Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 39.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:22
Jive schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:53:
* Jive is bij newshosting niet echt over de 200kb uit gekomen (average dan) .. heel enkele keer eens een uitschieter naar de 800kb/s .. dat wel... maar dat was zeer sporadisch ..

Ik zit via xs4all, en had dan met newszilla (3x50) erbij gewoon soms net aan de 400kb/s doorvoer ... dus echt over de 250 kwam newshosting dan niet....
Ik ben twee maanden geleden overgestapt van UNS naar NH (te veel "unable to authenticate" fouten bij UNS).

Heb een Power ADSL (8/1 Mbit) abbo bij Xs4all, waarbij ik normaal gesproken boven de 800 KB/s haal.

Haalde met NH in het begin zo'n 550-570 KB/s met de maximale 4 draadjes. Echter sinds een paar dagen haal ik tussen de 750 en 790 KB/s, dus er is iets veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Heb sinds gisteren een Eweka abbotje, en het is janken met de pet op eerlijkgezegd. Het ging aan halve dag goed (strak 500kb/sec van newsreader6) maar vanaf vandaag ben ik meer niet verbonden dan wel....

7,50 euro door de plee gespoeld zoals het er nu naar uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Eweka ligt er nog steeds uirt :'( en een mailing naar haar klanten de deur uit sturen hebben ze ook nog niet gedaan.
Heb ze ook al een mailtje gestuurd, maar daar heb ik ook nog geen reactie op gehad.

Ze zeiden vorig jaar dat ze zich volledig gingen richten op het aanbieden van usenet.
misschien moet de heer Schouten met zijn team maar eens naar de V.S. op stage.
Daar Melden ze op de website wat er aan de hand is, en als je ze een mail stuurd heb je binnen een uur een antwoord 24/7.

Ben benieuwd of iedereen compensatie credits krijgt, wegens het leveren van wanprestatie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Denk niet dat we compansatie krijgen, we mogen zelfs niet klagen want we betalen immers maar 7,50 per maand.... :r

zie: http://www2.eweka.nl/foru...ex.php?act=ST&f=61&t=1895

en even een quote voordat ze de zaak weer gaan editen (dit is dus geschreven door XallaX van Eweka):
Er wordt door een aantal mensen steen en been geklaagd over het feit dat er topics verdwijnen, er geen PM over gestuurd wordt met de reden, dat de snelheid niet stabiel is enz. enz.

Om te beginnen met de snelheid:

Er is helemaal GEEN SNELHEIDSGARANTIE.
De doelstelling is om de maximaal haalbare snelheid te leveren die je verbinding aan kan (tot max. 10mbit).

Helaas is het de laatste dagen niet mogelijk om een strakke download van 10mbit te leveren door een stapel van omstandigheden, deels te wijten aan het usenet platform / de servers, deels op dit moment ook doordat bij een aantal providers de routering vol begint te raken tijdens de avonduren waardoor er ook aan de andere kant van de lijn een vertraging ontstaat.

Problemen aan de servers wordt aan gewerkt, verkeersproblemen bij de providers zijn zaken waar we niets aan kunnen doen en gebruikersproblemen of verkeerd ingestelde software is iets waar wel de nodige adviezen in gegeven worden maar wat niet altijd op te lossen is.

Voor wat betreft het verwijderen van topics en posts.

Wij bekijken wat zinnig is of niet en verwijderen wat we onzinnig vinden. Als er uit statistieken en meldingen van mensen blijkt dat er ergens problemen zijn wordt hier zo spoedig mogelijk naar gekeken en naar een oplossing gezocht.

Er worden in principe geen PM's gestuurd met uitleg over het verwijderen van een post omdat dit simpelweg teveel werk is en de uptime / het functioneren van de servers bovenaan in de prioriteitenlijst staat.

Hou er ook rekening met het feit dat we het hier hebben over een consumentenprodukt van 7,50 per maand / 25 Cent per dag.
Geen zakelijk product dus een uptime van 100% en een monteur naast de server om bij storingen binnen een kwartier in te springen hoef je dus niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik ben het daarmee niet helemaal eens, onderaan het bestel formulier staat:
Na ontvangst van uw betaling krijgt u voor 30 dagen toegang op ons Systeem.
Deze dienst is te gebruiken vanaf nagenoeg elke nederlandse I.S.P.
Ik heb nu al 2 dagen geen toegang tot het systeem, dus iedere dag dat ik geen toegang heb tot het systeem mogen er dus géén credits afgeschreven worden.
(dit gebeurd nu wel)

Ze hebben ook de snelheid veranderd op de website zonder haar klanten in te informeren.

Eerst was het "de maximale snelheid van uw internet verbinding", deze staat nu op maximaal 10 Mbit/s.

Lekker onbetrouwbare usenet provider dus!

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 09-04-2005 11:59 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:57:
Ik ben het daarmee niet helemaal eens, onderaan het bestel formulier staat:

[...]

Ik heb nu al 2 dagen geen toegang tot het systeem, dus iedere dag dat ik geen toegang heb tot het systeem mogen er dus géén credits afgeschreven worden.
(dit gebeurd nu wel)

Ze hebben ook de snelheid veranderd op de website zonder haar klanten in te informeren.

Eerst was het "de maximale snelheid van uw internet verbinding", deze staat nu op maximaal 10 Mbit/s.

Lekker onbetrouwbare usenet provider dus!
Eerst stond er inderdaad dat Eweka 8Mbps is, dus geen snelheidsgarantie? Ik denk het wel. Er staat dat er 23 dagen retentie is, de 14 dagen wordt niet eens gehaald.
Ik gebruik Eweka nu als aanvulling voor m'n Newszilla. Newszilla blijkt toch een stuk beter te zijn dan ik altijd had verwacht. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Jive schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:53:
* Jive is bij newshosting niet echt over de 200kb uit gekomen (average dan) .. heel enkele keer eens een uitschieter naar de 800kb/s .. dat wel... maar dat was zeer sporadisch ..

Ik zit via xs4all, en had dan met newszilla (3x50) erbij gewoon soms net aan de 400kb/s doorvoer ... dus echt over de 250 kwam newshosting dan niet....

Maar bij andere mensen schijnt het wel te kunnen hoor, de boel vol .... ligt gewoon aan je routing ..
Ik heb iig niet gehad dat ik niet in kon loggen of downen .. wat ik bij UNS wel had ...
De retentie vond ik overigens vreemd genoeg hoger bij UNS dan bij NH.
Heb zelf ook xs en newshosting. Gaat 'altijd' met de volle mep hoor hier. Kheb een 3.2mb lijntje en ik trek altijd 3.2 mb in elke willekeurige nieuwsgroep. Gek hoor!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:54
Datafeest schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:32:
[...]

Eerst stond er inderdaad dat Eweka 8Mbps is, dus geen snelheidsgarantie? Ik denk het wel. Er staat dat er 23 dagen retentie is, de 14 dagen wordt niet eens gehaald.
Ik gebruik Eweka nu als aanvulling voor m'n Newszilla. Newszilla blijkt toch een stuk beter te zijn dan ik altijd had verwacht. :)
Newszilla is goed ja, de retentie is in kleinere groepen gewoon perfect, in dumpgroepen is de completion ook goed... Alleen jammer van die cap @ 50kb/s per thread :'(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

beerns schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:36:
[...]
Heb zelf ook xs en newshosting. Gaat 'altijd' met de volle mep hoor hier. Kheb een 3.2mb lijntje en ik trek altijd 3.2 mb in elke willekeurige nieuwsgroep. Gek hoor!
Tja .. na wat heen en weer gemail met de support-afdeling kwam het er op neer dat zij het vreemd vonden dat ik voor 15$ 8mbit verwachte , en heel blij moest zijn met de 2mbit die ik kreeg van cogent.

En dat is iets waar ik gewoon slecht mee uit de voeten kan als klant.
Zeg dan gewoon op je site dat je uitgaat van 2mbit, en alles wat daarboven ligt is meegenomen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik heb hier wel een leuk overzichtje met payservers gevonden
http://newsgroupservers.net/#features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Klopt het dat buzzardnews nog steeds een reseller is van Usenetserver?

Ikzelf heb nu een Tweak account (Werkt prima, 10 dagen retentie), en Eweka (Traag, en ipv de geadverteerde 23 dagen retentie vaak minder dan 10).

Opzich wil ik er dus nog wel een backup account bij; en zo'n 1.5GB/dag account voor $6 lijkt me erg interessant, als ze inderdaad usenetserver gebruiken (~25 dagen retentie :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen wat er met tweaknews aan de hand is de laatste tijd teveel inclompeet ik heb nu 2 maanden een abonement had geen klachten maar de laatste anderhalve week is het pet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Er was vannacht zeker weer een storing bij TweakNews? Van de ruim 260 files in m'n downloadqueue had 'ie er uit ruim 130 niet gedownload...

"no such article", "post not on server"

Maar ik heb ze nu opnieuw in de downloadqueue gezet en tot nu toe komen ze wèl normaal binnen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Kan wel kloppen. Ik heb er nu geen last meer van, maar de afgelopen weken was het janke bij Tweakdsl. Maarja, dat heb je bij elke provider wel. Zelf bij usenetserver is het soms ook janke. (wat een ge :'( eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

eerdepeer schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:11:
Kan wel kloppen. Ik heb er nu geen last meer van, maar de afgelopen weken was het janke bij Tweakdsl. Maarja, dat heb je bij elke provider wel. Zelf bij usenetserver is het soms ook janke. (wat een ge :'( eigenlijk)
Afgelopen weken janken? Nee hoor. Ik heb alleen vorige week wat problemen gehad na het onderhoud ivm de RAID array rebuild en nu dus vannacht nog.

Oh, en wat Usenetserver betreft: dat is gewoonweg *altijd* ellende. Ze lossen het ene probleem na een lange tijd op, het draait even goed, daarna komt het volgende probleem. UNS Is gewoon één grote t*ringzooi weet ik uit ervaring.

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 10-04-2005 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds ik heb ontdekt dat enkele groepen bij UNS bewust gereset zijn, ben ik weer errug tevreden over UNS. Alles komt weer als van-ouds binnen, snel en redelijk compleet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand ook opgevallen dat een niet tweakdsl gebruiker nu ook meer threads dan 4 mag gebruiken bij tweaknews?
ik gebruik nu 6 threads @ 1.2MB/s.. helaas kan mn client niet meer dan 6 threads gebruiken dus misschien is het nog wel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:40:
Is het iemand ook opgevallen dat een niet tweakdsl gebruiker nu ook meer threads dan 4 mag gebruiken bij tweaknews?
ik gebruik nu 6 threads @ 1.2MB/s.. helaas kan mn client niet meer dan 6 threads gebruiken dus misschien is het nog wel meer :)
Dat is regelmatig zo, zelfs voor de testaccounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Het lijkt alsof Giganews langzamer begint te worden.

Of ligt dat aan mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

BladePHQ schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:21:

Of ligt dat aan mij ?
Dat gevoel heb ik al een paar weken, dus denk dat je gevoel klopt (toevallig na de ADSL upgrade in Nederland?).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik kan nog gewoon fullspeed downloaden meestal, soms wel wat fluctuerend, maar meestal nog gewoon fullspeed. 2,5mb @ multikabel

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
BladePHQ schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:21:

Of ligt dat aan mij ?
Ben een uurtje bezig vanavond en gewoon de volle 530KB/s (@Home).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Waar ik vroeger 500 kb met 1 lijntje haalde is dat nu een zeer onstabiele lijn geworden varierend van 100 tot 300 kb, met 4 lijnen trek ik evengoed nog steeds mij verbinding vol.

Maar ook de retentie is binnen enkele maanden drastisch gedaald, waar ik in december nog een retentie had van 55 dagen in boneless en nl, ftd etc etc is dat bij sommige groepen al minder dan 43 dagen geworden. Word wel tijd dat "ze" er wat aan gaan doen. Al zou ik niet weten waar ik eventueel naar zou moeten overstappen aangezien er geen provider is die deze snelheid + retentie kan bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:46
Iedereen stapt nu massaal over op GigaNews, en GigaNews kan deze massale toeloop blijkbaar niet aan. GigaNews zal hier toch echt iets aan moeten doen.
Gunner schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:27:
Ik kan nog gewoon fullspeed downloaden meestal, soms wel wat fluctuerend, maar meestal nog gewoon fullspeed. 2,5mb @ multikabel
2,5 mbit/s trek ik ook makkelijk vol hoor, maar de meeste "klagers" hebben waarschijnlijk 8+ mbit/s-lijntjes. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Mawlana op 11-04-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Iedereen stapt nu massaal over op GigaNews, en GigaNews kan deze massale toeloop blijkbaar niet aan. GigaNews zal hier toch echt iets aan moeten doen.
minder retentie lijkt me niet te liggen aan meer users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik trek nog steeds m'n 8mbit lijn dicht bij giganews hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:20:
Zo heb mijn nzb tool eindelijk aan de praat:

edit:
plaatje weggehaald

Wat ik wil gaan doen is deze tool uitbreiden met een php upload script. Even nzbtje uploaden en de server start meteen de downloads :) Vanaf een andere pagina moet je dan meteen de gedownloade bestanden te zien krijgen. Als er interesse is post ik wel het een en ander!

Modbreak:de content die op dit plaatje te zien was valt net even buiten het hier toelaatbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel handig, dat toolt kan ik wel gebruiken waar post je die handel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
hmmm,.. ik heb eergister eweka a 7.50 per maand aangevraagd...
geld electronisch overgemaakt.. dus verwacht vandaag thuis wel een mailtje met de login. en anders morgen wel.

maar i.t.t. wat ik van een aantal vrienden/kennissen hoor, lees ik hier niet zulke tevreden berichten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:38:
Hier ook mijn lijn gaat helemaal dicht.ongeveer op 2000KB :9 Die snelheid is hij op afgesteld.

Lijkt me echt niet zo dat giganews het niet kan trekken.Ze hebben vette OC12 lijn liggen.En daar kan echt een hoop op hoor.
"Giganews optimizes delivery speeds around the globe by utilizing multi-homed OC12 connections to multiple Internet backbones and offers the highest retention rates in the industry."

En giganews is wel zo zodra de lijn vol is om het zo maar te zeggen is er een ledenstop(hoeveel dat dat is weet ik niet , maar heel veel in ieder geval).Dan kan niemand geen abbo meer afsluiten.En dat komt de consument ten goede.Kwaliteit daar gaat voor kwantiteit.Dacht iedereen er zo maar over , ook bij de ISP's :Y)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:53:
[...]

Hier ook mijn lijn gaat helemaal dicht.ongeveer op 2000KB :9 Die snelheid is hij op afgesteld.

Lijkt me echt niet zo dat giganews het niet kan trekken.Ze hebben vette OC12 lijn liggen.En daar kan echt een hoop op hoor. :)

En giganews is wel zo zodra de lijn vol is om het zo maar te zeggen is er een ledenstop(hoeveel dat dat is weet ik niet , maar heel veel in ieder geval).Dan kan niemand geen abbo meer afsluiten.En dat komt de consument ten goede.Kwaliteit daar gaat voor kwantiteit.Dacht iedereen er zo maar over , ook bij de ISP's :Y)
Hoe kom jij bij OC12 als ik vragen mag :) Voor zover ik weet hebben ze gewoon 3Gigabit op de AMS-IX, en OC12 is maar 644mbit, dus wat onderzoek vooraf voordat je zoiets zegt lijkt me handig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fried schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:25:
hmmm,.. ik heb eergister eweka a 7.50 per maand aangevraagd...
geld electronisch overgemaakt.. dus verwacht vandaag thuis wel een mailtje met de login. en anders morgen wel.

maar i.t.t. wat ik van een aantal vrienden/kennissen hoor, lees ik hier niet zulke tevreden berichten? :X
Dat valt wel mee hoor, ik kreeg vandaag een email van eweka dat ze bij Newsreader13 een noodonderhoud hebben uitgevoerd na een paar meldingen van andere abonnee's. Dat is pas een service dat ze ons op de hoogte houden van hun doen en laten. _/-\o_

Overigens... je hebt eergisteren aangemeld voor de abonnement bij hun, dat kan maximaal 1 weekje duren voordat je een email krijgt van hun. Want ze moeten ook jouw gegevens en de bankoverschrijving controleren en daarbij is eweka een groot bedrijf! Dat stond op hun website!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:58:
[...]

Hoe kom jij bij OC12 als ik vragen mag :) Voor zover ik weet hebben ze gewoon 3Gigabit op de AMS-IX, en OC12 is maar 644mbit, dus wat onderzoek vooraf voordat je zoiets zegt lijkt me handig :>
Hoe ik erbij kom lees ;) - "Giganews optimizes delivery speeds around the globe by utilizing multi-homed OC12 connections to multiple Internet backbones and offers the highest retention rates in the industry"

Dus Punica eerst even afvragen waar ik dat vanaf heb met OC12 , voordat je gaat zeggen "vooraf eerst wat onderzoek......" ;) :>
Staat op de site beschreven > About Us :Y)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:42

Neo

Ik heb nu een paar weken TweakNews maar ik vind het rampzalig. Er is veel onderhoud de laatste weken, daar kunnen ze niet veel aan doen. Maar na het onderhoud wordt het er niet beter op. Ik krijg op dit moment helemaal geen verbinding met Tweaknews. Ik overweeg het nu om maar over te stappen op Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

AMD user schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:32:
Ik heb nu een paar weken TweakNews maar ik vind het rampzalig. Er is veel onderhoud de laatste weken, daar kunnen ze niet veel aan doen. Maar na het onderhoud wordt het er niet beter op. Ik krijg op dit moment helemaal geen verbinding met Tweaknews. Ik overweeg het nu om maar over te stappen op Eweka.
"Veel onderhoud"? Dus niet. Onlangs een verhuizing van de apparatuur en verder enkel nog een onderhoud aan de newsspool. Noem je dat veel?

Maar goed, connecten gaat nu iig niet lekker. Wellicht nasleep van het onderhoud vanochtend?

Ik zeg zelf ook, als het zo nog enkele weken doorgaat ben ik ook weg. Het begon erg goed en ik geef ze ruim de kans om de problemen te fixen, maar ik heb slechte ervaringen uit het verleden met sommige payservers dus ik vrees altijd voor het ergste...

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Onlangs heeft GigaNews echter wel een "kleine" configuratiewijziging doorgevoerd. Je mag nu nl. niet meer tegelijk vanaf verschillende IP's connecten. Dit waarschijnlijk om het delen van accounts tegen te gaan.
Dat is dus echt pech voor mij, aangezien ik via een LoadBalancer het net op ga en dus twee internetabonnementen heb (1x aDSL en 1xKabel). Nu kan ik dus niet meer met deze verbindingen tegelijk downloaden.

Ach... het voordeel is dat als ik zwaar aan het leechen sla, ik in iedergeval nog voldoende bandbreedte over heb om te blijven surfen en downloaden.

Voor de rest ben ik erg tevreden over GigaNews. Helemaal de retentie. Die is :9

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:32:
[...]

Hoe ik erbij kom lees ;) - "Giganews optimizes delivery speeds around the globe by utilizing multi-homed OC12 connections to multiple Internet backbones and offers the highest retention rates in the industry"

Dus Punica eerst even afvragen waar ik dat vanaf heb met OC12 , voordat je gaat zeggen "vooraf eerst wat onderzoek......" ;) :>
Staat op de site beschreven > About Us :Y)
OC12 is afaik een amerikaanse standaard. Leuk dat ze dat daar hebben, maar niet relevant voor de meeste hier. Vanaf hun kant moet alles eerst over de plas heen.
Als je news-europe.giganews.com gebruikt kom je op het AMS-IX parkje uit, en daar heeft Giganews een paar gigabit poortjes.

Uit de memberlist van AMS-IX: http://www.ams-ix.net/connected/?expanded=1&sort=ports maak ik uit dat Giganews 3x1000Mbit LX op Nikef heeft liggen.
En ik ga ervanuit dat de meeste van ons via t europese cluster zitten te downloaden, dus over de AMS-IX, dus dat is totaal 3Gbit (al weet ik niet hoe ze 't verdeeld hebben)

Wat dat betreft zit Punica dichter in de buurt... (enne trouwens, paul, check je telefoonnummer eens, ik kon jullie vandaag niet bereiken (non-usenet nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Wildfire schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:36:
[...]

"Veel onderhoud"? Dus niet. Onlangs een verhuizing van de apparatuur en verder enkel nog een onderhoud aan de newsspool. Noem je dat veel?

Maar goed, connecten gaat nu iig niet lekker. Wellicht nasleep van het onderhoud vanochtend?

Ik zeg zelf ook, als het zo nog enkele weken doorgaat ben ik ook weg. Het begon erg goed en ik geef ze ruim de kans om de problemen te fixen, maar ik heb slechte ervaringen uit het verleden met sommige payservers dus ik vrees altijd voor het ergste...
Oke veel is misschien overdreven. Maar er is toch wel aardig wat onderhoud hoor. storing van de loadbalancer, onderhoud van 4 april dat erg lang geduurd heeft, rebuild van de array en vanochtend weer de newsspoolers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:44:
[...]

OC12 is afaik een amerikaanse standaard. Leuk dat ze dat daar hebben, maar niet relevant voor de meeste hier. Vanaf hun kant moet alles eerst over de plas heen.
Als je news-europe.giganews.com gebruikt kom je op het AMS-IX parkje uit, en daar heeft Giganews een paar gigabit poortjes.

Uit de memberlist van AMS-IX: http://www.ams-ix.net/connected/?expanded=1&sort=ports maak ik uit dat Giganews 3x1000Mbit LX op Nikef heeft liggen.
En ik ga ervanuit dat de meeste van ons via t europese cluster zitten te downloaden, dus over de AMS-IX, dus dat is totaal 3Gbit (al weet ik niet hoe ze 't verdeeld hebben)

Wat dat betreft zit Punica dichter in de buurt... (enne trouwens, paul, check je telefoonnummer eens, ik kon jullie vandaag niet bereiken (non-usenet nummer)
Hoezo Punica zit er dichterbij....
Tjonge tjonge nog aan toe , gaan we nou zeggen wie er dichterbij zit.(wel kinderachtig he |:( )
Het gaat mij niet erom wat voor lijn er ligt etc etc.Maar om de zin van :> "dus wat onderzoek vooraf voordat je zoiets zegt lijkt me handig".Daar gaat het mij om.En ik quote wat er staat op de site.En als dat nou de AMS is of de Amerikaanse server maakt geen f*ck uit.Hij doet net alsof het uit de lucht gegrepen was.En dat is dus niet zo.
En zoveel verschil zit er niet in met downloaden op de europese of Amerikaanse.In iedergeval bij mij niet.Ik blijft op beide gemiddeld 2000KB leechen :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:57:
[...]

Hoezo Punica zit er dichterbij....
Tjonge tjonge nog aan toe , gaan we nou zeggen wie er dichterbij zit.(wel kinderachtig he |:( )
Het gaat mij niet erom wat voor lijn er ligt etc etc.Maar om de zin van :> "dus wat onderzoek vooraf voordat je zoiets zegt lijkt me handig".Daar gaat het mij om.En ik quote wat er staat op de site.En als dat nou de AMS is of de Amerikaanse server maakt geen f*ck uit.Hij doet net alsof het uit de lucht gegrepen was.En dat is dus niet zo.
En zoveel verschil zit er niet in met downloaden op de europese of Amerikaanse.In iedergeval bij mij niet.Ik blijft op beide gemiddeld 2000KB leechen :Y)
Nee, ik merk er ook geen f*ck van, haal idd ook goeie snelheden over de plas heen. Maar idd, allemaal gelijk, de ene quoted 't rechtstreeks vanaf de giganews site, de ander kijkt @ AMS-IX memberlijst, who carez, het werkt, en 't is snel, dus even goeie vrienden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:03:
[...]

Nee, ik merk er ook geen f*ck van, haal idd ook goeie snelheden over de plas heen. Maar idd, allemaal gelijk, de ene quoted 't rechtstreeks vanaf de giganews site, de ander kijkt @ AMS-IX memberlijst, who carez, het werkt, en 't is snel, dus even goeie vrienden :>
En daar gaat om ;) :)
Als we maar kunnen leechen met een fijne snelheid :9 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 12-09 17:20
ik was positief over eweka maar heb me mening helaas bij moeten stellen, snelheid was tot vandaag de hele week krot, retentie is bij langena geen23 dagen zoals ze atveteren. (eerlijk is eerlijk snelheid daarvoor was wel goed)

maar wat ze op het forum uitfreten is helemaal van de gekke.

ten eerste ze sluiten ieder topic waar klachten of negative dingen over eweka word vermeld.
Vervolgens maken ze een topic waar mensen kunnen melden als servers down zijn, daar is een policy dat je er alleen mag posten nadat je het hebt gedubbelcheckt met de stats van eweka zelf omdat ene wijnand een sms krijgt als er gepost is. nu was er iemand die er toch een post had geplaatst terwijl de stats een goedwerkende server lieten zien. wat doen ze dan met zo iemand ze bannen hem niet alleen van het forum, nee ook meteen van de usenet dienst waarvoor hij wel geld heeft betaald. en dan ook nog op een mannier waarvan je zegt zo ga je niet met je klanten om. hier een linkje:
http://www2.eweka.nl/foru...0179f8f41e07be2dbb57d88b2

als je vervolgens een topic opent om te zeggen dat ze de klanten wel iets beter mogen behandelen en iemand de algemenevoorwaarden erbij pakt sluiten ze het topic na een stuk of 7 posts met de woorden:

" We kunnen hier dus nog wel even over in discussie gaan maar het staat er zoals het er staat.
Hij had beter een nieuw topic kunnen opnemen en hij was gewaarschuw, iedereen was gewaarschuwd.

En het is heel simpel, dat overruled weer de AV.

Dit topic gaat nu dan ook DICHT. "

http://www2.eweka.nl/foru...0179f8f41e07be2dbb57d88b2

met andere woorden bij eweka heb je geen rechten en de wil van de admins is wet. en ze sluiten je af voor iets simpels als het verkeerd posten op een forum. en als de service nou zo goed was maar betalingen gaan traag 6 dagen laatste keer en snelheid en retentie zijn vaak niet goed. en dat doen ze af met de zin "voor zo'n prijs kun je geen 24\7 service verwachten."

[ Voor 24% gewijzigd door reb65 op 13-04-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo

Neo

Ik heb die topics even doorgelezen en ik ben erg blij dat je dit gepost hebt, ik zal in ieder geval niet naar Eweka verhuizen. Wat een dictatuur daar. Ik vind echt het niet kunnen dat je door één foute post in het verkeerde forum een maand geblokeerd wordt van het forum en de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rebtor schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:33:
ik heb hier nu een eweka account en ik kan het iedereen afraden, wat een h#@fters daar, ten eerste is de snelheid al de hele week bagger (100 - 200 kb\s) de retentie van 23 dagen word bij langena niet gehaald, en er zijn regelmatig gaten. retentie is al een tijdje niet langer dan tien dagen (dat moest 14 zijn volgens de site) voor deze week was de snelheid wel goed. (rond10 mbit)

......

met andere woorden bij eweka heb je geen rechten en de wil van de admins is wet. en ze sluiten je af voor iets simpels als het verkeerd posten op een forum. en als de service nou zo goed was maar betalingen gaan traag en snelheid en retentie zijn vaak niet goed. en dat doen ze af met de zin "voor zo'n prijs kun je geen 24\7 service verwachten."
Ik heb al vanaf het begin van dit jaar eweka. In het begin was het top. Alles wat ik downloade was comleet. Alleen sinds een tijd je is het toch een stuk minder. Veel bestanden missen. waardoor ik soms iets voor nop download. In inderdaat de 23 dagen retentie halen ze niet :(

Snelheid is wel netjes hier. 600 a 700 Kb / s.

[ Voor 39% gewijzigd door geforce5_guy op 12-04-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Eweka @ forum kan een stuk beter ja. Prima dat ze een forum hebben, maar laat het ajb beheren door mensen met iets meer communicatieve vaardigheden ;)

Met de snelheid heb ik geen probleem, haal doorgaans zonder problemen de 600+ KB/s. Retentie heb ik weinig mee te doen aangezien ik meestal met 1-3 dagen wel download wat ik hebben wil.Maar boven de 10-12 dagen heb ik het er nog niet gezien, als ik eens wat ouds wil downloaden. Dan wordt het het backupaccount. Incompleet was vorige week nogal vaak, maar sinds eind vorige week heb ik van de 11 films er maar eentje hoeven te repareren en daar klaag ik niet over.

Ik download trouwens alleen 's avonds laat en 's nachts... dan zitten ze niet te klooien met servers denk ik, dat helpt ongetwijfeld ook aan mijn niet geheel ontevreden gevoel. Ik voel me in ieder geval niet bekocht met die € 7,50 per maand.

Maar zo heeft iedereen zijn eisen/wensen/gevoel ;)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
http://www2.eweka.nl/foru...c25bf9ce93f1709e55d79b832
nog een leuk draadje op het eweka forum :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik een tijdje geleden ook gezien. Dan ben ik blij dat ik een creditcard heb en een ruimere keuze heb uit providers. Absurd dat eweka zich zo laat kennen, wordt die club door pubers van 16 gerund ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:03:
[...]

Dat valt wel mee hoor, ik kreeg vandaag een email van eweka dat ze bij Newsreader13 een noodonderhoud hebben uitgevoerd na een paar meldingen van andere abonnee's. Dat is pas een service dat ze ons op de hoogte houden van hun doen en laten. _/-\o_

Overigens... je hebt eergisteren aangemeld voor de abonnement bij hun, dat kan maximaal 1 weekje duren voordat je een email krijgt van hun. Want ze moeten ook jouw gegevens en de bankoverschrijving controleren en daarbij is eweka een groot bedrijf! Dat stond op hun website!
ik had gister toen ik thuiskwam dus netjes een mailtje met de logingegevens.
verder niet echt tijd gehad om het een en ander te testen. ik heb even snel grabit geïnstalleerd op een brak systeem, en downloaden van headers zat constant boven de 400kb/s. (chello classic).

vanavond heb ik hopelijk meer tijd, en zal ik er eens wat beter voor gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
idd ik was een van die mensen die een klacht over de snelheid op reader 13 had gedaan, moet wel zeggen dat dat snelheidprobleem er was sinds vorige week donderdag dus het werd wel tijd dat ze er iets aan deden. Ik kwam dan ook op het forum om die brakke snelheid en retentie te melden en wat ik daar gisteren aantrof daar schrok ik dus een beetje van. Het doen alsof ze boven de algemene voorwaarden staan, je zomaar kunnen afsluiten voor niets, maar vooral omdat ze zeggen dat het een consumenten product van 0.25 euro per dag is waar je geen goede service voor kan verwachten. je legt er toch 90 euro het jaar voor neer.

Die mailtjes is idd netjes van ze, maar als je er in 2 maanden 5 hebt liggen gaat dat ook vervelen. Ook zeggen ze een retentie van 23 dagen te hebben waarbij alles boven de 12 trager gaat omdat je zou worden doorgestuurd naar een andere server, nou kan ik niets downloaden wat ouder dan 9.8 dag is. ik gebruik eweka nu voor de 2e maand voige maand was eweka behoorlijk veel sneller en de retentie toch een dag of 4 langer..

vorige maand was ik dik tevreden over ze op een paar dagen incompleetheid na, ik heb nu nog 20 dagen credit staan en daarna moet ik nog maar eens heel goed gaan bedenken of ik nog wel verder wil met eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
newsreader14.eweka.nl heb ik gekregen.... daar kan ik blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Fried schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:37:
newsreader14.eweka.nl heb ik gekregen.... daar kan ik blij mee zijn?
t is een nieuwe server, dus ja, al zal het wel snel vol stromen met andere nieuwe klanten

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn, TweakNews heeft nu een flink beroerde snelheid... iig qua headers. Iets van 30 kilobyte/sec... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:17
Na alle negatieve postings te hebben gelezen hier , toch maar eens aan accountje aangevraagd bij ewaka , zomaar om het eens te proberen voor de gein , zodra ik kan inloggen laat ik jullie mij bevindingen weten . Ik ben echter wel helemaal nieuw op dit gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02-2023
ik heb nu eweka 2 dagen en ben er zeer tevreden over heb met @home bijna altijd een snelheid van 500KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
gisteren (weer) geen tijd gehad.... broer heeft er wel even achter gezeten.. en haalde constant 500kb/s zei hij. of het nu met 1 of 4 threads was.

vanavond hoop ik er wel tijd voor te kunnen vrijmaken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb nu 3 maanden Eweka en het bevalt me prima hoor. Natuurlijk wel eens onderhoud of storing, maar alles wat ik binnen wil krijgen, krijg ik ook binnen. En mijn armzalige 3,2 Mbit lijn trek ik er wel mee dicht ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
SayWhatAgain! schreef op donderdag 14 april 2005 @ 09:02:
Ik heb nu 3 maanden Eweka en het bevalt me prima hoor. Natuurlijk wel eens onderhoud of storing, maar alles wat ik binnen wil krijgen, krijg ik ook binnen. En mijn armzalige 3,2 Mbit lijn trek ik er wel mee dicht ja...
ok, eindelijk weer iets om te posten... :)

gister pc opnieuw geïnstalleerd.. meteen remotelyanywhere erop. dus kan nu lekker vanuit het werk verbinding leggen en wat downloadjes starten.
hou het wel op 3 threads.. dan blijft er net nog een beetje bandbreedte over voor de remote bediening :+ haal constant net onder de 500 kb/s (max van chello) dus tussen de 470 - 490 kb/s.
sinds gisteravond al 12 gig binnen. gaat perfect.

voordat je naar huis gaat laat je je pc de boel unrarren, en als je thuis bent staan de dvdtjes voor je klaar om gebrand te worden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik vind het echt schaamvol dat eweka nog steeds de retentie niet verhoogd heeft. a.b.boneless is bijvoorbeeld nog geen 11 dagen. Terwijl ze op hun website 23 dagen durven te claimen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xandrios schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:53:
Ik vind het echt schaamvol dat eweka nog steeds de retentie niet verhoogd heeft. a.b.boneless is bijvoorbeeld nog geen 11 dagen. Terwijl ze op hun website 23 dagen durven te claimen :r
Ik vraag me serieus af wat ze hiermee proberen te bereiken. Echt veel blije klanten levert het niet op lijkt me... :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xandrios, gezien hun reacties op hun forum van ene heer Wijnand kunnen we zelf zonder de 'beloofde' retentie de dienst (waarvan je duidelijk niets mag verwachten terwijl je er wel voor betaald :?) niet serieus nemen.

Zoals ook eerder door mij gepost heb ik deze 23 dagen al eerder met enige scepsis onthaald.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Virtualbox is ook weer fijn bezig :|

al 4x gemailt mbt mn login gegevens en nog steeds geen reactie :|
hun forum is ook weg ? :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
SMSfreakie schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:30:
Virtualbox is ook weer fijn bezig :|

al 4x gemailt mbt mn login gegevens en nog steeds geen reactie :|
hun forum is ook weg ? :(
Had je beter Usenet4u kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel jammer dat ik met Eweka rond de 300kb/s blijf steken met een verbinding die 800 kb/s aankan.

Denk dat ik toch maar s op zoek ga naar een andere newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
neen ik neem strax lekker een abbonomentje bij fiberworld :D

6,95 per maand ofzo :7

alleen ik baal best wel omdat ik nog 1.5 maand van vbox heb :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Jive schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:25:
[...]

Tja .. na wat heen en weer gemail met de support-afdeling kwam het er op neer dat zij het vreemd vonden dat ik voor 15$ 8mbit verwachte , en heel blij moest zijn met de 2mbit die ik kreeg van cogent.

En dat is iets waar ik gewoon slecht mee uit de voeten kan als klant.
Zeg dan gewoon op je site dat je uitgaat van 2mbit, en alles wat daarboven ligt is meegenomen.
Tjah, wat moet ik daar zeggen. Bij mij loopt het bijna altijd erg goed. Retentie is goed, snelheid is goed, compleetheid is goed. Heb nix te klagen, tot op heden!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:50:
Het is heel jammer dat ik met Eweka rond de 300kb/s blijf steken met een verbinding die 800 kb/s aankan.

Denk dat ik toch maar s op zoek ga naar een andere newsserver.
Meestal is het wel sneller. Ik zit op newsreader1, en ik haal de laatste week ook maar snelheden van 100-200 KB/s, terwijl mijn verbinding 500 Kb/s kan halen. Dit heb ik ook wel eerder gehaald met Eweka, maar af en toe zit er een periode tussen wanneer het wat langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En op dit moment doet ie helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me aangemeld bij giganews haal zo 450kb per sec!
ja 3 lijnen dat wel ik betaal 11 dollar voor 10gb dus vind ik wel mee vallen!
alleen het ophalen van een newsgroup ja full update dus als je die nog niet binnen
hebt neemt al 100mb in ofsow om hem op te halen! want ben nu 6 groepe verder
voor games,movies etc en zit al op 750mb download zondat dat ik ook maar iets
heb gedownload! weet iemand waar ik het beste kan zijn voor
nieuwste mp3,software en films?

of hoe gaat dat eingelijk is er geen totale zoekmachine?
gebruik grabbit maar newsleecher heb ik ook

grtn Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit trouwens bij tiscali special met telefonie maar inloggen op hun newserver
wil niet lukken zegt heletijd controleer username and pass and your quote
dus ik snap daar niet veel van heeft iemand hier ook last van?
want ik zou ook wel in mijn tiscali server willen inloggen

grtn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:46:
alleen het ophalen van een newsgroup ja full update dus als je die nog niet binnen

grtn Nick
Ehh, dan noem je twee programma's die beide al een zoekfunctie hebben. En voordat iemand verder ingaat op andere mogelijkheden, er staat hier al een tijdje zo'n topicwaarschuwing...
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:48:

grtn
Wanadoo telefonie? Denk niet dat je daarmee 450kb/s trekt? Of bedoel je dat je een wanadoo inbel abo'tje hebt en nu met een andere ADSL lijn met die accountgegevens op de wanadoo nieuwsserver probeert te komen? In dat laatste geval; denk dat dat niet gaat, ze zullen wel filteren op IP reeksen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 18-04-2005 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:46:

grtn Nick
Controleer het giganews control-panel eens, volgensmij worden header-updates niet meegeteld in je aantal GB's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:48:

grtn
De server is omega.tiscali.nl; login is dezelfde als voor bv. je POP-mail aldaar. (Ik kom er gewoon op.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nog steeds geen problemen met eweka... gaat nog steeds full speed (500kb/s).

sinds 14/4 al 42 gig "nieuws" binnen :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Net ff een testje gedaan, Iets downloaden en dan de helft op 4 threads via Eweka en de andere helft op 3 threads via NewsZilla, resultaat, 7 threads downloaden met gemiddeld 2000KB/s >:)

Zit nu op 54MBit Wireless dus het kan zijn dat ik via een draadje op 100MBit nog meer haal :P

(Helaas is de ethernetpoort op m'n laptop een beetje gaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Erik1 schreef op maandag 18 april 2005 @ 11:59:
Net ff een testje gedaan, Iets downloaden en dan de helft op 4 threads via Eweka en de andere helft op 3 threads via NewsZilla, resultaat, 7 threads downloaden met gemiddeld 2000KB/s >:)

Zit nu op 54MBit Wireless dus het kan zijn dat ik via een draadje op 100MBit nog meer haal :P

(Helaas is de ethernetpoort op m'n laptop een beetje gaar)
54mbit... neem aan dat je dan op school (hbo/uni) zit?

wat doe je dan daar, en niet op de dc++ uni-hub ? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ok, wat ik nu ineens krijg:

ik leech met 3 threads, 1 werkt er gewoon normaal, en bij de andere 2 staat:
"unable to authenticate. recheck your download quota, your username and password"

abbo van eweka
chello classic
newsleecher 2

username en password is correct. en eweka moet toch unlimited zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fried schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:40:
ok, wat ik nu ineens krijg:

ik leech met 3 threads, 1 werkt er gewoon normaal, en bij de andere 2 staat:
"unable to authenticate. recheck your download quota, your username and password"

abbo van eweka
chello classic
newsleecher 2

username en password is correct. en eweka moet toch unlimited zijn??
Ik zelfde probleem
Als maat van mij 2 lijntjes openzet en ik 2 ook 1 lijn recheck download quota

Dit alles terwijl is toegestaan dat je met meerdere account mag delen en beschikt over 4 LIJNEN!!!

2x2 = 4 dus het zou moeten werken

maat van mij 1 lijn, ik 2 --> geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
volgens mij werkt ie nu weer...

server14 zit ik op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat newshosting ineens 8 streams toe ofzo? Ik ben al 2 dagen aan t downloaden met 8 streams :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Fried schreef op maandag 18 april 2005 @ 12:06:
[...]

54mbit... neem aan dat je dan op school (hbo/uni) zit?

wat doe je dan daar, en niet op de dc++ uni-hub ? :P :+
En dat je dan newszilla meerekent in die 2000Kb/sec, Newszilla geeft aan een extern IP adres niet meer dan 3 draadjes van 15KB/sec.......

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoX86
  • Laatst online: 22-09-2024
Als je een eweka abbo neemt met 4 lijnen, kan je dan de lijn delen over twee verschillende ip's?
Dus ik 2 lijnen en iemand anders 2 lijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
hmm , 5 werkdagen geleden al geld overgemaakt naar eweka en nog steeds geen bevesteging of login gegevens . :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ParaDoX86 schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:29:
Als je een eweka abbo neemt met 4 lijnen, kan je dan de lijn delen over twee verschillende ip's?
Dus ik 2 lijnen en iemand anders 2 lijnen. :)
ja dat kan....
een chello lijntje trek je met 2 threads misschien nog wel dicht, maar meer kan je vergeten.

maar voor die 7.50 p/m ?? zou ik niet gaan kloten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
pfffff.. daar gaan we weer...

weer maar 1 thread... :'(
zijn ze ergens mee bezig ofzo?

dit is voor het eerst in de week dat ik eweka heb dat ik problemen ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,

ik haal 450kb via mijn giganews newserver via tiscali omega kom ik er helaas niet in
waarom weet ik niet....

maar ik hoef dus geen een groep op te halen? ik kan gewoon die search gebruiken?
en dan doorzoekt hij alles of hoe gaat dat?
want die groepen ophalen duurt echt lang (newsgroup)
en om hem up to dat te houden zou ik dat elke 3 dagen moetten doen ofzo!

en ik heb nog een laatste vraag
hoe zit dat als mijn tiscali gaat wisselen van ip adres? of als iemand tegelijk
inlogt op mijn usernaam of gewoon bijde appart maar wel met een ander ip?
kan dat wel of word ik dan geblokkeert denke jullie?

grtn Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
bvk schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:08:
[...]

En dat je dan newszilla meerekent in die 2000Kb/sec, Newszilla geeft aan een extern IP adres niet meer dan 3 draadjes van 15KB/sec.......
Make that 50kb/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:41:
He,

ik haal 450kb via mijn giganews newserver via tiscali omega kom ik er helaas niet in
waarom weet ik niet....

maar ik hoef dus geen een groep op te halen? ik kan gewoon die search gebruiken?
Welke search bedoel je?
hoe zit dat als mijn tiscali gaat wisselen van ip adres? of als iemand tegelijk
inlogt op mijn usernaam of gewoon bijde appart maar wel met een ander ip?
kan dat wel of word ik dan geblokkeert denke jullie?
Wisselen van ip adres is niet erg, jij alleen mag giganews gebruiken op 1 pc, dus een ander ip nummer is niet erg omdat je dan niet 2 nummers tegelijk gebruikt. Verder zijn de regels duidelijk, niet delen van je account. Doe je het wel, dan heb je bij giganews en andere providers een probleem, je account wordt geblokeerd en je bent niet meer welkom. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
hier lijkt alles weer goed te gaan....

(maar ik juich nog niet te hard :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekend of er problemen zijn met newshosting en/of chello

Ik probeer wat te uppen, maar dat lukt niet echt (voor het eerst sinds maanden)

Newshosting unlimited
Chello classic

Thanx

(ik heb al naar support gemailed, maar dat duurt me te lang ;-)

Ik kan wel gewoon surven trouwens ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

nee hoor. Hier vandaag geen problemen met Newshosting en Xs4all. Kan zijn dat je Chello gek doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 23:23

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Zitten hie rook nog tweakers die gebruik maken van buzzardnews.com ? Heb bijna ene jaar prima bij ze terrecht gekund. Nu loopt het echter de spuigaten uit, de verkeerde kant op dan welteverstaan....

Mijn casema snelheid is flink omhoog gegaan, premium account, en de beloofde snelheid haal ik ook. Zodra ik echter naar buzzard ga om wat bestanden te halen, is het niets meer, ECHT niets meer...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Laatst online: 08:41
Ik haal op school met gemak 2800KB/sec @ eweka (newsreader8) met 5 draadjes.
Als het een beetje rustig is op het netwerk is 3600KB/sec ook makkelijk haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 14:09
Zijn er ook USP's die meer dan 8 mbit qua snelheid aanbieden. Ik zit aan het einde van de zomer bij versatel en die beloven snelheden tot 20 mbit...Nou wil ik dat natuurlijk wel vol kunnen zuigen indien mogelijk...maar ik keek net ff het overzicht van de startpost door en ik zag eigelijk als snelste slechts 8 mbit staan.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Beloven en krijgen is relatief ...
Ga er iig maar vanauit dat de buitenlanders het wel kunnen, maar transit-problemen hebben en de lokal jongens snel genoeg de boel zullen gaan cappen naar 10mbit ofzow ...

Maarja ... tis allemaal nog nieuw ... dus de tijd zal het vooral leren

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Eweka down :?

Was net nog aan het downen , en nu kan ik ineens niet meer inloggen , newsleecher zegt , error occured , check your quota , username and password.

Nou een datalimiet heb ik niet bij eweka , username en password staan nog goed , iemand toevallig ook login problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 14:09
ja ik weet het verschil tussen beloven en krijgen....maar ik wil op de momenten dat het kan ook wel die lijn vol trekken. Ik zit nu bij UNS en die gaat dat soieso niet voor me doen.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Bij mij doet Eweka het gewoon nog. Ik zit op newsreader4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En de headerspeed van Tweaknews is weer zwaar beroerd... 15 tot 20 kilobyte/sec... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Galaxis schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:16:
Eweka down :?

Was net nog aan het downen , en nu kan ik ineens niet meer inloggen , newsleecher zegt , error occured , check your quota , username and password.

Nou een datalimiet heb ik niet bij eweka , username en password staan nog goed , iemand toevallig ook login problemen :?
ja, dat gebeurd de laatste tijd af en toe...

ik weet niet waarom, quota van eweka ligt het niet aan, dat is er niet namelijk. en je isp ook niet.
het is altijd maar even, binnen een uurtje zou het weer moeten werken.

heb je het bij alle threads of maar 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jive schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:11:
Beloven en krijgen is relatief ...
Ga er iig maar vanauit dat de buitenlanders het wel kunnen, maar transit-problemen hebben en de lokal jongens snel genoeg de boel zullen gaan cappen naar 10mbit ofzow ...

Maarja ... tis allemaal nog nieuw ... dus de tijd zal het vooral leren
Jij zat bij XS-news toch? Hoe bevalt dat eigelijk, want ik zit ook aan een abbo bij hun te denken. Retentie maakt me niet zoveel uit, als de snelheid maar goed is. De 10Mbit die ze beloven klinkt wel lekker, maar haal je dat ook echt?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.