Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:33:
[...]

Wat ik eigenlijk bedoel met de genoemde drie punten is dat je de aansluiting van je modem op je telefoonlijn optimaal hebt/maakt. Veel komt het voor dat iemand het op een wandcontactdoos in de huiskamer aansluit, de splitter netjes voor het toestel. Blijkt dat er in de muur een bijgezette aansluiting is naar bijvoorbeeld de slaapkamer. Deze lijn kan misschien ongebruikt zijn, maar toch storing veroozaken (afgeknipt en bijna kortsluiting bijvoorbeeld).

Zeker als daar nog een toestel op is aangesloten ook krijg je een probleem met je DSL verbinding. Als je het poortje line van je splitter ontkoppelt mag er geen enkel toestel meer een kiestoon hebben. Geen fax, geen nummermelder en ook geen alarmcentrale die voor de splitter is aangesloten (komt meer voor dan je denkt).

Om ook het signaalverlies zo min mogelijk te houden en problemen nu en in de toekomst te voorkomen is het raadzaam geen lange kabels te gebruiken tussen je ISRA (eerste aansluitpunt waar KPN lijn je woning / pand binnenkomt) en je splitter. Ook vanaf je splitter naar je modem geen meters lange kabel gebruiken liefst.

Ter test kan je ook altijd je modem direct aan je ISRA hangen, zonder toestellen, zonder splitter, zonder aftakkingen. Als allerlaatste test of het mogelijk in je aansluit(kunsten) zit zelfs nog even ander kabeltje proberen.

Dit allemaal als basis uitgangspunt, als dat prima werkt en je verlengd tocht tussen splitter en modem kan het prima werken. Per aansluiting/woning verschillend, maar neem het niet voor lief.

Ook een verkeerd type splitter kan rare dingen veroorzaken. Als je een ISDN splitter gebruikt op een analoge aansluiting kan het soms wel lijken te werken, maar mogelijk niet stabiel en met een beroerde upload snelheid.
Duidelijke uitleg :)

Heb vanochtend contact op genomen met tiscali. Ongeveer 40 min aan de telefoon gezeteten en nog wisten ze niet wat er fout was. Inmiddels heb ik bij mij thuis van alles geprobeerd en nu zit dus ook alles goed aangesloten. Maar als nog het plotseling wegvallen van de internet verbinding terwijl alle lampjes op de router blijven branden.

Voorstel van tiscali is nu dat zij de komende 10 dagen allerlei metingen gaan doen vanaf hier tot de tiscali centrale, en dat ik ze over 5 werkdagen kan bellen of ze al wat meer weten.

Het vreemde is wel dat nadat ik tiscali gebelt heb me internet nog niet meer is weggevallen. Hoopen dat het zo blijft maar nooit te vroeg juichen.

Tijdens het gesprek met de helpdesk van tiscali had ik het geluk dat toen precies mijn internetverbinding wegviel. De helpdesk zag toen ook dat er opeens geen toegang meer was tot de router of iets...

Maar ik hoop dat tiscali wat vind of dat mijn internet het blijft doen zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is bovenstaande exact hetzelfde. Zelfde afspraken gemaakt met de helpdesk. Dus maar even afwachten hoe of wat. Bij verbrekingen zal ik het hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:38:
Voor mij is bovenstaande exact hetzelfde. Zelfde afspraken gemaakt met de helpdesk. Dus maar even afwachten hoe of wat. Bij verbrekingen zal ik het hier melden.
Jij had toch ook postcode 27.. Ik vertelde tegen de helpdesk dat ik nog iemand kon die in de regio 27 woonde. Met hetzelfde probleem.

Toen zij die dat hij het vreemd vond dat het zo was. En dat het misschien wel kon wezen dat het in dit gebied wel helemaal niet kan/gaan lukken. Beetje vaag gelul.

Maar ja, ik wacht het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet maar eens kijken op www.speedtest.nl en dan je postcode invullen. Kan je zien hoeveel mensen met zelfde postcode de test doen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer zijn. Maar die testen daar de verbinding niet.

Vanavond tussen 19.00 en 21.30 2 keer de boel opnieuw opgestart. Dus het tempo gaat omhoog.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn er genoeg.

En ook nog een aantal met Tiscali (alleen geen 1 special+tel)

Maar dat is gewoon gelul dat het niet zou kunnen in postcode gebied 27. Want mijn tiscali surf deed het altijd perfect hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:05:
Het zijn er genoeg.

Maar dat is gewoon gelul dat het niet zou kunnen in postcode gebied 27. Want mijn tiscali surf deed het altijd perfect hiervoor.
Dan heb je ook nog een ander modem? Je zou een van de belangrijkste oorzaken kunnen uitsluiten met je of een ander modem. Kan heel relevant zijn voor een onderzoek van een helpdesk dat soort informatie.

Wanneer gebeurt het niet, wat lost het op, wat lost het niet op, frequentie dat het voorkomt, wat doe je op dat moment. Zeker als meerdere een exact gelijk of soortgelijk probleem hebben is het naast elkaar leggen van die informatie heel handig.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 22:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:05:
Het zijn er genoeg.

Special van de FNV? Heb ik ook. Kan je vergelijken met ADSL family.
Kijk maar op de website van Tiscali. Snelheid is gelijk en de mogelijkheden ook. Alleen de prijs is aantrekkelijker omdat het via de FNV gaat. Zou dit e.e.a. verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:35:
[...]

Special van de FNV? Heb ik ook. Kan je vergelijken met ADSL family.
Kijk maar op de website van Tiscali. Snelheid is gelijk en de mogelijkheden ook. Alleen de prijs is aantrekkelijker omdat het via de FNV gaat. Zou dit e.e.a. verklaren?
Lijkt me héél sterk. Denk dat je niet in naampjes moet zoeken maar in de techniek naar de oorzaak en dus oplosing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

bjck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:55:
[...]

Het kan eigenlijk alleen de splitter zijn. Of (is het waarschijnlijk) heb je voor je splitter nog een toestel zitten. Als je line van je splitter losmaakt mag geen enkel telefonie apparaat (dus ook fax, alarminstallatie, nummermelder, antwoordapparaat etc) een kiestoon hebben.

[...]
Jij bent echt goed ;-)

Kabel eruit, met mobiel gebeld, toch nog een telefoon die overging. Kabels onder de vloer gevolgd, punt gevonden. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NeoMotion schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:12:
[...]

Jij bent echt goed ;-)

Kabel eruit, met mobiel gebeld, toch nog een telefoon die overging. Kabels onder de vloer gevolgd, punt gevonden. Thanks.
Ook als je toestel losmaakt kan dat niet voldoende zijn een lozeafsplitsing kan DSL al behoorlijk verstoren. (gaat signaal naar toe en kaatst terug op het einde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

erm.. net na 10 dagen heerlijke uptime van de modem (+80gb tot 90gb verkeer) weer een reset van de modem..

Ik had enkel 2x MSN, 1x Azureus aanstaan.. meer niet :S

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:13:
erm.. net na 10 dagen heerlijke uptime van de modem (+80gb tot 90gb verkeer) weer een reset van de modem..

Ik had enkel 2x MSN, 1x Azureus aanstaan.. meer niet :S
Vast vanmorgen ergens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb nu al 3x meegemaakt dat het modem zichzelf reset tijdens het spelen van een online game (Enemy Teritory)

Verder heb ik vandaag m'n eerste factuur gehad. Wow, valt toch altijd even tegen.

Totaalbedrag inclusief BTW € 322,79

Leuk om te weten, dat Tiscali de abonnements kosten ook 2 maanden vooruit wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

bjck schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Vast vanmorgen ergens? ;)
nee, toen op het moment van schrijven.. sprong hij er gewoon uit :S maar goed.. zal vast wel te maken hebben met de volle logs die hij bij moet houden..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:21:
[...]

nee, toen op het moment van schrijven.. sprong hij er gewoon uit :S maar goed.. zal vast wel te maken hebben met de volle logs die hij bij moet houden..
Hele modem is herstart of alleen DSL lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 24 uur stabiel netwerk toch plotseling geen internet. Alle lampjes op het modem bleven branden en in het modem was te lezen dat het adsl wel zou moeten werken. Wat opviel was dat net na of tijdens een test van de poorten internet niet meer benaderbaar was.
Toch toevallig! Het betreft de test op: http://scan.sygate.com/quickscan.html

Daarna nog een keer dezelfde test gedaan waarna de zaak gewoon doorliep. Toch het vermelden waard. Wie weet lag het toch aan de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

bjck schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:42:
[...]

Hele modem is herstart of alleen DSL lijn?
het was een complete modemreset (uptime sprong weer naar 0:00 en de powerlampje sprong van rood naar groen knipperend)

Wat ik toen aan het doen was:
Uploaden met -+ 65KB/s via Azureus (+45KB/s d/l)
2 PC's aan met beide MSN Messenger 6.2 aanstaan.
waarvan 1 een game aan het spelen was (Patience online of zo via messenger)

2 browsers aan zonder surfactiviteit.

En 1 xbox aangesloten dat eigenlijk nix aan het doen was (ftp stond op xbox aan voor evt filetransfer, ik was daar net een kwartier mee klaar)

dus zoveel dataverkeer was er ook niet, de uptime was ongeveer 248 uur (toen ik voor het laatst keek in de modem)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Het lijkt toch echt de firewall te zijn, waardoor hij op z'n gat gaat.
Ik krijg elke ochtend een mail met de log er in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
No. Time                  Source IP              Destination IP         Note                             
  1|05/10/2005 06:55:07  |66.36.242.71:63869    |xxx.xxx.xxx.xxx:135     |ACCESS BLOCK                    
    Firewall default policy: TCP (W to W/PRESTIGE)
  2|05/10/2005 06:55:04  |66.36.242.71:63869    |xxx.xxx.xxx.xxx:135     |ACCESS BLOCK                    
  3|05/10/2005 06:51:39  |82.171.102.94:4051    |xxx.xxx.xxx.xxx:445     |ACCESS BLOCK                    
  4|05/10/2005 06:51:36  |82.171.102.94:4051    |xxx.xxx.xxx.xxx:445     |ACCESS BLOCK                    
  5|05/10/2005 06:43:09  |82.135.74.109:4866    |xxx.xxx.xxx.xxx:135     |ACCESS BLOCK                    
  6|05/10/2005 06:43:06  |82.135.74.109:4866    |xxx.xxx.xxx.xxx:135     |ACCESS BLOCK                    
  7|05/10/2005 06:41:27  |82.217.8.99:3340      |xxx.xxx.xxx.xxx:1025    |ACCESS BLOCK

En dit is nog maar een klein deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Mickman schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:24:
Het lijkt toch echt de firewall te zijn, waardoor hij op z'n gat gaat.
Ik krijg elke ochtend een mail met de log er in:

*knip*
En dit is nog maar een klein deel.
daar kun je gelijk in hebben, want ik laat de logs elk uur naar mij sturen... telkens toch weer minimaal 15 regeltjes van geblocked etc... dus die aanvallen zijn afgeweerd, enkel schiet de load dus erg omhoog in de modem (via Show Statistics zie je dat soms)

offtopic:
iemand al van plan om een alternatieve firmware in de modem te zetten? :+

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TweakBoy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:23:
[...]

het was een complete modemreset (uptime sprong weer naar 0:00 en de powerlampje sprong van rood naar groen knipperend)

Wat ik toen aan het doen was:
Uploaden met -+ 65KB/s via Azureus (+45KB/s d/l)
2 PC's aan met beide MSN Messenger 6.2 aanstaan.
waarvan 1 een game aan het spelen was (Patience online of zo via messenger)

2 browsers aan zonder surfactiviteit.

En 1 xbox aangesloten dat eigenlijk nix aan het doen was (ftp stond op xbox aan voor evt filetransfer, ik was daar net een kwartier mee klaar)

dus zoveel dataverkeer was er ook niet, de uptime was ongeveer 248 uur (toen ik voor het laatst keek in de modem)
Sluit niet uit dat het ook een spanningspiek of dal geweest kan zijn op het aansluitnet. Zelfs als je een stofzuiger aanslingert, weer uit en weer aan kan je een behoorlijke dip hebben soms wat misschien net genoeg is.
TweakBoy schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:40:
[...]

offtopic:
iemand al van plan om een alternatieve firmware in de modem te zetten? :+
Geld teveel?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 10-05-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

strange.. nu heb ik de laatste twee dagen ook last van disconnects.lampjes op de modem blijven goed branden.. modem is benaderbaar en heeft verbinding (dsl)

echter geen op internet op alle clients (routers)

gaar.. ligt het nu alleen aan de firewall of?

heb het probleem 2 weken niet gehad. (ik heb alleen modem log ingeschakeld gehad, ga die maar weer eens uitzetten)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Goed nieuws.. iemand van Selectvracht bracht iets langs:

een gloednieuwe adapter voor op de ZyXel Prestige 2602HW !

zie brief:

Afbeeldingslocatie: http://home.e-sensei.nl/got/tiscali_adapter_brief_tb.jpg
offtopic:
*klikbaar*

[ Voor 7% gewijzigd door TweakBoy op 11-05-2005 13:36 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

TweakBoy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:35:

zie brief:

offtopic:
*klikbaar*
kewl! ben benieuwd wie er nog meer een nieuwe adapter krijgt!?

wanneer had jij de moden gekregen [indicatie]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

nicknec schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:02:
[...]

op 30 maart had ik de modem gekregen (TweakBoy in "Tiscali ADSL + Telefonie")

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook een van de "gelukkigen" met een kapotte voeding
1 april de 2602H aangesloten, die brandde dezelfde dag nog door.
Vond dat toch een wat minder geslaagde 1 april-grap.

ADSL werkt nu, alleen telefonie nog.
Mijn vraag: Is er nog iemand die een ax520 over heeft?
Voor ik zo'n ding zelf ga bestellen, was namelijk te laat met inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
TweakBoy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:35:

zie brief:

[afbeelding]
offtopic:
*klikbaar*
Ik vond de manier waarop niet erg geslaagd :| Ik kwam thuis en wat vind ik op mn deurmat...een gescheurde envelop met iets groots erin. Ik denk wat is dat nou, is het van Tiscali! In een envelop, hallo zeg, kan toch minstens een doosje...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier

een envelop met een gat erin en een kapot gegooide (gevallen)stekker gedeelte

de pinnen voor in het stopcontact kadud.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
ìk vind het juist heel netjes, ik had nergens problemen mee, maar toch een nieuwe grakregen. als ie kapot is bij aankomst bel of mail je tiscali toch gewoon ff of ze nog een willen laten afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier heb ik een nieuwe voeding ontvangen alleen heb ik reeds op 7 april mijn modem Zyxel 2602HW naar Tiscali gezonden met mijn kapotte voeding. Nu krijg ik de voeding maar een modem heb ik nog steeds niet. :( :( Het is om gek van te worden, beloven doen ze van alles alleen afspraken nakomen is er niet bij. Enige quotes van Tiscali: nieuwe klanten gaan voor oude klanten en de mooiste is het gaat tiscali om de kwantiteit en niet voor het oplossen van het probleem van een eenling!! geen kwaliteit dus :( :( OM MOEDELOOS VAN TE WORDEN!

Hebben meer mensen deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier van hetzelfde!
Vandaag TWEE nieuwe adapters ontvangen!!!!!!!!
Waarschijnlijke oorzaak:
Bij ontvangst modem knalde na twee dagen de voeding eruit.
Gelijk helpdesk gebeld. Zij zouden een ticket?? aanmaken en ik moest alles wat ik ontvangen had terugsturen. Daarna zou ik alles nieuw krijgen. Ik had echt geen zin om te wachten dus heb niks ingestuurd en heb een eigen 16 Volts adapter aangesloten. Dat werkt perfect.
Ongeveer 10 dagen na melding aan de helpdesk komt er weer zo'n groot pakket aan: heel nieuw modem en voeding.
Dat heb ik een paar dagen later allemaal teruggestuurd omdat ik zelf de kapotte voeding al zwaar had verminkt om te kijken of ik hem zelf kon repareren (wat dus niet lukte, maar modem draait als een zonnetje op 16 Volt).
Kennelijk heeft Tisc nog in z'n bestand staan dat ik 2 maal een modem heb gekregen en stuurt prompt 2 voedingen.
Op zich allemaal prima service, maar ik hoop wel dat ze de retourontvangst van het modem ook nog inboeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 11-09 18:50
darklord007 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:31:
ìk vind het juist heel netjes, ik had nergens problemen mee, maar toch een nieuwe grakregen. als ie kapot is bij aankomst bel of mail je tiscali toch gewoon ff of ze nog een willen laten afkomen?
Netjes? Kostenbesparing...
Als van de 20 klanten met (mogelijk) kapotte voeding 10 een nieuwe nodig hebben, is het goedkoper om aan elk van die 20 een nieuwe te geven, dan voor elk van die 10 als ze bellen een nieuwe op te sturen. Zeker aangezien tiscali gebruik maakt van een eigen bezorgdienst (vermoed ik)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Shailesh schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Netjes? Kostenbesparing...
Als van de 20 klanten met (mogelijk) kapotte voeding 10 een nieuwe nodig hebben, is het goedkoper om aan elk van die 20 een nieuwe te geven, dan voor elk van die 10 als ze bellen een nieuwe op te sturen. Zeker aangezien tiscali gebruik maakt van een eigen bezorgdienst (vermoed ik)
het gaat via SelectMail/Vracht... idd een goedkopere bezorgdienst als wat TPG/TNT heeft. Maar dan nog ligt de verantwoordelijkheid bij de verspreider die het netjes moet aanbieden:

dus aanbellen en afgeven, indien niet thuis bij de buren... maar ik lees zo hierboven dat mensen het door hun brievenbus gepropt hebben gekregen..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nicknec schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:02:
[...]

Ik, gekregen in maart. Wel netjes. Zouden daar die modem ellende niet vandaan komen, piekspanningen of zo? Enne, idd door de brievenbus, hij lag nog niet niet op straat. Dat was weer niet netjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ook ik heb vandaag een nieuwe adapter ontvangen.

Valt het jullie ook op dat de logfile die je toegestuurd kan krijgen
steeds 128 entries bevat. Zou het modem na 128 entries resetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:50:
Ook ik heb vandaag een nieuwe adapter ontvangen.

Valt het jullie ook op dat de logfile die je toegestuurd kan krijgen
steeds 128 entries bevat. Zou het modem na 128 entries resetten??
Ik had ook een briefje van Selektvracht in de bus maar zeer onduidelijk en ik verwachte ook niks dus waarschijnlijk ook een adapter van Tiscali,nu nog erachter zien te komen waar ik hem kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb ook een adapater ontvangen. Terwijl ik er niet een om had gevraagd.

Bij mij had selectvracht hem bij de buren afgegeven, het nummer staat op het papiertje.
Het was verder wel wat onduidelijk.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ook ik heb een briefje van selectvracht. Sowieso lekker om een extra voeding achter de hand te hebben zo. Gewoon netjes.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Als ik zo alles bij elkaar optel is Tiscali ADSL + Telefonie een product wat niet geschikt is voor een gemiddeld huishouden.

Setup: erg technisch
Kwaliteit: bij flinke upload of download kan er niet gegarandeerd worden dat er gesprekken gevoerd kunnen worden
Service: matig, gericht op kwantiteit

De prijs is er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:24:
Als ik zo alles bij elkaar optel is Tiscali ADSL + Telefonie een product wat niet geschikt is voor een gemiddeld huishouden.

Kwaliteit: bij flinke upload of download kan er niet gegarandeerd worden dat er gesprekken gevoerd kunnen worden

De prijs is er ook naar.
wat een flauwekul zeg.
Moet je de service van Wanadoo eens nemen.
Met een 0900 helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28

Er zitten voldoende handleidingen bij. Het aansluiten van de setup en het daarna registreren van je verbinding is kinderspel. Iemand die al eens eerder ADSL heeft aangesloten kan Tiscali zonder problemen aan de praat krijgen. Voor iemand die dit voor de eerste keer gaat doen is er voldoende begeleiding, zowel in boekvorm als tel. ondersteuning.

Ik heb tot dusver erg veel plezier van deze aansluiting. De prijs (de aanbieding van 29 euro p/m) is erg goed, daar de verbinding retestabiel is. Wat je bedoelt met "de prijs is er ook naar" moet je maar ff toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
DJTimo schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:45:
De prijs (de aanbieding van 29 euro p/m) is erg goed, daar de verbinding retestabiel is. Wat je bedoelt met "de prijs is er ook naar" moet je maar ff toelichten.
Als je nu al Tiscali ADSL hebt, is de stap naar telefonie erbij niet zo heel groot (5 euro per maand erbij ofzo?). Dus voor weinig geld heb je telefonie erbij.

Omdat dit een redelijk nieuw product is heb je natuurlijk ook kinderziektes. Daarnaast is het aanbod van modems met VoIP nog niet zo groot. Ik denk dat je over een jaar een breder aanbod hebt, en dat Tiscali er dan ook wat beter in zit.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:24:
[...]

wat een flauwekul zeg.
Moet je de service van Wanadoo eens nemen.
Met een 0900 helpdesk
Offtopic: ben zelf klant bij Wanadoo en dat gaat prima tot nu toe. Nooit de helpdesk hoeven bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend hoeveel verbindingen er max mogen open staan?
Heb namelijk de nieuwe firmware er op gezet en terug naar defaults. Voor de zekerheid firewall uit van modem.
Edonkey blijft draaien, alleen vaak is het niet mogelijk een site te bezoeken; na een paar keer proberen wel.
Na telefonisch contact met helpdesk naar het volgende gekeken: CMD netstat -a; bleek dat er wel zo'n 50 verbindingen open staan. Dat lijkt de oorzaak volgens de helpdesk, dacht aan een virus/spyware. Systeem op alle mogelijke manieren gescand, maar niets gevonden. Denk dat de nieuwe firmware toch niet zoveel verbindingen aan kan? Had dat probleem niet bij de oude firmware.
Iemand een advies? (Kan natuurlijk het aantal verbindingen binnen Edonkey beperken, maar dan gaat het downloaden minder snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tofman126
@SeanH
@nicknec

Bij mij hetzelfde probleem. Regelmatig vallen internet en e-mail uit. Wel branden alle lampjes nog op het modem. Ik start dan het modem opnieuw op en dan werkt alles weer. Maar alleen de dsl lijn even er uit halen werkt ook? Ga ik proberen.

Tiscali abo geactiveerd op 1 mei. Eerste dagen stabiel, daarna begon het gedonderjaag :( . Probleem treedt ook vaak op als de PC opgestart wordt. Er is dan vanaf het begin geen internet. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Firewalls uit, etc. etc. Niets helpt. Al twee keer met de helpdesk gebeld. Zij konden mij niet helpen en herkenden het probleem ook niet als iets wat door anderen gemeld is. Een van de helpdeskmedewerkers zei letterlijk: "Zucht..... niet vanwege uw melding maar vanwege die :r modems".

Even zoeken naar dingen die bij ons overeenkomen:
  • Postcode: 37.. (die is bij jullie anders, dat weet ik)
  • Modem: Zyxel 2602HW61 (PC is met utp kabel verbonden, draadloos staat nog uit)
  • Firmware: update geladen en reset uitgevoerd.
  • Telefonie wel aangevraagd, nog niet actief.
  • Draad tussen splitter en modem: 15 a 20 m. (maar gaf bij hccnet adsl (3Mb) nooit problemen)
  • OS: Windows XP Professional SP1 (ja, nog steeds geen SP2)
  • Virussen/spyware: regelmatig controles met Norton en Hitman Pro.
  • Toegang tot modem met browserinterface als het probleem optreedt, lijkt heel traag te gaan, alsof het modem ergens heel druk mee bezig is.
  • Pingen van sites en IP-adressen tijdens het probleem: heb ik nog niet geprobeerd.
Kunnen jullie antwoorden hierop en aangeven hoe deze zaken bij jullie zijn? Eens kijken of we er samen uitkomen. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 09:28
Arnout schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Als je nu al Tiscali ADSL hebt, is de stap naar telefonie erbij niet zo heel groot (5 euro per maand erbij ofzo?). Dus voor weinig geld heb je telefonie erbij.

Omdat dit een redelijk nieuw product is heb je natuurlijk ook kinderziektes. Daarnaast is het aanbod van modems met VoIP nog niet zo groot. Ik denk dat je over een jaar een breder aanbod hebt, en dat Tiscali er dan ook wat beter in zit.

[...]

Offtopic: ben zelf klant bij Wanadoo en dat gaat prima tot nu toe. Nooit de helpdesk hoeven bellen.
Als ik jouw verhaal zo lees, heb ik de indruk dat je het nog niet aandurft om over te stappen, omdat je bang bent dat het tegen gaat vallen. Je hoeft hier niks te doen, dus als je het niet wil, doe het vooral niet. :) Het punt dat je aanhaalt over dat VoIP nog nieuw is etc, vind ik persoonlijk wat overdreven. De techniek is ouder dan je denkt. Uiteraard zit Tiscali er over een jaar tijd wat beter in, maar welke achterstand zouden ze op dit ogenblik dan hebben op andere aanbieders? Ik denk dat het om 't even is....

Mijn abo loopt een jaar en na dat jaar stap ik toch over op ADSL2+. Het is momenteel dié kat die ik uit de boom kijk. :)
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:33:
Heb namelijk de nieuwe firmware er op gezet en terug naar defaults. Voor de zekerheid firewall uit van modem.
Edonkey blijft draaien, alleen vaak is het niet mogelijk een site te bezoeken; na een paar keer proberen wel.
Na telefonisch contact met helpdesk naar het volgende gekeken: CMD netstat -a; bleek dat er wel zo'n 50 verbindingen open staan. Dat lijkt de oorzaak volgens de helpdesk, dacht aan een virus/spyware. Systeem op alle mogelijke manieren gescand, maar niets gevonden. Denk dat de nieuwe firmware toch niet zoveel verbindingen aan kan? Had dat probleem niet bij de oude firmware.
Iemand een advies? (Kan natuurlijk het aantal verbindingen binnen Edonkey beperken, maar dan gaat het downloaden minder snel)
Hoeveel verbindingen heb je concreet openstaan dan? (incl Edonkey) Ik heb nooit de limiet opgezocht, maar Azureus staat hier standaard op max 750 connecties en dat gaat prima. Waarschijnlijk moet 1000 ook nog wel haalbaar zijn, dat redde ik althans op mijn vorige Zyxell/demon wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

@Lintpete:

Postcode: 66
Modem: Zyxel 2602 multipc (niet wireless)
Firmware: nieuwe update geladen en reset uitgevoerd.
Telefonie wel aangevraagd, nog niet actief.
Draad tussen splitter en modem: 1 a 1,5 m.
Virussen/spyware: niet
Toegang tot modem met browserinterface: Gaat goed, ook wanip is daar. wel een keer de melding gekregen dat de moden de dsl lijn niet kon testen en als troubleshoot actie moest ik controleren of de dsl lijn was aangesloten. (die heb ik opnieuw ingeplugd en toen gereset)
Pingen van sites en IP-adressen tijdens het probleem: heb ik nog niet geprobeerd

verder is gister alles bij mij zonder problemen verlopen ..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel verbindingen heb je concreet openstaan dan? (incl Edonkey) Ik heb nooit de limiet opgezocht, maar Azureus staat hier standaard op max 750 connecties en dat gaat prima. Waarschijnlijk moet 1000 ook nog wel haalbaar zijn, dat redde ik althans op mijn vorige Zyxell/demon wel. :)[/quote]

Ik had het aantal connections gemaximaliseerd op 140 (binnen Edonkey), maar vaak zijn het er minder er loopt ie dus moeilijk te doen met het bezoeken van willekeurig welke site (net 10 verbindingen in Edonkey en het lukt al niet dit te verzenden, dus Edonkey even uit gezet) . Echt pas na de update optstaan dit probleem, daarvoor werkte de Zyxel (met firewall uit) goed. Kan ik iets instellen qua aantal verbindingen bij het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

De prijs is er ook naar.
Setup: niet technisch, handleidingen zijn duidelijk en goed
Kwaliteit internet: goed, issue modem
Kwaliteit telefonie: nog niet getest
Service: nog niet helpdesk gebeld, wel automatisch nieuwe stekker ontvangen. Tot zover tevreden

Het enige issue wat ik heb is dat het modem erg instabiel is bij (veel) p2p verkeer. Ik moet de nieuwe firmware nog proberen. Met de oude firmware en firewall uit ben [/message]:[/b]ik wel tevreden over de verbinding.

Over telefonie, gewoon je kpn abo niet opzeggen, neem bel budget.
Oakley1 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:33:
...
Genoeg, ik gebruik Azereus en emule-plus, ik schat zo tussen de 150 en de 400, ik zal vanavond even kijken. BTW ik draai nog de oude firmware, zonder firewall (in NAT we trust ;).

Is het mogelijk om je huidge firmware als backup op te slaan en eventueel naar deze firmware versie terug te keren als de nieuwste niet werkt?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:39:
@Tofman126
@SeanH
@nicknec

Bij mij hetzelfde probleem. Regelmatig vallen internet en e-mail uit. Wel branden alle lampjes nog op het modem. Ik start dan het modem opnieuw op en dan werkt alles weer. Maar alleen de dsl lijn even er uit halen werkt ook? Ga ik proberen.

Tiscali abo geactiveerd op 1 mei. Eerste dagen stabiel, daarna begon het gedonderjaag :( . Probleem treedt ook vaak op als de PC opgestart wordt. Er is dan vanaf het begin geen internet. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Firewalls uit, etc. etc. Niets helpt. Al twee keer met de helpdesk gebeld. Zij konden mij niet helpen en herkenden het probleem ook niet als iets wat door anderen gemeld is. Een van de helpdeskmedewerkers zei letterlijk: "Zucht..... niet vanwege uw melding maar vanwege die :r modems".

Even zoeken naar dingen die bij ons overeenkomen:
  • Postcode: 37.. (die is bij jullie anders, dat weet ik)
  • Modem: Zyxel 2602HW61 (PC is met utp kabel verbonden, draadloos staat nog uit)
  • Draad tussen splitter en modem: 15 a 20 m. (maar gaf bij hccnet adsl (3Mb) nooit problemen)
  • OS: Windows XP Professional SP1 (ja, nog steeds geen SP2)
  • Virussen/spyware: regelmatig controles met Norton en Hitman Pro.
  • Toegang tot modem met browserinterface als het probleem optreedt, lijkt heel traag te gaan, alsof het modem ergens heel druk mee bezig is.
  • Pingen van sites en IP-adressen tijdens het probleem: heb ik nog niet geprobeerd.
Kunnen jullie antwoorden hierop en aangeven hoe deze zaken bij jullie zijn? Eens kijken of we er samen uitkomen. :Y)
• Modem: Zyxel 2602HW61
• Draad tussen splitter en modem: 1 a 2 m.
• Virussen/spyware: regelmatig controles met Ad-Aware. (ook windows opnieuw geinstaleerd.
• Pingen van sites en IP-adressen tijdens het probleem: lukt niet!

Weet iemand ook hoelang het ongeveer duurt voordat je de brief met de inloggegevens van het telefonie gedeelte krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:48:
[...]

• Modem: Zyxel 2602HW61
• Draad tussen splitter en modem: 1 a 2 m.
• Virussen/spyware: regelmatig controles met Ad-Aware. (ook windows opnieuw geinstaleerd.
• Pingen van sites en IP-adressen tijdens het probleem: lukt niet!

Weet iemand ook hoelang het ongeveer duurt voordat je de brief met de inloggegevens van het telefonie gedeelte krijgt?
Heeft bij mij 14 dgn geduurd, maar was niet erg(voeding kapot) en kreeg 2 nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:33:
heb je de upload wel beperkt? Als die maximaal is gaat het bezoeken van websites ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelsoft schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:00:
[...]

heb je de upload wel beperkt? Als die maximaal is gaat het bezoeken van websites ook niet goed.
Ja, 20.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:53:
[...]

[inderdaad. (alleen waar eigen netwerk niet dekt kan je een verbinding via KPN-DSL bestellen). Je hebt wel een kpn-telefoonabonnement nodig voor het aanvragen van DSL. Belbudget kost 9.50 euro per maand voor een kpn-telefonie abonnement. Je kan dit opzeggen natuurlijk, na de oplevering van DSL. Echter betaal je dan een toeslag voor de koperlijn van 9.50 euro aan Tiscali.

Of dat nuttig is is dus de vraag. Ik heb nog belbudget ernaast (gebruik het alleen niet, belt soms nog iemand op dat nummer).

Ook als je Tiscali-Totaal aanvraagd voor telefonie wordt je nummer overgezet van kpn naar Tiscali, dan wordt daarmee automatisch je kpn-telefonieabonnement stopgezet
We hebben met een paar man een AX520 gekocht. Dit handige kastje combineer je analoge KPN lijn en VOIP lijn. Inbellen op beide lijnen en uitbellen op je gratis lijn.
Wel handig ! Als je het oude nummer ook op je ADSL aansluiting laat overzetten heb je het risico
van het uitvallen modem en/of verbinding.
De Bel Budget met AX520 oplossing wordt in de volgende serie 2602 modems ook aangeboden
z.g.n lifeline optie . Ik denk alleen dat Tiscalli dit niet gaat promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Zo'n lifeline optie, met of zonder AX520 is wel ideaal natuurlijk. Ik heb nu helemaal over op Tiscali, vind ik niet erg omdat ik altijd nog mobiel heb. Maar ik vind het wel de meest ideale oplossing. Jammer dat ik er pas van hoorde nadat ik aanvraag had ingediend voor overgang.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:02:
Stuur je intresse naar AX520@TISCALI.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:39:
Bij mij hetzelfde probleem. Regelmatig vallen internet en e-mail uit. Wel branden alle lampjes nog op het modem. Ik start dan het modem opnieuw op en dan werkt alles weer.
Op het forum op de tiscali site staat de volgende post:
Geplaatst: Do Mei 12, 2005 15:59 Onderwerp: Re: The modem is the problem

--------------------------------------------------------------------------------

Rudolf schreef:
@Iricky: the equipment is the problem and not the central. I know this for a faqt, because I don't have any troubles with an other brand modem. I didn't contact the helpdesk, because I'm a trained ICT-er myself and I don't like to spent a lot of time explaining the problem and then get the advice to reset the router everytime the problem accures.

I did contact the helpdesk and they say the problem is solved. And indeed I donnot experience the problem anymore... and that without a firmware upgrade of my modem! Seems the problem did reside in the network afterall...

Cheers,
/GlobalOne
Ook daar diverse mensen die het probleem van uitvallend internet melden.
Maar zou het echt opgelost zijn? Ik zit al de hele avond online zonder onderbreking. Ben benieuwd...

Nou, ik had dit niet moeten schrijven want 10 min. later lag internet er uit. |:(
Niet opgelost dus.
Overigens tijdens de storing even gepingd naar google.nl. Hij kwam wel terug met het IP adres van google dus de DNS server wordt wel bereikt. Maar alle vier de pogingen geven een time-out.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

vaag! tot op heden (bijna 2 dagen) geen disconnect meer kunnen constateren..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 12:35
Ok mensen...ik sta vroeg in de morgen op om is te kijken of me salaris binnen is. Zie ik dat me saldo stukke minder is dan ik verwacht had...dus ik klik door...KABEM 263 euro eraf voor tiscali.
WTF is dit?
code:
1
2
3
4
5
Tiscali ADSL Special met Telefonie adsl662285@tiscali.nl Eenmalige aansluitkosten 11/04/2005 € 62,98
Tiscali ADSL Special met Telefonie adsl662285@tiscali.nl Abonnementskosten 11/04/2005−30/04/2005 € 16,78
Tiscali ADSL Special met Telefonie adsl662285@tiscali.nl Abonnementskosten 01/05/2005−31/05/2005 € 25,17
Tiscali ADSL Special met Telefonie adsl662285@tiscali.nl Abonnementskosten 01/06/2005−30/06/2005 € 25,17
Doe Het Zelf Installatiepakket met Multi PC modemEenmalige aansluitkosten 11/04/2005 € 83,19

Hoeveel krijgen we hiervan nou terug?
En jezus ik zie dat ik dus helemaal die factuur moet uitprinten en dat moet toesturen naar dat bedrijf enz. en dat het 6 weken duurt...gdv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar je wist toch van tevoren wat de kosten voor aansluiten en modem zijn? En dacht je dat je geen abo hoefde te betalen?
Hoeveel krijgen we hiervan nou terug?
Zie de voorwaarden.
En jezus ik zie dat ik dus helemaal die factuur moet uitprinten en dat moet toesturen naar dat bedrijf enz. en dat het 6 weken duurt...gdv..
Leve het digitale tijdperk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:23:
[...]

Sorry hoor maar je wist toch van tevoren wat de kosten voor aansluiten en modem zijn? En dacht je dat je geen abo hoefde te betalen?

[...]

Zie de voorwaarden.

[...]

Leve het digitale tijdperk...
OK...maar welke eenmalige kosten krijg ik nou allemaal terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Aakab schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:34:
[...]

OK...maar welke eenmalige kosten krijg ik nou allemaal terug?
de kosten van modem (69 euro korting) + de kosten van je aansluitkosten..

dus je krijgt netto
69+74,95 = 143,95 terug

mijn rekening was 245,79 met 2,1 maand aan abbokosten :P

*edit*
ik zie ook net met ibanking dat het bedrag vanochtend is afgeschreven :P ... gelukkig had ik gister belastingteruggave gehad dat het wat minder erg maakt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door TweakBoy op 13-05-2005 09:29 . Reden: ff edit gedaan.. :P (geen verklaring dus) ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:02:
Ik heb die van mij op eBay gekocht, voor $10,50 (+7 verzend). Dat is er eentje van Motorola geloof ik.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend brief van tiscali in de brievenbus. Ik dacht, juist nu kan ik lekker gaan bellen :)

Maar nee, het was een bevestiging dat ik Telefonie had aangevraagt en daaronder stond dat het ongeveer nog 10 dagen nu duurt.

Klopt dat ongeveer die 10 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

In mijn geval niet, iig! Ik heb een bevestigingsbrief van tiscali telefonie gehad met als datum 18 april 2005. Tot op heden heb ik de codes voor telefonie niet ontvangen. Afgelopen dinsdag heb ik telefonisch contact met ze gehad, kreeg toen te horen dat de brief onderweg was, na 3 dagen wachten geloof ik dat ook niet zo meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbal Kint schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:49:
[...ax520...]

Ik heb die van mij op eBay gekocht, voor $10,50 (+7 verzend). Dat is er eentje van Motorola geloof ik.
Klinkt interessant, Enig idee van produkt code of waar ik dat kan vinden?
alleen lijkt mij niet dat die dezelfde functionaliteit heeft als de ax520 (niet voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:38:
Vanochtend brief van tiscali in de brievenbus. Ik dacht, juist nu kan ik lekker gaan bellen :)

Maar nee, het was een bevestiging dat ik Telefonie had aangevraagt en daaronder stond dat het ongeveer nog 10 dagen nu duurt.

Klopt dat ongeveer die 10 dagen?
Heb dezelfde brief echter 3 dagen eerder. Dus mijn aansluiting voor het bellen zal w.s. voor volgende week zaterdag een feit zijn.

Trouwens ontving vandaag spontaan een nieuw modem (zelfde merk model) met een begeleidend schrijven dat geconstateerd is dat mijn modem defect is en het oude modem kostenloos retour zenden. Stekkers eruit en stekkers erin alles werktte direct perfect. Nu twijfel ik of wel/niet de nieuwe firmware erop zal zetten. Iemand suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik zoek VoIP software om *naar* een Tiscali VoIP-nummer te bellen. Het meeste dat ik tegenkom lijkt (ook) gelijk als 'ontvanger' te willen spelen met alle settings en geklooi vandien.

Wat ik wil: een simpele app waarmee je zonder fuzz naar <telefoonnummer>@tel.tiscali.nl kunt bellen. Het liefst zou ik een Java-applet hebben, zodat ik op mijn website een handig "bel me" linkje kan plaatsen.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist weer een tijd met de helpdesk gebeld over het wegvallende internet. Nog niet er uit, maar ze gaan nu de hele lijn doormeten om te kijken of ergens een probleem zit.
Misschien is het resultaat dat ik ook wel een nieuw modem krijg.

Feit is dat er iets vreemds is met het modem. Als de internet problemen zich voordoen, is ook de webinterface van het modem zeer traag. In de orde van minuten voordat een pagina zich opent. De helpdesk weet niet waarom.

Nog iets anders wat heel vreemd is. Als ik op de cmd-line een tracert geef dan geeft de eerste hob een time-out. Ja de eerste. De rest komt wel snel door (orde 12 ms). Dit gebeurt altijd, ook als de verbinding gewoon snel werkt. Is de eerste hob het modem? De helpdesk heeft geen idee waaraan het ligt. Iemand een idee? Het modem is de Zyxel 2602HW. Verbinding met de PC via ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Trouwens ontving vandaag spontaan een nieuw modem (zelfde merk model) met een begeleidend schrijven dat geconstateerd is dat mijn modem defect is en het oude modem kostenloos retour zenden. Stekkers eruit en stekkers erin alles werktte direct perfect. Nu twijfel ik of wel/niet de nieuwe firmware erop zal zetten. Iemand suggesties.
Is de nieuwe firmware niet al standaard geinstalleerd op modems die nieuw uitgeleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Nexxennium schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:33:
Ik zoek VoIP software om *naar* een Tiscali VoIP-nummer te bellen. Het meeste dat ik tegenkom lijkt (ook) gelijk als 'ontvanger' te willen spelen met alle settings en geklooi vandien.

Wat ik wil: een simpele app waarmee je zonder fuzz naar <telefoonnummer>@tel.tiscali.nl kunt bellen. Het liefst zou ik een Java-applet hebben, zodat ik op mijn website een handig "bel me" linkje kan plaatsen.

Iemand ideeen?
offtopic:
ik denk niet dat je zoiets op je site kan plaatsen aangezien een VoIP verbinding bepaalde poorten open moet hebben bij de beller zelf. En java-applets moeten eerst goed geinstalleerd staan bij de gebruiker alvorens het gebruikt kan worden i.v.m. autorisatie bij gebruik en toegang tot systeemkritsche calls, daarnaast lijkt een tussenhost noodzakelijk (of vergis ik me). Maar goed, ik had ooit ook designproblemen gehad bij ontwerpen van Java-applets met systeembronnen.

Ik ken hier helaas nog geen software voor en mochten die er zijn zullen ze vast niet zomaar vrij te gebruiken zijn aangezien het een aardige business is voor de meeste bedrijven (Skype vraagt geld voor bellen vanaf pc naar vast toestel)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Dat Skype geld vraagt is compleet irrelevant, omdat Skype dan belt naar een POTS toestel. Dit is VoIP, dus gaat de data louter via IP verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:47:
[...]

Is de nieuwe firmware niet al standaard geinstalleerd op modems die nieuw uitgeleverd worden?
Dit is de firmware:ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.2)d0 | 03/07/2005

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
Helaas is de inkoopactie (http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb) voor de AX520 afgelopen.

Hopelijk komt er snel weer een actie, of zou tiscali die dingen ook voor een redelijke prijs gaan verkopen?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GAEvakYD schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:27:
Helaas is de inkoopactie (http://www.inkoopacties.net/ia/6rm8rggb) voor de AX520 afgelopen.

Hopelijk komt er snel weer een actie, of zou tiscali die dingen ook voor een redelijke prijs gaan verkopen?
Misschien wordt het tijd voor de firma om een NL importeur/leverancier te gaan omarmen.

En iemand die een nieuwe deel #2 gaat starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:55:
[...]

Dit is de firmware:ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.2)d0 | 03/07/2005

Groet.
Dat is niet de laatste versie. Dat is: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
bjck schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:31:
[...]

Misschien wordt het tijd voor de firma om een NL importeur/leverancier te gaan omarmen.

En iemand die een nieuwe deel #2 gaat starten?
Idd, aangezien VoIP redelijk bekendheid krijgt nu zal je er al bedrijf niet slecht aan doen om die dingen standaard op voorraad te hebben liggen. De vraag zal komende maanden alleen maar groter worden lijkt mij.

Tot die tijd heb ik gister Tiscali maar gemaild, ik las ergens op het forum dat hun die dingen ook gaan verkopen. Dus ik heb een mail gestuurd naar ax520@tiscali.nl. Ik zie wel wat er terug komt, anders moet wachten op een andere inkoopactie.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanceTweety schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:11:
Ik heb een Draytek vigor 2510v annex A gekocht. Deze router heeft een ADSL modem en schakeld automatisch tussen VoIP en normale telefoontjes. Aangesloten werkt perfect.

.
Met de instellingen, waarvoor nog mijn dank, werkt het naar een ander nummer bellen prima. Ik kan echter niet gebeld worden via het VOIP nummer. De beller krijgt dan gelijk de TISCALI voicemail. Moet ik elders wellicht nog een instelling aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik moet die AX510 ook een keertje zien te kopen. Hoe zijn jullie het nu van plan om aan zo'n ding te komen? Via tiscali of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Heb dezelfde brief echter 3 dagen eerder. Dus mijn aansluiting voor het bellen zal w.s. voor volgende week zaterdag een feit zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:45:
Zojuist weer een tijd met de helpdesk gebeld over het wegvallende internet. Nog niet er uit, maar ze gaan nu de hele lijn doormeten om te kijken of ergens een probleem zit.
Misschien is het resultaat dat ik ook wel een nieuw modem krijg.

Feit is dat er iets vreemds is met het modem. Als de internet problemen zich voordoen, is ook de webinterface van het modem zeer traag. In de orde van minuten voordat een pagina zich opent. De helpdesk weet niet waarom.

Nog iets anders wat heel vreemd is. Als ik op de cmd-line een tracert geef dan geeft de eerste hob een time-out. Ja de eerste. De rest komt wel snel door (orde 12 ms). Dit gebeurt altijd, ook als de verbinding gewoon snel werkt. Is de eerste hob het modem? De helpdesk heeft geen idee waaraan het ligt. Iemand een idee? Het modem is de Zyxel 2602HW. Verbinding met de PC via ethernet.
Geen Idee! Maar ik heb het ook bij Tiscali en ook bij Hccnet, de 1ste hob en de 5de hob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP WANTED

@home is nu afgesloten , zit dus helemaal op Tiscali
Ik heb een Zyxel 2602HW in de meterkast hangen , maar ben niet tevreden met de wifi ontvangst.
In de uitbouw heb ik nog een ASUS WL500G hangen.

Hoe krijg ik hem nu als accespoint gekoppeld ?
Lukt me maar niet

Misschien iemand van de iT goeroes ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:22:
HELP WANTED

@home is nu afgesloten , zit dus helemaal op Tiscali
Ik heb een Zyxel 2602HW in de meterkast hangen , maar ben niet tevreden met de wifi ontvangst.
In de uitbouw heb ik nog een ASUS WL500G hangen.

Hoe krijg ik hem nu als accespoint gekoppeld ?
Lukt me maar niet

Misschien iemand van de iT goeroes ?? _/-\o_
vanuit de ZyXel 2602HW een kabel naar de WAN poort van de WL500G
en de WL500G als AP instellen? (geef de WL500G liefst een vast ip)

Ik weet niet of de ZyXel 2602HW WDS ondersteunt, anders zou je dat ook moeten omdat het handig is, dan zit je op dezelfde SSID. Ik zit hier ook met een wl500g maar nog niet aangesloten als AP (momenteel niet nodig :P)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhhhm

Lukt dus niet
Kan hem alleen in wireless als AP instellen.
Moet je niet in de Zyxel instellen dat er achter de zyxel ook nog "routers"zitten ???

Kom via de ASUS dus nog niet op inet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb het hier wel draaien. Asus instellen als AP (bij system setup) en vervolgens aansluiten (met UTP) op een willekeurige poort van je modem (niet de WAN poort). Of het ook met WDS kan (draadloze verbinding) weet ik niet.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Ik heb het net ook even gedaan..

Even een directe link van pc naar je asus:

Dus instellen op de Asus wl500g:
Als AP, de rest van je wireless instellingen invullen na de reboot.. apply en rebooten.
daarna evt. ip veranderen. (mocht het niet binnen ip pool vallen van de zyxel)

Vanuit de Zyxel een draadje overprikken naar een van de poorten op je asus...

Ik zit nu dus achter mijn asus te werken :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al zijn geld terug gekregen van Tiscali?
Ik had ruim 2 weken geleden een brief van Tiscali gehad waarin stond dat het geld binnen enkele dagen op m'n rekening werd gestort maar tot op heden nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn brief dateert van 16 april. Nog niets gestort ga ervan uit dat ze de volle 6 weken zullen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Naar welk adres heb je de factuur terug gestuurd? Op de website staat een ander adres dan in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heeft iemand geprobeerd om die factuur (PDF) voor geldteruggave simpelweg te e-mailen? Het is net zo rechtsgeldig als normale post. Het gezanik dat je dat ding moet uitprinten en per snail-mail moet opsturen lijkt meer op pesterij eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Op het forum van Tiscali is een melding van een nieuwe animo check voor de AX520: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Nu online
Aram schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:09:
Op het forum van Tiscali is een melding van een nieuwe animo check voor de AX520: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=311
Ik ben van de partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aram schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:09:
Ik ook ;)

Maar hoe krijg ik nu te horen of er genoeg animo is voor de AX520? Want ik heb nog nooit met zoiets als dit meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik heb paar weken geleden ADSL+Tel aangevraagd, en het modem hangt nu beneden in de huiskamer te wachten tot er ADSL op de lijn komt, volgens Tiscali zou dat op 19 mei moeten zijn.. Nog 4 daagjes wachten dus.

Heeft nog niemand zijn Asterisk doos erachter gehangen? Als de VOIP oplossing standaard SIP is, lijkt me dat toch prima?

Voor de mensen die niet weten wat het is: Asterisk is een open source PBX (telefooncentrale). Je kunt dus een antiek PC'tje pakken, linux erop, Asterisk erop, en klaar. Dan heb je al een telefooncentrale. Dan kun je met SIP telefoons erop inloggen ('vaste' VOIP telefoons, softphones op je pc, etc), en je kunt uitgaande lijnen creeren. In dit geval kun je die direct naar Tiscali laten lopen, want dat doet je VOIP modem ook.

Je kunt ook nog FXO en FXS modules aan je centrale knopen, dan kun je ook nog je telefoonlijn van KPN erin prikken, en eventuele antieke analoge toestellen.

Ik vind vooral de extra gadgets leuk.. voice menu's, muziek on hold, call recording, rapportjes, etc..

Heb er alleen nog nooit serieus mee gespeeld, omdat ik geen voip phones of SIP lijnen naar buiten had.. Nu wordt het leuk spelen :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

TweakBoy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:28:
Ik heb het net ook even gedaan..

Even een directe link van pc naar je asus:

Dus instellen op de Asus wl500g:
Als AP, de rest van je wireless instellingen invullen na de reboot.. apply en rebooten.
daarna evt. ip veranderen. (mocht het niet binnen ip pool vallen van de zyxel)

Vanuit de Zyxel een draadje overprikken naar een van de poorten op je asus...

Ik zit nu dus achter mijn asus te werken :P
Ik neem aan dat je bedoelt mocht het wel binnen de range van de pool vallen. Dan krijg je namelijk conflicten. Je kunt de Asus gewoon op DHCP zetten, maar dat is lastig ivm inloggen op het apparaat. Makkelijkste is dus om een vast IP in te stellen (met IP van modem als gateway), buiten de DHCP pool van de modem, maar binnen dezelfde IP range.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-02 01:55
Wie heeft ervaring of weet of de Homevox telefooncentrale KPN ook werkt met de AX520.
Dit vraag ik omdat als ik een buitenlijn wil hebben via de Homevox ik ook al een voorloopnul moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
pd0amn schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:52:
Wie heeft ervaring of weet of de Homevox telefooncentrale KPN ook werkt met de AX520.
Dit vraag ik omdat als ik een buitenlijn wil hebben via de Homevox ik ook al een voorloopnul moet gebruiken.
Waarom een AX520 nemen als je al een telefooncentrale hebt staan die je ook na de aanschaf van de AX520 wilt blijven gebruiken ? Zie niet zo snel welk voordeel je dan aan een AX520 zal hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een homevox hebt voor 2 buitenlijnen (2-6 of 2-8) dan is het ertussen zetten van een ax niet nodig.
Je kunt de homevox zo programmeren dat je, bv, van binnenuit nooit de KPN lijn voor uitgaande gesprekken kiest als er al een buitenlijn in gesprek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
Ik heb de homevox met slechts een buitenlijn zodat ik hier wel een ax520 dien tussen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pd0amn schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:20:
Ik heb de homevox met slechts een buitenlijn zodat ik hier wel een ax520 dien tussen te plaatsen.
Dan komt de ax dus voor de homevox (vanaf de buitenlijnen gezien).
Moet volgens mij kunnen, vraag is wel of je dan nog via de KPN lijn kan bellen, want het #0 op de ax lijkt vrij tijdkritisch te zijn en je homevox moet het dan wel snel genoeg doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42
Volgens mij gaan we al naar een deel twee van dit topic voordat ik mijn verbinding opgeleverd krijg. :)

Mischien ook een idee om een goede topicstart te bedenken met een aantal onderwerpen die we gehad hebben:

eruit knallen bij veel verkeer van modem
Modem firmware update
ax520
kapotte voeding
etc..

[ Voor 51% gewijzigd door wortelsoft op 16-05-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0amn
Bedankt jogproof voor de uitleg.
Als de ax520 er maar voor zorgt dat het standaard niet met de KPN-lijn beld.
De KPN-lijn is alleen bedoeld voor die momenten als de modem uitgevallen is.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.