nieuwe advertenties van de aldi komen over het algemeen pas op de vrijdag ervoor op de website te staan.
Verwijderd
[rml]Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [ Deel 10][/rml]
Hier wel is toch echt een aldi folder..
Net zoals deze sites:
http://www.diskidee.nl/hardware/nieuws/index.htms/6267
http://www.medion.de/flash/md8800/index.html# (duidse info site)
http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?p=857161 (forum met links)
http://www.it.com.cn/f/market/0510/18/187385.htm (video kaart)
http://aldi-sued.de/product_special/product_451.html (alles op een rijtje)
Duidse site zelfde pc, er zit zelfs een Light scribe brander in (direct labels op je cd printen)
Ik heb net met medion gebeld en er zit een MSI moederbord in...Geen stadard uitvoering appart gemaakt voor deze pc..
Dus denk dat deze we degelijk woensdag in de aldi tevinden is
Hier wel is toch echt een aldi folder..
Net zoals deze sites:
http://www.diskidee.nl/hardware/nieuws/index.htms/6267
http://www.medion.de/flash/md8800/index.html# (duidse info site)
http://www.hardware.info/forum/viewtopic.php?p=857161 (forum met links)
http://www.it.com.cn/f/market/0510/18/187385.htm (video kaart)
http://aldi-sued.de/product_special/product_451.html (alles op een rijtje)
Duidse site zelfde pc, er zit zelfs een Light scribe brander in (direct labels op je cd printen)
Ik heb net met medion gebeld en er zit een MSI moederbord in...Geen stadard uitvoering appart gemaakt voor deze pc..
Dus denk dat deze we degelijk woensdag in de aldi tevinden is
Verwijderd
Is dit wat voor een gebruiker die slechts internet, Word en een klein beetje snelheid eist? Voornamelijk gebruik voor op school!
http://www.negshop.nl/shop/product_details.php?id=58
Ik wil alleen wel een wireless netwerkkaart hebben omdat dit gemakkelijk is om dan van het internet op school gebruik te maken, is deze hier makkelijk in te zetten? Heb namelijk totaal geen verstand van laptops. Zou dus niet weten of je veel kan aanpassen in laptops.
bedankt!
http://www.negshop.nl/shop/product_details.php?id=58
Ik wil alleen wel een wireless netwerkkaart hebben omdat dit gemakkelijk is om dan van het internet op school gebruik te maken, is deze hier makkelijk in te zetten? Heb namelijk totaal geen verstand van laptops. Zou dus niet weten of je veel kan aanpassen in laptops.
bedankt!
Verwijderd
Ik heb vorige week de aldi laptop gekocht. Ik dacht laat ik even een 3d mark score posten (volgens mij zag ik die nog niet staan)
Standaard benchmark gedraaid in 3dmark 2001
Score 13336
Dat is volgens mij best netjes.
Standaard benchmark gedraaid in 3dmark 2001
Score 13336
Dat is volgens mij best netjes.
Verwijderd
Weet iemand hier wat meer over?Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:09:
Voor de liefhebbers van de medion pc:
hier verder praten..!!
bedankt!
Verwijderd
hoe bedoel je..?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:52:
[...]
Weet iemand hier wat meer over?
bedankt!
Verwijderd
Is dit wat:
Ahtec Signal Black KN1
http://servicios.ahtec.org/ahtec_nl/index_menu_nl.htm
1.73Ghz Intel Pentium M 740
512MB DDR2 533Mhz (1x512MB)
60GB 4200rpm PATA
DVD±R/RW Dual double layer
Intel Mobility Graphics Media Accelerator 900 - 128MB PCI Express
15.4" WXGA (1280x800) WideScreen
Wireless 802.11ABG 54Mbps / Card reader 4 in 1 / Laptop tas Gratis
€ 899,00 inclusief btw
Lijkt mij goede deal!
Ahtec Signal Black KN1
60GB 4200rpm PATA
€ 899,00 inclusief btw
Lijkt mij goede deal!
Heeft iemand ervaring met die ahtec 10.6" ?
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
wat vinden jullie van die nieuwe laptop aanbieding bij lidl ?
http://www.lidl.nl/nl/ind..._AMD_Turion_64_MT32_18Ghz
is het wat, is het niet te duur of is het een pracht aanbieding
Tof apparaat!cgok schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:22:
wat vinden jullie van die nieuwe laptop aanbieding bij lidl ?
Veel spul voor relatief weinig geld
kijk deze link maar eens:
KLIK
Jammer dat het een 17 inch is...Dat is té groot
[ Voor 29% gewijzigd door willy1986 op 04-12-2005 00:57 ]
Verwijderd
Prachtig ding! Maar weet je wat mij niet lekker zit... De 15,4 inch laptop koste een paar maanden geleden maar 999 euro... (gebruik de search function)
Daarnaast zou ik voor dit geld toch voor de FS 3438 gaan. Een veel betere videokaart en voor de rest ongeveer gelijke specificaties. Alhoewel de Targa wel allemaal extra dingentjes heeft.
Daarnaast zou ik voor dit geld toch voor de FS 3438 gaan. Een veel betere videokaart en voor de rest ongeveer gelijke specificaties. Alhoewel de Targa wel allemaal extra dingentjes heeft.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 12:20 ]
ja en meestal 3 jaar on-site (pick up and return) garantie wat een punt is.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
jammer dat de processor op die targa geen MT28 is
PSN: djmurcielago
MT32 is anders een stuk zuiniger dan een MT28djmurcielago schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:18:
PSN ID = Jorco
Lijkt mij geen goede deal.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:16:
Is dit wat:
Ahtec Signal Black KN1
60GB 4200rpm PATA
€ 899,00 inclusief btw
Lijkt mij goede deal!
Hij heeft een intel videokaart met shared geheugen.
Ik zou hem niet willen hebben voor dat geld.
Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"
een mt32 is toch sneller en krachtiger dan een mt28djmurcielago schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:18:
Uit het Media markt krantje van deze week, voor 1049,-

Toshiba Satellite L20-214
Pentium M 740 (1,73 GHz, 2MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1024 MB geheugen
80GB HD
15 inch
Videokaart is brak (onboard dacht ik) met gedeeld geheugen (daarom is 1024 wel weer lekker i.p.v. 512). Dus niet voor spelletjes. Voor de rest gewoon standaard specs volgens mij (sound onboard, wifi B/G, DL DVD +/- RW, etc.)
Ik Weet nog heel weining van laptops, wil binnenkort mijn eerste gaan kopen, maar dit leek me wel een aardige aanbieding, in ieder geval zelfs iets goedkoper dan Acer travelmate laptops met vergelijkbare specs.
Wat denken jullie?
verkapte "hoe is dit en dit systeem"-vraag

Toshiba Satellite L20-214
Pentium M 740 (1,73 GHz, 2MB L2 cache, 533 MHz FSB)
1024 MB geheugen
80GB HD
15 inch
Videokaart is brak (onboard dacht ik) met gedeeld geheugen (daarom is 1024 wel weer lekker i.p.v. 512). Dus niet voor spelletjes. Voor de rest gewoon standaard specs volgens mij (sound onboard, wifi B/G, DL DVD +/- RW, etc.)
Ik Weet nog heel weining van laptops, wil binnenkort mijn eerste gaan kopen, maar dit leek me wel een aardige aanbieding, in ieder geval zelfs iets goedkoper dan Acer travelmate laptops met vergelijkbare specs.
Wat denken jullie?
verkapte "hoe is dit en dit systeem"-vraag
[ Voor 3% gewijzigd door RikTW op 06-12-2005 13:47 ]
kan je beter deze nemen> willy1986 in "Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH..."
stond laatst voor 1149 in de Mediamerkt in Utrecht. Mooi ding! Heb hem ff aangeraakt!
is wel 100 euro duurder... maar dan wel een echte grafische kaart
stond laatst voor 1149 in de Mediamerkt in Utrecht. Mooi ding! Heb hem ff aangeraakt!
is wel 100 euro duurder... maar dan wel een echte grafische kaart
Die ziet er inderdaad wel mooi uit, en 100 euro extra voor een videoplank is niet veel, maar voor spelletjes heb ik een echte PC staan. Of zou de tv out van die ATI Mobility Radeon X700 veel beter zijn dan deze?
Verwijderd
ja die hebben wij nu in Den bosch (regio 3 geloof ik). Ietsje mindere specs en geen tv in, hetgeen ik wel spijtig vind, ... maar ach het is me geen 400 euro waard.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:18:
Prachtig ding! Maar weet je wat mij niet lekker zit... De 15,4 inch laptop koste een paar maanden geleden maar 999 euro... (gebruik de search function)
Titanium MD 8386 van mei 2005
Ik had hem in mei gekocht deze systeem
Maar ik heb een paar vraagjes erover
1. Als ik hem wil formatteren welke schijf moet ik dan formateren? (C:BOOT, D:BACK UP, E:RECOVER,F:DATA) Wat houden ze allemaal in moet ik van D: alles kopieren naar C na het formateren?
2. Op de PC stond een antivirus programma eTrust ik had geen problemen maar de tijd is verlopen dus kon ik niet meer updaten ik heb toen Sophos geinstalleerd, maar nu loopt ie soms gewoon vast wanneer ik de computer start. Wanneer windows net start gaat alles prima, maar dan zoek sophos voor nieuwe updates en loopt ie gewoon compleet vast. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast Bedankt
1. Als ik hem wil formatteren welke schijf moet ik dan formateren? (C:BOOT, D:BACK UP, E:RECOVER,F:DATA) Wat houden ze allemaal in moet ik van D: alles kopieren naar C na het formateren?
2. Op de PC stond een antivirus programma eTrust ik had geen problemen maar de tijd is verlopen dus kon ik niet meer updaten ik heb toen Sophos geinstalleerd, maar nu loopt ie soms gewoon vast wanneer ik de computer start. Wanneer windows net start gaat alles prima, maar dan zoek sophos voor nieuwe updates en loopt ie gewoon compleet vast. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast Bedankt
-Medion cd erin mikken en hij installeerd automatisch (mits je de boot volgorde niet hebt veranderd)Alper15 schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:20:
Titanium MD 8386 van mei 2005
Alvast Bedankt
-eTrust gedeinstalleerd? 2 virusscanners kunnne nooit naast elkaar draaien...
Daarnaast wil ik je AVG free aanraden.
Jouw data (foto's, filmpjes, documenten en andere troep
Als je met de partities gaat goochelen van Medion/Cybermaxx/whatever PC's, kun je dan in een later stadium nog steeds zonder problemen met de recover-CD alles in fabriekstoestand terugkrijgen? Of begint die dan te mekkeren dat de partities gewijzigd zijn?
Op m'n Cybermaxx laptop bijvoorbeeld heb ik 3 partities: C:BOOT, D:BACKUP, E:RECOVER
Van de E-partitie staat iets van 7GB leeg, da's zonde en die zou ik dus graat met partition magic o.i.d. bij m'n D-partitie willen voegen. Gaat dat?
Op m'n Cybermaxx laptop bijvoorbeeld heb ik 3 partities: C:BOOT, D:BACKUP, E:RECOVER
Van de E-partitie staat iets van 7GB leeg, da's zonde en die zou ik dus graat met partition magic o.i.d. bij m'n D-partitie willen voegen. Gaat dat?
ik heb hem gekocht.Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 17:34:
Heeft iemand die 17" Targa bij LIDL gekocht? Zo ja, bevalt ie?
hij is mooi en snel, maar wel heel erg groot!
cgok schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:46:
[...]
ik heb hem gekocht.
hij is mooi en snel, maar wel heel erg groot!
Voeg je hem ff toe bij [rml][ Notebooks] Notebook benchmark database[/rml]?
Verwijderd
Trekpleister heeft ook een 17" notebook, voor 1159 euro.
Mij leek dat een scherpe prijs, maar hij blijkt elders al voor 950 geadverteerd te worden.
Is 950 euro wel reëel voor een 17" notebook met 100Gig schijf en 512MB?
Alleen dat shared videogeheugen is een nadeel (echter enkel voor zware games).
Mij leek dat een scherpe prijs, maar hij blijkt elders al voor 950 geadverteerd te worden.
Is 950 euro wel reëel voor een 17" notebook met 100Gig schijf en 512MB?
Alleen dat shared videogeheugen is een nadeel (echter enkel voor zware games).
Bij de Real (een grote supermarkt-keten in Duitsland), vanaf 24 december 2005:
Midi-Tower mit AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Processor
NVidia 6600LE 256MB DDR Grafik (3.6ns)
Cardreader
DSL-ready
Modem
WLAN
Toetsenbord en muis
MS Windows XP Home (OEM) (duitstalig helaas)
1GB (1024 MB) DDR RAM
200GB harddisk
DVD/RW-brander 16x Double Layer
(zonder monitor dus)
... dit alles voor 799 euro! Lijkt met best een aardige deal, niet?
Midi-Tower mit AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Processor
NVidia 6600LE 256MB DDR Grafik (3.6ns)
Cardreader
DSL-ready
Modem
WLAN
Toetsenbord en muis
MS Windows XP Home (OEM) (duitstalig helaas)
1GB (1024 MB) DDR RAM
200GB harddisk
DVD/RW-brander 16x Double Layer
(zonder monitor dus)
Verwijderd
Heb je ook een linkje?catchingfire schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:35:
Bij de Real (een grote supermarkt-keten in Duitsland), vanaf 24 december 2005:
Ik kan alleen deze vinden (maar dat gaat over een Sempron...):
http://www.real.de/set/set.php?cont=angeboteaktuell
Nee heb er ook al naar gezocht maar kon niks vinden. Ik was vandaag in de Real in MonchenGladbach en zag 'm daar staan. Heb er een reclame-foldertje van meegenomen waar de bovenstaande info en een fototje van de kast in staat. Het merk is YAKUMO
Het grootste probleem wat ik ermee heb is de duitstalige windows. Die taal zit er natuurlijk echt hard ingebakken, dus wil je NL of EN dan moet je echt een andere windows kopen/installeren.
Ben zelf naar een nieuw systeempje op zoek en had me eigenlijk ingesteld op de Acer T151 (Athlon 64 3200+ voor 499euri, ongeveer overal: Dynabyte, paradigit, vi, dixons, ....) maar dit systeem bij de Real ziet er toch ook wel erg aantrekkelijk uit.
edit: de kast ziet er zo uit:
Het grootste probleem wat ik ermee heb is de duitstalige windows. Die taal zit er natuurlijk echt hard ingebakken, dus wil je NL of EN dan moet je echt een andere windows kopen/installeren.
Ben zelf naar een nieuw systeempje op zoek en had me eigenlijk ingesteld op de Acer T151 (Athlon 64 3200+ voor 499euri, ongeveer overal: Dynabyte, paradigit, vi, dixons, ....) maar dit systeem bij de Real ziet er toch ook wel erg aantrekkelijk uit.
edit: de kast ziet er zo uit:

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 27-12-2005 23:08 ]
Yakumo wordt ook geleverd door Conrad. Mijn ervaring zegt dat een mailtje genoeg is om meer informatie over deze leverancier te krijgenVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:00:
in Computer!Totaal staat vaak een bedrijf die YAKUMO levert. Website niet bij de hand.
there's no tweak without the tweaker
ik snap niet helemaal wat je met die leverancier aan moet? Wil je deze aanbieding dan moet je naar de Real, simpel zat...
Verwijderd
kijken of ie ook zo'n aanbieding heeft... lijkt me logisch...catchingfire schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:18:
ik snap niet helemaal wat je met die leverancier aan moet? Wil je deze aanbieding dan moet je naar de Real, simpel zat...
Mediamarkt schreeuwt ook met aanbiedingen ... die vaak in gewone of webwinkels toch nog goedkoper blijken.....missschien.... doet Real dat ook...
BTW: als je ook nog een ander toetsenbord en windows taal versie moet kopen... weg voordeel..
En voor als je iets verder weg woont: brandstof kosten als je hem niet laat bezorgen (wat iook niet gratis is...)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 10:55 ]
Zie ik het nou verkeerd of is dat een raar toetsenbord?
Verwijderd
in D: vast met ringel-S en dat soort zaken.... niet echt handig... tenzij je blind typt... en een US toestenbord instelt....
Okee, ik had al begrepen dat het een Duits toetsenbord was, maar de toetsen hebben ook nog eens een rare vorm. Misschien ligt het aan mijVerwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:58:
in D: vast met ringel-S en dat soort zaken.... niet echt handig... tenzij je blind typt... en een US toestenbord instelt....
Verwijderd
Beeldvervorming bij close-up opname?
zo te zien is het een el-cheapo toetsenbord, geen enkel extra'tje (wat niets zegt over de kwaliteit vd toetsen zelf en de aanslag)
zo te zien is het een el-cheapo toetsenbord, geen enkel extra'tje (wat niets zegt over de kwaliteit vd toetsen zelf en de aanslag)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 11:09 ]
Toetsenbord en muis boeit mij persoonlijk ook niet. Gewoon een QWERTY toetsenbord aansluiten, EN-keyboard settings instellen en klaar.
Grootste probleem blijft de Duitse Windows... ik heb wel eens van Windows Language Packs gehoord maar weet niet of die er ook zijn van duits->engels of duits->nederlands?
Grootste probleem blijft de Duitse Windows... ik heb wel eens van Windows Language Packs gehoord maar weet niet of die er ook zijn van duits->engels of duits->nederlands?
Verwijderd
er schijnt een MUI XP te zijn. De gebruiker krijgt zijn taal voor de neus bij inloggen... maar dat is geen standaard pakket denk ik (handig voor internationale bedrijven.... 1 installatietype... en als je de hardware slim inkoopt ook maar 1 image per generatie.., 'n kwartiertje en een pc draait op het netwerk...)
Ergonomisch heet datReinier schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:59:
[...]
Okee, ik had al begrepen dat het een Duits toetsenbord was, maar de toetsen hebben ook nog eens een rare vorm. Misschien ligt het aan mij
Voor mijn ouders zoek ik een laptop waarmee ze draadloos kunnen internetten even verder wat eenvoudige programma's zoals word enzo.
Bij de Hema is de volgende aanbieding:

Specificaties
Bij de Hema is de volgende aanbieding:

Specificaties
- Intel Celeron M360-processor (1.4 GHz)
- 512 MB intern geheugen (2x256 MB) DDR333 SDRAM
- 60 GB harde shijf
- 64 MB grafisch geheugen
- 2 speaker voor stereogeluid
- 15 inch XGA-tft-scherm 1024x768 Glare
- 10/100 Mbps LAN
- geïntegreerd draadloos LAN
- dual-layer dvd-brander
- Win XP home
- Intervideo WinDVD
- Nero Burning Rom 6
- 330x278x35
- gewicht 2.9 kilo
- 4 USB 2.0
- 1 hoofdtelefoonuitgang
- 1 microfooningang
- 1 s-video- en 1 CRT-in/uitgang
- 2 jaar garantie, pick-up & return
Ik heb een Medion notebook te koop, 1.5 jaar oud, nog in de garantieperiode.
Zit een pentium M 1.7 in en WIFI, iets duurder dan de Hema-aanbieding, dat wel.
Personen die interesse hebben kunnen even iets laten weten.
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Zet 'm hier even neer, ja toch?Empulse schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:58:
Ik heb een Medion notebook te koop, 1.5 jaar oud, nog in de garantieperiode.
Oh thnx, dat zocht ik al
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Dan kun je de Acer Aspire T151 ook overwegen, die ongeveer overal (BCC, Dynabyte, Paradigit, .... noem maar op) in de aanbieding is voor 499 euro:musicfreak schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:55:
[afbeelding]
Compaq PC in de aanbieding bij Trekpleister.
AMD Athlon 64 3200+, ATI Radion X300 128MB, 512MB DDR400/PC3200, 160GB 7200rpm 8MB SATA (Hitachi), 16x DL-DVD brander, 9-in-1 cardreader (zelfs met xD support), keyboard en scrollmuis (niet optisch helaas), MS Windows XP Home SP2
(en Norton AV 2005, NTI CD/DVD-maker, Cyberlink PowerDVD)
Verwijderd
Momenteel staat er een fujitsu-siemens laptop (M1437G) in de makro in promotie (www.makro.be).
Is dit de moeite waard?
Is dit de moeite waard?
Prima laptop, wordt alleen beetje heet daar waar je die remote control ziet, heb 'r € 1149,00 voor betaald bij MediaMarkt. Hier loopt een draadje over dit ding.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:37:
Momenteel staat er een fujitsu-siemens laptop (M1437G) in de makro in promotie (www.makro.be).
Is dit de moeite waard?
Is de SATA harde schijf van dat ding die eronder rondspint.Compunologist schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:04:[...] wordt alleen beetje heet daar waar je die remote control ziet,
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Verwijderd
Er zit wel een 120 GB Sata HD in en 2 jaar garantie. Bij de mediamarkt was de HD zeker ook kleiner (hij was dan ook iets goedkoper)?
In de makro is deze iets duurder. Is dit niet door de grotere HD en door misschien andere zaken die nog anders zijn?
In de makro is deze iets duurder. Is dit niet door de grotere HD en door misschien andere zaken die nog anders zijn?
Ik zag net in het Kruidvat foldertje deze staan:

[url]http://http://www.internetvoordeel.nl/products/Medion_Centrino_Notebook-14593.html[/url]
Mooie laptop lijkt me.
MD 95132 met Windows XP en servicepack 2
14.1" TFT widesccreen XGA 1280x768 pixel 15:9 widescreen.
Intel Pentium Centrino processor 735 1,7 Ghz
512 MB DDR ram
60Gb Harddisk
Intel Extreme Graphics 2 en Intel 855GME chipset
DVD + en - rewriter CD-RW en DVD rom DVD-r/rw DVD+r/rw CD-r/rw
Intel Pro/wireless 2200 802.11g up to 54Mbit/s
1 x vga out, 1 x dvi out, 1 x infra rood 1 x IEEE 1934 , 1 x LAN(rj 45) 1 x modem RJ11 , 1 x micr. in, 1 x S/P-DIF out.
Mooie aanbieding dacht ik zo.

[url]http://http://www.internetvoordeel.nl/products/Medion_Centrino_Notebook-14593.html[/url]
Mooie laptop lijkt me.
512 MB DDR ram
60Gb Harddisk
1 x vga out, 1 x dvi out, 1 x infra rood 1 x IEEE 1934 , 1 x LAN(rj 45) 1 x modem RJ11 , 1 x micr. in, 1 x S/P-DIF out.
Helaas geen tv-outanthonyb schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:50:
[afbeelding]
Mooie laptop lijkt me.
512 MB DDR ram
60Gb Harddisk
Stay safe
En wat ik er verder over gevonden heb ook een korte batterijduur.
Omdat medion gebruik heeft gemaakt van maar een 2200mah accu gaat die met een beetje surfen maar ander half uur mee.
Dit wordt hem ook niet voor mij.
Omdat medion gebruik heeft gemaakt van maar een 2200mah accu gaat die met een beetje surfen maar ander half uur mee.
Dit wordt hem ook niet voor mij.
Ik heb deze ruim een jaar geleden al bij het Kruidvat gehaald, doet 't nog steedsanthonyb schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:50:
Mooie laptop lijkt me.
512 MB DDR ram
60Gb Harddisk
Prima laptopje, lekker compact, nog steeds ZEEER tevreden mee, gebruik 'm dagelijks om te emailen, surfen en m'n foto-collectie te beheren en foto's te bewerken (CS2). Gamen doe ik niet dus TV-out of een mega graphics chipset boeit me niet.
Ik heb bij ReplaceDirect.nl een accu besteld met de dubbele capaciteit, dat hielp meteen het accu-probleem de wereld uit (want 1.5uur is wel vrij weinig), nu ruim 3 uur.
Verders heb ik 'm in de tussentijd geupgrade van 512MB DDR (2x256MB) -> 1.2GB DDR (1x256MB+1x1GB) en heb ik toevallig afgelopen weekend de harddisk geupgrade van een Hitachi Travelstar 60GB (4200rpm, 8MB cache) -> Hitachi Travelstar 7k100 100GB (7200rpm, 8MB cache).
Hij is nu dus lekker snel (de harddisk en gebrek aan geheugen zijn meestal de bottlenecks in een laptop) en kan er weer een tijd tegen! Wellicht als Intel de prijzen van de Pentium M's flink gaat verlagen in de toekomst, nu de dual-cores eraan komen dat ik er nog eens een 2.0 of 2.1 GHz processor inzet, maar dat zien we dan wel weer.
[ Voor 4% gewijzigd door catchingfire op 11-01-2006 09:01 ]
Verwijderd
hi,
misschien zijn dit een beetje domme vragen over die van de kruidvat, maar toch!
- het is dus maximaal mogelijk om er 1024 + 256 geheugen er in de doen?
- heeft deze laptop ook zo een soort scherm als dat de sony met onyx black hebben?
- kan de videokaart echt gewoon niets aan in de zin van games? want ik zou er graag mee naar het buitenland gaan en dan lijkt wat entertainment me ook wel lachen!
- waaruit bestaat de behuizing is het gewoon een verhard plastic soort? dit omdat ik veel reis zou het prettig zijn om een zeer stevige laptop te hebben.
Bij MediaMarkt Rotterdam worden nu de pallets met AmiloL1310 uitverkocht voor € 1.099,-
Pentium M 1,7 Ghz (533Mhz,2mb L2)
Ati X700 graka 128 MB DDR1
1 Gb werkgeheugen (2x512)
80 Gb SATA hdd ( 5400 rpm)
15,4inch WXGA crystal view scherm
WIFI 802.11 b/g
DVD Dual layer DVD+/-R(W)
DVI-i en S-video uitgang
ab en instant on
3x USB 2.0 en 1 x Firewire
4 in 1 cardreader (SD, MS, MMC, MS Pro )
geintr. speakers+ subwoofer
Azalia 7.1 SDPIF geluid
Voorgeinstalleerd met Win XP SP2,,Powercinema, Works 8.0, Power DVD Nero en Record Now.
http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/103/628784658.pdf
WIFI 802.11 b/g
DVI-i en S-video uitgang
ab en instant on
Azalia 7.1 SDPIF geluid
Voorgeinstalleerd met Win XP SP2,,Powercinema, Works 8.0, Power DVD Nero en Record Now.
Serieus?KlaasHof schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:13:
Bij MediaMarkt Rotterdam worden nu de pallets met AmiloL1310 uitverkocht voor € 1.099,-
WIFI 802.11 b/g
DVI-i en S-video uitgang
ab en instant on
Azalia 7.1 SDPIF geluid
weet je zeker dat het de type 1310 betreft? Zojaa dan klopt jouw PDF"je niet... AmalioL1310 heeft Ati 200 128 shared geheugen
Zonee, dan heb je een typfout gemaakt en moet de L1437 staan
willy1986 in "Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH..."
Daarnaast Rdam heeft 2 vestigingen, welke van de 2 is het? Ik kan de aanbieding niet vinden op de site.
Domme vragen bestaan niet.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:05:
Neen, je kunt er 2x1GB instoppen, dus 2GB in totaal. Er zijn 2 geheugen-banken.
- het is dus maximaal mogelijk om er 1024 + 256 geheugen er in de doen?
? Ken ik niet, het scherm bevalt me prima. Geen reflecties ofzo.
- heeft deze laptop ook zo een soort scherm als dat de sony met onyx black hebben?
Geen idee, ik zou me er niet teveel van voorstellen in ieder geval, ben niet zo op de hoogte over de games van tegenwoordig. Wellicht dat iemand anders daar iets over kan zeggen?
- kan de videokaart echt gewoon niets aan in de zin van games? want ik zou er graag mee naar het buitenland gaan en dan lijkt wat entertainment me ook wel lachen!
Is van plastic inderdaad. Na een jaar gebruik hier nog geen gebruikssporen te zien. Nu moet ik wel zeggen dat ie hier voornamelijk op de salontafel staat
- waaruit bestaat de behuizing is het gewoon een verhard plastic soort? dit omdat ik veel reis zou het prettig zijn om een zeer stevige laptop te hebben.
Het gaat bij MediaMarkt om de 1310 MET X700 graka.
Het gaat om vestiging in de stad (binnenwegplein?) Ze hadden eerst pallets vol en zijn nu de resten aan het verkopen. Zal wel een individuele catie zijn.
Het gaat om vestiging in de stad (binnenwegplein?) Ze hadden eerst pallets vol en zijn nu de resten aan het verkopen. Zal wel een individuele catie zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door german8 op 11-01-2006 22:03 ]
Ik heb ook nog wat kruidvat laptop vragen:
Waar is een TV out eigenlijk zo handig voor? Je kan 'm toch ook zonder zo'n ding aansluiten op ene beamer? En voor DVD's heb je je DVD speler tenslotte.
Hoe is het geluid wat uit de geluidskaart komt (wil 'm op ene mengpaneel aansluiten voor feestjes)?
Is het een breedbeeldscherm?
Waar is een TV out eigenlijk zo handig voor? Je kan 'm toch ook zonder zo'n ding aansluiten op ene beamer? En voor DVD's heb je je DVD speler tenslotte.
Hoe is het geluid wat uit de geluidskaart komt (wil 'm op ene mengpaneel aansluiten voor feestjes)?
Is het een breedbeeldscherm?
Precies, zo denk ik er ook over. Er zit een VGA en een DVI uitgang op trouwens.musicfreak schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:04:
Ik heb ook nog wat kruidvat laptop vragen:
Prima...Hoe is het geluid wat uit de geluidskaart komt (wil 'm op ene mengpaneel aansluiten voor feestjes)?
Yes. 1280x768max. Had liever een de verticale resolutie wat hoger gehad.. maarja... zo is ie tenminste lekker compact.Is het een breedbeeldscherm?
Voor degenen die geen laptoptas en muis hoeven: http://www.dibotwente.nl/product_info.php?products_id=131. Dat scheelt toch weer € 75,00. Per email is mij bevestigd dat het product nieuw is. Wel zit er 1 in plaats van 2 jaar garantie op. Volgens mij is dat apparaat ook wit/lichtgrijs i.p.v. lichrgrijs/dondergrijs.
Nog een link over het apparaat: http://www.supermarktpc.n...&task=view&id=93&Itemid=1
Tenslotte nog even een vraagje over de laptop: er zit vast niet zo'n muisknopje op hè zoals sommige Toshiba's, Compaq's en volgens mij alle IBM's hebben? (i.i.t. velen vind ik dat juist fijn werken).
Nog een link over het apparaat: http://www.supermarktpc.n...&task=view&id=93&Itemid=1
Tenslotte nog even een vraagje over de laptop: er zit vast niet zo'n muisknopje op hè zoals sommige Toshiba's, Compaq's en volgens mij alle IBM's hebben? (i.i.t. velen vind ik dat juist fijn werken).
[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 12-01-2006 06:17 ]
Er zit geen trackpoint op nee, alleen een touchpad.
Verwijderd
De makro heeft nu deze aanbieding:
Fujitsu Siemens Scaleo P+C19-12
Processor D820 Dualcore
19" TFT monitor
1gb DDR2 SDram 533 mhz
HD 250 gb SATA 7200 RPM
DVD dual layer brander 16 speed, etc
Ati X600 256 mb tvout
TV tuner
toetsenbord
software
blabla
1.188 inclusief btw
Fujitsu Siemens Scaleo P+C19-12
Processor D820 Dualcore
19" TFT monitor
1gb DDR2 SDram 533 mhz
HD 250 gb SATA 7200 RPM
DVD dual layer brander 16 speed, etc
Ati X600 256 mb tvout
TV tuner
toetsenbord
software
blabla
1.188 inclusief btw
Vanaf vandaag te koop bij de ALDI: Portable harddisk ook te gebruiken in de dockingbay van de MD-8800. 250GB voor eur 139,- .
Zie ook :
http://www.medion.com/nl/flash/md8800/
http://www.medion.com/nl/flash/md8800/databay.html
Zie ook :
Ramon Smits
De behuizig rondom is inderdaad wit, "van binnen" (als je 'm openklapt dus) is ie licht-grijs. Hij trekt wel vrouwen aan, die vinden dat witte geweldig (poor man's ibookmusicfreak schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 06:16:
Volgens mij is dat apparaat ook wit/lichtgrijs i.p.v. lichrgrijs/dondergrijs.
Ik weet niet welk knopje je bedoelt maar je hebt gewoon een touchpad (met Synaptics ofzoiets drivers) en daaronder 2 knoppen (de linker en rechter muisknop).Tenslotte nog even een vraagje over de laptop: er zit vast niet zo'n muisknopje op hè zoals sommige Toshiba's, Compaq's en volgens mij alle IBM's hebben? (i.i.t. velen vind ik dat juist fijn werken).
Verwijderd
@stefimkecatchingfire schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:59:
[...]
Ik heb bij ReplaceDirect.nl een accu besteld met de dubbele capaciteit, dat hielp meteen het accu-probleem de wereld uit (want 1.5uur is wel vrij weinig), nu ruim 3 uur.
Ik kan voor de MD95132 geen accu vinden op ReplaceDirect.nl.
Zijn er telefonisch nog andere types verkrijgbaar dan op de website staan of is er een andere type dat ook in de MD95132 past?
Hoe duur was de accu voor de MD95132 bij ReplaceDirect?
Waarom staat die aanbieding niet online op aldi.nl eigenlijk? Of kijk ik niet goed?Exyll schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:01:
Vanaf vandaag te koop bij de ALDI: Portable harddisk ook te gebruiken in de dockingbay van de MD-8800. 250GB voor eur 139,- .
Zie ook :
Ben wel erg benieuwd hoeveel die PC moet kosten eigenlijk..
Verwijderd
PC kost 1089 Euro in NL.ScaraB schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:41:
[...]
Waarom staat die aanbieding niet online op aldi.nl eigenlijk? Of kijk ik niet goed?
Ben wel erg benieuwd hoeveel die PC moet kosten eigenlijk..
(In DLD iets goedkoper maar dan zonder analoge tv-tuner).
Hmm... de kleur is volgens de website Donker grijs. Klopt dat?catchingfire schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:05:
Deze is 't:
https://www.replacedirect...ag=&brand=&cmodel=&ctype=
123,60euri incl proto
Dat vond ik uiteindelijk niet, dus ik heb maar een externe geluidskaart gekocht. Zie [rml][ usb geluidskaart] Endirol beter dan Teratec/Creative[/rml].catchingfire schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:10:
<knip>
quote:
Prima...
Jij hebt de MIM2060 nu in je bezit? Welke versie is je BIOS? Ik heb 1.01 terwijl er 1.06 op de Medion-site staat... echter zonder change-log dus ik ben wat huiverig om te upgraden (don't change a winning team). Daarbij heb ik ook geen idee hoe ik het ding moet flashen, heb een DOS boot CD geprobeerd maar als ik dan het flash-tooltje opstart krijg ik alleen vreemde tekens op 't scherm.musicfreak schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:00:
Dat vond ik uiteindelijk niet, dus ik heb maar een externe geluidskaart gekocht. Zie [rml][ usb geluidskaart] Endirol beter dan Teratec/Creative[/rml].
De installatieprocedure is volgens hun site als olgt:catchingfire schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:49:
[...]
Jij hebt de MIM2060 nu in je bezit? Welke versie is je BIOS? Ik heb 1.01 terwijl er 1.06 op de Medion-site staat... echter zonder change-log dus ik ben wat huiverig om te upgraden (don't change a winning team). Daarbij heb ik ook geen idee hoe ik het ding moet flashen, heb een DOS boot CD geprobeerd maar als ik dan het flash-tooltje opstart krijg ik alleen vreemde tekens op 't scherm.
Bios Update/Reprogrammation du Bios
M1.06
DOS
Uitgegeven op 25.11.2005
Aantal downloads 473
Bios Update voor de MIM 2060 model-rij.
1. Pak het bestand in de gekozen map op partitie E: uit.
2. Vervolgens start U het notebook op met de Support-CD in de CD lade. Het is belangrijk dat u het notebook heeft aangesloten op netstroom.
3. Kies in het zwarte MS Windows CD-ROM-startmenu voor de optie "start van CD-ROM" en kies in het taalmenu de gewenste taal, kies N voor Nederlands.
4. Kies nu in de Support-CD startmenu optie 2 "MS-DOS Opdrachtprompt".
5. Ga nu naar de map waar u de bestanden heeft uitgepakt, standaard c:\medion en start het bestand f.bat.
6. Achter de update is één nieuwe start van de system nodig.
Ik heb System bios versie 1.01, maar EC (??) bios 1.02. Ik heb Medion gemaild over de verschillen/verbeteringen. Als ik antwoord heb post ik het hier.
Ja, m'n Duits is prima dus zover was ik al gekomen
Op mijn Support-Cd heb ik echter geen optie "MS-DOS Opdrachtprompt" of iets wat op hetzelfde neerkomt.
De BIOS-versies (ook die van de EC(?)) zijn bij mij precies hetzelfde.
Graag hoor ik wat Medion je te vertellen heeft!!!
De BIOS-versies (ook die van de EC(?)) zijn bij mij precies hetzelfde.
Graag hoor ik wat Medion je te vertellen heeft!!!
Verwijderd
Euhm?? PC bij de aldi?? Wanneer, waar? Ik zie dit nergens staan?Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:24:
[...]
PC kost 1089 Euro in NL.
(In DLD iets goedkoper maar dan zonder analoge tv-tuner).
Verwijderd
Vandaag in de folder van Lidl de Targa Traveller 856W MT32 Targa.nl 856W
Vanaf 30 januari voor EUR 1.499,- bij de Lidl incl. notebooktas, extra accu en 36maanden garantie (conform folder)
Op enkele kleine wijzigingen in de specificaties kom ik op de 856W uit, vandaar. Iemand al ervaringen met het systeem?
---
onderstaand komt van Targa
---
Model Targa Traveller 856W MT32
Processor AMD® Turion® 64 MT32 with AMD PowerNow!® technology
RAM 1024 MB DDR-RAM, extendable up to 2 GB, in total 2x 200 Pin SO-DIMM slots
Display 17" WXGA+ TFT (16:10 format)
Physical resolution: ergonomic 1440 x 900
In display lid integr. 1.300.000Pixel Webcam
Graphics ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB GDDR3 memory
Hard disk 100 GB hard disk with 5400 RPM
NEC Double Layer Multinorm DVD+R DL, DVD+R/RW, DVD-R/RW and CD-R/RW drive
Write :8 speed DVD+R, 8 speed DVD+RW, 4 speed DVD+R Double Layer, 8 speed DVD-R, 6 speed DVD-RW, 4 speed DVD-R Double Layer, 20 speed CD-RW, 24 speed CD-R
Read: 8 speed DVD-ROM, 8 speed DVD+R/-R, 5 speed DVD Double Layer, 8 speed DVD+RW/-RW, 24 speed CD-R, 20 speed CD-RW
Audio-System AC 97 compatible, 5.1 6 channel Dolby Surround Sound through optional SPDIF
4 speakers plus subwoofer
PCMCIA PC card standard compatible, Card Bus support, 1x Type-II-PC-Card
Bus types 4 x USB 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), Mic-In/ Speaker-Out, 1 x 15 pin external monitor, 1 x S-Video Out, Modem (RJ11), LAN (RJ45), 1 x PCMCIA TYP II, 1x Express Card, 5-in-1 Card Reader
Communication Bluetooth 2.0, WirelessLAN** MSI Mini PCI 802.11g 54 Mbit incl. antenna, 56K V.90 modem, 10/100/1000 MBit LAN (prepared for network and DSL)
Keyboard 19 mm keys, Windows® keys, embedded numeric keypad
Power supply 100-V to 240-V power pack (90 Watt) with automatic voltage adjustment, 2x intelligent Li-Ion rechargeable batteries, mains independent operation: up to 5 h (with two batteries and depending on the application)
Dimensions (WxHxD) mm 395 x 35 x 277 mm
Weight 3.4 kg including rechargeable battery
DVB-T digital and analog TV card with radio tuner
Warranty 2 years incl. pick-up and return service (6 months on the rechargeable battery
Vanaf 30 januari voor EUR 1.499,- bij de Lidl incl. notebooktas, extra accu en 36maanden garantie (conform folder)
Op enkele kleine wijzigingen in de specificaties kom ik op de 856W uit, vandaar. Iemand al ervaringen met het systeem?
---
onderstaand komt van Targa
---
Model Targa Traveller 856W MT32
Processor AMD® Turion® 64 MT32 with AMD PowerNow!® technology
RAM 1024 MB DDR-RAM, extendable up to 2 GB, in total 2x 200 Pin SO-DIMM slots
Display 17" WXGA+ TFT (16:10 format)
Physical resolution: ergonomic 1440 x 900
In display lid integr. 1.300.000Pixel Webcam
Graphics ATI® Mobility® Radeon® X700 - 128 MB GDDR3 memory
Hard disk 100 GB hard disk with 5400 RPM
NEC Double Layer Multinorm DVD+R DL, DVD+R/RW, DVD-R/RW and CD-R/RW drive
Write :8 speed DVD+R, 8 speed DVD+RW, 4 speed DVD+R Double Layer, 8 speed DVD-R, 6 speed DVD-RW, 4 speed DVD-R Double Layer, 20 speed CD-RW, 24 speed CD-R
Read: 8 speed DVD-ROM, 8 speed DVD+R/-R, 5 speed DVD Double Layer, 8 speed DVD+RW/-RW, 24 speed CD-R, 20 speed CD-RW
Audio-System AC 97 compatible, 5.1 6 channel Dolby Surround Sound through optional SPDIF
4 speakers plus subwoofer
PCMCIA PC card standard compatible, Card Bus support, 1x Type-II-PC-Card
Bus types 4 x USB 2.0, 1x Firewire (IEEE 1394), Mic-In/ Speaker-Out, 1 x 15 pin external monitor, 1 x S-Video Out, Modem (RJ11), LAN (RJ45), 1 x PCMCIA TYP II, 1x Express Card, 5-in-1 Card Reader
Communication Bluetooth 2.0, WirelessLAN** MSI Mini PCI 802.11g 54 Mbit incl. antenna, 56K V.90 modem, 10/100/1000 MBit LAN (prepared for network and DSL)
Keyboard 19 mm keys, Windows® keys, embedded numeric keypad
Power supply 100-V to 240-V power pack (90 Watt) with automatic voltage adjustment, 2x intelligent Li-Ion rechargeable batteries, mains independent operation: up to 5 h (with two batteries and depending on the application)
Dimensions (WxHxD) mm 395 x 35 x 277 mm
Weight 3.4 kg including rechargeable battery
DVB-T digital and analog TV card with radio tuner
Warranty 2 years incl. pick-up and return service (6 months on the rechargeable battery
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de MD 95132 die ze bij Kruidvat verkopen.
Alleen heb ik op een andere website gelezen dat de kleur van de behuizing 'beige-achtig' is. Bij het plaatje van kruidvat.nl zie je inderdaad dat deze beige gekleurd is:
maar op de medionshop is de laptop gewoon weer zilver-wit achtig:

Vandaar dus dat ik denk dat er twee modellen qua behuizing op de markt zijn. Nu wil ik wel de laptop bij kruidvat kopen, want dat scheelt me 200 euro, alleen wil ik dus echt géén beige laptop. Heeft iemand ervaring met de kruidvat versie van de laptop en eventueel wat zelfgeschoten plaatjes? (Misschien valt het beige wel mee en is deze zelfs mooier dan de zilveren?)
Alleen heb ik op een andere website gelezen dat de kleur van de behuizing 'beige-achtig' is. Bij het plaatje van kruidvat.nl zie je inderdaad dat deze beige gekleurd is:

maar op de medionshop is de laptop gewoon weer zilver-wit achtig:

Vandaar dus dat ik denk dat er twee modellen qua behuizing op de markt zijn. Nu wil ik wel de laptop bij kruidvat kopen, want dat scheelt me 200 euro, alleen wil ik dus echt géén beige laptop. Heeft iemand ervaring met de kruidvat versie van de laptop en eventueel wat zelfgeschoten plaatjes? (Misschien valt het beige wel mee en is deze zelfs mooier dan de zilveren?)
Verwijderd
Wat dacht je van een divx/xvid filmpje dat je standalone speler niet slikt?musicfreak schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:04:
Of op vakantie je laptop effe op de tv in je appartementje aansluiten en een paar nieuwe films kijken?
Maar je hebt volgens mij ook vga -> gele videotulp verloopplugjes, of niet?
Voor mij was ie best handig geweest als er nog tv-out op zat, dan kan ik hem af en toe aan mijn ouderwetse tv hangen om een filmpje op af te spelen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 23:58 ]
misschien wel een offtopic vraag maar wel heel belangrijk...
een kennis van me heeft laatst de medion laptop gekocht die bij de Aldi in de aanbieding is. Nu heeft ie gehoord dat wanneer je je laptop vaak gewoon gebruikt op het lichtnet/stroom dat je dan het beste de accu kunt verwijderen van je laptop om "druppel laden" te voorkomen.
Hetgeen erg slecht is voor je accu en accu;s zijn al zo duur! Wie heeft hier ervaring mee... ikzelf heb laatst de Acer Ferrari 4005 gekocht en werk ook veel op stroom gewoon. Kan ik ook gewoon mijn accu verwijderen dan, en als ik dan bijv in de trein zit de accu gebruiken?
ik hoop dat hier opheldering over komt want ik vind t best wel van belang, en lees er heel weinig over..
alvast bedankt!
een kennis van me heeft laatst de medion laptop gekocht die bij de Aldi in de aanbieding is. Nu heeft ie gehoord dat wanneer je je laptop vaak gewoon gebruikt op het lichtnet/stroom dat je dan het beste de accu kunt verwijderen van je laptop om "druppel laden" te voorkomen.
Hetgeen erg slecht is voor je accu en accu;s zijn al zo duur! Wie heeft hier ervaring mee... ikzelf heb laatst de Acer Ferrari 4005 gekocht en werk ook veel op stroom gewoon. Kan ik ook gewoon mijn accu verwijderen dan, en als ik dan bijv in de trein zit de accu gebruiken?
ik hoop dat hier opheldering over komt want ik vind t best wel van belang, en lees er heel weinig over..
alvast bedankt!
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
De kruidvatlaptop die ik via internetvoordeel.nl besteld heb is de witte uitvoering met een parelmoer klep. Dus niks beige, ook al was het plaatje dat wel.gium schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:57:
<knip>
Nu wil ik wel de laptop bij kruidvat kopen, want dat scheelt me 200 euro, alleen wil ik dus echt géén beige laptop. Heeft iemand ervaring met de kruidvat versie van de laptop en eventueel wat zelfgeschoten plaatjes? (Misschien valt het beige wel mee en is deze zelfs mooier dan de zilveren?)
Verwijderd
Als het de MD42220 (zoiets) is, zou ik hem dat zeker afraden. Mijn laptop is al meerdere malen stuk gegaan, en zelfs een keertje stuk terug gekomen (zijn ze nu nog steeds mee bezig om te repareren) omdat er bij het plaatsen van een nieuwe accu iets doorgebrand zou zijn (dat was de uitleg van de helpdeks...cypress3d schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:24:
misschien wel een offtopic vraag maar wel heel belangrijk...
alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 08:36 ]
De mensen die ik ken die het accu truukje er uit halen doen, doen hem alleen niet meteen weer in als ze uit gecomputerd zijn. Gevolg dat bij 4 van de 5 het bios batterijtje zo leeg is.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Verwijderd
is dat niet toevallig de MSI Megabook S425?

Zie topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104782
tja ik heb er niet zoveel verstand van maar wil toch wel dat mijn vrij dure laptop wel lang meegaat en dan met name de accu. Ik gebruik de laptop voornamelijk thuis en soms draadloos ergens. Maar ik hoop dat meerdere van jullie hier even op willen reageren, zoals wie de accu er dus wel uithalen en wie niet, en dan ook het waarom en waarom niet.SithWarrior schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:30:
De mensen die ik ken die het accu truukje er uit halen doen, doen hem alleen niet meteen weer in als ze uit gecomputerd zijn. Gevolg dat bij 4 van de 5 het bios batterijtje zo leeg is.
Ik zit er niet op te wachten dat mijn bios batterij leeggaat, en al helemaal niet dat de accu stuk gaat.
Oh ja dan de laatste vraag, als ik de laptop gewoon op netstroom gebruik dan zie ik GEEN batt indicater op het beeldscherm en naar mijn mening wordt de accu op dat moment niet gebruikt? Of werkt de accu ten alle tijden ?
alvast bedankt.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik ben nog op zoek naar die Aldi PC van vorige week in de regio Nijverdal/Almelo. Heeft iemand enig idee of er een Aldi in de buurt is die er nog wat heeft staan? Vandaag al hier in Nijverdal geweest en in Holten. Morgen maar eens een kijkje nemen in Wierden en Rijssen.
uhm...
nee. Touchpad klopt niet en bij de msi zit de cdrom drive rechtsVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:
[...]
is dat niet toevallig de MSI Megabook S425?
[afbeelding]
Zie topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104782
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
De vraag is vooral of de accu warm wordt. Is dit zo, haal dan de accu er altijd uit als je netstroom hebt. Is dit niet zo, dan maakt het niet veel uit (of je moet hem in de koelkast leggen, dan helpt het wel weer). Mijn Compaq batterij deed het na 3,5 jaar nog voor 2,5 uur, terwijl dat in het begin 3,25 uur was. Dat was dus geen probleem. Ken andere laptops waarbij het dat wel is (de Dell en Asus van mijn Moeder. Dit lijkt te komen door de warmte die wordt doorgegeven aan de laptop.
www.batteryuniversity.com
www.batteryuniversity.com
Het Real-monster is er weer:

Woche 5, gültig vom 30.01.2006 bis 04.02.2006
Midi-Tower mit AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Prozessor
NVidia 6600 LE 256 MB DDR Grafik (3.6ns), Cardreader, DSL-Ready, Modem, WLAN, Tastatur und Maus, MS Windows XP Home (OEM), 200-GB-Festplatte, DVD/RW-Brenner 16x Double Layer, neue Dual Core Technologie, 1 GB (1024 MB) DDRRAM
prijs: 799 euro. Helaas met Duitstalige Windows XP.
zie real.de

Woche 5, gültig vom 30.01.2006 bis 04.02.2006
Midi-Tower mit AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core Prozessor
NVidia 6600 LE 256 MB DDR Grafik (3.6ns), Cardreader, DSL-Ready, Modem, WLAN, Tastatur und Maus, MS Windows XP Home (OEM), 200-GB-Festplatte, DVD/RW-Brenner 16x Double Layer, neue Dual Core Technologie, 1 GB (1024 MB) DDRRAM
prijs: 799 euro. Helaas met Duitstalige Windows XP.
zie real.de
Zou iemand eigenlijk wat foto's van van de Medion MD 95132 kunnen plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar hoe deze eruit ziet
.
Verwijderd
Heb zelf een of andere alpha laptop, waar ik eigenlijk ALTIJD de accu uithaal. heeft alleen niets te maken met accuduur oid. Op deze (en ook wel andere) laptops zit aan de voorkant bediening voor mp3, die ook werkt als de laptop uit staat, zodat je de laptop niet op hoeft te starten om te kunnen mp3-en. Echter: als je de laptop in een tas stopt, kwam het regelmatig voor dat de tas enkele uren later begon te piepen vanwege een lege accu: aan-knopje van de mp3 was dan ingedrukt.cypress3d schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:44:
Maar ik hoop dat meerdere van jullie hier even op willen reageren, zoals wie de accu er dus wel uithalen en wie niet, en dan ook het waarom en waarom niet.
Ik had al eerder zelf gezocht.Groentenboer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 09:27:
Durf zelf te zoeken en bij Medion te kijken
Mijn verzoek was bedoeld om meer plaatjes te krijgen. Zo heb ik geen idee hoe de rechterkant eruitziet. Of hoe het deksel eruitziet.
Verwijderd
Iemand al ervaring met de fujitsu siemens amilo l 7310 die deze week in de aanbieding is bij mediamarkt? Het scherm is 14,1 inch breedbeeld. 14inch op zich is niet zo groot, maar lijkt dit in breedbeeld groter of juist kleiner?
http://www.mediamarkt.nl/...lash/nationaal/index.php3
Ik heb deze laptop aangeschaft. Als je even googled op dat type dan vind je veel informatie hierover. Maar dit is een breedbeeldscherm en hij is lekker compact, voelt niet te zwaar en voelt solide aan.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:28:
Iemand al ervaring met de fujitsu siemens amilo l 7310 die deze week in de aanbieding is bij mediamarkt? Het scherm is 14,1 inch breedbeeld. 14inch op zich is niet zo groot, maar lijkt dit in breedbeeld groter of juist kleiner?
Het lijkt iets kleiner dan mijn vorige 15", hij is lager en natuurlijk breder dan een normale 14".
[ Voor 8% gewijzigd door BasW op 31-01-2006 21:05 ]
Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.
Let op dat die Amilo 7310 een S3 Unichrome Pro videokaart heeft. Dat is een kaart die alleen voor 2D is bedoeld. Benchmarks zoeken viel niet mee, maar ik las ergens dat een GF2 MX400 nog sneller is. Als je dus niet van plan bent om dure spellen te gaan spelen is 't een prima laptop. Ik zit er ook aan te denken er een te kopen. 600 euro is een nette prijs.
Dit topic is gesloten.