He Steven stuurtje ziet er goed uit , en dat voor 50 euro dat scheeld ff zeg met een sparco .
Verwijderd
@ frank
kijk even op de pricewatch van tweakers (let er wel op dat ze m in voorraad hebben
@ funboy. tnx. 70 euro om precies te zijn. Toch maar de helft.Is er ook in helemaal zwart (ze hadden me de verkeerde gestuurd) Het suede geeft wel een beetje af.
kijk even op de pricewatch van tweakers (let er wel op dat ze m in voorraad hebben
@ funboy. tnx. 70 euro om precies te zijn. Toch maar de helft.Is er ook in helemaal zwart (ze hadden me de verkeerde gestuurd) Het suede geeft wel een beetje af.
Dat afgeven deed mijn Momo stuurtje ook de eerste paar dagen bij intensief gebruik, maar daarna niet meer. Alle overbodige kleurstof was eruit zeg maar.
Verwijderd
@Zamorano. Hey wat denk jij dat precies de functie is van de twee kleine paddles aan de switchbox? Ik heb er in GTR een als pitlimiter ingesteld. Het lijkt echter zo nu en dan te haperen. Het is ook een ander soort schakelaar.
Het zijn de pijltjes-toetsen van de PS2 controller, ze zijn dan ook niet echt geschikt voor een aan/uit functie omdat je ze niet ingedrukt kan houden (dan blijven ze wisselen tussen aan/uit). In een racesim heb je er dus niet zo heel veel aan.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:06:
@Zamorano. Hey wat denk jij dat precies de functie is van de twee kleine paddles aan de switchbox? Ik heb er in GTR een als pitlimiter ingesteld. Het lijkt echter zo nu en dan te haperen. Het is ook een ander soort schakelaar.
Verwijderd
hmm dat snap ik niet helemaal. Als je je pitlimiter aan wil zetten moet je m juist niet ingedrukt blijven houden.die functie leek mij dus juist optimaal.
Ja maar de pitlimiter is een aan/uit knop; aan en uit zitten op dezelfde knop.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 14:14:
hmm dat snap ik niet helemaal. Als je je pitlimiter aan wil zetten moet je m juist niet ingedrukt blijven houden.die functie leek mij dus juist optimaal.
Als je de switch dus iets te lang indrukt, en dat gaat snel vind ik, staat ie dus alweer uit.
Ik heb een vraagje m.b.t. de Logitech Driving Force Pro wheel. Deze moet men aan het bureau vast maken, echter ik ben bang dat dat hier niet kan. Ik heb even fotos gemaat van de situatie waar het moet komen en hoe dat er van onder het bureau uit ziet. Zou het mogelijk niet kunnen wat is dan de handigste oplossing om te doen?
http://maximus.linux-box.nl/dfp/dfp.html
Daar staan de fotos, wat is dan zo mogelijk de stabielste oplossing om toch het stuurtje te kunnen gebruiken?
http://maximus.linux-box.nl/dfp/dfp.html
Daar staan de fotos, wat is dan zo mogelijk de stabielste oplossing om toch het stuurtje te kunnen gebruiken?
PhD i.o.
Euh .. dat gaat inderdaad niet passen. Je zult moeten zagen in het bureau, of liever het plankje onder het bureau.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
idd, maar dan kan ik beter vanuit mijn luie stoel gaan racen. Dan moet ik echter wel een soort van stand maken waar die op kan staan. Maar eens overnadenken hoe ik dat het handigste kan doen.
PhD i.o.
Verwijderd
tja het kan wel denk ik maar het zal niet stevig genoeg vastzitten. plankje lijkt mij ook de beste oplossing
hoe bedoelen jullie een plankje onder het bureau ? ik heb geen enkel randje oid waar ik dat in kan plaatsen wat ook nog stevig genoeg is.
PhD i.o.
Heb je 1 of 2 dwarsbalken onder het tafelblad?
Als je er 2 hebt zou je daar tussen een constructie kunnen maken met misschien een plankje wat je in en uit kunt schuiven.
Maar het moet natuurlijk wel stevig zitten en niet bewegen, anders kun je niet prettig sturen.
Als je er 2 hebt zou je daar tussen een constructie kunnen maken met misschien een plankje wat je in en uit kunt schuiven.
Maar het moet natuurlijk wel stevig zitten en niet bewegen, anders kun je niet prettig sturen.
precies, naja ik heb een tv meubel dus daar kan ik de TV wel opzetten, dan in de stoel van mij gaan zitten maar dan moet ik een soort van tafeltje maken voor het stuur want anders kan die nergens aan vast. Alleen hoe dat het handigste te doen
PhD i.o.
Een simpel tafeltje is niet sterk genoeg om prettig te kunnen sturen, je hebt echt iets nodig wat op zn plaats blijft zitten en wat niet wiebelt/wiegt/wankelt.
nee ik bedoel dan een tafeltje maken met 3 tot 4 cm dik hout, en dan gewoon stevig maken. Maar dat kan opzich wel, dan kan ik tenminste met een stuurtje racen ...ZAMoRANo schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:47:
Een simpel tafeltje is niet sterk genoeg om prettig te kunnen sturen, je hebt echt iets nodig wat op zn plaats blijft zitten en wat niet wiebelt/wiegt/wankelt.
PhD i.o.
Ik zit eigenlijk met een vrij raar probleem, maar kan nergens iemand vinden die hetzelfde probleem lijkt te hebben. Het lijkt er op dat mijn Momo Racing versie niet met een hibernate/slaapstand overweg kan.
Steeds als ik de PC uit slaapstand haal schiet het stuur helemaal naar rechts en blijft rem ingedrukt of iets dergelijks (in windows spelbesturingen). In de spellen dan ook hetzelfde en kun je er niets mee. Start ik de PC zonder hibernate op of reboot ik dus, dan is alles weer normaal.
Nou is het opzich geen groot probleem om opnieuw te starten of bij opstarten herstelgegevens te verwijderen als ik weet dat ik toch ga rijden met stuur, maar toch zou een oplossing beter zijn natuurlijk
Steeds als ik de PC uit slaapstand haal schiet het stuur helemaal naar rechts en blijft rem ingedrukt of iets dergelijks (in windows spelbesturingen). In de spellen dan ook hetzelfde en kun je er niets mee. Start ik de PC zonder hibernate op of reboot ik dus, dan is alles weer normaal.
Nou is het opzich geen groot probleem om opnieuw te starten of bij opstarten herstelgegevens te verwijderen als ik weet dat ik toch ga rijden met stuur, maar toch zou een oplossing beter zijn natuurlijk
ZAMoRANo, ik heb even achter mijn potloodje + geodriekhoekje gezeten. Gaf hoewel ik de examens heb gehad toch weer een wiskunde gevoel
. Ik heb dit getekend en zo mogelijk bedacht:

de tafel is zoals je kunt zien, 70cm breed, 45 diep en 65 hoog. Is dit mogelijk stabiel genoeg? Het hout wordt 3cm dik.
Hmm foutje die 2x zijkant moet dus 45 x 65 zijn
foutje bedankt

de tafel is zoals je kunt zien, 70cm breed, 45 diep en 65 hoog. Is dit mogelijk stabiel genoeg? Het hout wordt 3cm dik.
Hmm foutje die 2x zijkant moet dus 45 x 65 zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Maximus op 19-08-2005 20:12 ]
PhD i.o.
Ik zou er toch nog iets van extra versteviging inbouwen tegen de zijwaartse krachten. Iets van diagonale balkjes, al is het alleen maar aan de achterkant.
En dan zou het opzich stevig genoeg moeten zijn voor mijn doel, dat zou wel erg prettig zijn
PhD i.o.
Tja "stevig genoeg" is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke smaak. Maar vergeet niet dat je echt heftige stuurbewegingen gaat maken en dat de FF van dit stuur ook niet mis is.Maximus schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:00:
En dan zou het opzich stevig genoeg moeten zijn voor mijn doel, dat zou wel erg prettig zijn
Je kunt gewoon zo'n tafeltje in elkaar knutselen en het uitproberen. Daarna kun je altijd nog verstevigingen aanbrengen als je dat nodig vindt.
is ook mijn idee echter als ik 3cm dik hout nodig ben en dan dus een plaat van 2 meter lang, 45 breed en 3cm dik kost dat wel een euro of 40..
Dus liever in 1x goed dan niet
Dus liever in 1x goed dan niet
PhD i.o.
Misschien alleen een tafelblad en 4 stevige poten van 5x5 centimeter ofzo en dan daartussen verstevigingen maken.
En sowieso een plank aan de achterkant, of de achterkant dicht maken. Anders hoef je er niet eens aan te beginnen, wordt nooit stevig, hoe dik je het hout ook maakt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dicht aan de achterkant maar hoe kan ik dan die pedalen er onder zetten, immers die zitten wel iets verder als het stuur.Arfman schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:14:
En sowieso een plank aan de achterkant, of de achterkant dicht maken. Anders hoef je er niet eens aan te beginnen, wordt nooit stevig, hoe dik je het hout ook maakt.
PhD i.o.
Dichte zijkanten en/of achterkant is eigenlijk zonde van het hout, maar het moet wel stevig.
Zoiets misschien:

Voorkant open om je stuur te bevestigen en de zijkanten en achterkant voldoende versteviging bieden.
Je zou zelfs in de zijkant nog extra balken aan de onderkant kunnen bevestigen
Zoiets misschien:

Voorkant open om je stuur te bevestigen en de zijkanten en achterkant voldoende versteviging bieden.
Je zou zelfs in de zijkant nog extra balken aan de onderkant kunnen bevestigen
hmm idd dat kan wel een goede zijn, ik keek net even bij de formido voor wat hout maar een plaat van 50 x 50 kost 1.8cm dik al 40 euro 
ik ga jou tekening even uitwerken naar een model, een model met benodigdheden en welke maten enzo. Dus tot zo, dat zie je wel verscheinen hier online

ik ga jou tekening even uitwerken naar een model, een model met benodigdheden en welke maten enzo. Dus tot zo, dat zie je wel verscheinen hier online
[ Voor 37% gewijzigd door Maximus op 20-08-2005 14:34 ]
PhD i.o.
lol, ik werk toevallig bij de Formido, en bij ons kost een volle plaat 18mm MDF (244x122cm) 18 euro!Maximus schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:29:
hmm idd dat kan wel een goede zijn, ik keek net even bij de formido voor wat hout maar een plaat van 50 x 50 kost 1.8cm dik al 40 euro
[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 20-08-2005 20:49 ]
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
dunno welk filiaal dat is maar hier in Groningen, Helperwestsingel is het echt schrikbarend duur.
Maar lefty_38 is die 1.8cm plaat dik genoeg voor mijn bedoeling ?
[ Voor 27% gewijzigd door Maximus op 20-08-2005 21:05 ]
PhD i.o.
Jah 18mm is ruim voldoende. Die platen zijn erg sterk hoor, die breken niet als je er een stuurtje op monteerdMaximus schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:04:
dunno welk filiaal dat is maar hier in Groningen, Helperwestsingel is het echt schrikbarend duur.
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Dit wordt een leuk hebbeding
Price Yen 198,000.- Exclude shipping costTo all race sim fans, your dreams come true because of its price, size, simple setup...We have developed motion simulator kit to suit for residential use. What you feel by body is just like when you accelerate, decelerate or turn steering wheel side to side by a real car driving.
New innovation in the motion technology "Tri-2axis"An advanced technology it is not just a X and Y simple axis movement that realize all acceleration, deceleration, left and right and those combined G-force motions by two cylinders set on to behind.
Cylinder has built in optical position sensor for precision movement.
It is a price estimate beforehand.
USD 1,768 (exchange rate at 112)
EUR 1,467 (exchange rate at 135)
GBP 1,015 (exchange rate at 195)
Starting order vert soon in Aug.
Delivery start in Sept.
[ Voor 14% gewijzigd door Fuelke op 22-08-2005 21:19 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
nou totaal moet je toch op zo,n 2000euro denken , simconbase kost 250 euro
frex cockpit moet je hebben, en dan nog racekuip en gordels nou ik denkdat je nog meer dan 2000 euri kwijt ben, ik heb trouwens net m,n 24inch dell scherm binnen voor 1000euro , was een aktie , wat een beeld zeg super, ff plaatje , is wel een zootje momenteel
http://members.home.nl/marc.dinnissen/Downloads/P8220059.JPG
frex cockpit moet je hebben, en dan nog racekuip en gordels nou ik denkdat je nog meer dan 2000 euri kwijt ben, ik heb trouwens net m,n 24inch dell scherm binnen voor 1000euro , was een aktie , wat een beeld zeg super, ff plaatje , is wel een zootje momenteel
Lekkere setup man !Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:29:
nou totaal moet je toch op zo,n 2000euro denken , simconbase kost 250 euro
En die Frex set ga ik echt wel hebben .. over een paar jaar, als we groter wonen en mijn vriendin een baan heeft
Mooi schermpje hoor, breedbeeld is erg prettig om te racen.
Voor de mensen die snel een H Shifter willen maken is dit de ideale oplossing:
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=220002
Gewoon flightstick kopen (goedkoopste), open maken verticale veertje voor up/down eruit halen zodat hij in ze gear blijft, en een H plate maken, that's it!
Heb het zelf al geprobeerd met JoytoKey programma werkt prima! Je zou eventueel nog wat dingen kunnen doen om het gevoel te verbetere, zoals dat "Bump o Matic" wat hij beschrijft.
Nadeel is alleen dat je maar 6 bewegingen hebt (eigenlijk 8 maar links/rechts heb je niks aan). Dus reverse of neutraal kan je niet erin verwerke.
Dat motion ding is echt gruwelijk
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=220002
Gewoon flightstick kopen (goedkoopste), open maken verticale veertje voor up/down eruit halen zodat hij in ze gear blijft, en een H plate maken, that's it!
Heb het zelf al geprobeerd met JoytoKey programma werkt prima! Je zou eventueel nog wat dingen kunnen doen om het gevoel te verbetere, zoals dat "Bump o Matic" wat hij beschrijft.
Nadeel is alleen dat je maar 6 bewegingen hebt (eigenlijk 8 maar links/rechts heb je niks aan). Dus reverse of neutraal kan je niet erin verwerke.
Dat motion ding is echt gruwelijk
Deze link ook wel handig voor als je een force feedback shifter wil maken erg makkelijk.
http://forum.rscnet.org/s...php?t=214673&page=1&pp=25
http://forum.rscnet.org/s...php?t=214673&page=1&pp=25
Ik heb een vrij trage comp Amd Athlon 2000+, 512 ddr ram en Geforce 4 4200 128 mb.
Nu is mijn vraag, met deze processor en 1gb ddr ram en een betere kaart. Zou dat een behoorlijke fps boost en graphic boost geven voor racesims als rFactor? Of is deze processor te langzaam in combinatie met de bovengenoemde componenten.
Nu is mijn vraag, met deze processor en 1gb ddr ram en een betere kaart. Zou dat een behoorlijke fps boost en graphic boost geven voor racesims als rFactor? Of is deze processor te langzaam in combinatie met de bovengenoemde componenten.
niet helemaal de correcte topic voor dit soort vragen lijkt mij..Wakkaman schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:40:
Ik heb een vrij trage comp Amd Athlon 2000+, 512 ddr ram en Geforce 4 4200 128 mb.
gaat om hardware racesims, zoals stuurtjes, pedalen e.d
maar het maakt het wel iets beter, maar processor en mboard blijven een bottleneck
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
ja srry idd offtopic, ja je hebt gelijk het heeft niet veel zin zo een oude comp nog te update i guess.
Verwijderd
Ik weet niet of het hier moet of in gadget talk, maar ik gok hier dus alst ni juist is, I'm sorry.
Ik ben van plan om een race steer te kopen. Ik ben nou verre van kenner in die afdeling, misschien de meesten ook niet maar toch een poging wagen. Op wat moet ik nou letten als ik zoiets wil kopen? Enige suggesties van "dat zeker niet"? Is het aanbod uitgebreider dan wat op sites staat (van logitech, trust, thrustmaster) ? Google maakt me jammer genoeg niet wijzer en GOT search ook niet echt.
ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, ondertussen zal ik nog wat gaan zoeken
edit: een stuur voor PC
Ik ben van plan om een race steer te kopen. Ik ben nou verre van kenner in die afdeling, misschien de meesten ook niet maar toch een poging wagen. Op wat moet ik nou letten als ik zoiets wil kopen? Enige suggesties van "dat zeker niet"? Is het aanbod uitgebreider dan wat op sites staat (van logitech, trust, thrustmaster) ? Google maakt me jammer genoeg niet wijzer en GOT search ook niet echt.
ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, ondertussen zal ik nog wat gaan zoeken
edit: een stuur voor PC
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:27 ]
Belangrijkste tip: probeer het in de winkel, en let op zaken als:
- montage, staat het stevig vast op tafel?
- grip: glijden je handen er makkelijk overheen?
- knoppen: voelen ze stevig aan? kun je ze wiebelen/onnatuurlijk draaien? Klikt het goed?
- merk: levert het merk goede drivers? (niet te testen in winkel uiteraard
)
- pedalen: Als je pedalen wil, hebben ze goede grip? staan ze stevig op de grond? Is rem en gas duidelijk gescheiden (andere vorm)?
Objectief blijven dus, en bij twijfel gewoon verder kijken.
- montage, staat het stevig vast op tafel?
- grip: glijden je handen er makkelijk overheen?
- knoppen: voelen ze stevig aan? kun je ze wiebelen/onnatuurlijk draaien? Klikt het goed?
- merk: levert het merk goede drivers? (niet te testen in winkel uiteraard
- pedalen: Als je pedalen wil, hebben ze goede grip? staan ze stevig op de grond? Is rem en gas duidelijk gescheiden (andere vorm)?
Objectief blijven dus, en bij twijfel gewoon verder kijken.
Goedkoop is duurkoop. Voor een nieuw exemplaar van fatsoenlijke kwaliteit (voldoende force feedback, goeie bouwkwaliteit, enz.) leg je tussen de 70 en 150 euro neer. O.a. Logitech en Thrustmaster/Guillemot (verwar niet met Thrust!!) maken goeie stuurtjes.
Speur marktplaats.nl en speurders.nl maar eens af voor 2e handsjes, als je niet zeker weet of dit je wel iets lijkt. Je zal er wel een aantal vinden, er zijn namelijk genoeg mensen je voorgegaan die het een leuk idee vonden, een stuur kochten, en vervolgens een maand later het ding nauwelijks nog gebruikten. Op deze manier instappen is misschien wat minder (financieel) risico.
Speur marktplaats.nl en speurders.nl maar eens af voor 2e handsjes, als je niet zeker weet of dit je wel iets lijkt. Je zal er wel een aantal vinden, er zijn namelijk genoeg mensen je voorgegaan die het een leuk idee vonden, een stuur kochten, en vervolgens een maand later het ding nauwelijks nog gebruikten. Op deze manier instappen is misschien wat minder (financieel) risico.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ja hier sluit ik me bij aan.JumpStart schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:37:
Goedkoop is duurkoop. Voor een nieuw exemplaar van fatsoenlijke kwaliteit (voldoende force feedback, goeie bouwkwaliteit, enz.) leg je tussen de 70 en 150 euro neer. O.a. Logitech en Thrustmaster/Guillemot (verwar niet met Thrust!!) maken goeie stuurtjes.
Als je voor een mainstream-markt stuurtje gaat zou ik er altijd eentje met force feedback nemen. Ik vraag me af of het heel makkelijk is om een stuur te testen in een winkel, denk niet dat dat heel makkelijk is.
2e handsjes zijn ook wel eens aantrekkelijk; misschien kom je een ActLabs of Logitech Momo Force, iets in die richting, tegen.
Heeft er iemand ervaringen met de pendalen en shifter van act-labs?
Ziet er leuk uit 
Heb alleen nog geen Nederlandse shop gevonden die ze verkoopt
En zouden deze pendalen en shifters werken met een Logitech Momo Force?
Ik heb die pedalen (zonder "n") en shifter van ActLabs en ik ben er altijd erg tevreden over geweest.Danielson schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:41:
Heeft er iemand ervaringen met de pendalen en shifter van act-labs?Ziet er leuk uit
Ze worden al een tijdje niet meer gemaakt en dus ook niet meer verkocht. Wellicht vind je ze nog op eBay, marktplaats, etc.
Het is gewoon een aparte USB gamecontroller dus dat werkt icm een Momo Force (of elk ander stuur) bij elk spel wat meer dan 1 input-device ondersteunt.
Zijn er ondertussen wel weer betaalbare alternatieven op de markt gekomen?ZAMoRANo schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:18:
[...]
Ik heb die pedalen (zonder "n") en shifter van ActLabs en ik ben er altijd erg tevreden over geweest.
Ze worden al een tijdje niet meer gemaakt en dus ook niet meer verkocht. Wellicht vind je ze nog op eBay, marktplaats, etc.
Het is gewoon een aparte USB gamecontroller dus dat werkt icm een Momo Force (of elk ander stuur) bij elk spel wat meer dan 1 input-device ondersteunt.
Nee.Danielson schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:33:
[...]
Zijn er ondertussen wel weer betaalbare alternatieven op de markt gekomen?
De enige kant en klare H-shifter die nog te krijgen is, is die van Frex. En bij een losse pedalenset kom je toch al snel uit bij hetzelfde Frex, ECCI en BRD (allen vrij prijzig).
Er zijn hier en daar wel wat kleinere bedrijfjes die pedalen maken, ik herinner me een beginnend clubje uit Finland wat ik eens tegenkwam op RSC. Ik zal ns kijken of ik daar nog iets van terugvind.
Edit:
Ah het was Finnmotion, ze hebben zelfs een eigen subforumpje op RSC. 120 Euro voor een 2-pedalen versie en 150 voor de 3-pedalen versie. Niet duur maar er is wel een redelijke wachtrij volgens mij.
[ Voor 18% gewijzigd door Zamorano op 21-09-2005 13:01 ]
Als je zo'n tafeltje maakt om voor de tv in een luie stoel te racen moet je er wel rekening mee houden dat je stoel er onder geplaatst moet kunnen worden. Je kunt anders niet naar achteren hangen in je stoel.
Deze ziet er wel aardig uit, maar past niet bij mijn stoel..
http://www.angelfire.com/bug/yesterdaylight/cockpit.html
Forum (GT4) post over diy cockpits:
http://www.gtplanet.net/f....php?t=55048&page=1&pp=20
Deze ziet er wel aardig uit, maar past niet bij mijn stoel..
http://www.angelfire.com/bug/yesterdaylight/cockpit.html
Forum (GT4) post over diy cockpits:
http://www.gtplanet.net/f....php?t=55048&page=1&pp=20
[ Voor 43% gewijzigd door frogger3d op 26-09-2005 15:23 ]
Verwijderd
Is er rond de 400 euro ergens een kant en klare cockpit met stoel te halen .... behalve de playseat ken ik ze niet .....
En wil deze winter wel zoiets hebben
En wil deze winter wel zoiets hebben
Waarom bouw je hem niet zelf? Ik ben echt de meest onhandige persoon die ik ken, maar toch heb ik iets in elkaar kunnen bouwen voor ongeveer 100 euro. Op de sloop hadden ze een heerlijke stoel van een Citroen ZX voor 30 euro ofzo en nog voor 60 euro hout en wat andere kleine dingetjes gekocht. Het ziet er intens lelijk en onafgewerkt uit, maar het racet heerlijk
.
Als je iets kants en klaars wilt kopen, kom je toch wel rond 700 euro bij Nixim, dat ding wat Zamorano ook heeft geloof ik.
Klik
Als je iets kants en klaars wilt kopen, kom je toch wel rond 700 euro bij Nixim, dat ding wat Zamorano ook heeft geloof ik.
Klik
Verwijderd
Wow, perfect Topic dit. Rij zelf nu met een MS FF Wheel, maar ja....is ook al een jaar of 6 oud. En klaar dus, gewoon aardig versleten, tijd voor wat nieuws. Op naar een DFP
. Ooit bouw ik nog een cockpit, maar heb er nu de ruimte niet voor om het neer te zetten. Speel zelf veel GTR, LFS en strax ook GTL natuurlijk!!!
Hoe is het hiermee? Ik zou ook zoiets willen maken heb alleen geen idee hoeBartoz schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:48:
Ik ben op dit moment ook bezig met het aansluiten van een toerenteller op mijn PC.
Heb al documentatie gevonden voor Nascar 2003 en GP Legends.
Nascar 2003 moet je kijken in de telemtry dir. schijnt een vb. in te staan.
Hou dit toppic in ieder geval in de gaten.
Ik heb overigens tijdje terug mijn oude TM Formula Pro pedalen uit het stof gehaald. Schoongemaakt en aangesloten en gebruik ik nu als main pedalen
Toen ik ermee ging rijden met de GPL65 mod merkte ik direct verschil. Ik kon volremmen en beetje gas erbij voor stabiliteit echt heerlijk gewoon. Ik kan er nu vol mee gaan met die 1.5 liter bakkies echt heerlijk en iedereen moet het proberen
De GPL65Rank staat de benchmark voor Monza op 1:37.523. Ik rij nu vrij eenvoudig met de Ferrari 1:36.644 en een aantal ronden achterelkaar. Voorheen kwam ik niet eens in de 1:37
Voor de mensen die de GPL65Rank nooit hebben geprobeerd, deze rank is vele male lastiger dan de GPL(67)Rank. Heel veel mensen nemen niet eens de moeite om het te proberen aangezien het als een "alian" rank wordt gezien. (erg jammer voor die mensen overigens, 65mod is echt heel erg leuk IMHO leuker dan de 67s
Zo zie je maar weer hoebelangrijk het meteriaal is waarmee je rijdt
Heb je dan je TM Formula Pro naast je computer liggen of kun je die pedalen apart aansluiten?Ik heb overigens tijdje terug mijn oude TM Formula Pro pedalen uit het stof gehaald. Schoongemaakt en aangesloten en gebruik ik nu als main pedalenVoordeel van die pedalen tenopzichte van die van mijn TM Modena 360 Pro is dat de assen gesplitst zijn. (= volgas geven en rem kunnen indrukken).
Wat kun je trouwens doen om het gevoel van pedalen echter te maken? Ik ben niet zo tevreden met mijn DFP pedalen (alhoewel die wel aparte assen hebben.)
Ik heb het stuur uitelkaar gehaald. Er ligt dus een pot en 4 buttons naast mijn pc. Ik had altijd nog de intentie om van de stuur pot een koppeling te maken en met behulp van de Compound Buttons Technique een H-shifter te maken. Ik snap echter niet hoe die Compound Buttons Technique werktfrogger3d schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:57:
[...]
Heb je dan je TM Formula Pro naast je computer liggen of kun je die pedalen apart aansluiten?
Wat kun je trouwens doen om het gevoel van pedalen echter te maken? Ik ben niet zo tevreden met mijn DFP pedalen (alhoewel die wel aparte assen hebben.)
ik zo ook wel een H-shifter willen maken. is er meschien een tutorial over hoe je zo'n ding maakt ??
De elektronica lijkt me niet zo moeilijk, maar om het mechanische gedeelte mooi te krijgen is behoorlijk lastig denk ik.dragon9114 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:48:
ik zo ook wel een H-shifter willen maken. is er meschien een tutorial over hoe je zo'n ding maakt ??
Kijk eens rond op de fora van RaceSimCentral bijvoorbeeld. Er zijn meerdere manieren om zo'n ding te maken, maar makkelijk is het niet.dragon9114 schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:48:
Goeie alternatief voor een zelfgemaakte h shifter is een forcefeedback shifter heb dat zelf ook en voelt heerlijk. En erg makkelijk te modificeren 5 minuten werk als je de logitech wingman force 3d koopt, gewoon pookie erop en klaar is kees.
Je kan hem bovendien naast je plaatsen net als een echte auto gewoon op een tafeltje of een stapel boeken zetten ofzo.
Je kan hem bovendien naast je plaatsen net als een echte auto gewoon op een tafeltje of een stapel boeken zetten ofzo.
wat voor drivers heb je daarvoor nodig?Wakkaman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:00:
Goeie alternatief voor een zelfgemaakte h shifter is een forcefeedback shifter heb dat zelf ook en voelt heerlijk. En erg makkelijk te modificeren 5 minuten werk als je de logitech wingman force 3d koopt, gewoon pookie erop en klaar is kees.
Okee, gevonden: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=214673
Goed idee trouwens!
[ Voor 10% gewijzigd door frogger3d op 03-10-2005 00:43 ]
Het lijkt mij ook erg mooi werken ja!Wakkaman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:00:
Alleen voor zover ik heb kunnen lezen op rsc bied hij alleen support voor 6 versnellingen, hoe heb jij de achteruit staan als je alle 6 de versnellingen nodig hebt? Als ik in de meegeleverde handleiding kijk van FFShifter lijkt het alsof de R en 1 op dezelfde plek zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 03-10-2005 10:02 ]
dot.blaat
Ik gebruik voor R gewoon een knop van die joystick of stuur. Wat zij bedoelen volgens mij is dat je voor R een knop kan indrukken en dan word gear 1 gear R. Dat is wel een nadeel je hebt maar 6 gears en neutraal, tenzij je zelf een H plaat maakt. Maar je hebt eigenlijk geen H plaat nodig als je de lengte van de shifter heel kort houdt.
Ik kan wel echt die logitech wingman force 3d aanraden want dat programma is ervoor geschreven. Op ebay of marktplaats zijn ze vast wel voor een prikkie te vinden. Je kan ook wel andere ff joystick gebruiken maar dan moet jezelf de IR sensor afplakken en waarschijnlijk moet je die joystick dan deels slopen. Bij de wingman blijven alle onderdelen intact, zie hier hoe het in elkaar te zetten, echt heel simpel:
http://forum.rscnet.org/s...hp?p=2541549&postcount=97
Die van mij ziet er precies hetzelfde uit alleen heb ik een andere pook (mooier
). En het shiften gaat prima in het begin moest ik wennen, maar nu shift ik bijna nooit meer verkeerd vooral omdat ik het naast me heb zitten net als een echte auto. En het leuke is je voelt een soort van bump, die je in het echt ook voelt als je naar een andere gear gaat.
Ik kan wel echt die logitech wingman force 3d aanraden want dat programma is ervoor geschreven. Op ebay of marktplaats zijn ze vast wel voor een prikkie te vinden. Je kan ook wel andere ff joystick gebruiken maar dan moet jezelf de IR sensor afplakken en waarschijnlijk moet je die joystick dan deels slopen. Bij de wingman blijven alle onderdelen intact, zie hier hoe het in elkaar te zetten, echt heel simpel:
http://forum.rscnet.org/s...hp?p=2541549&postcount=97
Die van mij ziet er precies hetzelfde uit alleen heb ik een andere pook (mooier
vooral als ie superklein opgeklapt kan worden..Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:41:
zou toch echt een gat in de markt zijn zeg !
Een cockpit met stoel voor 400 euro
Verwijderd
Yup, ruimtegebrek is toch een probleem in onze kleine Nederlandse huizen. Daarom heb ik er nu nog geen 1.
De simulatoren blijven als paddestoelen opduiken, dit is weer een nieuwe in actie
http://www.vanhese.de/fah...301vh(www.simrace.de).wmv
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 07-10-2005 15:12 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Seht gut aus.Fuelke schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:10:
De simulatoren blijven als paddestoelen opduiken, dit is weer een nieuwe in actie
Laatst weer even flink wat rondjes op de kartbaan gedaan en dat gevoel als je de helling af, volgas de bocht instuurt is toch echt wat ik het meest mis in de simulator.
Aan de andere kant, als ik een klapper maak in rFactor, heb ik de volgende dag geen spierpijn.
treedt de eject-functie in werking?ZAMoRANo schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:28:
[...]
Seht gut aus.
Laatst weer even flink wat rondjes op de kartbaan gedaan en dat gevoel als je de helling af, volgas de bocht instuurt is toch echt wat ik het meest mis in de simulator.
Aan de andere kant, als ik een klapper maak in rFactor, heb ik de volgende dag geen spierpijn.Ik vraag me af hoe dat is in zo'n motion-sim.
ik denk eerder een schok, maar het lijkt me nou ook niet fijn om in zo'n misselijk makende machine te zitten

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Heeft iemand hier de Frex pedalen? En hoe zijn die? Ik heb behoefte aan een echt goed stel pedalen ik vind alleen bijna 300euro beetje vergaan

Ik heb ze. In het begin kon ik er niet mee overweg maar je moet ff doorhebben hoe je ze af moet stellen en er aan wennen. Dan kun je ze echt precies zo afstellen als je zelf het prettigst vindt. Nu zou ik nooit meer een ander rempedaal willen hebben.The_FrankO schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:03:
Heeft iemand hier de Frex pedalen? En hoe zijn die? Ik heb behoefte aan een echt goed stel pedalen ik vind alleen bijna 300euro beetje vergaan
Ik gebruik ze in een raceframe en vanwege de hoek van de pedalen zijn ze daar het meest voor geschikt. Je kunt die hoek ook wel enigszins aanpassen voor onder het bureau bijvoorbeeld, maar dat heb ik eerlijkgezegd nog nooit geprobeerd.
Maar het is heel moeilijk vergelijken met andere merken als je die nog nooit geprobeerd hebt. Als ik persoonlijk voor die keuze stond op dit moment, zou ik nog even wachten op de pedalen van NIXIM.
Volgens mij is dit een prototype van de SIM die in deze topic al een"s besproken isFuelke schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:10:
Wat voor spel speelt hij ? Volgens mij is het Nascar 2003, maar welk circuit/mod ?
Verwijderd
Nascar? Volgens mij is het Richard Burns, voor 5 euro nu te koop bij IntertoysArfman schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:32:
Wat voor spel speelt hij ? Volgens mij is het Nascar 2003, maar welk circuit/mod ?
Richard Burns is het iig niet, dan moet je wel heel raar kijken. 
Maar 5 euro is wel een weggevertje voor zo'n geweldige sim.
Het lijkt gewoon een F1C mod, en het is iig op de Nordschleife. WGTS? IK speel weinig F1C mods meer.
Maar 5 euro is wel een weggevertje voor zo'n geweldige sim.
Het lijkt gewoon een F1C mod, en het is iig op de Nordschleife. WGTS? IK speel weinig F1C mods meer.
Verwijderd
Het was ergens in juni toen ik jullie al beloofde actie shots te laten zien van dit lekkerer ding:

Een "vergrootglas" wat je voor je tv plaatst. Afgelopen weekeinde eindelijk weer tijd gehad om te knutselen en het resultaat is verbluffend. Het is een puur genot om te racen met dit scherm.
Het lukt me helaas niet om er een foto van te maken "in actie" omdat het vergrootglas waarschijnlijk de software in mijn camera in de war maakt en een vreemde kromming onderaan geeft, in het echt is dit absoluut niet zo, het beeld is gelijk (als het voor de tv staat, bij een monitor zie je wel een lichte kromming).
Ik heb de foto's van dezelfde afstand en hoogte genomen, zie het resultaat zonder scherm:

En het resultaat met scherm:

Een ideale oplossing dus als je een niet al te grote tv hebt. Mijn tv is 50 cm doorsnee en met het scherm 74 cm! Ideaal dus om in mijn raceauto in te bouwen.
Voor mijn eigen auto ga ik deze week materiaal inslaan, ik zal gedurende het bouwproces wel wat foto's plaatsen hier en aangezien mijn schoonvader timmerman is zal het vast wel een aardig dingetje worden. Ik zit er aan te denken om het schermgedeelte op wielen te zetten en het zitgedeelte los te koppelen ervan zodat ik beiden makkelijk aan de kant kan doen.

Een "vergrootglas" wat je voor je tv plaatst. Afgelopen weekeinde eindelijk weer tijd gehad om te knutselen en het resultaat is verbluffend. Het is een puur genot om te racen met dit scherm.
Het lukt me helaas niet om er een foto van te maken "in actie" omdat het vergrootglas waarschijnlijk de software in mijn camera in de war maakt en een vreemde kromming onderaan geeft, in het echt is dit absoluut niet zo, het beeld is gelijk (als het voor de tv staat, bij een monitor zie je wel een lichte kromming).
Ik heb de foto's van dezelfde afstand en hoogte genomen, zie het resultaat zonder scherm:

En het resultaat met scherm:

Een ideale oplossing dus als je een niet al te grote tv hebt. Mijn tv is 50 cm doorsnee en met het scherm 74 cm! Ideaal dus om in mijn raceauto in te bouwen.
Voor mijn eigen auto ga ik deze week materiaal inslaan, ik zal gedurende het bouwproces wel wat foto's plaatsen hier en aangezien mijn schoonvader timmerman is zal het vast wel een aardig dingetje worden. Ik zit er aan te denken om het schermgedeelte op wielen te zetten en het zitgedeelte los te koppelen ervan zodat ik beiden makkelijk aan de kant kan doen.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 20:18 ]
Mijn DFP pedalen beginnen helaas kuren te krijgen. Terwijl ik volgas geef op een rechtstuk valt zonder enige reden het gas weg. Als ik dan weer even het pedaal laat opkomen pakt hij gelijk weer aan, maar dit is wel vrij irritant, vooral in online races waarbij je hierdoor snel een plekje verliest.
Zijn er meer DFP bezitters die hier last van hebben (gehad)? Zoja, is hier wat aan te doen?
Ik heb trouwens al de pedalen uit elkaar geschroefd en van binnen goed schoongemaakt, maar dat mocht niet helpen.
Zijn er meer DFP bezitters die hier last van hebben (gehad)? Zoja, is hier wat aan te doen?
Ik heb trouwens al de pedalen uit elkaar geschroefd en van binnen goed schoongemaakt, maar dat mocht niet helpen.
ja, heb ik ook last van als DFP bezitter, maar ik weet ook niet hoe ik het moet oplossenRequiem19 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:22:
Mijn DFP pedalen beginnen helaas kuren te krijgen. Terwijl ik volgas geef op een rechtstuk valt zonder enige reden het gas weg. Als ik dan weer even het pedaal laat opkomen pakt hij gelijk weer aan, maar dit is wel vrij irritant, vooral in online races waarbij je hierdoor snel een plekje verliest.
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Over het algemeen is de garantie van Logitech erg goed. Ik heb hier bv. een splinternieuwe Z5500 set staan, en een nieuw toetsenbord. Allemaal door Logitech vervangen onder garantie. Wat je moet doen is naar de website van Logitech gaan, support, stuurtjes, en dan "Stel een vraag". Zou kunnen dat je eerst ff een account aan moet maken.
In die vraag zet je je klacht, en vraag je of ze iets kunnen betekenen. Dan zullen ze terugvragen dat je dit bij de winkel moet doen waar je het gekocht hebt, maar in mijn geval was de webshop waar ik het gekocht had failliet, dus was Logitech zo coulant om mij de nieuwe spullen op te sturen.
In die vraag zet je je klacht, en vraag je of ze iets kunnen betekenen. Dan zullen ze terugvragen dat je dit bij de winkel moet doen waar je het gekocht hebt, maar in mijn geval was de webshop waar ik het gekocht had failliet, dus was Logitech zo coulant om mij de nieuwe spullen op te sturen.
Ja wat support betreft is Logitech geweldig.
Ik heb mn Frex stuur uit Japan gehaald en die had natuurlijk een andere adaptor. Verhaal aan Logitech uitgelegd en binnen 2 dagen had ik volledig kostenloos een europese in huis.
Ik heb mn Frex stuur uit Japan gehaald en die had natuurlijk een andere adaptor. Verhaal aan Logitech uitgelegd en binnen 2 dagen had ik volledig kostenloos een europese in huis.
Verwijderd
Yesssssssssssssss, DFP is binnen. Wel een goede verbetering tov mijn oude MSFF. Alleen wel ff een vraagje, met Sel + R3 + Linker"flipper" kun je hardwarematig de FF instellen toch? Hoe kan ik dan controleren op hoeveel % ie staat????
Je kan daarmee alleen kiezen tussen 100% of 60%.. Hiernaast kan je in je instellingen van de DFP het normale percentage instellen.
Vanaf volgende week heb ik deze op mijn kamer staan
Ik heb de zelfde kuipstoel, maar dan ik het zwart, en een MOMO force stuurtje!
7.1 geluid om me heen, en binnenkort een Track IR Pro 3 bestellen!
Ik wil bij Frex die adapterkit voor de Momo bestellen incl. een Sparco stuur, totale kosten iets van 260 euro.
Maar weet ook iemand wat ongeveer de verzendkosten zijn?
follow @ twitter.com/ronnymes
Ziet er erg mooi uit
, ik zit maar in een simpele gammele Playseat
Danielson schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:45:
Vanaf volgende week heb ik deze op mijn kamer staan![]()
[afbeelding]
Kijk hier eens.Ronnymes schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:51:
Ik wil bij Frex die adapterkit voor de Momo bestellen incl. een Sparco stuur, totale kosten iets van 260 euro.
En dan gebruik je vervolgens deze om yen om te rekenen naar de euro.
[ Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 06-12-2005 23:54 ]
Bedankt voor die link, alleen weet ik nog niet hoeveel het moet wegen.
maar het is wel behoorlijk prijzig, 5 KG kost €. 69,77
Tja moet uit Japan komen he.Ronnymes schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:43:
Laat maar gewicht staat wel op de rekening ( 1,8 KG ) dus ben ik 34,15 kwijt.
Dus kost het nog geen 300 euro
bestellen dus
Dus kost het nog geen 300 euro
bestellen dus
Ronnymes schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:43:
Naar aanleiding van dit topic, heb ik de Thrustmaster Rallye GT Pro ook maar even toegevoegd aan de startpost.
Het stuur is dus inmiddels verkrijgbaar in Nederland.
Eindelijk wat concurrentie voor de DFP, maar helaas toch nog wel wat kinderziektes.
Het stuur is dus inmiddels verkrijgbaar in Nederland.
Eindelijk wat concurrentie voor de DFP, maar helaas toch nog wel wat kinderziektes.
Duurt alleen wel lang, ik heb nu nog steeds geen bericht van Frex gehad over de bestelling 
Ronnymes schreef op woensdag 07 december 2005 @ 07:54:
Laat maar gewicht staat wel op de rekening ( 1,8 KG ) dus ben ik 34,15 kwijt.
Dus kost het nog geen 300 euro![]()
bestellen dus![]()
[...]
Ja dat duurt meestal ff. Ze hebben het nogal druk met orders.Ronnymes schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:05:
Duurt alleen wel lang, ik heb nu nog steeds geen bericht van Frex gehad over de bestelling
[...]
En anders moet je Shige even een mailtje sturen.
Sorry ben hier net voor het eerst, maar wie is Shige?
[/quote] En anders moet je Shige even een mailtje sturen.[/quote]
[/quote] En anders moet je Shige even een mailtje sturen.[/quote]
Dat is de enige FREX medewerker die een beetje Engels kan
, Hij is heel aardig.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Idd, Shige Tanaka is een hele aardige gozer, hij hangt ook vaak rond op RSC.
Daar kun je waarschijnlijk ook wel lezen hoe lang bepaalde dingen over het algemeen duren.
Daar kun je waarschijnlijk ook wel lezen hoe lang bepaalde dingen over het algemeen duren.
Hoe kan ik hem berijken dan?
Weet jij dan z´n email adres? of is dat gp@frex.com
Arx schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:30:
Dat is de enige FREX medewerker die een beetje Engels kan, Hij is heel aardig.
Laat maar, al gevonden, ik wist niet dat ze zo bekend waren 
Ronnymes schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 23:21:
Hoe kan ik hem berijken dan?
[...]
Verwijderd
Iemand al de combo DFP & NFSMW geprobeerd? Fijn he dat je door de menu's heen jankt...
Lijkt wel of je gaspedaal niet goed gecalibreerd is, wordt er scheitziek van. Iemand al een oplossing hiervoor?
Lijkt wel of je gaspedaal niet goed gecalibreerd is, wordt er scheitziek van. Iemand al een oplossing hiervoor?
Ja fantastisch getest allemaal daar bij EA.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 00:53:
Iemand al de combo DFP & NFSMW geprobeerd? Fijn he dat je door de menu's heen jankt...![]()
De enige simpele manier die bij mij werkte was gewoon de Logitech Profiler niet op te starten en dan alles te calibreren in Windows. Wel je pedals op combined axis zetten, anders werkt het niet.
Dit topic is gesloten.