[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.238 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmmm heb dus gisteren de philips 190S5FS gekocht bij paradigit voor 379 euro.
En ik moest ff me ogen fijn knijpen om de tekst te lezen op tweakers ;)
Kwam er dus ook maar net achter dat ik cleartype moest aanzetten en dat scheeld dus inderdaad een heel stuk.

http://www.paradigit.nl/pdf/10008210v.pdf
http://www.paradigit.nl/pdf/10007709v.pdf

ik heb dus de bovenste en mij vriendin heeft de onderste gekocht.
Ik moet zeggen dat het wel ff wennen is vergeleken met een crt maar dat het dan wel lekeer kijkt.
Ze hebben dus geen dvi aansluiting maar gewoon de normale.
Ik heb nog niet uitgebreid getest hoe het met ghosting gaat in fps maar dat maakt me toch niet zoveel uit, want ik speel toch bijna alleen rpg ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
chucky666 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:24:
Mmmm heb dus gisteren de philips 190S5FS gekocht bij paradigit voor 379 euro.
[...]
Ik moet zeggen dat het wel ff wennen is vergeleken met een crt maar dat het dan wel lekeer kijkt.
Contrast en vooral brightness waren idd erg aangenaam. Kijkhoek en zwart ook stuk beter dan de Samsung 710N bv. Als die 1912s Acer minder is dan deze (kan de acer voor 50 minder krijgen nl.) mits ik m'n aankoop niet alsnog uitstel.
Ze hebben dus geen dvi aansluiting maar gewoon de normale.
Ik heb nog niet uitgebreid getest hoe het met ghosting gaat in fps maar dat maakt me toch niet zoveel uit, want ik speel toch bijna alleen rpg ;)
Lucky you :S. Ik zag duidelijk ghosting o.a. Unreal en CounterStrike Source: op een dust map (veel geel, zand he ;) soms zelfs vreemde rood verkleuringen, soort flitsen als je snel bewoog. Maar ook in bv StarCraft als je over de map scrollt (net als gewone tekst overigens) werd alles geblurred.
Ghosting is de rede geweest dat ik weer bij m'n CRTje ben gebleven. Die 12ms van Philips is overigens overdreven; 15ms klopt beter, misschien net an 14. Enige keer dattie het misschien haalt is met contrast en brightness op max. (zie Tomshardware, staat de 190X5, DE gaming versie van deze monitor)

TFTs zonder blur zijn er gewoon (nog) niet en de hele tijd kijken naar een CRT is ook niet even lekker (wel @85HZ, maar toch).

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-03-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:19:
Ach alles wat je vandaag koopt is morgen alweer oud.
Dat gaat bij beeldschermen JUIST niet op :) Met een fatsoenlijke CRT monitor deed je vaak makkelijk 4 jaar. Met een fatsoenlijk OLED paneel, dat binnen veel kortere tijd dan 10 jaar voor een redelijke prijs verkrijgbaar zal zijn, zul je zoals het er naar uitziet ook een behoorlijk aantal jaren kunnen doen.
ik wil misschien mijn TFT HS94P black verkopen, omdat ik gewoon te DIE-HARD gamer ben, die te veel eisen steld, eigenlijk is denk ik niemand zo gek als mij.
Zelfde hier, staat nu 21KG voor me, voor 50 euro :) Maarja, ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar die Hyundai 19" 8ms TFT, hoewel hij volgens mij weinig zal verschillen van de 913N.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 07-03-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136290

Joehoe...

om maar even deel te nemen aan dit topic.. Paar maanden geleden een BenQ FP937s+ gekocht. Echt een heerlijk schermpje. De responsetijd van 8ms is erg lekker _/-\o_ . Gamed dus erg goed. Voor de rest nergens last van.

Waar ik wel aan moest wennen was de pixel pitch even wennen na mijn 17 crt. Erg grof vergeleken met een crt vond ik, maar daar wen je wel aan.

Dus wat mij betreft zkr een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

Weet iemand waar je in Nederland de VP912s kan kopen? het lijkt wel of ie nergens op voorraad is en dat de levertijd onbekend is :'(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 22:49
Sinds vrijdag 25 Februari heb ik een BenQ FP937s+, die afgelopen maandag was mijn 17" CRT NEC MultiSync FE700 letterlijk en figuurlijk in rook opgegaan.

Na een paar weken van gebruik ben ik uiterst tevreden over dit scherm, de kwaliteit is super.

Het enige wat ik moest uitzoeken was de brightness en contrast instellingen, deze wijken heel veel af van de CRT variant maar al met al draait het nu gewoon perfect. Bij de verschillende spellen heb ik geen enkele vorm van ghosting op kunnen merken, misschien omdat het gewoonweg niet opvalt.
Voor de standaard toepassingen zoals Gamen,TV en DVD kijken is het echt perfect.

Ik zal vanavond proberen wat tijd te besteden aan een betere beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
OK. Nu ik alles heb gelezen, wil ik dus een scherm met IPS technologie. Waarom? Ik wil 16,7 miljoen echte kleuren, en geen geinterpoleerde en ik wil geen uitschieters met ghosting bij grijs-overgangen. Er moet met DVI op gekeken worden en in hoogte verstelbaar zijn (das niet de hoogste prioriteit overigens!).

Ik raak zo moe van het TFT-Bos... heeft iemand een site waar alle actuele monitoren worden bijgehouden in een soort van database met alle eigenschappen van de betreffende monitoren? Dat maakt het zoeken namelijk wat makkelijker.

http://tft.mine.nu/tft/index.cfm

sorry, had niet gezien dat er een linkje bij was bovenin 8)

[ Voor 12% gewijzigd door meelmark op 07-03-2005 15:32 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb nu alle 3 de delen doorzocht want ik meende me iets te herinneren over een opvolger van de samsung 913N, maar ik kan het dus niet meer vinden..
Weet er iemand misschien iets over de opvolger? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 14:03

Malloot

bekijk eens wat anders

Hebben die Philips TFT's nou 16,0 miljoen kleuren of zijn ze te lui om 16,2 te schrijven ? De rest heeft namelijk allemaal minstens 16,2.

Hm. beetje rare eerste post ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Malloot schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:26:
Hebben die Philips TFT's nou 16,0 miljoen kleuren of zijn ze te lui om 16,2 te schrijven ? De rest heeft namelijk allemaal minstens 16,2.

Hm. beetje rare eerste post ;-)
Dat zit zo dicht bij elkaar, zal wel een afronding zijn van Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 08:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik volg dit topic al een paar weken, maar heb nog niemand gehoord over het ophangen van een scherm?!!
Ik wil mijn monitor straxx aan de muur of aan de tvsteun hangen die aan de muur hangt. Weet iemand of je alle voetjes gemakkelijk van het scherm kunt losmaken? Gewoon 4 schroefjes, of zit de voet echt in het scherm?

Vooral bij de Iiyama E481S ben ik er benieuwd naar.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Hakker schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:55:
best wel eigenlijk... kijk als ik ze echt niet kan vinden (kijk slechts een beetje rond op het moment) dan zal ik wel die zilveren halen, want importeren zit er voor mij echt niet in.
Ja zwart vind ik persoonlijk 10x mooier dan de zilveren en dat het zogenaamd slecht voor de ergonomie is volgens die ISO normen vind ik te belachelijk voor woorden. Het stomste is nog wel dat de zwarte 17" en 20" bv gewoon te krijgen zijn hier :(
Mja http://www.micro-mail.nl/ levert ze, enkel zonder de mogelijkheid tot een pixel garantie, wat mij tegen de borst stuit. Het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat zoiets bestaat, ik bedoel als je een nieuwe auto koopt wil je ook niet een paar kleine steenslag puntjes in je voorruit hebben. Achterlijk gewoon, maar goed zo zei het nu eenmaal. Daarom ben ik wel bereid om een zooi knaken neer te leggen voor de zekerheid dat ik null dode pixels, sub-pixels heb. Maar ondertussen is er een nieuwe speler in het strijdveld gekomen, kwa design & ergonomie bijna het zelfde als de ViewSonic. De NEC 1970GX is in de ring getreden. Er loopt een draadje op Got : NEC 1970GX 8ms TFT . Deze houd ik even in de gaten, en bel mogguh salland ff op om te vragen of ze hem leveren kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Ik wil mijn monitor straxx aan de muur of aan de tvsteun hangen die aan de muur hangt.
Ik zou de monitor gewoon niet ophangen omdat dat niet ergonomisch is. Blijkt daarlijk dat-ie te laag of te hoog (of te ver weg!) hangt. Heb ik zelf ervaren met een CRT op een draaibare voet aan de muur (jij blijkbaar niet ;-).. Het beste kun je iets onder je monitor zetten alsie te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

bosaap22 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:14:
Ik volg dit topic al een paar weken, maar heb nog niemand gehoord over het ophangen van een scherm?!!
Ik wil mijn monitor straxx aan de muur of aan de tvsteun hangen die aan de muur hangt. Weet iemand of je alle voetjes gemakkelijk van het scherm kunt losmaken? Gewoon 4 schroefjes, of zit de voet echt in het scherm?

Vooral bij de Iiyama E481S ben ik er benieuwd naar.... :9~
De voet van de Iiyama E481s kun je er gewoon afhalen. Even die kapjes verwijderen... Zou wel even hulp vragen, want het scherm is stiekem best zwaar ;)

Check ook even TFT aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Misschien leuk om op te nemen in de openingspost, de NEC LCD1970GX-BK. Kosten beginen vanaf €572,- waarmee deze zich in de zelfde klasse nestelt als de ViewSonic VP912S/B als het om de prijs gaat. In de pricewatch staat hij nog niet volgens mij, maar sallandautomatisering kan hem leveren. En nee ik werk niet voor salland O-) . Komende tijd ga ik me eens even wat reviews door spitten, hij lijkt mij een geduchte concurent voor de ViewSonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:33

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Er loopt nu trouwens op inkoopacties.net een animo check voor de BenQ FP937s+.

Al denk ik niet dat er veel € van zo'n scherm af kan, kan het misschien toch een beste optie zijn om hem via zoiets te kopen.

http://www.inkoopacties.net/ia/h22g9f7r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:10
Wat is het verschil tussen een pixel pitch van 0,264 en 0,294 ? Is dat iets waar je op moet letten als je in orrienterende fase bent voor een scherm? Ik wil overigens niet blind varen op de specs maar ook zelf de schermen naast elkaar zien. Ik weet dat alternate (in Ridderkerk) deze mogenlijkheid biedt.. maar zijn er nog meer TFT-heavens in de buurt van Rotterdam waar je grote getallen TFT schermen naast elkaar kan zien? (Want dan zie je pas echt de verschillen in kleur warmte , helderheid etc) ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Volgens een persbericht van ViewSonic wordt de VP191b vernieuwd. Het ding wordt 8ms(gray-to-gray)
pdfje:
http://www.viewsonic.com/pdf/VP191b_DS_lo_1204.pdf

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Laatst online: 02-07 20:02

bartaa

Battlefield

Darth_Punk schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:33:
Volgens een persbericht van ViewSonic wordt de VP191b vernieuwd. Het ding wordt 8ms(gray-to-gray)
pdfje:
http://www.viewsonic.com/pdf/VP191b_DS_lo_1204.pdf
is dat niet de vp912 dan ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

volgens deze press release niet: http://www.viewsonic.com/thinedge/ en dan links onderaan staat coming soon. Maar ja.... heb op 23-02-2005 de VP912s besteld bij salland, helaas heeft salland mij laten weten dat de leverancier deze monitor rond 23 maart pas levert bij salland :'(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik heb die Iiyama 481s toch nog eens overwogen vanwege het IPS paneel (8-bit, True Color bijna altijd 25ms).
klopt het dat vanwege de stand van de kristallen een IPS paneel standaard zwart is waar een TN paneel standaard wit is?
IPS - ON = wit - OFF = zwart
TN - ON = zwart - OFF = wit
Een zwart IPS panel ligt op z'n lauweren waar een TN panel extra z'n best moet doen, wat de zwartweergave weer wat minder maakt?

Kapotte pixels op TN betekend vaak een mooi rood/groen/blauw/wit puntje (hoewel ik heeel vaak groen hoor dat kapot is....waar zou dat toch aan liggen?) Dus ik neem aan dat je op een IPS paneel bijna nooit irritante pixels hebt, behalve niet erg opvallende zwarte?

[ Voor 11% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-03-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
[quote]-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:15:
(hoewel ik heeel vaak groen hoor dat kapot is....waar zou dat toch aan liggen?) quote]

zal wel te maken hebben met iets met het kleurenspectrum ofzo.. kan me ooit iets van vroeger bij Natuurkunde herinneren dat iedere kleur weer een eigen freq. of zo heeft? of een bepaalde snelheid weet ik 't.

Misschien onzin maar OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 18:30

13art

Moderator Mobile
om3ega schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:26:
Wat is het verschil tussen een pixel pitch van 0,264 en 0,294 ? Is dat iets waar je op moet letten als je in orrienterende fase bent voor een scherm? Ik wil overigens niet blind varen op de specs maar ook zelf de schermen naast elkaar zien. Ik weet dat alternate (in Ridderkerk) deze mogenlijkheid biedt.. maar zijn er nog meer TFT-heavens in de buurt van Rotterdam waar je grote getallen TFT schermen naast elkaar kan zien? (Want dan zie je pas echt de verschillen in kleur warmte , helderheid etc) ... :)
Die getallen hebben te maken met de dichtheid dat de pixels op elkaar staan. Kortom hoe groter het getal des te verder de pixels van elkaar af staan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139054

Ik zou graag een nieuw en zeer goed Tft scherm willen kopen voor games enzo.., mijn budget is +- 800 euro.Zouden jullie mij enkele goede modellen kunnen geven die 12ms of minder hebben, een contrast van een 500:1 en lichtsterkte van een 400:1. Dat zijn de specs die ik er zeker bij een scherm wil kopen.
P.S.: Wou eerst den Sony SDM HS 94P/B maar die kunnen ze niet meer leveren in Belgie.
Is er soms ook een verschil tussen den zwarte en of de silveren want den zilveren kunnen ze nog wel leveren?

Ik zou graag jullie advies willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
een contrast van een 500:1 en lichtsterkte van een 400:1. Dat zijn de specs die ik er zeker bij een scherm wil kopen.
Het is uit het topic gebleken dat zulke specificaties bijna nooit nodig zijn om de gewenste lichtopbrengst en het gewenste contrast weer te geven. De waardes van mijn Viewsonic VP912 lagen rond jouw gewenste koers en de brightness en contrast stonden op m'n VP912 ingesteld tussen de 50- en 60%. In principe geven alle fatsoenlijke moderne TFT's plenty brightness&contrast.

Voor 800 euro kun je zo'n beetje elke 19" TFT kopen die je wilt. Vrijwel iedereen heeft goede ervaringen met de Viewsonic VP912s, de Benq FP937s+, de Samsung 913N, de IIyama 481 en de Sony HS94P. Een kat in de zak zul je niet snel kopen, het zou wel tof zijn als je ook eens naar de Hyundai L90D+ zou kijken, dat is net als de Benq FP937s+ en 18bit (niet 24bit, zoals bij de specs op onderstaande site staat) 8ms TFT (met TN panel) en DVI ingang die zeer goed uit de THG test komt. Ligt ook ruim binnen je budget: http://www.cmd-allround.n...dex.html?lmd=38418.830637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71006

Anoniem: 139054 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:32:
Ik zou graag een nieuw en zeer goed Tft scherm willen kopen voor games enzo.., mijn budget is +- 800 euro......
Volgens mij kan je als je zoveel geld hebt te besteden beter kijken naar bijv de Dell UltraSharp 2001FP. Een zeer mooi en snel scherm wat ook nog eens 1600x1200 aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu ook juist den SONY HS95PB gezien, model is misschien minder mooi dan de vorige editie(94p) maar zijn de specs hier niet beter van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39
specs zijn ong hetzelfde maar alleen het contrast is iets hoger (550). model ziet er absoluut niet uit in tegenstelling tot de 94p _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus de specs zijn beter maar het design achteruitgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@U2Forever
Anders kijkt je even in de TS...staat linkje naar een overzicht

Ik ben er eigenlijk wel uit dat ik ik liever een IPS panel wil dan een TN. Gezien IPS eigenlijk alleen maar voordelen heeft over TN op de zeer lage respons na bij hoe dichter je bij wit-zwart overgangen komt. Maar die 25ms van IPS komt eerder overeen met de max respons dan de minimale responds? Soms zie ik dit wel...soms fluctueerst het er een beetje om.
Alleen viel me 1 ding tegen en dat is dat IPS panelen kennelijk moeite hebben met zwart weergeven en dat dit eerder grijs is? Hoe kijken de eigenaren van bv. de Iiyama 481 hier tegenaan? Het artikel had het over 200:1 panelen waar ze tegenwoordig meer 400:1 zetten, dus ik neem aan dat het ondertussen al aardig verbeterd is.

[ Voor 6% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-03-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Ik heb een monitor-test sitetje online geflanst, voor zowel CRT als LCD/TFT monitors.
Een gedeelte had ik al maar ik heb er nu LCD dingen bij gedaan.

Test 3 zou de response time moeten testen. Heb het getest op Dell LCD scherm van m'n ma pa&ma. De artifacten zijn niet erg duidelijk zichtbaar vind ik. Misschien moet ik het fullscreen doen, waarbij de gebruiker een achtergrondkleur kan kiezen?

http://www.mdbsite.com/monitortest/

Ben ik nog iets belangrijks (op kleurkwaliteit na) vergeten ?

[ Voor 9% gewijzigd door Malloot op 09-03-2005 00:04 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 09:21

Vrijdag

De Zwarte

-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:31:
Alleen viel me 1 ding tegen en dat is dat IPS panelen kennelijk moeite hebben met zwart weergeven en dat dit eerder grijs is? Hoe kijken de eigenaren van bv. de Iiyama 481 hier tegenaan? Het artikel had het over 200:1 panelen waar ze tegenwoordig meer 400:1 zetten, dus ik neem aan dat het ondertussen al aardig verbeterd is.
Voor zover ik weet is die 25ms de gemiddelde responsetijd, iets wat niet het geval is bij TN schermen.

De zwartweergave van mijn 481 is prima. Bovenin en links heb ik een lichte vorm van lichtlekkage maar voor de rest ziet het er allemaal prima zwart uit.

Natuurlijk, voor echt zwart moet je bij crt's zijn, maar dat is al zovaak herhaald dat het eigenlijk een compleet overbodige mededeling is.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
TroonStaal schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:38:
Natuurlijk, voor echt zwart moet je bij crt's zijn, maar dat is al zovaak herhaald dat het eigenlijk een compleet overbodige mededeling is.
Ja uiteraard :) zo diep als mn CRTje wordt het nooit, maar ik wil niet dat het zodanig grijzig/blauw is dat je bv dit soort taferelen krijgt:
Lampen zichtbaar in TFT iiyama 435s
Die 'zwarte' balken om je film worden dan erg vervelend, zeker als het ook wat donkere films zijn ('s nachts, of space (kijk aardig wat sci-fi (Star Trek / Star Wars ed), dus kom het regelmatig tegen ;))
Malloot schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:26:
Hebben die Philips TFT's nou 16,0 miljoen kleuren of zijn ze te lui om 16,2 te schrijven ? De rest heeft namelijk allemaal minstens 16,2.)
+
pleasure schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:27:
Dat zit zo dicht bij elkaar, zal wel een afronding zijn van Philips!
Ze zetten zelfs 16M bij hun IPS panelen :? vaag bezig.

[ Voor 48% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 09-03-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
NIEUWSFLASH: ViewSonic en BenQ claimen 4ms responsetijd nieuwe TFT's

nieuws: ViewSonic en BenQ claimen 4ms responsetijd nieuwe lcd's

Ik wist niet dat Viewsonic zich ook al bezig ging houden met zulke marketing, maargoed, eigenlijk is er bij elke TN panel wel sprake van misleidende marketing. Misschien dat de gemiddelde reactietijd van deze 4ms panelen nog 1 of 2 milliseconde omlaag gaat, maar ik verwacht geen bijzondere vorderingen, omdat ik denk dat de TFT's kwa prestaties al ver uit-ontwikkeld zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 09-03-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

Yokozuna schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:46:
NIEUWSFLASH: ViewSonic en BenQ claimen 4ms responsetijd nieuwe TFT's

nieuws: ViewSonic en BenQ claimen 4ms responsetijd nieuwe lcd's

Ik wist niet dat Viewsonic zich ook al bezig ging houden met zulke marketing, maargoed, eigenlijk is er bij elke TN panel wel sprake van misleidende marketing. Misschien dat de gemiddelde reactietijd van deze 4ms panelen nog 1 of 2 milliseconde omlaag gaat, maar ik verwacht geen bijzondere vorderingen, omdat ik denk dat de TFT's kwa prestaties al ver uit-ontwikkeld zijn.
blablabla, verkoop blabla... elke keer weer een paneel uitbrengen die weer 2-4 ms sneller is. Allemaal van te voren tacties bedacht. Zo veel mogelijk kleine stapjes met snellere panelen, bijna niet merkbaar, maar veel mensen zullen er weer in trappen en een andere halen.

als ze zouden willen hadden ze ook wel van 25 ms ineens een 6 ms kunnen produceren, maar ja, wij als comsumenten vinden het zo ook prima, lekker uitgemelkt te worden, want dat is het.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 85560 op 09-03-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 09:21

Vrijdag

De Zwarte

-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:41:
[...]

Ja uiteraard :) zo diep als mn CRTje wordt het nooit, maar ik wil niet dat het zodanig grijzig/blauw is dat je bv dit soort taferelen krijgt:
Lampen zichtbaar in TFT iiyama 435s
Die 'zwarte' balken om je film worden dan erg vervelend, zeker als het ook wat donkere films zijn ('s nachts, of space (kijk aardig wat sci-fi (Star Trek / Star Wars ed), dus kom het regelmatig tegen ;))
Iets meer licht boven je scherm (bureaulamp, plafondspots) helpt al een heleboel :) Ik kijk zelf eigenlijk nooit helemaal in het donker naar mijn scherm. En tijdens spellen is het toch beeldvullend, bovendien heb ik voor films een tv, PS2 en tv-out :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131946

Hallo,
Ik heb inmiddels de Benq 937s+ 8ms,
nu is het zo als ik films bekijk, zie ik veel blokken....
ik heb daarvoor een crt gehad en daarmee de film bekeken en had daar niet echt problemen mee, mn maat heeft de 12ms versie van Benq, maar hij kan gewoon lekker films bekijken terwijl ik met die blokken zit, ik heb ook al andere films geprobeerd, maar dat heeft geen ene verandering in..

Verder is die helemaal toppie,
ik ben een gamer, vooral CS:S, en de aankomende game BIA ga ik kopen,
met CS:S heb ik nergens last van, loopt beter dan met mn crt,

Dus als iemand me kan helpen dan hoor ik het graag,
Groeten EiBart. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131946 op 09-03-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Zijn je codecs niet gaar? lijkt mij dat het eerder een software probleem is dan een probleem met de monitord als games enzo wel goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Nou daar was ik weer, terug van weggeweest!
Eindelijk klaar met de verhuizing en rest van de meuk.

Leuk om te zien dat er nog zo'n getwijfelt wordt over TFT monitoren :D
Waar ik wel ff van opkeek is dit bericht, het gaat over de 2H laag van de VP912 van Viewsonic.
"False specs on viewsonic website. I ordered it because I DO like the 2H glare surface (color more saturated!). The one I recieved has anti-glare coating. Called viewsonic and they said they stopped making 2H glare coating since Nov. 2004."

Dit las ik op de site can C-NET TFT reviews, zeer betrouwbare site al zeg ik het zelf.
(Bron: http://reviews.cnet.com/4...0&cval=975330&ctype=msgid)

Nu heb ik al eerder gelezen dat Viewsonic zijn 2H Anti GLARE! laag heeft vervangen voor een "normale" anti reflectie laag.
(Bron: http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,118694,00.asp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:20:
Zijn je codecs niet gaar? lijkt mij dat het eerder een software probleem is dan een probleem met de monitord als games enzo wel goed lopen.
Hmm,
enig idee waar ik "goeie" codec's site kan vinden ?
via google krijg ik dr nogal wat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ff divx en bsplayer downloaden samen met een goed codec pack (bv nimco of het kickassanime codec pack (die laatste is te vinden door er een bepaald gratis domein achter te zetten, je mag hier niet de url plaatsen ivm de content op de site)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Weet iemand of de zogenaamde "FLATRON" technologie van de LG L1930B iets is of gewoon onzin?
Maakt het de kleuren beter? Ik kan er niks over vinden, zelfs niet op de vage site van LG zelf. alleen specs.

link

link 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 131946 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:38:
Hallo,
Ik heb inmiddels de Benq 937s+ 8ms,
nu is het zo als ik films bekijk, zie ik veel blokken....
Check de gamma / brightness van je monitor / mediaplayer. Ik had op een TFT hier ineens veel meer artifacts in DivX/XviDs waar ik daarmee geen last had op mn CRT. Het antwoord was de brightness/gamma terug op default zetten die ik in de player aangepast had voor m'n donker wordende CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Malloot schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:32:
Weet iemand of de zogenaamde "FLATRON" technologie van de LG L1930B iets is of gewoon onzin?
Maakt het de kleuren beter? Ik kan er niks over vinden, zelfs niet op de vage site van LG zelf. alleen specs.

link

link 2
Betekent gewoon PLAT, kretologie dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:36:
[...]

Check de gamma / brightness van je monitor / mediaplayer. Ik had op een TFT hier ineens veel meer artifacts in DivX/XviDs waar ik daarmee geen last had op mn CRT. Het antwoord was de brightness/gamma terug op default zetten die ik in de player aangepast had voor m'n donker wordende CRT.
Ik heb alles op standaard staan, op mn player en de instellingen van mn beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Na veel gedoe denk ik er dan toch uit te zijn:
Toch maar geen TN panel, maar IPS. Die motion blur blijft toch nog wel zichtbaar voorlopig in TFTs, net zo goed een goed IPS panel nemen dan een TN (betere kleuren / kijkhoek). Als er dooie pixels in komen, meer kans dat je het niet ziet ;). En aangezien ik de 190B5 voor +/- dezelfde prijs kan krijgen dan die 190S5 van Philips met z'n "12" ms (hoewel hij het niet slecht deed) en meteen gebruik kan maken van DVI, waarom niet :).

Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/1/190b5cs_00/190b5cs_00_tlf_.jpg
nee, tis niet allemaal speaker, zitten 2 kleine rondjes helemaal links en rechts. Tis niet geweldig, maarja...is iig nog in hoogte verstelbaar ook :)

Daarnaast heeft deze een contrast van 500:1 en 250 brightness, waar de Iiyama 481 (en LG1910) 'maar' 400:1 heeft.
Ga um morgen nog even nader bekijken. Inkijkhoek zag er idd stuk beter uit, maar als je nog verder ging (met het beeld op zwart) zag je duidelijk de violette gloed die herkenbaar is van IPS panelen.

[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-03-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nu heb ik al eerder gelezen dat Viewsonic zijn 2H Anti GLARE! laag heeft vervangen voor een "normale" anti reflectie laag.
De Europese versie had voor zover ik weet zelfs altijd al een anti-glare coating, net als de Viewsonic VP912s die ik een paar maanden terug kocht. Dat vind ik opzich wel jammer, met een goede plaatsing van je TFT heb je nauwelijks last van licht reflectie, ook niet met een glasplaat. Liever nog mooiere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 21:11
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:01:
Ik zou ff divx en bsplayer downloaden samen met een goed codec pack (bv nimco of het kickassanime codec pack (die laatste is te vinden door er een bepaald gratis domein achter te zetten, je mag hier niet de url plaatsen ivm de content op de site)).
Neh geen vage codecs installeren..

Wat je moet doen:

Alle codecs van je pc verwijderen. (Als je er 1 geinstalleerd hebt)
ffdshow downloaden
mpc (media player classic, als je een codec mist geeft hij met een link aan waar je die kan downloaden.) downloaden

Et voila.

Als je geluid soms wat moeilijk doet zou je AC3Filter kunnen installeren.

Alles is te vinden met google dus dat moet geen probleem zijn.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
floffert schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:35:
specs zijn ong hetzelfde maar alleen het contrast is iets hoger (550). model ziet er absoluut niet uit in tegenstelling tot de 94p _/-\o_
Smaak is subjectief, daar hebben we hier niets aan, laat hem er lekker zelf over oordelen.

U2Forever, je kunt met zoveel geld misschien inderdaad beter voor een 20" TFT gaan kijken: Volgens mij kan je als je zoveel geld hebt te besteden beter kijken naar bijv de Dell UltraSharp 2001FP. Een zeer mooi en snel scherm wat ook nog eens 1600x1200 aan kan.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 10-03-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voil schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:52:
[...]

Neh geen vage codecs installeren..

Wat je moet doen:

Alle codecs van je pc verwijderen. (Als je er 1 geinstalleerd hebt)
ffdshow downloaden
mpc (media player classic, als je een codec mist geeft hij met een link aan waar je die kan downloaden.) downloaden

Et voila.

Als je geluid soms wat moeilijk doet zou je AC3Filter kunnen installeren.

Alles is te vinden met google dus dat moet geen probleem zijn.

Suc6.
KAA codec pack heeft alles in 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
voil schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 11:52:
Zoom Player checkt je systeem voor codecs en geeft mooi de links erbij :). Ook op hun website te vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dus alles al geprobeerd en ik heb het nog niet voor mekaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Wie heeft hier een 193P, en wat zijn jullie bevindingen hiervan om mee te gamen op 1024x768? en films kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
hey, waarom hoor ik zo weinig over de

http://www.samsung.com/nl...onitors/flexline/920t.asp

Samsung 920T? Wordt ook helemaal niet in de pricewatch verkocht. Is het zo'n oud model dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:28

Rio

Ik heb al een boek

Anoniem: 131946 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:29:
Raar, ik heb dat ding ook en nergens last van. Ligt het niet aan de film die je kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 09-07 21:11
meelmark schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:10:
hey, waarom hoor ik zo weinig over de

http://www.samsung.com/nl...onitors/flexline/920t.asp

Samsung 920T? Wordt ook helemaal niet in de pricewatch verkocht. Is het zo'n oud model dan?
25ms... Nie echt optimaal voor gamen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Anoniem: 131946 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:29:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar je hebt niet toevallig per ongeluk de kleurinstellingen op 16-bits staan?....
voil schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:22:
[...]

Maar wél een contrast ratio van max. 1000:1. Heb je in iedergeval geen last van slecht zwart ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
[...]
Beter dan je denkt. Als dat een 25ms IPS paneel is...verkijk je niet op die responstijden

[ Voor 1% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-03-2005 09:21 . Reden: 15 moest 25 zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
[...]

onzin. Heeft mn Iiyama 481s-b ook maar doet t goed hoor met games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:05
__REMCO__ schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:59:
[...]

onzin. Heeft mn Iiyama 481s-b ook maar doet t goed hoor met games
inderdaad, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:45:
[...]

Beter dan je denkt. Als dat een 15ms IPS paneel is...verkijk je niet op die responstijden
Volgens de specs gaat het hier om een PVA paneel. Zal toch wel niet zo lekker gamen.

Zijn er trouwens 17" schermen met een IPS paneel.?

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 10-03-2005 21:08 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malloot schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:15:
[...]

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar je hebt niet toevallig per ongeluk de kleurinstellingen op 16-bits staan?....

[...]

Maar wél een contrast ratio van max. 1000:1. Heb je in iedergeval geen last van slecht zwart ;-)
Ik heb em op 32-bits staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Ah, dat dacht ik wel ;)
Tja.. Dan denk ik toch dat het donkere erg helder is op je scherm. Of je videokaart heeft kuren :*) Kun je het donkerste vierkantje in deze test (#2) erg helder waarnemen?.. Zo ja, dan zie je het donker te helder. Zo nee, dan weet ik het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit nog te twijfelen tussen de:
Samsung 193P
Samsung 930MP

WIE O WIE heeft ervaring met 1 of beide schermen? het voordeel van de 930MP is dat er een ingebouwde TV tuner inzit.. en eigenlijk was ik daar wel naar op zoek. Nadeel is dat dit scherm een 25ms scherm is tov de 193P 20ms (maar natuurlijk zeggen die waardes niets en gaat het maar om 1 specifieke kleurovergang). Overigens zijn de rest van de specs 100% hetzelfde.

Advies graag

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 11-03-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PromoX schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:07:
Volgens de specs gaat het hier om een PVA paneel. Zal toch wel niet zo lekker gamen.
Zijn er trouwens 17" schermen met een IPS paneel.?
Dacht het niet, IPS is redelijk duur en zijn enkel in de higher end (en dus meer inches) te vinden
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:27:
...Philips 190B5...500:1, 250, 25ms IPS
Ga um morgen nog even nader bekijken. Inkijkhoek zag er idd stuk beter uit, maar als je nog verder ging (met het beeld op zwart) zag je duidelijk de violette gloed die herkenbaar is van IPS panelen.
En dat was dus erg goed zichtbaar :(. Ik was ook bng voor het diepzwart zijn, maar dat viel reuze mee, maar aangezien ik er redelijk vaak met min. 2 mensen achter een film ga kijken en die violette gloed als vrij snel zichtbaar was (zo gek hoefde je er niet voor te zitten), was dat toch wel minder. IPS zal best een betere inkijkhoek hebben, maar dit was toch een redelijke afknapper.

[ Voor 20% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 11-03-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malloot schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:16:
[...]

Ah, dat dacht ik wel ;)
Tja.. Dan denk ik toch dat het donkere erg helder is op je scherm. Of je videokaart heeft kuren :*) Kun je het donkerste vierkantje in deze test (#2) erg helder waarnemen?.. Zo ja, dan zie je het donker te helder. Zo nee, dan weet ik het ook niet...
Het vierkantje is aardig donker, en niet helder...
Ik heb geen idee waar aan dit kan liggen van me video's,
Mn oom heeft ( / had :? ) ook hetzelfde probleem,
hij weet ook niet hoe dat moet doen, welk monitor hij heeft weet ik niet..

Ik heb echt geen totaal idee,
Ik heb beide kabels eraan zitten, en hij staat op de "DVI" ingang,
Heb de instellingen van het beeld op "SINGLE" staan, niet op "CLOON" or whatever,
De color instellingen heb ik op standaard staan,
En de monitor instellingen heb ik ook nog eens gereset, maar daar had ik voor die tijd ook nog niet aangekomen en nog geen verandering :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131946 op 11-03-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Zegguh... Kent iemand dit??

http://www.go-l.com/monitors/gemini/features/index.htm

Ik wil overstappen van 17" naar (dual) 19" (of groter) maar dan moeten ze wel snel genoeg zijn.
Daarbij kan ik ook geen prijzen vinden ;(

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
gezien het design en de rand... heeeel veeeel eurootjes vermoed ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
arg. Ik zie door de bomen ook het bos niet meer.
ik wil een tft scherm waar ik:
* goed mee kan internetten
* goed mee kan gamen
* 19" (duh) :P
* zwart

maar je kunt zoveel krijgen dat ik het echt niet meer weet. Ik hang tot nu toe naar zo'n iyama e481 maar dan lees je weer van iemand die d'r niet blij mee is, en dan weer iemand die d'r wel weer blij mee is..

Wat is nu een goede keus zo rond de 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
wanneer komen de eerste 19" of 21" schermen van de 7e generatie?? kan ze nog niet vinden iig. alleen de 24" dell.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
n00bs schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:34:
Wie heeft hier een 193P, en wat zijn jullie bevindingen hiervan om mee te gamen op 1024x768? en films kijken...
Heb de 193p pas aangeschaft, heb em nu een weekje. Gamen en films kijken vind ik niet te doen op 1024x768. Hij moet echt op de standaard (tevens de max) -resolutie staan van 1280x1024, wat ik overigens veel fijner vind dan 1024x768.

Het is btw wel een top monitor :) heb zeer weinig ghosting kunnen ontdekken, hij is superscherp en het contrast is ontzettend goed. Zelf ben ik designer en doe een hoop met grafische programma's, voor mij was kleur ook een van de belangerijkste elementen, gelukkig zit het op dat gebied ook helemaal goed (op DVI beter dan op VGA overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Ben ook van plan om een 19" TFT monitor aan te schaffen. Ik zit nog te twijvelen maar heb zeer goede reviews gelezen (zowel voor gamen als films) van de Benq FP937s+ . Heb iig een 'aardig' budget voor m'n toekomstige TFF scherm.+- € 500 euro

Hoofdzakelijk doelen:

• Veel gamen (FPS games)
• Internet
• DVD films bekijken

Meest positieve vind ik van de FP937s+ dat het een 8ms response tijd heeft alhoewel sommigen ook beweren dat andere kwaliteitsmerken met 12ms latency het verschil tussen 12ms en 8 ms haast niet waarneembaar is.

Minste is dat dat het een 6bit scherm betreft en niet een 8bit scherm.

Toch zal de Benq FP937s+ een zeer goede aankoop zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 11-03-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Blaxje schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:38:
[...]

Heb de 193p pas aangeschaft, heb em nu een weekje. Gamen en films kijken vind ik niet te doen op 1024x768. Hij moet echt op de standaard (tevens de max) -resolutie staan van 1280x1024, wat ik overigens veel fijner vind dan 1024x768.

Het is btw wel een top monitor :) heb zeer weinig ghosting kunnen ontdekken, hij is superscherp en het contrast is ontzettend goed. Zelf ben ik designer en doe een hoop met grafische programma's, voor mij was kleur ook een van de belangerijkste elementen, gelukkig zit het op dat gebied ook helemaal goed (op DVI beter dan op VGA overigens).
Wel lastig om goed te gamen op 1280x1024 met mijn systeem (zie specs), maar een DVD film is never die resolutie dus hoe bedoel je dat? Ik kijk DVD films altijd met PowerDVD en dan full screen. Ik vind het echt belangrijk dat die films er dan ook goed uitzien, zonder rare kartels en grijstinten moeten ook duidelijk zichtbaar zijn voor donkere films zoals bij the matrix etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:58:
[...]

Wel lastig om goed te gamen op 1280x1024 met mijn systeem (zie specs), maar een DVD film is never die resolutie dus hoe bedoel je dat? Ik kijk DVD films altijd met PowerDVD en dan full screen. Ik vind het echt belangrijk dat die films er dan ook goed uitzien, zonder rare kartels en grijstinten moeten ook duidelijk zichtbaar zijn voor donkere films zoals bij the matrix etc.
1024x768 ziet er op een 19" niet uit als op een 17". Net zoiets als 800x600 op je 17" monitor instellen, geeft een beetje hetzelfde idee. Ik kan nu ook gewoon dvd's full screen afspelen hoor. :)

En over je specs, ik weet niet welke games je speelt, maar dat is toch wel te doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je dat scherm al getest met Nemo? The Matrix e.d.? ben namelijk wel benieuwd hoe donkere films en hele kleurige films eruit zien.

Ik speel voornamelijk 3D shooters, mijn fav. is een oudje ;) Tactical Ops. Maar ik speel bv ook Doom3, Far Cry, UT2004 etc dus gewoon nieuwere 3D shooters... die draaien allemaal goed op 1024x768, maar op 1280 is het gewoon echt niet te doen. Ik config alles op beeldkwaliteit soms niet op max. Maar op 1280x1024 zou misschien kunnen maar dan moeten alle details op low ;) Lekker gamen bedoel ik wel minimaal 30fps, dus geen frame drops beneden de 30fps. En een avg van 60fps.

Overigens hoop ik dat iemand ook de 930MP heeft gezien of getest http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/930mp.asp
Omdat dit scherm dus een tvtuner heeft, ik weet dat dit een lelijk model is, maar uiterlijk boeit mij niet heel veel ;)

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 11-03-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Sony SDM-HS95P/B

Formaat:: 19 inch
Inkijkhoek: 170/170
Contrast verhouding: 1000:1
Helderheid: 450 cd/m2
Response tijd: 12 ms
Max Resolutie: 1280 x 1024 bij 75 Hz
DVI: Ja
Afmeting (BxHxD): NB
Speakers: Nee
Signaalingang Video: D-sub/ DVI-D

Komt bij salland waarschijnlijk voor 575 eurie incl. verzenden(rembours)
Denk trouwens niet dat de prijs klopt.

http://www.sallandautomat...nfo.php?pid=9381&catId=74

Klopt iets niet ... bij de een heeft ie een contrast ratio van 1000:1 en bij de ander 550:1 ... :?
http://www.sonystyle.com/...DMHS95P%2fB&TabName=specs

Wie helpt mij ...

[ Voor 35% gewijzigd door Freelancer op 11-03-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:35:
Heb je dat scherm al getest met Nemo? The Matrix e.d.? ben namelijk wel benieuwd hoe donkere films en hele kleurige films eruit zien.

Ik speel voornamelijk 3D shooters, mijn fav. is een oudje ;) Tactical Ops. Maar ik speel bv ook Doom3, Far Cry, UT2004 etc dus gewoon nieuwere 3D shooters... die draaien allemaal goed op 1024x768, maar op 1280 is het gewoon echt niet te doen. Ik config alles op beeldkwaliteit soms niet op max. Maar op 1280x1024 zou misschien kunnen maar dan moeten alle details op low ;) Lekker gamen bedoel ik wel minimaal 30fps, dus geen frame drops beneden de 30fps. En een avg van 60fps.

Overigens hoop ik dat iemand ook de 930MP heeft gezien of getest http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/930mp.asp
Omdat dit scherm dus een tvtuner heeft, ik weet dat dit een lelijk model is, maar uiterlijk boeit mij niet heel veel ;)
Als je echt een hard-core FPS-speler bent is een gewoon TFT niet aan te raden. Het verschil is zeer duidelijk te zien. Bij snelle bewegingen mis je detail (let op; iets anders dus dan het nagloeien cq ghosting). En dan maakt het niet uit of je een 4, 6, 8 of 25 ms hebt.

Ik moet wel zeggen dat het went. Ik speel veel Soldier of Fortune II en ben inmiddels weer gewend aan de TFT (Iiyama E481s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap dat het nooit ultiem zal zijn, daarvoor is het wachten op OLED. Maar nu zit ik vaak lang achter mijn CRT en ik krijg gewoon last van mijn ogen. Tekst is gewoon niet ultiem scherp en dat merk je na een tijdje achter de PC. Daarnaast is mijn 19" bak veel te groot voor mijn bureau en ik kom ruimte tekort om mijn keyboard fatsoenlijk neer te zetten :(
Ook kijk ik vaak DVD films, maar via mijn PC, omdat mijn 19" scherm groter is dan mijn 34cm tvje ;) dus is het vaak tillen en draaien van het scherm om lekker vanuit bed te kunnen kijken. Met een TFT ben ik van dat gekut af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02
Freelancer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:38:
Sony SDM-HS95P/B

Formaat:: 19 inch
Inkijkhoek: 170/170
Contrast verhouding: 1000:1
Helderheid: 450 cd/m2
Response tijd: 12 ms
Max Resolutie: 1280 x 1024 bij 75 Hz
DVI: Ja
Afmeting (BxHxD): NB
Speakers: Nee
Signaalingang Video: D-sub/ DVI-D

Komt bij salland waarschijnlijk voor 575 eurie incl. verzenden(rembours)
Denk trouwens niet dat de prijs klopt.

http://www.sallandautomat...nfo.php?pid=9381&catId=74

Klopt iets niet ... bij de een heeft ie een contrast ratio van 1000:1 en bij de ander 550:1 ... :?

Wie helpt mij ...
Waarom zou die prijs niet kloppen? Bij Informatique (meestal niet de goedkoopste) is die 611 euro, 50 euro eronder is niet zo gek. Die contractratio komt door Sony zelf, in de eerste press releases stond die op 1000:1 maar dat is later naar 550:1 gezet, dit is dus de juiste.

Dit wordt trouwens mijn monitor, maar dan in het zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Anoniem: 130941 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:41:
[...]

Als je echt een hard-core FPS-speler bent is een gewoon TFT niet aan te raden. Het verschil is zeer duidelijk te zien. Bij snelle bewegingen mis je detail (let op; iets anders dus dan het nagloeien cq ghosting). En dan maakt het niet uit of je een 4, 6, 8 of 25 ms hebt.

Ik moet wel zeggen dat het went. Ik speel veel Soldier of Fortune II en ben inmiddels weer gewend aan de TFT (Iiyama E481s).
Wennen is idd iets heel belangerijks. Ikzelf was na een weekje al verkocht, kan nu echt niet meer terug naar een 17" crt (wat kleeeiiin allemaal :P).

@n00bs: zoals YmmiT zegt; ben je een echte gamer: geen tft kopen (helemaal niet voor shooters), dan koop je gewoon zo'n 19" Iiyama VisionMaster Pro oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
n00bs schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:45:
Daarnaast is mijn 19" bak veel te groot voor mijn bureau en ik kom ruimte tekort om mijn keyboard fatsoenlijk neer te zetten :(
Hehe, heb ik m'n tft o.a. ook voor gekocht.
Ruimtegebrek en onscherpe tekst waren voor mij belangerijke punten. Heb enkele maanden getwijfeld of ik het schermpje zou kopen, ondanks de hoge prijs toch gedaan. Heb er totaal geen spijt van, je hebt misschien wat last van ghosting in games/snelle acties in films, maargoed dat neem ik dan maar voor lief.

Je moet zelf de knoop doorhakken, voordelen en nadelen opsommen en vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik moet het eigenlijk gewoon ergens even in actie zien. Het blijft natuurlijk altijd subjectief. En helaas is de 930MP nog zo nieuw... zal wel voorlopig geen review over komen. Enne Blaxje ik heb al een IIyama 19" pro monitor :p

ps: een maat van mij had ooit de IIyama 4314ut gekocht. Die was toen extreem goed getest door THG etc. IK weet niet hoe dit scherm is in vergelijking tot de Samsung schermen... maar ik vind die IIyama al goed genoeg voor 3D shooters om lekker te gamen.

[ Voor 37% gewijzigd door n00bs op 11-03-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ter info:

Aldi heeft vanaf 16-3 een 19inch, 8ms in de aanbieding Prijs: 299 euro Te zien op www.aldi.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wtf het lag gewoon aan de film |:(
maar ik weet 100% zeker dat ik mooier beeld ( zonder blokken ) met crt :?
maar goed, pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7841

Mijn Dell 19 " is binnen, in het zilver, zoals ik hem had gewenst :)
Ik heb nog nooit een review geschreven & zal ik ook wel niet kunnen, maar toch effe wat gegevens:

Hijstaat lekker stabiel! ook als hij wat hoger staat (Hij is in hoogte verstelbaar)
De kabels zijn bijna geheel uit het zicht te verbergen door een soort buisje aan de achterkant, prettig voor zicht!
USB hub is errug handig :)
Design is wel mooi, maar niet mega spectaculair, maar dat is smaak, en daar valt dus over te twisten!!
ik heb GEEN dooie pixels :) en ook geen dooie subpixels, daar was ik al erg blij mee, maar toen ik ook nog eens NFSU 2 ging doen en ik geen ghosting waarnam was ik helemaal blij! misschien is dat spel niet ideaal om ghosting the chekken, ik moet nog zoeken of ik ergens een oudere FPS heb, dan kan ik dat ook nog chekken, maar vooalsnog geen ghosting gezien..
Het is gewoon aangenaam, ook de kleuren en het beeld, echt niets mis mee.
ik ben dan wel geen expert maar voor mij is deze monitor helemaal geslaagd!
Als er vragen zijn over deze monitor zal ik kijken of ik jullie aan antwoord kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
objectief2 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:40:
Ter info:

Aldi heeft vanaf 16-3 een 19inch, 8ms in de aanbieding Prijs: 299 euro Te zien op www.aldi.nl ;)
Heeft iemand enig idee welk merk er achter deze 19 inch TFT monitor schuilt?
Ik heb gezocht op de spec's (gezichtshoek 170/170, contrast 700:1, helderheid 300 cd/m2, 8ms).
Naar mijn idee voldoet daar alleen Samsung aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die Aldi TFT kan nooit een Benq zijn met zo'n kijkhoek. Kom je inderdaad eerder uit om een Samsung scherm.

Eigenlijk presteren alle huidige 8ms TN panelen gewoon prima voor het geld, dat doet me minder twijfelen aan deze Aldi TFT. Aldi verkoop bovendien steeds met A-merk apparatuur, ookal staat er uiteindelijk het Medion stikkertje op. Medion PC's hebben steeds meer A-onderdelen, de Medion DVD brander was volgens mij ook een NEC 3520 DVD brander, toch de beste keus van het moment.

De Samsung 913N kost 375, met de inkoop van de Aldi krijgen ze misschien wel 10% kwamtum korting. Wellicht worden de monitoren in Duitsland ingekocht. Daar is PC apparatuur zoieso ook nog een stukje goedkoper dan in NL. Het zou me niet verbazen als dit een prima TFT is.

[ Voor 115% gewijzigd door Yokozuna op 12-03-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

objectief2 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:40:
Ter info:

Ja, daar kreeg ik dus ook een folder van in de bus, en daar staat dat hij een kijkhoek heeft van 150/135 graden. Dan vertouw ik het dus al niet meer.

In een anders vormgegeven maar identieke folder stond wel weer dat hij een kijkhoek van 170/170 had.

Heeft iemand trouwens ervaring met 25ms versus een race spelletje? Is de blur erg storend of is dat voornamelijk bij van die moord en doodslag spelletjes :P
Ik stel beeldkwaliteit namelijk boven beeldsnelheid..

[ Voor 19% gewijzigd door Malloot op 12-03-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
Hoi jongens heb nu 2 dagen mijn BENQ FP937s+ binne ik vind het in een word geweldig merk meteen dat het veel rustiger is voormijn ogen heb veel minder last van hooftpijn voor mij nooit meer een crt scherm toen ik het scherm ging ophalen bij graficall in leiden zat er wel een dode subpixel in ( rood ) er werd niet moelijk gedaan hioj werd meteen omgeruild
mijn vorige monitor was een dell p991 daar zit een trinitron beeldbuis in opzich een hele goede monitor ..
ps heb met gamen HL2 , DOOM3 geen last van ghosting

nou dit zijn mijn ervaringingen ben er zeer blij mee _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:26:
Hoi jongens heb nu 2 dagen mijn BENQ FP937s+ binne ik vind het in een word geweldig merk meteen dat het veel rustiger is voormijn ogen heb veel minder last van hooftpijn voor mij nooit meer een crt scherm toen ik het scherm ging ophalen bij graficall in leiden zat er wel een dode subpixel in ( rood ) er werd niet moelijk gedaan hioj werd meteen omgeruild
mijn vorige monitor was een dell p991 daar zit een trinitron beeldbuis in opzich een hele goede monitor ..
Vraagje> Krijg je standaard bij die Benq tft scherm er een DVI-(I/D) kabel bij? Ik ben van plan om ook een FP937S+ te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ja, die kabel zit er standaard bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
Ik ben ook erg geïnteresseerd in het 19" scherm van de aldi, dus als mensen daar meer over weten graag posten! :)

3 Jaar garantie natuurlijk ook nooit weg, alhoewel ik me afvraag hoe het met dode pixels zit e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door flipjevandejam op 12-03-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:26:

nou dit zijn mijn ervaringingen ben er zeer blij mee _/-\o_ _/-\o_
Waar in Leiden is die winkel en hoe duur? ik ken hem namelijk helemaal niet en ik kom toch elke dag in Leiden :) de enige shop in Leiden die ik ken die hem heeft is fascom voor 469 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:29:
[...]

Waar in Leiden is die winkel en hoe duur? ik ken hem namelijk helemaal niet en ik kom toch elke dag in Leiden :) de enige shop in Leiden die ik ken die hem heeft is fascom voor 469 euro.
€ 459,00 graficall :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe versie van de ViewSonic VP191b (19") schijnt binnenkort ook uit te komen met 8ms.

Ik ben meerdere versies tegen gekomen, een met 16ms en 1 met 20ms op het internet. Maar nu op op de officiele site van viewsonic beginnen ze nu ook allerlei response tijden door elkaar heen te halen volgens mij (8ms, 12ms, 16ms, 20ms)

http://www.viewsonic.com/thinedge/
To achieve ClearMotiv™ response times as low as 8ms, we have developed and added speed technologies to our 19-inch VP191b and 17-inch VP171b and VP171s, making the displays even better suited for motion intensive applications such as gaming, digital video and web editing.
Als je dan op 'Learn More' klikt zie je dit (http://www.viewsonic.com/...isplays/proseries/vp912b/)
ClearMotiv 12ms video response time
Ultra-fast 12ms video response broadcast-quality full- motion video at 83 frames per second.
Verder staat er op http://www.viewsonic.com/thinedge/
VP191b
Now with 8ms
Coming Soon
Als je op de spec pdf klik zie je staan:
Response time: 8ms (grey to grey): 20ms (typ)
Als ik nu op de productvergelijkingssheet klik zie ik op pagina 4 staan
http://www.viewsonic.com/...roducts/compchart_lcd.pdf

Dat dit monitor onder 8ms moet vallen en bij Video response staat opeens: 16ms. :?

grey to grey? Is dat de zelfde meting of komt dat in de praktijk op hetzelde neer met zwart-wit tinten? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 12-03-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 16:52
[quote]n00bs schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:58:
[...]

bij graficall kost 459 euro en ja er zit een dvi kabel bij deze winkel zit in een zij straat van de kooilaan in leiden
je kan ook gewoon even naar http://www.graficall.nl/ gaan

groet

rjn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93628

Review van mijn IIyama E481S-S.

Heb deze gekocht bij Norrod in Emmen, voor de prijs van 419 Euri. Dit is ongeveer 40 Euro duurder dan bij de goedkoopste (zie pricewatch) maar dan kan ik er makkelijk mee terug en standaard binnen 8 dagen niet goed geld terug.

Ik heb getwijfeld tussen de populaire BenQ 937s+ en de Samsung 193N. Ik ben uiteindelijk toch voor deze gegaan door het hebben van een IPS panel en dat hij uit de reviews hier goed naar voren komt als een occasional game screen. Ik game niet dagelijks maar wel graag. Hierbij moet je denken aan doom3, ut2004 en mucho Age of Empires (still waiting for AOE III). Verder zit ik meerendeels met foto's, internet en andere progs te werken. Had hiervoor een CRT monitor en draai nu met een Geforce 4 kaart.

Ik hou maar even voor de review dezelfde onderwerpen aan als eerdere reviewers.

- Dode pixels en subpixels:
Geen enkele gelukkig, nu had ik dit ook al in de winkel gechecked door het scherm even aan te sluiten op een systeem.

- Opvallendheden:
Je moet de stroomkabel wel goed in de monitor drukken (hard) voordat ie goed vast zit. Ik ga hier nog wel even over bellen met Norrod zodat dit maar weer genoteerd staat. Ik zit nu nog binnen mijn 8 dagen periode, maar ik breng dit schermpje zekers niet terug. Het is een gemis dat er niet standaard een DVI kabel bijzit, vandaar dat ik het scherm nu analoog heb aangesloten wat m.i. ook prima werkt. Pas na het upgraden van mijn systeem zal ik overgaan op DVI.

- Kleur:
Wow, wow, wow daar kies je dus een IPS scherm voor...... Geweldige kleuren.

- Kijkhoek:
Een grote kijkhoek en je moet inderdaad wel erg raar zitten wil je het niet meer kunnen volgen. Ik heb even wat mensen laten meekijken die ook van alle kanten het goed konden zien.

- Scherpte:
Dit is ongelooflijk scherp (kom natuurlijk wel van CRT af).

- Ghosting :
Ik heb doom3 gespeeld en kom soms wel wat ghosting tegen maar zeker niet irritant. Ook bij het afspelen van films komt het niet duidelijk naar voren. Ook even the Matrix movie gedraaid uiteraard zonder problemen.

- Zwart reproductie :
Zwart is zwart en zeer zeker niet naar het grijze toe. Alle kleuren zijn buitengewoon en lijken veel echter als ik dit vergelijk met mijn CRT monitor en het beeldscherm van mijn notebook (toshiba tecra s1).

- Backlight leakage :
Het scherm heeft geen duidelijke leakage, soms is het wel onderin iets donkerder dan boven in het scherm, maar dat heeft m.i. meer met de positie van mij te maken t.o.v het scherm (onderuitgezakt).

Eindoordeel :
Ben erg blij met dit scherm, en voldoet volkomen aan mijn wensen. Het scherm is goed te gebruiken voor gaming, interetten, office en overige progjes maar ook zeker voor foto en video weergave (van een camcorder dus ook). Dit is uiteraard mijn conclusie en kan ik deze niet afzetten t.o.v. de snellere TN panelen van bijvoorbeeld Samsung of BenQ die een hogere reactiesnelheid hebben.

Positief:
Prijs voor een IPS panel scherm
Geweldige kleuren
Game en DVD vaardig
Retescherp, met een geweldige lichtopbrengst en goed contrast

Negatief:
Blauw ledje onderin is inderdaad te fel (afgeplakt)
De boxen hadden er designtechnisch gezien afgelaten moeten worden
Voet is niet in hoogte verstelbaar
Geen DVI kabel meegeleverd (had toch wel gemoeten hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Response time: 8ms (grey to grey): 20ms (typ)
Een gemiddelde responsetijd van 20ms is heel erg goed. De 8ms TFT's van Benq had een gemiddelde responsetijd van 25ms, die van Samsung en Hyundai tussen de 26-27ms. Ik verwacht niet dat Viewsonic hier ver onder zal zitten, misschien dat Benq er nog 2ms onder komt te zitten met hun aangekondigde 4ms schermen, maar de eerste TFT met een gemiddelde responsetijd van 16 of 17ms moeten we nog tegenkomen :)

Als we ECHT een monitor willen die duidelijk sneller is dan 25ms met ook een constante reactietijd, dan moet-ons nog steeds een 17" model hebben:

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/images/latency_913n.png

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 13-03-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:52:
[...]

Een gemiddelde responsetijd van 20ms is heel erg goed. De 8ms TFT's van Benq had een gemiddelde responsetijd van 25ms, die van Samsung en Hyundai tussen de 26-27ms. Ik verwacht niet dat Viewsonic hier ver onder zal zitten, misschien dat Benq er nog 2ms onder komt te zitten met hun aangekondigde 4ms schermen, maar de eerste TFT met een gemiddelde responsetijd van 16 of 17ms moeten we nog tegenkomen :)

Als we ECHT een monitor willen die duidelijk sneller is dan 25ms met ook een constante reactietijd, dan moet-ons nog steeds een 17" model hebben:
Dus die nieuwe Viewsonic met 8ms (grey to grey) en gemiddelde van 20ms (kleuren etc) is eigenlijk nog beter voor gamen (kwa ghosting) dan de BenQ FP937S+ (8ms (zwart-wit?) )? Of is dat 'grey-grey' gewoon een marketing trukje?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 13-03-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

responsetijden moet je zien als de clocksnelheid van verschillende CPU's... en idd meer marketing dan daadwerkelijk iets zodat je ze onderling kan vergelijken. Daarom word ik er zo moe van op tweakers (iedereen let alleen op responsetijden) en dat terwijl het verhaal mbt responsetijden al 100000x is uitgelegd.

Als je dus een lage responsetijd heb bij de overgang van grijs-wit of zwart-wit... dan is dat dus bij een donker naar lichte overgang. grey-grey is dus donker. Is misschien leuk voor doom3, maar zodra jij een raket afschiet die vele lichte kleuren heeft en veel geel, krijg je al een mooie blur of wat dan ook rondom dat projectiel.

Welke beter is voor gaming, I dunno gewoon testen.

Hier veel info over de techniek http://www.xbitlabs.com/a...er/display/lcd-guide.html

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 13-03-2005 12:04 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.