Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:08:
[...]

www.xsnews.nl =/ www.newsxs.nl

En voor 18E voor 4mbit vind ik ze aardig an de prijs bij newsxs.
Heb ik genomen :9

heerlijk , eindeloos downloaden totdat m'n schijf het niet meer wil :p

erg tevreden over, lange retentie en de grootste groepen zijn aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmmmmmmmmmm
De situatie van Usenetserver vind ik momenteel best erg slecht :(
Heb het abbo al jaren en was altijd goed tevreden, maar de laatste maanden krijg ik echt amper nog iets compleet binnen ;(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
heuveltje schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:34:
Hmmmmmmmmmmm
De situatie van Usenetserver vind ik momenteel best erg slecht :(
Heb het abbo al jaren en was altijd goed tevreden, maar de laatste maanden krijg ik echt amper nog iets compleet binnen ;(
Heb ik geen last van. Ze hebben inderdaad wat dipjes gehad, maar de laatste dagen vind ik het weer prima werken (vooral voor die 40 dollar per drie maanden! ;)).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18

Christiano007

Ich bin der champion

Modbreak:En dat hoort hier dus niet thuis! Eerst lezen en dan plaatsen.

[ Voor 116% gewijzigd door bjck op 29-05-2005 17:44 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu echt zo duur om een hogere retentie dan 15 dagen te hebben? Er is bijna geen provider die meer retentie bied. Opslagcapaciteit is toch niet zo heel erg duur meer tegenwoordig?

Ik vind het zo vreemd dat het allemaal 15 dagen is en maar 1 met 45 dagen... Waarom niet een middenmoter met bijv. 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
UNS komt in vrij veel groepen al over de 25 dagen heen hoor, die zou je als middenmoter kunnen zien dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:22:
Is het nu echt zo duur om een hogere retentie dan 15 dagen te hebben? Er is bijna geen provider die meer retentie bied. Opslagcapaciteit is toch niet zo heel erg duur meer tegenwoordig?

Ik vind het zo vreemd dat het allemaal 15 dagen is en maar 1 met 45 dagen... Waarom niet een middenmoter met bijv. 30 dagen?
UseNetServer, NewsHosting en Astraweb zitten allemaal rond de 25 dagen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023

Da word bij Eweka op dit moment opgehoogt naar 28 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:35:
Geen slechte ontwikkeling. Zeker gezien de toename van usenet gebruikers de laatste tijd een goede keuze. Eweka komt met een retentie van 28 dagen gelijk aan de top van Nederlande aanbieders te staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Wildfire schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:36:
[...]

Je bent niet de enige... lees maar een paar berichten terug... bij het uploaden naar Tweaknews krijg ik vaak de foutmelding "441 435"... terwijl ik dezelfde upload zonder problemen kan doen bij bv. Demon.

Wat krijg jij nou precies voor foutmeldingen?
Dit probleem zou sinds zondag helemaal weg moeten zijn; er is door meerdere mensen getest n.a.v. opmerkingen over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opslagcapaciteit is toch niet zo heel erg duur meer tegenwoordig?
Houd ook rekening met de hoge groei van Usenet, vorig jaar was er misschien 20TB nodig voor 15 dagen retentie, nu 40TB (om maar wat te noemen :P).
Zijn hier eigenlijk betrouwbare statestieken van beschikbaar?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik zit nu bij newshosting, maar komt niet boven de 200kb/sec meer. Ik ga na mijn vakantie eens eweka proberen. Als dat ook niet bevalt toch maar giganews.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:35:
Dat hoor ik ook al een tijdje bij jullie vandaan komen. maar nog steeds niet gerealiseerd blijkbaar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Gunner schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:04:
[...]

Dat hoor ik ook al een tijdje bij jullie vandaan komen. maar nog steeds niet gerealiseerd blijkbaar.
Ik dacht dat het volgende week de problemen met retentie waren afgelopen, dus dan zou de nieuwe terabytes wel eens er kunnen staan :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat ik verder van Eweka vindt kan je terug in dit topic wel vinden. Maar dat ze structurele problemen hebben is wel duidelijk. Dus die 28 dagen neem ik zeker met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het is een interessante melding, maar de manier waarop is reclame/spam.

[ Voor 75% gewijzigd door bjck op 05-06-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisternacht is mijn verbinding met giganews opeens uitgevallen. Vanochtend newsleecher opnieuw gestart en nu krijg ik nog maar met 3 van de 4 connecties een verbinding? Als ik de eigenschappen opvraag van de verbinding die niet gemaakt kan worden krijg ik error 200 te zien?

Met 3 verbindingen haal ik makkelijk mijn maximale snelheid, er is dus niet veel aan de hand. Maar ik ben benieuwd of meer mensen sinds gisternacht "problemen" met giganews hebben.

Edit: nu werkt alles weer naar behoren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Gunner schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:04:
[...]

Ik zal dit ff toelichten om wat onduidelijkheden uit de wereld te helpen.

Tot 28 dagen was en is mogelijk, echter wij zijn tot op heden nog steeds afhankelijk van een 3e partij voor articles ouder als ~ 10 dagen. Dit werkte voorheen goed, wel op mindere snelheid maar het werkte.
Echter sinds een aantal weken werkt het niet meer goed, zeg maar bagger, dit komt omdat de 3e partij niet meer goed kan aanleveren, daarom zijn deze week 4 RAID Arrays bijgeplaatst waarmee wij onze lokale retentie gaan uitbreiden naar zowieso 23 dagen, dit dus ook om de 3e partij te ontlasten, voor de laatste 5 dagen zijn we dan nog maar afhankelijk van de 3e partij, maar uiteindelijk willen we hier helemaal niet meer afhankelijk van zijn.
3 v/d 4 arrays worden in de loop v/d dag in gebruik genomen, dus de retentie zal vanaf vandaag lokaal toenemen. de 4e array wacht nog op schijven.

En Gunner structuele problemen, als dat echt zo was, waren we dan ook de grootste van .nl? Check onze storingspagina maar, het valt dik mee, zeker odmat we inmiddels voor ongeveer alles backup hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Punica- schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:21:

En Gunner structuele problemen, als dat echt zo was, waren we dan ook de grootste van .nl? Check onze storingspagina maar, het valt dik mee, zeker odmat we inmiddels voor ongeveer alles backup hebben staan
Idd, ik heb Eweka nu enkele maanden en het bevalt me prima. Natuurlijk ook wel eens wat storingen, maar ja, kan gebeuren. De storingen duren nooit lang en als er werkzaamheden zijn krijg je gewoon een mailtje. Voor die 7,50E ben ik dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:21:
De grootste van NL, zonder garanties. Maar ik ga de discussie niet weer met je aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Gunner schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:49:
[...]

De grootste van NL, zonder garanties. Maar ik ga de discussie niet weer met je aan ;)
goed plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:07
ligt newsreader8.eweka.nl er uit?
Ik kom ook niet op de website van www.eweka.nl

newsreader1.eweka.nl - 81.171.88.253
newsreader3.eweka.nl - 81.171.88.251
newsreader5.eweka.nl - 81.171.88.249
newsreader7.eweka.nl - 81.171.88.247
newsreader10.eweka.nl - 81.171.88.243
newsreader12.eweka.nl - 81.171.88.241
newsreader14.eweka.nl - 81.171.88.239
newsreader16.eweka.nl - 81.171.88.237

werken wel gewoon

[ Voor 69% gewijzigd door BizzieBis op 04-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:40
Shark_Dadow schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:16:
ligt newsreader8.eweka.nl er uit?
Ik kom ook niet op de website van www.eweka.nl

newsreader1.eweka.nl - 81.171.88.253
newsreader3.eweka.nl - 81.171.88.251
newsreader5.eweka.nl - 81.171.88.249
newsreader7.eweka.nl - 81.171.88.247
newsreader10.eweka.nl - 81.171.88.243
newsreader12.eweka.nl - 81.171.88.241
newsreader14.eweka.nl - 81.171.88.239
newsreader16.eweka.nl - 81.171.88.237

werken wel gewoon
Jup bij mij ligt eweka er ook al uit. Ben nu aangewezen op gratis servers, maar ik hoop dat het snel weer gefixt is. Want ik ben vandaag veel uit huis, en dan is het lekker als ie kan doordownloaden.

EDIT:
Nu doet ie het inmiddels weer. Lag niet aan eweka maar aan Tiscali.

[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 05-06-2005 01:50 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 22:44
Het ziet eran uit dat Xs4all zijn newszilla cap heeft weggehaald, ik haal nu constant 850kb/s op mijn 8 mbit lijn. Dit is mijn max :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een maand of 8 gelede werd ik lid van eweka, toen was ik user nummer 1500 ofzo, nu 8 maanden later ben ik opnieuw lid geworden en zijn ze al bij user nummer 31000, het groeit snel, ik ben nu wel erg tevrede over eweka, dat was ik 8 maanden geleden niet.

In 8 maanden zijn er een paar punten verbeterd (Wat ik opgemerkt heb):
-Retentie is stukken langer
-De snelheid blijft constand en haalt het maximale uit mijn @home breedband verbinding
-Je hoeft geen header meer op te halen omdat eweka zelf een zoeksite heeft gemaakt waar je nzb's kan maken (eerst had ik een andere site, niet van eweka, maar die was nooit echt compleet).

Dan heb je nog de voordelen aan eweka die er 8 maanden geleden ook al waren:
-Het is super goeiekoop, voor 7,5 euro heb je gewoon geen datalimit, een zeer goeie snelheid, en je word vriendelijk geholpen met vragen op het MIRC channel (voor betalingen enzo moet je bellen, maar voor gewone vragen kun je terecht op het MIRC channel).

Conclusie: Ik ben erg tevreden over eweka, het is zeer sterk verbeterd tenopzichte van 8 maanden geleden, ik heb daarom ook niet echt puntjes die ze kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Venxir schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:33:
Het ziet eran uit dat Xs4all zijn newszilla cap heeft weggehaald, ik haal nu constant 850kb/s op mijn 8 mbit lijn. Dit is mijn max :)
De laatste week is vaker de snelheid (iets) omhoog gegaan, de beheerders waren Newszilla waren bezig met het zoeken van de zwakke plekken in het systeem. Ook zijn er upgrades uitgevoerd. Het kan zijn dat deze deze snelheidsupgrade tijdelijk is, als stresstest ofzo. :P Ik hoop dat het zo blijft :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Venxir schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:33:
Ik trek nu ook de hele pijp vol. Is nu met drie draadjes net zo snel als met 7 draadjes op europe.astraweb.com. W000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb het ook gemerkt dat newszilla stukken sneller is. Ik dacht eerst dat het een foutje in de snelheidsaanduiding was, maar inderdaad slurpt hij mijn hele bandbreedte vol.

Dat schiet dus nu lekker op zo....

Wat ik nu wel soms heb dat er errors tijdens download ontstaan, zoals :

"Error while selecting group : [en dan een hele reeks vreemde characters)"

Als ik dan retry pakt ie 'm alsnog goed en maakt 'm zonder problemen af.

(ik gebruik trouwens Grabit)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Bij mij loopt NewsZilla helemaal niet harder :(

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Zijn er ook newsservers waarbij je met meerdere IP adressen kunt leechen? Heb gezocht op hun sites maar wordt niet echt duidelijker wat nu precies wel en niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als je bij astraweb een 25GB inkoopt, kan je die waarschijnlijk wel met een aantal IP adressen opgebruiken. Op is op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:26:
Ik heb het ook gemerkt dat newszilla stukken sneller is. Ik dacht eerst dat het een foutje in de snelheidsaanduiding was, maar inderdaad slurpt hij mijn hele bandbreedte vol.

Dat schiet dus nu lekker op zo....

Wat ik nu wel soms heb dat er errors tijdens download ontstaan, zoals :

"Error while selecting group : [en dan een hele reeks vreemde characters)"

Als ik dan retry pakt ie 'm alsnog goed en maakt 'm zonder problemen af.

(ik gebruik trouwens Grabit)
Dit heb is dus ook wel eens en is ERG vervelend, omdat er dan doorgegaan wordt met volgende DL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

De laatste tijd wat problemen met TweakNews, vaak niet in kunnen loggen, of ipv de 4 keer inloggen dat ik er maar met 2 kan inloggen......

Dit gaat nu al zo'n beetje een kleine 2 maanden zo...maar ze zullen wel bezig zijn met upgrades ofzo :)

verder geen klachten, gewoon lekker met 4x150kb/s downloaden ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

edit:

Werkt weer...
Hoe? Geen idee, heb m'n key opnieuw ingevoerd :?

[ Voor 82% gewijzigd door vegterb op 16-06-2005 11:05 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Ik heb het een beetje gehad met Tweaknews. Teveel rars die 1 block missen. (20+ per dvd ... :( )
De demon newsserver doet het nog beter, maar die retentie is om te huilen.
Dus zojuist maar een Eweka accountje aangevraagd. Die 28 dagen retentie geloof ik niet, maar ik hoor van meerdere personen positieve geluiden over Eweka.
Iemand al ervaren dat Eweka >10 dagen retentie redt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:49
medendo schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:13:
Ik heb het een beetje gehad met Tweaknews. Teveel rars die 1 block missen. (20+ per dvd ... :( )
De demon newsserver doet het nog beter, maar die retentie is om te huilen.
Dus zojuist maar een Eweka accountje aangevraagd. Die 28 dagen retentie geloof ik niet, maar ik hoor van meerdere personen positieve geluiden over Eweka.
Iemand al ervaren dat Eweka >10 dagen retentie redt?
Ik heb dus de zelfde ellende ook al voor een paar maand.
Veel bestanden waar 1 of 2 blocks van missen.. terwijl ze goed op andere servers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
KatirZan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:53:
De laatste tijd wat problemen met TweakNews, vaak niet in kunnen loggen, of ipv de 4 keer inloggen dat ik er maar met 2 kan inloggen......

Dit gaat nu al zo'n beetje een kleine 2 maanden zo...maar ze zullen wel bezig zijn met upgrades ofzo :)

Dit probleem is bij TweakNews niet bekend; zijn dit de initiele threads? Dus de eerste keer dat je begint met headers ophalen/leechen oid?

Mocht dit niet het geval zijn; zou je dat even per mail willen melden naar info@tweaknews.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Datafeest schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:29:
[...]
Houd ook rekening met de hoge groei van Usenet, vorig jaar was er misschien 20TB nodig voor 15 dagen retentie, nu 40TB (om maar wat te noemen :P).
Zijn hier eigenlijk betrouwbare statestieken van beschikbaar?
Bijvoorbeeld hier:
http://www.news-service.com/stat/

Dit is interessant leesvoer.

http://www.news-service.com/stat/NewsStats-20050616.html
( edit: http://www.news-service.com/stat/NewsStats-20050616.html#SBH )
Je kunt hieraan zien dat minstens 20% (waarschijnlijk veel meer) van alle Usenet binary content door Nederlanders gepost wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door joopv op 16-06-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:12:
[...]

Bijvoorbeeld hier:
http://www.news-service.com/stat/

Dit is interessant leesvoer.

http://www.news-service.com/stat/NewsStats-20050616.html

Je kunt hieraan zien dat minstens 20% (waarschijnlijk veel meer) van alle Usenet binary content door Nederlanders gepost wordt.
Ga je dan af op het .nl-gebeuren? Ik post altijd via UseNet of AstraWeb (dus via het buitenland); volgens mij is uit deze statistieken niet af te leiden dat dat dan uit .nl komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
a.b.nl, a.b.boneless en a.b.ftn zijn groepen waar bijna alleen door Nerderlanders in gepost wordt (freudiaanse tikfout laten staan ;) ).

Samen is dat al 20% van het totale usenet verkeer, oftwel zo'n 400GB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb een snelheid probleem en dan niet in het downloaden, maar in de software!
Als ik een groep, zoals a.b.nl een keer helemaal binnen heb gehaald gaat het allemaal mooi!
Tot ik een andere groep wil binnen halen, op dat moment begint mijn pc als een gek te 'ratelen' en pompt newsbin pro even 478MB in m'n geheugen, niet m'n normale geheugen, maar virtueel geheugen!

Waarom gebeurd dit? Maar belangrijker nog, kan ik er wat aan doen? Want ik moet nu dus gewoon 15 min. wachten voordat de andere groep binnen gehaald wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

vegterb schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:31:
Ik heb een snelheid probleem en dan niet in het downloaden, maar in de software!
Als ik een groep, zoals a.b.nl een keer helemaal binnen heb gehaald gaat het allemaal mooi!
Tot ik een andere groep wil binnen halen, op dat moment begint mijn pc als een gek te 'ratelen' en pompt newsbin pro even 478MB in m'n geheugen, niet m'n normale geheugen, maar virtueel geheugen!

Waarom gebeurd dit? Maar belangrijker nog, kan ik er wat aan doen? Want ik moet nu dus gewoon 15 min. wachten voordat de andere groep binnen gehaald wordt!
Als de reeds in je spool aanwezige headers je niets interessen, zou je het laden van de spool kunnen uitzetten.

Newsbin 5 schijnt trouwens een veel beter geheugenbeheer te hebben, efficiënter en sneller te werken. We zullen zien.
medendo schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:13:
Niks van gemerkt en ik download toch flink wat.
KatirZan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:53:

Niks van gemerkt en zoals ik al schreef, ik download toch flink wat.

Het valt me op dat heel veel mensen bij problemen de newsserver de schuld geven, terwijl het probleem meestal in de downloadsoftware zelf is te vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 17-06-2005 02:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Wildfire schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 01:59:
[...]

Als de reeds in je spool aanwezige headers je niets interessen, zou je het laden van de spool kunnen uitzetten.

Newsbin 5 schijnt trouwens een veel beter geheugenbeheer te hebben, efficiënter en sneller te werken. We zullen zien.
Oké, Thanx!
Ja, heeft iemand hier al Newsbin 5 Bèta geïnstalleerd en ermee gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Het valt me op dat heel veel mensen bij problemen de newsserver de schuld geven, terwijl het probleem meestal in de downloadsoftware zelf is te vinden.
_/-\o_

(of iets anders in de eigen pc / netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige zonder toegang op newsreader11 al heel de dag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
FicoF schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:34:
Zijn er ook newsservers waarbij je met meerdere IP adressen kunt leechen? Heb gezocht op hun sites maar wordt niet echt duidelijker wat nu precies wel en niet kan.
bij eweka kun je tot maximaal 4 verbindingen maken,

van de site:
Gebruik: Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen ?

Het is mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang u het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste even een vraag aan Punica- (die beweert dat posten bij Eweka anoniem is). Worden de logs bij Eweka gewist na zoveel uur (of worden er helemaal geen logs gemaakt)? Is het dus echt volledig anoniem?

Ten tweede een vraag aan iedereen. Ik wil ook eens wat teruggeven aan de community. Het lijkt me niet handig om via mijn eigen nieuwsserver te posten (HCC!Net). Ik dacht dat wel eens gelezen had dat je bij de meeste commerciele newsservers gratis kan uploaden (dus zonder een abbo te hebben). Is dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:29:
Ten tweede een vraag aan iedereen. Ik wil ook eens wat teruggeven aan de community. Het lijkt me niet handig om via mijn eigen nieuwsserver te posten (HCC!Net). Ik dacht dat wel eens gelezen had dat je bij de meeste commerciele newsservers gratis kan uploaden (dus zonder een abbo te hebben). Is dit zo?
Nee dat is niet zo, maar je hebt wel providers waar je per gedownloade gigabytes betaald. Als je daar eenmaal een accountje neemt en betaald kun je daar wel erg lang mee uploaden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit trouwens even bij PFCorner te kijken en op die site (http://www.pfcorner.nl/) zie ik de volgende text:

PFCorner heeft in de aanbieding:
================================

# NIEUW: Torrent naar FTP of Nieuwsgroep (om de bandbreedte
en/of de privacy te sparen).
# etc.

Even doorklikken levert de volgende text hierover op:

-------------------------------------------------------------------------------
FTP root at ftp.pfcbackup.net
-------------------------------------------------------------------------------

Welkom bij de PFCbackup Torrent Service.
========================================

Hoe werkt het? Upload de betrokken torrent in de /Uploads map. Na enige tijd
komen de betreffende bestanden ter download 'ergens' in de /Downloads map.

Uploaden kan via knippen/plakken (cut/paste) of sleur/pleur (drag/drop).

Probeer maar eens. Het kan een paar dagen duren voor de boel
compleet beschikbaar komt, je weet wel waarom :-)

> Mocht je bij het inloggen niets zien (geen mappen en/of bestanden), zorg er
> dan voor dat je browser (of FTP-client programma) op PASV is ingesteld.
Dat kun je doen (bij Internet Explorer) via Extra, Internet-opties,
geavanceerd, surfen, Passief FTP-protocol gebruiken.
Deze PASV is voor compatibiliteit met firewalls en routers.

Succes!

---------------------------------------

Snapt iemand wat dit inhoudt en wat het met (anoniem) posten op usenet heeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Dit houd meer anoniem downloaden van bittorrent in via een (ex)usenet-reseller .... lijkt me.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Sinds een halve dag of zo kan ik geen verbinding meer maken met www.easynews.com. Nog meer chello abbo's met hetzelfde probleem?

edit: probleem ondertussen opgelost.

[ Voor 76% gewijzigd door joopv op 21-06-2005 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:29:
Ten eerste even een vraag aan Punica- (die beweert dat posten bij Eweka anoniem is). Worden de logs bij Eweka gewist na zoveel uur (of worden er helemaal geen logs gemaakt)? Is het dus echt volledig anoniem?

Hoi,

Het is 100% anoniem, en we bewaren de logs niet, simpelweg omdat we hier niet toe in staat zijn.

Wij hebben 1x logging aangezet bij wijze van test ivm bewaarplicht, na 7 uur zaten alle HD's vol en crashte de machine :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Hoi,

Het is 100% anoniem, en we bewaren de logs niet, simpelweg omdat we hier niet toe in staat zijn.

Wij hebben 1x logging aangezet bij wijze van test ivm bewaarplicht, na 7 uur zaten alle HD's vol en crashte de machine :).
OK dan wil ik graag uppen via Eweka. Ik neem aan dat je hiervoor een accountje moet afsluiten? Onbeperkt uppen bij elk accountje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:46:
[...]

OK dan wil ik graag uppen via Eweka. Ik neem aan dat je hiervoor een accountje moet afsluiten? Onbeperkt uppen bij elk accountje?
Jup,

Om te downloaden krijg je een newsreader toegewezen, staat in de email met logingegevens, met dezelfde login gegevens kan je met 4 connecties inloggen op upload.eweka.nl, daar kan je dan het beste uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Astraweb heeft haar upload maximale bestandsgrootte gelimiteerd tot 1MB, aldus een mailtje van de helpdesk n.a.v. mijn vraag richting hen toe.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dimmu schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 06:41:
Astraweb heeft haar upload maximale bestandsgrootte gelimiteerd tot 1MB, aldus een mailtje van de helpdesk n.a.v. mijn vraag richting hen toe.
Hoe kan je dan uberhaupt binaries uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Wat Dimmu bedoelt is waarschijnlijk de part-size gelimiteerd tot 1MB, anders zou er idd niets meer geupped worden via Astraweb :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dimmu schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 06:41:
Gunner schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:09:
[...]

Hoe kan je dan uberhaupt binaries uploaden?
Dat is toch helemaal geen boeiende restrictie? Als je met powerpost post is een line geloof ik 128 bytes.... Dan kun je in 1 article 8192 lines gebruiken?! Da's toch meer dan genoeg? Ik geloof niet dat ik ooit boven de 4000 gegaan ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Jive schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:17:
Wat Dimmu bedoelt is waarschijnlijk de part-size gelimiteerd tot 1MB, anders zou er idd niets meer geupped worden via Astraweb :P
Gisteren had ik een jpg van 512kB, deze kon niet geupload worden via astraweb; 'filesize too big'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Dimmu schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:05:
[...]
Gisteren had ik een jpg van 512kB, deze kon niet geupload worden via astraweb; 'filesize too big'
Dat lijkt me dan een behoorlijk vage aktie van ze ....
Lijkt wel alsof ze dus de uppers kwijt willen ofzo ???

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Ik heb gisteren een maandje Eweka besteld. Dacht het geld vrijdag al verzonden te hebben, bleek de transactie nog in m'n verzendlijst te staan |:( Heb tot nu toe met nova gewerkt, ben ik zeker niet slecht over te spreken, maar ik verwacht minder tijd te krijgen voor het bijhouden van films/series e.d., dus een retentie van 2+ dagen (langer dan 6 is ook niet echt noodzakelijk) zou niet verkeerd zijn. Als het goed is is m'n 'order' in behandeling, vrijdag heb ik dus -hopelijk- Eweka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waar het overzicht in de OP gebleven is? Wil nl overstappen van usenetserver (te langzaam) naar een andere.
Heb dus geen zin om +650 posts door te lezen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

HEt enigste issue wat ik met Newshosting ($15)heb is dat ik mijn 8mbit xs4all lijn niet vol krijg met de 4 threads van hun (en wel met 8) ... verder heb ik in een half jaar tijd geen grote problemen gehad met ze, en eigenlijk altijd wel kunnen downen bij hun, rond de opgegeven retentie van 24 dagen terug.

Ik gebruik Newshosting ($15) als backup samen met NewsZilla op mijn XsNews(E10) account waarmee ik met 4 threads wel volle lijn trek, en momenteel rond de 13 dagen retentie in de gangbare groepen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wanadoo abbo en zit dus (volgens mij) bij usenetserver, ik haal max 7 kb per sec :'( met mijn 1600 verbinding.

Met de Reverse Traceroute Utility krijg ik de volgende resultaten (wat overigens meer dan 5 min duurt):
ik connect gewoon via news.wanadoo.nl

Hop Hop Name (IP Address)
1 ge5-3.news-rt3.usenetserver.com (208.49.83.45) 0.264 ms 0.153 ms 0.153 ms
2 ge-4-3-1.mpr1.atl6.us.above.net (209.249.38.1) 0.374 ms 0.368 ms 0.368 ms
3 so-0-0-0.mpr2.atl6.us.above.net (64.125.27.50) 0.930 ms 0.915 ms 0.915 ms
MPLS Label=178336 CoS=3 TTL=1 S=0
4 so-5-3-0.cr1.dca2.us.above.net (64.125.28.49) 12.437 ms 13.418 ms 13.418 ms
MPLS Label=315536 CoS=3 TTL=1 S=0
5 so-6-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net (64.125.31.185) 83.552 ms 83.577 ms 83.577 ms
MPLS Label=292784 CoS=3 TTL=1 S=0
6 so-0-0-0.cr2.lhr3.uk.above.net (208.184.231.146) 83.815 ms 84.284 ms 84.284 ms
MPLS Label=160144 CoS=3 TTL=1 S=0
7 so-7-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net (64.125.27.178) 102.217 ms 97.171 ms 97.171 ms
MPLS Label=159520 CoS=3 TTL=1 S=0
8 so-0-0-0.mpr3.ams1.nl.above.net (64.125.27.181) 96.889 ms 96.925 ms 96.925 ms
9 above1.cr2-asd4.nl.euro.net (62.93.194.226) 97.459 ms 97.291 ms 97.291 ms
10 10GE1-2.dr2-asd4.nl.euro.net (194.134.162.2) 97.646 ms 97.318 ms 97.318 ms
11 G10-0-2-46.kpn-pe21.nl.euro.net (194.134.180.158) 97.277 ms 97.147 ms 97.147 ms
12 195.190.249.45 (195.190.249.45) 101.877 ms 102.342 ms 102.342 ms

Valt hier wat aan te doen ik baal verschikkelijk...Owja ik ga waarschijnlijk over op wanadoo family via bnned, is dit gedoe dan over of blijf ik deze snelheid dan houden.
Ik ga nu over het KPN netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Heb sinds gister een Eweka abo en het bevalt me prima tot nu toe. Gewoon fullspeed 850k/s en lekker goedkoop ook nog :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Punica- schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:07:
[...]

_/-\o_

(of iets anders in de eigen pc / netwerk)
:z :Z

Verklaar dan maar eens waarom ik het met Eweka en Demon niet heb? :?

Ik heb nu 2 dagen Eweka, heb geen pars nodig gehad. Mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
medendo schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:44:
[...]

:z :Z

Verklaar dan maar eens waarom ik het met Eweka en Demon niet heb? :?

Ik heb nu 2 dagen Eweka, heb geen pars nodig gehad. Mag ook wel eens gezegd worden.
Hoi,

Die opmerking was absoluut niet persoonlijk gericht maar in het algemeen :)

Ik werk namelijk bij Eweka en merk dat echt heel veel problemen veroorzaakt worden door brakke software of eigen setup, ik zeg echt niet dat dat in jouw geval zo is ;), dus neem 'r ook totaal geen aanstoot aan :).

Magoed wat ook een feit blijft, usenet ge/misbruikt je server hardware zo intensief dat er eigenlijk bijna altijd wel wat is, al blijven veel dingen voor de eindgebruiker buiten zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 23:10:
Ik heb een wanadoo abbo en zit dus (volgens mij) bij usenetserver, ik haal max 7 kb per sec :'( met mijn 1600 verbinding.

[...]
Hoe kom je erbij dat Wanadoo usenet gebruikt van UseNetServer? :?

Als ik overigens een tracert doe richting news.wanadoo.nl dan kom ik bij news.euronet.nl uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Gezellig. Ben ik flink aan het downen bij Tweaknews, valt de download gewoon anderhalve minuut stil om vervolgens weer verder te gaan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 26-08 18:36
Giganews heeft bij mij op dit moment een rotsvaste verbinding van 700 KB/sec.
Als ik daarnaast een snelheidstest doe loopt die tot zo'n 1300 KB/sec.
Tijdje terug was de download snelheid afhankelijk van de drukte op het chello netwerk, maar liepen de downloads op tot 2250 Kbyte/sec

Ik heb er nu maar een 1 maand abo bij newshosting bij genomen om te testen, en daar komt dan ook makkelijk tot 1200-1330 KB/sec bij (fluctureerd nogal)

Volgens de stats bij giganews zit ik rond de 400-500 gig per maand. Het lijkt toch wel of men de rem er een beetje op gezet heeft.

Iemand anders die ervaring ook ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ut mag eigenlijk niet, maar het lijkt er idd op dat als je over de 250GB per maand gaat bij giganews, je het risico loopt om gelimiteerd te worden, en vervolgens afgesloten als je bij ze gaat klagen over de snelheid.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Niet online
Jive schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:43:
Ut mag eigenlijk niet, maar het lijkt er idd op dat als je over de 250GB per maand gaat bij giganews, je het risico loopt om gelimiteerd te worden, en vervolgens afgesloten als je bij ze gaat klagen over de snelheid.
In hun Acceptable Use Policy staat het volgende:

Giganews accounts are for individual use only. Any non-individual use, or any use that is indistinguishable from non-individual use, is prohibited. For example, the following uses are prohibited:

* Sharing a login between people
* Simultaneous logins from multiple IP addresses
* Connecting from a proxy of any kind
* Using DNEWS, NetCache, or any other multi-access caching system
* Excessive download volume

Giganews Acceptable Use Policy (AUP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Ik denk dat die amerikanen gewoon niet kunnen voorstellen dat 1 iemand in 1 maand zoveel download, aangezien internet abbo's in amerika relatief traag zijn en vaak datalimieten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 26-08 18:36
Tja ik download films in HD oplossing. Door de vele series kom je snel aan zulke hoeveelheden.
1 uur is al snel 5 a 6 GB. Ik ga geen serie kijken totdat ik het seizoen kompleet heb.

Dan maar pverstappen op iets anders, of 20 Euro willen betalen voor 700 Kbyte/sec en dan de PC continue aan.
Het is nog nooit onder de 700 gezakt, dus ze hebben zeg maar een bodem.. Ik heb nu ook 2 sessie naar de USA server, en 2 sessie naar de Europa server lopen. Zou er 4 in kunnen stellen op Europa alleen. Wellicht monitoren ze daar op en willen ze alle Europese klanten in Europa laten connecten ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Heb een Tweaknews abbo, maar kom er regelmatig niet in. Zit op een 8 mbit ADSL Demon lijn. Heb een Zyxel modem, verbonden aan SMC Wireless router (deze pc is verbonden via ethernet aansluiting). Ik krijg zowel in Grabit als in Powerftd de melding : Could nog connect

Een tracert levert het volgende op:

C:\Documents and Settings\Enver>tracert 217.19.17.180

Bezig met het traceren van de route naar news.tweakdsl.nl [217.19.17.180]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 15 ms 15 ms 15 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 16 ms 15 ms 16 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.16
.247.129]
4 16 ms 16 ms 16 ms nkf-border-2-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82
161.255.10]
5 19 ms 15 ms 16 ms 82.161.247.118
6 17 ms 16 ms 15 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
7 17 ms 16 ms 17 ms - [213.193.240.54]
8 - [213.193.240.54] rapporten: De doelhost is niet bereikbaar.

Gebruik ik de verkeerde server adres of wordt ik geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Hmm, waarom gebruik jij 17.180 terwijl je (volgens mijn dns) je 16.66 moet gebruiken? Gebruik news.tweaknews.nl ipv het ip, dan kan het altijd veranderen zonder enige problemen aan jouw kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

jacovn schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:15:
Tja ik download films in HD oplossing. Door de vele series kom je snel aan zulke hoeveelheden.
1 uur is al snel 5 a 6 GB. Ik ga geen serie kijken totdat ik het seizoen kompleet heb.

Dan maar pverstappen op iets anders, of 20 Euro willen betalen voor 700 Kbyte/sec en dan de PC continue aan.
Het is nog nooit onder de 700 gezakt, dus ze hebben zeg maar een bodem.. Ik heb nu ook 2 sessie naar de USA server, en 2 sessie naar de Europa server lopen. Zou er 4 in kunnen stellen op Europa alleen. Wellicht monitoren ze daar op en willen ze alle Europese klanten in Europa laten connecten ?
Er wat is het hu ... films op dvd , of tv-series in hdtv-rip ... of tv-series in hdtv-native .... maagoe ...

Het precieze antwoord weet ik niet, en het lijkt me ook niet dat ze bij giganews maar doro blijven gaan met dat unlimited, nu er zeker dit jaar nog een vette boom aan users bij gaat komen die op 20mbit gaan zitten leechen ... dus ga er maar van uit dat er wat gaat veranderen aan de prijs-stelling.

Ik ben alleen benieuwd wat ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Laatst online: 29-07 16:11
Jive schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:55:
[...]
Het precieze antwoord weet ik niet, en het lijkt me ook niet dat ze bij giganews maar door blijven gaan met dat unlimited, nu er zeker dit jaar nog een vette boom aan users bij gaat komen die op 20mbit gaan zitten leechen ... dus ga er maar van uit dat er wat gaat veranderen aan de prijs-stelling.

Ik ben alleen benieuwd wat ...
Uit giganews.general:

* I certainly understand people that want to spend less money, but to offer the Giganews level of service it is just not possible for us to lower our prices.

* We are actually in the planning stages of a large storage upgrade right now. This upgrade should move our retention to ~50days once again.

* Good news! Upgrades are on the way. The servers should start being built next week (Da's deze week dus) We also have a 2nd retention upgrade planned that will occur a few months after this retention upgrade.

* Expect some new account structures to show up on www.giganews.com in the next few weeks.

* An increase from 4 connections on our unlimited account. We have had many customers requesting this, so we are planning to roll this out with our other new account structures soon.

Het lijkt er dus op dat men bij GN wel degelijk rekening houden met de snellere abo's en de concurrentie. Hou echter wel je download volume in de gaten, bij te excessieve hoeveelheden wordt je in snelheid teruggebracht. Welke precies weet niemand omdat op dit onderwerp niet wordt ingegaan door GN, niet in hun eigen nieuwsgroep maar ook niet naar consumenten via email.
Da's voor mij het enige nadeel van GN, geen duidelijke communicatie hierover!

[ Voor 30% gewijzigd door tbird22 op 28-06-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacovn schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:15:

Je pc 24 uur per dag aan laten staan is goedkoper dan een 2e abonnement ergens volgens mij. Maarja, je moet het ook allemaal kijken he, dat vele downloaden breekt je op een gegeven moment toch op (althans, zo is het bij mij, ik zit nu met een kast met meer dan 100 dvd's die ik nog moet zien).

Waar komt die informatie van giganews hierboven vandaan? giganews.general ??? Waar vind ik dat ? In het members gedeelte?

Wat voor soort nieuwe abonnementen zouden er komen? Ik kan niet echt veel bedenken, misschien iets als Astraweb (download plan waarbij je bijv. 50 gig koopt en dit oneindig lang mag gebruiken tot het op is)? Ik blijf zoiezo wel bij unlimited zolang het maar niet duurder dan 30 euro per maand wordt (maar zo te zien gaan de prijzen niet omhoog).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Laatst online: 29-07 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:31:
[...]Waar komt die informatie van giganews hierboven vandaan? giganews.general ??? Waar vind ik dat ? In het members gedeelte?
Giganews.general is een nieuwsgroep, alleen bereikbaar als je een abo hebt bij GN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Enver schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:28:
Heb een Tweaknews abbo, maar kom er regelmatig niet in. Zit op een 8 mbit ADSL Demon lijn. Heb een Zyxel modem, verbonden aan SMC Wireless router (deze pc is verbonden via ethernet aansluiting). Ik krijg zowel in Grabit als in Powerftd de melding : Could nog connect

Een tracert levert het volgende op:

C:\Documents and Settings\Enver>tracert 217.19.17.180

Bezig met het traceren van de route naar news.tweakdsl.nl [217.19.17.180]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 15 ms 15 ms 15 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 16 ms 15 ms 16 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.16
.247.129]
4 16 ms 16 ms 16 ms nkf-border-2-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82
161.255.10]
5 19 ms 15 ms 16 ms 82.161.247.118
6 17 ms 16 ms 15 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
7 17 ms 16 ms 17 ms - [213.193.240.54]
8 - [213.193.240.54] rapporten: De doelhost is niet bereikbaar.

Gebruik ik de verkeerde server adres of wordt ik geblokkeerd?
213.193.240.x is geen adresspace van tweaknews/tweakdsl; wat hier gebeurt is op z'n minst 'vreemd' te noemen.

Probeer je niet toevallig te connecten op ip adres? News.tweaknews.nl is 217.19.16.66

[ Voor 5% gewijzigd door Ghandi op 29-06-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevoeging van een nl pay by download newsserver.
www.lelijkespam.com
redelijke prijzen, gratis test account.

[ Voor 9% gewijzigd door Xandrios op 01-07-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
en nu de goede link :p http://www.usenetpromotions.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Vind je dat goede prijzen?
Ja, als backup fill server misschien, maar als het je primaire server is zeker niet.
Ervan uitgaand dat je 150GB~300GB per maand over je primaire server heenpompt, ben je al over de €50/maand kwijt. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand deze server al getest met een snel lijntje. 8)

www.lelijkespam.com

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 01-07-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:06:
iemand deze server al getest met een snel lijntje. 8)

www.lelijkespam.com
:z zeker je eigen site aan het promoten .. ziet er in ieder geval onprofessioneel en onbetrouwbaar uit !

[ Voor 21% gewijzigd door Xandrios op 01-07-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Dimmu schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:53:
Hmm, waarom gebruik jij 17.180 terwijl je (volgens mijn dns) je 16.66 moet gebruiken? Gebruik news.tweaknews.nl ipv het ip, dan kan het altijd veranderen zonder enige problemen aan jouw kant ;)
Inderdaad, het lag aan het ip adres. Waarschijnlijk was het een oud adres wat ik nog gebruikte en die het nog deed tot een paar weken terug. Het loopt nu weer als een trein. Bedankt.

Helpdesk van Tweaknews moet nog steeds reageren op mijn e-mail hierover. Giganews dan maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
masterdre, het spammen van je eigen producten of diensten wordt hier absoluut NIET gewaardeerd. Zie je email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naast me wanadoo account een prepay pakketje genomen van die nieuwe gasten
usenetpromotions moet zeggen trek hem max dicht :9~ :9~ , had ik niet verwacht van al die verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Niemand heeft gezegd dat ze langzaam zijn. Lijn voltrekken lijkt me ook niet moeilijk als hun server in A'dam staat en ze nog niet veel klanten hebben. Ik heb alleen maar gezegd dat hun pakketjes qua prijsstelling niet interessant zijn om als primaire server te gebruiken. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt wel lang bij Eweka voor dat je je inloggevens krijgt,ik hoop dat ze die retentie van 28 dagen wel waar kunnen maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
edit:
Laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door OverSoft op 04-07-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toppertje deze nieuwe gasten, heb net mail ontvangen dat ik boven mijn 50gig nog een extra 50 krijg. zehouden deze week een soort actie 2 voor 1. gaaf 100 gig voor 20 eurootjes.
snelheid is bij mij 740 en hun retentie klopt. deze gaat bij mijn lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:15:
Duurt wel lang bij Eweka voor dat je je inloggevens krijgt,ik hoop dat ze die retentie van 28 dagen wel waar kunnen maken :(
28 dagen haha... no way! 10 is echt de max. 8)

Die retentie boeit me niet zo, maar voor dat geld heb je een prima newsserver.
(Het duurde bij mij een dag of 5 totdat ik inlog gegevens van ze kreeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:40:
naast me wanadoo account een prepay pakketje genomen van die nieuwe gasten
usenetpromotions moet zeggen trek hem max dicht :9~ :9~ , had ik niet verwacht van al die verhalen
Die kende ik nog niet. Leuke actie ook, 2 voor de prijs van 1.

Maar is het niet voordeliger voor je om bijv. giganews te nemen? Dan betaal je ook 20 euro en mag je meer dan 100 gig downloaden (maar je zal waarschijnlijk niet zoveel downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
medendo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:56:
[...]

28 dagen haha... no way! 10 is echt de max. 8)

Die retentie boeit me niet zo, maar voor dat geld heb je een prima newsserver.
(Het duurde bij mij een dag of 5 totdat ik inlog gegevens van ze kreeg.)
28 is wel de bedoeling, maar de backend voor de articles ouder als 10 dagen heeft tot nu toe niet echt mee gewerkt, inmiddels draait een nieuwe setup, echter omdat alles weer opnieuw gevult moet worden duurt het nogal lang voordat dit merkbaar is.

erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:15:
Ik had toendertijd vrijdags aangevraagd en betaald, had op maandag al m'n inlog gegevens.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:51
Terryb47 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:27:
[...]

Ik had toendertijd vrijdags aangevraagd en betaald, had op maandag al m'n inlog gegevens.
Mijn overschrijving is 29 juni gebeurd, nog altijd niets ontvangen.

/edit: na 10 dagen nog steeds niets ontvangen...

[ Voor 10% gewijzigd door Mantis op 09-07-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen gegevens van Eweka ontvangen en had 28 juni betaald en heb er nu eigelijk niks meer aan als ze maar een retentie van 10dagen hebben maar adverteren met 28 dagen,misschien maar weer een newshosting accountje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al ervaring met de nieuwkomers usenetpromotions.
wil het graag proberen ze hebben een leuke aktie.
De gratis gig is al op en werkte prima maar heeft iemand al ervaringen?
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.