|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Anoniem: 117080
dat zal best , maar wat ben ik met een post van 2 maanden terug die het heeft over een slechte retentie van eweka ? daar ze momenteel aan het upgraden zijn had ik graag actuele informatie gehad over hoe het er nu aan toe gaat , en niet hoe de situatie voorheen was.pven schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:11:
@ ElByToS : lees de rest van dit topic eens door, daar vind je antwoord op al je vragen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 117080 op 18-09-2005 20:12 ]
Anoniem: 117080 schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:57:
voor de eweka klanten :
maakt eweka in de praktijk een probleem van accountsharing ? dus dat je 1 account gebruikt voor 2 verschillende internet providers (fup in stand houdend, en niet tegelijkertijd)
(het zou trouwens gaan om een skynet abonnement en een versatel always more abonnement , de belgen onder jullie weten wat voor accounts dit zijn)
Punica- schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:44:
[...]
Eweka interreseert het niet, al connect je met 4 pc's tegelijk (allemaal 1 draadje), je krijgt 'r alleen geen support op aangezien de kans aanwezig is dat je connectie problemen krijgt, maar het mag gerust.
Schijnt alleen mbv NZB'tjes te kunnen.wordt er verder ook de beloofde retentie van 23 dagen gehaald in grote a.b groepen als boneless ? en stel dat je een latere post download , hoe zit het dan met de compleetheid ?
Anoniem: 154349
Anoniem: 58984
Hier zou eigenlijk een apart draadje voor gemaakt kunnen worden.Anoniem: 154349 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:33:
Ik heb 22mbit adsl van versatel en kan dus met 1600kb/s downloaden. Welke nederlandse provider kan dit soort speeds aan ?
Welke snelheid belooft men en wat krijg je echt, zeker met die nieuwe abo's zoals 24mbit.
De administratie van Tweaknews is echt een teringzooi zeg. Ik kreeg na twee weken een mail met daarin de mededeling dat ze een automatische incasso zouden doen van 87 euro ipv de 69.95 zoals in de actie staat aangegeven. Gelijk mijn rekening leeggehaald en gemaild naar Tweaknews dat ze een fout hebben gemaakt (waar ik niet door middel van automatische incasso's voor ga betalen)
Mail terug gekregen. Ze hadden de fout ontdekt en zouden 69.95 afschrijven. Daarna een mail dat ze de 87 euro niet van mijn rekening af konden halen. HALLO WAKKER WORDEN.
Mail teruggestuurd dat ik graag binnen de termijn van 5 dagen die 69.95 wil betalen en niet zoals besproken de 87 Euro ga betalen. Helaas nog geen reactie op gehad.
Inmiddels doet mijn Tweaknews het ook niet meer. Ik gok (lees:hoop) door de problemen bij TweakADSL zelf, maar wordt er niet blij van. Wat een puinbak.
Anoniem: 58485
Niet dat ik de 8mbit volledig ga halen met @home breedband, maar op 600 k downen is lekker
Ik heb nu een versatel 20mb abbo, in combinatie met Eweka. De eerste twee weken liep als een droom. Ik ging ruim over de 10mbit heen, en kreeg alles binnen wat mijn hartje begeerde. Helaas is dat voorbij. Nu krijg ik namelijk, na een tijdje downloaden, de volgende meldingen:
"400newsreader19.eweka.nl: your per user connection limit is reached"
Soms zet ik dan één lijntje aan, of twee en dan doet ie het weer goed, maar na een tijd lang krijg ik weer dezelfde melding. En met één lijn downloaden is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat kan er aan de hand zijn? Zit ik over een datalimiet heen ofzo?
Ik zet nooit meer dan 4 lijntjes tegelijk aan. Ik ben zeer waarschijnlijk ook niet gehackt o.i.d, ben goed beveiligd en heb onlangs nog allerlei wachtwoorden lopen vervangen.
Met de eweka via planet heb ik al eens zoiets raars gehad, dat alles in het begin perfect ging, en later niet meer. Dit kreeg ik toen nooit opgelost.
King of Cod
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
King of Cod
Tweaknews heeft / gaat een speciaal abonnement daarvoor krijgenAnoniem: 154349 schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:33:
Ik heb 22mbit adsl van versatel en kan dus met 1600kb/s downloaden. Welke nederlandse provider kan dit soort speeds aan ?
Je maximale is 4, en je gebruikt 4. Als er af en toe eentje blijft hangen, wil je tooltje er nog een opzetten. Eweka denkt dan dat je er 5 heeft, en geeft die error.TafkaP schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:47:
He allemaal, ik ben al een tijd lang een tevreden usenet gebruiker. Maar ik heb sindskort wat nieuwe dingen, en dit werkt allemaal niet erg lekker meer.
Ik heb nu een versatel 20mb abbo, in combinatie met Eweka. De eerste twee weken liep als een droom. Ik ging ruim over de 10mbit heen, en kreeg alles binnen wat mijn hartje begeerde. Helaas is dat voorbij. Nu krijg ik namelijk, na een tijdje downloaden, de volgende meldingen:
"400newsreader19.eweka.nl: your per user connection limit is reached"
Soms zet ik dan één lijntje aan, of twee en dan doet ie het weer goed, maar na een tijd lang krijg ik weer dezelfde melding. En met één lijn downloaden is natuurlijk niet de bedoeling.
Wat kan er aan de hand zijn? Zit ik over een datalimiet heen ofzo?
Ik zet nooit meer dan 4 lijntjes tegelijk aan. Ik ben zeer waarschijnlijk ook niet gehackt o.i.d, ben goed beveiligd en heb onlangs nog allerlei wachtwoorden lopen vervangen.
Met de eweka via planet heb ik al eens zoiets raars gehad, dat alles in het begin perfect ging, en later niet meer. Dit kreeg ik toen nooit opgelost.
Wil je ervan af zijn: standaard 3 threads gebruiken
Het soort problemen wat jij omschrijf kan ook komen door incorrecte NZB's, als je toevallig gebruikt maakt van NZB's en dit soort problemen ondervind, probeer dan even een NZB aan te maken op http://usenetsearch.eweka.nl/ Die zijn altijd 100% compatible met onze servers.
Tevens nog een opmerking, officieel staan wij 4 lijnen toe, maar omdat er inderdaad mensen waren die toch nog problemen ervaren hebben wij al maanden geleden onofficieel de limiet opgehoogt naar 5, puur om mensen met dit soort problemen tegemoet te komen.
Tevens zijn (goedkope) Firewalls ook keurige veroorzakers van dit soort problemen, met name zooi als de Windows XP firewall, zonealarm en Norton (norton antivirus software kan dit zelfs veroorzaken, hoe het komt weet ik niet).
King of Cod
Tja, dan houden voor mij nu echt de suggesties op, er is echt totaal niets aan de hand op ons platform en ik ondervind dan ook geen enkel probleem met downloaden. 'K zou al je pc voor me moeten hebben wil ik hier nog iets mee kunnen.TafkaP schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:27:
Oké in de praktijk:
ZoneAlarm uit
Windows firewall uit
Drie lijntjes
Met een NZB van eweka
Een onlangs geposte film
Zelfde probleem...
King of Cod
Yap had ik ook met eweka. Was ook niet op te lossenTafkaP schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:41:
Ja ik snap er zelf ook geen ruk van. Is er iemand die soortgelijke ervaringen heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 22-09-2005 15:33 ]
Andere providers die ik heb gebruikt (en van wat ik hier lees) hebben deze problemen niet
Zal je wat verklappen, Tweaknews gebruikt exact dezelfde server software als ons.Gunner schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:47:
Ik kan me overigens niet voorstellen dat het aan software ligt, aangezien het IMHO al snel door Eweka word geschoven op de gebruiker zelf.
Andere providers die ik heb gebruikt (en van wat ik hier lees) hebben deze problemen niet
En heeft iemand nou gelezen, we staan zelfs 5 lijnen toe omdat mensen met 4 lijntjes toch soms problemen ervaarden. Als de klant dan nog maar 3 lijntjes over houd dan ligt die oorzaak echt niet meer bij ons, dan maakt het programma van de klant gewoon te veel conencties.
Of wat ook vaak voor komt 'Owja, me buurman weet mijn gegevens ook', of 'Hej, in taakbeheer staan 2 newsleecher processen ipv 1' (laatste komt in bep beta's van versie 2 voor).
Laatste punt, ik heb X-1000 klanten online waar het wel goed gaat (getal mag ik niet zeggen).
Leg mij uit, waar zou het in godsnaam aan onze kant nog aan liggen?
[ Voor 7% gewijzigd door Punica- op 22-09-2005 16:16 ]
Geen idee, maar ik lees vaak genoeg dat mensen geen gebruik kunnen maken van Eweka omdat er een newsreader plat ligt; iets waar ik met mijn USP nog nooit last van gehad hebPunica- schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:16:
Leg mij uit, waar zou het in godsnaam aan onze kant nog aan liggen?
Tsjah ben dan zelf ook geen beginnende (windows) gebruiker, dus dit soort dingen zal ik nooit tegen een helpesk o.i.d meldenOf wat ook vaak voor komt 'Owja, me buurman weet mijn gegevens ook', of 'Hej, in taakbeheer staan 2 newsleecher processen ipv 1' (laatste komt in bep beta's van versie 2 voor).
Laatste punt, ik heb X-1000 klanten online waar het wel goed gaat (getal mag ik niet zeggen).

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 22-09-2005 16:29 ]
Ik gebruik trouwens 3.0 beta 7 en die draait echt maar 1 maal, maar goed ik ga er verder maar niet op in, al vind ik jouw reactie wel een nare ondertoon hebben.
load te hoog => plat, waarbij een loadbalancer de users naar een andere reader zou zetten
Eweka medewerkers houden niet zo van kritiek op hun dienst waar de gebruikers niets van mogen verwachten omdat ze er weinig voor hoeven te betalenMuse schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:26:
maar goed ik ga er verder maar niet op in, al vind ik jouw reactie wel een nare ondertoon hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 22-09-2005 16:28 ]
Dat weet ik, ik lees hun eigen forum ook wel eens.Gunner schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:27:
[...]
Eweka medewerkers houden niet zo van kritiek op hun dienst waar ze niets van mogen verwachten omdat ze er weinig voor hoeven te betalen
Tevens gaast dat argument van een loadbalancer ook niet op, als die plat is is het toch ook einde verhaal, nu gaat 1/20e van je gebruikers plat, dan gaat 100% plat.
Tevens accepteren we wel kritiek maar dat willen mensen maar niet zien + dat heel veel kritiek ongefundeerd is, zoals de argumenten van hiervoor 'het ligt heel vaak plat', dat is gewoonweg niet waar. Tevens is de downtime in 99% v/d gevallen minder als 2 uur. duurt het langer, dan hebben wij altijd 2 spare readers standby staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Punica- op 22-09-2005 16:37 ]
kan het echter niet meer terug vinden, aangezien jullie van forum software zijn veranderd; verder heb ik ggeen zin om weer in dezelfde discussie te verzanden
[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 22-09-2005 16:48 ]
Waar zie jij mij zeggen dat het vaak plat ligt?Punica- schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:35:
checken jullie eens http://stats.eweka.nl/mrtg/ ,bekijk de stats van de readers, feeders, articleboxen, en zeg eens, 'hoe vaak liggen we nu echt plat?'.
Tevens gaast dat argument van een loadbalancer ook niet op, als die plat is is het toch ook einde verhaal, nu gaat 1/20e van je gebruikers plat, dan gaat 100% plat.
Tevens accepteren we wel kritiek maar dat willen mensen maar niet zien + dat heel veel kritiek ongefundeerd is, zoals de argumenten van hiervoor 'het ligt heel vaak plat', dat is gewoonweg niet waar. Tevens is de downtime in 99% v/d gevallen minder als 2 uur. duurt het langer, dan hebben wij altijd 2 spare readers standby staan.
OkPunica- schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:54:
[...]
Doelde op de reactie van Chutney en gunner, niet op de jouwe.
[ Voor 12% gewijzigd door Muse op 22-09-2005 17:18 ]
Doelde op de reactie van Chutney en gunner, niet op de jouwe.Muse schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:49:
[...]
Waar zie jij mij zeggen dat het vaak plat ligt?
[ Voor 3% gewijzigd door Punica- op 22-09-2005 16:56 ]
Eweka moet z'n exit-peering eens gaan checken. Zowel bij Giganews als Newshosting komen via hun geposte bestanden consequent incomplete aan.Gunner schreef op donderdag 22 september 2005 @ 09:55:
Eweka heeft nu eenmaal de reputatie wat instabiel te zijn
Anoniem: 85482
Ik zat te overwegen om over te stappen van usenetserver naar giganews, vanwege de betere retentie. Dan wel het 50GB/mo abo om het niet te duur te laten worden...
Alleen...

Volgens mij gaat me dat niet echt lukken.

Ik ga eens rondkijken naar een combinatie van giganews 25GB + een goedkopere server met een retentie van ~15 dagen (weer veel lager dan UNS)... Vraag me af of dat haalbaar is voor ongeveer dezelfde prijs. Ik kom namelijk te vaak tegen dat ik dingen van 30-40 dagen oud wil downloaden.
Hm, en Newszilla doet het ook wel weer redelijk... de laatste tijd...
[ Voor 62% gewijzigd door Xander op 24-09-2005 09:22 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Eh... Als je nu GN Unlimited neemt betaal je 5 euro meer, heb je 1 server met een retentie van meer dan 50 dagen.. (Check maar eens wat groepen (vooral de dumpgroepen ;-): http://www.giganews.com/newsgroup_search.htmlXanderH schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:12:
Hm...
Ik zat te overwegen om over te stappen van usenetserver naar giganews, vanwege de betere retentie. Dan wel het 50GB/mo abo om het niet te duur te laten worden...
Alleen...
... Ik kom namelijk te vaak tegen dat ik dingen van 30-40 dagen oud wil downloaden.
Je zou ook Newshosting kunnen nemen, is de bedoeling dat zij naar een retentie gaan van ongeveer 45 dagen, scheelt je 10 dollar in vergelijking met GN Unlimited.
Uit de verhalen van de Eweka medewerken blijkt wel dat Eweka het iig goed probeert en dat het ook aardig lukt, maar Eweka moet natuurlijk wel open blijven staan voor mogelijke problemen en die niet direct afwijzen of afschuiven op de gebruiker...
Dat is natuurlijk wel het makkelijksteFidai schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:52:
maar Eweka moet natuurlijk wel open blijven staan voor mogelijke problemen en die niet direct afwijzen of afschuiven op de gebruiker...
Mja. US$24.99 is weer wat meer dan de US$13,32 die ik nu voor Usenetserver betaal. 5 euro meer? Eerder $11,67 meer... Ik vind UNS eigenlijk al te duur ondertussen, zit niet meer zo ruim qua geld.tbird22 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:53:
[...]
Eh... Als je nu GN Unlimited neemt betaal je 5 euro meer, heb je 1 server met een retentie van meer dan 50 dagen.. (Check maar eens wat groepen (vooral de dumpgroepen ;-): http://www.giganews.com/newsgroup_search.html

Oh wacht, je bedoelt tov dat 50GB/mo account.
Hm die is qua prijs wat leuker dan GN toch...Je zou ook Newshosting kunnen nemen, is de bedoeling dat zij naar een retentie gaan van ongeveer 45 dagen, scheelt je 10 dollar in vergelijking met GN Unlimited.
[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 25-09-2005 00:32 ]
ik gebruik zonealarm, 4 lijntjes met een 8mbit verbinding van Quicknet: nooit problemen met NZBs gehad.TafkaP schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:27:
Oké in de praktijk:
ZoneAlarm uit
Windows firewall uit
Drie lijntjes
Met een NZB van eweka
Een onlangs geposte film
Zelfde probleem...
en wat moet je in godsnaam met 40+dagen retentie? zonde van het geld IMO: ik hou het meestal wel om de dag bij, zelfs als je om de week headers ophaalt is retentie van 2-3 weken meer dan genoeg naar mijn mening.
[ Voor 23% gewijzigd door Terryb47 op 25-09-2005 00:47 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Jij houd om de dag *alles* wat gepost wordt bij? Sja, heb ik toch geen tijd voor eigenlijk.Terryb47 schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:45:
en wat moet je in godsnaam met 40+dagen retentie? zonde van het geld IMO: ik hou het meestal wel om de dag bij, zelfs als je om de week headers ophaalt is retentie van 2-3 weken meer dan genoeg naar mijn mening.
En ik zoek regelmatig iets specifieks. Dan is wat langere retentie opzich wel prettig...
Uhmz, die optie werkt blijkbaar nog niet: 'This does not do anything yet. But we are working on it...'
Wacht ff ... ik zat in een menu wat nog niet af is ... wat een warrige interface.

[ Voor 48% gewijzigd door pven op 25-09-2005 08:34 ]
Daar heb je dus geen donder aan, omdat je met een usernaam en pw moet inloggen.pven schreef op zondag 25 september 2005 @ 08:30:
UseNetServer heeft tegenwoordig ook een zoekoptie voor NZB-bestanden (zie de site voor meer info, ik ga er niet naar linken).
<DUH>Uhuruburu schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:11:
[...]
Daar heb je dus geen donder aan, omdat je met een usernaam en pw moet inloggen.

http://members.easynews.com/global4/search.html

En direct downloaden (met http) van de gevonden resultaten. Gedecodeerde files wel te verstaan, geen usenet berichten.
Ook alleen voor user accounts, uiteraard.
Yep tov dat 50GB/mnd account, niet echt duidelijk van mij opgeschrevenXanderH schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:28:
Oh wacht, je bedoelt tov dat 50GB/mo account.Mja die prijsstijging zat me ook al niet echt lekker...
Hm die is qua prijs wat leuker dan GN toch...
Precies! Heb zelf Astraweb, UNS, Newshosting en GN geprobeerd van de payservers, voor fills is Astraweb niet slecht, UNS kent periodes van diepe dalen, al is het nu de bedoeling dat ze een zeer grote retentie gaan nastreven... Quote van 1 van de medewerkers in hun eigen groep: "Within 90 days we should have 35-40 days in all groups. We would like to get to 60-90 days within a year."
Benieuwd of ze dat werkelijk waar kunnen maken..
Voor mij zijn NH en GN de beste (ik heb geen binnenlandse payserver getest, kan daar dus ook niet over oordelen..) NH is wat trager omdat GN een eigen cluster heeft staan in A'dam.. Maar tegenwoordig kun je meer lijntjes tegelijkertijd openen met NH.
Ik vroeg me af hoe je op die prijs van UNS kwam van $13,32.. per 3 maanden dus, kun je net zo goed bij NH een half jaar abo nemen.. betaal je $83.70, dus p/m $13,95.... Bij een jaar abo nog ietsje meer voordeel: $155.40, p/m 12,95
Maar kan me voorstellen als je niet echt in de slappe was zit dat je p/m of als uiterste een half jaar vooruit wil betalen..
Anoniem: 32279
Ik heb echt 50 dagen nodig, maar ik gebruik het ook anders dan jij. Ik zit niet elke dag te kijken wat er is, maar als ik iets wil hebben, dan voer ik het in een zoekmachine in en kan ik het downloaden. Vaak zijn het dan wat oudere bestanden. Bijv. afgelopen vrijdag. Mijn schoonzus mailt mij of ik van artiest x een cd kan downloaden, is 49 dagen oud, maar ik haal hem zonder problemen binnen.Terryb47 schreef op zondag 25 september 2005 @ 00:45:
Als je echter alleen voor jezelf wat download heb je het niet echt nodig. Maar als je het als een soort kazaa gaat gebruiken, dan is het superhandig.
Wel mooi om te horen dat UNS 60 tot 90 dagen wil gaan aanbieden, de gedachten alleen al
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-09-2005 13:15 ]
Klopt dat? Hebben meer mensen die bij Casema zitten daar last van?
ExTaxi
Ik heb net nieuwe headers uit alt.binaries.multimedia opgehaald. Uit die nieuwe headers selecteer ik enkele dingen om te downloaden, krijg ik bij veel files de onderstaande foutmeldingen --
"423 No such article number in this group"
"430 No such article"
Kun je eens een NZB maken van de bestanden die bij jou niet werken, en die eventjes mailen?
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 26-09-2005 21:13 ]
Ik ben nu de gehele nieuwsgroep compleet opnieuw aan het headeren, gebeurt het daarna nog dan brouw ik er wel een NZBtje van.Xandrios schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:12:
Bij alle nieuwe posts (als in: Die nog niet eens klaar zijn met uploaden) kan ik de al geuploadde parts prima downloaden.
Kun je eens een NZB maken van de bestanden die bij jou niet werken, en die eventjes mailen?
En ik had het trouwens over nieuwe headers, maar dan wel gewoon bestanden die compleet waren. Incomplete bestanden download ik alleen als een posting al klaar is.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 26-09-2005 21:15 ]
Hecht wel waarde aan retentie, maar als de huidige 25 dagen retentie van Speedxs zo blijven dan ben ik tevreden. Kan Newshosting de deur uit.
Door alle vertragingen en onduidelijkhede bij oplevering zit iedereen die voor oplevering ingeschreven heeft bij die "333"...Ericr schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:28:
Speedxs accountje ingeschreven enkele maanden geleden, zat bij de eerste 333 aanmeldingen. Heb nu een jaar lang toegang tot hun nieuwserver voor 39,95, maximaal 10 Mbit/s. Haal de volle snelheid momenteel, eens zien of dat zo blijft.
Hecht wel waarde aan retentie, maar als de huidige 25 dagen retentie van Speedxs zo blijven dan ben ik tevreden. Kan Newshosting de deur uit.
http://www.speedxs.nl/index/products/usenet
Het bestelformulier is nog actief, en voor 39E een jaarabbo is niet verkeerd
King of Cod
-- Edit: whoops. Ik zie nu dat ik afgelopen nacht dat ook al gepost had, excusez-moi.
[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 28-09-2005 20:32 ]
Ik ben ook wat aan het uploaden via Tweaknews, maar idd heel veel errors. Maar wanneer ik niks doe gaat ie wel gewoon verder. Ben benieuws of alles compleet aankomt...Wildfire schreef op woensdag 28 september 2005 @ 01:59:
Uploaden bij Tweaknews verloopt nou niet bepaald lekker... momenteel erg veel "441 435" meldingen waardoor het uploaden zo goed als stagneert.
Lees de foutmelding eens goed.TafkaP schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:42:
Te wazig voor woorden. Eweka heeft het de afgelopen dagen weer perfect gedaan, maar vandaag krijg ik die melding weer dat ik mijn per user limit heb bereikt. Zit er dan toch stiekem ergens een download grensje ofzo??
Per user connection Limit staat er.
Je hebt GEEN download limiet.
King of Cod
Ik raad je aan om voor het uploaden gewoon gebruik te maken van een payserver, á la www.virtualbox.nl .Neem daar gewoon een 4ever light pakketje (5GB) voor € 5,-, en je kunt onbeperkt - anoniem - posten.Wildfire schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:08:
Ik wou vannacht bij Tweaknews uploaden... maar dat gaf ik maar gauw weer op... een hele ranzige stapel "441 435" foutmeldingen...
-- Edit: whoops. Ik zie nu dat ik afgelopen nacht dat ook al gepost had, excusez-moi.
De 4ever (light)-pakketjes zijn gewoon producten van NewsHosting.
[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 29-09-2005 10:37 ]
Vanmiddag als ik weer thuis ben maar 's contact opnemen met de helpdesk.
Heb daarnaast newszilla en die gaat super laatste tijd, dus dat UNS ff wat trager is maakt nu niet uit. Moet echter wel opgelost worden.
Snelheid is idd weer ietsje ingezakt laatst.Francois schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:12:
Iemand die bij UNS nog wel boven de 600kbyte/s uit komt? (En dan heb ik al een marge, geloof dat 500kbyte/s max is momenteel)
Heb daarnaast newszilla en die gaat super laatste tijd, dus dat UNS ff wat trager is maakt nu niet uit. Moet echter wel opgelost worden.
Ben nu weer @ 6 draadjes aan het leechen terwijl het met 3 altijd goed ging. Nuja, ook niet echt erg sinds ik toch een dedicated bak heb voor newsleecher.

Anoniem: 49380
Wat is dit nou weer..... dus als ik en via Chello en via Tiscali gebruik wil maken van eweka zou dat niet kunnen? (En ja, ik heb 2 aansluitingen die ik echter normaal gesproken, tenzij ik VNC nog eens werkend krijg op internet, niet tegelijkertijd gebruik).The_Cook schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:05:
Het kan nog leuker: ik zit bij Compuserve en die heeft zonder aankondiging donderdag mij (en vele anderen ) een nieuw IP adres gegeven, waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de diensten van EwekaMoet ik weer op zoek naar een buitenlandse usenetaanbieder.
/edit: al gevonden bij FAQ van eweka. Klopt dus niet:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen ?
Het is mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang u het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 49380 op 03-10-2005 19:57 ]
Waarom niet dan?The_Cook schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:05:
waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de diensten van Eweka
Het probleem ligt niet aan de kans van eweka maar aan de kant van compuserve. Andere providers kunnen gewoon wel connecten.Anoniem: 49380 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:53:
[...]
Wat is dit nou weer..... dus als ik en via Chello en via Tiscali gebruik wil maken van eweka zou dat niet kunnen? (En ja, ik heb 2 aansluitingen die ik echter normaal gesproken, tenzij ik VNC nog eens werkend krijg op internet, niet tegelijkertijd gebruik).
/edit: al gevonden bij FAQ van eweka. Klopt dus niet:
Is het mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen ?
Het is mogelijk om met 1 account gebruik te maken van verschillende IP adressen , zolang u het aantal maximale connacties van 4 maar niet overschrijd.
hebben ze daar geblokkeerd
[ Voor 72% gewijzigd door Fernoráto op 03-10-2005 21:40 ]
57 dagen, t wordt steeds gekkerWe've done it again! Giganews is proud to announce that we have upgraded our storage capacity by another 20%, which has increased our binary retention to approximately 57 days as of October 3, 2005. As always, the size of Usenet is constantly growing, so retention will vary over time.
Tjek ook dit ff.The_Cook schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:05:
Het kan nog leuker: ik zit bij Compuserve en die heeft zonder aankondiging donderdag mij (en vele anderen ) een nieuw IP adres gegeven, waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de diensten van EwekaMoet ik weer op zoek naar een buitenlandse usenetaanbieder.
Compuserve zuigt geloof ik.

Chello & Tiscali werkt prima gewoon.Anoniem: 49380 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:53:
[...]
Wat is dit nou weer..... dus als ik en via Chello en via Tiscali gebruik wil maken van eweka zou dat niet kunnen?
Er is niets moetwillig 'geblokkeerd'. En ook niet iedereen op internet (buitenlandse providers etc) kunnen connecten naar Eweka. De pagina www.eweka.nl is bereikbaar, maar de newsreaders niet vanaf die netwerken.Fernoráto schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
Het probleem ligt niet aan de kans van eweka maar aan de kant van compuserve. Andere providers kunnen gewoon wel connecten.
[...]
hebben ze daar geblokkeerd
Ondanks het een nederlandse ISP is Compuserve zijn ze (de enigste alleen toevallig) die ook geen connectie hebben naar de newsreaders van Eweka. Tweaknews en andere Usenet aanbieders gaat prima vanaf Compuserve netwerk, enkel Eweka niet.
Welnee. Is een technische (en dus financiele) discussie tussen netwerk van Eweka en Compuserve/AOL.Francois schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:07:
[...]
Tjek ook dit ff.
Compuserve zuigt geloof ik.
Eweka Usenet is een dienst die (heel logisch ook wel qua traffic omvang) wordt aangeboden via peering connecties. Alle nederlandse ISP's hebben wel een peering met Eweka via AMS-IX, NL-IX of openpeering.nl.
Peering is een wederzijdse afspraak om verkeer uit te wissellen direct tussen netwerken. Bijvoorbeeld als beide netwerken op dezelfde InternetExchange zijn aangesloten of via een directe daarvoor aangelegde netwerk koppeling.
Voorheen nam Compuserve (transit)bandbreedte af bij Tiscali. En dus konden de Compuserve klanten ook van de diensten van Eweka gebruikmaken. Nu doet Compuserve dat blijkbaar zelf via hun eigen internationale netwerk (www.atdn.net) en daar is geen peering tussen Eweka en Compuserve.
Eigenlijk val je als Compuserve abonnee dus buiten de boot van de Eweka diensten net als bijvoorbeeld je klant bent van een Spaanse of Italiaanse ISP etc ondanks je in Nederland woont. Je kunt gewoon een abonnement nemen op www.tweaknews.nl, www.usenetserver.com, www.supernews.com, www.giganews.com etc etc etc.
Zou het moetwillig zijn zouden die ook niet werken immers.
Eweka en Compuserve/AOL zitten wel om de tafel maar is vast een eindeloze discussie. Peering is immers niet verplicht om te doen. En Eweka levert diensten alleen via peering en niet via transit (dus niet aan 'het internet' maar een deel daarvan). Ondertussen vergroot Eweka ook haar 'bereik' door netwerk connecties te maken naar buitelandse InternetExchanges om ook daar een connectie direct (peering) met de ISP's te kunnen leggen.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 03-10-2005 23:26 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
[rml]DJSmiley in "Betaalde newsservers met binaries [ deel ..."[/rml]BladePHQ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 02:52:
De retentie van Giganews is nu naar 57 dagen gegaan.
Gaat lekker daar
Eweka zal binnenkort wel volgenBladePHQ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 02:52:
Gaat lekker daar

Anoniem: 32279
Hier voor de liefhebbers het hele berichtBladePHQ schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 02:52:
Gaat lekker daar
Wie kan uitleggen wat spools zijn? Zie deze zin: and all the spools are already full.Giganews Subscriber,
We've done it again! Giganews is proud to announce that we have upgraded our storage capacity by another 20%, which has increased our binary retention to approximately 57 days as of October 3, 2005. As always, the size of Usenet is constantly growing, so retention will vary over time.
Also, in case you didn't realize, Giganews has already upgraded our text retention to ~790 days and has increased the maximum number of concurrent connections on all current accounts to 10!
We are pleased to be able to continue to offer our customers the best Usenet service for your money, and we look forward to offering you many more great benefits for being a Giganews customer.
There are no configuration changes necessary to start enjoying our new retention levels and all the spools are already full.
Thanks for choosing Giganews as your Usenet provider. We hope you enjoy our new retention and continued dedication to reliability and performance.
Regards,
Giganews Staff
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-10-2005 08:54 ]
Voor compleetheid kan ik gelukkig de Casemaserver er naast gebruiken.
Anoniem: 7998
Spools = fileservers.. hier staat dus alle data op.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:53:
[...]
Hier voor de liefhebbers het hele bericht![]()
[...]
Wie kan uitleggen wat spools zijn? Zie deze zin: and all the spools are already full.
Helder en kloppend verhaal.bjck schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:22:
[...]
Chello & Tiscali werkt prima gewoon.
[...]
Er is niets moetwillig 'geblokkeerd'. En ook niet iedereen op internet (buitenlandse providers etc) kunnen connecten naar Eweka. De pagina www.eweka.nl is bereikbaar, maar de newsreaders niet vanaf die netwerken.
Ondanks het een nederlandse ISP is Compuserve zijn ze (de enigste alleen toevallig) die ook geen connectie hebben naar de newsreaders van Eweka. Tweaknews en andere Usenet aanbieders gaat prima vanaf Compuserve netwerk, enkel Eweka niet.
[...]
Welnee. Is een technische (en dus financiele) discussie tussen netwerk van Eweka en Compuserve/AOL.
Eweka Usenet is een dienst die (heel logisch ook wel qua traffic omvang) wordt aangeboden via peering connecties. Alle nederlandse ISP's hebben wel een peering met Eweka via AMS-IX, NL-IX of openpeering.nl.
Peering is een wederzijdse afspraak om verkeer uit te wissellen direct tussen netwerken. Bijvoorbeeld als beide netwerken op dezelfde InternetExchange zijn aangesloten of via een directe daarvoor aangelegde netwerk koppeling.
Voorheen nam Compuserve (transit)bandbreedte af bij Tiscali. En dus konden de Compuserve klanten ook van de diensten van Eweka gebruikmaken. Nu doet Compuserve dat blijkbaar zelf via hun eigen internationale netwerk (www.atdn.net) en daar is geen peering tussen Eweka en Compuserve.
Eigenlijk val je als Compuserve abonnee dus buiten de boot van de Eweka diensten net als bijvoorbeeld je klant bent van een Spaanse of Italiaanse ISP etc ondanks je in Nederland woont. Je kunt gewoon een abonnement nemen op www.tweaknews.nl, www.usenetserver.com, www.supernews.com, www.giganews.com etc etc etc.
Zou het moetwillig zijn zouden die ook niet werken immers.
Eweka en Compuserve/AOL zitten wel om de tafel maar is vast een eindeloze discussie. Peering is immers niet verplicht om te doen. En Eweka levert diensten alleen via peering en niet via transit (dus niet aan 'het internet' maar een deel daarvan). Ondertussen vergroot Eweka ook haar 'bereik' door netwerk connecties te maken naar buitelandse InternetExchanges om ook daar een connectie direct (peering) met de ISP's te kunnen leggen.
Punt is alleen, wij hebben Compuserve van alles aangeboden, kostenloze private peering op meerdere exchanges echter zij weigeren dit gewoon.
Overigens snap ik echt niet waarom compuserve dit doet, de overstap is namelijk niet echt een verbetering in haar netwerk voor de nederlandse klanten. Check deze traceroute van een machine in nederland, naar een CS DSL lijn in nederland:
traceroute to 62.51.137.128 (62.51.137.128), 64 hops max, 40 byte packets
1 cologate.rb.eweka.nl (81.171.99.1) 0.298 ms 0.208 ms 0.207 ms
2 lvl3gw.ams1.packetexchange.net (213.19.161.1) 0.834 ms 0.616 ms 0.643 ms
3 ae-0-52.mp2.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.34) 1.210 ms 1.235 ms 1.235 ms
4 as-1-0.bbr2.London1.Level3.net (212.187.128.25) 8.449 ms 8.540 ms 8.448 ms
5 ge-3-0-0-0.gar2.London1.Level3.net (4.68.128.126) 8.620 ms 8.560 ms 8.592 ms
6 pop2-loh-S0-3-0.atdn.net (66.185.143.89) 8.754 ms 23.498 ms 8.674 ms
7 bb2-loh-S0-1-0.atdn.net (66.185.136.242) 8.860 ms 8.769 ms 8.845 ms
8 bb2-dus-S0-1-0.atdn.net (66.185.152.16) 19.019 ms 19.053 ms 18.914 ms
9 bb1-dus-S1-1-0.atdn.net (66.185.152.64) 15.341 ms 15.279 ms 15.160 ms
10 bb1-frr-S0-3-0.atdn.net (66.185.152.145) 15.226 ms 15.233 ms 15.171 ms
11 bb2-frr-S1-2-0.atdn.net (66.185.152.241) 15.109 ms 15.128 ms 15.233 ms
12 bb1-ams-P0-0.atdn.net (66.185.152.190) 21.373 ms 21.389 ms 21.470 ms
13 AOL-Netherlands.atdn.net (66.185.134.94) 21.712 ms 21.742 ms 21.749 ms
14 3E338980.dslaccess.aol.com (62.51.137.128) 35.579 ms 58.477 ms 64.900 ms
Snap jij 't, snap ik 't ?
Dat is opzich helemaal geen probleem.
Je ziet wat langere routes in een trace, maar extra hops/routers hoeft geen enkel nadelig gevolg te hebben. Latency van en naar Londen of Frankfurt is ook niet schokkend en een paar miliseconde hooguit. Zo'n 'rondje europa' geeft iets meer, maar nogsteeds niet schokkend.
Hooguit met online gamen op een NL gameserver kan het iets nadelig zijn tov vorige situatie. Maar gamen op een buitenlandse server kan hier wel baat bij hebben.
Wij zijn in Nederland enorm gewend geraakt dat iedereen een peering met elkaar heeft. En zo dus voor relatief weinig geld verkeer uitwisseld met elkaar. AOL is toch een Amerikaans bedrijf dat een eigen netwerk heeft over de USA en grootste deel van Europa. Zelfs met 3 afzonderlijke 10Gbit transatlantische verbindingen. Deze peeren alleen met gelijkwaardige partners/netwerken van zelfde formaat.
Nu neemt Compuserve alleen bandbreedte af (of krijgt wellicht) van mama AOL. En dus is er geen peering tussen de ISP Compuserve en andere ISP's en CPS's in NL op een IX. En om met ATDN te peeren moet je aan de daarvoor geldende regels voldoen van hun (zie hier).
Er is een optie voor zohete Paid Peering. Dan zal er een som geld vanaf Eweka moeten gaan richting AOL om een netwerk connectie op te zetten direct tussen de netwerken. Zal Eweka vast niet doen, anders kunnen ze het ook over transit (Level3 bijv) uitsturen het verkeer.
Wereld van peering. Niet afdwingbaar, iedereen zijn/haar eigen regels en 'requirements' voor een peering. Netwerk van AOL is nu eenmaal een groot aantal schalen groter dan Eweka helaas.
[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 04-10-2005 11:23 ]
Anoniem: 1445
Het ELITE-abonnement is bij uitstek geschikt voor grote downloaders met een snelle internetverbinding, zoals ADSL2+. Met het ELITE-abonnement heeft een maximale snelheid van 20mbit over 6 threads voor € 12,95 per maand.
Nu heb ik zelf niet zo'n snelle verbinding, maar gezien het aantal users met een ADSL2 verbinding lijkt dit me wel nuttige info
Je hebt gelijk dat het niet persee enorm slecht is voor je verbinding, echter iedereen begrijpt dat de kortste route in 9 v/d 10 gevallen toch de meest wenselijke is, voor throughput zou dit vast niet veel uitmaken, maar ik denk dat bijv gamers hier minder blij mee zijn (zoals je al zei).bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:07:
www.ATDN.net Heeft geen peering op de AMS-IX in Nederland. Dus al het verkeer gaat sowieso over een naastgelegen land/stad als Londen (loh), Dusseldorf (dus), Frankfurt (frr), Brusel (bru) etc.
Dat is opzich helemaal geen probleem.
Je ziet wat langere routes in een trace, maar extra hops/routers hoeft geen enkel nadelig gevolg te hebben. Latency van en naar Londen of Frankfurt is ook niet schokkend en een paar miliseconde hooguit. Zo'n 'rondje europa' geeft iets meer, maar nogsteeds niet schokkend.
offtopic:
Hooguit met online gamen op een NL gameserver kan het iets nadelig zijn tov vorige situatie. Maar gamen op een buitenlandse server kan hier wel baat bij hebben.
[...]
Wij zijn in Nederland enorm gewend geraakt dat iedereen een peering met elkaar heeft. En zo dus voor relatief weinig geld verkeer uitwisseld met elkaar. AOL is toch een Amerikaans bedrijf dat een eigen netwerk heeft over de USA en grootste deel van Europa. Zelfs met 3 afzonderlijke 10Gbit transatlantische verbindingen. Deze peeren alleen met gelijkwaardige partners/netwerken van zelfde formaat.
Nu neemt Compuserve alleen bandbreedte af (of krijgt wellicht) van mama AOL. En dus is er geen peering tussen de ISP Compuserve en andere ISP's en CPS's in NL op een IX. En om met ATDN te peeren moet je aan de daarvoor geldende regels voldoen van hun (zie hier).
Er is een optie voor zohete Paid Peering. Dan zal er een som geld vanaf Eweka moeten gaan richting AOL om een netwerk connectie op te zetten direct tussen de netwerken. Zal Eweka vast niet doen, anders kunnen ze het ook over transit (Level3 bijv) uitsturen het verkeer.
Wereld van peering. Niet afdwingbaar, iedereen zijn/haar eigen regels en 'requirements' voor een peering. Netwerk van AOL is nu eenmaal een groot aantal schalen groter dan Eweka helaas.
Overigens vraag ik me af hoe je dan op hun formaat kom, qua Traffic zitten wij al over de 15Gbit/sec, ze eisen 200Mbit/sec per peering point, ik denk dat weinig bedrijven daar over heen gaan, dus wat dat betreft komen we in de buurt (al doen ze enorm veel content hosting, dus ze zullen vast nog vele malen meer doen).
Wat je zei over paid peering, we zijn niet gek, dan krijg je van die Tiscali praktijken, 25E/mbit, wat je zeg, dan kunnen we het net zo goed over level3 duwen (krijg je ook nog eens een full routing table ipv alleen de AOL routes al zijn dat 'r best veel). Maar goed, we kunnen al bijna aan de peering requirements voldoen, dus misschien krijgen we binnenkort wel peering met ze
Overigens hebben we al peering aangevraagt, echter ze geven geen antwoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Punica- op 04-10-2005 11:29 ]
Als ik bestanden van 15mb post (met 2500 lines) dan heb ik geen enkele foutmeldingen. Afgelopen week met bestanden van 50mb wel...
Peering voor DECIX of LINX zeker? Nu Eweka op meerdere Exchanges aanwezig is zelf kom je inderdaad ook aan dat soort requirements. Maar dan nog wil je het verkeer lijkt mij op Amsterdam houden liefst. Maar het is al een start/heel wat als ze peeren op Frankfurt of Londen.
Klopt ja, en FreeIX ook eventueel, we hebben Gbit pijpen naar zowel Londen als Frankfurt, New York en Atlanta, dus het is niet zo'n erg probleem om het verkeer daar af te leveren echter in Amsterdam is uiteraard het meest wenselijk.bjck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:32:
@ Punica-
Peering voor DECIX of LINX zeker? Nu Eweka op meerdere Exchanges aanwezig is zelf kom je inderdaad ook aan dat soort requirements. Maar dan nog wil je het verkeer lijkt mij op Amsterdam houden liefst. Maar het is al een start/heel wat als ze peeren op Frankfurt of Londen.
[ Voor 88% gewijzigd door donald_dick op 06-10-2005 14:59 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Rare ervan is, in mijn newsreader zie ik de articles wel staan, krijg alleen bij downloaden article not found meldingen. Als dit zo doorgaat, ga ik weer terug naar UNS, of het moet echt aan mijn newsreader liggen of zo..?
Als er meer mensen zijn met het probleem (op tweaknews site staat wel van onderhoud een week terug, maar heb dit probleem nu nog steeds) dan kan ik iig uitsluiten dat het aan mijn newsreader ligt.. Vind het een beetje zonde om die weer te herinstalleren en weer bij de grotere groepen headers binnen te halen. (ja ik weet van de zoeksites en NZB's, maar af en toe is headers binnen halen gewoon handiger, ook al duurt het ff..) Any1?
Als het goed is, staat er zo een melding over op de site. Het probleem komt overigens niet meer voor.xxxneoxxx schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:15:
Meer mensen die veel "article not found" meldingen en incompletes hebben via Tweaknews..? In de kleinere groepen krijg ik het maar sporadisch voor elkaar om een keer iets compleet te krijgen, ook al betreft het een post van maar 5/6 dagen oud..![]()
Rare ervan is, in mijn newsreader zie ik de articles wel staan, krijg alleen bij downloaden article not found meldingen. Als dit zo doorgaat, ga ik weer terug naar UNS, of het moet echt aan mijn newsreader liggen of zo..?
Als er meer mensen zijn met het probleem (op tweaknews site staat wel van onderhoud een week terug, maar heb dit probleem nu nog steeds) dan kan ik iig uitsluiten dat het aan mijn newsreader ligt.. Vind het een beetje zonde om die weer te herinstalleren en weer bij de grotere groepen headers binnen te halen. (ja ik weet van de zoeksites en NZB's, maar af en toe is headers binnen halen gewoon handiger, ook al duurt het ff..) Any1?
[ Voor 6% gewijzigd door Ghandi op 08-10-2005 15:14 ]
Heb net dus iets gedowned van 5 dagen oud, weer veel incompletes.. Staat niets over storingen/onderhoud op de site op het moment. Dit heb ik met UNS nooit gehad. Moet ik wel bij vertellen dat ik mijn newsreader na overstap niet opnieuw geinstalleerd heb.. kan ik nog wel proberen natuurlijk, probeer alleen neit weer offtopic te gaan, gewoon even uitsluiten of er meer mensen bij zijn met hetzelfde probleem.. Ghandi, ben jij toevallig ook Tweak subscriber?Ghandi schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:12:
[...]
Als het goed is, staat er zo een melding over op de site. Het probleem komt overigens niet meer voor.
en waarom opnieuw installeren???
andere servers instellen en opnieuw groupen en headers ophalen is genoeg
Anoniem: 153274
Hier hetzelfde.xxxneoxxx schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:15:
Meer mensen die veel "article not found" meldingen en incompletes hebben via Tweaknews..? In de kleinere groepen krijg ik het maar sporadisch voor elkaar om een keer iets compleet te krijgen, ook al betreft het een post van maar 5/6 dagen oud..![]()
Alles weer gefixt dus8 okt 2005 15:10 incomplete postings
vanochtend om 10:00 is 1 van de spoolers in ons newsplatform down gegaan. Het effect hiervan was dat art. niet meer compleet beschikbaar waren. na onderzoek bleek dat 1 van de fiberchannel controllers stuk was gegaan. Deze is rond 13:30 vervangen waarna de spooler weer in productie is genomen. Er zijn geen postings verloren gegaan. Excuses voor het ongemak
Dat ze maar 100 kb/s doorgaven/geven op poort 119 komt omdat ze eerst giganews gebruikten als usenet 'provider'.
mailen naar supportEnver schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:13:
Hoe kan je bij tweaknews je password retrieven? Ben m namelijk vergeten.
http://specs.tweak.to/5253
wie weet, heb laatst nog mail teruggehad van de support van tweaknews.
Andere mogelijkheid is er (nog) niet.
http://specs.tweak.to/5253
Wordt het, nu dit topic zo actief is, niet weer eens tijd voor een topic over nieuwsreaders? Het vorige is al weer jaren oud, en er is behoorlijk wat veranderd.
Nog verder offtopic:
Ik schrok me kapot toen ik op reactie klikte, ik dacht dat ik een of andere pushmessage kreeg van een mod omdat ik hier wilde reageren

Dit topic is gesloten.
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.