[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:50
Kuipstoeltje:
Afbeeldingslocatie: http://p5ycho.tweakdsl.nl/kuipstoel.gif

Link naar eerste schets
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de breedte van zijn kuipstoel even op te meten voor me? Ik wil de kuip zo slank mogelijk houden. Bovenstaande kuipstoel is 50cm onder de schouder, maar mochten andere stoelen veel breder zijn dan kom ik later misschien in de problemen. Alvast bedankt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ik denk dat je best uitgaat van je eigen maten. Als je het zelf maakt kan je het aanpassen aan je eigen lichaam, dat is het meest comfortabel.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij bedoelt denk ik dat hij eerst de constructie maakt en daarna pas een stoeltje koopt en die daarin monteert. En dan moet er dus wel genoeg ruimte zijn.
Ik denk dat er qua kuipstoelen niet heel veel variatie in breedte is, maar ik zal die van mij ook eens opmeten als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik bedoel dus dat ik bovenstaand kuipstoeltje als maat aanhoud. Maar, mochten andere kuipstoelen nu veel breder zijn dan heb ik een probleem wil ik ooit een andere stoel monteren, omdat de stoel dan gewoonweg niet tussen de zijplaten past. Daarom zou ik graag willen weten of er mensen zijn met bredere stoelen, zodat ik daar vast rekening mee kan houden.

Zojuist m'n momo force een servicebeurt gegeven: vet aangevuld en de FF motor met loctite vastgezet zodat die in de toekomst niet los kan gaan zitten (bekend euvel van de momo force). Ook ga ik de klemmen aan de voorkant vervangen door een set bouten, anders zit je er de hele tijd met je knieen tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
De link naar de DFP driver in de startpost is gestorven.

4.60 beta driver is hier te downen.

Ik ga eens met mijn nieuwe DFP aan de gang :p

[ Voor 4% gewijzigd door Bornin op 19-05-2005 20:54 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Mijn Logitech Momo Racing pedalen beginnen het weer (na 3 maanden) te begeven, terwijl ik altijd zonder schoenen race. De pedalen worden ook nooit hard ingetrapt, dat kan ook niet in GTR :P . Nu mijn vraag welke pedalen zijn beter :? Ecci of de Speed 7? Ik moet er toch aan geloven... Ik weet dat de speed7 goed zijn, maar ECCI lijken me ook wel wat. Zijn er reviews die de 2 pedalen vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
schopje.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien de pedalen van Frex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29
Mr.David schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:58:
Mijn Logitech Momo Racing pedalen beginnen het weer (na 3 maanden) te begeven, terwijl ik altijd zonder schoenen race. De pedalen worden ook nooit hard ingetrapt, dat kan ook niet in GTR :P . Nu mijn vraag welke pedalen zijn beter :? Ecci of de Speed 7? Ik moet er toch aan geloven... Ik weet dat de speed7 goed zijn, maar ECCI lijken me ook wel wat. Zijn er reviews die de 2 pedalen vergelijken?
Je kan sowieso Nootie vragen over zn BRD pedalen. Ook kun je een afspraak maken met de man van Simsaga.. kan je het gewoon proberen om te kijken of het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Wat is eigenlijk de meest gangbare manier van schakelen met bijv. een DFP, paddles of stick?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Requiem19 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:
[...]

Je kan sowieso Nootie vragen over zn BRD pedalen. Ook kun je een afspraak maken met de man van Simsaga.. kan je het gewoon proberen om te kijken of het bevalt :)
Als ik helemaal daarheen ga dan koop ik ook gelijk... Zo en ik dan ook weer... :p

Ik ben benieuwd naar die ECCI pedalen, daar hoor ik niemand over. Volgens mij zijn dat ook gruwelijke pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:56:
[...]

Ja... vraag maar :)

Antwoord = DOEN, ik heb de 2 pedaal uitvoering, maar deze is uit te breiden naar 3
En mocht je nog twijfellen, dan kun je ze ook bij mij testen mocht je Herk-de-Stad te ver vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
http://gtr.hakoner.com/forum/viewtopic.php?t=40

Daar gaat mijn discussie verder..... Ik heb het gevoel dat GTR op tweakers.net aan het uitsterven is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Mr.David schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:52:
http://gtr.hakoner.com/forum/viewtopic.php?t=40

Daar gaat mijn discussie verder..... Ik heb het gevoel dat GTR op tweakers.net aan het uitsterven is..
Dat komt omdat het andere topic helemaal volstaat met gescheld na een race, 20 posts per filmpje wat een crash laat zien tijdens diezelfde race, of opmerkingen als "damn, wat een lag vanavond, kon nauwelijks spelen !". Verder iser qua GTR vrijwel niets te melden; SimBin richt zicht op GT Legends en over het Oval Pack kun je kort zijn ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:04

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

misschien appels met peren vergelijken, maar ben erg onder de indruk van LFS s2 demo, heb footage van s1 gezien maar dat ziet er stukken minder uit. Is toch ook erg realistisch of zie ik dit verkeerd?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
sain onez schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 02:07:
misschien appels met peren vergelijken, maar ben erg onder de indruk van LFS s2 demo, heb footage van s1 gezien maar dat ziet er stukken minder uit. Is toch ook erg realistisch of zie ik dit verkeerd?
Jeps, is zeker realistisch. Misschien nog wel realistischer dan GTR, maar dat lastig vergelijk ivm het grote verschil in auto's..

Maar dit topic is bedoelt voor hardware, en nu hebben we het over software :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 12-09 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Woei! Mijn racesim setup is af: Afbeeldingslocatie: http://www.superdupernet.nl/images/z3/ps_setup.jpg. Het scherm is een DELL 24" van de inkoopactie, en GTR draait super op 1900x1200. Bovenop het scherm de trackIR pro waarmee je dus rond kan kijken in de auto als je je hoofd beweegt. Alleen de aanleg van de speakers moet nog even wat beter...

Maar het is lekkerrrr... :)

[ Voor 5% gewijzigd door superduper op 24-05-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
Woei! Mijn racesim setup is af: [afbeelding]. Het scherm is een DELL 24" van de inkoopactie, en GTR draait super op 1900x1200. Bovenop het scherm de trackIR pro waarmee je dus rond kan kijken in de auto als je je hoofd beweegt. Alleen de aanleg van de speakers moet nog even wat beter...

Da's zeker mooi !!!

Hoe zit het nu met de FPS .... omdat je nu zo'n mega rsolutie hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
superduper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:
Woei! Mijn racesim setup is af: [afbeelding]. Het scherm is een DELL 24" van de inkoopactie, en GTR draait super op 1900x1200. Bovenop het scherm de trackIR pro waarmee je dus rond kan kijken in de auto als je je hoofd beweegt. Alleen de aanleg van de speakers moet nog even wat beter...

damn man, dat ziet er echt goed uit!! top!

(vooral dat stuur want die heb ik ook :P :P )

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:30:
[...]

Da's zeker mooi !!!

Hoe kan je de Framerate zichtbaar maken in GTR? Het draait in ieder geval soepel, maar er zit ook een X800- XT-PE als videokaart in dus dat mag wel goed gaan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:36

Fuelke

Forza Ferrari

Ctrl+F

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:30:
[...]

Da's zeker mooi !!!

Even gecheked:

resolutie 1920x1200, 4xAA, alle instellingen max in GTR

Framerate (cockpitview) tijdens de start : 40-50
Framerate (cockpitview) alleen op kop ( ;) ): 70-90
Framerate TVcam: 100-135 afhankelijk van de bebouwing langs het circuit.

Maar de beleving is dat alles gewoon vlotjes loopt, en je merkt geen enkele vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Erg impressive, wat zijn de rest van je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Requiem19 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:32:
Erg impressive, wat zijn de rest van je specs?
Spekkies:

ASUS P5GD2 deluxe mobo i915P
1024 Mb DDR2 PC4000
P4 640 3.2 Ghz, 2 Mb cache
ASUS Extreme AX800XT-PE, 256 Mb
Aopen 350W ATX2 voeding (trekt het allemaal prima! :) )
Maxtor Diamonmax 10 200 Gb
Creative soundkaart

Alles draait (nog) out-of-the box zonder overclock oid. Dat komt misschien later als het nodig is.

en de lekkerste: Dell 2405FPW 24" TFT @ 1920x1200.

en nog wat smaakmakers:

Playseat
TrackIr Pro met vector expension

Me happy :9

[ Voor 10% gewijzigd door superduper op 26-05-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
...en platzak :P

Wel een zeer mooie setup zo. Misschien dat ik ook maar eens een mooi LCDtje moet overwegen ipv een 19" crt...

[ Voor 78% gewijzigd door P5ycho op 26-05-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
16 mei kwam er nieuwe software voor TrackIR uit.. Met een opvallende regel in het changelog:
Added Mouse Emulation
Ik zie er alleen nergens iets van terug.. Iemand een idee wat hiermee bedoelt wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 30-05-2005 18:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uh dat je je cursor kunt besturen met je trackir :p ? lijkt me beetje nutteloze functie maja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Even een "hoeveel is dit nog waard" vraag: een twee jaar oude (ongeveer) Thrustmaster Formula Force GP (FF), z.g.a.n., incl. alles (ook bon ;) ), kostte €85,-

Zodat ik een beetje weet wat ik er voor moet vragen op Speurders :) Zag er daar 1 staan vcoor 50 euro maar das wat te veel he :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... eindelijk
Mijn maat kwam de stoel brengen die hij beloofd had, alleen dan anders.
Hij zou voor mij een vrachtwagenstoel regelen, komt ie met een recaro kuipstoel aanzetten.
Met slede.
Ja, die mocht ik ook mee nemen, zei hij, daar zal hij (ik dus) best blij mee zijn (klopt :P ).
Dus ik kan gaan bouwen.
Zal pics nemen v/h proces en dan hier jullie op de hoogte houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij ook maar zo'n kuipstoeltje! :o Veel succes met het bouwen, wel piccies posten he ;)
Ik heb net zelf een DFP besteld, gaat mn eerste stuurtje worden en ben best wel benieuwd hoeveel het scheelt in LFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben op dit moment ook bezig met het aansluiten van een toerenteller op mijn PC.
Heb al documentatie gevonden voor Nascar 2003 en GP Legends.
Nascar 2003 moet je kijken in de telemtry dir. schijnt een vb. in te staan.
Hou dit toppic in ieder geval in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:34

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:25:
Doe mij ook maar zo'n kuipstoeltje! :o Veel succes met het bouwen, wel piccies posten he ;)
Ik heb net zelf een DFP besteld, gaat mn eerste stuurtje worden en ben best wel benieuwd hoeveel het scheelt in LFS.
Dat kan je nog vies tegen gaan vallen. Na jarenlang gewend te zijn aan keyboard racing ben ik nu met driving force pro stuurwiel langzamer. Flink trainen dus >:)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik mn stuurtje nog binnen krijg :P Kan bijna niet wachten, lekker LFS en GTR doen met stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer een update van mijn kant. Ivm mijn aankomende huwelijk weinig tijd, maar ik ga dit weekeinde bouwen.

Ik heb inmiddels voor mijn tv (gewoon crt) een vergrootscherm op de kop kunnen tikken bij een ouderencentrum. Met dit scherm kunnen half blinde ouderen nog tv kijken. Mijn 55 cm scherm wordt zo vergroot voor het oog naar 1.2 meter! Werkt goed, maar ik moet even zien hoe ik het kan inbouwen in de auto (het scherm moet namelijk voor de tv staan en je moet er wel een meter afzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

grappig, en werkt het goed, hoe heet zo een ding? dat ik er eens wat info over ga zoeken!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:15:
Eindelijk weer een update van mijn kant. Ivm mijn aankomende huwelijk weinig tijd, maar ik ga dit weekeinde bouwen.

Ik heb inmiddels voor mijn tv (gewoon crt) een vergrootscherm op de kop kunnen tikken bij een ouderencentrum. Met dit scherm kunnen half blinde ouderen nog tv kijken. Mijn 55 cm scherm wordt zo vergroot voor het oog naar 1.2 meter! Werkt goed, maar ik moet even zien hoe ik het kan inbouwen in de auto (het scherm moet namelijk voor de tv staan en je moet er wel een meter afzitten).
Wordt je daar niet knettergek van bij snel bewegende beelden? Er zal toch wel iets van kromming in het beeld zitten en daar krijg je naar een tijdje wel hoofdpijn van lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

sain onez schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:54:
grappig, en werkt het goed, hoe heet zo een ding? dat ik er eens wat info over ga zoeken!?
http://www.caretec.at/produkte2.php?caretec=1&id=286 Dit ziet er wel netjes uit, of het werkt ??

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx, alleen geen prijs erbij, en zodra je wat verder 'winkelt' kom je er een simpele keukenweeg tegen voor 125€ 8)7 .. maar idd ziet er netjes uit...

Snoeki, kan je ons vertellen of dit werkt, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Ha, das lachen, toen had ik ook een DFP! Verschillen met een rode Wingman:
• Voetplaat is veeel groter. Weet nog niet of ik dat lekker vind. Bij de Wingman had ik nl nooit last van mijn hiel, nu wel
• Rempedaal voelt heel anders. Sowieso qua vorm, maar hij voelt ook wat sponziger
• Force Feedback is uiteraard 10x sterker, en dat bevalt goed!
• Geen speling meer in het stuur, wat de nauwkeurigheid erg verbeterd
• Knoppen, knoppen en nog eens knoppen!
• Stuur van de DFP is iets kleiner, en ligt wat beter in de hand.

De overstap is trouwens best nog even wennen. Ik heb de neiging nog wel eens een beetje te schrikken van de force, waardoor ik niet goed instuur. En de pedalen (vooral het rempedaal) is veel nauwkeriger.. Opnieuw rempunten leren dus!

Nog even vraag:
De 900 graden modus in de DFP is natuurlijk erg vool. Maar in bijv. GTR draai je je dan helemaal suf, terwijl ik met de (normale) 180 graden modus wel iets meer draairuimte wil.. Kan je die 900 graden modus zo installen dat het stuur wel gewoon 1:1 draait met GTR?

[ Voor 14% gewijzigd door MrBarBarian op 14-06-2005 10:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Volgens mij gaat dat niet, dan kan je ook nauwelijks snel reageren bij een stuurfoutje. Ik heb de DFP op 240 graden staan, dan stuurt hij 1:1 ongeveer in GTR. Wel zo prettig als m' n stuurtje in de cockpitview hetzelfde doet als de dfp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:05:
...
• Voetplaat is veeel groter. Weet nog niet of ik dat lekker vind. Bij de Wingman had ik nl nooit last van mijn hiel, nu wel
...
Ik heb precies hetzelfde. Dus heb ik zelf maar een sim-sok gemaakt. Bij Zeeman 4 hielkussentjes gekocht en daar twee in de linker- en twee in de rechtersok genaaid. Werkt prima!
...
• Stuur van de DFP is iets kleiner, en ligt wat beter in de hand.
Persoonlijk vind ik het stuur net iets te klein (of mijn handen zijn wat te groot :P). Met mijn zwarte Momo schakelde ik met de 'flaps', de flap-knopjes van de DFP vind ik verre van ideaal. Ik krijg na 10 minuten kramp in m'n vingers. Ben van ellende maar overgestapt naar de pook voor het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:07:
[...]

Wordt je daar niet knettergek van bij snel bewegende beelden? Er zal toch wel iets van kromming in het beeld zitten en daar krijg je naar een tijdje wel hoofdpijn van lijkt me zo.
Ik zal dit weekeinde even foto's maken. Bij tv kijken werkt het wel goed zolang je niet teveel naar links of naar rechts beweegt (bijv. 1 plek opschuiven). Aangezien je bij autorijden stil zit moet het goed werken.

Ik heb hem met behulp van een vriend gekregen, die heeft hem (samen met mij) bij een speciaalzaak voor bejaarden vandaan. Normaal kan je ze niet kopen, althans niet zo makkelijk begreep ik. Hij heeft tegen de verkoper gezegd dat hij erg slechtziend was en mocht hem toen tegen korting kopen (euro of 15). We mochten hem eerst zelfs 3 weken gratis lenen! Normaal zullen die dingen wel duur zijn, maar als je het nodig had mocht je het kopen daar voor een spotprijsje.

Meer info zaterdag, ik heb het scherm even uitgeleend.
Verrek, dat is hem! Ik zal actie shots plaatsen zaterdag en het even testten met autoracen, ik heb hem alleen op de xbox getest en dat werkte perfect. Scheelt me weer geld, kan ik een oude tv gebruiken en heb dan toch groot beeld.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er nog iemand een online shop waar de DFP leverbaar is? Kan er namelijk helemaal geen meer vinden :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:31:
Weet er nog iemand een online shop waar de DFP leverbaar is? Kan er namelijk helemaal geen meer vinden :'(
[reclame]
www.offficesupply.nl Daar hebben ze hem met twee dagen, voor 116 euro..

Ze zitten in Ankeveen, afhalen is mogelijk...
[/reclame]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik ga binnenkort die driving force pro halen voor de pc!!

Ik weet dat hij compatible met bijvoorbeeld GTR is, maar geld dit ook voor rFactor of andere pc racesims die eventueel uitkomen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:24:
Ik ga binnenkort die driving force pro halen voor de pc!!

Ik weet dat hij compatible met bijvoorbeeld GTR is, maar geld dit ook voor rFactor of andere pc racesims die eventueel uitkomen????
Ja, hij is net zo compatible met PC spellen als andere Logitech-sturen die wel specifiek voor de PC bestemd zijn. Geen zorgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wnr komt rfactor eig uit

enne kwil een echt goed racegame is het beter dat ik wacht tot rfactor omdat de meeste raceleagues die nu met F1C rijden zullen overschakelen op rfactor?(zoals VMS)
of neem ik gtr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ok heb die driving force pro!!!!! SUPER STUURTJE, voelt echt 10 keer beter dan me oude wingman formula force gp.

Zodra ik het stuurtje boven 200 graden zet verdwijnt die lock???? Hoort dit??

Hij werkt natuurlijk op bijvoorbeeld 240 graden als 240 graden, maar ik vind het prettiger als ik dan niet 900 graden kan draaien al heeft het geen effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
dat hoort inderdaad zo. Ik begreep het eerst ook niet zo, maar na een tijdje went het wel hoor. Heerlijk dat je je lock zelf kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Aah k thnks,

Zeker tof dat je zelf je lock kan bepalen, ik rij op 200 rotatie. Voelt het meer als een kart hehe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft die driving force pro ook gas en rem aan het stuur, of alleen via pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alleen via pedalen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

een stapje hoger als die driving force pro, wat krijg je dan? Of zit je dan meteen in de €500 klasse oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
sander815 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:38:
een stapje hoger als die driving force pro, wat krijg je dan? Of zit je dan meteen in de €500 klasse oid?
Dan kom je bij de merken die ik iets uitvoeriger in de SP heb beschreven.
En das idd meteen een stukje prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dit filmpje van het nieuwste Frex product wilde ik jullie ook niet onthouden. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ZAMoRANo schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:21:
Dit filmpje van het nieuwste Frex product wilde ik jullie ook niet onthouden. :7
Nais. Maar tjonge, wat zijn we dan eigenlijk super nerds om zoiets te kopen .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik dat scherm van je kopen voor een slechtziende bejaarde die graag tv wil kijken.
superduper schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik heb nu ook de DFP, WOW wat een stuurtje :P Het stuur zelf mocht eigenlijk wel een formaatje groter, maar ik stoor me er niet aan. Ik heb alleen geen flauw idee wat nu een realistisch gevoel is. Wat moet je bijvoorbeeld voelen als de auto onder/overstuurd?

realistische zijn realistische instellingen (zowel ingame als wingman profiler) voor GTR en voor F1 Challenge 99-02?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ND schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:21:
Ik heb nu ook de DFP, WOW wat een stuurtje :P Het stuur zelf mocht eigenlijk wel een formaatje groter, maar ik stoor me er niet aan. Ik heb alleen geen flauw idee wat nu een realistisch gevoel is. Wat moet je bijvoorbeeld voelen als de auto onder/overstuurd?

realistische zijn realistische instellingen (zowel ingame als wingman profiler) voor GTR en voor F1 Challenge 99-02?
Bij overstuur voel je in principe niet zo veel aan je stuur.. de achterkant van de auto slingert nl weg.. Je ziet het meer (voelt het ook wel een beetje)

Bij onderstuur voelt je stuur heel ligt aan. Als je de center spring aan hebt is dit amper voelbaar (vind ik)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55

BLN

Overstuur voel je echt wel hoor. Dan draait je stuur tegen je stuurrichting in, want de hele auto draait dan om de voorwielen. Net als in n kart, en overstuur zie je vooral, dat je auto de bocht niet zo scherp draait als dat ie normaal zou doen.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Mijn F1doos ligt nu te drogen, waarna ik hem in mekaar kan zetten. Helaas te weinig tijd gehad om van elke stap foto's te maken, maar het resultaat mag er wezen imho. Van het eindresultaat uiterraard wel pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rijd nu al een tijdje met DFP en is echt heerlijk, vooral driften, drag en oval gaat nu véél beter en dan ook nog lekker lfs s2 alpha. SUPER :>

Stuurtje is makkelijk in te stellen en op vrij veel punten en de grote van het stuur is ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ik las net in de nieuwe autosimsport, over die brd speed 7. En die gozer die het mocht teste was errug enthousiast erover. Zker ff de moeite waard om te lezen voor de geinteresseerden

auto_simsport_1_7 -----> hier te downloaden: http://www.autosimsport.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Mensen, wie kan mij helpen naar de link van een thread (ik geloof op racesim central forum) waarin deze plaatjes stonden? (Wil het verhaal rondom de plaatjes ook hebben als ik deze sim na ga bouwen)

http://www.natkat.dk/gtracingseatstory/

In het racesim central archive staat het echt bomvol met raceseat threads, dus waar ik anders op kan zoeken weet ik niet echt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Scorperito schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:02:
Mensen, wie kan mij helpen naar de link van een thread (ik geloof op racesim central forum) waarin deze plaatjes stonden? (Wil het verhaal rondom de plaatjes ook hebben als ik deze sim na ga bouwen)

In het racesim central archive staat het echt bomvol met raceseat threads, dus waar ik anders op kan zoeken weet ik niet echt.
Ik heb hem thuis wel in mijn favorieten staan. Zal hem vanavond ff voor je opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online

Zo heel speciaal vind ik deze anders niet, volgens mij kun je op RSC zat projectjes vinden die je hiermee kunt vergelijken en die je kunt gebruiken als je er zelf 1 maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online

Gevonden!

http://gtplanet.net/forum...php?p=1516026&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook ff een stomme vraag, welk spel korten jullie af met LFS ? :o :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Live For Speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF mijn setje delen met de freaks: Simconbase toerenteller plus shiflights , trackir , speed7 pedalenset en logitech stuur.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.dinnissen/Downloads/P8080054.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marc.dinnissen/Downloads/P8080055.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey Zamorano
Ik heb net mijn Frex stuur adaptor en de extra switches binnen gekregen. Nog een hele klus om het in elkaar te zetten, maar lijkt me leuk. (heb apart een stuur in Nederland besteld)
Het valt me op dat de extra switches moeten worden doorverbonden met de reguliere stuur schakelaars. Hoe werkt dat? Het lijkt er dan op dat de extra swicthes dezelfde functie krijgen als de schakelaars opp het stuur .

dank voor je hulp
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he Steven heb net het zelfde besteld als jij , hoelang duurde het voor jou dat je het binnen had en kan je wat foto,s laten zien. Hou ons op de hoogte hoe het in elkaar zit maak wat foto tijdens het assembleren er van , mits je een digie heb natuurlijk.

Groetjes Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o ja een klein vid van de simconbase toerenteller,en de ingebouwde shiftlights

http://members.home.nl/ma...wnloads/Funboy-simcon.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kan een 2dehands stuurtje krijgen,

Afbeeldingslocatie: http://img.idealo.de/folder/Product/78/7/78764/produktbild_gross.gif

Is dat wat??? Kan ik de paddles op het stuur ook als koppeling gebruiken?
Iemand ervaring met dit stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jeda. Ik heb ook zo'n stuurtje gehad. Het ziet er allemaal lekker degelijk uit en voelt goed aan. Een produkt is echter maar ze goed als het slechtste onderdeel. In dit geval hebben ze een super klein plastic potmetertje gebruikt voor het sturen. helemaal K met P. Bij mij was er op een bepaalde moment niet meer mee te rijden. (zeker niet in GTR) een spray hielp niet goed en er zijn geen reserve onderdelen te krijgen. Ik had 'm online gekocht dus dat hielp ook niet echt. de potmeter van het rempedaal heeft het trouwens nooit helemaal goed gedaan (ging maar tot 90%)

Als je het mij vraagt; spaar even door en koop een driving force pro.vor ca 110 euro

@funboy
Ik heb op 25 juli mijn bestelling geplaatst (Stuuradapter en extra switches) en heb de spullen gisteren binnen gekregen.(betaald via PayPal).

In feite bestaat het uit allemaal losse onderdelen. je moet de unit dus helemaal zelf in elkaar zetten. Ziet er wel heel degelijk uit trouwens. Maar het is een serieus klusje. IKEA is er niks bij. Ik ben bang dat het er niet van komt om foto's te maken, maar ik zal alle vragen graag proberen te beantwoorden

Heb er dit stuurtje bij besteld:
http://www.calibaperformance.co.uk/Gearbox/720460.htm
Is een stuk goedkoper (ca 80 euro) dan de momo oif sparco variant, maar ik weet eerlijk gezegd niet zeker of het wel past LOL. komt vandaag of morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je me nu vertellen dat je de adapter helemaal zelf in elkaar moet zetten , joh wordt dit niet geassembeerd op gestuurd daar sta ik wel van te kijken zeg, succes met bouwen als het af is zet maar een pic op site.

Verwijderd

Ja ik ga je dat echt vertellen. alleen de stuurachakelaars zijn met het stekkertje verbonden. de rest moet je helemaal zelf bouwen. wel leuk hoor trouwens. moet even op mijn stuur wachten voordat ik het allemaal af kan maken.
Ik heb trouens een vraagje gepost op het FREX deel van de RSC webstie. Die werd heel snel beantwoord door de fabrikant.

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:52:
Hallo,

Ik kan een 2dehands stuurtje krijgen,

[afbeelding]

Is dat wat??? Kan ik de paddles op het stuur ook als koppeling gebruiken?
Iemand ervaring met dit stuur?
Fijn stuurtje. De pedalen voelden echt heel lekker aan (beter dan mijn huidige Logitech DFP), helaas waren ze niet zo stevig als ze eruit zagen en ging het gaspedaal kapot. Exit stuur, wordt niet meer gemaakt. Paddles kun je niet als koppeling gebruiken, wel als gas/rem (enige optie).

Leuk stuurtje voor 25 euro ofzo, om te kijken of het iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ik ben echt A-Technisch, maar ben al een beetje begonnen met het bouwen van eigen pedalen.

ik heb 2 opties

Optie 1 :

Ik ga zoiezo gebruik maken van me wingman formula force gp als zeg maar usb connectie, is wel zo makkelijk. (zou eventueel stuur zelf kunnen veranderen voor extra knoppen etc.). Ik ging vandaag ff bekijke wat voor potmeters in de pedalen zitten en dat zijn echt miniscule dingetjes (wel in prima staat nog), vraag me af in hoeverre het verstandig is deze te gebruike?? zijn ze betrouwbaar genoeg?en kan ik dezelfde potmeters elders ook kopen?

Optie 2:

Ik heb ook 3 andere potmeters die zijn wat steviger en groter (rotatie afstand lijkt hetzelfde als logitech potmeters), en 10KA, is dat goed genoeg?
Wat ik gewoon kan doen is 2 van deze potmeters vervangen voor de logitech potmeters(bedrading blijft gewoon hetzelfde).

Welke optie is beter? Of moet ik alsnog andere potmeters aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zijn we weer ;)

Ik ben bezig met een cockpit en ben nu opzoek naar een site waar ze aura interactor bass shakers verkopen. Heb al google geprobeerd en op rsc forum gezocht maar niks gevonden, iemand die een site weet? Ze moeten wel naar Nederland kunnen verzenden :7

Alvast bedankt,
Martin

Ps. Als mn cockpit af is zal ik zeker pics posten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k weet niet of jullie interesse hebben maar ik heb voor een engelstalige site een kort stukje geschreven over de mijn ervaringen met de Frex wheel adapter.

Hi Guys.
I thought you might be interested in a short review of the Frex Steering Wheel adapter and the extra switch box.

Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/wheeladapter/nonreadap200a.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.frex.com/gp/wheeladapter/sawb+01w200.JPG

Ordering:
I ordered the wheel adapter and the extra switch box on-line on the July 25th. I paid though Pay Pal (181 euro shipping included). I received the shipment from Japan about 2 weeks later.

Assembly/result
I was surprised when I opened up the three small boxes. The Steering Wheel adapter itself consisted of a bunch of metal plates and other parts, screws, bolts, and 8 switches wired to a connector. The extra switchbox was assembled and had 6 wires coming from it. There were 6 clamps included to connect the wires to the adapter switches. Obviously there is a manual. It' pretty clear but you need to read it carefully. A small mistake can lead to some extra work as I found out.
Obviously you need to remove the original steering wheel from the base first (In my case the Driving Force Pro). After that you attach the various components to the DFP base.
All in all it took me about 1,5 hours to get the job done. Installing the switches can be a bit of a pain (especially with the extra switch box), but even if you have 2 left hands it can be done. I found it very rewarding to build my own setup actually.

I hadn' ordered a wheel from Frex. I thought 150 Euro was a bit steep. I got me a Calibra Formula Steering wheel instead (about 70 euro).
Afbeeldingslocatie: http://www.calibaperformance.co.uk/Wheels/images/720450_L.gif

You need to make sure the shape of the wheel frame fits the Adapter and you need to make sure it's small in diameter (280 mm). If you get a bigger wheel you wont be able to reach the paddles. 280 mm is the same size as the original DFDP wheel. The suede offers good grip. I do think some of the color wears of on your hands when you sweat.

All in all the result is great. The setup looks great and feels real. The build quality of the products is superb. I expect this stuff to last for ever. The paddles are made of aluminum and I'm sure they won't snap. With a small wheel they are within reach. Even with small hands. You do need to use a bit more force then with the regular DFP "paddles". The switches are top quality as well. The extra switch box offers 6 more switches. 4 regular ones and two small plastic paddles on the side.

Sadly the new setup doesn't lead to quicker laptimes. The new wheel does offer a nice stimulus to practice more though.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Wat doet die wheel adapter?

Behalve extra knoppen en een beter stuurtje, voelt het geheel ook anders dan een DFP qua force feedback en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee
de force feedback blijven hetzelfde. Misschien heeft het gewicht een beetje invloed, maar eerlijk gezegd voel ik geen verschil. Behalve dan dat het veel degelijker aanvoelt. De plaats van de meeste schakelaars is ook fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijd voor een pict steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een dom vraagje..

Ik heb al een tijdje de dfp en nou heb ik hem weer aangesloten, maar nu kan ik nergens meer de optie vinden om het aantal graden in te stellen (600 graden draaicirkel ipv de 180).
Ik heb zon beetje alles gedaan, maar ik kan die optie nergens meer terug vinden :(.

Kan iemand me mischien vertellen waar ik die optie kan vinden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel versie 4.6 van logitech er op staan , zo ja onder game instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb versie 4.6 van logitec profiler er op staan, maar ik kan game instellingen niet vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Options > Global device settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de volledigheid zeg maar , en hoe bevalt je setje zamorano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mijn setje bevalt nogsteeds goed. Heb er net leuk de GTL demo mee geraced. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zeg waar heb die dan van daan , vertel (demo GTL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou Simbin had m niet zo goed verstopt zeg maar op de officiele website. :P
Helaas hebben ze het foutje ontdekt en is de link nu dood, maar waarschijnlijk is ie straks te downloaden vanaf een andere server (zie het GTL topic hier op GoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mazzel kont damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik pot-meters vandaan kan halen in rotterdam. Ik zoek pot meters voor de logitech momo force racing de zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marste/GTR/mywheel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:11
Omdat ik een nieuw stuurtje eigenlijk te duur vind, wil ik mijn oude thrustmaster T2 weer onder het stof vandaan halen. probleem is alleen dat er een pedaalveertje kapot is. Heeft iemand die misschien nog liggen/over? Thrustmaster heeft ze niet meer en anders moet ik toch maar een driving force pro halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga maar een DFP halen dat is echt een beter keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:22:
Ga maar een DFP halen dat is echt een beter keus
iemand een tip waar een DFP voor een redelijke prijs te halen?
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.