[PC] Counter-Strike: Source - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 16:02
vast een dikke n44b vraag maar wat houd dat de_ / cs_ in? Heeft dat te maken met bombmap / hostagemap?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jup, het zijn afkortingen voor wat het zijn. fy_ is dan ook dat je in het begin standaard geen wapen hebt en er 1 moet zoeken (die meestal toch wel voor je liggen :D). de_ is bom inderdaad

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 13:49
Anoniem: 92154 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:44:
[...]

Ik zie niks raars in die kill. Het is gewoon een noob die wat heen en weer sproeit en lucky een HS maakt. Door de recoil scoort ie gewoon een heady. Dit soort dingen gebeurde ook constant in 1.5 en 1.6.

Een goeie speler sproeit accuraat op die range en die schiet jou iets van 3x sneller af als de tijd hoelang deze noob erover bezig was.
zie je niet dat ie 1ste kill totaal mis is? dat zijn nou die laggy hitboxes. En het is maar een spray van +/- 12 kogels, kwil tog ff repect geven voor nooked.de, - et zijn echt geen noobs 8)

En dit filmpje is zwaar vertraagd, bij seconde 5 is hij om de hoek, bij seconde 9 zijn we allebij dood. Dat betekend dat het in-game maar 2 seconde duurde :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92154

Ok, ik lette enkel op de 2e frag. Zal nog eens kijken naar de 1e frag.

Goed, naar de 1e frag gekeken en wat zie ik:
Hij schiet op de handen van die T. Sinds de update kan je gewoon op de handen van mensen schieten. Je ziet ook van die witte sparks vliegen wat dus laat zien dat ie de gun van zijn tegenstander raakt. Ofwel, niks aan het handje, dat je het lame vind dat je op handen kan schieten ok; maar het is gewoonweg zo dat ie hier iemand in zijn handen raakt.

Ik zie dus niks raars.

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 92154 op 02-03-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En 2 seconden in game is overigens behoorlijk lang hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik vind het de moeite niet om er een nieuwe topic over te openen maar t gaat over cs, niet cs source.

Kent iemand hier iemand die speelt op, of admin is op de volgende server:
62.133.194.3:27015 Lands of sand

Ik ben hier zojuist spontaan geband door een gefrustreerde admin, ik pik dit niet. ik speel namelijk zowat altijd op die server en mijn persoontje word nu opeens in t verdommenis hoekje gestouwt omdat een admin t niet kan hebben dat ik positief sta (stond 6-1, had nog nieteens iets gezegd in chat en cheatte niet (nooit). Dus als iemand denkt dat hij zij me kan helpen contact me ff: tom_vd_horst@hotmail.com

Ik speelde op de server als: WhereMaBitches // Dragonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128276

Wat bedoelt men met ul? Zeggen ze weleens in de console, maar naar de betekenis kan ik nog steeds alleen gissen. Ultra Luck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:04

Minkie

Groazers Unite.

UnLucky?

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Pandemic schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:33:
Ik vind het de moeite niet om er een nieuwe topic over te openen maar t gaat over cs, niet cs source.

Ik ben hier zojuist spontaan geband door een gefrustreerde admin, ik pik dit niet. ik speel namelijk zowat altijd op die server en mijn persoontje word nu opeens in t verdommenis hoekje gestouwt omdat een admin t niet kan hebben dat ik positief sta (stond 6-1, had nog nieteens iets gezegd in chat en cheatte niet (nooit). Dus als iemand denkt dat hij zij me kan helpen contact me ff: tom_vd_horst@hotmail.com

Ik speelde op de server als: WhereMaBitches // Dragonic
Ik kan niet direct iets voor je doen, maar ik kan wel zeggen dat je gewoon een nieuwe server moet zoeken. Servers die admins zoals deze hebben zijn gewoon bagger, het is de moeite niet waard om moeilijk te gaan doen om ge-un-banned te worden. Jou situatie komt me heel bekend voor (gamepoint vroeger).

Tijdje geleden kwam ik regelmatig op newzbin.com server, daar staan 40.000+ peeps in de ranking, ik werd dus #1, top5 wisseld heel snel, en die gast die normaal op 1 staat en daar 24/7 speelt begint mij woest uit te maken voor cheater. Hij is ook goede vrienden in real life met de admin, want de admin daar begint mij ook half aan te vallen. Dus die gast begint: "ban him!! ban him!!" Ik killde daarvoor die admin ook tientallen keren, dus was er bijna zeker van dat ie me ging bannen.

Gelukkig bleef die admin professioneel, en koos ervoor zelf een rationele mening te vormen en zich niet te laten beinvloeden door zijn eigen frustraties of die van zn vrienden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 11-07 15:45
Zijn er ook nog 1.6 servers waar GEEN cheaters zitten?
Echt te lame voor woorden. Wil je lekker potje spelen wordt het weer verpest door de tyfus cheaters.
Die vervolgens ook nog doen alsof ze helemaal de man zijn. Te zielig gewoon.
Servers met admins zijn wel ideaal, maar dun gezaaid helaas. Waarom zijn mensen zo triest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FallenAngel666 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:12:
Echt te lame voor woorden. Wil je lekker potje spelen wordt het weer verpest door de tyfus cheaters.
Servers met admins zijn wel ideaal, maar dun gezaaid helaas. Waarom zijn mensen zo triest?
Uuuhm....Mischien een keer wat vroeger naar bed gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-07 06:48

Yucko

One clown to rule them all !

Pandemic schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:33:
...

...
Heeee, die server ken ik, alsmede de admin (zoals genoemd in openingsscherm bij die server, nl. BlackBooster) en ik kan me niet voorstellen dat hij mensen ongegrond gaat zitten bannen.

Weet je zeker dat hij het was, en niet iemand die ook controle over die server heeft :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

Chi3F schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:30:
Hebben andere mensen er ook last van dat css soms ubertraag laadt?
Dat je zeg maar een mapchange hebt, en dat je zo lang laadt dat je al 1 of 2 ronden hebt gemist als je een keer joint. Best frustrerend soms, defragmenteren helpt ook niet echt enzo. Soms is zelfs mn plaats opeens weg na het laden (op de XS4all servers) zodat ik gekickt wordt, das helemaal frustratie.
.
Ik heb dit dus met 1.6.
Met source niet, dan moet ik zo'n 10 seconden wachten voor de eerste 5 erzijn en ben vrijwel altijd de eerste. Nee ik heb geen snel internet en ook geen uber pc, maar ik ben echt in een DE map binnen 5 a 10 seconden.

In 1.6 daar in tegen kan het 20 tot 30 seconden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FallenAngel666 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 03:12:
Wat betreft cheaters, dat valt reuze mee. Het is zwaar overdreven over het algemeen. Je kan altijd op een pub wel eens een cheater tegenkomen maar het zijn er nog altijd maar enkelen. Sommige spelers zijn gewoon zo goed.

Toen ik nog maar net cs speelde dacht ik ook dat iedereen cheate, nu weet ik wel beter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117053

Is dit nou een source of 1.6 topic? Ik zie hier liever wat extra informatie en tips over source dan problemen en vragen over 1.6, die uberhaupt niet hier maar in problemen en vragen gepost moeten worden. En voor de gefrustreerde gamertjes onder ons. Admins staan volledig in hun recht bij het bannen van spelers om welke reden dan ook. Zij betalen iedere maand een smak geld hiervoor. Als dat je niet bevalt koop of huur je een eigen server. Wat betreft cheaters.. speel alleen maar op FF servers. Veel cheaters gebruiken auto fire. Als zij zich op zo'n server wagen schieten ze al gauw 3 van hun eigen team genoten neer. Tuurlijk zijn er altijd cheaters die met wat betere bots rond wandelen. Maar die pak je er al gauw tussen uit. Ga op een vloer met een rooster staan en mik vervolgens op de cheater. Bots schieten niet door muren of vloeren heen. Werkt prima!

Nu weer ontopic; Hebben anderen ook moeitje met de statistieken en specificaties van sommige wapens? De auto sniper rifles vindt ik geweldig deze worden nu eindelijk eens gebruikt. Maar de smg's en handwapens zijn zo zwak je gebruikt ze niet tenzij je echt niet anders kunt. Afgezien van de deagle en de p90. Geen hond gebruikt die andere wapens nog. Een mp5 het parade paardje van anti terreur organistaties zie ik in source echt nooit gebruikt worden. In 1.5 was het een fantastisch wapen. accuraat met een redelijke impact en een degelijk bereik. In source betekend het wapen je dood. Hetzelfde geld voor de andere handwapens en smg's.

De random fire vindt ik maar niks. Ik kijk geregeld bij spelers mee en dan zie ik ze met 100% precisie op iemand zijn maag mikken. Hij haalt de trekker over en 2 meter boven het doelwit zie je kogels inslaan. Dit terwijl de loop en de crosshair nog netjes op het doelwit gericht zijn. Ik heb met redelijk wat vuurwapens echt geschoten, daardoor zal het mij ook wel wat meer irriteren dan anderen. Ik weet hoe het wapen zou moeten reageren. Het komt een beetje op mij over alsof mijn game karakter is bedwelmd door een kilootje pado's of een flinke fles rum. Je ziet het 1 maar er gebeurd het ander.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 117053 op 03-03-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117053 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:04:
Is dit nou een source of 1.6 topic? Ik zie hier liever wat extra informatie en tips over source dan problemen en vragen over 1.6, die uberhaupt niet hier maar in problemen en vragen gepost moeten worden. En voor de gefrustreerde gamertjes onder ons. Admins staan volledig in hun recht bij het bannen van spelers om welke reden dan ook. Zij betalen iedere maand een smak geld hiervoor. Als dat je niet bevalt koop of huur je een eigen server. Wat betreft cheaters.. speel alleen maar op FF servers. Veel cheaters gebruiken auto fire. Als zij zich op zo'n server wagen schieten ze al gauw 3 van hun eigen team genoten neer. Tuurlijk zijn er altijd cheaters die met wat betere bots rond wandelen. Maar die pak je er al gauw tussen uit. Ga op een vloer met een rooster staan en mik vervolgens op de cheater. Bots schieten niet door muren of vloeren heen. Werkt prima!

Nu weer ontopic; Hebben anderen ook moeitje met de statistieken en specificaties van sommige wapens? De auto sniper rifles vindt ik geweldig deze worden nu eindelijk eens gebruikt. Maar de smg's en handwapens zijn zo zwak je gebruikt ze niet tenzij je echt niet anders kunt. Afgezien van de deagle en de p90. Geen hond gebruikt die andere wapens nog. Een mp5 het parade paardje van anti terreur organistaties zie ik in source echt nooit gebruikt worden. In 1.5 was het een fantastisch wapen. accuraat met een redelijke impact en een degelijk bereik. In source betekend het wapen je dood. Hetzelfde geld voor de andere handwapens en smg's.

De random fire vindt ik maar niks. Ik kijk geregeld bij spelers mee en dan zie ik ze met 100% precisie op iemand zijn maag mikken. Hij haalt de trekker over en 2 meter boven het doelwit zie je kogels inslaan. Dit terwijl de loop en de crosshair nog netjes op het doelwit gericht zijn. Ik heb met redelijk wat vuurwapens echt geschoten, daardoor zal het mij ook wel wat meer irriteren dan anderen. Ik weet hoe het wapen zou moeten reageren. Het komt een beetje op mij over alsof mijn game karakter is bedwelmd door een kilootje pado's of een flinke fles rum. Je ziet het 1 maar er gebeurd het ander.
toon volledige bericht
95% van jou post is onzin.
(ja ik weet het, deze post is vast 100%)

- 1.6 vragen kunnen gewoon tussendoor? Het belemmerd de Source vragen toch niet en het gaat allebei over cs.
- Admin;s die mensen bannen omdat ze te goed zijn verdienen het niet om admin te zijn.
er komen dagelijks nieuwe mensen bij dus het maakt niks uit dat je iemand eruit trapt Ik snap echt niet dat iemand zegt dat admin gelijk hebben B)
- Cheaters schieten ook door muren heen.
- Auto sniper ruled? :X
- Een mp5 is nooit een goed wapen geweest in standaard mappen.
- Pistols niet meer gebruikt? Die standaard word gewoon weinig gebruikt omdat de meeste mensen er niet mee om kunnen gaan. Bv. als je in een gevecht zit en je moet reloaden, dan palk je je pistol.
In source zie je iedereen dan 5 sec. reloaden waarna ze dood zijn. :D
- Dat laatste verhaal is gewoon omgaan met een wapen in een spel, dat duurt even om dat uit teleggen dus dat doe ik maar niet, maar ik kan je verzekeren dat zoiets idd gebeurt als je niet goed om gaat met het wapen, nogmaals in de game. Als je dat wapen onder controle houd schiet die wel waar je wilt. Gewoon veel oefenen dan word je vast wel beter! :+

Ik vind het vrij jammer dat er nog niet echt veel goede spelers in Source zitten. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet heel goed, maar ik ken het spel wel. Als je in een gemiddelde Source server kijkt zie je veel mensen maar wat rond lopen in een map of in een hoekje stil zitten met auto sniper. Mensen die niet weet hoe je defused etc. Erg jammer, daarom speel ik voorlopig meer 1.6 _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 03-03-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:46

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

mja, het is een counter-strike topic en ik zie geen 1.6 in de lijst staan dus imho kunnen er hier ook vragen over 1.6 in he.
Wrm zou een Admin veel geld dokken? Het kan ook iemand in een studentenhuis zijn ofzo die een slecht pc'tje als server gebruikt. Kost je niets en als die gozer dan een slechte bui heeft banned ie er gwn een paar. klaar. Ja die cheaters haal je er zo tussenuit. Als je ziet hoe die aimen :P heel de muis trilt en dan verschuift het scherm een stuk en hoppa, headshot.

@ Wc_eend 100% gelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Marrruuuk schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:40:
[...]

mja, het is een counter-strike topic en ik zie geen 1.6 in de lijst staan dus imho kunnen er hier ook vragen over 1.6 in he.
Wrm zou een Admin veel geld dokken? Het kan ook iemand in een studentenhuis zijn ofzo die een slecht pc'tje als server gebruikt. Kost je niets en als die gozer dan een slechte bui heeft banned ie er gwn een paar. klaar. Ja die cheaters haal je er zo tussenuit. Als je ziet hoe die aimen :P heel de muis trilt en dan verschuift het scherm een stuk en hoppa, headshot.

@ Wc_eend 100% gelijk :p
Nee het is een Counter-Strike:Source topic, dus het gaat in principe niet over 1.6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:46

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Fake schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:46:
[...]

Nee het is een Counter-Strike:Source topic, dus het gaat in principe niet over 1.6 ;)
idee voor het volgende deel?
[PC] Het grote Counter-Strike en Counter-Strike: Source Topic - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marrruuuk schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:51:
[...]

idee voor het volgende deel?
[PC] Het grote Counter-Strike en Counter-Strike: Source Topic - Deel 6
Gewoon cs.
Je zult vast zien dat er mensen nog wat willen praten over de old skool tijden (1.3).

Of HAlf-life mods (day of defeat enzo kunnen er dan ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 127468 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:36:
[...]

- 1.6 vragen kunnen gewoon tussendoor? Het belemmerd de Source vragen toch niet en het gaat allebei over cs.
- Admin;s die mensen bannen omdat ze te goed zijn verdienen het niet om admin te zijn.
er komen dagelijks nieuwe mensen bij dus het maakt niks uit dat je iemand eruit trapt Ik snap echt niet dat iemand zegt dat admin gelijk hebben B)
- Pistols niet meer gebruikt? Die standaard word gewoon weinig gebruikt omdat de meeste mensen er niet mee om kunnen gaan. Bv. als je in een gevecht zit en je moet reloaden, dan palk je je pistol.
- Dat laatste verhaal is gewoon omgaan met een wapen in een spel, dat duurt even om dat uit teleggen dus dat doe ik maar niet, maar ik kan je verzekeren dat zoiets idd gebeurt als je niet goed om gaat met het wapen, nogmaals in de game. Als je dat wapen onder controle houd schiet die wel waar je wilt. Gewoon veel oefenen dan word je vast wel beter! :+

Ik vind het vrij jammer dat er nog niet echt veel goede spelers in Source zitten. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet heel goed, maar ik ken het spel wel. Als je in een gemiddelde Source server kijkt zie je veel mensen maar wat rond lopen in een map of in een hoekje stil zitten met auto sniper. Mensen die niet weet hoe je defused etc. Erg jammer, daarom speel ik voorlopig meer 1.6 _/-\o_
toon volledige bericht
_/-\o_

Grootste irritaties in CS:S:

- Cheaters
- Mensen die mensen cheaters noemen :)
- Full time campers
- Autosnipers

AWP gaat dan nog wel maar dan moeten ze wel mee "rushen".

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Wat ik over dit verhaal begrepen heb is het volgende: de interpolatie werkt correct op de client, en die schiet dus waar hij mikt. Als je meekijkt, heb je twee verschillende pings (de persoon bij wie je meekijkt en de persoon waarop gemikt wordt). De client interpolatie houd hier geen rekening mee en daardoor is het beeld wat je in spectate mode ziet niet gelijk aan het beeld dat die persoon zelf heeft. Aangezien de meeste filmpjes en demo's op die manier gemaakt worden, heb ik het idee dat het hitboxverhaal nogal een eigen leven is gaan lijden. Ik kijk veel spectate omdat ik redelijk vaak snel dood ben (pointman van rush :) en zie daar veel vaker gekke dingen dan dat ik ze zelf meemaak. Het enige dat ik vanuit mijn eigen standpunt zie is dat ik soms geraakt wordt als ik voor mijn gevoel net weer achter een hoekje sta, maar ook dat is te verklaren door pings.

Waar m.i. het echte probleem zit, is de tickrate van de server. Die staat default op 33 en dat is gewoon te weinig om vloeiend te spelen als je geen superping hebt. Zeker als je het vergelijkt met cs, waar de tickrate (dacht ik) op 100 stond. Die tickrate is sinds de laatste update wel vrijgegeven, maar ik heb nog geen servers gezien die hem daadwerkelijk hoger hebben gezet, mogelijk vanwege de CPU belasting die dat met zich meebrengt en de clients die dat ook meestal niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Begrijp niet waarom er zo moeilijk gedaan word over cheaters. Speel je spel op een goeie community server en raak bekend met de admins. Ik speel al vanaf het begin op www.jolt.co.uk en ben bekend geraakt met de admins. Als je een cheat spot is het simpel ingame je naam veranderen, ADMIN_NEEDED, er komt er 1 binnen, kijkt het even aan en geeft als die persoon cheat een world ban ! Is er spraken van spel bederf, opzettelijk steeds een flashbang gooien of trappen blokkeren, ban ! In het geval van racistische uitlatingen of onnodig wrijving veroorzaken word via de log automatisch gebanned, of direkt wanneer er een admin is.

Anyway, dit heeft voor mij jaren lang spelplezier bezorgd en er zijn, voor zover mij bekend, geen andere GISP's die zo goed voor hun spelers/servers zorgen. Heb er ook met mijn clans heel lang mijn servers gehad, ook dat werkte allemaal perfekt, met name de response tijd bij problemen, vrijwel instant.

Nu heb ik hedendaags mijn warserver lopen via www.clanhost.nl
Goeie service, nette prijzen. Kwaliteit, en dat is het belangrijkste ;)

En, ach, cheaters, zijn er al weer zoveel die niks aan hun key hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
laatst ging het zoals het hoorde:
ik was lekker ingespeeld en dan is HS schieten kwestie van omdraaien en poef.
dus 1 gast zegt: tyfus hoe doe je dat ?
ikke: oefenen
hij: vertel meer
ikke: wat meer vertellen

dus ipv: jij KK-er met je HS cheats etc, vraagt ie hoe hij het kan leren, kijk das nou leuk spelen :)

en na 3 rondes kreeg ik van hem een hs, gemikt en wel (de sjeeter :+)

(we speelden tegen elkaar en wat bots erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 11-07 15:45
Anoniem: 92154 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 10:03:
[...]

Wat betreft cheaters, dat valt reuze mee. Het is zwaar overdreven over het algemeen. Je kan altijd op een pub wel eens een cheater tegenkomen maar het zijn er nog altijd maar enkelen. Sommige spelers zijn gewoon zo goed.

Toen ik nog maar net cs speelde dacht ik ook dat iedereen cheate, nu weet ik wel beter :).
Ik heb van CS 1.1 tot CS 1.5 gespeeld. Twee weken geleden Steam maar eens uitgeporbeerd en ik ben nu weer CS 1.6 hooked :)
Ik ben dus geen nieuwe speler en ik heb het ook niet over goede spelers, want die zijn er natuurlijk en ik kan het verschil tussen een hacker en een goede speler echt wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik vind dat 95% van zn post waarheid is. (behalve wellicht over die bots, dat was onzin IMHO)
Ja, met dat wapen ben je, mits de map het toelaat, redelijk onkwetsbaar. Jij klinkt alsof je voor de kills gaat en je het niet uit kunt staan dat iemand je neerpaft. Maar CS:S is geen deathmatch, het is een team-spel. En een spel waarbij 2 teams verschillende objectives hebben. In italy bv moeten de T's ervoor zorgen dat ze de base bewaken zodat CT's er niet inkomen. Het domste wat je als T's kunt doen is rushen, want dan is je base minder bewaakt. Het geklaag over 'campers!!' is meer een teken van dat je gewoon het spel niet snapt en je beter deathmatch kunt gaan spelen: in sommige maps is het juist de bedoeling dat een team campt en de ander aanvalt. Kijk maar hoe die bots spelen, die gaan echt niet rushen wanneer ze moeten verdedigen, in tegendeel.
Hij zegt juist dat IRL het wapen mega goed is en in-game het wapen juist niet zo veel voorstelt. En ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft. Als ik in een film bv iemand met een glock zie zwaaien (T start pistol IIRC) dan denk ik soms: "nou dat wordt niks, makker, met die proppenschieter". Onzin natuurlijk.
Klopt, maar dat ligt meer aan het feit dat het beginners zijn OF dat ze denken dat met een reload ze er wel komen. Een pistol helpt je lang niet altijd.
Mja, je kunt ook wat minder op jezelf gefocussed zijn en anderen gewoon helpen. Gister op XS4all 1 zat een duitser en die wist niet waar hij de bom moest planten in prodigy. Die gast veroorzaakte dus dat we verloren. Wat deed menig teamlid? schelden! Mja, dan ben je echt goed bezig hoor.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De MP5 was in CS een super wapen. Dit kwam omdat je, al lopend, precies kon schieten. 2 headshots en het was over.
In CS:S moet je echt 6-7 hits hebben met mp5 om iemand dood te krijgen. En voor iets grotere afstanden kan je beter kiezelsteentjes gooien. Dan heb je meer kans iemand te raken.

Het argument dat CS geen deathmatch is, kennen we nu wel. Maar als ik voor mijn lol op een public server ben om een beetje te schieten kunnen die objectives mij gestolen worden. (bewaken bombspot of het bewaken van de hostages) Op het moment dat je alleen over bent, en het andere team nog een aantal spelers heeft, kan je inderdaad heel goed voor de objectives gaan door de hostages of de bom te bewaken bijvoorbeeld. Maar ik vind het echt irritant als spelers niets anders doen dan zich met de objectives bezig houden. Dat haalt over het algemeen een hoop snelheid uit het spel.
Voor echt teamplay moet je toch op elkaar ingespeeld zijn, dus hou dat lekker voor wars.

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 03-03-2005 13:28 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Ik moet zeggen dat ik vind dat 95% van zn post waarheid is. (behalve wellicht over die bots, dat was onzin IMHO)

[...]

Ja, met dat wapen ben je, mits de map het toelaat, redelijk onkwetsbaar. Jij klinkt alsof je voor de kills gaat en je het niet uit kunt staan dat iemand je neerpaft. Maar CS:S is geen deathmatch, het is een team-spel. En een spel waarbij 2 teams verschillende objectives hebben. In italy bv moeten de T's ervoor zorgen dat ze de base bewaken zodat CT's er niet inkomen. Het domste wat je als T's kunt doen is rushen, want dan is je base minder bewaakt. Het geklaag over 'campers!!' is meer een teken van dat je gewoon het spel niet snapt en je beter deathmatch kunt gaan spelen: in sommige maps is het juist de bedoeling dat een team campt en de ander aanvalt. Kijk maar hoe die bots spelen, die gaan echt niet rushen wanneer ze moeten verdedigen, in tegendeel.

Er is een verschil tussen tactisch campen en 'noob' campen. Jij bedoelt tactisch campen, ik had het over noob/base campen waar je u tegen zegt

[...]

Hij zegt juist dat IRL het wapen mega goed is en in-game het wapen juist niet zo veel voorstelt. En ik denk dat hij daar gewoon gelijk in heeft. Als ik in een film bv iemand met een glock zie zwaaien (T start pistol IIRC) dan denk ik soms: "nou dat wordt niks, makker, met die proppenschieter". Onzin natuurlijk.

Hij zegt dat het wapen in 1.5 goed was en in Source zuigt.

[...]

Klopt, maar dat ligt meer aan het feit dat het beginners zijn OF dat ze denken dat met een reload ze er wel komen. Een pistol helpt je lang niet altijd.

Idd ik bedoelde beginnern. Een pistol kost niks in het spel en als die echt zou moeten schieten als irl dan was je met 1 shot in je hoofd dood. Om het spel leuk te houden is het dus logisch dat dit niet veel voor stelt.

[...]

Mja, je kunt ook wat minder op jezelf gefocussed zijn en anderen gewoon helpen. Gister op XS4all 1 zat een duitser en die wist niet waar hij de bom moest planten in prodigy. Die gast veroorzaakte dus dat we verloren. Wat deed menig teamlid? schelden! Mja, dan ben je echt goed bezig hoor.
toon volledige bericht
Helemaal mee eens. Zulke mensen help ik ook. Ik klaag alleen dat het er nog teveel zijn in Source en dat maakt het spelen niet leuker. Je zit immers voor je zelf te spelen en om een goede server te zoeken met goede mensen is er gewoon te weinig, vandaar dat ik weer 1.6 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Er is toch een reden voor het "Spielerij - Problemen & Vragen" topic? Als iedereen netjes de regels zou volgen, zou dezelfde vraag niet 100 keer gesteld hoeven worden. Ieder probleem is immers terug te vinden via de search engine, zonder dat je hele topic's hoeft door te bladeren opzoek naar het probleem en een mogelijke oplossing.
Mensen die klagen omdat admins de policies bepalen op hun eigendom, moeten gewoon zelf een server starten simpel toch?
Er zijn verschillende bots niet 1. Het zijn tips om cheaters meer te frustreren en makkelijker te kunnen indentificeren.
A) Ik gebruik zo min mogelijk breezah en l33t talk. Is niet stoer, lijk je ook niet slimmer door, eerder het tegengestelde.
B) Ja auto snipers domineren in de huidige versie een groot deel van het spel. Je kan met een auto sniperrifle met gemak 1 zijde van het slagveld verdedigen zonder tussenkomst van je team genoten.
De mp5 was 1 van de 3 favorieten van beta 3 tot 1.5. Naast de colt en de ak47. Denk wat meer aan het geheel en niet zoveel aan je persoonlijke ervaring. Dat jij nooit met een mp5 overweg kon wil niet zeggen dat anderen er ook zo over dachten. Had wat meer gekeken naar de wapens waar kills mee gemaakt waren. Dan had je kunnen zien dat de mp5 een erg populair wapen was.
Mischien moet je wat beter lezen. Bij handvuur wapens worden enkel de usp, glock en deagle gebruikt. De eerste twee omdat je altijd 1 van beide in je arsenaal hebt zitten. De deagle is zo'n beetje het enigste handwapen dat gekocht wordt. Vreemd niet? er zitten nog veel meer hand wapens in het spel. Die niet worden gebruikt omdat ze geen voordeel hebben boven de 3 hierboven genoemde wapens.
Je sugereerd heel kleinerend dat ik net met counterstrike ben begonnen en simpelweg niet weet hoe het te spelen. Terwijl ik overduidelijk doel op de gebreken die het spel op dit moment kent.

Het mag wel blijken dat wij beiden er een hele andere mening op na houden. Ik hoop hiermee al je stellingen ontkracht te hebben. En dat niet al te veel mensen je post lezen, want ik vrees dat mensen dommer raken na het lezen van jouw post dan ze voorheen al waren.(Deze laatste regel was uiteraard het gevolg van wat lichte frustraties ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 14:07
Misschien een ongelofelijk stomme vraag, maar hoe kom je in de console?
Ik heb het vinkje voor de console al aangevinkt, maar ~ doet niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoutvat schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:18:
Misschien een ongelofelijk stomme vraag, maar hoe kom je in de console?
Ik heb het vinkje voor de console al aangevinkt, maar ~ doet niets?
Als je in options heb ingesteld dat ` / ~ console moet laten zien en je heb dat ingeschakeld (moet je wel doen!) en het lukt nog niet, zal ik een kijken of die toest nog werkt :D en anders is het miss een bug? Is het in source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vraag me al een tijdje af; is het nou het geld waar om HL-2 te kopen speciaal voor multiplayer, maar vooral CS Source, of kan ik beter 6.1 blijven spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
DaCoTa schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:18:
[...]

Waar m.i. het echte probleem zit, is de tickrate van de server. Die staat default op 33 en dat is gewoon te weinig om vloeiend te spelen als je geen superping hebt. Zeker als je het vergelijkt met cs, waar de tickrate (dacht ik) op 100 stond. Die tickrate is sinds de laatste update wel vrijgegeven, maar ik heb nog geen servers gezien die hem daadwerkelijk hoger hebben gezet, mogelijk vanwege de CPU belasting die dat met zich meebrengt en de clients die dat ook meestal niet halen.
De tickrate op de KILLclanserver heb ik zojuist aangepast naar 66...even kijken of dat scheelt.

Over het adminbeleid, op onze server zijn er redelijke strakke regels voor de admins, dat wil zeggen dat er eerst een paar keer moet worden gewaarschuwd tegen mensen die zich misdragen.
daarbuiten zijn er nog andere straffen dan gelijk een ban (slay, slap en kick)
Bij ons is er de regel 4 keer gekicked worden is een ban voor een week.
Dit werkt redelijk goed.
iemand die lijkt te cheaten kan ook heel goed zijn imo
een voorbeeld van hoe je met humor ook veel kan bereiken had ik eergisteren:
een speler zat steeds tegen mijn zoon (12)te roepen "i fuck your momma".
Toen riep ik "the only one who fucks his momma is me!!"en dat hielp bijvoorbeeld ook.
maar een admin die uit frustratie mensen banned is bij ons admin-af in no-time.
Op onze server word alles gelogged en bekeken bij twijfel over een beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik het IP.
Ik kan wel een goede Source server gebruiken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
DaCoTa schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:18:
[...]

Wat is de cvar om deze tickrate in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Laatst online: 10-07 16:48
sys_ticrate als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

even een logische gok... sv_tickrate ?

[edit]
niet dus.. soul wint de koelkast ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 03-03-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

megatronic schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:52:
Ik vraag me al een tijdje af; is het nou het geld waar om HL-2 te kopen speciaal voor multiplayer, maar vooral CS Source, of kan ik beter 6.1 blijven spelen ?
Het duurde even voor ik je vraag begreep ;) Persoonlijk vindt ik het het geld zeker waard. Maar dat is natuurlijk wel een overweging die je zelf moet maken. Is je systeem snel genoeg om het een beetje soepel te spelen. Zoja dan zou ik het zeker doen. De maps zijn vele malen mooier als in 1.6 de nieuwe physics zijn subliem! Het schieten is ook weer wat gerichter ten opzichte van 1.6. Het is nog niet helemaal je van het. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de kleine performance foutjes snel weg gewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Anoniem: 5646 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:10:
even een logische gok... sv_tickrate ?

[edit]
niet dus.. soul wint de koelkast ;)
Ben ff op zoek gegaan, sys_tickrate is van de oude hl1 engine.
Enige manier waarop het kan is "-tickrate <waarde>" in de server command line.
(thnx to dude van KILLserver, heb et later ook gechecked op steamforums)

Het is nog niet bewezen dat het niet kan via rcon/server.cfg maar de console herkent in ieder geval cvar's zoals sv_tickrate, tickrate etc. niet. Heb met mijn host gesproken, die zet hem op 66, vanavond een match, zal et posten of het er beter op is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megatronic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11-2024
Anoniem: 117053 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:21:
[...]

Het duurde even voor ik je vraag begreep ;) Persoonlijk vindt ik het het geld zeker waard. Maar dat is natuurlijk wel een overweging die je zelf moet maken. Is je systeem snel genoeg om het een beetje soepel te spelen. Zoja dan zou ik het zeker doen. De maps zijn vele malen mooier als in 1.6 de nieuwe physics zijn subliem! Het schieten is ook weer wat gerichter ten opzichte van 1.6. Het is nog niet helemaal je van het. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de kleine performance foutjes snel weg gewerkt worden.
hm dus het komt er op neer dat het stukken realistischer als 1.6 is ?
ik denk dat ik hem dan toch maar moet aanschaffen :P
mijn systeem kan het wel aan, HL-2 zelf draaide namelijk wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawtje.com schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:39:
[...]

[...]

Ben ff op zoek gegaan, sys_tickrate is van de oude hl1 engine.
Enige manier waarop het kan is "-tickrate <waarde>" in de server command line.
(thnx to dude van KILLserver, heb et later ook gechecked op steamforums)

Het is nog niet bewezen dat het niet kan via rcon/server.cfg maar de console herkent in ieder geval cvar's zoals sv_tickrate, tickrate etc. niet. Heb met mijn host gesproken, die zet hem op 66, vanavond een match, zal et posten of het er beter op is geworden :)
vond het al raar.. kwam allemaal waardes rond de 10000 tegen als ik op sys_ticrate zocht.
ik pas mn batch even aan :*)

66 is dus een mooie waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Anoniem: 5646 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:53:
[...]

vond het al raar.. kwam allemaal waardes rond de 10000 tegen als ik op sys_ticrate zocht.
ik pas mn batch even aan :*)

66 is dus een mooie waarde?
Ja 66 of 100 is aangeraden denk ik... heb nog niet getest. extreme waardes kunnen errors geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik weet niet of het mag van GoT, maar kun je de ip's van jullie servers posten of anders pm'en? Ik ben nml. ook wel benieuwd hoe dat gaat. Met default 33 heb ik nml. nog nooit meer dan 20 updates/sec meegemaakt, ik heb gehoord dat met een tickrate 100 je ongeveer 80 updates/sec kunt ontvangen. Dat moet neem ik aan toch echt wel wat schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 03-03-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:31
Ip's mogen wel gepost worden, zie het hele topic maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Ik heb het idee dat pings ook lager zijn als de server op 66 staat
Mss ga ik ook wel 100 proberen
Ik ben benieuwd of het scheelt

ps IP van de KILLserver staat in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onze server is te benaderen op: css.frags4fun.com
standaard poortje 27015 dus dat hoef je niet perse toe te voegen

het is een 12p public server. mani plugin, server rank ingame en psychostats (http://stats.frags4fun.com)
staan custom maps op zoals: de_go_nuke, de_inferno, cs_assault.. allemaal iig de mooiste versies die ik heb kunnen vinden.
tevens een redirect voor de bestanden naar onze webserver zodat het laden redelijk snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
DaCoTa schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:39:
Ik weet niet of het mag van GoT, maar kun je de ip's van jullie servers posten of anders pm'en? Ik ben nml. ook wel benieuwd hoe dat gaat. Met default 33 heb ik nml. nog nooit meer dan 20 updates/sec meegemaakt, ik heb gehoord dat met een tickrate 100 je ongeveer 80 updates/sec kunt ontvangen. Dat moet neem ik aan toch echt wel wat schelen.
lees de TS ff, daar staat een hele lijst ;)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

;( Steam down. ;(.

Wat een kutsysteem is het toch ook. Bij elke update plat, tussendoor plat, slechte updates. ;(. En daar betaal je dan voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 08:50

Rexomnium

Vincam aut moriar

kreator schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:47:
;( Steam down. ;(.

Wat een kutsysteem is het toch ook. Bij elke update plat, tussendoor plat, slechte updates. ;(. En daar betaal je dan voor....
Steam is hier niet down. Misschien dat het aan je eigen verbinding ligt? Houd het even een beetje netjes, wil je?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik zit met een probleempje...
We hebben zojuist een CS:S opgestart en word echt razend goed bezocht :D
Maar dat terzijde.

Maargoed, we zijn dus ingeschreven op CB dus moeten we de CB server cfg runnen tijdens een war.
Dus ik volg alle instructies op enzo waar het moet staan etc etc.
Maar ik ken de config file niet executen.

Ik heb t volgende geprobeerd :
rcon exec cb.cfg
exec cb.cfg

En dan zegt de console, could not execute cb.cfg ??
En ja ik ben uiteraard ingelogged ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
Rexomnium schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:49:
[...]

Steam is hier niet down. Misschien dat het aan je eigen verbinding ligt? Houd het even een beetje netjes, wil je?
Idd, als je niet op Steam kan komen ga dan niet hier lopen k*nkeren dat steam zo zuigt.
Ga eerst es na of het probleem ook misschien aan jou kant kan zitten.
En als dat niet zo is dan heeft het toch totaal geen zin om hier te posten dat JIJ een keer niet op steam kan komen. Dat lost het echt niet op hoor (het zou natuurlijk wel mooi zijn als het wel zo was. :P ) Er kan ook gewoon wat fout zijn gegaan met je connectie maken naar een van steam servers. Het programma blijft gebruik maken van het internet, en daar kan nogal wat fout gaan. Gewoon later nog es proberen lijkt me verstandiger.

Dit is niet specifiek tegen jou, maar ik vind het gewoon stom, dit (zinloze) gezeur over steam.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128290

CS:S is gewoon bagger :p zelfs de meest kromme mensen kunne hier winnen met schotgun 1.6 is gewoon beter maja is mijn mening natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok:

Autosniper is een noob gun, je ziet enkel noobs dat ding kopen en een beetje skilled speler pakt elke autosniper wel in 1on1 omdat dat ding gewoon:

- zuigt vs assault rifles op close/medium
- zuigt vs awp op long

Dat je op een pub met de autosniper veel af kan knallen zegt niks over de gun maar over het niveau van de gemiddelde pub speler.

Wat betreft de mp5. De mp5 is altijd een soort van compromis wapen geweest. Als je een warretje speelt en je wint de pistol round dan kan je in de 2e ronde mp5 kopen zodat je een helm hebt. Deze helm zorgt ervoor dat je niet in 1 pistol schot (met uitzonder van DE) plat ligt.

Op pubs kan je met de mp5 nog steeds net zo vrolijk rondrushen en sproeien wat je maar wil. Voor mij voelt de mp5 nog precies hetzelfde aan als in 1.5 en 1.6.

Het hitbox verhaal is ook onzin idd, ik heb er NOOIT last van. Zal idd wel met de interpolatie en de ping verschillen temaken hebben als je spectate. De meeste mensen gaan ook opeens HITBOX DIT EN DAT EN BLA BLA roepen als ze niks kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 10:21
Dat je op een pub met de autosniper veel af kan knallen zegt niks over de gun maar over het niveau van de gemiddelde pub speler.
Juist, en daarom moet ook niet iedereen gaan huilen als je eens een keertje de autosniper pakt. Dat ding is helemaal niet zo fantastisch, en als je keer op keer doodgeschoten wordt door een autosniper moet desbetreffende persoon maar eens bij zichzelf gaan afvragen waarom dat telkens gebeurt.... maarja, meeste cs spelers doen helaas niks anders dan zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
OutSIdeR schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:14:
Maar dat terzijde.

Maargoed, we zijn dus ingeschreven op CB dus moeten we de CB server cfg runnen tijdens een war.

rcon exec cb.cfg
exec cb.cfg

cb config can je net zo goed client sided doen, werkt altijd. Eerst je recon password en dan gewoon "exec cb.cfg" , succes!

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
KeaveXL schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 00:38:
[...]

cb config can je net zo goed client sided doen, werkt altijd. Eerst je recon password en dan gewoon "exec cb.cfg" , succes!
Errr, hoe bedoel je ?
Ik tik het uiteraard allemaal via de console in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Gekkenhuis schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:09:
[...]
lees de TS ff, daar staat een hele lijst ;)
Ja, die lijst zag ik, maar het ging me specifiek om servers die de tickrate omhoog hebben geschroefd. Gisternacht kon ik zowel css.frags4fun.com als KILLserver niet bereiken, kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt eraan hoe laat je het geprobeerd heb..
ik heb nadat iedereen van de server af was een downloadje aangezet. dus dan gooi ik hem even plat.
zal zo rond half 1, 1 uur geweest zijn vannacht.

ik denk hem rond de middag weer in de lucht te hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 09:16

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

DaCoTa schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 09:57:
[...]

Ja, die lijst zag ik, maar het ging me specifiek om servers die de tickrate omhoog hebben geschroefd. Gisternacht kon ik zowel css.frags4fun.com als KILLserver niet bereiken, kan dat kloppen?
KILL-server lag inderdaad plat. Mirelia (admin daarvan) is beetje ziekjes.... Kon waarschijnlijk even niet tegen de herrie van die machine.... Of had er geen zin in dat anderen lekker zitten te spelen terwijl hij toe moet kijken hahhaha

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
LOL
Maar idd op dit moment draait de KILLserver op een laptop (wel een supersnelle) en die laat ik liever niet 'snachts aanstaan.
In het begin deed ik dat wel maar er speelde letterlijk niemand snachts.
Maar nu we wat bekender worden word dat anders natuurlijk.
Ik ben aan het sparen voor een andere machine om de server te draaien maar dat kost een paar centen.
Aan de andere kant heb ik nu zoiets van laat die laptop maar aan staan snachts ook.
Dus vanaf nu blijft de KILLserver 24/7 draaien
Ik merk nu ook dat het redelijk druk word af en toe

Heb ik gelijk een vraagje aan iedereen (een soort poll):
Als je nou in een lege server gaat zitten (zonder bots).. ga je dan wachten tot er nog meer komen of wil je gelijk tegen 3 bots spelen.
Mijn ervaring is namelijk dat een lege server leeg blijft als er geen bots zijn.
Als je er eenmaal een min of 10 in zit dan komt er altijd wel iemand bij, maar niet iedereen heeft het er voor over om 10 min in een lege server rond te lopen en is al weg voordat de volgende komt.
Andere mensen lopen altijd te zeuren gooi die bots er maar uit.
Bij ons als er bots zijn dan maken ze plaats voor spelers als die erin komen overigens.
Dus met andere woorden, moeten er in een lege server bots of niet?

Dan heb ik ook nog een vraag mbt custom maps.
Bij ons draait de volledige mapcycle muv de minder populaire maps zoals Havana en Piranesi
We hebben ook veel custom maps maar daar kan je alleen om vragen omdat veel mensen dan moeten gaan downloaden en dan haken de meeste af.
Ik gooi ze wel in de votecycle zodat je wel kan zien wat er op de server draait.
Mijn vraag is eigenlijk tweeledig: wel of geen custom maps in de gewone cycle?
En zoja welke maps zou je dan willen zien dat er in komen?

Zo dat is een heel verhaal voor een ziek persoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108689

Liever niet de gewone cycle, want dat heeft praktisch iedere server al. Zooo irritant dat na Dust steevast Aztec op het program staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Hahaha, niet meer als het goed is... Door dat kleine scriptje zouden de maps in alfabetische volgorde moeten komen (bij mij wel tenminste), dus dan komt de Dust-serie een hele tijd na Aztec...

Maar alfabetisch is ook niet alles....Maar gelukkig heb je altijd nog de voting ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Ik heb gelukig meerdere cycles hier op de server
Dus in een paar sec heb ik een andere online
Nadeel is wel dat sommige grote maps niet via de server kunnen worden gedownload maar dat ik die extern moet hosten (is ook een voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat plaatsen van die downloadable maps op externe locaties, welke instelling is dat?
Kunnen we eventueel wel combineren met onze homepageruimtes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sv_downloadurl "link naar bestanden"

vergeet niet dat alles in dezelfde mappenstructuur moet staan als op je server.
dus als je in je cstrike\maps\de_go_nuke.bsp bijvoorbeeld heb staan.
dan kijk hij dus naar: <sv_downloadurl>/maps/de_go_nuke.bsp

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 04-03-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Okay Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
  • Laatst online: 05-05-2021
Mirela, ik heb een oude p2 voor je? Weet niet of je dat wil, maar ik denk dat je daar wel een servertje op kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
Bedankt voor je aanbod maar ik heb nog een p3 ook staan maar daar draait het niet lekker op
Ik heb overigens niet veel meer nodig hoor
Alleen Mainboard , proc en evt een goede stille voeding
Ik heb zelf al videokaart 512 DDR en HDD misschien zelfs 2 voor raidoplossing, en een kast
Ik zit zelf te denken aan een Cel 2.8 ofzo want het moet wel een beetje lekker draaien
Het draait nu op een 1.4 Centrino van Asus (M600BN)en ik moet zeggen dat dat behoorlijk draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Anoniem: 5646 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:54:
sv_downloadurl "link naar bestanden"

vergeet niet dat alles in dezelfde mappenstructuur moet staan als op je server.
dus als je in je cstrike\maps\de_go_nuke.bsp bijvoorbeeld heb staan.
dan kijk hij dus naar: <sv_downloadurl>/maps/de_go_nuke.bsp
Helemaal goud. Ik draai (als ik niet zit te p2p'en) ook een server, zou de backup kunnen worden van die van Mirelia, of we kunnen een splitsing maken tussen een server met officiele maps en eentje met fun/thirdparty maps... Dan is dit wel handig...

Draait bij mij overigens op een dual PIII-1Ghz met 768Mb geheugen... voor de verder-geinteresseerden: niet 24/7 maar te vinden op stormtrooper.xs4all.nl:27015

Draait op dit moment met wat bots erbij en mega veel maps (ik moet nog kijken welke leuk zijn maar ik kan op dit moment niet te lang in een stoel zitten om alle maps te bekijken aangezien mijn ribben niet zo lekker uit mijn glijpartij met de motor afgelopen woensdagavond zijn gekomen)..

[ Voor 29% gewijzigd door Stormtrooper op 04-03-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
mirelia schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:24:
Bedankt voor je aanbod maar ik heb nog een p3 ook staan maar daar draait het niet lekker op
Ik heb overigens niet veel meer nodig hoor
Alleen Mainboard , proc en evt een goede stille voeding
Ik heb zelf al videokaart 512 DDR en HDD misschien zelfs 2 voor raidoplossing, en een kast
Ik zit zelf te denken aan een Cel 2.8 ofzo want het moet wel een beetje lekker draaien
Het draait nu op een 1.4 Centrino van Asus (M600BN)en ik moet zeggen dat dat behoorlijk draait.
Ok, raak dat ding ook niet kwijt ook :@ :p,
Maar jij denkt niet dat je een cs: s server kan draaien op een p2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

P2 (hoeveel Mhz) zal krapjes zijn. Memory telt ook, maar misschien nog wel belangrijker: bandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiev
Max 10 man, gewoon vrienden servertje. d/u 1600/512?

//edit

vrienden, typefout dus ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Kiev op 04-03-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Jeej! Onze clan server is ook up! Have fun: server.kotna.nl:27200

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57226

OutSIdeR schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:14:
Maar dat terzijde.

rcon exec cb.cfg
exec cb.cfg

Je moet je cb.cfg in het cfg mapje doen van je eigen cs source map op de computer.
Dan ga je naar je server en vult rcon password in zodat je ingelogged bent.
"exec cb.cfg" in console en veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 57226 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:38:
[...]

Je moet je cb.cfg in het cfg mapje doen van je eigen cs source map op de computer.
Dan ga je naar je server en vult rcon password in zodat je ingelogged bent.
"exec cb.cfg" in console en veel plezier!
Ik ben de andere admin op de server.
Dit werkt wel, maar eigenlijk moet het serverbase worden. En dat het mogelijk is via het mani-plugin te werken. Want we krijgen meerdere admins maar niet iedereen krijgt rcon wachtwoord. Maar wel mogelijkheid om het mani menu te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
Xavier schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:04:
[...]

Ik ben de andere admin op de server.
Dit werkt wel, maar eigenlijk moet het serverbase worden. En dat het mogelijk is via het mani-plugin te werken. Want we krijgen meerdere admins maar niet iedereen krijgt rcon wachtwoord. Maar wel mogelijkheid om het mani menu te gebruiken.
Je kan mani admin mod aanpassen, je hebt een textfile waar je zelf rcon command kan toevoegen aan het mani mod menu. Dan add je dus rcon exec cb.cfg.

Je admins moeten wel nog steeds die cb.cfg hebben, maarja.... kleine moeite en ik neem aan dat je admins wel een klein beetje verstand van dit soort dingen hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja dat text bestand is rconlist.txt
als ik dat doe dan nogsteeds werkt het niet via het menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/9673/hangen7qz.th.jpg

dit kwam ik vandaag tegen in scoutzknivez :P

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
dikki dik schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:00:
[afbeelding]

Hehe das wel funny, heb zelf ook een x screen gemaakt vna iemand in die pose :P
Maar check deze, komt wat minder vaak voor :D

Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/3782/deaztec00038zx.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
haha hoe krijgt ie dat voor mekaar :9

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Afbeeldingslocatie: http://img184.exs.cx/img184/3894/deprodigy00016px.jpg

:)

[ Voor 52% gewijzigd door Dersan op 06-03-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 26-06 21:05
Top man, net lekker aan het spelen met een paar maten, komt er weer zon leuke admin die het niet kan winnen en dus maar iemand bannen voor wallhack .......
Kan ik dus echt niet tegen, zeker als hij zonder enig bewijs "zomaar" iemand banned.
Zijn schaduw was trouwens zichtbaar vanachter een crate (de_dust2).

Was trouwens GDgaming #6 uit de startpost.

[ Voor 9% gewijzigd door harry64 op 06-03-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb zelf wel vaker last van abusing admins. Ze zitten dingen te beweren die niet kloppen of kick/bannen ze je omdat ze het niet kunnen winnen.

Ik ben zelf admin op een aantal servers en ik vind dat je als admin verantwoordelijker met je spelers moet omgaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 10:21
Tja inderdaad... en sommige mensen hebben ook niet echt door dat schaduwen soms zelfs zichbaar zijn dwars door muren heen enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
of de guns die dwars door de deuren heen komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gekkenhuis schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:21:
[...]

is dit een kijk-mij-een-dikke-pc-hebben post?
lijkt het iig wel op.
nee.. vraag me gewoon af of veel mensen met die settings spelen.. en of het eigelijk wel zin heeft... als je er echt zo over denkt dan haal ik hem wel weer weg...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

dikki dik schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:00:
[afbeelding]

Die hangjongeren tegenwoordig :D
Altijd lache cs source!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
@ mecury, dat lijkt met sterk met die pc die je in je signature hebt staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
harry64 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:44:
Top man, net lekker aan het spelen met een paar maten, komt er weer zon leuke admin die het niet kan winnen en dus maar iemand bannen voor wallhack .......
Kan ik dus echt niet tegen, zeker als hij zonder enig bewijs "zomaar" iemand banned.
Zijn schaduw was trouwens zichtbaar vanachter een crate (de_dust2).

Was trouwens GDgaming #6 uit de startpost.
Of admins die gewoon voor de fun wat mensen liggen te slappen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand die een high ping kick plugin weet voor cs:s? (windows)
heb al even zitten google'n, maar met die steekwoorden ben je uren bezig ;)
zag wel wat op sourcemod.net staan, maar dat is alleen een sourcecode voor zover ik zag.
heb geen kaas gegeten van die dingen compilen dus daar begin ik maar niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Mani admin plugin mod. http://www.mani-admin-plu...on/mani_admin_plugin.html Deze installeren op je servertje en in de config file kan je dan high ping kick aanzetten en uiteraard je ping limit inschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owh.. dan ben ik denk een beetje blind geweest in de config file.. heb mani nml draaien...
ik ga gelijk even kijken

[edit]
stond er bij mij iig niet in.. maar had nog een oude.cfg file.. had alleen een dll upgrade gedaan de laatste keer toen er problemen waren met het admin menu.

nu heb ik het wel.. thx

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 07-03-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapherder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 08:34

Schaapherder

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
Dersan schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:51:
@ mecury, dat lijkt met sterk met die pc die je in je signature hebt staan....
Nou dat vind ik nogal een flinke PC.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Vanitas schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:10:
[...]

Nou dat vind ik nogal een flinke PC.
ik vind ut wel meevallen.. maar hou er maar over op.. het is offtopic...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 09-07 21:12

greatgonzo

schit-te-rend!

van mij mogen ze trouwens compound uit de roulatie gooien. Ik vind er helemaal niets aan. Tides viel in het begin ook wat tegen, maar nagelang je meer vertrouwd raakte met de map werd hij wel leuk. Compound speel ik nu al een week ofzo, maar vind er nog steeds niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Topicstarter
wat ik me eigen nog steeds afvraag is of het nu wel of niet mogelijk is om door kratten/houten deuren heen te schieten?
gisteren had ik het zo dat ik bij Aztec achter de kratten stond bij de houten brug.
rechts en achter mij stonden alleen mensen van eigen team.
en iemand kreeg het toch voor elkaar om vanaf de T kant mij te killen?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:58
ja dit is mogelijk.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023

Chi3F

Hax

Dat is inderdaad mogelijk, ik maakte laatst op dust2 3 headies achter elkaar door een houten deur heen, terwijl ik niemand kon zien dus, tot frustratie van de tegenpartij... :D
Puur geluk natuurlijk, want je maakt wel veel minder damage als je ergens doorheen schiet. Heb regelmatig 10 colt schoten nodig om iemand te doden die zich ergens achter probeert te verschuilen, of ik maak bijvoorbeeld 3 damage met een scout omdat ik net te laag mik... :P

Compound vind ik steeds leuker worden trouwens, je kan als ct prima rechtsom rushen met 1 of 2 snipers die de raampjes in de gaten houden.
Als ct kan je ook gelijk over het muurtje heen springen (na een flash gegooid te hebben) en zo snel mogelijk de witte loods in rennen, dan kan je een hoop terroristen naaien met een beetje geluk...
Als t kan je daarentegen ook over de muur heen op dezelfde plaats, en wat snipers van dichtbij uitschakelen. Wel eerst flashen... ;)

PSN: Arienix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Compound vind ik een erg leuke map, maar dan moet je wel een beetje goede teamgenoten hebben die niet allemaal een andere kant oplopen als ct.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.