12 connecties: nntp1, nntp2 en nntp3.usenetserver.comCrusader schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:13:
[...]
Met een trucje kan je 8 connecties leggen. Maar als iedereen dat gaat doen wordt UNS niet blij.
Trouwens, er is geen verschil in snelheid met 4 of 8 connecties.
Verwijderd
100proofnews,
Daar heb ik 1 jaar van mogen genieten (eind 2003-eind 2004). Toen was het wel leuk, weinig geld voor een unlimited abbo. Nu zijn ze duur en hun produkt is niet meer van deze tijd:
- per connectie max. 512Kbit
- retentie 3 dagen
- completion < 90%, zonder extra server voor fills krijg je niet 1 post compleet binnen.
Daar heb ik 1 jaar van mogen genieten (eind 2003-eind 2004). Toen was het wel leuk, weinig geld voor een unlimited abbo. Nu zijn ze duur en hun produkt is niet meer van deze tijd:
- per connectie max. 512Kbit
- retentie 3 dagen
- completion < 90%, zonder extra server voor fills krijg je niet 1 post compleet binnen.
Verwijderd
Hey... supertip!! Bedankt!pelican schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:05:
[...]
12 connecties: nntp1, nntp2 en nntp3.usenetserver.com
Wie weet hoelang de download logs bewaard blijven bij eweka?
Ik heb het daar ookal in het forum gevraagt en krijg als antwoord :
Nu zie ik het foute er niet zo aan, wie legt dat me ff uit"Dat is een hele foute vraag en die wordt hier niet beantwoord"

Bij welke provider?Ybox schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:54:
Wie weet hoelang de download logs bewaard blijven bij eweka?
[...]
Nu zie ik het foute er niet zo aan, wie legt dat me ff uit
Bij UseNetServer worden de upload-logs 48 uur bewaard, om zodoende eventuele spammers te kunnen achterhalen; download-logs worden daar helemaal niet bewaard.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Bij ewekapven schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:51:
[...]
Bij welke provider?
Bij UseNetServer worden de upload-logs 48 uur bewaard, om zodoende eventuele spammers te kunnen achterhalen; download-logs worden daar helemaal niet bewaard.
Verwijderd
Dit was grappig bedoeld denk ik door een medewerker van eweka,
Maar ze houden dus geen download logs bij, vandaag dat hij zo reageerde.
alex
Maar ze houden dus geen download logs bij, vandaag dat hij zo reageerde.
alex
Ik zelf heb Eweka, en vind het echt perfect werken hoor
Ik heb giganews, en dat werkt de 1e aantal dagen / GB van de contractmaand goed. Dan kan ik mijn volledige 20 mbit verbinding gebruiken om down te loaden. (~2300 KB/sec)
Gaandeweg de maand zakt de verbinding opeens naar 700 KB/sec
Nu ook newshosting ernaast, en het ligt niet aan mijn verbinding want newshosting levert me 1300-1400 KB/sec in de piek en schommelt het wat rond die waarde.
Dus ik heb het sterke vermoeden dat giganews my capped nadat ik over xxx GB ben gegaan in 1 maand.
Volgens de geruchten zou je bij klagen direct opgezegd worden van hun kant, nou dat wil ik wel eens testen. Newshosting kost minder dan de helft en levert iets meer dan de helft van de throughput, en blijft dat doen.
Ik heb verder de stats nagekeken:
maand 5 - 524 GB
maand 6 - 619 GB
maand 7 - 689 GB (projected usage)
Dit is blijkbaar te veel..
Dus de volgende vraag gesteld:
Problem: Can you tell me at what amount of data per month my session is
capped back to 700 KB/sec ?
I have noticed the last 2 months that at the startof my contract month
(day 8 of month) the downloads max out my connection, but during
the month it drops back to 700 KB/sec.
Maar zien of ik vanavond nog kan connecten
Nu ook newshosting ernaast, en het ligt niet aan mijn verbinding want newshosting levert me 1300-1400 KB/sec in de piek en schommelt het wat rond die waarde.
Dus ik heb het sterke vermoeden dat giganews my capped nadat ik over xxx GB ben gegaan in 1 maand.
Volgens de geruchten zou je bij klagen direct opgezegd worden van hun kant, nou dat wil ik wel eens testen. Newshosting kost minder dan de helft en levert iets meer dan de helft van de throughput, en blijft dat doen.
maand 5 - 524 GB
maand 6 - 619 GB
Dus de volgende vraag gesteld:
Problem: Can you tell me at what amount of data per month my session is
capped back to 700 KB/sec ?
I have noticed the last 2 months that at the startof my contract month
(day 8 of month) the downloads max out my connection, but during
the month it drops back to 700 KB/sec.
Maar zien of ik vanavond nog kan connecten
[ Voor 19% gewijzigd door jacovn op 28-07-2005 08:14 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Dat lijkt mij ook. Ik ben wel benieuwd naar je dagindeling.jacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:11:
maand 5 - 524 GB
maand 6 - 619 GB
Doe je ook nog wat anders met je leven behalve dvd's / cd's branden?
Inderdaad, dat is echt belachelijk veel.joopv schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:34:
[...]
Dat lijkt mij ook. Ik ben wel benieuwd naar je dagindeling.
Doe je ook nog wat anders met je leven behalve dvd's / cd's branden?
Dat gezeur altijd als mensen extreem veel downloaden. Who cares?
Ik dacht al, waar blijven de opmerkingen..
Het zijn HD films en series. Een aflevering uit een serie is zo'n 4-5 GB, een film 8-12 en een lange film of een film met weinig compressie tot 25 GB.
Ik heb redelijk veel disc space, en kan het tijdelijk opslaan en dan redelijk bekijken. Maar op DVD branden is inderdaad moeilijk te doen. Ik werk er normaal naast, en probeer ook te slapen s'nachts.
Maar dat is het issue niet, men biedt unlimited aan, en dat lijkt dan toch niet zo unlimited te zijn.
Ik heb overigens bericht van Giganews, en daar vragen ze om vrij veel gegevens over download applicatie, type mode, type router instellingen etc.
Het lijkt dus niet zo te zijn dat ze iemand die klaagt direct afsluiten, zoals op veel forums te lezen is.
Wordt vervolgt.
Het zijn HD films en series. Een aflevering uit een serie is zo'n 4-5 GB, een film 8-12 en een lange film of een film met weinig compressie tot 25 GB.
Ik heb redelijk veel disc space, en kan het tijdelijk opslaan en dan redelijk bekijken. Maar op DVD branden is inderdaad moeilijk te doen. Ik werk er normaal naast, en probeer ook te slapen s'nachts.
Maar dat is het issue niet, men biedt unlimited aan, en dat lijkt dan toch niet zo unlimited te zijn.
Ik heb overigens bericht van Giganews, en daar vragen ze om vrij veel gegevens over download applicatie, type mode, type router instellingen etc.
Het lijkt dus niet zo te zijn dat ze iemand die klaagt direct afsluiten, zoals op veel forums te lezen is.
Wordt vervolgt.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Tja, wat ik me vaak afvraag is waarom mensen dit soort reclame uitingen zo letterlijk willen nemen. Alles heeft zijn grenzen, ook een Unlimited account. Puur semantisch is deze uitspraak misschien tegenstrijdig, maar als je het alleen zo wilt bekijken heb je m.i. stevige oogkleppen op. Of je bent vreselijk naief.jacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:23:
Als jij op de Duitse Autobahn 375km/uur gaat doen in de ochtendspits zul je ook een bekeuring oplopen, want er is ook nog altijd een regel dat je je veilig moet gedragen.
Geloof je soms ook blindelings de tell-sell advertenties die je de meeste geweldige zaken beloven? "In 2 Weken 25 Kilo Afvallen !!" En ga je dan ook klagen als je maar 10 kilo afgevallen blijkt te zijn?
100GB of meer is voor 99% van de gebruikers hetzelfde als unlimited. Er zal vast wel een regeltje in kleine lettertjes in de voorwaarden daarover staan. Of een regeltje over Fair Use.
En bekijk het eens op deze manier: Misschien sluiten ze die grootverbruikers wel af om hun sociale leven te beschermen? Bedrijven worden voor de idiootse dingen aangeklaagd door consumenten in de VS. Anders zou jij over een paar jaar Giganews kunnen aanklagen met het mislopen van carriere mogelijkheden omdat je geen tijd had voor studie, of het ontbreken van een sociaal leven omdat je je te pletter downloadde bij hun Unlimited Account.
Wellicht ben ik naief, maar ik vindt adverteren met onbeperkt, en dan toch wel een limiet aanhouden niet met elkaar kloppen.joopv schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:56:
Tja, wat ik me vaak afvraag is waarom mensen dit soort reclame uitingen zo letterlijk willen nemen. Alles heeft zijn grenzen, ook een Unlimited account. Puur semantisch is deze uitspraak misschien tegenstrijdig, maar als je het alleen zo wilt bekijken heb je m.i. stevige oogkleppen op. Of je bent vreselijk naief.
Kijk als ik naar eweka zijn voorwaarden kijk staat daar maximaal 10 mbit. Dat is op zich duidelijk, en dan verwacht je ook niet meer.
Bij Giganews biedt men een tijdje onbeperkt, en dan opeens niet meer, en dat is niet terug te voeren op hun algemene voorwaarden. Als ze daar netjes in vermelden wat hun richtlijnen zijn kun je daar wel of niet mee akkoord gaan.
Het is ook niet zo dat het op bepaalde momenten van de dag wat langzamer wordt. Daar kan ik ook begrip voor hebben, het zal s'avonds wat drukker op het net zijn dan laat in de nacht en vroeg in de ochtend uren. Het is echt een rechte grafiek op 700 KB/sec, dus je wordt domweg gecapped.
Overigens lijk je niet direct afgesloten te worden: ik heb een e-mail gekregen met allerlei vragen over de configuratie van de router/modem/applicatie/PC.
Dus men lijkt wel naar het probleem te gaan kijken, wat een positieve ontwikkeling is.
Puur technisch gezien word je ook niet afgesloten ... je kunt nog steeds downloaden, alleen niet op de hoogste snelheid. Dus welliswaar niet onbeperkte snelheid , maar wel onbeperte hoeveelheid ..
Het duurt alleen wat langer.
Ben overigens wel benieuwd ... betaal nu +- 20E per maand voor me usenet .. dus kan ik idd bijna gewoon ook beter giganews gaan neme, maar ik wacht nog even de wisselingen af naar 20mbit internet & hoge snelheid usenet ...
Eens zien wat dat allemaal gaat doen & kosten.
Ben overigens wel benieuwd ... betaal nu +- 20E per maand voor me usenet .. dus kan ik idd bijna gewoon ook beter giganews gaan neme, maar ik wacht nog even de wisselingen af naar 20mbit internet & hoge snelheid usenet ...
Eens zien wat dat allemaal gaat doen & kosten.
700KB/sec staat gelijk aan 1800GB per maand. (24/7 gebruik). Dat noem ik niet 'onbeperkte hoeveelheid'Puur technisch gezien word je ook niet afgesloten ... je kunt nog steeds downloaden, alleen niet op de hoogste snelheid. Dus welliswaar niet onbeperkte snelheid , maar wel onbeperte hoeveelheid ..
Onbeperkt downloaden is wat anders dan onbeperkte bandbreedte.jacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:49:
[...]
Bij Giganews biedt men een tijdje onbeperkt, en dan opeens niet meer, en dat is niet terug te voeren op hun algemene voorwaarden. Als ze daar netjes in vermelden wat hun richtlijnen zijn kun je daar wel of niet mee akkoord gaan.
Overigens staat in hun voorwaarden de volgende bepalingen:
Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:
-Sharing a login between people
-Simultaneous logins from multiple IP addresses
-Connecting from a proxy of any kind
-Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
-Excessive download volume
http://www.giganews.com/aup.html
Wanneer een restaurant adverteert met 'onbeperkt mosselen eten', dan doet het restaurant echt niet moeilijk wanneer je de gehele avond de ene na de andere bord mosselen naar binnen werkt.Xandrios schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:17:
[...]
700KB/sec staat gelijk aan 1800GB per maand. (24/7 gebruik). Dat noem ik niet 'onbeperkte hoeveelheid'
Maar wanneer je met een vrachtwagen komt aanrijden en de gehele voorraad mosselen wil hebben, dan krijg je de mosselen toch niet mee. Toch raar?!
Ik gebruik het alleen.Uhuruburu schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:26:
[...]
Onbeperkt downloaden is wat anders dan onbeperkte bandbreedte.
Overigens staat in hun voorwaarden de volgende bepalingen:
Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:
-Sharing a login between people
-Simultaneous logins from multiple IP addresses
-Connecting from a proxy of any kind
-Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
-Excessive download volume
http://www.giganews.com/aup.html
Vanaf 1 IP adres (zolang de PC aan staat blijft het in het algemeen ook het gelijke adres)
geen proxys of wat dan ook.
applicatie is newsleecher.
Blijft het punt excessive download volume staan.
Dit is echter niet uitgewerkt, en kan dan van alles van 11 GB (net boven hun andere abbonoment) tot xx GB zijn. Laat ze dan een waarde nemen en die opschrijven, dan is het veel duidelijker.
Maar ja als ze 300 GB opschrijven, dan lopen ze klanten mis, dus liever iets vaags vermelden, dan heb je toch een stok om de hond me te slaan indien nodig.
Ik zal zo als ik thuis ben de vragen beantwoorden, hopenlijk komen ze met een goede verklaring, of wellicht een oplossing.
Dat is het standaardmailtje. Dat mailtje krijg je volgens mij bij iedere vraag/opmerking over snelheidsproblemen.jacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:49:
[...]
Overigens lijk je niet direct afgesloten te worden: ik heb een e-mail gekregen met allerlei vragen over de configuratie van de router/modem/applicatie/PC.
Dus men lijkt wel naar het probleem te gaan kijken, wat een positieve ontwikkeling is.
Mijn download is wel weer op de oude waarde terug... Heeft het toch iets gehoplen. Maar ik heb netjes de vragen beantwoord en nogmaals gevraagd of ik iets van de geruchten over caps moet geloven.sylvesterrr schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:30:
[...]
Dat is het standaardmailtje. Dat mailtje krijg je volgens mij bij iedere vraag/opmerking over snelheidsproblemen.
maar heb je al een vast punt kunnen vinden van overgang ...
Moet toch aardig opvallen als het ineens allemaal veel langzamer gaat ...
Nee, maar ik ga het nu maar bijhouden en elke dag mijn datagebruik noteren. Dan moet er een patroon te achterhalen zijn.Jive schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:30:
maar heb je al een vast punt kunnen vinden van overgang ...
Heb net een mailtje ontvangen dat ze naar de door mij benatwoorde vragen gekeken hebben, maar niets fouts kunnen vinden. Mocht ik niet tevreden zijn kan ik altijd mijn account annuleren.
Ik ben nieuw in het wereldje van nieuwsservers en ben nu lekker aan het experimenteren bij de nieuwsserver van @home. Van horen had ik al dat de compleetheid van de bestanden nogal tegel viel en hier ben ik ook achter gekomen.
Daarom zat ik er aan te denken om een betaalde nieuwsserver te nemen, toen ben ik dit topic door gaan lezen. De naam Eweka is meerdere keren gevallen, goed danwel slecht. Op dit moment zit ik te twijfelen om een abbo af te sluiten bij Eweka, echter kan ik geen goede conclusie trekken of het en goede of matige nieuwsserver is. Natuurlijk wil ik waar voor mijn geld
Wij hebben hier het breedband abbo van @home liggen, dus ik zou in theorie de volle snelheid van mijn verbinding kunnen benutten, echter hoe is dit in de praktijk te realiseren?
[edit]
Lees net iets over "tweaknews", dit is een onderdeel van TweakDSL? Zijn er meedere mensen die een abbo hebben lopen hier en hun mening hierover willen posten?
Door die actie die ze hebben lopen lijkt het me wel aantrekkelijk,e chter heb ik geen zin om 70€ weg te gooien.
Dus wat maken ze waar van wat ze beloven?
Daarom zat ik er aan te denken om een betaalde nieuwsserver te nemen, toen ben ik dit topic door gaan lezen. De naam Eweka is meerdere keren gevallen, goed danwel slecht. Op dit moment zit ik te twijfelen om een abbo af te sluiten bij Eweka, echter kan ik geen goede conclusie trekken of het en goede of matige nieuwsserver is. Natuurlijk wil ik waar voor mijn geld
Wij hebben hier het breedband abbo van @home liggen, dus ik zou in theorie de volle snelheid van mijn verbinding kunnen benutten, echter hoe is dit in de praktijk te realiseren?
[edit]
Lees net iets over "tweaknews", dit is een onderdeel van TweakDSL? Zijn er meedere mensen die een abbo hebben lopen hier en hun mening hierover willen posten?
Door die actie die ze hebben lopen lijkt het me wel aantrekkelijk,e chter heb ik geen zin om 70€ weg te gooien.
[ Voor 19% gewijzigd door ErikCornelissen op 29-07-2005 13:14 ]
www.smsusenet.nl is makkelijk voor weinig kosten te proberen. Redelijke retentie (tot 12 dagen) en keuze uit 2mbit of 10mbit net wat je nodig hebt.
Tweaknews biedt voor Tweaknews klanten een 4x1.5Mbit aan, dit wordt altijd gehaald.ErikCornelissen schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:04:
Ik ben nieuw in het wereldje van nieuwsservers en ben nu lekker aan het experimenteren bij de nieuwsserver van @home. Van horen had ik al dat de compleetheid van de bestanden nogal tegel viel en hier ben ik ook achter gekomen.
Daarom zat ik er aan te denken om een betaalde nieuwsserver te nemen, toen ben ik dit topic door gaan lezen. De naam Eweka is meerdere keren gevallen, goed danwel slecht. Op dit moment zit ik te twijfelen om een abbo af te sluiten bij Eweka, echter kan ik geen goede conclusie trekken of het en goede of matige nieuwsserver is. Natuurlijk wil ik waar voor mijn geld![]()
[edit]
Retentie is momenteel tussen de 14 en 20 dagen in alle groepen, in september gaat de retentie zelfs naar 30 dagen in alle groepen. Een aanrader dus..
(ik ben overigens een tweakdsl klant)
http://specs.tweak.to/5253
Tweaknews is zeker een toppertje... de 4x1.5mbit haal ik zo goed als altijd, retentie ligt minimaal op zo'n twee weken, compleetheid is hoog...ErikCornelissen schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:04:
[..]
[edit]
Gelukkig stap ik binnenkort naar TweakDSL over, dan zit TweakNews al bij m'n ISP-abbo inbegrepen
offtopic:
topicstart: 'Tennminste, als de server dit ondersteund.'
ondersteunt
topicstart: 'Tennminste, als de server dit ondersteund.'
ondersteunt
Everything is possible, until it's not.
Verwijderd
Ik download zelf minder, maar wel boven de 300Gig per maand. Maar ik merkte nooit een cap. Nu begrijp ik het, ik heb maar 580KB/sec verbinding, dus die cap kan ik ook niet merkenjacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:11:
Ik heb giganews, en dat werkt de 1e aantal dagen / GB van de contractmaand goed. Dan kan ik mijn volledige 20 mbit verbinding gebruiken om down te loaden. (~2300 KB/sec)
Verwijderd
Zie ik iets over het hoofd of kan je bij astraweb nu alleen nog maar per creditcard betalen?
Eerder kon je nog met een bankoverschrijving betalen, ik kan dat nu niet terug vinden. Zou wel jammer zijn aangezien ik geen creditcard heb. En zeer tevreden was over astraweb.
Eerder kon je nog met een bankoverschrijving betalen, ik kan dat nu niet terug vinden. Zou wel jammer zijn aangezien ik geen creditcard heb. En zeer tevreden was over astraweb.
Verwijderd
Ik gebruikte Astraweb een 3/4 jaar geleden en toen kon je ook alleen met creditcard betalen? Ik denk dat je in de war bent met een andere provider of had Astraweb een paypal constructie of iets dergelijks? Ik ken eigenlijk geen enkel Amerikaans bedrijf waar je een bankoverschrijving kan gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:25:
Zie ik iets over het hoofd of kan je bij astraweb nu alleen nog maar per creditcard betalen?
Misschien is de nieuwe ing card wat voor je? Op www.ingcard.nl heb je nu ook een easy card die je kan krijgen met een laag inkomen (misschien ben je nog student?). Die kan je volgens mij altijd aanvragen als je 18 of ouder bent.
Astraweb is volgens mij ook nooit met paypal te betalen geweest.
Tenminste, dan kan ik me niet meer voorstellen dat ik heb lopen klooien met creditcards en niet mijn paypal account gebruikt heb.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
wowhjs schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:16:
www.smsusenet.nl is makkelijk voor weinig kosten te proberen. Redelijke retentie (tot 12 dagen) en keuze uit 2mbit of 10mbit net wat je nodig hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 16:09 ]
Jij kan na een uurtje spelen al de conclusie trekken dat smsusenet stabieler en strakker is in vergelijking met Giganews?Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:08:
[...]
wowben het vandmiddag is gaan testen dus een accountje gemaakt wat een stabiele lijn zeg, heb zelf giganews maar deze lijn van smsusenet is nog stabieler en strakker in du meter, ik ga hier in de toekomst zeker gebruik van maken mocht ik het nodig hebben.
Ik heb hetzelfde, na een tijdje wordt mijn verbinding gecapped naar tussen de 600 en 700 kb/sec.jacovn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:11:
Heb 3 weken zonder internet gezeten, dan wil je wel eens wat inhalen
Hoe is het afgelopen met je mailtje naar de helpdesk?
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Hij zou de eerste niet zijn die zonder pardon wordt afgesloten als hij zoiets aankaart bij de helpdesk geloof ik...Nitai schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 09:58:
Hoe is het afgelopen met je mailtje naar de helpdesk?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja daarom wacht ik ook liever zijn reactie af dan dat ik zelf ging mailenXanderH schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:06:
[...]
Hij zou de eerste niet zijn die zonder pardon wordt afgesloten als hij zoiets aankaart bij de helpdesk geloof ik...
Hij schreef overigens wel het volgende een paar posts omhoog:
joopv schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:56:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
nitai ... hoeveel is jouw verbruik dan ... en wat was je verbruik toen je ineens gecapped werd.
Goed nieuws voor de Unlimited Giganews'ers
Krijg net dit mailtje:
Top!
Krijg net dit mailtje:
Meteen getest, en idd, werkt nu ook met 10 connectiesGiganews Subscriber,
Giganews is proud to announce that all Giganews Unlimited Accounts now come with 10 concurrent connections at no additional charge! All Unlimited Accuonts are being upgraded from 4 connections to 10.
Please note that Giganews accounts are single-user accounts for your use only. Any sharing of connections with other people will result in your account being suspended with the possibility of being banned from Giganews for life.
Meer dan 4Mbit kunnen ze niet aan, helaas. Heb een proefabbotje genomen, download gestart met 8 draadjes en na een half uurtje weer opgezegd. Hierna een abbotje genomen bij XSnews. Is een HEEL stuk sneller! Dan maar wat minder retentie, al scheelt dat bij de binaries maar 1 dag met easynews...joopv schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:54:
Easynews:
==========
- 38 dagen retentie
- 10 dollar per maand of per 10GB, wat je het eerst bereikt, alleen via Credit Card
- 450kB/sec op mijn 4Mb chello classic account, men beweert 10Mb lijnen te kunnen volpompen.
- aantal connecties: geen flauw idee, is m.i. niet interessant. Er wordt niet per connectie gelimiteerd.
- ip routing instelbaar voor evt omzeilen van bottlenecks
enzovoorts...
Ophalen van headers van binaries.movies.divx duurde bij easynews 15 minuten met 60kBt, bij XSnews 30 seconden met 500kB!
Verwijderd
Hier werkt het ook gelijk fantatisch met die 10 connecties. Maar wat heb ik eraan met mijn @home breedband? Maximaal haal ik ongeveer 600KB/sec en dat haal ik ook met 4 connecties? Heeft het zin om het op 10 te zetten in mijn situatie?Terranca schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:14:
Goed nieuws voor de Unlimited Giganews'ers
Krijg net dit mailtje:
....
Meteen getest, en idd, werkt nu ook met 10 connectiesTop!
Nee persoonlijk zie ik er geen voordeel in aangezien ik met de huidige vier connecties ook al mijn maximale snelheid haal.
Misschien alleen handig als je met meerdere pc's vanaf hetzelfde IP adres tegelijkertijd wil verbinden.
Misschien alleen handig als je met meerdere pc's vanaf hetzelfde IP adres tegelijkertijd wil verbinden.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat kan Easynews dus wel. Dat het bij jou niet gehaald werd kan een tijdelijk probleem zijn geweest of een probleem met de routing. En dat laatste kun je bij Easynews aanpassen.poktor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:17:
[...]
Meer dan 4Mbit kunnen ze niet aan, helaas.
Ik heb zelf een tijdlang een abbo gehad bij Easynews, m'n 8mbit lijntje zat keer op keer lekker vol.
Ik ben zelf goed te spreken over Eweka. Haal altijd lekkere snelheden, het is onbeperkt en niet duur (7.50 per maand). Het prepay systeem bevalt me ook wel, wil je er vanaf, betaal je gewoon niet, en je hebt geen toegang meer. Wil je weer toegang, ff 7.50 overmaken, en binnen 3 dagen heb je weer toegang. Klasgenoot haalt op school over Wireless lan (54mbit @ Saxion Enschede) 2MB/s of meer bij rustige tijden, als het druk is op school altijd nog 1 MB/s, wat erg lekker is.
De wijzen komen uit het Oosten!
Met meer dan 4 connecties fluctueerd mijn verbinding naar Giganews iets minder. Maar dan praat je over minimaal minder 'golfjes' in het newsleecher grafiekje.
Ik heb wel mail terug gehad, daar stond in dat volgens hun alles goed was, en ik ook wel alles in orde zou moeten hebben (drivers, router etc) Sindsdien weer volle snelheid.
Nieuwe maand is weer begonnen, dus ga het maar bijhouden.
Ik heb wel mail terug gehad, daar stond in dat volgens hun alles goed was, en ik ook wel alles in orde zou moeten hebben (drivers, router etc) Sindsdien weer volle snelheid.
heeft er iemand hier ervaring met newsdemon?
http://www.newsdemon.com/
ze zeggen dat ze 55 dagen retentie hebben.
http://www.newsdemon.com/
ze zeggen dat ze 55 dagen retentie hebben.
Er staat me bij dat USN 'vroegah' accounts aanbood waarbij je per zes of twaalf maanden kon betalen. Klopt dat?
Is het niet zo dat je met meer connecties meer overhead hebt ?jacovn schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:35:
Met meer dan 4 connecties fluctueerd mijn verbinding naar Giganews iets minder. Maar dan praat je over minimaal minder 'golfjes' in het newsleecher grafiekje.
De wijzen komen uit het Oosten!
Dat, en aangezien de meeste leecher-programma's nogal CPU-intensief zijn, is elke thread minder weer een beetje extra snelheid voor de rest van je PC. Ikzelf leech altijd met 2 threads: 1tje TweakNews, 1tje Eweka. Eventueel nog Newshosting tijdelijk erbij als ik iets heel ouds wil downlooien. Maar dat komt steeds minder voor, sinds Tweak/Eweka hun retentie hebben opgehoogdNoepZor schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:52:
[...]
Is het niet zo dat je met meer connecties meer overhead hebt ?
Verwijderd
Giganews staat weer eenzaam aan de top, hier het nieuwsbericht dat net verzonden is naar alle abonnee's:
Giganews Subscriber,
Giganews is proud to announce that we have upgraded our storage capacity by 20%, which should increase our binary retention to approximately 50 days!
Also, in case you didn't realize, Giganews has already upgraded our text retention to over 760 days!
Over the years, Giganews has always offered the best value for your money. Our goal is to give our customers the most reliable, most complete, and longest archived news service available.
Our recent upgrade helps us maintain the high service levels and reliability you have come to expect from Giganews.
There are no configuration changes necessary to start enjoying our new retention levels, and all the spools are already full.
As always, thanks for choosing Giganews as your Usenet provider. We hope you enjoy our new retention and continued dedication to reliability and performance.
Regards,
Giganews Staff
Zijn er meer mensen met problemen bij het uploaden via Tweaknews? Krijg hier regelmatig een "441 435" foutmelding.
Ben nu maar weer via m'n eigen provider aan het uploaden.
Ben nu maar weer via m'n eigen provider aan het uploaden.
Je hebt blijkbaar niet begrepen hoe het bij Easynews werkt.poktor schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:17:
[...]
<over Easynews>
Meer dan 4Mbit kunnen ze niet aan, helaas. Heb een proefabbotje genomen, download gestart met 8 draadjes en na een half uurtje weer opgezegd. Hierna een abbotje genomen bij XSnews. Is een HEEL stuk sneller! Dan maar wat minder retentie, al scheelt dat bij de binaries maar 1 dag met easynews...
Ophalen van headers van binaries.movies.divx duurde bij easynews 15 minuten met 60kBt, bij XSnews 30 seconden met 500kB!
Je hoeft helemaal geen headers op te halen. Sterker nog: je kunt je binary newsreader in zijn geheel over de schutting kieperen!
Je kunt alles wat er gepost is in de vorm van compleet gedecodeerde files van de webinterface downloaden. Sinds kort worden zelfs de geRARde multipart posts gedecodeerd - dus je kunt b.v. gewoon een AVI van 700MB die in de vorm van 40 RAR's gepost is direct in een keer downloaden met je browser. Je klikt op de link, doet een "save as" en na een tijdje heb je een AVI op je schijf staan.
Verwijderd
ben ik nu gek of stond er een paar dagen geleden bij UNS network status dat de retentie van de meeste groepen 34+ dagen is? Had al wel gelezen dat de retentie in korte tijd naar 40+ dagen zal gaan hiermee komt het wel heel dicht bij de 50 van Giganews.
Waarom is iedereen zo blij met dat Giganews bericht dat retentie naar 50 dagen gaat dit had giganews toch al?
Waarom is iedereen zo blij met dat Giganews bericht dat retentie naar 50 dagen gaat dit had giganews toch al?
Jeuj,joopv schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 06:41:
[...]
Je hebt blijkbaar niet begrepen hoe het bij Easynews werkt.
Je hoeft helemaal geen headers op te halen. Sterker nog: je kunt je binary newsreader in zijn geheel over de schutting kieperen!
Je kunt alles wat er gepost is in de vorm van compleet gedecodeerde files van de webinterface downloaden. Sinds kort worden zelfs de geRARde multipart posts gedecodeerd - dus je kunt b.v. gewoon een AVI van 700MB die in de vorm van 40 RAR's gepost is direct in een keer downloaden met je browser. Je klikt op de link, doet een "save as" en na een tijdje heb je een AVI op je schijf staan.
ik queue de zooi toch liever dmv sleep-selecteer dan dat ik iedere file apart moet aanklikken en 'save as' moet gaan doen

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Het is een tijdje ge-dropped naar 45 dagen (maar dat vertellen ze natuurlijk niet officieelVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:38:
Dat hadden ze bij EN ook begrepen - daarom heb je ook 10 buffers beschikbaar van 2GB ieder waar je je zut in kunt dumpen en die je in 1 keer kunt ophalen.JaJoah schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:49:
[...] ik queue de zooi toch liever dmv sleep-selecteer dan dat ik iedere file apart moet aanklikken en 'save as' moet gaan doen
Usenet traffic neemt iedere maand met 5% (oid) toe, de retentie neemt dus steeds af. Om dat te compenseren zul je weer storage moeten toevoegen.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 08:38: Waarom is iedereen zo blij met dat Giganews bericht dat retentie naar 50 dagen gaat dit had giganews toch al?
Verwijderd
Wat ik mij afvraag wat doet iedereen met al die downloads? Na gebruik alles deleten of branden op dvd? Ikzelf brand eigenlijk best veel van wat ik download vooral HDTV gaat aardig in de dvd'tjes lopen nu
Kan niet wachten tot blue-ray. Zijn er nog mensen hier die alle dvd's opslaan in jewelcases of alles in mappen? Bedoel hiermee met name de data dvd's.
Kan niet wachten tot blue-ray. Zijn er nog mensen hier die alle dvd's opslaan in jewelcases of alles in mappen? Bedoel hiermee met name de data dvd's.
Ik ben sinds gisteren overgegaan op adsl2 20mb van versatel en meteen maar een account bij Giganews gepakt. Met UNS (Usenetserver) kwam ik niet meer boven de 500 kb/s met newsleecher.
Met giganews haal ik 1500kb/s, eerste indruk is dus super!!!
Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan
Is dat op news.giganews.com of news-europe.giganews.com?Nosfera7u schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:32:
Ik ben sinds gisteren overgegaan op adsl2 20mb van versatel en meteen maar een account bij Giganews gepakt. Met UNS (Usenetserver) kwam ik niet meer boven de 500 kb/s met newsleecher.
Verwijderd
Bij UNS al is met 12 threads geprobeerd dan moet je toch wel hoger komen als 500kB/s?Nosfera7u schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:32:
Nope werkt niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:51:
[...]
Bij UNS al is met 12 threads geprobeerd dan moet je toch wel hoger komen als 500kB/s?
Had ze al gemaild dat de snelheid slecht was, en dat ik het via nntp1, nntp2 en test ook al had geprobeerd en het geen verschil maakte.
Kreeg toen ook te horen dat je maar 4 threads mag gebruiken.
Dan maar 8 euro meer in de maand betalen voor Giganews, kan nu met 1500kb/s leechen ;-)
Ben met mijn dsl verbinding 25 euro omlaag gegaan, van 65 euro (demon) naar 39,95 voor versatel.
Hmmm sinds vandaag is mijn Eweka account aktief! Tot nu toe gematigd tevreden...vanmiddag was de snelheid redelijk te noemen (trok mijn 8Mbit lijn bijna dicht...haalde met speedtest 700KB/s...op eweka server 550KB/s), maar vanavond is het echt om te janken...is nu zelfs trager dan mijn demon account! Zit rond de 150KB/s nu....is dit normaal? Of heb ik misschien een instelling verkeerd staan of zo?
Die .nzb service van eweka werkt wel prima trouwens
Verwijderd
Denk dat er nog meer mensen aan het downloaden zijn-CKY2K- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:50:
Hmmm sinds vandaag is mijn Eweka account aktief! Tot nu toe gematigd tevreden...vanmiddag was de snelheid redelijk te noemen (trok mijn 8Mbit lijn bijna dicht...haalde met speedtest 700KB/s...op eweka server 550KB/s), maar vanavond is het echt om te janken...is nu zelfs trager dan mijn demon account! Zit rond de 150KB/s nu....is dit normaal? Of heb ik misschien een instelling verkeerd staan of zo?
Tsja dat zal bij andere providers ook wel zo zijn toch? Het is niet mijn eigen verbinding waar het aan ligt, die spint gewoon @ fullspeed!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:27:
[...]
Denk dat er nog meer mensen aan het downloaden zijnHeb zelf net me download queue klaargezet en zit nu met 800kB/s te downloaden bij UNS met nog 186GB te gaan
Andere Eweka gebruikers die tips hebben?
Zit op de eweka forums te lezen...die traagheid is dus te danken aan posts die ouder zijn dan 9 dagen...die posts moeten van een backup server komen....heb nu even de posts in de queue die jonger zijn dan 9 dagen bovenaan gezet en nu gaat het weer lekker rap...hoop dat ze dit probleem wel snel verhelpen
[ Voor 25% gewijzigd door -TheNose- op 10-08-2005 22:23 ]
Het is avond, daar mag je dan ook weinig verwachten. Bij mij heb ik er geen last van in de avonduren, ben een van deweinigen in de wijk. Maar het ligt meer aan de lijn die er tussen je provider en eweka ligt. Als dielijn voller raakt, dan wordt je verbinding sowieso trager.-CKY2K- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:50:
PSN: djmurcielago
Lees mijn vorige post eens? De nieuwere posts gaan wel @ fullspeed!
Ben nu alweer een een paar weken tevreden gebruiker van Eweka
. Het activeren van m'n account duurde nogal lang door problemen aan de kant van Eweka, maar na een telefoontje met de helpdesk had ik binnen een uurtje een mail met daarin mijn inloggegegvens binnen. Daarna rustig de mogelijkheden gaan ontdekken en tevreden toegekeken hoe ik mijn lijntje (4 mbit, dus ver onder de mogelijkheden van Eweka) met gemak wordt volgetrokken. Denk dat ik zo maar is een extra maand ga storten
"Het is avond, daar mag je dan ook weinig verwachten"...pardon? 90% van internettend Nederland is alleen savonds online. Mogen die mensen 'niets verwachten'?djmurcielago schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:38:
[...]
Het is avond, daar mag je dan ook weinig verwachten. Bij mij heb ik er geen last van in de avonduren, ben een van deweinigen in de wijk. Maar het ligt meer aan de lijn die er tussen je provider en eweka ligt. Als dielijn voller raakt, dan wordt je verbinding sowieso trager.
Daarnaast heeft _elke_ provider in Nederland genoeg bandbreedte zodat lokaal geen problemen zijn. Ook niet in de avonduren. Als savonds je Eweka verbinding trager gaat, ligt dat aan Eweka.
Das dus het brakke van Eweka. De eerste paar dagen retentie zijn meestal wel in orde op de rustigeren momenten...maar vanaf een dag of 10 is het huilen met de pet op. Ze gebruiken dan een andere provider, ze luizen je verbinding gewoon naar de US. Resultaat: Nauwelijks / trage verbinding.-CKY2K- schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:44:
Lees mijn vorige post eens? De nieuwere posts gaan wel @ fullspeed!
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 11-08-2005 02:35 ]
Verwijderd
Dat zou mooi zijn zeg.djmurcielago schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:38:
[...]
Het is avond, daar mag je dan ook weinig verwachten. Maar het ligt meer aan de lijn die er tussen je provider en eweka ligt. Als dielijn voller raakt, dan wordt je verbinding sowieso trager.
In de avonduren haal ik ook gewoon 90% van mijn snelheid hoor. En mijn usenetprovider heeft geen enkele last van de avonduren. Zou ook vreemd zijn. Dan kan je ook stellen dat het in de nachtelijke uren langzaam moet zijn omdat dan heel Amerika wakker is bijvoorbeeld...
Dus Eweka kan de beloofde extra retentie niet waarmaken?Xandrios schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:28:
Das dus het brakke van Eweka. De eerste paar dagen retentie zijn meestal wel in orde op de rustigeren momenten...maar vanaf een dag of 10 is het huilen met de pet op. Ze gebruiken dan een andere provider, ze luizen je verbinding gewoon naar de US. Resultaat: Nauwelijks / trage verbinding.
Op hun forum hebben ze gereageerd...reden dat het zo traag gaat met posts ouder dan een dag of 9 is dat ze over hun limiet zijn gegaan met bandbreedte of iets dergelijks doordat ze veel nieuwe aanmeldingen gehad hebben...ze hebben nu apparatuur bijgeplaatst waardoor posts ouder dan 10 dagen niet meer van een andere server gehaald worden, maar gewoon van de hoofdserver komen en dus prima snelheid hebben (lees fullspeed)...dit verwachten ze werkend te hebben volgende week....dus ze doen er wel wat aan.
Mijn oudere posts kwamen vanmorgen btw op redelijke snelheid binnen (300kb/s) dus als america slaapt is het prima te doen, zeker als straks posts tot 20 dagen op fullspeed gaan!
Even geduld dus, ze kunnen er ook niks aan doen dat ze zo hard groeien
Mijn oudere posts kwamen vanmorgen btw op redelijke snelheid binnen (300kb/s) dus als america slaapt is het prima te doen, zeker als straks posts tot 20 dagen op fullspeed gaan!
Ze hebben dus altijd wel een excuus om problemen te verdoezelen. Met Giganews heb ik in een half jaar nog geen één storing gehad. Maar ze zijn dan ook volkomen redundant, of dat bij eweka ook zo is twijfel ik ten sterkste aan (ze zijn dus blijkbaar ook afhankelijk van derde partijen)-CKY2K- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:44:
Eweka is een opstartende dienst, Giganews draait toch al veeeeel langer?Gunner schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:47:
[...]
Ze hebben dus altijd wel een excuus om problemen te verdoezelen. Met Giganews heb ik in een half jaar nog geen één storing gehad. Maar ze zijn dan ook volkomen redundant, of dat bij eweka ook zo is twijfel ik ten sterkste aan (ze zijn dus blijkbaar ook afhankelijk van derde partijen)
voor zover ik weet draaien ze al een tijdje, zeker een jaar. Van een opstartende dienst kan ik al niet meer spreken-CKY2K- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:16:
Eweka is een opstartende dienst, Giganews draait toch al veeeeel langer?
Giganews bestaat al sinds 1998, dus inderdaad veel langer!-CKY2K- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:16:
[...]
Eweka is een opstartende dienst, Giganews draait toch al veeeeel langer?
Xandrios, ik ga heus niet ontkennen dat het nooit aan ons ligt, op dit moment hebben we weer eens een capaciteits probleem ja (waarvoor al nieuwe hardware besteld is welke vanmiddag en morgen geplaatst word), deze gaat tevens de 'snelle' retentie ophogen naar 23 dagen.Xandrios schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 02:28:
[...]
"Het is avond, daar mag je dan ook weinig verwachten"...pardon? 90% van internettend Nederland is alleen savonds online. Mogen die mensen 'niets verwachten'?
Daarnaast heeft _elke_ provider in Nederland genoeg bandbreedte zodat lokaal geen problemen zijn. Ook niet in de avonduren. Als savonds je Eweka verbinding trager gaat, ligt dat aan Eweka.
[...]
Das dus het brakke van Eweka. De eerste paar dagen retentie zijn meestal wel in orde op de rustigeren momenten...maar vanaf een dag of 10 is het huilen met de pet op. Ze gebruiken dan een andere provider, ze luizen je verbinding gewoon naar de US. Resultaat: Nauwelijks / trage verbinding.
Maar je gaat op 1 punt wel de mist in, dat 'alle providers genoeg bandbreedte heeft' dat is niet waar.
Zie Chello, zij hebben slechts 3Gbit AMS-IX, en dat is ver onder de maat, daarom doen ze aan traffic shaping.
Verder zijn er DSL providers welke STM1 afnemen, 155Mbit om hun DSL te termineren, mijn eigen ISP doet dit en ik merk dus dat mijn lijn s'avonds dan ook vol zit en niet meer de volledige snelheid haalt.
En @home heeft eigenlijk altijd regionale bandbreedte problemen (bevestigt door @home medewerker), maar dat geld dus dan meestal maar voor een klein deel van het @home netwerk.
Om wat voorbeelden te noemen.
Verder draaien we nu inmiddels langer als een jaar met idd ups en downs, en op dit moment hebben we dus een capaciteits probleem, welke veroorzaakt is door onverwachte explosieve groei deze zomer.
Tevens nemen wij een nieuwe US link in gebruik waardoor we 500Mbit private peering naar onze backuplink hebben, wat deze problemen ook voor een groot deel moet oplossen.
Punica- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:44:
[...]
Zie Chello, zij hebben slechts 3Gbit AMS-IX, en dat is ver onder de maat, daarom doen ze aan traffic shaping.
Verder zijn er DSL providers welke STM1 afnemen, 155Mbit om hun DSL te termineren, mijn eigen ISP doet dit en ik merk dus dat mijn lijn s'avonds dan ook vol zit en niet meer de volledige snelheid haalt.
offtopic:
Sorry hoor, maar wat maakt het nou uit of je 100Mbit of 10Gbit op de AMS-ix hebt. Zolang je buiten dat maar genoeg transit inkoopt. En dat doet Chello echt wel. De shaping ligt volgens mij gewoon aan het feit dat men de wijkcentrales niet over wil belasten, zodat de buurman langzamer internet als jij aan het leechen bent.
Sorry hoor, maar wat maakt het nou uit of je 100Mbit of 10Gbit op de AMS-ix hebt. Zolang je buiten dat maar genoeg transit inkoopt. En dat doet Chello echt wel. De shaping ligt volgens mij gewoon aan het feit dat men de wijkcentrales niet over wil belasten, zodat de buurman langzamer internet als jij aan het leechen bent.
Nee dat klopt dus totaal niet.ZeRoXcOoL schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:55:
[...]
offtopic:
Transit = enorm duur, je betaald per gebruikte Mbit (bijv 25E per mbit).
AMS-IX verkeer = gratis (op hardware kosten en maandelijkse kosten voor de link).
De shaping zou bij chello met wijkcentrales te maken kunnen hebben, hier heb ik geen inzicht in, maar het lijkt mij eerder dat het in hun beperkte peering capaciteit ligt.
news-europe.giganews.com, werkt echt als een trein.Wildfire schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:46:
[...]
Is dat op news.giganews.com of news-europe.giganews.com?
Verwijderd
Kijk eens bij EWEKA.NL.... Deze heeft een prepaid pakket en kost maar 7,50 per maandIk zie een bult mogelijke providers staan, met allemaal mooie beloftes en specificaties maar het gaat mij even om de feiten en de ervaringen van mensen die er al bij zitten.
Wie heeft er (ongeveer) dezelfde eisen gesteld aan zijn of haar usernet account, heeft deze gevonden en is er tevreden mee? Bij welke provider zit je en welk abbonement heb je?
Max download = 10Mbit Unlimited Gb
Ik heb er vertrouwen in dat jullie dit gewoon oplossen punica...de snelle nieuwe posts gaan al heerlijk snel...nu de "snelle" retentie nog omhoog en ik ben een happy camper! Alleen even lastig voor de oudere posts die ik nu aan het leechen ben....die zijn 's avonds nu echt niet te doen...Punica- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:01:
[...]
Nee dat klopt dus totaal niet.
AMS-IX verkeer = gratis (op hardware kosten en maandelijkse kosten voor de link).
De shaping zou bij chello met wijkcentrales te maken kunnen hebben, hier heb ik geen inzicht in, maar het lijkt mij eerder dat het in hun beperkte peering capaciteit ligt.
Dus download ik die maar 's morgens
Verwijderd
Ik heb net een abonnement genomen op Giganews en ik krijg maar geen bevestigingmailtje met login gegevens. Er is ook niks in mijn spamfolder terecht gekomen.
Duurt het bij Giganews altijd wat langer?
Ik kan me herinneren dat het even duurt ja.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:52:
Ik heb net een abonnement genomen op Giganews en ik krijg maar geen bevestigingmailtje met login gegevens. Er is ook niks in mijn spamfolder terecht gekomen.
Verwijderd
Hebben jullie ook dat je telkens opnieuw een wachtwoord moet aanvragen met de Usenetsearch van Eweka?
Dit staat er bij mij in beeld:
Dit staat er bij mij in beeld:
Ik vraag dan een nieuw wachtwoord aan, maar dan kan ik maar 1 keer in loggen, dan heb ik weer een nieuw wachtwoord nodig.Oopz, passwords don't work anymore, please use http://usenetsearch.eweka.nl/pass_recovery.php to get a new password
De wachtwoorden werken niet meer, ga naar http://usenetsearch.eweka.nl/pass_recovery.php voor een nieuw wachtwoord
Dat maakt qua performance dus niets uit, dat je heeeeeel wat meer duiten kwijt bent is daaraantoePunica- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:01:
[...]
@Punica-
Wanneer gaat Eweka haar diensten voor het hele internet beschikbaar maken ipv alleen over peering links? Als ik het nieuwe 'probleem' weer lees en het "schuld leggen bij" en peering afdwingen weer helemaal opnieuw begonnen.
Peering dwing je niet af, dat is een wederzijdse overeenkomst.
Wanneer gaat Eweka haar diensten voor het hele internet beschikbaar maken ipv alleen over peering links? Als ik het nieuwe 'probleem' weer lees en het "schuld leggen bij" en peering afdwingen weer helemaal opnieuw begonnen.
Peering dwing je niet af, dat is een wederzijdse overeenkomst.
[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 12-08-2005 01:03 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
En wanneer nemen jullie moderators nou eens een neutrale en professionele houding aan ten opzichtte van Eweka ?
Is dat nou alleen puur omdat wij momenteel de grootste USP zijn en dat je op deze manier klanten probeert te overtuigen om bijvoorbeeld Tweaknews te nemen ? , want aan de hand van onze klantengroei kan ik je zeggen dat dat behoorlijk averechts werkt
Is dat nou alleen puur omdat wij momenteel de grootste USP zijn en dat je op deze manier klanten probeert te overtuigen om bijvoorbeeld Tweaknews te nemen ? , want aan de hand van onze klantengroei kan ik je zeggen dat dat behoorlijk averechts werkt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 12:39 . Reden: Spelfout ]
De moderators richten zich puur op de situatie zoals die is en zijn echt niet bevooroordeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:38:
En wanneer nemen jullie moderators nou eens een neutrale en professionele houding aan ten opzichtte van Eweka ?
Zet er dan even bij dat eweko misschien de grootste is van Nederland, maar ja, dat is al gauw met zo weinig 'professionele' aanbiedersVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:38:
Na het aanmelden bij Giganews moet je gewoon je wachtwoord opvragen ("Forgot password"). Dan wordt je wachtwoord naar je gemaild, en kun je direct beginnen met leechen.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:52:
't Maakt mij niet uit wie en waar een abonnement heeft. Zal ook nooit voorkeur uitspreken voor een bepaalde partij omdat ik er zelf geen directe ervaring mee heb of niet van beide heb.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:38:
Modederaters zijn niet automatisch verbonden met TweakNews of TweakDSL natuurlijk.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Hier moet ik toch even op reageren, want je loopt in het rondte te gokken.Punica- schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:01:
[...]
Je kunt absoluut niet aan de grootte van de ams-ix link zien of een ISP traffic problemen heeft. In het geval van UPC, wel eens van het Aorta netwerk gehoord?
Over die shaping: Onzin. UPC heeft meer dan genoeg lokale en internationale bandbreedte om niet te hoeven shapen om die redenen. Als (met nadruk op als) het al gebeurd, is dat om excesieve gebruikers te filteren, maar das een gok.
Hmmm de aanpassing bij Eweka schijnt te werken...download nu een post van 20 dagen oud @ 640KB/s....wat begin deze week nog gemiddeld op 100 lag!
Ik ben weer blij!
Kan ik ook, als ik bij Eweka het geld online overmaak, met een screenshot via de mail het account gelijk (of die dag zeg maar) gebruiken?
Zou namelijk wel ideaal zijn
Zou namelijk wel ideaal zijn
Ter land, ter zee en in de kroeg
Tweaknews voelt zich niet zo lekker... headers komen met slechts 0.5 megabit/sec binnen... 
-- Edit: en nu zelfs onder de 0.3 megabit/sec...
[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 16-08-2005 22:50 ]
Tussen 22:15 en 23:nogwat was ik gewoon articles aan het binnensleuren en ik heb nergens last van gehad. Ik zie ook geen nagios-meldingen over niet werkende cachers, spoolers, feeders, routers etc. etc. waardoor de kans dat het hieraan ligt ook niet echt groot lijkt te zijn...Wildfire schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:49:
Tweaknews voelt zich niet zo lekker... headers komen met slechts 0.5 megabit/sec binnen...
Nu doe ik niet aan headers omdat NZB-files gewoon veel te handig zijn, maar het lijkt er wel op dat de snelheid van headers niet samenhangt met de snelheid van de articles (lijntje zat bomvol hier). Overigens ook logisch, want het komt uit een ander platformpje ofzo schijnt.
Bericht hierboven
Heb een eweka! account genomen bevalt me prime trek me planet comfort verbinding helemaal dicht!
De betaling ging ook prima 2 dagen nadat ik geld overgemaakt had kreeg ik een e-mail met daarin de login gegevens.
Ook de compleetheid is prima al 2 dvd's geleeched zonder extra par bloks nodig te hebben.
De betaling ging ook prima 2 dagen nadat ik geld overgemaakt had kreeg ik een e-mail met daarin de login gegevens.
Ook de compleetheid is prima al 2 dvd's geleeched zonder extra par bloks nodig te hebben.
Niet als je voor kwaliteit ga, bij Cogent red je dat misschien, maar dus niet bij kwaliteits partijen als Level3.ZeRoXcOoL schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:42:
[...]
Dat maakt qua performance dus niets uit, dat je heeeeeel wat meer duiten kwijt bent is daaraantoe. Al is die prijs die jij hier vertelt echt niet reëel hoor. Als je zo'n bulkpartijen inkoopt mag je er nog wel 20 euri/Mbit afhalen
.
Overigens bjck afdwingen? Wat dacht je van geen keus, als nu onze AMS-IX, of NLIX wegvalt, dan gaat er dus als het tegen zit zo 5Gbit naar me transitprovider en die zit daar niet op te wachten.
Over Chello, wij hebben gesproken met mensen van Chello, en wij trekken beide Openpeering links van Chello 100% vol. En dat er geshaped word is algemeen bekend, zie het bittorent topic.
Er word hier gedaan alsof Eweka nooit toegeeft dat het fouten maakt terwijl dit wel zo is. Een storing van afgelopen weekend bijv, alle mensen hebben hier voor ook 2 dagen compensatie gehad (ze waren +- 24H offline). Op ons eigen forum geven we vaak zat problemen toe (zoals met de langere retentie backend, welke nu inmiddels opgelost is). En Xandrios, dat AORTA netwerk ken ik ja, ga s'avonds maar eens een tijd mtr'n, dan zie je hoe fantastisch dat netwerk is, packetloss overal.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.