Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Galaxis schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:16:
Eweka down :?

Was net nog aan het downen , en nu kan ik ineens niet meer inloggen , newsleecher zegt , error occured , check your quota , username and password.

Nou een datalimiet heb ik niet bij eweka , username en password staan nog goed , iemand toevallig ook login problemen :?
Noodwerkzaamheden newsreader6.eweka.nl 20 april 2005.

Geachte klant ,

Vanmiddag gaan wij noodonderhoud aan Newsreader6 uitvoeren om de maximale headerlimiet te herstellen van 125.000 naar 1.500.000 headers. Helaas is het tijdens dit onderhoud niet mogelijk om gebruik te maken van de dienst. Na het onderhoud zullen de groepen weer vol lopen, en kunt u weer normaal gebruik maken van de dienst.

De verwachtte downtime is een half uur tot 1 uur.
Langs deze weg onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Eweka Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Die 10 mbit haal ik iig niet ...heb maar 8/1 :P
Maar ik haal doorgaans wel mijn volle lijnsnelheid, en completion is wel aardig, zeker in combinatie met newszilla.
Retentie is alleen nog wel wat problematisch, maar daar word iig hard aan gewerkt, en zolang je niet teveel spullen van 5dagen oud uit dumpgroepen probeert te halen :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:51:
Retentie is alleen nog wel wat problematisch, maar daar word iig hard aan gewerkt, en zolang je niet teveel spullen van 5dagen oud uit dumpgroepen probeert te halen :P
Een retentie van 5 dagen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newshosting down?
Ik krijg access denied to your node, en dan server too busy, please try again later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Weet iemand trouwens of je op tweaknews ook anoniem kan posten? Kan het nergens vinden op hun site (Site? Welke site. Splash page ;) )

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Jive schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:51:
Die 10 mbit haal ik iig niet ...heb maar 8/1 :P
Maar ik haal doorgaans wel mijn volle lijnsnelheid, en completion is wel aardig, zeker in combinatie met newszilla.
Jive, ik weet niet of je het nu over Eweka hebt, maar de header retentie is beperkt, in normale binarie groepen worden 1.500.000 headers opgeslagen, in de grotere groepen 2.500.000.

Echter de bestanden zijn er wel gewoon, headers locaal opslaan en elke dag even aanvullen, of gebruik van NZB bestanden / Grabit Search / Supersearch, en je kan veel langer halen.

gr
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:47:
Newshosting down?
Ik krijg access denied to your node, en dan server too busy, please try again later
Geen problemen met newshosting hier.
Had net wel eventjes wat problemen met xpat. Maargoed heb nu alles weer binnen en komt redelijk rustig binnen met 500 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Cipri schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:52:
Weet iemand trouwens of je op tweaknews ook anoniem kan posten? Kan het nergens vinden op hun site (Site? Welke site. Splash page ;) )
En zoals ik al op een ander (niet nader te noemen ivm de regels hier) forum al tikte, Tweaknews is niet anoniem, je IP-adres staat in je postings.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mijn zijn momenteel alleen UseNetServer en AstraWeb anoniem, qua upload.

Ff voor de zekerheid: ik zie dat heel veel mensen via Eweka uploaden (waarna het maar weer half op UNS doorkomt :X) ; dat is toch niet anoniem? :?

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 21-04-2005 17:48 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Punica- schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:00:
[...]Jive, ik weet niet of je het nu over Eweka hebt, maar de header retentie is beperkt, in normale binarie groepen worden 1.500.000 headers opgeslagen, in de grotere groepen 2.500.000.
Bedankt voor de reactie, maar ik maak gebruik van jullie conculega xsnews ...
En aangezien de verbinding snel genoeg verloopt op dit moment, is de retentie van 5/6dagen op dumpgroepen momenteel voor mij voldoende.

En gezien de aard van het usenetbeestje dat alles minstens tigduizend keer gerepost word, haal ik het meestal wel binnen ..

Lang leve de zoekmachines denk ik dan maar :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
pven schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:29:
Volgens mijn zijn momenteel alleen UseNetServer en AstraWeb anoniem, qua upload.

Ff voor de zekerheid: ik die dat heel veel mensen via Eweka uploaden (waarna het maar weer half op UNS doorkomt :X) ; dat is toch niet anoniem? :?
Volgens Eweka zelf wel iig; maar ik durf het niet echt aan iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:45:
[...]

Same here ... Vooral niet na dat verhaal dat iemand was opgepakt voor het verspreiden van een Nederlandse DVD, omdat hij die, als eerste, via een Nederlandse usenet-provider had geupload (volgens mij ging dat ook over Eweka). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gisteren supertrage headers op Tweaknews, vandaag nog steeds. Ik zit op zo'n 15 kilobyte/sec...

Iemand anders nog problemen?

(ik heb Tweaknews zojuist gemailed over het probleem)

-- Edit: update 23:20 uur, snelheid headers is tot 5 kilobyte/sec gezakt. Compleet onbruikbaar dus. Na het headeren ben ik zojuist gaan downloaden, maar het downloaden daarentegen gaat, met vier threads, momenteel met zo'n 650 kilobyte/sec.
pven schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:29:

[..]
De meeste Amerikaanse payservers zijn anoniem. Tenminste, voor zover het gaat dan. Er staat dan wel geen IP-adres in je postings, maar de medewerkers kunnen postings meestal wel aan een bepaald account koppelen. Dus echt anoniem is het nou ook weer niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Wildfire op 21-04-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spijt me zeer..ik zie een lijst usenet servers staan in de start topic..lees de laatste 5 pagina's aan post door en het enige wat ik kan concluderen is dat eweka niet echt positieve commentaren krijgt.

Ik zoek gewoon een snelle complete usenet server, betaling creditcard is geen probleem..Op deze manier kunnen nieuwe mensen het overzicht in de topic kwijt raken..Een lijst met servers met daarbij aanbevelingen zou voor veel mensen een oplossing zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

25$ / 22E Giganews staat goed aangeschreven, maar heeft ook zijn rare kantjes (subscription gecanceled als je klaagt over snelheid, is gebeurd bij mensen). ServerParkje in US & NL
15$ / 12E Newshosting is goed aangeschreven, en lekker complete, maar in amerika. afhankelijk van transit.
15$ / 12E Usenetserver, Amerikaans, ook soms hoge doorvoersnelheden, afhankelijk van transit ..
8E Eweka is een nederlander, maar heeft zo zijn problemen..... (mensen zonder problemen klagen niet, dus die zie je hier een stuk minder).
10E XSNews is een vrij nieuwe speler, met momenteel een wat beperktere retentie, maar wel in nederland en belooft 4x 2.5mbit.

De eerste 3 gaan via CC, de laatste 2 via bank/giro.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newshosting hier en errug tevree voor omgerekend 12 euro .... (unlimited)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

God, wat zit tweaknews de laatste tijd te kutten met hun servers.
De zoveelste maal onderhoud en storing in de afgelopen weken.
Dat ze er afentoe eens uitliggen vind ik niet erg. Maar dat veel bestanden die nu binnen komen maar voor de helft op de server staat vind ik zeer ergerlijk. Voor een beetje dvd heb ik gewoon 300 par blocks nodig, die uiteraard niet gepost worden omdat dat gewoon belachelijk veel is.

Zat gister een avi te downloaden van 500mb, had ik met 200mb aan pars nog niet genoeg 8)7

Het werkte prima, maar de laatste maand.. :(
Hopen dat dit tijdelijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 22-04-2005 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:53

Neo

Ja ik heb ook nog steeds problemen met TweakNews. Ik zit er pas een maand dus ik hoop dat het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Algehele Usenet Storing 22 April 2005.

Geachte klant ,

Het zal u waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat u deze morgen problemen heeft gehad met inloggen, of totaal niet in kon loggen. Deze problemen zijn vanacht opgetreden als gevolg van een foutieve configuratie en spelen op alle servers.

In de loop van de ochtend zullen deze problemen verholpen zijn. Gelieve telefonisch geen contact op te nemen omtrend deze storing, we zijn op de hoogte en probeer het zo spoedig mogelijk op te lossen, voor zover ons bekend is zijn er geen artikelen verloren gegaan, wel kan het zijn dat er soms een aantal headers missen.
Langs deze weg onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Eweka Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Inderdaad, je mag niet te veel verwachten van hun diensten :)

(quote aangepast die door Eweka medewerkers is gemaakt)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:45:
[...]

En dat slaat op ?

Er word per dag meer als 100GB geupload via onze uploadmachine, en dit is allemaal 100% anoniem, wij hebben zelf de source code van diablo aangepast zodat anoniem posten mogelijk is.
Same here ... Vooral niet na dat verhaal dat iemand was opgepakt voor het verspreiden van een Nederlandse DVD, omdat hij die, als eerste, via een Nederlandse usenet-provider had geupload (volgens mij ging dat ook over Eweka).
Dit is dus de klok die iedereen heeft horen luiden maar NIEMAND, zelfs Webwereld niet (die dit verhaal totaal verrkacht de wereld in geholpen heeft, dank je laurens verhagen). weet waar de klepel hangt.

Dit is dus de Klepel:

Punt1.Wij waren DSL boer, en deden zelf geen usenet, de persoon was een DSL klant
Punt2.De klant had de film 'phileine zegt sorry' geupload, via Newszilla, dus NIET via Eweka usenet.
Punt3.Hoewel er een hoop figuren zijn die het blijkbaar beter weten als de direct betrokken personen en dit stellig ontkennen, er was WEL een gerechterlijk bevel, daar kan je niets tegen doen.

Dit hele verhaal heeft dus niets met Eweka usenet te maken, maar slaat op een actie van een Eweka DSL klant via Newszilla.

Nogmaals, posten via Eweka is 100% anoniem, kijk maar eens naar een bericht gepost via Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:35:
Er word per dag meer als 100GB geupload via onze uploadmachine, en dit is allemaal 100% anoniem, wij hebben zelf de source code van diablo aangepast zodat anoniem posten mogelijk is.
Oh mercy, een Eweka medewerker!

Zeg, hoe kan je het aan je 'klanten' verkopen dat je niets mag verwachten voor iets waarvoor je betaalt, een dienst dus?

Ik zou 's nachts niet slapen als ik dat mijn klanten verkocht. Maar goed dat ik geen klant ben en ik lach om de horror verhalen over (geen) support, incomplete postings, retentie beloften die niet waargemaakt worden en the list goes on-and-on.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-04-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:35:

[...]

... lang verhaal ...

[...]
Ik heb jullie zijde van het verhaal nog nooit gelezen ; dit is dus de eerste keer dat ik er iets over lees! _/-\o_
Punt3.Hoewel er een hoop figuren zijn die het blijkbaar beter weten als de direct betrokken personen en dit stellig ontkennen, er was WEL een gerechterlijk bevel, daar kan je niets tegen doen.

Dit hele verhaal heeft dus niets met Eweka usenet te maken, maar slaat op een actie van een Eweka DSL klant via Newszilla.

Nogmaals, posten via Eweka is 100% anoniem, kijk maar eens naar een bericht gepost via Eweka.
Je kan toch besluiten om niet accoord te gaan met een gerechterlijk bevel (waarna een gang richting de rechtszaal automatisch zal volgen)? (Toch? :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
pven schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:14:
[...]

Ik heb jullie zijde van het verhaal nog nooit gelezen ; dit is dus de eerste keer dat ik er iets over lees! _/-\o_

[...]

Je kan toch besluiten om niet accoord te gaan met een gerechterlijk bevel (waarna een gang richting de rechtszaal automatisch zal volgen)? (Toch? :?)
Ik ben geen jurist, maar wat ik wel hoorde, is dat je dan de rechtsgang verstoor, en dat dat gewoon strafbaar is, hindering onderzoek.

Maar ik weet het niet precies.

Overigens Gunner, lekker aan het trollen, heb je 'r lol in? mooi, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:20:
Overigens Gunner, lekker aan het trollen, heb je 'r lol in? mooi, veel plezier ermee.
Niets trollen, ik baseer mijn verhaal op feiten van gebruikers en jullie forum. Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Gunner schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:42:
[...]

Niets trollen, ik baseer mijn verhaal op feiten van gebruikers en jullie forum. Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken
En ik geef je gelijk... geloof me, ik heb er meerdere keren aan zitten denken om wegens wat geld-beperkingen over te stappen van UNS naar Eweka, retentie hoeft van mij toch niet zo lang te zijn... alleen een half uurtje lezen op het forum doet je de moed in de schoenen zakken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Laat ik het zo zeggen: Jullie hebben bij mij persoonlijk niet zo'n goede reputatie opgebouwd.
Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:20:

Hoewel Gunner mischien iets te ver gaat, is een deel van zijn post zeker waarheid. Niet elke negatieve post is direct een trol.

In ieder geval ben ik het totaal met hem eens over het retentieverhaal. Jullie bieden 23 dagen retentie volgens de website, mensen betalen daarvoor, maar effectief is meer dan 12 dagen niet mogelijk.

Instabiliteit: Als je voor de grap op jullie forum af en toe de topics doorleest...het lijkt er wel op dat elke reader minimaal enkele keren per week "storing" heeft tegenwoordig. Gewoon iets dat ik opmerk ;)

Ik heb voor de grap eens het een en ander uitgerekend. Gebaseerd op aannames, geen feiten.
Eweka pushed volgens de openbare statistieken zo'n 8Gbit. Dmv een simpele poll op het Eweka forum, kwam ik erachter dat de gemiddelde klant tegen de 150GB per maand aan dataverkeer verzet. Laten we zeggen: 0.5 tot 0.7Mbit per klant.

8Gbit / 0.7Mbit is 11400 klanten. 11400 * 7.50 euro, is een inkomstenpost van 85.500 euro per maand. Ex btw is dat 72.000 euro. (En dit is aan de lage kant, waarschijnlijk wordt er per klant minder dataverkeer verbruikt).

Daar gaan nog de kosten van dataverkeer vanaf. Allemaal ams-ix verkeer. Er ligt 2x 10Gbit, dus 2x 3200 euro. Blijft er 65.600 euro over.

Housing & stroom: Ik gok dat het gaat om zo'n 2 a 3 kabinetten gaat. Zegmaar 1000 euro per maand. 64.600 euro over.

Stel dat de readers 4000 per stuk kostten. Afschrijving van 'n jaar. Er zijn er 'n stuk of 15. Komt neer op totaal 5000 euro per maand. Blijft er nog 59.600 euro per maand over.

Kosten spool. Stel dat er 30TB aan data beschikbaar is. Afschrijving van, twee jaar bijvoorbeeld. kosten (Gokje) 24.000 euro. Per maand: 1000 euro. Blijft er nog 58.600 euro over maandelijks.

Kosten van een handjevol personeel. Ik weet niet hoeveel mensen er nog werken bij Eweka, maar ik gok mischien 5. Zegmaar 18.000 euro maandelijks. Blijft er 40.000 euro per maand over.
Als bovenstaande een beetje klopt..laat ik het zo zeggen: Vind ik het vreemd dat er nogsteeds een forum vol klachten bestaat.

Maar nogmaals, bovenstaande is gebaseerd op aannamens etc. Is ook in geen geval bedoeld als flame/troll....gewoon een verzameling van wat openbare gegevens.

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 22-04-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:57:
[...]

Laat ik het zo zeggen: Jullie hebben bij mij persoonlijk niet zo'n goede reputatie opgebouwd.

[...]

Hoewel Gunner mischien iets te ver gaat, is een deel van zijn post zeker waarheid. Niet elke negatieve post is direct een trol.

In ieder geval ben ik het totaal met hem eens over het retentieverhaal. Jullie bieden 23 dagen retentie volgens de website, mensen betalen daarvoor, maar effectief is meer dan 12 dagen niet mogelijk.

Instabiliteit: Als je voor de grap op jullie forum af en toe de topics doorleest...het lijkt er wel op dat elke reader minimaal enkele keren per week "storing" heeft tegenwoordig. Gewoon iets dat ik opmerk ;)

Ik heb voor de grap eens het een en ander uitgerekend. Gebaseerd op aannames, geen feiten.

[...]

Als bovenstaande een beetje klopt..laat ik het zo zeggen: Vind ik het vreemd dat er nogsteeds een forum vol klachten bestaat.

Maar nogmaals, bovenstaande is gebaseerd op aannamens etc. Is ook in geen geval bedoeld als flame/troll....gewoon een verzameling van wat openbare gegevens.
Hoi,

Juist, de retentie is niet haalbaar, gisteren een DVD binnen gehaald van 16 dagen terug, de oudere retentie is op dit moment trager maar dit word uitgebreid, hardware is al aanwezig echter moet nog geconfigureerd worden. Ik hoor ook verhalen van gebruikers (irc) die gewoon bestanden van nog langer terug halen.

Over dat elke reader minimaal enkele keren per week storing heeft, dat is ook niet waar, ik geef echt wel toe dat er elke week wel een reader uit ligt, maar dat er meerdere readers gedurende 1 week meerdere malen per reader uitvallen, is onzin.

Een Forum vol klachten, nee dat is raar.

Dat Forum is Eweka only, raar he dat er dan meer klachten als goede opmerkingen staan, als een klant tevreden is, hoor je die dan, nee.

Als tweak een forum zou openen 1 en alleen voor de usenetdienst zou die in no-time ook zo vol klachten staan, dat geld voor elke usenet provider.

Lees eens binaries4all, FTD of FTN fora, dan lees je ook eens andere verhalen.

Overigens die berekening die klopt op een aantal punten wel, op andere punten niet, meer laat ik er niet over uit.

Telefonisch krijgen we overigens ook vaak complimenten over de dienst.

* Punica- is blij met alle tevreden klanten en weet hoeveel er per dag bij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:10:
Lees eens binaries4all, FTD of FTN fora, dan lees je ook eens andere verhalen.
Die fora lees ik ook, en als je bij FTD een topic opent over Eweka dan zit er gegarandeerd binnen vijf minuten een slotje op omdat ze geen Eweka topics meer tolereren. Vast niet omdat het zo goed gaat.
* Punica- is blij met alle tevreden klanten en weet hoeveel er per dag bij komen :)
Meer klanten hoeft niet per definitie een garantie te zijn voor betere kwaliteit. Want hoe meer users op een server, hoe slechter de performance.

Jullie hebben op je forum keihard gezegt dat jullie geen garantie geven op snelheid etc en niets mogen verwachten van retentie/snelheid etc.

Ga hier dan op deze plek eens in op deze kritiek van iets wat je zelf toegeeft, maar dat doe je niet! Nee je doet het af als een troll!

Ik maak zelf gebruik van Giganews. Zij sluiten je direct af als je negatief bent over een cap ofzo (die officieel natuurlijk niet bestaat). Maar zij zijn, hoe je het ook wend of keert, de onbetwiste nummer 1. En dan kom je met dat soort arrogantie weg. Maar zij kunnen je tenminste snelheid garanderen (dat mag ook wel voor die prijs)

* Gunner maakt er toch weer woorden aan vuil, hij kan het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
[quote]Gunner schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:50:
[...]

Die fora lees ik ook, en als je bij FTD een topic opent over Eweka dan zit er gegarandeerd binnen vijf minuten een slotje op omdat ze geen Eweka topics meer tolereren. Vast niet omdat het zo goed gaat.

[...]

Dat komt omdat er afgesproken is, dat we een eigen forum hebben, het laatste Eweka topic is uit oktober ofzo.

Giganews is nummer 1, geen twijfel mogelijk.

Op eigen fora gaan we ook in op kritiek, maar ik vind het belangrijker om daar mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Alle mensen die lekker aan het flamen en trollen zijn over Eweka moeten hun weten . Galaxis is sinds een tijdje een tevreden gebruiker van Eweka , altijd mijn max snelheid. Nog geen dingen binnengehaald die niet werkten of incompleet waren.Ik vind het een prima dienst voor een prima prijs.

Just my 2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:52:
Dat komt omdat er afgesproken is, dat we een eigen forum hebben, het laatste Eweka topic is uit oktober ofzo.
OK, dat is waar. Maar de topics die daar staan stonden wel bol van de rotzooi over Eweka en daar had FTD ook schoon genoeg van.
Giganews is nummer 1, geen twijfel mogelijk.

Op eigen fora gaan we ook in op kritiek, maar ik vind het belangrijker om daar mensen te helpen.
Beste Punica, mensen bannen (die post is natuurlijk gedelete) en jezelf indekken over je service kan ik niet scharen onder de noemer "mensen helpen"

Ik respecteer je mening, en wil niet trollen ofzo, daarom stop ik er nu ook mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 22-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Gunner schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:56:
[...]

OK, dat is waar. Maar de topics die daar staan stonden wel bol van de rotzooi over Eweka en daar had FTD ook schoon genoeg van.

[...]

Beste Punica, mensen bannen (die post is natuurlijk gedelete) en jezelf indekken over je service kan ik niet scharen onder de noemer "mensen helpen"

Ik respecteer je mening, en wil niet trollen ofzo, daarom stop ik er nu ook mee.
Hoi,

Het klopt dat die topics vol stonden met rotzooi, dat kwam ook omdat onze klanten basis toen zo verschrikkelijk hard groeide, dat konden we gewoon niet aan, en daarom liep 1 en ander de soep in.
Nu kunnen we dat wel aan en is de situatie dan ook anders.

En die gast die gebanned was, daar komt het weeeeeer.

Wat staat in de openingspost :
Ik monitor dit topic dus bij iedere reply krijg ik een MAIL EN SMS , OOK IN HET WEEKEINDE EN SNACHTES . vervuil het dus niet met zaken over snelheid , jojo snelheid , andere snelheid etc .etc. etc. etc. DIT TOPIC IS ECHT ALLEEN VOOR TE MELDEN ALS EEN READER DOWN IS GEGAAN EN UITSLUITEND ALS JE DAT HEBT GEVERIFIEERD AAN DE HAND VAN DE STATISIEKEN EN ANDERE GEBRUIKERS! ...
En toch een complete irrelevante vraag posten

Dan roep je dat toch over jezelf heen, verder is dat een incident geweest en niet meer voorgekomen.

Ik respecteer je mening ook, laten we dus gewoon maar ophouden, want dat vervuild dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
offtopic:
Wie is toch Afbeeldingslocatie: http://www.xandrios.net/upload/allen2.jpg ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hint: Dead like me.

On-topic: jaja, Tweaknews wordt steeds beter. Header downloadspeed is nu, na een paar minuten headeren met 30 kilobyte/sec, welgeteld 0 kilobyte/sec.

-- Edit: typisch. Ik druk op send en voila, de download begon weer... ze hebben blijkbaar iets veranderd, voorheen kwam m'n gemiddelde headerspeed op 30 kilobyte/sec uit, nu op zo'n 140 kilobyte/sec. Blijkbaar iets gefixed waardoor de headerspeed uiteindelijk weer richting normaal is gegaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 22-04-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
offtopic:
Verrek ja; daar kan ik haar van. Thx! :)

Ik ben de laatste dagen weer heel erg tevreden over UseNetServer ; werkelijk alles wat ik download, is compleet te krijgen. Gisteren heb ik zelfs weer iets van 25 dagen oud kunnen downloaden, en dat allemaal zonder noemenswaardige problemen.

Daarnaast heb ik Astraweb, een 25Gb-blok voor de noodgevallen :), maar dat werkt eigenlijk toch iets minder de laatste tijd. Zaken die bij UNS staan, zijn bij AW niet compleet te krijgen. :/

Ander puntje: wordt het niet eens tijd dat we, veelgebruikers van dit topic, iets aan de startpost gaan doen? Ik heb het vermoeden dat niet alle info nog up-to-date is en dat iets meer info per provider wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:41
pven schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:16:
Ander puntje: wordt het niet eens tijd dat we, veelgebruikers van dit topic, iets aan de startpost gaan doen? Ik heb het vermoeden dat niet alle info nog up-to-date is en dat iets meer info per provider wenselijk is.
Het lijkt mij ook beter om een topicstart te maken en daarin ZELF input van users te verwerken, ipv zo'n grote tabel erin te gooien... maargoed, het topic wordt al 3 deeltjes lang gestart door mods (Xandrios & momania, en ja ik weet dat die laatste geen mod meer is :+), geen idee of die er verder nog wilde plannen mee hebben...
pven schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:16:
Ik ben de laatste dagen weer heel erg tevreden over UseNetServer ; werkelijk alles wat ik download, is compleet te krijgen. Gisteren heb ik zelfs weer iets van 25 dagen oud kunnen downloaden, en dat allemaal zonder noemenswaardige problemen.

Daarnaast heb ik Astraweb, een 25Gb-blok voor de noodgevallen :), maar dat werkt eigenlijk toch iets minder de laatste tijd. Zaken die bij UNS staan, zijn bij AW niet compleet te krijgen. :/
Goh, jouw downloadsituatie lijkt wel op de mijne :+ (alleen heb ik ook Newszilla nog erbij)
De combinatie usenetserver + astraweb bevalt mij eigenlijk ook prima, heb nooit dat ik iets (mits <21 dagen dan, natuurlijk) niet compleet krijg eigenlijk, meestal ook geen parblockje nodig (mits de upload goed is dan, natuurlijk :+)

[ Voor 41% gewijzigd door Xander op 22-04-2005 16:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Punica- schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:05:
[...]

Hoi,

Het klopt dat die topics vol stonden met rotzooi, dat kwam ook omdat onze klanten basis toen zo verschrikkelijk hard groeide, dat konden we gewoon niet aan, en daarom liep 1 en ander de soep in. Nu kunnen we dat wel aan en is de situatie dan ook anders.
Je bent in elk geval over dit gedeelte wel eerlijk. Ik kan me verder ook niet voorstellen dat eweka een compleet onbruikbare dienst is. Dan zouden er namelijk helemaal geen positieve verhalen te lezen zijn.

Ik heb het gevoel dat alle zaken die bij eweka gebeuren heel erg tegen het licht worden gehouden. Er is ook een persoon geweest die een nogal onhandige uitspraak gedaan heeft over wat je mag en kan verwachten. Dat is vrij stom / ongelukkig geweest en dat krijg je nu als dienst keer op keer op je neus en eerlijk gezegd vind ik dat wel nogal kinderachtig en trollerig, om voor een zo'n stommiteit gelijk een complete dienst af te plassen...

Overigens heeft kpn dit in zijn algemene voorwaarden staan:
Indien er een storing optreedt in het functioneren van Direct ADSL, dient de storing door of
namens de Contractant zo spoedig mogelijk aan KPN te worden gemeld. Storingen worden zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen twee Werkdagen nadat zij aan KPN bekend zijn geworden onderzocht, tenzij dit voor KPN binnen die termijn in redelijkheid niet mogelijk is. Een storing zal door KPN naar beste kunnen en zo snel mogelijk worden opgeheven.
Daar staat dus gewoon hetzelfde als "je hoeft niet te verwachten dat de dienst altijd 100% werkt, als het niet meer werkt dan proberen we het zo snel mogelijk weer te fixen, maar we garanderen niets". Voor dit bedrag kan je gewoon geen 100% uptime garantie eisen.

Eigenlijk exact hetzelfde als die eweka medewerker op het forum gezegd heeft, maar dan heel erg netjes geformuleerd. Die ene stomme formulering maakt niet een hele dienst ineens waardeloos, want wat daar gezegd is, geldt voor alle usenet en internet accounts die je als consument (voor een schappelijke prijs) kan nemen...
En die gast die gebanned was, daar komt het weeeeeer.

Wat staat in de openingspost :

[...]

En toch een complete irrelevante vraag posten

Dan roep je dat toch over jezelf heen, verder is dat een incident geweest en niet meer voorgekomen.

Ik respecteer je mening ook, laten we dus gewoon maar ophouden, want dat vervuild dit topic.
Ik moet zeggen dat ik daar wel begrip voor heb. Overigens over dat "bannen", je zou giganews eens een mailtje moeten sturen met de vraag waarom je account niet zo snel is, dan wordt je ook "geband", alleen doen ze daar niet aan rechtstreekse persoonlijke communicatie.

Ik denk dat elke news provider wel problemen heeft met hun news server, de enige waar ik echt niets van problemen merk is giganews (ik heb casema, mag gratis 2mbit giganewsen, waarvoor hulde _o_), maar daar kosten de abonnementen ook gewoon dik 2kees zoveel als bij goedkopere aanbieders (bijna 3x zoveel als eweka).

Volgens mij is usenet serveren ongeveer het zwaarste wat je een server kan laten doen ongeveer :P.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 22-04-2005 17:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint te lijken op een eweka topic. Laat ik wat variantie brengen. Hebben we al eens gehoord van XS News. Ik hoorde het vanmorgen. Ik heb het aangevraag ik zal jullie er wel over berichten.

http://www.xsnews.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:25:
Het begint te lijken op een eweka topic. Laat ik wat variantie brengen. Hebben we al eens gehoord van XS News. Ik hoorde het vanmorgen. Ik heb het aangevraag ik zal jullie er wel over berichten.

Ja: [rml]Duderuud in "Betaalde newsservers met binaries [ deel ..."[/rml] :Y)

Zoek maar eens naar xsnews in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07

Reclame? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Inderdaad! Misschien ook niet zo'n slecht punt, want Eweka wordt hier de laatste tijd behoorlijk gebashed moet ik zeggen. Ik gebruik het zelf ook, om de simpele reden dat het gewoon supergoedkoop is. Ik download bijna nooit iets van meer dan 10 dagen terug en binnen die tijd heb ik eigenlijk altijd alles compleet, behalve dan een tijdje terug toen er headers verloren waren gegaan. Verder trek ik mijn 2MBit altijd vol en heb ik nog nooit echt te klagen gehad. Mag ook wel eens gezegd worden denk ik zo.
Ik betaal maar €7,50 en verwacht daarvoor ook niet een dienst die gelijk is aan Giganews. Het is eigenlijk wel weer typisch nederlands, voor een duppie op de eerste rij willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het helemaal eens met Muse hiero ik heb er ook pas net van gehoord. Zit er nu van te leechen met 450 kb dus ik heb niets te klagen. Eweka dus. Alleen nu merk ik dus dat ik inderdaad best wel wat headers mis incl nzb

En eerlijk waar dit is geen reclame ofzo. Ik vind het alleen fijn om mijn ervaringen met jullie te delen :)

Mijn eweka abo is bijna op ik ben nu ook ff XS News aan het proberen

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Graag dit soort dingen via topicreport melden, dan kan ik het even nazoeken. In dit geval lijkt daar geen sprake van overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive is voorlopig tevreden over xsnews ....
Geen snelheidsproblemen gehad nog, enkel iets lagere retentie over de lijn (5 ipv 6 dagen)

Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar wat er straks gaat gebeuren ...
* Jive droomt van een 24/1 abbo van xs4all voor 50E met een behoorlijke newszilla snelheid voor eigen klanten en een snelle news-provider welke die lijn ook vol kan krijgen voor een redelijk bedrag.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bvk schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:08:
[...]

En dat je dan newszilla meerekent in die 2000Kb/sec, Newszilla geeft aan een extern IP adres niet meer dan 3 draadjes van 15KB/sec.......
SSH Tunnel via de shellserver van XS4ALL, dan haal je gewoon maximale snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Erik1 schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:19:
[...]

SSH Tunnel via de shellserver van XS4ALL, dan haal je gewoon maximale snelheid ;)
Zou je dat eens willen uitleggen? :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nee, want dat is niet volgens de GoT regels :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, raar.... De Tweaknews newsserver wil maar niet één bepaald segmentje accepteren van mijn upload. Laat ik dat segmentje weg, dan gaat alles gewoon verder.

Maf.

-- Edit: ben ik nu echt de enige die problemen heeft met de headerspeed van Tweaknews? Ik zit nu op iets van 15 tot 20 kilobyte/sec en dat had ik gisteren ook al. Het downloaden zelf daarentegen gaat weer met zo'n 600 tot 700 kilobyte/sec, dus aan de verbinding ligt het niet.

[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
eweka blijft emmeren met threads die niet allemaal werken..

dat quotum/username gezeik weer.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Wildfire schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:12:
Hmmm, raar.... De Tweaknews newsserver wil maar niet één bepaald segmentje accepteren van mijn upload. Laat ik dat segmentje weg, dan gaat alles gewoon verder.

Maf.

-- Edit: ben ik nu echt de enige die problemen heeft met de headerspeed van Tweaknews? Ik zit nu op iets van 15 tot 20 kilobyte/sec en dat had ik gisteren ook al. Het downloaden zelf daarentegen gaat weer met zo'n 600 tot 700 kilobyte/sec, dus aan de verbinding ligt het niet.
Leg je vraag eens voor per mail bij de heldesk, info@tweaknews.nl of info@tweakdsl.nl; vermeld daarbij de relevante details, zoals je loginnaam, je ip adres en het tijdstip.

Het probleem komt me niet als gebruikelijk voor bij TweakNews op dit moment. Ik haal gewoon de volledige bandbreedte voor headers. Je ... hebt toch wel voldoende geheugen in je computer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Niet online

Woksie

Gone

Fried schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:08:
eweka blijft emmeren met threads die niet allemaal werken..

dat quotum/username gezeik weer.. ;(
Jeps, heb ik hier ook veel last van vooral s'avonds is het niet normaal meer.

Heb trouwens ook een accountje bij usenet4u.nl. Omdat zij claimen 18 dagen retentie te hebben, en dat moest ik juist hebben, door Eweka kon ik niet meer bij deze files komen. Heb gelijk de 100gb-pakket a 47 Euro. Vandaag binnengehad (vrijdag besteld, dus wel lekker snel), en wat schetst mijn verbazing: files van 16,0 dagen en ouder worden allemaal als incomplete binnengehaald. En laten die files die ik moet hebben nou net 17,3 dagen oud zijn... Heb dus gelijk een klacht op het forum van hun hierover gepost, maar is er mischien iemand hier die ook usenet4u heeft en misschien zijn ervaringen kan posten?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Sir Killalot : heb je een credit-card? Voor 47 euro heb je volgens mij wel wat betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Niet online

Woksie

Gone

pven schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:19:
@ Sir Killalot : heb je een credit-card? Voor 47 euro heb je volgens mij wel wat betere alternatieven.
Nope, dat is juist het probleem :P
En van m'n vader mag ik hem (nog) niet lenen, dus tsja...
Voordeel is wel dat bij usenet4u het een jaar ofzoiets geldig blijft.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sir Killalot schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:05:
[...]

Heb trouwens ook een accountje bij usenet4u.nl. Omdat zij claimen 18 dagen retentie te hebben, en dat moest ik juist hebben, door Eweka kon ik niet meer bij deze files komen. Heb gelijk de 100gb-pakket a 47 Euro. Vandaag binnengehad (vrijdag besteld, dus wel lekker snel), en wat schetst mijn verbazing: files van 16,0 dagen en ouder worden allemaal als incomplete binnengehaald. En laten die files die ik moet hebben nou net 17,3 dagen oud zijn... Heb dus gelijk een klacht op het forum van hun hierover gepost, maar is er mischien iemand hier die ook usenet4u heeft en misschien zijn ervaringen kan posten?
Das wel erg vervelend ja :o
Aan de andere kant mischien ook niet zo handig om voor direct 50 euro te gaan inkopen though ;)

Mischien dat ze 't willen refunden...als het een beetje een net bedrijf is doen ze dat wel :)

Zelf heb ik een abonnementje genomen op shared-secrets.com, speciaal voor de enkele oudere posts. Kost me $3.95 ( €3) per maand, en dat is genoeg voor 6GB.
Ze resellen Newshosting.com, en hebben dus 25 dagen retentie ongeveer. Waarom niet direct bij newshosting zou je denken: Die verkopen alleen maandelijkse pakketjes van $10 en hoger; ik heb maar weinig data nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ghandi schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:01:
[...]

Leg je vraag eens voor per mail bij de heldesk, info@tweaknews.nl of info@tweakdsl.nl; vermeld daarbij de relevante details, zoals je loginnaam, je ip adres en het tijdstip.

Het probleem komt me niet als gebruikelijk voor bij TweakNews op dit moment. Ik haal gewoon de volledige bandbreedte voor headers. Je ... hebt toch wel voldoende geheugen in je computer zitten.
De helpdesk is al op de hoogte van de headerspeed-problemen, afgelopen week gaven ze al aan de newsserver eens op de operatietafel te leggen.

Maar goed, momenteel haal ik gemiddeld tegen de 30 kilobyte/sec op de headers. Flink fluctuerend ook nog eens, het ene moment heb ik 70 kilobyte/sec, het andere moment haal ik ampers 10 kilobyte/sec.

Geheugen in mijn PC? Ik heb 1 gig, en toen ik nog bij Giganews zat kon ik een groep zoals alt.binaries.nl gewoon full-speed headeren. Dus daar kan het probleem niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
Wildfire schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:27:
[...]

De helpdesk is al op de hoogte van de headerspeed-problemen, afgelopen week gaven ze al aan de newsserver eens op de operatietafel te leggen.

Maar goed, momenteel haal ik gemiddeld tegen de 30 kilobyte/sec op de headers. Flink fluctuerend ook nog eens, het ene moment heb ik 70 kilobyte/sec, het andere moment haal ik ampers 10 kilobyte/sec.

Geheugen in mijn PC? Ik heb 1 gig, en toen ik nog bij Giganews zat kon ik een groep zoals alt.binaries.nl gewoon full-speed headeren. Dus daar kan het probleem niet zitten.
Speelt het probleem nog steeds? Of is het nu verdwenen (vanaf gisteren, zondag morgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ghandi schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:40:
[...]

Speelt het probleem nog steeds? Of is het nu verdwenen (vanaf gisteren, zondag morgen).
Nog steeds problemen met de headerspeeds. Er is ook geen touw aan vast te knopen, ik heb wel soms uitschieters richting de 100 kilobyte/sec ofzo. Maar gemiddeld komt het neer op zo'n 15 kilobyte/sec op dit moment. Terwijl het daadwerkelijke downloaden zelf probleemloos gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive vraagt zich af hoe Tweak een 20mbit usenetabbo wil gaan verhandelen als ze niet eens snel kunnen headeren .....
Zet dan een eigen index-server neer met een web-interface om je klanten in te kunnen laten browsen..

Lost gelijk je header-probleem op, omdat er ge-eporteerd word in NZB.

Of heeft dit te maken met directe links naar bestanden leggen en daardoor juridische aansprakelijkheid ????

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Headeren is een heel zware opdracht natuurlijk. Ipv dat hij om de 10 seconden een nieuwe part moet selecteren (zoals bij downloaden), moet hij er tijdens het headeren honderden per sonde selecteren.

Neemt niet weg dat ik me ook afvraag hoe de 20Mbit gehaalt moet worden; Ik heb zulke snelheden nog nooit gezien icm Usenet eigenlijk. Maar ik twijfel er niet over dat Tweak daar wel iets op bedenkt voor ze het als product beschikbaar maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Xandrios schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 01:28:
Headeren is een heel zware opdracht natuurlijk. Ipv dat hij om de 10 seconden een nieuwe part moet selecteren (zoals bij downloaden), moet hij er tijdens het headeren honderden per sonde selecteren.

Neemt niet weg dat ik me ook afvraag hoe de 20Mbit gehaalt moet worden; Ik heb zulke snelheden nog nooit gezien icm Usenet eigenlijk. Maar ik twijfel er niet over dat Tweak daar wel iets op bedenkt voor ze het als product beschikbaar maken ;)
Een enkele 20 a 30mbitter is nog te doen, maar ineens 100'n, dat is niet te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
SpeedXS gaat ook news aanbieden.
http://www.speedxs.nl/index/products/usenet

Als je geen speedxs heb, kost het 7,95 per maand of 5,95 als je per jaar betaald.
En er is nu voor de eerste 333 mensen die meedoen aan de voorinschrijving een actie voor 3,33 per maand (betaling per jaar).

Als je wel een speedxs verbinding heb:
Niet leden: 4,95 per maand
leden: 3,95 per maand

[ Voor 14% gewijzigd door Attilla op 26-04-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Sir Killalot schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:05:
[...]

Raar , hoe download je dan ?

Ik haal zelfs bij de grote dumpgroepen, bestanden van 17 / 18 dagen er nog uit !

Prima tevreden met Usenet4u B)

[ Voor 3% gewijzigd door Remko op 26-04-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
[Airwolf] schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:04:
SpeedXS gaat ook news aanbieden.
http://www.speedxs.nl/index/products/usenet

Als je geen speedxs heb, kost het 7,95 per maand of 5,95 als je per jaar betaald.
En er is nu voor de eerste 333 mensen die meedoen aan de voorinschrijving een actie voor 3,33 per maand (betaling per jaar).

Als je wel een speedxs verbinding heb:
Niet leden: 4,95 per maand
leden: 3,95 per maand
ziet er goed uit..!
De opslag systemen staan in ons goed beveiligde datacenter en hebben een opslag capaciteit van maximaal 20TB per rack. Hierdoor zijn we instaat om bij aanvang te starten met een retentie van 25 dagen. Uiteraard gaan wij ons inzetten om de retentie nog verder te verlengen.

De Backbone van het Newscluster hangt direct aan AMS-IX en heeft een totale agregatie van 10 Gigabits per seconde.
wellicht een goede eweka vervanger als ze doen wat ze beloven!

dit is de status pagina: http://www.speedxs.nl/index/products/usenet-status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tweaknews zit momenteel nog steeds op bar slechte headerspeeds. Ik haal op dit moment een uiterst magere 15 kilobyte/sec... :(

Het begint nu ècht irritant te worden, 't is al dagen hetzelfde. Met deze headerspeed kun je gewoon niets behalve kleine textgroepjes binnenhalen.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2005 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10

Ik ook, tot vandaag. Lekker kl*te zeg. Dit is nu de zoveelste keer dat ik niks meer kan op die usenetservers (4 verschillende geprobeerd, maar hij ligt er nu helemaal uit. Bovendien is de snelheid niet om over naar huis te schrijven bij UNS.

Ik heb dan wel ADSL van Tweakdsl, die doet het nagenoeg perfect, maar helaas maar een retentie van 10 dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
UNS werkt bij mij nog gewoon goed, net als de afgelopen tijd. :?

Ik heb overigens een 3,2Mbit-lijntje ; de gemiddelde snelheid richting UNS is 300kb/s, dat is wat ik gewend ben van ze.

[ Voor 50% gewijzigd door pven op 28-04-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
pven schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:28:
UNS werkt bij mij nog gewoon goed, net als de afgelopen tijd. :?
Merk zelf dat de snelheid niet echt optimaal is. Hele tijd al. Ziet vaak max @ +/-300kb/s met een 8mbit/s lijn
Met een nieuwe modem nog steeds geen verbetering. Heb niet het idee dat het aan mij ligt want met speedtest.cistron.nl trek ik mijn lijnsnelheid wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik weet niet of dit inmiddels voorbij is gekomen maar ik ben de laatste tijd wegens drukte de draad niet helemaal meer bijgehouden.
De: Unable to logon. Server Response 502(remote) (Username) Exceeded maximum number of connections per user- Melding?
Ik wordt hier echt schijtziek van.
Ik heb Giganews Unlimited
Newsleecher registered
Gebruik 4 draadjes, niet meer(tenzij ik ermee upload)
Ene keer valt 1 draadje weg, dan 2 soms 3, soms zelfs 4.
Ik heb dit ook aan NL gemaild en die erkennen het probleem wel en zegger ermee bezig te zijn maar ik heb het inmiddels al weken lang.
Er stond ook bij voeg het toe in het userforum, dat gedaan maar daar komt geen enkele reactie op binnen.
Mijn vraag dus..... zijn er nog meer NL gebruikers die dit probleem hebben of het liefst hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:15:
Mijn vraag dus..... zijn er nog meer NL gebruikers die dit probleem hebben of het liefst hadden?
Gelukkig heb ik deze problemen niet, gebruik wel giganews + newsleecher (reeds een aantal maanden). Ik upload echter niet. Het lijkt me ook niet verstandig meer dan 4 connecties te gebruiken als je upload, dat gaat tegen de policy van giganews in, maar dat terzijde.

Bij andere programma's zoals grabit geen problemen? Het lijkt me namelijk eerder dat giganews dwarslicht ipv newsleecher gezien de melding.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hiep-hoi. Gemiddelde headerspeeds bij Tweaknews is nu ongeveer 1 kilobyte/sec... :( :( :(

-- Edit: tien minuten later een factor 30 hoger, 30 kilobyte/sec... hetgeen helaas ook nog niet een snelheid is om over naar huis te schrijven.

Jammer dat ze bij Tweaknews er nog niet achter zijn wat het probleem is.

-- Edit #2: nou, het posten gaat ook niet lekker. Error 441 links en rechts, dat werkt niet echt.

[ Voor 70% gewijzigd door Wildfire op 28-04-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

eerdepeer schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:48:
[...]

Ik ook, tot vandaag. Lekker kl*te zeg. Dit is nu de zoveelste keer dat ik niks meer kan op die usenetservers (4 verschillende geprobeerd, maar hij ligt er nu helemaal uit. Bovendien is de snelheid niet om over naar huis te schrijven bij UNS.

Ik heb dan wel ADSL van Tweakdsl, die doet het nagenoeg perfect, maar helaas maar een retentie van 10 dagen....
Ik heb nu dus hetzelfde probleem UNS doet helemaal niets...ja soms 9 kb/sen de site van UNS komt ook binnen als dikke stront door een trechter. Ik heb ook tweakdsl, en die doet het gewoon maar idd met die 10 dagen.
Zijn er meer mensen met tweakdsl en UNS die problemen hebben?

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Dit is echt weird. Die gasten van UNS mailden mij dit:
A\re you able to ping news.usenetserver.com? www.usenetserver.com?
Are you able to telnet?

Telnet instruction:

From a command prompt please type
"telnet news.usenetserver.com 119" (Exclude ")
You should see a welcome message (i.e. 200 Powered by Usenet Server...)
Now type.
authinfo user "your username" (Again exclude ")
You should see this "381 More Authentication Required"
Now type.
authinfo pass "your password"
do you see this "281 Authentication Accepted"?

Your UNS Support-Team

Dit heb ik gedaan en ineens: taadaaa, weer verbinding. Dit helpt iig bij mij wel om weer verbinding te krijgen met UNS. Helaas schommelt de snelheid als een aap. Van 0 kb/s ~ pieken van 930 kb/s volgens mijn DU meter.

Nog ff benieuwd naar Giganews unlimited. Kan ik daar wel met min. 700kb/s minimaal downloaden? En is de retentie iig >44 dagen? Misschien verder nog dingen die minder zijn tov UNS? Anders stap ik over.... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
eerdepeer schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:03:
Nog ff benieuwd naar Giganews unlimited. Kan ik daar wel met min. 700kb/s minimaal downloaden?
Test het zelf: http://www.giganews.com/test_connect.html
En is de retentie iig >44 dagen?
Kun je opzoeken: http://www.giganews.com/newsgroup_search.html
('k heb ook Giganews en ben nu zelf met iets van 41dgn oud bezig)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

_/-\o_

edit: ctrl a en dan smilie >> krijg je dit soort posts. srry

[ Voor 85% gewijzigd door LyxKyo op 29-04-2005 10:37 ]

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyxKyo
  • Laatst online: 07-06 23:47

LyxKyo

Dreambox was fun!

ik ben overgestapt van UNS naar newshosting.. en bevalt prima nu ..

had met UNS vaak error: unable to .. blaat! nu helemaal geen problemen, zelf meedere keren alles compleet, zonder 2 blocks missing (UNS)

newshosting _/-\o_

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

K heb je vraag gezien op het NL forum. Zelf gebruik ik 2.1 final en i.c.m Giganews heb ik deze problemen nog niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Vaak in de zgn daluren gaat het een stuk beter.
Ik heb de laatse beta NL er nu op.
Als ik multikabelnews erbij aanzet pomt ie mijn verbinding vol, zet ik dan multikabel uit gaat giganews wel weer een tijdje door en verliest dan weer een aantalk lijntjes.
Speedtest voor mijn verbinding is telkens prima.
Zwaar irritant dit.

Giganews aanschrijven heeft in het verleden al geleid tot accute stop van mijn account + CC dus da's geen optie voor me.
Tevens erkende de mannen bij NL het probleem dus ik denk toch dat het bij hun vandaan komt.

P.s. ik draai nu newzbin en daar krijg ik die melding niet, wel wat fluctuatie in snelheid maar geen vage errors, dus het ligt mijnsinziens dan toch echt aan NL. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door ScooBY_DoO op 29-04-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op dit moment is Tweaknews weer ok qua headerspeeds - ik zit nu op zo'n 580 kilobyte/sec gemiddeld! Dat is de beste headerspeed die ik tot nu toe heb gehad bij Tweaknews!

Ik hoop dat er iets gefixed is waardoor het nu goed werkt. Aan de andere kant is er namelijk nog de kans dat er gewoon weinig gebruikers on-line zijn ivm de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

eerdepeer schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:03:
Dit is echt weird. Die gasten van UNS mailden mij dit:
A\re you able to ping news.usenetserver.com? www.usenetserver.com?
Are you able to telnet?

Telnet instruction:

From a command prompt please type
"telnet news.usenetserver.com 119" (Exclude ")
You should see a welcome message (i.e. 200 Powered by Usenet Server...)
Now type.
authinfo user "your username" (Again exclude ")
You should see this "381 More Authentication Required"
Now type.
authinfo pass "your password"
do you see this "281 Authentication Accepted"?

Your UNS Support-Team

Dit heb ik gedaan en ineens: taadaaa, weer verbinding. Dit helpt iig bij mij wel om weer verbinding te krijgen met UNS. Helaas schommelt de snelheid als een aap. Van 0 kb/s ~ pieken van 930 kb/s volgens mijn DU meter.
Ik deed dit net ook, en paf van van 9 kb/s naar 500 kb/s...nog niet optimaal, maar beter dan eerst...misschien wel handig als ze dit in hun faq zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
tymiek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:21:
[...]

Ik deed dit net ook, en paf van van 9 kb/s naar 500 kb/s...nog niet optimaal, maar beter dan eerst...misschien wel handig als ze dit in hun faq zouden zetten.
Ik krijg 480 authentication requiered.... ligt UNS er helemaal uit ofzo?>
net een 3for3 testaccountje genomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
tymiek schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:21:
[...]

Uhm, die telnet sessie doet niets anders dan gewoon een verbinding opzetten...precies hetzelfde als je download-programma doet. Dat mailtje is er alleen voor bedoeld om te testen of het probleem niet toevallig bij je newsreader zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek

tymiek

Xandrios schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:01:
[...]

Uhm, die telnet sessie doet niets anders dan gewoon een verbinding opzetten...precies hetzelfde als je download-programma doet. Dat mailtje is er alleen voor bedoeld om te testen of het probleem niet toevallig bij je newsreader zit....
Dat vind ik dus ook het vreemde...als ik Newsbin opstartte dan kreeg ik telkens de medling dat er teveel connecties waren, terwijl dat niet zo kon zijn, omdat ie 2 uur niets had gedaan. De snelheid was ook echt ernstig laag. Met de server van Tweakdsl kon ik wel normaal verbinden, dus Newsbin deed het wel gewoon. Maar net voor die telnetsessie probeerde ik het nog een keer met Newsbin, weer geen succes. Ik sluit Newsbin af, doe wat er in die sessie staat en zet Newsbin weer aan en hij doet het gewoon. Het is echt raar, maar misschien zat er een connectie niet goed, die nu door telnet is goed gezet? Heb er ook niet echt een verklaring voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
UNS ligt er momenteel helemaal uit:
We are going to have an emergency outage for the next 1-2 hours in order to help catch up articles that have fallen behind. This will also help speed up the array rebuild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Ik heb tweaknews. De laatste tijd valt het me op dat zowat 1/3 van de rars wel 2 blocks missen.
Ligt dat aan tweaknews of aan mijn brakke geheugen?
Tot zo'n twee weken terug waren het meestal tussen de 2 en de 10 rars per dvd, maar nu zijn het er altijd > 20 rars....
Ik kan dus een dvd 3x parren (na elke par poging een reboot, anders doet ie nog niks...) voordat ik ook maar 1 dvd kan unrarren ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Waarom moet je rebooten na een par?? dat zal wel aan je pc liggen denk ik.
Dat van die vele artikels met missende blocks.. ja dat valt mij ook al op bij tweaknews.
twee week geleden was het erger, maar nu gaat het weer redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

medendo schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:40:
Ik heb tweaknews. De laatste tijd valt het me op dat zowat 1/3 van de rars wel 2 blocks missen.
Ligt dat aan tweaknews of aan mijn brakke geheugen?
Tot zo'n twee weken terug waren het meestal tussen de 2 en de 10 rars per dvd, maar nu zijn het er altijd > 20 rars....
Ik kan dus een dvd 3x parren (na elke par poging een reboot, anders doet ie nog niks...) voordat ik ook maar 1 dvd kan unrarren ... 8)7
Volgens mij zit er iets goed fout op je systeem. Rebooten is namelijk nergens voor nodig. En 1x QuickPAR draaien is "all that is takes". Je kunt een posting repareren met de PAR2 blocks die je hebt, of niet. Een andere mogelijkheid is er niet, meerdere keren QuickPAR draaien levert geen enkel voordeel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Het klinkt echt stom van dat 3 x rebooten. Hij fixt er telkens maar een paar. Reboot ik niet, dan fixt ie ook niks meer... Hij geeft al vaak aan "mogelijk geheugenfout."
Toch maar een nieuwe reep kopen dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
medendo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 00:07:
Het klinkt echt stom van dat 3 x rebooten. Hij fixt er telkens maar een paar. Reboot ik niet, dan fixt ie ook niks meer... Hij geeft al vaak aan "mogelijk geheugenfout."
Toch maar een nieuwe reep kopen dan :/
Heb je toch voldoende vrij geheugen? Ik heb namelijk niet het idee dat quickpar betrouwbaar is als het om het testen van geheugen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

pven schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:02:
[...]
Heb je toch voldoende vrij geheugen? Ik heb namelijk niet het idee dat quickpar betrouwbaar is als het om het testen van geheugen gaat.
Nou ... bij mij is hij anders nooit met zulke meldingen vastgelopen tijdens repairen hoor ...
Op meerdere verschillende machines met ongeveer alle versies vanaf 0.5 ofzo ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46
Heb hier hetzelfde, Usenetserver icm de laatste beta versie van Newsleecher. Had hier in het verleden wel vaker last van maar was er een tijdje van af. Helaas is het eind vorige week weer begonnen deze ellende. Als ik Usenet gebruik via Newsbin werkt het zonder problemen met 4 draadjes. Het lijkt dus echt iets te maken te hebben met de combo usenet/newsleecher.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Zojuist mijn Astraweb accountje ingeruild voor een Giganews account. Ik ben benieuwd, vanavond even testen qua retentie. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nitai schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:34:
Zojuist mijn Astraweb accountje ingeruild voor een Giganews account. Ik ben benieuwd, vanavond even testen qua retentie. :)
Dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Nog geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jive schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:28:
[...]

Nou ... bij mij is hij anders nooit met zulke meldingen vastgelopen tijdens repairen hoor ...
Op meerdere verschillende machines met ongeveer alle versies vanaf 0.5 ofzo ...
Quickpar is een prima tool, ik bedoelde dat quickpar niet het tool is om je geheugen mee te testen. Met andere woorden: als quickpar meldt dat mijn geheugen rot is, hecht ik geen waarde aan die melding. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zucht, inmiddels ligt USN er alweer een dag of twee uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MaZo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:07:
Zucht, inmiddels ligt USN er alweer een dag of twee uit...
Werkt hier sinds afgelopen nacht weer prima (news.usenetserver.com). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
3-5-2005 23:26:06 Unable to connect / authenticate server: Usenetserver #1 (205 Closing connection - goodbye).
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

pven schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:34:
[...]

Quickpar is een prima tool, ik bedoelde dat quickpar niet het tool is om je geheugen mee te testen. Met andere woorden: als quickpar meldt dat mijn geheugen rot is, hecht ik geen waarde aan die melding. :Y)
Het zou voor mij anders een prima reden zijn om even de laatste memtest uit de meuktracker te pakken en een over het systeem te laten lopen....

Als een appje met een melding komt over geheugen problemen, en het appje staat er wel een beetje om bekend dat het "kwetsbaar" is voor geheugen-fouten ... en daardoor dus memory-error eldingen genereert (vergeet even niet dat zo ongeveer alles in quickpar continue crc-checked word) ... dan zou ik dat toch wel enigszins serieus genoeg nemen om iets verder te kijken in de gezondheid van mijn memory.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
yup hier ook... vanochtend nog gekeken en nog steeds geen connectie. UNS icm met NL 2.3 beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat Netwerk status bij UNS op repeat ofzo |:( Dit schiet niet op zo natuurlijk :(
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.