V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs
Verwijderd
Een leuke avond?SideBuster schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 05:11:
Eens kijken wat dit opleverd...
[überhaupt dat ik een foto post op GoT

misschien had ik iets meer omhoog mogen fotograferen, maar tis men eerste foto in het Fotografie gedeelte, maar was wel tevreden over het resultaat en vond em contest waardig, dus vandaar.
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
Anyway, nog een laatste poging en waarschijnlijk mijn definitieve inzending:

Comments?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Verwijderd
Wat mijn eigen ideeën betreft:
Is dit wel of is dit geen detail in jullie ogen? en dus ... is de foto contestwaardig of niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 23:33 ]
Verwijderd
Ik vind het echt een mooie foto, dat blauwe licht door die knop, maar ben het wel met Qlone eens. Die halve knopjes storen een beetje. Maar aan gezien je jezelf al afvraagd of je niet wat omhoog had moeten fotograveren.answer_man schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:34:
eerste keer dat ik mee doe in het Contest Topic![]()
[überhaupt dat ik een foto post op GoT]
[afbeelding]
misschien had ik iets meer omhoog mogen fotograferen, maar tis men eerste foto in het Fotografie gedeelte, maar was wel tevreden over het resultaat en vond em contest waardig, dus vandaar.
Ben stiekum wel een beetje jaloers, wil ook wel zo'n versterker, maar het was of cam of versterker...
Verwijderd
Dit is een gedeelte van een windveer die zoals je al ziet bijna
compleet verrot is.
Dat de schroef temidden van het rottende hout staat vind ik wel
een leuk detail
Verwijderd
hmmzzz vind hem opzich best mooi, maar de climax, de aorta van de foto, is een nogal lelijke roestige spijker.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:06:
Hierbij mijn inzending voor de competitie.
Dit is een gedeelte van een windveer die zoals je al ziet bijna
compleet verrot is.
Dat de schroef temidden van het rottende hout staat vind ik wel
een leuk detail
[afbeelding]
Dit is mijn inzending geworden:
en dat is een detail van dit.
Stemmen kan pas vanaf 25 Maart.Januszjes schreef op maandag 21 maart 2005 @ 07:01:
Waarom is het nog niet mogelijk om te stemmen? Trouwens, is bij jullie de fotocontest site ook zo langzaam.
En inzenden kan maar tot de 20e
Nope tot en met de 24ste
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt (en bij voorkeur speciaal voor de contest gemaakt), bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd
Dit staat in de topic start.Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen.
[ Voor 47% gewijzigd door Justawitte op 21-03-2005 14:20 ]
Dit staat in de faq dus vandaar ons verschilDat kan zijn omdat je al gestemd hebt, of omdat het stemmen nog niet geopend is. Je kunt pas vanaf de 20-ste van de maand stemmen. Vanaf die datum komen er ook geen nieuwe foto's meer bij.
Maar de voorgaande maanden kon je pas stemmen vanaf de 25e, dus ik denk dat het gewoon een foutje in de FAQ is.
Daar ga ik dus ook vanuit.justawitte schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:16:
Ik zie het, nu snap ik ook waarom je het vroeg![]()
Maar de voorgaande maanden kon je pas stemmen vanaf de 25e, dus ik denk dat het gewoon een foutje in de FAQ is.
Wok, Jasper, Benadski, duncanvdlinden, Senny, MixingmastersM, rjungsch, Mrholland, mustje, Intgod, Mozal, johand, freeflow, sasquatch0017, johnuitalmelo, Mudstarr, Calitomnication, answer_man, SideBuster. Volgens mij hebben jullie je inzending nog niet ingestuurd bij de contestsite.
Dus doe dit snel voor 25 maart!!!!
Ik was er me ervan bewust, maar bedankt voor de herinneringjustawitte schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:19:
Bij deze ff een reminder voor iedereen zoals:
Wok, Jasper, Benadski, duncanvdlinden, Senny, MixingmastersM, rjungsch, Mrholland, mustje, Intgod, Mozal, johand, freeflow, sasquatch0017, johnuitalmelo, Mudstarr, Calitomnication, answer_man, SideBuster. Volgens mij hebben jullie je inzending nog niet ingestuurd bij de contestsite.
Dus doe dit snel voor 25 maart!!!!
De reden dat ik nog geen foto heb gesubmit, is dat ik er nog niet helemaal uit ben welke het moeten worden; de muishouder of de beugel:
muishouder:
beugel:
Iemand nog comments?
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 23:43 ]

als er nog op of aanmerkingen zijn op mijn foto hoor ik het graag.
shit zie dat ik te laat ben met insturen
[ Voor 17% gewijzigd door Paladin op 23-03-2005 10:17 ]
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Volgende keer eerder doen dusPaladin schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:10edit:
shit zie dat ik te laat ben met insturen, naja voor degene die er zin in hebben commentaar is altijd welkom.
Wat je foto betreft .. natuurfoto's worden vaak mooier (lees meer diepte en tekening) als je er een zonnetje bij hebt, nu lijkt het zo "plat" (contrastloos) door het grijze weer. De achtergrond zou ik ook wat neutraler/egaler kiezen.
Succes in elk geval de volgende maand.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:53 ]
@ScSilver: Ja i know en nu is er een heel mooi zonnetje hier, alleen ligt mijn camera nog thuis
hmz kan toch niet goed lezen, het kon dus nog wel, heb hem er ook bijgezet, ben benieuwd.
[ Voor 18% gewijzigd door Paladin op 23-03-2005 11:03 ]
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt (en bij voorkeur speciaal voor de contest gemaakt), bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd
[ Voor 91% gewijzigd door Justawitte op 23-03-2005 11:01 ]
Groetjes, FaceDown.
Groetjes, FaceDown.
Groetjes, FaceDown.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
- Helemaal duotone maken
- Wat ruis toevoegen (voor het 'vintage-gevoel')
- De lantaarnpaal wegcroppen zodat je een mooie 3:2-verhouding krijgt.
Verder vind ik de kever (waar je nu heel erg de nadruk op hebt liggen, niet bij het onderwerp aansluiten, maar de straat en het trottoir laten een mooi 'detail' zien.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Of het binnen het onderwerp past is inderdaad de vraag. Ik hanteer een iets andere definitie van het mooie detail, dat, wanneer je naar de tekst van www kijkt, eigenlijk buiten het thema valt. Maar goed, de kiezer mag daarover beslissen.
edit: Je hebt idd gelijk wat betreft lantaarnpaal (heb ik nu al met tienden van graden rechtgezet) en de kleur. licht een beetje aan mijn manier van bewerken. Ik vind het niet storend, maar wie weet doe ik er nog wat aan vanavond.
edit: wat met de opmerkingen van facedown gedaan. Hij bedoelde vast een horizontale 3 bij 2 ;):
[ Voor 32% gewijzigd door Rudedadude op 24-03-2005 15:15 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vind je eerste versie veel mooierRudedadude schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:49:
edit: wat met de opmerkingen van facedown gedaan. Hij bedoelde vast een horizontale 3 bij 2 ;):
[afbeelding]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zo: opnieuw bewerkt en upgeload. Ik vind het een mooi detail in het straatbeeld
[ Voor 41% gewijzigd door Rudedadude op 24-03-2005 18:22 ]
Overigens is het 2:1 wat je gedaan hebt in die zwartwit-versie en niet 2:3 (zijn verhoudingen namelijk).
[ Voor 37% gewijzigd door FaceDown op 24-03-2005 22:44 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd

Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ja echt wel, schiet niet echt op iddFaceDown schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 02:22:
Wat is die wedstrijdsite traag trouwens.. waar ligt dat aan? Er doorheen scrollen gaat erg moeizaam en foto's worden ook enorm traag geladen..
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Volgende maand moet ik echt weer mee gaan doen vindt ik.
Succes met punten geven en krijgen iedereen!
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
En het is ook gewoon een kwestie van afwegen. Je hebt maar 4 foto's die jou punten kunnen krijgen en er zijn veel meer mooie foto's dan die 4. Maar die krijgen nu gewoon geen punten, terwijl als ik elke foto apart punten zou mogen geven de foto van facedown ook mooie punten zou hebben gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 11:26:
Waarschijnlijk is dat omdat het weliswaar een erg mooie foto is, maar hij sluit minder goed aan bij het thema dan de meeste andere foto's. Als ik jouw foto zou moeten beoordelen puur op uitvoering zou hij ook best wel hoog scoren, maar in combinatie met het gegeven thema wat minder...
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Gelukkig maar dat smaken verschillen natuurlijk, anders worden die contests wel heel erg saai
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
het leuke van dit detail is dat mensen vaak hun schroeven kwijtraken als ze ze laten vallen, en vervolgens word er een uur naar gezocht. en dan vind je hem pas een dag later als je hem niet gevonden hebt.
specs:
Kodak DX6490 Zoom
4.1 MP
macro stand.
alleen jammer dat ie al afgelopen is
[ Voor 5% gewijzigd door CRpt3r55 op 25-03-2005 15:48 ]
Etuuuuuh!
Er wordt ook nauwelijks op technische kwaliteit van de foto's gelet zo te zien.Gizz schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:39:
Wow, van sommige foto's had ik helemaal niet verwacht dat ze punten zouden krijgen. In mijn ogen is het detail wel zichtbaar op die foto's, maar ontbreekt het andere deel van de contest, het mooie detail.
Gelukkig maar dat smaken verschillen natuurlijk, anders worden die contests wel heel erg saai
Groetjes, FaceDown.
[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 25-03-2005 16:21 ]
er word ook nauwelijks op het onderwerp gelet door sommigeFaceDown schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:17:
[...]
Er wordt ook nauwelijks op technische kwaliteit van de foto's gelet zo te zien.
maar dan krijgen we de discussie weer gelukkig word er wel gestemd op het onderwerp.
offtopic er is maar 1 iemand die verstand van stemmen heeft en dat is crypter
Het staat natuurlijk iedereen vrij daarop te letten, wat hij/zij belangrijk vind. Ik ben het ook vast niet met al jullie keuzes eens
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Mijn favorieten:
- Diepte
- Retro
- Tijd
- Eenzaamheid
- Rust
was indertijd een ideeëntopic, maar ik weet niet of er nu nog veel bruikbaars in staat.
Verwijderd
Niet heel veel spannends... dat topic is toen een snelle, vredige dood gestorven. Ik heb er nog wel over gedacht om het weer omhoog te halen, maar zelf denk ik ik dat het praktischer is om de contest topic zelf te gebruiken; het zakt toch naar beneden tijdens de stemronde...Rudedadude schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:49:
Onderwerp voor contest
was indertijd een ideeëntopic, maar ik weet niet of er nu nog veel bruikbaars in staat.
Of de winnaar vervolgens wat doet met de suggesties of niet moet hij/zij natuurlijk zelf weten...
je bedoelt of jij wat met de suggesties doet moet je zelf wetenVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:04:
[...]
Niet heel veel spannends... dat topic is toen een snelle, vredige dood gestorven. Ik heb er nog wel over gedacht om het weer omhoog te halen, maar zelf denk ik ik dat het praktischer is om de contest topic zelf te gebruiken; het zakt toch naar beneden tijdens de stemronde...
Of de winnaar vervolgens wat doet met de suggesties of niet moet hij/zij natuurlijk zelf weten...
lijkt me duidelijk dat we een winnaar hebben!
Verwijderd
LoL Kloon. Retorisch ingesteld?[b]Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:04:Of de winnaar vervolgens wat doet met de suggesties of niet moet hij/zij natuurlijk zelf weten...
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
MantaMania schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:33:
[...]
je bedoelt of jij wat met de suggesties doet moet je zelf weten
lijkt me duidelijk dat we een winnaar hebben!
In dit geval is die kans vrij groot ja
M'n huidige foto staat wel extreem laag, had ik echt niet verwacht
[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 29-03-2005 13:54 ]
vind je dat niet kinderachtig zo flamen naar een ander?Gizz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:54:
* Gizz gaat de volgende keer ook maar met een verkeerde ingestelde witbalans een macro schieten van een stoffige cpu of ander willekeurig element uit z'n kamer.
Maar ik wil het je wel uitleggen hoor zo ben ik dan ook
I
k vind het detail bij de foto van poundaman veel duidelijker.
Je aandacht gaat naar 1 detail en dat zijn die puntjes van de cpu, bij jou zijn er meerdere details op de foto. Het takje is dan het detail maar ik vind dat dat er niet uitspringen zeker niet als detail van iets.
maar tis een mooie foto hoor dat zeker maar niet bij deze contest imho
[ Voor 6% gewijzigd door MantaMania op 29-03-2005 14:16 ]
Kan je niet tegen je verlies? Deze foto springt er qua detail toch echt uit. Ik kan me daar wel in vinden. Ik vind deze veel detailvoller dan jou plaat. Maargoed, mijn mening en kennelijk ondersteunen veel mensen die!Gizz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:54:
* Gizz gaat de volgende keer ook maar met een verkeerde ingestelde witbalans een macro schieten van een stoffige cpu of ander willekeurig element uit z'n kamer.
En ik vind dat je meer dan gelijk hebt. Het blijkt dat er enorm op wordt gelet hoe goed je het onderwerp heb uitgebeeld, en dat de daadwerkelijke technische uitvoering pas ergens op de achtergrond staat. Dat is niet hoe het zou moeten zijn bij een fotowedstrijd, IMO.Gizz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:54:
Mijn foto doet het ook minder goed dan verwacht, hoewel deze lovende kritieken kreeg in het album op DPZ. Men lijkt echter te vinden dat deze foto 'detail' niet goed weergeeft. Ik vind het uiteraard jammer. Maar wat ik erger vind, is dat foto's die weliswaar 'detail' goed weergeven, maar slecht uitgevoerd worden hoog eindigen. In een fotowedstrijd moet het een gegeven zijn dat het onderwerp wordt uitgebeeld, en vervolgens moet de beste foto worden gekozen. Het is een FOTOwedstrijd en geen originaliteitscontest oid.
Overigens vind ik het flauw om dit soort kritiek maar weer meteen af te doen als onsportiviteit. Feit is gewoon dat er teveel belang wordt gehecht aan in welke mate het onderwerp wordt uitgebeeld. Er mag flink wat meer op de technische aspecten van de foto's worden gelet. Het probleem is alleen dat de meesten hier waarschijnlijk niet eens weten waar op te letten. Ik zie namelijk verschillende foto's hoog eindigen, met een ronduit beroerde compositie. Een dergelijke foto krijgt bij mij never nooit punten, hoe goed het onderwerp ook wordt uitgebeeld.
Groetjes, FaceDown.
ene speciaal voor jou een duidelijker vergelijking.
Als jij aan een sportfoto wedstrijd mee doet en je stuurt die leeuw in dan kan ie nog zo mooi zijn maar toch laagste worden
Verwijderd
Trouwens, als je kijkt naar voorgaande contests zijn het over het algemeen wel de technisch wat beter uitgevoerde of juist heel erg originele foto's die winnen. De foto van de leeuw lag er wat mij betreft al uit bij de eerste selectie (relatie tot het thema). Technisch is er weinig op aan te merken, maar voor mij (en kennelijk meer stemmers) 'doet' 'ie 't gewoon niet bij dit thema...
@ MantaMania: Ik snap dat die leeuw niks met sport te maken heeft, maar met detail, en 'deel van groter geheel' toch overduidelijk wel. Misschien moet je er anders eens op klikken voor de gein en er eens goed naar kijken.
Ik vind overigens niet dat mijn foto had moeten winnen ofzo hoor. Ik verbaas me alleen over de uitslagen en het stemgedrag. Overigens vind ik de foto van de boor zeker niet verkeerd; hij had alleen technisch veel beter gekund. En een winnaar van een fotowedstrijd moet technisch nagenoeg perfect zijn IMO.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ik kan zeer goed tegen mijn verlies, alleen snap ik de redenatie van veel mensen niet.Januszjes schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:51:
[...]
Kan je niet tegen je verlies? Deze foto springt er qua detail toch echt uit. Ik kan me daar wel in vinden. Ik vind deze veel detailvoller dan jou plaat. Maargoed, mijn mening en kennelijk ondersteunen veel mensen die!
De opdracht is dat je een mooie foto maakt van een detail.
Is het dan heel vreemd dat ik mij verbaas over het feit dat mensen alleengaan kijken in welke foto het meeste detail zit? De opdracht is toch echt dat je een detail kiest, en dat je daar een zo'n mooi mogelijke foto van moet maken.Het mooie detail
Gewoon een mooie foto van een onderdeel van een groter iets.
Verder zie ik ook niet in waarom die foto van de cpu beter detail uitdrukt dan mijn foto. In mijn foto zie je 1 takje op een beekje, terwijl er honderden takjes liggen. In de cpu foto zie je een cpu met honderden pootjes, en er is 25% van het gehele object zichtbaar. Waarom is dat meer detail dan mijn 1% weergave van een beekje? Als je je doodstaart op detail, wees dan consequent
Verwijderd
Zo koud en industrieel... zonder persoonlijkeid, zonder leven? In dat geval vind je van m'n foto precies wat 'ie uit zou moeten stralen. Gereedschap waarmee je met grof geweld stukken metaal te lijf gaat is niet 'warm en fuzzy' en dat heb ik er dus ook niet van gemaakt. De kleuren zijn precies zo als ze uit de camera kwamen; ik heb de foto dus niet ge-desaturate ofzo, alleen levels een beetje aangepast en er een heel milde USM overheen gehaald. En vierkant gecropt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:21:
ik blijf erbij dat ik het boorpuntje niks vind.. het leeft niet, het is zo saai en statisch exact in het midden, er zit niets "aan vast" ofzo, ik vind het gewoon.. tja "grappig" denk ik. zeker geen contestwinnaar.. voor mij is facedown's plaat prachtig (ik hoop dat die al in minimaal A3 boven je bed hangt!) en die gesp vind ik ook leuk, maar voor de rest..:S
Dat vind ik een oneerlijke opmerking. Iedereen kan maar aan 4 foto's punten toekennen... wat als iedereen die nou geen punten heft gekregen zo gaat lopen doen? Dan is het snel gedaan met de lol... Overigens, de gesp was voor mij ook geen 'detail' in de zin dat 'ie 1 van de foto's was die ik punten heb gegeven. Sterker nog, de foto die voor mij de winnaar was staat nog ver onder de jouwe...FaceDown schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:06:
@ Qlone: Dus de kop van een leeuw is geen detail en 'deel van een groter geheel', maar de gesp van een riem of het puntje van een boor wel.Raar.. maar goed je geeft al aan dat de prioriteit voor jou bij de relatie tot het thema ligt en dat vind ik verkeerd.
De reden waarom ik hier stem met op de eerste plaats het thema is mede vanwege de aard van de contests. GoT is op de eerste plaats een computerforum, en mensen die het fotografie subforum bevolken zijn vaak geen professionele fotografen, met vaak absoluut geen profesionele apparatuur. Als iedereen puur op techniek zou stemmen zou iemand met een powershot geen enkele kans maken tegen iemand die een 10D of nog beter goed beheerst. Het zijn nu vaak al overwegend de duurdere camera's die de contests winnen, en dat is vooral omdat die mensen wat serieuzer met fotografie bezig zijn en daarmee een technisch goede foto neerzetten die ook nog eens leuk aansluit bij het thema. Ik hoop dat dat wat inzicht geeft in mijn 'rare' stemgedrag
Zie boven. Wel moet ik je (en de anderen die dat gezegd heben) gelijk geven op het gebied van technische uitvoering van mijn foto... hij is niet perfect. Gelukkig ben ik ook maar een (enthousiaste) amateur, die mede door dit soort topics, eens wat nieuws probeert en nog constant dingen bij leert over z'n camera en de mogelijkhedenIk vind overigens niet dat mijn foto had moeten winnen ofzo hoor. Ik verbaas me alleen over de uitslagen en het stemgedrag. Overigens vind ik de foto van de boor zeker niet verkeerd; hij had alleen technisch veel beter gekund. En een winnaar van een fotowedstrijd moet technisch nagenoeg perfect zijn IMO.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 17:55 ]
Net zo goed als mensen dadelijk de winnaar mogen feliciteren en becomplimenteren, mogen mensen ook gerust beargumenteerd zeggen waarom ze de winnaar niet terecht vinden.
Overigens ben ik van mening dat het _niet waar_ is wat je zegt. Er wordt hier niet bepaald welke foto het beste is. Je leest zelf dat er mensen zijn die eerst de foto's laten afvallen die in hun ogen minder goed bij het thema passen. In het geval dat mensen technisch goede foto's laten afvallen omdat ze niet goed bij het onderwerp zouden passen volgens hun (terwijl dat feitelijk wel zo is) dan kun je al niet meer spreken over een verkiezing van de 'beste foto'.
[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 29-03-2005 20:50 ]
Groetjes, FaceDown.
Vraag 10 mensen of ze je leeuw foto een detail vinden uitbeelden. Ik denk dat je blij mag zijn als 1 van deze 10 mensen dat vindt. Het gaat om jou definitie van detail, maar wat de meerderheid van de mensen een detail noemt.FaceDown schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:06:
Iets over wat al dan niet een detail is
Een andere reden dat je misschien ook weinig stemmen krijgt is dat jouw foto er niet echt uitspringt, het is zeg maar 1 bruin vlak, niet felle kleurtjes / een detail wat er uit springt. Daar wordt denk ik toch op gelet als men gaat stemmen, opvallende pics worden er als eerste uitgepikt.
Ook bij jouw foto is het niet zo dat je spontaan moet denken dat deze foto een detail uitbeeld. Ook is de foto op geen enkele manier opvallend / onderscheidend van de rest.Gizz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:34:
Groot onrecht is mij aangedaan, want takkie is een werkelijk schitterende detailopname
Zo moeilijk is het deze maand toch niet om in te zien waarom een foto veel / weinig punten krijgt. Opvallende foto's welke aan het onderwerp voldoen en die niet volslagen mislukt zijn en enigszins verzorgd of "strak" zijn krijgen de punten, de rest niet.
Stiekem vind ik het wel grappig dat aan het begin van de contest iedereen zo de moeite deed het onderwerp onderuit te halen door te claimen dat alles een detail was, en dat er dan nu mensen klagen dat kennelijk toch niet alles een detail is...
Als mijn foto volgens iedereen niet aan het onderwerp voldoet (dat is iig de argumentatie), waarom mag hij dan wel meedoen?Norjee schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:06:
[...]
Ook bij jouw foto is het niet zo dat je spontaan moet denken dat deze foto een detail uitbeeld. Ook is de foto op geen enkele manier opvallend / onderscheidend van de rest.
Maar goed, als mijn vrij opvallende knalgroene foto niet opvallend/onderscheidend genoeg is en een standaard macro foto wel zal ik volgende keer maar niet meer meedoen. Blijkbaar bak ik er dan niks van en/of snap ik niet wat het t.net publiek graag ziet.
Ik snap aan de andere kant ook wel dat het frustrerend is om te zien dat een eigen foto lager staat dan foto's die technisch gezien minder zijn. Of in het geval van FaceDown, een prachtige foto, maar niet van veel personen stemmen, omdat andere foto's blijkbaar beter aan het thema voldoen. Dat is ook het punt: niet dat foto's niet voldoen, maar dat andere nog beter voldoen
De vraag is of het terecht is dat er nietalleen naar fotokwaliteit gekeken wordt, maar ook naar originaliteit en 'de mate waarin de foto past bij het thema'. Want dat is blijkbaar het probleem dat er nu is. Zelf weet ik het eigenlijk geeneens. Ik denk dat het onvermijdelijk is bij een systeem waar je maar 4 foto's punten kunt geven, je gaat toch redenen verzinnen om een bepaalde foto te kiezen, wanneer er bijvoorbeeld op technisch vlak geen verschil meer valt te maken. bij een onderwerp als 'geur' (van vorige maand) wordt je bijna wel gedwongen om ook op dat soort aspecten te letten. Het zal dus zeker ook met het onderwerp te maken hebben. Bij een onderwerp waarover geen twijfel kan bestaan (grasveldje
Maar bij deze is het weer onder de aandacht gebracht dat het bij een fotowedstrijd het meeste om de foto moet gaan, aan elke stemmer in de contest de taak om hier op te letten
[ Voor 5% gewijzigd door Rudedadude op 29-03-2005 22:08 ]
Eigenlijk had ik al geen zin meer om mijn foto te gaan verdedigen; maar nu moet het toch even:Norjee schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:06:
[...]
Vraag 10 mensen of ze je leeuw foto een detail vinden uitbeelden. Ik denk dat je blij mag zijn als 1 van deze 10 mensen dat vindt. Het gaat om jou definitie van detail, maar wat de meerderheid van de mensen een detail noemt.
Een andere reden dat je misschien ook weinig stemmen krijgt is dat jouw foto er niet echt uitspringt, het is zeg maar 1 bruin vlak, niet felle kleurtjes / een detail wat er uit springt. Daar wordt denk ik toch op gelet als men gaat stemmen, opvallende pics worden er als eerste uitgepikt.
Ik zeg niet dat mijn foto "detail uitbeeldt". Mijn foto is wel duidelijk een foto van een deel van een geheel. Daarnaast, als je hem aanklikt zie je dat er verdomd veel detail in zit. Met die gegevens voldoet hij gewoon volkomen aan de wedstrijdnormen. Ik vind het gewoon raar als mensen dan in hun beoordelen mee gaan nemen dat hij niet echt aan het onderwerp voldoet.
Het is zoals Gizz zegt; waarom mag hij dan uberhaupt meedoen? Als de stemmers zich nou gewoon in het vervolg erover gaan buigen wat de beste foto is, ipv zich druk te maken over het wel of niet uitbeelden van het onderwerp..
Groetjes, FaceDown.
Als een foto in mijn ogen totaal buiten het thema valt zal ik hem weghalen. Maar met dit thema is dat niet duidelijk te bepalen. Zowel Gizz als jij vinden duidelijk dat jullie foto aan het thema voldoet. Van mij mag je dat best vinden. Er zijn zelfs meerdere personen die vinden dat zowel "Frozen stream" als "Koning der dieren" de beste foto's zijn deze maand. Beide hebben al 5 punten verzameld. Alleen de meerderheid denkt daar anders over, en ja, zodra er gestemd moet worden is het nu net de meerderheid die de winnaar bepaald
Bij beide foto's (bij "Koning der dieren" vooral, want dat is verder gewoon weinig op af te dingen) zal het thema een rol spelen bij de beoordeling. Je kan mensen nou eenmaal niet dwingen bij het stemmen het thema uit hun hoofd te zetten en te kiezen voor de beste foto. En ach, in mijn ogen valt het deze maand best mee, het is niet dat er alleen maar crappy foto's punten krijgen, en de technisch geniale foto's niet, ik heb wel erger meegemaakt
Dat deze maandelijkse contests een thema hebben is niet alleen omdat het zo stoer in de topic titel staat. Was er geen thema dan kon dit even goed het “Post je beste foto topic” worden, en waren we na een maand al klaar. Dan had iedereen zijn archief al gedumpt. En zoals ik al eerder zei, als er een thema is, is het dan zo absurd dat je ook deels wordt afgerekend op dit thema?
Verder zou een beetje kritisch naar je eigen foto kijken geen kwaad kunnen. Want om nou te zeggen dat "Frozen stream" zo overdonderend mooi is.. nah.. laten we zeggen dat smaken verschillen. En van "Koning der dieren" menen dat "als je hem aanklikt zie je dat er verdomd veel detail in zit" Tja.. misschien had je hem dan niet moeten croppen / verkleinen, had je nog meer detail gehad
Kennelijk hebben jullie beide geen idee gehad hoe mensen stemmen, nu heb je in ieder geval wel een idee.. Doe er je voordeel mee de volgende maand
[ Voor 11% gewijzigd door Norjee op 30-03-2005 00:52 ]
Verwijderd
Maar hoor je mij
P.S. ik weet onderhand van Facedown dat hij zal blijven reageren op elk bericht en dat hij dan zijn vorige bericht in grote lijnen zal herhalen dus laat ik het hierbij
Probeer jij eens een leeuwenkop vanaf een meter of 20 (500mm) op 8 megapixels te fotograferen met een compactcam. Knappe vent als dat je lukt. En sinds wanneer doet de gebruikte apparatuur er opeens toe?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:05:
[..] (die overigens iedereen met met dezelfde apparatuur gemaakt zou kunnen hebben) [..]
Goed punt. Zal ik zeker in gedachten houden.Norjee schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:49:
[..]
Kennelijk hebben jullie beide geen idee gehad hoe mensen stemmen, nu heb je in ieder geval wel een idee.. Doe er je voordeel mee de volgende maand
[ Voor 29% gewijzigd door FaceDown op 30-03-2005 01:35 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Zo vond ook ik het een en ander erg goed maar omdat het archief werk was heb ik deze fotos geen een punt toegekend!
Misschien een tip voor de volgende keer!
(en wat betreft de technische uitvoering. Let ook op he feit dat sommigen niet beschikken over vette hardware en maar needoen met een ietswat simpelere AF cam. Wat mij betreft is een erg goede pic uit een AF cam misschien nog wel hoger te rangschikken omdat desbetreffende fotograaf het maximale uit zijn toestel haalt!)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 02:33 ]
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
Mijn favorieten:
- Diepte
- Retro
- Tijd
- Eenzaamheid
- Rust
Suggesties uit dit topic:
- Lente(gevoel)
Suggesties uit het fotocontestideeentopic:
- Vergane glorie
Nog meer ideeen?
anders: -vrijheid ?
eerst kijken dan zeiken
Verwijderd
Grasveldje!
Ehm... nee, just kidding. Naar mijn beleving is het onderwerp van deze maand, 'detail', een vrij concreet onderwerp. Daarom wil ik weer iets abstracters voorstellen, wat toch wel voldoende vrijheid laat om gevarieerde foto's in te kunnen zenden. Daarom wordt het:
Tijd.
Tijd is overal... het bepaalt ons leven. Hoe ervaar jij tijd, en hoe visualiseer je het op een foto? Leef je uit... Ik geef geen voorbeelden, dus de invulling is (wat mij betreft) volkomen vrij...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 23:39 . Reden: Layout ]
| 1 - 79 | Drilling | Qlone | Canon - EOS 10D | |||||
| 2 - 47 | Roestige gesp | justawitte | Canon - Powershot A60 | |||||
| 3 - 41 | Merlin | erasor | Canon - eos 300D | |||||
| 4 - 35 | Colorfull backlights | Gapster | Canon - 10 D | |||||
| 5 - 33 | PC brains | poudaman | Panasonic - FZ-3 | |||||
| 6 - 29 | Treble | bratos | Olympus - c220zoom | |||||
| 7 - 24 | A bug's life | Rudedadude | Canon - Powershot A75 | |||||
| 8 - 18 | Koning der dieren | Facedown | Canon - EOS 20D | |||||
| 9 - 18 | Bagger | ScSilver | Nikon - D70 kit | |||||
| 10 - 18 | Tomatoes | Jasper | Sony - DSC-S50 | |||||
| 11 - 15 | High Five | dubbellu | Nikon - D70 kit | |||||
| 12 - 13 | Barbed Wire | Femina | Minolta - Dimage Z2 | |||||
| 13 - 12 | Frozen stream | Gizz | Canon - eos 300D | |||||
| 14 - 12 | Leaf Light | qarias | Sony - DSC-F717 | |||||
| 15 - 11 | Houtrot | peukiemon | Olympus - E-300 | |||||
| 16 - 10 | klein, klein schelpje | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
| 17 - 9 | Cat Eye | Mantamania | Nikon - D70 kit | |||||
| 18 - 8 | sporen | Inzaire | Olympus - C-4000 | |||||
| 19 - 6 | ventiel | atlonxp1800 | Casio - Exilim EX-Z40 | |||||
| 20 - 5 | Cold Gold | Januszjes | Kodak - DX 6490 | |||||
| 21 - 5 | Zekering | Frogmen | Sony - DSC-F828 | |||||
| 22 - 4 | Contact | wokmaster | Canon - Powershot s40 | |||||
| 23 - 4 | Nieuw begin | Paladin | Canon - Powershot S70 | |||||
| 24 - 3 | kikker in de sahara | escalante | Canon - Digital Ixus 430 | |||||
| 25 - 2 | Universal Dolly | multipla | Fuji - Finepix s304 | |||||
| 26 - 1 | Gitaar in Gitaar | Sasquatch0017 | Kodak - DX6340 | |||||
| 27 - 0 | Tukkie doen | regmaster | canon - powershot a30 | |||||
| 28 - 0 | Oude tractor | apen-nootjes | Olympus - C-4000 | |||||
| 29 - 0 | Panne-panne-panne-Pannekoek | Mautje | Nikon - D70 kit | |||||
| 30 - 0 | Reflections | Zegato | Nikon - Coolpix 995 | |||||
| 31 - 0 | rimpels | stilmij | Fuji - S5000 |
Leuk thema voor de volgende contest. Biedt perspectieven. Hopelijk kan ik ook een mooie plaat maken, maar ik denk dat we komende maand weer een paar mooie inzendingen gaan krijgen
/edit:
Owja, uiteraard gefeli Qlone!
[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 01-04-2005 00:34 ]