Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over XSnews: ik heb sinds 1 maand een account bij hun. Het bevalt me goed. Ik krijg er m'n 3 Mbit lijntje er altijd mee vol - als het nog op de server staat tenminste, want de retentie is idd laag. Ik vind dat niet zo erg, want ik dl nu toch al meer dan ik kan kijken en branden. En vaak biedt newzilla hulp.

Verder: 2 of 3 keer was er een probleem; snel opgelost. Goede support, ik heb een paar keer gemaild, krijg direct reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:05:
Staat Netwerk status bij UNS op repeat ofzo |:( Dit schiet niet op zo natuurlijk :(
Bij mij werkt UNS wel, maaaar alleen als ik 4x connect naar news.usenetserver.com. De afzonderlijke ip-nummers van de loadbalancers werken niet meer... Iemand een work-around ? Haal nu maar 300-400 kbps ipv 700-800 die ik haalde voordat ze deze beperking erop gezet hebben...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, dan zal dat het o.a. zijn dat ik totaal niet meer kan connecten.

Ik connect namelijk naar 3 IP's i.p.v. FQDN's, omdat ze gebruik maken van round-robin DNS. :)

Edit:

Geen wonder dat ik niet meer hard op IP kan connecten, hun servers draaien nu onder een hele andere IP-reeks. :(

[ Voor 30% gewijzigd door MaZo op 04-05-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:40:
[...]

Bij mij werkt UNS wel, maaaar alleen als ik 4x connect naar news.usenetserver.com. De afzonderlijke ip-nummers van de loadbalancers werken niet meer... Iemand een work-around ? Haal nu maar 300-400 kbps ipv 700-800 die ik haalde voordat ze deze beperking erop gezet hebben...
Damn dat is niet zo fijn idd want zo haal ik nooit de 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:17:
Edit:

Geen wonder dat ik niet meer hard op IP kan connecten, hun servers draaien nu onder een hele andere IP-reeks. :(
Dat zal je leren om rechtstreeks naar IP-adressen te verwijzen! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Xandrios.net is pleite ofzo? 't Plaatje doet het niet meer, dat overzicht van de verschillende payservers...

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarschijnlijk is hij van provider geswitcht. Eigenlijk zouden deze scripts op T.net gehost moeten worden, op crew.tweakers.net o.i.d....

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 05-05-2005 01:09 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Zucht... Tweaknews heeft weer 's problemen met het headeren. Ik kan niet zeggen dat 5 kilobyte/sec snel is... :(

Ze zijn nu al een tijd op de hoogte van het probleem, maar tot nu toe is het dus helaas nog niet verholpen. Ik hoop dat ze snel het probleem vinden en weten te verhelpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 05-05-2005 15:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
TheLunatic schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:53:
Xandrios.net is pleite ofzo? 't Plaatje doet het niet meer, dat overzicht van de verschillende payservers...
Ja, ik ben zomaar pleite 8)7

Anyway: De server waar dat script op draaide is 'n paar dagen geleden doodgegaan aan een kapotte harddisc; we zijn bezig met recoveren. Als dat recoveren goed gaat, zal 'k hem weer online gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

XSNews heeft nu ook een usenetsearch aan het assortiment toegevoegd :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij UNS heb ik de laatste paar maanden alleen maar problemen gehad (incompletes, problemen met verbinden, maar ook dat halverwege de snelheid behoorlijk omlaag schiet). Vandaag een unlimited account bij Newshosting afgesloten, en de eerste indruk is erg goed: geen incompletes, verbinden zonder problemen en ik trek netjes mijn verbinding vol op ~320kB/s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:11:
Bij UNS heb ik de laatste paar maanden alleen maar problemen gehad (incompletes, problemen met verbinden, maar ook dat halverwege de snelheid behoorlijk omlaag schiet). Vandaag een unlimited account bij Newshosting afgesloten, en de eerste indruk is erg goed: geen incompletes, verbinden zonder problemen en ik trek netjes mijn verbinding vol op ~320kB/s :)
Ik las ook wel over problemen met usenetserver, maar vond dat wat problemen er nou eenmaal bij horen voor die prijs. Maar de laatste week is het wel heeeeeel triest gesteld met usenet. Dan hoppa er bekant een hele dag helemaal uit. Een paar uur later weer voor lange tijd onbereikbaar. Nu nog steeds met een magere 130 kBps...
Als over enkele maanden ADSL2 leverbaar is via tweakdsl met hun tweaknews dat er gratis bij zit.. Grote kans dat ik dan overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 20:41
Worden de links in de openingspost nog aangepast? Wil namelijk wel een vergelijk zien tussen de servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz, de lijstje die Xandrios gemaakt heeft is er niet meer, zit ik erover te denken om een nieuw lijstje te maken met populaire betaalde newsservers. Er is zoveel veranderd sinds hij die lijstje gemaakt heeft...

* Naam van je newsserver (met eventuele nummerering):
* Retentie:
* Prijs per week/maand/3 maanden/jaar:
* Snelheid:
* Aantal connecties:
* Cijfer die je geeft voor je newsserver 1 t/m 10 (het wordt dan gewogen gemiddelde):
* Limiet:

Bijvoorbeeld:
* Eweka 13
* 10 dagen
* 7,50 € per maand
* 1000 KB/s
* 4
* 8
* Geen

* Multikabel
* 10 dagen
* zit in de abbo
* 800 KB/s
* 2
* 7
* 5 t/m 55 GB p/m

Alvast bedankt voor je medewerking. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar gaan we dan maar he:

* GigaNews
* 43+ dagen
* 25$ / maand
* 875KB/s (sneller kan ik niet met 8Mbit/1Mbit)
* 4 verbindingen ( ik gebruik 2x US server en 2x NL server )
* 10 ( heb pas 2 weken GigaNews, maar tot nu toe 100% tevreden )

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Easynews:
==========
- 38 dagen retentie
- 10 dollar per maand of per 10GB, wat je het eerst bereikt, alleen via Credit Card
- 450kB/sec op mijn 4Mb chello classic account, men beweert 10Mb lijnen te kunnen volpompen.
- aantal connecties: geen flauw idee, is m.i. niet interessant. Er wordt niet per connectie gelimiteerd.
- cijfer: 10. 3 jaar zeer tevreden gebruiker

Bijzonderheden:

- Geen newsclient nodig, alle files worden gedecodeerd aangeboden via http. Dus ook geen ellende met nntp headers.

- http search engine die de hele 100TB storage binnen enkele seconden doorzocht heeft op willekeurige woorden / velden (screenshot)

- Kan nzb en par files lezen en daarmee download sets samenstellen.

- 10 GB/maand kan door wekelijks invullen van simpele enquete verhoogd worden naar 12GB.

- upload gratis

- nntp headers gratis (als je toch een normale newsclient wilt gebruiken)

- ip routing instelbaar voor evt omzeilen van bottlenecks

enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vergeet bij GigaNews niet dat ene minpuntje: klagen is gelijk afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
* Giganews

* 43+ dagen

* 25$

* max verbinding (5mbit)

* 4

* 9 ( perfecte service maar geen 10 vanwege de prijs)

Over de klagen = afsluiten policy. ik heb het nu 7 maanden, altijd verbinding, altijd max van mijn download, en altijd complete downloads. M.a..w ik heb nog nooit wat te klagen gehad. Mocht je dus zelf wel wat te klagen hebben over giganews (behalve de prijs) dan ligt het waarschijnlijk 99 van de 100 keer aan de user zelf. spyware, virussen, brakke inet van je provider, slechte router. Soms willen mensen ook wel eens vergeten dat als je geen super pc hebt maar 100% proc belasting hebt dat je download snelheid wel eens minder kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

barrel schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:20:
Soms willen mensen ook wel eens vergeten dat als je geen super pc hebt maar 100% proc belasting hebt dat je download snelheid wel eens minder kan zijn
Er gaan 'geruchten' dat er ge-capped wordt in snelheid als er in hun ogen teveel wordt gedownload per gebruiker. Daarover klagen kan tot uitsluiting leiden

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Er gaan 'geruchten' dat er ge-capped wordt in snelheid als er in hun ogen teveel wordt gedownload per gebruiker. Daarover klagen kan tot uitsluiting leiden
geruchten idd, ik ken persoonlijk meerdere mensen met giganews die meer dan 300 gb per maand downloaden sommigen wel meer dan 500 gb, en die krijgen geen cap. ik zelf zit ook vaak over de 300 gig. deze maand mei (6mei) zit ik op 190 gig, en geen cap. Mochten ze cappen dan doen ze dat wel heel random :) giganews is zover ik weet en "ervaar" unlimited

edit:
even voor de duidelijkheid. Ik vind het ook zeer niet netjes om mensen zomaar mensen af te sluiten als er vragen gesteld worden over de verbinding. Maar dit blijkt company policy te zijn, dus heb je het er maar mee te doen of niet.

[ Voor 21% gewijzigd door barrel op 06-05-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb GigaNews genomen omdat ik (na 4 weken vakantie) allerlei dingen wilde inhalen. Had toen in 2 dagen over de 100GB gedownload (nu 165GB in 2 weken) en nog niets gehoord. Als ze iemand afsluiten, krijgt die persoon toch vaak een refund.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 19:23:
Heb GigaNews genomen omdat ik (na 4 weken vakantie) allerlei dingen wilde inhalen. Had toen in 2 dagen over de 100GB gedownload (nu 165GB in 2 weken) en nog niets gehoord. Als ze iemand afsluiten, krijgt die persoon toch vaak een refund.
Ik download gemiddeld 380 gigabyte in de maand al een paar maanden van giganews en ik heb nog nooit wat gehoord van ze. Afgelopen maand zelfs 410 gigabyte en nu zit ik alweer op 60 gigabyte terwijl ik net 3 dagen geleden betaald heb voor de nieuwe maand. Niks aan de hand dus en complete onzin dat je gecapped wordt. Of de cap moet hoger liggen dan de 530KB/sec die ik met @home kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwaar bagger dat die IP adressen bij USN niet meer werken haal nu nog maa 160~200 kb's IPV 510 kb's :|
Heeft iemand daar een verklaring voor? :) en nog beter een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:48:
Zwaar bagger dat die IP adressen bij USN niet meer werken haal nu nog maa 160~200 kb's IPV 510 kb's :|
Yep, Uselessnewsserver een schop geven en een account nemen bij Newshosting of Giganews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Laatst online: 29-07 16:11
barrel schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:56:
[...]

geruchten idd, ik ken persoonlijk meerdere mensen met giganews die meer dan 300 gb per maand downloaden sommigen wel meer dan 500 gb, en die krijgen geen cap. ik zelf zit ook vaak over de 300 gig. deze maand mei (6mei) zit ik op 190 gig, en geen cap. Mochten ze cappen dan doen ze dat wel heel random :) giganews is zover ik weet en "ervaar" unlimited

edit:
even voor de duidelijkheid. Ik vind het ook zeer niet netjes om mensen zomaar mensen af te sluiten als er vragen gesteld worden over de verbinding. Maar dit blijkt company policy te zijn, dus heb je het er maar mee te doen of niet.
Wat ik begrepen heb uit discussies in a.b.news-server-comparison heeft Jonah Yokubaitis (CEO) wel eens personen afgesloten omdat ze complete nieuwsgroepen aan het leeg halen waren, er zijn ook berichten dat men blijkbaar er van uit ging dat concurrenten dit deden om GN naar beneden te halen... Die personen worden/werden gelijk afgesloten... Er zijn nog meer geruchten maar daar ga ik maar niet op in.. gaat ook om feiten. Niet iedereen die klaagt wordt trouwens afgesloten.. Kort en bondig, als je teveel verkeer genereert (en wat is teveel? Er is geen duidelijke grens... of gewoon lekker bijv. a.b.boneless compleet gaat downen) dan heb je grote kans dat je gecapt gaat worden... Mocht dit gebeuren en je gaat klagen.. Antwoord ligt voor de hand.. Kom af en toe boven de 200gig p/m uit en nog nix gemerkt van een cap...
Dat men bij GN vindt dat er een grens moet zijn qua volume wat je download kan ik begrijpen, jammer alleen dat ze dit nergens eerlijk vermelden of willen toegeven naar hun klanten... Da's eigenlijk het enige punt(je) van kritiek die ik op GN heb. Voor de rest is het gewoon een goede nieuwsprovider, en zeer betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:48:
Wat maakt het nou uit dat je de IP-adressen niet meer kan gebruiken? :? Ik gebruik de named servers al sinds ik UNS heb en heb niet echt te klagen, op wat incidenten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ip's zij idd veranderd maar als je gewoon de nntp1, 2 en 3 gebruikt (ipv de ip's) kun je (eindelijk)weer door met 12 lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:15:
De ip's zij idd veranderd maar als je gewoon de nntp1, 2 en 3 gebruikt (ipv de ip's) kun je (eindelijk)weer door met 12 lijntjes.
Als ik meer dan vier lijntjes opentrek, krijg ik een 'Unable to connect / authenticate'-melding en kan ik een paar minuten niet meer aanloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus

nttp1.usenetserver.com 4x
nttp2.usenetserver.com 4x
nttp3.usenetserver.com 4x

het lijkt er trouwens op dat news.usenetserver.com veranderd is. Deze kan ik er nu gewoon bijnemen en dus in totaal 16 threads zonder time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het lijkt erop dat veel groepen bij UNS vrijwel alleen incompletes bevatten, valt andere mensen dat ook op? Ik gebruik usenet eigenlijk alleen voor bepaalde zaken (24 en xboxgames) maar ik keek nu eens voor wat films rond en het lijkt echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:04:
dat is dus

nttp1.usenetserver.com 4x
nttp2.usenetserver.com 4x
nttp3.usenetserver.com 4x

het lijkt er trouwens op dat news.usenetserver.com veranderd is. Deze kan ik er nu gewoon bijnemen en dus in totaal 16 threads zonder time-out.
daarmee kom ik er op een of andere manier nog niet in, :/

news.usenetserver.com doet het wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
raptorix schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:05:
Het lijkt erop dat veel groepen bij UNS vrijwel alleen incompletes bevatten, valt andere mensen dat ook op? Ik gebruik usenet eigenlijk alleen voor bepaalde zaken (24 en xboxgames) maar ik keek nu eens voor wat films rond en het lijkt echt bagger.
Valt me normaal niet op, nu wel heel duidelijk ja, maargoed ze zijn ook aan het kloten met onderhoud enzo nu... Ik reken er maar op dat UNS de komende week niet echt bruikbaar is, maargoed ik heb nog (langzamere) fallback servers ;)
UNS kennende loopt het over een weekje ofzo wel weer :) Ik zit er niet echt meer mee :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ff voor de zekerheid: je mag bij UNS toch maar vier lijntjes gebruiken?
I received a "400 too many connections" error. How many connections are allowed?

We allow a maximum of 4 connecitons to the servers. When your newsreader tries to open too many connections to the servers, this error will result. The error usually is not too serious. Just cancel the task you are trying to start, and wait until one finishes. If you are disconnected from your ISP, or if your news reader terminates improperly, the servers may need some time to recognize that the connection is no longer active.
Ik lees hier regelmatig dat sommigen 8 of 12 lijntjes open hebben, vandaar mijn vraag/opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pven schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:15:
Ff voor de zekerheid: je mag bij UNS toch maar vier lijntjes gebruiken?

[...]

Ik lees hier regelmatig dat sommigen 8 of 12 lijntjes open hebben, vandaar mijn vraag/opmerking.
4 is officieel het limiet, vaak werken er meer, als je op 3 nntp servers 4 lijntjes openzet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
XanderH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:20:
[...]

4 is officieel het limiet, vaak werken er meer, als je op 3 nntp servers 4 lijntjes openzet ofzo...
Maar dan zou UNS je dus af mogen sluiten, want je houdt je niet aan de regels. Ze kunnen er overigens ook voor kiezen om 'iets' te bedenken, waardoor je echt niet meer dan vier lijntjes open kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pven schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Maar dan zou UNS je dus af mogen sluiten, want je houdt je niet aan de regels.
Ze zeggen zelf dat het niet zou kunnen en dat als je een error krijgt die error niet serieus is, en wat kan ik er nou doen dat ik perongelijk 12 lijntjes heb? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb er even mee zitten spelen maar ga toch weer terug naar vier lijntjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58187/full.png
(Deze meldingen vlogen om mijn oren :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tja, soms werkt het niet, vaak werkt het wel... Over het algemeen krijg ik het idee dat het beter werkt als je tegelijkertijd op 12 lijntjes online knalt dan wanneer je er lijntjes bij probeert te doen... :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58198/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel er veel informatie wordt gegeven, kan ik er maar niet achter komen welke newsserver op dit moment de snelste is. Wie kan hier een uitspraak over doen?
Volgens de lijst van Xandrios kon je bij Usenetserver 20 mbit halen. Ik heb er echter ooit eens 26 mbit gehaald (echter maar voor 15 minuten stabiel).
Ik heb een 30 mbit verbinding, en wil deze graag optimaal benutten. Usenetserver is de laatste tijd bagger, als ik al verbinding heb, schommel ik constant tussen 7 en 19 mbit. Giganews zegt op hun site dat ze elke verbinding aankunnen. Heeft er iemand toevallig ervaring met grote snelheden bij Giganews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

De snelheid van UNS is op het moment wel redelijk ( >500 KBps),
maar de retentie is niet super. Meer dan de helft van de bestanden komt niet compleet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:20:
Hoewel er veel informatie wordt gegeven, kan ik er maar niet achter komen welke newsserver op dit moment de snelste is. Wie kan hier een uitspraak over doen?
Volgens de lijst van Xandrios kon je bij Usenetserver 20 mbit halen. Ik heb er echter ooit eens 26 mbit gehaald (echter maar voor 15 minuten stabiel).
Ik heb een 30 mbit verbinding, en wil deze graag optimaal benutten. Usenetserver is de laatste tijd bagger, als ik al verbinding heb, schommel ik constant tussen 7 en 19 mbit. Giganews zegt op hun site dat ze elke verbinding aankunnen. Heeft er iemand toevallig ervaring met grote snelheden bij Giganews?
Probeer de Free 3-day Trial (of 1Gb) bij giganews en kijk hoe snel het gaat.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Ik gebruik Giganews die op mijn 4 mbit chello de kabel compleet dichtdrukt. Kennis heeft een 8 mbit ADSL en die haalt redelijk continue tussen de 700 en 800 Kbit/sec (geen idee wat de max rate bij hem is in verband met afstand centrale)

@KillBill
Maar je kunt inderdaad met een free test abonnoment 3 dagen proberen. Al zal het op jouw snelheid geen 3 dagen duren voor de datalimiet de zaak stopt (1 GByte verkeer)

Wel kun je een snelheidsindicatie krijgen: giganews test_connect
Ik ben ook wel geinstresseerd of ze dikkere pijpen vol kunnen krijgen, en betrouwbaar houden i.v.m. upgrade naar 20 mbit abonoment.

Ik zie op de links op pagina 1 niets.. (This is the placeholder for domain xandrios.net. If you see this page after uploading site content you probably have not replaced the index.html file.)

- edit - lees net de oudere delen door en daar verklaard omeHenk dat hij op een 100 mbit verbinding toch 20-30 mbit naar Giganews haalt.

[ Voor 22% gewijzigd door jacovn op 10-05-2005 08:14 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor de tips.
Ik heb een unlimited abo op Giganews genomen.
Hij schommelt wel een beetje (maar dat is volgens mij vrij normaal als je minder connecties hebt gemaakt). Ik haal gemiddeld zo'n 25mbit op de Europese server. Hij topt af en toe op 29,5 mbit!! (dus bijna mijn max verbinding, wat ik eigenlijk niet had verwacht). _/-\o_

Dus zeker sneller en stabieler dan UNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:19:
Hij topt af en toe op 29,5 mbit!! (dus bijna mijn max verbinding, wat ik eigenlijk niet had verwacht). _/-\o_

Dus zeker sneller en stabieler dan UNS.
Fantastisch, maar levert dat geen overlast voor andere gebruikers op als je zo snel download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:35:
[...]

Fantastisch, maar levert dat geen overlast voor andere gebruikers op als je zo snel download?
Mag ik toch aannemen van niet, anders zou GN wel ingrijpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:19:
Ik haal gemiddeld zo'n 25mbit op de Europese server. Hij topt af en toe op 29,5 mbit!! (dus bijna mijn max verbinding, wat ik eigenlijk niet had verwacht)
Goed nieuws, nu maar wachten tot mijn 20 mbit settings doorkomen op de modem..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ik heb in het begin op de uni nog welus met 2,5 mb/s bij Usenetserver gedownload. De laatste maanden heb ik echt heel veel uitval gehad en heb ik soms continu 200~400 kb/s met pieken naar de 700 a 800 kb/s. Ik heb daarom vandaag maar UNS opgezegd. Ik kijk tweakdsl usenet even aan. Misschien dat ik wel verlang naar meer retentie, maar dat zien we dan wel. Iig beter dan betalen voor een halfgare dienst.

/edit: je hebt nu dus 5 servers bij usenet:
nntp1 t/m3
my.usenetserver.com
news.usenetserver.com

Je kan in newsleecher ook alle servers op 6 draadjes zetten. Dan moet je alleen 5 minuten wachten tot hij alle 'too many connections' goedkeurd. Dan heb je er wel heel veel. Verder heeft het weinig nut behalve dat je veel draadjes hebt. Maarja met 4 of 8 draadjes haal je makkelijk de max. snelheid. (wat dat dan ook moge zijn bij UNS)

[ Voor 36% gewijzigd door eerdepeer op 11-05-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
De nieuwservice van grabit lijkt mij interressant, omdat ze garanderen dat alles wat je zoekt met de search ook gevonden wordt!

Ga ik proberen weet alleen niet wanneer het live gaat..

www.shemes.com

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik heb een weekje of 3 USN niet meer gebruikt (HDD's veel, geen zin om te downloaden, was al voorzien).
Gister wilde ik weer eens een movie trailer kijken, maar dat viel even zwaar tegen. Met veel pijn en moeite haal ik net de helft binnen. :s Toen ik begon met USN (febr 2004) liep alles prima. Volle snelheden, goede retentie etc. De laatste paar maanden zijn ze echter erg aan het klooien, en wisselt het niveau aardig. Ik begrijp uit reacties hier dat meerdere mensen dat hebben...
Mezelf toch maar eens Giganews cadeau doen als ik dat zo lees.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:51:
De nieuwservice van grabit lijkt mij interressant, omdat ze garanderen dat alles wat je zoekt met de search ook gevonden wordt!
Een belofte die niet waar te maken is. Je bent afhankelijk van het aanbod en hoe goed een zoekfuncie ook is, wat er niet is, dat is er niet.
Gunner schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:46:
[...]

Mag ik toch aannemen van niet, anders zou GN wel ingrijpen toch?
Nu valt het wel mee, maar ik weet niet hoe het gaat als straks iedereen een 20Mbit verbinding heeft, dan komen er vast andere voorwaarden ben ik bang. De verbinding van giganews is niet onbeperkt neem ik aan (maar dat geld voor elke nieuwsprovider, al hebben de meeste providers nu al een downloadlimiet).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Dat klopt. Ik heb een aanbieding gekregen van Tweakdsl om mijn abo te verhogen naar 24 Mbit, maar ze zeggen er wel even bij dat usenet tot max. 8mbit wordt ondersteund. Als je tot 20 mbit wil kost dit 10 euro extra. :X

Op zich is 8mbit wel voldoende, maar meer=beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb het nu een beetje gelezen maar ik ben er nog niet helemaal achter wat nu de beste payserver is. Kan iemand me dat vertellen? ik zit trouwens bij @home, ik weet niet of dat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:13:
ok ik heb het nu een beetje gelezen maar ik ben er nog niet helemaal achter wat nu de beste payserver is. Kan iemand me dat vertellen? ik zit trouwens bij @home, ik weet niet of dat belangrijk is.
@Home is ruk. Giganews is de beste maar is ook de duurste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb het nu een beetje gelezen maar ik ben er nog niet helemaal achter wat nu de beste payserver is.
Met giganews haal je 530KB/sec met @home en kan je zonder problemen 380 Gig downloaden (en vast nog wel meer). Kosten: 19 euro in de maand.
Met astraweb haal je 280KB/sec met Astraweb en kan je zonder problemen onbeperkt downloaden. Kosten: 11 euro in de maand.

Maar er zijn meer goede providers, al is giganews de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Gunner schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:42:
[...]

@Home is ruk. Giganews is de beste maar is ook de duurste :)
correctie de newsserver van @home is ruk.
Hij is wel snel, maar er staat bijster weinig op. En de leukste groepen worden uiteraard niet ondersteund.
Je kan een goedkope nemen (eweka/tweaknews) met een korte retentie maar dan moet je wel afentoe wat storingen voor lief nemen. Of je neemt een duurdere, waarmee je gelijk een langere retentie hebt, minder storingen.

Zet voor jezelf op een rijtje wat jij het belangrijkst vind (betrouwbaarheid, prijs, retentie, ondersteuning).
Zo moet je eenvoudig een keuze kunnen maken.
Ik heb tweaknews, vanwege de prijs. retentie (7 dagen bij tweaknews) vind ik niet super belangrijk.
De dingen die ik download (populaire films) worden om de week wel weer een gepost.
En als het er een halve dag weer uitligt dan zit ik op dat moment even te balen. maarja dan haal ik m'n dingen maar een paar uur later op.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 13-05-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

job schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:28:
correctie de newsserver van @home is ruk.
Hij is wel snel, maar er staat bijster weinig op. En de leukste groepen worden uiteraard niet ondersteund.
Sorry, dat bedoelde ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tot vanmiddag kon ik van-alles probleemloos downloaden bij UNS en van het een-op-het-andere moment wordt alles ineens incompleet ; dan mis ik bv. vijf van de 90 blokken en dat bij tien bestanden op rij. :?

En nu is alles weer gewoon compleet. Lijkt alsof er bij een paar verschillende artikelen wat incomplete zooi tussenzat. :/

Tis ook zo ingewikkeld, al die digitale dingen. :+

[ Voor 32% gewijzigd door pven op 13-05-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Nou ik heb een unlimited newshosting account genomen. Ik haal met mijn Demon 4mbit lijn maar 245kb/sec. Vind ik vrij laag. Is er iemand die ook bij Demon zit en betere ervaringen heeft?

edit: Waarschijnlijk had het te maken met de power outage die ze hadden, want nu zit ik weer op 4mbit.

[ Voor 23% gewijzigd door Chilly_Willy op 14-05-2005 15:57 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

Chilly_Willy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:02:
Nou ik heb een unlimited newshosting account genomen. Ik haal met mijn Demon 4mbit lijn maar 245kb/sec. Vind ik vrij laag. Is er iemand die ook bij Demon zit en betere ervaringen heeft?
Helaas ik heb 2Mbit met newshosting en die haalt dus de volle bak. Af en toe gebruik ik het account ook op een @home account (niet tegelijk natuurlijk) en daar zit ik tegen rond de 360kb/s op het moment, met een maximum van 410kb/s. Dus het kan wel.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Chilly_Willy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:02:
Zie hun FaQ, en probeer eens enkele van de andere beschikbare poorten. Dan wordt je verkeer via een andere route geleid, en als je geluk hebt met een betere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Xandrios schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:48:
[...]

Zie hun FaQ, en probeer eens enkele van de andere beschikbare poorten. Dan wordt je verkeer via een andere route geleid, en als je geluk hebt met een betere snelheid.
Tuurlijk heb ik alle poorten al geprobeerd. Zit nu op 350+.. dus ben tevreden.

Tis alleen maar voor deze maand, dan paar weken vakantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Chilly_Willy op 14-05-2005 16:08 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De retentie van Giganews is helaas nog steeds niet optimaal. Momenteel rond de 43 dagen (tot 4 weken geleden was het meestal 50 dagen, daarna een tijdje 41 dagen en nu 43...). Helaas adverteren ze op hun site nog steeds met +45 dagen retentie voor de groepen die ik getest heb.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:41:
De retentie van Giganews is helaas nog steeds niet optimaal. Momenteel rond de 43 dagen (tot 4 weken geleden was het meestal 50 dagen, daarna een tijdje 41 dagen en nu 43...). Helaas adverteren ze op hun site nog steeds met +45 dagen retentie voor de groepen die ik getest heb.
Beter kan toch al bijna niet ... of het nu 41 of 43 dagen is lijkt me weinig uitmaken.

En ze zijn niet de einige die met een retentietijd adverteren die niet klopt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:41:
Ligt eraan welke groepen je bedoeld.
Ten tweede kijk je op hun site wat een bepaalde groep retentie tijd heeft of echt op de newsserver?
Want mij valt op dat ze op de site verkeerd aangeven , een groep die 43 dagen heeft en ik ga downloaden uit de desbetreffende groep kan ik zelfs van 50 dagen terug leechen :Y)

Hier de groepen die ik gebruikt zijn meer en deel echt 50 dagen zelfs de dikke groepen als A.B.NL en boneless etc etc.Er staat op de site een + erachter dus het is altijd meer dan de dagen die er aangegeven staan. ;)
Voorbeeld 42+ en 43+
Remko schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:47:
[...]

Beter kan toch al bijna niet ... of het nu 41 of 43 dagen is lijkt me weinig uitmaken.

En ze zijn niet de einige die met een retentietijd adverteren die niet klopt ...
Helemaal gelijk in met die 41 of 43 dagen.

En nog iets giganews geeft de retentie tijd wel goed aan want er staat up to 50 days :>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Remko schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:47:
[...]
De retentie is afhankelijk van wat er aan upload aangeboden wordt. Is derhalve onmogelijk exact aan te geven. Sommige dagen wordt er 1,5TB ge-upload, andere dagen 2,5TB.
Er is een continu stijgende trend met ca 80-100% per jaar aan usenet upload. Eigenlijk zou je er op moeten kunnen speculeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, usenetserver heeft zoals wel eerder opgemerkt een dipje gehad na het onderhoud een weekje terug ofzo, maar volgens mij begint het zich redelijk te herstellen weer :)

Ben nu iets van 5 dagen oud weer aan het downloaden en het komt compleet binnen (heb weleens posts gezien die compleet niet binnen kwamen nog niet zo lang geleden :+), snelheid is ook weer goed... Ik gok dat over een week of 3 alles weer bij het oude is ;) (dan is de volledige retentietijd ook weer verstreken namelijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zat me af te vragen.

Eweka zegt >100TB aan newsdata te hebben, Newszilla (xs4all) zegt 40TB te hebben, en Tweaknews 20TB.

Newszilla mist alt.binaries.dvd*, Tweaknews en Eweka zijn compleet. Toch, als ik op FTD kijk worden de gefilterde groepen in verhouding niet extreem veel gebruikt.
Het lijkt erop dat de retentie van Newszilla zo'n 25 dagen is, Tweaknews heeft de helft aan opslag en zegt 10 dagen te hebben, dat klopt wel ongeveer. Eweka komt *nooit* verder dan 10 dagen. Hoe kan dat, terwijl ze >100TB aan newsdata hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 15-05-2005 19:14 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Datafeest schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:13:
Ik zat me af te vragen.

Eweka zegt >100TB aan newsdata te hebben, Newszilla (xs4all) zegt 40TB te hebben, en Tweaknews 20TB.

Newszilla mist alt.binaries.dvd*, Tweaknews en Eweka zijn compleet. Toch, als ik op FTD kijk worden de gefilterde groepen in verhouding niet extreem veel gebruikt.
Het lijkt erop dat de retentie van Newszilla zo'n 25 dagen is, Tweaknews heeft de helft aan opslag en zegt 10 dagen te hebben, dat klopt wel ongeveer. Eweka komt *nooit* verder dan 10 dagen. Hoe kan dat, terwijl ze >100TB aan newsdata hebben?
XS4All is van sept 2004, dus dat zal wel weer uitgebreid zijn.
En daarnaast, je kan op meerdere manieren tellen, de daadwerkelijke capaciteit die beschikbaar is, of je telt gewoon alle schijven bij elkaar op. (2x300Gb in Raid1 kun je als 600Gb wegschrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ben ik de enige bij wie de Tweaknews server mijn login weigert?

-- Edit: en voila. Ik was weer te snel. Hij doet het weer.

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 15-05-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Psies .. tellen en tellen zijn 2 ...
Pak bijv een MSA20 van Hp .. ros daar 12x 400G sata disks in en je hebt 4800T ... maar het is meestal verstandiger om toch een vorm van raid te nemen die wat veiliger is dan raid-0 :P ... dus dan krijg je al gauw verlies ...met een raid-10 heb je dus al 2400T nog maar, en ik vermoed dat Raid-5 al geen optie is, omdat dat mischien te traag zal zijn. .... dus zul je hooguit op een raid-1 van 2x raid-5 komen, secure secure, en mischien nog snel genoeg ook ... sjit he .. hou je nog maar 2T over ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graver256
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik vraag mij al langere tijd af of iedere tweaker naast zijn Giganews abbo ook een Easynews abbo heeft afgesloten :?

Het is, voor zover ik weet, niet mogelijk om een search op bestandnaam uit te voeren ( Xpat ) met het Giganews abbo. Dan heb je dus ook nog een usenetprovider met een ongeveer even lange retentie als Giganews zelf nodig met Xpat mogelijkheid. Daar kom Easynews dan weer bij te pas.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Graver256 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:46:
Ik vraag mij al langere tijd af of iedere tweaker naast zijn Giganews abbo ook een Easynews abbo heeft afgesloten :?

Het is, voor zover ik weet, niet mogelijk om een search op bestandnaam uit te voeren ( Xpat ) met het Giganews abbo. Dan heb je dus ook nog een usenetprovider met een ongeveer even lange retentie als Giganews zelf nodig met Xpat mogelijkheid. Daar kom Easynews dan weer bij te pas.

:?
Ik ken eigenlijk niemand die nog xpat gebruikt, zelf ook al minstens 2 jaar geleden dat ik het gebruikt heb... who needs it? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:04:
Ligt eraan welke groepen je bedoeld.
Ten tweede kijk je op hun site wat een bepaalde groep retentie tijd heeft of echt op de newsserver?
Een of andere vage mp3 groep had ik gevonden waar ik iets uit wilde halen van 44 dagen oud, maar dat lukte niet. Volgens giganews site was de retentie van die groep 45+ dagen. Ach, het zal inderdaad wel een schatting zijn. Als er gigantisch veel geupload wordt in die groep is het natuurlijk lager. Kan ik daar in het vervolg rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Vanaf gisteren kan je ook weer bij Eweka Xpatten voor diegenen die het willen weten.

zie statusmeldingen aan de rechterkant --> http://www2.eweka.nl/leesmeerusenet.php

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Datafeest schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:13:
Ik zat me af te vragen.

Hoi,

Dat komt omdat onze manier van opslaan rigoreus anders is als bij andere Usenet providers (die ik ken).

Grote voordeel hiervan is is dat onze storage backend meer als redundant is.
Nadeel is, de relatief korte retentie, (~10 dagen high speed redundant, 10+ trager en niet redundant) maar hier komen nog wijzigingen in.

Details ga ik 'r niet over geven, maar er staat echt meer als 100TB.

Gr

Paul (Eweka Medewerker).

ps. X-pat werkt inderdaad weer bij ons, echter ook rigoreus anders, en daardoor veel sneller als voorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Laatst online: 07-04 11:50
Punica- schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:06:
[...]
Hoi,

Dat komt omdat onze manier van opslaan rigoreus anders is als bij andere Usenet providers (die ik ken).

Grote voordeel hiervan is is dat onze storage backend meer als redundant is.
Nadeel is, de relatief korte retentie, (~10 dagen high speed redundant, 10+ trager en niet redundant) maar hier komen nog wijzigingen in.

Details ga ik 'r niet over geven, maar er staat echt meer als 100TB.

Gr

Paul (Eweka Medewerker).

ps. X-pat werkt inderdaad weer bij ons, echter ook rigoreus anders, en daardoor veel sneller als voorheen :)
Ik wou even melden dat ik super tevreden ben over Eweka, terwijl heel veel mensen negatief zijn. Ik denk laat loch even merken dat er wel mensen zijn die tevreden zijn, ik heb nog nooit problemen gehad. Bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal 's gauw een paar binaries in alt.binaries.test uploaden, kijken of Tweaknews nog steeds foutmeldingen geeft bij uploads...

-- Edit: de test ging goed. Dus toen begon ik m'n echte upload. En voila, dat ging weer fout. De melding die ik krijg is heel summier: "441 435". Post ik echter via een andere server dan is er niets aan de hand.

[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 17-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb sinds kort een unlimited account bij giganews en ik moet zeggen het is om te smullen, de retentie en compleetheid bij HCCnet liet vooral bij de populaire groepen echt een steek vallen (retentie minder dan 48 uur). Nu met mn giganews accountje en die 50 dagen retentie HEERLIJK :D

[ Voor 9% gewijzigd door Smarty_6000 op 17-05-2005 23:39 ]

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tweaknews doet nu slechts een paar kilobyte/sec op headers... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Wildfire schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:35:
Tweaknews doet nu slechts een paar kilobyte/sec op headers... :'(
Voor zover ik kan zien zijn er geen problemen; meld je zaken gewoon even in de mail naar tweaknews; er zitten mensen meestal bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ghandi schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:24:
[...]

Voor zover ik kan zien zijn er geen problemen; meld je zaken gewoon even in de mail naar tweaknews; er zitten mensen meestal bovenop.
Ik had al gemailed, inclusief het ticketnummer waaronder het probleem bekend staat bij jullie.

Het probleem lijkt me toch echt ergens bij jullie te zitten, ik had met dezelfde newsreader bij Easynews en Giganews geen enkel probleem -- ook niet bij de megagroepen zoals alt.binaries.nl

Plus bij jullie heb ik over het algemeen toch goede headerspeeds. Maar er zijn dus af en toe momenten waarom de headerspeed als een drilpudding in elkaar zat. Op zo'n moment is het daadwerkelijke downloaden vanaf de server wèl nog normaal... (zoals nu, downloading @ 700 kilobyte/sec)

Toen ik eerder vanavond het headerspeed probleem opmerkte was ik de headers aan het ophalen voor een relatief kleine binarygroep die ik net had toegevoegd.

-- Edit: ben nu weer aan het headeren, ik kom gemiddeld (over een minuut) uit op zo'n 75 kilobyte/sec maar ik zie de snelheid regelmatig flink inzakken. En 75 kilobyte/sec is eigenlijk nog steeds slechts, aangezien ik een tijdje terug headerspeeds had van zo'n 500 kilobyte/sec...

-- Edit #2: en nu zag ik dat de headerdownload een tijdje zelfs heeft stilgelegen! En nu zit het op zo'n 5 kilobyte/sec... :(

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 18-05-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Zijn er meer die uploadproblemen hebben met Tweaknews?
Ik krijg vaak write errors. Zeker als ik een batch wil versturen staakt ie er op een gegeven moment mee.

Posten naar Newszilla gaat stukken beter en sneller! (als ie er zin in heeft ;))

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Jive schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:21:
Psies .. tellen en tellen zijn 2 ...
Pak bijv een MSA20 van Hp .. ros daar 12x 400G sata disks in en je hebt 4800T ... maar het is meestal verstandiger om toch een vorm van raid te nemen die wat veiliger is dan raid-0 :P ... dus dan krijg je al gauw verlies ...met een raid-10 heb je dus al 2400T nog maar, en ik vermoed dat Raid-5 al geen optie is, omdat dat mischien te traag zal zijn. .... dus zul je hooguit op een raid-1 van 2x raid-5 komen, secure secure, en mischien nog snel genoeg ook ... sjit he .. hou je nog maar 2T over ...
Idd.... tellen en tellen zijn 2... :+
12x 400Gig = 4800 Gig = 4,8Tera

Mijn unlimited newshosting is als een paar dagen erg traag. Kom niet boven de 200kb/s.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm

Ik had er wat uitgeprobeert en mijn keus is gevallen op newsXs (www.newsxs.nl), deze staan in nederland en met al 1 thread haal ik mijn max speed al (535kb). De files zijn vaak compleet en de retention level ligt op ongeveer 2 weken. Ik betaal nu 12.75 voor 25gb uncapped p/m maar zit er aan te denken om over te stappn op unlimited van 4mbit voor 18 euro. Er zijn goedkopere maar blijf liever bij een server steken die altijd de full speeds geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

@lism ... ik heb bij xsnews ook full-speed hoor ... maar door wat problemen met een spoolserver heb je wel een goede server ernaast nodig om je files goed compleet te maken.
Maar hopenlijk dit weekend nieuwe spooldoos in gebruik en dat probleem ook weer weg.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:36:
@lism ... ik heb bij xsnews ook full-speed hoor ... maar door wat problemen met een spoolserver heb je wel een goede server ernaast nodig om je files goed compleet te maken.
Maar hopenlijk dit weekend nieuwe spooldoos in gebruik en dat probleem ook weer weg.
Bij newsxs bedoel je ?

damn.. paar dvd's en je zit door je limiet heen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nu ook last van dat tweaknews het niet doen?
Hij blijft maar hangen op connecting en dan staat er server to busy

Laat maar het werkt al weer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:52:
[...]
Bij newsxs bedoel je ?
damn.. paar dvd's en je zit door je limiet heen :x
www.xsnews.nl =/ www.newsxs.nl

En voor 18E voor 4mbit vind ik ze aardig an de prijs bij newsxs.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Ik heb een probleempje, ik heb een nieuwe pc maar ben mijn tweaknews wachtwoord kwijt.... :( ik kan nergens vinden hoe ik een nieuw wachtwoord kan bemachtigen... Heeft iemand hier misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

spydoggie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:22:
Ik heb een probleempje, ik heb een nieuwe pc maar ben mijn tweaknews wachtwoord kwijt.... :( ik kan nergens vinden hoe ik een nieuw wachtwoord kan bemachtigen... Heeft iemand hier misschien een idee?
Dat ging toch met Snail-Mail ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jive schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Dat ging toch met Snail-Mail ...
Nooit van gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

snail mail is gewoon post met een postzegel. Snail als in langzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

guz schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:35:
Zijn er meer die uploadproblemen hebben met Tweaknews?
Ik krijg vaak write errors. Zeker als ik een batch wil versturen staakt ie er op een gegeven moment mee.
Je bent niet de enige... lees maar een paar berichten terug... bij het uploaden naar Tweaknews krijg ik vaak de foutmelding "441 435"... terwijl ik dezelfde upload zonder problemen kan doen bij bv. Demon.

Wat krijg jij nou precies voor foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 01:45
Iemand nog problemen met de pay-by-download server van Astraweb, ik geraak echt niet boven de 100K/s.
Ik heb nu de gewone europese server in gebruik, die doet gewoon 415K/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een week een nieuwe adsl verbinding bij QuickNet. (Bbned 2-8) Voorheen
had ik Demon (Bbned 2-8) Bij Demon haalde ik gemiddeld 800kB/sec met het downloaden van binaries via Usenetserver.com Bij QuickNet is dit gemiddeld 276kB/sec. Ik maak gebruik van het meegeleverde modem een AlliedData Copperjet 810. Om mijn netwerk te vormen maak ik gebruik van een Linksys WRT54G. Met of zonder deze router heeft trouwens het zelfde effect. Onderstaande traceroute ziet er natuurlijk niet goed uit! Bij wie moet ik gaan aankloppen?

traceroute:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
1   ge5-3.news-rt3.usenetserver.com (208.49.83.45)  0.250 ms    0.142 ms    0.142 ms
2   ge-4-3-1.mpr1.atl6.us.above.net (209.249.38.1)  0.410 ms    0.314 ms    0.314 ms
3   so-0-0-0.mpr2.atl6.us.above.net (64.125.27.50)  0.613 ms    0.624 ms    0.624 ms
MPLS Label=178336 CoS=3 TTL=1 S=0           
4   so-2-1-0.cr1.dca2.us.above.net (64.125.29.42)   11.649 ms   11.646 ms   11.646 ms
MPLS Label=315536 CoS=3 TTL=1 S=0           
5   so-6-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net (64.125.31.185)  83.551 ms   83.477 ms   83.477 ms
MPLS Label=292784 CoS=3 TTL=1 S=0           
6   so-0-0-0.cr2.lhr3.uk.above.net (208.184.231.146)    86.900 ms   83.551 ms   83.551 ms
MPLS Label=160144 CoS=3 TTL=1 S=0           
7   so-7-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net (64.125.27.178) 97.513 ms   97.263 ms   97.263 ms
MPLS Label=159520 CoS=3 TTL=1 S=0           
8   so-0-0-0.mpr3.ams1.nl.above.net (64.125.27.181) 96.955 ms   96.874 ms   96.874 ms
9   PNI.Multikabel.ams1.nl.above.net (82.98.253.234)    97.032 ms   97.154 ms   97.154 ms
10  nl-ams2-rb-01-gi2-3-0.multikabel.net (213.132.191.86)   97.201 ms   97.172 ms   97.172 ms
MPLS Label=21 CoS=3 TTL=1 S=0           
11  nl-ams2-ra-07-dsl.multikabel.net (212.127.254.202)  97.062 ms   97.133 ms   97.133 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 08:26
Ik ben sinds deze week bezig met nieuwsgroepen, en ik moet zeggen, de snelheid bevalt mij erg goed!
Ik heb echter 1 probleem. Ik heb een abbotje voor een maand genomen bij Eweka en volgens hun specificaties mag je dan met 4 treads tegelijk downloaden. Dat downloaden doe ik met Grab-it. Maar als het programma een tijdje loopt, dan krijg ik bij een aantal treads de melding, "You per user limit has been reached". Dit lijkt mij niet helemaal te kloppen. Ik heb namelijk maar 4 treads open staan. En volgens hun specificaties mag je tot 10Mbit snelheid gebruiken. Mijn adsl verbinding is een concepts 8Mbit/1Mbit. is er iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
hoi beste mensen,

ik heb een beetje dit topic lopen doorspitten. en wil binnenkort ook een betaalde nieuwsserver gaan nemen. mijn interesse gaat vooral naar eweka. maar het topic is zo lang.
dus zouden mensen aub nog eens snel en kort hun ervaringen met eweka kunnen delen. (evt ook wat voor internet verbinding ze heben)

ik heb nu namelijk chello classic. en haal op de chello nieuwsserver wel volledige snelheid maar kwaliteit is bagger, retentie tijd is zowat 0, alles incompleet :(

dus graag ervaringen van mensen die eweka hebben gebruikt.
alvast bedankt

[ Voor 99% gewijzigd door dangerpaki op 27-05-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 10:23

guz

Wildfire schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:36:
[...]
Je bent niet de enige... lees maar een paar berichten terug... bij het uploaden naar Tweaknews krijg ik vaak de foutmelding "441 435"... terwijl ik dezelfde upload zonder problemen kan doen bij bv. Demon.

Wat krijg jij nou precies voor foutmeldingen?
ik krijg geen nummers of zo.
de melding in newsbinpro is:
MSG=Failed to Post File:d:\bestandsnaam.rar
SERVER=news.tweaknews.nl, MSG=SendCommand - Failed to send command to server: Socket - Write to Server Failed

geen idee, maar ik vraag me onderhand af waarom ik een abbo op ze heb genomen... newszilla gaat steeds beter.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:16:
maar het topic is zo lang.
dus zouden mensen aub nog eens snel en kort hun ervaringen met eweka kunnen delen. (evt ook wat voor internet verbinding ze heben)
Waarom vragen beantwoorden die gewoon terug te vinden zijn in dit topic dat je in een minuut of 10 doorgelezen hebt? Er is veel gesproken over eweka de afgelopen weken, dus je kan goed een oordeel vellen op basis daarvan. Nogmaals een opsomming is in mijn ogen vervuiling van dit topic.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
dangerpaki schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:16:
maar het topic is zo lang.
Ja, als iedereen nu nog eens al zijn ervaringen gaat posten wordt het topic lang ja... goh :P

Maar er is echt al genoeg gezegd over Eweka. Je kunt overigens bovenin met de quicksearch gewoon zoeken op "Eweka" in "Dit topic", lijkt me dat dat genoeg moet zijn :)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.