali opgezegt zou hebben(na een jaar) te voorkomen.

als je bel budget ernaast houd kun je op dat nummer gebeld worden, en dan bellen via adsl. Zodat je niet zonder alles zit wanneer internet een storing zou hebben. Je hebt dan idd eigenlijk 2 telefoons nodig, maar voor die 30€ wat het porteren van je nummer kost, vind je toch wel een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:20
darklord007 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:58:

Dat is dus niet waar, je kan een Draytek 2200V router kopen, die combineert de 2 lijnen (KPN en Tiscali) zodat je met 1 telefoon op beide lijnen kunt bellen en gebeld worden. Je beld standaard via VoIP (Tiscali), en als #0 voor een nummer draait bel je via de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
DRAFTER86 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:18:
[...]

Dat is dus niet waar, je kan een Draytek 2200V router kopen, die combineert de 2 lijnen (KPN en Tiscali) zodat je met 1 telefoon op beide lijnen kunt bellen en gebeld worden. Je beld standaard via VoIP (Tiscali), en als #0 voor een nummer draait bel je via de KPN.
maar dit is niet het modem dat je voor die 30€ krijgt toch? zou je me dan misschien wat meer info over dit modem willen geven? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk ff op http://www.draytek.nl/, daar staat genoeg over het modem.

Zie verder eerdere berichten in deze thread. Is al behoorlijk uitgekauwd. en voor verdere vragen weet je wat je moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
thxs, lijkt me idd een heel goede oplossing, was het niet dat dit apparaat meeer dan 100€ kost. Vind dit toch wel beetje veel, als je kijkt wat een extra telefoon kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het zo bekijk fungeert hij dus meteen ook als draadloze router.
Dan kan ik dus mn draadloze router hiermee ook vervangen meteen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darklord007 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:47:
thxs, lijkt me idd een heel goede oplossing, was het niet dat dit apparaat meeer dan 100€ kost. Vind dit toch wel beetje veel, als je kijkt wat een extra telefoon kost.
Het is duurder dan een extra telefoon. Maar dan heb je dus één telefoon waar je niet mee naar buiten moet bellen want dan kan je tikken betalen. Is weliswaar goedkoper maar ook omslachtiger.
Ik bekijk het anders. Door ADSL en telefonie in één te nemen en mijn abbo naar belbudget te brengen bespaar ik ongeveer 25 euro per maand. Dus die kosten voor de Draytek heb ik er snel uit. Voor de rest is het wat je zelf wil. Voor- en nadelen op een rij zetten en kiezen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138850 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:56:
[...]

Als ik het zo bekijk fungeert hij dus meteen ook als draadloze router.
Dan kan ik dus mn draadloze router hiermee ook vervangen meteen toch?
Yep. Moet je wel de 2200VG nemen en niet de 2200V. De 2200VG staat op de pricewatch voor 127 euro, dit is gezien de andere prijzen die ik vind (145, 147) behoorlijk scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 23:13

TweakBoy

---

Ik heb vandaag mijn huidige HCCnet ADSL Basis van KPN opgezegt en gelijk Tiscali ADSL met Telefonie aangevraagd.

Hierbij heb ik een modem Zyxel 2606H (multi-pc, 4x 10/100m) besteld, alleen nu heb ik een zelf een wireless router die ik zelf zou willen gebruiken i.v.m. de usb support en wireless functie. Op de site van Zyxel staat nog weinig informatie over het eventueel uitschakelen van de routerfunctie. Heeft iemand toevallig deze routermodem al in bezit en kan dat toelichten?

Voor de rest laat ik wel weten of ik naadloos ben overgestapt...

// btw heb ik de data van opzegging + overname wel goed geregeld hoor, daar heb ik de verschillende helpdesk voor gebeld en gelijk mijn opzegging doorgefaxt met de data :) daar hoeven jullie geen zorgen te maken voor mij ;)

[ Voor 18% gewijzigd door TweakBoy op 15-03-2005 00:11 . Reden: even een kleine toevoeging over opzeggen ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117277

Ik ben ook zoals velen hier zeer geintresseerd in het pakket' 'Special met telefonie'.
http://www.tiscali.nl/pro...ode=&activationcode=15451

Ik heb 3 'adders' onder het gras zeer grondig uitgezocht via de helpdesk .

- Allereerst over de regel in de voorwaarden
Bij beëindiging van het abonnement vervalt het recht op gratis modem en geen aansluitkosten,
Dit geldt alleen bij vroegtijdig beeindiging, dus voor de contractduur van één jaar .
Het staat inderdaad wel onvolledig en onduidelijk op de site.

- Voor telefonie erbij kun je inderdaad niet het gratis modem gebruiken. Meerprijs = eenmalig 30 euro.

- De kosten voor modem en aansluitkosten moet je eerst betalen, laten na zenden van factuur krijg je het retour.

Dus op zich geen echte adders, het enige is dus dat je eenmalig 30 euro meer betaald voor het abonnement, zoals het op de site staat. En da's wel een beetje sneaky vind ik zelf....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117277 op 15-03-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
TweakBoy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:07:
Ik heb vandaag mijn huidige HCCnet ADSL Basis van KPN opgezegt en gelijk Tiscali ADSL met Telefonie aangevraagd.

Hierbij heb ik een modem Zyxel 2606H (multi-pc, 4x 10/100m) besteld, alleen nu heb ik een zelf een wireless router die ik zelf zou willen gebruiken i.v.m. de usb support en wireless functie. Op de site van Zyxel staat nog weinig informatie over het eventueel uitschakelen van de routerfunctie. Heeft iemand toevallig deze routermodem al in bezit en kan dat toelichten?

// btw heb ik de data van opzegging + overname wel goed geregeld hoor, daar heb ik de verschillende helpdesk voor gebeld en gelijk mijn opzegging doorgefaxt met de data :) daar hoeven jullie geen zorgen te maken voor mij ;)
ik had dit probleem ook toen ik van @sloom naar adsl overstapte. Ik had een losse sitecom wireless router, en nu kreeg ik er ook nog een ethernet modem bij.

Ik heb dit opgelost door gewoon bijvoorbeeld poort 1 van het modem, door te lussen naar de wan ingang van de wireless router. Dit bleek zeer goed te werken, en je hebt ook nog eens dubbele beveiliging :p.

Enige nadeel is dat wanneer je een poort wilt open zetten, je die op allebei de routers moet doen. Maar hier is wel overheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:07:

Als je modem als bridge gaat gebruiken (dus alleen de modem functie) heeft de modem geen router functie en geen IP meer. Hoe wil je dan IP telefonie poorten gebruiken op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 23:13

TweakBoy

---

darklord007 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:26:
[...]

ik had dit probleem ook toen ik van @sloom naar adsl overstapte. Ik had een losse sitecom wireless router, en nu kreeg ik er ook nog een ethernet modem bij.

Ik heb dit opgelost door gewoon bijvoorbeeld poort 1 van het modem, door te lussen naar de wan ingang van de wireless router. Dit bleek zeer goed te werken, en je hebt ook nog eens dubbele beveiliging :p.

Enige nadeel is dat wanneer je een poort wilt open zetten, je die op allebei de routers moet doen. Maar hier is wel overheen te komen.
dus ik moet even erachter komen of de nieuwe routermodem ook een uplinkpoort heeft :+ mja, ik gebruik het voorlopig toch niet totdat ik mijn nieuwe airport extreme thuis krijg van apple, anders koopt ik tegen die tijd dat ik weer wireless wil gaan gebruiken een nieuwe voip routermodem en doe die van de actie weg

of ik kan mijn huidige asus wl500g router als ap instellen..

[ Voor 13% gewijzigd door TweakBoy op 15-03-2005 23:49 . Reden: huidige router als ap gebruiken :P ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:36:
[...]

dus ik moet even erachter komen of de nieuwe routermodem ook een uplinkpoort heeft :+ mja, ik gebruik het voorlopig toch niet totdat ik mijn nieuwe airport extreme thuis krijg van apple, anders koopt ik tegen die tijd dat ik weer wireless wil gaan gebruiken een nieuwe voip routermodem en doe die van de actie weg
Je huidige (of nieuwe Airport) als AP configureren en niet als router. Dan aan de bestaande router hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 17:17

CasaLasse

c454 l4553

DRAFTER86 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:18:
[...]
Dat is dus niet waar, je kan een Draytek 2200V router kopen (...).
Als ik het goed begrijp heb je bij gebruik van de Draytek 2200V(G) voor het 'bundelen' van normale en VoIP telefonie ook nog een ADSL-modem nodig om het geheel te laten werken?

Nu heb ik dit apparaatje op internet gevonden: Fritz!Box FON (WLAN):
Afbeeldingslocatie: http://www.avm.de/de/images/cebit05_FBox_Fon.jpg

Ik heb het idee dat je alleen met dit apparaatje, dus zonder extra modem, toch dezelfde 'bundeling' van normale en VoIP telefonie voor elkaar kan krijgen. Klopt dat? En zou dit werken op het Tiscali-netwerk? (Ik heb het ze zelf nog niet gevraagd.)

En begrijp ik het goed dat in deze Fritz!Box al een ADSL-modem in zit en dat er geen modem-functionaliteit in de Draytek zit waardoor je dat extra modem nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Draytek is inderdaad zonder modem en je hebt dus nog een apart modem nodig om het geheel te laten werken.

Zo te zien heeft de Fritz!Box Fon WLAN alles in één. Er is ook een Fritz!Box Fon (niet wireless) en een Fritz!Box Fon ata (zonder modem).

Of het werkt op het Tiscali netwerk is de vraag, zou het niet weten. Je zegt 'ik heb het ze zelf nog niet gevraagd', neem aan dat je daar de Tiscali-helpdesk mee bedoelt. Denk niet dat zij daar een uitspraak over kunnen/gaan doen. In ieder geval veel succes met je poging ;)

Als de Fritz!Box Fon (WLAN) goed werkt met het Tiscali-netwerk dan is dit de alles-in-één-oplossing.

Blijft over de prijs. Heb alleen een prijs voor de Fritz!Box Fon kunnen terugvinden en deze was 220 euro. Tevens zag ik het volgende staan 'FRITZ!Box Fon WLAN will be available in the first
half of 2005', dus zo te zien is deze wireless uitvoering nog niet te koop. Deze zal ongetwijfeld dan weer duurder zijn dan 'niet-wireless uitvoering.

Als je een Tiscali-modem neemt (30 euro) en een Draytek 2200VG (130 euro) dan ben je goekoper uit en je weet zeker dat het modem werkt met Tiscali-netwerk. Nadeel is dat je twee kasten hebt i.p.v. één. Bijkomend voordeel is dat wanneer je van provider zou wisselen je alleen een modem van die provider er voor hoeft te hangen om het weer te laten werken. Je hoeft je dan niet af te vragen of de FRITZ!Box Fon op het netwerk van de nieuwe provider werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 139366 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:29:
De Draytek is inderdaad zonder modem en je hebt dus nog een apart modem nodig om het geheel te laten werken.

Zo te zien heeft de Fritz!Box Fon WLAN alles in één. Er is ook een Fritz!Box Fon (niet wireless) en een Fritz!Box Fon ata (zonder modem).

Of het werkt op het Tiscali netwerk is de vraag, zou het niet weten. Je zegt 'ik heb het ze zelf nog niet gevraagd', neem aan dat je daar de Tiscali-helpdesk mee bedoelt. Denk niet dat zij daar een uitspraak over kunnen/gaan doen. In ieder geval veel succes met je poging ;)

Als de Fritz!Box Fon (WLAN) goed werkt met het Tiscali-netwerk dan is dit de alles-in-één-oplossing.

Blijft over de prijs. Heb alleen een prijs voor de Fritz!Box Fon kunnen terugvinden en deze was 220 euro. Tevens zag ik het volgende staan 'FRITZ!Box Fon WLAN will be available in the first
half of 2005', dus zo te zien is deze wireless uitvoering nog niet te koop. Deze zal ongetwijfeld dan weer duurder zijn dan 'niet-wireless uitvoering.

Als je een Tiscali-modem neemt (30 euro) en een Draytek 2200VG (130 euro) dan ben je goekoper uit en je weet zeker dat het modem werkt met Tiscali-netwerk. Nadeel is dat je twee kasten hebt i.p.v. één. Bijkomend voordeel is dat wanneer je van provider zou wisselen je alleen een modem van die provider er voor hoeft te hangen om het weer te laten werken. Je hoeft je dan niet af te vragen of de FRITZ!Box Fon op het netwerk van de nieuwe provider werkt.
Als je iets gaat proberen zou ik sowieso zorgen dat je ook spullen hebt waar je zeker van bent dat het werkt. Dan, en alleen dan heb je een uitgangspunt ter vergelijking in je test.

Opzich zou je ook met het gratis ethernet modem en een 2200VG volstaan, in princiepe heb je met deze setup alleen een modem nodig met 1 ethernet poort die bridged kan configureren. Je hebt alleen dan twee variabelen:

• werkt de 2200V met tiscali-telefonie vlekkeloos (en in de toekomst?)
• je hebt geen referentie tot hoe het zou moeten of kunnen werken als je het gratis modem (zonder telefonie) zou hebben.

Lijkt mij handig met expirimenteren & proberen dat je altijd de aangeraden apparatuur ook hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

Anoniem: 139366 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:29:
Ik heb Tiscali inmiddels gemaild met de vraag of de FRITZ!Box FON op hun netwerk werkt. Als ik antwoord heb, laat ik het hier weten.
(...) Blijft over de prijs. Heb alleen een prijs voor de Fritz!Box Fon kunnen terugvinden en deze was 220 euro. Tevens zag ik het volgende staan 'FRITZ!Box Fon WLAN will be available in the first
Op pricewatch.info staan er een paar 'gewone' vermeld voor 155 tot 215 euro incl.BTW. De WLAN-uitvoering kan ik echter nog niet vinden. Die zullen inderdaad weer duurder zijn.
Dat is inderdaad een verstandige opmerking met het oog op de toekomst. Op zich is het natuurlijk mooi als alles in één kastje zit, maar zoals altijd is dat minder flexibel en heeft dat zo z'n beperkingen. De FRITZ!Box FON (WLAN) is sowieso minder uitgebreid dan de combi Tiscali-modem + Draytek 2200V(G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb net dit topic doorgelezen.. en het vind het volgende nogal onduidelijk.
Bij mij in de buurt is alleen het KPN netwerk, en ik wil graag op deze aanbieding ingaan.
Nu moet ik dus via het KPN netwerk dit abonnement nemen, en las ik hier dat ik dan €9,95 extra moet betalen per maand omdat de lijn van KPN komt.
Maar dit zie ik op de site van Tiscali niet terug, en ik zag ook iemand in dit topic zeggen dat ie liever via KPN een lijntje nam "omdat het in de prijs toch niet uitmaakte" :?

Vandaar dat ik het volgende vraag: kost dit abonnement mij via het KPN netwerk nu €29,95+€9,95 per maand, en moet ik met het bellen ook nog extra betalen bij KPN? Of betaal ik gewoon die €29,95 per maand?
(Ik heb nu nog helemaal geen adsl aansluiting of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CasaLasse schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:20:
[...]
Ik heb Tiscali inmiddels gemaild met de vraag of de FRITZ!Box FON op hun netwerk werkt. Als ik antwoord heb, laat ik het hier weten.

[...]
Op pricewatch.info staan er een paar 'gewone' vermeld voor 155 tot 215 euro incl.BTW. De WLAN-uitvoering kan ik echter nog niet vinden. Die zullen inderdaad weer duurder zijn.

[...]
Dat is inderdaad een verstandige opmerking met het oog op de toekomst. Op zich is het natuurlijk mooi als alles in één kastje zit, maar zoals altijd is dat minder flexibel en heeft dat zo z'n beperkingen. De FRITZ!Box FON (WLAN) is sowieso minder uitgebreid dan de combi Tiscali-modem + Draytek 2200V(G).
't Klinkt heel erg duits die 'FRITZ!Box'. Eerst nog zien dat de DSL gedeelte gaat werken in nederland, dan moet ook het voice gedeelte nog eens overeenkomen. En als er ergens een aanpassing is later in techniek waar dan ook werkt het misschien opeens niet.
_RoD_ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:29:
Ik heb net dit topic doorgelezen.. en het vind het volgende nogal onduidelijk.
Bij mij in de buurt is alleen het KPN netwerk, en ik wil graag op deze aanbieding ingaan.
Nu moet ik dus via het KPN netwerk dit abonnement nemen, en las ik hier dat ik dan €9,95 extra moet betalen per maand omdat de lijn van KPN komt.
Maar dit zie ik op de site van Tiscali niet terug, en ik zag ook iemand in dit topic zeggen dat ie liever via KPN een lijntje nam "omdat het in de prijs toch niet uitmaakte" :?

Vandaar dat ik het volgende vraag: kost dit abonnement mij via het KPN netwerk nu €29,95+€9,95 per maand, en moet ik met het bellen ook nog extra betalen bij KPN? Of betaal ik gewoon die €29,95 per maand?
(Ik heb nu nog helemaal geen adsl aansluiting of zo iets)
Een aantal dingen haal je door elkaar. 't Gaat om het DSL netwerk wat beschikbaar is. Tiscali heeft een eigen DSL-netwerk wat voor velen beschikbaar is in nederland.

Echter er zijn ook locatie (nummercentrales) waar Tiscali geen dekking heeft. Daar kan je wel een Tiscali verbinding bestellen, deze worden dan geleverd via het KPN-ADSL netwerk en niet via het Tiscali DSL netwerk (voormalig BaByXL netwerk). Het extra bedrag van 9.50 per maand is een toevoeging als je op de koperlijn alleen DSL hebt en niet meer tesamen (linesharing) met een telefonie abonnement van kpn-telecom.

De aanbieding is alleen voor aansluitingen die mogelijk zijn op het Tiscali-DSL netwerk. Simpele controle door even je postcode + huisnummer + lijntype in te vullen op www.tiscali.nl en te kijken wat bij jou beschikbaar is.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 16-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bedankt :) ik dacht al zoiets, maar formuleerde het waarschijnlijk niet helemaal goed.
Heb helaas geen dekking van Tiscali hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:12:
[...]

Als je iets gaat proberen zou ik sowieso zorgen dat je ook spullen hebt waar je zeker van bent dat het werkt. Dan, en alleen dan heb je een uitgangspunt ter vergelijking in je test.

Opzich zou je ook met het gratis ethernet modem en een 2200VG volstaan, in princiepe heb je met deze setup alleen een modem nodig met 1 ethernet poort die bridged kan configureren. Je hebt alleen dan twee variabelen:

• werkt de 2200V met tiscali-telefonie vlekkeloos (en in de toekomst?)
• je hebt geen referentie tot hoe het zou moeten of kunnen werken als je het gratis modem (zonder telefonie) zou hebben.

Lijkt mij handig met expirimenteren & proberen dat je altijd de aangeraden apparatuur ook hebt ;)
Ik snap je ff niet. Als je van Tiscali het modem met telefonie neemt dan krijg je zowel de ADSL als de telefonie werkend. Je hebt dan m.i. een stabiel uitgangspunt. Daarna sluit je de Draytek en en kijkt of het werkt, zo niet configureren maar.

Of mis ik ff wat je probeert te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103088

weet iemand nu al of het zeker is dat die 4Mbit-download ook na 12 mnd blijft ( voor deze prijs ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 139366 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:00:
[...]

Ik snap je ff niet. Als je van Tiscali het modem met telefonie neemt dan krijg je zowel de ADSL als de telefonie werkend. Je hebt dan m.i. een stabiel uitgangspunt. Daarna sluit je de Draytek en en kijkt of het werkt, zo niet configureren maar.

Of mis ik ff wat je probeert te zeggen?
Dan heb je een dubbele NAT setup gebouwd en dat kan problemen geven. Dus je zal altijd als je de Draytek wilt gebruiken als je router een modem in bridge moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103088 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:30:
weet iemand nu al of het zeker is dat die 4Mbit-download ook na 12 mnd blijft ( voor deze prijs ) ?
Heb telefonisch nagevraagd of zowel prijs als snelheid hetzelfde blijft. Dit is bevestigend beantwoord.
Had ook de vraag per mail gesteld maar daar gaven ze alleen op de vraag over de snelheid antwoord en niet over de prijs (beetje jammer, maar lezen blijft lastig |:( ). Voorzover ik het kan overzien is dit een vaste prijs en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
Ik heb net even de specificaties doorgenomen van de Zyxel Prestige 2602HW die je bij Tiscali er bij kan bestellen:

Op dit apparaat kan je dus ook gewoon net als bij de genoemde Draytek zowel pstn als VoIP gebruiken. Je kan ook prefixes instellen om zo te kunnen kiezen voor pstn of VoIP:

Het blijkt dus te gaan om een HWL. Ik heb navraag gedaan en dit type wordt niet door Tiscali geleverd :(

citaat:
ZyXEL’s P-2602HWL allows users to maintain PSTN phone service
and VoIP service at the same time. When ATA power down occurs
or VoIP service is not available, outgoing phone calls will be relayed
to PSTN automatically. When VoIP service is active, users can
place calls to a PSTN phone by dialing pre-fix numbers. Emergency
calls or important calls can be relayed to PSTN automatically.

bron:
ftp://ftp.zyxel.com/P2602..._Series_V.1_Datasheet.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Mickman op 17-03-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mickman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:18:
Ik heb net even de specificaties doorgenomen van de Zyxel Prestige 2602HW die je bij Tiscali er bij kan bestellen:

Op dit apparaat kan je dus ook gewoon net als bij de genoemde Draytek zowel pstn als VoIP gebruiken. Je kan ook prefixes instellen om zo te kunnen kiezen voor pstn of VoIP:

Het blijkt dus te gaan om een HWL. Is dit dan de uitgebreide versie van Tiscali?

citaat:

bron:
De geleverde versie door Tiscali heeft geen doorlus mogelijkheid voor bestaande (KPN) PSTN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Ik ben ook van plan dit abbonement aan te schaffen (prijs/kwaliteit verhouding is m.i. goed).

Ik heb nu momenteel ook nog geen vaste telefoonaansluiting. Ik ga er dus een KPN abbo van 9 euro bijnemen.

Kan ik het ook zo regelen dat het nummer dat ik via KPN krijg niet gebruikt wordt? Aangezien dit toch nog bij niemand bekend is en het risico dat ik het 'verkeerde' nummer gebruik dan kleiner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Mickman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:18:

Het blijkt dus te gaan om een HWL. Ik heb navraag gedaan en dit type wordt niet door Tiscali geleverd :(

citaat:

bron:
Volgens Zyxel Nederland is de 2602HWL pas over enkele maanden leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
sfm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:31:
Ik ben ook van plan dit abbonement aan te schaffen (prijs/kwaliteit verhouding is m.i. goed).

Ik heb nu momenteel ook nog geen vaste telefoonaansluiting. Ik ga er dus een KPN abbo van 9 euro bijnemen.

Kan ik het ook zo regelen dat het nummer dat ik via KPN krijg niet gebruikt wordt? Aangezien dit toch nog bij niemand bekend is en het risico dat ik het 'verkeerde' nummer gebruik dan kleiner is?
Uiteraard, als je altijd via je Tiscali nummer belt krijgt niemand je KPN-nummer te zien. Wel even aangeven dat je niet in het telefoonboek wil met je KPN-nummer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Volgens mij is het nergens vermeld, maar ik las net op de site van Tiscali dat je ook nummerweergave kan gebruiken. Hier komen dan volgens mij ook geen extra kosten bij dus dat is mooi meegenomen. Je moet hem echter wel zelf activeren op je persoonlijke pagina. Ook erg handig is de voicemail functie, de voicemail wordt als WAV bestand naar je emailadres gestuurd. Nadeel is wel dat je de voicemail niet via de telefoon kan beluisteren, je moet er echt voor op de computer zitten.

En om nou die Draytek te kopen om op 1 telefoon beide lijnen te kunnen aansluiten, vind ik eigenlijk zonde van mn geld. Dan koop ik liever een 2e telefoon en leg ik die er wel bij.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Ik heb nog een vraag alvorens over te stappen naar Tiscali.

Ik heb momenteel @home internet, achter mijn modem hangt een wireless router die een draadloze verbinding heeft met mijn laptop (wireless pcmcia kaart) en mijn pc (wireless pci kaart).

Ik wil met tiscali de pc en laptop draadloos blijven gebruiken, hoe kan ik dit het beste regelen?

Mijn huidige wireless router blijven gebruiken of een draadloos multi pc modem bij mijn tiscali abbo. aanschaffen (maar dan moet ik volgens mij nog een extra draadloos kaartje voor in dit modem aanschaffen)?

Alvast dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sfm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:31:

Waarom wil je een KPN abbo nemen als je toch je KPN nummer niet gaat gebruiken? Hou er in ieder geval rekening mee dat KPN bij aangaan van een abbo éénmalige aansluitkosten á € 47,55 in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sfm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:54:
Ik heb nog een vraag alvorens over te stappen naar Tiscali.

Ik heb momenteel @home internet, achter mijn modem hangt een wireless router die een draadloze verbinding heeft met mijn laptop (wireless pcmcia kaart) en mijn pc (wireless pci kaart).

Ik wil met tiscali de pc en laptop draadloos blijven gebruiken, hoe kan ik dit het beste regelen?

Mijn huidige wireless router blijven gebruiken of een draadloos multi pc modem bij mijn tiscali abbo. aanschaffen (maar dan moet ik volgens mij nog een extra draadloos kaartje voor in dit modem aanschaffen)?

Alvast dank voor jullie reactie.
Gelukkig is wireless een standaard en kan je gewoon je huidige kaartje ook op andere routers gebruiken. Zou mijn keuze zijn om draadloze multi-pc modem te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 19:18

slaay

Natuurbeleven.com

De Fritzbox werkt nog niet op alle ADSL netwerken. Want zo zijn er netwerken waarop men niet hoeft in te loggen, terwijl de fritzbox hier niet mee om kan gaan.

Hoe weet ik dit? Simpel, omdat ik de fritzbox voor AVM aan het testen ben voor het in gebruik nemen in Nederland.

Er komt op zeer korte termijn een nieuwe firmware uit, zodat het met andere adsl netwerken wel mogelijk moet zijn om de fritzbox te gebruiken.

Tot nu toe ben ik nog niet tevreden met het apparaat, als ik met volle snelheid up- en download (heb een 8 mbit abonnement via KPN ADSL) dan valt de verbinding weg tijdens het telefoneren. Je ziet wel duidelijk bij diverse netwerk control programma's dat de up- en download geknepen worden zodat telefonie intact blijft, maar dit werkt in mijn geval nog niet 100%.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

Anoniem: 139366 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:53:
[...]
Waarom wil je een KPN abbo nemen als je toch je KPN nummer niet gaat gebruiken? Hou er in ieder geval rekening mee dat KPN bij aangaan van een abbo éénmalige aansluitkosten á € 47,55 in rekening brengt.
Als je het KPN-nummer ècht niet gaat gebruiken, dan is het inderdaad niet nodig om een KPN-abo af te sluiten. Maar omdat VoIP wegvalt als de ADSL-verbinding down is, is het niet onverstandig om voor praktisch hetzelfde geld – nl. 9,67/mnd voor een KPN BelBudget-abo ipv 9,95/mnd voor een kale koperlijn – een KPN-lijn te hebben om op terug te vallen.

Bij de aanvraag-wizard van Tiscali kun je overigens niet verder als je aangeeft dat je geen KPN-aansluiting hebt... In de faq wordt ook aangegeven dat je een KPN-aansluiting moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.studiosmit.nl/tweakers/faq_aansluiting.gif

Mocht het stiekem toch mogelijk zijn (vraag het aan Tiscali, zou ik zeggen), houd er dan wel rekening mee dat bij het aanvragen van een ADSL-aansluiting zonder KPN-abonnement meestal ook aansluitkosten in rekening worden gebracht (bij TweakDSL is dat bijv. 75 euro; hoefde ik niet te betalen omdat ze mij verkeerd hadden geïnformeerd :P)

[ Voor 1% gewijzigd door CasaLasse op 17-03-2005 22:54 . Reden: schoonheidsfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

Na een grondige analyse van de discussie en alle opties, ben ik op het volgende uitgekomen:

OUDE SITUATIE

Afbeeldingslocatie: http://www.studiosmit.nl/tweakers/aansluitschema_o.gif

NIEUWE SITUATIE :)

Afbeeldingslocatie: http://www.studiosmit.nl/tweakers/aansluitschema_n.gif

Op deze manier blijft alles zoveel mogelijk bij de oude situatie (alleen ISDN2 van KPN laat ik omzetten in ISDN1; 1 lijn, 2 nummers voor inkomende tel en fax). In de nieuwe situatie wordt er standaard over de VoIP-verbinding gebeld en gefaxt. Daarnaast blijft de KPN-lijn beschikbaar, allereerst voor inkomende gesprekken èn daarnaast voor uitgaand verkeer voor het geval dat de ADSL-verbinding down is. (Tiscali-modem, Draytek router en de externe fax zijn nieuw, rest is reeds aanwezig.)

Volgens mij moet dit op deze manier wel gaan werken... of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CasaLasse schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:40:

Volgens mij moet dit op deze manier wel gaan werken... of zie ik iets over het hoofd?
Bron: draytek.nl
De Vigor 2200VG VPN VoIP router, met een geïntegreerde voice module, beschikt naast één FXS poort over één PSTN loopthrough.
Nu zoek jij nog de versie die ISDN loopthrough heeft en een ISDN voice poort ipv PSTN (FXS) ;)

Volgens mij gaat dit verhaal niet op icm ISDN en blijft ook de variabele over:

werkt de 2200V(G) icm Tiscali Telefonie?

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 18-03-2005 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Anoniem: 139366 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:53:
[...]

Omdat ik anders toch geen adsl via tiscali kan krijgen? Althans als ik via de tiscali site een aanvraag voor adsl doe dan geeft men aan dat ik verplicht ben in het bezit te zijn van een KPN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Maar als je wel in het bezit bent van een KPN-aansluiting kan je er voor kiezen om je nummer te laten porteren waarmee je dan je KPN-abbo opzegt.
Je kan beter even met Tiscali bellen en deze vraag daar voor leggen. Neem aan dat zij jou precies kunnen vertellen wat kan en mag en hoeveel dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:07
Na het doorlezen van de draad lijkt het erop alsof ik de enige ben die van Tiscali een brief! (van papier) heeft gehad met deze aanbieding erin.
Ik heb nu Tiscali Light over KPN netwerk en betaal nu bij de KPN Belbudget (9,95) + ADSL (ook 10 euro geloof ik) en bij de Tiscali 29,95 p/m. Is in totaal 50 euro p/m
Ik heb nu dus de aanbieding om voor 29,95 van het Tiscali netwerk gebruik te maken. Dat is dus voordeliger, en ik heb een hogere snelheid. Aantrekkelijke aanbieding dus.
Verder mbt het gratis bellen met het standaard modem zal niet gaan, de volgende regel quote ik uit de brief:"Wilt u gebruik maken van Tiscali telefonie? Tegen meerkosten ontvangt u een modem dat geschikt is voor deze dienst:"
Ik heb nu een Wireless Router van SMC, die zal ik gaan vervangen door het Multi PC modem van Tiscali, kost 30 euro extra, maar dan kan ik telefoneren en heb ik weer meer support.

Wat betreft de vraag van een aantal mensen over de binaries, deze zijn redelijk goed. Heb in de afgelopen 4 maanden, 2 x een periode van een week last gehad van zeer slechte retentie.
Verder hebben ze nooit moeilijk gedaan over dataverbruik en dat is een aantal maanden boven de 100 GB geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

bjck schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:00:
Nu zoek jij nog de versie die ISDN loopthrough heeft en een ISDN voice poort ipv PSTN (FXS) ;)
Ik ging ervanuit dat een Annex B uitvoering helemaal obv ISDN werkte :z, maar je hebt inderdaad gelijk: de loopthrough is altijd PSTN. Dank voor je opmerkzaamheid! _/-\o_

Ik zie het nu ook op de draytek-site:

Afbeeldingslocatie: http://www.studiosmit.nl/tweakers/aansluitschema_isdn.gif

Dat betekent dus dat slechts via één analoge poort van de telefooncentrale zowel over VoIP als over de KPN-lijn kan worden gebeld. Via de overige poorten kan dan alleen via de KPN-lijn worden gebeld...
bjck schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:00:
en
DRAFTER86 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:23:
Ik ben de eerste :) Ik heb de Draytek 2200V gekocht en Tiscali Telefonie besteld. Gisteren kreeg ik een brief dat binnen 10 dagen de benodigde inlogcodes verstuurd zouden worden. Ik zal m'n ervaringen wel posten. Tot nu toe bevalt de Draytek perfect, (als gewone router) geen problemen mee.
DRAFTER86, weet jij al of de Draytek icm Tiscali VoIP-telefonie werkt?

[ Voor 1% gewijzigd door CasaLasse op 18-03-2005 13:59 . Reden: Tiscali > Tiscali VoIP-telefonie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 23:50
Hey jongens,

Kunnen jullie mij een beetje helpen?
Ik ben nogaal noob

Ik heb een Tiscali over KPN (Basis) abonnement (50 EURO PER MAAND :( ). En ik wil overstappen naar Tiscali Specail met Telefonie abbo, (maar VoIP is niet echt nodig). De postcode-check zegt dat mijn buurt geschikt voor Tiscali abbo. Maar ik weet niet zeker of mijn modem is geschikt voor het.

Ik heb:

Een ISDN verbinding
Een E-Tech Annex B router met ingebouwde ADSL modem
3 PC met ethernet

Denken jullie dat mijn modem geschikt voor de limited Tiscali abbo?

ALVAST BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
wenneyhanney schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:09:
Hey jongens,

Kunnen jullie mij een beetje helpen?
Ik ben nogaal noob

Ik heb een Tiscali over KPN (Basis) abonnement (50 EURO PER MAAND :( ). En ik wil overstappen naar Tiscali Specail met Telefonie abbo, (maar VoIP is niet echt nodig). De postcode-check zegt dat mijn buurt geschikt voor Tiscali abbo. Maar ik weet niet zeker of mijn modem is geschikt voor het.

Ik heb:

Een ISDN verbinding
Een E-Tech Annex B router met ingebouwde ADSL modem
3 PC met ethernet

Denken jullie dat mijn modem geschikt voor de limited Tiscali abbo?

ALVAST BEDANKT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja werkt in princiepe.

Maar waarom niet die 30 euro uitgeven, heb je een nieuwe wat ook qua support ontvangen lijkt mij het geld waard is en een modern modem. Een reserve op de plank of als je telefonie nog eens denkt te gaan gebruike. Ook ADSL2+ meegenomen in deze overweging om die 30 euro uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen bij mensen met hetzelfde probleem:
Het eerder door mij voorgestelde schema kan niet (zie opmerking van bjck).

Het schema hieronder moet wel werken:

Afbeeldingslocatie: http://www.studiosmit.nl/tweakers/aansluitschema_n2.gif

Grootste verschil is dat in onderstaande situatie slechts via 1 poort van de telefooncentrale over VoIP kan worden gebeld. Maar dat is niet anders ;( . Met een geheel analoge centrale (die achter de 'phone'-aansluiting van de Draytek zou komen) zou wèl al het telefoonverkeer via de Draytek kunnen verlopen. Maar aangezien er niet vaak gefaxt wordt, is het in dit geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

CasaLasse schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:20:
Ik ontvang net een antwoord van Tiscali:
Wij hebben op internet gezocht naar het modem wat u in uw e-mail vermeld heeft. Wat wij konden vinden lijkt dit modem geschikt voor zowel ADSL als VoIP. Echter dient u wel zeker te weten dat dit modem ook SIP ondersteunt. Dit is namelijk waar Tiscali Telefonie gebruik van maakt. U kunt dit navragen bij de leverancier.
Volgens EVM ondersteunt de FRITZ!Box FON SIP. Dus het zou moeten werken:
SIP standard Internet telephony
- Conforms to SIP (RFC 3261)
- Voice coders: G.711, G.723.1, G.726 32-bit
- Manages multiple SIP accounts (Internet phone addresses)
Neem daarbij wèl de opmerkingen van slaay in acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
CasaLasse schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:02:
Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen bij mensen met hetzelfde probleem:

[afbeelding]

Grootste verschil is dat in onderstaande situatie slechts via 1 poort van de telefooncentrale over VoIP kan worden gebeld. Maar dat is niet anders ;( . Met een geheel analoge centrale (die achter de 'phone'-aansluiting van de Draytek zou komen) zou wèl al het telefoonverkeer via de Draytek kunnen verlopen. Maar aangezien er niet vaak gefaxt wordt, is het in dit geval geen probleem.
Kan de Draytek meerdere telefoongesprekken aan met VoIP dan?
Hoe zit het eigenlijk met doorgeluste telefoons. Bijv. boven en beneden een telefoon. Kan ik twee telefoons op dezelfde lijn op zo'n FSX poort plaatsen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mickman op 18-03-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
CasaLasse schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:25:
[...]
DRAFTER86, weet jij al of de Draytek icm Tiscali VoIP-telefonie werkt?
Nee het duurt allemaal even, we kregen gisteren een brief of we zeker wisten dat we geen modem via Tiscali wilden bestellen en dat we van Tiscali dan geen support op het modem hoeven te verwachten. De inlogcodes zouden binnen 10 dagen na de eerste brief verstuurd worden, dat is nu 7 dagen geleden ofzo. Ik meld het zodra ik nieuws heb :)
Maar het zou dus gewoon moeten werken, aangezien Tiscali via het SIP-protocol werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Mickman schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:53:
[...]

Kan de Draytek meerdere telefoongesprekken aan met VoIP dan?
Hoe zit het eigenlijk met doorgeluste telefoons. Bijv. boven en beneden een telefoon. Kan ik twee telefoons op dezelfde lijn op zo'n FSX poort plaatsen?
Nee je kunt niet meerdere gesprekken via VoIP voeren emt de Draytek, er zijn er die dit wel kunnen, ik weet alleen niet of je dan ook 2 VoIP abonnementen/aansluitingen moet hebben. Doorgeluste telefoons werken precies hetzelfde als nu, je hebt gewoon 1 lijn en daar kun je zoveel telefoons op aansluiten als je wil, maar het blijft 1 lijn. Dus als je met telefoon 1 belt kun je met telefoon 2 meeluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de Draytek sluit je een lijn aan via PSTN-loopthrough en een lijn via je modem. Je hebt 2 nummers, 1 via KPN en 1 via Tiscali. Je hebt één uitgang voor de telefoon. Als je deze lijn splitst (1 naar boven en 1 naar beneden) kan je dan met je Tiscali nummer in gesprek zijn en op je KPN nummer gebeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

ff een vraagje:

men kan kiezen voor een ethernet modem (gratis) of een multi pc modem (30 euro) en dan nog de draadloze versies.

waar het mij even omgaat is dat bij de gratis ethernet modem geen -telefonie bij staat. .wil dit zeggen dat deze ethernet modem geen voip telefonie ondersteund? (moet toch wel?)

ik hoor het wel,

gr Nick!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Het gratis modem ondersteunt geen telefonie nee. Beetje bedrieglijk maar, je zal dus minimaal 30 euro moeten bijlappen, + nog eens 30 euro aansluitkosten voor de telefonie. Het staat echter wel beide vermeld als je je gaat aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

Shailesh schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:18:
Het gratis modem ondersteunt geen telefonie nee. Beetje bedrieglijk maar, je zal dus minimaal 30 euro moeten bijlappen, + nog eens 30 euro aansluitkosten voor de telefonie. Het staat echter wel beide vermeld als je je gaat aanmelden.
Je kunt inderdaad niet over VoIP-bellen met alleen het gratis modem. Maar zou je het bijvoorbeeld wèl kunnen gebruiken als ADSL-modem in combinatie met de Draytek, waarbij die laatste het VoIP-deel voor z'n rekening neemt?
Ik weet niet precies hoe die techniek werkt, maar ik kan mij voorstellen dat VoIP als het eenmaal 'onderweg' is gewoon 'standaard' netwerkverkeer is dat door standaard modems en routers kan worden verwerkt? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Hoe kom je trouwens aan die 30 euro aansluitkosten voor de telefonie? Ik zie alleen de eenmalige kosten van 29,95 als je 2 VoIP-lijnen neemt. Volgens mij is de standaard 1 VoIP-lijn gratis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Waar ik nog een beetje tegen aan zit te hikken is het gebruik van 2 telefoons. Tiscali en KPN.
De functionaliteit die de Draytek 2200V(G) biedt vind ik geen 130 euro waard. Dus vraag ik mij eigenlijk af of er telefooncentrales zijn (wellicht oudere types) die door middel van prefixen kunnen redicten naar bijv. poort 1 of poort 2.
Je hebt uiteindelijk als je Tiscali Special hebt, 1 telefoonlijn van Tiscali en 1 telefoonlijn van KPN.
De telefoonuitgang vanuit het modem naar de telefoon is analoog en het uitgang vanuit je splitter is ook analoog. Een simpele telefooncentrale zou hier tussen toch wel kunnen schakelen? Het gaat er mij dus om dat ik bijv. met #0 de telefooncentrale o.i.d. kan vertellen dat ik via KPN wil uitbellen. Dit zou dan een goedkoper alternatief zijn dan een Draytek erbij.

Trouwens:
Misschien is het ook wel handig om in dit topic de belkosten te vermelden naar niet vaste telefoonaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
CasaLasse schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:02:

[afbeelding]

Dan nog valt je backup weg doordat je quatrovox zonder spanning zit bij stroom uitval ;)
CasaLasse schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:30:
[...]
Ik ontvang net een antwoord van Tiscali:
[...]
Volgens EVM ondersteunt de FRITZ!Box FON SIP. Dus het zou moeten werken:
[...]

Neem daarbij wèl de opmerkingen van slaay in acht.
Vergeet je niet naast het voice/sip gedeelte dat ook het DSL gedeelte de juiste protocollen moet ondersteunen etc?
CasaLasse schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 22:11:
[...]
Je kunt inderdaad niet over VoIP-bellen met alleen het gratis modem. Maar zou je het bijvoorbeeld wèl kunnen gebruiken als ADSL-modem in combinatie met de Draytek, waarbij die laatste het VoIP-deel voor z'n rekening neemt?
Ik weet niet precies hoe die techniek werkt, maar ik kan mij voorstellen dat VoIP als het eenmaal 'onderweg' is gewoon 'standaard' netwerkverkeer is dat door standaard modems en routers kan worden verwerkt? Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Hoe kom je trouwens aan die 30 euro aansluitkosten voor de telefonie? Ik zie alleen de eenmalige kosten van 29,95 als je 2 VoIP-lijnen neemt. Volgens mij is de standaard 1 VoIP-lijn gratis :?
In princiepe is VoIP inderdaad gewoon IP verkeer, alleen heb je een apparaat nodig wat het omzet naar IP. De poorten in de modem doen dit bijvoorbeeld. Zo is er ook een WiFI telefoon van ZyXEL (a 250 euro ...) wat met SIP ingebouwd. Er komen losse SIP-toestelen op de markt her-en-der etc etc etc.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 18-03-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse

CasaLasse

c454 l4553

bjck schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:01:
Dan nog valt je backup weg doordat je quatrovox zonder spanning zit bij stroom uitval ;)
Als de spanning wegvalt, zou ik tijdelijk een ISDN-telefoon direct in het NT1-kastje kunnen pluggen.

Mijn voornaamste reden voor de terugvalmogelijkheid op de KPN-lijn is voor het geval dat de ADSL- of VoIP- verbinding er door welke reden of kinderziekte dan ook uitligt.

Met mijn huidige VoIP-verbinding van TweakDSL kon ik bijvoorbeeld op een bepaald moment niet meer bellen omdat er een limiet op uitgaande gesprekken bleek te zitten. Inmiddels is deze limiet op verzoek zodanig omhoog gezet dat ik die niet snel meer zal bereiken. Maar ik kon toen een weekend lang niet bellen.

Dat is één voorbeeld van de onzekerheden van VoIP op dit moment nog. Ik durf er nog niet 100% op te vertrouwen.
Vergeet je niet naast het voice/sip gedeelte dat ook het DSL gedeelte de juiste protocollen moet ondersteunen etc?
Tiscali zegt zelf toch dat het gaat werken?
Tiscali: "Wat wij konden vinden lijkt dit modem geschikt voor zowel ADSL als VoIP"
Alhoewel ik toegeef dat dit geen uitspraak is die 100% zekerheid geeft...
In princiepe is VoIP inderdaad gewoon IP verkeer, alleen heb je een apparaat nodig wat het omzet naar IP.
Dus de combi 'gratis Tiscali modem' met daarachter de Draytek 2200V(G) zou kunnen werken? Dat scheelt nl. weer 30 euro (al heb je dan geen ondersteuning, geen ADSL2+ voorbereid modem etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je weet het niet zeker tot je het getest hebt. En voor die 30 euro zou ik het niet nalaten zo'n ZyXEL te nemen erbij. Kijk eens wat die dingen sowieso los al kosten ;)

Andere modems (zeker die duitse dingen) is en blijft tricky altijd. Als ze een bepaald protcol niet kunnen gebruiken of ergens niet geheel aan de standaarden voldoen krijg je echt geen beweging in zo'n development afdeling om jou probleem op korte termijn opgelost te krijgen met hun apparaat vaak.

Vandaar dat ik persoonlijk altijd een trefzekere basis wil hebben naast expirimenteren met andere hardware.

[ Voor 56% gewijzigd door bjck op 18-03-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik zit er aan te denken het uitgebreide wireless multipc modem te nemen. Daar zit dan een usb-wireless stick bij. Kan ik gelijk wireless beginnen.

Is dit een goede deal? Of kan ik beter zelf een pci-kaart of usb-stick kopen?

Na overleg met het vrouwtje misschien toch maar niet ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mickman op 19-03-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook Tiscali + Telefoon genomen.
Heb nu een duur isdn 2 abo (om in ver verleden snel te kunnen internetten) en zag in deze thread dat je kunt downgraden naar isdn 1, wat 5 euro per maand goedkoper is, volgens navraag bij KPN. Voordeel is dat ik niet allerlei omzettingen thuis hoeft te doen aan mijn bestaande apparatuur, maar dat het simpelweg een omzetting in de centrale is. (kost eenmalig wel ongeveer 30 euro).
In het telefoongesprek met KPN klantendienst kwam naar voren dat KPN eind april ook met telefonie over internet komt.
Mijn voornemen om KPN op termijn helemaal op te zeggen, laat ik nog maar even varen. Zien hoe het Tiscali verhaal uitpakt en met welk aanbod voor telefonie KPN straks komt.
Achterliggende gedachte voor mij is dat een vaste telefoonaansluiting voor mij eigenlijk niet meer zo nodig hoeft. Ik bel op vaste net relatief zo weinig dat ik alles in principe met een mobiel abo af zou kunnen. Maakt het alleen voor anderen soms duur om mij te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Goed ik denk dat ik voor onderstaande oplossing ga, maar dan moet ik wel ergens een telefooncentrale op de kop kunnen tikken die 2 buitenlijnen accepteerd. Volgens mij is de theorie goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.vriendencafe.nl/img/analoog_VoIP_config_1.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Mickman op 19-03-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139998

De telefonie dienst van Tiscali werkt op basis van het SIP protocol. De diverse VoIP geschikte Zyxel modems welke Tiscali aanbiedt ondersteunen dit protocol. Het modem authenticeert d.m.v een username en password op de SIP server van Tiscali.

Ik heb zelf sinds enige weken de Telefonie dienst van Tiscali (als testgebruiker) en had hiervoor VoIP van Solcon. Zelf ben ik zeer te spreken over de Telefonie dienst van Tiscali. De spraakkwaliteit is vergelijkbaar met de analoge telefoniedienst van KPN en is vele malen beter dan de belabberde kwaliteit van de VoIP dienst van Solcon.

Op het modem zitten twee FXS poorten waar je een telefoonnummer aan kunt toekennen. Verder is het modem ook geschikt voor ADSL2+ (momenteel max 23 Mbit down en 1032 Kbit up). De wireless functie van deze router is verder prima !

Al met al met ik tevreden met de Telefonie dienst van Tiscali. Alleen wacht ik nog op de mogelijkheid om mijn facturen in te zienen de mogelijkheid een persoonlijk voicemail bericht in te spreken (Volgens Tiscali komt dit eind Maart beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140011

Er is al veel over dit onderwerp gezegd maar wat ik mis is het volgende: Ik heb momenteel Tiscali ADSL Basis via KPN . Ik betaal 22 euro aan Tiscali, maar ook nog een eurootje of 20 aan KPN. Als ik nu inga op Tiscali ADSL Special met Telefonie voor 29,95 via het Tiscali netwerk. Vervalt dan de 20 euro aan KPN???

Weet iemand dat.

Als dit zo is dan weet i=meteen zeker of ik erop inga!! :) :)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Anoniem: 139998 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:10:
De telefonie dienst van Tiscali werkt op basis van het SIP protocol. De diverse VoIP geschikte Zyxel modems welke Tiscali aanbiedt ondersteunen dit protocol. Het modem authenticeert d.m.v een username en password op de SIP server van Tiscali.

Ik heb zelf sinds enige weken de Telefonie dienst van Tiscali (als testgebruiker) en had hiervoor VoIP van Solcon. Zelf ben ik zeer te spreken over de Telefonie dienst van Tiscali. De spraakkwaliteit is vergelijkbaar met de analoge telefoniedienst van KPN en is vele malen beter dan de belabberde kwaliteit van de VoIP dienst van Solcon.

Op het modem zitten twee FXS poorten waar je een telefoonnummer aan kunt toekennen. Verder is het modem ook geschikt voor ADSL2+ (momenteel max 23 Mbit down en 1032 Kbit up). De wireless functie van deze router is verder prima !

Al met al met ik tevreden met de Telefonie dienst van Tiscali. Alleen wacht ik nog op de mogelijkheid om mijn facturen in te zienen de mogelijkheid een persoonlijk voicemail bericht in te spreken (Volgens Tiscali komt dit eind Maart beschikbaar)
kijk hier hebben we wat aan, een zeer zinvolle bijdrage aan deze topic.

ik wordt als alles goed gaat 15april overgezet naar tiscali, ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140031

Zojuist aangemeld :)
Ben benieuwd
In ieder geval stukken goedkoper uit dan mijn huidige abbo en ook nog veel sneller :) hoop ik dan althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
weet iemand iets van blokkeren van eweka newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

hoe groot is de kans dat de opgegeven opleveringsdatum ook daadwerkelijk gehaald wordt?

wat zijn doorgaans de ervaringen mbt oplevering van tiscali. (iemand toevallig uit wijchen?)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 tot 6 weken wordt gezegd.
ligt eraan hoe snel kpn je leiding geschikt maakt denk ik, op de helpdesk zeiden ze dat het ook veel sneller kan, maar ze houden zich aan die termijn zodat de klant later niet gaat klagen en zo.

dus kan maar zo dat je over twee weken alles al werkend hebt als de kpnmonteur al bij je op de hoek staat als je je aanmeld zeg maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu kabel, haal vaak niet sneller dan 1500-2000 nu download
zou je dat merken die snellere download van dit abbo?
ben kabel gewend dus weet nog niet veel van adsl 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:58
Een vraagje nog ik wil ook overstappen en begrijp nu dat je KPN belbudget erbij moet houden omdat je anders dit zelfde bedrag aan tiscali moet betalen, alleen kun je hem nu als backup lijn gebruiken mocht tiscali uitvallen.

Maar ik heb nu een planet abbo en ben net over de aanmeld tijd heen 15 maart 2002 en ben dus automatisch weer een jaar verlengt, nou vraag ik me af of iemand weet of je hier toch sneller vanaf kunt komen, want ik vindt het normaal dat als je een aanbieding abbo aangaat je hier minimaal 1 jaar gebruik van moet maken maar daarna een opzegtermijn van 1mnd of 2 mnd zou toch normaler zijn.

Iemand ervaring hiermee?

weggehaald ivm dat we hier niet aardig tegenmekaar mogen zijn ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Wingie op 20-03-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Groetjes zijn niet gewenst hier. Lees even de faq 'forumgedrag' door.

Je stelt overigens een heel erg offtopic vraag over een andere ISP en een antwoord wat overal te vinden is. In herhaling: jij sluit een contract voor een verbinding met internet een aanhangende diensten af bij planet internet, daarbij ga je akkoord met de wederzijdse afspraken over de levering en de termijn. Eerder verbreken van de afgesproken termijn zou je kunnen bespreken met je ISP maar getuige de meldingen hier geef ik je weinig kans.

Overstappen kan in princiepe wel gewoon, je kan op jou verzoek zo overgezet worden van dsl-netwerk en dus ook ISP. Echter verbreekt dit niet direct de betalingsverplichting natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 20-03-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darklord007 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:13:
weet iemand iets van blokkeren van eweka newsserver?
De newsserver van Eweka wordt totaal niet geblokkeerd. Er was in het verleden een akkefietje tussen Tiscali en Eweka m.b.t onderlinge peering maar dat is volgens mij al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140011 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:58:
Er is al veel over dit onderwerp gezegd maar wat ik mis is het volgende: Ik heb momenteel Tiscali ADSL Basis via KPN . Ik betaal 22 euro aan Tiscali, maar ook nog een eurootje of 20 aan KPN. Als ik nu inga op Tiscali ADSL Special met Telefonie voor 29,95 via het Tiscali netwerk. Vervalt dan de 20 euro aan KPN???

Weet iemand dat.

Als dit zo is dan weet i=meteen zeker of ik erop inga!! :) :)
;)
De enigste kosten die je betaalt zijn die 29.95 Euro per maand (exclusief kosten modem) plus de kosten voor je KPN abbo (9,95 Euro bij Bel Basis). De 20 Euro komt dan dus te vervallen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Heeft iemand ervaring met het overstappen van het netwerk van Versatel (dus eigen netwerk) naar Tiscali? Want ik las op internetten.nl dat Versatel en BBned nog altijd geen telco-telco kunnen uitvoeren. Dus als ik versatel opzeg zou de lijn eerst helemaal moeten worden verwijderd, en vervolgens weer een andere lijn van Tiscali worden aangelegd. Versatel doet er ong 10 dagen over, maar bij Tiscali kan het opleveren nog wel ff duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 139998 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:21:
[...]

De enigste kosten die je betaalt zijn die 29.95 Euro per maand (exclusief kosten modem) plus de kosten voor je KPN abbo (9,95 Euro bij Bel Basis). De 20 Euro komt dan dus te vervallen !
9.95 is Bel Budget ;)
Shailesh schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:29:
Heeft iemand ervaring met het overstappen van het netwerk van Versatel (dus eigen netwerk) naar Tiscali? Want ik las op internetten.nl dat Versatel en BBned nog altijd geen telco-telco kunnen uitvoeren. Dus als ik versatel opzeg zou de lijn eerst helemaal moeten worden verwijderd, en vervolgens weer een andere lijn van Tiscali worden aangelegd. Versatel doet er ong 10 dagen over, maar bij Tiscali kan het opleveren nog wel ff duren denk ik.
Of BBned of Versatel telco-telco ondersteunen en aanbieden is niet belangrijk toch? Als Tiscali het maar aanbied, daar wil je immers naartoe toch. De latende partij hoeft niets te doen of aan te bieden. Let alleen op dat je eerst het regelt en na bevestiging van je opdracht (je hebt dan een opleverdatum) pas opzeggen.

Als een opzegging op je bestaande lijn eerder wordt ingezet dan de overname opdracht (telco-telco) wordt dat uitgevoert.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 20-03-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138697

neem geen Voip van bbeyond ... ik heb het nu een jaar en er kunnen nog geen telfort mensen naar mijn 2 bedrijfs nummers bellen ..... en ze doen er niet veel aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Anoniem: 139998 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:18:
[...]

De newsserver van Eweka wordt totaal niet geblokkeerd. Er was in het verleden een akkefietje tussen Tiscali en Eweka m.b.t onderlinge peering maar dat is volgens mij al opgelost
thxs, hele geruststelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 12:51
Anoniem: 138697 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:47:
neem geen Voip van bbeyond ... ik heb het nu een jaar en er kunnen nog geen telfort mensen naar mijn 2 bedrijfs nummers bellen ..... en ze doen er niet veel aan ...
We praten hier over Tiscali ! = bbeyond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aram schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:56:
[...]

We praten hier over Tiscali ! = bbeyond
Inderdaad behoorlijk offtopic.

Voor mensen die het niet kennen != staat voor "is niet gelijk aan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134215

Klein beetje offtopic....
Ik vind die reclame op tv en radio nogal misleidend...
Ze hebben het op een bepaald moment over 4Mb snelheid.
Nu weten de "slimme" mensen onder ons wel dat hier Megabit wordt bedoeld, dus +/- 430 kbit/s
Maar een huis tuin en keuken gebruiker zal misschien bij 4Mb denken aan 4 MegaByte en zal dus denken data ie een mp3tje kan downloaden in 1 seconde omdat je op de radio het verschil niet hoort tussen een b en een B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik zit de actievoorwaarden te lezen.
Eerst lees je dat een multipc modem 30 euro extra kost, maar bijna helemaal onderaan staat deze regel: http://www.tiscali.nl/wor...tieVoorwaarden&Retailer=1

Korting op andere modems
Als je kiest voor een Multi-PC modem in plaats van een Ethernet modem, dan ontvang je voor een meerprijs van € 10,- een Doe-Het-Zelf Installatiepakket met een Multi-PC modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09
Anoniem: 134215 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:35:
Klein beetje offtopic....
Ik vind die reclame op tv en radio nogal misleidend...
Ze hebben het op een bepaald moment over 4Mb snelheid.
Nu weten de "slimme" mensen onder ons wel dat hier Megabit wordt bedoeld, dus +/- 430 kbit/s
Maar een huis tuin en keuken gebruiker zal misschien bij 4Mb denken aan 4 MegaByte en zal dus denken data ie een mp3tje kan downloaden in 1 seconde omdat je op de radio het verschil niet hoort tussen een b en een B
Tja, de capaciteit van een lijn wordt nu eenmaal in Megabits aangeduid. Een LAN heeft bijvoorbeeld 100 Megabit en zo heeft deze verbinding van Tiscali 4 Megabit. Niets misleidends aan IMO. Dat een htk-gebruiker het verschil tussen een kleine en een grote b/B niet weet, is natuurlijk niet te verwijten aan Tiscali. :)

[ Voor 1% gewijzigd door DJTimo op 21-03-2005 12:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Mickman schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:36:
Ik zit de actievoorwaarden te lezen.
Eerst lees je dat een multipc modem 30 euro extra kost, maar bijna helemaal onderaan staat deze regel: http://www.tiscali.nl/wor...tieVoorwaarden&Retailer=1

Korting op andere modems
Als je kiest voor een Multi-PC modem in plaats van een Ethernet modem, dan ontvang je voor een meerprijs van € 10,- een Doe-Het-Zelf Installatiepakket met een Multi-PC modem.
Actievoorwaarden Tiscali ADSL via het KPN-netwerk
Nuff said ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Weet er iemand of nummerherkenning nog werkt als je naar Tiscali Telefonie overgaat? Dus zie ik nog wie mij belt en ziet de andere partij mijn nummer als ik bel? :?

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Killraven schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:57:
Weet er iemand of nummerherkenning nog werkt als je naar Tiscali Telefonie overgaat? Dus zie ik nog wie mij belt en ziet de andere partij mijn nummer als ik bel? :?
Dat zit er gratis bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 04:42
Ik heb even dit topic door zitten lezen en even gepolst bij mij bekende Tiscali klanten die op 1 na heel tevreden zijn, maar 1 ding is me nog niet heel erg duidelijk.

Ik heb nu 1 telefoon (loopfoon, oftewel draadloos), kan ik die zonder extra apparaten (kosten) aansluiten en dan onder mijn eigen nummer bereikbaar zijn en tevens via Tiscali bellen??

Ik heb geen behoefte aan routers of telefooncentrales, ik woon alleen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Miglow schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:45:
Ik heb even dit topic door zitten lezen en even gepolst bij mij bekende Tiscali klanten die op 1 na heel tevreden zijn, maar 1 ding is me nog niet heel erg duidelijk.

Ik heb nu 1 telefoon (loopfoon, oftewel draadloos), kan ik die zonder extra apparaten (kosten) aansluiten en dan onder mijn eigen nummer bereikbaar zijn en tevens via Tiscali bellen??

Ik heb geen behoefte aan routers of telefooncentrales, ik woon alleen ;)
Om kort te zijn, nee. Je hebt dan altijd een apparaat nodig dat de 2 lijnen samenvoegd. Je kan wel je kpn-nummer naar Tiscali porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 04:42
En als ik mijn huidige nummer porteer, ben ik mijn backuplijn kwijt indien ik het abbo zou willen opzeggen en wanneer de stroom uitvalt??

Dit is op zich geen nadeel voor mij, omdat ik het pas op zou zeggen als ik ga verhuizen en dat ben ik voorlopig nog niet van plan. En daarbij is sinds ik hier woon (3 jr) nog nooit de stroom uitgevallen.

Ff op een rijtje:

Wel porteren

*Zelfde nummer behouden
*Geen backuplijn
*Alle telefoongesprekken via VoIP (inkomend/uitgaand)

Niet porteren

*2 nummers
*Backuplijn bij stroomuitval
*Inkomende gesprekken via KPN (of VoIP als ik iedereen me nieuwe nummer doorgeef)
*Uitgaande gesprekken via Tiscali
*2 telefoons nodig of telefooncentrale in welke vorm dan ook

Is de bovenstaande opsomming correct, of zie ik nog iets over het hoofd??

edit:

heb inmiddels dit aangevraagd en Tiscali en Demon (huidig) op dezelfde opzeg, dan wel aanvangsdag gezet, zal mij benieuwen of dat goed gaat

edit:
Zet me abbo van KPN wel terug als alles werkt, je weet nooit of je nog helpdesk moet bellen

[ Voor 16% gewijzigd door Miglow op 21-03-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Miglow schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:05:
En als ik mijn huidige nummer porteer, ben ik mijn backuplijn kwijt indien ik het abbo zou willen opzeggen en wanneer de stroom uitvalt??

Dit is op zich geen nadeel voor mij, omdat ik het pas op zou zeggen als ik ga verhuizen en dat ben ik voorlopig nog niet van plan. En daarbij is sinds ik hier woon (3 jr) nog nooit de stroom uitgevallen.

Ff op een rijtje:

Wel porteren

*Zelfde nummer behouden
*Geen backuplijn
*Alle telefoongesprekken via VoIP (inkomend/uitgaand)

Niet porteren

*2 nummers
*Backuplijn bij stroomuitval
*Inkomende gesprekken via KPN (of VoIP als ik iedereen me nieuwe nummer doorgeef)
*Uitgaande gesprekken via Tiscali
*2 telefoons nodig of telefooncentrale in welke vorm dan ook

Is de bovenstaande opsomming correct, of zie ik nog iets over het hoofd??
jep, als je niet porteerd zet je je nummer gewoon over naar bel butget a +- 10€. spaar je je ook nog 30€ overzet kosten uit, en weet je na een jaar zeker dat je je gewone nummer niet kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier een abbo van Home voor dezelfde prijs

kijk daar maar eens naar de downloadsnelheid en is nog kabel ook dus als er veel tegelijkertijd internetten bij je in de buurt weet je het wel

Basis
Even niet op de tijd hoeven letten? 24 Uur per dag onbeperkt internetten. Heerlijk relaxed en toch snel.
Meer informatie
Downloaden tot 768 kbit/s € 29,95 p.m.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.