Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 59.539 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gosat schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:31:
Weet iemand of het mogelijk is om satteliet te ontvangen met de tv-kaart. In de handleiding staat van wel, maar dat is mij niet gelukt. En digitale kabel? (dvb-c). Verder niet zo'n ramp, maar het zou wel leuk zijn.
dvb-t ontvangt alleen digitale tv via de ether. dvb-c is cable, en dvb-s satelliet. Voor alle 3 heb je een aparte tuner nodig.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 11:49
En heeft iemand al 1gb in zijn targa laptop zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:17
Norbertvdl schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:14:
En heeft iemand al 1gb in zijn targa laptop zitten?
Zoals al eerder in het topic staat:

Ik heb er gelijk 512mb bijgezet. Werkt prima, videokaart krijgt nu 128 mb. Gelijk voldoende voor Windows Vista straks.
Hier een bescrhijving van hoe je het geheugen erbij zet:

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=54870

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186820

Heeft iemand al ervaringen met de wlan?
Ik heb namelijk een probleempje.
Ik heb een linksys wlan router wrt54g, die staat beneden in de meterkast.
Als ik nu met mijn targa laptop op de 1e verdieping probeer te internetten, krijg ik haast geen of helemaal geen verbinding. Op de begane grond werkt ie prima, maar 1 etage hoger dus amper.
De laptop van mijn vriendin (dell) heeft echter op de hele 1e etage uitstekend bereik.

Help! Kan ik iets doen met mijn targa laptop dat de verbinding beter wordt?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
het viel me vandaag op dat de voorste plaat bij mijn 812 niet echt recht loopt, onder en links van het touchpad zit toch wel een aardigge bolling. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38087

Anoniem: 186820 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:04:
Heeft iemand al ervaringen met de wlan?
Ik heb namelijk een probleempje.
Ik heb een linksys wlan router wrt54g, die staat beneden in de meterkast.
Als ik nu met mijn targa laptop op de 1e verdieping probeer te internetten, krijg ik haast geen of helemaal geen verbinding. Op de begane grond werkt ie prima, maar 1 etage hoger dus amper.
De laptop van mijn vriendin (dell) heeft echter op de hele 1e etage uitstekend bereik.

Help! Kan ik iets doen met mijn targa laptop dat de verbinding beter wordt?

Thx
Ik heb dezelfde router en geen problemen, de ontvangst is wel minder als die van een andere laptop die hier staat, maar het verschil is niet enorm.
darklord007 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:40:
het viel me vandaag op dat de voorste plaat bij mijn 812 niet echt recht loopt, onder en links van het touchpad zit toch wel een aardigge bolling. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Stukje hierboven had ik dat ook al aangegeven dat dit mij was opgevallen en omschreef ik het als ergnomisch verantwoord anti rsi gebeuren, en een andere tweaker had ook bevestigd dat zijn laptop dit heeft. Het zal dus bij elk exemplaar wel zijn denk ik en dus mischien toch echt iets van ergonomische achtergrond hebben ?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 38087 op 28-08-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
het lijkt wel alsof ze het gewoon allemaal niet in de case krijgen haha.
Maar ik maak(te) me eigenlijk het meeste zorgen over het scherm, dat dat niet ertegen zou komen.
Iemand al een sleeve gekocht? suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186901

darklord007 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:40:
Die van mij heeft het ook. Als het ergonomisch verantwoord zou zijn (wat ik niet geloof), vind ik het esthetisch in ieder geval niet verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186901 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:53:
[...]

Die van mij heeft het ook. Als het ergonomisch verantwoord zou zijn (wat ik niet geloof), vind ik het esthetisch in ieder geval niet verantwoord.
mijne heeft het ook.

links vh touchpad met name.

iemand anders trouwens nog ervaringen met wlan?
1 reactie tot nu toe, maardat zegt niet alles aangezien die persoon misschien een ouder huis (lees minder staal erin) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Bij mij werkt de wlan perfect. Als ik boven zit staat er nog steeds "uitstekende verbinding" dit was echter niet het geval met een acer laptop... ( Slechte verbinding...)

Edit:

Mijn laptop heeft deze "bolling" ook.

De garantie vervalt zeker als ik er extra geheugen in plaats ? Of kom je niets van garantie zegels oid. tegen?

[ Voor 33% gewijzigd door ibidriv3r op 28-08-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Norbertvdl schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:41:
Bij mij werkt de wlan perfect. Als ik boven zit staat er nog steeds "uitstekende verbinding" dit was echter niet het geval met een acer laptop... ( Slechte verbinding...)
Het stomme is als ik op de 1e etage ben en ik zit op een stoel in 1 bepaalde richting, dan staat er verbinding uitstekend.
Als ik nu de stoel laat staan en ik draai 1 kwartslag, dan is het signaal ineens laag. Dit moet toch niet kunnen, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
weet iemand hoe ik de cpu snelheid op 1.6Ghz kan krijgen. Erg uitgebreide software voor energiebesparing ed zit er niet bij, en op netvoeding loopt de cpu volgens deze computer nog steeds op 800Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 12:42
darklord007 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:50:
weet iemand hoe ik de cpu snelheid op 1.6Ghz kan krijgen. Erg uitgebreide software voor energiebesparing ed zit er niet bij, en op netvoeding loopt de cpu volgens deze computer nog steeds op 800Mhz
Probeer Notebook Hardware Control eens. Met dit programma is het mogelijk om je CPU op verschillende voltages en snelheden te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
Gewoon amd powernow! uitschakkelen in de bios. Of ben ik nou zo stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70038

Waarom zou je dat willen? Hij loopt op 800Mhz omdat je op dat moment niet meer nodig hebt (besparing van energie waardoor de accu langer meegaat). Als je wel meer nodig hebt, dan schakelt de processor automatisch naar 1600Mhz.
Dus gewoon zo laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Norbertvdl schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:27:
Gewoon amd powernow! uitschakkelen in de bios. Of ben ik nou zo stom.
heb ik niet kunnen vinden in de bios. Deze is echt maar heel beperkt.

Als ie automatisch opschakeld vind ik het goed, maar kan dat nergens controlleren, dus wist dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
objectief2 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:02:
[...]

Probeer Notebook Hardware Control eens. Met dit programma is het mogelijk om je CPU op verschillende voltages en snelheden te laten werken.
zoets bedoelde ik idd. Heel goed programma en echt een aanrader. super reactie thxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140147

darklord007 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:35:
het lijkt wel alsof ze het gewoon allemaal niet in de case krijgen haha.
Maar ik maak(te) me eigenlijk het meeste zorgen over het scherm, dat dat niet ertegen zou komen.
Iemand al een sleeve gekocht? suggesties?
Heb een targus sleeve gekost ( Maat S :) ) en die past perfect. Ga nu nog een Targus laptoprugzak halen om hem in te steken samen met al de andere "rommel" die ik wil meeslepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
aha, ik heb m ook besteld, ben benieuwd. Knap dat perfectsystem m kan leveren voor minder dan de prijs (excl btw) die op de site staat van targus

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aldi België heeft trouwens ook een laptop in de aanbieding: http://www.aldi.be/ALDI_BN/OFFER_BN/OFFER_36/OFF01.HTM

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Anoniem: 186945

Misschien een rare vraag, maar is het schadelijk wanneer de laptop constant aan de lader zit? (Dus ook 's nachts wanneer ie niet aanstaat)

En nog een keer wat betreft die tv tuner. Heb bij speciaalzaak hier gevraagd naar zo'n coax kabel met uitgang voor op de laptop. Maar toen ik de uitgang liet zien van de antenne keken ze erg verbaasd, die hadden ze nog nooit gezien...

• MarkII
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-05 10:08
Anoniem: 186945 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:11:
En nog een keer wat betreft die tv tuner. Heb bij speciaalzaak hier gevraagd naar zo'n coax kabel met uitgang voor op de laptop. Maar toen ik de uitgang liet zien van de antenne keken ze erg verbaasd, die hadden ze nog nooit gezien...
Als het goed is zaten er ook 3 kleine connectors bij. De ene kant stop je in de tuner en aan de andere kant zit een normale tv/radio/sat ingang. Daar kan gewoon dezelfde kabel in die ook in je tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145521

Die Aldi laptop komt op 6 september ook in Nederland in de winkel. Kan iemand mij vertellen of deze laptop een beetje de moeite waard is, het zal het meest gebuikt gaan worden om te internetten en foto's te kijken en evt. bewerken. Hoe zit het over het algemeen met de kwaliteit van de laptops die Aldi verkoopt?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/P_OFF01.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 145521 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:58:
Die Aldi laptop komt op 6 september ook in Nederland in de winkel. Kan iemand mij vertellen of deze laptop een beetje de moeite waard is, het zal het meest gebuikt gaan worden om te internetten en foto's te kijken en evt. bewerken. Hoe zit het over het algemeen met de kwaliteit van de laptops die Aldi verkoopt?

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/P_OFF01.HTM
Internetten en foto's bekijken kan elk systeem. Foto's bewerken hangt er vanaf hoe intensief je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Modbreak:Het gaat hier over aanbiedingen van bepaalde producten van de Aldi, Lidl of AH.
Vragen of product x beter is dan product y is dus niet zozeer gewenst gezien je ook zelf de moeite kunt nemen om specificaties, prestaties, prijzen en ervaringen te vergelijken :z

[ Voor 91% gewijzigd door Thandor op 02-09-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:54

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

meuktracker: RightMark CPU Clock Utility 2.15

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

Weet iemand al wat voor type (medion) die aldi notebook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Anoniem: 117508 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:34:
Weet iemand al wat voor type (medion) die aldi notebook is?
zie op: http://www.aldi-essen.de/ bij aldi-aktuell en dan de aanbiedingen

tis een md 97600

[ Voor 13% gewijzigd door middelburg op 01-09-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
[foutje] [/foutje]

[ Voor 89% gewijzigd door ibidriv3r op 01-09-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186945

Markil, bedankt voor de reactie... dat is het inderdaad, niet goed gekeken.

Iemand nog wat betreft de andere vraag: is het schadelijk wanneer de laptop dag en nacht aan de oplader zit, ongeacht of de laptop aan of uit staat....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Weet iemand watvoor accu de MD 95712 van medionshop.nl heeft? 4 of 8 cells?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
RoD schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:59:
[...]

Internetten en foto's bekijken kan elk systeem. Foto's bewerken hangt er vanaf hoe intensief je het doet.
Ik heb m'n oog ook op de MD97600 laten vallen, nu heb ik wel een aantal vragen
  • Die Pentium M 745A heeft een fsb van 400mhz, heeft dat veel weerslag in de performance van programma's ala Maple en Mathcad?
  • Intel GMA 900: kan je hier wat mee (vista aero-interface en spelletjes ala Counterstrike 1.6)?
  • Ik neem aan dat die 80GB harde schijf aan 5400rpm draait, heeft dat veel weerslag op de prestaties van het systeem?
  • Slotvraagje, is 700 euro een schappelijke prijs voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FezzFest schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:20:
[...]

• Intel GMA 900: kan je hier wat mee (vista aero-interface en spelletjes ala Counterstrike 1.6)?
  • Ik neem aan dat die 80GB harde schijf aan 5400rpm draait, heeft dat veel weerslag op de prestaties van het systeem?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar :)

En nog een vraag: het later erbij prikken van een videokaart is zeker niet mogelijk met zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
Glacier schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:17:

En nog een vraag: het later erbij prikken van een videokaart is zeker niet mogelijk met zo'n systeem?
Op de Duitse aldi site zie je dat een een PCI Express Card Slot 54 aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

OgWok

U.N.C.L.E.

middelburg schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:27:
[...]

zie op: http://www.aldi-essen.de/ bij aldi-aktuell en dan de aanbiedingen

tis een md 97600
Volgens de Duitse Medion site heeft de MD97600 geen Firewire. In de folder op de Aldi nl-site kan je bij de kleine specificaties zien dat de ´´NL-versie´´ wel Firewire heeft.

Het type is anders of er zijn 2 modellen/versies. Zelf heb ik graag een laptop met Firewire, daarom wil ik er ook een gaan halen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188007

Lijkt een prachtige lap top van de Aldi voor 699.

Weet iemand wat het gewicht van de lap top is? Ik vrees dat het een zware jongen is?

De MD 95132 (aanbieding 499) weegt 2,2 kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174520

FezzFest schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:20:
[...]

• Die Pentium M 745A heeft een fsb van 400mhz, heeft dat veel weerslag in de performance van programma's ala Maple en Mathcad?
Intel Graphics Media Accelerator (GMA) 900/950

Shader Model 2
4 Pipelines
The Intel GMA 900 and 950 are some of the worst integrated parts on the market; this you've probably heard. What you don't really expect is just how bad they are. While they can certainly benchmark fairly close to the Radeon Xpress series, in actual practice their performance is much less fluid, and they have much less compatibility. While these are fine for the average computer user, if you plan on playing any games released after Unreal Tournament 2004 (which itself doesn't run that well on either part), these are not for you.
Bron: http://www.notebookreview...=Graphics+Card+Guide+2006

nog meer quotes
WINDOWS VISTA AND THE FUTURE

Everyone's talking about Windows Vista, and they've been for the past couple years. Everyone wants their machine to be fully compatible with it.

Honestly, having played with Windows Vista Beta 2, I feel I can comfortably say that it will indeed be worth the wait, provided you have hardware that can run it in all its glory. This means running the most demanding piece of Vista: Aero Glass.

Aero Glass, for those uninitiated, is a visual style for Vista that adds transparency and other features to the windows. It's VERY attractive in practice, and gives the whole interface a very modern look.

However, it demands a graphics processor with:

Shader Model 2
64MB of Video Memory
So most of you probably think, "Oh, well the GMA 900/950 has those, so it can run it." You're mistaken. Aero Glass will only run on integrated parts at the level of the X200M (1100/1150) or better.

This makes buying a notebook a little bit trickier for some users, as I can't honestly suggest buying a notebook that won't run Aero Glass. Without it, you miss out on a major feature of Vista, and though the changes to it under the hood are much more relevant, it will feel largely like a glorified Windows XP.
Zelfde bron ^^ En de antwoord is dus nee.

Ken maple of mathcad persoonlijk niet, dus heb geen idee of 400fbs er veel invloed op heeft. Maar persoonlijk ben ik er niet van onder indruk kwa prijs en kwaliteit verhouding. Ik zou zowieso niet beginnen aan een Pentium M. Maar voor gewoon office gebruik en af en toe CS zou het nog wel goed genoeg moeten zijn. DENK IK HOOR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Lijkt mij wel een leuke laptop voor die prijs, vooral met die 3 jaar garantie.

- 3 jaar garantie, maar wat voor garantie? iemand een idee hierover?
- Linux: is deze pc een beetje linux compatibel? Lijkt mij geen enkel probleem, maar wie weet is er iets dat totaal niet compatibel is waarvan ik het bestaan niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87552

nu bij het kruidvat een medion centrino laptop onder de 500 euro. is dit de bodem voor de komende jaren? hij zal wel snel uitverkocht zijn.

http://www.internetvoorde...g53nai5eaijb4uos1b5bqeql4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
@Deathwing32 : bedankt voor de informatie :)
0X55AA schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:47:
Lijkt mij wel een leuke laptop voor die prijs, vooral met die 3 jaar garantie.

- 3 jaar garantie, maar wat voor garantie? iemand een idee hierover?
Wij hebben hier thuis een medion PC staan (1.8Ghz wereldbolreeks), op een dag (jaar na aankoop, dus binnen garantie) had de dvd-drive er de brui aan gegeven (las geen enkele CD/DVD meer). Contact opgenomen met medion. Ze zijn hier thuis PC komen ophalen en na 8 dagen stond ie hier weer terug met een nieuwe DVD-drive. Ik heb dus enkel goede ervaringen met hun service (is ondertussen wel al meer dan 3 jaar geleden hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
FezzFest schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:23:
@Deathwing32 : bedankt voor de informatie :)

[...]

Wij hebben hier thuis een medion PC staan (1.8Ghz wereldbolreeks), op een dag (jaar na aankoop, dus binnen garantie) had de dvd-drive er de brui aan gegeven (las geen enkele CD/DVD meer). Contact opgenomen met medion. Ze zijn hier thuis PC komen ophalen en na 8 dagen stond ie hier weer terug met een nieuwe DVD-drive. Ik heb dus enkel goede ervaringen met hun service (is ondertussen wel al meer dan 3 jaar geleden hoor).
Dat zou zeer mooi zijn. Kan iemand dit bevestigen? Want op de aldi site staat er enkel dat je binnen de 30 dagen (wat toch heel lang is) het product kan terugbrengen.

Denk dat ik hem ga aanschaffen, en als hij er niet stevig genoeg uitziet/niet goed werkt met linux gewoon terugbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 12:24
0X55AA schreef op zondag 03 september 2006 @ 20:56:
[...]

Dat zou zeer mooi zijn. Kan iemand dit bevestigen? Want op de aldi site staat er enkel dat je binnen de 30 dagen (wat toch heel lang is) het product kan terugbrengen.

Denk dat ik hem ga aanschaffen, en als hij er niet stevig genoeg uitziet/niet goed werkt met linux gewoon terugbreng.
Wat betreft de service van Medion heb ik (eigenlijk mijn ouders) ook alleen maar goede ervaringen. We hadden een keer een kapotte home cinema set, het beeld liep niet meer gelijk met het geluid. Contact opgenomen met medion, ik weet alleen niet meer of mijn vader het toen heeft opgestuurd of dat ze het zijn komen halen, maar het model wat wij hadden hadden ze blijkbaar niet meer, want we kregen er een gloednieuw model voor terug. Dus dat was prima service!

[ Voor 3% gewijzigd door bakbakbak op 04-09-2006 01:31 ]

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 23:08
Anoniem: 87552 schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:01:
nu bij het kruidvat een medion centrino laptop onder de 500 euro. is dit de bodem voor de komende jaren? hij zal wel snel uitverkocht zijn.

http://www.internetvoorde...g53nai5eaijb4uos1b5bqeql4
Best scherpe aanbieding hoor!
Zit gewoon alles op en aan met 2 jaar garantie.
Perfecte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 14:09

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Goede aanbieding maar de review waar naar verwezen wordt is erg slecht. Ik ben geinteresseerd in deze laptop, maar ben benieuwd naar de batterijduur. En wat zegt de review dan ?

"relatief kort"... Juist,... nou daar hebben we wat aan. Dat is 1 uur of 2 uur, of 3 uur ? Geen idee,... iemand ideeen ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
Yohost! schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:08:
[...]

Perfecte laptop.
Ik vind zulke internetaanbiedingen altijd link. Hoe weet je bijv dat het geen probleempartij is, die nooit op de markt gebracht is met bijv pixelfouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10911

wat mij wel bevreemd aangaande de Aldi laptop dat deze maar 512 mb werkgeheugen bezit voor een media center laptop. Daar zou toch min. 1 gb in moeten zitten.
Voor de rest lijkt me het wel een heel interessante aanbieding.
Heb zelf nog nooit een laptop gekocht met media center 2005 erop. wel XP proff. dus ik weet niet goed het verschil. Ik neem aan dat je zonder problemen al je data er gewoon op kan zetten.
En binnenkort krijg je de Vista. Ik weet niet of dat nog interessanter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187215

Hoi,
Ik zit nog te twijfelen tussen de aanbieding van Aldi a.s. woensdag, de MD 97600 en een Dell 6400.
Weet er iemand wat voor batterij er in de Aldi laptop zit, een 4 cel of 8 cel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik ga die MD 97600toch maar niet halen, die Intel GMA 900 graka is de dooddoener :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Anoniem: 10911 schreef op maandag 04 september 2006 @ 11:02:
wat mij wel bevreemd aangaande de Aldi laptop dat deze maar 512 mb werkgeheugen bezit voor een media center laptop. Daar zou toch min. 1 gb in moeten zitten.
Voor de rest lijkt me het wel een heel interessante aanbieding.
Heb zelf nog nooit een laptop gekocht met media center 2005 erop. wel XP proff. dus ik weet niet goed het verschil. Ik neem aan dat je zonder problemen al je data er gewoon op kan zetten.
En binnenkort krijg je de Vista. Ik weet niet of dat nog interessanter is.
Daarom wil ik gewoon een goedkoop laptopje hebben, met toch een goede garantie. Zonder die garantie zou ik hem niet kopen. Maar bij bv dell betaal je gemakkelijk 150 euro of meer voor die garantie.

Als Vista een beetje ingeburgerd geraakt is heb ik mijn laptop waarschijnlijk toch niet meer nodig (en zijn alle laptops die nu te koop zijn toch ver verouderd). Eigenlijk heb ik de laptop maar 2 jaar echt nodig, het 3e jaar is een stagejaar, dus zoveel boeit mij die laptop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Laatst online: 15-04 16:30
Yohost! schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:08:
[...]

Perfecte laptop.
Het lijkt me zeker een mooie laptop. Voor maar 500 euro een leuke Intel, alleen wat me wat tegen houdt is de 512meg ram en de HD van 60 gig. Welk geheugen is het (pc2700/pc3200) en de Hd is die 4200 of 5400 rpm. En hoe zit het met de pixel garantie van het kruidvat. Daarnaast de accuduur en de garantie via kruidvat of via medion. Voor de rest wel compleet, zelfs met DVI uitgang

Dus
+ punten:
+ DVI/vga out
+ intel m 735 (1.7 gig)
+ prijs
+ 2 jaar garantie
+ witte kleur

- punten:
- 512 mb intern (2x 256 ? pc 2700?)
- accu duur?
- hd 4200 / 5400 rpm?
- pixel policy kruidvat/medion

Iemand die deze al eerder heeft gekocht of ervaring ermee heeft want ik ben op zich wel geinteresseerd in een goedkope laptop met aardige specificaties.

[ Voor 4% gewijzigd door anthonycd op 04-09-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zelf heb ik vandaag de HP NX6110 bij de Media Markt in Leeuwarden gekocht (als 2e notebook).
Deze notebook beschikt over de volgende specificaties:

Intel Pentium M 740
512 MB Ram (DDR 1)
40 GB HD (ik vermoed 4200 rpm)
DVD-ROM/CD-rw
15" tft scherm
Windows XP Proffessional
Een firewire aansluiting en 2 usb aansluitingen.

Dit voor 599,-

Alleen zit ik er nu aan te denken om hem weer terug te brengen. Ik baal ervan dat er gewoon DDR geheugen inzit en helaas past er geen DDR2 geheugen in. Ik heb mijn vorige laptop verkocht omdat een betere laptop te kopen in de budget categorie alleen nu heb ik iets gekocht wat minder is dan mijn huidige notebook (Sony vaio FS740/w) met 2gb ddr2 geheugen en een 7200 rpm hd.

Ik kan er nog ff over nadenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:21
Bigg Balls schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:26:
baal ervan dat er gewoon DDR geheugen inzit en helaas past er geen DDR2 geheugen in. Ik heb mijn vorige laptop verkocht omdat een betere laptop te kopen in de budget categorie alleen nu heb ik iets gekocht wat minder is dan mijn huidige notebook (Sony vaio FS740/w) met 2gb ddr2 geheugen en een 7200 rpm hd.
Ja, dûh 8)7

Wat verwacht je dan van de budget-categorie? Daar ga je dus echt geen notebook met 2GB voor € 600 vinden, allicht niet. Je mag denk ik al blij zijn als je de 7200rpm haalt...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188007

Anoniem: 188007 schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:51:
Lijkt een prachtige lap top van de Aldi voor 699.

Weet iemand wat het gewicht van de lap top is? Ik vrees dat het een zware jongen is?

De MD 95132 (aanbieding 499) weegt 2,2 kilo
Bij navraag bij Medion kreeg ik antwoord:
De Aldi lap top - Medion 97600 weegt 2,9 kilo incl accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Heb nog wat zitten surfen omtrent de laptop, medion service etc.

Vond op de duitse site deze nog:
http://www.medion.de/md97600/nord/

Had niet gezien dat je er een tas en muis bijkreeg, altijd mooi meegenomen. Verder is er nog 1 geheugenslot vrij, dus upgraden naar 1 gig kan heel gemakkelijk!

En over de garantie is iedereen blijkbaar tevreden (hier en daar wat minder), maar in het algemeen is de service van medion zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• explorer007
  • Laatst online: 15-12-2024
bij de duitse lidl staat ie nu voor 899!! euro: http://www.lidl.de/de/hom...A_Traveller_812_MT30.ar24

vanaf 11 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117508

Aan het type en merk te zien was deze een tijdje terug in de aanbieding bij de Lidl in Nederland voor 599..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
OgWok schreef op zondag 03 september 2006 @ 11:34:
[...]

Volgens de Duitse Medion site heeft de MD97600 geen Firewire. In de folder op de Aldi nl-site kan je bij de kleine specificaties zien dat de ´´NL-versie´´ wel Firewire heeft.

Het type is anders of er zijn 2 modellen/versies. Zelf heb ik graag een laptop met Firewire, daarom wil ik er ook een gaan halen.
Ook op de Nederlandse medion site, waar vandaag voor het eerst deze aldi laptop wordt gepresenteerd, wordt firewire niet genoemd: http://www.medion.com/nl/

Verder: iemand een idee of het bijplaatsen van geheugen simpel te doen is bij medion laptops (vakje open, dimmetje erin), of moet de laptop nagenoeg geheel gedemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

middelburg schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:37:
[...]

Ook op de Nederlandse medion site, waar vandaag voor het eerst deze aldi laptop wordt gepresenteerd, wordt firewire niet genoemd: http://www.medion.com/nl/

Verder: iemand een idee of het bijplaatsen van geheugen simpel te doen is bij medion laptops (vakje open, dimmetje erin), of moet de laptop nagenoeg geheel gedemonteerd worden?
Foto van de folder die ik gister bij Aldi heb meegenomen.....

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/Aldi_folder.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
OgWok schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:11:
[...]

Foto van de folder die ik gister bij Aldi heb meegenomen.....

[afbeelding]
Ik ben bang dat er van een fout sprake is: ook op de Nederlandse Aldi site zelf wordt nu dezelfde info verstrekt als op de medionsite. Ik kan me niet voorstellen dat er een md97600 met en zonder firewire bestaat, althans met die firewire-aansluiting als enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 13:43
Service van medion is niet altijd even goed. Als je belt heb je grote kans dat je meer dan een week moet wachten voordat iemand hem komt repareren. Verder heb ik bijv. met een defecte hd gehad dat ik een ander kreeg waar nog bestanden van iemand anders op stonden op de 2e partitie.
Los van het feit dat die ander dat niet zo prettig zal vinden was voor mij de conclusie dat ze defecte spullen nakijken en als ze denken dat het niet kapot is deze weer in de repartie gebruiken.
Maar als het erom gaat of het uiteindelijk gerepareerd wordt? Dan is ja het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176386

Ik heb ook maar de kruidvat laptop gehaald, en nu afwachtten : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die van 499? Post je ervaringen eventjes over een tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 14:09

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb die laptop van de Kruidvat ook besteld.... Jullie horen ook mijn bevindingen..

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
weet iemand of er ook een 4cell accu is vor de targa 812? vind die 8cell namelijk nogal groot en zwaar. en wanneer je toch niet van plan bent 3 a 4 uur op de accu te werken is ie ook wel een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32

Smoke

Maverick Reploid

middelburg schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:20:
[...]

Ik ben bang dat er van een fout sprake is: ook op de Nederlandse Aldi site zelf wordt nu dezelfde info verstrekt als op de medionsite. Ik kan me niet voorstellen dat er een md97600 met en zonder firewire bestaat, althans met die firewire-aansluiting als enige verschil.
Is inderdaad een drukfout, deze laptop heeft geen firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Jup idd geen firewire. Zelfs op de doos staat er dat er firewire op staat, maar ik zie er toch geen.

Vanmorgen een uur op voorhand aan de deur gestaan, en er stonden er al 3 te wachten :s

De eerste persoon nam er zelfs 3 mee, toen ik wegging waren er nog maar 2. Ben er nu wat mee aan het spelen, een review met foto's zal snel volgen, maar eerst nog wat spelen :)

Tot nu toe een pracht machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:44
Bij mij staat hij ook thuis, ik ben alleen zelf op mijn werk. Morgen avond eens even goed mee spelen en vooral alle rommel eraf gooien (compuserv, virusscanner, works) en volledige pakketen opzetten office 2003 en kaspersky antivirus

Ook ik zal mijn mening posten nadat ik hem aandachtig heb bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34082

Weet iemand of de laptop een Crystal Brite (glimmend) scherm heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100733

Zou iemand van jullie kunnen vertellen hoe stil de nieuwe laptop van Aldi is? Ik wil hem namelijk alleen aanschaffen als deze doodstil is, dit ivm met gebruik voor gehoortesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Hij heeft geen glimmend scherm.

Hij is stil, je hoort hem enkel als je een cd instopt (de cd drive), maar dat is bij iedere laptop. Af en toe blaast hij eens (om het kwartier ofzo). Maar het is zeker geen lawaai maker, hij is even stil als onze sony vaio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem81
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 14:33
Een vriendin van me zit ook te twijfelen over de Aldi laptop. Het belangrijkste voor haar is dat hij over 3 a 4 jaar ook nog steeds goed te gebruiken is. Mijn belangrijkste vraag is dan ook, hoe zit het met het geheugen van 512mb RAM? Is dit makkelijk bij te plaatsen? Daarnaast vroeg ik me af of dit echt een sterke aanbieding is of dat ze beter een vergelijkbaar exemplaar bij Dell, of elders, kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 20:27
Ik denk dat ze niet al te lang moet twijfelen, die laptops van de Aldi gaan over het algemeen behoorlijk hard, zeker als ze niet al te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:44
jochem81 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 16:32:
Mijn belangrijkste vraag is dan ook, hoe zit het met het geheugen van 512mb RAM? Is dit makkelijk bij te plaatsen?
0X55AA schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:55:
Heb nog wat zitten surfen omtrent de laptop, medion service etc.

Vond op de duitse site deze nog:
http://www.medion.de/md97600/nord/

Had niet gezien dat je er een tas en muis bijkreeg, altijd mooi meegenomen. Verder is er nog 1 geheugenslot vrij, dus upgraden naar 1 gig kan heel gemakkelijk!

En over de garantie is iedereen blijkbaar tevreden (hier en daar wat minder), maar in het algemeen is de service van medion zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 15:37
Lijken verdacht veel op paradigit laptop's, zelfde design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Okee, ik heb echt een goede koop gedaan :D

Wat blijkt: er steekt een 100 gig HDD in! (ipv 80 zoals op de doos staat)

Een paar tips als je hem net hebt:
- boot hem op, doe de rest van de installatie (naam, etc invullen)
- steek de recovery disc van Windows Media Center in
- reboot, en herinstalleer media center

-boot: Tadaam, een cleane instal (en dus geen! extra software erbij, zelfs geen drivers!)

-drivers installeren:
die vind je op de recover partitie die werd aangemaakt (mapje: DRIVERS)

1)Wireless:
- om je wireless te installeren moet je eerst de LaunchManager installeren, want die zorgt ervoor dat de linkse knopjes werken (en dus ook de wifi (aan/uit) knop)
- installeer de WLAN drivers. Opgelet, hierbij wil hij ook een intel manager programma installeren, om je wifi te managen. Vink deze uit, de standaard manager van windows werkt perfect, en zo hoeft er minder programmas te draaien (geheugengebruik!).
- Reboot: je wifi werkt

2)Chipset: Gewoon de installatie volgen

3)Nu de chipset geinstalleerd is, vraagt hij naar de drivers van de vga, audio, modem...

4)Vga: tjah, gewoon installeren die handel
5)Sound: Idem dito
6)Modem: Als je dit gebruikt, installeren. Wil je deze niet gebruiken, schakel deze dan gewoon uit bij apparaatbeheer.

7) Touchpad: tjah, ik vind het persoonlijk irritant die software. Als je die speciale toetsen wilt gebruiken voor media center etc, installeer het gewoon. Ik heb die niet echt nodig, dus heb het niet geinstalleerd.

Zo, alles is geinstalleerd. Je hebt een prima, cleane install, zonder enige shareware, proefversie etc. Mooi werk van Medion.

Tip: Wil je die LaunchManager niet meer gebruiken (uit ervaring weet ik dat je die toch niet zoveel gaat gebruiken), maar toch je wifi wil gebruiken, dan kan je dit doen:

-Start de laptop, ga naar de bios (F2)
-Daar staat ergens WLAN: aan / vorige status (maar dan in het engels)
- zet het op 'vorige status'
- boot windows op, zet wifi aan
- reboot: deinstalleer LaunchManager, je hebt hem niet meer nodig, wifi 'zou' altijd automatisch moeten aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medionsucks
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
De MD 97600 is een prachtdingetje! Ik heb wat informatie bij elkaar geraapt en in wezen is het de MD 97500 (de intel versie). Daarover is al één en ander geweten, driver/software problemen die je kunt tegenkomen al zal het nu al flink beter zijn. Zie dit artikel http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemid=2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Medion Laptop MD 97600 (MD 97600)

Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop001.jpg

Deze medion laptop werd verkocht vanaf 6 september 2006 in de Aldi.
Daar werd deze door mij ook aangekocht. Wat volgt is een korte review over deze laptop.

1. Specs

Maar deze kloppen niet helemaal.
Firewire: helaas is er op deze laptop geen firewire aansluiting, ook al stond dit in de folder en staat dit op de doos.
Hdd: Bij mij zat er geen 80GB schijf in, maar een 100GB schijf! Mijn geval blijkt niet de enige.

2.Uit de doos.

Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop005.jpg

Als je de doos opent zie je 2 vakken. In het ene vak zit de laptop, Stevig omringd met een piepschuim.
In het andere vak zit de gratis tas.

Inhoud van de tas:
-Handleiding
-Recovery cd's
-Netvoedingkabel
-Accu
-Voeding
-Svideo kabel
-Papieren met uitleg
-Een gratis muis (met draad)
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop013.jpg

De muis:
Deze is een met draad, maar werkt voor de rest heel goed, werkt gemakkelijker dan met het touchpad.

De tas:
Deze ziet er stevig uit, en is vanbinnen bekleed met een dunne padding. Ik zou de tas niet in de regen laten staan, maar voor dagelijks transport met weinig risico
is deze tas voldoende. Veel meer dan de laptop, lader, muis, gsm en magazine (krant) zal er niet in passen.
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop011.jpg

3. De laptop.
De laptop ziet er op het eerste gezicht stevig uit. De batterij zit er alleszinds zeer stevig in. De bovenkant heeft een mooi grijs kleurtje. Het merknaam "Medion"
staat erop, maar dit is niet een goedkoop stikkertje, neen, het is er mooi opgebracht.
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop025.jpg

Toetsenbord.
Niks op aan te merken, het typt goed, maar ik heb wel al beter geweten. De fn-toets staat wel niet helemaal links, wat een pluspunt is.

Touchpad:
Een heel goede touchpad, het bovenste laagje is van een bepaald materiaal gemaakt waar je vingers niet goed op glijden, wat wel gemakkelijker "muist".
Als je op de rechterbovenhoek drukt, wordt de touchpad verlicht en komen sneltoetsen tevoorschijn. Hiermee kan je het geluid besturen, de film pauseren, mediacenter lanceren, ...

Sneltoetsjes:
Dit zijn er 4, waarvan 3 dat je zelf een functie aan kan geven. 1 wordt gebruikt voor wifi aan en uit te zetten.

Aansluitingen:
Alle standaard aansluitingen zijn er. Helaas geen firewire en dvi.

4.Eerste start.

Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop017.jpg
De eerste start verloopt zoals bij alle andere laptops die ik ken.Je krijgt de keuze uit 3 talen (Nederlands, Frans, Duits), dan installeert hij de boel. Dan juist nog je gegevens en instellingen geven en je bent klaar.
Wat opvalt is dat het een vrij cleane installatie is. Alles werkt gewoon meteen.

Maar zelf heb ik liever een hele cleane installatie.
Volgende stappen leggen uit hoe je dit kan doen.
Zelf vond ik de kleuren veel mooier, het beeld geeft een mooier beeld, maar dit kan ook juist een gedacht zijn.

Een paar tips als je hem net hebt:
- boot hem op, doe de rest van de installatie (naam, etc invullen)
- steek de recovery disc van Windows Media Center in
- reboot, en herinstalleer media center

-boot: Tadaam, een cleane instal (en dus geen! extra software erbij, zelfs geen drivers!)

-drivers installeren:
die vind je op de recover partitie die werd aangemaakt (mapje: DRIVERS)

1)Wireless:
- om je wireless te installeren moet je eerst de LaunchManager installeren, want die zorgt ervoor dat de linkse knopjes werken (en dus ook de wifi (aan/uit) knop)
- installeer de WLAN drivers. Opgelet, hierbij wil hij ook een intel manager programma installeren, om je wifi te managen. Vink deze uit, de standaard manager van windows werkt perfect, en zo hoeft er minder programmas te draaien (geheugengebruik!).
- Reboot: je wifi werkt

2)Chipset: Gewoon de installatie volgen

3)Nu de chipset geinstalleerd is, vraagt hij naar de drivers van de vga, audio, modem...

4)Vga: tjah, gewoon installeren die handel
5)Sound: Idem dito
6)Modem: Als je dit gebruikt, installeren. Wil je deze niet gebruiken, schakel deze dan gewoon uit bij apparaatbeheer.

7) Touchpad: tjah, ik vind het persoonlijk irritant die software. Als je die speciale toetsen wilt gebruiken voor media center etc, installeer het gewoon. Ik heb die niet echt nodig, dus heb het niet geinstalleerd.

Zo, alles is geinstalleerd. Je hebt een prima, cleane install, zonder enige shareware, proefversie etc. Mooi werk van Medion.

Afbeeldingslocatie: http://crashzone.be/temp/tweakers/Medion/MedionLaptop026.jpg

Tip: Wil je die LaunchManager niet meer gebruiken (uit ervaring weet ik dat je die toch niet zoveel gaat gebruiken), maar toch je wifi wil gebruiken, dan kan je dit doen:

-Start de laptop, ga naar de bios (F2)
-Daar staat ergens WLAN: aan / vorige status (maar dan in het engels)
- zet het op 'vorige status'
- boot windows op, zet wifi aan
- reboot: deinstalleer LaunchManager, je hebt hem niet meer nodig, wifi 'zou' altijd automatisch moeten aanstaan

5.Conclusie:
Voor dit geld (699 euro) heb je een hele mooie laptop. De hdd van 100GB is meer dan voldoende groot, er wordt gebruik gemaakt van 1x512MB, waardoor gemakkelijk en goedkoop kan worden uitgebreid naar 1GB.
Dit samen met een garantie van 3 jaar, gewoon een mooi koopje!

Pros:
- specs/prijs
- 100GB HDD
- Clean install mogelijk
- Muis en tas
- geheugen makkelijk uitbreidbaar
- Media Center

Cons:

- Maar 512MB geheugen
- Geen firewire
- Tasje kon beter
- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146396

Dit staat ook in de carrefour vanaf vandaag:
Is dit een goede koop (beter dan de medion hierboven)? Of toch beter een laptop van een "echte" computerwinkel?
En weet iemand toevallig nog specs want op internet niets te vinden (staat zelf geen type op de reclamefolder)?

Packard Bell
Draagbare pc Intel Centrino 735

TFT-scherm 15,4"
processor Intel M735 Centrino
geheugen DDR 1 Gb
harde schijf HDD 80 Gb
Wi-Fi 802.11 b & g

€ 699,00
Per notebook

geldig van 06/09 tot 12/09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Persoonlijk ben ik geen fan van Packard Bell laptops.

[ Voor 14% gewijzigd door 0X55AA op 06-09-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Da's leuk, maar onderbouw dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Mja hier en daar al veel slechts over gehoord kwa bouwkwaliteit en service. Verder kan ik het niet echt onderbouwen.

Verder wel een leuke laptop voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Anoniem: 146396 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:26:
Packard Bell

TFT-scherm 15,4"
geheugen DDR 1 Gb
harde schijf HDD 80 Gb
Wi-Fi 802.11 b & g

€ 699,00
Per notebook

Ik ben ook aan het zoeken in deze prijsklasse voor mijn broertje, ik ben erg benieuwd naar de grafische chip hierin. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20
Heb de kruidvat laptop besteld.

Scheelde 100 200 euro tov die van de aldi en het 14" scherm is net iets compacter voor onderweg.
Heb 24 uurs verzending gekozen omdat ik ook nog eens 1% iDeal korting kreeg.

Vrijdag hopelijk binnen dus.

Anoniem: 51612

SyphOn schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:48:

Scheelde 100 euro tov die van de aldi en het 14" scherm is net iets compacter voor onderweg.

scheelt zelfs 200 euro ;)

• anthonycd
  • Laatst online: 15-04 16:30
SyphOn schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:48:

Scheelde 100 200 euro tov die van de aldi en het 14" scherm is net iets compacter voor onderweg.

Laat ffe weten hoe hij bevalt, net zoals 0X5AA heeft gedaan met zijn medion laptop. Ben er ook wel in geinteresseerd :)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20
Zal dan mijn bevindingen hier plaatsen.

Hoelang duurt de aanbieding eigenlijk?

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de MD97600 ook gekocht. De doos zag er niet super uit; deuk op een hoek, dichtgemaakt met 2 extra bandjes en ronde, heldere sticker was los.........
Thuis uitgepakt en de inhoud ziet er prima uit, heb niet het idee dat er een "refurbished" model in zit. Meteen maar een Ghost-image van de hd gemaakt via usb en een externe hd. (Inderdaad geen FireWire). Toetsenbord heeft de nijging iets door te buigen; ook als je zachtjes typt. Het 120 graden verhaal van het scherm vind ik niet super.... dwz Medion waarschuwt het scherm niet voorbij de 120 graden open te klappen (daar zit je vrij snel aan).

Vannacht lekker laten doordraaien en wat mij meteen opvalt is dat deze laptop uren mp3's afspeelt op de accu. Hiervoor een Acer gehad en die was met 1,25 uur al klaar op de accu.

Op dit moment denk ik dat het een goede koop is, zeker met 3 jaar garantie !! Nu nog kijken wat we met die PCI-Express card 54 slot kunnen, heb er nog niet veel voor kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 07-09-2006 10:02 . Reden: aanvulling ]

Anoniem: 146396

Anoniem: 146396 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:26:
Dit staat ook in de carrefour vanaf vandaag:
Is dit een goede koop (beter dan de medion hierboven)? Of toch beter een laptop van een "echte" computerwinkel?
En weet iemand toevallig nog specs want op internet niets te vinden (staat zelf geen type op de reclamefolder)?

Packard Bell

TFT-scherm 15,4"
geheugen DDR 1 Gb
harde schijf HDD 80 Gb
Wi-Fi 802.11 b & g

€ 699,00
Per notebook

edit: ik zal waarschijnlijk de HP pavilion dv5245ea kopen (die ook in de carrefour staat tot 16 september)
hij kost wel 1050 euro maar als je het typenummer intypt op google kom je op een site terecht van hp waar ze je 100 euro terugbetalen als je ze een kopie van je factuur opstuurt
En je krijgt er een gratis HP psc 1410 all-in-one printer bij en die zal ik verkopen voor 50 euro

Dus heb ik voor 900 euro een hp laptop met dual core 1.6 Ghz processor (centrino platform), Gforce 7400 256 MB, 1 gig ram, 100 GB harddisk

Ziet iemand addertjes?

Anoniem: 188519

Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum, maar heb er veel nuttige info uit kunnen halen en ben daarna ook op 6 september tot de aanschaf van de "Aldi" medion md 97600 overgegaan.
Bij deze even mijn ervaringen -->
- Snelle, stabiele laptop (tot nu toe, ook de onzin en shareware eraf gegooid en vervangen door betere)
- Bij mij ook HD van rond de 100 Gb (C: Boot van 80 en D: Recovery van 20).

Maar ook nog (naast de niet bestaande firewire aansluiting) nog een flink minpunt.
Navraag bij de helpdesk en informatie op de medion site liet blijken dat er 1x 512 MB (DDRII, PC4200) SODIMM Ram inzat en je gemakkelijk zelf 1x 512 Mb erbij kon zetten.
Technische dienst medion: "Dan heb je ook nog de beschikking over Dual Channel, dus helemaal mooi".
Voor de zekerheid eerst nog maar even klepje aan onderkant opengeschroeft (gaat overigens heel makkelijk, geheugen plaatsen is geen enkel probleem) vóór het bestellen van geheugen via internet, en wat blijkt: de geheugenbanken zijn BEIDE gevuld!! Er zit dus 2x 256 Mb in, dus wil je uitbreiden naar 1024 Mb gaat dat helaas flink wat kosten, en heb je "niks" meer aan het originele geheugen....
Toch wel beetje teleurgesteld....eens kijken wat Medion hierop gaat zeggen.

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 188519 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 15:36:
Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum, maar heb er veel nuttige info uit kunnen halen en ben daarna ook op 6 september tot de aanschaf van de "Aldi" medion md 97600 overgegaan.
Bij deze even mijn ervaringen -->
- Snelle, stabiele laptop (tot nu toe, ook de onzin en shareware eraf gegooid en vervangen door betere)
- Bij mij ook HD van rond de 100 Gb (C: Boot van 80 en D: Recovery van 20).

Maar ook nog (naast de niet bestaande firewire aansluiting) nog een flink minpunt.
Navraag bij de helpdesk en informatie op de medion site liet blijken dat er 1x 512 MB (DDRII, PC4200) SODIMM Ram inzat en je gemakkelijk zelf 1x 512 Mb erbij kon zetten.
Technische dienst medion: "Dan heb je ook nog de beschikking over Dual Channel, dus helemaal mooi".
Voor de zekerheid eerst nog maar even klepje aan onderkant opengeschroeft (gaat overigens heel makkelijk, geheugen plaatsen is geen enkel probleem) vóór het bestellen van geheugen via internet, en wat blijkt: de geheugenbanken zijn BEIDE gevuld!! Er zit dus 2x 256 Mb in, dus wil je uitbreiden naar 1024 Mb gaat dat helaas flink wat kosten, en heb je "niks" meer aan het originele geheugen....
Toch wel beetje teleurgesteld....eens kijken wat Medion hierop gaat zeggen.
Ben hier ook benieuwd naar. Ik heb er nog niet naar gekeken wat er bij mij in zit maar ben ook uitgegaan van 1x 512. Zou je de reactie van Medion hier willen posten?

Anoniem: 140930

Heb gister ook een medion md 97600 gekocht, nadat de eerste niet opstartte heb ik een tweede laptop meegekregen .

Nadat ik er lucht van kreeg dat er 2 keer 256 MB modules in zitten was ik nogal teleurgesteld.
(bleek bij controle inderdaad zo te zijn)
In Duitsland zijn er dus zelfde typenummers medions uitgeleverd en daar staat op de website dat ze er één 512 module in zit. In nederland staat deze info niet op de website.

In Nederland hebben ze bij de Medion servicelijn ook het idee dat er een keer 512 inzit (staat op hun eigen specificatie lijstje, hoorde ik van de eerste medewerker)

Bij een tweede keer bellen heb ik gevraagd of de 2 x 256 modules omgeruild kunnen worden, via de Medion service lijn bleek dit niet te kunnen omdat één 512MB module hier niet op de website en de folder staat.

Ik krijg toch een beetje vreemde indruk van al die zelfde modellen met verschillende onderdelen :( (harde schijven verschillen ook al )

Gelukkig werd het aankoop bedrag netjes terug betaald, nu kan ik weer opnieuw opzoek :)

• 0X55AA
Mmm dat is wel spijtig, zal morgen eens kijken of dit bij mij ook is (ik vrees ervoor), of is er een proggie waarmee dat je dit kan zien?

Het geheugen zit links vanvoor zeker?

Zou het trouwens geen goed idee zijn om een apart topic te openen voor deze laptop? Blijkbaar hebben er toch wel veel mensen die laptop gekocht. Altijd handig als er problemen zijn, vragen (bv linux op de laptop) etc ... Dan hoeven we niet steeds dit topic vol te spammen.

Kga eens een modje aanspreken.

Anoniem: 101358

Anoniem: 146396 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
[...]

edit: ik zal waarschijnlijk de HP pavilion dv5245ea kopen (die ook in de carrefour staat tot 16 september)
hij kost wel 1050 euro maar als je het typenummer intypt op google kom je op een site terecht van hp waar ze je 100 euro terugbetalen als je ze een kopie van je factuur opstuurt
En je krijgt er een gratis HP psc 1410 all-in-one printer bij en die zal ik verkopen voor 50 euro

Dus heb ik voor 900 euro een hp laptop met dual core 1.6 Ghz processor (centrino platform), Gforce 7400 256 MB, 1 gig ram, 100 GB harddisk

Ziet iemand addertjes?
Ik zou ook wel antwoord hierop willen hebben! Deze laptop lijkt mij ook wat. Is het een goeie deal of kan het beter? Of is HP niet zo'n goed merk?

• 0X55AA
Het is een goede koop, niet onmiddelijk spotgoedkoop ofzo. HP is geen slecht merk. Heb al meermaals met zo een pavilion gewerkt, en het is een tof apparaat. Goed toetsenbord, stevig, aangenaam materiaal dat gebruikt wordt. Verder heel veel poorten! kaartlezer etc., dat was toch op die dat ik gebruikte.

• Bigg Balls
  • Laatst online: 29-05 14:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Anoniem: 146396 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:55:
[...]

Ziet iemand addertjes?
waar staat die actie dan op de HP website? ik kan het namelijk niet vinden.

Anoniem: 101358

Bigg Balls schreef op donderdag 07 september 2006 @ 20:32:
[...]

waar staat die actie dan op de HP website? ik kan het namelijk niet vinden.
www.hp.be/zomerpromo

Had nog vandaag ervoor gemaild of het wel ging, 2 promoties op een laptop. Eerst zei de persoon van HP dat de actie voorbij was, maar heb dan teruggestuurd dat het anders op de site stond ... Conclusie: actie is vandaag verlengd tot einde van de maand!

• Hmmbob
En deel 3 is alive!

Anoniem: 34082

Ik heb net mijn nieuwe Medion laptop gecheckt.. ik heb de 80 gig hdd, maar ik heb wel 1 bankje (hynix) geheugen ipv 2 :D

Als dit nou niet zo was geweest had ik em terug gebracht.

Wel raar trouwens dat er zoveel verschillende onderdelen in die dingen zitten :?

Beschikt iedereen trouwens ook over een LG (volgens mij) dvd-brander?

• 0X55AA
Het is de bedoeling dat je vanaf nu in deel 3 post.

Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.