Ik denk dat ieder voor zichzelf de wensen m.b.t. guilds moeten vaststellen. Er zijn Guild Leaders die geen level-eisen of -wensen hebben, en andere Guild Leaders of wanna-be-Guild Leaders, zoals ik, dat wel hebben. M.i. moet het spel niet te gemakkelijk worden door de voorbeelden die ik net opgaf, of door andere karakters te twinken.
Anoniem: 114195
Onze policy is dat wij en onze medespelers (Alliance en Horde) gekozen hebben om op een PvP server spelen. In dat geval vallen wij inderdaad doorgaans alle Alliance aan die we tegenkomen. Wij zitten voor zover ik weet echter niet 3 uur per dag een lvl 20 grot te campen, wat inderdaad ganken in zou houden. Aan de andere kant, als er een Alliance vervelend gaat doen, en dat hoopt zich op naar een groepje, organiseren we nog wel eens een raidje door STV en Duskwood. Feit blijft dat de meeste mensen niet tegen een PvP server kunnen en dan gaan huilen dat ze geganked worden.Skeiron schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:04:
[...]
Klopt.. jullie staan op meerder forums bekend op de server dat jullie een lowbie gank guild zijn.. Is dat btw jullie policy? Niet dat ik nog last heb gehad van 1 van jullie..
Ik ben zelf niet zo bloedlustig (ik heb gisteren nog staan dansen met Frostraven
de got guilds denken dat ze heel wat zijn heb ik het idee terwijl 90% hun "my first mmorpg" ervaring aan het opdoen zijn en alleen aan hunzelf denken. En een beetje raar dat je een extra add-on nodig hebt om ergens op te mogen rollen of uberhaupt voor je de guild mag joinen -_-
Ik zou er zeker niet bij willen spelen
Op Stormscale heb ik en nog wat vrienden een guild zonder regels eigk, we zoeken nog wat nederlandse "volwassen" spelers die zelf ook wel snappen dat ze niet rollen op iets wat ze niet kunnen gebruiken, of wat iemand anders in een guild beter kan gebruiken, of lame achter elkaar corpsecampen en vooral geen ikke ikke ikke mentaliteit.
Enige vereiste is dat je regelmatig speelt (dus iig bijna elke avond
) en dat we met elkaar kunnen opschieten, anders heeft het ook geen nut natuurlijk.
Dus mocht iemand interesse hebben om de Pinkspear Tribe te joinen pm Reki of Rouge op de stormscale server en we zien het van daar wel

Op Stormscale heb ik en nog wat vrienden een guild zonder regels eigk, we zoeken nog wat nederlandse "volwassen" spelers die zelf ook wel snappen dat ze niet rollen op iets wat ze niet kunnen gebruiken, of wat iemand anders in een guild beter kan gebruiken, of lame achter elkaar corpsecampen en vooral geen ikke ikke ikke mentaliteit.
Enige vereiste is dat je regelmatig speelt (dus iig bijna elke avond
Dus mocht iemand interesse hebben om de Pinkspear Tribe te joinen pm Reki of Rouge op de stormscale server en we zien het van daar wel
[ Voor 2% gewijzigd door Glorificationer426 op 24-02-2005 13:12 . Reden: wat vriendelijker zo ;D ]
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
lijkt me prima om je eigen guild een beetje te promoten, maar om dat alleen in dit topic te doen lijkt me een beetje ver gaan... Verder lijkt het me niet gepast een ander guild 'de grond in te trappen' hoe erg ze ook zijn...
Verder ga ik wel lekker, lvl13 inmiddels... beetje rondhangen in de barrens en de laatste ogrimmar quests een beetje doen
Verder ga ik wel lekker, lvl13 inmiddels... beetje rondhangen in de barrens en de laatste ogrimmar quests een beetje doen
Deze plek is te koop.
Nee oke.. wou ff weten of jullie een policy hadden.. Maar er wordt zowieso al veel geklaagd op forums van PvP servers.. Heb zelf met het PvP geen probleem mee.. Wij hebben als regel dat je niet een X aantal lvls onder je niet mag ganken.. Is in ieder geval de bedoelingAnoniem: 114195 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:12:
[...]
Onze policy is dat wij en onze medespelers (Alliance en Horde) gekozen hebben om op een PvP server spelen. In dat geval vallen wij inderdaad doorgaans alle Alliance aan die we tegenkomen. Wij zitten voor zover ik weet echter niet 3 uur per dag een lvl 20 grot te campen, wat inderdaad ganken in zou houden. Aan de andere kant, als er een Alliance vervelend gaat doen ,en dat hoopt zich op, organiseren we nog wel eens een raidje door STV en Duskwood. Feit blijft dat de meeste mensen niet tegen een PvP server kunnen en dan gaan huilen dat ze geganked worden.
Ik ben zelf niet zo bloedlustig (ik heb gisteren nog staan dansen met Frostraven) maar als er weer 5 alliance vervelend staan ter doen bij nesingwary's doe ik rustig mee met de raid om ze druit te werken.
Wij hebben als regel dat alleen gezellige mensen met dezelfde gedachten als wij hebben kunnen joinen.. Wij hebben een ledenstop ingelast om de rest te leren kennen en bekijken welke dezelfde gedachten hebben en dan weer een reeks binnen te laten.. Soort screening dus.. Maar met een goed effect tot zover..
Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue
Ah. Dus alleen mensen die voor jou nuttig zijn mogen joinen? Hoe sneu.Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:57:
Dat is ook het geval met mijn guild (voor mijn guild is ook lidmaatschap van mijn forum vereist). De eis aan een karakterlevel is, dat die niet lager is dan 5 lvls lager dan mij, en niet hoger is dan 5 lvls hoger dan mij, uiteraard met 1 en 60 als uiterste maxima.
Oh, dat wist ik niet. Ik vroeg specifiek om het lidmaatschap van Ravenblood, vandaar dat ik dacht dat hij er ook in zat.QlimaX schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:58:
Volgens mij haal jij guilds door de war. Die hij (Zoneseek) beschrijft is geen ravenblood of lowlanders.
Ja hoor, mensen die het vervelend vinden om als lvl 20 door een groep lvl 30ers (wat DAT is wat 'ganken' is, zorgen dat je een oneerlijk voordeel hebt) zijn 'huilebalken'. Ik denk dat ik m'n priest op bloodscalp maar weer verwijder, ik blijf fijn op Argent Dawn denk ik.Anoniem: 114195 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:12:
Feit blijft dat de meeste mensen niet tegen een PvP server kunnen en dan gaan huilen dat ze geganked worden.
[ Voor 52% gewijzigd door Hydra op 24-02-2005 12:27 ]
https://niels.nu
Mja wou niet echt trashen, maar gewoon het lijkt me niet leuk/gezellig spelen met al die regels
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
wij hebben het gebruik van RollSafely Addon verplicht gestelt in de guild..Cthulhu schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:38:
Gister ook mooi genaaid door een mede guildlid.
Waren bezig SFK instance te doen, ik was de enige caster, rolled een warrior op 2xcloth armor, en wint ze allebei
1x blauwe shoulderparts, 1x een blauwe Robe, hoop dat diegene er een leuk bedrag voor heeft gekregen bij de plaatselijke NPC
want het is gewoon hardstikke vervelend als het gebeurd. (nie bedoeld of wel), RollSafely zorgt ervoor dat als je op Roll klikt, en het een BoP item is, hij eerst de waarschuwing geeft : "Picking up this item will bind it to you, are you sure you want to loot?"
Dan kan als iemand in een fight dus per ongeluk op een roll icoon klikt, (iets wat ook verboden bij ons is, looten in een gevecht) dus het toch nog cancelen. En mocht het te vaak gebeuren dat hij "per ongeluk" toch nog rolled, /gkick inderdaad
Ja natuurlijk heb je hier gelijk in, ik speel al ongeveer 8 jaar lang MMORPGs, en bij mij zitten dingen als Pullen, sharen van items er helemaal ingetimmerd. Maar onze guild is een Vrienden clubje, waarvan er helaas 5/6 beginners zijn in het MMORPG gebeuren, (alleen ragnarok, maar dat zie ik nie t helemaal als een echte volwaardige MMORPGGlorificationer schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:12:
LOL de got guilds denken dat ze heel wat zijn heb ik het idee terwijl 90% hun "my first mmorpg" ervaring aan het opdoen zijn en alleen aan hunzelf denken. En een beetje raar dat je een extra add-on nodig hebt om ergens op te mogen rollen of uberhaupt voor je de guild mag joinen -_-
Enige vereiste is dat je regelmatig speelt (dus iig bijna elke avond) en dat we met elkaar kunnen opschieten, anders heeft het ook geen nut natuurlijk.
Nou is het gewoon vervelend als er mensen niet goed rollen, en dat daarom andere daar de dupe van zijn. Ik ben mede Guild leader, en kan dan ook mensen kicken/inviten maar opvoorwaarde dat ze of weten waar ze mee bezig zijn, of bepaalde AddOns gebruiken.
Als jij bijv ons wilt joinen, en je bewijst dat jij weet hoe het werkt in een party, zal ik je echt geen addons verplichten. Maar bepaalde newbies (die de toegankelijkheid van WoW veel aantrekt) verpesten anders gewoon het Party gevoel door te Mass quick looten en op alles te rollen.
Trouwens ook irritant dat newbies niet weten hoe ze moeten pullen

Kijken niet goed of er nog andere in de buurt staat waardoor een hele groep agro'ed en je 4 adds krijgt ofzo
[ Voor 53% gewijzigd door Wiebbe op 24-02-2005 12:31 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
kan er altijd wel om lachenWiebbe schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:26:
[...]
Kijken niet goed of er nog andere in de buurt staat waardoor een hele groep agro'ed en je 4 adds krijgt ofzo
werdt laatst gevraagd om een lvl 15 gast te helpen met een of andere quest, ik sure
gaat die mafkees gewoon nonstop aggro pullen met AOE spells
ach toen had ik zoiets van rot maar op, -> earthbind, warstaomp, ghostwolf en weg was ik
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Da's geen nieuwbie-eigenschap, da's gewoon lompigheid volgens mij. Ik ben ook newbie wat mmorpg's aangaat, maar ik ga ook niet 5 mobs pullen (niet dat ik in instances/parties vaak pull, als Druid zijnde).Wiebbe schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:26:
[...]
Of je hebt mensen die 't geen moer kan schelen dat ze er 5 pullen. Gaan ze dood, krijg je in de party-chat "lollol"

Het LIJKT jouw niet zo nee, het is alleen jammer dat je niet weet hoe het in de guild zelf gaat, die regels zijn nodig om het juist WEL gezellig en leuk te maken, en dat is het verschil. Denk nou niet dat we in guildchat het de hele tijd over regels etc. hebben ofzoGlorificationer schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:24:
Mja wou niet echt trashen, maar gewoon het lijkt me niet leuk/gezellig spelen met al die regels
en ik vind het zielig maar ja 
Verder nog mensen die wat anders te melden hebben dan zogehete guilds "bijna sectes" ( ja zodra het woord verboden langs komt kan je van mij al meteen ..... ) de grond in te stampen.
Weet iemand of in de aankomende patch ook warrior fixes zitten??
Verder nog mensen die wat anders te melden hebben dan zogehete guilds "bijna sectes" ( ja zodra het woord verboden langs komt kan je van mij al meteen ..... ) de grond in te stampen.
There is no art to find the minds construction in the face
Ben op het moment guild-loos
heb een groepje van 4 vrienden waarmee ik regelmatig speel maar dat is helaas te weinig om een guild te starten.... kheb ook niet het id dat het nou zoveel voordelen heeft. samen questen en items sharen doen we toch al.
btw klopt het dat er op de wow-europe site nog steeds GEEN optie is om de betaalmethode te veranderen??
heb een groepje van 4 vrienden waarmee ik regelmatig speel maar dat is helaas te weinig om een guild te starten.... kheb ook niet het id dat het nou zoveel voordelen heeft. samen questen en items sharen doen we toch al.
btw klopt het dat er op de wow-europe site nog steeds GEEN optie is om de betaalmethode te veranderen??
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2005 12:55 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hebben we het hier nou over de ravenblood guild?
Ik vind die guild geweldig (ook al heb ik nog nooit op een andere gezeten, maar ik zou het niet willen) als iemand eens een rare item tegenkomt, wordt die zover ik weer altijd door gepast naar anderen, zelfs enchanters, er worden altijd dingen aangebode, zoals silk, wool en andere "rare" items, ik vind een goede reden voor de lvl cap dat we elkaar moeten kunnen ondersteuren met alles, we kennen elkaar goed en wat voor profesions we hebben, als we meer members krijgen wordt het moeilijker.
My two cents,
Ik vind die guild geweldig (ook al heb ik nog nooit op een andere gezeten, maar ik zou het niet willen) als iemand eens een rare item tegenkomt, wordt die zover ik weer altijd door gepast naar anderen, zelfs enchanters, er worden altijd dingen aangebode, zoals silk, wool en andere "rare" items, ik vind een goede reden voor de lvl cap dat we elkaar moeten kunnen ondersteuren met alles, we kennen elkaar goed en wat voor profesions we hebben, als we meer members krijgen wordt het moeilijker.
My two cents,
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik zie liever het guildgelul verbannen worden...Muppet schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:50:
en ik vind het zielig maar ja
De patch van Vrijdag is een patch die wat issues met grafische lag in drukke gebieden moet oplossen.
Jammer ik had liever de Warlock, Druid en Warrior fixes gezien
There is no art to find the minds construction in the face
jah hallo,
ik zou graag willen weten op welk server-ip ik speel, hoe kom je daar achter, ik heb het niet kunnen vinden.
bvd
ik zou graag willen weten op welk server-ip ik speel, hoe kom je daar achter, ik heb het niet kunnen vinden.
bvd
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Anoniem: 132299
Leg me eens uit, wat voor nut het heeft als een level 1 char joint, terwijl ikzelf level 14 of 15 ben.Hydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:23:
[...]
Ah. Dus alleen mensen die voor jou nuttig zijn mogen joinen? Hoe sneu.
Volgens mij zijn de Ravenblood en Lowlanders guilds op Bloodscalp GEEN officiele GoT guilds. Het zijn gewoon NL guilds op die server waar wel een heleboel GoT-ers inzitten maar ik weet ook dat er een heleboel spelers inzitten die niets met GoT te maken hebben maar gewoon vrienden zijn van GoT-ers.
Daarom lijkt het me ook verstandig om de link in de Openings Post:
- of te verwijderen, want het is geen officieel guild
- of meerdere guilds toe te voegen voor alle servers waar GoT-ers inzitten zodat een GoT speler niet perse op de Bloodscalp server ( die toch al goed vol zit ) moet registreren. Er zullen vast ook andere heel relaxte guilds zijn op andere PvP of PvE servers .....
En als jij op een andere server speelt, start dan daar je eigen Ravenblood guild of Lowlanders guild op....
Daarom lijkt het me ook verstandig om de link in de Openings Post:
- of te verwijderen, want het is geen officieel guild
- of meerdere guilds toe te voegen voor alle servers waar GoT-ers inzitten zodat een GoT speler niet perse op de Bloodscalp server ( die toch al goed vol zit ) moet registreren. Er zullen vast ook andere heel relaxte guilds zijn op andere PvP of PvE servers .....
En als jij op een andere server speelt, start dan daar je eigen Ravenblood guild of Lowlanders guild op....
[ Voor 8% gewijzigd door JeanJeremy op 24-02-2005 13:05 ]
Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.
Hoe komt het dat heel veel winkels nog steeds 11 Maart aangeven voor een Europese Release? Mijn Beta-vrienden hebben de retail (Oost-Europa) al en ik nog niet.... Whééééh!!! 
Of nog beter! 25 of 31 Maart!!! Ik wil ook spelen!!!!
.....
....
.. .. ...
Of nog beter! 25 of 31 Maart!!! Ik wil ook spelen!!!!

[ Voor 30% gewijzigd door SkyStreaker op 24-02-2005 13:09 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Lijkt me duidelijk...Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:03:
[...]
Leg me eens uit, wat voor nut het heeft als een level 1 char joint, terwijl ikzelf level 14 of 15 ben.
Bosmonster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:04:
...
varierend van lvl 1-40. Mensen kunnen elkaar dus helpen met gear en quests. En je kunt eenvoudig mensen vinden die je kent en vertrouwt voor instances e.d.

Jij bent gelukkig nooit als lvl 1 begonnenAnoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:03:
[...]
Leg me eens uit, wat voor nut het heeft als een level 1 char joint, terwijl ikzelf level 14 of 15 ben.
Hoe ongelukkig het ook klinkt, het is een Player vs Player server. Daar gelden op het moment nog geen regels voor, dus er zijn inderdaad mensen die hun spelplezier halen uit het feit dat ze in een groep van 5, mensen van 10 levels lager kunnen omleggen. Dat verandert echter niets aan het feit dat je er zelf voor kiest om op een server te spelen en dan ook die consequenties voor lief neemt. Gelukkig ben jij inderdaad zo verstandig om dan ook inderdaad de conclusie te trekken dat het niets wordt zo en op een PvE/RP server gaat spelen. Ik wens je daar dan ook veel speelplezier toe.Hydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:23:
[...]
Ja hoor, mensen die het vervelend vinden om als lvl 20 door een groep lvl 30ers (wat DAT is wat 'ganken' is, zorgen dat je een oneerlijk voordeel hebt) zijn 'huilebalken'. Ik denk dat ik m'n priest op bloodscalp maar weer verwijder, ik blijf fijn op Argent Dawn denk ik.
Een guild richt je niet op om er zelf beter van de worden vrind. Onze guild heeft een proeftijd van twee weken (ben zelf een van de oprichters, we zijn van oorsprong een DAoC guild) om te kijken of mensen inderdaad roleplayers zijn, of RP servers perongeluk voor een soort PvP server (die heb je, nog iemand in /1 gezien die vroeg waarom 'ie niemand aan kon vallen, omdat volgens hem RP een soort FFA was).Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:03:
Mensen van level 5 krijgen vaak copper e.d. toegestopt van mensen die zooi over hebben. Op deze manier versnel je hun groei alleen maar. Guilds zijn er om in een groep samen te werken, niet om als eerste op lvl 60 te komen, dan kun je beter solo grinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 24-02-2005 13:15 ]
Wij hebben zelf ook een guild op gericht Cult of the Snake, en we spelen ook op Bloodscalp. Wij zijn een gesloten guild met alleen maar vrienden (en vrienden van vrienden)... maar het maakt ons helemaal niets uit als er lage levels bij komen die totaal geen ervaring hebben... (soms wel irritant op TS... Daar lopen nog mensjes... aanduiding voor ongeveer alles wat rond loopt
).
Een guild moet gewoon je plezier in het spel verhogen. Als een guild je niet wil hebben... dan zou ik ze er maar lekker in laten stikken... en qua die GoT clan... die is opgericht naar aanleiding van dit hele forum threads verhaal... dus raar dat de echte GoT mensen er niet bij kunnen... laat ze anders via dit forum of het Ravenblood forum een aanvraag doen... en dan de echte GoT mensen toe laten (en eventueel de niet GoTers, maar zgn gloryhunters er uit gooien...)
Een guild moet gewoon je plezier in het spel verhogen. Als een guild je niet wil hebben... dan zou ik ze er maar lekker in laten stikken... en qua die GoT clan... die is opgericht naar aanleiding van dit hele forum threads verhaal... dus raar dat de echte GoT mensen er niet bij kunnen... laat ze anders via dit forum of het Ravenblood forum een aanvraag doen... en dan de echte GoT mensen toe laten (en eventueel de niet GoTers, maar zgn gloryhunters er uit gooien...)
Less = more
Anoniem: 21889
Praat eens Nederlands joh?!-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:38:
[...]
werdt laatst gevraagd om een lvl 15 gast te helpen met een of andere quest, ik sure
gaat die mafkees gewoon nonstop aggro pullen met AOE spells
ach toen had ik zoiets van rot maar op, -> earthbind, warstaomp, ghostwolf en weg was ik
Wat wordt er precies bedoelt met aggro pullen, AOE spells etc??
de release is al geweest. Echter komt er omdat het een groot suc6 was in het eerste weekend een tweede release en wanneer die precies staat gepland is nog niet superduidelijk. Er zijn nog winkels die uit de vorige release een aantal exemplaren over hebben maar verwacht dat dat er niet veel zijn (en ook lang niet elke winkel in elke stad )tranztaz schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:05:
Hoe komt het dat heel veel winkels nog steeds 11 Maart aangeven voor een Europese Release? Mijn Beta-vrienden hebben de retail (Oost-Europa) al en ik nog niet.... Whééééh!!!
Of nog beter! 25 of 31 Maart!!! Ik wil ook spelen!!!!.....
....
.. .. ...
agro pullen : ik denk dat ie daarmee het idee bedoelt dat je in een hele handel orcs / npc's rend die vervolgens allemaal achter je aan gaan rennenAnoniem: 21889 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
Praat eens Nederlands joh?!![]()
aoe: het kan age of empires betekenen maar ik denk dat het een bepaald soort seals zijn ofzo .. of ranged spells.. (weet ik 't
[ Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 24-02-2005 13:34 ]
Nouja, ik vind het gewoon jammer. Ik vind PvP ook leuk hoor, in DAoC deed ik niks anders. Ik vind alleen dat er in WoW helaas een hoop types bij zitten die bijzonder weinig eergevoel hebben als het op PvP aankomt. Ik kan echt niet begrijpen wat er leuk is aan het killen van iemand die 10 levels lager is, of op 25% van z'n health zit omdat 'ie net een monster aangevallen heeft. Volgens mij zien sommige mensen het gewoon als een single player spel met een goeie AI ofzoAnoniem: 114195 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:12:
Gelukkig ben jij inderdaad zo verstandig om dan ook inderdaad de conclusie te trekken dat het niets wordt zo en op een PvE/RP server gaat spelen. Ik wens je daar dan ook veel speelplezier toe.
Als ik jou was zal ik wat meer lezen.. Zijn veel gebruikte termen:Anoniem: 21889 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
Aggro = Agressie (aggro pullen is dus agressie op je nemen)
AoE = Area of Effect
AoE = Area of Effect. Spells die in een bepaalde radius damage doen.Webgnome schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
agro pullen : ik denk dat ie daarmee het idee bedoelt dat je in een hele handel orcs / npc's rend die vervolgens allemaal achter je aan gaan rennen
aoe: het kan age of empires betekenen maar ik denk dat het een bepaald soort seals zijn ofzo .. of ranged spells.. (weet ik 't)
Aggro pulling is geen correcte term. Aggro heb je, dan sta je bovenaan de 'hatelist' van het monster. Die persoon, een mage, pullde gewoon groepen monsters met een AoE spells, en dat is vervelend. Sowieso merk je dat veel mensen die weinig verstand hebben van MMORPGs denken dat een Mage hetzelfde is als een Sorc in Diablo 2. In Diablo heb je geen aggro management.
MMORPG talk:Anoniem: 21889 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
Mob: computergestuurde enemy, bv een wolf of een bear
Aggro: 1 of meer mobs die jou aanvallen omdat je te dichtbij komt
NPC: none playable character, bv de guards in een stad
PC: playable character, bv jouw eigen poppetje of jantje uit amsterdam die de paladin Lancelot speelt
AOE: Area of Effect. dit is een spell die niet specifiek een mob aanvalt maar alle attackeable mobs in een klein gebied
STR, AGI, STA, INT: dit zijn de MMORPG afkortingen voor bekende stats, zo is AGI agility en STR strenght.
HP(S): hitpoints, je levenspunten
MANA: power voor spells
LFG: looking for group
LFM: looking for more
Aggro pulling bestaat wel.. gebruik maar eens een AoE met veel mobs om je heen.. dan pull je AoE van iemand af.. dus Aggro pullen bestaad wel degelijk en is de bedoeling dat een Warrior dat van je af pulledHydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:38:
Aggro pulling is geen correcte term. Aggro heb je, dan sta je bovenaan de 'hatelist' van het monster. Die persoon, een mage, pullde gewoon groepen monsters met een AoE spells, en dat is vervelend. Sowieso merk je dat veel mensen die weinig verstand hebben van MMORPGs denken dat een Mage hetzelfde is als een Sorc in Diablo 2. In Diablo heb je geen aggro management.
Anoniem: 97943
Los vertaalt. Hij bedoelt dat die level 15 gast constant area of effect spells gebruikte waardoor hij steeds meer monters pullde.Anoniem: 21889 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
Volgens mij moet er ergens op het internet een MMORPG woordenboek staan, waarin dit soort termen allemaal worden uitgelegd.
Te laat en niet zo'n beetje ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 97943 op 24-02-2005 13:52 ]
Hans Kamp: Leg me eens uit, wat voor nut het heeft als een level 1 char joint, terwijl ikzelf level 14 of 15 ben.
(Vervelend dat dit forumsysteem het genest quoten niet steunt)
Ik was level 1, en ik speelde en speel (met level 16-karakters) nog vaak alleen. Mensen willen niet graag in een groep spelen, terwijl ik dat overigens wel wil.
(Vervelend dat dit forumsysteem het genest quoten niet steunt)
Ja, maar wat is er zo mis om te teamplayen met karakters van ongeveer dezelfde level? Het gaat mij er niet om, om zo snel mogelijk level 60 te worden. Het lijkt alsof dat zo afkeurenswaardig is, terwijl andere guilds ook wensen hebben t.a.v. karakters. Sommige guilds willen alleen vrienden hebben, voordat ze lid worden. Die eis stel ik overigens niet, wel overigens dat ze lid zijn van mijn forum (en voor dat forum bestaan er niet eens bijzondere eisen).Kaap schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:09:
[...]
Jij bent gelukkig nooit als lvl 1 begonnen
Ik was level 1, en ik speelde en speel (met level 16-karakters) nog vaak alleen. Mensen willen niet graag in een groep spelen, terwijl ik dat overigens wel wil.
WTB: Want to BuyKaap schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:41:
[...]
MMORPG talk:
Mob: computergestuurde enemy, bv een wolf of een bear
Aggro: 1 of meer mobs die jou aanvallen omdat je te dichtbij komt
NPC: none playable character, bv de guards in een stad
PC: playable character, bv jouw eigen poppetje of jantje uit amsterdam die de paladin Lancelot speelt
AOE: Area of Effect. dit is een spell die niet specifiek een mob aanvalt maar alle attackeable mobs in een klein gebied
STR, AGI, STA, INT: dit zijn de MMORPG afkortingen voor bekende stats, zo is AGI agility en STR strenght.
HP(S): hitpoints, je levenspunten
MANA: power voor spells
LFG: looking for group
LFM: looking for more
WTS: Want to Sell
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Wat een FoKgezeur over Guilds zeg en de promotie ervan in de OP
Bij Hattrick topic promoten we ook de GoT-HT fed en geen andere feds en de enige reden dat die GoT letters erin staan is omdat we GoT gebruiken als forum terwijl er enorm veel anderen rondlezen die geen lid zijn en in alle 34 delen de afgelopen 2 jaar heb ik nog nooit iemand horen klagen erover.
Het is juist goed dat we even stoppen en geen alts toelaten of lagere levels. Nu krijgen we de kans het te organiseren, het leuker te maken en zodanig voorbereid zijn op nieuwe leden dat we ook daadwerkelijk wat kunnen toevoegen aan het lid zijn van een guild.
Laten we ajb dus niet al te kort door de bocht gaan met onze reacties hierop en het zien als een verbetering terwijl je nog even de tijd hebt om zelf een hoger level te halen.
EDIT: voor de duidelijkheid; er bestaan geen officiele guilds tenzij het MT van t.net opeens de boel verzaakt en de nachtelijke uurtjes niet meer in de coloc zit maar op Bloodscalp
Het is gewoon een privilige dat we hier gebruik mogen maken van het forum en daar ben ik met Hattrick en WoW als favoriete games erg blij mee.
Bij Hattrick topic promoten we ook de GoT-HT fed en geen andere feds en de enige reden dat die GoT letters erin staan is omdat we GoT gebruiken als forum terwijl er enorm veel anderen rondlezen die geen lid zijn en in alle 34 delen de afgelopen 2 jaar heb ik nog nooit iemand horen klagen erover.
Het is juist goed dat we even stoppen en geen alts toelaten of lagere levels. Nu krijgen we de kans het te organiseren, het leuker te maken en zodanig voorbereid zijn op nieuwe leden dat we ook daadwerkelijk wat kunnen toevoegen aan het lid zijn van een guild.
Laten we ajb dus niet al te kort door de bocht gaan met onze reacties hierop en het zien als een verbetering terwijl je nog even de tijd hebt om zelf een hoger level te halen.
EDIT: voor de duidelijkheid; er bestaan geen officiele guilds tenzij het MT van t.net opeens de boel verzaakt en de nachtelijke uurtjes niet meer in de coloc zit maar op Bloodscalp
Het is gewoon een privilige dat we hier gebruik mogen maken van het forum en daar ben ik met Hattrick en WoW als favoriete games erg blij mee.
[ Voor 18% gewijzigd door yared op 24-02-2005 13:52 ]
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
vooruit dan maarAnoniem: 21889 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:30:
[...]
hij lokte met area of effect spell alle monsters naar zich toe die ik eerst had gelokt, waardoor de monsters hun aandacht in mij verloren en zic h met zijn alle op hem storten k?
mischien handig om in de startpost ook wat veel gebruikte termen neer te zetten?
mja hij lokte gewoon alle mosnters die ik gepulled had naar zich toeAnoniem: 97943 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:44:
[...]
Los vertaalt. Hij bedoelt dat die level 15 gast constant area of effect spells gebruikte waardoor hij steeds meer monters pullde.
Volgens mij moet er ergens op het internet een MMORPG woordenboek staan, waarin dit soort termen allemaal worden uitgelegd.

edit: beetje laat alleen ^^
TNL; Till Next Level
XP; eXperience Points
RFC; RageFire Chasms (instance in Orgrimmar)
WC; Wailing Caverns (instance in The Barrens)
NE; Night Elf
XP; eXperience Points
NE; Night Elf
Aggro is in elk geval een WoW-concept, maar toch niet per definitie een MMORPG-concept? Monsters zullen je toch wel aanvallen als je te dicht bij komt (althans rode monsters (monsters met rode namen boven zich) in WoW met een aggro-radius).Hydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:38:
Sowieso merk je dat veel mensen die weinig verstand hebben van MMORPGs denken dat een Mage hetzelfde is als een Sorc in Diablo 2. In Diablo heb je geen aggro management.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 132299 op 24-02-2005 13:53 ]
niet bepaald een algemeen MMORPG woordenboek, maar wel van WoW:Anoniem: 97943 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:44:
[...]
Los vertaalt. Hij bedoelt dat die level 15 gast constant area of effect spells gebruikte waardoor hij steeds meer monters pullde.
Te laat en niet zo'n beetje ook.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/glossary.html
niet alle mmorpg's gebruiken hetzelfde systeem inderdaad, een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat een monster de eigenschap heeft "Change Target" dwz dat wanneer een een andere hem aanvalt het monster direct van doel wisselt, en soms switched een monster direct naar de dichtstbijzijnde speler.Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:52:
[...]
Aggro is in elk geval een WoW-concept, maar toch niet per definitie een MMORPG-concept? Monsters zullen je toch wel aanvallen als je te dicht bij komt (althans rode monsters (monsters met rode namen boven zich) in WoW met een aggro-radius).
Maar aldoende leert men denk ik
Ik ben ook vrij nieuw in het mmorpg genre, maar heb de afkortingen in redelijk korte tijd onder de knie weten te krijgen... Maar ik ben het er mee eens dat het af en toe wat vervelend leest, zeker als je geen idee hebt waar het over gaat
Gisteren wel een discussie op het general channel over het gebruik van zogenoemde IRC taal. Dat zuigt wel enorm moet ik zeggen, het komt over alsof je niet kan schrijven / spellen, ziet er gewoon ronduit kinderachtig uit. En de meesten hadden ook geen flauw idee wat hij bedoelde. Termen als w00t of woei horen wat mij betreft ook op de kleuterschool thuis
Maar ff over dat "pullen": mijn ervaring is dat diegene die de meeste schade doet de monsters naar zich toetrekt. Ik heb daar als mage aardig wat moeite mee (zijn spreuken doen nou eenmaal veel schade), en ben ook tot de conclusie gekomen dat de mage absoluut ongeschikt is voor solo'en, tenzij je echt op zoek gaat naar gebieden van lager level, og hooguit gelijk level aan jezelf. Gelukkig zijn er op Dragonblight dan wel genoeg mensen met wie je kan questen, ook al is de server laag bevolkt.
Vanavond eindelijk lvl 20, eens kijken wat ik met de Portal training kan doen
en natuurlijk mijn spells weer wat opkrikken, en wat leuke erbij kopen
Gisteren wel een discussie op het general channel over het gebruik van zogenoemde IRC taal. Dat zuigt wel enorm moet ik zeggen, het komt over alsof je niet kan schrijven / spellen, ziet er gewoon ronduit kinderachtig uit. En de meesten hadden ook geen flauw idee wat hij bedoelde. Termen als w00t of woei horen wat mij betreft ook op de kleuterschool thuis

Maar ff over dat "pullen": mijn ervaring is dat diegene die de meeste schade doet de monsters naar zich toetrekt. Ik heb daar als mage aardig wat moeite mee (zijn spreuken doen nou eenmaal veel schade), en ben ook tot de conclusie gekomen dat de mage absoluut ongeschikt is voor solo'en, tenzij je echt op zoek gaat naar gebieden van lager level, og hooguit gelijk level aan jezelf. Gelukkig zijn er op Dragonblight dan wel genoeg mensen met wie je kan questen, ook al is de server laag bevolkt.
Vanavond eindelijk lvl 20, eens kijken wat ik met de Portal training kan doen
En een note voor Paladins die denken dat hun class waardeloos is door de bugfix: Je nieuwe shiny l33t Shaman -kan- healen.
Echt waar. Het wordt niet alleen gewaardeerd, het is zelfs verplicht, rezzen kost meer Mana namelijk, en zorgt ervoor dat je langzamer levelt..
Als je hele team dood is en jij nog 60% mana hebt, ben je dus geen goede Shaman.
Dus:
"HEAL!!" - is geen afkorting, de persoon wilt dat je hem heelt met een spell, "HEAL ME YOU DAMN NEWB!" komt ook voor. Vaak na enige keren "HEAL!!" te hebben geroepen in /p.
Echt waar. Het wordt niet alleen gewaardeerd, het is zelfs verplicht, rezzen kost meer Mana namelijk, en zorgt ervoor dat je langzamer levelt..
Als je hele team dood is en jij nog 60% mana hebt, ben je dus geen goede Shaman.
Dus:
"HEAL!!" - is geen afkorting, de persoon wilt dat je hem heelt met een spell, "HEAL ME YOU DAMN NEWB!" komt ook voor. Vaak na enige keren "HEAL!!" te hebben geroepen in /p.
damn wat een gaaf spel, maandag gekocht en sinds dien alleen maar wow gespeeld voorzover het kon. K ben een Human Mage k zo alleen wel een vogel willen om op te vliegen waar zou je zoiets kunnen halen?
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
naast dmg spelen ook andere factoren een roll op aggro, sommige spells zorgen voor een hogere aggro dan andere, voor shaman is bijv earthshock en erg goede aggro magneetNyarlathotep schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:57:
...
Vanavond eindelijk lvl 20, eens kijken wat ik met de Portal training kan doenen natuurlijk mijn spells weer wat opkrikken, en wat leuke erbij kopen

daarnaast zijn er ook wapens en armor die als penalty hebben dat ze meer aggro trekken
zowieso is een mmoprg niet 'bedoeld' om te solo' en he
[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 24-02-2005 14:03 ]
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Anoniem: 113688
Aggro is wel degelijk een concept dat in veel MMORPG's gebruikt wordt, en zeker niet alleen voor WoW. Aggro genereer je door langs een beest te lopen, het aan te vallen of in sommige spellen ook door je medespelers te healen (healing-aggro) of door taunts. Hoe meer aggro, hoe eerder het beest jou aan zal vallen in plaats van een andere speler.Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:52:
[...]
Aggro is in elk geval een WoW-concept, maar toch niet per definitie een MMORPG-concept? Monsters zullen je toch wel aanvallen als je te dicht bij komt (althans rode monsters (monsters met rode namen boven zich) in WoW met een aggro-radius).
Hierdoor zijn de zogenaamde 'tank' classes ook zo belangrijk. Dit zijn over het algemeen classes met een hoge armor rating (AR) en veel hit points (HP). Zijn hebben vrijwel altijd een skill om een beest te 'taunten' waardoor hij de tank aan blijft vallen (in WoW is dit bijvoorbeeld de Warrior), terwijl de damage dealers blijven hakken en de healer blijft healen. Een goede tank heeft een even groot aandeel in een groep in leven te houden als bijvoorbeeld een healer.
Anoniem: 130680
Ik vind het wel belangrijk dat er regels zijn, want als je een instance ingaat en iedereen gaat maar er zelf op los hakken dan is het einde zoek. Of mee rollen op Bind when you pick up Items terwijl degene dat niet nodig is, is het zwaar flippen. Ik bedoel samenwerking is het Key Word in dit geval. Ik zou laatst ook met een groep van 20 man mee gaan om een Raid uit te voeren maar helaas was het een tegenvaller, dit omdat er totaal geen organisatie was.
Zo moet het dus niet gaan, als ik een Elite Quest wil gaan doen zou het leuk wie welke taak gaat doen. Dus Fighters en Paladins Tanken, Hunters Warlocks en Mages missille attacks, Druids Priests en Shamans Healen en buffen. En Rogues steahlten en mobs weg pullen.
Zo moet het dus niet gaan, als ik een Elite Quest wil gaan doen zou het leuk wie welke taak gaat doen. Dus Fighters en Paladins Tanken, Hunters Warlocks en Mages missille attacks, Druids Priests en Shamans Healen en buffen. En Rogues steahlten en mobs weg pullen.
Die NE klopt niet hoor, NE staat voor Vieze Stinkende PuntoorLiToKi schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:50:
TNL; Till Next Level
XP; eXperience Points
NE; Night Elf
Less = more
Juist, gebeurd mij iets te vaak. (nu ook als warrior maar een gun aangeschaft, ik pull ze zelf wel).LiToKi schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:41:
[...]
Da's geen nieuwbie-eigenschap, da's gewoon lompigheid volgens mij. Ik ben ook newbie wat mmorpg's aangaat, maar ik ga ook niet 5 mobs pullen (niet dat ik in instances/parties vaak pull, als Druid zijnde).
Of je hebt mensen die 't geen moer kan schelen dat ze er 5 pullen. Gaan ze dood, krijg je in de party-chat "lollol".
Waar ik me ook aan kan storen zijn die lvl 25 gasten die zich iets te goed voelen. Zo was er 1 die hulp vroeg met een lvl22 Elite Quest. (Chok'Sul - Loch Modan). Ik mocht hem als lvl 19 Warrior niet eens helpen. Ik was maar een n00b
Uiteindelijk toch Chok'Sul gedaan met een lvl22, 18, 17 en 16.
Night elf, vieze stinkende puntoor, smurf on steroids, geef t beessie een naam, komt allemaal op 1 ding neer, KOSJamal schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:05:
[...]
Die NE klopt niet hoor, NE staat voor Vieze Stinkende Puntoor(Ja, ik speel Horde)
Mage zou toch wel moeten kunnen solo'en. Belangrijk is dat je spells gebruikt die je tegenstander vertragen (vaak cold-based spells), zodat hij dood is voordat hij je bereikt. Maar ja, de lol van MMORPG's is natuurlijk in groepen werken. Hoewel dat in WoW veel minder belangrijk is dan in andere MMORPG's, zeker in de lagere levels.Nyarlathotep schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:57:
Vanavond eindelijk lvl 20, eens kijken wat ik met de Portal training kan doenen natuurlijk mijn spells weer wat opkrikken, en wat leuke erbij kopen
KOS? Ik dacht DOC!-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:06:
[...]
Night elf, vieze stinkende puntoor, smurf on steroids, geef t beessie een naam, komt allemaal op 1 ding neer, KOS![]()
spoiler:
Dance On Corpses!
Less = more
Bij Diablo II heb ik dat nog wel zien gebeuren, vooral bij melee-monsters en melee-karakters zoals Barbarian en Paladin. Bij WoW nog niet. Aggro-radius vind ik wel een interessant concept bij WoW. De grootte van die radius is afhankelijk van het verschil tussen je karakterlevel en het level van het monster. Gevaarlijk vind ik social monsters, vooral als je range-karakter buiten de aggro-radius staan. Deze monsters helpen elkaar. Als je monster A aanvalt, komt hij op je af, maar monster B en C komen ook op je af, en zo heb je ineens 3 monsters tegen over je.-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:57:
[...]
niet alle mmorpg's gebruiken hetzelfde systeem inderdaad, een ander voorbeeld is bijvoorbeeld dat een monster de eigenschap heeft "Change Target" dwz dat wanneer een een andere hem aanvalt het monster direct van doel wisselt, en soms switched een monster direct naar de dichtstbijzijnde speler.;
Ik ben er wel altijd bedacht op.Maar aldoende leert men denk ikhoop iig niet dat ie dat soort truukjes op hogere levels in de instances gaat uihalen in ieder gevan
Je haalt een paar dingen door mekaar.Anoniem: 113688 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:03:
Aggro is wel degelijk een concept dat in veel MMORPG's gebruikt wordt, en zeker niet alleen voor WoW. Aggro genereer je door langs een beest te lopen, het aan te vallen of in sommige spellen ook door je medespelers te healen (healing-aggro) of door taunts. Hoe meer aggro, hoe eerder het beest jou aan zal vallen in plaats van een andere speler.
To 'aggro' is iemand aanvallen. Een beest dat aggressief is heeft een bepaalde radius (aggro radius) , en als je je daarin begeeft, komt 'ie op je af.
Een mob heeft een hatelist. Als jij hem aanvalt (pulled), of in het geval van een aggressief monster in z'n buurt komt, kom j eop die lijst te staan en valt hij je aan. Mensen die jou helpen (healen) of dat beest aanvallen komen ook op die lijst. Over het algemeen valt de mob diegene aan op zijn lijst die de meeste aggro/threat/hate heeft. Ik geef zelf de voorkeur aande term hate, omdat dit vrij duidelijk aan geeft waar het om gaat, maar WoW spreekt zelf over threat, dus lijkt het me handig om het bij deze term te houden.
Aggro management (wat dus wat anders is dan pullen, iets wat mensen nogal eens doorelkaar halen) is het meest belangrijk in een group. Als mage kun je zonder problemen de tank ver outdamagen en bovenaan de hatelist van de mob komen te staan, maar dit is iets wat vrij snel je eind betekent. Zelfde geldt ook voor een hunter trouwens, maar gelukkig heb ik m'n pet (growl = aggro magneet, ik doe minstens 2 keer zo veel damage maar hij verliest eigenlijk nooit aggro, alleen bij mobs die immune zijn voor growl).
Niet dat ik denk dat jij dit niet snapt overigens, maar dit even ter info
Dan was het of een slechte priest, of kregen jullie te veel damage. Als een warrior slechte armour heeft, krijgt 'ie erg veel damage, en omdat de priest al die damage weer moet healen, krijgt hij te veel threat.-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:01:
naast dmg spelen ook andere factoren een roll op aggro, sommige spells zorgen voor een hogere aggro dan andere, voor shaman is bijv earthshock en erg goede aggro magneeten een priest die teveel buffed/healt kan ook nogal op wat aggresiviteit rekenen ^^ heb in wc regelmatig onze priestes moeten redden van een wisse dood omdat ze inene 4 aggro's kreeg
Daarnaast genereren DoTs en HoTs (damage / heal over times) in verhouding tot gewone weinig threat. Een healing spell die in een korte tijd erg veel healed is leuk, maar dat zijn gewoon heals voor noodsituaties. Constant kleine beetjes healen is veel beter.
in DAoC hebben clerics een spell op een 15-minuten timer waarmee ze 1 een klap de hele group naar 100% kunnen healen. Voor een cleric is dit een zelfmoord knop. Als je daar in een PBAoE groep zat met 2 clerics, waarbij het mis ging, gebruikte 1 die instant en rende er vandaar, waarna de rest van de groep als een gek de andere kant oprende. Die 1e cleric kon dan gerezzed worden door de 2e.
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 24-02-2005 14:19 ]
Aggro is simpelweg 'aggressief gedrag'. Dit is niet eens MMORPG taal maar gewone engelse 'slang'.To 'aggro' is iemand aanvallen. Een beest dat aggressief is heeft een bepaalde radius (aggro radius) , en als je je daarin begeeft, komt 'ie op je af.
Iemand aanvallen veroorzaakt (meestal) aggro
Die vogels (ook wel gryphons/hippogryphs genoemt) zijn er voor als transport middel om sneller van a naar b te kunnen komen, in jou geval moet je in Stormwind City een Gryphon Master aanspreken (staat voorin in de kasteelmuur dacht ik). Nu kan je nog niet vliegen aangezien je nog maar 1 GM hebt aangesproken, in Westfall heb je ook een Gryphon Master, spreek die ook aan en dan komt er te staan "New flight path discovered".joostve schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:58:
damn wat een gaaf spel, maandag gekocht en sinds dien alleen maar wow gespeeld voorzover het kon. K ben een Human Mage k zo alleen wel een vogel willen om op te vliegen waar zou je zoiets kunnen halen?
Dus als je dan de volgende keer snel naar Stormwind wil gebruik je die "vogel", denk erom, dit kost wel geld (tussen 1s-3s ligt er een beetje aan (reputation e.d.)).
l33t shamen kan healen?? horde shamans kunnen idd healen geen nieuws toch? of bedoel je wat anders? Niet echt nieuws dat je als pala/shaman geen teammates dood laat gaan zolang je nog mana hebtBlue-eagle schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:58:
En een note voor Paladins die denken dat hun class waardeloos is door de bugfix: Je nieuwe shiny l33t Shaman -kan- healen.
Dus:
http://www.twitch.tv/jannustitannus
zulke mensen zijn een gevaar voor je groepAnoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:09:
[...]
Ik ben er wel altijd bedacht op.
meestal weet de tank namelijk wel hoeveel hij kan hebben, als de healer het niet kan bijhouden roept hij dat wel
als dan een of andere mafkees met wat voor spells/aanval dan ook alle mobs van de tank af pulled zijn de rapen gaar. juist in instances is het belangrijk dat mensen weten wat ze moeten doen.
zo heb ik een keer een party verlaten omdat van mij verwacht werdt dat ik full healer zou zijn als shaman, in de WC met 3 rogues en 1 hunter in de group

Hmm.. als Shaman is een van je rollen healer. Als je de enige bent met die capaciteiten is het toch niet vreemd om als full-healer te fungeren-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:17:
[...]
zo heb ik een keer een party verlaten omdat van mij verwacht werdt dat ik full healer zou zijn als shaman, in de WC met 3 rogues en 1 hunter in de grouphad natuurlijk kunnen weten dat dat drama zou worden
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 24-02-2005 14:21 ]
Yup, ik ga ook meer voor de cold-based spells. Ik zorg wel dat ik een paar puntjes in fire stop, om sneller te casten. In de arcane tree zit geloof ik ook een optie om mana te regennen door te channelen, die moest ik ook maar eens hebben denk ik, aangezien ik toch met enige regelmaat low-on-mana zitAnoniem: 113688 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:07:
[...]
Mage zou toch wel moeten kunnen solo'en. Belangrijk is dat je spells gebruikt die je tegenstander vertragen (vaak cold-based spells), zodat hij dood is voordat hij je bereikt. Maar ja, de lol van MMORPG's is natuurlijk in groepen werken. Hoewel dat in WoW veel minder belangrijk is dan in andere MMORPG's, zeker in de lagere levels.

En over solo'en: het is af en toe gewoon relaxed om een stukje solo te spelen, zeker als je nog wat kleinere quests open hebt staan. Of gewoon weinig tijd hebt om te spelen, en niet de moeite wil / kan doen om een groep bijeen te krijgen. Zo stom als je die na een kwartier alweer moet verlaten
zou iemand me kunnen vertellen hoe je acter het ip van de server komt waarop je speelt?
moet toch kunnen lijkt me...
Ach ja, als het maar een naam heeftHydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:13:
[...]
Een mob heeft een hatelist. Als jij hem aanvalt (pulled), of in het geval van een aggressief monster in z'n buurt komt, kom j eop die lijst te staan en valt hij je aan. Mensen die jou helpen (healen) of dat beest aanvallen komen ook op die lijst. Over het algemeen valt de mob diegene aan op zijn lijst die de meeste aggro/threat/hate heeft. Ik geef zelf de voorkeur aande term hate, omdat dit vrij duidelijk aan geeft waar het om gaat, maar WoW spreekt zelf over threat, dus lijkt het me handig om het bij deze term te houden.
Inderdaad. Een groep met ervaren spelers heeft dit door. Onervaren spelers nietAggro management (wat dus wat anders is dan pullen, iets wat mensen nogal eens doorelkaar halen) is het meest belangrijk in een group.
Anoniem: 40572
mijn human mage heeft nu als profession blacksmith en secondary mining...
ik heb het gevoel dat dit niet egt wat voor een mage is, klopt het dat ik met een mage beter een andere profession kan hebben? of is dit niet class afhankelijk?
ik heb het gevoel dat dit niet egt wat voor een mage is, klopt het dat ik met een mage beter een andere profession kan hebben? of is dit niet class afhankelijk?
Ik vind het heel normaal dat je dan full-healer bent. Er is genoeg damage, dus daar hoef je je echt niet mee bezig te houden.-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:17:
[...]
zo heb ik een keer een party verlaten omdat van mij verwacht werdt dat ik full healer zou zijn als shaman, in de WC met 3 rogues en 1 hunter in de grouphad natuurlijk kunnen weten dat dat drama zou worden
Nogal jammer als je bijna niks van de spullen die je maakt zelf kunt gebruiken, maar verder maakt het niet uit.Anoniem: 40572 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:
vreemd niet, maar dan moeten ze niet als een sneltrein door die instance willen gaan, ik kan wel healen, maar neit zo snel en veel als een priest.Bosmonster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Hmm.. als Shaman is een van je rollen healer. Als je de enige bent met die capaciteiten is het toch niet vreemd om als full-healer te fungeren
probleem was dat die 3 rogues een beetje loosecanons waren, en dus ook niet terugkwamen als ik per ongeluk een aggro trok, dat een van die gasten doodgaat is niet erg, die res ik wel weer, maar als ik doodga moet ik een kolere end teruglopen
en op lvl 22 zijn de healende mogelijkheden van een shaman nogal te beperkt om een primary healer te zijn eigenlijk, mits je het rustig aan doet
zoals al ik al zei, ik heb geen probleem om als full healer te fungeren, maar dan moet ik ook zodanige bescherming krijgen, ook al kan ik melee, als ik mezelf moet verdedigen kan ik geen full healer zijn op dat momentAnoniem: 113688 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:24:
[...]
Ik vind het heel normaal dat je dan full-healer bent. Er is genoeg damage, dus daar hoef je je echt niet mee bezig te houden.
[ Voor 23% gewijzigd door Bokkie op 24-02-2005 14:26 ]
Tja, als mage zul je weinig van deze skills gebruik maken.Anoniem: 40572 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:
Tailoring is veel nuttiger omdat je dan je eigen armor kan maken. Misschien is enchanting erbij een goede keuze, maar dit is een lastige profession.
het is maar net wat je zelf het beste lijkt, het nadeel van mining en blacksmith is dat je bijna geen items voor jezelf kan maken.Anoniem: 40572 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:
Aangezien een mage alleen cloth armor kan dragen is Tailoring (o.a. cloth armor + containers) een aanbevolen profession, als je dat niks lijkt kan je nog Herbalism + Alchemy nemen, etc.
kijk eens op de officiele WoW-site, staat vrij duidelijk beschreven:
http://www.wow-europe.com/en/info/professions/
Een shaman is niet instaat goed meerdere mensen te healen, in WC lukte mij t nog wel. Maar gister in SM lukte mij het echt niet om een warrior te blijven healen terwijl hij herod stond af te maken. De healspells van een shaman zetten niet echt zoden aan de dijk. Zeker omdat ik ook nog is een 0 restoration build heb.Bosmonster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Hmm.. als Shaman is een van je rollen healer. Als je de enige bent met die capaciteiten is het toch niet vreemd om als full-healer te fungeren
67890
Tja rogues...-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:25:
[...]
vreemd niet, maar dan moeten ze niet als een sneltrein door die instance willen gaan, ik kan wel healen, maar neit zo snel en veel als een priest.
probleem was dat die 3 rogues een beetje loosecanons waren, en dus ook niet terugkwamen als ik per ongeluk een aggro trok, dat een van die gasten doodgaat is niet erg, die res ik wel weer, maar als ik doodga moet ik een kolere end teruglopen
en op lvl 22 zijn de healende mogelijkheden van een shaman nogal te beperkt om een primary healer te zijn eigenlijk, mits je het rustig aan doet
Rogues zijn vaak solo'ers en warriors vaak beginnende spelers die maar denken de makkelijkste class te nemen...
ik heb wel points in restoration ik heb een 21-7-23 build dus ik hou er wel rekening mee dat ik moet healenx1dje schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:26:
[...]
Een shaman is niet instaat goed meerdere mensen te healen, in WC lukte mij t nog wel. Maar gister in SM lukte mij het echt niet om een warrior te blijven healen terwijl hij herod stond af te maken. De healspells van een shaman zetten niet echt zoden aan de dijk. Zeker omdat ik ook nog is een 0 restoration build heb.
en het gaat in wc redelijk, mits de group er op speelt
punt is gewoon dat sommige mensen nogal roekeloos zijn om het zo maar te noemen
4 aggro's kregen bedoel je dan 4 monsters die hun aanvallen of is 4 een indicatie getal van de hoogte van je aggro? en ik ben dus een warrior hoe krijg ik zo een hoog mogelijke aggro?-=BoKKiE=- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:01:
[...]
naast dmg spelen ook andere factoren een roll op aggro, sommige spells zorgen voor een hogere aggro dan andere, voor shaman is bijv earthshock en erg goede aggro magneeten een priest die teveel buffed/healt kan ook nogal op wat aggresiviteit rekenen ^^ heb in wc regelmatig onze priestes moeten redden van een wisse dood omdat ze inene 4 aggro's kreeg
daarnaast zijn er ook wapens en armor die als penalty hebben dat ze meer aggro trekken
zowieso is een mmoprg niet 'bedoeld' om te solo' en he
zowieso kan ik taunt gebruiken om monsters mij aan te laten vallen
da's geen probleem eigenlijk meer in Shattered Hand,FunkyTrip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:56:
[...]
Jazeker, op de PvP servers vooral. Gisteren waren er 3 lvl40-43 UD rogue/mages op hun mounts door Duskwood heen te rennen en lvl 20 alliance te mollen.
Je moet er rekening meehouden dat de personen die nu lvl 40+ over het algemeen scholieren zijn zonder fulltime baan. En al generaliserend (niet alle Marokkanen zijn kutmarokkanen) zitten er daar een hoop tussen die met volle teugen van het ik ik ik tijdperk genieten. Door een level 10 te mollen hebben ZIJ fun. En hun fun wordt nog meer vergroot door het feit dat de level 10 het zelf na 3x gecorpsecamped te zijn niet zo leuk meer vindt. Parasiteren op andermans grief zeg maar. Ze doen geen moeite om anderen plezier te geven, het gaat hun puur om hun eigen spelplezier en de rest kan opzouten.
De kick van de PvP servers, de spanning van het elk moment gegankt kunnen worden of spannende gevechten mee te maken ebt snel weg als je keer op keer wordt afgemaakt in 1 klap door mensen voor wie je niet kunt wegrennen (zij hebben mounts) en niet voor kunt hiden (hogere levels zien dwars door je stealth of shadowmeld).
Dat is toch jammer.
Pandorian Alliance (waar ik in zit)
Arena Guardians (Area51)
wij hebben al over de 10 lv 40+, en meestal als er ergens vlakbij strangelthorn of duskwood wordt aangevallen door horde rijden we allemaal gezellig erop af en schrikken zo de horde af om nog eens te denken om aan te vallen. (meestal rennen ze als gekken weg als ik aankom)
Tot nu toe best veel raids afgeslagen
owhja btw, je kan makkelijk lv 40's afmaken met 3-4 lv 20's of 2-3 lv 30's
Pandorian Alliance: Nr1 Guild ^_^ van de server
http://www.warcraftrealms...xlevel=60&servertypeid=-1
Arena Guardians: Nr 3 Guild van de server
[ Voor 12% gewijzigd door Acers2k op 24-02-2005 14:38 ]
Anoniem: 130942
ik speel op bladefist. Maar ik weet niet of er andere mensen daar spelen maar wordt steed disconnect. Ik weet niet waarom dat gebeurt maar als ik zo een uurtje of 5,6 speel dan wordt ik om de 1 disconnected
Er is niks mis met het internet connectie?
Of ligt het aan de server? Heeft iemand dat probleem ook toevallig?
En een andere vraag. Wanneer kan je uiteindelijk genieten van je WARLOCK?
Want mijn warlock is lvl 27 maar het is erg lastig om met pallas en warriors te duelen.
Ik heb heel vaak gedueld maar het lastigste is een warior en palas. Of is een warlock te zwak voor een pala en warrior? en vooral als ik een undead rogue tegen kom het enige wat ik denk is. '' Darknight ur in deep shit Wave your hands and smile and GET THE FUCK OUT OF THERE.. ''
En weet iemand ook wat ik het beste kan doen als ik een undead ROGUE tegen kom? Behalve wat ik denk natuurlijk
Want mijn warlock is lvl 27 maar het is erg lastig om met pallas en warriors te duelen.
Ik heb heel vaak gedueld maar het lastigste is een warior en palas. Of is een warlock te zwak voor een pala en warrior? en vooral als ik een undead rogue tegen kom het enige wat ik denk is. '' Darknight ur in deep shit Wave your hands and smile and GET THE FUCK OUT OF THERE.. ''
En weet iemand ook wat ik het beste kan doen als ik een undead ROGUE tegen kom? Behalve wat ik denk natuurlijk
Ghe, in WoW is het een stuk simpeler dan in bijvoorbeeld DAoC, daar had je verschillende manier van sociaal zijn, en bovendien was het daar ook nog eens afhankelijk van de hoeveelheid mensen zin je groep en je relatieve level. Als je met een groep van 3 man een geel monster aanviel, kwamen er 2 vriendjes mee, soms van een eind weg. Daarnaast gingen die 2 anderen over 't algemeen NIET op de puller af, maar op een willekeurig groepslid. Een cleric kan in DAoC absoluut niet healen als er op 'em ingemept wordt, een interrupt is daar een echte interrupt.Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:09:
Gevaarlijk vind ik social monsters, vooral als je range-karakter buiten de aggro-radius staan. Deze monsters helpen elkaar. Als je monster A aanvalt, komt hij op je af, maar monster B en C komen ook op je af, en zo heb je ineens 3 monsters tegen over je.
Daarnaast had je ook nog eens speciale gelinkte mobs. Meestal waren dit nameds, maar het konden ook wel eens kleinere patrols zijn. Een voorbeeld is een zwerm vliegen, als je er 1 aanviel kwamen ze alle 8 ofzo op je af
In WoW is het eigenlijk vooral een kwestie van dicht bij mekaar staan. Bovendien betekent in een groep zitten niet dat je automatisch op een mob z'n hatelist komt. Als je in WoW een domme paladin hebt die een groep in rent, kun je 'em gewoon dood laten gaan, in DAoC komen die mobs daarna fijn op jou af rennen
Terwijl warrior juist de moeilijkste class is in WoWBosmonster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:27:
[...]
Tja rogues...Rogues en warriors zijn beiden niet mijn favoriete classes om mee samen te werken
Rogues zijn vaak solo'ers en warriors vaak beginnende spelers die maar denken de makkelijkste class te nemen...
sorry bedoelde 4 mobs ^^MantaMania schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:32:
[...]
4 aggro's kregen bedoel je dan 4 monsters die hun aanvallen of is 4 een indicatie getal van de hoogte van je aggro? en ik ben dus een warrior hoe krijg ik zo een hoog mogelijke aggro?
zowieso kan ik taunt gebruiken om monsters mij aan te laten vallen
De prijzen willen nog weleens verschillen... Een vogelreis tussen Ironforge en Stormwind kost 50 Copper. Een vogelreis tussen Westfall en Stormwind, en tussen Ironforge en Thelsamar kost 1 Silver 10 Copper of 1 Silver 50 Copper. Een vogelreis tussen de haven van Teldrassil en Auberdine is gratis.butsj schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:16:
Dus als je dan de volgende keer snel naar Stormwind wil gebruik je die "vogel", denk erom, dit kost wel geld (tussen 1s-3s ligt er een beetje aan (reputation e.d.)).
Maar Stormwind en Ironforge liggen verder uit elkaar dan Stormwind en Westfall, en Ironforge en Thelsamar.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 132299 op 24-02-2005 14:37 ]
Anoniem: 81112
De optie in de arcane tree die je bedoelt heet Evocation. Is best nuttig, maar vooral als een middel om je mana zeer snel vol te krijgen als je midden in een gevecht met meerdere mobs zit, niet om zomaar even je mana weer bij te pompen. Dit omdat de cooldown van dat ding 10 minuten is.Nyarlathotep schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Yup, ik ga ook meer voor de cold-based spells. Ik zorg wel dat ik een paar puntjes in fire stop, om sneller te casten. In de arcane tree zit geloof ik ook een optie om mana te regennen door te channelen, die moest ik ook maar eens hebben denk ik, aangezien ik toch met enige regelmaat low-on-mana zit![]()
En over solo'en: het is af en toe gewoon relaxed om een stukje solo te spelen, zeker als je nog wat kleinere quests open hebt staan. Of gewoon weinig tijd hebt om te spelen, en niet de moeite wil / kan doen om een groep bijeen te krijgen. Zo stom als je die na een kwartier alweer moet verlaten
Wat ik persoonlijk erg handig vind is de talent "Improved Arcane Missiles": met 5 talent points erin kan je je AM's blijven channelen ook al staat een mob op je in te hakken (channeling wordt dan niet onderbroken). En 5 talent points in Arcane Concentration, 10% kans om in clearcasting state te komen, levert me gemiddeld per 2 gevechten een gratis spell op (geen mana-cost).
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 81112 op 24-02-2005 14:40 ]
Euh, wat denk je? Misschien een idee geweest je vooraf ff in te lezen, want nu heb je een hoop tijd verspilt. Het enige wat je als mage voor jezelf kunt maken zijn daggers, en daar heb je niks aan omdat je over 't algemeen dat ding voor weinig meer gebruikt dan je brood te smeren. Tailoring / enchanting of Herbalism / Alchemy is echt veel nuttiger. Als je graag wilt minen / blacksmithen zou ik dat voor een warrior of paladin bewaren, die kunnen tenminste wat met de armour die je kunt produceren.Anoniem: 40572 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:
tussen sw en if kan het niet te duur zijn wat daar loopt ook de tram natuurlijkAnoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:36:
[...]
De prijzen willen nog weleens verschillen... Een vogelreis tussen Ironforge en Stormwind kost 50 Copper. Een vogelreis tussen Westfall en Stormwind, en tussen Ironforge en Thelsamar kost 1 Silver 10 Copper of 1 Silver 50 Copper. Een vogelreis tussen de haven van Teldrassil en Auberdine is gratis.
Maar Stormwind en Ironforge liggen verder uit elkaar dan Stormwind en Westfall, en Ironforge en Thelsamar.
De prijzen zijn afhankelijk van het niveau van de areas waarnaartoe ze linken, het 'gevaar' dus. Niet geheel onlogisch, en bovendien meer lowbie-vriendelijk.Anoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:36:
waarschijnlijk heb je al honoured status in Ironforge -> daarmee krijg je korting op alle prijzen bji de shops in ironforgeAnoniem: 132299 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:36:
[...]
De prijzen willen nog weleens verschillen... Een vogelreis tussen Ironforge en Stormwind kost 50 Copper. Een vogelreis tussen Westfall en Stormwind, en tussen Ironforge en Thelsamar kost 1 Silver 10 Copper of 1 Silver 50 Copper. Een vogelreis tussen de haven van Teldrassil en Auberdine is gratis.
Ik heb geen idee. Ik heb 4 karakters, steeds met andere professions. Als ik met een ander karakter een Humanoid monster doodt, laat dit vaak Cloth vallen. Daarvan spaar ik 20 op en die mail ik naar mijn Human Mage (die wel Tailoring en Enchanting heeft).Anoniem: 40572 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:22:
Het nadeel van jouw klasse/profession-combinatie is dat je de gemaakte spullen (via Blacksmithing) niet direct kunt gebruiken, maar je kunt ze wel verkopen, en op die manier geld verdienen.
Ik als mage gebruik idd ook Herbalism en Alchemy. Het is reuze handig aangezien ik gewoon mijn eigen potions kan maken. De ingredienten hiervoor kan je gewoon plukken, je hoeft alleen maar de flesjes te kopen, en natuurlijk de recepten om de potions te maken. Zo zijn rejuvenation potions erg handig; deze restoren zowel health als mana. Enige minpunt: je kan maar 1 potion per bepaalde tijdspanne gebruiken (2 minuten ofzo?)
Weet iemand trouwens een handige opbouw van de talents tree? dus arcane / fire / cold ? Ikzelf gooi nu vrij veel in cold based magic, maar wil ook wat in arcane stoppen (die mana regen dmv channeling)
Ben nu lvl 19 dus sta eigenlijk nog vrij aan het begin van dit hele gebeuren
Andere mage wat tips voor mij??
Weet iemand trouwens een handige opbouw van de talents tree? dus arcane / fire / cold ? Ikzelf gooi nu vrij veel in cold based magic, maar wil ook wat in arcane stoppen (die mana regen dmv channeling)
Ben nu lvl 19 dus sta eigenlijk nog vrij aan het begin van dit hele gebeuren
iemand??iop tha man schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:21:
zou iemand me kunnen vertellen hoe je acter het ip van de server komt waarop je speelt?
waarom zou je dat willen weten dan? Je kan heel simpel onder het spelen naar een dosbox gaan en netstat -a in tikken.
als warlock heb je zeer veel en hoge DoT spellsKãBuS schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:32:
ik speel op bladefist. Maar ik weet niet of er andere mensen daar spelen maar wordt steed disconnect. Ik weet niet waarom dat gebeurt maar als ik zo een uurtje of 5,6 speel dan wordt ik om de 1 disconnected![]()
Er is niks mis met het internet connectie?
Ik heb heel vaak gedueld maar het lastigste is een warior en palas. Of is een warlock te zwak voor een pala en warrior? en vooral als ik een undead rogue tegen kom het enige wat ik denk is. '' Darknight ur in deep shit Wave your hands and smile and GET THE FUCK OUT OF THERE.. ''![]()
ik zou zeggen
Darknight he is in big shit Wave your hands and smile, wait for him to turn and , BACKSTAB AND KILL THAT BASTARD!
[ Voor 6% gewijzigd door Acers2k op 24-02-2005 14:55 ]
Waarom wil je het IP weten?
Met netstat -a kun je waarschijnlijklijk wel zien waarmee WoW verbonden is als je aan 't spelen bent.
Je vergat nog Fear..Acers2k schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:47:
[...]
als warlock heb je zeer veel en hoge DoT spells, als een rogue eenmaal wat spells op z'n kop heeft kan hij niet stealthen, zorg dat hij niet inclose-combat komt en stuur je pet erop af, je hebt verschillende slow spells gebruik die dus ook
.... zorg dat je een imp hebt in plaats van voidwalker of succubus, want wordt veel geren tussendoor, anyway warlock kan makkelijk rogue aan
Bij mage is het meestal blink en dan frostnova als hij te dichtbij komt.. en dan spammen met spells.. en instants als hij losbreekt van frostnova.. Voor de overige mages.. als je geen fire spells gebruikt als je frostnova gebruikt hebt dan breekt hij minder snel.. ik gebruik meestal Arcane Missiles zodat hij de volle tijd geroot staat..
Ik zag btw net iemand die Frost en Fire talent wou speccen.. Doe dit niet!! Als je beter wil weten hoe je ongeveer een talent tree wil bewandelen lees dit topic : http://forums.worldofwarc...age&t=23&p=1&tmp=1#post23
Anoniem: 81112
Zoals ik ergens hierboven al zei, vind ik persoonlijk Improved Arcane Missiles erg handig (ongestoord spammen) en ook Arcane Concentration (10% kans op een gratis spell). met 5 talent points in beiden (10 in totaal) kan je de talent Evocation (mana regen) nemen (let wel: op evocation zit een 10 minuten cooldown!).Nyarlathotep schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:44:
Ik als mage gebruik idd ook Herbalism en Alchemy. Het is reuze handig aangezien ik gewoon mijn eigen potions kan maken. De ingredienten hiervoor kan je gewoon plukken, je hoeft alleen maar de flesjes te kopen, en natuurlijk de recepten om de potions te maken. Zo zijn rejuvenation potions erg handig; deze restoren zowel health als mana. Enige minpunt: je kan maar 1 potion per bepaalde tijdspanne gebruiken (2 minuten ofzo?)
Ben nu lvl 19 dus sta eigenlijk nog vrij aan het begin van dit hele gebeurenAndere mage wat tips voor mij??
Misschien is zijn DNS offline of traag. Als de server opgeroepen wordt via domein-namen en niet rechtstreeks via een IP, dan gaat het beter... Blijft de vraag over, kan je dat instellen? Zo leuk wezen, want dan ga ik ook buiten die soms trage DNS van @home waar ik op zit...Hydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:48:
[...]
Waarom wil je het IP weten?
Met netstat -a kun je waarschijnlijklijk wel zien waarmee WoW verbonden is als je aan 't spelen bent.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Anoniem: 82623
Flapmo schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:55:
[...]
Misschien kan je dit beter even vragen op www.crazycows.nl/wow.
[...]
kerel, jij wilt bij onze guild. Niet andersom. Misschien even een toontje lager zingen. Want zo laat je je niet van je beste kant zien. Guild werd veel te snel te groot, in kleine 2 weken al 100+ mensen, we kunnen niet zomaar iedereen toelaten. En wat die alts betreft, als je is moeite had gedaan om in de guild te interesseren waar je in wilt had je op ons forum gezien dat er een discussie was over alts in de guild, en dat deze niet toegelaten zijn.
ach, waarom vertel ik dit eigenlijk, je hebt je mening al klaar. Veel plezier in een andere guild
[...]
En hoe kom jij aan deze informatie? Die gok je ofzo? Of heb je soms meer dan 50% van Ravenblood&Lowlanders en andere T.net guilds even gevraagd of er lol in de guild was? Sorry, maar deze mening is totaal ongegrond en je zult toch even met een beter argument moeten komen (dan geen) om dit te kunnen beweren.
//edit
Vergeet zelf me mededeling te doen. Ben gisteren lvl16 geworden, kan eindelijk me wand gebruiken. Al denk ik dat ik voor de stats van een stave ga later en deze even ga trainen bij desbetreffend trainer. Andere priests die een mening hebben over wat uiteindelijk de doorslag gaf voor hun om met stave te spelen, of met een wand.
Ik moet nog meemaken dat mobs gewoon weer netjes weglopen nadat ze een groupmember aanvallen en afmakenHydra schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:33:
[...]
In WoW is het eigenlijk vooral een kwestie van dicht bij mekaar staan. Bovendien betekent in een groep zitten niet dat je automatisch op een mob z'n hatelist komt. Als je in WoW een domme paladin hebt die een groep in rent, kun je 'em gewoon dood laten gaan, in DAoC komen die mobs daarna fijn op jou af rennen
Als priest maak ik vaak zat mee dat ik onderweg naar iets iemand even snel een heal of een buff meegeef die aan het vechten is en dat de mobs dan alsnog achter mij aan komen en dan zijn we dus niet eens grouped.
Dat is omdat je dan op een hatelist van de Mob komt.keldon schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:07:
[...]
Ik moet nog meemaken dat mobs gewoon weer netjes weglopen nadat ze een groupmember aanvallen en afmakenZe werken toch echt de rest van de group ook af.
Als priest maak ik vaak zat mee dat ik onderweg naar iets iemand even snel een heal of een buff meegeef die aan het vechten is en dat de mobs dan alsnog achter mij aan komen en dan zijn we dus niet eens grouped.
Als jij iemand helpt die aangevallen wordt door een mob kom je op zijn lijst
heal je iemand die aan het pvp´en is wordt je ook pvp..
heeft niks met groupen te maken
je moet het dan zo zien, je helpt de tegenstander van de mob, die mob gaat dan natuurlijk ook op jouw af omdat jij een vriend van zijn vijand bent geworden door diegene te helpen met heal en buffkeldon schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:07:
[...]
Ik moet nog meemaken dat mobs gewoon weer netjes weglopen nadat ze een groupmember aanvallen en afmakenZe werken toch echt de rest van de group ook af.
Shamans zijn secondary healers en zijn er niet goed in. We kunnen healen, maar wij zijn meer geschikt voor backup dan full healer runs. In de lage levels met een goeie warrior is dat nog niet zo'n probleem, maar in een party van 3 rogues en een hunter met pet wordt het wel erg mana-intensief.Bosmonster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:20:
[...]
Van een priest of druid mag je standaard healing verwachten, van een shaman wel in overleg vind ik altijd. Tenzij je het geen probleem vind om na elke 2 mobs 30 seconden even te wachten totdat ik genoeg gedronken heb om weer verder te kunnen
Ik heb overigens het volgende meegemaakt in Darkshore.
Ik was bezig een Moonstalker aan te vallen (een rood monster, dus met een aggro-radius). Toen kwam er een Foreststrider langs (een geel monster, geen aggro-radius. Zo'n monster valt je alleen aan, als jij begonnen bent met de aanval). Die begon mij plotseling aan te vallen... Vreemd... Normaal laten Foreststriders mij met rust.
Het kan zijn dat er een AI-link bestaat tussen Moonstalkers en Foreststriders. Maar het kan ook zijn dat ik per ongeluk de Foreststrider geselecteerd heb, en het toen aangevallen had, terwijl ik dacht dat ik alleen met een Moonstalker bezig was.
Ook heel irritant zijn monsters die vluchten als ze bijna doodgaan. Ze rennen rond, en komen later terug. Een klap van mij, en dan zijn ze echt dood. Moonstalkers en Foreststriders doen dat, maar bijv. Thistle Bears en Moonkins doen dat niet. Ze blijven je aanvallen, ook al zijn ze bijna dood.
Ik was bezig een Moonstalker aan te vallen (een rood monster, dus met een aggro-radius). Toen kwam er een Foreststrider langs (een geel monster, geen aggro-radius. Zo'n monster valt je alleen aan, als jij begonnen bent met de aanval). Die begon mij plotseling aan te vallen... Vreemd... Normaal laten Foreststriders mij met rust.
Het kan zijn dat er een AI-link bestaat tussen Moonstalkers en Foreststriders. Maar het kan ook zijn dat ik per ongeluk de Foreststrider geselecteerd heb, en het toen aangevallen had, terwijl ik dacht dat ik alleen met een Moonstalker bezig was.
Ook heel irritant zijn monsters die vluchten als ze bijna doodgaan. Ze rennen rond, en komen later terug. Een klap van mij, en dan zijn ze echt dood. Moonstalkers en Foreststriders doen dat, maar bijv. Thistle Bears en Moonkins doen dat niet. Ze blijven je aanvallen, ook al zijn ze bijna dood.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het nuttig en resize je pics.
Lees de startpost goed door voordat je hier post!
Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC (irc.tweakers.net #wow)
Het posten van valse CC nummers en het requesten ervan is NIET toegestaan
Lees de startpost goed door voordat je hier post!
Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC (irc.tweakers.net #wow)
Het posten van valse CC nummers en het requesten ervan is NIET toegestaan