Hoe zit het qua download-snelheid bij Eweka? Aangezien ik nu ook even creditcard-loos ben ga ik me vanavond nog aanmelden als het een beetje ok is...medendo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:56:
[...]
28 dagen haha... no way! 10 is echt de max.![]()
Die retentie boeit me niet zo, maar voor dat geld heb je een prima newsserver.
(Het duurde bij mij een dag of 5 totdat ik inlog gegevens van ze kreeg.)
Bij mij is het meestal rond de 500kB met 4 draadjes.
Ik heb 600kB ter beschikking maar dat haalt hij dus niet.
De retentie is zeker geen 28 dagen nee.
Ik heb 600kB ter beschikking maar dat haalt hij dus niet.
De retentie is zeker geen 28 dagen nee.
[ Voor 20% gewijzigd door Mediacj op 06-07-2005 15:06 ]
mijn lijntje gaat tot 400 a 480, dus dan zou het prima zijn 
maar die retentie van 28 dagen komen ze dus lang niet aan?
maar die retentie van 28 dagen komen ze dus lang niet aan?
Hmm, nu je het zegt is de retentie niet meer zo lang als 2 weken terug. Toen was het nog zeker 20 dagen.
Ik heb een 8mbit lijn, en haal gewoon 850k/s bij eweka (dus full speed)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik heb PFcorner gehad maar dat is echt 3*niks..
Nu maar een account bij eweka aangevraagd. Hoor daar goede dingen over. Zal de ervaringen hier snel mededelen.
Nu maar een account bij eweka aangevraagd. Hoor daar goede dingen over. Zal de ervaringen hier snel mededelen.
Iemand op dit moment problemen met tweaknews?
Hier heb ik de volgende problemen: De server of reageert niet (time-out dus), of geeft een 400 (busy) of een 205.
Hier heb ik de volgende problemen: De server of reageert niet (time-out dus), of geeft een 400 (busy) of een 205.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 06-07-2005 21:08 ]
Er was inderdaad een hick; probleem is verholpen.job schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:46:
Iemand op dit moment problemen met tweaknews?
Dat klopt, omdat de backend niet goed werkte kwamen 'r incompleets in de oude bestanden dit is inmiddels anders geconfigureerd, en als het goed is loopt de retentie weer op.Terryb47 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:24:
Hmm, nu je het zegt is de retentie niet meer zo lang als 2 weken terug. Toen was het nog zeker 20 dagen.
Ok, sweet, bedankt voor de verhalen, ik heb inmiddels m'n account aangevraagd!
Verwijderd
he,
ik keek wat rond en kwam deze tege
www.IKBENEENFOUTESPAMMERT.nl heb meteen een account aangemaakt
en koste 1,10 sms koste en krijg een dag toegang ervoor,
EN VOOR 7,95 euro krijg je een hele maand toegang zonder datalimiet en tot 10mbit!
na het te teste krijg ik met 4 connecties 450 kb van mijn
tiscali 4,5 mbit lijntje dus dat is goed alleen soms even 250 a 300 kb.
heb 18 gb gistere aangevinkt en is nu klaar,
hij heeft wel 1x gedisconnect en wat articels kon hij niet vinden
maar na opnieuw te downloaden haalde hij deze ook gewoon binnen.
voor 1,10 euro heb ik dus 18 gb minimaal binnen kunnen halen.
maar wie heeft er ervaring met een maand abonoment?
ik weet ook niet of ze net nieuw zijn.
goedkoop zijn ze in iedergeval wel.
en hoe zit het met de retentie etc?
DIT IS NIET BEDOELT ALS RECLAME!!!!
ik keek wat rond en kwam deze tege
www.IKBENEENFOUTESPAMMERT.nl heb meteen een account aangemaakt
en koste 1,10 sms koste en krijg een dag toegang ervoor,
EN VOOR 7,95 euro krijg je een hele maand toegang zonder datalimiet en tot 10mbit!
na het te teste krijg ik met 4 connecties 450 kb van mijn
tiscali 4,5 mbit lijntje dus dat is goed alleen soms even 250 a 300 kb.
heb 18 gb gistere aangevinkt en is nu klaar,
hij heeft wel 1x gedisconnect en wat articels kon hij niet vinden
maar na opnieuw te downloaden haalde hij deze ook gewoon binnen.
voor 1,10 euro heb ik dus 18 gb minimaal binnen kunnen halen.
maar wie heeft er ervaring met een maand abonoment?
ik weet ook niet of ze net nieuw zijn.
goedkoop zijn ze in iedergeval wel.
en hoe zit het met de retentie etc?
DIT IS NIET BEDOELT ALS RECLAME!!!!
[ Voor 2% gewijzigd door Remy op 07-07-2005 12:40 ]
Verwijderd
zou je wat kunnen vertellen over de retentie ? die kan ik niet vinden op de site.
ik moet me bril voortaan opzetten
ik moet me bril voortaan opzetten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 12:27 ]
Verwijderd
dit kwam ik later op de main site tegen:
Meer dan 140.000+ nieuwsgroepen
Hoge downloadsnelheid tot 10Mbit/s
Zelf schakelen van downloadsnelheid
Vakantie? Pauzeer uw account
Anonieme upload
Geen opzegtermijn
Geen datalimiet
7-10 dagen retentie
Dag toegang al vanaf €0,99
Maand toegang vanaf €4,95
dus maar 7 tot 10 dage retentie maarja daar is de prijs ook naar
Meer dan 140.000+ nieuwsgroepen
Hoge downloadsnelheid tot 10Mbit/s
Zelf schakelen van downloadsnelheid
Vakantie? Pauzeer uw account
Anonieme upload
Geen opzegtermijn
Geen datalimiet
7-10 dagen retentie
Dag toegang al vanaf €0,99
Maand toegang vanaf €4,95
dus maar 7 tot 10 dage retentie maarja daar is de prijs ook naar
Verwijderd
ik haal per connectie 425 kb als ik een binarie update doe,
dus de beloofde 10mbit haal je wel, zit overegens bij tiscali 4,5mbit dus
kan ook haast niet sneller.
ben nu zeer tevrede over smsusenet alleen de retentie 7dage is zoveel lager
als bij giganews 50 dagen! maar de prijs verschilt ook enorm
dus wat rade jullie aan? ik kan bij deze gewoon even aanmelden
als ik bijvoorbeeld iets nodig heb voor 1,10 heb ik het al binnen dan.
laat jullie ervaringen ook even weten aub
/me zit es voor de gein bij Newshosting
Dikke pret, 2mB/s download met 6 lijntjes (op uni leiden), 20dagen+ retentie, ik ben zeer tevreden
Dikke pret, 2mB/s download met 6 lijntjes (op uni leiden), 20dagen+ retentie, ik ben zeer tevreden
http://specs.tweak.to/5253
[ Voor 96% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 23:31 ]
Verwijderd
Graag gedaanVerwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:56:
toppertje deze nieuwe gasten, heb net mail ontvangen dat ik boven mijn 50gig nog een extra 50 krijg. zehouden deze week een soort actie 2 voor 1. gaaf 100 gig voor 20 eurootjes.
snelheid is bij mij 740 en hun retentie klopt. deze gaat bij mijn lijstje

Volgens mij is de retentie ondertussen als meer dan 10 dagen bij smsusenetVerwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:31:
ik haal per connectie 425 kb als ik een binarie update doe,
en wat ik begrepen heb kun je ook oudere dingen downloaden, die halen zei dan weer bij een andere vandaan.
Ik zie dus geen reden om een duur abbo te nemen, smsusenet voldoet prima
(heb het nu een weekend getest, Snelheid constant max, alles compleet binnen en geen reperatie nodig gehad)
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 12-07-2005 15:50 ]
Ik heb een week geleden Newshosting genomen, de snelheid en retentie zijn goed. Ik heb ook geen last met aanmelden, bij usenetserver wilde het nog wel eens gebeuren dat dit fout ging en dat je daarna 5 minuten moest wachten.Dimmu schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 12:57:
/me zit es voor de gein bij Newshosting
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Aanvulling:joopv schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 17:54:
Easynews:
==========
- 38 dagen retentie
- 10 dollar per maand of per 10GB, wat je het eerst bereikt, alleen via Credit Card
- Ongebruikte GB's worden niet afgeboekt maar kun je later verbruiken.
- de 10 GB geldt voor http, voor nntp krijg je 25% meer ivm encoding overhead.
- 450kB/sec op mijn 4Mb chello classic account, men beweert 10Mb lijnen te kunnen volpompen.
- aantal connecties: geen flauw idee, is m.i. niet interessant. Er wordt niet per connectie gelimiteerd.
- cijfer: 10. 3 jaar zeer tevreden gebruiker
Bijzonderheden:
- Geen newsclient nodig, alle files worden gedecodeerd aangeboden via http. Dus ook geen ellende met nntp headers.
- http search engine die de hele 100TB storage binnen enkele seconden doorzocht heeft op willekeurige woorden / velden (regular expressions syntax!).
- Kan nzb en par files lezen en daarmee download sets samenstellen.
- Kan nzb files aanmaken van download selecties die je gemaakt hebt in de web interface via b.v. de global search pagina.
- 10 GB/maand kan door wekelijks invullen van simpele enquete verhoogd worden naar 12GB.
- upload gratis
- nntp headers gratis (als je toch een normale newsclient wilt gebruiken)
- ip routing instelbaar voor evt omzeilen van bottlenecks
enzovoorts...
Easynews heeft het maandbudget voor US10,- verhoogd van 10 naar 20 GB.
De retentie is nog steeds 38 dagen (men zet er steeds storage bij).
[ Voor 6% gewijzigd door joopv op 12-07-2005 14:10 . Reden: update gedaan van orginele post ]
Hebben er meer mensen last van dat de Tweaknews server af en toe de authenticatie weigert? ("username or password is incorrect")
Na twee of drie weigeringen gaat 'ie vervolgens alsnog vrolijk aan de slag met downloaden.
Na twee of drie weigeringen gaat 'ie vervolgens alsnog vrolijk aan de slag met downloaden.
Kan jij de foutmelding naar de helpdesk mailen, evenals alle relevante gegevens, zoals IP waarvandaan je connect+tijdstip en de foutmelding; mochten er meer mensen last van hebben gehad, dan is dit een hulp bij het opsporen van de mogelijke fout.Wildfire schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:35:
Hebben er meer mensen last van dat de Tweaknews server af en toe de authenticatie weigert? ("username or password is incorrect")
Voor zover we kunnen zien is het de afgelopen tijd gewoon super snel en zijn er geen problemen en moet ook XPat 't (als test) doen. Het kan zijn, dat - indien je probleem overdag speelt - je last gehad kan hebben van uitbreiding van het platform. Er zou langzaam aan 20 dagen+ moeten staan.
Verwijderd
Ik gebruik de Usenet dienst van Eweka sinds anderhalve week maar ik heb af en toe last van 'authentication errors'. Dit kan aan mijn gebruikte client liggen (Unison) maar ik weet dit niet zeker. De snelheden die ik haal zijn goed maar niet van een constante aard. Een vergelijking met een andere provider gaat natuurlijk niet op maar daar daalde de snelheid niet onder de 800kB/sec. Bij Eweka kan het alle kanten op van enkele bytes tot kilobytes boven de 800kB/sec. (QuickNet)
en jawel Usenetserver.com leg dr weer eens uit
net nu ik iets nodig heb wat niet op Eweka of @home staat
k hoop dat ze t ff snel fixen

net nu ik iets nodig heb wat niet op Eweka of @home staat
404 Signature not found
Ik heb precies hetzelfde met Eweka maar dan samen met Newsleecher.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:21:
Ik gebruik de Usenet dienst van Eweka sinds anderhalve week maar ik heb af en toe last van 'authentication errors'. Dit kan aan mijn gebruikte client liggen (Unison) maar ik weet dit niet zeker. De snelheden die ik haal zijn goed maar niet van een constante aard. Een vergelijking met een andere provider gaat natuurlijk niet op maar daar daalde de snelheid niet onder de 800kB/sec. Bij Eweka kan het alle kanten op van enkele bytes tot kilobytes boven de 800kB/sec. (QuickNet)
De kwaliteit is zeker niet constant!
Zijn er belangrijke groepen die Eweka niet ondersteund dan?SMSfreakie schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:29:
en jawel Usenetserver.com leg dr weer eens uit![]()
net nu ik iets nodig heb wat niet op Eweka of @home staat![]()
Denk dat het meer met retentie te maken heeft.BigB schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 23:41:
[...]
Zijn er belangrijke groepen die Eweka niet ondersteund dan?
Ik wil graag een account maken op eweka maar moet ik de betaling via bankgiro versturen of acceptgiro ? En ik zie dat ze bij de postbank zitten moet ik bij hun dan ook een P ervoorzetten? En in de email staat er ook dat ik erbij moeten neerzetten dat ik internet bankier. Is dat echt noodzakelijk?
Ik kan ze nu niet bellen om hulp
Hoop btw dat het goed is, moet wel wat te doen hebben deze vakantie.
Ik kan ze nu niet bellen om hulp
Hoop btw dat het goed is, moet wel wat te doen hebben deze vakantie.
[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 17-07-2005 01:29 ]
Verwijderd
Gewoon telebankieren, zonder de p en doen wat je gevraagd wordt, dan gaat het niet mis.Zenix schreef op zondag 17 juli 2005 @ 01:25:
Ik wil graag een account maken op eweka maar moet ik de betaling via bankgiro versturen of acceptgiro ? En ik zie dat ze bij de postbank zitten moet ik bij hun dan ook een P ervoorzetten? En in de email staat er ook dat ik erbij moeten neerzetten dat ik internet bankier. Is dat echt noodzakelijk?
Verwijderd
Hoi iedereen, ik zit nu aan de VersaHell 20mb, en wil een nieuwsserver. Ik twijfel tussen Eweka en SMSusenet.
Ik heb een sms account op sms usenet aangemaakt en hij ging op full speed
, en ik hoor dat eweka er veel uit ligt. Wie kan mij helpen met mijn beslissing???
retentie is niet belangrij, 1 week is genoeg. welke heeft meer groepen, en is meer online.
links: www.eweka.nl
www.smsusenet.nl
Ik heb een sms account op sms usenet aangemaakt en hij ging op full speed
retentie is niet belangrij, 1 week is genoeg. welke heeft meer groepen, en is meer online.
links: www.eweka.nl
www.smsusenet.nl
Hoe kan smsusenet nou fullspeed zijn? Die is maximaal 2Mbit, of tegen extra betaling 10. Lang geen 20Mbit iig...
Eweka haalt op rustige momenten zo'n 150KB/sec per verbinding, maar op drukke tijden zakt dat gemakkelijk naar 25 - 50KB/sec.
Mocht je echt snelheid willen, moet je het speciale adsl2+ abonnement van Tweaknews nemen, die binnenkort uitkomt. Die is dus 20Mbit per account
(Retentie 20 dagen)
Eweka haalt op rustige momenten zo'n 150KB/sec per verbinding, maar op drukke tijden zakt dat gemakkelijk naar 25 - 50KB/sec.
Mocht je echt snelheid willen, moet je het speciale adsl2+ abonnement van Tweaknews nemen, die binnenkort uitkomt. Die is dus 20Mbit per account
Zonder de P wilt het niet bij rabo en dan zet ie er ook nog 2 nullen voor wat nu?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:56:
[...]
Gewoon telebankieren, zonder de p en doen wat je gevraagd wordt, dan gaat het niet mis.
Verwijderd
Bij smsusenet is de limiet 4*10Mbit, geen garantie echter dat dit niet naar 10Mbit totaal wordt teruggeschroefd.
Verwijderd
ik haalde dl snelheden van 2mb/s in grabit, dus veel meer dan 10mbXandrios schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:44:
Hoe kan smsusenet nou fullspeed zijn? Die is maximaal 2Mbit, of tegen extra betaling 10. Lang geen 20Mbit iig...
Mocht je echt snelheid willen, moet je het speciale adsl2+ abonnement van Tweaknews nemen, die binnenkort uitkomt. Die is dus 20Mbit per account(Retentie 20 dagen)
Verwijderd
@Xandrios ,
Eweka limiteert als sinds een aantal weken niet meer op 10 mbit/s. Dit doen we als trial om te kijken hoe ons platform reageerd qua belasting op high speed DSL enz. Men kan dus best 50 tot 70 mbit/s downloaden als de verbinding dat toelaat. De gebruikers die dit melden melden dit dus correct.
Daarnaast is het niet Eweka die in drukkere tijden trager gaat , maar in 99.9 % van de gevallen toch echt de I.S.P. Op Quicknet bijvoorbeeld haal ik op zondagmiddag maar 50 tot 60 % van mijn maximale snelheid , al heb ik 16 nieuwsservers open staan om te downloaden.
Greetz.
Wijnand
Eweka limiteert als sinds een aantal weken niet meer op 10 mbit/s. Dit doen we als trial om te kijken hoe ons platform reageerd qua belasting op high speed DSL enz. Men kan dus best 50 tot 70 mbit/s downloaden als de verbinding dat toelaat. De gebruikers die dit melden melden dit dus correct.
Daarnaast is het niet Eweka die in drukkere tijden trager gaat , maar in 99.9 % van de gevallen toch echt de I.S.P. Op Quicknet bijvoorbeeld haal ik op zondagmiddag maar 50 tot 60 % van mijn maximale snelheid , al heb ik 16 nieuwsservers open staan om te downloaden.
Greetz.
Wijnand
Goh Xandrios, jij heb zeker geen account bij ons, lekker objectief ben je, oordelen en onzin vertellen zonder accountXandrios schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:44:
Mocht je echt snelheid willen, moet je het speciale adsl2+ abonnement van Tweaknews nemen, die binnenkort uitkomt. Die is dus 20Mbit per account(Retentie 20 dagen)
Om even net zo subjectief te doen, ik haal _ALTIJD_ 800KB/sec met Eweka, je gelooft het uiteraard niet, maar t'is wel zo, en je kan het niet testen aangezien je geen account hebt (anders hd je wel anders geconcludeerd)
Ik dank u voor het aanhoren van deze totaal nutteloze dienstmededeling, om even aan te geven hoe 'objectief' der moderator hier is.
Voor Xandrios overigens gemiddelde snelheid 19:16 zondagavond, 457KB/sec bij Tweak.
[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 17-07-2005 19:18 ]
Bij eweka haal ik vrijwel altijd 850k/s met m'n 8mbit lijn. Afgelopen maand heb ik maar 1x meegemaakt dat het echt traag liep, was een kleine storing was ook zo verholpen. Enigste wat minder aan Eweka is de retentie de laatste tijd.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Helaas Punica, ik heb wel degelijk een account. Bij deze een screenshotje van hoe dat loopt:
http://www.xandrios.net/upload/eweka_traag.PNG
Zoals je ziet, komt niet boven de 150KB/sec uit. (Piek bij opstarten kwam omdat er ook andere newsservers werden gebruikt).
En daarmee is mijn vorige post bevestigd. ("Eweka haalt op rustige momenten zo'n 150KB/sec per verbinding, maar op drukke tijden zakt dat gemakkelijk naar 25 - 50KB/sec. ").
Reader 13 overigens.
Je haalt 600KB/sec bij Tweakdsl? Das heel mooi, want dat is precies wat ze aanbieden. (4x 1.5Mbit)
Jij zult inderdaad wel het maximale uit je DSL lijn kunnen halen bij Eweka, omdat je met je DSL op hetzelfde netwerk zit. Mischien is de bottleneck wel ergens anders? Jullie link naar de Free-IX bijvoorbeeld. Geen idee hoor, kan vanalles zijn. Dat is aan jullie om uit te zoeken waar het probleem zit. Feit is dat _veel_ mensen klagen over snelheid.
Wijnand > Ik weet prima waar mijn lijn toe in staat is, en dat is zeker wel het halen van een hogere snelheid dan 150KB/sec.
Overigens heb ik verder niets met TweakNews....alleen bevalt het me uitermate goed dat ik daar gewoon te horen krijg waar het op staat....en dat is bij Eweka nog nooit voorgekomen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de retentie problemen: 24 dagen beloven, terwijl de binarygroepen na 9 dagen al zeggen "no such article". En zelfs na tientallen meldingen (op jullie forum) blijven jullie door adverteren met 24 dagen retentie. Sorry hoor, maar dat is gewoon geldklopperij imho.
Zie dan Tweakdsl, die hebben ondertussen ook 20 dagen retentie. Maar die wachten mooi met publiekelijk adverteren tot ze zeker weten dat het daadwerkelijk werkt.
Zoals je ziet, komt niet boven de 150KB/sec uit. (Piek bij opstarten kwam omdat er ook andere newsservers werden gebruikt).
En daarmee is mijn vorige post bevestigd. ("Eweka haalt op rustige momenten zo'n 150KB/sec per verbinding, maar op drukke tijden zakt dat gemakkelijk naar 25 - 50KB/sec. ").
Reader 13 overigens.
Je haalt 600KB/sec bij Tweakdsl? Das heel mooi, want dat is precies wat ze aanbieden. (4x 1.5Mbit)
Jij zult inderdaad wel het maximale uit je DSL lijn kunnen halen bij Eweka, omdat je met je DSL op hetzelfde netwerk zit. Mischien is de bottleneck wel ergens anders? Jullie link naar de Free-IX bijvoorbeeld. Geen idee hoor, kan vanalles zijn. Dat is aan jullie om uit te zoeken waar het probleem zit. Feit is dat _veel_ mensen klagen over snelheid.
Wijnand > Ik weet prima waar mijn lijn toe in staat is, en dat is zeker wel het halen van een hogere snelheid dan 150KB/sec.
Overigens heb ik verder niets met TweakNews....alleen bevalt het me uitermate goed dat ik daar gewoon te horen krijg waar het op staat....en dat is bij Eweka nog nooit voorgekomen.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan de retentie problemen: 24 dagen beloven, terwijl de binarygroepen na 9 dagen al zeggen "no such article". En zelfs na tientallen meldingen (op jullie forum) blijven jullie door adverteren met 24 dagen retentie. Sorry hoor, maar dat is gewoon geldklopperij imho.
Zie dan Tweakdsl, die hebben ondertussen ook 20 dagen retentie. Maar die wachten mooi met publiekelijk adverteren tot ze zeker weten dat het daadwerkelijk werkt.
Ik ben toch gewoon een gebruiker van jullie diensten? Mag ik daar mijn mening niet over geven? Net zo als ik mijn mening over Tweaknews geef.Ik dank u voor het aanhoren van deze totaal nutteloze dienstmededeling, om even aan te geven hoe 'objectief' der moderator hier is.
[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 17-07-2005 19:53 ]
Ik denk niet dat ik deze reactie serieus hoef te nemen aangezien daar geen enkel bewijs getoont word dat je iets bij Eweka download en lees mijn reactie, ik haal dus GEEN 600KB/sec, je kan elke server wel 'eweka' noemen.Xandrios schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:44:
Helaas Punica, ik heb wel degelijk een account. Bij deze een screenshotje van hoe dat loopt:
Zoals je ziet, komt niet boven de 150KB/sec uit. (Piek bij opstarten kwam omdat er ook andere newsservers werden gebruikt). Reader 13 overigens.
Overigens hier een iets meer vertellend plaatje dat het dus wel goed werkt http://speeldoos.eweka.nl/ewekasnel.bmp (kan geen jpgs maken hier). Check ook de age van de bestanden, dus je bewering wbt retentie klopt ook al niet.
Overigens zit ik niet in ons eigen netwerk aangezien wij geen DSL leveren, ik heb een Fiberworld lijn en dit loopt via het netwerk van IO, tevens is in ons netwerk absoluut geen bottleneck, aangezien alles uitsluitend via de 10Gbit AMS-IX of 10Gbit NLIX lijn gestuurd word welke beide nog zat overcapciteit hebben.
"Heb je je eigen instellingen al eens gecontroleerd?"
Verder ga ik 'r geen woorden aan vuil maken
[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 17-07-2005 19:54 ]
Pardon, je noemt me een leugenaar? Nee dat helpt jullie image zeg.
Overigens doelde ik op de retentieproblemen die enkele maanden geleden speelden. Geen idee of dat ondertussen gefixt is. Boeit me ook weinig verder, odnertussen zijn er zat alternatieven.
En je mag ook nog even je records checken voor iemand met adres xandrios AT xandrios PUNT net. Goh. Suprise.200 newsreader13.eweka.nl NNRP Service Ready - news@eweka.nl (posting ok).
authinfo user ***
381 PASS required
authinfo pass ***
281 Ok
Dat zette je er later bij. Maargoed, tja, das vervelend. Meer kan ik er ook niet over zeggen. Ik werk niet voor TweakNews ofzo. 'k zeg alleen dat hun services mij beter bevallen als de jouwe.ik haal dus GEEN 600KB/sec
Nu laat je me wel even lachen zeg. Een age van 13 dagen? Je doet alsof dat goed is. Jullie beloven ruim het dubbele qua retentie.Overigens hier een iets meer vertellend plaatje dat het dus wel goed werkt http://speeldoos.eweka.nl/ewekasnel.bmp (kan geen jpgs maken hier). Check ook de age van de bestanden, dus je bewering wbt retentie klopt ook al niet.
Overigens doelde ik op de retentieproblemen die enkele maanden geleden speelden. Geen idee of dat ondertussen gefixt is. Boeit me ook weinig verder, odnertussen zijn er zat alternatieven.
[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 17-07-2005 20:05 ]
Als ik een screenshot maak met het overgemaakte geld naar Eweka toe, is er dan een optie om het account gelijk te activeren? of moet ik echt 2/3 dagen wachten
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Als je er nou geen idee van hebt waarom kom je dan wel met feiten over de snelheid , daar heb je dan toch ook geen idee van ?Overigens doelde ik op de retentieproblemen die enkele maanden geleden speelden. Geen idee of dat ondertussen gefixt is. Boeit me ook weinig verder, odnertussen zijn er zat alternatieven.
Inderdaad.... die zijn blijkbaar ook gebaseerd op je mening van enkele maanden geleden en dus totaal out-dated net zoals je kennis van onze retentie. Vandaar ook dat wij hier reageerden.
Hoef je niet gelijk een heissa van te maken hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 20:19 ]
Mijn kennis van retentie zal best wel outdated zijn ja...daar zeg ik toch ook niets over. Echter heb ik behoorlijk snelheidsproblemen met Eweka op dit moment. Das het enige dat ik hier zeg
ik ben wel tevreden over eweka maar de retentie van 28 dagen wordt ook hier niet gehaald, 20 dagen is echt wel de max en dan moet je echt al met pars gaan werken want er zitten meestal incompetes bij..
ik heb +- 10 dvd images, en daar moest ik bij zeker de helft pars gebruiken, ook van nieuwere files.
snelheid is hier wel goed, 300 kB/sec over 4mbit chello lijn, bottleneck is hier echter mijn draadloos netwerk.
en daar kan ik een screeshot van maken indien gewenst
snelheid
compleetheid

zijn bestanden van 20,4 dagen oud
dit geeft wel aan dat het beter is dan 2 weken geleden, toen moest ik bestanden weggooien omdat er niet genoeg gedownload werd om te herstellen, dit is nog wel te doen hoop ik.
ik heb +- 10 dvd images, en daar moest ik bij zeker de helft pars gebruiken, ook van nieuwere files.
snelheid is hier wel goed, 300 kB/sec over 4mbit chello lijn, bottleneck is hier echter mijn draadloos netwerk.
en daar kan ik een screeshot van maken indien gewenst
snelheid
compleetheid

zijn bestanden van 20,4 dagen oud
dit geeft wel aan dat het beter is dan 2 weken geleden, toen moest ik bestanden weggooien omdat er niet genoeg gedownload werd om te herstellen, dit is nog wel te doen hoop ik.
[ Voor 65% gewijzigd door LinuZZ op 17-07-2005 21:06 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Xandrios probeer eweka eens met 4 lijntjes tegelijk?
Ik sta namelijk op het punt om ook Eweka te kiezen en wil toch wel eens weten welke snelheid je met 4 lijnen haalt ipv 1 lijntje.
Ik denk namelijk dat daar het probleem zit, het is maar een gok.
Ik sta namelijk op het punt om ook Eweka te kiezen en wil toch wel eens weten welke snelheid je met 4 lijnen haalt ipv 1 lijntje.
Ik denk namelijk dat daar het probleem zit, het is maar een gok.
4 lijntjes is ~600KB/sec op 'n rustig moment, maar in periodes gaat ie ook wel wat trager dus
(Veel lager dan ~200 heb ik hem nog niet zien gaan met 4 threads overigens)
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 17-07-2005 20:57 ]
Verwijderd
@Xandrios
Kun je me een traceroute geven ?
@linuz
De post die je download is al 24 tot 25 dagen oud. Zo slecht is het dus niet gesteld met onze retentie. Ik neem aan dat je dit download via een NZB bestand. Heb je die aangemaakt op usenetsearch.eweka.nl ? , want als dat niet het geval is kan daar ook nog wel eens een oorzaak zitten dat er iets loos is met je NZB file.
Het gaat sneller als je gewoon 4 connecties maakt met onze nieuwsserver en niet 1. Als het niet sneller gaat zit de bottleneck bij je provider's verbinding naar Eweka. Aangezien ik niet ( zeker ) weet bij welke provider je zit kan ik je daar ook niet in helpen. Zoals een stukje naar boven echter omschreven hebben wij geen bottleneck , dus je moet gewoon met gemak 10 of 20 mbit kunnen halen als je verbinding dat toelaat.Helaas Punica, ik heb wel degelijk een account. Bij deze een screenshotje van hoe dat loopt:
En daarmee is mijn vorige post bevestigd
Kun je me een traceroute geven ?
@linuz
De post die je download is al 24 tot 25 dagen oud. Zo slecht is het dus niet gesteld met onze retentie. Ik neem aan dat je dit download via een NZB bestand. Heb je die aangemaakt op usenetsearch.eweka.nl ? , want als dat niet het geval is kan daar ook nog wel eens een oorzaak zitten dat er iets loos is met je NZB file.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 21:08 ]
nzb is idd van jullie site en de post is 20,2 dagen oud. zal ik daar ook een print screen van maken?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:57:
@Xandrios
[...]
@linuz
maar puur kritisch is een retentie van 28 dagen dus niet gehaald. het is wel verbeterd dat mag wel gezegd worden.
[ Voor 10% gewijzigd door LinuZZ op 17-07-2005 21:21 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Met een schuin oog op de stats van die openpeering link, is daar geen ondercapaciteit. Jullie NL-IX linkt lijkt ook niet te vol, aangezien ik die wel eens richting 8Gbit heb zien gaan.4 18 ms 18 ms 20 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
5 19 ms 19 ms 19 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]
6 20 ms 19 ms 19 ms newsreader13.eweka.nl [81.171.88.240]
Heb geen idee waar 't probleem dan zit
Verwijderd
@linuz
Ik denk dat je de meest gemaakte fout hebt gemaakt
De NZB file is mischien 20,2 dagen oud , maar de files zijn echt ouder ....
Die 23,4 is niet heilig ..... er zit tijdsverschil tussen de indexeringsmachine en onze spools , dus 24 a 25 is een veiliger getal
je kunt mijn screenshot vinden op http://www.eweka.nl/madagascar.PNG
Die 23,4 is niet heilig ..... er zit tijdsverschil tussen de indexeringsmachine en onze spools , dus 24 a 25 is een veiliger getal
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 21:25 ]
http://robert.neder-lan.nl/023.jpgVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:22:
@linuz
nzb is een paar dagen oud. dat weet ik geneens meer, ik ben vanochtend begonnen met downloaden
over het aantal leden, [rml]Xandrios in "Betaalde newsservers met binaries [ deel ..."[/rml]
dus +- 10000
[ Voor 27% gewijzigd door LinuZZ op 17-07-2005 21:29 ]
Ja dat dacht ik al, was gewoon benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:29:
@BigB ,
Het is niet verstandig om daar hier mededelingen over te doen.
Je ziet de laatste tijd steeds meer usenetproviders komen die allemaal rond de 7,50/10 per maand hun diensten verlenen dus er zal nog best wel wat concurentie zijn
Verwijderd
@linuz ...
Je kijkt hier echt naar een Bug ....
Kun je deze melden op ons forum onder usenetsearch zodat de developpers daar er naar kunnen kijken ?
De files staan namelijk al rond de 25 dagen op de server. Als je client de NZB niet goed intrepeteert lijkt het dus alsof de files er korter op staan. Ik heb dit met een aantal grabbit mensen ook reeds geconstateert.
Kun je deze melden op ons forum onder usenetsearch zodat de developpers daar er naar kunnen kijken ?
De files staan namelijk al rond de 25 dagen op de server. Als je client de NZB niet goed intrepeteert lijkt het dus alsof de files er korter op staan. Ik heb dit met een aantal grabbit mensen ook reeds geconstateert.
BigB > Je kunt wel een goede schatting maken over het aantal gebruikers. De publieke stats van Eweka laten zien dat er ongeveer 7.2 + 3.2 = Grofweg 10Gbit wordt verbruikt. Een gemiddelde gebruiker gebruikt waarschijnlijk tussen 0.5 en 1Mbit gemiddeld (150 - 300GB). 10Gbit delen door 0.75Mbit = 13.000 klanten
kan het niet zijn dat madagascar meerdere keren op jullie server staat?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:37:
@linuz ...
ja dus,
http://robert.neder-lan.nl/024.jpg
er waren ook 6 pars beschadigd maar ik heb genoeg deeltjes binnen en bezig met herstellen dus problemen zijn er niet
en daarbij, als het een bug is en deze is al geconsateerd (ik gebruik trouwens, maar dat was wel te zien, newsleecher) dan hoef ik deze toch niet apart weer te rapporteren? en daarbij weet u er nu ook van en heb ik geen probleem, het duurt alleen wat langer met herstellen enzo. dat is wel jammer maar goed.
ik hou nooit zo van bug-reports.
[ Voor 31% gewijzigd door LinuZZ op 17-07-2005 21:52 ]
Verwijderd
die url in het begin met de vergelijking tss aanbieders werkt niet meer, kan die upgedate worden?
hoewel er veel kritiek is tegen eweka vind ik ze toch goed. 2-3 weken geleden was het minder, incomplete bestanden en daardoor een zoekende newsleecher en trage downloads maar zoals je ziet in voorgaande posts kan je wel goed downloaden. je moet alleen wel even lezen hoe je om moet gaan met par's
Nu wil ik me niet in deze discussie mengen, maar ik vraag me wel af hoe jullie aan een 10Gbit NLIX linkje komen, op de site van de NLIX zelf staat immers dat ze die poorten niet eens bieden?Punica- schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:53:
[...]
8<Overigens zit ik niet in ons eigen netwerk aangezien wij geen DSL leveren, ik heb een Fiberworld lijn en dit loopt via het netwerk van IO, tevens is in ons netwerk absoluut geen bottleneck, aangezien alles uitsluitend via de 10Gbit AMS-IX of 10Gbit NLIX lijn gestuurd word welke beide nog zat overcapciteit hebben.
8<
Bron: http://www.nlix.nl/network.html
Ik zie geen 10Gbit poorten staan, behalve in het inleidende verhaal waarin dan weer staat dat ze het eventueel zouden kunnen.NL-ix operates eleven Foundry BigIron 4000 ethernet switches in the exchange network. One functions as core switch, nine operate as distribution/access switch and one is used in the test lab and doubles as cold spare switch.
These switches can each support 32 non-blocking gigabit ethernet ports and have upto 128 Gigabit/s distributed switching capacity that delivers upto 48.000.000 packets per second (PPS) throughput.
Bericht hierboven
Verwijderd
Sinds enige dagen heb ik die melding: Error Occured! Unable to Logon Server Response: "502 newsreader 13.eweka.nl: Acces denied to your node -news@eweka.nl" Wat betekent dat nou eigenlijk???
Op hun site staat er geen emailadres om mijn probleem op te lossen...
Ik heb ook een nieuw wachtwoord aangevraagd in de hoop dat deze probleem op te lossen, maar helaas pindakaas...
Overigens ik gebruik newsleecher v2.3 Final (geen problemen met dat software).
Op hun site staat er geen emailadres om mijn probleem op te lossen...
Ik heb ook een nieuw wachtwoord aangevraagd in de hoop dat deze probleem op te lossen, maar helaas pindakaas...
Overigens ik gebruik newsleecher v2.3 Final (geen problemen met dat software).
De plaatjes zijn van september 2003, dus vrij oud. Daarnaast geven de stats van Eweka aan dat er zo'n 3-7gbit door de NLIX gaat.Floris schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:25:
[...]
Nu wil ik me niet in deze discussie mengen, maar ik vraag me wel af hoe jullie aan een 10Gbit NLIX linkje komen, op de site van de NLIX zelf staat immers dat ze die poorten niet eens bieden?
[...]
Ik zie geen 10Gbit poorten staan, behalve in het inleidende verhaal waarin dan weer staat dat ze het eventueel zouden kunnen.
Of MRTG meet niet goed/er is gerommeld, of de site van NLIX is gewoon outdated/onduidelijk, waarbij het laatste me eigenlijk de enige serieuze mogelijkheid lijkt
Er staat wel dat er namelijk 60 10G poorten zijn, alleen niet of de gebruikte Foundry dat kan hebben of dat daadwerkelijk heeft.
De memberlist op de site van NL-IX lijkt wel actueel, er staat een toevoeging bij van juli 2005. Daarop staat echter ook niets over 10G poorten, alleen dat er 1G, 100M en 10M poorten in gebruik zijn.
En idd, ik zie nergens verder info over 10G lijnen @ NLIX (alleen bv 10G @ AMS-IX wat True heeft). Maar t lijkt me vrij stug dat Eweka die mrtg stats verzint....
AMS-IX is idd 10G, alleen ging t in de reply van Floris over NLIX...
[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 18-07-2005 01:22 ]
Dat komt omdat wij de enige zijn met een 10Gbit NLIX Link, we werken intern veel samen met NLIX en na 4 1Gbit links hebben ze besloten om ons de mogelijkheid tot 10GigE te bieden aangezien dat voor hun en ons praktischer was.Floris schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:25:
[...]
Nu wil ik me niet in deze discussie mengen, maar ik vraag me wel af hoe jullie aan een 10Gbit NLIX linkje komen, op de site van de NLIX zelf staat immers dat ze die poorten niet eens bieden?
[...]
Ik zie geen 10Gbit poorten staan, behalve in het inleidende verhaal waarin dan weer staat dat ze het eventueel zouden kunnen.
Owjee, kan iemand mij misschien helpen? Ik zit in deze supertopics te zoeken naar een newsserver met een langere retentie dan Giganews. Ik heb een bestand nodig wat er 45 dagen op staat en Giganews gaat in de betreffende groep "maar" tot 43 dagen
(damn, dacht ik dat ik een lekker lange retentie had, mis ik dit nog)
Weet iemand of heeft iemand een server met een langere retentie? Het zijn maar een paar bestandjes van 7 mb die ik nodig heb.
Trouwens, er was hier toch in elk betaalde newsservers met binaries topic toch een lijst met de retentie en snelheid van elke server? Is die zo onbetrouwbaar geworden dat deze maar is verwijderd?
Weet iemand of heeft iemand een server met een langere retentie? Het zijn maar een paar bestandjes van 7 mb die ik nodig heb.
Trouwens, er was hier toch in elk betaalde newsservers met binaries topic toch een lijst met de retentie en snelheid van elke server? Is die zo onbetrouwbaar geworden dat deze maar is verwijderd?
[ Voor 20% gewijzigd door eerdepeer op 18-07-2005 17:11 ]
45 dagen is vrij extreem ...
Als giganews het niet heeft zou je het volgens mij alleen maar bij easynews kunnen proberen.
http://www.newsgroupservers.net/
Als giganews het niet heeft zou je het volgens mij alleen maar bij easynews kunnen proberen.
http://www.newsgroupservers.net/
Is dat met PAR niet te fixen dan? Als het procentueel gezien maar om een paar procent van de post gaat en er zijn genoeg PAR-blokken gepost, dan moet je het kunnen fixen met PAR.eerdepeer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:27:
Het zijn maar een paar bestandjes van 7 mb die ik nodig heb.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nee, helaas heb ik alle par2's al gedownt, het waren er ook niet zoveel. Tis voor een spel voor de MAC en bij Easynews is daar dan een retentie van 1 a 2 weken.
Ik dacht dat ik een tijdje geleden had gelezen dat er een kabelprovider is (niet chello iig) die echt iets van 60 dagen retentie had. Misschien zou iemand die dat heeft mij please uit de brand kunnen helpen? Die MAC spellen zijn al zo zeldzaam.
Ik dacht dat ik een tijdje geleden had gelezen dat er een kabelprovider is (niet chello iig) die echt iets van 60 dagen retentie had. Misschien zou iemand die dat heeft mij please uit de brand kunnen helpen? Die MAC spellen zijn al zo zeldzaam.
Verwijderd
Dit lijkt verdacht veel op een warez request en daar zijn ze hier niet blij mee.eerdepeer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:08:
Nee, helaas heb ik alle par2's al gedownt, het waren er ook niet zoveel. Tis voor een spel voor de MAC en bij Easynews is daar dan een retentie van 1 a 2 weken.
Succes in iedergeval, ik weet hoe lastig het is om mac spul eraf te halen...
a.b.mac.games heeft - net zoals alle andere groepen - een retentie van 36 - 37 dagen bij de Easynews web interface. Op nntp inderdaad een stuk korter, maar dat interesseert niet zo erg.eerdepeer schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:08:
[ Voor 15% gewijzigd door joopv op 18-07-2005 19:29 ]
Volgens mij is er geen USP die een hogere retentie heeft als GigaNews, en al zeker niet een kabelboer hier in NL. Tenzij ze outsourcen naar GigaNews die toevallig in die ene groep 60 dagen retentie heeft.
Sja, Giganews is wel duur, maar ze hebben wel een superretentie en zowat alles is compleet. Helaas is de retentie net te kort
sja, als mensen dingen niet eerder downloaden...
als je een beetje regelmatig kijkt heb je toch geen fucking 45 dagen nodig

ja maar soms heb je iets niet nodig en een aantal dagen later heb je het opeens wel nodig...
dus dan kan je wel iedere dag gaan kijken maar als je het dan niet nodig hebt heb je er niets aan.
dus dan kan je wel iedere dag gaan kijken maar als je het dan niet nodig hebt heb je er niets aan.
nounounou, idd heb je niet altijd zoveel tijd nodig, maar ik kwam er achter dat hetgene wat ik wilde downloaden anders was gespeld dan wat ik in gedachte had. Hier kwam ik dus relatief laat achter. Bovendien heb ik die mac net nieuw, dus vandaar dat ik er nu pas naar zoek.Striker2k2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 21:13:
sja, als mensen dingen niet eerder downloaden...
Dat vind ik nou de grote kracht van Easynews. Ik ontdek dat ik iets nodig hebt, log in op de search pagina en het systeem doorzoekt de complete 80 TB van de laatste 5-6 weken binary usenet postings binnen 2 seconden voor mij. Ik heb al regelmatig vrienden en collega's stomverbaasd laten staan omdat ik een of andere willekeurig nummer wat ze bedachten binnen 1 minuut spelend op de pc hadgert_jan schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:25:
ja maar soms heb je iets niet nodig en een aantal dagen later heb je het opeens wel nodig...
Binary's gebruiken als je er behoefte aan hebt, en niet omdat ze nu gepost worden en je er misschien in de toekomst behoefte aan gaat hebben. Dat scheelt veel tijd.
Super Search van NewsLeecher doet exact hetzelfde bij iedere willekeurige Usenet provider.joopv schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:17:
Dat vind ik nou de grote kracht van Easynews. Ik ontdek dat ik iets nodig hebt, log in op de search pagina en het systeem doorzoekt de complete 80 TB van de laatste 5-6 weken binary usenet postings binnen 2 seconden voor mij.
Tenminste wanneer de providers vergelijkbare retenties hebben.
Tsja eweka heeft ook wel een usenet search.
Ik gebruik zelf eweka, omdat je dan 30 dagen onbeperkt kunt downloaden voor maar 7.50 euro. Bij anderen betaal je veel meer, of erg veel voor een paar gieg.
Ik gebruik zelf eweka, omdat je dan 30 dagen onbeperkt kunt downloaden voor maar 7.50 euro. Bij anderen betaal je veel meer, of erg veel voor een paar gieg.
De wijzen komen uit het Oosten!
Nu ik ga overstappen op Wanadoo internet vrees ik dat ik een Pay-server nodig heb. Nu heb ik dit topic een beetje zitten doorworstelen, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Veel links kloppen niet meer e.d.
Eigenlijk moet het helemaal niet zo moeilijk zijn want volgens mij zijn er drie factoren waar je rekening mee moet houden
1. retentie
dit is voor mij niet van belang.
2. download snelheid
m`n wanadoo abbo is 4Mbit. Dus dat moet de server ook moeten halen.
3. datalimiet
geen!
Kan iemand mij advies geven? Ik merk nl dat er nogal wat servers zijn die niet halen wat ze beloven. Verder is mijn vraag of er ergens een recente tabel is met pay servers. Degene aan het begin van het topic zijn “not found”
Eigenlijk moet het helemaal niet zo moeilijk zijn want volgens mij zijn er drie factoren waar je rekening mee moet houden
1. retentie
2. download snelheid
3. datalimiet
geen!
Kan iemand mij advies geven? Ik merk nl dat er nogal wat servers zijn die niet halen wat ze beloven. Verder is mijn vraag of er ergens een recente tabel is met pay servers. Degene aan het begin van het topic zijn “not found”
Ik heb zowel eweka als tweaknews gebruikt en beide voldoen volledig aan jouw eisen en zijn bovendien redelijk betaalbaar.FicoF schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 10:24:
Nu ik ga overstappen op Wanadoo internet vrees ik dat ik een Pay-server nodig heb. Nu heb ik dit topic een beetje zitten doorworstelen, maar ik wordt er niet veel wijzer van. Veel links kloppen niet meer e.d.
1. retentie
2. download snelheid
3. datalimiet
geen!
Verwijderd
unlimited tweaknews en blok account usenetpromotions
mooiste combi en laagste prijzen volgens mij?
mooiste combi en laagste prijzen volgens mij?
www.smsusenet.nl is ook niet duur en max 10mbit, dus meer dan snel genoeg voor je
Ik heb hele tijd op eweka naar paar minuten deze error :<
22-7-2005 4:02:59 Unable to authenticate at server: lol not set (400 newsreader16.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl).
Wat kan ik daar aan doen?
Ik download btw via Newsleecher
22-7-2005 4:02:59 Unable to authenticate at server: lol not set (400 newsreader16.eweka.nl: Your per-user connection limit reached - news@eweka.nl).
Verwijderd
Je hebt je maximale verbindingen bereikt, je maakt dus meer connecties naar de server (meestal 8 hoort het te zijn) dan toegestaan is.Zenix schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 04:04:
Ik heb hele tijd op eweka naar paar minuten deze error :<
Nee dat is het niet, ik heb gewoon 4 connecties. Wat het maximale van Eweka is en het raare is dat het overdag meestal wel goed gaat. En ik heb met GrabIt hetzelfdeVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 04:06:
[...]
Je hebt je maximale verbindingen bereikt, je maakt dus meer connecties naar de server (meestal 8 hoort het te zijn) dan toegestaan is.
EDIT: geprobeerd met 2 connecties stopt weer dermee na tijdje en met 1 ook
[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 22-07-2005 04:18 ]
Verwijderd
Controleer je server time-out setting eens in Grabit en verhoog dit naar zo'n 120 sec.
Waarschijnlijk heb je een brakke verbinding naar eweka. Hierdoor wil je nog wel eens tegen een time-out aanlopen waardoor grabit weer een connectie opent omdat ie denkt dat de verbinding verbroken is. Door de time-out te verhogen is de kans dat de server de (verloren) connectie nog open heeft kleiner.
Controleer je verbinding naar eweka met pingplotter of zo. Als je daar packetloss ziet wed ik dat je @home of een andere obscure kabelprovider hebt
Waarschijnlijk heb je een brakke verbinding naar eweka. Hierdoor wil je nog wel eens tegen een time-out aanlopen waardoor grabit weer een connectie opent omdat ie denkt dat de verbinding verbroken is. Door de time-out te verhogen is de kans dat de server de (verloren) connectie nog open heeft kleiner.
Controleer je verbinding naar eweka met pingplotter of zo. Als je daar packetloss ziet wed ik dat je @home of een andere obscure kabelprovider hebt
Hehe ik heb gewoon Demon ADSL 8mbit maar ik zal het proberenVerwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:51:
Controleer je server time-out setting eens in Grabit en verhoog dit naar zo'n 120 sec.
En hoe verander ik die server timeout setting in newsleecher?
EDIT: al gevonden. Ik zal kijken of het nu beter gaat
EDIT2: heeft niks geholpen, wel raar dat het de eerste 2 dagen perfect deed en nu totaal niet meer. Terwijl gewoon met demon newsgroup altijd goed ging alleen sloom

[ Voor 22% gewijzigd door Zenix op 22-07-2005 15:23 ]
Nou, zojuist was het weer zover... de Tweaknews server weigerde een paar keer mijn authenticatie...
In Newsbin de volgende melding:
Maar goed, ondertussen kan ik dus wel weer downloaden want na een paar weigeringen accepteert 'ie de authenticatie vervolgens opeens weer wel...
Raar.
In Newsbin de volgende melding:
Bij een volgende downloadsessie zal ik in Newsbin Pro inschakelen dat 'ie de gedetailleerde foutmeldingen laat zien, eens kijken wat er precies wordt gezegd.Auth: Username or Password is incorrect - The server rejected the authentication
Maar goed, ondertussen kan ik dus wel weer downloaden want na een paar weigeringen accepteert 'ie de authenticatie vervolgens opeens weer wel...
Raar.
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 23-07-2005 14:40 ]
Ik zie net dat UNS haar statuspagina heeft gewijzigd: http://www.usenetserver.com/networkstatus.html
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
hallo, het blijkt nu dat mijn tijdloos acc bij pfcorner is opgeheven,zonder mij te informeren, als excuus wordt gebruikt dat ik had moeten overstappen naar een andere acc met bijbetaling, ik had hier geen intresse in, daarom is mijn acc opgeheven, ik had nog 9 gigs over, ik gebruikte deze acc alleen om de gaatjes te vullen, dus erg weinig en zuinig!
nu wordt ik gedwongen om eerst een nieuw blok te bestellen, daarna krijg ik de beschikking over het resterende tegoed!
ik vind dit niet normaal, vooral omdat er nooit een tijdslimiet is gesteld aan de geldigheid van de gigs
wat vinden jullie hier nu van??
nu wordt ik gedwongen om eerst een nieuw blok te bestellen, daarna krijg ik de beschikking over het resterende tegoed!
ik vind dit niet normaal, vooral omdat er nooit een tijdslimiet is gesteld aan de geldigheid van de gigs
Vindt het vrij waardeloze service ! , kan je vervolg beter ergens anders een account nemen. Kijk anders eens bij Usenet4uthefxr schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:54:
hallo, het blijkt nu dat mijn tijdloos acc bij pfcorner is opgeheven,zonder mij te informeren, als excuus wordt gebruikt dat ik had moeten overstappen naar een andere acc met bijbetaling, ik had hier geen intresse in, daarom is mijn acc opgeheven, ik had nog 9 gigs over, ik gebruikte deze acc alleen om de gaatjes te vullen, dus erg weinig en zuinig!
Ben erg tevreden over de service daar.
Nicepven schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:06:
Ik zie net dat UNS haar statuspagina heeft gewijzigd: http://www.usenetserver.com/networkstatus.html
Als ze dat waarmaken ga ik denk ik terug. Giganews is superieur, maar dan wordt het verschil te klein om de meerprijs te rechtvaardigen, en aangezien ik op mezelf ga wonen kan ik effectief besparen.....We have recently ordered additional storage so within three months we can start growing our article retention to 40+ days
Verwijderd
Heeft iemand toevallig ervaring met 100proofnews? Als ik zo hun FAQ lees dan lijkt het te mooi om waar te zijn...
+ Unlimited dataverkeer
+ Unlimited aantal connecties
+ Geen speedcap
Dit kan haast niet goed gaan. Ik heb nu overigens UNS wat prima bevalt. Alleen het aantal connecties (4) is een beetje laag.
+ Unlimited dataverkeer
+ Geen speedcap
Dit kan haast niet goed gaan. Ik heb nu overigens UNS wat prima bevalt. Alleen het aantal connecties (4) is een beetje laag.
De servers in Nederland vind ik anders een grote pre van giganews, de megaretentie is ook mooi, maar een stabiele connectie vind ik nog belangrijker.DJSmiley schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:51:
[...]
Nice
[...]
Als ze dat waarmaken ga ik denk ik terug. Giganews is superieur, maar dan wordt het verschil te klein om de meerprijs te rechtvaardigen, en aangezien ik op mezelf ga wonen kan ik effectief besparen
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Met een trucje kan je 8 connecties leggen. Maar als iedereen dat gaat doen wordt UNS niet blij.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:17:
Heeft iemand toevallig ervaring met 100proofnews? Als ik zo hun FAQ lees dan lijkt het te mooi om waar te zijn...
+ Unlimited dataverkeer
+ Geen speedcap
Trouwens, er is geen verschil in snelheid met 4 of 8 connecties.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik heb wel 's wat dingen gelezen over 100ProofNews en dat waren zeker geen positieve berichten.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:17:
+ Unlimited dataverkeer
+ Geen speedcap
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.