Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb thans een 2mbit abonnement van Demon voor € 34,50 en een abonnement bij Eweka. Ik download best veel. Bij Demon is dat geen probleem
Maar de Tiscali aanbieding Special met telefoon voor € 29,95 ziet er goed uit. Ik heb echter nog een paar vragen:
1. Bij de aanbieding staat "geen downloadlimiet", terwijl in de algemene voorwaarden een "fair use policy" genoemd wordt, Welke van de twee is het nou? Ik wil gewoon veel kunnen downloaden zonder probemen;
2. Gaat de overgang van Demon BBned naar Tiscali naadloos? Dus niet weken zonder internet?
3. Welk modem kun je krijgen? Is er wat te kiezen?
4. Heeft Tiscali een goede newsserver?
5. Heeft Tiscali een goed ping voor het spelen van online spelletjes? Zeer van belang voor Counterstrike en Call of Duty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik kan je op Nr 2. antwoord geven. Dat gaat naadloos ja. Tiscali regelt dat voor je als je maar de juiste datum opgeeft, en ervoor zorgt dat je huidige provider de lijn intact houdt. En de nieuwsservers...tsjah volgens Tiscali zelf is er niks, maar ik lees her en der dat ze het wél doen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb ook een Tiscali abo aangevraagd met telefonie,
18de maart was mijn opstap datum.

vandaag de dag ligt mijn internet al 2 dagen uit.... van demon.
ik weet niet of dit iets heeft te maken met het overstappen,
maar ik heb nog geen brief of iets ontvangen van tiscali,
alleen de bevestiging dat ik het had aangevraagd.

ik heb mijn abonoment niet op gezegt bij demon alleen bij tiscali aangegeven,
heb al contact gehad met demon en zegt dat mijn lijn gewoon intact is en zo 1 2 3
niets mis is, dit geeft mij modem ook aan.

maar goed ik ben benieuwd wat het is ik denk niet de overstap want
dan zou ik toch al mijn modem en inlog gegevens moetten hebben?

mijn vraag is kan ik overstappen met nummerbehoud zodat ik gratis met mijn nummer
wat ik nu heb kan bellen? en 1 lijn nog gewoon kpn blijft? of moet ik perce dan totaal
overstappen voor nummer behoud??????

bedankt mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:32:
Hallo,

ik heb ook een Tiscali abo aangevraagd met telefonie,
18de maart was mijn opstap datum.

vandaag de dag ligt mijn internet al 2 dagen uit.... van demon.
ik weet niet of dit iets heeft te maken met het overstappen,
maar ik heb nog geen brief of iets ontvangen van tiscali,
alleen de bevestiging dat ik het had aangevraagd.

ik heb mijn abonoment niet op gezegt bij demon alleen bij tiscali aangegeven,
heb al contact gehad met demon en zegt dat mijn lijn gewoon intact is en zo 1 2 3
niets mis is, dit geeft mij modem ook aan.

maar goed ik ben benieuwd wat het is ik denk niet de overstap want
dan zou ik toch al mijn modem en inlog gegevens moetten hebben?

mijn vraag is kan ik overstappen met nummerbehoud zodat ik gratis met mijn nummer
wat ik nu heb kan bellen? en 1 lijn nog gewoon kpn blijft? of moet ik perce dan totaal
overstappen voor nummer behoud??????

bedankt mvg Nick
Je kan je KPN-nummer meenemen naar Tiscali (=porteren) of niet. In beide gevallen hou je je huidige KPN-nummer en in beide gevallen krijg je een nummer van Tiscali er naast.

Als je je KPN-nummer porteert naar Tiscali dan heb je dus twee lijnen over VOIP en kan je je KPN-abbo opzeggen. KPN brengt dan wel bij Tiscali zo'n € 10,--/maand in rekening voor het onderhouden van de koperlijnen (=local loop). Tiscali brengt deze € 10,-- dan weer in rekening bij jou.

Als je je KPN-nummer niet porteert naar Tiscali dan heb je dus ook twee lijnen. 1 VOIP en 1 gewoon (=PSTN ). Je hebt dan een KPN-abbo nodig, belbudget is voldoende (€ 9,67/maand). als je naar buiten belt over je KPN-lijn betaal je gewoon je tikken. Omdat je dit niet wil moet je dus over je VOIP-lijn naar buiten bellen.

Deze en nog meer info staat ook in de eerdere berichten. Veel leesplezier dus :)

Je hebt dus nu een vaste-KPN lijn met een belbudget of belbasis abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft iemand de specs van het multi pc modem kunnen vinden?

Ik bedoel deze
Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Ik kan hem niet vinden op www.zyxel.nl

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je E 30,- hop-kosten moet betalen aan KPN als je overstap van Wanadoo naar Tiscali-special. Ik zou dit vreemd vinden, je wisselt tenslotte van netwerk (van kpn naar tiscali). Of valt dit zelfs onder de aansluitkosten die je gratis krijgt van TIscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik wil de aanbieding van tiscali ook gaan nemen. ik heb nu al tiscali via de kpn.
ik heb nu ook isdn van kpn en ik wil het hele kpn abonnement gaan opzeggen. ik zag dat je bij het bestellen van het adsl ook moet aangeven of je analoog of isdn hebt. als ik dus isdn kies staat er achter het modem: (isdn). Wat ik me afvraag is of dat modem nog wel goed werkt als ik even later m'n isdn opzeg.

ps. de nieuwsserver van tiscali is redelijk goed. 7 dagen retentie en ze hebben ook gewoon alle populaire groepen. alleen af en toe een storing maar dat komt niet vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik zit nog steeds erg te twijfelen. De reclame campagne is zo groots aangepakt, dat je daar straks misschien last van krijgt. Neem ik straks Tiscali, kan ik die 4 Mbit niet gebruiken omdat die newsserver eigenlijk niet goed werkt. Moet ik een pay-server gaan gebruiken.

Een argument om bij Demon te blijven was dat ik nog nooit problemen heb gehad, maar vreemd genoeg heb ik de afgelopen 2 dagen een brakke langzame verbinding met pings tot 400 ms.

Ik zit net even een KPN factuur te bekijken van december. Blijkt dat ik 2 maanden voor 17,50 euro naar vaste telefoonnummers heb zitten bellen. Dat is dus nog geen 10 euro per maand. Dat is namelijk het bedrag wat ik per maand meer aan internet zou gaan betalen als ik mijn huidige abonnement (Demon 512/256 = 19,95 pm) omzet naar Tiscali Special. Maar daar krijg ik dan wel weer veel bandbreedte (errug veel) voor terug.

[ Voor 33% gewijzigd door Mickman op 22-03-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 19:28:
Weet iemand of je E 30,- hop-kosten moet betalen aan KPN als je overstap van Wanadoo naar Tiscali-special. Ik zou dit vreemd vinden, je wisselt tenslotte van netwerk (van kpn naar tiscali). Of valt dit zelfs onder de aansluitkosten die je gratis krijgt van TIscali.
Voor zover ik weet betaal jij niks aan kpn, maar regelt Tiscali alles. Als je van Tiscali>kpn gaat moet je volgens mij wel 30 euro kosten betalen, maar ik weet het wel niet zeker. Het lijkt mij, mocht dit het geval zijn, dan had Tiscali het wel vermeldt op de site.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
jeanj schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:44:
Heeft iemand de specs van het multi pc modem kunnen vinden?

Ik bedoel deze
Multi-PC modem:
ZyXel Prestige 2602 H

Ik kan hem niet vinden op www.zyxel.nl
Kijk even onder producten --> VoIP products, de H is zelfde als de HW maar dan zonder wireless.
Die eenmalige 30 euro is alleen als je besluit je nummer te laten overzetten qua telefonie.

Overzetten van DSL netwerk zijn aansluitkosten.
hallo, ik wil de aanbieding van tiscali ook gaan nemen. ik heb nu al tiscali via de kpn.
ik heb nu ook isdn van kpn en ik wil het hele kpn abonnement gaan opzeggen. ik zag dat je bij het bestellen van het adsl ook moet aangeven of je analoog of isdn hebt. als ik dus isdn kies staat er achter het modem: (isdn). Wat ik me afvraag is of dat modem nog wel goed werkt als ik even later m'n isdn opzeg.

ps. de nieuwsserver van tiscali is redelijk goed. 7 dagen retentie en ze hebben ook gewoon alle populaire groepen. alleen af en toe een storing maar dat komt niet vaak voor.
Huidige situatie is ISDN telefonie op die koperlijn. Voor de DSL aansluiting is dat van belang om op te geven. Als ISDN telefonie via KPN telecom is opgezegd behoud je wel een 'annexB' (ISDN) DSL verbinding maar zonder telefonie.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21
De prijs van dit abbo is nu dus 29,95 per maand.

Weet iemand wat er bijvoorbeeld na het eerste jaar met de prijs gebeurd?

Ga je dan 'de normale prijs betalen' of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
janusja schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:29:
De prijs van dit abbo is nu dus 29,95 per maand.

Weet iemand wat er bijvoorbeeld na het eerste jaar met de prijs gebeurd?

Ga je dan 'de normale prijs betalen' of zo?
Antwoord is reeds gegeven. Een beetje moeite mag wel, hoor.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn adsl verbinding is overgeplaatst zonder dat ze de modem op hebben gestuurt.
dus ik zit nu al 3 dagen zonder internet! mij werd verteld dat dit vaker gebeurt,
dus wil je naadloos overstappen regel dan eerst een modem van hun!
dit gebeurde overegens wel super snel want het min aanmeld termijn van 2 weken
werd gehaalt precies op die dag werd ik al overgeplaatst.

ik moet ook nog 1 maand door betalen bij demon omdat ik daar nog niet heb opgezegt,
en wat je dus ook niet meot doen als je gaat overstappen.

mijn verbinding werkt ondertusse nog niet en zit nog op de modem te wachten,
ze zeiden dat hij zeker eind van deze week binnen is.

via mijn speedtouch 510 zou ik ook moetten kunnen internetten maar ik
krijg het niet aan de praat! weet iemand hoe het moet misschien?
ik heb laatste firmware al en juiste instellingen gedownload ook geeft hij
al de snelheid aan van 4400 kb down en 704 up maar ik wil maar geen internet
krijgen, wel heb ik al gezien dat ik op activeren moest klikken wat ik ook heb gedaan
gisteren. maar echt internetten nee helaas! want daarna probeerde ik op internet te gaan
en kwam hij nog niet online! wel geeft de modem 3 groene lampjes aan en dsl check etc is ook
goed. dus ik snap het niet echt? ik heb overegens via mijn adsl router gedaan dus op dat mac
adres moet hij geregistreerd staan maar kan dat wel via bridge mode? want tiscali
vertelde dat ik via bridge mode moest doen... misschien ligt het daar aan?

bedankt in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:32:
Hallo,

Mijn adsl verbinding is overgeplaatst zonder dat ze de modem op hebben gestuurt.
dus ik zit nu al 3 dagen zonder internet! mij werd verteld dat dit vaker gebeurt,
dus wil je naadloos overstappen regel dan eerst een modem van hun!
dit gebeurde overegens wel super snel want het min aanmeld termijn van 2 weken
werd gehaalt precies op die dag werd ik al overgeplaatst.

ik moet ook nog 1 maand door betalen bij demon omdat ik daar nog niet heb opgezegt,
en wat je dus ook niet meot doen als je gaat overstappen.

mijn verbinding werkt ondertusse nog niet en zit nog op de modem te wachten,
ze zeiden dat hij zeker eind van deze week binnen is.

via mijn speedtouch 510 zou ik ook moetten kunnen internetten maar ik
krijg het niet aan de praat! weet iemand hoe het moet misschien?
ik heb laatste firmware al en juiste instellingen gedownload ook geeft hij
al de snelheid aan van 4400 kb down en 704 up maar ik wil maar geen internet
krijgen, wel heb ik al gezien dat ik op activeren moest klikken wat ik ook heb gedaan
gisteren. maar echt internetten nee helaas! want daarna probeerde ik op internet te gaan
en kwam hij nog niet online! wel geeft de modem 3 groene lampjes aan en dsl check etc is ook
goed. dus ik snap het niet echt? ik heb overegens via mijn adsl router gedaan dus op dat mac
adres moet hij geregistreerd staan maar kan dat wel via bridge mode? want tiscali
vertelde dat ik via bridge mode moest doen... misschien ligt het daar aan?

bedankt in iedergeval
Als je verbinding bij Demon vandaan komt is het weinig anders en kan je je bestaande modem gebruiken tijdelijk toch?

Als je verbinding had via het netwerk van BBned dan alleen VPI/VCI van 0/35 (BBned) naar 0/34 voor Tiscali(BaByXL). Had je al een aansluiting via het Tiscali/BaByXL netwerk via Demon is het hetzelfde zelfs gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Waarom vind ik dan bijna alleen maar negatieve verhalen. Het is natuurlijk wel zo dat mensen eerder iets negatiefs vertellen dan iets positiefs, maar in dit geval lijkt het allemaal erg negatief en dat weerhoudt mij ervan over te stappen naar Tiscali.

Ben je een echte flinke downloader of download je af en toe wat. Hoeveel verbinding kun je opzetten en met welke snelheid gaat het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

de verbinding werkt zelfs via mijn speedtouch!
negatieve verhalen? het enigste wat ik niet had was mijn
modem... maar daar kan ik wel opwachten! alles is super snel gegaan.
2 weken precies ben ik overgestapt en het werkt perfect!
430 kb download via speedtest en 70 upload, dus zeker netjes.

nu alleen nog even mijn modem afwachten en mijn telefoonnummers
maar hte internet werkt perfect en snel!

kan ik hem nu gewoon aan mijn wireless router hangen? want hij staat wel in bridged mode?
ik weet niet of dat iets uit maakt?

mvg Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:20
Mickman schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:50:
[...]

Waarom vind ik dan bijna alleen maar negatieve verhalen. Het is natuurlijk wel zo dat mensen eerder iets negatiefs vertellen dan iets positiefs, maar in dit geval lijkt het allemaal erg negatief en dat weerhoudt mij ervan over te stappen naar Tiscali.

Ben je een echte flinke downloader of download je af en toe wat. Hoeveel verbinding kun je opzetten en met welke snelheid gaat het dan?
ik ssnap niet waarom dit geen reden zou zijn om niet over te stappen naar tiscali.
eweka kost 7,50€ per maand, en dan heb je 4 lijnen. Dit kun je makkelijk met 2 man delen, en je haald nog de max snelheid (tot 2,5Mbyte/s).
je spreekt dan over 3,25€ per maand. Dan heb je nog een super snelheid, voor een lage prijs+telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:50:
[...]

Ik download zelf aardig wat, maar nooit meer dan 90 - 100 gig per maand. Ik vind de nieuwsserver van tiscali gewoon naar behoren werken. Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat het een "test" server is. Als er problemen zijn kan het dus zijn dat je een paar dagen alles incomplete ziet staan. Ik heb hier zelf 2 keer last van gehad in de afgelopen 3 a 4 maanden. Er wordt dan wel altijd in de groep tiscali.helpdesk uitgelegd wat het probleem is en hoe lang het ongeveer gaat duren.

kortom: het is geen superbetrouwbare server maar toch een hele leuke extra die bijna altijd goed werkt. De snelheid is bij mij gewoon maximaal ( +/- 325 kB/s) dat is met 2 verbindingen, en 3 verbindingen kan ook gewoon, 4 heb ik nog nooit geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:24:
Hallo,

de verbinding werkt zelfs via mijn speedtouch!
negatieve verhalen? het enigste wat ik niet had was mijn
modem... maar daar kan ik wel opwachten! alles is super snel gegaan.
2 weken precies ben ik overgestapt en het werkt perfect!
430 kb download via speedtest en 70 upload, dus zeker netjes.

nu alleen nog even mijn modem afwachten en mijn telefoonnummers
maar hte internet werkt perfect en snel!

kan ik hem nu gewoon aan mijn wireless router hangen? want hij staat wel in bridged mode?
ik weet niet of dat iets uit maakt?

mvg Nick
Geen bedankjes, is niet nodig ;)

Geef je IP even vrij (voor de zekerheid) en hang je router er tussen. Of neem je MAC adres over van je netwerkkaart op je router als releasen niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb een overstap van TIS-KPN naar TIS-BABYXL (special) aangevraagd....

Heeft iemand de nieuwe modem instellingen?

Kan ik als de datum daar is, en ik mijn modem nog niet van TIS heb ontvangen toch mijn huidige modem aan de praat knallen....

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 17:20

bdl

Een gekke vraag we hebben het hier over een analoge kpn lijn die later opgeheven kan worden en dan kan er overgegaan worden op de viop via de ZyXEL(telefonie). Indien wij nu op ISDN zitten kan ik die lijn dan niet opheffen en overgaan op viop, want de modem is aangesloten op die isdn lijn.

Of word de ISDN lijn ook voor die 9.95 "actief" (koper gebruik) gehouden door KPN, waardoor ik dus geen analoog adsl modem hoef kopen.

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
bdl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:56:
Een gekke vraag we hebben het hier over een analoge kpn lijn die later opgeheven kan worden en dan kan er overgegaan worden op de viop via de ZyXEL(telefonie). Indien wij nu op ISDN zitten kan ik die lijn dan niet opheffen en overgaan op viop, want de modem is aangesloten op die isdn lijn.

Of word de ISDN lijn ook voor die 9.95 "actief" (koper gebruik) gehouden door KPN, waardoor ik dus geen analoog adsl modem hoef kopen.
Ik snap je niet meer....

Als je nu ISDN hebt krijg je een ander modem (ISDN lijntype). Of je nu later een analoge lijn of een ISDN2 lijn opzegt maakt niets uit verder in princiepe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:23:
[...]

Ik ben de eerste :) Ik heb de Draytek 2200V gekocht en Tiscali Telefonie besteld. Gisteren kreeg ik een brief dat binnen 10 dagen de benodigde inlogcodes verstuurd zouden worden. Ik zal m'n ervaringen wel posten. Tot nu toe bevalt de Draytek perfect, (als gewone router) geen problemen mee.
Heb je de zaak al binnen en draaiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Tiscali Telefonie aangevraagd met het meest uitgebreide modem (dus telefonie en wireless)
.
Nou wil ik straks ook gewoon gebruikmaken van 1 telefoon, maar dus wel het KPN-abbo behouden (dat wordt fus bundelen van KPN en VoIP, als ik dat tenminste zo goed heb begrepen).

Ik lees op dit forum dat ik dan gebruik kan maken van Draytek 2200 VG.
Moet ik nu dat dure tiscali modem afzeggen en dan overgaan op een goedkopere en als extra de Draytek 2200 VG apart aanschaffen, of kan ik het tiscali modem gewoon door laten gaan en dan achteraf altijd nog die Draytek aanschaffen? Of gaat dit uiteindelijk weer voor conflicten zorgen?

Ik ga er wel vanuit dat de Draytek ook geschikt is voor draadloos internet.
Bij het dure tiscali-modem zit trouwens ook nog een usb-stick voor draadloos.

Alvast bedankt voor jullie (re)acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:19:
Ik heb vandaag Tiscali Telefonie aangevraagd met het meest uitgebreide modem (dus telefonie en wireless)
.
Nou wil ik straks ook gewoon gebruikmaken van 1 telefoon, maar dus wel het KPN-abbo behouden (dat wordt fus bundelen van KPN en VoIP, als ik dat tenminste zo goed heb begrepen).

Ik lees op dit forum dat ik dan gebruik kan maken van Draytek 2200 VG.
Moet ik nu dat dure tiscali modem afzeggen en dan overgaan op een goedkopere en als extra de Draytek 2200 VG apart aanschaffen, of kan ik het tiscali modem gewoon door laten gaan en dan achteraf altijd nog die Draytek aanschaffen? Of gaat dit uiteindelijk weer voor conflicten zorgen?

Ik ga er wel vanuit dat de Draytek ook geschikt is voor draadloos internet.
Bij het dure tiscali-modem zit trouwens ook nog een usb-stick voor draadloos.

Alvast bedankt voor jullie (re)acties.
Je hebt dus de Zyxel Prestige 2602-HW besteld. Dit is een modem met VOIP maar zonder PSTN-Loopthrough. De Zyxel Prestige 2602-HWL heeft dit wel maar die is voorlopig nog niet in de Benelux te koop (en wordt dus ook niet door Tiscali geleverd). Heb 'm wel ergens zien staan voor $ 350,--.

De Draytek 2200VG is een wireless router met VOIP en PSTN-Loopthrough maar geen modem. In principe zou een normaal modem met de Draytek 2200V(G) het moeten doen. DRAFTER86 heeft deze situatie.

Zelf wil ik de Zyxel Prestige 2602-H nemen met de Draytek 2200VG (€127,--), ook dit zou moeten werken.

Om nu (in jouw situatie) de Zyxel Prestige 2602-HW en de Draytek 2200VG te nemen lijkt me een beetje overkill (zijn nl. beide wireless).

Wel zou het m.i. mogelijk moeten zijn om de Zyxel Prestige 2602-HW te nemen met de Draytek 2200V (€109,--), de Draytek fungeert dan alleen als knooppunt voor de VOIP- en PSTN-lijn. Wellicht dat de geachte moderator bjck hier wat meer over kan zeggen.

Denk dat de bottomline is dat je pas zeker weet dat het werkt nadat je het geprobeerd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,
Internet werkt! na 2 weken wachten was het al overgezet inprencipe zonder
uitval alleen had ik de instellingen nog moetten verandere in de modem.
download 400 min tot 430 kb upload 65 tot 70kb.

ik heb alleen de modem helaas nog niet binnen de zyxell met telefonie
dus ik zou het nu even zonder telefonie moetten doen en ook niet draadloos
want de speedtouch werkt alleen met tiscali als hij in bridge mode staat,
en schijnbaar kan ik in de bridge mode hem niet aan mijn senao wifi hangen.
temisnte ik zou niet weten hoe en heb al echt veel geprobeerd, eingelijk alles wel!

Telefonie kan ik nog niets overzeggen want ik krijg deze week pas mijn modem
binnen etc en kan ik pas echt oordelen.

mvg Nick en bedankt nog.....

edit:
Nog even dit

Ja sorry ik wou nog zeggen dat het min 425 kb tot 450 kb is wat ik overegens wel
verdacht hoog vind, ook traint hij in op 4480kbit en 704kbit dus dat is zeker niet mis,
nu alleen nog afwachten waar die zyxell op traint hoop ook die course ergens.

ik laat het wel weten wanneer de modem binnen is en alles werkt,
maar als goed is werkt telefonie sowieso later pas.

Modbreak:groetjes zijn niet nodig en ongewenst

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag.
Ik heb nu een ISDN aansluiting van KPN en hiervoor ook de spullen aangevraagd bij tiscali (voor tiscali met telefonie, met het uitgebreide wireless modem).

Wat moet er allemaal worden gewijzigd als ik achteraf besluit om m'n KPN-isdn om te laten zetten naar analoog. Is dan het verwisselen van de ISDN-splitter naar analoog voldoende?
En heb ik dan nog steed m'n huidige kpn-nummer en het nieuwe tiscali-nummer?

Alvast weer bedankt voor jullie (re)acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:10:
Ik heb nog een vraag.
<VERHAAL>
Nee, je moet dan compleet andere spullen aanschaffen idd een analoge splitter maar ook een analoge modem.

[ Voor 46% gewijzigd door LaterGast.nl op 23-03-2005 23:16 ]

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novizio,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben beniewd of iemand kan reageren op zijn antwoord (dus Zyxel Prestige 2602-HW te nemen met de Draytek 2200V).

Ik hoop natuurlijk dat het een positef antwoord is, want dan hoef ik tenminste niet (uiteraard schriftelijk) alles weer terug te draaien bij Tiscali.
Want dat is volgens mij nu al vragen om moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaterGast.nl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:14:
[...]

Nee, je moet dan compleet andere spullen aanschaffen idd een analoge splitter maar ook een analoge modem.
Is het niet zo dat het modem wat je krijgt bij tiscali-telefonie zowel voor ISDN als voor analoog geschikt is?

Het gaat om de Zyxel 2602 HW (zie voor meer info http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1075687935).
Ik kom er eerlijk gezegd niet zo uit (wellicht een kenner wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik isdn nu en tiscali special met telefonie aangevraagd...bij aanmelding aangegeven dat ik isdn lijn heb.
Gebeld met tiscali en uitgelegd dat ik straks als adsl werkt kpn abbo op wil zeggen en het via tiscalie wil laten lopen voor die 9 euro zoveel voor die koperdraden.
Ben ik tegelijk mooi van mijn isdn abbo af want als ik dat bij kpn wil vervangen weer in analoog moet ik daar 75 euro voor dokken.
Dus ik dacht ook dat als ze mijn kpn abbo bij tiscali dan voor me op gaan zeggen dat mijn isdn dan ook verandert in analoog en dat dan dat modem wat ik heb besteld niet meer werkt maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Dat modem wat geschikt is voor de isdn lijn die is volgens tiscali ook geschikt als ik mijn abbo voor telefoneren bij kpn heb opgezegd en overgestapt ben naar tiscali.
Ze zeiden tegen me dat zij dat technisch regelen en ik geen nieuwe apparatuur daarna weer zou moeten aanschaffen want dat zou natuurlijk van de gekke zijn.
Ze hebben me dat voor de volle 100% belooft dus geloof ik dat het ook zo werkt, ze hebben er zelfs melding van gemaakt dat ze me dat telefonisch hebben belooft dus daar kan ik zeker van zijn.
Hoop dat die informatie voor jullie voldoende is. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:10:
Ik heb nog een vraag.
Ik heb nu een ISDN aansluiting van KPN en hiervoor ook de spullen aangevraagd bij tiscali (voor tiscali met telefonie, met het uitgebreide wireless modem).

Wat moet er allemaal worden gewijzigd als ik achteraf besluit om m'n KPN-isdn om te laten zetten naar analoog. Is dan het verwisselen van de ISDN-splitter naar analoog voldoende?
En heb ik dan nog steed m'n huidige kpn-nummer en het nieuwe tiscali-nummer?

Houdt twee dingen verder uitelkaar. De telefonie aansluiting die je van Tiscali ontvangt op de modem zijn Analoog.

Je DSL verbinding gaat samen met een ISDN telefonie lijn en is dus ISDN van type. Je ADSL modem zal dus ook (voor ADSL gedeelte) een ISDN ADSL modem zijn. Als je dan later persé je KPN-ISDN2 om wil laten zetten naar KPN-ANALOOG is dat niet handig. DSL moet eerst los, dan telefonie omzetten, dan DSL weer laten koppelen. Al met al zit je dan ongeveer op een maand zonder internet/dsl verbinding. En wat heb je dan? Inderdaad een KPN-analoge aansluiting voor telefonie die je ook achterop je modem al hebt van Tiscali.

Achteraf (na het aanleggen van DSL) bij KPN van lijntype wisselen is nooit handig / aan te raden.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:00:
[...]

Is het niet zo dat het modem wat je krijgt bij tiscali-telefonie zowel voor ISDN als voor analoog geschikt is?

Het gaat om de Zyxel 2602 HW (zie voor meer info http://zylamp.zyxel.nl/pr...indexFlagvalue=1075687935).
Ik kom er eerlijk gezegd niet zo uit (wellicht een kenner wel).
Er is een versie voor PSTN een versie voor ISDN (letop!) dit gaat over het DSL gedeelte en niet over de telefonie aansluitingen op de modem zelf. Afhankelijk van het type linesharing (dus welk type telefonie nu gebruikt wordt op het koperlijntje) is een type modem nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:40:
[...]

Je hebt dus de Zyxel Prestige 2602-HW besteld. Dit is een modem met VOIP maar zonder PSTN-Loopthrough. De Zyxel Prestige 2602-HWL heeft dit wel maar die is voorlopig nog niet in de Benelux te koop (en wordt dus ook niet door Tiscali geleverd). Heb 'm wel ergens zien staan voor $ 350,--.

De Draytek 2200VG is een wireless router met VOIP en PSTN-Loopthrough maar geen modem. In principe zou een normaal modem met de Draytek 2200V(G) het moeten doen. DRAFTER86 heeft deze situatie.

Zelf wil ik de Zyxel Prestige 2602-H nemen met de Draytek 2200VG (€127,--), ook dit zou moeten werken.

Om nu (in jouw situatie) de Zyxel Prestige 2602-HW en de Draytek 2200VG te nemen lijkt me een beetje overkill (zijn nl. beide wireless).

Wel zou het m.i. mogelijk moeten zijn om de Zyxel Prestige 2602-HW te nemen met de Draytek 2200V (€109,--), de Draytek fungeert dan alleen als knooppunt voor de VOIP- en PSTN-lijn. Wellicht dat de geachte moderator bjck hier wat meer over kan zeggen.

Denk dat de bottomline is dat je pas zeker weet dat het werkt nadat je het geprobeerd hebt :)
bjck, ik zie dat je inmiddels heb gereageerd op een van mijn vragen (bedankt daarvoor).
Toch heb ik nog een vraag of je ook een antwoord kan geven op het quote-gedeelte van hierboven (gedeelte vet en onderstreept).
Dan kan ik eventueel nog snel reageren naar Tiscali.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:02:
Weet iemand ook iets over deze modem:

Uitgebreid draadloos Multi-PC modem (analoog)

Werkt deze ook gewoon via een draad,dus niet draadloos?
Het gaat hier om de Zyxel 2606HW. Volgens het data sheet heeft dit modem gewoon 4 LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:37:
[...]

bjck, ik zie dat je inmiddels heb gereageerd op een van mijn vragen (bedankt daarvoor).
Toch heb ik nog een vraag of je ook een antwoord kan geven op het quote-gedeelte van hierboven (gedeelte vet en onderstreept).
Dan kan ik eventueel nog snel reageren naar Tiscali.

Alvast bedankt
Geen bedankjes hier. Is niet gewenst.

Maar antwoord op je vraag.

Je wilt niet twee routers koppelen. Je zou in princiepe de draytek natuurlijk alleen telefonie kunnen laten doen en verders daar geen PC's aan koppellen. Maar dan heb je twee onzekerheden. Totdat iemand het probeert weet je niet of de draytek werkt sowieso. En er zijn veel meer VoIP apparaten en zelfs toestellen (met gewoon ethernet of wifi in het toestel!), waarom een router kopen voor een VoIP poort?

Een duidelijk antwoord kan niemand je geven tot iemand het probeert en test. Daarnaast heb je nooit 100% zekerheid dat het tot in eeuwigheid blijft werken. Stel dat er een aanpassing gedaan wordt wat niet samenwerkt met jou draytek direct. Dan moet jij wachten op de ontwikkelaars van draytek voor een firmware aanpassing bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:12:
[...]

En er zijn veel meer VoIP apparaten en zelfs toestellen (met gewoon ethernet of wifi in het toestel!), waarom een router kopen voor een VoIP poort?
Oke dan geen bedankjes meer.

Bedoel je met "meer VoIP apparaten" dat er ook apparaten zijn die lijken op die Draytek, maar dan verder zonder het hele router gedeelte en dus alleen een deel voor het wel/niet bellen via de vaste lijn of VoIP?

Als die bestaan, kan er dan iemand een voorbeeld geven, zodat ik (en wellicht nog wat anderen) weer wat wijzer worden?

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:52:
He,
Internet werkt! na 2 weken wachten was het al overgezet inprencipe zonder
uitval alleen had ik de instellingen nog moetten verandere in de modem.
download 400 min tot 430 kb upload 65 tot 70kb.

ik heb alleen de modem helaas nog niet binnen de zyxell met telefonie
dus ik zou het nu even zonder telefonie moetten doen en ook niet draadloos
want de speedtouch werkt alleen met tiscali als hij in bridge mode staat,
en schijnbaar kan ik in de bridge mode hem niet aan mijn senao wifi hangen.
temisnte ik zou niet weten hoe en heb al echt veel geprobeerd, eingelijk alles wel!

Telefonie kan ik nog niets overzeggen want ik krijg deze week pas mijn modem
binnen etc en kan ik pas echt oordelen.

mvg Nick en bedankt nog.....

edit:
Nog even dit

Ja sorry ik wou nog zeggen dat het min 425 kb tot 450 kb is wat ik overegens wel
verdacht hoog vind, ook traint hij in op 4480kbit en 704kbit dus dat is zeker niet mis,

ik laat het wel weten wanneer de modem binnen is en alles werkt,
maar als goed is werkt telefonie sowieso later pas.

Modbreak:groetjes zijn niet nodig en ongewenst
Had je geen opzeg termijn van 1 maand bij je vorige provider dan? Heeft dit dan alleen betrekking op het nog extra betalen van een maand en kan je na de verwerkingsperiode van Tiscali over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:
bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:12:
[...]

En er zijn veel meer VoIP apparaten en zelfs toestellen (met gewoon ethernet of wifi in het toestel!), waarom een router kopen voor een VoIP poort?

quote]

Bedoel je met "meer VoIP apparaten" dat er ook apparaten zijn die lijken op die Draytek, maar dan verder zonder het hele router gedeelte en dus alleen een deel voor het wel/niet bellen via de vaste lijn of VoIP?

Als die bestaan, kan er dan iemand een voorbeeld geven, zodat ik (en wellicht nog wat anderen) weer wat wijzer worden?
Ik ben ook benieuwd. Heb niets kunnen vinden dat VOIP en PSTN koppelt zonder dat daar een router of modem in zit, vandaar dat ik bij de DrayTek 2200V(G) uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:13:
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:

[...]

Ik ben ook benieuwd. Heb niets kunnen vinden dat VOIP en PSTN koppelt zonder dat daar een router of modem in zit, vandaar dat ik bij de DrayTek 2200V(G) uitkom.
Wellicht is dit een geschikt apparaat:
http://www.tijdhof.com/pr...?cPath=56&products_id=236
of
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=232

Ik heb net even met een medewerkster gesproken en we hebben eigenlijk het idee dat dit dan de oplossing zou moeten zijn voor het combineren van een Tiscali Telefonie Modem (wireless), KPN-vaste lijn (welke je dan blijft behouden).

Kunnen jullie er ook even naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 09:55:
[...]

Het gaat specifiek om het combineren van de twee telefonie verbindingen fysiek dat er overgeschakeld kan worden zonder het omprikken van kabels. Dat durf ik niet te zeggen of daar meer producten voor zijn zonder het router gedeelte.

In princiepe gebruik je het router gedeelte niet in deze setup natuurlijk.

Ik bedoelde dat er straks (nu al deels) steeds meer VoIP producten op de markt zijn en gaan komen. De vraag is wat wel of niet samen werkt natuurlijk. Je weet het allemaal niet tot je het getest hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Hoe moet ik nou overstappen?

Eerst bij Tiscali het internetformulier invullen en aangeven dat ik overstap. Ik kan over 2 weken overstappen, maar als ik vandaag Demon opzeg is de lijn toch pas over een maand vrij?
En na het aanvragen bij Tiscali, Demon opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Je moet je aanmelden bij Tiscali en daar als overstapdatum de opzegdatum van je huidige provider aangeven. Als jouw huidige abbo inging op 2 april 2004 kan je bij Tiscali als overstapdatum 2 april 2005 aangeven. En bij Demon zou ik pas op het moment dat je de bevestiging van Tiscali hebt ontvangen opzeggen. Let wel, dit moet 1 maand voor het einde van je abonnement zijn, en je moet aangeven dat het om een overstap gaat. In mijn voorbeeld zou jij dus niet kunnen overstappen, omdat je dan voor 2 maart had moeten opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
Ik heb dus ook deze aanbieding besteld en vraag me even af wat er nu precies zo belangrijk is om aan te geven dat het een overstap betreft.

Ik heb tot 21-04 een Demon/BBned aansluiting en 22-04 laat ik Tiscali ingaan. Een telefoontje naar Demon leerde mij dat in principe BBned de lijn vrij moet geven en dat Tiscali dan pas de aansluiting kan realiseren en dat daar zelfs een paar weken overheen kan gaan.

Wanneer nu precies die paar weken zijn is mij niet helemaal duidelijk. Komen die NA 21-04 (duurt wel heel lang dan voor een schakelaar omzetten) of is dat wat er in de maand opzegtermijn zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Krap plannen zoals Miglow is niet altijd even handig. Je kan jezelf beter misschien indekken voor het geval een plandatum voor een migratie om welke reden dan ook niet gehaald wordt is mijn idee altijd maar ieder zijn keuze.

Opzeggen bij de latende ISP altijd pas als de overname is bevestigd, als een opzegging gelijk verwerkt wordt wordt ook de sloopopdracht van de DSL aansluiting ingezet en is dan niet meer te migreren. De overname opdracht voor de DSL verbinding moet eerst gedaan worden! Als een verbinding ingezet wordt voor sloop (dus BBned meldt bijvoorbeeld aan KPN dat de lijn los mag per ...) dan kan je die niet meer migreren naar een ander DSL netwerk (bijvoorbeeld Tiscali). Dan heb je inderdaad die tussenliggende weken.

Als dit allemaal bedacht wordt heeft het in princiepe een paar minuten en je lijn is overgezet van het ene DSL netwerk naar de andere. Of van de ene ISP naar de andere als je toevallig al via dat netwerk verbonden bent natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:53:
Krap plannen zoals Miglow is niet altijd even handig. Je kan jezelf beter misschien indekken voor het geval een plandatum voor een migratie om welke reden dan ook niet gehaald wordt is mijn idee altijd maar ieder zijn keuze.

Opzeggen bij de latende ISP altijd pas als de overname is bevestigd, als een opzegging gelijk verwerkt wordt wordt ook de sloopopdracht van de DSL aansluiting ingezet en is dan niet meer te migreren. De overname opdracht voor de DSL verbinding moet eerst gedaan worden! Als een verbinding ingezet wordt voor sloop (dus BBned meldt bijvoorbeeld aan KPN dat de lijn los mag per ...) dan kan je die niet meer migreren naar een ander DSL netwerk (bijvoorbeeld Tiscali). Dan heb je inderdaad die tussenliggende weken.

Als dit allemaal bedacht wordt heeft het in princiepe een paar minuten en je lijn is overgezet van het ene DSL netwerk naar de andere. Of van de ene ISP naar de andere als je toevallig al via dat netwerk verbonden bent natuurlijk.
Waarom is krap plannen niet handig?? Ik heb juist vandaag bericht gekregen dat het allemaal de 22e plaats gaat vinden. En volgens de man van Demon is er van overstap voor hun niet echt sprake omdat het een andere leverancier betreft. Ik heb dit juist zo gepland omdat het me lijkt dat de lijn vrij moet wezen voor Tiscali hun dienst kan inschakelen en het dus juist zou vertragen als Demon/BBned de lijn nog zou hebben.

Het is toch niet mogelijk 2 ADSL providers op een lijn aan te sluiten (lijkt mij), dus ik zie het probleem niet zo.

Of het zou (hierover nadenkende) zo moeten zijn dat ik nog wel voor Demon betaal die ene maand, maar niet meer van hun dienst gebruik maak, maar van Tiscali. Dus wel een maand extra betalen, maar niet meer in die maand internetten VIA Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Miglow schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:10:
[...]

Waarom is krap plannen niet handig?? Ik heb juist vandaag bericht gekregen dat het allemaal de 22e plaats gaat vinden. En volgens de man van Demon is er van overstap voor hun niet echt sprake omdat het een andere leverancier betreft. Ik heb dit juist zo gepland omdat het me lijkt dat de lijn vrij moet wezen voor Tiscali hun dienst kan inschakelen en het dus juist zou vertragen als Demon/BBned de lijn nog zou hebben.

Het is toch niet mogelijk 2 ADSL providers op een lijn aan te sluiten (lijkt mij), dus ik zie het probleem niet zo.

Of het zou (hierover nadenkende) zo moeten zijn dat ik nog wel voor Demon betaal die ene maand, maar niet meer van hun dienst gebruik maak, maar van Tiscali. Dus wel een maand extra betalen, maar niet meer in die maand internetten VIA Demon.
lijkt dat de lijn vrij moet wezen

Dit is dus juist niet. Bij een telco-telco migratie (dus je veranderd zonder downtime van dsl-netwerk) wordt juist ipv het vrijmaken --> aansluiten direct (bijna letterlijk) de stekker van de nieuwe dsl-netwerk leverancier omgewisseld met de oude.

Als je dus eerst een opzegging doet kan de opdracht voor het loshalen van het stekkertje van je huidige verbinding eerder aankomen. Dan wordt dat uitgevoerd en kan de andere (telco-telco opdracht) niet uitgevoerd worden.

Als je bevestiging hebt voor die datum is het prima. Maar wacht liefst altijd op die bevestiging alvorends op te zeggen, dan weet je het zo goed als zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hmm, dan heb ik dus ook een probleempje. Mn vader had ons huidige abonnement al telefonisch opgezegd, en ik heb pas in de avond, Tiscali aangemeld. Heb inmiddels de bevestiging al binnen, maar zal nog even een email naar mijn huidige provider (versatel) sturen. Eventueel ook een brief, want 6 weken internetloos kan ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:18:
[...]

lijkt dat de lijn vrij moet wezen

Dit is dus juist niet. Bij een telco-telco migratie (dus je veranderd zonder downtime van dsl-netwerk) wordt juist ipv het vrijmaken --> aansluiten direct (bijna letterlijk) de stekker van de nieuwe dsl-netwerk leverancier omgewisseld met de oude.

Als je dus eerst een opzegging doet kan de opdracht voor het loshalen van het stekkertje van je huidige verbinding eerder aankomen. Dan wordt dat uitgevoerd en kan de andere (telco-telco opdracht) niet uitgevoerd worden.

Als je bevestiging hebt voor die datum is het prima. Maar wacht liefst altijd op die bevestiging alvorends op te zeggen, dan weet je het zo goed als zeker.
Ik heb een brief gekregen waarin staat dat mijn wensdatum voor overstap 21 april 2005 is en van Demon een email dat mijn contract per 21 april 2005 beeindigd word.

Heb het even nagelezen, is dit dan de bevestiging dat dit gaat lukken, of alleen nog maar een kennisgeving dat ze gaan kijken of het misschien mogelijk is om over te zetten op deze datum?? Er staat namelijk ook nog dat zij 21/05 als wensdatum bij mijn netwerkleverancier doorgeven (BBned??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Shailesh schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:23:
Hmm, dan heb ik dus ook een probleempje. Mn vader had ons huidige abonnement al telefonisch opgezegd, en ik heb pas in de avond, Tiscali aangemeld. Heb inmiddels de bevestiging al binnen, maar zal nog even een email naar mijn huidige provider (versatel) sturen. Eventueel ook een brief, want 6 weken internetloos kan ik niet aan.
Hangt er vanaf hoe (snel) de opzegging bij Verstatel verwerkt wordt (lees doorgezet voor sloop van je lijn) ten opzichte van je nieuwe ISP de overname opdracht doorzet. Sommige ISP's snappen het ook als je aangeeft wel op te willen zeggen (het abonnement) maar je lijn overgenomen moet worden door een andere partij en ze die dus niet moeten opzeggen.
Miglow schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:32:
[...]

Ik heb een brief gekregen waarin staat dat mijn wensdatum voor overstap 21 april 2005 is en van Demon een email dat mijn contract per 21 april 2005 beeindigd word.

Heb het even nagelezen, is dit dan de bevestiging dat dit gaat lukken, of alleen nog maar een kennisgeving dat ze gaan kijken of het misschien mogelijk is om over te zetten op deze datum?? Er staat namelijk ook nog dat zij 21/05 als wensdatum bij mijn netwerkleverancier doorgeven (BBned??)
Als een lijn is overgezet is een opzegging bij de latende partij (in dit geval BBned) niet van enige invloed meer natuurlijk. Is immers niet gekoppeld meer aan jou telefoonlijn zegmaar. In princiepe zou dit goed moeten gaan. Persoonlijk zou ik ruimer hebben gepland. Gewoon laten gaan zo, nu proberen te sturen en dingen gaan aanpassen veroorzaakt misschien alleen maar problemen qua data.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 24-03-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn BBned aansluiting heb ik vandaag opgezegd. Deze loopt dus af op 24-04-2005.

Tiscali zal mijn verbinding op 04-04-2005 overnemen. Zit dus een behoorlijke periode tussen, maar dit doe ik puur voor de zekerheid. Misschien achteraf niet nodig, maar ja...zover kan ik nog niet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:30:
[...]

.

Ik bedoelde dat er straks (nu al deels) steeds meer VoIP producten op de markt zijn en gaan komen. De vraag is wat wel of niet samen werkt natuurlijk. Je weet het allemaal niet tot je het getest hebt.
Ik heb inmiddels de "HandyTone 486 VoIP Gateway [HT486-ATA]" besteld (wordt morgen bezorgd).

Het zal nog wel even duren voordat ik de spullen van Tiscali ook binnen zal hebben en kan gaan testen. We zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SpeedTouch 716g IAD Wireless ADSL + VoIP Gateway (11g - 54Mbps) (http://www.tijdhof.com/pr...?cPath=56&products_id=230) ziet er ook wel cool uit.

Dit is de alles in één oplossing (ADSL2/ADSL2+, wireless 54Mbps, VOIP en PSTN-Loopthrough).

En zo te zien ook nog eens compatibel met Tiscali-netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb vandaag dan toch Tiscali ADSL aangevraagd. Eerst heb ik tiscali gebeld om te vragen hoe het nu zat met die omschakeldatum. Ik moest eerst m'n oude abonnement opzeggen en de einddatum daarvan (24-04) dus opgeven als overstapdatum bij het bestellen van Tiscali.
Dat heb ik dus gedaan en daarbij het multipc modem (30,- euro) besteld.

Nu hopen dat het goed gaat. Zit nu al 4 dagen met een brakke Demon verbinding. :(

Ter info:

Op de Tiscali site staat steeds vermeld dat het opgeven van die overstapdatum eigenlijk alleen maar te maken heeft het betalen van 2 abonnementen wanneer je overstapt en je oude abonnement nog loopt. Het is dus technisch mogelijk om het signaal over te zetten wanneer je oude abonnement nog doorloopt.
Ik denk dus eigenlijk dat je beter een dag of twee eerder dan de einddatum van je oude contract kan doorgeven als overstap dag. Technisch zal het meer werk zijn om adsl volledig te herstellen op een gedeactiveerde lijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Mickman op 24-03-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:43:
[...]

Ik heb inmiddels de "HandyTone 486 VoIP Gateway [HT486-ATA]" besteld (wordt morgen bezorgd).

Het zal nog wel even duren voordat ik de spullen van Tiscali ook binnen zal hebben en kan gaan testen. We zullen wel zien.
Is het niet veel goedkoper om een 2ehands telefooncentrale op de kop te tikken die twee buitenlijnen aankan? Op de ene buitenlijn sluit je KPN analoog aan en op de ander Tiscali analoog die uit het multi pc modem komt?
Of zie ik iets over het hoofd?

Ander vraagje: Kan iemand bevestigen dat KPN toestaat dat je een Belbudget abbo naast het Tiscali special hebt? Of ben je toch verplicht om een basis abbo te hebben. Ik kan er niks over terugvinden op de site van Tiscali. In dit topic is het al wel meerdere keren gezegd dat het kan, maar is er iemand die deze situatie thuis zo heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb vandaag m'n ISDN naar analoog om laten zetten en ik denk dat ik dit abonnement zo ga aanvragen. Ik heb nu @Home Breedband, betaal dus bijna twintig euro meer per maand dan bij Tiscali, en daarbij komt ook nog eens dat er volgens mij bij ons in de buurt een gruwelijk aso downloader zit, want ik haal met m'n breedband met mazzel 280k down en 35k up...
Hoe zit het eigenlijk met dat verhaal met afstand tot de centrale? Geldt dat ook voor Tiscali, of is dat alleen het KPN-netwerk?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Greenman2 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:09:
Ander vraagje: Kan iemand bevestigen dat KPN toestaat dat je een Belbudget abbo naast het Tiscali special hebt? Of ben je toch verplicht om een basis abbo te hebben. Ik kan er niks over terugvinden op de site van Tiscali. In dit topic is het al wel meerdere keren gezegd dat het kan, maar is er iemand die deze situatie thuis zo heeft?
Ik heb 3 weken geleden een vaste lijn met BelBudget opgeleverd gekregen en daarna dit Tiscali special abonnement besteld. Zojuist kreeg ik een email dat volgende week de oplevering van dit abo is. Geen probleem dus, maar waarom denk jij dat dit eventueel problemen geeft? Een KPN BelBasis heb je echt niet nodig hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
DJTimo schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:33:
[...]
Ik heb 3 weken geleden een vaste lijn met BelBudget opgeleverd gekregen en daarna dit Tiscali special abonnement besteld. Zojuist kreeg ik een email dat volgende week de oplevering van dit abo is. Geen probleem dus, maar waarom denk jij dat dit eventueel problemen geeft? Een KPN BelBasis heb je echt niet nodig hoor! :)
Dat dacht ik ook, ik wilde het even zeker weten. Tiscali vermeld dit nergens bij Telefonie basis, terwijl de besparing van +/- 9 euro nagenoeg hetzelfde is als bij Telefonie totaal. Ze hebben natuurlijk liever dat je helemaal overstapt, en noemen het daarom niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Greenman2 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:09:
[...]

Is het niet veel goedkoper om een 2ehands telefooncentrale op de kop te tikken die twee buitenlijnen aankan? Op de ene buitenlijn sluit je KPN analoog aan en op de ander Tiscali analoog die uit het multi pc modem komt?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb dat ook gedacht en alvast via een vd veilingsites voor 30 euro een tiptel 2.8 centrale op de kop getikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dect toestellen te gebruiken zijn met de nieuwe ADSL - special van Tiscali??

Ik was namelijk gealarmeerd door een bericht in een ander forum (overigens misschien wel een oudje 12-2004) nl:

http://www.bellen.com/for...t_met_bellen_via_internet

Henk JS
5-12-2004 02:58
--------------------------------------------------------------------------------
Ben ook gestart met telefoneren via ADSL, althans dat heb ik geprobeerd. Na een hoop moeilijkheden eindelijk gelukt maar... alleen met het eenvoudige toestel wat wordt megeleverd. Dit is een Profoontoestel met een geheugen. Ik heb zelf een set van vier DECT Profoontoestellen en daarop werkt het volgens de helpdesk, die moeilijk te bereiken is, waarschijnlijk niet. Kreeg het advies om het telefonie-modem en de telefoon maar op E-bay te koop aan te bieden. De € 19,50 administratiekosten ben ik zo wie zo kwijt. Slechte service bij Tiscali dus. Heeft iemand ook een dergelijke ervaring gehad. Is het mogelijk om toch een DECT telefoon te gtebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Miglow schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:23:
[...]

Ik heb dat ook gedacht en alvast via een vd veilingsites voor 30 euro een tiptel 2.8 centrale op de kop getikt :)
En wanneer weet je of het werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greenman2 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:32:
[...]

Waarom zou het niet werken? De modem vormt het om tot een analoog telefoonsignaal en gooit het via de FXS-uitgang naar je analoge telefoontoestel. Je hangt er nu alleen een telefooncentrale tussen die PSTN en FXS aan elkaar knoopt.
Zie niet in waarom het niet zou werken. Ziet er uit als een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 17:33:
Weet iemand of dect toestellen te gebruiken zijn met de nieuwe ADSL - special van Tiscali??

Ik was namelijk gealarmeerd door een bericht in een ander forum (overigens misschien wel een oudje 12-2004) nl:

http://www.bellen.com/for...t_met_bellen_via_internet

Henk JS
5-12-2004 02:58
--------------------------------------------------------------------------------
Ben ook gestart met telefoneren via ADSL, althans dat heb ik geprobeerd. Na een hoop moeilijkheden eindelijk gelukt maar... alleen met het eenvoudige toestel wat wordt megeleverd. Dit is een Profoontoestel met een geheugen. Ik heb zelf een set van vier DECT Profoontoestellen en daarop werkt het volgens de helpdesk, die moeilijk te bereiken is, waarschijnlijk niet. Kreeg het advies om het telefonie-modem en de telefoon maar op E-bay te koop aan te bieden. De € 19,50 administratiekosten ben ik zo wie zo kwijt. Slechte service bij Tiscali dus. Heeft iemand ook een dergelijke ervaring gehad. Is het mogelijk om toch een DECT telefoon te gtebruiken?
Elke vorm van 'bellen via internet' is weer anders. En elke FXS poort (telefonie aansluiting op een appaaraat voor een toestel) is weer anders een beetje zegmaar. Ik heb het vermoeden dat het eerder bij profoon te zoeken is. Zijn meer (gruwel) verhalen over profoon toestellen op een telefoonlijn icm een DSL splitter. (dus op normale telefoonlijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Mmm... Interessant topic. Ik bezit nu de Lite verbinding van XS4ALL. Maar wanneer ik voor hetzelfde geld een 4096/640 verbinding kan krijgen, ipv. van een 1600/512, en dan ook nog eens gratis kan bellen, ga ik liever daarvoor. Mijn vader belt ook nogal wat, dus dat is ook wel handig. En voor 10 euro meer heb je een 6016/736 verbinding. Omgerekend zo een 700 kilobyte down. Vergleken met mijn verbinding nu (160 down) is dat een heel verschil.

Alleen hoe zit het met ISDN? En alle abbonementen sneller dan 1024 hebben altijd telefonie. Dat vindt ik niet zo leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 25-03-2005 23:29 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BMRS schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:26:
Mmm... Interessant topic. Ik bezit nu de Lite verbinding van XS4ALL. Maar wanneer ik voor hetzelfde geld een 4096/640 verbinding kan krijgen, ipv. van een 1600/512, en dan ook nog eens gratis kan bellen, ga ik liever daarvoor. Mijn vader belt ook nogal wat, dus dat is ook wel handig. En voor 10 euro meer heb je een 6016/736 verbinding. Omgerekend zo een 700 kilobyte down. Vergleken met mijn verbinding nu (160 down) is dat een heel verschil.

Alleen hoe zit het met ISDN? En alle abbonementen sneller dan 1024 hebben altijd telefonie. Dat vindt ik niet zo leuk.
Telefonie hoef je niet te gebruiken toch? Is toch een kostenloze toevoeging op je abonnement.

Je hebt nu een 1600Kbps verbinding waar je aangeeft dat het 160KByte/s down is. Hoe kom je dan er dan bij dat 6016Kbps down 700KByte/s is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Naar de Tiscali homepageTiscali TelefonieMet Tiscali Telefonie bel je GRATIS naar vaste telefoonnummers in Nederland* en voordelig naar mobiele en internationale telefoonnummers via je ADSL-verbinding. Tiscali Telefonie wordt standaard geleverd bij de ADSL-abonnementen Smart met Telefonie, Family met Telefonie, Live! met Telefonie en Special met Telefonie. Nadat je ADSL-verbinding is geactiveerd hoef je je alleen nog maar via deze internetsite aan te melden voor Tiscali Telefonie. Voordelig én eenvoudig!

Tiscali Telefonie BasisTiscali Telefonie naast je huidige vaste telefoonaansluitingGratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland*Behoud je huidige nummer én kies een nieuw nummer van TiscaliGeen eenmalige kostenGeen extra abonnementskosten per maandStap later over naar Tiscali Telefonie Totaal en bespaar nog meer!

Tiscali Telefonie TotaalTiscali Telefonie in plaats van je huidige vaste telefoonaansluitingGratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland *Neem je huidige nummer mee én kies een nieuw nummer erbijEenmalige kosten van € 29,95Bespaar bijna € 100,- per jaar ten opzichte van KPN BelBasis

**Geen extra abonnementskosten per maand
** Opzeggen van KPN BelBasis bespaart € 18,16 p.m.. In plaats daarvan berekent KPN € 9,95 p.m. netwerkkosten door via Tiscali.Meer informatie

* ) M.u.v. betaalde servicenummers en o.b.v. een Fair Use Policy
BRON: Tiscali Telefonie website.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 26-03-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien is het zo meer leesbaar en overzichtelijk. Waarom je niet alleen een link plaatst vraag ik mij nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:31:
Ik heb vandaag m'n ISDN naar analoog om laten zetten en ik denk dat ik dit abonnement zo ga aanvragen. Ik heb nu @Home Breedband, betaal dus bijna twintig euro meer per maand dan bij Tiscali, en daarbij komt ook nog eens dat er volgens mij bij ons in de buurt een gruwelijk aso downloader zit, want ik haal met m'n breedband met mazzel 280k down en 35k up...
Hoe zit het eigenlijk met dat verhaal met afstand tot de centrale? Geldt dat ook voor Tiscali, of is dat alleen het KPN-netwerk?
hoeveel kostte je dat omzetten van isdn naar analoog en hoelang duurde dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook nog een@Homebreedband abonnement, heb dat al een aantal jaren.
Opzegtermijn is na een jaar 1 maand, als ik nu opzeg in maart nog wanneer is mijn abonnement dan afgelopen?
1 april of een maand later?
Man bij athome zij namelijk 1 april maar wat bedoelen ze dan met één maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multi PC modem voor bestaande Tiscali abonnees ook 30 euro

Ik had al Tiscali family met het eenvoudige ethernet modem (Zyxel Prestige 650R-31).

Was al een tijdje aan het zoeken naar een nieuw modem geschikt voor telefonie (of extra kastjes), maar dat was prijzig.

Heb me zojuist me aangemeld voor de telefonie, hierbij krijg je als bestaande abonnee ook de optie om voor 30 euro het multi PC modem te bestellen (of voor 70 euro draadloos, 100 euro uitgebreid draadloos).
Nette/goede service van Tiscali !, 30 euro vind ik niet veel voor een nieuw multi PC modem.

Zal een paar weekjes duren voor het modem binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
Greenman2 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:32:
[...]

Als het goed is word 21-04 mijn verbinding opgeleverd, ik hang van tevoren alles al klaar, dus ergens rond die tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

Miglow schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:08:
[...]

Als het goed is word 21-04 mijn verbinding opgeleverd, ik hang van tevoren alles al klaar, dus ergens rond die tijd :Y)
die van mij 26-04, dat wordt spannend. Ik vind Tiscali wel lekker snel met updates geven op de aanvraag, via de site zie je dat het supersnel is gegaan. Ik maak nog een klein verslag van hoe alles is verlopen

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
bjck schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 08:33:
[...]

Telefonie hoef je niet te gebruiken toch? Is toch een kostenloze toevoeging op je abonnement.

Je hebt nu een 1600Kbps verbinding waar je aangeeft dat het 160KByte/s down is. Hoe kom je dan er dan bij dat 6016Kbps down 700KByte/s is?
Mmzzz... Nou, 6016/8=756. Dus ik dacht dat je er wel ongeveer 56 van af kan tellen, dan kom je op 700 uit. Trouwens, mijn 1600 nu komt ook wel eens rond de 170/175.

Okee, dus dan zou ik bv. voor mezelf die telefonie kunnen gebruiken. Heeft ons pap, de fax, mijn server (x2) ook nog aparte lijnen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:10:
[...]

hoeveel kostte je dat omzetten van isdn naar analoog en hoelang duurde dat?
Vijfenzeventig pieken (euro dus) en acht werkdagen.
Ja, veel geld, vind ik ook, maar als je ziet dat ik van 26 euro abonnementsgeld per maand naar 10 ga en van een euro of tien aan lokale belkosten naar niks, en daarbij voor internet 20 euro per maand minder ga betalen, vond ik het wel de moeite waard.
Mocht je het te veel vinden, je kunt ook van ISDN2 naar ISDN1, kost 30 euro en scheelt je iets van 6 euro in de maand aan abonnementskosten. Je levert dan 1 fysieke lijn en twee telefoonnummers in.

[ Voor 5% gewijzigd door Bra-Jo op 26-03-2005 20:19 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:19:
[...]

Vijfenzeventig pieken (euro dus) en acht werkdagen.
Ja, veel geld, vind ik ook, maar als je ziet dat ik van 26 euro abonnementsgeld per maand naar 10 ga en van een euro of tien aan lokale belkosten naar niks, en daarbij voor internet 20 euro per maand minder ga betalen, vond ik het wel de moeite waard.
Mocht je het te veel vinden, je kunt ook van ISDN2 naar ISDN1, kost 30 euro en scheelt je iets van 6 euro in de maand aan abonnementskosten. Je levert dan 1 fysieke lijn en twee telefoonnummers in.
Dus je moet perse van ISDN naar analoog omzetten? Want dan valt Tiscali zowieso al af, denk ik.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BMRS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:53:
[...]

Dus je moet perse van ISDN naar analoog omzetten? Want dan valt Tiscali zowieso al af, denk ik.
Dat zie ik nu echt nergens staan dat je perse je vaste lijn moet omzetten naar analoog. Kan ook prima icm ISDN (1 & 2) natuurlijk. Wordt bij de aanvraag van DSL toch ook netjes gevraagd welk lijntype je nu hebt ivm DSL aansluittype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:21:
Heb nu ook nog een@Homebreedband abonnement, heb dat al een aantal jaren.
Opzegtermijn is na een jaar 1 maand, als ik nu opzeg in maart nog wanneer is mijn abonnement dan afgelopen?
1 april of een maand later?
Man bij athome zij namelijk 1 april maar wat bedoelen ze dan met één maand?
Opzegtermijn is het aantal dagen na het opzeggen dat je aangesloten blijft en betaald. Het wordt volgens mij niet met kalendermaanden gewerkt. Maar misschien dat @home zoiets hanteerd dat je deze maand opzegd en dat de opzegtermijn begint bij de eerst volgende maand. Dat zou betekenen dat 1 mei de boel helemaal afgezegd is. Maar ik vraag me af of ze zo werken.

Bij Demon hanteren ze na het eerste jaar ook 1 maand opzegtermijn. Omdat ik me ook zat af te vragen hoe ze die maand bedoelden heb ik even gebeld. (@home even bellen dus)
Bij demon ging de maand in zodra ik had opgezegd. Ik heb 24-03 opgezegd en de opzegtermijn loopt dus tot en met 24-4. Dan zou Tiscali de boel over moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Heb net mijn doe-het-zelf-pakket binnen. Zit er een gewoon standaard modem in, met de mededeling dat de wireless multi-pc modems uitverkocht zijn. Hij zal later opgestuurd worden. Dat vind ik toch wel slordig, zeker als je een speciale actie hebt lopen. Heb nog geen schriftelijke bevestiging van de opleverdatum en heb dus ook nog mijn oude provider (demon) niet opgezegd.

Even een vraagje over de snelheden bij tiscali. Dit zijn toch netto snelheden, meen me te herinerren dat ze compenseren voor de overhead?

Ik bedoel daarmee het volgende:
Demon 2048: theoretisch 256KB/s in de praktijk is dat 220KB/s
Tiscalie 4096: theoretisch 512KB/s in de praktijk 512KB/s (omdat ze compenseren voor de overhead, je hebt feitelijk een snellere verbinding.)

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 27-03-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Als je ff terugleest naar deze reply, zie je dat dat niet zo is. Verwijderd in "Tiscali ADSL + Telefonie"

Lijkt me ook sterk dat ze dat zouden doen. Ik heb het nergens zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Waslijn schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:17:
Heb net mijn doe-het-zelf-pakket binnen. Zit er een gewoon standaard modem in, met de mededeling dat de wireless multi-pc modems uitverkocht zijn. Hij zal later opgestuurd worden. Dat vind ik toch wel slordig, zeker als je een speciale actie hebt lopen. Heb nog geen schriftelijke bevestiging van de opleverdatum en heb dus ook nog mijn oude provider (demon) niet opgezegd.

Even een vraagje over de snelheden bij tiscali. Dit zijn toch netto snelheden, meen me te herinerren dat ze compenseren voor de overhead?

Ik bedoel daarmee het volgende:
Demon 2048: theoretisch 256KB/s in de praktijk is dat 220KB/s
Tiscalie 4096: theoretisch 512KB/s in de praktijk 512KB/s (omdat ze compenseren voor de overhead, je hebt feitelijk een snellere verbinding.)
Beter wel een modem dan geen modem en moeten wachten kan je ook denken ;)
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:52:

[...]

4096Kbit is dus in praktijk geleverd als 4480Kbit, compensatie is er wel degelijk op die manier tov andere aanbieders.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 27-03-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat tsicali geen apparaat levert met pstn loopthrough, ben ik druk op zoek gegaan naar een methode om van 2 analoge lijnen naar 1 toestel te gaan.
Het enige wat ik kon vinden waarbij ook de nummerweergave zou moeten werken:
http://www.artech.com.tw
een 2 line switch
Maar kennelijk alleen verkrijgbaar in Azie! :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic door gelezen maar ik heb toch nog een aantal vragen mbt de aanbieding. Ik hoop dat iemand me de antwoorden kan geven:

1. De prijs na het eerste jaar is EUR 39,95?

2. Het gratis Ethernet modem, kan ik daar meerede PC's op aansluiten met een HUB? Is het gewoon een modem met NAT maar dan met één ethernet port? Net zoals de alcatel's?

3. Hoe betrouwbaar is de telefonie? Waarom raadt Tiscali aan om eerst basis te nemen en nog niet je KPN lijn op te zeggen? Hoe werkt het eigenlijk? VoIP totaan een gateway van Tiscali ofzo?
Werkt het al bij iemand? Zit je ook met wat vertraging net zoals bij Skype?

4. Een kennis kan bij Demon en bij KPN maar een snelheid krijg tot 512. Hij woont ver van de centrale af. Bij Tisacali staat er op de site dat 4096 gewoon bij hem beschikbaar is. Klopt dat wel? Het gaat toch via dezelfde infrastructuur?

OK dat waren ze. Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ik heb nu Demon 512/256 en ik wil wel bij hun gaan i-netten. Maar wil echt niet zonder internet te komen te zitten. :)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?!

Demon af laten sluiten per 1 Mei en Tiscalli laten ingaan per 1 Mei?!
Of moet je weer een tussen pauze er tussen laten? Want dit is wel erg lekker :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:47:
Ik heb dit topic door gelezen maar ik heb toch nog een aantal vragen mbt de aanbieding. Ik hoop dat iemand me de antwoorden kan geven:

1. De prijs na het eerste jaar is EUR 39,95?
Dat zie ik nergens staan.
2. Het gratis Ethernet modem, kan ik daar meerede PC's op aansluiten met een HUB? Is het gewoon een modem met NAT maar dan met één ethernet port? Net zoals de alcatel's?
Eigenlijk een modem router met één ethernet poort inderdaad. Prima bruikbaar met hub of switch net als bij de Alcatel inderdaad.
3. Hoe betrouwbaar is de telefonie? Waarom raadt Tiscali aan om eerst basis te nemen en nog niet je KPN lijn op te zeggen? Hoe werkt het eigenlijk? VoIP totaan een gateway van Tiscali ofzo?
Werkt het al bij iemand? Zit je ook met wat vertraging net zoals bij Skype?
Eerste ervaringen komen vanzelf lijkt me hier.
4. Een kennis kan bij Demon en bij KPN maar een snelheid krijg tot 512. Hij woont ver van de centrale af. Bij Tisacali staat er op de site dat 4096 gewoon bij hem beschikbaar is. Klopt dat wel? Het gaat toch via dezelfde infrastructuur?
Koperlijn is natuurlijk dezelfde. Alleen de apparatuur in de centrale is per netwerk gescheiden verder en anders. Eigen aparte netwerken naar andere knooppunten en naar ISP's hebben de DSL-netwerk providers (telco's) zoals BBned, KPN-dsl, Tiscali en Versatel.

DSL is een techniek die een beperking kent door lengte (en kwaliteit) van de koperlijn tussen modem en apparatuur in de centrale.

Nu heeft BBned & KPN-dsl in de postcode controle deze lengte meegenomen en zet daarom per postcode+huisnummer zo een maximum vooraf aan de lijnsnelheid. Nu speelt ook kwaliteit van een koperlijn mee zo kan een lijn van 3500 meter soms beter functioneren dan een ander van zeg 1500 meter in de praktijk. Ook is de werkelijke lengte van de koperlijn vaak anders (langer) dan de schatting in een postcode database.

Zo kan het dus voorkomen dat een lijn in een postcodecontrole bijvoorbeeld 2600 meter is, en alles bestelbaar is qua producten, in de praktijk 3500 meter zijn. En een ander adres 3400 meter in de postcodecontrole misschien dezelfde lengte hebben van 3500 meter en 'alleen' 512kbit bestelbaar.

Het heeft voor- en nadelen natuurlijk deze manier van limiteren vooraf. Je hebt wel een grotere kans dat je mogelijk die snelheid niet kan halen.

Maar je weet het immers nooit vooraf precies.
OK dat waren ze. Bvd!
Geen bedankjes, is niet gepast en nodig @ GOT :)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:00:
Kijk ik heb nu Demon 512/256 en ik wil wel bij hun gaan i-netten. Maar wil echt niet zonder internet te komen te zitten. :)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?!

Demon af laten sluiten per 1 Mei en Tiscalli laten ingaan per 1 Mei?!
Of moet je weer een tussen pauze er tussen laten? Want dit is wel erg lekker :9~ !
Persoonlijk ben ik meer van de zekerheid inbouwen. Een week dubbel zou ik inplannen voor het geval dat. En ook pas opzeggen als ik bevestiging heb van de aansluiting en datum.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 27-03-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar misschien een domme vraag......je kan toch maar adsl 1 keer aanvragen op 1 telefoonlijn :? Dan zouden ze dus weigeren...of is dat helemaal veranderd?

Zelf twijfel ik nog erg, mede voor de kwaliteit van de telefonie.....het is wel voor mijn ouders en die hebben geen zin in gekloot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Tiscali staan er op de pagina wat prijzen van installatie pakketten. Daar staat een tabel bij als Tisacali je netwerk provider is en als KPN dat is. Bij KPN moet je wel de aansluitkosten betalen bij Tiscali niet. Hoe zit dit precies? Ik heb nu ADSL via Wanadoo over het KPN netwerk. Moet ik dan de aansluitkosten wel betalen? Tiscali heeft toch ook niet echt een eigen netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:57:
Op de site van Tiscali staan er op de pagina wat prijzen van installatie pakketten. Daar staat een tabel bij als Tisacali je netwerk provider is en als KPN dat is. Bij KPN moet je wel de aansluitkosten betalen bij Tiscali niet. Hoe zit dit precies? Ik heb nu ADSL via Wanadoo over het KPN netwerk. Moet ik dan de aansluitkosten wel betalen? Tiscali heeft toch ook niet echt een eigen netwerk?
Jewel, ze hebben wel een eigen netwerk. Geloof het voormalige Babyxl ofzo :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:54:
Maar misschien een domme vraag......je kan toch maar adsl 1 keer aanvragen op 1 telefoonlijn :? Dan zouden ze dus weigeren...of is dat helemaal veranderd?

Zelf twijfel ik nog erg, mede voor de kwaliteit van de telefonie.....het is wel voor mijn ouders en die hebben geen zin in gekloot :X
Je kan tegenwoordig overstappen van DSL-netwerk zonder eerst de lijn vrij hoeft te zijn. Eigenlijk wordt nieuwe gewoon ingeprikt en oude gelijk losgehaald zegmaar. Twee gaat inderdaad niet ;)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:02:
[...]

Jewel, ze hebben wel een eigen netwerk. Geloof het voormalige Babyxl ofzo :) ?
En waar geen dekking is van het eigen netwerk wordt DSL via het KPN-DSL netwerk aangeboden. Dit zie je vanzelf als je postcode controle doet wat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik dat die evrandering nog alleen maar was bij KPN lijnen :) ...maar nu overal doorgebroken dus :Y) (dat is fijn); vroeger was het ook nogal aso :r !

Maar ik twijfel nogal over de telefonie :/ kan iemand mijn zorgen wegnemen....met een goede onderbouwing >:) ?!

Daarnaast meld je lief modje :+ dat je wel het beste een week overlapping kan nemen en niet 2 keer adsl op 1 lijn kan. Maar als ik een week langer demon nog heb en ook al Tiscalli...dan gaat er dus eentje eruit knallen ofniet?!

Want wat geetf hun het recht om mijn demon al af te sluiten :*) ....?! dan moeten zij die keuze dus gaan maken.....ben benieuwd hoe ze dat doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:12:
Ok, ik dat die evrandering nog alleen maar was bij KPN lijnen :) ...maar nu overal doorgebroken dus :Y) (dat is fijn); vroeger was het ook nogal aso :r !

Maar ik twijfel nogal over de telefonie :/ kan iemand mijn zorgen wegnemen....met een goede onderbouwing >:) ?!

Daarnaast meld je lief modje :+ dat je wel het beste een week overlapping kan nemen en niet 2 keer adsl op 1 lijn kan. Maar als ik een week langer demon nog heb en ook al Tiscalli...dan gaat er dus eentje eruit knallen ofniet?!

Want wat geetf hun het recht om mijn demon al af te sluiten :*) ....?! dan moeten zij die keuze dus gaan maken.....ben benieuwd hoe ze dat doen 8)
Telefonie kan je er gewoon bij nemen in eerste instantie (toch gratis immers). Je hoeft niet persé gelijk je KPN aansluiting/nummer over te zetten. Kan later ook nog natuurlijk.

Je kunt niet van twee partijen een dienst krijgen natuurlijk tegelijk. Maar als jou lijn van netwerk wordt verwisseld om welke reden dan ook een dagje later heb je nog i-net zegmaar is mijn theorie. Belangrijker met zo'n overstap is dat je eerst bevestiging krijgt van je nieuwe ISP over de overstap en dan pas je opzegging doet bij de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:20:
[...]

Telefonie kan je er gewoon bij nemen in eerste instantie (toch gratis immers). Je hoeft niet persé gelijk je KPN aansluiting/nummer over te zetten. Kan later ook nog natuurlijk.

Je kunt niet van twee partijen een dienst krijgen natuurlijk tegelijk. Maar als jou lijn van netwerk wordt verwisseld om welke reden dan ook een dagje later heb je nog i-net zegmaar is mijn theorie. Belangrijker met zo'n overstap is dat je eerst bevestiging krijgt van je nieuwe ISP over de overstap en dan pas je opzegging doet bij de andere.
Ja, maar nu heb ik een abo'tje van 512/256 voor 19.95euro...en om me pa weer wat te overtuigen heb ik juist telefonie gebruikt :+ :*)

Maar je kan lijkt me dus ook gewoon kpn telefonie laten draaien thuis...en dan gewoon voor mezelf bijvoorbeeld telefonie van tiscalli gebruiken ofniet :) ?!

Maar idd....neem ik wel overlapping. Had ik ook gedaan toen ik van @home naar demon ging :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik ben voorstander van overlappen persoonlijk. Maar dat is voor iedereen anders omdat je toch iets betaalt voor die periode wat je niet ontvangt. Telefonie kan je gewoon naast elkaar gebuirken. Of je belt uitgaand natuurlijk gratis via Tiscali en voor inkomend houd je nog (even) KPN er gewoon naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:36:
Ik ben voorstander van overlappen persoonlijk. Maar dat is voor iedereen anders omdat je toch iets betaalt voor die periode wat je niet ontvangt. Telefonie kan je gewoon naast elkaar gebuirken. Of je belt uitgaand natuurlijk gratis via Tiscali en voor inkomend houd je nog (even) KPN er gewoon naast.
Dankje voor de informatie idd :) Nu nog afwegen om het te doen :) Zit hier op Tiscalli-netwerk dan wel zag ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:41:
[...]

Dankje voor de informatie idd :) Nu nog afwegen om het te doen :) Zit hier op Tiscalli-netwerk dan wel zag ik O-)
Dat zou je nu via Demon ook wel eens kunnen zitten al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:47:
[...]

Dat zou je nu via Demon ook wel eens kunnen zitten al :X
BBNED zat ik via hun. En dat is nog apart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Voor degene die al Tiscali special hebben: Hoeveel tijd zat er bij jullie tussen de bevestigings brief en de brief met de opleveringsdatum?
Ik heb vorige week de bevestiging gehad en ik hoop voor 1 april nog mijn abbo op te kunnen zeggen bij @home. Maar ik wil natuurlijk wel graag weten dat ik Tiscali op tijd krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Ik ben een ANIMO CHECK begonnen voor de AX520 2-line switch, op www.inkoopacties.net. Ik heb geen idee of ik dat hier mag noemen? Mijn excuses als dat niet het geval is.
Maar dat ding lost dus het probleem op voor het hebben van 2 "net"lijnen (KPN & VoIP). Als we gezamenlijk inkopen, dan wordt ie dus een stuk goedkoper. Kijk voor meer info op:

http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb

[ Voor 6% gewijzigd door ArnieNFW op 28-03-2005 12:19 . Reden: duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed plan die animo check.

Ik kwam er alleen niet achter of dit apparaat ook nummerweergave mogelijk maakt (op het toestel).
Overigens het is in Frankrijk wel te koop onder de namen bitelbox en boxtoo.
60 euro exclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:30:Ik kwam er alleen niet achter of dit apparaat ook nummerweergave mogelijk maakt (op het toestel).
Overigens het is in Frankrijk wel te koop onder de namen bitelbox en boxtoo.
60 euro exclusief verzendkosten.
Heb me een paar uur suf gegoogled, maar de Franse items niet gevonden. Ik zal navragen hoe het zit met de nummerweergave. Antwoorden gaan in het Inkoopacties-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit idd :) ; zo maar eens mijn ouders overhalen :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.cazenave.fr/freebox/index.htm

Hier bijvoorbeeld. Op diverse franse discussiefora is het een issue.
Veel meer weet ik niet want mijn frans is slecht.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.