Snappie88 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:58:
Als we dan toch over overpowered en nurfen gaan praten, vindt ik eigenlijk een Shaman meer recht op de titel 'Easy Mode' hebben. Ik kan als Druid amper wat beginnen tegen een Shaman, maar ik kan een Paladin nog wel aan (vooral als z'n Lay of Hands nog aan het afkoelen is). Purge en Earthshock zijn gewoon te sterk in PvP imho. Ik kan mezelf niet healen als Druid zijnde (Healing Touch -> Earthshock, Rejuvication -> Purge), en een Shaman doet melee meer damage en ranged ook meer damage. Daarnaast heeft een Shaman ook nog eens een aantal Totems, om maar te zwijgen over Windfury. De enige methode is 20+ yards afstand houden (z'n Earth/Fire/Frostshocks zijn 20 yard spells) en dan Rooten en Starfire/Moonfire spammen.
Had laatst namelijk een level 34 Shaman van achter te pakken (ik Druid level 33) in catform (onzichtbaar dus). Z'n HP ging redelijk snel naar beneden totdat hij Lesser Healing begon te spammen en mij begon te Shocken. Ik naar Caster Mode, en dat was dus mijn fout want in Caster mode ben ik al m'n voordelen (hoge DPS) kwijt. Terwijl ik het voordeel zou MOETEN hebben ben ik zwaar ingemaakt

Ik ben Shaman, ik kan je vertellen dat we heeel veeel counters hebben maar die moeten we wel allemaal gebruiken. Zo'n 20 knopjes tegenover de 3 of 4 van een Imbaladin ;p
Druids zijn ook eigenlijk het meest underpowered in 1-1 PvP tenzij ze van afstand met root en moon-/starfire kunnen beginnen te spammen. Gelukkig kan ik dat met een earthshockje interrupten, dan een grounding totem waardoor je root niet werkt en als ik in je melee range zit na een frostshock mep ik je inderdaad volledig de grond in met Windfury.
Tegen Paladins vind ik in principe niet zo'n moeilijke matchup, maar je bent een kwartier met ze bezig en daarom laat ik ze meestal maar gaan, in dat kwartier komt er gegarandeerd wel een andere Alliance langshuppelen en een makkelijke gank laat niemand lopen natuurlijk
Ik begin doorgaans met een Purge om die vervelende Belssings en Seals van ze af te halen (als ze weer een kroontje over hun hoofd ziet, rustig weer Purgen

), dan meppen ze al helemaal voor weinig dmg meer. Vervolgens pure Windfury attacks heen en weer. Eerste keer dat ze low health zijn doen ze doorgaans Divine Shield, dan kun je rustig zelf healen of bandagen (bij voorkeur bandage aangezien classes met mana dat echt wel nodig hebben tijdens dit gevecht). Tweede keer zullen ze een Hammer of Justice stun/heal proberen, ik heb dan meestal een grounding totem staan die dat mooi absorbt en kun je die heals fijn earthshocken
Daarna raken ze meestal in paniek en proberen ze soms met Blessing of Protection weg te komen (purge, mep mep dood) of ze gebruiken Lay on Hands. Op dat punt heb je eigenlijk al gewonnen tenzij ze vriendjes hebben, ik heb doorgaans genoeg mana over om ze 1-1 dan wel te pakken.
Meeste Alliance die ik ben tegengekomen zijn echt gewend aan mob behaviour en kunnen geen ene sodemieter van PvP. Gisteren nog in Gadgetzan, ik als lvl 45 loop een beetje rond en Sikkie (Medivh's Chosen, lvl 49 priest) loopt daar beetje te taunten tesamen met een 46 warlock. Ik krijg gelijk een zooitje curses and sw:pains over me heen en als ik terugaanval word ik neergemept door 3 bruisers.
Aan dat soort helden heb ik echt een hekel dus ik trek fijn even mijn goeie vrind Banaj de lvl 47 Undead Frostmage bij en buiten Gadgetzan hakken we ze twee keer volledig in de pan

Leuk gevecht, dat wel.
[
Voor 54% gewijzigd door
Verwijderd op 04-03-2005 16:21
]