Betaalde newsservers met binaries [deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 39.592 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78719

Vraagje, ik zat al een tijdje te zoeken naar een payed newsserver (de gratis newsserver van quicknet is nogal brak imho). Nu vond ik Giganews een goede keuze.

Maar sinds veel mensen het in dit topic over Eweka hebben, heb ik toch eens gekeken op hun site.. en daar staat:
Wij hebben rechtstreekse aansluitingen met alle professionele usenetaanbieders ter wereld waaronder :

- Giganews
- UsenetServer
- Newshosting.com ( leverancier van virtualbox etc. )
- Highwinds Media
Betekent dit in praktijk dat Eweka al de features heeft van bovenstaande newsservers? Wat is de reden dat iemand bijvoorbeeld een abbo neemt op Giganews (voor 25 dollar oid) als je voor 7,50 bij Eweka kan (en d'r nog een paar andere servers bijkrijgt)? Is er hier een addertje onder het gras?

Heb me al aangemeld (uit enthousiasme), maar toch maar even zeker weten voordat ik t geld overmaak.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 78719 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 04:20:
Betekent dit in praktijk dat Eweka al de features heeft van bovenstaande newsservers?
Nee. Het betekent alleen dat ze nieuwe usenet berichten uitwisselen met die andere usenet providers.
Wat is de reden dat iemand bijvoorbeeld een abbo neemt op Giganews (voor 25 dollar oid) als je voor 7,50 bij Eweka kan (en d'r nog een paar andere servers bijkrijgt)? Is er hier een addertje onder het gras?
Ja - lees de andere berichten in deze en de vorige topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
joopv schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 06:03:
[...]
Nee. Het betekent alleen dat ze nieuwe usenet berichten uitwisselen met die andere usenet providers.

[...]

Ja - lees de andere berichten in deze en de vorige topics.
Noem het addertje eens! ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Punica- schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:58:
[...]

Noem het addertje eens! ben benieuwd :)
Ik ook. :)

Overigens heb ik nog nooit een Eweka-account gehad (ik gebruik nu ruim een jaar UseNetServer, naar tevredenheid (je krijgt waar je voor betaald en dat betekent soms wat downtijd :X)), maar vind wel dat hier opvallend veel over Eweka wordt geklaagd. Zelfs door mensen die nooit Eweka hebben geprobeerd. :/

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15610

Ik snap echt niet van Compuserv dat ze geen gratis peering met Eweka aangaan.
Al die mensen die via Eweka zouden gaan leechen is GRATIS voor Compuserv en levert daarom dus 100% winst op, of zie ik dat verkeert?
Het is niet zo dat Compuserv mensen niet gaan leechen omdat Eweka niet werkt, je krijgt dus dat ze nog net zo hard leechen alleen dan vanover de helewereld wat hoe dan ook Compuserv veel geld kost.

Zelfde reden begrijp ik niet dat er veel meer providers demon en xs4all achternagaan. Een kleine investering in een newsserver, wellicht bij iemand anders afnemen. Daarna iedereen mailtje sturen kijk mensen je kan veel sneller en beter op onze newsserver leechen. En daarna geld besparen aan al dat verkeer dat je in je eigen netwerk houd. :O

Zal wel politiek bij deze grote spelers zijn (AOL) maar maakt het nog niet meer begrijpelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15

^^0nMe

Got Babana's?

Aangezien ik binnenkort overstap van Demon naar Versatel, had ik maar een keer Eweka aangevraagd en een proefabbo van Tweaknews, om te kijken wat als vervanging zal dienen van Supernews(afgezien van de gecapte speeds gewoon prima). Toevallig kwamen de logingegevens van beiden op dezelfde dag binnen, niks op aan te merken dus. ;)
Nou heb ik persoonlijk sterk de voorkeur van headeren boven nzb's en volgens de faq van Eweka zou de max retentie alleen maar gehaald worden dmv nzb's, de headers van slechts de laaste 10 dagen worden bewaard, 10 dagen leek mij nog wel voldoende. Helaas worden deze 10 dagen amper gehaald in de wat kleinere nieuwsgroepen, ik kom gemiddeld maar tot 4-5 dagen. NZB's zijn in dit geval om bepaalde redenen niet mogelijk, of werken niet zo handig.
De snelheid zit wel goed, zoals verwacht, alleen blijft een van de 3-4 connecties wel eens vastzitten, ik gebruik BNR2, zou misschien aan de software kunnen liggen.
Mijn ervaringen met Tweaknews zijn wat beter, snelheid is dus gecapped op 8mbit, maar dat vind ik ook met Versatel later niet zo'n groot probleem. Verder tot nu toe ook geen last gehad van hangende connecties, maar het belangrijkste voor mij is dat de geclaimde 23 dagen retentie ook gewoon dmv headers wordt gehaald, en dan ook nog eens in de kleinere groepen.
Qua compleetheid van nieuwsgroepen heb ik op beiden niks aan te merken, ze ondersteunen allebei de meest exotische groepen die ik in gebruik heb. :P
Voorlopig gaat mijn keus dus uit naar Tweaknews, maar ik heb nog geen ervaring met storingen ed en de helpdesk, en eigenlijk wil ik dat ook maar zo houden. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21
^^0nMe schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:03:
Voorlopig gaat mijn keus dus uit naar Tweaknews, maar ik heb nog geen ervaring met storingen ed en de helpdesk, en eigenlijk wil ik dat ook maar zo houden. ;)
Persoonlijk vind ik de helpdesk nogal bagger aangezien die vroeg op de dag dicht gaat (17:30). Maar als je ze belt en ze nemen op, dan willen ze de storingen nog wel eens gelijk melden. Hoef je tenminste niet meteen een tijd in de wachtrij te staan. Daarnaast ben ik wel eens benieuwd naar de werking van hun helpdesk, want daar klopt ook geen hol van het wachtsysteem.

offtopic:
4 wachtende voor u, 3 wachtende voor u, 2 wachtende voor u, 3 wachtende voor u :?

Op zich valt het met de storingen wel mee, er is een week geweest waar het allemaal wat minder ging, maar de laatste weken geen enkele problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
cardinal808 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:12:
[...]

Persoonlijk vind ik de helpdesk nogal bagger aangezien die vroeg op de dag dicht gaat (17:30). Maar als je ze belt en ze nemen op, dan willen ze de storingen nog wel eens gelijk melden. Hoef je tenminste niet meteen een tijd in de wachtrij te staan. Daarnaast ben ik wel eens benieuwd naar de werking van hun helpdesk, want daar klopt ook geen hol van het wachtsysteem.

offtopic:
4 wachtende voor u, 3 wachtende voor u, 2 wachtende voor u, 3 wachtende voor u :?

Op zich valt het met de storingen wel mee, er is een week geweest waar het allemaal wat minder ging, maar de laatste weken geen enkele problemen meer.
Niemand is verplicht om tot 23uur open te zijn als helpdesk, als tweaknews hierin zegt dat ze van 09-17.30 bereikbaar zijn is het hun keuze natuurlijk ;).
Storingen staan ook (bijna altijd) op tweaknews.nl onder storingen, mocht er inderdaad een storing zijn.

Wat betreft dat 'wachtenden', blijkbaar zit de tweakdsl-helpdesk er ook aan verbonden, en daar heeft men het probleem ook soms. Wat ik heb gehoord is dat als een zakelijke klant belt (met SLA) dat je dan als consument wat langer moet wachten..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 12:42
Anoniem: 15610 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:32:
Ik snap echt niet van Compuserv dat ze geen gratis peering met Eweka aangaan.
Al die mensen die via Eweka zouden gaan leechen is GRATIS voor Compuserv en levert daarom dus 100% winst op, of zie ik dat verkeert?
Het is niet zo dat Compuserv mensen niet gaan leechen omdat Eweka niet werkt, je krijgt dus dat ze nog net zo hard leechen alleen dan vanover de helewereld wat hoe dan ook Compuserv veel geld kost.

Zelfde reden begrijp ik niet dat er veel meer providers demon en xs4all achternagaan. Een kleine investering in een newsserver, wellicht bij iemand anders afnemen. Daarna iedereen mailtje sturen kijk mensen je kan veel sneller en beter op onze newsserver leechen. En daarna geld besparen aan al dat verkeer dat je in je eigen netwerk houd. :O

Zal wel politiek bij deze grote spelers zijn (AOL) maar maakt het nog niet meer begrijpelijk voor mij.
Dataverkeer zal via mama AOL (www.atdn.net) waarschijnlijk niet veel kosten. Compuserve routereert alle bandbreedte over dat netwerk heen en heeft zelf geen AMS-IX presentie. Ook ATDN heeft geen AMS-IX presentie en zou dus heel wat investeringen kosten om dat te doen.

ATDN peert alleen met andere grote (transit/upstream) netwerken zoals Level3, Sprintlink, Telia, GlobalCrossing, Teleglobe, Qwest etc etc etc. Niet met andere partijen dan dat, die kunnen bandbreedte bij ze kopen (transit of paidpeering). De opzet van Compuserve is heel anders dan de andere ISP's die wel een peering op AMS-IX of andere IX doen.

Kortom, is niet 'raar'. En met zo'n opzet is peering aanleggen op AMS-IX veel kostbaarder dan verkeer dat ze over transit (zijn ze immers zelf) sturen waarschijnlijk.

En je kan immers verkeer overal vandaan halen, behalve dan bij Eweka. Elke andere Usenet aanbieder werkt gewoon prima via Compuserve/AOL.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 14-10-2005 14:39 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ben nou usenet aan het proberen en haal er voldoende snelheid uit :)

Ik zat voorheen bij newsxs die eigenlijk vannacht afloopt als het goed is maar ze zijn sinds kort ook begonnen met 8mbit pakketen (unlimited downloads) voor 9.95 p maand. Alhoewel hun iet wat trager zijn met het updaten van informatie uit america ofzo,, of het zit op usenet gekoppeld wat ook nog kan.

Denk dat ik bij newsxs blijf omdat ik toch niet meer als 5mbit kan benutten (@home breedband).

Maar es met januari kijken voor een andere isp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 58485 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:03:
Maar es met januari kijken voor een andere isp.
Begin volgend jaar gaat @home breedband juist vooruit qua snelheid. Ik zou iets langer wachten, het zal wel weer redelijk recht getrokken worden met adsl2 abonnementen lijkt mij (of hoop ik in iedergeval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 13:22

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een vraagje over Newsleecher bij Eweka.

Als ik de Search gebruik, dan zie je wel dat hij headers ophaalt , maar niet weergeeft op het scherm. Ligt dat nu aan Eweka of aan Newsleecher?
Ik heb Versie 2.3

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 21:19

BHQ

Wat een gezeijk en gespam op Eweka. Ik heb weer een maandje via de Postbank overgemaakt, de -volgende- dag m'n username en pass gehad. Ik heb een 8 mbit verbinding en zuip gewoon continu de verbinding vol met 3 lijntjes soms zelfs en ik heb gewoonweg vrijwel niet tot geen last van incompletes. Niets meer dan lof in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yapser schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:48:
Wat een gezeijk en gespam op Eweka.
Ben ik het mee eens. Het lijkt wel een Eweka topic geworden en dat vind ik erg jammer. Gezien de waarschuwing bij het posten van een bericht ben ik kennelijk niet de enige die dit vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82757

waarom ligt de xpat bij tweaknews uit?
zijn ze nog bezig met die upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:54

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Anoniem: 32279 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:24:
[...]

Begin volgend jaar gaat @home breedband juist vooruit qua snelheid. Ik zou iets langer wachten, het zal wel weer redelijk recht getrokken worden met adsl2 abonnementen lijkt mij (of hoop ik in iedergeval).
ik hoop het ook, maar verwacht niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:59
Anoniem: 82757 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:31:
Waarom zou je in vredesnaam xpat gebruiken?
't Levet alleen een hoge load op, op de nieuwsserver, en andere medeleechers hebben er ook last van jouw xpat.

Modbreak:de topicwaarschuwing lijkt me toch vrij duidelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Korakal op 22-10-2005 11:02 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132088

Anoniem: 82757 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:31:
Het downloaden van headers ging langzamer omdat er veel gebruikt werd gemaakt van xpat dus is het tijdelijk uitgeschakeld.

edit:
Had ik op een forum gelezen dus ik weet niet of het helemaal klopt....

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 132088 op 22-10-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, ik mail ze waarom ze de xpat afzetten, mailen ze terug dat ze het direct weer aan zetten, wat ook gebeurd is :+

bonuspuntje voor de helpdesk die op zondagavond nog werkt O+

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 82757 op 23-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimmu schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 08:59:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam xpat gebruiken?
't Levet alleen een hoge load op, op de nieuwsserver, en andere medeleechers hebben er ook last van jouw xpat.

Modbreak:de topicwaarschuwing lijkt me toch vrij duidelijk?
omdat ik geen zin heb om een paar miljoen headers binnen te trekken? ;(

en ik "vertrouw" nzb nog nie echt :? krijg pcies meer incompletes dan ik het via xpat zou binnentrekken (newsleecher 2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 82757 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:18:
[...]

omdat ik geen zin heb om een paar miljoen headers binnen te trekken? ;(

en ik "vertrouw" nzb nog nie echt :? krijg pcies meer incompletes dan ik het via xpat zou binnentrekken (newsleecher 2.3)
Als je Newsleecher registreerd kun je de SuperSearch gebruiken. Die is echt perfect en scheelt toch een hoop headers downloaden. Ik heb geen header meer hoeven downloaden sinds ik de SuperSearch gebruik (nu ruim 3 maanden)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:12

Wildfire

Joy to the world!

Heel dat xpat, SuperSearch en NZB-gedoe is enkel handig als je weet wat je zoekt. Maar er komen op Usenet nog zoveel dingen voorbij waar je geen weet van hebt en die niet altijd gespot worden op Usenet indexing sites of programma's.

Sommige groepen header ik altijd omdat er af en toe juweeltjes voorbij komen die ik nog niet kende of specifiek zocht. In die gevallen heb je dus niets aan xpat, SuperSearch of NZBtjes...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 15:08

beerns

it is I, Leclerc

zijn er trouwens meer mensen die sinds vanmiddag teruglopende snelheden met newshosting hebben? Heb ik nooit last van eigenlijk. Zullen wel problemen hebben daar aan de andere kant v/d plas.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43
Kunnen de mensen hier de Usenetpromotions gebruiken even kijken hoeveel de retention is?
Ik geraak echt niet verder dan ~22/23 dagen. Dus niet de beloofde 33 dagen.
Ik had hierover gemailed. Volgens hen was er een tijdelijk probleempje dat ondertussen zou moeten opgelost zijn. Dat zeiden ze bijna 2 weken geleden, maar het is nog steeds zo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er ook payservers die je eerst kan testen voor een korte tijd? (gratis en zonder verplichtingen)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 29-10-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:57:
Zijn er ook payservers die je eerst kan testen voor een korte tijd? (gratis en zonder verplichtingen)
Tweaknews (www.tweaknews.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:17

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben eigenlijk nog vrij nieuw in het nieuwsgroepen gebeuren, en tot nu gebruik ik eigenlijk alleen de nova server van Planet. Denken jullie dat het zinvol is om op usenet over te schakelen, of is eigenlijk ook alles wel te vinden op nova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 02:13:
Heel dat xpat, SuperSearch en NZB-gedoe is enkel handig als je weet wat je zoekt. Maar er komen op Usenet nog zoveel dingen voorbij waar je geen weet van hebt en die niet altijd gespot worden op Usenet indexing sites of programma's.

Sommige groepen header ik altijd omdat er af en toe juweeltjes voorbij komen die ik nog niet kende of specifiek zocht. In die gevallen heb je dus niets aan xpat, SuperSearch of NZBtjes...
In dat geval is de web interface van easynews ideaal. Je kunt de groep(en) van je keuze per dag doorbladeren met je browser en je ziet alle geposte files, dus geen headers maar de complete gedecodeerde files.

In groepen met jpg's kun je overschakelen op een thumbnail view. In groepen met avi/mpg files werkt dat ook (!!), je ziet dan per movie file een thumbnail met een aantal screenshots uit de movie file.
Vervolgens kun je alsnog beslissen of je die file wilt downloaden (gewoon in de webinterface, geen newsreader nodig dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

greatgonzo schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:29:
Ben eigenlijk nog vrij nieuw in het nieuwsgroepen gebeuren, en tot nu gebruik ik eigenlijk alleen de nova server van Planet. Denken jullie dat het zinvol is om op usenet over te schakelen, of is eigenlijk ook alles wel te vinden op nova?
Nova is ook een newsserver (= usenet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

joopv schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

In dat geval is de web interface van easynews ideaal. Je kunt de groep(en) van je keuze per dag doorbladeren met je browser en je ziet alle geposte files, dus geen headers maar de complete gedecodeerde files.

In groepen met jpg's kun je overschakelen op een thumbnail view. In groepen met avi/mpg files werkt dat ook (!!), je ziet dan per movie file een thumbnail met een aantal screenshots uit de movie file.
Vervolgens kun je alsnog beslissen of je die file wilt downloaden (gewoon in de webinterface, geen newsreader nodig dus).
Dat mag allemaal wel zo gemakkelijk zijn. Maar voor heel veel mensen is EasyNews gewoonweg niet interessant omdat ze geen "unlimited" account verkopen. ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

joopv schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:40:
[...]

Ik ken Easynews wel, heb het vroeger ook gebruikt. Maar a) ik heb geen creditcard meer en b) ze zijn te duur èn c) ik geef de voorkeur aan een newsreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nog even niets dan lof voor Eweka vanaf mijn pc hier.

5 lijntjes altijd volle snelheid (1,2 mbit maar hoor, max. in mijn gehucht helaas.) en nooit incompletes. En dat via een Tiscali lijn die eigenlijk veel te lang is.. Geweldig gewoon!

Ik heb Eweka genomen (nadat de Tiscali news-groep afgesloten is) omdat ik veel mensen in mijn omgeving had die er goede ervaringen mee hadden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:21:
[...]
Ik ken Easynews wel, heb het vroeger ook gebruikt. Maar a) ik heb geen creditcard meer en b) ze zijn te duur èn c) ik geef de voorkeur aan een newsreader.
a: geen commentaar.
b: 20 GB voor 10 US$ ( € 8 ) per maand is een heel redelijke prijs. Unlimited hebben ze inderdaad niet.
c: waarom? Ik heb ook wel eens met een binary newsreader gewerkt maar ik erger me altijd dood aan dat nutteloze en tijdverspillende headeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 7998 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Nova is ook een newsserver (= usenet) :)
dus als ik het goed begrijp, vind ik dan niets meer dan eweka oid?

En dan nog iets wat ik me afvroeg, meer een discussie vraag dan technische vraag, maar goed.

Het verspreiden van warez is illegaal, hoe komt het dan dat planet dit toch aanbied? Ik neem tenminste aan dat planet de nova server in eigen beheer heeft, en dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Zij weten toch ook dat er binaries op staan met illegale content?

Volgens mij is dit nog illegaler dan Kazaa/torrents etc, terwijl deze wel aangepakt zijn. In tegenstelling tot Kazaa is dit allemaal gewoon van de planet server te halen volgens mij, of download je alleen via de server, en niet rechtstreeks er van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

joopv schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:47:
[...]

b: 20 GB voor 10 US$ ( € 8 ) per maand is een heel redelijke prijs. Unlimited hebben ze inderdaad niet.
Eweka: € 7.50 "Unlimited"
UNS/NH: € 15 "Unlimited"

Als je het van deze kant vergelijkt, vind ik die € 8 best wel duur. Tenzij je niet veel download. Ik header trouwens 6 groepen, en dat duurt alles bij elkaar maar een halve minuut @ 8Mbit. :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

is er trouwens ook zoeits als een Nieuwsgroepen voor dummies FAQ? De noodzakelijke dingen lukt me wel, maar meer info is altijd gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
greatgonzo schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:05:
[...]
Het verspreiden van warez is illegaal, hoe komt het dan dat planet dit toch aanbied? Ik neem tenminste aan dat planet de nova server in eigen beheer heeft, en dat ze er ook verantwoordelijk voor zijn. Zij weten toch ook dat er binaries op staan met illegale content?

Volgens mij is dit nog illegaler dan Kazaa/torrents etc, terwijl deze wel aangepakt zijn. In tegenstelling tot Kazaa is dit allemaal gewoon van de planet server te halen volgens mij, of download je alleen via de server, en niet rechtstreeks er van af?
Usenet is een caching service, geen download service. Net zoals de proxy server van je ISP. Er wordt alleen data tijdelijk opgeslagen, voor enkele uren / dagen / weken. Oude data wordt rucksichtlos gewist. De ISP is hierdoor niet verantwoordelijk voor de inhoud (vrijheid van meningsuiting enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

greatgonzo schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:48:
is er trouwens ook zoeits als een Nieuwsgroepen voor dummies FAQ? De noodzakelijke dingen lukt me wel, maar meer info is altijd gewenst :)
Binaries4all is een goede site. Anders kun je nog wat googelen over wat je wilt weten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 23:08
Blisterin_Bull schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:32:
[...]

Eweka: € 7.50 "Unlimited"
UNS/NH: € 15 "Unlimited"

Als je het van deze kant vergelijkt, vind ik die € 8 best wel duur. Tenzij je niet veel download. Ik header trouwens 6 groepen, en dat duurt alles bij elkaar maar een halve minuut @ 8Mbit. :)
Inderdaad. 20GB per maand, dat zijn nog geen 6 dvd-films per maand. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Fire69 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:04:
Kunnen de mensen hier de Usenetpromotions gebruiken even kijken hoeveel de retention is?
Ik geraak echt niet verder dan ~22/23 dagen. Dus niet de beloofde 33 dagen.
Ik had hierover gemailed. Volgens hen was er een tijdelijk probleempje dat ondertussen zou moeten opgelost zijn. Dat zeiden ze bijna 2 weken geleden, maar het is nog steeds zo... :/
Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kijkt allemaal naar dezelfde server, wat dus automatisch betekent dat je allemaal dezelfde retentie hebt.

Mij is niet helemaal duidelijk wat je met je vraag wilt bereiken? :?

(Ik heb overigens geen UNP)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 07-02 06:22
endless schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:39:

5 lijntjes altijd volle snelheid (1,2 mbit maar hoor, max. in mijn gehucht helaas.) en nooit incompletes. En dat via een Tiscali lijn die eigenlijk veel te lang is.. Geweldig gewoon!

Ik heb Eweka genomen (nadat de Tiscali news-groep afgesloten is) omdat ik veel mensen in mijn omgeving had die er goede ervaringen mee hadden. :)
Precies hetzelfde geval bij mij. Ik hoop deze week m'n Eweka account te ontvangen. Er stond de bevestigings-email dat het 5 werkdagen kon duren om de betaling te verwerken. Op de site stond wat anders, maar ja.
Dit weekend bezig geweest met m'n laatste torrent downloaden. 48 uur gedaan over 3,5 GB. Toedeloe.
sylvesterrr schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:35:
[...]

Inderdaad. 20GB per maand, dat zijn nog geen 6 dvd-films per maand. :|
???, datalimiet?? Heb ik ergens overheen gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Mickman op 31-10-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 11:35
endless schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:39:

Heb een jaar lang Eweka er gratis bij gehad, met mijn 10 Mbit/s Casema Mega abbo nooit mijn max daar gehaald. Wel bij Newshosting die vanuit de USA opereert en wel nu via Speedxs die na wat opstartproblemen vloeiend draait. Eweka haalde ik meestal rond de 8 Mbit/s, terwijl ze adverteren met 10 Mbit/s max. Ze zullen er vast wel een heel mooi verhaal voor hebben, maar feit blijft dat ik bij andere providers wel mijn max haal en bij Eweka nooit.

Ewekaserver is wel redelijk stabiel geweest het laatste jaar, maar zal na het jaartje gratis meedraaien niet snel de keuze maken om terug te gaan naar Eweka.

Voordat de vraag komt 'Waarom gratis?', ik had als ex Ewekaklant een jaar lang toegang tot de nieuwsserver omdat dit was toegezegd bij de verkoop van de ADSL-klanten aan Fiberworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
pven schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 23:21:
[...]

Je kijkt allemaal naar dezelfde server, wat dus automatisch betekent dat je allemaal dezelfde retentie hebt.

Mij is niet helemaal duidelijk wat je met je vraag wilt bereiken? :?

(Ik heb overigens geen UNP)
Hoezo, je kijkt allemaal naar dezelfde server? :?
Klein voorbeeldje dan maar:
Ik zoek via Newsleecher iets op (NL heeft een log van 60 dagen dacht ik?) en selecteer iets dat 25 dagen oud is.
Volgens UNP zou ik dat gewoon moeten kunnen van hun servers halen, maar dat is niet zo.
Dan klopt hun uitspraak over 33 dagen retentie toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Fire69 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:12:
[...]

Hoezo, je kijkt allemaal naar dezelfde server? :?
Klein voorbeeldje dan maar:
Ik zoek via Newsleecher iets op (NL heeft een log van 60 dagen dacht ik?) en selecteer iets dat 25 dagen oud is.
Volgens UNP zou ik dat gewoon moeten kunnen van hun servers halen, maar dat is niet zo.
Dan klopt hun uitspraak over 33 dagen retentie toch niet?
Klopt, dat is dus gewoon pure misleiding.. Als het maar 22 dagen is dan moeten ze daar ook mee adverteren.

Misschien de volgende keer een meer betrouwbare partij?

[ Voor 5% gewijzigd door Remko op 01-11-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24705

Ik heb nu een abonnement bij 100proofnews. Tot een paar weken geleden haalde ik rond 1.7 Mbyte per seconde met mijn Versatel20Mb abonnement. Maar nu kom ik niet hoger dan 1 Mbyte per seconde. Hebben meer mensen hier last van?

En hebben mensen ervaring met andere usenet-servers waar je wel de maximale snelheid kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Remko schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:40:
[...]

Klopt, dat is dus gewoon pure misleiding.. Als het maar 22 dagen is dan moeten ze daar ook mee adverteren.

Misschien de volgende keer een meer betrouwbare partij?
Tja, kan jij me een partij aanraden die pre-paid blokken aanbied?
Buiten Astraweb dan, want vandaar kom ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het valt me net op dat UseNetServer op diverse groepen een retentie heeft van 37 dagen. _/-\o_

@ Fire69 : dat lijkt ook mij pure misleiding. Als de SuperSearch van NL het vindt en je usenetprovider beweert een dergelijke retentie te hebben, dan moet je het kunnen downloaden. (Voor info over de SuperSearch: check http://www.newsleecher.com/ss.php :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Fire69 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:56:
[...]

Tja, kan jij me een partij aanraden die pre-paid blokken aanbied?
Buiten Astraweb dan, want vandaar kom ik :)
Zit zelf al een tijdje bij Usenet4u, bevalt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Remko schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:41:
[...]

Zit zelf al een tijdje bij Usenet4u, bevalt prima hier.
Retentie: 18/30 dagen.

Tja, dan kan ik evengoed bij UNP blijven, daar is hun retentie ook ~20/25 dagen en het is goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 19:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nu 2 dagen tweaknews op proef, helaas kan ik niet testen wat de maximale snelheid is. Zij zeggen 10mbit nu lees ik boven maar 8mbit :?

Wel is het zo dat alles wat ik binnenhaal niet complete is en dat vind ik wel jammer, het zijn echter maar een paar blocks dus weinig repair nodig.

Haal je bij Eweka nou wel de volle 10mbit?

ps: ik heb nu tweaknews op proef stel ik wil erbij blijven, maar ben te laat met die brief terugsturen... kan je dan weer een proefabbo aanvragen?

[ Voor 19% gewijzigd door n00bs op 03-11-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Fire69 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:03:
[...]

Retentie: 18/30 dagen.

Tja, dan kan ik evengoed bij UNP blijven, daar is hun retentie ook ~20/25 dagen en het is goedkoper...
Ligt eraan wat je neemt, zit zelf met een 400 Gb block account, die is bij Usenet4u toch 10 euro goedkoper.

Ze hebben tevens ook pakketten met gratis headers, die zie ik bij Unp niet terug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Hi,

Vraagje.... ik heb al een aantal maanden Giganews unlimited, Newsleecher (regged) icm Multikabel.
Nou heb ik sinds c.a. een week of 2 dat ik constant incomplete downloads krijg.
Als ik wat binnenhaal (bv een film met rars van 50mb) dan gaan de eerste rarretjes prima maar na een tijdje wordt alles rood en krijg ik alleen nog maar delen van enkele K/b's of M/b's binnen en is de film in zegmaar 2 minuten klaar!
Probeer ik dezelfde post een 2e keer gaat ie ene keer compleet andere keer weer zelfde verhaal.
Ik heb NL reeds opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet.
Nou heb ik alleen de Multikabel newsserver draaien en dan is wel alles compleet.
Je zou denken dat het dan aan Giganews ligt maar voor ik die gasten uberhaupt ga mailen wil ik voor de zekerheid hier ff checken of het ook wat anders kan zijn.
Dit omdat ik ervaring heb met Giganews dat als het je niet aanstaat rot je maar op.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Laatst online: 29-05 18:05
ScooBY_DoO schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:02:
Je zou denken dat het dan aan Giganews ligt maar voor ik die gasten uberhaupt ga mailen wil ik voor de zekerheid hier ff checken of het ook wat anders kan zijn.
Dit omdat ik ervaring heb met Giganews dat als het je niet aanstaat rot je maar op.
Je zou je vraag in giganews.general kunnen stellen, hier krijg je gelijk antwoord. M'n eigen ervaring (Xs4all, nu Tweakdsl) met NewsLeecher samen met GN is alles compleet... Soms een enkele rar met wat problemen, maar dat is met par's zo geregeld. Gebruik je wel de server in A'dam? (news-europe.giganews.com), voor de compleetheid mag het niet uitmaken, wel voor de snelheid.. Ik zelf heb dus geen enkel probleem... Je hoeft niet bevreesd te zijn dat GN je gelijk als klant dumpt, klachten over bijv. peering/verbindingsproblemen etc. worden wel degelijk serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Hi,

Vraagje.... ik heb al een aantal maanden Giganews unlimited, Newsleecher (regged) icm Multikabel.
Als ik wat binnenhaal (bv een film met rars van 50mb) dan gaan de eerste rarretjes prima maar na een tijdje wordt alles rood en krijg ik alleen nog maar delen van enkele K/b's of M/b's binnen en is de film in zegmaar 2 minuten klaar!
Probeer ik dezelfde post een 2e keer gaat ie ene keer compleet andere keer weer zelfde verhaal.
Nou heb ik alleen de Multikabel newsserver draaien en dan is wel alles compleet.

TIA
De 2e keer begint het incompleet zijn pas later? Er van uitgaande dat je een nzb gebruikt lijkt het er dan op dat de post nog niet klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 19:13
n00bs schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:55:
Ik heb nu 2 dagen tweaknews op proef, helaas kan ik niet testen wat de maximale snelheid is. Zij zeggen 10mbit nu lees ik boven maar 8mbit :?

Wel is het zo dat alles wat ik binnenhaal niet complete is en dat vind ik wel jammer, het zijn echter maar een paar blocks dus weinig repair nodig.

ps: ik heb nu tweaknews op proef stel ik wil erbij blijven, maar ben te laat met die brief terugsturen... kan je dan weer een proefabbo aanvragen?
Ik heb zelf Casema mega en ik haal volle bak i.c.m. tweaknews (1230 kbyte) ik heb het zelf al een maand of 8 en heb nooit (onaangekonigde) downtime gehad en ook nooit last van incompletes.

Een kennis van mij heeft een keer een proefabo gehad en wilde nu een abo nemen en toen hij belde maakte ze opnieuw een proefabo voor hem aan zodat hij alsnog een brief binnen kreeg die hij terug kon sturen, ik weet alleen niet of dat standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Laatst online: 29-05 07:28
Hi,

TIA
Ik heb zelf een 25gb account bij giganews en download met Grabit op een @home breedband verbinding en heb nergens problemen mee.
Heb je toevallig geen incomplete nzb's oid? Kijk anders eens op newzbin.com of de bestanden wel compleet op usenet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft opgemerkt dat als meerdere server dezelfde prio gebruiken in NL het vaker voorkomt dat ik moet repairen dan als ik ze aparte prio geef.

Dit heb ik bijv gestest door dezelfde "broken"files nogmaals te downloaden, maar dan alles van 1 server te pikken.

Scheelt echt een hoop in reparaties.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
tbird22 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:02:
[...]

Je zou je vraag in giganews.general kunnen stellen, hier krijg je gelijk antwoord. M'n eigen ervaring (Xs4all, nu Tweakdsl) met NewsLeecher samen met GN is alles compleet... Soms een enkele rar met wat problemen, maar dat is met par's zo geregeld. Gebruik je wel de server in A'dam? (news-europe.giganews.com), voor de compleetheid mag het niet uitmaken, wel voor de snelheid.. Ik zelf heb dus geen enkel probleem... Je hoeft niet bevreesd te zijn dat GN je gelijk als klant dumpt, klachten over bijv. peering/verbindingsproblemen etc. worden wel degelijk serieus genomen.
Ik heb tot voor kort ook nooit problemen gehad, dit is voor het eerst.
Europe server gebruik ik ja.
En ik ben dus al eerder afgesloten puur en alleen omdat ik een snelheidsissue aan ze had voorgelegd in een doodnormaal mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Muse schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:02:
[...]

De 2e keer begint het incompleet zijn pas later? Er van uitgaande dat je een nzb gebruikt lijkt het er dan op dat de post nog niet klaar is?
Pardon?
Geloof niet dat ik dit helemaal begrijp......

Ik gebruik zowel nzb als super search, of ze eerder of later beginnen te emmeren... dunno

[ Voor 13% gewijzigd door ScooBY_DoO op 04-11-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
s_schimmel schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:13:
[...]

Ik heb zelf een 25gb account bij giganews en download met Grabit op een @home breedband verbinding en heb nergens problemen mee.
Heb je toevallig geen incomplete nzb's oid? Kijk anders eens op newzbin.com of de bestanden wel compleet op usenet staan.
Ja, vergeten, ik heb ook een regged account bij Newzbin, maar daar staan zelden zulke incomplete tussen.... zeker niet zo rond de 90% incomplete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat begrijpen jullie niet aan de waarschuwing bij dit topic?
Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/thumb.jpg

Iemand last gehad van trage newsserver? >:)

Eweka gaat dus best ver.. alleen ben ik nu na 2.5 uur plezier gecapped op 600k :P

@ redbus / 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Hrm de laatste tijd vind ik Eweka wel erg traag gaan, pas met een andere newsserver erbij trek ik mn volledige downstream dicht (830 KB/sec). Eweka zelf haalt wisselgevallig 500 ~ 600 KB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 22:47

Zenix

BOE!

Yapser schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:56:
Hrm de laatste tijd vind ik Eweka wel erg traag gaan, pas met een andere newsserver erbij trek ik mn volledige downstream dicht (830 KB/sec). Eweka zelf haalt wisselgevallig 500 ~ 600 KB/sec.
Heb ik ook last van, en nu ligt bij mij newsreader21 helemaal eruit

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 05-11-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:55:

Ja... Haal 10mbit continu... S'avonds soms 950, maar meestal volledig dicht.
Yapser schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:56:
Klopt, ze hebben laatste weken het hele netwerk vernieuwd en de backbone capaciteit naar 30gbit uitgebreid. Het zou nu veel beter moeten zijn. In mijn geval is dat ook zo. Had paar weken geleden soms maar 600/700 kb/s nu is het weer beter :D
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:29:
[afbeelding]

Iemand last gehad van trage newsserver? >:)

Eweka gaat dus best ver.. alleen ben ik nu na 2.5 uur plezier gecapped op 600k :P

@ redbus / 100mbit.
Merkt de rest weinig van hoor... Maaruh eweka gaat fel optreden tegen de echte grootverbruikers. 10mbit is acceptabel, maar mensen met 50/100 mbit worden steeds vaker gecapped. Wij zijn op school keer met 3 eweka accounts op verschillende servers tot 300mbit gekomen... Maar das ook niet meer leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik zit op ewsreader nummertje 17. Ik ben nu niet thuis, maar zal binnenkort eens kijken of de snelheid weer wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De retentie van Giganews is inmiddels meer dan 57 dagen, heb gisteren en vandaag dingen eraf gehaald van 58 en 59 dagen oud zonder problemen!

Super :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141051

in giganews.general stond een bericht dat ze de retentie gaan verhogen naar ~70 dagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Anoniem: 141051 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:32:
in giganews.general stond een bericht dat ze de retentie gaan verhogen naar ~70 dagen >:)
Damn dat is echt sick :) Eweka is voor mij voldoende :+ Ik hou het nu al niet meer bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een raar probleem
m'n config: versatel 1mbit verbinding (belgie hé :(), newsleecher 2.3 en een tweaknews account)

wanneer ik een dvd of iets binnenhaal, is iedere 5de file incompleet, kan soms meer zijn(om de 3 files of zo) :s

waaraan zou dit kunnen liggen?
alles is wel op te lossen met de pars, maar toch

iemand een ideetje?, zou ik best newsleecher upgraden naar de 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141051 schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:32:
wow crap, 70 dagen?, zou es graag die installaties willen zien :9
hoeveel petabytes zou dat zijn? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 82757 schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:31:
ik heb een raar probleem
m'n config: versatel 1mbit verbinding (belgie hé :(), newsleecher 2.3 en een tweaknews account)

wanneer ik een dvd of iets binnenhaal, is iedere 5de file incompleet, kan soms meer zijn(om de 3 files of zo) :s

waaraan zou dit kunnen liggen?
alles is wel op te lossen met de pars, maar toch

iemand een ideetje?, zou ik best newsleecher upgraden naar de 3?
Waarom gebruik jij als belg Tweaknews? (als ik dat mag vragen :) )

[ Voor 80% gewijzigd door Fire69 op 06-11-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82757 schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:31:
ik heb een raar probleem
Waarom gebruik je newsleecher 2.3??? Die is van april 2005, upgraden zal je zeker helpen (ik meen dat ik dit probleem vaker heb gezien en dat het was opgelost met de nieuwste versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Ik ben sinds kort overgestapt van een @home breedband (6 mbit) naar een Planet Advanced (8 mbit adsl1 / 12 mbit adsl2) en mijn downloadsnelheid bij Tweaknews is verhoogd van ong. 550 kb/s naar ong 850 kb/s. Zeker de moeite waard dus (beide :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-Jay schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:37:
Ik ben sinds kort overgestapt van een @home breedband (6 mbit) naar een Planet Advanced (8 mbit adsl1 / 12 mbit adsl2) en mijn downloadsnelheid bij Tweaknews is verhoogd van ong. 550 kb/s naar ong 850 kb/s. Zeker de moeite waard dus (beide :P)
Tja, het is wel 30 euro meer in de maand... ik denk persoonlijk niet dat een verhoging van 300KB/sec dit waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:36:
[...]

Waarom gebruik jij als belg Tweaknews? (als ik dat mag vragen :) )
omdat ik geen belgische payservers ken? :s
en 6,5€ de maand is niet mis :) (sorry voor de spam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
Ik zie niet dat er bij Usenet4u ook unlimted accounts worden aangboden, komt goed uit aangezien mijn blockaccount van hun de laatste tijd er wel erg snel doorheen gaat;)

Als de kwaliteit is zoals ik gewend ben dan is dan niet verkeerd :7

[ Voor 3% gewijzigd door Remko op 07-11-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:18:
[...]

Waarom gebruik je newsleecher 2.3??? Die is van april 2005, upgraden zal je zeker helpen (ik meen dat ik dit probleem vaker heb gezien en dat het was opgelost met de nieuwste versies).
'k heb een min of meer oplossing gevonden
ipv 1 account met 4 threads, maak ik 4 accounts met elk 1 thread }:O
ondertussen m'n newsleecher naar de 3 upgegrade en al minder incompletes :Y)

thank jebus for usenet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

never fucking mind :7

gasten, gebruik es usenet explorer, gratis supersearch, wel een ingewikkelder interface, maar echt zalig eens je het door hebt, handleiding op http://binaries4all.nl/ue/
geen last meer van incompletes van newsleecher en zei ik al dat je gratis kunt supersearchen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Weet iemand of bij het afsluiten van een proefabbo van Tweaknews er ook algemene voorwaarden worden meegestuurd? Alvast dank. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sovereign schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:34:
Weet iemand of bij het afsluiten van een proefabbo van Tweaknews er ook algemene voorwaarden worden meegestuurd? Alvast dank. B)
Jij weet toch wel raad met algemene voorwaarden? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Gunner schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:39:
[...]

Jij weet toch wel raad met algemene voorwaarden? ;)
Absoluut, en daarom wil ik weten of ze erbij zitten of niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yeah, ik kreeg ze zelfs tot 4x toe :P

pas na veel heen & weer gemail kreeg ik m'n factuur via email :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Anoniem: 82757 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:00:
yeah, ik kreeg ze zelfs tot 4x toe :P

pas na veel heen & weer gemail kreeg ik m'n factuur via email :D
Zou je me deze kunnen emailen naar jclmavg@xs4all.nl ? Alvast dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mag ik vragen wat je bedoelingen daarmee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 82757 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:17:
never fucking mind :7

gasten, gebruik es usenet explorer, gratis supersearch, wel een ingewikkelder interface, maar echt zalig eens je het door hebt, handleiding op http://binaries4all.nl/ue/
geen last meer van incompletes van newsleecher en zei ik al dat je gratis kunt supersearchen? })
Welke incompletes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Gunner schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:00:
Mag ik vragen wat je bedoelingen daarmee zijn?
Met de AV? Zijn factuur hoef ik nl. niet. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sovereign schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:29:
[...]
Zou je me deze kunnen emailen naar jclmavg@xs4all.nl ? Alvast dank. :)
ik kreeg ze via de gewone snailmail, en 'k vind ze niet direct meer, mail anders gewoon naar info@tweaknews.nl ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

via een of andere rare bug was iedere 4 of 5 file incompleet, terwijl ie compleet op m'n tweaknews was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25324

Enige wat ik wil zeggen is dat ik nu gebruik maak van de combinatie

ninan.sourceforge.net (usenetclient)
newzbin (nzb provider)
greasemonkey/firefox (add button)
eweka (betaalde binary)

dat ik geweldig systeem heb, dat met 1 click download/part/extract zonder enige problemen. En het is ook nog remote te bedienen. Echt geweldig, heb al aantal n00b vrienden aangesloten op deze manier en zij zijn ook reuze blij : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sovereign schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:16:
[...]
Met de AV? Zijn factuur hoef ik nl. niet. B)
Ja met de AV natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 82757 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:28:
[...]

via een of andere rare bug was iedere 4 of 5 file incompleet, terwijl ie compleet op m'n tweaknews was
En daarvoor hebben ze dus software-updates uitgevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:08:
[...]

En daarvoor hebben ze dus software-updates uitgevonden 8)7
ja? wel you know wut i'm saying ;)

on topic: die ninan ziet er super uit, goeie tip

en usenet explorer is kicke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar nog steeds onoverzichtelijk. ^_^
Dat is de reden waarom ik nooit echt Newspro gebruikt heb.
Grabit en Newsleecher zijn daarin gewoon de beste. :>

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Greetings,

As part of Giganews' referral program you are included on advanced service announcements.

Giganews is proud to announce another retention upgrade! Within the next two weeks Giganews' new binary retention will increase to ~70 days.

The reason we are releasing this to you in advance is so that you can prepare any indexing services you provide for the increased retention your customers will soon have. Giganews will make a public announcement in about two weeks.

Thanks for your continued participation in our referral program.

If you have any questions please let me know.
70 dagen :>

Nu weet ik weer waarom ik zoveel betaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 07:37
Anoniem: 25324 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:32:

newzbin (nzb provider)
eweka (betaalde binary)

dat ik geweldig systeem heb, dat met 1 click download/part/extract zonder enige problemen. En het is ook nog remote te bedienen. Echt geweldig, heb al aantal n00b vrienden aangesloten op deze manier en zij zijn ook reuze blij : )
Ik gebruik usenetjunkie, werkt net zo goed, maar dan alles in 1 programma :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik liep toevalllig tegen http://www.speedplaza.net/ aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/79f363fdef039d328103bc147cfb3f81/full.png

De site ziet er niet echt professioneel uit. Ik kan bv. niet meteen terugvinden hoe er betaald kan worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 10:13

rally

Deyterra Consultancy

pven schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:24:
Ik liep toevalllig tegen http://www.speedplaza.net/ aan:
[afbeelding]

De site ziet er niet echt professioneel uit. Ik kan bv. niet meteen terugvinden hoe er betaald kan worden. :/
Sterker nog... ik heb er net ook even gekeken en ze hebben nu een "unlimited account" voor slechts € 15,00.
Grappig want 20GB kost al € 17,-- om maar niet te spreken van die 250GB account... AUW!. Dan kies ik toch liever voor Giganews (tenzij je een jaar kunt doen met die 250GB natuurlijk ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121633

Anoniem: 25324 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:32:

newzbin (nzb provider)
eweka (betaalde binary)

Doe je dat automatische part/extract stuk met ninan? of iets anders?
Ik gebruik namelijk newsleecher, maar de maker van quickpar heeft nog steeds niet de par2.dll uitgegeven. Dus kan de maker van newsleecher dit ook niet in zijn programma stoppen.

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.