Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.723 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:07
Ik gebruik sinds een aantal dagen Tweaknews, om 10 dagen gratis te proberen. Na die 10 dagen heb ik mijn formulier terugggestuurd en is mijn account omgezet naar een abonnement. Helaas kan ik nu opeens niet meer connecten met de server.

Met newsleecher krijg ik de volgende melding:

Unable to logon. Server response: "502 cachenews.cambrium.nl: Access denied to your node"

Mijn nieuwsserveradres moet zijn: news.tweaknews.nl

Gisteren heb ik dus een mailtje gekregen dat mijn account dus was omgezet naar een abonnement... Heeft iemand dezelfde ervaring gehad, zo ja wat was toen je oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Blijkbaar is je proefaccount toch ge-de-activeerd. Even een belletje zou dat moeten verhelpen, verwacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kreeg hun nooit te pakken, maar het blijkt dat het 0900 nummer op hun website niet klopt! Ik hang nu in de wacht bij hun. Jullie horen straks wat uit het gesprek kwam...

edit:
Jah het bleek een vreemd probleem, mijn username was eerst met hoofdletter en dat mocht niet, hebben ze me een random password gegeven en toen werkte het eindelijk... dit heb ik gelijk in een iets normalere password laten veranderen...

Nu kan ik met veel plezier gebruik maken van Tweaknews alsdus hun :P

[ Voor 49% gewijzigd door Binnetie op 24-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeForce23
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik weet niet of deze prijsverlaging permanent is, maar 100 GB kost bij www.usenetpromotions.com momenteel maar 25 Euro. Misschien een tipje voor de Belgische leechers die meestal af te rekenen hebben met datalimieten & die dus vaker goedkoper af zijn met 'per GB' abbo's ...
Snelheid is overigens prima : ca. 3-4 mbit/s

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Thanx, da's een mooie prijs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeForce23 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:34:
Ik weet niet of deze prijsverlaging permanent is, maar 100 GB kost bij www.usenetpromotions.com momenteel maar 25 Euro. Misschien een tipje voor de Belgische leechers die meestal af te rekenen hebben met datalimieten & die dus vaker goedkoper af zijn met 'per GB' abbo's ...
Snelheid is overigens prima : ca. 3-4 mbit/s
Trek zelf met 710 binnen, hebben in het begin wat last gehad van 502's lijkt nu beter te gaan.
Tevens van de site

Update 21 aug 2005 21:00
per 24 aug 2005 gaan onze servers vol lopen voor 33 dagen retentie.
Een aantal duitse groepen gaan naar 50 dagen. http://img370.imageshack.us/img370/6257/german0yk.gif

• Fire69
Jullie zijn dus tevreden over Usenetpromotions?
Denk dat als mijn Astraweb-blokje op is, deze dan toch maar eens ga uitproberen, zeker als de retentie idd +30 dagen is! _o_

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Misschien ook interessant voor de mensen die een wat groter block account zoeken, 400 gig voor 89,90 bij Usenet4u.nl

Werkt prima hier :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Ik snap niet dat mensen die GB's gaan kopen: 400Gb voor 89,90 is toch wel heel duur in mijn ogen

Usenetserver: 15 dollar per maand (12 euro) en dan onbeperkt downloaden. (het kan goedkoper; 40 dollar per 3 maanden geloof ik)

Ik download tegen de 200GB per maand, dast is dus 30 dollar voor 400GB, ongeveer 27 euro!
dat is nog geen 3e van 90 euro.

Het enige vervelende is die creditcard, maar bij de ABN bijv. heb je voor 11 euro per jaar een creditcard waar je elke maand 1000 euro op kunt besteden.

Snelheid bij UNS is bji mij altijd tegen de 600 down en 60 up (@home breedband, oud com21 modem).
Retentie van 30 dagen in boneless nl etc. Tuurlijk hebben ze wel eens problemen, maar de laatste paar maanden gaat het een stul beter (op wat problemen met boneless na). Ze zijn vriendelijk, hebben goede tech support en voor voor posters belangrijk: geen logging.

En iedereen kan een creditcard aanvragen, dus in mijn ogen zijn die GB's kopen echt gewoon te duur!

[ Voor 21% gewijzigd door LiquidSmoke op 25-08-2005 09:46 ]

• Remko
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:43:
Ik snap niet dat mensen die GB's gaan kopen: 400Gb voor 89,90 is toch wel heel duur in mijn ogen

Usenetserver: 15 dollar per maand (12 euro) en dan onbeperkt downloaden. (het kan goedkoper; 40 dollar per 3 maanden geloof ik)

Ik download tegen de 200GB per maand, dast is dus 30 dollar voor 400GB, ongeveer 27 euro!
dat is nog geen 3e van 90 euro.

Het enige vervelende is die creditcard, maar bij de ABN bijv. heb je voor 11 euro per jaar een creditcard waar je elke maand 1000 euro op kunt besteden.

Snelheid bij UNS is bji mij altijd tegen de 600 down en 60 up (@home breedband, oud com21 modem).
Retentie van 30 dagen in boneless nl etc. Tuurlijk hebben ze wel eens problemen, maar de laatste paar maanden gaat het een stul beter (op wat problemen met boneless na). Ze zijn vriendelijk, hebben goede tech support en voor voor posters belangrijk: geen logging.

En iedereen kan een creditcard aanvragen, dus in mijn ogen zijn die GB's kopen echt gewoon te duur!
Zucht ....

Zal het nog een keer uitleggen, niet iedereen download 80 dvd's in 1 maand :)

Ik gebruik zelf maar een 15 tot 20 gig per maand, en jij verteld me dan dat ik 15 dollar daarvoor per maand moet gaan betalen? :Z

Ik ben tevens nog geen goedkoper blockaccount tegengekomen ..

[ Voor 4% gewijzigd door Remko op 25-08-2005 10:01 ]

• LiquidSmoke
Remko schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:00:
[...]

Zucht ....

Zal het nog een keer uitleggen, niet iedereen download 80 dvd's in 1 maand :)

Ik gebruik zelf maar een 15 tot 20 gig per maand, en jij verteld me dan dat ik 15 dollar daarvoor per maand moet gaan betalen? :Z

Ik ben tevens nog geen goedkoper blockaccount tegengekomen ..
Mja daat heb je gelijk in.

MAar zijn die GB's dan onbeperkt meeneembaar?

• Fire69
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:44:
[...]

Mja daat heb je gelijk in.

MAar zijn die GB's dan onbeperkt meeneembaar?
Ja :)

Wij (arme Belgen) zitten dus allemaal met een datalimiet van 10gb (voor de standaardabbo's, en die kosten je dus al 40€/maand).
Dan ga je dus echt geen 15€/maand neertellen voor een unlimited account :)
Ik heb nu het geluk dat ik met wat prutsen rond de 30gig/maand haal, maar zelfs dan is unlimited niet rendabel.
Ik haalde tot hiertoe steeds blokken van 65gig bij Astraweb, dacht nu bij Usnetpromotions eentje van 100gig te nemen, maar als die Usenet4u een beetje deftig is, zal het eerder dat worden denk ik.
Da's ongeveer 20c/gig, ipv 30 bij Astraweb. :)

• Remko
Dat heb ik dus ook gedaan :)

Usenet4u loopt als een speer en de retentie is prima, net nog iets van 20,5
dagen oud kunnen downloaden zonder problemen :)

En met die 400 gig hou ik het wel ff uit :Y) (ja onbeperkt houdbaar dus!)

• Fire69
Remko schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:58:
Dat heb ik dus ook gedaan :)

Usenet4u loopt als een speer en de retentie is prima, net nog iets van 20,5
dagen oud kunnen downloaden zonder problemen :)

En met die 400 gig hou ik het wel ff uit :Y) (ja onbeperkt houdbaar dus!)
_o_

Daar doe ik dus een jaar mee! :P

• LiquidSmoke
Ja dat is waar, als je verwend bent met een snelle verbinding, FUP en unlimited downloaden via Usenet, dan vergeet je nog wel eens dat niet iedereen dit heeft.

10GB p/m is wel erg weinig :? Geen overstap opties zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sinds ik een abonnement heb op TweakNews en newsleecher 3 beta 2 gebruik, kan ik heel moeilijk zoeken.
Ik bedoel dus wanneer ik een search doe en in een nieuwsgroep dan zoekt tweaknews een halve minuut en daarna gebeurd er niks meer. Vervolgens springt hij dan weer in offline (connect on demand) modus. Dus hij haalt niet de headers van die search op.

Iemand een oplossing? Vorige week had ik dat probleem nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Binnetie schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:15:
Sinds ik een abonnement heb op TweakNews en newsleecher 3 beta 2 gebruik, kan ik heel moeilijk zoeken.
Ik bedoel dus wanneer ik een search doe en in een nieuwsgroep dan zoekt tweaknews een halve minuut en daarna gebeurd er niks meer. Vervolgens springt hij dan weer in offline (connect on demand) modus. Dus hij haalt niet de headers van die search op.

Iemand een oplossing? Vorige week had ik dat probleem nog niet
Zoek je via SuperSearch of via headeren? Als je via SS zoekt gaat dat via een database server van NL en daar komt de newsserver van Tweakdsl niet aan te pas.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zoek niet via de Super search, maar via headeren... ik heb getest met smsusenet en daar werkte de search wel...

edit:
Ik heb de oplossing gevonden. Met een oudere versie van Newsleecher werkt het wel gewoon weer goed... Zijn er meer mensen die problemen hebben met versie 3 beta 2?

[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 26-08-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
LiquidSmoke schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:22:
Ja dat is waar, als je verwend bent met een snelle verbinding, FUP en unlimited downloaden via Usenet, dan vergeet je nog wel eens dat niet iedereen dit heeft.

10GB p/m is wel erg weinig :? Geen overstap opties zeker!
Och, snelheid klaag ik niet over, 4Mbit is voorlopig wel genoeg, maar idd, die 10gig is belachelijk.
Maar we kunnen daarvoor toch moeilijk allemaal naar Nederland verhuizen, lijkt me. :)

Overstapopties zijn er niet. Je kan wel volume bijkopen, maar aan 1€/gig komt het nogal duur uit te vallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon sinds kort op kamers en ben van plan een payservertje te nemen (Chello is niet echt goed in nieuwsgroepen zoals jullie al weten :)). Is het in het algemeen toegestaan (of: doen ze daar niet moeilijk over) door de USPs om zo'n account thuis én bij mn ouders thuis te gebruiken? Als ik nl. bij mn ouders iets op de computer wil hebben laat ik het dan via VNC ook thuis downloaden maar ik weet niet of de USPs dat toestaan. Ik snap dat ik dan niet over het maximale aantal connecties mag maar mijn vraag is dus of het is toegestaan om vanaf 2 ip's tegelijk te connecten?

(En als het bij sommigen niet mag, waar mag het wel?)

Heb al wat in FAQ's en algemene voorwaarden gelezen maar die zeggen hoogstens dat je je account niet mag delen. Is het plaatje uit de beginpost trouwens down (heb niet het hele topic hiervoor nagekeken ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je het niet op beide plaatsen tegelijkertijd gebruikt krijg je er waarschijnlijk geen problemen mee. Doe je dat wel kan dat vrij snel als account sharing gezien worden...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:06:
Als je het niet op beide plaatsen tegelijkertijd gebruikt krijg je er waarschijnlijk geen problemen mee.
Waarschijnlijk dus! Als het op regelmatige basis vanaf 2 ip adressen wordt is de kans heel groot dat je account toch geblokkeerd wordt. Bijkomend nadeel is het feit dat veel aanbieders ook je credit card op hun eigen black list zetten waardoor je je niet meer kan aanmelden op een andere naam...

Als je nu eens vnc op je eigen pc zet en als je bij je ouders bent jouw pc gaat aansturen. Of gewoon genoeg nzb bestandjes in bijv. newsleecher's wachtrij zetten zodat je pc een paar dagen kan downloaden? Ik begrijp niet helemaal waarom je het risico wilt lopen en op 2 pc's wilt downloaden.

Een idee is een account bij bijv. astraweb (pay by download), dan kan je 10 gig of meer voor een vaste prijs downloaden en die account mag je wel sharen. Newsleecher is ook een tip om aan te schaffen. Dat mag je vanuit de users policy gebruiken op verschillende pc's, zolang jij het maar zelf gebruikt en het niet op 2 plaatsen tegelijk doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sinds mijn 10 dagen account bij TweakNews is omgezet naar abonnement heb ik problemen met zoeken. Wanneer ik bijvoorbeeld een bepaald post zoek in a.b.boneless en ik type de bestandsnaam in (ik gebruik Newsleecher) en druk dan op search, dan begint hij vrolijk te zoeken maar na 10 minuten heeft hij nog geen resultaat, terwijl de zoekopdracht toch echt goed is. Nu moet ik elke keer naar www.websitevermeldikniet.nl om te zoeken en een nzb aanmaken wat toch een omweg is.

Als ik zoek via headeren kan ik meteen zien of te bestanden compleet zijn en eventueel een aantal par2 bestanden erbij aanvinken. Ik heb met 2 versies van Newsleecher geprobeerd, maar ik blijf problemen ondervinden. Is er misschien iets aan de hand?

Nu ik tijdelijk SMSusenet probeer werkt het zoeken via headers perfect, maar Tweaknews blijft maar zoeken? Waar kan het aanliggen, want van TweakNews krijg ik maar geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69,

ik ben ook een belg maar heb nu ook lekker een FUP. :)
Check Realdsl (www.realdsl.be) eens. Fixed ip, FUP,
512kb up, heel wat anders in vergelijking met de andere
Belgische kabel- en ADSLproviders.
Ik haal continu mooi 310KB/s down en 52KB/s up.
De support is ook heerlijk ivm Scarlet:
je belt, ze nemen direct op en niet een of andere telefooncentralist
maar een van de admin's van RealDSL zelf, dus iemand met ook
technische kennis en ze helpen je direct. :)

Nu is het natuurlijk wachten totdat ze zo gegroeid zijn en hun support
gaan uitbesteden aan telefooncentrales maar tot dan zal ik mij toch
gelukkig blijven prijzen. :)

Momenteel heb ik een SMS-accountje van 41 uur @2mbps voor €1,1
bij SMSusenet.nl genomen en zeer tevreden aan het downloaden.
Ik vind het zeer tof omdat je niet moet wachten op een overschrijving
maar je binnen de 2min kan beginnen met downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 10 minuten krijg ik met giganews nog maar 0.6KB/sec binnen 8)7
Ik zit zelf via @home breedband op internet. Meer mensen problemen?

Aanvulling 22:30 Het is weer redelijk op snelheid. Wat pieken en dalen nog, maar het schijnt opgelost te zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje ivm smsusenet.nl , bij het speedcapped account (op 2mbit) staat max 2 threads , is het dan dus in totaal 2mbit per thread *2 = 4mbit of 2mbit over 2 threads ?

aan de belgen : als je met skynet zit , log dan dinsdagmiddag om precies 12 uur smiddags in , nu kan je 36uur fullspeed downloaden tot het 1september is (woensdag 2400 ) en dan wordt de meter gereset

als je ff doordownload kun je zo al snel 50gb+ binnetrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:41:
Fire69,

ik ben ook een belg maar heb nu ook lekker een FUP. :)
Check Realdsl (www.realdsl.be) eens. Fixed ip, FUP,
512kb up, heel wat anders in vergelijking met de andere
Belgische kabel- en ADSLproviders.
Ik haal continu mooi 310KB/s down en 52KB/s up.
De support is ook heerlijk ivm Scarlet:
je belt, ze nemen direct op en niet een of andere telefooncentralist
maar een van de admin's van RealDSL zelf, dus iemand met ook
technische kennis en ze helpen je direct. :)

Nu is het natuurlijk wachten totdat ze zo gegroeid zijn en hun support
gaan uitbesteden aan telefooncentrales maar tot dan zal ik mij toch
gelukkig blijven prijzen. :)

Momenteel heb ik een SMS-accountje van 41 uur @2mbps voor €1,1
bij SMSusenet.nl genomen en zeer tevreden aan het downloaden.
Ik vind het zeer tof omdat je niet moet wachten op een overschrijving
maar je binnen de 2min kan beginnen met downloaden. :)
Lijkt me een beetje zoals ADS4ALL vroeger was. Collega van me had het ook, supertevreden in het begin, 300g/maand en zo. Tot dat de problemen begonnen... :/
Probleem is voor mij ook dat ik bij Belgacom werk, ik betaal dus nu maar 10€/maand voor mijn adsl, ik kan dus moeilijk overstappen zonder er mijn portemonnee aan te scheuren. :)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:05:
[...]

aan de belgen : als je met skynet zit , log dan dinsdagmiddag om precies 12 uur smiddags in , nu kan je 36uur fullspeed downloaden tot het 1september is (woensdag 2400 ) en dan wordt de meter gereset

als je ff doordownload kun je zo al snel 50gb+ binnetrekken :)
Dat doe ik dus nu ook, daarom dat ik hierboven al zei dat ik met een beetje prutsen wel 30g/maand haal. :)

Je mag wel niet vergeten om VOOR middernacht van de 31ste te disconnecten, anders komt het dus wel bij je volgende maand bij.
Had ik de eerste keer voor, stond ik de 1ste van de maand direct op smallband. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:05:
ik heb een vraagje ivm smsusenet.nl , bij het speedcapped account (op 2mbit) staat max 2 threads , is het dan dus in totaal 2mbit per thread *2 = 4mbit of 2mbit over 2 threads ?
2mbit over 2 threads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:34:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waarom je het risico wilt lopen en op 2 pc's wilt downloaden.
Ik vroeg me af óf ik dus risico loop. In principe is het ook niet zo erg om ff te wachten voordat ik het daar binnenhaal maar ik doe het liever meteen zodat ik het niet vergeet :). Als ik níet tegelijk connect is er dan waarschijnlijk geen probleem? Wat vindt bijv. meneer Eweka daarvan?
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:34:
[...]
Een idee is een account bij bijv. astraweb (pay by download), dan kan je 10 gig of meer voor een vaste prijs downloaden en die account mag je wel sharen. Newsleecher is ook een tip om aan te schaffen. Dat mag je vanuit de users policy gebruiken op verschillende pc's, zolang jij het maar zelf gebruikt en het niet op 2 plaatsen tegelijk doet.
Zo'n account valt idd te overwegen, dan moet ik nog even kijken of het me (met mijn verbruik) meer kost dan een unlimited account van bijv. eweka of uns. Newsleecher heb ik trouwens allang aangeschaft, verdomd handig programmaatje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:17:
Als ik níet tegelijk connect is er dan waarschijnlijk geen probleem?
Volgens mij kunnen ze je het niet verbieden om op verschillende IP adressen te connecten (niet tegelijk bedoel ik dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 30-08-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Ik vroeg me af óf ik dus risico loop. In principe is het ook niet zo erg om ff te wachten voordat ik het daar binnenhaal maar ik doe het liever meteen zodat ik het niet vergeet :). Als ik níet tegelijk connect is er dan waarschijnlijk geen probleem? Wat vindt bijv. meneer Eweka daarvan?

[...]

Zo'n account valt idd te overwegen, dan moet ik nog even kijken of het me (met mijn verbruik) meer kost dan een unlimited account van bijv. eweka of uns. Newsleecher heb ik trouwens allang aangeschaft, verdomd handig programmaatje!!
Eweka interreseert het niet, al connect je met 4 pc's tegelijk (allemaal 1 draadje), je krijgt 'r alleen geen support op aangezien de kans aanwezig is dat je connectie problemen krijgt, maar het mag gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:44:
[...]

Eweka interreseert het niet, al connect je met 4 pc's tegelijk (allemaal 1 draadje), je krijgt 'r alleen geen support op aangezien de kans aanwezig is dat je connectie problemen krijgt, maar het mag gerust.
Ook vanaf verschillende IP adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Gunner schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:46:
[...]

Ook vanaf verschillende IP adressen?
Jep, mag prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Sinds vandaag heb ik mijn 10 dagen Trail van Tweaknews binnen. De retentie wordt ik heel blij van, maar ik heb er wel een "probleem" erbij.

Ik ben namelijk met Newsleecher 3.0 beta 2 de groepen aan het updaten, maar eens in de zoveel tijd houd hij op met updaten, ondanks dat hij nog 7.000.000 threads moet downloaden. Ik moet nu elke keer handmatig weer updaten zodat hij verder gaat, maar de bedoeling is dat hij gewoon zijn werk afmaakt. Deze problemen had ik echter niet met news.demon.nl, dus het lijkt me stug dat het aan newsleecher ligt.

Iemand bekend met dit probleem :?

Daarnaast zijn de snelheden van Tweaknews wel erg instabiel (van het updaten), een probleem waar ik met demon niet zo'n probleem mee had, ligt dat zo laag of ligt dat aan mij :?

[ Voor 15% gewijzigd door Cardinal op 30-08-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:54
Ik heb zelf hier ook Tweaknews maar heb nergens last...
Gebruik Newsleecher 2.3 final. Geen instabiele lijnen of dergelijken.

Zie dat meerdere mensen hier last van hebben, echter ik (nog) niet. *klopt af

@home breedband
Tweaknews 1 jaar abbo
Newsleecher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
cardinal808 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:57:
Sinds vandaag heb ik mijn 10 dagen Trail van Tweaknews binnen. De retentie wordt ik heel blij van, maar ik heb er wel een "probleem" erbij.

Ik ben namelijk met Newsleecher 3.0 beta 2 de groepen aan het updaten, maar eens in de zoveel tijd houd hij op met updaten, ondanks dat hij nog 7.000.000 threads moet downloaden. Ik moet nu elke keer handmatig weer updaten zodat hij verder gaat, maar de bedoeling is dat hij gewoon zijn werk afmaakt. Deze problemen had ik echter niet met news.demon.nl, dus het lijkt me stug dat het aan newsleecher ligt.

Daarnaast zijn de snelheden van Tweaknews wel erg instabiel (van het updaten), een probleem waar ik met demon niet zo'n probleem mee had, ligt dat zo laag of ligt dat aan mij :?
Een paar berichten naar boven omschrijf ik een soort gelijk systeem, met zoeken gebasseerd op headeren (XPAT) blijft hij maar zoeken maar er gebeurd niks.

Ik heb inmiddels gemaild met Tweaknews maar kreeg een niet erg bevredigend antwoord:
Goedemiddag,

Uiterst vreemd, allemaal.
Wij hebben geen problemen met het nieuwsplatform en er is ook niets veranderd!
XPAT-searches moeten gewoon werken, hoor!

Vriendelijke groet//TweakNews
Dus er zijn wel meer mensen met dit probleem. Ik snap 1 ding trouwens niet waarom met je telkens je groepen updaten? Dit is nergens voor nodig. Ik heb ook Newsleecher 3 beta 2 gebruikt en je kan gewoon je nieuwsgroep aanvinken en dan een search doen. Dan heb je ook resultaat. En hoef je niet lang te wacthen als hij telkens de groepen moet updaten...

Het downloaden gaat hier ook stabiel maar het zoeken dus niet. Ik heb dit probleem sinds ik ben omgezet van de trail naar het 1 jaar abbo...

[ Voor 50% gewijzigd door Binnetie op 30-08-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De laatste weken zie ik geen klachten meer over UseNetServer. Is iedereen tevreden of hebben jullie het op gegeven? ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik ben nogsteeds tevreden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:59:
Ik heb inmiddels gemaild met Tweaknews maar kreeg een niet erg bevredigend antwoord:
Inderdaad zeg, dan vraag ik me af waarom ze uberhaupt terugmailen. Hier kan je toch niks mee? Het lijkt de ICT afdeling van mijn werk wel: jongens, ik kan niet meer online videobestanden afspelen. Antwoord: bij ons werkt het wel..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
cardinal808 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:57:

Probleem met newsleecher, probeer de nieuwe beta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:21:
[...]
Probleem met newsleecher, probeer de nieuwe beta ;)
Waarom, hij deed en doet het anders prima met Demon. Het heeft ook alleen problemen met het ophalen van de Headers en niet met het downloaden. Dat gaat uitstekend.

Ondanks de problemen met het updaten van de headers, neem ik waarschijnlijk otch het account omdat Tweaknews wel hun retentie kunnen waarmaken. Aangezien Tweaknews 20 dagen aanbied heb ik nog bestanden die 22 oud waren eraf kunnen halen en daar ging het me om, als je een retentie van 2 dagen hebt moet je overal als de kippen bij zijn en is het vaak zo dat het laatste bestand ergens van op staat en het eerste bestand al weer verdwenen is.

offtopic:
Jammer dat TweakDSL zo duur is, anders had ik dat wel genomen, alleen ben ik op het moment met een zelfde account bij een andere provider + het betalen van Tweaknews nog steeds 10 Euro goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
hmz...ik meende dat die beta daar last van had. Maar ondertussen zijn er weer 'n aantal nieuwe uit, kan het zo 1 2 3 nietmeer vinden op de buglist. Maar even upgraden is sowieso mischien wle een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:09:
hmz...ik meende dat die beta daar last van had. Maar ondertussen zijn er weer 'n aantal nieuwe uit, kan het zo 1 2 3 nietmeer vinden op de buglist. Maar even upgraden is sowieso mischien wle een idee :)
Klopt volgens mij wel Xandrios, ik heb 'r ook al een aantal mensen over gehoord.

Misschien de combinatie Diablo + Die versie van newsleecher, dat zou verklaren waarom het bij demon wel werkt (die geburiken geen diablo voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben geupgrade naar versie 3 beta 4 en daar heb dezelfde problemen mee. Ik kan niet XPAT searchen. En volgens Tweaknews moet het gewoon willen. Met andere payserver kan het wel ook met versie 2 beta 5 die ik heel veel gebruikt heb. Maar zelf op die versie werkt tweaknews niet...

edit:
Ik heb de gratis account van yottanews ingesteld in NL 3 beta 4 en daar werkt XPAT gewoon, maar Tweaknews blijft zwijgen...dus maar weer een mailtje richting de helpdesk...

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 01-09-2005 19:31 ]

• Binnetie
Punica- schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:20:
[...]

Klopt volgens mij wel Xandrios, ik heb 'r ook al een aantal mensen over gehoord.

Misschien de combinatie Diablo + Die versie van newsleecher, dat zou verklaren waarom het bij demon wel werkt (die geburiken geen diablo voor zover ik weet)
Op het forum van newsleecher wordt ook gesproken van de XPAT bug, maar deze is in beta 4 alweer verholpen...

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Tweaknews test abo genomen, e dit vast qua snelheid nog niet tegen. Alleen de retentie valt wat tegen in tegenstelling tot wat ik nu heb. (usenetserver.com) Desalniettemin sap ik wel over, al is het alleen maar vanwege de kosten.

Btw; wat kost een licentie van newsleecher nu..? Heb het programma geprobeerd en het bevalt me op zich wel. Zou op zich wel leuk zijn als newsproviders het pakket tegen gereduceerd tarief aan zouden kunnen bieden aan afnemers van hun dienst. (hint, hint, tweaknews..! :+ )

• Cardinal
verkeerde topic, past beter in het newsleecher topic

[ Voor 85% gewijzigd door Cardinal op 01-09-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

xxxneoxxx schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:10:

Btw; wat kost een licentie van newsleecher nu..?
OMG :X

Heb je zelf wel de moeite genomen om eventjes op de newsleecher site te kijken??
Vanaf de site is het één klik en je ziet het bedrag.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik heb op het moment een vreemd probleem (again) met newsleecher en/of Tweaknews. Ik begin echter te twijfelen of het wel aan newsleecher ligt aangezien ik 2.3, 3.0 Beta 2 en 3.0 Beta 5 heb geprobeerd.

Het probleem is dat er al een dag geen nieuwe headers meer zijn op de server van Tweaknews, lijkt me heel erg vreemd dat er geen nieuwe headers meer zijn, of ben ik nou zo gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

cardinal808 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:19:
Ik heb op het moment een vreemd probleem (again) met newsleecher en/of Tweaknews. Ik begin echter te twijfelen of het wel aan newsleecher ligt aangezien ik 2.3, 3.0 Beta 2 en 3.0 Beta 5 heb geprobeerd.

Het probleem is dat er al een dag geen nieuwe headers meer zijn op de server van Tweaknews, lijkt me heel erg vreemd dat er geen nieuwe headers meer zijn, of ben ik nou zo gek :?
Ik heb gisteravond nog geheadered, dus ja er zijn nieuwe headers... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik kan geeneens meer inloggen, krijg te zien dat ik geen toegang verkrijg op de tweaknews node... mail is al de deur uit....

klein editje :

is het trouwens normaal dat ik 3 dagen moet wachten op een retour mail? beetje overdreven lijkt me....

[ Voor 9% gewijzigd door KatirZan op 02-09-2005 11:40 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Ik heb last van precies hetzelfde probleem, dit is niet ligt niet aan Newsleecher maar aan Tweaknews. Ik heb ze ook al gemaild maar nog geen anrtwoord.

Als iemand meer info heeft laat ie dat dan aub ff weten... want zoals jullie een aantal berichten terug hadden kunnen lezen wordt ik afgescheept met het simpele "bij ons werkt het wel" mailtje...

Ohjah hier kan je zien dat Tweaknews geen drol uitvoerd met XPAT searches:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bridge4you/tweaknews.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 02-09-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Binnetie schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:47:
[...]

Ik heb last van precies hetzelfde probleem, dit is niet ligt niet aan Newsleecher maar aan Tweaknews. Ik heb ze ook al gemaild maar nog geen anrtwoord.

Als iemand meer info heeft laat ie dat dan aub ff weten... want zoals jullie een aantal berichten terug hadden kunnen lezen wordt ik afgescheept met het simpele "bij ons werkt het wel" mailtje...
En bij mij werkt het ook. Zojuist nog een stapel headers opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Al eens geprobeerd om de grouplist te vernieuwen/opnieuw op te halen?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dimmu schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:50:
Bingo! De eerste keer werkte het nog niet, toen heb ik alle groepen verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt het wel wee! YES eindelijk! Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
He bah, heb ik voor nix lopen testen :P

http://www.xandrios.net/upload/tweaknews_xpat.JPG

Werkt dus inderdaad wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iemand enig idee hoe je de nieuwsgroepenlijst van Tweaknews bij Outlook Express krijgt?

Zodra Outlook Express tegen de 100000 nieuwsgroepen zit, stopt de groependownload en schiet het CPU gebruik de lucht in...

Is Outlook Express niet geprogrammeerd om met zoveel groepen rekening te houden ofzo?

-- Edit: het niet gebruiken van Outlook Express versta ik dus nìet onder een oplossing... :P

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wildfire schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:34:
Iemand enig idee hoe je de nieuwsgroepenlijst van Tweaknews bij Outlook Express krijgt?

Zodra Outlook Express tegen de 100000 nieuwsgroepen zit, stopt de groependownload en schiet het CPU gebruik de lucht in...

Is Outlook Express niet geprogrammeerd om met zoveel groepen rekening te houden ofzo?

-- Edit: het niet gebruiken van Outlook Express versta ik dus nìet onder een oplossing... :P
Wil je een binary server gebruiken om non-binary groepen te lezen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom zou je geen binary server gebruiken om non binary te lezen?

Met giganews lees ik ook wel eens nl.comp.hardware hoor :P

Nu is outlook daar ook niet echt voor gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 02-09-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Is Forte Agent (gratiz uitvoering) niet bij uitstek het prog om groepen mee te lezen ??

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wildfire schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:34:

textnews.tweakdsl.nl gebruiken :)

En anders is het toch echt OE die het niuet trekt, verwacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zit ik net te posten dat UNS zo lekker werkt de laatste tijd, krijg ik dit:
September 04th, 2005
09:14 AM

We have just experienced a large drop in traffic and many users seeing a high number of too many connection errors (400). Users may also experience connection refused errors during this time.

September 04th, 2005
09:12 AM

We are aware people are having connection problems. We have our full engineering staff working on it as fast as they can. We expect to be back to full operations within the next hour or less. Thank you for your patience.
Maar goed: men is er mee bezig, dus zal wel goed komen. (Momenteel kan ik er niet op komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
pven schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:17:
Zit ik net te posten dat UNS zo lekker werkt de laatste tijd, krijg ik dit:

[...]

Maar goed: men is er mee bezig, dus zal wel goed komen. (Momenteel kan ik er niet op komen.)
Kan nog wel even duren zo te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/unsconnections.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/unsgraph.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het gaat idd nog even duren:
September 04th, 2005
10:54 AM

A massive bug in the frontend software has caused corruption in the overview system on all frontends. The bug exists on large groups and our current retention rate causes some larger groups to encounter this bug. We have two standby machines that have 20 days retention in their overview system, thus they have not encountered the bug. We have been forced to take down all frontends and do a pyramid of overview copies from the two standby machines to all frontends. This process will take 3-4 hours to complete. Once the machines are back up retention will be 20 days and growing back to the 26-27 days. In the meantime we have demanded from our software vendor that this bug be fixed in the next few days before the issue is relived.
:/

En opgelost:
September 04th, 2005
04:05 PM

All servers are back up and bound to the load balancer. We are currently showing 20 days retention which will grow back to 26-27 days in one week. There is a backlog of posts that will catch up over the next 3-6 hours.
Valt niet tegen! :)

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 04-09-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik kreeg vandaag een mailtje over mijn probleem met XPAT searches
Dit is wat ze mailden:
Vreemd...
XPAT-probleem is doorgezet naar systeembeheer.

Wij wachten af...
Sorry, ik kan er ook niet meer van maken.

Groeten//TweakNews
Het is niet veel meer zo te zien gaan ze er naar zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Binnetie schreef op maandag 05 september 2005 @ 21:46:
Ik kreeg vandaag een mailtje over mijn probleem met XPAT searches
Dit is wat ze mailden:

[...]

Het is niet veel meer zo te zien gaan ze er naar zoeken...
Jij krijgt tenminste nog mail retour, ik kan sinds afgelopen donderdag niet meer inloggen op tweaknews, krijg hierbij de melding in newsleecher dat ik geen toegang heb tot de node (check gebruikersnaam en/of wachtwoord), dit terwijl de gebruikersnaam en het wachtwoord wel klopt.

Het verhaal hier omheen, er is iets foutgegaan bij de automatische incasso, ik heb hierbij een mail gehad of ik binnen 5 dagen het geld over wilde maken, dit heb ik gedaan, maar sinds vorige week maandag middag kan ik niet meer inloggen. Heb al meerdere mails verstuurd maar krijg telkens geen antwoord, ze geven hiervoor maximaal 5 dagen voor retournering van een mail, maar ik heb nog steeds helemaal geen antwoord gekregen.

Weet iemand misschien hier iets meer van ofzo?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sindskort een vaag probleem. als ik met newsleecher van giganews download via een 100mbit lijn ( op hogeschool) dan haal ik tussen de 1000 en 2000kB/s. Tijdens het downloaden lijkt het wel of newsleecher totaal is bevroren, hij download wel door, maar ik kan niks met newsleecher doen. Het CPU Usage is ook erg hoog (constant 60%+). Maar download ik met Grabit haal ik constant zo een 5000kB/s. Grabit bevriest ook niet zoals newsleecher doet en het cpu usage is stukken lager. Hoe kan dit? Ik dacht altijd dat newsleecher toch stukken beter is dan grabit. Hebben mensen hier meer ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:22:
ik heb sindskort een vaag probleem. als ik met newsleecher van giganews download via een 100mbit lijn ( op hogeschool) dan haal ik tussen de 1000 en 2000kB/s. Tijdens het downloaden lijkt het wel of newsleecher totaal is bevroren, hij download wel door, maar ik kan niks met newsleecher doen. Het CPU Usage is ook erg hoog (constant 60%+). Maar download ik met Grabit haal ik constant zo een 5000kB/s. Grabit bevriest ook niet zoals newsleecher doet en het cpu usage is stukken lager. Hoe kan dit? Ik dacht altijd dat newsleecher toch stukken beter is dan grabit. Hebben mensen hier meer ervaring mee ?
Ik heb NZB-o-matic getest ( http://nzb.wordtgek.nl )
Bij giganews viel me op dat t met 3 draadjes t snelst ging, met meer draadjes werd t trager. Op mijn colobak trok ik tijdens een korte test 9.4Mb/sec vanaf news-europe.giganews.com. Veel harder wou mijn netwerkkaartje ook niet echt ;)

Dat t CPU intensief is kan wel kloppen, met zulke snelheden blijft ie bezig met alle parts te decoden, downloaden gaat sneller dan een simpele CPU kan verwerken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 06-09-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:22:
Probeer eens of je hem nog naar de tray kan minimalizeren.
Ik las ergens dat er soms wel 30% van je cpu-gebruik afgaat als NL zo draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Laatst online: 12-09 21:24
@Xandrios: is het plaatje van p.1 van dit topic nog ergens te vinden? De link naar je site lijkt nl. dood .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Fire69 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:46:
[...]

Probeer eens of je hem nog naar de tray kan minimalizeren.
Ik las ergens dat er soms wel 30% van je cpu-gebruik afgaat als NL zo draait.
Dat heb ik ook als ik op de uni leech met 5 MB/s, maar dat ligt gewoon aan je pc. NL is nou eenmaal een CPUkrachtvretend programma. Je moet m gewoon instellen dat ie bij minimaliseren in je systray gaat staan, vervolgens 3x op je balkje (linkermuis) klikken, dan gaat ie vanzelf naar je tray! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Geen idee of meer mensen dit hebben maar ik heb al een aantal maanden een abo bij usenetserver.com. Ik kon altijd met 800kb/s spullen binnenhalen, maar sinds een paar weken kom ik niet meer boven de 400kb/s uit. Hebben meer mensen last van dit probleem of ben ik de enige?

Ik gebruik Newsleecher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dimmu schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:50:
Na jou tip werkte het XPAT searchen eventjes, wel geteld 1 avond. Nu kan ik weer niet searchen met XPAT. Tweaknews blijft volhouden dat het werk, maar dat is dus niet zow.
Ik gebruik Newsleecher 3 beta 6 en daarin is een bug wat betreft het xpat searchen opgelost. Dus aan Newsleecher kan het niet meer liggen....Maar waar wel aan?

edit:
op ab.ftn kan ik wel xpatten maar op a.b.boneless niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 07-09-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Headers op TweakNews zijn momenteel een ramp...

Ik haal moment amper zo'n 30 kilobyte/sec en dat op een TweakDSL 8mbit verbinding... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:47:
Headers op TweakNews zijn momenteel een ramp...

Ik haal moment amper zo'n 30 kilobyte/sec en dat op een TweakDSL 8mbit verbinding... :'(
ehrr, dat was ook duidelijk geworden bij de jonges van TweakNews;
12-09-2005 Onderhoud Newsserverpark

Maandagochtend vanaf 06:00 is het mogelijk dat de headers van onze newsservers tijdelijk vertraagd binnen zullen komen. Wanneer de uitbreidingen verlopen zoals verwacht, zal uiterlijk 12:00 alles weer normaal werkend zijn.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:12:
[...]

ehrr, dat was ook duidelijk geworden bij de jonges van TweakNews;

[...]

Bron
Daar staat dat maandag de headers vertraagd kunnen binnen komen. Er staat niets over *nu*.

En de laatste tijd hebben meer mensen er al last van zag ik.

-- Edit: damn, 10 kilobyte/sec nu... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:25:
[...]

Daar staat dat maandag de headers vertraagd kunnen binnen komen. Er staat niets over *nu*.

Ik heb helemaal niks, dus hopen dat het na maandag weer beter is. Ze worden wel laat wakker moet ik zeggen. Ik mail al meer dan 2 weken met ze en telkens maar ontkennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Binnetie schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:15:
[...]

Ik heb helemaal niks, dus hopen dat het na maandag weer beter is. Ze worden wel laat wakker moet ik zeggen. Ik mail al meer dan 2 weken met ze en telkens maar ontkennen....
Tsja, een uurtje geleden haalde ik met 4 megabit/sec headers op. Dus het kàn wel goed gaan :)

De boel maar 's goed in de gaten houden na het onderhoud morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:25:
[...]

Er staat toch, dat er extra apparatuur wordt bijgeplaatst? Waarom zou dit zijn?... Waarschijnlijk om de huidige dienst te verbeteren cq. op peil te houden.

En wacht af.. na 12 uur zal alles goed moeten werken, zoals ''vanouds''. Denk zelf dat het snel opgelost zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
ben benieuwd of dan ook de retentie verhoogd is naar 30 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar weer eens eweka aangevraagt, zit nu op newsreader 19, maar het is de laatste paar dagen huilen met de pet op :'(
Hele tijd conection time outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
over dat XPAT het niet doet bij tweak.
Ik zit zelf (nog) bij Xs4all en probeerde net voor het eerst daarmee te zoeken.
Sommigen werkte prima, bijna meteen resultaat.
Maar andere zoekopdrachten in grote groepen kwam er maar niets.
Dacht al gvd het werkt hier ook niet, maar 5-10mins later ging hij ineens te headers ophalen.
Lijkt erop dat je dus gewoon geduld zal moeten hebben of via wat websites de nzb ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Maandje Powerusenet.com gebruikt, maar toch maar weer snel terug naar Newshosting. Powerusenet is qua retentie en snelheden duidelijk de mindere van Newshosting. Powerusenet is een reseller van Giganews, maar zonder de retentie van Giganews. Newshosting bied nog steeds de mogelijkheid van 8 verbindingen, bij Powerusenet was het maximaal 4 verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:03:
Ik heb maar weer eens eweka aangevraagt, zit nu op newsreader 19, maar het is de laatste paar dagen huilen met de pet op :'(
Hele tijd conection time outs.
Tja,

Dan doe je, of je client toch echt iets verkeerd, aangezien hij prima functioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of tweaknews ook in belgie beschikbaar is? (5 dagen geleden een mailtje gestuurt, zonder reactie)
en waarom kan je niet overschrijven voor een 1malig bedrag? je moet je reknr ingeven :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik gebruik nu momenteel Newshosting en ik moet zeggen stukke beter dan Usenetserver. Usenetserver kreeg ik allerlij vreemde errors op het laatst en bij newshosting is alles goed.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

we_are_borg schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:56:
Ik gebruik nu momenteel Newshosting en ik moet zeggen stukke beter dan Usenetserver. Usenetserver kreeg ik allerlij vreemde errors op het laatst en bij newshosting is alles goed.
Als je er nu nog bij zegt wat voor errors het precies waren, hadden we er misschien nog wat aan, het is nu wel een beetje een erg loze post geworden.

Ben nog steeds erg tevreden over giganews, alleen blijft het prijzig.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:19:
[...]

Tja,

Dan doe je, of je client toch echt iets verkeerd, aangezien hij prima functioneerd.
Ik doe niks verkeerd. Hij kan volgens jullie prima functioneren, dat doet hij nu ook bij mij, maar afgelopen dagen had ik telkens veel connection errors en ging de downloadgrafiek op en neer.
Maar nu doet ie het weer goed, maar toen dus niet :) .

• AOC
  • Niet online

AOC

De links in de startpost werken niet :(

en wie kan mij vertellen of tweaknews er een probleem van maakt als je via je hoge school download ? Want op hun site staat wel: (1 account per huishouden, het is niet toegestaan het account met andere personen te delen. Bij misbruik wordt het account zonder waarschuwing afgesloten.). Ik weet niet of ze een andere IP zien als een ander persoon ?

[ Voor 82% gewijzigd door AOC op 14-09-2005 19:49 ]

Verwijderd

Dark0z schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:36:
De links in de startpost werken niet :(

en wie kan mij vertellen of tweaknews er een probleem van maakt als je via je hoge school download ? Want op hun site staat wel: (1 account per huishouden, het is niet toegestaan het account met andere personen te delen. Bij misbruik wordt het account zonder waarschuwing afgesloten.). Ik weet niet of ze een andere IP zien als een ander persoon ?
denk eerder met verschillende ip's tegelijk, dus download oftewel thuis oftewel op school, niet tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm ok... al 1000 keer langsgekomen... Zijn er nondeju nou nog newsservers waar je met PayPal kunt betalen? Of word de spoeling steeds dunner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
BuzzardNews (volgens mij reseller van UsenetServer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die doen dus niet meer PayPal... Hebben wat anders PPPal.com ofzoiets. Ik dacht laat ik dan maar weer via Virtualbox.nl doen. Ik doe een paypal betaling die kant uit op naam van info@virtualbox.nl. Krijg ik van Virtualbox.nl een mailtje dat info@ niet meer bestaat... Tsja waar is mijn geld dan nu heen?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mijn ervaringen tot nu toe (opsomming, sommige positief, andere neutraal of negatief)
:
newsreader.com:
- alle groepen
- lage retentie (8 dagen)
- goede snelheid
- (nu) lage downloadlimiet (30 gig)
- goedkoop
- goede kwaliteit
- alleen creditcard
- engels

verhalend: ik ben bij deze aanbieder gekomen toen je nog $10,= (+- €8.50) betaalde voor 50gig of 1 maand max (welke het eerste komt), dit heb (had) ik nogsteeds. Nieuwe klanten = 30gig. Alle groepen vond ik wel belangrijk, retentie niet zo. Snelheid = 500kb/sec+ 8 threads. Ik heb @home, en heb newsbinpro zo ingesteld dat hij de chunks/part eerst van de @home newsserver probeert te downloaden, staan ze daar niet dan pas kijkt hij bij newsreader. Daarom maakt die datalimiet mij niet zoveel uit. Weinig storing gehad, veel compleed.

Echter ik download zo weinig meer dat ik heb besloten bij usenetpromotions 100gig in te kopen. In de tussentijd overbrug ik het met smsusenet; totdat mijn geld overgeschreven is naar usenetpromotions.

smsusenet:
- gebruiksvriendelijk
- snel (qua aanmeldtijd tot daadwerkelijk downloaden)
- snel (downloadsnelheid. Heb niet zo'n snelle internetverbinding meer, dus kan niet echt meten)
- flexibel (10 mbit 4 threads (1 dag en 1,5 uur), of 2mbit 2 threads (1 dag en 17 uur). Dus als je een langzamere verbinding hebt kan je er langer gebruik van maken (wel even instellen op de site)) - owja; bij opwarderen van je 'tegoed' krijg je nog iets extra
- 'hoge compleedheid' (niet echt representatief; heb nog niet veel gedownload. Wat ik heb gedownload was/is compleed)
- lage retentie (8 dagen)
- ideaal als overbrugging tussen 2 aanbieders (zoals bij mij)
- nederlands
- geen datalimiet (?)

tsja, en de prijs. Op zich (omgerekend per maand) misschien wel duur. Maar voor tussendoor of 1-malig erg aantrekkelijk.
Ik heb hier mede voor gekozen omdat ik nog een redelijke hoeveelheid orange beltegoed heb liggen (+- 40 euro) waar ik niet veel meer mee doe. Dus €1,10 kon er wel vanaf :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 17-09-2005 00:33 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Xander
  • Nu online
Tja. En eigenlijk moet er een soort smsusenet zijn met de retentie van giganews.

Ik heb Usenetserver (En newszilla, en astraweb) en nooit iets anders nodig eigenlijk. Maar soms wil ik iets ouds, dan zou 50 dagen retentie leuk zijn...:+

Verwijderd

iemand hier ervaring mee?

http://www.terranews.nl/

Niet FiBERWORLD klanten
Niet Fiberworld klanten kunnen ook een newsaccount krijgen met onbeperkte toegang voor € 6,95 per maand incl. btw!

Info:
Het aantal gelijktijdige connecties is gelimiteerd tot 8 sessies simultaan.

Zodra meer informatie beschikbaar is zullen we dit via de websites en de media melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:16
SInds vandaag heb ik ook een account bij een betaal server. Ik heb uiteindelijke gekozen voor NewsHosting. Alhoewel ik weinig ervaringen heb met nieuwsgroepen is de eerste indruk zeer goed.
De connectie is snel genoeg om m'n lijntje vol te trekken ( 3 mbit ).

Edit: -Sorry :X , was zeker niet de bedoeling-
- Ik moest dit toch wel weten ... |:( -

[ Voor 47% gewijzigd door Theebag op 18-09-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Theebag schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:25:
[...]
Maar ik had nog een vraagje, waarmee kan je snel bestanden opzoeken op de nieuwsgroepen ? Nu download ik de headers en kijk ik gewoon wat er is, wat zijn goede searchengines ?
doe maar niet...
dit staat VOORDAT je in dit topic post duidelijk aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gifWaarschuwingAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Enige tip die ik je kan geven zonder (hopelijk :) ) een OW of zo te krijgen, kijk even in het Newsleecher-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de eweka klanten :

maakt eweka in de praktijk een probleem van accountsharing ? dus dat je 1 account gebruikt voor 2 verschillende internet providers (fup in stand houdend, en niet tegelijkertijd)
(het zou trouwens gaan om een skynet abonnement en een versatel always more abonnement , de belgen onder jullie weten wat voor accounts dit zijn)

wordt er verder ook de beloofde retentie van 23 dagen gehaald in grote a.b groepen als boneless ? en stel dat je een latere post download , hoe zit het dan met de compleetheid ?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.