Tiscali Voip internet telefonie ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Afegelopen week las ik dit artikel op webwereld.nl

Tiscali start in maart met internetbellen

Donderdag, 13 januari 2005 - Tiscali breidt met ingang van maart zijn diensten uit met voice over ip. Een test met het bellen over het eigen netwerk is net afgerond.
Door Edwin Feldmann

Adsl-abonnees van Tiscali kunnen zich binnenkort ook abonneren op de telefoniedienst van de provider. Daarmee kunnen ze gratis bellen naar andere gebruikers van Tiscali Telefonie.

Volgens de testsite van de dienst is het bellen naar andere vaste nummers niet gratis. "Als de dienst wordt geïntroduceerd, is dat wel het geval", zegt Tiscali-woordvoerder Wander Bruijel.

Voor het bellen naar nummers in het buitenland, servicenummers en mobiele telefoons worden wel verschillende tarieven gerekend.

Volgens Tiscali kunnen gebruikers hun KPN-abonnement opzeggen en toch hun telefoonnummer behouden. Wie zijn KPN-abonnement niet opzegt, krijgt een nieuw nummer van Tiscali.

Om het bellen via de adsl-lijn mogelijk te maken, krijgen de abonnees een nieuw modem waar ze, naast hun adsl-lijn, ook hun analoge telefoon op kunnen aansluiten.

Tiscali is de zoveelste provider op rij die zijn internetdiensten uitbreidt met telefonie. Onlangs kwamen onder meer Wanadoo en Solcon met soortgelijke diensten.

Update, 15:35 uur: Informatie toegevoegd en lanceerdatum aangepast. De informatie op de huidige site van Tiscali blijkt achterhaald te zijn.

Na een search hier blijkt dat er maar een draadje gaat over een persoon die twijfelt om mee te doen met de testperiode maar heb nog geen concrete ervaringen gehoord.
Aangezien ik zelf wel Tiscali ADSL heb maar via het netwerk van KPN heb ik niet mee kunnen doen met deze test. Ik denk er nu over na om dus mijn KPN lijn eruit te doen en over te stappen op VOIP. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en de bevindingen van de testgebruikers!

Nog even wat links;
http://telefonie2.tiscali...547687S24799543PA33425471 Tiscali tarieven testperiode
http://telefonie.tiscali.nl Homepage Tiscali telefonie
http://www.tiscali.nl/content/article/cmult/409948.htm Kleine FAQ
http://www.tiscali.nl/content/article/cmult/515295.htm Persbericht Tiscali
http://www.telecomwereld.nl/n0000251.htm Telecomwereld over Tiscali Telefonie

edit:
meer links toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Jerome! op 17-01-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij is dat geen VoiP, maar VoDSL (Voice-over-DSL)

Voip is meestal SIP of H.323 based, over een willekeurige IP verbinding. VoDSL is "gewoon" een telefoonsignaal (digitaal) over de ADSL lijn heensturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
DJSmiley schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:00:

Voip is meestal SIP of H.323 based, over een willekeurige IP verbinding. VoDSL is "gewoon" een telefoonsignaal (digitaal) over de ADSL lijn heensturen.
In een van de bovenstaande links is de header van de pagina "Tiscali Telefonie Voice over IP (VOIP)" Ik hoop dat Tiscali weet waar ze het over heeft? 8)7

Hierzo http://www.telecomwereld.nl/vodsl.htm staan de verschillen uitgelegd, VoDSL is dus ook niet 'gewoon' een telefoonsignaal over de ADSL lijn sturen, er moet ook wat in de centrale aangepast worden.

Ik neem dus aan dat Tiscali VOIP gebruikt, mocht hier iemand meer duidelijkheid over kunnen verschaffen, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij doet mee aan de test. Het voice-kastje wat tussen het modem en de PC komt is van het type AddPac VoiceFinder-AP200 en op de achterkant staat duidelijk VOIP.
Het is voor een gemiddelde gebruiker lastig om eventuele storingen te lokaliseren. Als bijvoorbeeld de voicefinder defect raakt dan valt de internet-verbinding naar de PC ook weg. Ben je technisch dan kom je hier wel uit, maar een huis-tuin-keuken gebruiker gaat de helpdesk bellen --> en dan weet je het wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
zijn er al mensen die ervaringen hebben met het bellen via dsl van tiscali, ze hebben nu een aanbieding voor 29,95€ voor 4Mbit +telefoon, lijkt mij wel interessant. Maar ik vraag me nog een paar dingen af:

het schijnt zo te zijn dat bellen via dsl nog makkelijker af te luisteren is, klopt dit?

en hoe is het met de kwaliteit gesteld? stotteren ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
darklord007 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:58:
zijn er al mensen die ervaringen hebben met het bellen via dsl van tiscali, ze hebben nu een aanbieding voor 29,95€ voor 4Mbit +telefoon, lijkt mij wel interessant. Maar ik vraag me nog een paar dingen af:

het schijnt zo te zijn dat bellen via dsl nog makkelijker af te luisteren is, klopt dit?

Je bent bang dat iemand jou af gaat luisteren? :X
Elke telecomprovider moet het sowieso voor de overheid mogelijk maken om gesprekken te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jerome! schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:53:

Nog even wat links;
http://telefonie2.tiscali...547687S24799543PA33425471 Tiscali tarieven testperiode

edit:
meer links toegevoegd
Dit is de juiste link naar de tarieven, bovenstaande is van een eerdere telefonie test.
DJSmiley schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:00:

Het is VoIP wat gebruikt wordt.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:15:
Een kennis van mij doet mee aan de test. Het voice-kastje wat tussen het modem en de PC komt is van het type AddPac VoiceFinder-AP200 en op de achterkant staat duidelijk VOIP.
Het is voor een gemiddelde gebruiker lastig om eventuele storingen te lokaliseren. Als bijvoorbeeld de voicefinder defect raakt dan valt de internet-verbinding naar de PC ook weg. Ben je technisch dan kom je hier wel uit, maar een huis-tuin-keuken gebruiker gaat de helpdesk bellen --> en dan weet je het wel !
VoiceFinder's zijn van een eerdere test met telefonie en worden nu niet meer gebruikt.
darklord007 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:58:

Afluisteren van 10001001000001010111010101010000101010 bedoel je? 't Is gewoon IP verkeer.

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 06-03-2005 17:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:01
Volgens mij is de test waarover gesproken wordt allan afgerond, dus ik schop dit maar eens naar boven omdat ik wel benieuwd ben naar de ervaringen over telefonie van Tiscali. Ik overweeg namelijk om zelf de overstap van XS4ALL (duur en KPN-sponsor) naar Tiscali te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svanuden
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb zelf nu 4 maanden al de family 4mbit + Tel en het werkt als een trein. Zyxel router is adsl2+ compatible en zeer stabiel. Heb wel een aantal keer de router moeten reseten, omdat er vage problemen waren met het niet kunnen verbinden. Zakelijk zou ik het niet aanraden omdat er dus nog wel wat bugs in zitten. Maar ik merk er steeds minder van. (eerst max 1 keer per 3 weken reset, nu al 2 maanden zonder).

Verwijderd

Ik heb nu nog @home, maar ga per 1 januari over op tiscali adsl + telefonie. Het grote voordeel is volgens mij dat je geen dure aansluiting van KPN hoeft aan te schaffen. Tiscali verzorgd voor de helft van het geld ook een instandhouding van het koper.

Verwijderd

Ik heb Tiscali telefonie al vanaf het begin.

Ik moet eerlijk zeggen dat de verbinding steeds beter wordt. Men is nog steeds bezig met het ontwikkelen van firmware voor het Zyxel modem.

Helaas blijft het nog af en toe zo dat de het modem spontaan reset. Soms kunnen mensen mij niet horen aan de andere kant en ik hen ook niet (komt maar zelden voor) en verder, en dat is al een stuk minder maar nog niet weg, als je P2P software draait, valt het geluid tijdens het bellen steeds voor een aantal seconden weg. Tis echt al stukken beter.

Verder irritante wisselgesprekken die je niet kunt uitzetten en ook niet gebruiken want de verbinding verbreekt zodra je het tweede gesprek aanneemt. De voicemail kun je niet persoonlijk inspreken.

Verder moet ik zeggen dat het netwerk vele malen stabieler is dan ik in jaren bij chello heb ervaren. Als het eruit ligt, is het bijna altijd een modem reset, dat heb je dus zelf zo gefixt, bij chello lag het meestal aan het netwerk.
Het heeft er eigenlijk slechts één keer echt uitgelegen hier, toen was er een glasvezelkabel doorgegraven, tjah daar kan Tiscali niets aan doen.

Ik heb wel gehad dat mijn modem defect raakte. Moest toen ruim 3 weken wachten tot het modem vervangen werd. Dat heeft veel irritaties opgeleverd want al die tijd had ik dus geen telefoon (wel internet omdat ik mijn oude modem nog had)

Verder is de klantenservice gratis te bellen via tiscali zelf en anders tegen normaal telefoontarief. Dat spreekt me erg aan.

Nu nog de prijzen van adsl2 naar beneden en dan ben ik weer helemaal tevreden.

:-)

Kortom, internet is perfekt, telefoon heeft nog wat bugjes waar men aan werkt.

Ik zou voor de zekerheid de KPN lijn als je die hebt, aanhouden met een belbudget abbo. Dan ben je in ieder geval telefonisch bereikbaar bij een storing.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ADSL T2 van Tiscali en de verbinding hapert nogal. Soms wordt de verbinding helemaal verbroken, soms krijgt me pc geen netwerk adres. Nogal irritant als je aan het gamen bent.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08 06:56

Cool_Mod_E

9200 Wp

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:28:
Ik heb inmiddels ADSL T2 van Tiscali en de verbinding hapert nogal. Soms wordt de verbinding helemaal verbroken, soms krijgt me pc geen netwerk adres. Nogal irritant als je aan het gamen bent.

Iemand enig idee?
Volgens mij gaat dit topic over telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Nieuwe firmware eens proberen helpt wellicht of er is iets anders aan de hand. Er is een enorm groot centraal topic over Tiscali producten:

[rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 3[/rml]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.