Allemaal bedankt voor de complimenten over mn cockpit! Doet me erg goed om te lezen dat er wat replica's van gaan komen haha.
Over de bodemplaat: ga ik niet maken. Mijn kamer is vol zat en door wieltjes komt het zaakje nog hoger. Het gevaarte komt tegen een schuine wand te staan, dus hoe lager hoe beter. Bovendien zal ik hem niet zo heel vaak verplaatsen (een stofzuigfan ben ik ook niet). Ook bespaart het geld om geen plaat te maken en gewicht.
Over de voetenplank: voor mij is die prima, heb er tot nu toe pas 2 uur in gezeten, dus een echt definitief eindoordeel heb ik er nog niet over, maar het voelt voor mij nu goed. Wat ik heb gedaan is gewoon die plank los neerzetten op wat zooi, proefzitten, opnieuw afstellen, proefzitten, totdat ik dacht dat het goed was en toen vastgeschroefd.
Moet nog een beetje wennen aan mn monitor: die staat misschien net iets te hoog voor mn gevoel. Aan de andere kant: in een auto is de bovenkant van het raam ook niet horizontaal met je ogen (zoals de bovenkant van mn scherm gelijk stond aan mn ogen, toen hij nog op mn bureau stond).
Ben de boel nu aan het verven (wijnrood). Eerste laag is bijna droog, misschien doe ik vanmiddag nog een tweede.
De armleuning (met bierglas-gat!!) is ook gemonteerd en ik heb het een en ander afgerond.
Tegen degene die zei dat hij hem ging laten maken: Ik ken je niet, maar ik denk dat iedereen met wat geduld en voldoende motivatie dit zelf kan maken. Enige nodige ingrediënten zijn: het juiste gereedschap (accuboor/decoupeerzaag), geduld en een stofzuiger (MDF is fijn spul, maar het geeft echt een tyfus-troep als je gaat zagen en schuren enzo).
Ben zelf niet onhandig, maar toch nog een tijd bezig geweest. Zolang je het leuk vind om het te zien vorderen en niet te snel wil gaan, is het echt prima te doen.
Nieuwe foto's waarbij ik zelf erin zit zal ik een dezer dagen posten als hij echt af is.
[
Voor 38% gewijzigd door
Anoniem: 83626 op 11-04-2005 13:25
]