[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.234 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Ervaringen over 19" TFT schermen uitwisselen is aan de orde van de dag daarom is dit deel 3 van [19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen

Vorige delen:
Deel 1
Deel 2

In dit topic worden vragen gesteld, ervaringen uitgewisseld, nieuwe monitoren en al het andere
wat met 19" TFT te maken heeft.
In het vorige deel is er vooral gesproken over de volgende aspecten
die je bij je keuze kunnen helpen:
  • reactietijd en ghosting
  • helderheid
  • contrast
  • aantal kleuren (18 - 24 bits) (16,2 -16,7 miljoen kleuren)
  • kijkhoek (horizontaal & verticaal)
  • backlight
  • design
  • prijs
  • kleuren-interpolatie bij 18bit panels
  • 'interpolatie van niet-native resoluties
  • backlight lekkage
  • zwart weergave
  • instellingsmogelijkheden van de TFT (kantelbaar, in hoogte verstelbaar)
Het aantal kleuren van een 18 bits schermen is eigenlijk 262.000. De rest wordt met een techniek 'dithering' getoond. (ik zelf kan het verschil met een 24 bits scherm bijna niet zien)

Soorten panels
TFT schermen worden met verschillende panels gefabriceerd.
MVA en PVA panelen hebben een zeer onregelmatig verloop van de schakeltijden. De overgangen met zwart mogen dan wel 20ms zijn, de overgangen met kleuren, grijswarrden kunnen oplopen tot over de 100ms. Voordelen zijn de goede kleurweergave en de grote kijkhoek. Ze zijn door de hoge schakeltijden echter weinig geschikt om te gamen
vb.: Samsung 910N, 910T en 193P
Dell 1905FP
praktisch alle tft's van Eizo

IPS panelen hebben een veel regelmatiger verloop. Ze blijven over het ganse kleurenpalet rond de opgegeven ISO-waarde (25ms in het geval van Iiyama). Ze zijn dus pakken beter om te gamen dan MVA en PVA. De kleurweergave is ook nog goed, alsook de kijkhoek. Ze zijn een goed compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.
vb. Iiyama e481s
Dell 2001FP
LG 19x0B
Nec 1970NX

TN panelen hebben net als MVA/PVA een onregelmatig verloop van schakeltijden maar ze zijn veel lager dan bij MVA en PVA. Een 8ms-paneel zoals de Benq 937s+ zal bv. tussen 8ms(wit-zwart overgangen) en 25 a 30ms liggen. Ze zijn dus goed om op te gamen. Maar: Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en de Iiyama met IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken omdat die 8ms enkel gehaald wordt bij bepaalde kleurovergangen. Komt daar nog bij dat de kijkhoek van een TN-paneel niet goed is en dat de kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.
vb. Benq 937s en 937s+
Viewsonic vx912, vp912s
Sony hs94p

Wat duidelijk naar voren komt is dat een supersnelle reactietijd niet altijd
nodig is om games te kunnen spelen. Er zijn 19" TFT monitoren die een reactiesnelheid van 25ms hebben, maar uitstekende kwaliteit bieden voor games. De Iiyama 481S is hier een goed voorbeeld van.

Klik hier voor een lijstje met voor- en nadelen van LCD soorten

Populaire 19" TFT monitoren
Heb je toevoegingen dan moet je dat even aangeven en dan worden die erbij geplaatst.
Voor een uitgebreider overzicht, klik hier voor Canard's overzicht
Merk & Typelaagste prijs*reactietijdhelderheidcontrastaantal kleurenpanel type
BenQ 937S+€ 415,318 ms300 cd/qm700:116,2 miljoenTN
Iiyama 481S€ 376,0525 ms250 cd/qm400:116,7 miljoenIPS
ViewSonic VP912b€ 537,7512 ms400 cd/qm450:116,2 miljoenTN
Samsung 913N€ 375,508 ms300 cd/qm700:116,2 miljoenTN

* = prijzen van januari 2005

Aansluitingen en kabels
Wanneer je een monitor koopt zit er meestal een aansluitkabel bij om je montor op je pc aan te sluiten. Bij sommige merken zoals Iiyama is dat dus niet het geval en moet je de kabel er los bij kopen. De prijzen beginnen al bij 5,- euro.
Kijk voor het kopen eerst naar het soort aansluiting van je monitor. Als de mogelijkheden hebt is het aanbevolen een TFT monitor met DVI aansluiting te nemen. In sommige gevallen levert aansluiten mbt. de D-sub kabel meer ghosting op, theoretisch lijdt het bovendien tot signaal verlies omdat het signaal eerst naar analoog wordt omgezet, en daarna nogmaals naar digitaal.

D-sub is een analoge aansluiting welke te vinden is op de meeste monitoren die de afgelopen jaren zijn verkocht. DVI is de nieuwere soort en is digitaal. Er is onderscheidt tussen DVI-I en DVI-D. Bijvoorbeeld de fysieke aansluiting: Afbeeldingslocatie: http://www.projectorpeople.com/tutorials/images/DVI.gif
Klik hier voor een plaatje met de meest voorkomende aansluitingen

DVI TypeSignal TypeAantal pins
DVI-D PlugDigital Only - 24 pins (3 rows of 8 pins)24 pins
DVI-I PlugDigital and Analog - 24 pins plus 5 (for analog RGBHV)24 pins plus 5 for analog (RGBHV)
Dual LinkDual Link DVI supports 2x165 MHz (2048x1536 at 60 Hz, 1920x1080 at 85 Hz). A dual link implementation utilizes all 24 of the available pins24 pins
Single LinkSingle Link DVI supports a maximum bandwidth of 165 MHz (1920x1080 at 60 Hz, 1280x1024 at 85Hz). A single link implementation utilizes 12 of the 24 available pins24 pins

DVI TypeDVI-D OntvangstDVI-I OntvangstVGA Ontvangst
DVI-D PlugJaJaNee
DVI-I PlugMet adapterJaMet adapter
VGA PlugNeeMet adapterJa

Informatieve websites:(User)reviews

19" TFT reviews
Tom's Hardware Guide: 8ms 19" LCDs: Speed for Gaming, but at What Cost?

VP912s review:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=vp912b&page=1
VP912s user reviews:
[rml]Renesis in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Yokozuna in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Rolfski in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

IIyama 481 user review (versus Benq FP937s+):
[rml]Gehaktbal in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]TAG_Speedy in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]
reviews op kieskeurig.nl

Benq FP937s+ user review:
[rml]dikke_tinus in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12..."[/rml]
[rml]Dijkstra in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Samsung 913N user review:
[rml]AMD_Certified in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Nec 1970GX user review:
[rml]dead_guru in "[ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Dee..."[/rml]

Hoe zit het met pixelgarantie van mijn TFT?
De meeste merken bieden als pixelgarantie de class II norm van de ISO-13406-2 standaard. Dit houdt in dat de monitor naar de fabrikant teruggestuurd kan worden bij meer dan 5 defecte subpixels (bijv. constant groen/ rood/ blauwe pixels). Viewsonic hanteert een ruimere pixelgarantie: Bij meer dan 5 subpixels maar ook bij 1 of meer defecte pixels (dus altijd zwart/ wit) kun je de TFT naar de fabrikant terugsturen. Er zijn ook winkels waarbij je deze pixelgarantie kunt kopen voor 25 tot 100 euro, deze garantie heeft dus bijna nooit betrekking op subpixels maar alleen op defecte pixels (zwart/ wit). Het probleem is dat subpixels juist vaak defect zijn. De pixelgarantie die je kunt kopen biedt dus een heel matige dekking. Sommige winkels bieden echter een subpixel garantie, dan heb je dus 100% dekking tegen pixelfouten.
Bij Pcvergelijk.nl kun je deze 100% garantie voor 25 euro kopen, relatief dus heel goedkoop. Mediamarkt heeft een 14 dagen retourgarantie op alles (behalve hygiënische zaken), mits je het product weer in originele staat kan terugbrengen. Hier ben je waarschijnlijk dus ook gedekt tegen defecte pixels èn subpixels.
Bij Paradigit.nl mag je hem sowieso binnen 1 week ruilen als er kapotte pixels en/of subpixels zijn en je mag binnen 2 weken een product retour doen en je geld terug vragen.
Je kunt ook het product ter plekke in de winkel testen bij MyCom.nl (Eindhoven in ieder geval), dan ben je uiteraard ook verzekerd tegen alle pixelfouten.
Het probleem bij deze winkels is dat ze meestal niet alle merken verkopen en dat ze standaard duurder zijn dan het gemiddelde postorder bedrijf. Wat wel vaststaat is dat het beter is bij deze winkels te kopen die volledige dekking geven, in plaats van 25 tot 100 euro betalen voor een garantie die vaak niet geldt voor subpixels.

Iiyama:In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte subpixels.
Contributors: Yokozuna, Miccc

[ Voor 7% gewijzigd door Mickman op 15-03-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Deze link trouwens nog even over de pixels:

Beslissing na een geschil over defecte pixels in het scherm van een laptop.

http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=113

citaat:
De ondernemer is gehouden de door de consument gekochte laptop terug te nemen en in ruil daarvoor een gelijksoortige, deugdelijk functionerende laptop (waaronder meer in het bijzonder te verstaan: voorzien van een beeldscherm zonder pixelfouten) te leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door pretorian_nl op 28-02-2005 08:17 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dat 'de ultimate TFT' gedeelte mag van mij meteen wel weg uit de topictitel :)

Gewoon 19" TFT ervaringen deel 3

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 16:12
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332

Deze mag van mij wel in de startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 21:57
Laatste dag dat Dell 20% korting geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 05-07 10:00
pretorian_nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:16:

citaat:
De ondernemer is gehouden de door de consument gekochte laptop terug te nemen en in ruil daarvoor een gelijksoortige, deugdelijk functionerende laptop (waaronder meer in het bijzonder te verstaan: voorzien van een beeldscherm zonder pixelfouten) te leveren.
Dit citaat uit hetzelfde artikel is minstens zo belangrijk:
Beoordeling van het geschil
De commissie heeft het volgende overwogen.
Op basis van de inhoud van het deskundigenrapport moet worden aangenomen dat in elk geval vanaf de tweede helft van het jaar 2000 de stand der techniek zodanig is, dat een consument bij aanschaf van een TFT-beeldscherm niet langer zonder meer bedacht moet zijn op pixelfouten in een dergelijk beeldscherm. Bij de beantwoording van de vraag welke eigenschappen de koper van een dergelijk beeldscherm op grond van de overeenkomst mocht verwachten, dient derhalve aangenomen te worden dat dat in elk geval een beeldscherm is waarin geen pixelfouten voorkomen. Komt er toch een pixelfout voor in het beeldscherm, dan dient dat in beginsel als een gebrek aan het scherm te worden beschouwd.

Wil de ondernemer uitsluiten dat de consument zich met succes beroept op non-conformiteit van het gekochte (artikel 7:17, lid 2 BW), dan is het aan de ondernemer om de geïnteresseerde koper vóór aankoop op de hoogte te stellen van het bestaan van de kans op pixelfouten in dergelijke schermen en van de daarmee samenhangende beperking van de aansprakelijkheid voor herstel van een dergelijk gebrek. Om een beroep op non-conformiteit met succes te weerleggen, zal de ondernemer moeten aanvoeren dat zij deze inlichtingen heeft verstrekt en zal zij dat, indien de consument dat betwist, ook aannemelijk hebben te maken. Blijkens mededeling van de ondernemer is in de onderhavige zaak geen van deze feiten vóór aankoop van de laptop aan de consument medegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137935

Ik krijg net het foldertje van de Media Markt binnen, en zie dat ze de Sony HS-93B in de aanbieding hebben voor € 419. In de pricewatch staat deze voor € 526, dus dit is wel een erg scherpe aanbieding voor de MM.

Ik heb gelijk maar even het forum doorgespit, maar kan werkelijk niets vinden over deze monitor. Mijn interesse in deze monitor is nu wel gewekt, want het is werkelijk een schitterend design!

kijk voor specificaties maar even op deze site: http://www.sonystyle.com/...plays_FlatPanelLCDs_18%22

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/650x650/SDMHS73W.jpg

Zijn er mensen die (game) ervaringen hebben met deze 19" TFT?

ohja, nog een vraag: hoe kun je zien met wat voor 'soort' tft paneel je te maken hebt, dit wordt meestal niet genoemd in de specificaties (!)

(edit: grrr geen DVI aansluiting zie ik :( )

weer even een editje:

hier http://graphics.tomshardw...play/20040326/lcd-07.html staat een review van een wat ouder type tft van Sony, op het 2de plaatje daar kun je zien dat dat scherm 'een beetje' last had van weerspiegeling. Weet iemand of dit bij de HS93 is opgelost?
This is convenient for a woman to fix her makeup while watching a DVD on the same screen. Trouble is, if I can see myself that well, I won't be able to watch Matrix very well.
en is deze opmerking ook van toepassing op de HS93?
Those who want to use this monitor for games in spite of its mirror tendency, will like to hear that this is an AU Optronics panel. As is usual, all games, even the fastest, like Unreal Tournament, are perfectly playable and are hardly affected by afterglow.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 137935 op 28-02-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 137935 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:02:
Sony HS-93B
Zijn er mensen die (game) ervaringen hebben met deze 19" TFT?
Staat een HS93 hier bij Dynabyte (499, 16ms(dacht ik)) op de plank, maar dat is de B niet volgens mij.
ohja, nog een vraag: hoe kun je zien met wat voor 'soort' tft paneel je te maken hebt, dit wordt meestal niet genoemd in de specificaties (!)
16ms is zo ongeveer het laagst voor een 24-bits paneel dacht ik (hoewel ik vaker 25ms zie, dus die 16ms zou ik met korreltje zout nemen). 12 en lager heb je eigenlijk zeker een TN paneel te pakken. En natuurlijk of er 16.2M kleuren (TN) of 16.7 (24-bits) staat.

-Excuus voor het plaatsen in het 19" topic (ik ben niet geheel offtopic aangezien mn alternatief gewoon een 19"TFT zal zijn :+ )-
Anoniem: 89521 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:00:
Ik heb overigens ook nog een Acer 1714, eigenlijk een ietsje beter qua kleuren
Hoe bevalt deze? Ik kan de monitor voor 200 op de kop tikken (nieuw), maar ik schrok een beetje van de specs.
contrast 350:1
brightness 370 (!) - dit baart mij vooral zorgen aangezien ik menig TFT gewoonweg verblindend vind door hun backlights (zelfs op 0%!!)
resp 14ms (really?)
kleur 16.2M (TN)
(ik heb nl. ook nog de keus uit een (wat goedkopere +/- 175) oudere Philips 170S4 met 400:1, 260, <25ms en 16.7M, maarja....voor iets over de 200 zijn er al wel redelijke 17"s te vinden)

Voor het langer kijken (internetten, office, gaming (adventure/strategy GEEN fps ed.). FIlms en verder gaming wilde ik dan bij m'n CRT houden (17"Iiyama VM406 van 4 jaar oud) aangezien ik die nog steeds mooier (en sneller ;)) vind (heb wel gamma/color correctie moeten doen. Anders wassie te donker(bruinig))

[ Voor 28% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-02-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 16:45
Bij de officecentre hebben ze deze week de Acer AL1912s in de aanbieding voor 279 ex btw. Heeft iemand ervaring met deze monitor. Waar ik heb vooral voor gebruiken:

- Surfen / internet
- Office
- Webdesign (photoshop en dreamweaver)
- Beetje gamen.

Is dit een goede monitor voor bovenstaande doelen, ik kon eigenlijk nog maar weinig of deze monitor vinden terwijl deze in de pricewatch toch op de 3e plaats staat qua populariteit bij de 19 inch tft monitoren.

Mijn videokaart is een radeon 9600XT, ben dus niet zo'n fanatieke gamer.

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Wat me nu altijd zo steekt bij bedrijven als Dell (ondanks leuke aanbieding op zich) is het feit dat ik zie dat dezelfde monitor in de VS evenveel in Dollars kost als ik Euro's hier. Kortom 19'' voor €425 kost in de VS €325 en alleen daarom koop ik al geen Dell (voel ik me dief van eigen portemonnee). Voor de rest is die 20% aanbieding best leuk, maar leukere aanbieding zou een lichte nivellering van de prijzen zijn.

En mbt die Acer verwacht niet teveel van dat scherm zou ik zeggen, op prad.de zijn er ook geen reviews.

[ Voor 22% gewijzigd door pretorian_nl op 28-02-2005 17:53 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
vind ik ook, ondanks heb ik toch een Dell gekocht omdat die aanbieding vandaag afloopt.(zal mij niks verbazen dat in notime het stukken goedkoper is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die 20% moet je zoieso van de prijs afhalen, dat is de normale verkoopprijs, die 20% nepkorting is gewoon een lokkertje :) Na deze actie zullen de TFT's met dikke winst verkocht worden, of permanent afgeprijsd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698

Anoniem: 137935 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:02:
IZijn er mensen die (game) ervaringen hebben met deze 19" TFT?
Ja, ik had dit scherm aanvankelijk gekocht, maar na 2 dagen terug gedaan omdat dit scherm enorm veel ghosting had. Bij het bekijken van een film zag je de ghosting ervan druipen. Je moet eens bedenken hoe dit tijdens het gamen is..

Nu heb ik een HS94p en deze is 100x beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer, dat is wel een beetje een teleurstelling. Ik vond die prijs zo mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24482

Ik ben aan het informeren over TFT beeldschermen.
Nu wil ik de schermen gebruiken voor grafisch ontwerpen. Maar dan zit je met het probleem dat op TFT schermen de kleuren anders worden weergegeven als op een normaal CRT scherm. Zijn er TFT schermen op de markt die de kleuren precies het zelfde weergeven als een CRT scherm? Ik wil namelijk qua kleur geen concessies doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24482 op 28-02-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
?! Voor zover ik weet zijn TFT schermen ook gewoon LCD schermen.

Bedoel je niet gewoon TFT schermen versus CRT schermen??

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:11:
?! Voor zover ik weet zijn TFT schermen ook gewoon LCD schermen.

Bedoel je niet gewoon TFT schermen versus CRT schermen??
Ja, sorry.. haalde het even door elkaar. Ik zal het in mijn vraag even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je kwa kleur geen concessies wilt doen neem je een IPS panel :) Dan kom je snel uit op de IIyama 481, de zwart weergave daarvan is wat minder, misschien dat dat voor professioneel grafisch werk een probleem is. Hij is tegenwoordig ook slechter verkrijgbaar lees ik.

Vast staat wel dat de meeste fatsoenlijke TFT's een veel groter contrast en grotere lichtopbrengst hebben dan CRT's.

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Voor pro grafisch werk zou ik voor de NEC1980SX gaan. Deze is voor deze toepassing naar mijn mening het meest geschikt, kost echter ook wat meer.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat betekenen bijvoorbeeld de helderheid en het contrast bij een TFT scherm? Wat is beter en waarin zijn ze beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

Weet hier iemand of de sony HS94P in DVI mode op 70 hz kan draaien? misschien met een DUAL link kabel?? Snap er nog steeds geen zak van waarom die in DVI op 60 gefixed is ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71006

Sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van 2 Iiyama’s E481S-S. Ik heb ze gehaald bij Norrod in Groningen. De bestelling heeft in totaal een week geduurd.

Ik heb gekozen voor de 481’s omdat ik veel grafisch werk doe (student Bouwkunde) en ik ook redelijk wat films kijk. Gamen doe ik niet echt zo veel meer dus daar heb ik niet naar gekeken bij het uitkiezen van een scherm.
Toen ik eindelijk de keuze had gemaakt welk scherm ik wou en het geld had was het tijd om een winkel te vinden waar ik de schermen incl. dode-pixelgarantie een beetje goedkoop kon krijgen. Uit eindelijk dus bij Norrod uit gekomen. Het scherm is er standaard 420 euro, maar daar gaat nog 5% studentenkorting af dus dan is de prijs ongeveer gelijk met elke ander bedrijf die nog extra kosten vragen voor dode-pixelgarantie. Bij Norrod heb je een 8 dagen niet goed geld terug garantie, dus daar zit je pixel garantie al in.

Eerste reactie: “WOW toch best wel groot :D ” Mijn vorige setup was een Sony E400 19” CRT en een 17” noname. Het beeld is zo veel rustigere en de kleuren zo heerlijk helder.

- Dode pixels en subpixels: Gelukkig hadden beide schermen geen dode (sub)pixels. Dit was een prettige verrassing omdat ik na het lezen van de verhalen in dit topic toch wel enige problemen verwachte bij mijn Iiyama schremen.

- Design: Lang getwijfeld over de kleur, zwart of zilver. Uiteindelijk dus toch maar voor zilver gegaan, mede doordat de zwarte moeilijker te krijgen is en ik toch niet kon kiezen. Zoals TAG_Speedy ook al zei in zijn review “…het is geen Samsung monitor” Hier ben ik het wel mee eens. Het is jammer dat de speakers er onderhangen. Maar de randen er omheen zijn dun en dat vind ik het belangrijkste als je meerdere schermen naast elkaar zet.

- Kleuren, Brightness en Contrast: Helemaal tevreden op dit punt. Het is niet te vergelijk met mijn oude CRT. Het beeld staat standaard op 100% brightness, dit heb ik teruggebracht tot 70% wat ik een net wat zachter en prettiger beeld vind geven. Contrast staat standaard op 50% en dit is een goede waarde.

- Scherpte: De vgakaart waar de schermen op aangesloten zijn is een GeForce 5900XT met 1 DVI en 1 D-Sub aansluiting. Dit was een punt waar ik nogal huiverig over was. Hoe veel gaan de twee schermen verschillen in scherpte… Toen ik ze alle twee had aangesloten en ze beide op 60hz had draaien was er een duidelijk verschil. Het scherm op de d-sub aansluiting was veel minder scherp. Nadat ik verschillende refreshrates had getest was het al iets beter. 70hz gaf het beste resultaat, maar je zag nog steeds verschil. Toen ben ik verder gegaan bij de scherpte instellingen van de monitor zelf, in het OSD. Door daar de snarpness op stand 4 te zetten waren de schermen zogoed als even scherp.

- Kijkhoek: Was voor mij ook redelijk belangrijk omdat ik vaak film kijken van af me bank met meerdere personen, oftwel niet iedereen zit recht voor het scherm. Gelukkig valt het me 100% mee. Je moet echt heel malloot gaan zitten om er echt last van te hebben.

- Ghosting: Het spel wat ik het meeste speel is CPMA, een mod voor Quake 3. Dit is net als het door Furfoot genoemde Quakeworld een zeer snel spel. Ik verwachtte dus wel enige ghosting te merken. Uiteindelijk viel het allemaal nog wel mee. Het voelde in het begin allemaal wel wat anders, trager, maar van visuele verstoring was geen sprake. Bij het werken in windows is er helemaal geen ghosting waarneembaar.

Conclusie

Pro’s:
- Goede prijs voor een IPS scherm
- Niet veel last van ghosting
- Goede kijkhoeken

Con’s:
- Standaard geen dvi meegeleverd
- Voet niet in hoogte verstelbaar
- Die blauwe leds zijn echt veel te fel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

-Sir_Killalot- schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:05:
[...]

Hoe bevalt deze? Ik kan de monitor voor 200 op de kop tikken (nieuw), maar ik schrok een beetje van de specs.
contrast 350:1
brightness 370 (!) - dit baart mij vooral zorgen aangezien ik menig TFT gewoonweg verblindend vind door hun backlights (zelfs op 0%!!)
resp 14ms (really?)
kleur 16.2M (TN)
(ik heb nl. ook nog de keus uit een (wat goedkopere +/- 175) oudere Philips 170S4 met 400:1, 260, <25ms en 16.7M, maarja....voor iets over de 200 zijn er al wel redelijke 17"s te vinden)

Voor het langer kijken (internetten, office, gaming (adventure/strategy GEEN fps ed.). FIlms en verder gaming wilde ik dan bij m'n CRT houden (17"Iiyama VM406 van 4 jaar oud) aangezien ik die nog steeds mooier (en sneller ;)) vind (heb wel gamma/color correctie moeten doen. Anders wassie te donker(bruinig))
Die 1714 is perfect voor jouw doel, trek je van die specs helemaal niets aan, het ding voldoet gewoon, voor 200 koop je geen betere denk ik (heb zelf nog (sept 2004) 325 betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:53
Hoi,

De laatste tijd ben ik mij ook aan het oriënteren op een TFT-monitor. Het grootste probleem waar ik echter op stuit is dat ik gebruik maak van een KVM switch. Deze beschikt over een gewone D-sub aansluiting, en KVM switches met DVI zijn onwijs duur. Dus ik wil een 19"TFT monitor die met een D-sub aansluiting een goede kwaliteit beeld geeft, en weinig tot geen ghosting in games. Het gaat dan voornamelijk om racesims en RTS games (maar die laatste zullen waarschijnlijk geen problemen geven opleveren). Ook films mogen geen hinderlijke ghosting ondervinden. Wat voor monitor zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
niet dat ik er een in bezit heb, maar de Iiyama 481 heeft veel goede gebruikers ervaringen. Die heeft een DVI en D-sub. De Dell 1905fp is ook nog een alternatief

[ Voor 16% gewijzigd door Chillmeister op 28-02-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Daar was ik inderdaad naar aan het kijken, evenals deze BenQ:
http://www.benq.nl/Produc...t=506&page=specifications

Het verschil tussen 25ms van de iiyama en de 8ms van de BenQ lijkt me toch wel erg groot of kijk ik nu gewoon teveel naar de specificaties?

De vraag is natuurlijk welke van deze monitoren zijn kwaliteit het beste behoudt gebruik makend van een d-sub connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
kutkip schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:28:

Het verschil tussen 25ms van de iiyama en de 8ms van de BenQ lijkt me toch wel erg groot of kijk ik nu gewoon teveel naar de specificaties?

De vraag is natuurlijk welke van deze monitoren zijn kwaliteit het beste behoudt gebruik makend van een d-sub connector.
TN panelen hebben net als MVA/PVA een onregelmatig verloop van schakeltijden maar ze zijn veel lager dan bij MVA en PVA. Een 8ms-paneel zoals de Benq 937s+ zal bv. tussen 8ms(wit-zwart overgangen) en 25 a 30ms liggen. Ze zijn dus goed om op te gamen. Maar: Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en de Iiyama 481 met IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken omdat die 8ms enkel gehaald wordt bij bepaalde kleurovergangen. Komt daar nog bij dat de kijkhoek van een TN-paneel niet goed is en dat de kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Okey, ik heb zojuist dit hele forum bestudeerd (incl. deel 1 & 2 natuurlijk), en ik kom er gewoon maar niet uit welk TFT ik nu zal aanschaffen. Eeen beetje extra hulp is dus gewenst.

Het belangrijkste vind ik dat het scherm goed moet presteren in games, en dus zo min mogelijk/geen ghostingverschijnselen mag vertonen (ik speel voornamelijk FPS'ers). Momenteel zit ik erg te twijfelen tussen een van onderstaande schermen;
- de Benq FP937S+ en
- de Viewsonic VP912B

Afgaande op de gebruikersreviews kom ik nogal wat tegenstrijdigheden tegen rondom de ghostingverschijnselen. De een meent absoluut geen ghosting waar te nemen, terwijl de ander over hetzelfde scherm zegt wel ghosting te kunnen zien. Er wordt dan ook gemeld dat dit onderscheid misschien te wijten is aan de gebruikte videokaart. Ikzelf speel met een X800XT PE, maar betekent dit dan dat ik met een van bovenstaande schermen 'ghostingvrij' kan gamen??

In de laatste PC ZONE (maart 2005) staat bijvoorbeeld een review van de Benq. Deze is getest met een X800XT, en vervolgens melden ze dat in geen van de geteste games (o.a. Doom3, HL2) enige vorm van ghosting optrad. Maarja, in hoeverre kun je afgaan op een review van een enkel persoon. Als een van jullie ervaring heeft omtrent het optreden van ghosting bij combinatie van een dergelijke grafische kaart met een van de bovenstaande schermen hoor ik dit graag.

Wanneer we nu verder niet naar de prijs kijken van beide TFT's (de Benq is zo'n 100 euri's goedkoper) maar puur naar de prestaties, welke zou je me dan aanbevelen?? Of misschien is er wel een beest van een scherm dat ik over het hoofd zie.....please let me know!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

kutkip schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:28:

In een van de vorige delen is langsgekomen dat er bij schermen die én een DVI, én een VGA-aansluiting hebben, vaak bespaard wordt op de VGA-aansluiting. Dit mede om dan mensen te laten zeggen: "goh digitaal aansluiten is écht beter!" en omdat 9/10 mensen zowieso die DVI al zou gebruiken.
Misschien is het dus beter om te kijken naar schermen die zowieso geen dvi-aansluiting hebben. Ook ligt een en ander aan de dac van je videokaart.

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 24482 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:35:
En wat betekenen bijvoorbeeld de helderheid en het contrast bij een TFT scherm? Wat is beter en waarin zijn ze beter.
What the @#$% bedoel je? :)
Momenteel zit ik erg te twijfelen tussen een van onderstaande schermen;
- de Benq FP937S+ en
- de Viewsonic VP912B
Ik zou voor de Benq gaan, ik vind de VP912s de hogere prijs (110 euro verschil) niet rechtvaardigen.
De kijkhoek van de VP912s is groter dan die van de Benq (maar er treedt wel verkleuring op (geel) als je er niet recht achter zit) en is kantelbaar en in hoogte verstelbaar. Dat zijn de voornaamste voordelen, de kleuren interpolatie van de Benq FP937s+ is ook prima (heb de Benq pas gezien nadat ik de VP912s had gekocht) en hij heeft waarschijnlijk nog minder last van ghosting, verschilt heel erg per spel, heb ze niet direct naast elkaar gezien.

De VP912B is voor zover ik weet alleen in de V.S. verkrijgbaar en heeft een glasplaat ipv. een anti glare coating, wat de kleuren levendiger zou moeten maken.

Voordelen van de Benq: goedkoper, beter verkrijgbaar, zoieso een van de snelste panelen.
Maarja, in hoeverre kun je afgaan op een review van een enkel persoon.
Aan de ene kant kun je er niet op afgaan, aan de andere kant ook niet :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Yokozuna schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:38:
[...]

What the @#$% bedoel je? :)

[...]

Lijkt me logisch.. overal zie je bv:
helderheid: 300 cd/qm
contrast: 700:1
staan, wat houden die getallen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Die 300cd?m2 houdt gewoon de lichtopbrengst van het scherm (backlight) in, volgens mij Het is een maatstaf voor de helderheid. Mijn ervaring is, dat zowat iedere tft een bijzonder goede helderheid bezit in verglijking tot een crt monitor.

Een contrast ratio van 700:1 houdt in, dat het witste wit 700 keer donkerder is dan het donkerste zwart. Het is dus een soort verhouding tussen deze twee uitersten. Echter ook voor de contrast ratio geldt dat je die echt niet op de volle 100% zult gaan zetten in de meeste gevallen. Dit is namelijk bepaald niet lekker kijken voor je ogen.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm ja, en daarbij komt dat het contrast (theoretisch) niet afhankelijk is van de brightness, maar in de praktijk dondert het contrast wel een beetje in elkaar (en soms wel wat meer dan een beetje).

Samsung heeft naast die nieuwe 913N monitor nog 2 nieuwe 19 inches (links gevonden op http://www.nvnews.net):
De 915N
of is dit gewoon de 913N hier in NL? Ik zie het verschil nl nog niet.

En de 920T wat een soort opvolger van de 910N is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De N van aNalogue and de T van digiTal :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
DAT verschil wist ik nog net wel (T met DVI, N zonder) en dat was ook niet wat ik bedoelde. Ik keek naar de specs van de 913 en 915.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er nog meer IPS panelen met vergelijkbare (of betere :Y) ) specificaties als die Iiyama 481s? Ik begin een beetje moe te worden van 't zoeken :O

Dus IPS panelen met DVI en ~25ms reactietijd? Of is die Iiyama eigenlijk toch wel een uitblinker wat betreft 24-bits panelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er moet inderdaad eens een 20 of 16ms versie van de 481 uitkomen + betere zwart weergave, dan hebben we de 'ultimate TFT' :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 02-03-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heeft die Sony ..93 nou echt zo'n rare resolutie? Al die schermen zijn 1280x1024, behalve de Sony, die geeft 1280x960 op.. Daar ben ik nog meer op afgeknapt dan op het ontbreken van de DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 05-07 10:00
Thorin schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:11:
Ik vroeg me eigenlijk af, zijn er nog meer IPS panelen met vergelijkbare (of betere :Y) ) specificaties als die Iiyama 481s? Ik begin een beetje moe te worden van 't zoeken :O

Dus IPS panelen met DVI en ~25ms reactietijd? Of is die Iiyama eigenlijk toch wel een uitblinker wat betreft 24-bits panelen? :?
Zoeken hoeft niet meer ;)

zie http://tft.mine.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Birdie schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 01:29:
Heeft die Sony ..93 nou echt zo'n rare resolutie? Al die schermen zijn 1280x1024, behalve de Sony, die geeft 1280x960 op.. Daar ben ik nog meer op afgeknapt dan op het ontbreken van de DVI.
Op de site van Sony staat wel gewoon:
En het ontbreken van DVI is inderdaad een afknapper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:36

13art

Moderator Mobile
Dit topic gaat nu alweer 3 delen mee, maar nu vroeg ik me toch af of er echt al een ultiem 19" tft gaming scherm uit is gekomen......

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Oei..de dag van aankoop komt dichterbij. Eind van de maand ga ik een TFT kopen maar twijfel nog steeds tussen 19" en 17". (E481S en E435S)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 17:50

Rio

Ik heb al een boek

Ik kan op die van mij anders prima gamen. Ik ben geen specialist ofzo, maar ik merk echt niks nadeligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

19". Het kijkt gewoon net ietsjes lekkerder :P

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 13:30
Nou, moet het effe kwijt, doe het het hier maar:

Laatst is mijn Philips 190S gejat, das dus 19" TFT 16ms, toen 600,- euri. Dat zuigt dus dikke aars als dat je overkomt. Ik heb daarna weer dezelfde monitor gekocht, aangezien deze 200 euro goedkoper is geworden.

Wat me opviel, behalve de prijs dan, is dat de voet waar het ding op staat veel slechter is. Het beeldscherm wil niet even hoog, en voelt meer wankel aan dan de vorige. Ook kan het beeldscherm niet meer draaien. Weet iemand hoe dit komt? Hebben ze me met een wazig model afgescheept, of is Philips simpelweg aan het bezuinigen geslagen?

Overigens vind ik het wel een super-scherm. Ik kan er dagen naar staren, ik kan er echt alles mee. Ik had verwacht dat ie ietsjes zakelijker was, maar gamen gaat perfect.

ps; het aan/uit lampje is niet meer sexy-blauw, maar poep-groen.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb net mn FP937S+ binnen, ziet er erg mooi uit maar ik moet nog even het contrast/brightness en de kleuren goed instellen, dat is nog niet zoals ik het hebben wil.
Geen dode/defecte pixels zo te zien dus daar ben ik extreem blij mee.

Nu kijken hoe GTR erop draait, als dat goed gaat ben ik er echt blij mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Phart schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:16:
Nou, moet het effe kwijt, doe het het hier maar:

Laatst is mijn Philips 190S gejat, das dus 19" TFT 16ms, toen 600,- euri. Dat zuigt dus dikke aars als dat je overkomt. Ik heb daarna weer dezelfde monitor gekocht, aangezien deze 200 euro goedkoper is geworden.

Wat me opviel, behalve de prijs dan, is dat de voet waar het ding op staat veel slechter is. Het beeldscherm wil niet even hoog, en voelt meer wankel aan dan de vorige. Ook kan het beeldscherm niet meer draaien. Weet iemand hoe dit komt? Hebben ze me met een wazig model afgescheept, of is Philips simpelweg aan het bezuinigen geslagen?

Overigens vind ik het wel een super-scherm. Ik kan er dagen naar staren, ik kan er echt alles mee. Ik had verwacht dat ie ietsjes zakelijker was, maar gamen gaat perfect.

ps; het aan/uit lampje is niet meer sexy-blauw, maar poep-groen.
Ik dacht dat Philips vorig jaar de 190S5CS heeft vervangen door de nieuwere 190S5FS. Het verschil zit 'm inderdaad in de verstelbare voet. Het oude model is niet meer te krijgen...

(behoorlijk zuur dat je scherm gejat is trouwens... Jammer dat er nog steeds mensen zijn die niet met hun handen van andermans spullen af kunnen blijven)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 130941 op 02-03-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

@ Canard,

Je hebt nog geen ViewSonic TFT's in je lijst staan.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:28
pretorian_nl schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:16:

citaat:
Weet je ook meteen waarom dat er amper meer shops zijn die aangesloten zijn bij die instantie.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
ZAMoRANo schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:33:
Heb net mn FP937S+ binnen, ziet er erg mooi uit maar ik moet nog even het contrast/brightness en de kleuren goed instellen, dat is nog niet zoals ik het hebben wil.
Geen dode/defecte pixels zo te zien dus daar ben ik extreem blij mee.

Nu kijken hoe GTR erop draait, als dat goed gaat ben ik er echt blij mee. :p
Ik ben zeer benieuwd.. Zou je misschien ook eens willen proberen de monitor met d-sub (analoog) aansluiting te testen? Ik ben namelijk ook aan het kijken naar (o.a.) deze monitor en ik wil daarmee voornamelijk GTR en F1C spelen maar dan met een d-sub kabel, dus zou ik dat zeer op prijs stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Niet online

Thorin

In de stille hoop dat er nog wat leven zou zitten in de levering van de iiyama 481s-b, had ik een mailtje gestuurd. Vanavond een antwoord teruggekregen:
Geachte heer Van den Berg,

[...]

De levertijd van de e481s-black en - zilver worden verwacht in maart/april.

Met vriendelijke groet,
iiyama Benelux b.v.

Dennis Schuil
Ziet er dus naar uit dat het wachten wordt (tijd om te sparen is nooit mis :X , ook al zal de regering dat op dit moment liever niet hebben |:( )

Heeft iemand ervaringen met dat LG 1930B scherm? Ziet er ook wel interessant uit qua specs! Kan me echter voorstellen dat niet veel winkels met showroom die hebben eigenlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kutkip schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:27:
[...]

Ik ben zeer benieuwd.. Zou je misschien ook eens willen proberen de monitor met d-sub (analoog) aansluiting te testen? Ik ben namelijk ook aan het kijken naar (o.a.) deze monitor en ik wil daarmee voornamelijk GTR en F1C spelen maar dan met een d-sub kabel, dus zou ik dat zeer op prijs stellen. :)
GTR net geprobeerd en dat zag er fantastisch uit op DVI (1280x1024x32@75hz).
Geen duidelijk merkbare ghosting iig, mooie kleuren en erg scherp beeld. :7

Ik heb nu net alles netjes aangesloten maar ik zal van de week nog ff proberen met D-Sub, ben zelf ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Thermaltaker schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:27:
Die 300cd?m2 houdt gewoon de lichtopbrengst van het scherm (backlight) in, volgens mij Het is een maatstaf voor de helderheid. Mijn ervaring is, dat zowat iedere tft een bijzonder goede helderheid bezit in verglijking tot een crt monitor.
Als ik mij niet vergis staat cd voor Cendela wat staat voor het licht wat geproduceerd wordt door 1 kaars. 300cd houdt dan het licht van 300 kaarsen in per vierkante meter. Hoe hoger hoe beter, net zoals het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

staat inderdaad voor Candela, maar ik zou niet per definitie zeggen dat hoger ook daadwerkelijk beter is. Mijn ViewSonic vp912s heeft een brightness van 450cd/m2 maar die zet ik nooit verder dan 50%

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Rio schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:54:
Ik kan op die van mij anders prima gamen. Ik ben geen specialist ofzo, maar ik merk echt niks nadeligs.
Een TFT blijft een TFT, dus een ultiem scherm zal er niet komen, misschien wel een ultieme TFT, gezien ik niet veel schokkende ontwikkelingen meer verwacht in de TFT sector. Er moet gewoon een 16ms versie van de 481 uitkomen met betere zwart weergave, en de speakers eruit gesloopt en daardoor een dunnere dezel, dat zou zo'n beetje de ultieme TFT zijn.
staat inderdaad voor Candela, maar ik zou niet per definitie zeggen dat hoger ook daadwerkelijk beter is
Beter te hoog dan te laag, maar een hogere brightness en contrast zijn zeker niet persé beter inderdaad.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Yokozuna schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 02:19:
[...]

Een TFT blijft een TFT, dus een ultiem scherm zal er niet komen, misschien wel een ultieme TFT, gezien ik niet veel schokkende ontwikkelingen meer verwacht in de TFT sector. Er moet gewoon een 16ms versie van de 481 uitkomen met betere zwart weergave, en de speakers eruit gesloopt en daardoor een dunnere dezel, dat zou zo'n beetje de ultieme TFT zijn.
Ik vind mijn ding ultiem. Je moet echt gaan zitten opletten als je ghosting of lekkage wilt gaan ontdekken volgens mij. Ik zie iig niks en ben dus zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

iemand al meer gelezen over die nieuwe hyundai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nou, ik zie makkelijk ghosting, maar ik heb ook geen IIyama 435 of Benq FP937s+ waar ik minder, maar nog steeds detailvermindering zie bij snelle bewegingen. Ik ga geen TFT meer kopen :) Teveel interessante technieken komen eraan.
iemand al meer gelezen over die nieuwe hyundai?
Ja, alleen helaas heeft nog niemand em.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Yokozuna schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 12:02:
Nou, ik zie makkelijk ghosting, maar ik heb ook geen IIyama 435 of Benq FP937s+ waar ik minder, maar nog steeds detailvermindering zie bij snelle bewegingen. Ik ga geen TFT meer kopen :) Teveel interessante technieken komen eraan.
Jij wacht nog even tien jaar op een oprolbaar scherm? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ach alles wat je vandaag koopt is morgen alweer oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138576

Volg nu al een tijdje dit topic maar kon maar niet besluiten welke monitor ik zou kopen. Twijfelde tussen de Sony SDM-HS94PB, de LG L1980u en de Iiyama E481S-B. Daar ik zowel DVD's wil bekijken als spelletjes spelen en met Photoshop werken kwam ik er maar niet uit. Daarbij vind ik dat het design ook een rol speelt. Nu las ik gisteren dat Eizo een nieuwe monitor, de flexscan L778-k, uitbrengt met PVA-scherm en een responstijd van 12/16 ms :9~ . Daarbij vind ik het design niet slecht, wel niet zoals de sony en de LG maar kom. Tevens kreeg hij een goede review bij prad.de. Nu de prijs nog. In Duitsland zou hij te krijgen zijn voor 754 euro. Hier zou hij 875 euro gaan kosten,slik ;( (hardware.info)
Nog enkele foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou ieder zn smaak natuurlijk maar ik vind die Eizo L778-K er echt niet uit zien. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik zie hier aardig wat de refreshrate op 75Hz, terwijl 60Hz als optimum wordt gegeven voor TFTs. Is die 75Hz beter voor je beeldkwaliteit dan die 60? Ik bedoel dit uiteraard niet in de zin van het knipperen zoals CRTs ;), maar bv. minder ghosting vanwege een snellere update van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121698

Ik merk alleszins geen verschil tussen 60 hz - 75 hz op mijn Sony SDM-HS94P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Anoniem: 121698 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:22:
Ik merk alleszins geen verschil tussen 60 hz - 75 hz op mijn Sony SDM-HS94P.
Hier hetzelfde op mijn Iiyama E481s.... totaal geen verschil te zien tussen 60, 70 en 75 hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137409

Heb een paar dagen een Dell 1905FP in bezit... bevalt me prima (speel geen games). Aanrader, maar de prijs is nu wel terug naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 130941 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:57:
totaal geen verschil te zien tussen 60, 70 en 75 hz...
Mooi, had al niet veel zin/tijd meer om weer die hele monitor uit de doos te halen puur omdat ik precies dat vergeten was te testen :P

-
Ander vraagje:
Al die mooie schermen, prachtige 17-19", 300-400 of meer eurootjes, maar tis wel zoeken naar DVI. Uit kostenbesparing eraf gelaten blabl etc.
Maar nu keek ik es naar een random 200-250 euro Iiyamaatje....DVI. Huh? Volgende model..DVI; Nog een: DVI..:? Zowat elk model Iiyama heeft er wel DVI opzitten, maar de prijs +/- hetzelfde.
Hoe kunnen zij wel en masse DVI leveren terwijl andere merken de grootste moeite hebben om zelfs de topmodellen met DVI te leveren? Waar bespaart Iiyama z'n kosten op? (zag ook dat iiyama wel eens een externe adapter gebruikt, geen slecht idee op zich, maar scheelt dat zoveel...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Sinds enkele maanden volg ik nu dit topic, en heb eigenlijk mijn winnaar gevonden. De Viewsonic VP912B zou ik heel graag willen kopen. Omdat;
-de dunne rand van het scherm,
-de voet waarop het beestje staat,
-de specs,
-design,
maken hem voor mij een winnaar. Alleen wel de B uitvoering, black dus is hier in NL FFS niet te krijgen. Heb Salland al gebelt en gevraagd of ze hem misschien konden krijgen, maar helaas. Wil de zwarte uitvoering omdat ik nu stront ziek word van die dope zilvere rand om me 19" LiteOn CRT lichtbak, bij films kijken en spellen spelen stoort dat ontzettend vind ik. Mja in NL is schijnbaar, ben nog maar net begonnen met winkels afbellen, alleen de silver te krijgen. :( dat sucked hard. Want het totaal plaatje maakt deze TFT nou net zo uber relaxed en meer dan waard om die hard verdiende centen in te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Anoniem: 62201 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:13:
Sinds enkele maanden volg ik nu dit topic, en heb eigenlijk mijn winnaar gevonden. De Viewsonic VP912B zou ik heel graag willen kopen. Omdat;
[...]
Je koopt een scherm,met je hard verdiende centen, toch niet voor z'n uiterlijk...??!!!
Het uiterlijk van me Iiyama is ook niet (zo) mooi. Hoewel altijd mooier dan dat crt bakbeest.
Wilde eerst ook een B maar dat zilveren randje zie je alleen als je scherm uit staat.
Als je goed hebt gelezen weet je dat specs niet zo heel veel zeggen bij gelijke panelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 02-07 20:02

bartaa

Battlefield

(jarig!)
zit ook aan een Viewsonic te denken, de VP912 is inderdaad errug mooi en strak.
Maar wat is jullie ervaring met 17"- en 19"-schermen die beide op 1280x1024 draaien?

Ik zou zelf denken dat het er op een 19" beter uitziet, maar collega's hier vinden dat dus juist niet....

[ Voor 28% gewijzigd door bartaa op 04-03-2005 11:08 ]

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 08:46
bartaa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:06:
Maar wat is jullie ervaring met 17"- en 19"-schermen die beide op 1280x1024 draaien?

Ik zou zelf denken dat het er op een 19" beter uitziet, maar collega's hier vinden dat dus juist niet....
Het gaat eorm wat jij vind. Dus een 19".
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

bartaa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:06:

Omdat ik niet al te goede ogen heb heb ik gekozen voor een 19 inch scherm, omdat de native resolutie op een 17 inch iets te klein was voor me. Nadeel volgens sommigen is dat je op een 19 inch de pixels iets beter zou kunnen zien. Dit is echter alleen het geval als je van dichtbij kijkt.

PS: Ik heb de ViewSonic en ben er uitermate tevreden over.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138680

Zie ook mijn postje van vandaag voor weer een alternatief: de NEC 1970GX. Iets duurder maar dan lijk je ook wat te hebben:

Aloha,

Zag op dit forum wat berichten over de nieuwe 8ms (ach) "gamers" TFT schermen van (onder andere) BenQ. Wilde daar even aan toevoegen dat hier en daar ook de NEC 1970GX verkrijgbaar is, een 19" scherm waar op buitenlandse (Duitse) forums enthousiast op is gereageerd. Ik heb hem zojuist besteld en ben zeer benieuwd. Duurder dan de BenQ en Samsung maar volgens mij ook net even een tikje beter, al was het maar wat betreft vormgeving. Mocht iemand interesse hebben: je vindt er (een paar!) op bijvoorbeeld "take it now".

Specs:

8ms.

Features:
› Super-bright OptiClear screen technology
› Rapid Response™ technology (8ms)
› Ambix dual-input technology
› Integrated USB 2.0 powered hub
› Dynamic Video Mode
› Multi-directional NaViKey
› No Touch Auto Adjust™
› Height-adjustable stand

Detailed Specifications:
› Brightness: 400 cd/m2
› Contrast Ratio: 700:1

Dimensions:
› Net (with stand):
› 16.2 x 15.2-19.5 x 8.7 in./ 412.5 x 386.5-496.5 x 220mm
› Gross (carton box): 18.9 x 19.5 x 11 in./ 479 x 496 x 279mm

Display Colors:
› More than 16 million

Input Video Signal:
› ANALOG: 0.7 Vp-p/75 Ohms

Input:
› Analog VGA 15 pin D-sub, DVI-D

Pixel Pitch
› .294mm

Power Consumption:
› ON (max): 52W
› Power Savings Mode: < 4W
› Power Off Mode <2W

Resolutions Supported:
› 720 x 400 @ 70-75 Hz
› 640 x 480 @ 60 Hz to 75 Hz
› 800 x 600 @ 56 Hz to 75 Hz
› 832 x 624 @ 75 Hz
› 1024 x 768 @ 60 Hz to 75 Hz
› 1152 x 864 @ 75 Hz
› 1152 x 870 @ 75 Hz
› 1280 x 1024 @ 60 Hz to 75 Hz

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 138680 op 04-03-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Die ziet er inderdaad prachtig uit

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/graphique/000000003402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
En in hoogte verstelbaar zo te zien, dat mis ik wel op mn BenQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 02-07 20:02

bartaa

Battlefield

(jarig!)
Thermaltaker schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:43:
[...]

Omdat ik niet al te goede ogen heb heb ik gekozen voor een 19 inch scherm, omdat de native resolutie op een 17 inch iets te klein was voor me. Nadeel volgens sommigen is dat je op een 19 inch de pixels iets beter zou kunnen zien. Dit is echter alleen het geval als je van dichtbij kijkt.

PS: Ik heb de ViewSonic en ben er uitermate tevreden over.
waar heb je hem gekocht als ik vragen mag ?

Zou namelijk graag ergens beide schermen willen zien, zodat ik ze kan testen.....

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker

Thermaltaker

hardware enthusiast

Bij Micro-mail in Zeewolde

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115225

ff over dode pixel garantie:

Volgens mij is het een europese regelgeving dat je alles wat je via internet koopt, binnen 8 (of 14, dat weet ik niet meer) dagen zonder opgaaf van redenen, terug kunt sturen. Dat je je geld terug krijgt dus. Of ben ik nu aan het baselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Anoniem: 115225 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:52:

Volgens mij is het een europese regelgeving dat je alles wat je via internet koopt, binnen 8 (of 14, dat weet ik niet meer) dagen zonder opgaaf van redenen, terug kunt sturen. Dat je je geld terug krijgt dus. Of ben ik nu aan het baselen?
klopt, het is 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Anoniem: 62201 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:13:
-de dunne rand van het scherm,
-de voet waarop het beestje staat,
-de specs,
-design,
maken hem voor mij een winnaar. Alleen wel de B uitvoering, black dus is hier in NL FFS niet te krijgen. Heb Salland al gebelt en gevraagd of ze hem misschien konden krijgen, maar helaas. Wil de zwarte uitvoering omdat ik nu stront ziek word van die dope zilvere rand om me 19" LiteOn CRT lichtbak, bij films kijken en spellen spelen stoort dat ontzettend vind ik. Mja in NL is schijnbaar, ben nog maar net begonnen met winkels afbellen, alleen de silver te krijgen. :( dat sucked hard. Want het totaal plaatje maakt deze TFT nou net zo uber relaxed en meer dan waard om die hard verdiende centen in te knallen.
Ik deel hetzelfde probleem. Ik zou ook graag de Black versie willen hebben, maar met mijn historie van aankopen zit ik absoluut niet te wachten om hem te importeren, want dan krijg ik vast wel een ding met 3 dode (sub)pixels enzo :( gewoon belabberd dat ze hier in NL gewoon niet te krijgen zijn. Ik zit namelijk ook niet te wachten om hem in het zilver te kopen alleen omdat het niet officieel aan de ISO norm doet vanwege de kleur van de case. Belachelijk dat zwart als slecht wordt beschouwd.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Anoniem: 115225 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 18:52:

Ik zou alleen even checken of het ook voor geopende dozen opgaat.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil misschien mijn TFT HS94P black verkopen, omdat ik gewoon te DIE-HARD gamer ben, die te veel eisen steld, eigenlijk is denk ik niemand zo gek als mij. Maar ja, mensen intresse? deze heeft 0 dode pixels, en is 3 weken oud. Alles erbij nog, komt van mediamarkt af. Ownage scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Cyclon, kweet helemaal hoe je je voelt :). 19" ownt mn 17" (bijna 16") CRT dan wel, maar er blijft toch qua strakke beeldkwaliteit niks boven CRT gaan he :)?

P.S. Hoeveel vraagje ervoor :P? Linkje Vraag/Aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:21:
Cyclon, kweet helemaal hoe je je voelt :). 19" ownt mn 17" (bijna 16") CRT dan wel, maar er blijft toch qua strakke beeldkwaliteit niks boven CRT gaan he :)?

P.S. Hoeveel vraagje ervoor :P? Linkje Vraag/Aanbod?
de beeldkwaliteit vind ik van deze sony TFT echt wel veel mooier dan van een CRT. Kleuren zijn veel warmer, en text enzo is vele malen scherper. Maar ja bij gamers teld maar 1 ding, en dat is FPS. En daar blijft een CRT als je echt hoge eisen steld, toch nog beter in. Al moet ik zeggen, als je doorsnee gamer bent je met een TFT als de HS94P die ik dus nu heb, echt perfect kunt gamen.

ik heb er 630 euro voorbetaald 2.5 geleden, en je hebt 0 dode pixels, 530 euro. wel kl*te binnen 2.5 week 100 euro verkl*ten :(

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 05-03-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 85560 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:33:
[...]
de beeldkwaliteit vind ik van deze sony TFT echt wel veel mooier dan van een CRT. Kleuren zijn veel warmer, en text enzo is vele malen scherper.
En dat bedoelde ik. Text is leuk scherp, maar als ik ga gamen op zo'n ding vind ik die gratis motionblur die je erbij krijgt wel leuk voor NSFU ofzo scheelt je weer fps voor je videokaart ;), maar met UT2004 ed. vinnik het behoorlijk minder.
Zelfs die scherpere tekst...mwa; vind ik nou ook niet echt een voordeel. Het klein beetje onscherpe en dus afronden van m'n CRT vind ik juist wel prettig. Alvast een beetje AA :P (ben dan ook de 2xQ AA van nV gewend (=beetje een blur). Volstaat prima voor mij.)
Maar ja bij gamers teld maar 1 ding, en dat is FPS.
Bij TFTs moet je toch niet meer in refreshes (dus FPS) denken :? Waarom houdt die 60/75Hz refresh je tegen? 8)7
Antwoord:
Omdat de traagste reactietijd van TFTs nog lang niet in de buurt van de 16ms is, welke nodig is voor de 1000/16 > 60FPS minimum voor perfect vloeiend beeld zonder vervagingen.
ik heb er 630 euro voorbetaald 2.5 geleden, en je hebt 0 dode pixels, 530 euro. wel kl*te binnen 2.5 week 100 euro verkl*ten :(
:| hehe...400 is eigenlijk mn max en dat vind ik al veel. Als ik meer moet gaan uitgeven wordt het als deze 17" binnekort opblaast toch gewoon een 19" CRT en sla ik de TFT over (OLED :P of weetikveel wat ze nog meer verzinnen). En eigenlijk is het me wel duidelijk geworden dat de ultieme game TFT gewoon niet bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-03-2005 15:01 . Reden: FPS vraag zelf beantwoord :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 07-07 05:49
Anoniem: 85560 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:33:
[...]

de beeldkwaliteit vind ik van deze sony TFT echt wel veel mooier dan van een CRT. Kleuren zijn veel warmer, en text enzo is vele malen scherper. Maar ja bij gamers teld maar 1 ding, en dat is FPS. En daar blijft een CRT als je echt hoge eisen steld, toch nog beter in. Al moet ik zeggen, als je doorsnee gamer bent je met een TFT als de HS94P die ik dus nu heb, echt perfect kunt gamen.

Waar woon je? Ik heb namelijk best wel interesse, gewoon 3 jaar Sony garantie toch (min die 3 weken natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordLynx schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:57:
[...]

Waar woon je? Ik heb namelijk best wel interesse, gewoon 3 jaar Sony garantie toch (min die 3 weken natuurlijk)
hehe, ik woon in omgeving doetinchem. dorpje: Wehl. Idd alles volledig in garantie van sony. precies min. die 2 a 3 weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128151

Ik zal ook maar eens een reviewtje neerzetten hier.

Ik heb net een Belinea 10 19 02 gekocht. Ik vind het een hele aangename monitor, stukken beter dan mijn oude 15' Dell en het beste is de prijs, met net iets meer dan 300 EURO 1 van de goedkoopste 19 inch TFT's op de markt.

Het beeld is helder, het design is mooi, de kijkhoek is goed. Ik had voor het geld minder verwacht, maar ben aangenaam verrast. Garantie is ook goed, ik geloof maximaal 1 dode pixel of 3 dode subpixels, service aan huis, al ben ik blij dat de monitor die ik heb gekregen nog niks van dode pixels of subpixels laat zien.

Over ghosting tijdens games kan ik nog niks zeggen.

Specificaties:

http://www.belinea.com/in...chid=101&landid=81&lang=1

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 128151 op 06-03-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 25-06 17:55
hoi,

Ik wil komende week een nieuwe 19inch tft monitor kopen.
Na alles een beetje gelezen te hebben zit ik nog te twijfelen tussen de Samsung 913N 19 Inch en de BenQ FP937S+.

De Samsung is veel goedkoper maar heeft geen DVI. Ik wil graag spellen kunnen spelen (hl2 etc..) en films kunnen kijken zonder ghosting, jullie kennen die eisen wel. ;)
Maar het schijnt dat DVI een beter beeld geeft, maar zie je echt een verschil als je naar het scherm kijkt of je DVI of geen DVI hebt?
Ik neem aan dat het beeldkwaliteit zonder DVI uiteraard ook goed is, maarja, ik twijfel dus nog steeds of ik DVI moet nemen of niet want het prijsverschil tussen beide monitoren is vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Ik heb nu (al sinds een week of zo :P ) de Sony S-93, voor 299 euro gekocht O-)
Hij doet het gewoon goed, de ghosting verschilt nogal, bij bijv Simcity 4 bijna niet, maar het lijkt alsof het bij Star Wars Battlegrounds veel meer is (maar dat kan ook aan het spel liggen misschien?).
Bij gewoon gebruik zonder games is ie gewoon geweldig :P
Hij heeft een knop om van lichtmodus te wisselen, en bij 9300K en volle backlight verlicht ie mn hele kamer :D
Ook geen dode pixels en zo, en een heel smalle rand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 128151 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:30:
Ik heb net een Belinea 10 19 02 gekocht. Ik vind het een hele aangename monitor, stukken beter dan mijn oude 15' Dell en het beste is de prijs, met net iets meer dan 300 EURO 1 van de goedkoopste 19 inch TFT's op de markt.
Acer 1912s is voor die prijs ook te vinden. Ook 16ms, 500:1, 250 cd/m2
http://www.tweakers.net/pricewatch/99267
Ik ook niet; ga er een testritje mee maken maandag :P.
Denk echter wel dat ik het zal gaan zien. max respondtijd zal ver boven de 16 liggen (30 of misschien hoger). Zie o.a. paar posts hierboven.

Specs:
http://acer.nl/acereuro/p...=3&ctx1=NL&crc=1951288584

[ Voor 24% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-03-2005 15:03 . Reden: Specs toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Anoniem: 128151 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:30:
.

Ik heb net een Belinea 10 19 02 gekocht.
Zie ik dat goed bij de specificaties,response time: rise / fall in ms (typ.) 45 / 1 B)
Denk dan wel dat je last hebt van ghosting. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Kzie het ook idd. Maar in het textje erboven noemen ze het een 16ms panel. En die 45/1 staat ook bij power usage. Dus ik denk dat het een foutje is (45W in use, 1W standby). 45 rise...beeetje veel. En 1 voor de fall is niet eens mogelijk (opt moment :P). Fall is nl. langer dan de rise. (16 is dan bv 4:12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

mowa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:54:
[...]

Je koopt een scherm,met je hard verdiende centen, toch niet voor z'n uiterlijk...??!!!
Het uiterlijk van me Iiyama is ook niet (zo) mooi. Hoewel altijd mooier dan dat crt bakbeest.
Wilde eerst ook een B maar dat zilveren randje zie je alleen als je scherm uit staat.
Als je goed hebt gelezen weet je dat specs niet zo heel veel zeggen bij gelijke panelen.
Mja aangezien ik het forum dus bestudeert heb, weet ik dat de specs niet heel veel zeggen. Het gaat me juist om het design/ergonomie van de Viewsonic. Dat is de zelfde tik die ik heb bij auto`s. Het moet degelijk zijn, en functioneel. Als ik een Audi A3 deur dicht gooi dan hoor ik een solide geluid, als ik me tft tegen de muur aan mik wil ik een solide ge... ejh verkeert voorbeeld. De BenQ komt op mij gewoon niet "solide" over, de ergonomie is lang niet zo groot als die van de Viewsonic. De Samsung 910N heeft geen DVI waardoor hij al meteen afvalt, en ook de ergonomie is niet zo goed als de Viewsonic. En zowel de BenQ als de iiYama als de Samsung als welk scherm anders dan de Viewsonic hebben zo`n fuckin dikke rand, welke me mateloos ergert. Het is dus kortom persoonlijk. Net zo persoonlijk als dat ik een zwarte rand om me scherm wil, ipv `n zilvere rand. Dat het jou niet opvalt kan best zijn, maar mij valt het wel degelijk op. Overdag als `s nachts tijdens gamen en film kijken (laatste doe ik niet veel behalve 24 serie :P)

Inmiddels heb ik overwogen de 17" versie van de Viewsonic te kopen, maar de diagonaal is 2cm kleiner als me 19" CRT die ik nu heb. En het verschil tussen de 17" en de 19" is diagonaal zo`n 5cm, wat dus een hoop scheelt.

Hakker : "Ik deel hetzelfde probleem. Ik zou ook graag de Black versie willen hebben, maar met mijn historie van aankopen zit ik absoluut niet te wachten om hem te importeren, want dan krijg ik vast wel een ding met 3 dode (sub)pixels enzo gewoon belabberd dat ze hier in NL gewoon niet te krijgen zijn. Ik zit namelijk ook niet te wachten om hem in het zilver te kopen alleen omdat het niet officieel aan de ISO norm doet vanwege de kleur van de case. Belachelijk dat zwart als slecht wordt beschouwd."

Dat meen je toch niet :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

best wel eigenlijk... kijk als ik ze echt niet kan vinden (kijk slechts een beetje rond op het moment) dan zal ik wel die zilveren halen, want importeren zit er voor mij echt niet in.
Ja zwart vind ik persoonlijk 10x mooier dan de zilveren en dat het zogenaamd slecht voor de ergonomie is volgens die ISO normen vind ik te belachelijk voor woorden. Het stomste is nog wel dat de zwarte 17" en 20" bv gewoon te krijgen zijn hier :(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 25-06 17:55
Giel schreef op zondag 06 maart 2005 @ 10:05:
hoi,

Ik wil komende week een nieuwe 19inch tft monitor kopen.
Na alles een beetje gelezen te hebben zit ik nog te twijfelen tussen de Samsung 913N 19 Inch en de BenQ FP937S+.

De Samsung is veel goedkoper maar heeft geen DVI. Ik wil graag spellen kunnen spelen (hl2 etc..) en films kunnen kijken zonder ghosting, jullie kennen die eisen wel. ;)
Maar het schijnt dat DVI een beter beeld geeft, maar zie je echt een verschil als je naar het scherm kijkt of je DVI of geen DVI hebt?
Ik neem aan dat het beeldkwaliteit zonder DVI uiteraard ook goed is, maarja, ik twijfel dus nog steeds of ik DVI moet nemen of niet want het prijsverschil tussen beide monitoren is vrij groot.
Zouden jullie misschien hier antwoord op willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Giel schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:23:
[...]

Zouden jullie misschien hier antwoord op willen geven?
Als je de GoT search gebruikt vind je genoeg meningen over dvi. De een vindt het een gigantische verbeterering en de andere steekt veel liever het extra geld ervoor in zijn zak. Het beste is dus om ze beide even in actie in een winkel te bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Giel, zou je wat minder opdringerig willen zijn? Dat je na een paar dagen een vraag nog een keer stelt ok, maar dezelfde dag al is wel erg snel hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik zat een tekst te typen (practicumzaal UU) op een Dell TFT en vond het beeld erg mooi. Het scrollen van tekst ging prima (veel beter dan de Philips 190S5FS 12ms die ik eerder had getest op D-SUB). Ik kijk achterop: DVI aangesloten.
Paar dagen later zelfde lokaal, andere plek zelfde PC. Vervaging bij scrollen (tekst kreeg beetje, maar duidelijk, motion blur)... huh? Ik kijk weer achterop: deze was met D-SUB aangesloten....

Dus ja; denk wel dat DVI voor deze schermen beter is, maar aan de andere kant kan je zeggen dat de D-SUB converter in een scherm met DVI van mindere kwaliteit zou zijn ('ze gaan toch wel DVI aansluiten'...). Kan zijn, maar m'n ervaring met de Philips spreekt dat (voor mij) weer tegen. Of je dit ook echt merkt in games weet ik niet. Maar gezien de digitale geaardheid van deze schermpjes...lijkt me dat D-SUB toch het onderspit moet delven

En anders kijk je even in de TS:
Mickman schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:11:
Aansluitingen en kabels
Kijk voor het kopen eerst naar het soort aansluiting van je monitor. Als de mogelijkheden hebt is het aanbevolen een TFT monitor met DVI aansluiting te nemen. In sommige gevallen levert aansluiten mbt. de D-sub kabel meer ghosting op, theoretisch lijdt het bovendien tot signaal verlies omdat het signaal eerst naar analoog wordt omgezet, en daarna nogmaals naar digitaal.

[ Voor 25% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-03-2005 22:01 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.