12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik denk dat er qua kuipstoelen niet heel veel variatie in breedte is, maar ik zal die van mij ook eens opmeten als ik thuis ben.
Zojuist m'n momo force een servicebeurt gegeven: vet aangevuld en de FF motor met loctite vastgezet zodat die in de toekomst niet los kan gaan zitten (bekend euvel van de momo force). Ook ga ik de klemmen aan de voorkant vervangen door een set bouten, anders zit je er de hele tijd met je knieen tegenaan.
Je kan sowieso Nootie vragen over zn BRD pedalen. Ook kun je een afspraak maken met de man van Simsaga.. kan je het gewoon proberen om te kijken of het bevaltMr.David schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:58:
Mijn Logitech Momo Racing pedalen beginnen het weer (na 3 maanden) te begeven, terwijl ik altijd zonder schoenen race. De pedalen worden ook nooit hard ingetrapt, dat kan ook niet in GTR. Nu mijn vraag welke pedalen zijn beter
Ecci of de Speed 7? Ik moet er toch aan geloven... Ik weet dat de speed7 goed zijn, maar ECCI lijken me ook wel wat. Zijn er reviews die de 2 pedalen vergelijken?
Non taken
Als ik helemaal daarheen ga dan koop ik ook gelijk... Zo en ik dan ook weer...Requiem19 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Je kan sowieso Nootie vragen over zn BRD pedalen. Ook kun je een afspraak maken met de man van Simsaga.. kan je het gewoon proberen om te kijken of het bevalt
Ik ben benieuwd naar die ECCI pedalen, daar hoor ik niemand over. Volgens mij zijn dat ook gruwelijke pedalen.
Verwijderd
Ja... vraag maarRequiem19 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:
[...]
Je kan sowieso Nootie vragen over zn BRD pedalen. Ook kun je een afspraak maken met de man van Simsaga.. kan je het gewoon proberen om te kijken of het bevalt
Antwoord = DOEN, ik heb de 2 pedaal uitvoering, maar deze is uit te breiden naar 3
En mocht je nog twijfellen, dan kun je ze ook bij mij testen mocht je Herk-de-Stad te ver vinden
Daar gaat mijn discussie verder..... Ik heb het gevoel dat GTR op tweakers.net aan het uitsterven is..
Dat komt omdat het andere topic helemaal volstaat met gescheld na een race, 20 posts per filmpje wat een crash laat zien tijdens diezelfde race, of opmerkingen als "damn, wat een lag vanavond, kon nauwelijks spelen !". Verder iser qua GTR vrijwel niets te melden; SimBin richt zicht op GT Legends en over het Oval Pack kun je kort zijn ...Mr.David schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:52:
http://gtr.hakoner.com/forum/viewtopic.php?t=40
Daar gaat mijn discussie verder..... Ik heb het gevoel dat GTR op tweakers.net aan het uitsterven is..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Jeps, is zeker realistisch. Misschien nog wel realistischer dan GTR, maar dat lastig vergelijk ivm het grote verschil in auto's..sain onez schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 02:07:
misschien appels met peren vergelijken, maar ben erg onder de indruk van LFS s2 demo, heb footage van s1 gezien maar dat ziet er stukken minder uit. Is toch ook erg realistisch of zie ik dit verkeerd?
Maar dit topic is bedoelt voor hardware, en nu hebben we het over software

Maar het is lekkerrrr...
[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 24-05-2005 12:14 ]
Verwijderd
Da's zeker mooi !!!superduper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
Woei! Mijn racesim setup is af: [afbeelding]. Het scherm is een DELL 24" van de inkoopactie, en GTR draait super op 1900x1200. Bovenop het scherm de trackIR pro waarmee je dus rond kan kijken in de auto als je je hoofd beweegt. Alleen de aanleg van de speakers moet nog even wat beter...
Maar het is lekkerrrr...
Hoe zit het nu met de FPS .... omdat je nu zo'n mega rsolutie hebt
damn man, dat ziet er echt goed uit!! top!superduper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
Woei! Mijn racesim setup is af: [afbeelding]. Het scherm is een DELL 24" van de inkoopactie, en GTR draait super op 1900x1200. Bovenop het scherm de trackIR pro waarmee je dus rond kan kijken in de auto als je je hoofd beweegt. Alleen de aanleg van de speakers moet nog even wat beter...
Maar het is lekkerrrr...
(vooral dat stuur want die heb ik ook
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Hoe kan je de Framerate zichtbaar maken in GTR? Het draait in ieder geval soepel, maar er zit ook een X800- XT-PE als videokaart in dus dat mag wel goed gaan voorlopig.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:30:
[...]
Da's zeker mooi !!!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Even gecheked:Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:30:
[...]
Da's zeker mooi !!!
resolutie 1920x1200, 4xAA, alle instellingen max in GTR
Framerate (cockpitview) tijdens de start : 40-50
Framerate (cockpitview) alleen op kop (
Framerate TVcam: 100-135 afhankelijk van de bebouwing langs het circuit.
Maar de beleving is dat alles gewoon vlotjes loopt, en je merkt geen enkele vertragingen.
Spekkies:Requiem19 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:32:
Erg impressive, wat zijn de rest van je specs?
ASUS P5GD2 deluxe mobo i915P
1024 Mb DDR2 PC4000
P4 640 3.2 Ghz, 2 Mb cache
ASUS Extreme AX800XT-PE, 256 Mb
Aopen 350W ATX2 voeding (trekt het allemaal prima!
Maxtor Diamonmax 10 200 Gb
Creative soundkaart
Alles draait (nog) out-of-the box zonder overclock oid. Dat komt misschien later als het nodig is.
en de lekkerste: Dell 2405FPW 24" TFT @ 1920x1200.
en nog wat smaakmakers:
Playseat
TrackIr Pro met vector expension
Me happy
[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 26-05-2005 22:25 ]
Wel een zeer mooie setup zo. Misschien dat ik ook maar eens een mooi LCDtje moet overwegen ipv een 19" crt...
[ Voor 78% gewijzigd door P5ycho op 26-05-2005 23:49 ]
Ik zie er alleen nergens iets van terug.. Iemand een idee wat hiermee bedoelt wordt?Added Mouse Emulation
[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 30-05-2005 18:56 ]
Zodat ik een beetje weet wat ik er voor moet vragen op Speurders
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Mijn maat kwam de stoel brengen die hij beloofd had, alleen dan anders.
Hij zou voor mij een vrachtwagenstoel regelen, komt ie met een recaro kuipstoel aanzetten.
Met slede.
Ja, die mocht ik ook mee nemen, zei hij, daar zal hij (ik dus) best blij mee zijn (klopt
Dus ik kan gaan bouwen.
Zal pics nemen v/h proces en dan hier jullie op de hoogte houden
Verwijderd
Ik heb net zelf een DFP besteld, gaat mn eerste stuurtje worden en ben best wel benieuwd hoeveel het scheelt in LFS.
Heb al documentatie gevonden voor Nascar 2003 en GP Legends.
Nascar 2003 moet je kijken in de telemtry dir. schijnt een vb. in te staan.
Hou dit toppic in ieder geval in de gaten.
Dat kan je nog vies tegen gaan vallen. Na jarenlang gewend te zijn aan keyboard racing ben ik nu met driving force pro stuurwiel langzamer. Flink trainen dusVerwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:25:
Doe mij ook maar zo'n kuipstoeltje!Veel succes met het bouwen, wel piccies posten he
Ik heb net zelf een DFP besteld, gaat mn eerste stuurtje worden en ben best wel benieuwd hoeveel het scheelt in LFS.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb inmiddels voor mijn tv (gewoon crt) een vergrootscherm op de kop kunnen tikken bij een ouderencentrum. Met dit scherm kunnen half blinde ouderen nog tv kijken. Mijn 55 cm scherm wordt zo vergroot voor het oog naar 1.2 meter! Werkt goed, maar ik moet even zien hoe ik het kan inbouwen in de auto (het scherm moet namelijk voor de tv staan en je moet er wel een meter afzitten).
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Wordt je daar niet knettergek van bij snel bewegende beelden? Er zal toch wel iets van kromming in het beeld zitten en daar krijg je naar een tijdje wel hoofdpijn van lijkt me zo.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:15:
Eindelijk weer een update van mijn kant. Ivm mijn aankomende huwelijk weinig tijd, maar ik ga dit weekeinde bouwen.
Ik heb inmiddels voor mijn tv (gewoon crt) een vergrootscherm op de kop kunnen tikken bij een ouderencentrum. Met dit scherm kunnen half blinde ouderen nog tv kijken. Mijn 55 cm scherm wordt zo vergroot voor het oog naar 1.2 meter! Werkt goed, maar ik moet even zien hoe ik het kan inbouwen in de auto (het scherm moet namelijk voor de tv staan en je moet er wel een meter afzitten).
http://www.caretec.at/produkte2.php?caretec=1&id=286 Dit ziet er wel netjes uit, of het werkt ??sain onez schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:54:
grappig, en werkt het goed, hoe heet zo een ding? dat ik er eens wat info over ga zoeken!?
*

Snoeki, kan je ons vertellen of dit werkt, of toch niet?
• Voetplaat is veeel groter. Weet nog niet of ik dat lekker vind. Bij de Wingman had ik nl nooit last van mijn hiel, nu wel
• Rempedaal voelt heel anders. Sowieso qua vorm, maar hij voelt ook wat sponziger
• Force Feedback is uiteraard 10x sterker, en dat bevalt goed!
• Geen speling meer in het stuur, wat de nauwkeurigheid erg verbeterd
• Knoppen, knoppen en nog eens knoppen!
• Stuur van de DFP is iets kleiner, en ligt wat beter in de hand.
De overstap is trouwens best nog even wennen. Ik heb de neiging nog wel eens een beetje te schrikken van de force, waardoor ik niet goed instuur. En de pedalen (vooral het rempedaal) is veel nauwkeriger.. Opnieuw rempunten leren dus!
Nog even vraag:
De 900 graden modus in de DFP is natuurlijk erg vool. Maar in bijv. GTR draai je je dan helemaal suf, terwijl ik met de (normale) 180 graden modus wel iets meer draairuimte wil.. Kan je die 900 graden modus zo installen dat het stuur wel gewoon 1:1 draait met GTR?
[ Voor 14% gewijzigd door MrBarBarian op 14-06-2005 10:08 ]
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde. Dus heb ik zelf maar een sim-sok gemaakt. Bij Zeeman 4 hielkussentjes gekocht en daar twee in de linker- en twee in de rechtersok genaaid. Werkt prima!MrBarBarian schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:05:
...
• Voetplaat is veeel groter. Weet nog niet of ik dat lekker vind. Bij de Wingman had ik nl nooit last van mijn hiel, nu wel
...
Persoonlijk vind ik het stuur net iets te klein (of mijn handen zijn wat te groot...
• Stuur van de DFP is iets kleiner, en ligt wat beter in de hand.
Verwijderd
Ik zal dit weekeinde even foto's maken. Bij tv kijken werkt het wel goed zolang je niet teveel naar links of naar rechts beweegt (bijv. 1 plek opschuiven). Aangezien je bij autorijden stil zit moet het goed werken.superduper schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:07:
[...]
Wordt je daar niet knettergek van bij snel bewegende beelden? Er zal toch wel iets van kromming in het beeld zitten en daar krijg je naar een tijdje wel hoofdpijn van lijkt me zo.
Ik heb hem met behulp van een vriend gekregen, die heeft hem (samen met mij) bij een speciaalzaak voor bejaarden vandaan. Normaal kan je ze niet kopen, althans niet zo makkelijk begreep ik. Hij heeft tegen de verkoper gezegd dat hij erg slechtziend was en mocht hem toen tegen korting kopen (euro of 15). We mochten hem eerst zelfs 3 weken gratis lenen! Normaal zullen die dingen wel duur zijn, maar als je het nodig had mocht je het kopen daar voor een spotprijsje.
Meer info zaterdag, ik heb het scherm even uitgeleend.
Verrek, dat is hem! Ik zal actie shots plaatsen zaterdag en het even testten met autoracen, ik heb hem alleen op de xbox getest en dat werkte perfect. Scheelt me weer geld, kan ik een oude tv gebruiken en heb dan toch groot beeld.Snol schreef op zondag 12 juni 2005 @ 00:05:
[...]
http://www.caretec.at/produkte2.php?caretec=1&id=286 Dit ziet er wel netjes uit, of het werkt ??
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 20:04 ]
Verwijderd
http://rapidshare.de/files/2395780/DSC03928.JPG.html
http://rapidshare.de/files/2405470/DSC03927.JPG.html
Wat pics van mn zeepkist en de stoel.
Ff op free klikken en voila
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 19:31 ]
[reclame]Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:31:
Weet er nog iemand een online shop waar de DFP leverbaar is? Kan er namelijk helemaal geen meer vinden
www.offficesupply.nl Daar hebben ze hem met twee dagen, voor 116 euro..
Ze zitten in Ankeveen, afhalen is mogelijk...
[/reclame]
Ik weet dat hij compatible met bijvoorbeeld GTR is, maar geld dit ook voor rFactor of andere pc racesims die eventueel uitkomen????
Ja, hij is net zo compatible met PC spellen als andere Logitech-sturen die wel specifiek voor de PC bestemd zijn. Geen zorgen dus.Wakkaman schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:24:
Ik ga binnenkort die driving force pro halen voor de pc!!
Ik weet dat hij compatible met bijvoorbeeld GTR is, maar geld dit ook voor rFactor of andere pc racesims die eventueel uitkomen????
Verwijderd
enne kwil een echt goed racegame is het beter dat ik wacht tot rfactor omdat de meeste raceleagues die nu met F1C rijden zullen overschakelen op rfactor?(zoals VMS)
of neem ik gtr?
Zodra ik het stuurtje boven 200 graden zet verdwijnt die lock???? Hoort dit??
Hij werkt natuurlijk op bijvoorbeeld 240 graden als 240 graden, maar ik vind het prettiger als ik dan niet 900 graden kan draaien al heeft het geen effect!
Zeker tof dat je zelf je lock kan bepalen, ik rij op 200 rotatie. Voelt het meer als een kart hehe!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dan kom je bij de merken die ik iets uitvoeriger in de SP heb beschreven.sander815 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:38:
een stapje hoger als die driving force pro, wat krijg je dan? Of zit je dan meteen in de €500 klasse oid?
En das idd meteen een stukje prijziger.
Nais. Maar tjonge, wat zijn we dan eigenlijk super nerds om zoiets te kopen ..ZAMoRANo schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:21:
Dit filmpje van het nieuwste Frex product wilde ik jullie ook niet onthouden.
Verwijderd
superduper schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:07:
[...]
Wordt je daar niet knettergek van bij snel bewegende beelden? Er zal toch wel iets van kromming in het beeld zitten en daar krijg je naar een tijdje wel hoofdpijn van lijkt me zo.
realistische zijn realistische instellingen (zowel ingame als wingman profiler) voor GTR en voor F1 Challenge 99-02?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Bij overstuur voel je in principe niet zo veel aan je stuur.. de achterkant van de auto slingert nl weg.. Je ziet het meer (voelt het ook wel een beetje)ND schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:21:
Ik heb nu ook de DFP, WOW wat een stuurtjeHet stuur zelf mocht eigenlijk wel een formaatje groter, maar ik stoor me er niet aan. Ik heb alleen geen flauw idee wat nu een realistisch gevoel is. Wat moet je bijvoorbeeld voelen als de auto onder/overstuurd?
realistische zijn realistische instellingen (zowel ingame als wingman profiler) voor GTR en voor F1 Challenge 99-02?
Bij onderstuur voelt je stuur heel ligt aan. Als je de center spring aan hebt is dit amper voelbaar (vind ik)
If it ain't broken, don't fix it
Verwijderd
Stuurtje is makkelijk in te stellen en op vrij veel punten en de grote van het stuur is ook niet verkeerd.
auto_simsport_1_7 -----> hier te downloaden: http://www.autosimsport.com/
http://www.natkat.dk/gtracingseatstory/
In het racesim central archive staat het echt bomvol met raceseat threads, dus waar ik anders op kan zoeken weet ik niet echt.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik heb hem thuis wel in mijn favorieten staan. Zal hem vanavond ff voor je opzoeken...Scorperito schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:02:
Mensen, wie kan mij helpen naar de link van een thread (ik geloof op racesim central forum) waarin deze plaatjes stonden? (Wil het verhaal rondom de plaatjes ook hebben als ik deze sim na ga bouwen)
In het racesim central archive staat het echt bomvol met raceseat threads, dus waar ik anders op kan zoeken weet ik niet echt.
Zo heel speciaal vind ik deze anders niet, volgens mij kun je op RSC zat projectjes vinden die je hiermee kunt vergelijken en die je kunt gebruiken als je er zelf 1 maakt.Scorperito schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:02:
Mensen, wie kan mij helpen naar de link van een thread (ik geloof op racesim central forum) waarin deze plaatjes stonden? (Wil het verhaal rondom de plaatjes ook hebben als ik deze sim na ga bouwen)
Gevonden!Scorperito schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:02:
http://gtplanet.net/forum...php?p=1516026&postcount=1
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb net mijn Frex stuur adaptor en de extra switches binnen gekregen. Nog een hele klus om het in elkaar te zetten, maar lijkt me leuk. (heb apart een stuur in Nederland besteld)
Het valt me op dat de extra switches moeten worden doorverbonden met de reguliere stuur schakelaars. Hoe werkt dat? Het lijkt er dan op dat de extra swicthes dezelfde functie krijgen als de schakelaars opp het stuur .
dank voor je hulp
Steven
Verwijderd
Groetjes Marc
Verwijderd
http://members.home.nl/ma...wnloads/Funboy-simcon.wmv
Verwijderd
Ik kan een 2dehands stuurtje krijgen,

Is dat wat??? Kan ik de paddles op het stuur ook als koppeling gebruiken?
Iemand ervaring met dit stuur?
Verwijderd
Als je het mij vraagt; spaar even door en koop een driving force pro.vor ca 110 euro
@funboy
Ik heb op 25 juli mijn bestelling geplaatst (Stuuradapter en extra switches) en heb de spullen gisteren binnen gekregen.(betaald via PayPal).
In feite bestaat het uit allemaal losse onderdelen. je moet de unit dus helemaal zelf in elkaar zetten. Ziet er wel heel degelijk uit trouwens. Maar het is een serieus klusje. IKEA is er niks bij. Ik ben bang dat het er niet van komt om foto's te maken, maar ik zal alle vragen graag proberen te beantwoorden
Heb er dit stuurtje bij besteld:
http://www.calibaperformance.co.uk/Gearbox/720460.htm
Is een stuk goedkoper (ca 80 euro) dan de momo oif sparco variant, maar ik weet eerlijk gezegd niet zeker of het wel past LOL. komt vandaag of morgen binnen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb trouens een vraagje gepost op het FREX deel van de RSC webstie. Die werd heel snel beantwoord door de fabrikant.
Fijn stuurtje. De pedalen voelden echt heel lekker aan (beter dan mijn huidige Logitech DFP), helaas waren ze niet zo stevig als ze eruit zagen en ging het gaspedaal kapot. Exit stuur, wordt niet meer gemaakt. Paddles kun je niet als koppeling gebruiken, wel als gas/rem (enige optie).Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:52:
Hallo,
Ik kan een 2dehands stuurtje krijgen,
[afbeelding]
Is dat wat??? Kan ik de paddles op het stuur ook als koppeling gebruiken?
Iemand ervaring met dit stuur?
Leuk stuurtje voor 25 euro ofzo, om te kijken of het iets voor je is.
ik heb 2 opties
Optie 1 :
Ik ga zoiezo gebruik maken van me wingman formula force gp als zeg maar usb connectie, is wel zo makkelijk. (zou eventueel stuur zelf kunnen veranderen voor extra knoppen etc.). Ik ging vandaag ff bekijke wat voor potmeters in de pedalen zitten en dat zijn echt miniscule dingetjes (wel in prima staat nog), vraag me af in hoeverre het verstandig is deze te gebruike?? zijn ze betrouwbaar genoeg?en kan ik dezelfde potmeters elders ook kopen?
Optie 2:
Ik heb ook 3 andere potmeters die zijn wat steviger en groter (rotatie afstand lijkt hetzelfde als logitech potmeters), en 10KA, is dat goed genoeg?
Wat ik gewoon kan doen is 2 van deze potmeters vervangen voor de logitech potmeters(bedrading blijft gewoon hetzelfde).
Welke optie is beter? Of moet ik alsnog andere potmeters aanschaffen?
Verwijderd
Ik ben bezig met een cockpit en ben nu opzoek naar een site waar ze aura interactor bass shakers verkopen. Heb al google geprobeerd en op rsc forum gezocht maar niks gevonden, iemand die een site weet? Ze moeten wel naar Nederland kunnen verzenden
Alvast bedankt,
Martin
Ps. Als mn cockpit af is zal ik zeker pics posten.
Verwijderd
Hi Guys.
I thought you might be interested in a short review of the Frex Steering Wheel adapter and the extra switch box.
Ordering:
I ordered the wheel adapter and the extra switch box on-line on the July 25th. I paid though Pay Pal (181 euro shipping included). I received the shipment from Japan about 2 weeks later.
Assembly/result
I was surprised when I opened up the three small boxes. The Steering Wheel adapter itself consisted of a bunch of metal plates and other parts, screws, bolts, and 8 switches wired to a connector. The extra switchbox was assembled and had 6 wires coming from it. There were 6 clamps included to connect the wires to the adapter switches. Obviously there is a manual. It' pretty clear but you need to read it carefully. A small mistake can lead to some extra work as I found out.
Obviously you need to remove the original steering wheel from the base first (In my case the Driving Force Pro). After that you attach the various components to the DFP base.
All in all it took me about 1,5 hours to get the job done. Installing the switches can be a bit of a pain (especially with the extra switch box), but even if you have 2 left hands it can be done. I found it very rewarding to build my own setup actually.
I hadn' ordered a wheel from Frex. I thought 150 Euro was a bit steep. I got me a Calibra Formula Steering wheel instead (about 70 euro).

You need to make sure the shape of the wheel frame fits the Adapter and you need to make sure it's small in diameter (280 mm). If you get a bigger wheel you wont be able to reach the paddles. 280 mm is the same size as the original DFDP wheel. The suede offers good grip. I do think some of the color wears of on your hands when you sweat.
All in all the result is great. The setup looks great and feels real. The build quality of the products is superb. I expect this stuff to last for ever. The paddles are made of aluminum and I'm sure they won't snap. With a small wheel they are within reach. Even with small hands. You do need to use a bit more force then with the regular DFP "paddles". The switches are top quality as well. The extra switch box offers 6 more switches. 4 regular ones and two small plastic paddles on the side.
Sadly the new setup doesn't lead to quicker laptimes. The new wheel does offer a nice stimulus to practice more though.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:52 ]
Behalve extra knoppen en een beter stuurtje, voelt het geheel ook anders dan een DFP qua force feedback en dergelijke?
Verwijderd
de force feedback blijven hetzelfde. Misschien heeft het gewicht een beetje invloed, maar eerlijk gezegd voel ik geen verschil. Behalve dan dat het veel degelijker aanvoelt. De plaats van de meeste schakelaars is ook fijner.
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de dfp en nou heb ik hem weer aangesloten, maar nu kan ik nergens meer de optie vinden om het aantal graden in te stellen (600 graden draaicirkel ipv de 180).
Ik heb zon beetje alles gedaan, maar ik kan die optie nergens meer terug vinden
Kan iemand me mischien vertellen waar ik die optie kan vinden
Verwijderd

Helaas hebben ze het foutje ontdekt en is de link nu dood, maar waarschijnlijk is ie straks te downloaden vanaf een andere server (zie het GTL topic hier op GoT).
Verwijderd
iemand een tip waar een DFP voor een redelijke prijs te halen?Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:22:
Ga maar een DFP halen dat is echt een beter keus
Dit topic is gesloten.