Inderdaad,ben ff wezen fietsen en na 2,5 uur deed die het,nu alleen nog een telefoon nummer.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:06:
[...]
Gewoon aansluiten en wachten werkt ook uitstekend.
Bij het aanmelden voor telefonie krijg je toch 5 keuzes voor een nummer? Je wacht misschien alleen nog op de brief met je wachtwoord?Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:01:
[...]
Inderdaad,ben ff wezen fietsen en na 2,5 uur deed die het,nu alleen nog een telefoon nummer.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
he,
mijn werkt ook perfect vooral als ik zonder wifi accespoint doe
want nu haal ik maar 300 kb en 50 up en een ping van 45....
met een kabel gewon 430 en 61 up en ping weet ik niet...
weet iemand hoe dit komt?
ik moet tog nog op mijn nieuwe modem gaan wachten want die met
voice waren helaas uitverkocht.
grtn
mijn werkt ook perfect vooral als ik zonder wifi accespoint doe
want nu haal ik maar 300 kb en 50 up en een ping van 45....
met een kabel gewon 430 en 61 up en ping weet ik niet...
weet iemand hoe dit komt?
ik moet tog nog op mijn nieuwe modem gaan wachten want die met
voice waren helaas uitverkocht.
grtn
Verwijderd
Klopt,alleen had ik gehoopt deze via mail te ontvangen omdat ik al een tiscali abo had.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:07:
[...]
Je wacht misschien alleen nog op de brief met je wachtwoord?
Had zelf ook al het vermoeden dat de lijn aan zijn/haar maximum zat, bedankt voor de bevestiging. Denk niet dat er veel aan te verbeteren valt. Het Modem staat in de meterkast op een meter afstand van het IRSA punt. Heb vanmiddag mijn oude splitter vervangen door het nieuwe exemplaar dat tiscali erbij leverde. Ook de anderhalve meter lange kabel van de splitter naar het modem vervangen door eentje van ongeveer 30cm, maar dat heeft niet geholpen. Opzich ben ik tevreden over de huidige situatie, alleen vind ik de ping net iets aan de ruime kant.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:47:
ISDN lijn en lengte tussen jou aansluiting/woning is ook redelijk richting de lange kant gezien de 32dB downstream attenuation. Mogelijk iets te verbeteren in je aansluiting tussen je ISRA & modem. Anders valt er niets aan te doen.
Zou je modem hoger de lijn trainen (verbinden) zakt je noise margin upstream lager dan 6dB wat niet wenselijk is omdat dit mogelijk een instabiele lijn geeft en pakketen foutief aan de overakant aankomen. Die worden dan weer opnieuw verzonden wat ook ook je doorvoorsnelheid niet ten goede komt.
Je lijn zit aan zijn/haar maximum met deze snelheid. (weet niet of het mannelijk of vrouwelijk is 'lijn')
Heb nu een vraag over het te krigen telefoonnummer;
Is dit een nummer dat lokaal is bv rotterdam 010-xxxxxxx of is 't anders. ben wel benieuwd.
Is dit een nummer dat lokaal is bv rotterdam 010-xxxxxxx of is 't anders. ben wel benieuwd.
Verwijderd
Of nummerweergave (tenminste op 1 lijn) nu wel of niet wordt ondersteund is voor mij nog geen zekerheid.
Toch maar even een mailtje naar mevrouw Fang van artech verzonden:
Does the AX520 let the caller-id signal from the incoming lines through to the phone?
In the Netherlands the phone company uses the DTMF system for this, and I'm told that the caller-id signals are passed through before the actual ringing signals.
If the AX520 only responds to the ringing signals, it will mean the caller-id signals are ignored and not passed through to the phone, therefore prohibiting to see the callers phonenumber.
Ik wacht dat nog even af!
Toch maar even een mailtje naar mevrouw Fang van artech verzonden:
Does the AX520 let the caller-id signal from the incoming lines through to the phone?
In the Netherlands the phone company uses the DTMF system for this, and I'm told that the caller-id signals are passed through before the actual ringing signals.
If the AX520 only responds to the ringing signals, it will mean the caller-id signals are ignored and not passed through to the phone, therefore prohibiting to see the callers phonenumber.
Ik wacht dat nog even af!
Verwijderd
netnummer blijft volgens mij hetzelfde!Royaldust schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:09:
Heb nu een vraag over het te krigen telefoonnummer;
Thanx, daar was ik ff beniewd naar.
http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb
volgens de inkoop actie kunnen deze AX520 2-line switch waarschijnlijk wel de nummerweergaven aan. maar schiet me niet lek als het niet zo mocht zijn.
Er zijn daar op dit moment 28 mensen die zo'n AX520 willen hebben en iedereen kan nog meedoen, maar let wel: op 8 april sluit de inkoop actie. Het apparaatje kan je daar bestellen en kost circa € 31,- euro. Dit is ex verzendkosten.
volgens de inkoop actie kunnen deze AX520 2-line switch waarschijnlijk wel de nummerweergaven aan. maar schiet me niet lek als het niet zo mocht zijn.
Er zijn daar op dit moment 28 mensen die zo'n AX520 willen hebben en iedereen kan nog meedoen, maar let wel: op 8 april sluit de inkoop actie. Het apparaatje kan je daar bestellen en kost circa € 31,- euro. Dit is ex verzendkosten.
Verwijderd
Na enig gegoochel kwam ik uit op het protocol waarbij DTMF signalen worden gebruikt, wat in NL het geval is:Royaldust schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:49:
Thanx, daar was ik ff beniewd naar.
7.2.1 A Normal call
Call against a vacant line can be separated in the following phases:
1. The exchange occupies the line and changes the lines polarity
and possibly makes a line test (see SS 63 63 25 section 5.2.1.3)
2. The exchange transmits the number information. The transmission
starts after at least 200 ms after the polarity has changed.
Number information is transmitted for every call.
3. The exchange transmits the ring signal, i.e. a normal call
to the B-subscriber. This can be made in either polarity.
A possible return to rest polarity is made when
the ring signal is being sent. The ring signal is sent within
1 second from when the stop signal "C" has been sent.
The subscriber equipment should decide that the transmission of number
is over then stop signal or ring signal is received or when 1.8 seconds
has went since the last DTMF digit has been received.
Vraag is dus of de eerste polariteitwissel al zorgt voor doorverbinden naar de phone, en zo ja, of de telefoon dan ook die polariteitswissel krijgt aangeboden zodatíe weet dat er een nummer wordt doorgeseind. Dat betekent dat de AX520 of welke schakeling dan ook de polariteitswissel zou moeten doorgeven aan het toestel. Dat is denk ik niet waarschijnlijk. Wellicht wel op 1 lijn overigens.
Kan niet meer gebeld worden op m'n tiscali nummer, naar buiten bellen via tiscali gaat wel, sinds vanmiddag ...........
Meer mensen last van?
Meer mensen last van?
Verwijderd
Weet iemand of je een vast of dynamisch IP-adres krijgt bij de Tiscali aanbieding Special met telefoon? Ik kan dit zelf niet vinden op de site van Tiscali.
Volgens mij geven ze niet officieel een vast ip, maar in de praktijk komt het daar wel ongeveer op neer.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:59:
Weet iemand of je een vast of dynamisch IP-adres krijgt bij de Tiscali aanbieding Special met telefoon? Ik kan dit zelf niet vinden op de site van Tiscali.
Ik heb al weken lang hetzelfde ip.
Dat klopt inderdaad. Ik heb dit speciaal gevraagd aan de helpdesk voordat ik dit abonnement aanschafte.AtRi schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:05:
[...]
Volgens mij geven ze niet officieel een vast ip, maar in de praktijk komt het daar wel ongeveer op neer.
Ik heb al weken lang hetzelfde ip.
Verwijderd
Tip: als je je aanmeldt en er staan alleen 5 bagger nummers, dan even wachten en na een paar uur staan er weer nieuwe nummers. Met een beetje geluk is er dan iets beters bij.bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:07:
[...]
Bij het aanmelden voor telefonie krijg je toch 5 keuzes voor een nummer? Je wacht misschien alleen nog op de brief met je wachtwoord?
Heb eveneens de brief met codes ontvangen en ben gaan kijken of ik ook alvast telefonie kon activeren. Waar vind ik deze instellingen? Heb gezocht in het tiscali servicecentre bij "mijn abonnement(en) en diensten" maar daar kon ik de instelling voor telefonie nie vinden. Wel geprobeerd de home-page te activeren, maar als ik dat probeer komt er te staan dat de status nog niet actief zou zijn.Greenman2 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:12:
[...]
Ik heb vandaag ook al de brief met codes gehad. Kon al bij m'n webmail en heb gelijk maar telefonie aangevraagd, terwijl ADSL pas 12-4 geactiveerd wordt.![]()
Nu is nog wachten op het pakketje met multi-pc modem
Wordt ook in de week van 12-4 geactiveerd en ben benieuwd of en wanneer ik 't draadloze modem krijg!
Verwijderd
Na 4 jaar bij Planet vond ik het wel welletjes geweest en besloot ik ook Tiscali met telefonie te nemen. Daarvoor netjes aangemeld bij Tiscali dat ik op 1 april het wou hebben. Bij Planet opgezegd en dara kreeg ik steeds te horen dat het niet kon en dat ze het signaal er pas op 31-05 vanaf zouden halen. Tot die tijd dus geen Tiscali. Na een hoop gezeik kon ik de noobs bij Planet uitleggen dat het een overstap betrof en dat ze dus verplicht waren om het te migreren. Dat kwam wel goed zeiden ze.
Als oud werknemer van KPN bij het Landelijke Diensten en bewakingscentrum (bewaking van het SDH datanetwerk) wist ik wel beter. Woensdag 30 maart wordt het pakket geleverd. Die middag nog gebeld met mijn vaste aansluiting. 's avonds keek ik naar mijn modem (nog met Planet) en daar zag ik geen ADSL lampje branden. Ha, dacht ik. Tiscali internet. Modem aangesloten, maar geen verbinding. Vreemd dacht ik en ik deed de telefoon aan. Precies wat ik al dacht. Geen verbinding. Fout gegaan bij het migreren. Als ik mijn eigen nummer belde kreeg ik iemand anders uit mijn buurt aan de lijn. Een nummerkruizing in de centrale dus. Storingsdienst gebeld en die ging een meting doen ('Nee meneer. Ik meet alles goed hierzo. We zullen iemand sturen en als de fout bij u zit zijn de kosten voor U'). Nogmaals uitgelegd dat het in de centrale zit en niet bij mij. Okee, ze gingen naar de centrale en zouden mij terugbellen binnen drie uur. Niet dus, maar ondertussen wel ADSL verbinding en geen telefoon. Daarop mijn eigen binnenkomende koperdraden verwisseld en toen werkte het. Wat een beetje werkervaring als niet kan doen he?
. Voor mij geen KPN meer (sinds mijn ontslag daaro)
Als je zelf je storingen moet oplossen denk ik wel eens waarom ze de "goeie" hebben ontslagen en de sukkels hebben gehouden. Maar dat terzijde.
De verbinding is top en nu nog wachten op mijn telefonie. Enige nadeel is dat ze geen binaire newsserver hebben.
Als oud werknemer van KPN bij het Landelijke Diensten en bewakingscentrum (bewaking van het SDH datanetwerk) wist ik wel beter. Woensdag 30 maart wordt het pakket geleverd. Die middag nog gebeld met mijn vaste aansluiting. 's avonds keek ik naar mijn modem (nog met Planet) en daar zag ik geen ADSL lampje branden. Ha, dacht ik. Tiscali internet. Modem aangesloten, maar geen verbinding. Vreemd dacht ik en ik deed de telefoon aan. Precies wat ik al dacht. Geen verbinding. Fout gegaan bij het migreren. Als ik mijn eigen nummer belde kreeg ik iemand anders uit mijn buurt aan de lijn. Een nummerkruizing in de centrale dus. Storingsdienst gebeld en die ging een meting doen ('Nee meneer. Ik meet alles goed hierzo. We zullen iemand sturen en als de fout bij u zit zijn de kosten voor U'). Nogmaals uitgelegd dat het in de centrale zit en niet bij mij. Okee, ze gingen naar de centrale en zouden mij terugbellen binnen drie uur. Niet dus, maar ondertussen wel ADSL verbinding en geen telefoon. Daarop mijn eigen binnenkomende koperdraden verwisseld en toen werkte het. Wat een beetje werkervaring als niet kan doen he?
Als je zelf je storingen moet oplossen denk ik wel eens waarom ze de "goeie" hebben ontslagen en de sukkels hebben gehouden. Maar dat terzijde.
De verbinding is top en nu nog wachten op mijn telefonie. Enige nadeel is dat ze geen binaire newsserver hebben.
Die hebben ze wel, welliswaar in expirimentele fase maar het werkt perfect.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:37:
Server: omega.tiscali.nl
Inloggen met je username (adsl*****, zonder @tiscali.nl) en wachtwoord.
Verwijderd
Hoelang heeft bij jullie de orderstatus nummer 3-Werkzaamheden in de telefooncentrale- gemiddeld geduurd?
Verwijderd
Binaire newsserver? Wat is dat?DRAFTER86 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:07:
[...]
Die hebben ze wel, welliswaar in expirimentele fase maar het werkt perfect.
Server: omega.tiscali.nl
Inloggen met je username (adsl*****, zonder @tiscali.nl) en wachtwoord.
Je moet je er apart voor aanmelden via de hoofdpagina van tiscali. Gewoon via producten - telefonie - aanmelden. http://www.tiscali.nl/producten/telefonie/basis.aspfalconz schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:11:
[...]
Heb eveneens de brief met codes ontvangen en ben gaan kijken of ik ook alvast telefonie kon activeren. Waar vind ik deze instellingen? Heb gezocht in het tiscali servicecentre bij "mijn abonnement(en) en diensten" maar daar kon ik de instelling voor telefonie nie vinden. Wel geprobeerd de home-page te activeren, maar als ik dat probeer komt er te staan dat de status nog niet actief zou zijn.
Wordt ook in de week van 12-4 geactiveerd en ben benieuwd of en wanneer ik 't draadloze modem krijg!
Je kan de instelling vinden op de "mijn Abonnement" pagina in het tabje Help.falconz schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:11:
[...]
Heb eveneens de brief met codes ontvangen en ben gaan kijken of ik ook alvast telefonie kon activeren. Waar vind ik deze instellingen? Heb gezocht in het tiscali servicecentre bij "mijn abonnement(en) en diensten" maar daar kon ik de instelling voor telefonie nie vinden. Wel geprobeerd de home-page te activeren, maar als ik dat probeer komt er te staan dat de status nog niet actief zou zijn.
suc6
Thanx Dat is een supertip!Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:48:
[...]
Tip: als je je aanmeldt en er staan alleen 5 bagger nummers, dan even wachten en na een paar uur staan er weer nieuwe nummers. Met een beetje geluk is er dan iets beters bij.
ik heb bij de eerste keer al gelijk een leuk nummer aangeboden gekregenRoyaldust schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:42:
[...]
Je kan de instelling vinden op de "mijn Abonnement" pagina in het tabje Help.
suc6
[...]
Thanx Dat is een supertip!
lekker makkelijk te onthouden (ab = enigzins van privacy voor mijzelf
[ Voor 8% gewijzigd door TweakBoy op 04-04-2005 19:49 ]
---
Verwijderd
Vorige week het Tiscali ADSL Special besteld met een draadloos multi-pc modem. Mijn Hccnet ADSL Basic per 30-4 beëindigd en het Tiscali abo op 1-5 laten ingaan. Benieuwd hoelang ik offline ben.....
Verder doe ik mee aan de inkoopactie van ArnieNFW
(de AX520 switch). Zie elders in dit draadje.
Nu ben ik nieuw op het gebied van een draadloos netwerk en daarom de volgende vraag:
Zoals ik het nu bekijk kan ik het modem en de AX520 in de meterkast (waar de telefoonlijn binnenkomt) of op zolder (waar mijn belangrijkste PC staat) kwijt.
De mogelijke opstellingen:
1. De AX520 in de meterkast en modem op zolder. Voordelen: 1) ik kan mijn hoofd-PC via een ethernet kabel op de modem aansluiten i.p.v. draadloos; 2) ik kan alle telefoontoestellen (3 st.) in huis aansluiten op de AX520 omdat de telefoonlijn naar de toestellen al vanuit de meterkast ligt. Nadeel: de VoIP lijn tussen modem en AX520 moet tussen zolder en meterkast gelegd worden. Daarvoor heb ik als het goed is al een kabel liggen. Ik heb voor de verbinding tussen huidige splitter en Speedtouch een ISDN kabel gelegd waarvan ik één twisted pair voor ADSL gebruik. Het tweede twisted pair daarin is nog vrij en zou ik voor de VoIP lijn kunnen gebruiken (geen last van een te lange lijn of van overspraak?). Let op: ik heb geen ISDN telefoonaansluiting, ik heb alleen een ISDN kabel "misbruikt" omdat twisted pair beter is dan parallelle draden over een langere afstand.
2. De AX520 en de modem allebei op zolder. Voordelen: 1) de ethernet kabel; 2) alles bij elkaar. Nadelen: 1) ik moet alle telefoontoestellen vanaf zolder aansluiten; 2) de KPN lijn moet vanaf de splitter naar zolder. Hiervoor kan wederom het reserve twisted pair van de ISDN kabel gebruiken.
3. De AX520 en de modem allebei in de meterkast. Voordelen: 1) alles bij elkaar en er gaat niets naar zolder; 2) aansluiting van de telefoontoestellen. Nadelen: 1) De hoofd-PC op zolder is draadloos met de modem verbonden; 2) hoe werkt de draadloze 54 Mbs verbinding vanuit de meterkast (kleine ruimte)??
Wat is de beste keuze? Zelf heb ik voorkeur voor de 1e optie.
Verder doe ik mee aan de inkoopactie van ArnieNFW
Nu ben ik nieuw op het gebied van een draadloos netwerk en daarom de volgende vraag:
Zoals ik het nu bekijk kan ik het modem en de AX520 in de meterkast (waar de telefoonlijn binnenkomt) of op zolder (waar mijn belangrijkste PC staat) kwijt.
1. De AX520 in de meterkast en modem op zolder. Voordelen: 1) ik kan mijn hoofd-PC via een ethernet kabel op de modem aansluiten i.p.v. draadloos; 2) ik kan alle telefoontoestellen (3 st.) in huis aansluiten op de AX520 omdat de telefoonlijn naar de toestellen al vanuit de meterkast ligt. Nadeel: de VoIP lijn tussen modem en AX520 moet tussen zolder en meterkast gelegd worden. Daarvoor heb ik als het goed is al een kabel liggen. Ik heb voor de verbinding tussen huidige splitter en Speedtouch een ISDN kabel gelegd waarvan ik één twisted pair voor ADSL gebruik. Het tweede twisted pair daarin is nog vrij en zou ik voor de VoIP lijn kunnen gebruiken (geen last van een te lange lijn of van overspraak?). Let op: ik heb geen ISDN telefoonaansluiting, ik heb alleen een ISDN kabel "misbruikt" omdat twisted pair beter is dan parallelle draden over een langere afstand.
2. De AX520 en de modem allebei op zolder. Voordelen: 1) de ethernet kabel; 2) alles bij elkaar. Nadelen: 1) ik moet alle telefoontoestellen vanaf zolder aansluiten; 2) de KPN lijn moet vanaf de splitter naar zolder. Hiervoor kan wederom het reserve twisted pair van de ISDN kabel gebruiken.
3. De AX520 en de modem allebei in de meterkast. Voordelen: 1) alles bij elkaar en er gaat niets naar zolder; 2) aansluiting van de telefoontoestellen. Nadelen: 1) De hoofd-PC op zolder is draadloos met de modem verbonden; 2) hoe werkt de draadloze 54 Mbs verbinding vanuit de meterkast (kleine ruimte)??
Zonder mee optie 3. Probeer altijd te streven naar een oplossing waarbij je vanuit een centraal punt je lijntjes (netwerk, telefonie, kabel) worden uitgelegt. En die WiFi heeft meer bandbreedte dan Tiscali jouw kan leveren, dus je zult waarschijnlijk zonder problemen de volle mep uit je verbinding kunnen halen, zelfs met een zeer zwakke signaal.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:22:
Vorige week het Tiscali ADSL Special besteld met een draadloos multi-pc modem. Mijn Hccnet ADSL Basic per 30-4 beëindigd en het Tiscali abo op 1-5 laten ingaan. Benieuwd hoelang ik offline ben.....
Verder doe ik mee aan de inkoopactie van ArnieNFW(de AX520 switch). Zie elders in dit draadje.
1. De AX520 in de meterkast en modem op zolder....
2. De AX520 en de modem allebei op zolder....
3. De AX520 en de modem allebei in de meterkast...
Zie mijn post een stukje terug. Lezen is ook een kunst, overigens heb je zo als je ook in deze thread kunt lezen een 'vrijwel' vast IP.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:22:
Tis alleen dat je geen nieuws servers heb tiscali en geen vast IP.
Verwijderd
Hallo,
hoe kan het zijn dat ik maar 300 kb haal als ik hem aansluit op
mijn wifi accespoint van senao?
doe ik die kabel in mijn pc direcht haal ik wel gewoon 430 kb....
ook is mijn ping aan de redelijke hoge kant 45 ms...
op kanaal 6 ging hij zelfs maar 200kb en nu op kanaal 2 gaat hij 300kb?
kan het daar aanliggen want ik snap er niks van!
mvg Nick
mvg Nick
Welk AP is dat, type nummer?. Ik wil er nl ook een Senao AP aan sluiten, ik moet hem nog kopen....Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:17:
k
Hoe is je signaal sterkte en verbinding snelheid etc? Hoever sta je van af je AP, zit er wat tussen?
Geef eens wat meer info, want zonder dat is het gokken......Ik zet alles in op kop.
[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 05-04-2005 09:21 ]
Everything is better with Bluetooth
Zou dat een probleem op ethernet niveau kunenn zijn tussen je modem(/router) en je AP? Misschien even een poortje (in je AP?) fixed zetten qua snelheid (100Mbit-full bijvoorbeeld) en wat proberen daarmee?Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:17:
Hallo,
mvg Nick
Verwijderd
Vervolg:Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:25:
Eergisteren spullen in huis gekregen.
Alles aangesloten, kom op internet.
Probleem is alleen dat het Netwerk en internet lampje op de modem blijft knipperen en de computer ongeveer ieder 5 minuten aangeeft dat de verbinding is verbroken. Dan zijn die lampjes ook uit...
Maakt daarna zelf weer verbinding en dan ongeveer 5 minuten later er weer uit..
Niet echt prettig.
Gebeld met Tiscali: kan in de lijn zitten of in de modem. Gaan nu in de wijkcentrale kijken... Duurt zo'n 5-10 dagen. Als daar alles OK is wordt er een nieuw modem opgestuurd (Zyxel multi PC, ethernet, niet draadloos), maar ik heb begrepen dat die niet echt voorradig zijn...
Ellende bleef maar duren, dus m'n oude Speedtouch 510"bridged" aangesloten. Wel eerst lijn een nachtje met rust gelaten. Met Config voor Tiscali (volgens mij ergens van adslforum.nl geplukt)
Eea deed het opeens en @-lampje op de Speedtouch 510 brandt constant groen! Prompt werd ik 1,5
uur later gebeld door Tiscali of de storing er nog was. Opgelost en uitgelegd hoe. Gaan me een nieuw modem toesturen (waren meer problemen met het modem dan verwacht in het algemeen bij Tiscali; is de MultiPCVOIP Zyxel niet draadloos).
Enige gekke is dat in mijn Edonkey 2000, V1.1 Overnet groen en "connected"is, maar Edonkey blijft "connecting"(wel groen). Dat terzijde, maar toch apart, iemand advies? Modem is bridged aangesloten, dus probleem met bepaalde poorten die dicht zouden zijn, zou ik niet hebben, denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 05-04-2005 11:15 ]
Gewoon op dat punt meteen je browser sluiten en de aanmelding opnieuw doen. Heb je direct 5 andere nummers.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:48:
[...]
Tip: als je je aanmeldt en er staan alleen 5 bagger nummers, dan even wachten en na een paar uur staan er weer nieuwe nummers. Met een beetje geluk is er dan iets beters bij.
Verwijderd
Weet iemand hoelang de aanmelding van tiscali compleet duurt?
ik heb al wel mijn inlog gegevens binne voor op de site om aan te melden voor
telefonie....
nog wel even wachten op de juiste modem met telefonie
grtn Nick
ik heb al wel mijn inlog gegevens binne voor op de site om aan te melden voor
telefonie....
nog wel even wachten op de juiste modem met telefonie
grtn Nick
Verwijderd
en dan heb ik nog een laatste vraag....
werkt het faxe ook via deze lijn?
want hoor ook van de helpdesk dat het niet gegarandeerd is.
want ik ga dus tegen kpn vaarwel zeggen
scheelt hier 40 euro per maand voor ook nog is dubbele snelheid!
ideaal vind ik zelf! alleen haal wel maar 300kb door mijn draadloos en 50 up en 45m ping!
maar is ook meer als genoeg!
ben benieuwd hoe die telefonie afloopt en hoelang het duurt dat mijn telefoonnummer
overword gezet en dat ik zonder telefoon zit want bij bij adsl ging het ookniet helemaal vlekkeloos.
grtn Nick
werkt het faxe ook via deze lijn?
want hoor ook van de helpdesk dat het niet gegarandeerd is.
want ik ga dus tegen kpn vaarwel zeggen
scheelt hier 40 euro per maand voor ook nog is dubbele snelheid!
ideaal vind ik zelf! alleen haal wel maar 300kb door mijn draadloos en 50 up en 45m ping!
maar is ook meer als genoeg!
ben benieuwd hoe die telefonie afloopt en hoelang het duurt dat mijn telefoonnummer
overword gezet en dat ik zonder telefoon zit want bij bij adsl ging het ookniet helemaal vlekkeloos.
grtn Nick
Verwijderd
Niemand die me kan zeggen hoelang gemiddeld bij orderstatus 3 dat ongeveer duurt?
Staat bij werkzaamheden in de telefooncentrale.
Beetje lastig gemiddelden te geven he, hoeveel abo's denk je dat ik besteld heb:) Maar stap 3 heeft bij mij nog geen dag geduurd, 's ochtends was stap 2 naar stap 3 veranderd en 's middags stond stap 4 er ook al. Denk dat dat heel afhankelijk van je huidige situatie is. Ik had net KPN aangevraagd, en nog geen adsl gehad. Hoop voor je dat 't niet te lang meer zal duren!Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:49:
Niemand die me kan zeggen hoelang gemiddeld bij orderstatus 3 dat ongeveer duurt?
Verwijderd
Had zondag gekeken en stond op stap 1. Kijk net even en sta op stap 4.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:49:
Damn, vandaag het modempakket ontvangen! En mijn actievatiedatum is pas 3 juni!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:13:
[...]
Had zondag gekeken en stond op stap 1. Kijk net even en sta op stap 4.
Hoe moet ik de zaak configureren ik op een Zyxel 2602H-61C een bestaande WAG54G router van Linksys aansluit (zou zonder crosscable over de ethernetpoorten moeten kunnen ?). Ik wil zo het wireless gedeelte van mijn netwerkje over de linksys in de lucht houden.
Gewoon met een kabel verbinden met één van de poorten op je 2602H. Let wel op dat je de linksys als Accespoint laat draaien en niet als router nog eens. Dubbele router is echt niet wenselijk.HoutjeT schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:15:
Hoe moet ik de zaak configureren ik op een Zyxel 2602H-61C een bestaande WAG54G router van Linksys aansluit (zou zonder crosscable over de ethernetpoorten moeten kunnen ?). Ik wil zo het wireless gedeelte van mijn netwerkje over de linksys in de lucht houden.
Weet je pas wanneer je geactiveerd wordt als je je modem krijgt?
Want ik kon tijdens het aanvragen bij tiscali niet aangeven wanneer ik graag geactiveerd zou willen worden.
Want ik kon tijdens het aanvragen bij tiscali niet aangeven wanneer ik graag geactiveerd zou willen worden.
Verwijderd
Hoorde net via de helpdesk dat ik geaktiveerd wordt op 12 april.
Sta bij orderstatus nog steeds op stap 3 en modem en al heb ik ook nog niet.
Sta bij orderstatus nog steeds op stap 3 en modem en al heb ik ook nog niet.
Ik werd net gebeld door m'n vriendin. Dat er een doos van Tiscali in de TUIN stond. Zonder een briefje erbij ofzoiets. In die doos zit namelijk het modem.
Ik weet niet of iemand van m'n buren het pakketje heeft aangenomen en in de tuin heeft gezet of dat TPG het heeft gedaan. Denk het laatste!
Ik ben nu bezig te achterhalen welke slimmerik dit op z'n geweten heeft.
Ik weet niet of iemand van m'n buren het pakketje heeft aangenomen en in de tuin heeft gezet of dat TPG het heeft gedaan. Denk het laatste!
Verwijderd
TPG natuurlijk...of buren waar TPG het aan heeft afgeleverd
Tiscai zegt heus niet tegen TPG "zet die doos maar in de tuin"

Tiscai zegt heus niet tegen TPG "zet die doos maar in de tuin"
Toen ik mijn modem kreeg was ik gewoon thuis en hoefde ik niets te tekenen. Ik vroeg het nog expliciet aan de knaap. "Nee hoor, je krijgt 'm zò van me, mazzel!" Toen ik uit het raam keek, zag ik een gewone witte bus wegrijden, géén rode TPG bus of DHL/UPS.
@tippie: je hebt de beschikking over een edit knop zodat je niet hoeft te dubbelposten
@tippie: je hebt de beschikking over een edit knop zodat je niet hoeft te dubbelposten
handig als je 2 modems wilt hebben hahaDJTimo schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:04:
Toen ik mijn modem kreeg was ik gewoon thuis en hoefde ik niets te tekenen. Ik vroeg het nog expliciet aan de knaap. "Nee hoor, je krijgt 'm zò van me, mazzel!" Toen ik uit het raam keek, zag ik een gewone witte bus wegrijden, géén rode TPG bus of DHL/UPS.
@tippie: je hebt de beschikking over een edit knop zodat je niet hoeft te dubbelposten![]()
OpgelostDJTimo schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:04:
@tippie: je hebt de beschikking over een edit knop zodat je niet hoeft te dubbelposten![]()
Verwijderd
Sorry, wist niet dat je dat daarmee kon verhelpen.
Zal dat dus in de toekomst netjes doen
Zal dat dus in de toekomst netjes doen
Ik kan de Draytek 2200VG niet meer vinden in de pricewatch (en ook niet bij de paar winkels die ik heb bekeken). Als alternatief hebben ze alleen iets heel duurs, 200+. Hoe zit dat?
Zijn er mensen die een ander AP/router/pstn loopthrough apparaat gebruiken, zijn die apparaten er uberhaupt wel? Tevens, ik wil mijn internet gaan delen met buren. Kan ik ook VoIP delen? Ik denk dat ik dan zoiets als een AP met VoIP ondersteuning nodig heb.
Zijn er mensen die een ander AP/router/pstn loopthrough apparaat gebruiken, zijn die apparaten er uberhaupt wel? Tevens, ik wil mijn internet gaan delen met buren. Kan ik ook VoIP delen? Ik denk dat ik dan zoiets als een AP met VoIP ondersteuning nodig heb.
Great minds think alike!
Gebruik een los apparaat om meerdere analoge telefoonlijnen (de signaal die uit je VoIP poortje komt is niet anders) te bundelen (zie [rml][ Telefonie] meerdere lijnen op 1 telefoontoestel[/rml]). Je kan ook een oude Homevox telefooncentrale hiervoor gebruiken.Verbal Kint schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:59:
Wat betreft je telefoon delen met de hele straat
Je zou een extra VoIP tel.nummer kunnen aanvragen voor je buurman. En een poort op dat nummer configureren. En uiteindelijk een tel.lijn naar je buurman aanleggen.Verbal Kint schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:59:
Vandaag heb ik mijn modem ontvangen, plus mijn telefooncentrale. Tevens heb ik een bevestiging gekregen dat 20/04 mijn adsl-lijn opgeleverd/overgezet word, dus ik ben helemaal blij.Miglow schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:05:
En als ik mijn huidige nummer porteer, ben ik mijn backuplijn kwijt indien ik het abbo zou willen opzeggen en wanneer de stroom uitvalt??
Dit is op zich geen nadeel voor mij, omdat ik het pas op zou zeggen als ik ga verhuizen en dat ben ik voorlopig nog niet van plan. En daarbij is sinds ik hier woon (3 jr) nog nooit de stroom uitgevallen.
Ff op een rijtje:
Wel porteren
*Zelfde nummer behouden
*Geen backuplijn
*Alle telefoongesprekken via VoIP (inkomend/uitgaand)
Niet porteren
*2 nummers
*Backuplijn bij stroomuitval
*Inkomende gesprekken via KPN (of VoIP als ik iedereen me nieuwe nummer doorgeef)
*Uitgaande gesprekken via Tiscali
*2 telefoons nodig of telefooncentrale in welke vorm dan ook
Is de bovenstaande opsomming correct, of zie ik nog iets over het hoofd??
edit:
heb inmiddels dit aangevraagd en Tiscali en Demon (huidig) op dezelfde opzeg, dan wel aanvangsdag gezet, zal mij benieuwen of dat goed gaat
edit:
Zet me abbo van KPN wel terug als alles werkt, je weet nooit of je nog helpdesk moet bellen
Het modem is een Zyxel Prestige 2602H en de centrale een Tiptel 2.8, waarmee ik dus mijn 2 telefoon nummers naar 1 telefoon wil doorschakelen
Even voor de volledigheid, ik heb 21 maart aangevraagd en "nu al" alles in huis.
Verwijderd
Kijk hier eens: http://www.duiverman.nl/shop_details/18/2290Verbal Kint schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:59:
Ik kan de Draytek 2200VG niet meer vinden in de pricewatch (en ook niet bij de paar winkels die ik heb bekeken).
Het bleek, zoals te verwachten was, om een fout van de TPG bezorger te gaan. Hij is vanmiddag langs geweest om z'n excuses aan te bieden nadat ik gebeld had.Mickman schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:37:
Ik werd net gebeld door m'n vriendin. Dat er een doos van Tiscali in de TUIN stond. Zonder een briefje erbij ofzoiets. In die doos zit namelijk het modem.
Hij zag dat de poort open stond dus had hij het modem maar in de tuin gezet. En "het zou vandaag toch pas laat op de dag gaan regenen".

Goed. Ik heb het modempakket dus binnen, maar zonder splitter waarvan ik dacht dat die erbij zou zitten. Na het lezen van de brief blijkt dat bij het overstappen van ADSL provider er geen splitter wordt geleverd omdat je die toch al hebt. Tsja...dat klopt

Verder is alles compleet. Ik heb het uitgebreide wireless modem binnen met die usb stick. Het is een Zyxel ZyAIR G-220 Wireless USB Adapter.
Prijsinformatie: http://www.kieskeurig.nl/...arch1/ZyXEL%20G%20220.htm
Review: http://www.wi-fiplanet.com/reviews/AP/article.php/3407401
De handleiding voor het installeren van het modem is door Tiscali zelf gemaakt. Het is goed uitgelegd en gaat er vanuit dat de klant geen idioot is
Er zit geen documentatie van het modem zelf bij, maar dat heb je in eerste instantie toch niet nodig en kan je later downloaden bij Zyxel.
[ Voor 16% gewijzigd door Mickman op 06-04-2005 20:44 ]
Verwijderd
Heb de boel hier ook werkend sinds gisteren, de snelheid gaat goed, ca 64KB up en 450KB down.
Alleen vindt ik de zyxel 2602 hw niet echt een pretige ervaring, 't zal wel aan mij liggen, maar de documentatie is regelrecht +%)%(#$( . Om een ipv6 tunnel te laten werken moet ik mijn pc in DMZ zetten of ergens als default server, op bijna elke router is deze instelling wel ergens te vinden maar op deze?????? Ook zou het mogelijk moeten zijn om "proto41" intestellen in je router, maar ook hierover kan ik niks vinden. Als iemand een oplossing heeft graag, om de boel in brigde mode te zetten wil eigelijk weer niet.
Alleen vindt ik de zyxel 2602 hw niet echt een pretige ervaring, 't zal wel aan mij liggen, maar de documentatie is regelrecht +%)%(#$( . Om een ipv6 tunnel te laten werken moet ik mijn pc in DMZ zetten of ergens als default server, op bijna elke router is deze instelling wel ergens te vinden maar op deze?????? Ook zou het mogelijk moeten zijn om "proto41" intestellen in je router, maar ook hierover kan ik niks vinden. Als iemand een oplossing heeft graag, om de boel in brigde mode te zetten wil eigelijk weer niet.
Ik hoop dat ik m'n pakket ook snel binnen krijg. Ik word 12/4 al aangesloten
dus ze mogen wel een beetje opschieten. Ik heb alleen nog maar brieven gehad met codes en bevestiging enz.

Verwijderd
En ik heb mijn pakket al binnen en nog geen codes, maar ja ik hoef ze dan ook pas vanaf 21 april te hebbenGreenman2 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:02:
Ik hoop dat ik m'n pakket ook snel binnen krijg. Ik word 12/4 al aangeslotendus ze mogen wel een beetje opschieten. Ik heb alleen nog maar brieven gehad met codes en bevestiging enz.
Vorige week dinsdag aangemeld en nu (bijna) alles binnen, gaat soepel
Verwijderd
Iemand al de factuur in de door Tiscali aangemaakte mailbox ontvangen, danwel modem+aansluitkosten al afgeschreven? Hebben we natuurlijk wel nodig ivm terugbetaling.
Hier ook nog geen afschrijvingen voor modem, aansluitkosten of abo. Ze zijn het toch niet gladjes vergetenVerwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:06:
Iemand al de factuur in de door Tiscali aangemaakte mailbox ontvangen, danwel modem+aansluitkosten al afgeschreven? Hebben we natuurlijk wel nodig ivm terugbetaling.
Even een hele stomme vraag he, maar hoe zit het eigenlijk met het mailadres? Ik heb me aangemeld en alles loopt vooralsnog zoals het hoort, maar ik heb nog niets gehoord over wat je mailadres/inlognaam wordt, ook niet echt op de site gevonden trouwens...
Die factuur voor de apparatuur, om het geld terug te vragen, is volgens mij alleen via internet beschikbaar, had ik ergens gelezen.
Die factuur voor de apparatuur, om het geld terug te vragen, is volgens mij alleen via internet beschikbaar, had ik ergens gelezen.
[ Voor 21% gewijzigd door Bra-Jo op 07-04-2005 11:16 ]
Nomen nescio
die krijg je binnen 7 dagen na aanmelding per brief toegestuurd...Brabo-Joossie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:15:
Even een hele stomme vraag he, maar hoe zit het eigenlijk met het mailadres? Ik heb me aangemeld en alles loopt vooralsnog zoals het hoort, maar ik heb nog niets gehoord over wat je mailadres/inlognaam wordt, ook niet echt op de site gevonden trouwens...
hierin staat je klantcode, wachtwoorden en hoofde-mailadres. Je kunt met je klantcode meerdere mailboxen aanmaken. Ik kreeg mijn brief 24h na aanmelding
---
Word 13 april geactiveerd en heb net het multipcmodem binnen!
Gaat best soepel allemaal. Kon ook op 1 april @home nog per 1 mei opzeggen.
Gaat best soepel allemaal. Kon ook op 1 april @home nog per 1 mei opzeggen.
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Hm. Ik heb inderdaad een aanmeldingsbrief gehad, maar kan me niet herinneren dat daar dit soort gegevens in stonden. Straks thuis nog maar eens goed lezen...TweakBoy schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:16:
[...]
die krijg je binnen 7 dagen na aanmelding per brief toegestuurd...
hierin staat je klantcode, wachtwoorden en hoofde-mailadres. Je kunt met je klantcode meerdere mailboxen aanmaken. Ik kreeg mijn brief 24h na aanmelding
Nomen nescio
Via google kwam ik inderdaad nog wel een paar winkels tegen met het Draytek ding. Maar in de pricewatch staat hij niet meer en een vergelijkbere opvolger heb ik bij Draytek ook nog niet kunnen ontdekken. Vreemde zaak, er is toch niks mis met die 2200VG?
Great minds think alike!
Verwijderd
Kijk even terug in dit topic. Dacht dat Darklord007 'm had (weet niet zeker). Een mede tweaker zal 'm vast hebben en uit eerste hand kunnen zeggen of tie bevalt. Ben zelf voor de wireless modem van Zyxel gegaan met een 2-line switch er bij.Verbal Kint schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:16:
[...]
Via google kwam ik inderdaad nog wel een paar winkels tegen met het Draytek ding. Maar in de pricewatch staat hij niet meer en een vergelijkbere opvolger heb ik bij Draytek ook nog niet kunnen ontdekken. Vreemde zaak, er is toch niks mis met die 2200VG?
Ik heb drie brieven gehad:TweakBoy schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:16:
[...]
die krijg je binnen 7 dagen na aanmelding per brief toegestuurd...
- Aanmeldingsbrief met persoonlijke gegevens
- Overstapbrief, met uitleg over het overstappen van provider
- Installatiepakket begeleidende brief
Op 5 april heb ik wel deze mail ontvangen:
Hierbij bevestigen wij dat uw Tiscali ADSL-abonnement, bij ons bekend onder het ordernummer ######, zal worden geactiveerd in de week van 22 april 2005.
Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging met de relevante details.
Gisteren de brief met de klantgegevens ontvangen
[ Voor 26% gewijzigd door Mickman op 08-04-2005 09:30 ]
Bedoel je daar zo'n apparaatje van de inkoopactie mee? Of is dat nog weer iets anders? Het gaat mij er om dat ik niet hoef om te stekkeren voor ingaand (KPN) en uitgaand (Tiscali). Een schakelaartje omzetten vind ik niet zo'n ramp.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:51:
[...]
(..)
Ben zelf voor de wireless modem van Zyxel gegaan met een 2-line switch er bij.
Great minds think alike!
Verwijderd
Misschien een eenvoudige,maar ik denk wel een werkzame / doeltreffende oplossing.
Hang een oude telefoon aan de KPN aansluiting.
Dit voor het geval dat de ADSL verbinding een keer wegvalt / voor noodgevallen
Ga naar http://www.kpn.com/
Meld je aan bij "mijn KPN"
Activeer je Voicemail van KPN
Spreek een bericht in met je nieuwe Tiscali telefoonnummer.
Activeer "instellen Voicemail in E-mail" (Bij KPN)
Zet hier een bekend e-mailadres van jezelf neer.
Nu krijgt iedereen die je belt op je KPN nummer je Tiscali Telefoonnummer te horen, en jij krijg de voicemail opgestuurd naar je mailbox.
Nu weet iedereen je Tiscali Telefoonnummer,en kunnen je dan hierop bellen.
Nu hoef je geen extra apparatuur aan te schaffen.
Je hebt ook niet het risico dat je toch per ongeluk via KPN belt
Dit is geheel gratis,ik denk dat je alleen af en toe je voicemail bij KPN moet legen
Hang een oude telefoon aan de KPN aansluiting.
Dit voor het geval dat de ADSL verbinding een keer wegvalt / voor noodgevallen
Ga naar http://www.kpn.com/
Meld je aan bij "mijn KPN"
Activeer je Voicemail van KPN
Spreek een bericht in met je nieuwe Tiscali telefoonnummer.
Activeer "instellen Voicemail in E-mail" (Bij KPN)
Zet hier een bekend e-mailadres van jezelf neer.
Nu krijgt iedereen die je belt op je KPN nummer je Tiscali Telefoonnummer te horen, en jij krijg de voicemail opgestuurd naar je mailbox.
Nu weet iedereen je Tiscali Telefoonnummer,en kunnen je dan hierop bellen.
Nu hoef je geen extra apparatuur aan te schaffen.
Je hebt ook niet het risico dat je toch per ongeluk via KPN belt
Dit is geheel gratis,ik denk dat je alleen af en toe je voicemail bij KPN moet legen
Vandaag m'n modempakket dan toch ontvangen. Was 30 maart al verzonden maar er was een foutje gemaakt, TPG had het eerst niet geaccepteerd.
Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en even snel de splitter en het modem aangesloten. Blijkt dat ik al verbinding heb! zou volgens tiscali pas 12/4 geactiveerd worden.
Net even speedtest gedaan 460kb-490kb down en 72kb up. Ik heb het op 18 maart aangevraagd en nu 7 april al werkend. Nu nog de codes voor telefonie en ik ben klaar!
Grote klasse van tiscali!
Toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en even snel de splitter en het modem aangesloten. Blijkt dat ik al verbinding heb! zou volgens tiscali pas 12/4 geactiveerd worden.
Net even speedtest gedaan 460kb-490kb down en 72kb up. Ik heb het op 18 maart aangevraagd en nu 7 april al werkend. Nu nog de codes voor telefonie en ik ben klaar!
Grote klasse van tiscali!
Verwijderd
Zou dit werken ??
w telefoon gratis doorschakelen naar een ander telefoonnummer.
Even niet thuis? Schakel dan uw nummer door. Zo bent u altijd bereikbaar op uw eigen nummer. Ook terwijl u internet of in het buitenland bent.
Zo werkt het
Bekijk de demo:
afbeelding, stap voor stap uitleg
Aanzetten
toets * 21 *
toets het telefoonnummer waar u te bereiken bent
sluit af met een #
Als u een onderbroken kiestoon hoort weet u dat de doorschakeling ingesteld is. Iedereen die u belt wordt nu automatisch doorgeschakeld.
Controleren
bel uw eigen telefoonnummer
Uitzetten
toets # 21 #
w telefoon gratis doorschakelen naar een ander telefoonnummer.
Even niet thuis? Schakel dan uw nummer door. Zo bent u altijd bereikbaar op uw eigen nummer. Ook terwijl u internet of in het buitenland bent.
Zo werkt het
Bekijk de demo:
afbeelding, stap voor stap uitleg
Aanzetten
toets * 21 *
toets het telefoonnummer waar u te bereiken bent
sluit af met een #
Als u een onderbroken kiestoon hoort weet u dat de doorschakeling ingesteld is. Iedereen die u belt wordt nu automatisch doorgeschakeld.
Controleren
bel uw eigen telefoonnummer
Uitzetten
toets # 21 #
Denk niet dat *21* gaat werken dat is van kpn, mischien dat tiscali wel een tegenhanger heeft of gaat ontwikkelen.
Verwijderd
Yep, is inderdaad het apparaat v/d inkoopactie. Met die switch kan je een KPN lijn combineren met een Tiscali lijn. Je uitgaande lijn zit default op 1 v/d twee poorten. Valt de stroom uit dan wordt automatisch de andere poort gepakt. Je kan tevens zelf voor de andere poort kiezen door er #0 voor het nummer te draaien. voor meer info zie de inkoopactie.Verbal Kint schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:15:
[...]
Bedoel je daar zo'n apparaatje van de inkoopactie mee? Of is dat nog weer iets anders? Het gaat mij er om dat ik niet hoef om te stekkeren voor ingaand (KPN) en uitgaand (Tiscali). Een schakelaartje omzetten vind ik niet zo'n ramp.
In theorie zou het moeten werken. We weten het pas zeker als we het proberen. Maar voor zo'n prijs wil ik het risico wel nemen.
Nu zit ik even over die telefoonlijn van KPN te denken.
Nu betaal ik voor mijn internet 34,95 eurie, 15,00 aan zonnet en 19,95 aan kpn.
Ik betaal ook een belbudget abbo van ca. 10 eurie.
Dus een internet abbo bij tiscali tot 35 euro + behouden kpn lijn is nog steeds even duur.
Voordeel bij tiscali is wel een veel hogere snelheid.
Of zie ik iets aan kosten over het hoofd. Ja de belkosten, tiscali naar vast gratis, naar mobiel duurder, maar dat weegt zo'n beetje wel op tegen de belkosten van kpn imo.
Zijn er nog verder kosten dan?
Dus een internet abbo bij tiscali tot 35 euro + behouden kpn lijn is nog steeds even duur.
Of zie ik iets aan kosten over het hoofd. Ja de belkosten, tiscali naar vast gratis, naar mobiel duurder, maar dat weegt zo'n beetje wel op tegen de belkosten van kpn imo.
dit zal zonder enige twijfels werken... alleen JIJ als eigenaar betaalt wel dat stuk van jouw oude nummer naar nieuwe nummer. dus de kosten zijn voor jou!
bij:
(Vriend) ------------ (oud nummer) ---doorschakkel [ dit stuk betaal jij ]---> (nieuw nummer)
---
Vandaag modem (wireless zonder usb-stick) ontvangen. Verder alle brieven ook ontvangen en reeds telefonie aangevraagd. Lees net dat iemand al werkende verbinding heeft terwijl Tiscali aangeeft dat 't pas de 12e (april) zou moeten werken. Dit is bij mij helaas niet 't geval, zou ook 12e moeten gaan werken. Heb er een Asus WL-100G pcmcia kaartje bij (leek me prettiger dan zo'n usb geval wat écht uitsteekt), en icm de Zyxel router werkt dat enorm prima! Ook boven een prima ontvangst (wel houten vloer). Jammer dus dat Tiscali de lijn nog niet geactiveerd heeft. Installatiepakket echt super duidelijk. Tot zover lijkt het een goede keus geweest te zijn. Nu afwachten wat de snelheid doet als de hele straat dit abo aangevraagd heeft:)
Buiten de eenmalige kosten voor een modem en administratiekosten is er niks nee. Ik betaal nu dus €30 aan Tiscali en €10 aan KPN voor die suffe BelBudget en dat zijn m'n maandelijkse abonnementskosten. Heb ik idd wel relatief snel internet voor. Het enige punt waar je dus voor jezelf nog over moet beslissen is je belgedrag. Bel je uitsluitend en vaak naar mobiele nummers kan het alsnog in de papieren lopen. Maar dat weet jij zelf het beste natuurlijk.X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:41:
Nu zit ik even over die telefoonlijn van KPN te denken.
Verwijderd
Dinsdag mijn modem ontvangen en vandaag de brief met codes. Ik heb me ook meteen aangemeld voor telefonie en dan duurt het nog ongeveer 5 werkdagen voordat je de codes daarvan ontvangen hebt. Ook ik heb geprobeerd of mijn verbinding al werkt, maar helaas: er wordt geen IP adres toegekend. Morgen nog maar eens proberen haha. Mijn verbinding wordt de 12e pas echt geactiveerd.falconz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:13:
Vandaag modem (wireless zonder usb-stick) ontvangen. Verder alle brieven ook ontvangen en reeds telefonie aangevraagd. Lees net dat iemand al werkende verbinding heeft terwijl Tiscali aangeeft dat 't pas de 12e (april) zou moeten werken. Dit is bij mij helaas niet 't geval, zou ook 12e moeten gaan werken. Heb er een Asus WL-100G pcmcia kaartje bij (leek me prettiger dan zo'n usb geval wat écht uitsteekt), en icm de Zyxel router werkt dat enorm prima! Ook boven een prima ontvangst (wel houten vloer). Jammer dus dat Tiscali de lijn nog niet geactiveerd heeft. Installatiepakket echt super duidelijk. Tot zover lijkt het een goede keus geweest te zijn. Nu afwachten wat de snelheid doet als de hele straat dit abo aangevraagd heeft:)
Nee KPN vervalt helemaal dus je hebt alleen de kosten van Tiscali (in principe alleen de GSM en servicenummers) Daarnaast moet je eenmalig 30 euro betalen voor het porteren van KPN naar Tiscali en eenmalig 9,95 voor het behoud van de koperdraad.DJTimo schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:22:
[...]
Buiten de eenmalige kosten voor een modem en administratiekosten is er niks nee. Ik betaal nu dus €30 aan Tiscali en €10 aan KPN voor die suffe BelBudget en dat zijn m'n maandelijkse abonnementskosten. Heb ik idd wel relatief snel internet voor. Het enige punt waar je dus voor jezelf nog over moet beslissen is je belgedrag. Bel je uitsluitend en vaak naar mobiele nummers kan het alsnog in de papieren lopen. Maar dat weet jij zelf het beste natuurlijk.
In mijn geval laat ik mijn KPN nummer ongemoeid. Ik zelf heb die lijn maar een week eerder dan ik Tiscali besteld, dus ik zit daar nog zo'n 11 maanden aan vast. Maar als je 't zou porteren is dit het wel idd.Chickendorp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:51:
[...]
Nee KPN vervalt helemaal dus je hebt alleen de kosten van Tiscali (in principe alleen de GSM en servicenummers) Daarnaast moet je eenmalig 30 euro betalen voor het porteren van KPN naar Tiscali en eenmalig 9,95 voor het behoud van de koperdraad.
Verwijderd
Ik heb ook de 2602HW alleen vind ik die ook niet egt prettig werken. Bij mij breekt soms de verbinding opeens af en ik kan nu niet connecten op mn router, maar ik kan wel internetten enzo? Vaag ding! Weet iemand misschien de oplossing daarvan?
Ps. heeft er iemand al de telefonie geactiveerd?
Ps. heeft er iemand al de telefonie geactiveerd?
[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 08-04-2005 07:27 ]
Zo te zien moet je er een stroom adapter op aansluiten. Als de stroom uitvalt werkt het imho ook niet. Alleen als de Tiscali telefonie uitvalt kan je dus via KPN bellen. Het is wel een groot voordeel dat binnenkomende gesprekken op beide lijnen op één toestel binnen kunnen komen (tenminste dat begrijp ik er uit).Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:57:
[...]
Yep, is inderdaad het apparaat v/d inkoopactie. Met die switch kan je een KPN lijn combineren met een Tiscali lijn. Je uitgaande lijn zit default op 1 v/d twee poorten. Valt de stroom uit dan wordt automatisch de andere poort gepakt. Je kan tevens zelf voor de andere poort kiezen door er #0 voor het nummer te draaien. voor meer info zie de inkoopactie.
In theorie zou het moeten werken. We weten het pas zeker als we het proberen. Maar voor zo'n prijs wil ik het risico wel nemen.
Mooi topic. Wat ik alleen nog mis is een duidelijk stappenplan voor iemand die nu ADSL heeft (bbned of kpn, ikzelf heb nu bbned) en telefonie van kpn, hoe je over moet stappen. Wat je eerst moet doen, wanener je dat moet doen, hoe ver vantevoren, etc. De startpost is nogal "mager", om het licht uit te drukken.
Iemand ? Ik heb nu namelijk SurfSnelADSL, ADSL via bbned, en telefonie van KPN (BelBasis). Beide abbo's zijn ingegaan rond juli/augustus vorig jaar. Hoe stop ik zo probleemloos mogelijk over naar Tiscali ?
Iemand ? Ik heb nu namelijk SurfSnelADSL, ADSL via bbned, en telefonie van KPN (BelBasis). Beide abbo's zijn ingegaan rond juli/augustus vorig jaar. Hoe stop ik zo probleemloos mogelijk over naar Tiscali ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als de stroom uitvalt gebruikt dat apparaat de KPN lijn (ja, als de stroom uitvalt doet de KPN het vaak nog wel, als je nog een "ouderwets" toestel hebt met draad tenminste).Als de stroom uitvalt werkt het imho ook niet. Alleen als de Tiscali telefonie uitvalt kan je dus via KPN bellen.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Heb je al een Tiscali abonnement aangevraagd? Dit topic gaat namelijk over de Tiscali Special Actie.Arfman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:11:
Mooi topic. Wat ik alleen nog mis is een duidelijk stappenplan voor iemand die nu ADSL heeft (bbned of kpn, ikzelf heb nu bbned) en telefonie van kpn, hoe je over moet stappen. Wat je eerst moet doen, wanener je dat moet doen, hoe ver vantevoren, etc. De startpost is nogal "mager", om het licht uit te drukken.
En die is eind maart gestopt.
Je zou hier kunnen kijken:
http://www.tiscali.nl/producten/adsl/overstappen.asp?hoe=1
- [b]Stappenplan[/b]
- voordelen/nadelen afwegen met huidige provider
- achterhalen opzegtermijn huidige provider
- abonnement aanvragen Tiscali
- overstapdatum opgeven (bijv. 2 dagen eerder dan afloopdatum huidige provider)
- huidige provider opzeggen
Verwijderd
Ik heb 23 maart Tiscali-Special Telefonie aangevraagd.
Momenteel heb ik al een ADSL-abb bij Tiscali.
Tot op heden heb ik geen bevestigingsmail ontvangen van mijn aanmeldng.
Ik weet dus nu helemaal niet of mijn aanvraag is ontvangen, laat staan of deze in behandeling is genomen (volgens de telefoonmedewerkers staat het wel in het systeem).
Heb al een paar keer gebeld naar Tiscali.
Vrijdag 01/04: "Meneer, aankomend weekend of uiterlijk maandag ontvangt u de mail." (Uiteraard niks ontvangen).
Donderdag 07/04: "Meneer, omdat u nu nog via het KPN-netwerk bent aangesloten en dit moet worden omgezet naar het Tiscali-netwerk, moet u nog enkele weken wachten op de bevestigingsmail".
Wat zijn jullie ervaringen?
Momenteel heb ik al een ADSL-abb bij Tiscali.
Tot op heden heb ik geen bevestigingsmail ontvangen van mijn aanmeldng.
Ik weet dus nu helemaal niet of mijn aanvraag is ontvangen, laat staan of deze in behandeling is genomen (volgens de telefoonmedewerkers staat het wel in het systeem).
Vrijdag 01/04: "Meneer, aankomend weekend of uiterlijk maandag ontvangt u de mail." (Uiteraard niks ontvangen).
Donderdag 07/04: "Meneer, omdat u nu nog via het KPN-netwerk bent aangesloten en dit moet worden omgezet naar het Tiscali-netwerk, moet u nog enkele weken wachten op de bevestigingsmail".
Voor mensen die nog voor €29,95 mee willen doen aan ADSL & Telefonie Family (4096/640) moeten zich aanmelden via www.tfortelecom.nl daar is die actie nog steeds geldig!!!!Mickman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:36:
[...]
Heb je al een Tiscali abonnement aangevraagd? Dit topic gaat namelijk over de Tiscali Special Actie.
[ Voor 3% gewijzigd door Chickendorp op 08-04-2005 11:50 . Reden: abo duidelijker omschreven ]
van de site van tiscali:Chickendorp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:51:
[...]
Nee KPN vervalt helemaal dus je hebt alleen de kosten van Tiscali (in principe alleen de GSM en servicenummers) Daarnaast moet je eenmalig 30 euro betalen voor het porteren van KPN naar Tiscali en eenmalig 9,95 voor het behoud van de koperdraad.
Gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland
*Neem je huidige nummer mee én kies een nieuw nummer erbij
Eenmalige kosten van € 29,95
Bespaar bijna € 100,- per jaar ten opzichte van KPN BelBasis
**Geen extra abonnementskosten per maand
** Opzeggen van KPN BelBasis bespaart € 18,16 p.m.. In plaats daarvan berekent KPN € 9,95 p.m. netwerkkosten door via Tiscali.
IMO rekent KPN nog steeds netwerkkosten door: 9,95 euro p/m. De kosten worden doorgerekend via Tiscali. Rekent Tiscali die kosten dan niet door naar jou???
extra pikant detail >> als je je nu aanmeld via tfortelecom >> krijg je ook de gratis reischeque!Chickendorp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:41:
[...]
Voor mensen die nog voor €29,95 mee willen doen aan ADSL & Telefonie Family (4096/640) moeten zich aanmelden via www.tfortelecom.nl daar is die actie nog steeds geldig!!!!
ik heb me dus via tfortelecom aangemeld, abbo voor 29.95 + reischeque >> dit staat zwart op wit in bevestigingsbrief. cool!
cheers!
Verwijderd
Heb je je aangemeld per fax ?
Dit omdat je een abbo bij Tiscali hebt.ze accepteren het alleen als je een persoonlijke fax hebt gestuurd.
Je krijgt inderdaad geen brief als huidig Tiscali klant.
Alleen een mail.Die kreeg ik zelf naar ongeveer een week
Heb je je aangemeld per fax ?
Dit omdat je een abbo bij Tiscali hebt.ze accepteren het alleen als je een persoonlijke fax hebt gestuurd.
Je krijgt inderdaad geen brief als huidig Tiscali klant.
Alleen een mail.Die kreeg ik zelf naar ongeveer een week
In deze berekening gaat Tiscali uit van een KPN BelBasis abo. Als je KPN gewoon naast Tiscali zou houden (dus niet porteren) houdt een gezond mens natuurlijk zowieso geen BelBasis, maar zet dit terug naar een BelBudget. Datkomt ook neer op een kleine 10 euro per maand extra, maar als het internet/voip er uit ligt kun je wèl terugvallen op je KPN lijn.X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:16:
[...]
van de site van tiscali:
Gratis bellen naar vaste telefoonnummers in Nederland
*Neem je huidige nummer mee én kies een nieuw nummer erbij
Eenmalige kosten van € 29,95
Bespaar bijna € 100,- per jaar ten opzichte van KPN BelBasis
**Geen extra abonnementskosten per maand
** Opzeggen van KPN BelBasis bespaart € 18,16 p.m.. In plaats daarvan berekent KPN € 9,95 p.m. netwerkkosten door via Tiscali.
IMO rekent KPN nog steeds netwerkkosten door: 9,95 euro p/m. De kosten worden doorgerekend via Tiscali. Rekent Tiscali die kosten dan niet door naar jou???
[ Voor 50% gewijzigd door DJTimo op 08-04-2005 12:42 ]
In dat geval (zie post hierboven) klopt niet wat hier staat. Het is dus eenmalig 30 euro voor KPN naar Tiscali en MAANDELIJKS 9,95 voor het behoud van de koperdraad, toch?Chickendorp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:51:
[...]
WOW is die €9,95 echt maandelijks?!?!
Ik heb mijn ouders een berekening voorgehouden waarbij die 9,95 eenmalig is!
Was daar ook heilig van overtuigd op dat moment.
Zal het ff uitzoeken.....
Ik heb mijn ouders een berekening voorgehouden waarbij die 9,95 eenmalig is!
Was daar ook heilig van overtuigd op dat moment.
Zal het ff uitzoeken.....
edit:
er staat nergens dat die kosten voor de gebruiker zijn, die worden aan Tiscali doorberekend staat er op de site, toen ik het bestelde was dit nog niet zo duidelijk vermeld
er staat nergens dat die kosten voor de gebruiker zijn, die worden aan Tiscali doorberekend staat er op de site, toen ik het bestelde was dit nog niet zo duidelijk vermeld
[ Voor 33% gewijzigd door Chickendorp op 08-04-2005 13:32 ]
Nee, want mijn huidige ADSL meuk loopt nog tot augustus.Mickman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:36:
[...]
Heb je al een Tiscali abonnement aangevraagd? Dit topic gaat namelijk over de Tiscali Special Actie.
Bedankt, ik ga kijken !Je zou hier kunnen kijken:
http://www.tiscali.nl/producten/adsl/overstappen.asp?hoe=1
- [b]Stappenplan[/b]
- voordelen/nadelen afwegen met huidige provider
- achterhalen opzegtermijn huidige provider
- abonnement aanvragen Tiscali
- overstapdatum opgeven (bijv. 2 dagen eerder dan afloopdatum huidige provider)
- huidige provider opzeggen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Precies.X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:00:
[...]
In dat geval (zie post hierboven) klopt niet wat hier staat. Het is dus eenmalig 30 euro voor KPN naar Tiscali en MAANDELIJKS 9,95 voor het behoud van de koperdraad, toch?
Om ADSL te kunnen gebruiken heb je die twee koperdraden van de telefoonlijn nodig.
Je hebt dus de kosten van Tiscali voor ADSL en de abonnementskosten van KPN voor de telefoonlijn.
Je kan twee dingen doen.
KPN opzeggen of behouden
Opzeggen: Je bent geen abonnee meer van KPN, maar omdat je de lijn moet blijven gebruiken gaat KPN kosten doorberekenen aan Tiscali. Jij hebt dan dus niets meer te schaften met KPN. Omdat Tiscali de boel overneemt, moet je daar eenmalig 30,- euro voor betalen en per maand 9,95.
Behouden: Je blijft abonnee en betaald de abonnementskosten voor het KPN abonnement wat je afneemt (Bel Budget [9,98 p.m.], Bel Basis[18,16 p.m.] of Bel Plus[v.a. 19,66 p.m.]).
Omdat je bij Tiscali ook telefonie krijgt, waarmee gratis belt naar vaste nummers en voordelig naar andere nummers, is het verstandig om een Bel Budget abonnement te nemen. Dit doe ik dus ook. Ik heb nu nog een Bel Basis abonnement.
Op maandbasis betaal je hetzelfde ongeacht of je KPN opzegt of behoud. Ik hou mijn KPN aansluiting omdat ik niet afhankelijk wil zijn van VoIP voor particulieren wat nog in de kinderschoenen staat en kunnen blijven bellen wanneer ADSL of de stroom eruit ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 08-04-2005 13:59 ]
Dit topic is gesloten.