Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding is aktief _/-\o_

En ook nog een supersnel _/-\o_

Jippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik hoop voor je dat de voeding van je modem het ook vol houd. Iemand al een nieuwe ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een sitecom modem en loopt als een tierelier _/-\o_
Kan ook heerlijk snel draadloos internetten met m'n laptoppie overal in huis

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:52:
[...]

ja en zoek even met google of op de tiscali site... we zijn geen helpdesk hier...
denk je dat ik eerst niet gezocht hebt en we zijn helpdesk dat kan ik begrijpen maar zie zat antwoorden toch waar mensen geholpen worden met antwoorden op vragen hmm toch een beetje een helpdesk.

dus als iemand toch nog een antwoord wil geven graag

grtz

loenatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
loenatic, omega.tiscali.nl is de newsserver van Tiscali, maar die heeft al een tijdje problemen. Binaries staan er onvolledig op. Als je geluk hebt kun je er net een los mp3tje vinden, maar eigenlijk is het niet de moeite. Wachten dus, tot Tiscali de boel weer heeft draaien of een andere (pay)server zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

Chickendorp schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 00:35:
[...]

Kan je iets meer vertellen hoe jij aan die webcam bent gekomen??
Ik heb namelijk ook in April besteld maar niks gehoord/gelezen over een webcam.
En wanneer krijg je nu precies die €125,- reischeque van Tiscali?
daar adverteerde ze mee de afgelopen week in de Spits.. "als u een adsl abbo afsluit dan krijgt u een gratis webcam" toen ik dat las had ik alleen adsl abbo via de website afgesloten.
Toen heb ik de helpdesk van tfortelecom gebeld, en die melde dat het een april actie was. En dat ze ons op de lijst zou zetten. Dus waarschijnlijk moet je wel ff bellen, just to be sure.
Die reischeque is de nieuwe actie van Tiscali die krijgen we ook volgens de bevestigins brief, daar was ik alleen maar verrast door .. niets voor gedaan.

@bjck >> ik had de linksys al gereset, nog steeds dezelfde situatie. mijn clients verkrijgen geen ipadres van router (op het moment dat de router een wanip heeft). heb nu drie routers gebruikt (twister, edimax) all the same.

@all >> ik moet waarschijnlijk nog een week wachten op de originele modem, welke modems kan men ook gebruiken.. (ga ik die gewoon halen) sitecom vernam ik? (graag type en waar je ze kan halen)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
nicknec schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:05:
[...]

daar adverteerde ze mee de afgelopen week in de Spits.. "als u een adsl abbo afsluit dan krijgt u een gratis webcam" toen ik dat las had ik alleen adsl abbo via de website afgesloten.
Toen heb ik de helpdesk van tfortelecom gebeld, en die melde dat het een april actie was. En dat ze ons op de lijst zou zetten. Dus waarschijnlijk moet je wel ff bellen, just to be sure.
Die reischeque is de nieuwe actie van Tiscali die krijgen we ook volgens de bevestigins brief, daar was ik alleen maar verrast door .. niets voor gedaan.

@bjck >> ik had de linksys al gereset, nog steeds dezelfde situatie. mijn clients verkrijgen geen ipadres van router (op het moment dat de router een wanip heeft). heb nu drie routers gebruikt (twister, edimax) all the same.

@all >> ik moet waarschijnlijk nog een week wachten op de originele modem, welke modems kan men ook gebruiken.. (ga ik die gewoon halen) sitecom vernam ik? (graag type en waar je ze kan halen)
Je clients die geen IP krijgen van je router.... vreemd probleem, maar toch een probleem bij of met je router lijkt me.

Sitecom is zeker niet mijn favoriet....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere jongens bij Tiscali hoor:

Lees ik de pagina met gesprekstarieven en abbo kosten en staat er dit:

Kosten instandhouding koperdraden
Indien u besluit uw KPN telefoonaansluiting op te zeggen, brengt KPN u € 9,95 in rekening voor de instandhouding van de koperdraden. Deze koperdraden zijn nodig voor het overbrengen van het ADSL-signaal. Tiscali is genoodzaakt om deze kosten aan u door te berekenen. De kosten worden middels de maandelijkse ADSL-factuur in rekening gebracht.

Klik je dan op de knop "print deze handleiding", dan krijg je een printbaar scherm en is die
passage "ineens" verdwenen!! Lijkt mij pure misleiding.........

Klik hier voor de de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoezo misleiding? als jij ADSL + telefonie neemt en je zegt je KPN abbo op, dan brengt KPN 10 Euro/mnd in rekening voor instandhouding... das volgens mij bij alle ISP's die NIET via het KPN netwerk werken... overigens vind ik die kosten belachelijk omdat het Budget abbonement van KPN evenveel kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

DJTimo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:01:
loenatic, omega.tiscali.nl is de newsserver van Tiscali, maar die heeft al een tijdje problemen. Binaries staan er onvolledig op. Als je geluk hebt kun je er net een los mp3tje vinden, maar eigenlijk is het niet de moeite. Wachten dus, tot Tiscali de boel weer heeft draaien of een andere (pay)server zoeken. :)
Onlangs heb ik zonder problemen een complete aflevering van Blik op de Weg gedownload van de omega server. Wel iets meer dan een mp3 'tje dus.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:52:
Hoezo misleiding? als jij ADSL + telefonie neemt en je zegt je KPN abbo op, dan brengt KPN 10 Euro/mnd in rekening voor instandhouding... das volgens mij bij alle ISP's die NIET via het KPN netwerk werken... overigens vind ik die kosten belachelijk omdat het Budget abbonement van KPN evenveel kost...
Ik vind het opzettelijke misleiding omdat je de passage wel op het scherm krijgt maar
dat het uit de printbare versie zonder waarschuwing of wat dan ook verwijderd is.

Als je het document wilt afdrukken mag je redelijkerwijs verwachten dat je exact datgenene wat
er op het scherm stond op papier krijgt. Dat is hier dus niet zo en dat vind ik niet correct
van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verbal Kint schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:03:
[...]
Onlangs heb ik zonder problemen een complete aflevering van Blik op de Weg gedownload van de omega server. Wel iets meer dan een mp3 'tje dus.
Ik had ook laatst een compleet albumpje te pakken, maar dat bleek toch echt een gelukstreffer te zijn. Je kan er dus idd wel wat op vinden, maar ik kom voornamelijk content tegen wat niet meer of onvolledig aanwezig is. De omegaserver is nog niet zoals die zijn moet.

Overigens heb ik geluk met mijn modem, zo lijkt het, want die draaid al ruim 2 weken als een zonnetje. Geen voedingen doorgebrand en nooit vastgelopen. Misschien komt dat als ik binnenkort mijn telefoon er op aansluit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De xs4all newsserver is ook zo gaar als ik weet niet wat ;) en dat is toch wel DE ISP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit dus met een mooi klote probleem.. en doe dit nog ff met m'n lopende @home verbinding

Eergisteren t/m gisteren werkte alles fijn bij m'n tiscali special abbootje incl draadloos zyxel modem.

t/m gisteravond. Alle benodigde lampjes(power, lan, wlan, dsl en internet) doen het maar ik kan geen internetpagina meer openen o.i.d. Wel kan ik nog verbinding maken met m'n router.

Rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DNS? kan je wel pingen naar externe adressen? ping eens het IP adres van de DNS server van je ISP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Hebben jullie ook problemen met de DNS-servers van tiscali. Heb de laatste dagen last van het niet kunnen opnenen van sommige websites. Weet zeker de verbinding wel online is, want pagina's die ik al een keertje bezocht heb doen het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Kom eens met concrete voorbeelden, Waslijn? Ik heb er zelf nog niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
DJTimo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:19:
Kom eens met concrete voorbeelden, Waslijn? Ik heb er zelf nog niks van gemerkt.
Ik heb het de laatste dagen vooral in de avond gemerkt. Sites die ik probeerde te openen demon.nl; forum.tiscali.nl; www.dynabyte.nl etc etc. Problemen lijken nu weer voorbij, het lijkt echt op een DNS probleem aagezien t.net; fok.nl en geenstijl.nl wel gewoon laden op zo'n moment, maar aangezien ik die regelmatig bezoek staan ze waarschijnlijk in de cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
DJTimo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:11:
[...]
Ik had ook laatst een compleet albumpje te pakken, maar dat bleek toch echt een gelukstreffer te zijn. Je kan er dus idd wel wat op vinden, maar ik kom voornamelijk content tegen wat niet meer of onvolledig aanwezig is. De omegaserver is nog niet zoals die zijn moet.
komend weekeinde geen omega:
Helaas, helaas, helaas, moet ik melden dat omega stuk is.

Een van de spool servers has fallen and can't get up... Ik heb van alles
geprobeerd maar het gaat niet meer lukken. Dit weekend word het niets meer
met omega.

Sorry,
Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMotion
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06-2021

NeoMotion

MS Linux XP

Hier dus ook de voeding kapot. Alle lampjes uit, modem helemaal dood. Heb nog essent tot 1 mei, daarna moet alles goed draaien. Alleen volkomen onzin natuurlijk dat ik de volledige doos moest opsturen, inclusief kabels en splitter. Dus hopenlijk volgende week alles in orde, anders ga ik maar eens met Tiscali praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waslijn schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:36:
[...]
Ik heb het de laatste dagen vooral in de avond gemerkt. Sites die ik probeerde te openen demon.nl; forum.tiscali.nl; www.dynabyte.nl etc etc. Problemen lijken nu weer voorbij, het lijkt echt op een DNS probleem aagezien t.net; fok.nl en geenstijl.nl wel gewoon laden op zo'n moment, maar aangezien ik die regelmatig bezoek staan ze waarschijnlijk in de cache.
Die cache maakt geen ene kont uit... dat werkt alleen met offline browsen. En als je dit soort probs hebt is het 1e wat je doet PINGEN van de websites... en dan pas kan je zeggen waar het probleem misschien zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
NeoMotion schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:56:
Hier dus ook de voeding kapot. Alle lampjes uit, modem helemaal dood. Heb nog essent tot 1 mei, daarna moet alles goed draaien. Alleen volkomen onzin natuurlijk dat ik de volledige doos moest opsturen, inclusief kabels en splitter. Dus hopenlijk volgende week alles in orde, anders ga ik maar eens met Tiscali praten.
Zou ik nog eens voor bellen, lijkt me heel sterk dat je de kabels etc moet retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
n00bs schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:02:
[...]

Die cache maakt geen ene kont uit... dat werkt alleen met offline browsen. En als je dit soort probs hebt is het 1e wat je doet PINGEN van de websites... en dan pas kan je zeggen waar het probleem misschien zit.
Ik heb het hier over de DNS-cache (niet de browser cache), voor zover ik weet cached windows xp dns aanvragen. Wat betreft het pingen, de websites die ik wel kan bezoeken kan ik wel pingen, de websites die ik niet kon bezoeken kon ik ook niet pingen, want de hostname kon niet geresolved worden. Het leek mij dus een DNS probleem, het vreemde is nu alleen dat niemand anders er last van heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 15-04-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een ZYXEL 2602HW

Heb hem hoog in de meterkast geinstalleerd .
Ben absoluut NIET tevreden met de ontvangst.
In huis is het slecht , en in de tuin zelfs geen ontvangst.

Had eerst een ASUS 500 , ontvangst was perfect.
De asus maar niet wegdoen , en ergens nog in huis als accespoint hangen ????

Gaarne jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 21:37
Ja, zeker die Asus houden en als Accespoint configureren. Dat komt de dekking in je huis zeker te goede. Nadeel is een wat tragere doorvoer omdat een draadloze verbinding tussen twee routers wat extra overhead op de verbinding vergt. Ik denk echter dat je er niets van zult merken, aangezien er nog genoeg bandbreedte overblijft, als de verbinding goed is.
Een ander mogelijkheid is de Asus bedraad aan de Zyxel hangen. Het wireless deel van de Zyxel uitschakelen en de Asus als Accespoint configureren. Zonde van de wireless functie van de Zyxel (of die 40 euro extra), maar ja.

De Asus is een supermachine, zeker met een aangepaste frmware. Je kan trouwens ook in de standaard firmware het uitzendvermogen aanpassen (bij de deluxe tenminste). Voor veel info kijk op Chupa

De Zyxel is, net als de linksys en de asus, via Telnet te benaderen. Misschien zwerft er ergens een telnet commando rond waarmee je uitzendvermogen kan oppeppen. Of misschien werken dezelfde commando's die ook voor de ander twee werken.

Ik krijg over een week of vier ook tiscali special. Heb nu @home. Daar hangt een Linksys WRT54G (gateway) aan in combinatie met een Asus WL-500G deluxe (accesspoint).
Ik krijg een draadloze Zyxel, maar ik moet nog exact uitpuzzelen hoe ik de boel ga opstellen. Waarschijnlijk zowel de linksys als de asus als accesspoints aan de Zyxel. Ik heb dan drie wireless accesspoints in huis. Wellicht een beetje overdone. Zit daarom ook eraan te denken de linksys bedraad aan de Zyxel te hangen.

[ Voor 33% gewijzigd door Masimo op 16-04-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:15:
mijn telefoon nummer laat ik ook porteren naar tiscali want dan kan ik
met mijn hoofd telefoonnummer ook gratis bellen.
ik heb dit ook overwogen, maar heb toch besloten mijn nummer niet te laten porteren. Puur en alleen omdat ik niet weet (en om problemen te voorkomen) wat er met mijn nummer gebeurt als ik na een jaar tiscali zou opzeggen en geen adsl telefonie meer zou pakken, pakt kpn het nummer dan weer terug? zo ja, dan zit ik sowieso weer een jaar vast aan kpn.

toen ben ik wat op het internet gaan surfen en bleken er hele handige apparaten te bestaan waarmee je 2 lijnen kunt combineren, dus gratis bellen en toch gebeld kunnen worden op je gewone nummer.

als je de prijzen dan tegen elkaar gaat afwegen kom je tot de conclusie dat je precies even duur of zelfs goedkoper uitbent. nummer portering kost 30€, en dat kost het apparaatje voor het combineren van de lijnen ook ongeveer. Als je KPN opzegt moet je nog steeds 10€ betalen voor de lijn, als je bel budget neemt betaal je precies hetzelfde.

vandaar dus dat ik mijn nummer neit heb laten porteren, maar ieder zijn eigen keus natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm bij mij valt om de zoveel minuten(zeg 25, er zit niet echt regelmaat in) ... het modem(2602HW-61c) gewoon ff stil. D.w.z: alle verbindingen worden verbroken en het powerlampje knippert even. En dan gebeurt dus alles precies hetzelfde alsdat je het modem opstart.

Het lijkt nog het meest op "automatisch" resetten. Je krijgt ook weer gewoon verbinding enzo maar dan ben je dus toch wel minstens een minuut aan het wachten. En dat is niet fijn als je aan het downloaden bent o.i.d.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:04:
hmmm bij mij valt om de zoveel minuten(zeg 25, er zit niet echt regelmaat in) ... het modem(2602HW-61c) gewoon ff stil. D.w.z: alle verbindingen worden verbroken en het powerlampje knippert even. En dan gebeurt dus alles precies hetzelfde alsdat je het modem opstart.

Het lijkt nog het meest op "automatisch" resetten. Je krijgt ook weer gewoon verbinding enzo maar dan ben je dus toch wel minstens een minuut aan het wachten. En dat is niet fijn als je aan het downloaden bent o.i.d.

Herkent iemand dit?
Voedingsproblemen wellicht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:54:
[...]

Voedingsproblemen wellicht???
Een voeding doet het wel of niet, is gemakkelijk te herkennen ;)

P2P software eens uitzetten, dan probleem nogsteeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag een werkende telefoon verbinding. :) De geluidskwaliteit is prima >:) .alleen valt het geluid soms even weg . Hebben hier meer mensen last van , hebben jullie er wat aan kunnen doen :?

Modbreak:tweakers bedanken elkaar niet onder elke post, kijk even in de FAQ

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 16-04-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam het ook tegen op forum.tiscali.nl ...

Het probleem doet zich met name voor met p2p verbindingen. Het modem reset zichzelf bij erg veel streams (ingebouwde "dog watch") .
bovenstaande heeft dan OF met de firewall te maken of met een cpu overload. (en vooral het nutteloos voorkomen daarvan).

ze(tiscali EN zyxel) zijn er hard mee bezig 't te verhelpen(lees: nieuwe firmware). Tot die tijd zo min mogelijk p2p software gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:10:
Sinds vandaag een werkende telefoon verbinding. :) De geluidskwaliteit is prima >:) .alleen valt het geluid soms even weg . Hebben hier meer mensen last van , hebben jullie er wat aan kunnen doen :?
Geen enorme upload aan staan met P2P software of iets anders? Gaan er lampjes uit op je modem op dat moment? Ander toestel geprobeert? Welke kant op valt geluid stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:58:
[...]

Niet helemaal mee eens, een spanningsval in de voeding kan ook deze verschijnselen veroorzaken.
Wel mee eens dat in dit geval de software waarschijnlijk de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:58:
[...]

Klopt niet. Ik had vroeger een Lancity modem van upc en had om de paar minuten het probleem dat de modem resette/verbinding verloor. Dit bleek uiteindelijk aan de voeding te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enorme upload aan staan met P2P software of iets anders? Gaan er lampjes uit op je modem op dat moment? Ander toestel geprobeert? Welke kant op valt geluid stil?

Er draait niets op het ogenblik.
Er zit soms een soort dip in het geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:14:
kwam het ook tegen op forum.tiscali.nl ... [...]
ze(tiscali EN zyxel) zijn er hard mee bezig 't te verhelpen(lees: nieuwe firmware). Tot die tijd zo min mogelijk p2p software gebruiken.
31-3 aaangevraagd, 12/13-4 opgeleverd en ik was er tevreden over, totdat ik wat files via bittorrent ging binnen slepen
zucht, en hun news server is ook al zo brak/incompleet

ik ga dit draadje maar eens lezen.....

edit:
yep 31-3 ipv 31-4

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 21-04-2005 23:47 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:28:
[...]

31-4 aaangevraagd, 12/13-4 opgeleverd en ik was er tevreden over, totdat ik wat files via bittorrent ging binnen slepen
zucht, en hun news server is ook al zo brak/incompleet

ik ga dit draadje maar eens lezen.....
dat draadje had ik dus al gelezen.. en voor zover dat kon conclusies uitgetrokken.

Klote, dat ist .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
jeanj schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 23:28:
[...]

31-4 aaangevraagd, 12/13-4 opgeleverd en ik was er tevreden over, totdat ik wat files via bittorrent ging binnen slepen
Je zult wel 31-3 bedoelen: april heeft maar 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Adsl Special + telefonie aangevraagt. Heb inmiddels al 2 weken de router (Zyxel 2602HW). Alleen nog steeds niet de gegevens voor het activeren van de Tiscali Telefonie. Iemand een idee wanneer ik dat krijg?

En hoe gaat met deze router het forwarden van de poorten? (Zyxel 2602HW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:55:
Ik heb ook Adsl Special + telefonie aangevraagt. Heb inmiddels al 2 weken de router (Zyxel 2602HW). Alleen nog steeds niet de gegevens voor het activeren van de Tiscali Telefonie. Iemand een idee wanneer ik dat krijg?

En hoe gaat met deze router het forwarden van de poorten? (Zyxel 2602HW)
Portforwarden zit onder NAT en dan achter "SUA only" staat "Edit Details" klik daarop en leef je uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de aanbieding van 29 Euri voor 4 Mbit down met telefonie.

Moet zeggen: snelheid dik in orde. Heb rond 480 KB ps, vrij constant download. Up rond 60 KB ps ook constant. Ping zeer goed, vaak 12 ms, soms iets hoger. Allemaal meerdere keren getest via speedtest.nl

Het volgende vind ik minder. Omega.tiscali.nl is natuurlijk een testserver dat weten we allemaal. Maar toch al wel een flinke tijd in de test. Wanneer wordt 'ie een normale?

Probleem dat ik nu ondervind: kan zomaar flink aantal dagen top downen met bijna half MB ps. Maar dan zo ineens, zoals dit weekend is alles incompleet. In zoverre dat repareren zeker niet meer lukt. Meer mensen dit probleem? Er valt niks aan te doen lijkt me, maar iemand misschien toch een oplossing (ff niet komen met Payserver nemen want dat kan ik zelf ook verzinnen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zover als ik heb begrepen is en blijft omega in de testfase zitten. Ze hebben nog zo veel problemen. Lees de newsgroep tiscali.helpdesk (bv via news.tiscali.nl) er maar even op na. Een van de disks heeft het voor het weekend begeven, dus is alles niet meer compleet. Ook op het forum van binaries4all.nl staat een en ander er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Hoe lang duurt het gemiddeld tussen aanvraag van abo en oplevering? Ik heb het net aangevraagd, en heb op dit moment nog geen ADSL. Wanneer denken jullie dat de oplevering ongeveer zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Als ik nu over zou gaan van mijn Tiscali-basis abo naar Tiscali-Live!+ ga ik er met mijn downspeed wel op vooruit, maar mijn upspeed moet ik inleveren. :'(
Ik heb nu 3200/768 en dat zou dan worden: 6016 / 736.
En dat terwijl ik eigenlijk een nog hogere up wil.
Zou het niet mogelijk zijn om een aangepaste abo te krijgen?

Weet iemand of ik met een Tiscali-Live+Telefonie nog steeds met een andere carrier naar het buitenland kan bellen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:35:
Probleem dat ik nu ondervind: kan zomaar flink aantal dagen top downen met bijna half MB ps. Maar dan zo ineens, zoals dit weekend is alles incompleet. In zoverre dat repareren zeker niet meer lukt. Meer mensen dit probleem?
Aangezien het probleem aan de serverkant ligt zal iedereen deze problemen wel ondervinden lijkt me. Als je een stuk terugleest zul je zien dat er al een 't ander over vermeldt is. :)
wace schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:42:
Hoe lang duurt het gemiddeld tussen aanvraag van abo en oplevering? Ik heb het net aangevraagd, en heb op dit moment nog geen ADSL. Wanneer denken jullie dat de oplevering ongeveer zal zijn?
Dit is iets wat niemand weet. Het verschilt gewoon per aanvraag. Reken maar op 2 tot 3 weken, voor zover ik hiervan op de hoogte ben is dat zo'n beetje het gemiddelde bij Tiscali op 't moment. :)
Geurt-kun schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:16:Weet iemand of ik met een Tiscali-Live+Telefonie nog steeds met een andere carrier naar het buitenland kan bellen?
http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp?id=2657#faq3334

Als u met Tiscali Telefonie belt, kunt u de gesprekken niet via een zogeheten Carrier Preselect laten lopen.
Gelukkig biedt Tiscali Telefonie dezelfde goedkope tarieven als deze aanbieders. Nationaal is zelfs gratis (met uitzondering van betaalde servicenummers en op basis van Fair Use Policy).
Kijkt u voor een volledig overzicht op de tarievenpagina

[ Voor 25% gewijzigd door DJTimo op 17-04-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geurt-kun schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:16:
Als ik nu over zou gaan van mijn Tiscali-basis abo naar Tiscali-Live!+ ga ik er met mijn downspeed wel op vooruit, maar mijn upspeed moet ik inleveren. :'(
Ik heb nu 3200/768 en dat zou dan worden: 6016 / 736.
En dat terwijl ik eigenlijk een nog hogere up wil.
Zou het niet mogelijk zijn om een aangepaste abo te krijgen?

Weet iemand of ik met een Tiscali-Live+Telefonie nog steeds met een andere carrier naar het buitenland kan bellen?
Tiscali compenseert nog voor de overhead. Je upstream en downstream zijn hoger dan de abonnement snelheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

DJTimo schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:25:
Gelukkig biedt Tiscali Telefonie dezelfde goedkope tarieven als deze aanbieders.
32 Cent tegen 4,5 cent vind ik best wel een groot verschil, zeker als je dagelijks belt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

wace schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:42:
Afhankelijk van je situatie en andere factoren natuurlijk, maar bij mij (wel vaste lijn, geen adsl) 2 weken tussen aanvraag en aansluiten (volgens mij was het zelfs 12 dagen, alleen had ik een stekkertje verkeerd ingeplugged :o ). Maar het kan sneller/langzamer, lees dit topic.

BTW het multipc modem heeft problemen met bittorrent (azereus) en reset zich 1x in de zoveel minuten *zucht*. De nieuwsroepen worden niet gesupport en waren dit weekend incompleet door defecte hardware *zucht*. De snelheid is wel goed, maar ja als je er niks mee kan. Dan maar emule plus.*zucht*
Geurt-kun schreef op maandag 18 april 2005 @ 00:07:
[...]

32 Cent tegen 4,5 cent vind ik best wel een groot verschil, zeker als je dagelijks belt.
Wat bedoel je welke tarieven voor wat ben je aan het vergelijken?

[ Voor 17% gewijzigd door jeanj op 18-04-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Zie hieronder de logfile van de modem
No. Time                  Source IP              Destination IP         Note                             
  1|04/17/2005 23:56:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
    SIP Registration Success by SIP:0299785***
  2|04/17/2005 23:56:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
    Get SIP error response code 401
  3|04/17/2005 23:51:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  4|04/17/2005 23:51:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  5|04/17/2005 23:46:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  6|04/17/2005 23:46:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  7|04/17/2005 23:41:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  8|04/17/2005 23:41:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  9|04/17/2005 23:36:17  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
 10|04/17/2005 23:36:17  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          

Weet iemand wat die error code 401 is en waarom ik die om de 5 minuten te zien krijg? Telefonie werkt verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aram schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:31:
Zie hieronder de logfile van de modem
No. Time                  Source IP              Destination IP         Note                             
  1|04/17/2005 23:56:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  2|04/17/2005 23:56:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  3|04/17/2005 23:51:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  4|04/17/2005 23:51:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  5|04/17/2005 23:46:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  6|04/17/2005 23:46:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  7|04/17/2005 23:41:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  8|04/17/2005 23:41:18  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
  9|04/17/2005 23:36:17  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          
 10|04/17/2005 23:36:17  |0.0.0.0               |0.0.0.0               |SIP[1]                          

Weet iemand wat die error code 401 is en waarom ik die om de 5 minuten te zien krijg? Telefonie werkt verder wel.
Is niet belangrijk, gewoon niet opletten en die logging uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darklord007 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:41:
[...]

ik heb dit ook overwogen, maar heb toch besloten mijn nummer niet te laten porteren. Puur en alleen omdat ik niet weet (en om problemen te voorkomen) wat er met mijn nummer gebeurt als ik na een jaar tiscali zou opzeggen en geen adsl telefonie meer zou pakken, pakt kpn het nummer dan weer terug? zo ja, dan zit ik sowieso weer een jaar vast aan kpn.

toen ben ik wat op het internet gaan surfen en bleken er hele handige apparaten te bestaan waarmee je 2 lijnen kunt combineren, dus gratis bellen en toch gebeld kunnen worden op je gewone nummer.

als je de prijzen dan tegen elkaar gaat afwegen kom je tot de conclusie dat je precies even duur of zelfs goedkoper uitbent. nummer portering kost 30€, en dat kost het apparaatje voor het combineren van de lijnen ook ongeveer. Als je KPN opzegt moet je nog steeds 10€ betalen voor de lijn, als je bel budget neemt betaal je precies hetzelfde.

vandaar dus dat ik mijn nummer neit heb laten porteren, maar ieder zijn eigen keus natuurlijk ;)
Welk apparaatje bedoel je? Om je lijnen te combineren?? heb je toevallig een link

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:25:
[...]

Welk apparaatje bedoel je? Om je lijnen te combineren?? heb je toevallig een link

Alex
dit apparaatje!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neej kom er niet uit. heb de speedtouch home naar pro >> heb contact gehad met tiscali helpdesk en hij zei ook dat met je met de home op tiscali het signaal via router niet kan doorgeven. de speedtouch moet een pro zijn,.. dat is ie nu.. maar doet het nog steeds niet. jammer
!
ik heb ongeveer dezelfde situatie.

volgens

http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=140#
en
http://www.speedtouch.nl/home.html

zou speedtouch home icm willekeurige router moeten werken.(static/dynamic IP selecteren)

ik heb een speedtouch home (momenteel niet getweaked) en daarachter een draytek 2900

volgens de site van draytek zou ik de 2900 op deze manier moeten configureren:

http://www.draytek.nl/pag...er=16&product=6&modem=nvt

of het werkt weet ik niet want Tiscali gaat 19-04-05 pas signaal (ik ben overgestapt van KPN welke vorige week de lijn al hebben afgebroken dus een tot nu toe internetloos)

Wat zijn jouw ervaringen met de snelheid? "trekt" die speedtouch het een beetje?

Iemand trouwens een idee wat ze bij draytek met deze passage bedoelen:

"Selecteer Specify a MAC Adress en vul bij MAC Address het MAC adres in welke bij Tiscali geregistreerd is. (Niet het MAC adres van het modem)"

Waar kan ik het MAC adress vinden welke bij tiscali geregistreerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:17:
[...]

ik heb ongeveer dezelfde situatie.

volgens

http://www.hcchulp.nl/vraagenantwoord/vraag.cfm?id=140#
en
http://www.speedtouch.nl/home.html

zou speedtouch home icm willekeurige router moeten werken.(static/dynamic IP selecteren)

ik heb een speedtouch home (momenteel niet getweaked) en daarachter een draytek 2900

volgens de site van draytek zou ik de 2900 op deze manier moeten configureren:

http://www.draytek.nl/pag...er=16&product=6&modem=nvt

of het werkt weet ik niet want Tiscali gaat 19-04-05 pas signaal (ik ben overgestapt van KPN welke vorige week de lijn al hebben afgebroken dus een tot nu toe internetloos)

Wat zijn jouw ervaringen met de snelheid? "trekt" die speedtouch het een beetje?

Iemand trouwens een idee wat ze bij draytek met deze passage bedoelen:

"Selecteer Specify a MAC Adress en vul bij MAC Address het MAC adres in welke bij Tiscali geregistreerd is. (Niet het MAC adres van het modem)"

Waar kan ik het MAC adress vinden welke bij tiscali geregistreerd is?
Het MAC adres dat bij Tiscali geregistreerd staat is het MAC adres van je NIC van de PC waar voor je de eerste keer mee online gaat. (dus eigenlijk om je verbinding te activeren)

verder trekt de speedtouch home down alles prima.. up komt ie alleen niet verder dan 50kb.

Ik heb btw ff een linksys modem gehaald bij de dixon en die breng ik eind van de week weer terug als mijn Zyxel binnenkomt.

Het feit dat het routeren van de verbinding niet helemaal goed ging kan liggen aan het feit dat ik op alle routers de DHCP aan had staan. nu is mijn modem DHCP en de router die er achter hangt niet.. en het werkt nu prima.

alleen wel dat mijn verbinding weg valt.. vooral met streams.. ik lees daar nu meer over.

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit.
Had voorheen wanadoo met Speedtouch.
Toen ik de Tiscali aansluiting net had heb ik de Speedtouch gebruikt en bridged gemaakt. Werkte prima, lijn stabiel. Dat was het probleem van de Zyxel, iedere 5 minuten er uit.
Wil nu toch die Zyxel gebruiken, gezien het gratis bellen.
Heb dit gevolgd:
http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm
en PC voor UPnP (of hoe heet dat) geschikt ingesteld.
Zyxel lijkt nu stabiel. Echter 2 vragen:
Krijg alleen de mededeling in mijn edonkey2000 : firewalled.
Ik de instellingen van mijn PC heb ik vedre niets gewijzigd qua firewall, dus zal de firewall in de Zyxel moeten zijn. Heb die uitgezet, maar toch niet goed?
Iemand misschien advies hoe ik dit misschien moet regelen. Wat moet ik doen poorten forwarden oid?

In de bovengenoemde link staat verder het verhaal staat dat dat ik UPnP moet inschakelen in mijn edonkey 2000 . Vind alleen niet waar ik dat zou moeten doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook maar eens aangemeld bij Tiscali (zat voorheen bij Demon en betaal daar veel te veel, met pay server ben ik nog goedkoper uit bij Tiscali) maargoed, als ik bij de status van mijn order kijk op www.tiscali.nl staat hij nu op stap 3:

Werkzaamheden in de telefooncentrale
Het verzoek tot overstappen is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de overstap te realiseren. U ontvangt een bevestiging van de geplande overstapdatum. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Tiscali uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Tiscali daarvoor mede afhankelijk is van derden. Meer informatie over overstappen vindt u op www.overstappendoejezo.nl

Ik heb gelezen wat er staat, maar is er iemand die mijn ongeveer kan vertellen hoe lang stap 3 bij hem of haar duurde. Want hij staat nu al een aantal dagen zo en ik heb ook nog geen bevestiging van de geplande overstapdatum gehad.

btw mijn Demon is al opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

@oakley >> link werkt niet

@vertje >> ik heb nog nooit een brief gehad met geplande opleverdatum .. en status staat al meer dan een week op stap3. wel wisten de helpdeskers mij in de eerste week al te melden wanneer mijn dsl signaal zou worden aagelegd. dat heb ik ook nu..

5 april order aangemaakt
12 april dsl signaal
18 april (vandaag) geen modem of brief. (maar dat maakt niet uit ik ben online)

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betrof het bij jou ook om een overstap?
Ik heb namelijk de 7de mijn verbinding bij Tiscali aangevraagd, maargoed anders bel ik ook ff de helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

jeanj schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:28:
Wat bedoel je welke tarieven voor wat ben je aan het vergelijken?
Vergelijk Azie groep 1: 32 cent per minuut,
met,
Telediscount (1649) Japan: 4 cent per minuut.
Dat vind ik toch niet echt voordelig dan...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:30:
Betrof het bij jou ook om een overstap?
Ik heb namelijk de 7de mijn verbinding bij Tiscali aangevraagd, maargoed anders bel ik ook ff de helpdesk
was een nieuwe aanvraag ..

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aangemeld voor de Telefonie , werkt tot nu toe goed.

Geluid is uitstekend.alleen werkt nummerweergave niet met alle telefoontoestellen.
We hebben een Panasonic en een Siemens telefoon.
De panasonic werkt goed,alleen de Siemens geeft geen nummer weer in het scherm.
Het schijnt dat alle Siemens telefoon toestellen tot nu toe niet werken.
Dit is bekend probleem bij Tiscali.
Ze schrijven alle toestellen op die niet werken. en gaan dan firmware ervoor schrijven.
Tiscali werkt met DTMF :
Afkorting van Dual Tone MultiFrequency. Ook wel TouchTone genoemd. Techniek bij telefonie waarbij ingetoetste cijfers omgezet worden in een bepaalde frequentie.

Voor het probleem wat veel mensen hebben van het vaak uitvallen van het modem zijn Tiscali/Zyxel ook mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 21:14
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:46:
Het verzoek tot overstappen is geaccepteerd door de netwerkleverancier. In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om de overstap te realiseren. U ontvangt een bevestiging van de geplande overstapdatum. Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Tiscali uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Tiscali daarvoor mede afhankelijk is van derden. Meer informatie over overstappen vindt u op www.overstappendoejezo.nl
Bij mij staat hij daar al 3 weken op.. halverwege maart aangemeld, nu nog steeds niets :'(
Ik heb mijn @home abbo per 1 mei opgezegd. Ziet er naar uit dat ik straks dus zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat laatste kan een overstap 'trickey' maken (lees onmogelijk) als de een voor de ander zit. Bel gewoon even de heldpesk en laat het ze je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:43:
[...]

Dat laatste kan een overstap 'trickey' maken (lees onmogelijk) als de een voor de ander zit. Bel gewoon even de heldpesk en laat het ze je vertellen.
Demon is 7 mei afgelopen, en dat is tevens ook de datum waarom mijn tiscali abonnement ingaat, ik nam aan dat deze constructie gewoon mogenlijk was. Want leg anders eens uit waarom een overstap "trickey"/onmogelijk is?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:36:
[...]

Demon is 7 mei afgelopen, en dat is tevens ook de datum waarom mijn tiscali abonnement ingaat, ik nam aan dat deze constructie gewoon mogenlijk was. Want leg anders eens uit waarom een overstap "trickey"/onmogelijk is?

mvg
Overstap zo krap plannen kan prima, maar laat geen ruimte voor een vertraging waar dan ook. Probleem kan ontstaan dat je overstap helemaal niet mogelijk is (meer) omdat een opgezegde verbinding niet te migreren valt. Bevestiging van ontvangst van je aanvraag is niet hetzelfde als bevestiging van een overstap (en dan heb je ook de datum bevestigd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb ook Tiscali (al een hele tijd) en ben over de kwaliteit van de lijn erg te spreken. De mensen bij Tiscali zelf heb ik stukken meer moeite mee maar momenteel ben ik happy.

Maar ik heb volgens mij dezelfde problemen met de Zyxel als hierboven beschreven staan. Ook mijn modem klapt er om de zoveel tijd uit. Nu heb ik dus mijn hardware router uit staan maar ik heb nog steeds problemen. Om de zoveel tijd verlies ik verbinding maar deze komt niet meer terug. Ik moet mijn WLAN USB adapter eruit trekken en weer terug stoppen om de verbinding terug te krijgen. Hebben meer mensen een dergelijk probleem of is mijn USB adapter gaar? Dat zou ik wel echt klote vinden aangezien het een 3Com is en ik meer ervan had verwacht!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn orderbevestiging is gedateerd 23maart
Nu inmiddels 4 weken later nog steeds status: stap 3 werkzaamheden in de centrale?
Is dit normaal?
Zijn er meerderen met dezelfde ervaring?
Ik behoud mijn KPN-budget-abo en
ik heb @Home breedband ( loopt per 1 mei af ).
Zou prettig zijn als ik dan ADSL zou hebben draaien.
Haal ik dit? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog even tiscali gebelt over mijn Tiscali Special + Telefonie abbonement. Heb de Router nou ongeveer 3 weken en de Juiste ADSL verbinding ook al. Maar bij het aanmelden van telefonie blijft er staan dat ze bezig zijn met het upgraden of downgraden van het product.

Werd mijn dus vertellen dat er nog 1 ding gedaan moet worden zodat ik mijn kan aamelden voor telefonie en dus dan na 1 week de brief met telefoonnummer krijg enz...

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Want ik internet wel met de juiste verbinding. Alleen het aanmelden van telefonie kan nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Ik ga binnenkort verhuizen uit een studentenhuis naar een appartement.
Er is wel een telefoonaansluiting aanwezig, maar natuurlijk nog geen KPN nummer of abbonement.

Kan ik zonder problemen Tiscali Smart bestellen voor 29,95 of moet ik dan nog extra kosten betalen omdat ik nog geen KPN abbonement heb?
Dit las ik nl. op de site:

Het ADSL-signaal kan alleen doorgegeven worden via een werkende KPN telefoonlijn. Mocht u besluiten uw KPN telefoonaansluiting op te zeggen, dan is Tiscali genoodzaakt om kosten in rekening te brengen voor het behoud van uw telefoonaansluiting voor alleen ADSL. Deze kosten bedragen € 9,95 per maand.

Omdat ik nog geen telefoonaansluiting heb :S

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat hij daar al 3 weken op.. halverwege maart aangemeld, nu nog steeds niets :\'(
Ik heb mijn @home abbo per 1 mei opgezegd. Ziet er naar uit dat ik straks dus zonder internet zit.

Uw ADSL-aanvraag is geaccepteerd door de netwerkleverancier.
In de telefooncentrale worden de benodigde werkzaamheden uitgevoerd om uw telefoonlijn geschikt te maken voor ADSL. Deze technische werkzaamheden zullen vanaf dit moment binnen 4-6 weken gerealiseerd worden.

Tijdens deze periode kunnen de medewerkers van Tiscali uw aanvraag niet bespoedigen, omdat Tiscali daarvoor mede afhankelijk is van

Dan ben je op de helft kan je max nog 3 weken wachten :-)

Het is toch veel belangrijker dat het goed werkt , dan dat je een paar weken langer moet wachten.

Een vraag / aanbod verhaal !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn orderbevestiging is gedateerd 23maart
Nu inmiddels 4 weken later nog steeds status: stap 3 werkzaamheden in de centrale?
Is dit normaal?
Zijn er meerderen met dezelfde ervaring?
Ik behoud mijn KPN-budget-abo en
ik heb @Home breedband ( loopt per 1 mei af ).
Zou prettig zijn als ik dan ADSL zou hebben draaien.
Haal ik dit? :?

zie hier boven stap 3 kan max 6 weken duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net nog even tiscali gebelt over mijn Tiscali Special + Telefonie abbonement. Heb de Router nou ongeveer 3 weken en de Juiste ADSL verbinding ook al. Maar bij het aanmelden van telefonie blijft er staan dat ze bezig zijn met het upgraden of downgraden van het product.

Werd mijn dus vertellen dat er nog 1 ding gedaan moet worden zodat ik mijn kan aamelden voor telefonie en dus dan na 1 week de brief met telefoonnummer krijg enz...

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Want ik internet wel met de juiste verbinding. Alleen het aanmelden van telefonie kan nog steeds niet...

Zie boven

Tiscali heeft problemen met nummerweergave,daar zijn ze nu mee bezig.
Ook zijn ze met het modem probleem bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
BAVAROIS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:16:
Ik ga binnenkort verhuizen uit een studentenhuis naar een appartement.
Er is wel een telefoonaansluiting aanwezig, maar natuurlijk nog geen KPN nummer of abbonement.

Kan ik zonder problemen Tiscali Smart bestellen voor 29,95 of moet ik dan nog extra kosten betalen omdat ik nog geen KPN abbonement heb?
Dit las ik nl. op de site:

Het ADSL-signaal kan alleen doorgegeven worden via een werkende KPN telefoonlijn. Mocht u besluiten uw KPN telefoonaansluiting op te zeggen, dan is Tiscali genoodzaakt om kosten in rekening te brengen voor het behoud van uw telefoonaansluiting voor alleen ADSL. Deze kosten bedragen € 9,95 per maand.

Omdat ik nog geen telefoonaansluiting heb :S
Dit gaat je één jaar aan KPN kosten "opleveren". Je kan zonder namelijk geen ADSL aanvragen en de minimale contractsduur van KPN is 1 jaar. Uiteraard ook de eenmalige aansluitkosten van KPN. (kleine 50 euro)

ptrr: gebruik ff de edit toets als je wat wil toevoegen aan je bericht. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DJTimo op 19-04-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 21:37
Kan blijkbaar wel sneller.

14 April via TforTelecom aangemeld (die boden nog steeds de Special aan).

15 April de bevestiging van Tiscali. Meteen naar stap 3 in het overzicht.

19 April melding van Tiscali dat in de week van 25 April opgeleverd wordt. Krijg eerdaags de papieren in de bus. Status naar stap 4.

Nog wachtend op de apparatuur (Zyxel draadloos).

Dik 1 maand overlap met @Home, dat per 1 Juni d'er uit gaat.
Ben benieuwd of de service van Tiscali zo snel blijft in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 19-04-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:23:

Zie boven

Tiscali heeft problemen met nummerweergave,daar zijn ze nu mee bezig.
Ook zijn ze met het modem probleem bezig
Gebruik even de edit en quote knop. Je kan ook quotes handmatig tussen [ quote ] [ /quote ] zetten. Maakt het duidelijker en zit je niet zo tegen jezelf te praten als je niet op jezelf reageert steeds ;)

Waarom bel je ze niet gewoon om te vragen of het gaat lukken. Hoef je je ook niet zo druk te maken en kan je als het echt nodig is @Home nog een maandje extra nemen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 9 april mijn modem terug gestuurd met een voedingsprobleem...
vandaag nog niets terug, na 20 keer bellen konden ze mij nu vertellen dat de modems pas volgende week weer binnen komen, terwijl ze me in eerste instantie binnen een week een nieuwe hadden beloofd!!!
Zijn er toevallig al mensen die wel een nieuw modem binnen hebben????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54
Miglow schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:52:
[...]

Vandaag heb ik mijn modem ontvangen, plus mijn telefooncentrale. Tevens heb ik een bevestiging gekregen dat 20/04 mijn adsl-lijn opgeleverd/overgezet word, dus ik ben helemaal blij.

Het modem is een Zyxel Prestige 2602H en de centrale een Tiptel 2.8, waarmee ik dus mijn 2 telefoon nummers naar 1 telefoon wil doorschakelen :)

Even voor de volledigheid, ik heb 21 maart aangevraagd en "nu al" alles in huis. :Y)
Zo dan, vandaag geporteerd geworden van Demon naar Tiscali, heb ff modem omgewisseld en eenmalig geactiveerd en het werkt :) Download bij speedtest 470, upload 72, ping 15 ms :)

De behoorlijk krappe planning van overzetten bleek geen probleem, telefoon KPN werkt, nu nog even Tiscali activeren, dan weten we het vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miglow schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:45:
[...]

Zo dan, vandaag geporteerd geworden van Demon naar Tiscali, heb ff modem omgewisseld en eenmalig geactiveerd en het werkt :) Download bij speedtest 470, upload 72, ping 15 ms :)

De behoorlijk krappe planning van overzetten bleek geen probleem, telefoon KPN werkt, nu nog even Tiscali activeren, dan weten we het vanavond :)
Dat is interessant, ik stap ook over van Demon naar Tiscali, mijn Demon loopt de 7de af en dat is de Datum waarom Tiscali ingaat.

Kan je me misschien wat informatie geven over de data's waarop wat is gebeurd?
Want mijn aanvraag staat al sinds de 9de op Stap 3, en heb vandaag de helpdesk gebeld en die beweren dat ik een dezer dagen mijn modem ontvang.

We wachten maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:21:
Ik heb 9 april mijn modem terug gestuurd met een voedingsprobleem...
vandaag nog niets terug, na 20 keer bellen konden ze mij nu vertellen dat de modems pas volgende week weer binnen komen, terwijl ze me in eerste instantie binnen een week een nieuwe hadden beloofd!!!
Zijn er toevallig al mensen die wel een nieuw modem binnen hebben????
Bij mij hetzelfde verhaal, 11 april teruggestuurd. Zou vijf tot tien dagen duren. Vandaag kreeg ik te horen dat het nog een aantal weken! gaat duren. Dit is niet grappig meer. Zit ik straks nog zonder internet. Ga dus maar op zoek naar een tijdelijk modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
DJTimo schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:32:
[...]

Dit gaat je één jaar aan KPN kosten "opleveren". Je kan zonder namelijk geen ADSL aanvragen en de minimale contractsduur van KPN is 1 jaar. Uiteraard ook de eenmalige aansluitkosten van KPN. (kleine 50 euro)

ptrr: gebruik ff de edit toets als je wat wil toevoegen aan je bericht. :)
Dat is mooi zuur. Dan is dit helemaal niet zo goedkoop als ze doen voordoen.

Misschien Chello light toch een betere optie dan, kep toch al een mobiel.

Of zijn er andere opties die beter zijn?

Een pessimist is een realistische optimist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greenman2 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:11:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal, 11 april teruggestuurd. Zou vijf tot tien dagen duren. Vandaag kreeg ik te horen dat het nog een aantal weken! gaat duren. Dit is niet grappig meer. Zit ik straks nog zonder internet. Ga dus maar op zoek naar een tijdelijk modem.
Mooi

Net Tiscali gebeld voor de 22ste keer. Nieuwe modems zijn gisteren binnen gekomen en meteen verstuurd naar de gedupeerden "Eind deze week moet iedereen ze binnen hebben" beloofde de helpdesk medewerker mij.....

Ben benieuwd!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb nu mijn firewall maar uitgezet op de (mulitpc) modem. Nu valt bij gebruik van p2p (Azureus ) de verbinding niet weg. Veilig is anders, maar ja.....

Heeft iemand nog info over dit probleem of voorgang over dit probleem?

Ik zal ze ook maar eens bellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
jeanj schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:25:
Ik heb nu mijn firewall maar uitgezet op de (mulitpc) modem. Nu valt bij gebruik van p2p (Azureus ) de verbinding niet weg. Veilig is anders, maar ja.....

Heeft iemand nog info over dit probleem of voorgang over dit probleem?

Ik zal ze ook maar eens bellen.....
hoe zet je deze firewall dan uit? Als ik NAT uitzet heb ik geen verbinding meer. En 2 firewalls achter elkaar vind ik onhandig en een beetje teveel, heb nu namelijk alles in een draadloze router geplugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik had net een zus aan de lijn met een abbo van dit topic. Ook een kapotte adapter. Zou minstens een week duren voor het opgelost zou worden :) . Is dit een seriefout ofzo? En wat hebben jullie gedaan in de tussentijd :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

darklord007 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:22:
[...]

hoe zet je deze firewall dan uit? Als ik NAT uitzet heb ik geen verbinding meer. En 2 firewalls achter elkaar vind ik onhandig en een beetje teveel, heb nu namelijk alles in een draadloze router geplugt.
browse naar je modem, login, kies firewall, kies Default Policy, haal het vinkje weg bij Enable Firewall, apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:29:
Ik had net een zus aan de lijn met een abbo van dit topic. Ook een kapotte adapter. Zou minstens een week duren voor het opgelost zou worden :) . Is dit een seriefout ofzo? En wat hebben jullie gedaan in de tussentijd :) ?
Je kunt er een andere voeding aanhangen. Bij mij werkt er nu 1 van 16 volt (1 A) alweer weken perfect (was van het oude zyxel 650 modem). Heb een 2602H.
Voedinkje kopen bij handyman oid kan natuurlijk ook.
De originele voeding kon volgens mij bij 18 Volt 1,5 ampere leveren (althans theoretisch).
Nu lijkt mij die 1,5 A wat overdreven want dan zou het modem bijna 30 Watt opstoken. (hoewel het bij een wireless misschien best die kant op kan gaan, dat weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Oke, thnx voor de reactie. Ik stelde ook al voor een andere voeding te proberen, maar je weet hoe vrouwen zijn met techniek 8)7 De meeste dan ;) Ik ga het vanmiddag testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmmm, wat zijn de symptonen bij een kapotte voeding?
Ik heb namelijk ook nog steeds last van een regelmatig wegvallende verbinding (ook met mijn nieuwe WLAN adapter). Firewall staat uit dus dat mag het niet zijn. Verbinding is ook niet lang weg.
Hoe kan ik dus zien dat ik mogelijk een kappo voeding heb? Mischien de voeding van mijn 650HW er aanhangen en kijken of ik nog steeds problemen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:48:
Ik heb namelijk ook nog steeds last van een regelmatig wegvallende verbinding (ook met mijn nieuwe WLAN adapter). Firewall staat uit dus dat mag het niet zijn. Verbinding is ook niet lang weg.
Hoe kan ik dus zien dat ik mogelijk een kappo voeding heb? Mischien de voeding van mijn 650HW er aanhangen en kijken of ik nog steeds problemen heb...
Is te proberen, ben benieuwd!
Meldt het even in dit topic

Trouwens, mijn firewall staat ook uit en ik heb geen last van wegvallende verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
jeanj schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:50:
[...]

browse naar je modem, login, kies firewall, kies Default Policy, haal het vinkje weg bij Enable Firewall, apply.
thxs, heb het geprobeerd en werkt idd. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Deddiekoel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:48:
Bij mij was het gewoon plof! weg voeding. Modem helemaal dood.
Gebruik je misschien p2p software? dit geeft ook veel problemen met wegvallende verbinding. Hiervoor is het wachten op een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Greenman2 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:24:
[...]
Bij mij was het gewoon plof! weg voeding. Modem helemaal dood.
Gebruik je misschien p2p software? dit geeft ook veel problemen met wegvallende verbinding. Hiervoor is het wachten op een nieuwe firmware.
Ik gebruik Shareaza (=P2P). Ik had begrepen dat het uitzetten van de firewall het probleem zou moeten verhelpen. Ik heb dit dus gedaan maar nog steeds helpt het niet. Ik heb ook een nieuwe WLAN adapter gekocht omdat mijn 3Com er helemaal mee kapte op snelheden hoger dan 11 Mbps.

Maar de problemen met de voeding kunnen dus geen onstabiele verbinding veroorzaken? Als de voeding moeilijk doet ligt gewoon heel de router eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:15:
[...]

Maar de problemen met de voeding kunnen dus geen onstabiele verbinding veroorzaken? Als de voeding moeilijk doet ligt gewoon heel de router eruit?
Jawel, als het geleverde voltage of amperage instabiel is kan dat wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vandaag pakket met de modem en de brief met activatie-codes enzo gekregen: activatiedatum 25 april. Aangezien * Bra-Jo koppig en tegendraads is, heb ik het hele spul maar gelijk in de meterkast gehangen en de aansluiting geactiveerd. En jawel! Alles werkt!! Tiscali, complimenten!
Speedtest: 477 down, 63 up, 243 cpm, ping 13ms. @Home, eat your heart out!! \o/

[ Voor 10% gewijzigd door Bra-Jo op 22-04-2005 21:29 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Kwam vandaag thuis en gelijk gechecked of m'n Tiscali abbo aangesloten was.
Netjes hoor, ze zijn de geplande dag nagekomen.

Speedtest resultaten
download: 470 kB/s (kon volgens mij nog hoger, maar test was te snel voorbij)
upload: 64 kB/s
Conn/min: 1088.0
ping: 13 ms.

Mooi zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 22-04-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Brabo-Joossie schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:25:
Vandaag pakket met de modem en de brief met activatie-codes enzo gekregen: activatiedatum 25 april. Aangezien * falcon2001 koppig en tegendraads is, heb ik het hele spul maar gelijk in de meterkast gehangen en de aansluiting geactiveerd. En jawel! Alles werkt!! Tiscali, complimenten!
Speedtest: 477 down, 63 up, 243 cpm, ping 13ms. @Home, eat your heart out!! \o/
Hier ook vandaag alles gekregen. maar..... :'( :'(
Kan niet wachten

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 2 weken op stap 3 te blijven hangen kreeg ik eergisteren het mailtje dat de gegevens op de post gingen en zag ik mijn status veranderd in stap 4.
Gisteren de felbegeerde brief binnen gekregen en vandaag drukte een of andere mafkees zonder enige controle een mega pakket in mijn handen en vertrok met de woorden "asjeblief, massel!" :?

Alles netjes aangesloten, en jawel hoor een verbinding die als een raket ging!!
Helaas maar voor een minuut... Daarna had ik het gevoel dat het minder werd.
Ik kreeg intussen ook via de mail de felicitaties van tiscali, alles was geregeld en opgeleverd.

My ass, ik ben helemaal niet happy! Die downstream is shitty.
Even uit het hoofd wat de gemiddelde's waren via speedtest:
Down: 202Kb --> echt maximaal :(
Up: 60Kb
ping: 12ms --> dat is wel fijn na Demon

Schiet mij maar lek.. Hoogste wat ik haalde is 2048, dus of gewoon een halve lijn of er is iets niet goed geregeld daar.
Zijn er mensen die suggesties hebben?? voordat ik in de telefoon kruip en ga zeuren bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:11:
Gisteren de felbegeerde brief binnen gekregen en vandaag drukte een of andere mafkees zonder enige controle een mega pakket in mijn handen en vertrok met de woorden "asjeblief, massel!" :?
:D Dan had je dezelfde bezorger als ik. :D
My ass, ik ben helemaal niet happy! Die downstream is shitty.
Even uit het hoofd wat de gemiddelde's waren via speedtest:
Down: 202Kb --> echt maximaal :(
Up: 60Kb
ping: 12ms --> dat is wel fijn na Demon

Schiet mij maar lek.. Hoogste wat ik haalde is 2048, dus of gewoon een halve lijn of er is iets niet goed geregeld daar.
Zijn er mensen die suggesties hebben?? voordat ik in de telefoon kruip en ga zeuren bij de helpdesk.
Hoe hoog traint je modem in dan? (via de webinterface bij system status en dan onderaan show statistics)
Iets als:
Upstream Speed: 600 kbps
Downstream Speed: 2048 kbps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, ik had hem nog wel koffie willen aanbieden, maar hij was zo snel..
Weet niet eens welk bedrijf het was!

Goed weet ik ook gelijk wat nou bedoeld wordt met dat intrainen, dat zou op dit moment wezen;
Upstream Speed: 704 kbps
Downstream Speed: 1880 kbps (soms 1920)

Lengte van m'n lijntje is nu ongeveer 1mtr.. dus dat zal het ook niet zijn, de waardes zo kort bij of 10mtr langer wijken niet af nl.
Van dit soort settings op de apparaten heb ik (nog) niet zoveel verstand, dus ik ben een en al luisterend oor :P

Ik kan je wel zeggen dat dit een mega domper is tot zover.

EDIT: nu ik zo kijk is mn Upstream wel heel hoog, zegt dat nog iets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 01:57 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.