Laat ffe weten hoe hij bevalt, net zoals 0X5AA heeft gedaan met zijn medion laptop. Ben er ook wel in geinteresseerdSyphOn schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:48:
Heb de kruidvat laptop besteld.
Scheelde 100 200 euro tov die van de aldi en het 14" scherm is net iets compacter voor onderweg.
Heb 24 uurs verzending gekozen omdat ik ook nog eens 1% iDeal korting kreeg.
Vrijdag hopelijk binnen dus.
Heb de MD97600 ook gekocht. De doos zag er niet super uit; deuk op een hoek, dichtgemaakt met 2 extra bandjes en ronde, heldere sticker was los.........
Thuis uitgepakt en de inhoud ziet er prima uit, heb niet het idee dat er een "refurbished" model in zit. Meteen maar een Ghost-image van de hd gemaakt via usb en een externe hd. (Inderdaad geen FireWire). Toetsenbord heeft de nijging iets door te buigen; ook als je zachtjes typt. Het 120 graden verhaal van het scherm vind ik niet super.... dwz Medion waarschuwt het scherm niet voorbij de 120 graden open te klappen (daar zit je vrij snel aan).
Vannacht lekker laten doordraaien en wat mij meteen opvalt is dat deze laptop uren mp3's afspeelt op de accu. Hiervoor een Acer gehad en die was met 1,25 uur al klaar op de accu.
Op dit moment denk ik dat het een goede koop is, zeker met 3 jaar garantie !! Nu nog kijken wat we met die PCI-Express card 54 slot kunnen, heb er nog niet veel voor kunnen vinden.
Thuis uitgepakt en de inhoud ziet er prima uit, heb niet het idee dat er een "refurbished" model in zit. Meteen maar een Ghost-image van de hd gemaakt via usb en een externe hd. (Inderdaad geen FireWire). Toetsenbord heeft de nijging iets door te buigen; ook als je zachtjes typt. Het 120 graden verhaal van het scherm vind ik niet super.... dwz Medion waarschuwt het scherm niet voorbij de 120 graden open te klappen (daar zit je vrij snel aan).
Vannacht lekker laten doordraaien en wat mij meteen opvalt is dat deze laptop uren mp3's afspeelt op de accu. Hiervoor een Acer gehad en die was met 1,25 uur al klaar op de accu.
Op dit moment denk ik dat het een goede koop is, zeker met 3 jaar garantie !! Nu nog kijken wat we met die PCI-Express card 54 slot kunnen, heb er nog niet veel voor kunnen vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 07-09-2006 10:02 . Reden: aanvulling ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Anoniem: 146396
edit: ik zal waarschijnlijk de HP pavilion dv5245ea kopen (die ook in de carrefour staat tot 16 september)Anoniem: 146396 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:26:
Dit staat ook in de carrefour vanaf vandaag:
Is dit een goede koop (beter dan de medion hierboven)? Of toch beter een laptop van een "echte" computerwinkel?
En weet iemand toevallig nog specs want op internet niets te vinden (staat zelf geen type op de reclamefolder)?
Packard Bell
Draagbare pc Intel Centrino 735
TFT-scherm 15,4"
processor Intel M735 Centrino
geheugen DDR 1 Gb
harde schijf HDD 80 Gb
Wi-Fi 802.11 b & g
€ 699,00
Per notebook
geldig van 06/09 tot 12/09
hij kost wel 1050 euro maar als je het typenummer intypt op google kom je op een site terecht van hp waar ze je 100 euro terugbetalen als je ze een kopie van je factuur opstuurt
En je krijgt er een gratis HP psc 1410 all-in-one printer bij en die zal ik verkopen voor 50 euro
Dus heb ik voor 900 euro een hp laptop met dual core 1.6 Ghz processor (centrino platform), Gforce 7400 256 MB, 1 gig ram, 100 GB harddisk
Ziet iemand addertjes?
Anoniem: 188519
Hallo allemaal,
Nieuw hier op dit forum, maar heb er veel nuttige info uit kunnen halen en ben daarna ook op 6 september tot de aanschaf van de "Aldi" medion md 97600 overgegaan.
Bij deze even mijn ervaringen -->
- Snelle, stabiele laptop (tot nu toe, ook de onzin en shareware eraf gegooid en vervangen door betere)
- Bij mij ook HD van rond de 100 Gb (C: Boot van 80 en D: Recovery van 20).
Maar ook nog (naast de niet bestaande firewire aansluiting) nog een flink minpunt.
Navraag bij de helpdesk en informatie op de medion site liet blijken dat er 1x 512 MB (DDRII, PC4200) SODIMM Ram inzat en je gemakkelijk zelf 1x 512 Mb erbij kon zetten.
Technische dienst medion: "Dan heb je ook nog de beschikking over Dual Channel, dus helemaal mooi".
Voor de zekerheid eerst nog maar even klepje aan onderkant opengeschroeft (gaat overigens heel makkelijk, geheugen plaatsen is geen enkel probleem) vóór het bestellen van geheugen via internet, en wat blijkt: de geheugenbanken zijn BEIDE gevuld!! Er zit dus 2x 256 Mb in, dus wil je uitbreiden naar 1024 Mb gaat dat helaas flink wat kosten, en heb je "niks" meer aan het originele geheugen....
Toch wel beetje teleurgesteld....eens kijken wat Medion hierop gaat zeggen.
Nieuw hier op dit forum, maar heb er veel nuttige info uit kunnen halen en ben daarna ook op 6 september tot de aanschaf van de "Aldi" medion md 97600 overgegaan.
- Snelle, stabiele laptop (tot nu toe, ook de onzin en shareware eraf gegooid en vervangen door betere)
Maar ook nog (naast de niet bestaande firewire aansluiting) nog een flink minpunt.
Navraag bij de helpdesk en informatie op de medion site liet blijken dat er 1x 512 MB (DDRII, PC4200) SODIMM Ram inzat en je gemakkelijk zelf 1x 512 Mb erbij kon zetten.
Technische dienst medion: "Dan heb je ook nog de beschikking over Dual Channel, dus helemaal mooi".
Voor de zekerheid eerst nog maar even klepje aan onderkant opengeschroeft (gaat overigens heel makkelijk, geheugen plaatsen is geen enkel probleem) vóór het bestellen van geheugen via internet, en wat blijkt: de geheugenbanken zijn BEIDE gevuld!! Er zit dus 2x 256 Mb in, dus wil je uitbreiden naar 1024 Mb gaat dat helaas flink wat kosten, en heb je "niks" meer aan het originele geheugen....
Ben hier ook benieuwd naar. Ik heb er nog niet naar gekeken wat er bij mij in zit maar ben ook uitgegaan van 1x 512. Zou je de reactie van Medion hier willen posten?Anoniem: 188519 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:36:
Hallo allemaal,
Anoniem: 140930
Heb gister ook een medion md 97600 gekocht, nadat de eerste niet opstartte heb ik een tweede laptop meegekregen .
Nadat ik er lucht van kreeg dat er 2 keer 256 MB modules in zitten was ik nogal teleurgesteld.
(bleek bij controle inderdaad zo te zijn)
In Duitsland zijn er dus zelfde typenummers medions uitgeleverd en daar staat op de website dat ze er één 512 module in zit. In nederland staat deze info niet op de website.
In Nederland hebben ze bij de Medion servicelijn ook het idee dat er een keer 512 inzit (staat op hun eigen specificatie lijstje, hoorde ik van de eerste medewerker)
Bij een tweede keer bellen heb ik gevraagd of de 2 x 256 modules omgeruild kunnen worden, via de Medion service lijn bleek dit niet te kunnen omdat één 512MB module hier niet op de website en de folder staat.
Ik krijg toch een beetje vreemde indruk van al die zelfde modellen met verschillende onderdelen
(harde schijven verschillen ook al )
Gelukkig werd het aankoop bedrag netjes terug betaald, nu kan ik weer opnieuw opzoek
Nadat ik er lucht van kreeg dat er 2 keer 256 MB modules in zitten was ik nogal teleurgesteld.
(bleek bij controle inderdaad zo te zijn)
In Duitsland zijn er dus zelfde typenummers medions uitgeleverd en daar staat op de website dat ze er één 512 module in zit. In nederland staat deze info niet op de website.
In Nederland hebben ze bij de Medion servicelijn ook het idee dat er een keer 512 inzit (staat op hun eigen specificatie lijstje, hoorde ik van de eerste medewerker)
Bij een tweede keer bellen heb ik gevraagd of de 2 x 256 modules omgeruild kunnen worden, via de Medion service lijn bleek dit niet te kunnen omdat één 512MB module hier niet op de website en de folder staat.
Ik krijg toch een beetje vreemde indruk van al die zelfde modellen met verschillende onderdelen
Gelukkig werd het aankoop bedrag netjes terug betaald, nu kan ik weer opnieuw opzoek
Mmm dat is wel spijtig, zal morgen eens kijken of dit bij mij ook is (ik vrees ervoor), of is er een proggie waarmee dat je dit kan zien?
Het geheugen zit links vanvoor zeker?
Zou het trouwens geen goed idee zijn om een apart topic te openen voor deze laptop? Blijkbaar hebben er toch wel veel mensen die laptop gekocht. Altijd handig als er problemen zijn, vragen (bv linux op de laptop) etc ... Dan hoeven we niet steeds dit topic vol te spammen.
Kga eens een modje aanspreken.
Het geheugen zit links vanvoor zeker?
Zou het trouwens geen goed idee zijn om een apart topic te openen voor deze laptop? Blijkbaar hebben er toch wel veel mensen die laptop gekocht. Altijd handig als er problemen zijn, vragen (bv linux op de laptop) etc ... Dan hoeven we niet steeds dit topic vol te spammen.
Kga eens een modje aanspreken.
Anoniem: 101358
Ik zou ook wel antwoord hierop willen hebben! Deze laptop lijkt mij ook wat. Is het een goeie deal of kan het beter? Of is HP niet zo'n goed merk?Anoniem: 146396 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
[...]
edit: ik zal waarschijnlijk de HP pavilion dv5245ea kopen (die ook in de carrefour staat tot 16 september)
hij kost wel 1050 euro maar als je het typenummer intypt op google kom je op een site terecht van hp waar ze je 100 euro terugbetalen als je ze een kopie van je factuur opstuurt
En je krijgt er een gratis HP psc 1410 all-in-one printer bij en die zal ik verkopen voor 50 euro
Dus heb ik voor 900 euro een hp laptop met dual core 1.6 Ghz processor (centrino platform), Gforce 7400 256 MB, 1 gig ram, 100 GB harddisk
Ziet iemand addertjes?
Het is een goede koop, niet onmiddelijk spotgoedkoop ofzo. HP is geen slecht merk. Heb al meermaals met zo een pavilion gewerkt, en het is een tof apparaat. Goed toetsenbord, stevig, aangenaam materiaal dat gebruikt wordt. Verder heel veel poorten! kaartlezer etc., dat was toch op die dat ik gebruikte.
waar staat die actie dan op de HP website? ik kan het namelijk niet vinden.Anoniem: 146396 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
[...]
edit: ik zal waarschijnlijk de HP pavilion dv5245ea kopen (die ook in de carrefour staat tot 16 september)
Ziet iemand addertjes?
Anoniem: 101358
www.hp.be/zomerpromoBigg Balls schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:32:
[...]
waar staat die actie dan op de HP website? ik kan het namelijk niet vinden.
Had nog vandaag ervoor gemaild of het wel ging, 2 promoties op een laptop. Eerst zei de persoon van HP dat de actie voorbij was, maar heb dan teruggestuurd dat het anders op de site stond ... Conclusie: actie is vandaag verlengd tot einde van de maand!
En deel 3 is alive!
Sometimes you need to plan for coincidence
Anoniem: 34082
Ik heb net mijn nieuwe Medion laptop gecheckt.. ik heb de 80 gig hdd, maar ik heb wel 1 bankje (hynix) geheugen ipv 2 
Als dit nou niet zo was geweest had ik em terug gebracht.
Wel raar trouwens dat er zoveel verschillende onderdelen in die dingen zitten
Beschikt iedereen trouwens ook over een LG (volgens mij) dvd-brander?
Als dit nou niet zo was geweest had ik em terug gebracht.
Wel raar trouwens dat er zoveel verschillende onderdelen in die dingen zitten
Beschikt iedereen trouwens ook over een LG (volgens mij) dvd-brander?
Het is de bedoeling dat je vanaf nu in deel 3 post.
Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3
Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3
In Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3 gaan we dus verder.
Dit topic is gesloten.