[19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.212 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
**Eerste SED panels al dit jaar op de markt**: http://www.nwfusion.com/n.../2004/1206toshiplans.html
Hier wordt ook gesproken over FED panels, weer een nieuwe techniek. Beetje offtopic, misschien tijd voor een centraal OLED/SED/FED topic :)
bartaa schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:51:
idd een mooi scherm, die Sony HS95P.
kan ik deze vergelijken met de Viewsonic VP912 ??
Denk het niet, de VP912s gebruikt geen glaslaag en de Sony wel.

MVA + glaslaag = zo'n beetje de beste beeldkwaliteit die je kunt wensen. 24bit, vivid kleuren, goed zwart, grote kijkhoek, geen lompe gloed bij inkijk vanaf de zijkant etc. Zou je makkelijk voor pro-foto bewerking kunnen gebruiken. Enige nadeel waardoor die Sony nog onderdoet t.o.v. een CRT scherm is volgens mij de ghosting. MVA panelen zijn best vaak (niet altijd) matig voor snelle games door hele hoge reactietijden tussen schakelingen van sommige kleuren.

Ken alleen HP94 (600 euro versie) en dat is het mooiste scherm dat ik tot nu toe heb gezien, dus bij deze:
geen enkel merk kwam in de buurt van de kwaliteit van Samsung panels
Sony is het antwoord :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
LordLynx schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:54:
[...]

Zwarte of de zilveren? Ga zowiezo van de week ff kijken ervoor, ben zeer benieuwd ernaar. 629 is niet echt goedkoop, maar je hoeft bij de MM niet nog pixelgarantie te kopen, dat zit er toch al op (in de vorm van niet goed, geld terug garantie)?
Ze hadden daar de zwarte staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
En om de andere vraag te beantwoorden. Ja, bij MM zit de pixelgarantie erbij in. Koop je een TFT met een kapotte pixel dan kan je hem direct om komen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:14

charrel

Cortisol4life..

grrr, dilemma dilemma.
Heb sinds vorige week een samsung 913N. Deze heeft 1 defecte (sub)pixel.
Een heel klein grijs puntje linksonder in het scherm. Nu heb ik hem bij een bedrijf vandaan waar je 14dagen kan omruilen voor een andere. Klinkt dus erg verleidelijk.....
Maar wat zijn eigenlijk de kansen om een 100% goede te krijgen, deze pixel valt eigenlijk niet eens echt op. Straks heb ik mischien een andere waar er eentje in stuk gaat die wel op een vervelende plek zit.
Terug naar het bedrijf moet ik zowieso nog voor de laagste prijsgarantie, bij een bedrijf vlakbij is de prijs ruim 30euro lager. Dat geld moet ik dus zowieso ophalen en kan ik dus gelijk de tft weer omruilen.
Maar ja, wat nu....

Supermonitor trouwens verder, met gamen heb ik iig geen irritaties. Kom van een philips 107p4 crt af, maar ghosting of wat dan ook valt me 100% mee. Geen klachten wat dat betreft. Gewoon superbeeldje daarvoor. Spellen die ik speel variëren van MOHAA, UT2004, Americas army, Red alert2. Nergens dus klachten over! De tft zit op een radeon9800pro.

Voor video's / filmpjes kijken is het wel wat minder, maar niet veel. Beeld oogt wat blokkeriger, maar eigenlijk zie je filmpjes van slechte kwaliteit gewoon nog slechter dan ze op je crt al waren ;)
Dus daar kan ik alleszins mee leven, zeker aangezien ik toch geen films kijk op m'n pc.

Inkijkhoek vindt ik ook alleszins acceptabel alhoewel ik wat dat betreft weinig gewend ben, zit er altijd zelf voor en kijk niet vaak mee met iemand achter de pc. Text lezen gaat wel nog prima alleen witte vlakken worden idd wat pisgelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139466

Heb dit forum eens goed doorgenomen en zie vaak iiyama voorbij komen. Ik heb vervolgens naar schermen zitten zoeken van dit merk en de meest interessante is tot nu toe deze. Alleen vraag ik me af of die 25 ms goed is.

ProLite E481S

Panel IPS
Beelddiagonaal 19" (48 cm)
Reactietijd 25 msec
Contrast (verhouding) 400 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 250 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal 176°, verticaal 176°; rechts/ links à 88°, boven/ beneden à 88°
Optimale resolutie 1,3 MegaPixel (1280 x 1024)
Luidsprekers 2 x 2W Stereo

Ik zoek dus een 19 inch monitor die ik vooral zal gebruiken voor office en video. Goed spellen spelen is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:42
Anoniem: 139466 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:10:
Heb dit forum eens goed doorgenomen en zie vaak iiyama voorbij komen. Ik heb vervolgens naar schermen zitten zoeken van dit merk en de meest interessante is tot nu toe deze. Alleen vraag ik me af of die 25 ms goed is.

ProLite E481S

Panel IPS
Reactietijd 25 msec
Inkijkhoek horizontaal 176°, verticaal 176°; rechts/ links à 88°, boven/ beneden à 88°

Ik zoek dus een 19 inch monitor die ik vooral zal gebruiken voor office en video. Goed spellen spelen is niet belangrijk.
Deze week hoop ik een grooot pakketje binnen te krijgen, met o.a. die monitor. Dan kan ik het je vertellen. Ik heb zelf voor die monitor gekozen omdat ik hem voornamelijk zal gebruiken voor office en video (16.7 miljoen kleuren) en wat minder voor de games (25 ms, maar volgens andere eigenaren geen enkel probleem)...

Even afwachten voor mij dus :|

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vriesdude schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:20:
[...]

Deze week hoop ik een grooot pakketje binnen te krijgen, met o.a. die monitor. Dan kan ik het je vertellen. Ik heb zelf voor die monitor gekozen omdat ik hem voornamelijk zal gebruiken voor office en video (16.7 miljoen kleuren) en wat minder voor de games (25 ms, maar volgens andere eigenaren geen enkel probleem)...

Ah ok, ben benieuwd. Waar heb je hem besteld en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 16:33

Malloot

bekijk eens wat anders

Freelancer schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:41:
Ik heb nu vandaag de Sony HS95P bij mediamarkt denhaag gezien ...
maar er staat echt 1000:1 12ms op .....

wel een scherm om van te kwijlen ...

stond btw voor 629 eurie
Dat contrast is raar, want hier en hier bijvoorbeeld staat 550:1. terwijl op andere sites wel weer 1000:1 staat. Ik moet er trouwens niet aan denken zo'n ding op m'n bureau te hebben, maargoed. Hij is, onlangs het hippe design toch kantelbaar...enigszins... (ik dacht eerst van niet).

Update: Bij het weggetje, ik ga wellicht een BenQ FP951 kopen. Winkel dicht in de buurt heeft em binnenkort. Ik doe voornamelijk fotografie en vormgeving achter m'n pc dus dat lijkt me een goede keus. (Scherm staat trouwens niet op NL site, raar).

[ Voor 18% gewijzigd door Malloot op 21-03-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 13:29
Anoniem: 139466 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:10:

ProLite E481S

Panel IPS
Reactietijd 25 msec

heb die monitor en gebruik em ook vooral voor office en internet en af en toe spellen maar daar is ie goed voor hoor! Films zijn ook wel te kijken, ik merk iig niet dat er ghosting of wat dan ook optreed. Niet dat ik daar nou zo erg op let want dat blijf je toch houden bij TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Films zijn ook wel te kijken
Als je een filmfanaat bent wil je volgens mij geen 481.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:02:
[...]

Als je een filmfanaat bent wil je volgens mij geen 481.
Vanwege ghosting? Of wat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Matige zwart weergave. Zie userreviews in startpost.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Wat is nu eigenlijk de beste TFT als je een Samsung 172T gewend bent maar toch wat meer snelheid wilt zonder al teveel kwaliteit te verliezen?? Wanneer worden eigenlijk de nieuwe Samsung modellen verwacht? Op de site staan al enkele modellen.....maar volgens mij worden ze nog nergens verkocht

[ Voor 9% gewijzigd door JP-tjuh op 21-03-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wachten op overdrive panelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
De plus modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
100% juust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Nouh... ik weet helemaal niet meer welke interessant is voor mij. Ik zal de hoop op een zwarte Iiyama 481s(-b) met ips paneel maar opgeven... :'(

- Ik speel af en toe eens een spelletje
- grote kijkhoek is wel belangrijk, en kleurechtheid e.d. ook: wil er films op kunnen afspelen.
Ow en 't zou ook wel handig zijn als het niet hoger zou komen dan 43 cm, ik heb een bureau met zo'n opbouw erop en die komt tot zo hoog :X
- een en ander moet er wel een beetje uitzien, maar design is niet het allerbelangrijkste
budget ligt zo rond de 400 euri.

Heb ook wel eens nagedacht over 2x 17", maar zijn er goeie 17"ers die aan mijn (tamelijk hoge, wil er wel 'n tijd mee doen) eisen voldoen? Jammer dat die Hydis panelen niet meer geproduceerd worden.

Ik had ook nog enkele vraagjes, kan je over het algemeen stellen dat ips-panelen wel goed zijn voor redelijk reactieve panelen met goede kleurweergave? Dus dat misschien zo'n LG 1930B toch iets is?

Ow en ik kan niet echt vinden wat overdrive nou precies doet. Klinkt als een functie die tijdelijk ingeschakeld wordt om de reactietijd te vergroten, en dat dat ten koste gaat van iets? Of is 't alleen maar positief? :?

Ik vind 't nog steeds lastig dat veel winkels alleen maar de 'standaard' schermen hebben, zo kan je weinig bekijken. Is er ook geen overzichtje van welke tft-schermen welke panelen hebben? Opdat, als je het ene scherm niet kan zien, naar een ander scherm kan kijken met hetzelfde paneel? Of zijn er nog andere onderdelen die hun uitwerking op de beeldkwaliteit hebben?

lol, sorry voor 't lange, weinig-nieuws brengende bericht

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Andere onderdelen die invloed op de kwaliteit hebben: DSP = signaal processor.

Overdrive = hogere spanning -> kortere reactietijd. Kan er nog niet zoveel over vertellen, heb er nog niet genoeg over gelezen, tot nu toe weet ik dat het alleen maar een positieve werking heeft op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 17:03

Metalrick

tcpdump ninja

ik denk dat ik hier wel op de goede plek ben voor mijn vraag / probleem,

ik heb sinds kort een asus 9800 XT _/-\o_ en al wat langer een Olorin eye-q 19" TFT, op andere kaarten ( ati radeon 9600 pro en hercules 9500 pro) werkte hij prima over DVI, alleen nu op de nieuwe 9800xt wil het scherm geen signaal geven via dvi, wat wel werkt is via het dvi naar vga adaptertje, het is een DVI-D kabel, ik heb alle instellingen geprobeerd van de dvi maar beeld krijg ik nog steeds niet, de nieuwste Catalyst drivers staan geinstalleerd

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik ben al een aantal topics aan het doorlezen om me te orienteren op een goed 19" TFT schermpje en het valt me niet mee. Ik zit nu te twijfelen tussen een Iiyama E481S-S voor 400 euro of de veel duurdere Viewsonic VP912S van over de 550 euro. Het verschil is mij niet groot genoeg om er 150 euro extra voor uit te trekken, dus ik ga toch voor de Iiyama. Over de pixelgarantie, ik heb een TFT scherm gezien met 1 dode subpixel en echt waar: ik kan er gewoon niet aan wennen. Dat lijkt me net zo erg als dat stomme raster wat ik nu door mijn CTX PR711FL monitor met triniton beeldbuis heb. PCvergelijk heeft dus volledige (sub)pixel garantie, maar als je op de site van Informatique kijkt heb je volgens mij ook goede garantie:

Met de Informatique Dode Pixelverzekering heeft u de eerste 8 dagen na aanschaf van een 19" TFT monitor recht op volledige pixel garantie.

Mocht u bij het aansluiten van de monitor een dode (sub)pixel ontdekken, kunt u de monitor direct omruilen voor een nieuw exemplaar (mits op voorraad).

Deze garantie kun je er voor 35 euro bij kopen, en dat vind ik niet veel geld. Heeft iemand ervaring met hoe Informatique met dit soort dingen omgaat?? De Iiyama is daar namelijk voor 399 euro tekoop. Tel er 35 euro garantie en 15 euro verzenden bij op en je hebt een compleet scherm inclusief garantie, verzendkosten e.d. voor 450 euro.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 08-06 23:42
Anoniem: 139466 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:24:
[...]

Ah ok, ben benieuwd. Waar heb je hem besteld en voor hoeveel?
Alternate, voor 409 euro, heeft mij niks gekost omdat me werkgever betaalde (inc de rest van de pc), was daardoor wel gelimiteerd tot alternate/informatique/centrailpoint/dell (waar ze altijd bestellen) ivm administratie B)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ok, thx! Ik vind het ook moeilijk om een goede tft-scherm te vinden. Ik denk nu dat ik gewoon even wacht totdat de 190x5 met perfect panel policy op de markt komt. Volgens Duitse site's wordt dat mei dit jaar. Hoef ik me tenminste nergens zorgen om te maken ivm pixels en misschien daalt die nog wat in prijs. Anyway, misschien is wachten het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Is dat de Philips die hier besproken wordt?
Qua responsetijd doet dat 8ms Samsung paneel het dan een stukje beter... Hoewel ik m'n bedenkingen heb qua kijkhoek...

[ Voor 13% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-03-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is hem inderdaad. Heb z'n broertje al in de winkel gezien en die zag er ontzettend mooi uit. Ik ga hem niet gebruik voor spellen. Voor office en films alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

Thorin schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:01:
Nouh... ik weet helemaal niet meer welke interessant is voor mij. Ik zal de hoop op een zwarte Iiyama 481s(-b) met ips paneel maar opgeven... :'(

- Ik speel af en toe eens een spelletje
- grote kijkhoek is wel belangrijk, en kleurechtheid e.d. ook: wil er films op kunnen afspelen.
Ow en 't zou ook wel handig zijn als het niet hoger zou komen dan 43 cm, ik heb een bureau met zo'n opbouw erop en die komt tot zo hoog :X
- een en ander moet er wel een beetje uitzien, maar design is niet het allerbelangrijkste
budget ligt zo rond de 400 euri.
Doe zoals ik, koop de BenQ FP951 :P Kijkhoek is goed, kleuren ook, en prijs klopt ook precies.. Alleen snelle films geven misschien wat motion blur omdat het een 25ms MVA panel is (geloof ik). Als ik 'm daadwerkelijk koop (donderdag of vrijdag) post ik hier natuurlijk een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 139466 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:15:
Dat is hem inderdaad. Heb z'n broertje al in de winkel gezien en die zag er ontzettend mooi uit
De 17"? Ja, heb um zelfs in m'n handen gehad...maarre smaken verschillen ;) nofi. Van 1 model was een gedeelte van het draaipunt in de voet afgebroken...
. Ik ga hem niet gebruik voor spellen. Voor office en films alleen.
Wrom ga je dan niet voor een IPS paneel :? (k...die paarse gloed; dat is het enige wat mij tegenhoud eigenlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-03-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
jealma schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:52:
Ik ben al een aantal topics aan het doorlezen om me te orienteren op een goed 19" TFT schermpje en het valt me niet mee. Ik zit nu te twijfelen tussen een Iiyama E481S-S voor 400 euro of de veel duurdere Viewsonic VP912S van over de 550 euro. Het verschil is mij niet groot genoeg om er 150 euro extra voor uit te trekken, dus ik ga toch voor de Iiyama. Over de pixelgarantie, ik heb een TFT scherm gezien met 1 dode subpixel en echt waar: ik kan er gewoon niet aan wennen. Dat lijkt me net zo erg als dat stomme raster wat ik nu door mijn CTX PR711FL monitor met triniton beeldbuis heb. PCvergelijk heeft dus volledige (sub)pixel garantie, maar als je op de site van Informatique kijkt heb je volgens mij ook goede garantie:

Met de Informatique Dode Pixelverzekering heeft u de eerste 8 dagen na aanschaf van een 19" TFT monitor recht op volledige pixel garantie.

Mocht u bij het aansluiten van de monitor een dode (sub)pixel ontdekken, kunt u de monitor direct omruilen voor een nieuw exemplaar (mits op voorraad).

Deze garantie kun je er voor 35 euro bij kopen, en dat vind ik niet veel geld. Heeft iemand ervaring met hoe Informatique met dit soort dingen omgaat?? De Iiyama is daar namelijk voor 399 euro tekoop. Tel er 35 euro garantie en 15 euro verzenden bij op en je hebt een compleet scherm inclusief garantie, verzendkosten e.d. voor 450 euro.
mycom krijgt ze binnen en norrod ook, daar betaal je niet voor pixelverzekering

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 17:03

Metalrick

tcpdump ninja

weet iemand het antwoord op mijn vraag een aantal posts terug? of kan ik beter een nieuw topic openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Je kan inderdaad beter even een nieuw topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 14:34
Iemand al ervaring met de HS95PB van Sony? Ik krijg deze als vervanging van mijn kapotte HS94PB, maar ik wacht al bijna 3 maanden!!! :(

Zit ik dus al 3 maanden op een klein *@#$&%*, niet helder, lelijk, en slecht scherm te kijken! En Sony al lekker rente trekken over mijn centen 8)7

Maar goed eigenlijk mijn vraag: hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de HS95PB? echt 1000:1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik weet of jullie ondertussen al wat wisten over de leverbaarheid van de Samsung 173P plus en de 193P plus, maar aangezien ik heel erg graag de 173P Plus wil hebben heb ik Samsung maar even gemailed met de vraag wanneer deze modellen op de Nederlandse markt beschikbaar zouden worden. Dit was het antwoord:
Geachte heer/mevrouw * zimbab *,

Bedankt voor uw email aangaande de Syncmasters 173P Plus en de 193P Plus.

De Syncmasters 173P Plus en de 193P Plus zijn al geintroduceerd op de Nederlandse markt.
Om logistieke redenen weten wij echter niet wat door welke dealer verkocht wordt. Wel is het zo
dat iedere dealer een product voor u kan bestellen. Ik raad u aan om te informeren bij een van onze
dealers. Via de dealer database op onze site www.samsung.nl, kunt ueen dealer bij u in de buurt zoeken.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft,
aarzel dan niet om contact met onsop te nemen.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Electronics Benelux
Dus mensen....open de jacht! Kunnen we de pricewatch weer wat aanvullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 23:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zie die nieuwe modellen anders nog nergens op de Samsung site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

Wat voor panel heeft de Samsung 193P Plus? TN of (M)VA?

Manual Samsung 173/193P Plus (PDF)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Darth_Punk schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:26:

Samsung gebruikt PVA (staat overigens al vaker vermeld in dit topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

n00bs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:14:
Ik zie die nieuwe modellen anders nog nergens op de Samsung site ;)
Nee, dat is nu net ook de reden waarom ik een mailtje heb gestuurd. Een heleboel grote bedrijven zijn overigens nogal lui wat betreft het updaten van de website.

Ik zal ook maar even neerzetten wat ik in mijn mailtje heb gezet, anders denkt iedereen natuurlijk weer dat Mandy mij verkeerd heeft begrepen. :P
Geachte heer/mevrouw,

onlangs heeft Samsung een aantal nieuwe LCD-monitoren aangekondigd waaronder de 173P Plus en de 193P Plus. Kunt u mij vertellen wanneer deze op de Nederlandse markt beschikbaar zullen zijn? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

* zimbab *
Dit mailtje gecombineerd met het antwoord lijkt misverstand welhaast uit te sluiten lijkt mij.

[ Voor 45% gewijzigd door zimbab op 23-03-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
n00bs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:30:
[...]

Samsung gebruikt PVA (staat overigens al vaker vermeld in dit topic ;) )
Niet allemaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139054

maikel7 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:14:
Iemand al ervaring met de HS95PB van Sony? Ik krijg deze als vervanging van mijn kapotte HS94PB, maar ik wacht al bijna 3 maanden!!! :(

Zit ik dus al 3 maanden op een klein *@#$&%*, niet helder, lelijk, en slecht scherm te kijken! En Sony al lekker rente trekken over mijn centen 8)7

Maar goed eigenlijk mijn vraag: hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de HS95PB? echt 1000:1 ?
kheb het scherm gekocht, was zeer mooi beeld maar heb hem terug naar de winkel moeten brengen want had een dood pixel. het is wel een 1000:1 scherm staat zelfs op de zijkant ervan.
Het enige minpunt vind ik is het zoeken naar de juiste beeldkwaliteit want er zijn zoveel mogelijkheden om je contrast enzo te veranderen wat het moelijk maakt om het perfecte beeld te zoeken maar voor de rest een bangelijk scherm!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Bedoel je
- MVA / PVA? Dan gebruiken ze volgens mij enkel PVA (eigen maaksel en wrom zouden ze de 'mindere' MVA van iemand anders gebruiken?)
- TN / IPS / PVA; dan nee :P, niet allemaal. TN / PVA iig, IPS Samsung is mij niet bekend, zal er vast wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verder nog geen nieuws over de nieuwe flashy 8ms TN (het lijkt wel standaard te worden) van IIyama?
rest een bangelijk scherm!!!!!
He nog een vlaming in het topic :) Welkom

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
Thx Sir, ik bedoelde idd dat ze ook TN maakten, niet alleen Pva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Darth_Punk schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:26:
Ja ik quote myzelf even :P. Volgens BeHardware heeft de 193P een VA panel. VA is afkomstig van MVA, maar VA kan 16.2 miljoen kleuren weergeven. IK denk dat VA de opvolger is van TN.

bron: http://www.behardware.com/html/news/cat22/page2.html

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap niet wat je met een 6bit VA panel moet, dan kun je net zo goed een 6bit TN panel kopen. Een MVA/PVA panel koop je gewoon omdat je beeldkwaliteit wilt, 8bit kleuren zijn daar gewoon een crusiaal onderdeel van.

Ik vind nog een uitleg op dezelfde site over Overdrive
Overdrive

Whether if it is BenQ or Samsung, TN or VA panels, both manufacturer use the same technology to improve monitor’s response time: the « overdrive ». Both manufacturers have even admitted that some of the monitors are just updates of existing products. The base (liquid crystal, transistors, neon, filters…) is the same. The only difference is the electronic. The controller decides for some of the color change to increase the cell voltage to accelerate the crystal rotation. For example, to change from a grey 200 to 120, instead of applying to normal voltage of 1 V, it will apply 1.2 V. The cell electromagnetic field increases consequently and accelerates the liquid crystal movement. This principle isn’t applied to all color changes. That explains the progressive change of response time measures from “black to white” (like the ISO norm says) to “Grey to Grey”. Manufacturers now give the fastest response time amongst all measures. In the end, however, a GtoG 6 ms won’t be necessarily more reactive for black to white than a 16 ms. 16, 12, 8, 6 and 5 ms models are the same except for this more or less efficient overdrive. Our problem is that for now this trick hasn’t been really convincing. Panels are really reactive but we haven’t noticed any real progresses in practice. Let’s hope that it will be more efficient with the new 4, 5 and 6 ms panels to come and with new VA …

[ Voor 80% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 16:27

nIghtorius

Poef!

TafkaP schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:16:
ps; het aan/uit lampje is niet meer sexy-blauw, maar poep-groen.
sorry dat ik het even zeg.. maar ik heb liever een poep-groene "niet-zo-heldere" ledje dan zo'n sexy-blauwe met breedstraal vermogen.. vooral als je lekker in het donker een filmpje kijken wilt. dan gaat zo'n "uber-felle" blauwe-ledje je behoorlijk afleiden.

kortom: het aan/uit ledje van een beeldscherm moet zo onopvallend mogelijk zijn. dus vind ik op dit punt een behoorlijke verbetering van philips tegenover de eerste revisies.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

nIghtorius schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:00:
[...]

sorry dat ik het even zeg.. maar ik heb liever een poep-groene "niet-zo-heldere" ledje dan zo'n sexy-blauwe met breedstraal vermogen.. vooral als je lekker in het donker een filmpje kijken wilt. dan gaat zo'n "uber-felle" blauwe-ledje je behoorlijk afleiden.

kortom: het aan/uit ledje van een beeldscherm moet zo onopvallend mogelijk zijn. dus vind ik op dit punt een behoorlijke verbetering van philips tegenover de eerste revisies.
hehe, 100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor mij zou een ledje van 2x2mm al genoeg zijn, als ik maar zie dat de TFT aan of uit staat vind ik het best. Net als op m'n CRT nu, ledje van 1x5mm, meer is niet nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:34:
Ik vind nog een uitleg op dezelfde site over Overdrive
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Philips hiermee begonnen was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Geen idee, Eizo gebruikt het in ieder geval al een tijdje in enkele panelen. Ik meende te lezen dat overdrive alleen voor bepaalde overgangen de reactietijdverlaagt, dus ik weet niet of het echt zoveel verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

IIyama gebruikt het ook in ieder geval sinds de C480, dus zeker 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Las trouwens dit gisteren op zdnet.nl

Prijzen platte schermen vanaf mei weer omlaag
Nieuwe productielijnen in bedrijf

De prijs van platte beeldschermen is onlangs iets opgelopen, maar analisten uit Zuid-Korea verwachten dat een toegenomen productiecapaciteit vanaf mei de prijzen weer doet dalen. Onderzoekers van DisplayBank doen die voorspelling op basis van het gereedkomen van een splinternieuwe, zevende generatie (7G) productielijn van Samsung. Eind maart zal hier de massaproductie van start gaan. Samsung wil bovendien voor 1,6 miljard euro een tweede 7G-lijn openen. Naast Samsung hebben andere beeldschermproducenten de productie opgevoerd, zodat in mei het aanbod de vraag zal overstijgen - met prijsdalingen tot gevolg. Voorlopig zal de prijs bij 17-inch platte schermen nog tot 10 dollar stijgen. Dalende prijzen van het afgelopen jaar (soms met 25 procent) hebben de magazijnen van de grootste producten geleegd, waardoor er inmiddels tekorten voor schermen van deze grootte zijn ontstaan. Aan een voorspelling over de omvang van de prijsdalingen waagt DisplayBank zich overigens niet.

Klinkt allemaal erg goed, vraag me alleen af met hoeveel die schermen ongeveer gaan dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Interessant.

Ik denk dat we maar eens aandelen moeten kopen van Z-Koreaanse bakkers, zoieso in Samsung (innoverend bezig, OLED panels, voorop met TFT panel productie) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 24-03-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:13:
Ik denk dat we maar eens aandelen moeten kopen van Z-Koreaanse bakkers, zoieso in Samsung (innoverend bezig, OLED panels, voorop met TFT panel productie) :)
Hahaha, [TFTs] De Ultieme Investering Deel 1 :P :+

Op zich zou het reeds langer in gebruik zijn van overdrive achtige bezigheden wel verklaren waarom je bij sommige panelen de reactietijd bij bij donkere kleurovergangen weer ziet dalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/display/20050110/images/latency_190x5.gif
Klikbaar (Philips 190X5 van Tomshardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Echt snel vind ik hem niet :)

Argh, waar blijft die ultieme TFT:

IPS: mooi allround, echter paarse gloed
MVA: puur beeldkwaliteit, maar uitschieters in reactietijd
TN: Altijd wel een nadeel, verschillend per paneel

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 25-03-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nog 1 maand w8en op de ultieme TFT: Samsung 193P plus :p (op papier dan ultiem) en ik ga er echt vanuit dat het een 8bits PVA panel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68237

-Sir_Killalot- schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Hahaha, [TFTs] De Ultieme Investering Deel 1 :P :+

Op zich zou het reeds langer in gebruik zijn van overdrive achtige bezigheden wel verklaren waarom je bij sommige panelen de reactietijd bij bij donkere kleurovergangen weer ziet dalen.

[afbeelding]
Klikbaar (Philips 190X5 van Tomshardware)
damn weet het nu echt niet meer....

wil ook 19 inch gaan halen maar zie door de schermen de tfts niet meer pfff 8)7

heb eigenlijk de hele tijd zoeits gehad van qwa prijs/kwaliteit dat ik voor de benq zal gaan..

maar als je nu die philips neemt damn wel een :*) design...

die philips heeft geen dvi, maar iemand vertelde me dat dat nog helemaal niet uitmaakte of je nou over vga of dvi het beeld laat gaan... Is dat nou waar of niet.. bedoel is de kwaliteit nou beter of nie.. heb een ati radeon saphire pro 128 kaartje..

thnx for reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maakt wel degelijk uit of je DVI hebt of VGA. VGA heeft ALTIJD storing op het signaal en je ziet op zeker verschil als je een TFT aansluit op DVI ipv VGA. Ik zou echt never een TFT willen met VGA aansluiting :? beetje lame bezuiniging... bezuinig dan op het design...

check hier wat reviews: http://www.behardware.com/html/cat/22/

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 25-03-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:09:
Maakt wel degelijk uit of je DVI hebt of VGA. VGA heeft ALTIJD storing op het signaal en je ziet op zeker verschil als je een TFT aansluit op DVI ipv VGA. Ik zou echt never een TFT willen met VGA aansluiting :? beetje lame bezuiniging... bezuinig dan op het design...

wel vreemd dan toch dan tomshardware zo hoog komt met hun philips over vga en dat de game ervaringen er zo goed uitkomen..

da snap ik dan effe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 16:27

nIghtorius

Poef!

n00bs schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:09:

mwoah.. Er komt een andere factor bij kijken wanneer je een TFT op VGA aansluit. De analoge uitgangssignaal van je grafische kaart. ik heb hier 2x 17" TFT's staan met DVI/DSUB (<-VGA). het verschil tussen DVI en DSUB op m'n Geforce6800GT is verwaarloosbaar.. kortom je ziet 't niet eens..

maar als ik m'n TFT aansluit op m'n oude Geforce2GTS van Powercolor (ofzo) ziet 't er daadwerkelijk niet uit (spooklijnen naast de gewone lijnen op het scherm)

[ Voor 4% gewijzigd door nIghtorius op 25-03-2005 14:22 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Inderdaad. Ik neem aan dat de uitspraak van n00bs gebaseerd is op zijn eigen ervaringen, want ik heb mijn Samsung 152T (die ik al lang niet meer heb overigens) ook regelmatig vergeleken op DVI vs VGA en daarbij was ook gewoonweg geen verschil te zien. Het ligt een beetje aan de analoge output van je videokaart, de kwaliteit van je VGA kabel en de aanwezigheid van stoorzenders. Maar met DVI zit je sowieso wel veiliger.....ik zou nu ook geen TFT meer kopen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Wat wordt trouwens toch bedoelt met die paarse gloed bij IPS schermen, ik heb een Iiyama besteld, maar heb geen zin in een purple rain...En maakt het nu wel of niet uit die DVI aansluiting, ik heb een Radeon 9600XT met VGA en DVI, anders vraag ik me namelijk af of zo'n samsung 913n toch niet beter is dan de iiyama 481s.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het kán wat uitmaken, maar dat kan je eigenlijk ook alleen zelf testen. Met een monitor die alleen VGA heeft valt alleen niet zoveel te testen en als je een monitor hebt met beide dan kan je hem net zo goed met DVI aansluiten. DVI is in principe beter, maar we moeten de dingen niet gaan overdrijven.....het is echt niet zo dat je met VGA ineens een klotebeeld hebt. Ik persoonlijk zou echter gewoon geen monitor zonder DVI meer kopen......heb ik gewoon geen goed gevoel over. Net zoals ik geen videokaart zou kopen zonder DVI-uitgang. Maar de keuze is dus aan jou.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 25-03-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat verhaal van Tomshardwaren heeft de Philips toch wel een DVI?

Overigens heb ik op mijn bureau ook een tv staan. Zodra ik deze aan doe en de monitor staat ook aan, dan trilt de monitor even. Als ik hier nou een tft-monitor had staan, is dat dan erg voor die monitor of zal er niks gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Op behardware staat een heel stuk waarom je dus geen VGA wil ;) DVI is echt op zeker beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

TFT monitoren zijn minder gevoelig dan CRT's.....er zal niks gebeuren.

Let wel: je kan geen rechten ontlenen aan deze uitspraak. :P
n00bs schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:39:
Op behardware staat een heel stuk waarom je dus geen VGA wil ;) DVI is echt op zeker beter :)
Het is wel beter ja, maar een 3.2 GHz P4 is ook beter dan een 3.0 GHz. Het is alleen de vraag in hoeverre je het gaat merken en dat verschilt per situatie.

[ Voor 59% gewijzigd door zimbab op 25-03-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
pretorian_nl schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:19:
Wat wordt trouwens toch bedoelt met die paarse gloed bij IPS schermen, ik heb een Iiyama besteld, maar heb geen zin in een purple rain...En maakt het nu wel of niet uit die DVI aansluiting, ik heb een Radeon 9600XT met VGA en DVI, anders vraag ik me namelijk af of zo'n samsung 913n toch niet beter is dan de iiyama 481s.
DVI of geen DVI heeft er niets mee te maken, het is gewoon een eigenschap van het IPS paneel, net als dat een TN paneel een rottige kijkhoek heeft (vaak, viel me bij die Philips erg mee)
Die paarse gloed valt wel op, zo gek hoef je er niet voor te gaan zitten. Echter zie je het voornamelijk bij zwarte achtergronden. Weet niet in hoeverre dit opvalt bij de Iiyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139466 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:36:
In dat verhaal van Tomshardwaren heeft de Philips toch wel een DVI?
Connectivity VGA, DVI, audio in, headphone

Its purpose is to hide the VGA/DVI and power supply connectors once the unit is set up. staat bij ome tom

ome philips:

Connectivity
I/O-interface op pad : Hoofdtelefoonaansluiting
Signaal-invoer : Analoog (VGA), PC audio in

ndus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Anoniem: 139054 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:08:
[...]

kheb het scherm gekocht, was zeer mooi beeld maar heb hem terug naar de winkel moeten brengen want had een dood pixel. het is wel een 1000:1 scherm staat zelfs op de zijkant ervan.
Het enige minpunt vind ik is het zoeken naar de juiste beeldkwaliteit want er zijn zoveel mogelijkheden om je contrast enzo te veranderen wat het moelijk maakt om het perfecte beeld te zoeken maar voor de rest een bangelijk scherm!!!!!
Het beeld van dit scherm is zo verschrikkelijk mooi, heb een uur staan kwijlen in de MediaMarkt, je ziet echt een groot verschil tussen alle andere schermen en deze Sony. En ja, er zitten zoveel instellingen op. Zelfs een knop om het ding in te stellen op Game, PC of Movie.

Voor de lol in een grote hoek gaan staan van al die schermen en die Sony was de enige die nog (goed) zichtbaar was met de kleuren die je ook ziet als je ervoor staat. En een film bekijken op dit scherm is prachtig.

Maar ja he, 629 Euro is nogal een bedrag. Is ie wel waard, maar mijn budget heeft mij helaas doen afzien van deze koop. En ook gelijk van een ander scherm want deze heeft mijn absolute voorkeur. Dan maar geen nieuw scherm voorlopig :D

ps. 1000:1 staat idd op de monitor zelf dus dat zal wel waar zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 300 op 25-03-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
nIghtorius schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:21:
mwoah.. Er komt een andere factor bij kijken wanneer je een TFT op VGA aansluit. De analoge uitgangssignaal van je grafische kaart. ik heb hier 2x 17" TFT's staan met DVI/DSUB (<-VGA). het verschil tussen DVI en DSUB op m'n Geforce6800GT is verwaarloosbaar.. kortom je ziet 't niet eens..

maar als ik m'n TFT aansluit op m'n oude Geforce2GTS van Powercolor (ofzo) ziet 't er daadwerkelijk niet uit (spooklijnen naast de gewone lijnen op het scherm)
Dat kan prima, op TFT's met ALLEEN een vga aansluiting zit er meestal een betere analog-> digital coverter in een TFT dan bij TFT's die beide ingangen hebben. Het uitgangssignaal van je videokaart (waar de DAC's voor zorgen) is inderdaad misschien wel net zo belangrijk.
Het beeld van dit scherm is zo verschrikkelijk mooi
Jep, het is inmiddels wel duidelijk dat VA panelen onverslaanbaar zijn kwa beeldkwaliteit :) Buiten de ghosting kan ik weinig meer verzinnen waarvoor bijv. de Sony HP94 onderdoet voor een CRT. Maar Sony trouwens zelf VA panelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 25-03-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53
Anoniem: 300 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:07:
[...]

Het beeld van dit scherm is zo verschrikkelijk mooi, heb een uur staan kwijlen in de MediaMarkt, je ziet echt een groot verschil tussen alle andere schermen en deze Sony. En ja, er zitten zoveel instellingen op. Zelfs een knop om het ding in te stellen op Game, PC of Movie.

Voor de lol in een grote hoek gaan staan van al die schermen en die Sony was de enige die nog (goed) zichtbaar was met de kleuren die je ook ziet als je ervoor staat. En een film bekijken op dit scherm is prachtig.

Maar ja he, 629 Euro is nogal een bedrag. Is ie wel waard, maar mijn budget heeft mij helaas doen afzien van deze koop. En ook gelijk van een ander scherm want deze heeft mijn absolute voorkeur. Dan maar geen nieuw scherm voorlopig :D

ps. 1000:1 staat idd op de monitor zelf dus dat zal wel waar zijn. :)
Was van de week ook bij de mediamarkt ervoor, even staan kijken en de knoop dus maar doorgehakt: ik neem hem. Verkoper opgezocht.... was die uitverkocht :/ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:04

André

Analytics dude

Afgezien van de 4 monitoren in de TS, zijn er nog meer populaire 19" monitoren? Op dit moment wil ik de Samsung 913N aanschaffen tenzij er betere/mooiere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vriesdude schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:20:
[...]

Ey vriesdude, al wat bekend? (of heb ik over een post heen gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik kan iig zeggen dat m'n Samsung 193p een stuk mooier beeld geeft op dvi, dan op vga. De kleuren zijn helderder (vooral goed te zien bij verschillen in bruin/grijs en blauw/grijs).

Oh btw, er is 1 heldere subpixel op mn scherm verschenen, 13 dagen na aankoop ineens. Zowel Samsung als Informatique deden er niets mee, jammer maar helaas.

Trouwens, als hier meer mensen met 19" of 17" tft zitten: als jullie in een donkere kamer met een volledig zwart scherm zitten (wel aan, d0h :p) en je kijkt er van de zijkant af, zie je bij mij lichte vlekken/strepen. Werd mij verteld dat dit gewoon normaal was, en bij alle tft's voorkwam: is dat zo?

[ Voor 57% gewijzigd door Blaxje op 27-03-2005 20:04 . Reden: dingen erbij gedaan enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Heb je al even je nagel flink op de dode subpixel gedrukt? Dat kan nog wel eens helpen.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Laatst online: 21-12-2024
pretorian_nl schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:37:
Heb je al even je nagel flink op de dode subpixel gedrukt? Dat kan nog wel eens helpen.
Ik durf het niet aan, hoor ook dat het slecht kan zijn, en er in die regio meer dode pixels kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Dat is waar, zelf wel ooit gehad bij een scherm op het werk. Werkte prima. Maar dat was inderdaad niet mijn eigen O-)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

* Darth Punk is net van zn stoel af gevallen.
Iiyama ProLite H1900-B
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/8027.jpg
S-P-E-C-S
Panel Fujitsu MVA-Premium
Contrast (verhouding) 1000 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontal/vertical: 178°/178°;
right/left: 89°/89°,
up/down: 89°/89°
Reactietijd 12 (8 Gray to Gray) msec
Aantal kleuren 16.77 Miljoen
Maximum resolution 1.9 megapixel (1600 x 1200 downscale - digital input)
1.3 megapixel (1280 x 1024 - analog input)
USB hub 4 Down, 1 Up / Revision 2.0 High-Speed
Luidsprekers 2 x 1 W (Stereo) optional

Nu al te koop bij Azerty en PerfectSystems voor 849 pleuro vs 999 pleuro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik snap alleen die resolutie niet helemaal. Op de site staat dat ie een fysieke reso heeft van 1600x1200, maar als je hem analoog aansluit heb je 1280x1024? Dus dan heb je ineens 5:4 ipv 4:3? Beetje wazig wel.....als het nu 1280x960 was geweest had ik het misschien nog kunnen snappen. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

t scherm heeft 2x DVI-I aansluitingen, misschien doordat het signaal van videokaart(digitaal) moet worden omgezet naar analoog en daarna naar digitaal signaalverlies geeft?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja signaalverlies, maar dat je dan met een andere verhouding gaat werken? Waarom dan geen 1280x960?

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 27-03-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

dunno, dit scherm is BTW wel een 1600X1200 scherm, de rest op 19" gebied is 1280X1024

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Toen ik de specs zag dacht ik die wil ik hebben, toen ik de prijs zag dacht ik laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Darth_Punk schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:48:
dunno, dit scherm is BTW wel een 1600X1200 scherm, de rest op 19" gebied is 1280X1024
Ja voor de rest een mooi scherm hoor, maar ik vroeg me dat gewoon af.
Anoniem: 93354 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:56:
Toen ik de specs zag dacht ik die wil ik hebben, toen ik de prijs zag dacht ik laat maar..
Hij is ook meer op de professionele markt gericht.....meer "high end" zeg maar.

[ Voor 94% gewijzigd door zimbab op 27-03-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Anoniem: 93354 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:56:
Niet alleen dat, Iiyama liegt ook nog eens over de specificaties. De nieuwe 480S series van dit merk hebben een TN panel, volgens Iiyama kan dat scherm 16,7 miljoen kleuren weergeven, terwijl een TN panel maar 16,2 miljoen kleuren kan weergeven.
Dit nieuwe scherm van Iiyama de H1900 series heeft een Fujitsu MVA-Premium panel volgens de specificaties op www.iiyama.nl Nu moet de eerste snelle panel, lees panel met 16,7 miljoen kleuren met 8ms nog komen, dus ik denk dat iiyama een VA panel gebruikt die 16,2 miljoen kleuren kan weergeven en dus dat iiyama ons misleidt :(

Helaas...dit scherm was te mooi om waar te zijn :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Darth Punk op 27-03-2005 22:04 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Laatst online: 15-06 19:06
Nadat ik 4 weken tevergeefs had gewacht op die nieuwe BenQ FP937S+, toch maar gewoon mijn oude vertrouwde merk Eizo gekocht. De FlexScan L768 (no1 in de pcworld.com test). En ik had het moeten weten, vroeger had ik een Eizo 16", daarna een Eizo 17" en Eizo heeft mij nog nooit teleurgesteld. De L768 is gewoon een zeer goede monitor. De 20 of 25 ms reactietijd (afhankelijk van de site) zijn geen enkel probleem bij het spelen van Doom, Underground, dvd's en of Half Life. Schitterend beeld, heel veel instelmogelijkheden, ruime kijkhoek, en 5 jaar garantie. Een echte aanrader!

Overigens, die reactietijden onder de 20 zijn voornamelijk van belang voor de hardcore gamers. Bij hen is verlies en winst soms echt afhankelijk van die paar miliseconden. En geloof mij, zoveel hardcore gamers zijn er niet in Nederland, hoogstens 10.000 in totaal.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Met de Samsung 152T (25ms) heb ik ook nooit last gehad van ghosting. Ik wil niet zeggen dat het er niet was, maar mij viel het in ieder geval niet op. Op mijn laptop scherm heb ik er ook geen last van, hoewel ik daar ook niet enorm snelle bewegingen mee maak, want het zijn meer race spellen die ik er op speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Heb de L768 gekocht bij Disc Planet. Beetje typisch, maar verder wel in orde. Valt mij op hoe weinig winkels Eizo verkopen. Zag dat ze bij de Mediamarkt zwaar overpriced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

onzichtbaar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:36:
De 20 of 25 ms reactietijd (afhankelijk van de site) zijn geen enkel probleem bij het spelen van Doom, Underground, dvd's en of Half Life. Schitterend beeld, heel veel instelmogelijkheden, ruime kijkhoek, en 5 jaar garantie. Een echte aanrader!

Overigens, die reactietijden onder de 20 zijn voornamelijk van belang voor de hardcore gamers. Bij hen is verlies en winst soms echt afhankelijk van die paar miliseconden. En geloof mij, zoveel hardcore gamers zijn er niet in Nederland, hoogstens 10.000 in totaal.
Of die reactietijden genoeg zijn is HEEL erg persoonlijk en afhankelijk van het type panel!!! die 20ms is ook het MEEST optimistische responsetijd van zwart naar wit van het scherm en zal dus bij andere kleurovergangen alleen maar trager zijn.

En hoe kom je erbij dat die responsetijd alleen voor Die Hard gamers is :? :? :? beetje kort door de bocht... en daarnaast die 20ms is de snelst mogelijke response en zal dus voor de rest altijd erboven zitten. En waarom moet ik jou geloven dat er maximaal 10000 die hard gamers zijn :? heb je ze geteld :?

Daarnaast is voor films ook een ZEER snelle responsetijd belangrijk en er zijn zat mensen die zich ergeren aan een trage TFT die maar af en toe een game spelen...

Ik vind je post echt TE kortzichtig en geef je daarmee anderen alleen maar verkeerd advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Dat van die aantallen hardcore gamers weet ik, omdat ik "toevallig" betrokken ben bij het opzetten van een derde Gaming League, ook in Nederland. zie www.eogc.co.uk

Verder heb je gelijk, het is gewoon een gebruikerservaring. Ik zie alleen dat veel mensen zich blindstaren op reactietijden. Zoals al ergens geschreven werd, de fabriekscijfers zeggen niet alles. Het gaat uiteindelijk om de ervaring tijdens dagelijks gebruik. De meeste mensen gebruiken hun monitor toch voor een combinatie van gaming, foto's kijken en andere applicaties. Dan is de Eizo een hele mooie van both worlds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat over die getallen niets zeggen, dat was ik ook... ;)
Ik vind zelf (persoonlijk) de mooiste allround monitor op dit moment de Samsung 193P en wanneer verkrijgbaar de 193P plus. Maar goed perfectie is er simpelweg niet met TFT's zoals met CRT wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Nu online
onzichtbaar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:55:
Ik zie alleen dat veel mensen zich blindstaren op reactietijden. Zoals al ergens geschreven werd, de fabriekscijfers zeggen niet alles. Het gaat uiteindelijk om de ervaring tijdens dagelijks gebruik. De meeste mensen gebruiken hun monitor toch voor een combinatie van gaming, foto's kijken en andere applicaties. Dan is de Eizo een hele mooie van both worlds..
Dat blindstaren komt doordat fabrikanten schermen uitbrengen met vermelding van de maximale (euhh minimale) reactietijd. Dat je daar jezelf dus niet op moet blindstaren is natuurlijk juist. Maar dat betekend niet dat je daar best een heel eind onder (boven?) kunt zitten met de reactietijden. Het gemiddelde moet eigenlijk rond de 20-25 liggen, en dan graag geen uitschieters naar 100+ ofzo. Dit geldt natuurlijk voor gamers, en hoeveel dat zijn maakt niet uit. Misschien zitten er van die 10.000 wel 9000 op GoT te kijken in het 19" TFT topic ;)

De meeste mensen (dus ook grotendeels buiten de tweakers.net doelgroep) gamen echt niet vaak op hun monitor. Gemiddeld zelfs zelden denk ik. Zij zouden beter af zijn met een scherm wat gewoon strak beeld geeft, mooie kleuren voor hun vakantiefoto's, en verdere specs zijn niet boeiend. Maar goed, als ze de bouwmarktfolder zien met een 8ms scherm erin, tsja, leg jij ze eens uit dat dat scherm niet echt geweldig zal zijn. (Ongeveer dezelfde groep mensen die hun computersnelheid aanduiden in pentium of windowsversie.)

Maar zeker een leuk scherm van Eizo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
edit

[ Voor 98% gewijzigd door mdj84nl op 28-03-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

De meeste mensen (dus ook grotendeels buiten de tweakers.net doelgroep) gamen echt niet vaak op hun monitor. Gemiddeld zelfs zelden denk ik. Zij zouden beter af zijn met een scherm wat gewoon strak beeld geeft, mooie kleuren voor hun vakantiefoto's, en verdere specs zijn niet boeiend. Maar goed, als ze de bouwmarktfolder zien met een 8ms scherm erin, tsja, leg jij ze eens uit dat dat scherm niet echt geweldig zal zijn. (Ongeveer dezelfde groep mensen die hun computersnelheid aanduiden in pentium of windowsversie.)
Mwah niet geweldig is natuurlijk niet waar. Bij de gemiddelde thuisgebruiker geeft een standaart tft beter beeld dan hun crt. Ik heb nog nooit een niet-tweaker gehoort die zij dat zijn tft slechter beeld gaf dan zijn crt. De meeste mensen met kinderen gebruiken hun pc ook vooral voor msn+gamen dan kan je imho beter een scherm hebben zonder ghosting want dat valt veel meer op dan die kleuren die misschien niet helemaal 100% zijn (wat ze toch niet doorhebben omdat ze toch al een slecht afgesteld scherm gewend zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
Volgens mij combineert de nieuwe Eizo L778 uitstekende kleureigenschappen, kijkhoek en reactiesnelheid tot een product dat bijna elke gebruiker tevreden zal stellen. Er zijn nog maar weinig reviews, maar zie: www.prad.de/new/monitore/test_eizo_l778-k.html

Misschien moet ik de mijne, L768, maar inruilen voor een L778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malloot

Malloot

bekijk eens wat anders

onzichtbaar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:18:
Volgens mij combineert de nieuwe Eizo L778 uitstekende kleureigenschappen, kijkhoek en reactiesnelheid tot een product dat bijna elke gebruiker tevreden zal stellen. Er zijn nog maar weinig reviews, maar zie: www.prad.de/new/monitore/test_eizo_l778-k.html

Misschien moet ik de mijne, L768, maar inruilen voor een L778
Ze zouden de L778 ook moeten uitbrengen zonder de 'achterplaat met luidsprekers'. Zou denk ik veel meer kopers lokken.

Maargoed, nu we het er toch over hebben; kan iemand er mij van weerhouden (ook) een Eizo L768 te kopen? Ik wilde eerst de Benq fp951 kopen maar de winkel had 'm nog niet binnen en ik BLIJF niet uitstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Afbeeldingslocatie: http://www.cpluse.com/cn/UserImages/Article/2594/VIEWSONIC_VX924_FRONT1.jpg
_/-\o_

De nieuwe Viewsonic 4ms TFT schermen, VX724 (17") en de VX924 (19")

http://www.cpluse.com/Module/Show.aspx?id=1625

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 28-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2024

Dutch

Alfisti

(jarig!)
Ik heb zaterdag een NEC 1970GX gekocht bij Atelco (Aken, Duitsland), ik heb lange tijd getwijfeld tussen dit NEC scherm en een Hyundai L90D+, ik was niet bijzonder gecharmeerd van een BenQ scherm vanwege het feit dat ik dit scherm tamelijk goedkoop vind uitzien. Het scherm van Hyundai viel uiteindelijk af door de slechte beschikbaarheid, diverse bedrijven in Nederland konden me geen duidelijke leverdatum geven.
Kijkend naar mijn eisenpakket dan wilde ik zowiezo een 19" scherm, ik moet af en toe een spelletje kunnen spelen en ik wil plaats besparen op mijn bureau (mijn 17" scherm nam al te veel plaats in beslag!).
Ik moet trouwens zeggen dat die Duitsers niet moeilijk doen over pixelgarantie, toen ik daarna vroeg zie die verkoper doodleuk dat zij dat niet hadden (keek tamelijk verbaasd toen ik erheen vroeg), hij zij dat NEC een garantie geeft van 3 jaar en dat ik mijn scherm altijd kan terugbrengen in geval van problemen (incl. dode pixels), erg netjes dus! Ik weet trouwens niet in hoeverre dat dit waar is, want volgend mij hanteert NEC wel degelijk minimum eisen tav het aantal dode pixel. Ik heb op dit moment één dode sub-pixel kunnen ontdekken, maar die stoort me niet zo veel.

Wat vind ik van dit scherm.

Verpakking en inhoud
Het scherm wordt prima verpakt verzonden, heel netjes. In de verpakking zit een stroomkabel, usb kabel voor de USB hub en een normale VGA kabel. Ik vind het jammer dat je voor het bedrag wat je voor deze monitor betaald geen DVI kabel erbij krijgt, maar het zij zo. Ik ga de komende week wel eentje halen, want bij Atelco waren ze uitverkocht.

[url=http://members.home.nl/rronken/System/Doos1.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/Doos1Klein.jpg[/url]
[url=http://members.home.nl/rronken/System/Doos2.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/Doos2Klein.jpg[/url]
[url=http://members.home.nl/rronken/System/Kabels.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/KabelsKlein.jpg[/url]
[url=http://members.home.nl/rronken/System/Scherm1.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/Scherm1Klein.jpg[/url]

Ergonomie
Waanzinnig, want ik kan het scherm in hoogte verstellen, maar ik kan het scherm ook laten kantelen en ook laten draaien. Als ik dit scherm vergelijk met het Iiyama scherm op mijn werk, dan is dit scherm beduidend beter! Het scherm kent helaas geen Pivot stand, maar die zou ik waarschijnlijk erg weinig gebruiken, dus geen gemis!
Ik zie trouwens niet hoe die techniek werkt om de kabels weg te werken, dit moet ik nog eens beter gaan onderzoeken, maar de kabels hinderen mij momenteel helemaal niet!

Design
Werkelijk prachtig, mooie zilver randen, past perfect bij mijn andere zwarte speakers en muis/keyboard. Bovendien zijn er geen speakers die onnodige plaats innemen, als ik de nieuwe Philips TFT schermen bij ons op het werk bekijk dan vind ik die maar lachwekkend uitzien in vergelijking met dit scherm!

Spiegeling en Coating
Dit vormt voor mij een iets groter probleem, want ik heb de PC tegen een muur staan en achter mij zijn ruiten waardoor de zon naar binnen schijnt. Dit werkt af en toe hinderlijk, maar in de avonduren merk ik daar niks meer van, zeker omdat ik meestal overdag toch op mijn werk zit. Ik kan me voorstellen dat als je dit de hele dag moet meemaken dat dit dan behoorlijk irriterend gaat werken.

Kleuren
Ongelooflijk helder en bij het eerste gebruik zelfs iets te helder in mijn ogen, ik keek me even scheel. Ik had al gauw uitgevonden dat het toch verstandig is om de kleursettings iets te veranderen waardoor het werken een stuk aangenamer wordt, er zit een stand (sRGB, 6500k) en die werkt toch net even iets prettiger! Ik had eerst een Iiyama CRT scherm en dat scherm had een bepaalde brightness stand voor films, ik denk dat de normale stand van dit scherm erg kort in de buurt komt. Hetzelfde geldt ook voor de scherpte van het scherm trouwens, prachtig scherp en alles is goed te lezen!

[url=http://members.home.nl/rronken/System/Scherm2.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/Scherm2Klein.jpg[/url]
[url=http://members.home.nl/rronken/System/Scherm3.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rronken/System/Scherm3Klein.jpg[/url]

Kijkhoek
Ik snap niet dat mensen hier over klagen, want je zit toch bijna de gehele dag recht voor je schermpje. Als je met meerdere mensen achter één scherm moet werken, dan denk ik dat een probleem vormt, maar ik heb er geen last van.

Gamez
Eén van de hoofdredenen waarom ik scherm heb aangeschaft is de 8ms reactietijd en ik heb gisteren een half uurtje zitten te gamen (FPS, Brothers in Arms) en ik heb niks kunnen ontdekken. Loopt lekker soepel en geen ghosting waarneembaar. Ik denk dat dit scherm voor de meeste gamez prima zal voldoen, ik zal binnenkort nog wel wat meer spellen spelen (Half-Life 2, Far Cry) en dan heb ik gegarandeerd een goed inzicht in hoeverre deze monitor zich voor FPS gamez leent!

Conclusie
Een werkelijk prachtig scherm, met een ongelooflijk mooi beeld (in eerste instantie iets te bright) en wat zich goed leent voor het spelen van allerlei soorten spellen. Bovendien hebben de makers goed rekening gehouden met de bovengemiddelde gebruiker door een USB hub toe te voegen, de speakers weg te laten en een prachtig gestylde monitor af te leveren. Als er mensen zijn die twijfelen over de aankoop van deze monitor dan is mijn advies zeker kopen!

Visit my homepage | System Specs | Tweakers.net Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dutch schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:19 een heleboel waaronder dit:
Het scherm kent helaas geen Pivot stand, maar die zou ik waarschijnlijk erg weinig gebruiken, dus geen gemis!
Hmmm.....voor mij is dat nu juist een must! Bij een 1280x1024 scherm vind ik het echt ideaal als je er met internet, Word, Acrobat Reader en dergelijke er een 1024x1280 scherm van kan maken!

Voor de rest een mooi schermpje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic komt met 4ms schermen + nieuwe technologie waardoor de zwart-wit reactietijd representatief is voor de gemiddelde reactietijd: (aanvulling op Tcd)
Door het gebruik van deze (Clearmotiv) techniek kunnen alle overgangen ruwweg gemaakt worden in dezelfde tijd die nodig is voor een zwart naar wit overgang. Een gunstige ontwikkeling aangezien de zwart naar wit overgang veelal aanzienlijk sneller is dan overgangen tussen andere kleurtinten.
Als dit waar is, en de gemiddelde reactietijd dus ver onder de 16.6ms ligt, zou je vaak GEEN ghosting meer waar kunnen nemen, heb al wel gelezen dat er nog wel ghosting zichtbaar is als wit beweegt over een zwart oppervlak. Maargoed, door nieuwe LCD technieken zou misschien nog eens ghosting onzichtbaar kunnen worden voor de hardcore gamer, misschien hoeft de ghosting-freak toch niet te wachten op OLED schermen, maar ik blijf wantrouwend.

Zie ook de frontpage: nieuws: Viewsonic introduceert 4ms LCD-schermen

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 29-03-2005 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 14-06 10:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand al ergens wat meer info over de Samsung 193P plus, kan ni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Laatst online: 25-03 20:24
Eej Yokozuna,

Jij hebt toch een Viewsonic VP912 of niet? Ik heb je review ervan tenminste gelezen hier. Had je 'm puur voor te testen of heb je 'm gekocht en zo ja, heb je 'm nu nog en hoe tevreden ben je er nu nog mee t.o.v. de overige 19"-tft's die er momenteel bestaan.

Ik sta op het punt zo'n VP912 te bestellen namelijk en wilde even checken of er misschien inmiddels al iets beters te koop is?
Wil namelijk een goede 19" waar ik een tijde meer vooruit kan. Geld maakt IN PRINCIPE niks uit, mits het het extra geld waard is? Zijn er inmiddels betere schermen te koop dan die VP912 in die prijsklasse???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic is vol :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.