mijn ervaringen tot nu toe (opsomming, sommige positief, andere neutraal of negatief)
:
newsreader.com:
- alle groepen
- lage retentie (8 dagen)
- goede snelheid
- (nu) lage downloadlimiet (30 gig)
- goedkoop
- goede kwaliteit
- alleen creditcard
- engels
verhalend: ik ben bij deze aanbieder gekomen toen je nog $10,= (+- €8.50) betaalde voor 50gig of 1 maand max (welke het eerste komt), dit heb (had) ik nogsteeds. Nieuwe klanten = 30gig. Alle groepen vond ik wel belangrijk, retentie niet zo. Snelheid = 500kb/sec+ 8 threads. Ik heb @home, en heb newsbinpro zo ingesteld dat hij de chunks/part eerst van de @home newsserver probeert te downloaden, staan ze daar niet dan pas kijkt hij bij newsreader. Daarom maakt die datalimiet mij niet zoveel uit. Weinig storing gehad, veel compleed.
Echter ik download zo weinig meer dat ik heb besloten bij usenetpromotions 100gig in te kopen. In de tussentijd overbrug ik het met smsusenet; totdat mijn geld overgeschreven is naar usenetpromotions.
smsusenet:
- gebruiksvriendelijk
- snel (qua aanmeldtijd tot daadwerkelijk downloaden)
- snel (downloadsnelheid. Heb niet zo'n snelle internetverbinding meer, dus kan niet echt meten)
- flexibel (10 mbit 4 threads (1 dag en 1,5 uur), of 2mbit 2 threads (1 dag en 17 uur). Dus als je een langzamere verbinding hebt kan je er langer gebruik van maken (wel even instellen op de site)) - owja; bij opwarderen van je 'tegoed' krijg je nog iets extra
- 'hoge compleedheid' (niet echt representatief; heb nog niet veel gedownload. Wat ik heb gedownload was/is compleed)
- lage retentie (8 dagen)
- ideaal als overbrugging tussen 2 aanbieders (zoals bij mij)
- nederlands
- geen datalimiet (?)
tsja, en de prijs. Op zich (omgerekend per maand) misschien wel duur. Maar voor tussendoor of 1-malig erg aantrekkelijk.
Ik heb hier mede voor gekozen omdat ik nog een redelijke hoeveelheid orange beltegoed heb liggen (+- 40 euro) waar ik niet veel meer mee doe. Dus €1,10 kon er wel vanaf

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Maestro.mosjuh op 17-09-2005 00:33
]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.