Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Heheh zo moeilijk om mensen te overtuigen..
Verwijderd
Als je helemaal zou overstappen op tiscali telefonie met nummerportering kost je dat 29 euro zoveel...ben je van kpn af en van die kosten van 75 euro voor omzetten van isdn naar analoog en als je weer van tiscali afwilt na een jaar zijn er vast wel weer andere aanbieders met gratis telefonie die dan die kale lijn van kpn ook overnemen en je dus ook voor dat lage bedrag van de 9 euro zoveel die koperedraden huurt in feite.Brabo-Joossie schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:19:
[...]
Vijfenzeventig pieken (euro dus) en acht werkdagen.
Ja, veel geld, vind ik ook, maar als je ziet dat ik van 26 euro abonnementsgeld per maand naar 10 ga en van een euro of tien aan lokale belkosten naar niks, en daarbij voor internet 20 euro per maand minder ga betalen, vond ik het wel de moeite waard.
Mocht je het te veel vinden, je kunt ook van ISDN2 naar ISDN1, kost 30 euro en scheelt je iets van 6 euro in de maand aan abonnementskosten. Je levert dan 1 fysieke lijn en twee telefoonnummers in.
Ben je toch goedkoper uit dan met die 75 euro voor transporteren naar analoog toch?
Dit is ook een leuke zin: dit zegt dat als er electriciteit panne is (dus: spanning weg), hij dan terugvalt naar de KPN (France Telecom). Vraag me dan wel af of die op ingang 1 of 2 zit...Fonctionnement dégradé : en cas de panne électrique, seule la ligne France Télécom est opérationnelle et ceci dans les deux sens. Ce mode permet de pouvoir téléphoner alors qu'il y a une panne de secteur.
Verwijderd
Nee, hoeft niet.BMRS schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:53:
[...]
Dus je moet perse van ISDN naar analoog omzetten? Want dan valt Tiscali zowieso al af, denk ik.
Als je gewoon isdn wil houden kan je met isdn moden van tiscali gewoon buiten de adsl isdn blijven gebruiken.
Als je telefonie helemaal via tiscali wil laten verlopen met nummerportering enzo kan dat ook als je nu isdn hebt.
Bij het aanmelden meld je dan dat je nu isdn hebt en tiscali regelt dan later als je telefonie via hun wilt laten lopen alles verder, jij hoeft niets te doen dan, krijg je gewoon die die 9 euro zoveel die je gaat betalen via tiscali en je hebt dan het modem wat geschikt is voor isdn, technisch regelt tiscali dat dan verder en heb je helemaal niet meer met kpn te maken en ben je mooi van die 75 euro af die je anders zou moeten betalen voor het overzetten van isdn naar analoog.
Komt mij prima uit zo.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:34 ]
Klopt, maar ik wil graag toch nog een lijntje van KPN hebben liggen voor het geval Tiscali ooit (om wat voor reden dan ook) uit de lucht zou zijn. Dit omdat ik voor m'n werk af en toe toegang moet hebben tot onze apparatuur op de zaak, en ik kan het niet verantwoorden dat ik onze klanten niet kan helpen omdat ADSL er uit ligt... Da's eigenlijk de enige reden waarom ik het zo gedaan heb.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:30:
[...]
Als je helemaal zou overstappen op tiscali telefonie met nummerportering kost je dat 29 euro zoveel...ben je van kpn af en van die kosten van 75 euro voor omzetten van isdn naar analoog en als je weer van tiscali afwilt na een jaar zijn er vast wel weer andere aanbieders met gratis telefonie die dan die kale lijn van kpn ook overnemen en je dus ook voor dat lage bedrag van de 9 euro zoveel die koperedraden huurt in feite.
Ben je toch goedkoper uit dan met die 75 euro voor transporteren naar analoog toch?
Nomen nescio
Verwijderd
Verwijderd
Oké, je hebt er een goede reden voor zie ik.Brabo-Joossie schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:29:
[...]
Klopt, maar ik wil graag toch nog een lijntje van KPN hebben liggen voor het geval Tiscali ooit (om wat voor reden dan ook) uit de lucht zou zijn. Dit omdat ik voor m'n werk af en toe toegang moet hebben tot onze apparatuur op de zaak, en ik kan het niet verantwoorden dat ik onze klanten niet kan helpen omdat ADSL er uit ligt... Da's eigenlijk de enige reden waarom ik het zo gedaan heb.
Voor mij is dat niet belangrijk, heb dan altijd nog mobiel, die van 500 belminuten samenbellen, kan ik voor 2,50 euro per maand 500 belminuten bellen naar vaste telefonie dus voor mij is de keus snel gemaakt en die telefonie via internet wordt het toch voor de toekomst en ze zouden er heus niet aan beginnen als het niet zou werken.
Over een jaar als ik al bij tiscali weg zou willen dan zijn er weer genoeg andere aanbieders op de markt, weet ik nu al zeker, want het wordt allemaal alleen nog maar veel sneller dat internet heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen
Hierbij bedoel ik dus alleen het ontvangen van telefoontjes (oproepen) en niet het bellen.
Verwijderd
Volgens mij gaat telefoneren via de Livebox niet als VOIP maar is dit gewoon het in bulk inkopen van belminuten door Wanadoo bij KPN. Telefoneren gaat dus over KPN-lijn. Dacht dat ik laatst ergens las dat Wanadoo halverwege het jaar met telefoneren via eigen netwerk gaat beginnen. Met Versatel bel je trouwens ook over KPN. Bij beide kan je niet je KPN-abbo opzeggen. Dit is dus de reden waarom.F-X schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:32:
Als ik kijk naar de Livebox van Wanadoo dan ontvang je de oproepen van je kpn en wanadoo tel. nr. (vrienden van mij hebben nl dat ding) Maar je belt dan gewoon met je Wanadoo nr. Waarom zou dat anders zijn bij een tiscali modem? Want bij de Livebox staat niet specifiek vermeld dat die het kpn nr ook gewoon 'doorgeeft'.
Hierbij bedoel ik dus alleen het ontvangen van telefoontjes (oproepen) en niet het bellen.
Het is anders is bij het tiscali modem omdat die geen PSTN-Loopthrough heeft maar allen aansluiting voor VOIP.
Skype is software wat gebruik maakt van HTTP. Je draait dit op de computer en het modem werkt alleen als doorgeef luik.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:41:
Weet iemand of je via het modem van Tiscalie ook gebruik kunt maken van SKYPE met je eigen telefoon. Het modem heeft tenslotte 2 telefoon-poorten en maakt volgens mij gebruik van dezelfde protcollen... of zit ik fout.
Goed idee!!ArnieNFW schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:18:
Ik ben een ANIMO CHECK begonnen voor de AX520 2-line switch, op www.inkoopacties.net. Ik heb geen idee of ik dat hier mag noemen? Mijn excuses als dat niet het geval is.
Maar dat ding lost dus het probleem op voor het hebben van 2 "net"lijnen (KPN & VoIP). Als we gezamenlijk inkopen, dan wordt ie dus een stuk goedkoper. Kijk voor meer info op:
http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb
Vraagje. Er staat dat je er een PSTN en een VoIP lijn op kan aansluiten. Maar het signaal vanuit het modem is geen VoIP maar gewoon analoog. Anders zou je er geen gewone telefoon op aan kunnen sluiten. Eigenlijk is het dus twee keer POTS. Of zit ik helemaal verkeerd?
Verwijderd
Hoe maak je hier in de praktijk gebruik van (hoe geef je dit aan in skype en het modem van tiscali). Ik bel nog wel eens naar de andere kant van de wereld met Skype, maar via een gewone telefoon is dit natuurlijk toch wat makkelijker dan via zo'n headset. Voor het binnenland blijft Tiscali natuurlijk perfect.Mickman schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:02:
[...]
Skype is software wat gebruik maakt van HTTP. Je draait dit op de computer en het modem werkt alleen als doorgeef luik.
Volgens mij ondersteund Skype het SIP-protocol niet, en kan er alleen via HTTP gebeld worden. Ik neem dus aan dat Skype niet kan samenwerken met een VoIP-Modem.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:10:
[...]
Hoe maak je hier in de praktijk gebruik van (hoe geef je dit aan in skype en het modem van tiscali). Ik bel nog wel eens naar de andere kant van de wereld met Skype, maar via een gewone telefoon is dit natuurlijk toch wat makkelijker dan via zo'n headset. Voor het binnenland blijft Tiscali natuurlijk perfect.
Of is het gewoon handiger of een nieuwe modem/Router te kopen. Ik zit dan nog te twijfelen tussen een Speeftouch 510i 4P of een 2200E. Wat zou het beste zijn?
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Bij Demon is het in principe ook bridged maar Ethernet over ATM werkt ook. Dat zou je dus ook kunnen proberen voor HCCnet.neggix schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:23:
Ik he sinds kort ADSL van HCCnet via Tiscali netwerk. Modem instellingen moest dus veranderd worden. Maar ik had hiervoor mijn modem getweaked en dus een hub ertussen gegooid. Nu met Bridge instellingen krijg ik dat niet meer voor elkaar? Iemand enig idee hoe dit nog wel kan?
Of is het gewoon handiger of een nieuwe modem/Router te kopen. Ik zit dan nog te twijfelen tussen een Speeftouch 510i 4P of een 2200E. Wat zou het beste zijn?
Trouwens, 2200 serie is volgens mij alleen router zonder modem faciliteiten.
Eerder in dit topic stond dat je met family er met meerdere gebruikers op mag, maar dit kan toch niet het prijsverschil van 10 euro uitmaken
Klopt. Kennelijk is dat ding ontworpen met dit idee op de achtergrond: pstn & voip (analoog). Maar zoals je ziet kan je er ook een vorm van "least cost routing" mee doen. En ook binnen pabx omgevingen gebruiken.Mickman schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:22:
[...]
Goed idee!!
Vraagje. Er staat dat je er een PSTN en een VoIP lijn op kan aansluiten. Maar het signaal vanuit het modem is geen VoIP maar gewoon analoog. Anders zou je er geen gewone telefoon op aan kunnen sluiten. Eigenlijk is het dus twee keer POTS. Of zit ik helemaal verkeerd?
De animo-check (http://inkoopactie.net/ia/6rm8rggb) staat nu op 11. Hij zal dus binnenkort veranderen in een inkoopactie.
Verwijderd
edit:
De router is:
ADSL Modem/Router Annex A
ITEM NUMBER: CC300011
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:13 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Verwijderd
(ok, er loopt inmiddels ook weer een cat5 draad naar beneden want ook de wooonkamer is niet meer pc vrij tegenwoordig, maar goed
Als ik dit allemaal een beetje intact wil laten (telefoon is uiteraard beneden belangrijkste) , moet dan het tiscali modem ook beneden komen te staan omdat dit modem voip en internet doet?
In dat geval, kan ik gewoon één uitgang van die modem gebruiken en die meteen doorprikken naar mn oude router die nog op zolder staat en waar hetr hele netwerkje aanhangt, dus zonder de extra poorten van die tiscali modem te gebruiken?
Dit is volgens mij een beetje offtopicVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:02:
ik overweeg dit ook sterk, maar heb eigl weinig zin en tijd om alle bekabeling die ik onlangs netjes heb weggewerkt te veranderen. In de huidige situatie (ADSL via planet) heb ik de splitter op de begane grond en alle ISDN kasten en dergelijke daar netjes weggewerkt. Er loopt een draad naar de zolder waar de modem staat met n router erachter en daar hangen een paar pc's aan
(ok, er loopt inmiddels ook weer een cat5 draad naar beneden want ook de wooonkamer is niet meer pc vrij tegenwoordig, maar goed)
Als ik dit allemaal een beetje intact wil laten (telefoon is uiteraard beneden belangrijkste) , moet dan het tiscali modem ook beneden komen te staan omdat dit modem voip en internet doet?
In dat geval, kan ik gewoon één uitgang van die modem gebruiken en die meteen doorprikken naar mn oude router die nog op zolder staat en waar hetr hele netwerkje aanhangt, dus zonder de extra poorten van die tiscali modem te gebruiken?

Het beste is om alle apparatuur centraal te plaatsen (lees: in de meterkast ofzo) en vandaar uit kabels aanleggen naaar de verschillende kamers. Maar als je daar geen zin in hebt, kun je inderdaad bestaande kabel (mis)bruiken
Ja, maar dan kan ik die router natuurlijk wel met m'n oude modem aansluiten. Dat bedoel ikMickman schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:33:
[...]
Bij Demon is het in principe ook bridged maar Ethernet over ATM werkt ook. Dat zou je dus ook kunnen proberen voor HCCnet.
Trouwens, 2200 serie is volgens mij alleen router zonder modem faciliteiten.
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Verwijderd
Ik heb nog een lijn via Demon/Versatel van de oude stempel. Een Metro account met daarop 1536/256. (+-30 euries)
En dat is dus nog een "dedicated" lijn zeg maar. Deze is bestempeld als volwaardige lijn met puur adsl signaal erop. Telefoonstekker in de 2e telaansluiting en rechtstreeks geprikt in mijn dsl router, zonder tussenkomst van die vervloekte splitter en zo
Wat gebeurd er met die lijn als ik het special abbo van Tiscali wil hebben??
Voorts heb ikzelf hier een Linksys WAG45G wireless adsl gateway achter hangen. Is het voor mij dan over met dat ding of kan ik die vrolijk blijven gebruiken?
Is die voldoende als ik alleen het ADSL gedeelte wil gebruiken en geen telefonie?
Wat als ik later wel telefonie wil gaan afnemen?
Basis vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden met deze combinatie?
Vrij weinig volgensmij. Overstappen gaat uit van linesharing lijnen en de mogelijkheid om dedicated over te stappen is er niet voor zover ik zie. Misschien in de toekomst mogelijk wie-weet.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:34:
Heb nu al hopen berichten doorgelezen, maar de volgende kwam ik niet tegen:
Ik heb nog een lijn via Demon/Versatel van de oude stempel. Een Metro account met daarop 1536/256. (+-30 euries)
En dat is dus nog een "dedicated" lijn zeg maar. Deze is bestempeld als volwaardige lijn met puur adsl signaal erop. Telefoonstekker in de 2e telaansluiting en rechtstreeks geprikt in mijn dsl router, zonder tussenkomst van die vervloekte splitter en zo
Wat gebeurd er met die lijn als ik het special abbo van Tiscali wil hebben??
Zie boven, in princiepe kan alles. Alleen qua support is het lastig vaak eigen apparatuur. Mijn aanraden zou dan ook zijn om er in ieder geval een ondersteund apparaat bij de houden voor het geval dat.Voorts heb ikzelf hier een Linksys WAG45G wireless adsl gateway achter hangen. Is het voor mij dan over met dat ding of kan ik die vrolijk blijven gebruiken?
Hangt alleen vanaf of je een telefonie geschikt modem hebt later. Alleen DSL gebruiken is geen probleem.Is die voldoende als ik alleen het ADSL gedeelte wil gebruiken en geen telefonie?
Wat als ik later wel telefonie wil gaan afnemen?
Op je bestaande telefoonlijn aanvragen (linesharing), je dedicated lijn opzeggen van Demon/Versatel?Basis vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden met deze combinatie?
ik sta nu nog steeds op stap1 "Acceptatie van uw ADSL-aanvraag"
mijn gewenste overstap datum is 1 april, dat ook in de bevestigings brief stond vermeld...
echter is dat al overmorgen..en ik heb nog geen modem of iets.. iemand hier al ervaringen mee?
cheers!
Verwijderd
- Optie 1: huidige ADSL opzeggen, wordt dan per 1 mei. Op dat moment, dus als ADSL daadwerkelijk eraf is, KPN melden dat omzetting ISDN-->analoog moet plaatsvinden: Duurt 10(!) werkdagen, kosten €75. Als dat gerealiseerd is kan een nieuwe ADSL aanvraag gedaan worden, duurt ongetwijfeld nog 2 á 3 weken, zit je dus ruim een maand zonder internet (inbellen via belbudget abbo is ook niet echt aan te raden)
- Optie 2: Nu gewoon aanvraag doen bij Tiscali, aangeven dat ik een ISDN modem nodig heb, zodra dat per 1 mei geleverd wordt aanvraag doen bij Tiscali om hele telefoonlijn KPN over te nemen, kosten eenmalig €30 voor nummerporteringen €9.95 aan tiscali voor die lijn
Bel voor de grap eens KPN klantenservice en vraag om je belbudget om te zetten naar een ISDN2 abonnement. 5 werkdage, € 30 . Toch moet ook daarvoor een monteur naar de centrale etc etc.
Enfin, dat was lekker mopperen op KPN met een vieze lock-in op ISDN. Dus voor alle ISDN'ers, op zich is optie 2 te prefereren, enige nadeel is dat je echt je KPN abbo kwijt bent en je dus als je over een jaar weer naar andere provider wil via kpn je weer entreekosten bij die rakkers moet betalen
Verwijderd
Waarom zou je naar KPN terugwillen over een jaar?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:58:
Hmm, voor de mensen die dit zoals ik willen aangrijpen om van dure ISDN abbo'af te komen, dat valt lelijk tegen. Waarbij ik KPN echt niet snap en ze zich volgens mij van oude monopolide kant laten zien :
- Optie 1: huidige ADSL opzeggen, wordt dan per 1 mei. Op dat moment, dus als ADSL daadwerkelijk eraf is, KPN melden dat omzetting ISDN-->analoog moet plaatsvinden: Duurt 10(!) werkdagen, kosten €75. Als dat gerealiseerd is kan een nieuwe ADSL aanvraag gedaan worden, duurt ongetwijfeld nog 2 á 3 weken, zit je dus ruim een maand zonder internet (inbellen via belbudget abbo is ook niet echt aan te raden)
Dat verhaal rammelt volgens mij aan alle kanten: KPN kan (moet) de lijn wel zonder ingewikkeld gedoe aan Tiscali ovegeven en laat er dan gewoon ISDN op staan. Als ik hem van KPN naar ISDN naar KPN analoog wil omzetten kost dat plots veel geld en tijd.
- Optie 2: Nu gewoon aanvraag doen bij Tiscali, aangeven dat ik een ISDN modem nodig heb, zodra dat per 1 mei geleverd wordt aanvraag doen bij Tiscali om hele telefoonlijn KPN over te nemen, kosten eenmalig €30 voor nummerporteringen €9.95 aan tiscali voor die lijn
Bel voor de grap eens KPN klantenservice en vraag om je belbudget om te zetten naar een ISDN2 abonnement. 5 werkdage, € 30 . Toch moet ook daarvoor een monteur naar de centrale etc etc.
Enfin, dat was lekker mopperen op KPN met een vieze lock-in op ISDN. Dus voor alle ISDN'ers, op zich is optie 2 te prefereren, enige nadeel is dat je echt je KPN abbo kwijt bent en je dus als je over een jaar weer naar andere provider wil via kpn je weer entreekosten bij die rakkers moet betalen
Ik niet in ieder geval, ben blij dat ik eraf ben op deze manier.
Toekomst van telefonie wordt compleet anders, heb je kpn niet meer voor nodig in de toekomst, genoeg andere goedkopere aanbieders op de markt.
Verwijderd
omdat dan misschien een andere provider weer een betere aanbieding heeft dan tiscali, maar gebruik maakt van kpn netwerk? Ik hoef niet zo nodig de lock in van KPN in te ruilen voor die van een ander. Kan Tiscali in 2006 netjes de lijn die ze nu van KPN overnemen weer overgeven aan een andere aanbieder? Daar kan tiscali iig niets over zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:06:
[...]
Waarom zou je naar KPN terugwillen over een jaar?
Ik niet in ieder geval, ben blij dat ik eraf ben op deze manier.
Toekomst van telefonie wordt compleet anders, heb je kpn niet meer voor nodig in de toekomst, genoeg andere goedkopere aanbieders op de markt.
Het gaat me overigens niet om de telefonie maar om ADSL, de enige reden waarom ik niet op kabel overstap is dat ik mensne dan dwing me mobiel te bellen, daarom hou ik graag nog telefoonlijntje, service naar familie zeg maar.
Ik nog instap 1. Enig idee hoelang het echt duurt voordat je aangesloten, ik heb geen adsl liggen en een gewone analoge lijn?
Everything is better with Bluetooth
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 12:30 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik heb ff een vraag mijn internet is al opgeleverd (welliswaar voordat mijn spullen binnen
waren en dat ik op internet kon dus 2 weken als nog zonder internet!)
internet werkt wel soms als ik het kabeltje in 1 pc laat zitten maar zodra ik
hem in een andere pc heb gehad en doe hem terug ligt hij er weer uit.
hij is nog niet administratief opgeleverd maar wel technisch.
nu heb ik wel een modem binnen gekregen welliswaar niet de goede maar een
zonder telefonie omdat deze tijdelijk uitverkocht waren.
krijg dus een andere over aantal weken pas.
nu wil ik gewoon die modem werkend krijgen in mijn senao wireless acces point
net zoals het vroeger was, zonder dat heletijd ip wisselt en gewoon blijft werken.
weet iemand hoe ik dit in moet stellen? want mij wil het gewoon niet lukken
dat dat ding dhcp ip's uitdeelt aan de senao dus gewoon net was als bij demon internet.
dus dat je gewoon draadloos op internet kan met meerdere pc's.
hij staat overegens niet in bridge mode en deelt ook wel een ip (dhcp) uit als ik hem
aan 1 pc hang. maar zodra ik hem in de senao hang krijgt 1 pc wel een ip draadloos
maar kan ik niet internetten
ik hoop dat iemand hier snel iets op weet....
Verwijderd

Verandert er veel aan modem instellingen (zoals bij mij een speedtouch netwerk modumpje) bij een overschakeling van je oude provider naar Tiscali... Ik vrees lange wachtrijen bij de helpdesk van Tiscali en de komende tijd een hoop (nare) berichten op het forum.
Verwijderd
Ik verwacht dat alles prima verloopt zoals het bij mij tot nu toe is verlopen met TiscaliVerwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:34:
Ik hoor van alle kanten dat Tiscali al door zijn modems heen is en er voorlopig andere modems uitgeleverd worden... Voorlopig dus nog geen telefonie én het dubbel installeren van een hoop apparatuur... Was mischien slimmer geweest om een optie te geven de overstap uit te stellen totdat deze gelijk met de levering van het modem plaats kan vinden...![]()
Verandert er veel aan modem instellingen (zoals bij mij een speedtouch netwerk modumpje) bij een overschakeling van je oude provider naar Tiscali... Ik vrees lange wachtrijen bij de helpdesk van Tiscali en de komende tijd een hoop (nare) berichten op het forum.
Verwijderd
[Werkzaamheden in de telefooncentrale
Uw ADSL-aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier.
In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken ]
Hoelang duurt het daarna nog?
het modem is ok aan de forse kant, maar alles ziet er goed uit. Ook de handleidingen ed.
ziet er allemaal goed uit
Verwijderd
Hoelang heeft het bij jou geduurd?darklord007 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:44:
ik heb vandaag mn multypc modem ontvangen, wat een grote doos waar het in bezorgd wordt.
het modem is ok aan de forse kant, maar alles ziet er goed uit. Ook de handleidingen ed.
ziet er allemaal goed uit
Hieronder even de data van aanvraag:
14-03 Aanvraag ingediend via de Site
15-03 Bevestiging per brief gekregen (errug snel dus)
17-03 Acceptatie van de aanvraag (Stap 1)
19-03 Verwerking van de aanvraag (Stap 2)
23-03 - 26-03 Werkzaamheden in de telefooncentrale (Stap 3)
27-03 - 30-03 Technische oplevering van uw ADSL-abonnement (Stap 4)
30-03 Ontvangen van het pakket met modem waar ik erug blij mee ben. (Stap 4 is afgerond)
29-04* Wordt ik aangesloten op Tiscali, dan zouden de inloggegevens moeten werken.
Neem ook even in je achterhoofd dat ik overstap van HCCnet connected by KPN naar Tiscali connected by Tiscali BabyXL
---
Verwijderd
Ben bang dat ze het een beetje te druk hebben! Mijn overstap is op 4 april en de status pagina geeft ook nog alleen stap 1 aan. Ik heb ook nog geen modem ontvangen. Wanneer loopt je huidige ADSL af? Mijn huidige provider wordt 21 april afgesloten (2 weken later).nicknec schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:26:
hoe lang duurt gemiddels zo`n aanvraag... tjee!
ik sta nu nog steeds op stap1 "Acceptatie van uw ADSL-aanvraag"
mijn gewenste overstap datum is 1 april, dat ook in de bevestigings brief stond vermeld...
echter is dat al overmorgen..en ik heb nog geen modem of iets.. iemand hier al ervaringen mee?
Ik zou niet te veel naar anderen kijken. Bij mij b.v. heeft het 21 dagen geduurd voordat ik mijn uitgebreide wireless modem heb ontvangen, terwijl ik overstapte van Tiscali Adsl Surf zonder, naar Smart met telefonie.
Ik probeer nu dus vanaf zaterdag om mijn telefonie te activeren, maar op de site geeft Tiscali nog steeds aan dat ik een Surf abonnement heb, en dat telefonie daarop niet mogelijk is. Volgens de helpdesk is het abonnement in hun systeem al omgezet, maar duurt het weer een paar dagen, voordat de site dit ook snapt. Even geduld dus maar (zwak punt).
De modem werkt overigens perfect en wat een leuk extraatje voor sommigen waarschijnlijk is; In de Telefonie handleiding staat dat je door het verbinden van een phone uitgang op het modem met de phone aansluiting van de adsl splitter (je haalt dus de huidige KPN verbinding eruit), je op alle telefoons (max 4 telefoons en max 30 mtr kabel per aansluiting) in huis van Tiscali gebruik kunt maken.
Verwijderd
mooi allemaal, en erg snel die eerste stappen tochTweakBoy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:32:
Die van mij is ook al bezorgd (Multipc modem) idd een grote pakket.![]()
Hieronder even de data van aanvraag:
14-03 Aanvraag ingediend via de Site
15-03 Bevestiging per brief gekregen (errug snel dus)
17-03 Acceptatie van de aanvraag (Stap 1)
19-03 Verwerking van de aanvraag (Stap 2)
23-03 - 26-03 Werkzaamheden in de telefooncentrale (Stap 3)
27-03 - 30-03 Technische oplevering van uw ADSL-abonnement (Stap 4)
30-03 Ontvangen van het pakket met modem waar ik erug blij mee ben. (Stap 4 is afgerond)
29-04* Wordt ik aangesloten op Tiscali, dan zouden de inloggegevens moeten werken.
Neem ook even in je achterhoofd dat ik overstap van HCCnet connected by KPN naar Tiscali connected by Tiscali BabyXLDus ik heb op 14-03 ook per fax mijn KPNADSL verbinding opgezegd plus de HCCadsl. Daar had ik na 4 dagen al een accoord over. Het is wel nog even gissen of ik van de maand Mei nog mijn abbokosten terug kan krijgen voor de lijn van KPN
maar waarom duurt het zolang nog na het ontvangen van het pakket tot je echt aangesloten bent?
Opgegeven overstap datum omdat er al DSL is waarschijnlijk.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:20:
[...]
mooi allemaal, en erg snel die eerste stappen toch
maar waarom duurt het zolang nog na het ontvangen van het pakket tot je echt aangesloten bent?
idd, mijn factuur liep nog tot 26 april 2005. (voor de rest geen abboverplichting bij HCCbjck schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:25:
[...]
Opgegeven overstap datum omdat er al DSL is waarschijnlijk.
de aansluiting is wel in de week van 29 april.. dus het wordt spannend of het een goede overlap wordt of ik mijn 56k modem maar even moet inprikken.
---
Verwijderd
Ik heb kabel nu en stap dus over op adsl, misschien gaat het bij mij wel wat sneller danbjck schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:25:
[...]
Opgegeven overstap datum omdat er al DSL is waarschijnlijk.
ik d8 dat ik me zo rond de 8ste maart heb opgegeven.
ik heb @home meegenomen die het voor elkaar kreeg 10sec vertraging te veroorzaken bij medal of honor AA. en 45ms is goed mee te spelenWaslijn schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:17:
Vandaag ben ik overgezet naar Tiscali. Vind de gang van zaken toch wel een beetje onduidelijk. Heb van Tiscali geen informatie over de opleverdatum ontvangen. Vanmorgen deed mijn Demon ADSL lijn het niet meer en heb dus het Tiscali modem aangeloten en het werkt. Mijn up en download is prima in orde, mijn pingtijd is echter bijna 4x zo hoog geworden van 11ms naar 45ms
Vandaag is trouwens de laatste dag van de Tiscali Special actie.
Laten we hopen dat iedereen tevreden wordt gesteld door Tiscali. Ik hoop dat iedereen hier die het abonnement besteld heeft, ook zijn bevindingen post.
Die ping tijden zijn bijvoorbeeld wel wat aan de hoge kant.
[ Voor 45% gewijzigd door Mickman op 31-03-2005 12:48 ]
Verwijderd
dat je trager een pagina binnenkrijgt of zo?
heeft voornamelijk te maken met hoelang het duurt dat een pakketje aankomt of heen en weer is gegaan, weet ik niet precies. Maar van hoge ping tijden zul je vooral last hebben bij online gaming, dan kun je door die hoge ping nog weleens net telaat kunnen reagerenVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:11:
Die pingtijden....wat heeft dat precies voor effekt?
dat je trager een pagina binnenkrijgt of zo?
Verwijderd
Nog even gebeld of deze actie (zoals vaak gebeurd) met een maand verlengt wordt. Daar wilden ze niets over kwijt. Toen ik me net aanmeldde stond er dat deze aanbieding geldig is t/m 14 april. Ik denk dus dat het verlengt wordt, maar pin me hier niet op vast.
Nu eens kijken hoe het tunnelen van een 4mbit kabelverbinding met een 4mbit adsl verbinding in zijn werk gaat
Verwijderd
zonder spelletjes heb er dus weinig last van denk ik te begrijpendarklord007 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:21:
[...]
heeft voornamelijk te maken met hoelang het duurt dat een pakketje aankomt of heen en weer is gegaan, weet ik niet precies. Maar van hoge ping tijden zul je vooral last hebben bij online gaming, dan kun je door die hoge ping nog weleens net telaat kunnen reageren
heeft niks met downloadsnelheid te maken?
21/3 bevestigingsbrief
30/3 brief met codes
31/3 doos met spullen (multi-pc-router)
wordt 6/4 aangesloten (heb nu kabel).
had wat mij betreft 3 weken later gemogen (overlap met kabel), maar.... laten we vooral niet zeuren!!
Eerst eens kijken of het werkt.
Verwijderd
denk dat ze dat doen omdat je als je bijvoorbeeld 31 maart aanmeld je als je bevestigingsbrief krijgt je de hele handel nog binnen 7 dagen kan annuleren.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:27:
Officieel de laatste dag om voor deze actie in aanmerking te komen...
Nog even gebeld of deze actie (zoals vaak gebeurd) met een maand verlengt wordt. Daar wilden ze niets over kwijt. Toen ik me net aanmeldde stond er dat deze aanbieding geldig is t/m 14 april. Ik denk dus dat het verlengt wordt, maar pin me hier niet op vast.
offtopic:
Nu eens kijken hoe het tunnelen van een 4mbit kabelverbinding met een 4mbit adsl verbinding in zijn werk gaat
Komen ze met een nieuwe aanbieding per april dan kan je dus weer annuleren en op de nieuwe aanbieding ingaan.
denk misschien daarom tot 15 april
Verwijderd
Daar valt wel wat voor te zeggenVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:33:
[...]
denk dat ze dat doen omdat je als je bijvoorbeeld 31 maart aanmeld je als je bevestigingsbrief krijgt je de hele handel nog binnen 7 dagen kan annuleren.
Komen ze met een nieuwe aanbieding per april dan kan je dus weer annuleren en op de nieuwe aanbieding ingaan.
denk misschien daarom tot 15 april
Verwijderd
best wel snelArnieNFW schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:29:
18/3 besteld
21/3 bevestigingsbrief
30/3 brief met codes
had wat mij betreft 3 weken later gemogen (overlap met kabel), maar.... laten we vooral niet zeuren!!
ik heb me 20 maart aangemeld en sta nu op stap 3 -Werkzaamheden in de telefooncentrale-
heb ook kabel nu dus ben benieuwd
En ik dacht dat ze bij vlot warenArnieNFW schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:29:
18/3 besteld
21/3 bevestigingsbrief
30/3 brief met codes
ook 18-3 besteld
20-3 bevestigingsbrief
30-3 mail met opleverdatum
wordt 12/4 aangesloten (heb nu ook kabel)
wacht nog op de spullen en de codes.
Ik dacht trouwens dat je de codes pas kreeg binnen 5 dagen nadat je ADSL is opgeleverd en geactiveerd? Jij hebt ze dus eerder ArnieNFW?
in princiepe niet, verschil tussen 11 en 45 ms zul je niet merken, als de ping echter heel hoog wordt zul je er wel last van krijgen, maar dan spreek ik over honderderen ms. daarnaast lopen ping en dl snelheid niet liniairVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:29:
[...]
zonder spelletjes heb er dus weinig last van denk ik te begrijpen
heeft niks met downloadsnelheid te maken?
Verwijderd
simbah
Geplaatst op 17 Mrt 2005 22:10 door simbah
--------------------------------------------------------------------------------
Heb het vandaag geinstalleerd. Was al ADSL gebruiker via Tiscali. Oude modem vervangen door het telefoniemodel. Modem is uit doos al volledig ingesteld behalve de username en paswoord die nodig zijn voor het nieuwe telefoonnummer.
Binnen 10 seconden ging het telefoonlampje branden en kon er gebeld worden en was het nieuwe nummer bereikbaar.
Klinkt exact hetzelfde als normale telefonie. Lokaal kan er worden gebeld zonder het netnummer ervoor te zetten zoals bij normale telefonie. Nummerherkening zag ik ook werken op mijn profoon telefoon.
Reaktie snelheid is hoog. Maw ik kan het nummer dat ik wil bellen snel ingeven zonder dat dit fouten geeft.
Als ik de internetverbinding verbreek vallen de telefoonlampjes uit en kun je het ook direct merken aan de onbereikbaarheids toon die je hoort indien je de hoorn opneemt.
Verder hebben ik 4 telefoons parallel aangesloten die in verschillende kamers staan met zo,n 40 meter bekabeling en dat werkt ook. overal kiestoon.
Verder heeft het modem 2 telefoonaansluitingen. Als je op beide een telefoon aansluit kun je 2 gesprekken tegelijk voeren of 2 maal naar hetzelfde nummer bellen.(Dus als er 1 gesprek bezig is kan men nog naar de 2e bellen). Dus er is niet per definitie een tweede telnr nodig.
Wat niet kan is de oude KPN aansluiting op het modem aansluiten. Die blijft er echt los van staan. Deze kan ik echter later nog laten omzetten en die komt er dan als nummer op het modem bij.
Wat ik nog meer kan bedenken is (ja aardig bezig geweest) mijn antwoordapparaat die op afstand te bedienen is met tonen ook dat lukte als ik er naartoe belde. Als laatste een fax ernaartoe geprobeerd en die is ook overgekomen. Andersom nog niet geprobeerd.
Leuk aardigheidje is dat je in het modem kan terugkijken welke belletjes gepleegd zijn of wat er binnen is gekomen.
Voicemail wordt geregeld via email met een geluidsbestand.
Zaken die niet werken zijn doorschakelen, terugbellen bij bezet en zo.
Bellen is echt gratis maar naar mobiel en de rest uiteraard niet. Als het zo blijft dan dik tevreden
Verwijderd
elders.... ? weet je nog waar.... ?Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:10:
Dit verhaal vond ik elders op internet:
simbah
Geplaatst op 17 Mrt 2005 22:10 door simbah
--------------------------------------------------------------------------------
Heb het vandaag geinstalleerd. Was al ADSL gebruiker via Tiscali. Oude modem vervangen door het
ook ik heb tis special aangevraagd....
heb nu al ongeveer 3 jaar tis via het kpn netwerk.
ik stap dus over van tis-kpn naar tis-babyxl (eigen net)
zijn er hier topiclezers/schrijvers die ook deze overstap maken?
heb 4 weken geleden de overstap via de website aangevraagd en tot op heden enkel een bevestigingsmailtje met de verwachte overstap datum (4 mei a.s.) gekregen
geen modem / post / mail verder...
goed om elkaar hier te blijven informeren over de ontwikkelingen.
volgens heeft tis het erg druk met de special actie. hoop dat alles zonder vertraging, onderbrekingen en andere fouten wordt afgewikkeld.
sterkte en succes allemaal!
Verwijderd
Vage acties allemaal. Ik ben net aan het verhuizen en heb een afspraak staan met KPN om volgende week mijn lijn te activeren. Je hebt een lijn nodig om het aan te kunnen vragen maar die heb ik nog niet (wel het nummer al) dus tiscali gemailt die terugmailde dat ik maar moest wachten op een volgende actie. Tiscali gebelt en daar vertelde ze me dat het wel kon (gaat toch genoeg tijd over heen voordat ze eens beginnen met de lijn te activeren)Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:27:
Officieel de laatste dag om voor deze actie in aanmerking te komen...
offtopic:
ps overigens staat de actie vandaag nog op de site van tiscali...
Verwijderd
zodat hij verschillende ip's uitdeeld? aan verschillende computers?
moet ik dan niks verandere in de modem zelf? en kan ik hem gewoon pluggen
in de draadloze acces point.. want het gaat wel via mac adressen dus moet
ik hem wel weer 2 uur uitzetten...
weet iemand hoe dit moet is namelijk erg belangrijk!
bedankt grtn Nick
Geen bedankjes....Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:39:
Weet iemand hoe ik mijn adsl modem aansluit op mijn draadloze senao router?
zodat hij verschillende ip's uitdeeld? aan verschillende computers?
moet ik dan niks verandere in de modem zelf? en kan ik hem gewoon pluggen
in de draadloze acces point.. want het gaat wel via mac adressen dus moet
ik hem wel weer 2 uur uitzetten...
weet iemand hoe dit moet is namelijk erg belangrijk!
bedankt grtn Nick
Of je modem NAT laten doen of je wireless router.
Dus of je modem van router af naar bridge (puur modem) en je wireless router er aan hangen. Of je wireless router in 'AP mode' zetten zodat deze alleen een accesspoint is geworden.
Verwijderd
Alles aangesloten, kom op internet.
Probleem is alleen dat het Netwerk en internet lampje op de modem blijft knipperen en de computer ongeveer ieder 5 minuten aangeeft dat de verbinding is verbroken. Dan zijn die lampjes ook uit...
Maakt daarna zelf weer verbinding en dan ongeveer 5 minuten later er weer uit..
Niet echt prettig.
Gebeld met Tiscali: kan in de lijn zitten of in de modem. Gaan nu in de wijkcentrale kijken... Duurt zo'n 5-10 dagen. Als daar alles OK is wordt er een nieuw modem opgestuurd (Zyxel multi PC, ethernet, niet draadloos), maar ik heb begrepen dat die niet echt voorradig zijn...
Iemand enig idee wat deze storing anders zou kunnen veroorzaken? Had hiervoor wanadoo, via Kpn totaal geen problemen mee gehad. Alleen slechts de modem nu vervangen door die van Tiscali
Ik had dit probleem ook. Precies zoals jij beschrijft. Ik heb mijn modem daarom gewoon aan laten staan en 'm een paar uur met rust gelaten. Toen ik terugkwam bij 'm pc had ik een mailtje van Tiscali dat mijn lijn geactiveerd was en vanaf dat moment waren de disconnects er ook niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:25:
Probleem is alleen dat het Netwerk en internet lampje op de modem blijft knipperen en de computer ongeveer ieder 5 minuten aangeeft dat de verbinding is verbroken. Dan zijn die lampjes ook uit...
Ik heb hetzelfde probleem. Als ik mijn naam/wachtwoord intik bij omzetten telefonie op de Tiscali site, zie ik dat ze bij mij bezig zijn om mijn abonnement te upgraden. Ik vermoed dat ze voor jou ook gewoon bezig zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:25:
Eergisteren spullen in huis gekregen.
Alles aangesloten, kom op internet.
Niet echt prettig.
Gebeld met Tiscali: kan in de lijn zitten of in de modem. Gaan nu in de wijkcentrale kijken... Duurt zo'n 5-10 dagen. Als daar alles OK is wordt er een nieuw modem opgestuurd (Zyxel multi PC, ethernet, niet draadloos), maar ik heb begrepen dat die niet echt voorradig zijn...
Iemand enig idee wat deze storing anders zou kunnen veroorzaken? Had hiervoor wanadoo, via Kpn totaal geen problemen mee gehad. Alleen slechts de modem nu vervangen door die van Tiscali
Verwijderd
ben dus nog steeds zoekende...
Mark
Verwijderd
binnen 3 weken afgerond
ik zat bij @home .maar dat werdt me te gek
ik betaalde bijna 50 euro .en de snelheid was om te huilen
me pakket kwam binnen
meteen alles aangesloten
was ff goed kijken want ondanks dat het goed staat weergegeven had ik de rode en blauwe draad op
de verkeerde kant ,gepropt onderkant ipv van bovenkant.
deed me meteen denken aan die reclames
mag het was stiller
maar goed alles aangesloten ,
pc aan en hup internetten ,niks configgen
dit was overgins wel in win xp sp2
zelfs ,me pcnaam is nog steeds
de pc naam die ik nodig had van essent @home
maar goed het draait
het is lekker snel en waar het mij om ging me online game ping
enemy territory game ping was 55 is nu 31
en het loopt goed .en me upload werkt nu ook naar behoren
nu rond de 70 was rond de 20
ik wilde echter de zelfde dag
mijn email en telefonie in gebruik nemen echter die services waren nog niet geactiveerd
na navraag helpdesk uiteraard.
die me mededeelde dat het hooguit nu nog 3 dagen kon duren .
inmiddels is me email ook actief /
en op me telefonie moet ik nog een paar daagjes wachten
je krijgt na ontvangst van je modem pakket
na een dag of 5 je telefoon activatie gegevens
je hoort trouwens wel een kiestoon met een tik erin ,
dit is dat je lijn nog in de hold staat .
maar je kan nog niks doen .
kortom als dit alles is
petje af .en zeker voor dat bedrag
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 16:23 . Reden: typos ]
Ik heb zelf op de tweede pc een E-Tech 11mbit wireless pci kaart aangesloten en dat werkt ook (zowel internet als netwerk). Je zit niet aan Zyxel gebonden, als het maar aan de WIFI standaard voldoet. Een ieder hier zal zijn eigen voorkeur voor merk/type hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:29:
Misschien had het beter gepast onder een andere topic....Heb me ook aangemeld voor de ADSL special. Heb er het volgende modem bij aangevraagt: ZyXel Prestige 2602 HW. Nou heb ik thuis 2 pc's staan. is er iemand die mij kan vertellen welke WLAN Netwerkkaart (pci) ik het beste kan aanschaven? Bij Tiscali konden ze mij alleen het telnr: 0900-9993565 van Zyxel geven. Deze kreeg ik niet eens te spreken.
Mark
Het beste bestaat niet echt, gaat er meer om of je iets specifieks zoekt en daar ook de centjes voor over hebt. In princiepe werken ze allemaal wel. Kijk even op http://www.routershop.nl/nl/dept_49.html.Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:29:
Misschien had het beter gepast onder een andere topic....Heb me ook aangemeld voor de ADSL special. Heb er het volgende modem bij aangevraagt: ZyXel Prestige 2602 HW. Nou heb ik thuis 2 pc's staan. is er iemand die mij kan vertellen welke WLAN Netwerkkaart (pci) ik het beste kan aanschaven? Bij Tiscali konden ze mij alleen het telnr: 0900-9993565 van Zyxel geven. Deze kreeg ik niet eens te spreken.
Mark
* Aram vindt dat dit topic zwaar vervuild wordt met allerlei off-topic onzin, maargoed :-)
Klopt - ik heb de brief al de 30ste gehad, terwijl ik een dag later de doos & 6/4 aangesloten wordt. Ik vroeg me zelf af of dit soms te maken had met het feit dat ik alleen telefonie op mn KPN lijn heb zitten (internet via kabel), zodat het wellicht allemaal wat eenvoudiger gaat. Ook heb ik keurig het multi-pc modem/router gekregen.Greenman2 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:33:
[...]
En ik dacht dat ze bij vlot waren, kan dus nog sneller.
ook 18-3 besteld
20-3 bevestigingsbrief
30-3 mail met opleverdatum
wordt 12/4 aangesloten (heb nu ook kabel)
wacht nog op de spullen en de codes.
Ik dacht trouwens dat je de codes pas kreeg binnen 5 dagen nadat je ADSL is opgeleverd en geactiveerd? Jij hebt ze dus eerder ArnieNFW?
http://inkoopactie.net/ia/6rm8rggb
Inderdaad ben ik de organisator, maar ik verdien er dus niks op. Erg handig, veel aanmeldingen van personen die dit Tiscali Special abonnement hebben genomen. Zoals ikke, zei de gek
MOD: als deze opmerking niet gepast is zal ik m verwijderen.
[ Voor 7% gewijzigd door ArnieNFW op 01-04-2005 19:06 ]
Verwijderd
Maar dit topic doorlezend zie ik dat je er een "Profoon" telefoon bijkrijgt. Is er geen mogelijkheid om m'n DECT Siemens A2 Gigaset op het telefonie modem aan te sluiten? We hebben de dect set namelijk net
waar staat dat precies? volgens mijn weten kreeg je alleen de modem... en de gewone telefoons die je nu ook gebruikt kunnen er ook op aangesloten worden hoor..Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:07:
Keb het dus ook besteld, met draadloos totaal multi pc modem.. o.i.d...
Maar dit topic doorlezend zie ik dat je er een "Profoon" telefoon bijkrijgt. Is er geen mogelijkheid om m'n DECT Siemens A2 Gigaset op het telefonie modem aan te sluiten? We hebben de dect set namelijk net...
het zijn allemaal RJ-11 plug-aansluitingen die in de modem zitten voor VoIP
---
Ik heb vandaag ook al de brief met codes gehad. Kon al bij m'n webmail en heb gelijk maar telefonie aangevraagd, terwijl ADSL pas 12-4 geactiveerd wordt.ArnieNFW schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:02:
[...]
Klopt - ik heb de brief al de 30ste gehad, terwijl ik een dag later de doos & 6/4 aangesloten wordt. Ik vroeg me zelf af of dit soms te maken had met het feit dat ik alleen telefonie op mn KPN lijn heb zitten (internet via kabel), zodat het wellicht allemaal wat eenvoudiger gaat. Ook heb ik keurig het multi-pc modem/router gekregen.
Nu is nog wachten op het pakketje met multi-pc modem
Dan ga ik van 't weekend ook maar eens proberen. T'is jammer dat ze de splitter niet voor muur montage geschikt maken...Greenman2 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:12:
[...]
Ik heb vandaag ook al de brief met codes gehad. Kon al bij m'n webmail en heb gelijk maar telefonie aangevraagd, terwijl ADSL pas 12-4 geactiveerd wordt.![]()
Nu is nog wachten op het pakketje met multi-pc modem
Verwijderd
het werkt.... teminste wel op maar 200kb per sec VAN DE 40Okb maar dat komt
als goed is omdat het draadloos is al was dit niet met demon daar haalde ik gewoon
de volle 200 kb dus wat dat nu weer is.....
ook kan ik de modem niet meer in maarja.
verder nu nog wachten voor die tiscali de goede modem op gaat sturen, met voice mogelijkheid
en dan zal het gezeik wel weer voor af aan beginnen
eigenlijk baal ik ervan dat ik adsl heb gekozen van tiscali heb zoon 2 weken zonder
internet gezeten!
maar goed ben blij als dadelijk alles gewoon werkt met voice en 400 kb...
als iemand weet hoe het komt ik hoor het graag...
grtn Nick
Geen groeten, Nick, dan springt de Moderator erin om te zeggen dat 't niet mag... Je moet je doorvoersnelheid van je draadloze verbinding ff in een ander forum vragen. Daar zijn zo'n 1001 mogelijkheden voor. Bijvoorbeeld 802.11b of g? verbindingskwaliteit? Soort encryptie?Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:57:
EINDELIJK!
maar goed ben blij als dadelijk alles gewoon werkt met voice en 400 kb...
als iemand weet hoe het komt ik hoor het graag...
grtn Nick
Moet je in een aander draadje vragen.
Modem kan je niet in omdat? Reset hem anders gewoon met knopje op de achterkant (of heb je hem in bridge gezet met eigen router eraan toevallig?).Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 21:57:
het werkt.... teminste wel op maar 200kb per sec VAN DE 40Okb maar dat komt
als goed is omdat het draadloos is al was dit niet met demon daar haalde ik gewoon
de volle 200 kb dus wat dat nu weer is.....
ook kan ik de modem niet meer in maarja.
ArnieNFW schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:48:
[...]
Geen groeten, Nick, dan springt de Moderator erin om te zeggen dat 't niet mag... Je moet je doorvoersnelheid van je draadloze verbinding ff in een ander forum vragen. Daar zijn zo'n 1001 mogelijkheden voor. Bijvoorbeeld 802.11b of g? verbindingskwaliteit? Soort encryptie?
Moet je in een aander draadje vragen.
* bjck blijft het niet zeggen...
[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 01-04-2005 22:53 ]
het schijnt zo te zijn dat t4telecom de actie nog verlengt .. check http://www.tfortelecom.nl
aub mensen
cheers!
idd via tiscali.nl !!!Wortelsoft schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:20:
Je krijgt nu een vakantiebon van E125 bij een abotje. Kan niet wachten tot ik via tiscali kan surfen, maar eerst mijn oude abo uitzitten.
maar de oude (voor 1 april) actie voor 29.95 die gaat nog heel ff door bij tfortelecom!
hoop dat mensen hier hun voordeel mee kunnen doen! suc6
niet alleen via de website is deze aanbieding nog geldig, ook in de winkels van tfortelecom!
[ Voor 33% gewijzigd door LyxKyo op 02-04-2005 17:34 ]
cheers!
Wat je ook nog voor de prijs krijgt is gratis bellen naar vaste nummers, hoe gaat dit in zijn werkt? Gewoon via de ADSL router van Tiscali?
Er zijn hier nog weinig reacties binnengekomen over de verbinding, is deze snel en stabiel?
Ik ben nl. XS4ALL

Weet iemand tot hoelang de actie van TforTelecom gaat duren? Als er positieve reacties zijn, ga ik zeker gebruik van maken.
http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb
Een klein kastje met de functie van de draytek!
Zie 't volgende draadje:
http://gathering.tweakers...476///tiscali%2Ctelefonie
[ Voor 29% gewijzigd door Royaldust op 02-04-2005 22:05 ]
Ik heb de verbinding nu en paar daagjes. Op de iets hogere ping na (45ms ipv 11ms bij Demon) heb ik niets te klagen over de lijn. De downloadsnelheid ligt op ongeveer 490KB/s. Wel ben ik er inmiddels achter dat de modem qua upload snelheid wat lager intraint op 580 ipv 640. De oorzaak hiervan is denk ik dat ik nu qua up en dowload het maximale uit de lijn haal (snap niet helemaal wat al die waarden betekenen die het modem toont)_Uploader_ schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:43:Er zijn hier nog weinig reacties binnengekomen over de verbinding, is deze snel en stabiel?
Op speedtest zie je wat meer info: http://www.speedtest.nl/D...s.asp?pi_id=38&co_id=1479
Natuurlijk moet je hier niet teveel waarde aan hechten, want ik haal een lagere snelheid op speedtest dan ik bijvoorbeeld van een FTP-server haal.
[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 03-04-2005 11:04 ]
En als je een toestel zonder splitter op je KPN-telefoonlijn aansluit werkt het nog wel?AtRi schreef op zondag 03 april 2005 @ 10:13:
De Draytek 2200 V werkt prima bij mij, alles werkte meteen, gesprekskwaliteit prima, alleen de nummerherkenning op de binnenkomende gesprekken (via de KPN lijn), werkt niet meer. Is hier iets aan te doen?
Als je modem optimaal is aangesloten copy/paste de waardes er eens uit en plaats ze hier in een [ code ] [ /code ]Waslijn schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:00:
[...]
Ik heb de verbinding nu en paar daagjes. Op de iets hogere ping na (45ms ipv 11ms bij Demon) heb ik niets te klagen over de lijn. De downloadsnelheid ligt op ongeveer 490KB/s. Wel ben ik er inmiddels achter dat de modem qua upload snelheid wat lager intraint op 580 ipv 640. De oorzaak hiervan is denk ik dat ik nu qua up en dowload het maximale uit de lijn haal (snap niet helemaal wat al die waarden betekenen die het modem toont)
[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 11:05 ]
Verwijderd
Lampje dsl brande groen maar internet brande rood,heb ook geen brief gehad met nieuwe gegevens dus neem aan dat die hetzelfde blijven.
Met m'n oude modem heb ik nu wel een hogere snelheid en dat is wel lekker,een DivX filmpje(700Mb) in een halfuur binnen halen.
Misschien moet ik de modem ook maar een uurtje aanlaten staan en nog eens proberen.
Sluit je huidige modem af voordat je gaat slapen en sluit de nieuwe aan. Dat de nieuwe geen verbinding maakt direct is omdat je nog met je oude modem/router (ander MAC adres) een IP lease hebt lopen.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:21:
Ik had pas een abo van Tiscali(2048/320) maar ben overstapt naar deze actie en eergisteren is de modem(30€) gebracht,gisteren aangesloten maar geen verbinding.
Lampje dsl brande groen maar internet brande rood,heb ook geen brief gehad met nieuwe gegevens dus neem aan dat die hetzelfde blijven.
Met m'n oude modem heb ik nu wel een hogere snelheid en dat is wel lekker,een DivX filmpje(700Mb) in een halfuur binnen halen.
Misschien moet ik de modem ook maar een uurtje aanlaten staan en nog eens proberen.
Wat heb je nu voor modem (en router als je die los hebt)?
je kan ook gewoon nieuwe aansluiten en wachten, duurt 2 uur dacht ik
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 11:50 ]
De speedtest meting ziet er goed uit, ik denk dat ik maandag maar even naar de tfor telecom winkel ga...Waslijn schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:00:
[...]
Ik heb de verbinding nu en paar daagjes. Op de iets hogere ping na (45ms ipv 11ms bij Demon) heb ik niets te klagen over de lijn. De downloadsnelheid ligt op ongeveer 490KB/s. Wel ben ik er inmiddels achter dat de modem qua upload snelheid wat lager intraint op 580 ipv 640. De oorzaak hiervan is denk ik dat ik nu qua up en dowload het maximale uit de lijn haal (snap niet helemaal wat al die waarden betekenen die het modem toont)
Op speedtest zie je wat meer info: http://www.speedtest.nl/D...s.asp?pi_id=38&co_id=1479
Natuurlijk moet je hier niet teveel waarde aan hechten, want ik haal een lagere snelheid op speedtest dan ik bijvoorbeeld van een FTP-server haal.
Ja dan werkt het wel.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:03:
[...]
En als je een toestel zonder splitter op je KPN-telefoonlijn aansluit werkt het nog wel?
Het omschakelen naar de KPN lijn in de router duurt heel even(de telefoon gaat de eerste keer over met een 'halve rinkel'), waarschijnlijk komt dan net de nummer informatie binnen. Jammer
(sorry, quoten moet ik nog even leren geloof ik)
[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 14:02 . Reden: slordige quote ]
Verwijderd
Ik heb nu nog een Zyxel Prestige 650R-31 adsl-router,de nieuwe is een Prestige 2602H-61C.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:48:
[...]
Wat heb je nu voor modem (en router als je die los hebt)?
edit:
je kan ook gewoon nieuwe aansluiten en wachten, duurt 2 uur dacht ik
Viel me wel op dat bij me oude modem een rode netwerkkabeltje zit en bij de nieuwe een gele,de gele is een crosskabel, de rode niet maar in het boekje van Tiscali hebben ze het over een rode kabel

Nette ping dacht ik zo.

De overhead lijkt te zijn gecompenseerd. Ik haal dan ook 480kBytes/sec down en 72kBytes/sec up.
Je kan IP vrijgeven in een ZyXEL in de telnet interface in menu 24-8.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:01:
[...]
Ik heb nu nog een Zyxel Prestige 650R-31 adsl-router,de nieuwe is een Prestige 2602H-61C.
Viel me wel op dat bij me oude modem een rode netwerkkabeltje zit en bij de nieuwe een gele,de gele is een crosskabel, de rode niet maar in het boekje van Tiscali hebben ze het over een rode kabel,de aansluitingen op de 2602H zijn ook geel dus toch maar het gele kabeltje gebruiken.
Voor opvragen van IP gegevens:
1
| ip dhcp wanif0 status |
Voor het geven van een release:
1
| ip dhcp wanif0 client release |
Eerst status opvragen. Dan release geven. Dan nogmaals status opvragen en bij verandering andere modem aansluiten. Als het goed is krijgt die dan (een ander dat wel ivm ander MAC adres) een IP. Gewoon aansluiten en wachten werkt ook uitstekend.
Ethernet poorten op een ZyXEL zijn sowieso auto-negotiaton (en auto-sensing) dus of je nu cross of straid gebruikt maakt niet uit. Je ziet het snelgenoeg als je PC blijft roepen 'kabel niet verbonden' of het gaat werken
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 14:08 ]
Modembjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:03:
Als je modem optimaal is aangesloten copy/paste de waardes er eens uit en plaats ze hier in een [ code ] [ /code ]
Zyxel Prestige 623R-T3
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 608 kbps
Downstream Speed: 4480 kbps
Downstream noise margin
relative capacity occupation: 99%
noise margin downstream: 14.5 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 32.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 07 78 77 88 88 99 99 98 88 88 87 76 54 30 00 00
tone 64- 95: 66 77 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 96-127: 08 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 87
tone 128-159: 78 88 88 88 88 88 77 88 88 78 78 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 77 88 88 88 87 77 77 87 87 88 77 77 77 77
tone 192-223: 77 76 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 76 67 66
tone 224-255: 66 66 66 66 65 66 66 65 55 55 55 54 44 33 32 00
Upstream noise margin
relative capacity occupation: 109%
noise margin upstream: 6.0 db
output power downstream: 19.0 dbm
attenuation upstream: 25.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 07 78 77 88 88 99 99 98 88 88 87 76 54 30 00 00
tone 64- 95: 66 77 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 96-127: 08 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 87
tone 128-159: 78 88 88 88 88 88 77 88 88 78 78 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 88 77 88 88 88 87 77 77 87 87 88 77 77 77 77
tone 192-223: 77 76 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 77 76 67 66
tone 224-255: 66 66 66 66 65 66 66 65 55 55 55 54 44 33 32 00
Zou je modem hoger de lijn trainen (verbinden) zakt je noise margin upstream lager dan 6dB wat niet wenselijk is omdat dit mogelijk een instabiele lijn geeft en pakketen foutief aan de overakant aankomen. Die worden dan weer opnieuw verzonden wat ook ook je doorvoorsnelheid niet ten goede komt.
Je lijn zit aan zijn/haar maximum met deze snelheid. (weet niet of het mannelijk of vrouwelijk is 'lijn')
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 03-04-2005 15:48 ]
Dit topic is gesloten.