[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.768 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
EntonoX schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:54:
[...]

Weet jij toevallig waar ik deze kan vinden? want het lijkt me leuk om eens uit te zoeken of dat een beetje te doen is.

Oeloe heb jij misschien al wat gevonden?
http://users.skynet.be/tom.demuer/gpl.html :)

[ Voor 77% gewijzigd door The_FrankO op 23-04-2005 23:04 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Laatst online: 12:38

EntonoX

Team leider

Ah... kijk dank je wel. Maar dit werkt natuurlijk alleen voor GrandPrix Legends, het zou mooi zijn als er ook zoiets zou zijn voor GTR of alle nieuwe spellen. Weet iemand nog andere recente spellen waar zulke gegevens uit beschikbaar zijn??

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
EntonoX schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:17:
[...]

Ah... kijk dank je wel. Maar dit werkt natuurlijk alleen voor GrandPrix Legends, het zou mooi zijn als er ook zoiets zou zijn voor GTR of alle nieuwe spellen. Weet iemand nog andere recente spellen waar zulke gegevens uit beschikbaar zijn??
Ik geloof dat er dat soort dingen ook te vinden zijn voor nascar racing 2003.

Voor F1 Challange en mods zou ik niet weten of er zoiets is. Ik denk dat je meer kans hebt op antwoord op deze vraag om deze te stellen in het sub forum voor GTR op rscnet :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 122640 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:04:
Heeft iemand ervaring met de Saitek R440 (Stuur + Force Feedback) ? Hij komt goed uit reviews, maar ik zoek mensen die dit ding in handen hebben gehad. Details wil ik graag weten zoals: Kraakt hij na een tijdje ? Zoals de Trust (FF380) ?

BVD.
Ik heb er ook vele positieve (reviews) dingen over gelezen, maar echte mensen heb ik er niet over gehoord op een aantal na. Ik geloof dat deze stuurtjes, wél, kwalitatief goed zijn, maar kan dit niet bevestigen. Misschien iemand anders die het weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Ik ben in het bezit van een Logitech momo racing en daar gingen de pendalen kuren geven.
Op een gegeven moment kon ik nog maar 70% gas geven, als ik tijdens de race me pendalen dan lostrok van me stuur en opnieuw aansloot deden ze het weer voor een moment.. maar daarna begon de ellende weer.

Op http://www.wingmanteam.com/ zag ik nog veel meer mensen met hetzelfde probleem.
Komt dit probleem ook voor met de DFP ?

Het stuur staat nu al een maand ter reparatie(nog onder garantie) bij de shop.
Is het normaal dat een reparatie van een Logitech product zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28
Ik overweeg een DFP stuurtje aan te schaffen. Op het moment bezit ik echter een Logitech Formula Force GP stuurtje. Op welk gebied moet ik het meeste verschil verwachten?
Kan ik overigens later de DFP nog ombouwen met frex spullen of moeten hun dat zelf doen?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:40

Arfman

Drome!

Rostvertol-Mil schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:59:
Ik overweeg een DFP stuurtje aan te schaffen. Op het moment bezit ik echter een Logitech Formula Force GP stuurtje. Op welk gebied moet ik het meeste verschil verwachten?
Zo'n upgrade heb ik ook gedaan :)
Ik vind het stuurtje zelf een tandje beter (nog wel meer eigenlijk, zeg maar een stuk steviger, ergonomischer en fijner om vast te houden) en de pedalen zijn ook een stuk beter, er is beter mee te doseren en ze staan lekker stevig op de vloer hierzo (laminaat). Bovendien heeft het stuur veel meer knoppen, geen overbodige luxe met de games van tegenwoordig.
Kan ik overigens later de DFP nog ombouwen met frex spullen of moeten hun dat zelf doen?
Je kunt er sowieso extra pedalen bij aanschaffen (die plug je dan rechtstreeks in een USB slot). Als je er later een Frex stuurtje van wilt maken kun je die spullen gewoon bestellen bij Frex en het zelf doen. Als je dat niet wilt moet je rechtstreeks bij Frex bestellen, 2 tot 3 maanden wachten en dan heb je hem ook binnen.

Voorlopig houdt ik mijn DFP origineel, de pedalen zijn voor mij goed genoeg nog. Wat me vooral tegenhoudt is de lange levertijd van Frex apparatuur. Ik heb erover zitten denken om BRD Speed7 pedalen aan te schaffen, maar die kosten rond de 400 euro en dat is me het niet waard.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Anoniem: 47458 schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:41:
Het stuur staat nu al een maand ter reparatie(nog onder garantie) bij de shop.
Is het normaal dat een reparatie van een Logitech product zo lang duurt?
Wat is internet toch mooi, beetje google, en fix gevonden;

http://www.wingmanteam.com/latest_software/beta_main.htm

Haal maar weer op dat ding :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

Kijk uit met die pedalfix.. ik heb ook een momo racing en mijn pedalen kregen dezelfde kuren, dus vol gas is geen vol gas.
Met die pedalfix rijd hij wel weer volgas, maar halfgas stotterd nu als een dolle, en als je de bocht uit wild accelereren, doet hij het soms niet en pakt hem vervolgens in een x op wat dus meestal een spin opleverd.
Met de rem ook , soms remd hij 100%, en soms maar 70%, je weet alleen niet wanneer.
Conclusie... weg met die rotzooi en nieuwe pedalen (5dgn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Lister_Storm schreef op maandag 25 april 2005 @ 03:58:
[...]

Wat is internet toch mooi, beetje google, en fix gevonden;

http://www.wingmanteam.com/latest_software/beta_main.htm

Haal maar weer op dat ding :)
Als je kijkt in mijn post, zie je dat ik die site zelf ook noem ;)
En deze software is leuk voor even, maar net zoals hierboven staat je pendalen werken dan nog steeds niet optimaal.
Ik heb ook nog contact gehad met de helpdesk van logitech, die gaf mij ook aan om even op die site te kijken en het programma dxtweak te downloaden.

Mocht het dan nog niet werken dan moest ik ze maar opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Ahh sorry,

DXTweak zou kunnen helpen, maar dan zou je bijvoorbeeld je gaspedaal altijd bij 70% indrukken op 100% gas moeten instellen. Dan nog wordt het lastig, aangezien je dan wel altijd volgas hebt, maar het moment waarop dat gebeurt variabel is.

Succes ermee iig.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Ik heb wat advies nodig. Op dit moment heb ik een logitech momo racing force maar die begint wat kuren te krijgen(het stuur kraakt en de pedalen werken niet meer helemaal lekker soms). Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een nieuw stuur. Mijn budget is 2-300 euro en ik zit te denken om zelf z'n simulator te bouwen. Als ik zo op de site's kijk die in de startpost staan zie ik vooral dat de prijzen beginnen bij z'n 500 dollar voor een setje.
Mijn vraag: Kan ik beter een Logitech Driving Force Pro of een professioneler stuur kopen(en dan vooral welke aangezien m'n budget niet zo heel groot is :P)?

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door 3p0x op 25-04-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

amd_at_primus schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:35:
Ik heb wat advies nodig. Op dit moment heb ik een logitech momo racing force maar die begint wat kuren te krijgen(het stuur kraakt en de pedalen werken niet meer helemaal lekker soms). Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een nieuw stuur. Mijn budget is 2-300 euro en ik zit te denken om zelf z'n simulator te bouwen. Als ik zo op de site's kijk die in de startpost staan zie ik vooral dat de prijzen beginnen bij z'n 500 dollar voor een setje.
Mijn vraag: Kan ik beter een Logitech Driving Force Pro of een professioneler stuur kopen(en dan vooral welke aangezien m'n budget niet zo heel groot is :P)?
Alvast bedankt.
Ik stond ongeveer voor dezelfde vraag. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Driving Force Pro, omdat het stuurtje zelf erg goed is en je later altijd de pedalen nog apart kunt vervangen. Ook is de DFP de basis voor de Frex setjes, dus ik kan over een tijdje wat onderdelen bestellen bij Frex en dan zelf het stuurtje aanpassen.

Volgens mij doe je met de DFP geen slechte aankoop, ik ben er in ieder geval erg tevreden over tot nu toe.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

amd_at_primus schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:35:

Alvast bedankt.
Ik heb ook een MOMO racing en ook probs met pedalen, maar zaterdag (30e) heb ik een afspraak voor nieuwe pedalen, en om ze te testen.
Als ze bevallen neem ik ze en doe ik hier uitgebreid verslag, ik wil nl het stuur bewaren.
Dus als je tot dan kan wachten kun je ze zelf bestellen, want getest zijn ze dan immers.
Op de site zijn ze 185 E en in Belgie 225E.
Maar als je zoiets niet wil, is een DFP het beste alternatief, is ook uit te breiden.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Anoniem: 137969 schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:59:
[...]

Ik heb ook een MOMO racing en ook probs met pedalen, maar zaterdag (30e) heb ik een afspraak voor nieuwe pedalen, en om ze te testen.
Als ze bevallen neem ik ze en doe ik hier uitgebreid verslag, ik wil nl het stuur bewaren.
Dus als je tot dan kan wachten kun je ze zelf bestellen, want getest zijn ze dan immers.
Op de site zijn ze 185 E en in Belgie 225E.
Maar als je zoiets niet wil, is een DFP het beste alternatief, is ook uit te breiden.
succes
Ik heb het geld nog niet bij elkaar dus ik wacht er toch nog ff mee. Ik zag trouwens in de pw dat een DFP maar ongeveer 100 euro kost dus ik denk dat ik die koop aangezien ik ook nog een ps2 heb (gt4 nog niet helaas :( ) Zijn de pedalen van een DFP veel beter dan van een momo racing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 18:24

Convoy

g44p

heb mn setje ook eidenlijk compleet en moet zeggen ben er reuze tevreden mee >:)

Afbeeldingslocatie: http://prime.fiberworld.nl/DSC01425.JPG
Afbeeldingslocatie: http://prime.fiberworld.nl/DSC01426.JPG

let's race!

[ Voor 19% gewijzigd door Fuelke op 29-04-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134805

Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de Playseat. Ben nog aan het overwegen om zelf een cockpit te bouwen of een Playseat aan te schaffen. Is het apparaat stevig? Rijd eens met GT4 over Le Sarthe met een LM auto over het rechte stuk; het stuur trilt dan heel erg. Welk effect heeft dat op de Playseat? Kun je hem ook goed afstellen? Ben zelf ongeveer 1.83 m, en ik moet wel goed kunnen zitten? Is het stuur ook in hoogte in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Anoniem: 134805 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:42:
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de Playseat. Ben nog aan het overwegen om zelf een cockpit te bouwen of een Playseat aan te schaffen. Is het apparaat stevig? Rijd eens met GT4 over Le Sarthe met een LM auto over het rechte stuk; het stuur trilt dan heel erg. Welk effect heeft dat op de Playseat? Kun je hem ook goed afstellen? Ben zelf ongeveer 1.83 m, en ik moet wel goed kunnen zitten? Is het stuur ook in hoogte in te stellen?
kan alleen maar zeggen dat ik er erg tevreden mee ben en dat het allemaal lekker sterk/stabiel aanvoelt. De seat is trouwens goed en simpel af te stellen en zit heerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Anoniem: 137969 schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:21:
Kijk uit met die pedalfix.. ik heb ook een momo racing en mijn pedalen kregen dezelfde kuren, dus vol gas is geen vol gas.
Met die pedalfix rijd hij wel weer volgas, maar halfgas stotterd nu als een dolle, en als je de bocht uit wild accelereren, doet hij het soms niet en pakt hem vervolgens in een x op wat dus meestal een spin opleverd.
Met de rem ook , soms remd hij 100%, en soms maar 70%, je weet alleen niet wanneer.
Conclusie... weg met die rotzooi en nieuwe pedalen (5dgn)
toch raar want bij mij werkt het sinds die fix als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 21:58

Fuelke

Forza Ferrari

^^ Met mosselman

Wat ik wel moest aanpassen was de gevoeligheid van gas & rem in GTR omdat ik die op 100% gezet had om zo het gebrek aan 100% gas ietwat te compenseren.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:54
Als ik in de Price Watch kijk pricewatch: Logitech Driving Force Pro en vervolgens de shops aan klik dan zie ik dat niet 1 shop ze op voorraat heeft of gepreorderd moet worden. Dus ik weet niet waar iedereen hierzo dat stuur besteld. Want ik zou er ook wel graag eentje bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Wazzup! schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:28:
Als ik in de Price Watch kijk pricewatch: Logitech Driving Force Pro en vervolgens de shops aan klik dan zie ik dat niet 1 shop ze op voorraat heeft of gepreorderd moet worden. Dus ik weet niet waar iedereen hierzo dat stuur besteld. Want ik zou er ook wel graag eentje bestellen :)
ik weet niet waarje woont, maar hier in utrecht hadden ze er nog genoeg op voorraad iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
freekweb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:31:
[...]

ik weet niet waarje woont, maar hier in utrecht hadden ze er nog genoeg op voorraad iig ;)
In de buurt van goes (zeeland) niet echt in de buurt zeg maar ;)
Ga zometeen wel even bij de Dixons kijken alleen kosten ze daar wel 150 euro als ze er al 1 hebben.
En anders maar wachten dan tot ze via internet te bestellen zijn schilt wel bijna 50 euro natuurlijk. Nog ff geduld maar dan. :)
Word wel is tijd voor een nieuw stuurtje zit hier nog steeds Gtr/gpl met een Thrustmaster Formula T2 stuurtje te spelen vaarvan de potmeters gaar zijn (elke keer contactspray ertussen word ik ook beu). Word wel is tijd voor een nieuwe. :+

edit
@Requiem19
Ben net in Goes geweest bij de intertoys/imha en bij de dixons daar hadden ze wel een driving force maar geen pro dus. Dat word nog maar ff wachten dus.

edit2
@hp38guser
jammer genoeg werkt het bestel gebeuren momenteel niet geloof ik :? morgen dan nog maar is proberen ofzo

[ Voor 18% gewijzigd door Wazzup! op 27-04-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ga eens kijken bij bijvoorbeeld de Intertoys, of was het de speelgoedboom. Die heeft ze voor 139,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 19:26

Acheron

updatepack.nl

Wazzup! schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:28:
http://gathering.tweakers...message/23246290#23246290 ;)

HD.nl heeft nog voorraad. En aangezien de prijs inclusief verzendkosten is valt het wel mee. Ik heb hem hier al binnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Acheron op 27-04-2005 17:41 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:29

duderuud

Sliden is koel

Om het maar even makkelijker te maken, de link naar het stuurtje op hd.nl :
klik

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Porbeer al sinds gister te bestellen maar als ik dan daadwerlijk wil bevestigen krijg ik elke keer een "sql syntax error". :?
En nu wil ie al niet meer inloggen ook. Doe ik nou iets fout of flipt die site nou. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

Ik heb de DFP al 2 weken in bestelling staan, maar vind het nu toch echt te lang duren. Ik heb wel netjes een statusupdate gekregen, maar slecht nieuws. De stuurtjes worden nog steeds niet uitgeleverd door Logitech. :(

Morgenvroeg bellen naar HD.NL en wellicht kan ik dan meteen richting 's Heerenberg (half uurtje rijden) om het stuurtje op te halen. Kan ik met een beetje geluk dit weekend nog racen.

edit:
Volgens de site van HD.nl hebben ze op dit moment nog 137 DFP-stuurtjes op voorraad !! € 119,95 en wordt zonder verzendkosten geleverd. Doe er je voordeel mee. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 29-04-2005 10:43 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die voorraad indicatie van HD is eigenlijk die van hun leveranciers (groothandel) dus die moeten ze dan ook eerst bestellen. Trouwens geen echte vertrouwwekkende site en dat zeg ik als 's-Heerenbergenaar, wist niet eens van het bestaan van HD.nl af :-)

Wel handig om te weten voor bestellingen in de toekomst, geen afleveringskosten. Mooie concurrent voor Gistron.

Terug on topic, heb m'n stuur weer gefixed, microswitch op een zeer onprofessionele wijze vervangen maar het werkt.... voorlopig. Moet nog zien of het me lukt als deze kapot gaat, want 3 van de 4 printplaatopdrukringetjes waar je aan soldeert zijn eraf :7 Tja met zo'n ouderwetse joekel van eeen soldeerbout moet je zoiets eigenlijk niet doen.

Moest wel zoeken naar een winkel die dat soort dingen nog verkoopt, heb een kleine electohandelaar gevonden die nog zelf dingen repareerd. (bedankt firma Thus in Gaanderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Quantor schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:27:
die voorraad indicatie van HD is eigenlijk die van hun leveranciers (groothandel) dus die moeten ze dan ook eerst bestellen. Trouwens geen echte vertrouwwekkende site en dat zeg ik als 's-Heerenbergenaar, wist niet eens van het bestaan van HD.nl af :-)

Wel handig om te weten voor bestellingen in de toekomst, geen afleveringskosten. Mooie concurrent voor Gistron.

Terug on topic, heb m'n stuur weer gefixed, microswitch op een zeer onprofessionele wijze vervangen maar het werkt.... voorlopig. Moet nog zien of het me lukt als deze kapot gaat, want 3 van de 4 printplaatopdrukringetjes waar je aan soldeert zijn eraf :7 Tja met zo'n ouderwetse joekel van eeen soldeerbout moet je zoiets eigenlijk niet doen.

Moest wel zoeken naar een winkel die dat soort dingen nog verkoopt, heb een kleine electohandelaar gevonden die nog zelf dingen repareerd. (bedankt firma Thus in Gaanderen)
Hehe als ik het zo lees lijkt het wel also of wij redelijk dicht bijelkaar wonen. * FabiandJ woont in Duiven.
Verder wil ik er even op wijzen dat ik zo meteen t/m woensdag op vakantie ben dus het kan zijn dat de server vanaf zaterdag niet meer online is omdat er dan een andere league hem moet gebruiken en dan vergeten om GTR weer een slinger te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Smarron

The bend

HD.nl nog wel gebeld. Als ik hem vandaag bestelde, zou hij er maandag al zijn. Ze moeten die dingen idd bij de leverancier vandaan halen, maar daar hadden ze er genoeg op voorraad.

Ik heb sinds vandaag dus ook de DFP (BartSmit had er nog genoeg, helaas wel iets duurder). Direct even getest met GTR. Ik heb als vergelijkingsmateriaal een Act-Labs FFB.

Mijn eerste indruk valt toch wat tegen. Toen ik het stuur en de pedalen uit de doos haalde, merkte ik al dat deze veel lichter waren dan ik van de A-L gewend was. Het stuur voelt verder goed aan. De pedalen zijn toch wat minder. Maar goed, niet voor niks gekocht natuurlijk.

Het installeren ging prima, drivers van Wingmanteam erop en racen. Nou, eerst deed de FFB het niet, nu wel aan de praat. Geen idee wat ik precies heb veranderd. Helaas vind ik het realisme t.o.v. de A-L een beetje tegenvallen. Hij trilt nu lekker en de FFB doet goed z'n werk, alleen is het allemaal net wat minder realistisch. Anyway, ik ga er gewoon mee leren rijden, want nu kan ik tenminste rijden. De A-L verkoop ik in ieder geval zeker niet. Deze zal ik met een mobo-upgrade weer uit de kast pakken.

Ik probeer nu een goede setup te krijgen wat betreft de gevoeligheid enzo. Het is nog niet echt naar mijn smaak.

Over het algemeen een prima ding. Zeker beter dan de momo, welke een vriend van mij heeft. Alleen zal het enorm wennen zijn als je al een A-L gewend was.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69841

Ik heb sinds kort dus ook een DFP. Hij bevalt echt prima. Maar nu vroeg ik mij af of hij ook op de xbox te gebruiken is. Want volgens mij zijn er usb stekkers te koop voor de xbox en aangezien de dfp via de usb gaat.

Weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:54

Rayzman

+31 Rayzman

Als je snel zo'n DFP wilt hebben moet je bij centralpoint.nl kijken want die hebben er zat op voorraad en ik had hem al na betaling de volgende werkdag. Hij kost er 129,26 inclusief verzendkosten. Is wel duurder dan HD.nl maar ze hebben voorraad.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Anoniem: 69841 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:25:
Ik heb sinds kort dus ook een DFP. Hij bevalt echt prima. Maar nu vroeg ik mij af of hij ook op de xbox te gebruiken is. Want volgens mij zijn er usb stekkers te koop voor de xbox en aangezien de dfp via de usb gaat.

Weet iemand of dat mogelijk is?
Werkt uiteraard niet, het is een PS2 stuurtje ;)
Maar wel jammer dat nu er eindelijk een (redelijk) goed racespel voor de Xbox is in de vorm van Forza Motorsport, er nog steeds geen goed stuurtje voor die console is. Er is nu wel een stuurtje maar die is erg crappy volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kNarf schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:50:
[...]

Werkt uiteraard niet, het is een PS2 stuurtje ;)
Maar wel jammer dat nu er eindelijk een (redelijk) goed racespel voor de Xbox is in de vorm van Forza Motorsport, er nog steeds geen goed stuurtje voor die console is. Er is nu wel een stuurtje maar die is erg crappy volgens mij.
Zo'n MadCatz ding toch?
Das wel heel triest, heb je een goede semi(?)-sim die de slag met GT4 aan moet gaan, en dan heb je geen goed stuurtje.
MS had IMHO best even een oude Sidewinder in een nieuw jasje kunnen steken voor de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ja Fanatec Speedster ofzo. Maar de Xbox schijnt sowieso geen Force Feedback te ondersteunen en dat stuurtje heeft alleen maar rumble effects zoals de PS2 controller die ook heeft. Inderdaad nogal kansloos dat je dan wel een realistisch racespel uitbrengt terwijl je hem niet goed kunt spelen. Maar ja, ook al werkte de DFP wel dan zou ik er nog geen Xbox voor kopen. Gelukkig komt Enthusia nog op de PS2 en die lijkt me ook wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was me een ritje, maar ik heb ze. de BRD Sim-Pro USB Pedals.
Ik arriveerde rond 10.15 op plaats van bestemming, het appartement van Patrick, mede eigenaar van SimSaga.
Na een korte kennismaking en een colaatje gingen we het over tot het testen v/d pedalen.
Hij had een hele set-up klaargezet raceframe+kuip, monitor, hun pro stuur en natuurlijk de pedalen.
GTR werdt aangeslingerd en kon eigenlijk gelijk wegrijden, callibratie is niet nodig, alleen ff de gas en rem toewijzen.
Ik nam een Porsche G3 RS en sellecteerde Monza.
Bij het wegrijden uit de box viel me gelijk op hoeveel travel dat de gaspedaal had, en hoe smooth en gedoseerd je gas kon geven.
Groen licht voorbij, en GO, om volledig het gas in te drukken moest ik mijn voet aardig "strekken",het zelfde idee als op je tenen staan.
Afdenderend op bocht 1 nam ik een beetje extra marge voor het aanremmen (duh).
Die pedaal voelde heel anders, laat ik het omschrijven als harder, minder travel en er zit geen"ëind"aan.
De gas kun je echt flooren, maar de rem is bizar, net echt.
Ik kan je vertellen het is zwaar omschakelen als je die MOMO pedalen gewend bent, maar toch had ik niet meer dan 20 minuten nodig om in te zien dat dit toch weer iets extra met zich meebrengt.
De deal was dus rond, en na wat uitleg van zijn kant kon ik aan de terugreis beginnen.
Thuis aangekomen, ingeplugd en gassen maar en werkt perfect.
Maar nu hou ik op want er moet getraind worden.
De mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:18
Anoniem: 137969 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:30:
Het was me een ritje, maar ik heb ze. de BRD Sim-Pro USB Pedals.
Ik arriveerde rond 10.15 op plaats van bestemming, het appartement van Patrick, mede eigenaar van SimSaga.
Na een korte kennismaking en een colaatje gingen we het over tot het testen v/d pedalen.
Hij had een hele set-up klaargezet raceframe+kuip, monitor, hun pro stuur en natuurlijk de pedalen.
GTR werdt aangeslingerd en kon eigenlijk gelijk wegrijden, callibratie is niet nodig, alleen ff de gas en rem toewijzen.
Ik nam een Porsche G3 RS en sellecteerde Monza.
Bij het wegrijden uit de box viel me gelijk op hoeveel travel dat de gaspedaal had, en hoe smooth en gedoseerd je gas kon geven.
Groen licht voorbij, en GO, om volledig het gas in te drukken moest ik mijn voet aardig "strekken",het zelfde idee als op je tenen staan.
Afdenderend op bocht 1 nam ik een beetje extra marge voor het aanremmen (duh).
Die pedaal voelde heel anders, laat ik het omschrijven als harder, minder travel en er zit geen"ëind"aan.
De gas kun je echt flooren, maar de rem is bizar, net echt.
Ik kan je vertellen het is zwaar omschakelen als je die MOMO pedalen gewend bent, maar toch had ik niet meer dan 20 minuten nodig om in te zien dat dit toch weer iets extra met zich meebrengt.
De deal was dus rond, en na wat uitleg van zijn kant kon ik aan de terugreis beginnen.
Thuis aangekomen, ingeplugd en gassen maar en werkt perfect.
Maar nu hou ik op want er moet getraind worden.
De mazzel
Nootie gefeliciteerd met je aankoop. Zou je mij kunnen vertellen wat je betaald hebt en waar (welke plaats) je het gehaald hebt. Mijn pendalen van mijn Momo Racing zijn al een X verrot geweest, maar door de garantie heb ik laatst een heel nieuw stuur gekregen. Ik weet dat het namenlijk weer zal gebeuren. Tegen die tijd wil ik ook nieuwe pendalen kopen. Ik dacht zelf aan de speed7 pendalen.
En ben je al wat sneller geworden door je nieuwe pendalen? Zet ook ff wat foto's online _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mr.David schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:52:
[...]
Nootie gefeliciteerd met je aankoop.
Pssstt .. het zijn "pedalen", geen "pendalen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117327

Rayzman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:44:
Als je snel zo'n DFP wilt hebben moet je bij centralpoint.nl kijken want die hebben er zat op voorraad en ik had hem al na betaling de volgende werkdag. Hij kost er 129,26 inclusief verzendkosten. Is wel duurder dan HD.nl maar ze hebben voorraad.
En om op dezelfde lijn door te gaan, probeer ook www.computer-onderdelen.nl,heb m zelf daar vandaan besteld, onder rembours want ik zag in de pricewatch shopsurvey gemengde ervaringen. Bij mekaar 125 euro en had m redelijk snel binnen. Ze hebben m nog op voorraad ook volgens de pagina.

Goed stuur idd, alleen had ik toch verwacht wat meer aan de 900 graden mode te hebben in wat meer straat auto achtige games. NFSU2 bleek wel errrrug veel stuur hulp rond de middenstand te hebben, en Vice City heeft zo'n gigantische deadzone dat ik op 900 graden het stuur een kwart rondje moet draaien voordat ie uit de deadzone komt 8)7.

Heb m niet per se daar voor gekocht, dus echt er over vallen doe ik niet, maar vind het toch wel jammer. Voor de rest vind ik het een vrij goed stuur, de pedalen heb ik me ook niet aan gestoord ofzo. Enige kleine irritatie tot nu toe is dat de profiler bij mij niet echt goed werkt met detecteren van gestarte games. Heb m nu op apply persistent profile gezet, en dat werkt wel, alleen schakelt het ding steeds naar die 200 graden mode als ik in het profiler venster kom, en er weer uit als ik uit het venster ga. Niet zo'n probleem, ware het niet dat dat toch een redelijk klap geluid steeds maakt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 117327 op 03-05-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Nootie gefeliciteerd met je aankoop. Zou je mij kunnen vertellen wat je betaald hebt en waar (welke plaats) je het gehaald hebt. Mijn pendalen van mijn Momo Racing zijn al een X verrot geweest, maar door de garantie heb ik laatst een heel nieuw stuur gekregen. Ik weet dat het namenlijk weer zal gebeuren. Tegen die tijd wil ik ook nieuwe pendalen kopen. Ik dacht zelf aan de speed7 pendalen.
En ben je al wat sneller geworden door je nieuwe pendalen? Zet ook ff wat foto's online _/-\o_
Even kijken op de SimSaga homepage en je kan veel info verdienen.. oa een prijslijst. Persoonlijk vind ik ze niet bepaald goedkoop overigens...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 117327 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 03:04:
[...]

Goed stuur idd, alleen had ik toch verwacht wat meer aan de 900 graden mode te hebben in wat meer straat auto achtige games. NFSU2 bleek wel errrrug veel stuur hulp rond de middenstand te hebben, en Vice City heeft zo'n gigantische deadzone dat ik op 900 graden het stuur een kwart rondje moet draaien voordat ie uit de deadzone komt 8)7.
Tja das idd jammer maar dat is vooral te wijten aan de developers van dit soort spellen die erg weinig rekening houden met mensen die dit met een stuur willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb er 225 euro voor betaald, als je op de site van BRD kijkt zie je dat ze 189 euro kosten, maar dan komen er nog verzendkosten bij enzo.
Ik sta nogal bekend voor het kopen van katten in zakken dus vandaar dat ik ze ff ging testen en gelijk mee kon nemen natuurlijk
De speed 7 had hij ook staan maar die kosten ongeveer 350 euro, en dat zijn aardige happen.
Dat zaakie in België heet SimSaga maar was wegens vehuizing dicht en dat ligt in Lummen.
Maar ik moest bij Patrick thuis zijn en dat was in Herk-de-Stad, 135 km v/d voordeur.
De foto's word ff wat regelen maar ik ga mn best doen
MrBarBarian schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 09:24:
[...]

Even kijken op de SimSaga homepage en je kan veel info verdienen.. oa een prijslijst. Persoonlijk vind ik ze niet bepaald goedkoop overigens...
Ik ook niet, maar ik was dat ge-emmer zo beu, vandaar, en ja ik ben nu al wat sneller en zeker constanter ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 137969 op 03-05-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ik ben wel benieuwd naar de foto's. ;)
Ook denk ik dat je met deze pedalen zeker geen kat in de zak hebt gekocht.

Ik heb trouwens een Logitech DiNovo cordless desktop besteld voor mn cockpit, met een tobo+muis met draad is het niet te doen anders. Moet mn pedalen nogsteeds calibreren maar das ook niet handig als je met je muis loopt te klooien.

[ Voor 52% gewijzigd door Zamorano op 03-05-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:31:
Heel schappelijke gozer ook die Patrick Schepers, alles tot in detail uitgelegd, altijd telefonisch of via mail te bereiken 2 jaar garantie, alle onderdelen los te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117327

ZAMoRANo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:12:
[...]

Tja das idd jammer maar dat is vooral te wijten aan de developers van dit soort spellen die erg weinig rekening houden met mensen die dit met een stuur willen spelen.
Yup, ik weet het, maar goed FIA:GTR is besteld, dus dat komt helemaal goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja das wel de soort service waardoor je bij dit soort producten bereid bent om iets meer te betalen.
Ik weet niet of ik de verleiding had kunnen weerstaan om de Speed7's te nemen trouwens. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 03-06 21:18
ZAMoRANo schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:31:

Ik heb trouwens een Logitech DiNovo cordless desktop besteld voor mn cockpit, met een tobo+muis met draad is het niet te doen anders. Moet mn pedalen nogsteeds calibreren maar das ook niet handig als je met je muis loopt te klooien.
Oei ik vergeet het steeds te vragen. Ik heb ook een Logitech DiNovo bleutooth V2.0 blabla... tobo en muis B) , Ik heb alleen 1 probleem.... Het mediapad wordt niet herkend door GTR. ;( Daardoor kan ik niet de quick chat gebruiken. Het mediapad is juist zo handig, omdat het klein is en dus makkelijk in de buurt van je stuur te zetten is. Ik wil namenlijk meer instelling toewijzen aan het mediapad. Ik heb er eigenlijk nog niet geprobeerd het probleem op te lossen, maar misschien hier iemand?

Ik weet zeker dat ik de verleiding van de speed7 pedalen niet zou kunnen weerstaan... :9 Ik krijg nu net ook een blauwe envelop binnen (krijg geld terug :9~ ). Ik heb nu al moeite om niet te bellen voor een afspraak. Laat staan als ik voor de deur sta :9 Volgens mij neem ik alles mee 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@David... ik weet niet hoe dik die blauwe was, maar ze krijgen binnenkort ook FF sturen, eentje van 1100 Euro... en eentje van 1400 Euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11
Voor de prijs heb je een stuurt inclusief de bijbehorende 2de hands auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
Nootie: die staan hier nog wel op de verlanglijst, ik wil beginnen met de Speed 7 en dan later 't bijhorende FF stuur (tegen die tijd is m'n ACT echt OP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben vandaag lekker aan de slag gegaan met mn Frex pedalen.
Zoals ik al eerder gezegd heb, was ik niet zo heel tevreden met de travel van de pedalen onder Windows (op de PS2 met GT4 is het perfect).

Nu wist ik al dat dit een driver issue is en dat er gewoon e.e.a. goed gecalibreerd moet worden zodat je meer range van je pots kunt gebruiken.
Dat is nu zo te zien gelukt, zo even lekker testen in de nieuwe WGTS mod.

Ook het rempedaal heb ik nu zo afgesteld dat ik een klein beetje travel heb in het begin totdat de remblokken als het ware contact maken met de schijf en je kunt remmen op druk ipv op daadwerkelijk travel op je pedalen, dat voelt heel erg goed moet ik zeggen.

Als dit allemaal zo werkt (en blijft werken) neem ik mijn opmerking, over dat ik liever Speed7's had kunnen nemen, terug. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://img215.echo.cx/img215/9925/dsc038906ej.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.echo.cx/img215/2779/dsc038917tq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img215.echo.cx/img215/3624/dsc038922hv.jpg

Hierbij de pics van nootie zijn pendalen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
het zijn pedalen, drop the n

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik blijf bezig met typo's :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67638

Is hier iemand die een Thrustmaster ENZO Ferrari heeft?
Hoe bevalt het? Is deze stevig en hoe zijn de pedalen?

Ik heb op het moment een Thrustmaster Ferrari force feedback en ben er zeer tevreden over (vooral de pedalen zijn super). Alleen ben ik mijn adapter kwijt en aangezien je nergens voor een schappelijke prijs een andere 230V -> 20V adapter kunt krijgen. Dus dan maar een nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 67638 op 08-05-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreenFury, bedankt voor het plaatsen.
Binnenkort krijg ik mn vrachtwagenstoel (kuipstoelen bezorgen me rugpijn na een uur) en kan ik gaan bouwen, en zal dan wat meer pics (laten) plaatsen.
Ben er alleen nog niet uit waar ik naar ga zitten kijken, of op mn breedbeeld tv, of een 21"monitor of ik investeer nog meer en ga 3 17"schermen halen, maar dan komt er nog een videokaart bij.
Nog ff alles afwegen en optellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb nu ook al een jaar of 2 de zwarte Logitech Momo Racer, waarbij een maand of 6 geleden de tweede rem veer was afgebroken. Helaas konden ze bij Logitech geen veren opsturen, wat ik sowieso al erg matig vind, en had ik niet de behoefte om me stuur 6 weken te missen naast het feit dat ik het stuur zelf al open had gehad om te zien wat er met de veer was dus. Gelukkig heb ik een handige buurman die me zo'n veer heeft nagemaakt die het al die tijd goed heeft gehouden :)

Drie weken terug had ik echter opeens dat me rem continu op 20% ingedrukt bleef, dus moest er maar weer een nieuwe veer in. Dat loste dat probleem wel op in ieder geval, maar sinds twee weken gaf het gas nog maar 80% als maximum na een crash ingame etc. Pedalen aantal keren opengehaald aangezien ik dacht dat het een hardware probleem was en toen zag ik in dit topic dat het toch wel vaker voorkwam :)
Wat tooltjes van de site geprobeert, maar dat eindigde met het feit dat gas en rem niet meer als acceleratie en decelaratie gezien werden, maar als een wheel-as.
Alle drivers en tooltjes deraf gesmeten en aantal malen drivers opnieuw geiinstalleerd, en vooralsnog heb ik nóg geen last gehad van een minder maximum etc. ( wel pas sinds gisteren dus :*) )

Hoop dat het werkend blijft, en anders toch nog maar beter laatste pagina's van dit topic doorlezen. Zag al aantal posts met iets soortgelijks, maar zal toch meer terug moeten lezen om het helemaal te vatten allemaal >:)

Rij overigens in een GP4 League en stuur wordt dus wel redelijk tot vaak gebruikt, dus wat dat betreft is 2 jaar toch een aardige duur al vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126974

yoo
een vraagje
heb sedert gisteren colin Mcrae rally 2005
maar ik heb gewend om met f1C tre spelen dus me force
maar in colin mc rae rally ligt dat volledig af en is die auto gewoon niet te controleren
en begint hij pas te sturen nadat ik min stuur half draai in de gewenste richting.
is dat normaal dat de force dan afligt? en hoe kan je dat aanleggen want rijden gaat echt niet

2de vraagsje is
in F1C ligt mijn rem soms een beetje aan. en als ik dan gas induw is ze niet volledig
op rechte stukken verlies ik dan zeer veel snelhied
hoe kan ik dat oplossen
heb die logitech driver gedownload maar geraak er niet uit met die profiles enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 126974 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:41:
maar in colin mc rae rally ligt dat volledig af en is die auto gewoon niet te controleren
en begint hij pas te sturen nadat ik min stuur half draai in de gewenste richting.
is dat normaal dat de force dan afligt? en hoe kan je dat aanleggen want rijden gaat echt niet
Kan je instellen bij controls, Je moet de deadzone ffe goedzetten :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je ff beetje uitleggen goe
ik versta e echt niets aan

weet je toevallig niet voor mijn tweede probleem een oplossing?
toch alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126974 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:12:
kan je ff beetje uitleggen goe
ik versta e echt niets aan

weet je toevallig niet voor mijn tweede probleem een oplossing?
toch alvast bedankt
Ik had het zelfde probleem, oplossing= zie pics
Alle Logicrap pedalen hebben hetzelfde probleem
Je kunt ingame bij je controller setting ff je pedalen unpluggen, en weer terugstoppen, maar dat is een oplossing van tijdelijke aard.
Je zult echt aan de DFP, of andere pedalen moeten om het probleem voorgoed op te lossen.
Aanstaande Vrijdag hebben Jan en Evert een afspraak bij Simaga, dus misschien dat die je kunnen overtuigen.
Heel veel succes iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok bedankt
en in colin mc rae die deadzone in of uitstellen want hij draait pas nadat ik half mijn stuur heb gedraaid
hoe doe je dat?
en die logitech driver? wat moet daarmee ik versta er niets van ik leg em zelfs nooit aan.
moet ik hem altijd aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anoniem: 126974 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:41:
ok bedankt
en in colin mc rae die deadzone in of uitstellen want hij draait pas nadat ik half mijn stuur heb gedraaid
hoe doe je dat?
Euhm, in het menu, bij Controls ofzo ? Kan niet moeilijk te vinden zijn.
en die logitech driver? wat moet daarmee ik versta er niets van ik leg em zelfs nooit aan.
Ik wil niet de taalnazi uithangen, maar je posts staan bol van de spelfouten, gebrek aan punctuatie en een algeheel gebrek aan precieze info. Misschien is het handig als je de GoT FAQ even doorneemt (http://gathering.tweakers.net/forum/faq) en op je spelling/grammatica probeert te letten. Het leest niet alleen prettiger, mensen zijn ook eerder geneigd om een antwoord te geven op een netjes geformuleerde vraag met heldere probleembeschrijving en gebruikte hard-/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 126974 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:41:
ok bedankt
hoe doe je dat?
zie reply hierboven idd eens meer naar school dan alleen maar op MSN hangen ;)
Ik versta er nix van dat jij die niet snappen. ;(

Wat hij wil zeggen is dat je eens het stekkertje van de pedalen uit je stuur moet trekken en weer in moet prikken nadat je in Colin McRea in het menu zit waar je besturing kan instellen of veranderen. dus in de game zelf, en het ook doen terwijl de stroom erop staat.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nja dat niet verstaan sry hoor. maar in belgie verstaat iedereen dat maar ok kzal er beginnen op letten voor jullie

sry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 126974 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:36:
nja dat niet verstaan sry hoor. maar in belgie verstaat iedereen dat maar ok kzal er beginnen op letten voor jullie

sry
Ja, alle 15-jarige Belgjes misschien wel, maar er zitten hier ook serieuze mensen over de 30 of 40 jaar, en die hebben misschien moeite met je chat-taal.

Dus svp gewoon ABN, of in jouw geval ABV(?) typen, dan heb je ook de meeste kans dat iemand je kan, en wil, helpen.
Verder zijn je vragen ook niet het toonbeeld van problemen die je niet met een beetje zelf zoeken en proberen zou kunnen oplossen. Op dit forum wordt het niet op prijs gesteld dat je meer ervaren gebruikers tot helpdesk bombardeert.

Aanleggen zal wel een Belgische term zijn, maar ik neem aan dat je daarmee opstarten bedoelt?
De Logitech software moet je toch wel opstarten als je wilt dat alle spellen de hardware goed ondersteunen. Probeer dat eerst maar eens en ga eens spelen met de instellingen in de software en de spellen. Mocht je dan nog vragen hebben of er niet helemaal uitkomen, dan kun je hier altijd terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

vraagje, ik ga dr DFP bestellen om GTR eindelijk goed te kunnen spelen.
ik las veel over de shop Hardware Discount (www.hd.nl). op de site zie ik staan dat ze nog 136 van die dingen op voorraad hebben (!!?).

heeft iemand zijn stuur ook daarvandaan en hoe heb je betaald? de shopsurveys heb ik al doorgenomen en denk dat ik het stuur bestel en het geld dan overmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Na een hele tijd met een medion stuur zonder FF te hebben gereden heb ik nu ff een Logitech Wingman formula force GP van iemand geleend en ik moet zeggen, het rijd wel een heel stuk btr met FF.

Ik zit erover te denken om zelf ook dit stuur te halen, DFP vindt ik namelijk nogal prijzig.Er is echter een probleem, Het stuur rammelt nogal.

Nou is mijn vraag, is dat een kenmerk van dit type stuur of zou het alleen dit exemplaar zijn die zo'n irritant geluid maakt.
Of gaan alle FF sturen na verloop van tijd geluid maken (DFP???)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik heb sinds een jaar nu de Logitech Momo Racing, destijds gekocht voor 113 euro. Ben er op zich best tevreden mee, behalve dan de bekende problemen van de pedalen. Nu kan ik echter voor 65 euro een Momo Force (de rode) van iemand kopen. Is dit aan te raden? Lees toch vaak dat hij beter is dan de racing. Wat zou jij doen? Iemand hier ervaring mee?

Witte Says

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
WitteSays schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:58:
Ik heb sinds een jaar nu de Logitech Momo Racing, destijds gekocht voor 113 euro. Ben er op zich best tevreden mee, behalve dan de bekende problemen van de pedalen. Nu kan ik echter voor 65 euro een Momo Force (de rode) van iemand kopen. Is dit aan te raden? Lees toch vaak dat hij beter is dan de racing. Wat zou jij doen? Iemand hier ervaring mee?
Meteen doen, dat is best wel een koopje mits hij in goede staat is.
Het stuur is kwalitatief een stuk beter en dat merk je ook in de precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141390

Lefty_38 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:55:
Ik heb ook een low budget stuurtje dat ik iedereen kan aanraden. De ThrustMaster Force Feedback Racing Wheel. FFB is volgens mij wel goed, ik heb nog nooit met een ander stuur geraced. Hij is ook goed stevig en er zitten naast 2 shifters achter het stuur ook nog 10 knoppen op. Die ronde stikjes zijn 4 knoppen in 1 als het waren. De gear shifter naast het stuur gebruik ik eigenlijk niet, bij GTR 1x geprobeerd maar dan moet ik weer helemaal wennen, met 1 hand aan het stuur en ffb aan gaat het nogal vaak mis. De pedalen zijn wel van plastic, maar doen hun werk goed :).

[afbeelding]
net hetzelfde stuurtje als ikzelf al meer dan anderhalf jaar heb.

enigste nadeel dat ik ermee ondervind is dat de pedalen beetje kort bij mekaar staan, waardoor je voeten soms raken, wat vervelend is hoor. En dan dat de pedalen nog wel eens de neiging hebben om weg te schuiven, maar heb zelf een houten plank gemaakt met daar de pedalen op. die zo tegen de muur staat, zodat ze niet kunnen schuiven :p

heel leuk stuurtje vind ik, lekkere grip, en je krijgt er geen zweethandjes op :) ook lekkere ffb en zelfs na lang gebruik geen of weinig slijtage. en past op zo wat elk bureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Moet je zeker doen. Ik heb inmiddels een Driving Force Pro vanwege de 900 graden en PS2 compatibility maar m'n Momo Force wil ik niet kwijt. Het is gewoon echt een oerdegelijk stuur dat volgens mij niet kapot te krijgen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Heeft er iemand ervaring met het Enzo Ferrari Force Feedback wheel?

http://europe.thrustmaste...ts/d_prd.php?p=T152&fam=4

Kost geen drol iig, het zal wel niks zijn maar misschien valt het mee :)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimm9mm
  • Laatst online: 08-04-2019
Absoluut doen, ik heb er ook al 2 jaar eentje, die ik bij het zinkende schip Memosystems voor een appel en een ei heb gekocht, en ik moet zeggen dat het het taaiste stuk hardware is dat ik heb. Het enige waar je op moet letten is dat de electromotor niet losgetrild is, dat was de mijne dus wel. Maar als je even deze pagina bekijkt, dan is dat probleem in no-time opgelost. En als je de fotos nu even goed bekijkt zie je hoe stevig dat ding in elkaar zit voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Onderstaande link vond ik toevallig vandaag.
Een groep jongens hebben een auto omgebouwd tot race-simulator voor Nascar:

http://realvirtualcar.blogspot.com/

Zekers de moeite waard !

[ Voor 13% gewijzigd door WitteSays op 11-05-2005 13:59 ]

Witte Says

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi
na lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden voor colin mcrae rally
maar heb nu ander vraagje
heb neef for speed u2
ik stel stuurwiel in als controller, verander wat buttons, ik wil dan racen maar eenmaal aan het racen stuurt mijn stuurwiel langs allekanten, begint het te beven en doet totaal raar. heb dit ook in richard burns rally
spijtig genoeg
wat kan ik veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 19:26

Acheron

updatepack.nl

Dat heet Force Feedback. Het is wel de bedoeling dat je tegenstuurt :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
K dan, laat ik mijn vragen anders stellen en bundelen.

Ik wil een nieuw stuur kopen en twijfel tussen de Logitech Wingman formula force GP en de thrustmaster Enzo ferrari FF.

Welke v.d. 2 is de beste keus volgens jullie?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
de DFP ;)

Als je tenminste genoeg geld hebt. De andere stuurtjes die je noemt zijn allebei wel stuk goedkoper natuurlijk, maar je kunt jezelf afvragen of je dan niet beter een beetje door kunt sparen voor echte kwaliteit. Als ik tussen de stuurtjes zou moeten kiezen die jij noemt, zou ik denk ik misschien eerder voor de Logitech gaan. Heb zelf hiervoor ook een Thrustmaster gehad en die begaf het redelijk snel. Alhoewle ik erbij moet zeggen dat ik beide stuurtjes die je noemt nog nooit geprobeerd hebt.

[ Voor 97% gewijzigd door Requiem19 op 12-05-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Requiem19 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:33:
de DFP ;)

Als je tenminste genoeg geld hebt. De andere stuurtjes die je noemt zijn allebei wel stuk goedkoper natuurlijk, maar je kunt jezelf afvragen of je dan niet beter een beetje door kunt sparen voor echte kwaliteit. Als ik tussen de stuurtjes zou moeten kiezen die jij noemt, zou ik denk ik misschien eerder voor de Logitech gaan. Heb zelf hiervoor ook een Thrustmaster gehad en die begaf het redelijk snel. Alhoewle ik erbij moet zeggen dat ik beide stuurtjes die je noemt nog nooit geprobeerd hebt.
Ik weet dat de DFP het beste is maar die vind ik te duur, vandaar de goedkopere alternatieven, de logitech heb ik nu in bruikleen en die speelt op zich wel lekker. . . .

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126974 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:24:
hoi
na lang zoeken heb ik het eindelijk gevonden voor colin mcrae rally
maar heb nu ander vraagje
heb neef for speed u2
ik stel stuurwiel in als controller, verander wat buttons, ik wil dan racen maar eenmaal aan het racen stuurt mijn stuurwiel langs allekanten, begint het te beven en doet totaal raar. heb dit ook in richard burns rally
spijtig genoeg
wat kan ik veranderen?
Als je bedoeld dat je niet in een rechte lijn kunt rijden, dus het stuur naar links of rechts wil, dan moet je de centrespring aanzetten, of centreerveer.
Maar als dit je 1e ervaring met FF is kan het ook dat zijn, zet dat dan wat minder
Puresmoker schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:32:
K dan, laat ik mijn vragen anders stellen en bundelen.

Ik wil een nieuw stuur kopen en twijfel tussen de Logitech Wingman formula force GP en de thrustmaster Enzo ferrari FF.

Welke v.d. 2 is de beste keus volgens jullie?
Zeer zeker de Logitech, die had ik 4 jaar voor mn MOMO, en nooit geen centje pijn mee gehad.
Maar omdat ik wel eens iets anders wilde ben ik overgeschakeld, niet omdat hij stuk ging, en ik kan je vertellen dat hij niet voorzichtig behandeld is

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 137969 op 12-05-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 18:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik weet niet of deze al eens voorbij is gekomen, maar hij is wel om te smullen,

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualgt.com/nav/im_home_top.jpg

Helaas wel aan de prijs: Price: $14,995 as shown with 27" Flat CRT Display (CRT????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109061

Een vraagje: ik heb ergens onder het stof nog een Thrustmaster Force Feedback Racing Weel liggen, zo'n Ferrari stuurtje. Kan dit stuur nog een beetje mee, of kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:RWe8MbA91icJ:http://ftp.thrustmaster.com/pictures/PSX/FFBRW/FFB%2520Racing%2520Wheel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zou zeggen, probeer het uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Laatst online: 17:53

WoutF

Hoofdredacteur
Anoniem: 109061 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:19:
Een vraagje: ik heb ergens onder het stof nog een Thrustmaster Force Feedback Racing Weel liggen, zo'n Ferrari stuurtje. Kan dit stuur nog een beetje mee, of kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?
[afbeelding]
Ik heb 'em ook en hij werkt prima hoor :) Speel er veel GP4 mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik ben nog steeds druk bezig met de bouw van de racesim :)
Hier m'n vorderingen tot nu toe:
http://www.xs4all.nl/~ee9/racesim/racesim.htm
Het begint al ergens op te lijken maar ik heb nog een hoop te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ziet er strak uit man..

standalone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
flashin schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:21:
Ziet er strak uit man..

standalone?
Wat bedoel je met standalone? Of er een PC in verwerkt is? In dat geval nee.
VGA, audio en USB heb ik zo'n 3 meter verlengt icm draadloze muis werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:33

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wat zijn de laatste pics, subwoofers die het force feedback signaal afgetapt krijgen?!? (mijn snode plannetje of alles te laten gaan trillen)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hi mijn problem met de pedalen zijn opgelost
heb gewoon neuwe gekregen in game mania
toch bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Ik wil even een te vaak gestelde vraag nog eens stellen :o

Wat is er zo verkeerd aan de Momo racing force? een tijd geleden toen de DFP er nog niet was was het helemaal de shit en niemand zeurde, nu heeft bijna iedereen problemen met de pedalen.
Er wordt net gepraat alsof het het kopen niet waard is (mbt de pedalen en gekraak van de ff na een tijd), terwijl de DFP dezelfde pedalen standaard heeft. (die dan wel weer te veranderen zijn maar dat wil ik liever niet)

Ik wil dus wat serieuzer gaan racen op de pc, maar ik wil weten of een momo racing force ook nog gewoon voldoet in vergelijking met de DFP nu. Want sommige praten alsof de DFP een complete revolutie is :p
Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
flashin schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:36:
Ik wil even een te vaak gestelde vraag nog eens stellen :o

Wat is er zo verkeerd aan de Momo racing force? een tijd geleden toen de DFP er nog niet was was het helemaal de shit en niemand zeurde, nu heeft bijna iedereen problemen met de pedalen.
Er wordt net gepraat alsof het het kopen niet waard is (mbt de pedalen en gekraak van de ff na een tijd), terwijl de DFP dezelfde pedalen standaard heeft. (die dan wel weer te veranderen zijn maar dat wil ik liever niet)

Ik wil dus wat serieuzer gaan racen op de pc, maar ik wil weten of een momo racing force ook nog gewoon voldoet in vergelijking met de DFP nu. Want sommige praten alsof de DFP een complete revolutie is :p
Wie helpt mij?
De Momo Force of de Momo Racing?

De Momo Force was inderdaad het stuurtje een tijdje geleden, dat is uit productie gegaan en later kwam de DFP.
De Momo Racing is en zal altijd een budget-stuurtje blijven en als je zo'n ding van binnen ziet en vergelijkt met een Momo Force of DFP, snap je wel waarom.
Ook zijn de pedalen van een oudere revisie, ze gaan sneller kapot.

De DFP is m.i. geen revolutie, dat zal het BRD Speed7 stuur wel worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Ah ok. Toch maar even verder kijken naar die DFP dus.. dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Toen de DFP er nog niet was was de Momo Racing nou eenmaal de beste optie omdat de (betere) Momo Force ook al een tijdje niet meer wordt verkocht.
Nu snap ik echter niet waarom je nog voor een Momo Racing zou gaan, het prijsverschil met de DFP is nihil en die laatste is gewoon kwalitatief beter en heeft bovendien meer knoppen en 900 graden.
De Momo Racing kan er op zich wel mee door hoor, maar ik zie eigenlijk geen enkele reden waarom je die zou verkiezen boven een DFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Na lang twijfelen tussen een logitech wingman en thrustmaster stuur heb ik toch maar een DFP besteld >:) en wel hier: http://www.computer-onder.../detail.aspx?prodid=61873

Afhaalprijs €110,75 :Y)

[ Voor 40% gewijzigd door Bornin op 17-05-2005 13:56 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AythamiEsp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-01 12:18
Welk is eigenlijk het beste? in vergelijking prijs/kwaliteit?

Groete, Aythami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Punishera schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:25:
Welk is eigenlijk het beste? in vergelijking prijs/kwaliteit?

Groete, Aythami
hahahaha ..... de beste vraag ooit

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 17:19
Ik heb gisteren ook maar eens de eerste tekeningen op papier gezet voor een eigen racekuipje. Bedoeld voor een 19" monitor, een momo force, een kuipstoeltje en rekening houdend met het evt. later toevoegen van een H-shifter en/of handrem. Geheel moet gebouwd worden van 18mm mdf, compleet demontabel wezen en op slijtplekken van traanplaat worden voorzien. Zal wel even duren voordat het geheel klaar is, maar dan heb je ook wat.

Zal een beetje progressieshots plaatsen af en toe voor de geinteresseerden.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
P5ycho schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:41:
Ik heb gisteren ook maar eens de eerste tekeningen op papier gezet voor een eigen racekuipje. Bedoeld voor een 19" monitor, een momo force, een kuipstoeltje en rekening houdend met het evt. later toevoegen van een H-shifter en/of handrem. Geheel moet gebouwd worden van 18mm mdf, compleet demontabel wezen en op slijtplekken van traanplaat worden voorzien. Zal wel even duren voordat het geheel klaar is, maar dan heb je ook wat.

Zal een beetje progressieshots plaatsen af en toe voor de geinteresseerden.
Klinkt goed.
Traanplaat lijkt me wel een goede oplossing, ook qua look.
Wat voor kuipstoeltje heb je (op het oog)?

Hou ons maar op de hoogte. :7
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.