[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.757 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
dat vind ik behoorlijk duur, en ik denk dat de aankoop van het 2e 17 scherm ook niet doorgaat...
ik ga denk ik kijken voor een 21" CRT monitor, deze kan ik toch makkelijk kwijt op de cockpit...
beeld van CRT monitoren zijn toch vaak beter als tft (sneller, iets mooier)

dan hou ik denk ik nog wel geld over voor track-ir
als ik het goed begrijp is de track-ir 3 goed genoeg? (80 frame's) en de vector expansion is voor meedere bewegingen? dus zonder vector expansion kan ik wel links en rechts kijken?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Extera schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:39:
dan hou ik denk ik nog wel geld over voor track-ir
als ik het goed begrijp is de track-ir 3 goed genoeg? (80 frame's) en de vector expansion is voor meedere bewegingen? dus zonder vector expansion kan ik wel links en rechts kijken?
Jep, TrackIR 3 will do.. Zonder Vector Expansion heb je inderdaad alleen links en rechts kijken. Maar zoveel kost die Vector Expansion toch niet? Als je er nu geen Cap bij koopt, en wel die Vector Expansion ben je helemaal het mannetje..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar clip je dan je Vector Expansion op, als je geen cap hebt? ;)
Ik ga de VE ook nog wel bestellen, vooral in flight sims lijkt het me geweldig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

[quote]Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:23:
Over mijn cockpit: hij is bijna af!!!

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Bouwplaat, geschikt voor mensen van ongeveer 1.82:
[afbeelding]

-----------------------------------------------------------------

Hij is heel erg mooi geworden, ben van plan em na te bouwen (nouja ik, een echte timmerman :+ )

Wil deze als meubel in me woonkamer laten staan, en wil em dan ook heel mooi afwerken.
Bv zwart verven, met daarop geel/rode 'pimp my ride' vlammen oid...
Krijg ook een nieuwe monitor waardoor deze 21" trinitron over is, en deze ook dan mooi zwart met flames word. Zijn er supervga doorluskabels of gewone van een meter of 4-5? ook is het dan mogelijk om me 100hrz Matchline BB met supervga te gebruiken voor pc of andres ps2 waar me Thrustmaster FFB wheel ook compatible mee is. :9

Staat de plank waarop de pedals staan, niet te steil gekanteld, waardoor je trek in je kuiten en onder je scheenbeen voelt, omdat er constant spanning opstaat!? Lijkt me dat ze wat vlakker mogen liggen?!

Mij lijkt ook mooi om de bak dicht te maken met een bodemplaat van traanplaat, en eventueel de pedalen hieronder mooi weg te werken ...

Moet zeggen dat ie er erg mooi strak uitziet, ga je em nog vevverren?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:23:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Verder: 65 cm breed, monitorplaat: 65x50. Verder is er nog een plaat onder de stoel van 65x40, een plank van 65x30 onder de pedalen en eentje van 65x10 als steunplank onder de monitorplank. rechter zijplank is bij de stoel iets hoger dan de linker. Op deze rand komt een plank als armleuning waar ik op kan muizen. Ook komt er nog een draaibare plank voor een toetsenbord.
En jij bedankt voor de tekening en de foto's, hiervan komt op zeker een replica op mijn zolder te staan, Ik heb nog een PC+TFT over dus dat komt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinds ik FIA GTR aangeschaft heb ben ik helemaal race-freak geworden :p

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
waarschijnlijk kom binnenkort track-ir wel m'n richting op inc. vector expansion, en een pet heb ik wel :P een veel mooiere 8)

nu nog een 21 inch monitor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134805

Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:23:

Verder: 65 cm breed, monitorplaat: 65x50. Verder is er nog een plaat onder de stoel van 65x40, een plank van 65x30 onder de pedalen en eentje van 65x10 als steunplank onder de monitorplank. rechter zijplank is bij de stoel iets hoger dan de linker. Op deze rand komt een plank als armleuning waar ik op kan muizen. Ook komt er nog een draaibare plank voor een toetsenbord.
Erg mooi geworden, ook ik zal hem waarschijnlijk gaan maken! Laat je hem zo op de grond staan of zet je er nog iets van poten of wieltjes onder? Op die Deense site had die persoon dat wel gedaan en is op zich wel makkelijk (kun je hem snel aan de kant zetten als je (vriendin) moet stofzuigen e.d.). Ik zet hem ook op een laminaatvloer die ik niet beschadigd wilt hebben....

En kun je eens een foto (laten) maken als je erachter zit? Ben erg benieuwd naar je houding, en of deze overeenkomt met hoe ik zou willen zitten. Mijn lengte is ook ongeveer 182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Allemaal bedankt voor de complimenten over mn cockpit! Doet me erg goed om te lezen dat er wat replica's van gaan komen haha.

Over de bodemplaat: ga ik niet maken. Mijn kamer is vol zat en door wieltjes komt het zaakje nog hoger. Het gevaarte komt tegen een schuine wand te staan, dus hoe lager hoe beter. Bovendien zal ik hem niet zo heel vaak verplaatsen (een stofzuigfan ben ik ook niet). Ook bespaart het geld om geen plaat te maken en gewicht.

Over de voetenplank: voor mij is die prima, heb er tot nu toe pas 2 uur in gezeten, dus een echt definitief eindoordeel heb ik er nog niet over, maar het voelt voor mij nu goed. Wat ik heb gedaan is gewoon die plank los neerzetten op wat zooi, proefzitten, opnieuw afstellen, proefzitten, totdat ik dacht dat het goed was en toen vastgeschroefd.

Moet nog een beetje wennen aan mn monitor: die staat misschien net iets te hoog voor mn gevoel. Aan de andere kant: in een auto is de bovenkant van het raam ook niet horizontaal met je ogen (zoals de bovenkant van mn scherm gelijk stond aan mn ogen, toen hij nog op mn bureau stond).

Ben de boel nu aan het verven (wijnrood). Eerste laag is bijna droog, misschien doe ik vanmiddag nog een tweede.

De armleuning (met bierglas-gat!!) is ook gemonteerd en ik heb het een en ander afgerond.
Tegen degene die zei dat hij hem ging laten maken: Ik ken je niet, maar ik denk dat iedereen met wat geduld en voldoende motivatie dit zelf kan maken. Enige nodige ingrediënten zijn: het juiste gereedschap (accuboor/decoupeerzaag), geduld en een stofzuiger (MDF is fijn spul, maar het geeft echt een tyfus-troep als je gaat zagen en schuren enzo).
Ben zelf niet onhandig, maar toch nog een tijd bezig geweest. Zolang je het leuk vind om het te zien vorderen en niet te snel wil gaan, is het echt prima te doen.

Nieuwe foto's waarbij ik zelf erin zit zal ik een dezer dagen posten als hij echt af is.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 11-04-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:24:
Waar clip je dan je Vector Expansion op, als je geen cap hebt? ;)
Ik ga de VE ook nog wel bestellen, vooral in flight sims lijkt het me geweldig eigenlijk.
Gewoon op een willekeurige andere cap.. De hele VE zijn 3 reflectoren (zodat de TrackIR afstandverschillen e.d. kan zien) en een unlockcode voor de software..

Opzich heb je dus aan die unluckcode al genoeg.. een driehoekje van reflectoren kan iedereen maken..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Zijn er hier nog mensen die ook TrackIR willen bestellen? de verzendkosten van 44 dollar houden mij namelijk tegen, iemand die hem ook wil bestellen? (verzendkosten splitten)

of weet iemand of ze trackIR nog ergens anders verkopen?

//edit//
hier dus: http://shop.rightthing.nl...p?main_page=index&cPath=1
maar hun zijn ook best prijzig....
op naturalpoint.com is de TrackIR 3 + vector expansion 118 euro omgerekend, met verzendkosten 158 euro....

bij rightthing 99 euro + 39,95 en dan nog verzendkosten 6,50, dus 145,45 euro....
als iemand verzendkosten wil splitten word het bij naturalpoint 134,95 euro
moet niet te lang duren :P voor die 10 euro.....

[ Voor 54% gewijzigd door Extera op 11-04-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02-2021
Is deze software bekend?: http://www.freelook.org/
Hiermee zou je hetzelfde effect van de TrackIR krijgen dmv een webcam. Iemand die dit al geprobeerd heeft? Toch maar eens me webcam uit het stof halen... wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
mijn webcam is maar 30 fps, dus dat gaat wel schokkerig dan..... ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Extera schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:41:
Zijn er hier nog mensen die ook TrackIR willen bestellen? de verzendkosten van 44 dollar houden mij namelijk tegen, iemand die hem ook wil bestellen? (verzendkosten splitten)

of weet iemand of ze trackIR nog ergens anders verkopen?

//edit//
hier dus: http://shop.rightthing.nl...p?main_page=index&cPath=1
maar hun zijn ook best prijzig....
op naturalpoint.com is de TrackIR 3 + vector expansion 118 euro omgerekend, met verzendkosten 158 euro....

bij rightthing 99 euro + 39,95 en dan nog verzendkosten 6,50, dus 145,45 euro....
als iemand verzendkosten wil splitten word het bij naturalpoint 134,95 euro
moet niet te lang duren :P voor die 10 euro.....
Je kan daar beter niet bestellen, veel te duur.
Bij E-Dimensional betaal je 112 euro voor de TIR3+Vector Expansion. Verzendkosten zijn laag en ze hebben een depot in Europa (UK) dus je hebt het binnen enkele dagen.

Dit komt uit mijn bestelling van een aantal maanden terug:
1 x TrackIR 3 Standard Head Tracker (trackir3stan) = €77.52EUR
1 x Track Hat (trackhat) = €14.70EUR
------------------------------------------------------
Sub-Total: €92.22EUR
Zone Based Shipping Rates (From UK Royal Mail Priority 3-7 Day): €6.20EUR
Duties and VAT: €16.14EUR
Total: €114.56EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik heb hem direct besteld, bedankt voor de site.
BTW, toch maar zonder vector expansion gehaald, komt mischien later wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89637

Drie jaartjes geleden heb ik een simulator gebouwd. Onderstaand plaatje is een 3d model van het Momo stuurtje en de sim. Ik heb hem van mdf gemaakt en het stoeltje van pur-schuim. Werkte echt goed en zat fantastisch. 8) Om in en uit te stappen heb ik een scharnierend plankje gemaakt.Wegens ruimtegebrek heb ik hem nu afgebroken. Ik kan helaas geen foto meer vinden. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/racebak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138487

Zijn hier mensen die een Playseat hebben?

Lijkt me best leuk om zoiets te hebben, vraag me alleen af of ik er lekker inzit (ben 1.96m).
En is de kwaliteit een beetje goed, dus is dat ding wel stevig als je flink zit te racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb em laatst eens bekeken, staat een showmodel bij norrod leeuwarden met GTR en een elcheapo stuurtje, Maar die stoel is echt groot. Het is niet een klein kuipje ofzo maar gewoon een grote stoel van een pur achtig materiaal. De afstand tussen stuur en stoel kan je gewoon afstellen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maar het afstellen van zo'n playseat is vrij beperkt, het meest vervelend vind ik dat je de hoek van het stuur ten opzichte van je armen niet kun verstellen.
Verder oogt het niet heel stevig maar de prijs is opzich wel aardig.

Ik vermoed dat de stoel gewoon een standaard sportstoel formaat heeft?
Das opzich wel prettig, zoeen heb ik ook op mn NIXIM zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:23

Impry

Rallymedia.nl

Beetec schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:50:
Is deze software bekend?: http://www.freelook.org/
Hiermee zou je hetzelfde effect van de TrackIR krijgen dmv een webcam. Iemand die dit al geprobeerd heeft? Toch maar eens me webcam uit het stof halen... wie weet..
Ziet er wel interessant uit. Kan misschien ook wel met een standaard Sony Digitale Videocamera met Firewire o.i.d. Als je die toch in huis hebt zou het een mooie/goedkope oplossing zijn.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ff een vraagje waar kan ik dit stuur halen http://img.photobucket.co...iling_Pitbull/Cockpit.jpg ik zie hem niet eens op de logitech site :( krijg je alleen maar andere vage sturen momo racing een vage en een el cheapo maar die nieuwe stuurt die beter als een momo racing ? en dan wil ik er waarschijnlijk een frex ware stuur van maken mijn momo force begint gaar te worden ... :( hoe zijn de pedalen van dat nieuwe dingeigenlijk ?(lijken gewoon momo racing pedalen) en nog iets alleen door die 4 punts druk toets word het verpest .....

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 12-04-2005 15:27 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit stuur is de Logitech Driving Force Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BruceLee schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:26:
ff een vraagje waar kan ik dit stuur halen http://img.photobucket.co...iling_Pitbull/Cockpit.jpg ik zie hem niet eens op de logitech site :( krijg je alleen maar andere vage sturen momo racing een vage en een el cheapo maar die nieuwe stuurt die beter als een momo racing ? en dan wil ik er waarschijnlijk een frex ware stuur van maken mijn momo force begint gaar te worden ... :( hoe zijn de pedalen van dat nieuwe dingeigenlijk ?(lijken gewoon momo racing pedalen) en nog iets alleen door die 4 punts druk toets word het verpest .....
Is inderdaad de logitech driving force pro.
Reden dat je hem niet ziet op de site is dat je onder Playstation 2 moet kijken. Het stuur is voor de playstation2, maar ook te gebruiken op de pc.

Zie overigens ook de topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb voor in de cockpit van Smiling Pitbull ® een Act Labs FFB wheel aangeschaft zodat deze mooi erin verwerkt kan worden.

Ben ooit begonnen met een TM Force GT ffb wheel die een beduidend zwaardere Lbs. motor had voor de ffb effecten dan de TM Ferrari FFB wheel die ik nu heb. De Force GT voelde veel zwaarder en daardoor realistischer aan dan de Ferrari FFB, die daardoor wat 'cheaper' overkomt...

Nu heb ik dus de Act Labs RS Force en vraag me dus af of ik hier weer een betere feel kan verwachten, of zal dit wel meevallen? :?

Zijn er mensen die met Act Labs én wat andere wheels hebben gereest, en me wat ervaringen ervan willen delen!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De ActLabs staat bekend als het stuur met de sterkste FF, misschien dat de DFP nog iets sterker is maar qua FF heb je er dus wel een goede aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Oke das al een mooi voordeel, hoe zit het met feeling, heb je er zelf ervaring mee?
en de software, is er een goede win XP ondersteuning, omdat het product dus al even niet meer verhandelt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
(*!@&#)(*& trap ik de veeren van de koppeling (act force perf pedals) naar z'n grootje en ze zijn nu echt op. Ik ga nu maar Frex of Speed7's kopen denk ik, ik ben die goedkope klote plastic zooi nu echt zat

Met ACT heb ik wisselende ervaringen, de ene keer trap je het ene na het andere rempedaal in stukken (letterlijk), of de veren. Het vervelendst is nog dat dat ding geen USB 2 op een nforce2 moederbord snapt.

Hoe zit dat met dat Frex spul? moet/kun je zelf hier (goedkoop) een Logitech DFP en een los Sparco stuurtje bij de autoboer en dan een conversiekit halen of zo? Hoe zit het dan met de pedalen?

Uit die online shop van hun kan ik niet echt wijs

[ Voor 65% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 12-04-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben nou nog niet echt gigantisch te spreken over de Frex pedalen, voornamelijk omdat ze nogsteeds Logitech pots moeten gebruiken. Maar ik moet ze ook nogsteeds eens goed gaan afstellen, daar ga ik eens een middagje voor uittrekken.
Echter, als ik nu nu nieuwe pedalen zou gaan bestellen werden het Speed7's.

Je kunt idd al dat spul zelf gaan kopen en sleutelen, de handleidingen zijn vrij summier maar als je
een beetje technisch aangelegd bent moet dat wel lukken.
Ook kun je een complete pedalenset bestellen die je DFP pedalen vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Maar goed, wat bevalt je niet aan de pedalen dan? onnauwkeurig (trillen) ? te licht/zwaar te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

raced er nu hier ook nog iemad met een "goedkopere broertje" van de DFP de DF??

Afbeeldingslocatie: http://images.ldlc.com/photosldlc/00/00/40/57/LD0000405768_2.jpg

Ik vind t namelijk een heerlijk stuurtje, natuurlijk geen 900 graden zoals de DFP maar heef tiemad er dus ervaring mee? Ben zelf vooral te spreken over de geweldige software/instlatie gemak en het heerlijk preciese gevoel en ralisme bij GTR! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
ZAMoRANo schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:05:
Ik ben nou nog niet echt gigantisch te spreken over de Frex pedalen, voornamelijk omdat ze nogsteeds Logitech pots moeten gebruiken. Maar ik moet ze ook nogsteeds eens goed gaan afstellen, daar ga ik eens een middagje voor uittrekken.
Echter, als ik nu nu nieuwe pedalen zou gaan bestellen werden het Speed7's.

Je kunt idd al dat spul zelf gaan kopen en sleutelen, de handleidingen zijn vrij summier maar als je
een beetje technisch aangelegd bent moet dat wel lukken.
Ook kun je een complete pedalenset bestellen die je DFP pedalen vervangt.
Hmm, ik snap ook niet zo goed het verschil tussen de volgende pedalen op de frex site:
- Pedal Universal Add-on kit
- PRO Pedal assembled 2pedal model

Wat is het verschil daartussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:06:
[...]

Hmm, ik snap ook niet zo goed het verschil tussen de volgende pedalen op de frex site:
- Pedal Universal Add-on kit
- PRO Pedal assembled 2pedal model

Wat is het verschil daartussen?
Volgens mij gewoon wat de namen al zeggen; de Universal add-on kit is iets wat op bijna elk type pedalen gemonteerd kan worden maar ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit een plaatje van heb gezien. De assembled 2pedal model is een gemonteerde set Frex pedalen die alleen voor een aantal modellen beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dus als je de beste pedalen voor een (gemodde) driving force pro wilt moet je het PRO Pedal assembled 2pedal model nemen? Als ik het dan nog goed begrijp moet je een Pro pot of Deluxe Pro pot bijnemen, klopt dat? Zoja, wat is het functionele verschil tussen deze twee? De site van Frex is mij soms wat onduidelijk zo blijkt wel ;).

Overigens leuk om te zien dat ze bijvoorbeeld bij Sallandautomatisering de DFP verkopen en er explictiet bij vermelden dat hij ook voor de pc te gebruiken is, met een linkje naar dit forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Anoniem: 98389 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:22:
raced er nu hier ook nog iemad met een "goedkopere broertje" van de DFP de DF??

[afbeelding]

Ik vind t namelijk een heerlijk stuurtje, natuurlijk geen 900 graden zoals de DFP maar heef tiemad er dus ervaring mee? Ben zelf vooral te spreken over de geweldige software/instlatie gemak en het heerlijk preciese gevoel en ralisme bij GTR! _/-\o_
Ja, alleen met de rode (pc) uitvoering...

Ik ben er niet zo tevree mee.. er zit vrij veel speling in het stuur en er zitten niet geweldig veel knoppen op.. De pedalen zijn wel oke...

Ik zit te wachten tot deze kapot gaatn zodat ik een excuus heb om over te stappen op de DFP

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nee, ik had even verkeerd gekeken.
De add-on kit is de gewone versie die je kunt gebruiken om je huidige pedalen te vervangen, je moet dan de pedalen via je DFP verbinden. Die moet je dus nemen voor je DFP.

Hehe grappig dat ze bij Salland hierheen linken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb nog maar eens heel goed gekeken naar de Frex website en bij nadere bestudering op het shop gedeelte, kom ik tot de conclusie dat je
- ofwel de 'Pedal Kit' kan kopen, dat is dan de Add on, waarbij ze gebruik maken van je dfp pedalen om een nieuwe set te maken. Hier moet je Pro/deluxe pot bij kopen.
- ofwel de 'PRO pedal outright', waarbij je een kant en klare pedalen-set hebt voor de Driving Force Pro.

Ik heb echter geen idee of de Pro Pedal set gebruik maakt van de Logitech pots, denk eerlijk gezegd van niet, aangezien ze ook de andere optie aanbieden. Wie weet is dat dus een betere pedalen set. Jammer dat ze bij Frex niemand hebben ingehuurd die Japans in Engels kon vertalen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nee, kwalitatief maakt het niets uit. Alleen de 1 komt in de plaats van je huidige pedalen, waarmee ze de connectors en kabels van je DFP gebruiken en de andere is de complete set maar ze gebruiken nogsteeds Logitech pots omdat het anders niet werkt.

Ik heb even de mailtjeswisseling met Shige Tanaka van Frex er op nageslagen. :)
En ik heb dus ook de Pedal Kit met de Deluxe pots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik ben bezig met het maken van pedalen, vraag me af wat voor soort potmeter ik het beste kan aanschaffen, je hebt bijvoorbeeld meerdere soorten 1k, 10, 100 k, analoog, digitaal etc.
Of hangt het van de hardware af van de joystick welke potmeter ik moet aanschaffen?

En wat voor goedkope joystick kan ik het beste aanschaffen, heb begrepen dat een analoge goedkope flightstick waarschijnlijk het handigst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Het gaat trouwens om 2 pedalen, gas en rem! Clutch leek me te moeilijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
heb net m'n track IR binnen (echt snel!)
effe snel getest maar hij moet wat scherper draaien bij een kleinere beweging vind ik... ik kan net m'n spiegels zien...

dalijk maar eens rondneuzen in de software, kreeg het in de gauwwigheid niet voor elkaar....
ik zie ook nergens in de software die 2 plaatjes van "your head" en "head in game"

effe kijken of het lukt :)
maar het speelt wel vet iig.

edit// driver's geupdate nu zie ik ze wel :D

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 14-04-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb mn SimSox (en nog wat andere dingen via dE) binnen maar ze zijn toch iets te klein (mediums besteld en ik heb maat 43) Het zijn wel geweldige dingen maar ik krijg op dit moment te weinig doorbloeding naar mn tenen.

Even contact opgenomen met Randall en hij heeft me direct een paar large opgestuurd, ook omdat er wat andere dingetjes niet helemaal goed waren gegaan met mn bestelling.
Maar wel een toppertje die gozer. :Y)
Extera schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:09:
heb net m'n track IR binnen (echt snel!)
effe snel getest maar hij moet wat scherper draaien bij een kleinere beweging vind ik... ik kan net m'n spiegels zien...

dalijk maar eens rondneuzen in de software, kreeg het in de gauwwigheid niet voor elkaar....
ik zie ook nergens in de software die 2 plaatjes van "your head" en "head in game"

effe kijken of het lukt :)
maar het speelt wel vet iig.
Das snel idd.
Welke software heb je geinstalleerd? Ik zou wel ff de nieuwste van de Naturalpoint website af halen als je dat nog niet hebt gedaan.

Die heads vind je in de menubalk onder "view" > "heads". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:/ Laat maar... LEZEN IMPRY! :( :D

[ Voor 95% gewijzigd door Impry op 14-04-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
jah dat had ik nog niet gedaan, vandaar dat ik de instellingen nog niet lekker had, nu staan ze een stuk beter...
jammer dat ik weg moet :( moet een maat helpen z'n car audio in te bouwen....
maar vanavond lekker racen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb sinds gisteren me Act Labs Force Rs wheel gekregen, maar wat me opvalt is dat er dus een seriele gameport aansluiting opzit.

Nu lees ik al dat er voor win XP/2000 enkel usb drivers zijn, en de reden zou zijn dat deze OS geen gameport ondersteuning zouden hebben :?

Nu heb ik van me MS Sidewinder Freestyle Pro zo een adaptertje waar je de seriele gameport in een vrouwtje steekt dat dus dan weer via USB in pc te steken valt.

Kan ik deze zonder meer ook op deze seriele aansluiting hangen, zodat ik dus de win usb v2.51 driver kan nemen!?

Smokin' Tires r Fun, but Smoking/Burnin'Hardware Isn't }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik denk niet dat het werkt, maar er zal (lijkt me) niets stuk gaan van proberen.
er zijn volgens mij wel losse cartridges te koop voor de Force RS ([spammode]www.psxshop.nl[/spammode])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ben op werk en kan het dus nu ff niet testen, maar bedoel je daar min of meer mee, dat dus ik em niet draaien kan op een win XP configuratie zonder deze adapter!?

blijkbaar zijn er geen gameport drivers voor XP?!

Niemand die met dit stuurtje racet?!

edit: Blijkt dat deze dus enkel serial connector heeft, en heb dus voor me win xp een USB module nodig

edit2: damn, die module is nog duurder dan dat ik voor stuur zelf heb betaald ;(

Eens kijken of een multiboot een oplossing biedt, mensen met act labs wheels en onder win xp toch de gameport werkende?!!? _/-\o_

ps die usb adapter van de MS joypad is een grotere connector dan die gameport serieel... en dus past sowieso niet.. :(

[ Voor 54% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-04-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:13:
Maar goed, wat bevalt je niet aan de pedalen dan? onnauwkeurig (trillen) ? te licht/zwaar te bedienen?
Sorry voor de late reactie maar ik had je reply over het hoofd gezien.

Wat het voor mij op dit moment onmogelijk maakt om PC-sims die nauwkeurige controls vereisen te spelen, is het feit dat ik zo enorm weinig travel op de pots heb, daar komt bovenop dat de Logitech software een automatische deadzone heeft die in de drivers zit ingebakken.
Hierdoor kan ik amper doseren, er zijn mij al wat oplossingen aangegeven o.a. door Shige zelf maar ik heb nog niet de tijd gehad om daar serieus mee aan de slag te gaan.
Er komt nog al wat gesleutel en gecalibreer bij kijken.

Ook is mij nog steeds niet duidelijk hoe je het rempedaal prettig kunt afstellen met de rubberen dempers die er bij zitten.

Misschien ligt het allemaal aan mij en krijg ik het nog wel goed ingesteld maar ergens heb ik wel een beetje spijt dat ik geen Speed7 pedalen heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55957

voor de liefhebbers :P ik hb nog een momo racing stuurtje helemaal compleet liggen :)) 25 euro zie v &a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Anoniem: 55957 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:51:
voor de liefhebbers :P ik hb nog een momo racing stuurtje helemaal compleet liggen :)) 25 euro zie v &a
Zonder FF zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55957

nee hoor :) gewoon de goede originele versie die op het plaatje staat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/preview/logitech/momo_racing_fb_wheel/momo_racing_01.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
wrom moet ie weg dan? (ander stuurtje gekocht?)

25 euro is wel heel goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48
Hmm, heb je em al verkocht?
Kan em niet meer vinden :(
Ben overigens geinteresseerd.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb een Thrustmaster (dacht een guillemot) FFB wheel, maar m'n linker schakelflipper is lam, klikt niet meer. Heb dus regelmatig een dubbele terugschakeling (lastig als ie in de 1 vanuit de 3 springt). Heb ooit (en dan spreek ik over aantal jaren geleden) dat er reparatie setjes te koop waren. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Hoi

De schakelflippers gaan wel vaker lam, ja. Dan kun je ermee rekening houden dat de andere kant ook binnenkort gaat. Als je handig bent schroef je de plaat ervoor los (schroefjes aan de achterkant van het stuur). Daar zit een printplaat achter voor de knopjes en de mechaniek voor het gas en rem op het stuur. Die maak je ook los.
Daarna krijg je 2 kleine printplaatjes (voor up en down schakelen). Die kun je losschroeven en de draadjes los solderen.
Als je goed kijkt zitten er standaard microswitches op. Soldeer die ook los en ga naar de electronicazaak bij je in de stad. Daar koop je voor een prikje twee goede.

Het is redeljik simpel demonteer en monteer werk en weegt niet op tegen de irritatie die je hebt door te lang te blijven doorrijden. Ook omdat de rest van het stuur perfect is.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aha ok, gaat ik proberen.

Heb het stuurtje (frontplaat) open gekregen en precies gevonden wat je (De_Sint) zei. Is elke microswitch goed, of zijn er nog speciale merken? Nog bedankt voor de prima tip.

[ Voor 79% gewijzigd door Quantor op 16-04-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Maakt niet uit. Neem de oude mee en laat die aan de verkoper zien. Hij weet wel welke hij moet pakken. Het is een standaard switch.

Let ook eens op advertenties waar een defecte te koop staat voor een prikkie. Zo heb ik al verschillende onderdelen van een kapotte kunnen halen om die van mij in leven te houden. Vroeg of laat gaat er iets stuk wat niet overal te koop is en dan heb je altijd spareparts.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Anoniem: 83626 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:23:
Allemaal bedankt voor de complimenten over mn cockpit! Doet me erg goed om te lezen dat er wat replica's van gaan komen haha.

Over de bodemplaat: ga ik niet maken. Mijn kamer is vol zat en door wieltjes komt het zaakje nog hoger. Het gevaarte komt tegen een schuine wand te staan, dus hoe lager hoe beter. Bovendien zal ik hem niet zo heel vaak verplaatsen (een stofzuigfan ben ik ook niet). Ook bespaart het geld om geen plaat te maken en gewicht.

Over de voetenplank: voor mij is die prima, heb er tot nu toe pas 2 uur in gezeten, dus een echt definitief eindoordeel heb ik er nog niet over, maar het voelt voor mij nu goed. Wat ik heb gedaan is gewoon die plank los neerzetten op wat zooi, proefzitten, opnieuw afstellen, proefzitten, totdat ik dacht dat het goed was en toen vastgeschroefd.

Moet nog een beetje wennen aan mn monitor: die staat misschien net iets te hoog voor mn gevoel. Aan de andere kant: in een auto is de bovenkant van het raam ook niet horizontaal met je ogen (zoals de bovenkant van mn scherm gelijk stond aan mn ogen, toen hij nog op mn bureau stond).

...............

Ben de boel nu aan het verven (wijnrood). Eerste laag is bijna droog, misschien doe ik vanmiddag nog een tweede.

..................

Nieuwe foto's waarbij ik zelf erin zit zal ik een dezer dagen posten als hij echt af is.
En? Ik ben benieuwd. . . . . . :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ZAMoRANo schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:21:
[...]

Sorry voor de late reactie maar ik had je reply over het hoofd gezien.

Wat het voor mij op dit moment onmogelijk maakt om PC-sims die nauwkeurige controls vereisen te spelen, is het feit dat ik zo enorm weinig travel op de pots heb, daar komt bovenop dat de Logitech software een automatische deadzone heeft die in de drivers zit ingebakken.
Hierdoor kan ik amper doseren, er zijn mij al wat oplossingen aangegeven o.a. door Shige zelf maar ik heb nog niet de tijd gehad om daar serieus mee aan de slag te gaan.
Er komt nog al wat gesleutel en gecalibreer bij kijken.

Ook is mij nog steeds niet duidelijk hoe je het rempedaal prettig kunt afstellen met de rubberen dempers die er bij zitten.

Misschien ligt het allemaal aan mij en krijg ik het nog wel goed ingesteld maar ergens heb ik wel een beetje spijt dat ik geen Speed7 pedalen heb genomen.
Hmm, dan ga ik toch maar sparen voor Speed 7's doe ik eerst de pedalen set, kan ik later (hopelijk) los 't FF stuur d'r bij kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
Anoniem: 55957 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 16:10:
nee hoor :) gewoon de goede originele versie die op het plaatje staat :)

[afbeelding]
waarom doe je hem weg?

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb mijn oude stuur Thrustmaster Forumla Pro er weer bij gehaald en ik gebruik nu die pedalen. Mooie van deze set is dat gas en rem 2 verschillende assen zijn. De as die wordt gebruikt voor het sturen wil ik voor de kopeling gaan gebruiken dat is allemaal niet zo'n probleem.

Ik wil echter direct aan die pedalen een H-Shifter maken. Standaard heeft het oude stuursetje 4 knopjes. Voor een H-shifter heb ik het liefst 8 knopjes nodig. Weet iemand hoe ik er mee knopjes aan kan krijgen? Het setje is overigens met een gameport aansluiting.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puresmoker schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 21:59:
[...]

En? Ik ben benieuwd. . . . . . :P
Oeps, ja.. vergeten :Z
Ben even een tijdje niet op tweakers of GTR geweest.. en bezig geweest met een servertje.
Ben morgen weer in Delft, zal dan proberen wat foto's te maken (heb nog wel meer te doen, maar zal wel lukken denk ik, mbv een statiefje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook vreselijk benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

[mini-advertentie]
Ik heb een Logitech Formula Force GP te koop. Zie profiel voor email.
[/mini-advertentie]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

Ik heb net een mailtje gehad met het bericht dat mijn bod op zijn kuipstoel geaccepteerd word.
Dus ik kan ook gaan bouwen, maar omdat ik zit te kloten met mn pedalen van mn MOMO racing (6 weken oud) zit ik er aan te denken om deze te halen
https://shop.interactiver...wproduct.asp?ProductID=23
Is er toevallig iemand die ze ook heeft, of er meer over weet te vetellen?
Of bv die pedalen in de usb poort gaan, en stuur in andere, of word het een lang technisch verhaal met dingen openmaken oid
Die speed 7 pedalen is me iets te gortig, maar deze zitten zeker binnen het budget :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

Fuelke

Forza Ferrari

Ik dacht dat voor die pedalen hetzelfde geld als voor de Speed 7's van BRD, namelijk dat ze voorzien zijn van een USB stekker. Dus gewoon stuur in de ene USB poort, en de pedalen aan de andere USB poort. Moet de sim natuurlijk meerdere controllers ondersteunen, maar dat doen ze wel.

Edit: het staat ook gewoon op de site vanBRD: http://www.interactiveracing.com/Pedals/Pro/
Compatibility with Non-BRD Steering Products
The Pro pedals can be used with any other manufacturers steering device in any software that allows you to configure multiple controls, which is the vast majority now. You will also need two USB ports on your computer if your other wheel and pedal device is USB. If your other controller is game port then you will need a game port and USB input. In order to set the calibration of the Pro pedals we will supply you with a cable with a switch on it, which plugs into the back of the Pro pedals and replaces the fact that you are not using a BRD steering device.

[ Voor 75% gewijzigd door Fuelke op 20-04-2005 20:01 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Electronics
The pedals are now fitted as standard with USB 1.1 architecture.

Is dit dan niet van belang, of is het echt een kwestie van plug in en go??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Het lijkt me op de één of andere manier dat je computer die pedalen wel goed moet herkennen.. Ik neem aan dat je er iets van een installatie cd bij krijgt? Anders zijn ze nog lastig te calibreren ook.. Weet het ook niet precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestelling is afgezegd.. ik zag dat er een filiaal in Lummen (Belgie) is.
Maak er een dagje van, kunnen ze het me ter plekke uitleggen, en kan in m eventueel gelijk meenemen.
Is voor mij niet zo ver weg.
Een hele winkel met Sim hardware (gevaarlijk) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Bedoel je SimSaga? Ik las gisteren op hun site dat ze op zoek zijn naar een nieuwe locatie, wat jammer is want op hun oude locatie kon je een afspraak maken om verschillende van hun producten (BallRacing Developments) te testen. Misschien best eerst even bellen? Nummer staat op http://www.simsaga.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuelke schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:35:
Bedoel je SimSaga? Ik las gisteren op hun site dat ze op zoek zijn naar een nieuwe locatie, wat jammer is want op hun oude locatie kon je een afspraak maken om verschillende van hun producten (BallRacing Developments) te testen. Misschien best eerst even bellen? Nummer staat op http://www.simsaga.com
SimSaga ja, ik wist eerst niet wat je bedoelde omdat ik via BRD bij hun terecht kwam.
Ik heb ff gecheckt met routeplanner hoever het is 139km, maarja.. je moet er wat voor over hebben, niet?
Ik vind het wel verschrikkelijk jammer dat op die sturen geen FF zit, ben dan toch bang dat je geen "contact"hebt.
Maar de opbouw, en hoe het stuur naar je toe komt is voor mij ideaal, ben 1.90 meter, en heb nog naweeen van een whiplash (6 jaar).
Als ik met bijna of geheel gestrekte armen rij dan heb ik het na 10 minuten zo in nek en schouders

oh... nog even over SimSaga, ze hebben complete set-ups in de aanbieding die daar als testers hebben gestaan, mocht je de lotto winnen, daar moet je zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De BRD spullen zijn bij simsaga wel een stuk duurder dan bij BRD zelf, logisch natuurlijk, maar moet je wel meenemen in je overwegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
De bouw van die sturen die je daar ziet lijken heel erg op een race stuurtje waar ik mee ben begonnen ~8 jaar terug. Grootste miskoop tot nu toe geweest.

De weerstand die mijn stuur had (ik weet dus niet of het veranderd is) werd gedaan met rubber. Na 3 maanden was dat rubber gescheurd en dus geen weerstand meer. Daarna thrustmaster stuurtje gekocht en echt geweldig en zeker voor de prijs dat je ervoor betaald. :)

Ik weet dus niet of het veranderd is dat stuur maar de bouw is nog precies hetzelfde.
Zelf mis ik FFB niet. Ik vind het niet prettig sturen. Wat wel beter is is dat je voelt wanneer je grip verliest :)

Weet overigens niemand iets op mijn hierboven gestelde vraag? Ik heb dit gevonden: http://www.massey.ac.nz/~jcmarsha/Wheel/compoundbuttons.htm Ik kan er echter niets meer over vinden en het is mij niet helemaal duidelijk wat daar staat.

Wat is die Simsage een ranzige site trouwens :/

edit:

Precies deze had ik dus alleen een andere stikker erop:
http://www.interactiveracing.com/Steering_Wheels/Racer/
echt schandalig dat ze deze troep nog verkopen :/

[ Voor 10% gewijzigd door The_FrankO op 21-04-2005 21:13 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

Arfman

Drome!

Ik heb een probleem :(

Ik had een Thrustmaster Ferrari FFB stuur, en was daar zeer tevreden over. Daarvoor had ik een Logitech Wingman FF, dus het was nogal een stap vooruit :)

Helaas, de Thrustmaster is overleden. Ik ben zojuist op zoek geweest naar een vervangend stuurtje, echter, dan kom je op de Logitech MOMO Racing of Logitech DFP. Beide leken mij qua feeling en prijs een (forse) stap terug t.o.v. de Thrustmaster.

Nu heb ik al even gekeken wat er allemaal nog meer te koop is, dan kom je op apparatuur zoals FREX. Echter, dat is nogal prijzig en ik las dat ze 2 maand achterstand hebben qua levering.

Wat raden jullie mij aan ? Ik wil er zo ongeveer 200-300 euro aan besteden, en kwalitatief wil ik eigenlijk niet achteruit gaan t.o.v. de Thrustmaster. Tweedehands vind ik niet zo tof, dus dat heb ik liever niet.

Misschien ook wel nuttig: ik speel vooral Live for Speed, GTR en Richard Burns Rally. Af en toe Grand Prix Legends.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, ook ervaringen met (online) shops zijn van harte welkom !

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik speel die spellen allemaal met een Microsoft Sidwinder FF. Ben verder weinig andere sturen gewend, maar hij bevalt me zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij zit die Sidewinder FF in dezelfde klasse als de Logitech DFP, iets wat ik pertinent niet wil. Ik wil een kwalitatief goed stuur, veel knoppen en stevige pedalen met een flinke uitslag.
Toch bedankt voor je reactie :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Arfman, ik heb bij het office centre in Breda de MOMO racing gezien voor 89 euro.
Als je bv zoiets aanschaft, want het stuur vind ik vrij prettig, 6 knoppen, padle en stickshift, dan heb je nog meer dan 200 euro over, die zou ik dan uitgeven aan goede pedalen, wat ik dus ook ga doen.
Want om een goed gevoel met je wagen te krijgen zijn goede pedalen volgens mij een must... + het staat gewoon cool :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Momo Racing is niet zo best, lees je erg veel problemen over.

Ik heb dat Thrustmaster FFB stuur wel eens gezien, volgens mij zit die toch echt in dezelfde klasse als de DFP. Dat stuur moet je niet onderschatten en het is ook meteen het enige stuur wat ik je echt zou aanraden onder de 300 euro.

In het 200-300 euro bereik is niet echt veel te vinden, het is rond de 100-150 euro (mainstream stuurtjes) of anders meteen een Ecci, Frex (basis voor het stuur is de DFP) of een TSW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik heb ook een jaar lang gereden met de Thrustmaster F1 FFB, goed stuurtje met veel en goede FFB effecten. Die van mij ging dus ook kapot.. duurzaamheid is dus niet een van de pluspunten ;). Nu dan een DFP aangeschaft.. in eerste instantie was er niet mee te rijden voor mij totdat ik de ffb effecten op inverse zette in Gtr.. daarna was het nog heel veel wennen en de FFB van bijvoorbeeld cubrs en botsingen is iets minder bij de DFP, maar je voelt heel goed de grip zeg maar.. En bovenal, de precisie is echt vele malen beter dan de Thrustmaster. Kortom, de DFP ziet er misschien minder robuust en mooi uit, maar het rijdt zeker sneller.. En qua knoppen.. genoeg zou ik zeggen ;). Enige grote nadeel zijn de lage kwaliteits pedalen.. Voor de rest echt een goed stuur.

Misschien ook een idee voor mezelf om goede pedalen aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ZAMoRANo schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:43:
Momo Racing is niet zo best, lees je erg veel problemen over.

Ik heb dat Thrustmaster FFB stuur wel eens gezien, volgens mij zit die toch echt in dezelfde klasse als de DFP. Dat stuur moet je niet onderschatten en het is ook meteen het enige stuur wat ik je echt zou aanraden onder de 300 euro.
Die Thrustmaster moet je ook echt niet onderschatten hoor ;)
Het is een erg degelijk afgewerkt stuur, met goede pedalen, met leer bekleed, een overdaad aan knoppen, POV hat, etc.
In het 200-300 euro bereik is niet echt veel te vinden, het is rond de 100-150 euro (mainstream stuurtjes) of anders meteen een Ecci, Frex (basis voor het stuur is de DFP) of een TSW.
Ik heb gelezen dat Ecci geen FFB heeft, die valt dus af. Frex is gebaseerd op de DFP, in hoeverre (en hoe) verschilt Frex dan met de DFP ? TSW ken ik niet, heb je misschien meer info hierover ? En waar moet ik qua prijs aan denken als ik bv. een Frex stuur koop ? En zijn er winkels waar ik dat kan kopen of moet dat allemaal online (en dus 2 maanden wachten als ik hun website moet geloven) ? En waarom stel ik zoveel vragen ? :+
Requiem19 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:47:
Kortom, de DFP ziet er misschien minder robuust en mooi uit, maar het rijdt zeker sneller.. En qua knoppen.. genoeg zou ik zeggen ;). Enige grote nadeel zijn de lage kwaliteits pedalen.. Voor de rest echt een goed stuur.

Misschien ook een idee voor mezelf om goede pedalen aan te schaffen :)
Is de DFP zo modulair opgebouwd dan, dat je er betere pedalen bij kunt kopen ? En waar kan dat dan ? Ik dacht dat al die stekkertjes wel proprietary Logitech ofzo zouden zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Arfman op 22-04-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bij de psxshop heb ze voor €180 de ActLabs Force RS mét usb engine (die ik dus niet heb, maar wel een actlabs met serial engine :()

Deze zou toch wel het betere werk moeten zijn, ze zijn moeilijk verkrijgbaar, maar daar dus nog op voorraad en binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:59:
[...]

Die Thrustmaster moet je ook echt niet onderschatten hoor ;)
Het is een erg degelijk afgewerkt stuur, met goede pedalen, met leer bekleed, een overdaad aan knoppen, POV hat, etc.

[...]

Ik heb gelezen dat Ecci geen FFB heeft, die valt dus af. Frex is gebaseerd op de DFP, in hoeverre (en hoe) verschilt Frex dan met de DFP ? TSW ken ik niet, heb je misschien meer info hierover ? En waar moet ik qua prijs aan denken als ik bv. een Frex stuur koop ? En zijn er winkels waar ik dat kan kopen of moet dat allemaal online (en dus 2 maanden wachten als ik hun website moet geloven) ? En waarom stel ik zoveel vragen ? :+

[...]

Is de DFP zo modulair opgebouwd dan, dat je er betere pedalen bij kunt kopen ? En waar kan dat dan ? Ik dacht dat al die stekkertjes wel proprietary Logitech ofzo zouden zijn.
Requiem19 heeft ervaring met beide en ik denk dat hij gelijk heeft wat betreft de precisie, de DFP is echt enorm precies.
Als je wilt weten hoe de kwaliteit is van het stuur, moet je hem eens openschroeven, dan zie je bij de DFP dat er veel beter materiaal is gebruikt dan bijvoorbeeld een Momo Racing.

Het enige minpunt zijn de pedalen.
Die zou je kunnen vervangen, je kunt gewoon een extra set pedalen kopen en aansluiten (BRD Speed7 bijvoorbeeld), of een set Frex pedalen bestellen waar overigens wel iets meer bij komt kijken dan alleen een stekkertje omwisselen.

Frex producten kun je idd alleen bij Frex zelf bestellen, het is een vrij klein bedrijfje dat op dit moment relatief veel bestellingen te verwerken krijgt waardoor je idd even moet wachten.
Hoeveel het kost hangt af van welke opties je allemaal neemt.
Een DFP met wheel adapter, Momo stuur en extra knoppen zit al ruwweg op zo'n 400 euro.

ECCI heeft idd geen FF.
TSW= Thomas Super Wheel, info staat gewoon in de startpost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ZAMoRANo schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:15:
Het enige minpunt zijn de pedalen.
Die zou je kunnen vervangen, je kunt gewoon een extra set pedalen kopen en aansluiten (BRD Speed7 bijvoorbeeld), of een set Frex pedalen bestellen waar overigens wel iets meer bij komt kijken dan alleen een stekkertje omwisselen.
Die BRD Speed7 kan ik dus wel zo aansluiten op de DFP ? Ik zie het niet echt zitten om een nieuw stuur meteen open te schroeven enzo, bovendien ben ik niet echt handig :+
Frex producten kun je idd alleen bij Frex zelf bestellen, het is een vrij klein bedrijfje dat op dit moment relatief veel bestellingen te verwerken krijgt waardoor je idd even moet wachten.
Hoeveel het kost hangt af van welke opties je allemaal neemt.
Een DFP met wheel adapter, Momo stuur en extra knoppen zit al ruwweg op zo'n 400 euro.
En hoe verhoudt zo'n setje zich tot de ACT Labs RS ? Die ACT zal wellicht wat minder zijn, maar mij spreekt wel aan dat ik een kant en klaar iets koop, iets wat gegarandeerd (?) werkt lijkt mij.
ECCI heeft idd geen FF.
TSW= Thomas Super Wheel, info staat gewoon in de startpost. ;)
OK, thanks, ga ik die info nog ff bekijken :)

EDIT: hier word ik dan weer neit blij van :(
Windows 2000/XP Drivers

Unfortunately we don't yet have specific Windows 2000/XP drivers for the RS available at this time. For these operating systems, use the generic Windows "2-Axis 4-Button Joystick" drivers instead. The RS wheel is optimized for Windows 9x based operating systems. There are no plans to offer specific drivers for Windows 2000 or XP.
http://www.act-labs.com/race2_support.htm
WTF ? :X

EDIT2: op een andere pagina staan v. 2.5 drivers, die wel voor XP geschikt/gemaakt zijn. Helaas wordt het product niet meer gemaakt .. koop ik nu geen kat in de zak ?

EDIT3: argh, TSW heeft ook geen FFB ... :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Arfman op 22-04-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Die Brd pedalen zijn stand alone pedalen. Ofwel, je hoeft ze helemaal niet op je DFP aan te sluiten, gewoon in usb poort en in GTR kan je ze selecteren als aparte controller. Zo leggen zij het althans uit ;).

Als ik nu wat geld over had zou ikzelf het volgende doen:
Koop bij frex de:
modbase DFP, ofwel een DFP voor iets meer geld, maar daar rekenen ze de ombouw kosten bij.
de Wheel Adapter kit
de Wheelbox+
Stuurtje naar keuze, mijn voorkeur gaat uit naar de Sparco
en eventueel de Shift+, weet niet of ik dat zelf ga/zou doen.. handig om met een pookje omhoog en omlaag te kunnen schakelen hoor, maar de Wheeladapter kit zorgt ook voor schakelflippers.. dusja,

En aangezien Zamorano ons voorzien heeft van niet al te gunstig commentaar tot dusver over zn Frex pedalen.. is het misschien beter om voor ongeveer hetzelfde geldt bij BRD een pedalen set te kopen.. Kan de Sim Pro zijn, of de duurdere Speed7.

Maarja, eerst eens eventjes doorsparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Requiem19, die suggestie klinkt op zich wel goed, alleen 2 maand levertijd ... :'(
Argh, waarom is er niet gewoon een goed stuur te koop .. die DFP met BRD pedalen klinken me wat dat betreft steeds beter in de oren, beetje best of both worlds. Bovendien kan ik die DFP dan gebruiken om langzaamaan FREX hardware te kopen, toch ?

EDIT: OMFG, die Speed7 pedalen kosten 350 euro ... :'(
Ga toch maar eens serieus naar zo'n DFP kijken, desnoods met de wat mindere pedalen .. dit laat mijn portemonnee niet toe op dit moment :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 22-04-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12

Convoy

g44p

zijn er btw ook stuurtjes die zowel op de pc als op de consoles (ps2/xbox) zijn aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ja, de DFP, zie startpost en de rest van het topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zo werkt mijn Thrustmaster Ferrari FFB ook met de meeste spellen op ps2, enkel de nieuwe Gran Turismo4 zou er niet mee werken,maar heb er maar weinig over gelezen. (en zelf nog niet getest, weet dat je em in GT3 op stuur moest instellen, eventueel hierin ook)

DTM 1 en 2 en GT3 en WRC rally serie werken er mee... zolang dat ding maar USB heeft...

[ Voor 77% gewijzigd door SAiN ONeZ op 22-04-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

dus die MOMO gaat niet werken op een ps2? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
freekweb schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:23:
dus die MOMO gaat niet werken op een ps2? :'(
Welke MOMO? Zowel de Force als de Racing Force werken in een groot aantal PS2 spellen. In GT4 echter (en dit is volgens mij al zo vaak voorbij gekomen in dit topic) werken alleen de Driving Force en Driving Force Pro. En laat GT4 nou net zo'n beetje het enige PS2 spel zijn dat ook echt de moeite waard is om met een stuurtje te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

kNarf schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:27:
[...]

Welke MOMO? Zowel de Force als de Racing Force werken in een groot aantal PS2 spellen. In GT4 echter (en dit is volgens mij al zo vaak voorbij gekomen in dit topic) werken alleen de Driving Force en Driving Force Pro. En laat GT4 nou net zo'n beetje het enige PS2 spel zijn dat ook echt de moeite waard is om met een stuurtje te spelen ;)
de Logitech Momo Racing Wheel heb ik het over, zie:

http://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=17129

ben voornamelijk opzoek naar een stuurtje voor GT4 (ps2) en GTR Racing (pc) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Convoy op 22-04-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Arfman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:29:
EDIT: OMFG, die Speed7 pedalen kosten 350 euro ... :'(
Ga toch maar eens serieus naar zo'n DFP kijken, desnoods met de wat mindere pedalen .. dit laat mijn portemonnee niet toe op dit moment :'(
Bijkomende moeilijkheid is dat ze via de online shop niet meer leverbaar zijn: "Out of stock - contact www.simsaga.com for stock in Europe, www.trinity-racing.com for USA"

Vorige week de prijslijst aangevraagd bij SimSaga:

PRODUCT PRICE (EUR)
PEDAL SETS
BRD Sim - Pro USB pedals 225,00
BRD Sim Speed7 - 2p 430,00
BRD Sim Speed7 - 3p 475,00

Toch wel een flink verschil of zijn de prijzen al een tijdje niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ik geloof dat je de pedalen wel kunt bestellen, maar ze moeten dan eerst nog gefrabriceerd worden. Althans, zo iets las ik op rscnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Requiem19 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:15:
ik geloof dat je de pedalen wel kunt bestellen, maar ze moeten dan eerst nog gefrabriceerd worden. Althans, zo iets las ik op rscnet.
Ik denk dat ik vanmiddag nog ff zo'n DFP ga halen. Lees ook allerlei horrorverhalen over die Act-Labs RS in combinatie met USB2/nForce 2, bovendien wordt het niet meer gemaakt dus support zal alleen maar minder worden. En met de DFP qua stuur is niks mis hoor je van iedereen, alleen de pedalen zijn wat minder, maar al een stuk beter dan de Logitech Wingman FF pedalen die ik nu gebruik.

Verstandige keus of niet ? Ik heb het geld niet voor een complete Frex set, en zeer zeker het geduld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen geen paniek... ik heb voor 30 april een afspraak met SimSaga.
Ik kreeg ook een prijslijst, en idd die prijzen kloppen nog.
Ze vroegen ook waar ik in geintresseerd was, en wat voor games ik speelde.
'Nou doe mij die BRD Sim-pro USB pedals maar en zet GTR er maar op.
Hij had in zijn appartement een complete set-up staan die ik eventueel kon testen, maar hij kan me wat (ik heet geen Heineken).
Ze werken alleen op afspraak, dus ik denk dat ze een set-up maken met de spullen waarin je geintresseerd bent, zodat je het grondig kan testen.
Dus het duurd nog even eer ik verslag kan doen, ik heb nu een MOMO racing setje, maar als ik daar zo'n stuur in mn handen krijg zonder FF en dat bevalt neem ik dat ook en heb ik dus een setje in de aanbieding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122640

Heeft iemand ervaring met de Saitek R440 (Stuur + Force Feedback) ? Hij komt goed uit reviews, maar ik zoek mensen die dit ding in handen hebben gehad. Details wil ik graag weten zoals: Kraakt hij na een tijdje ? Zoals de Trust (FF380) ?

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44

Smarron

The bend

Arfman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:41:
Ik denk dat ik vanmiddag nog ff zo'n DFP ga halen. Lees ook allerlei horrorverhalen over die Act-Labs RS in combinatie met USB2/nForce 2, bovendien wordt het niet meer gemaakt dus support zal alleen maar minder worden. En met de DFP qua stuur is niks mis hoor je van iedereen, alleen de pedalen zijn wat minder, maar al een stuk beter dan de Logitech Wingman FF pedalen die ik nu gebruik.

Verstandige keus of niet ? Ik heb het geld niet voor een complete Frex set, en zeer zeker het geduld niet.
Alleen problemen met nForce2 chipsets, niet per se USB2.0. Heb je die DFP al gehaald? Ik verwacht komende week de DFP, dan kan ik ze goed vergelijken, want mijn favo-stuur blijft toch echt de Act-Labs, maar hij werkt idd niet met een nForce2 mobo. Ik hou het stuur wel voor het geval van een evt. mobo-upgrade.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

k heb de DFP nog niet gehaald, dat ga ik zo doen. Die ACT-Labs mag dan mooi zijn, hij wordt niet meer gemaakt, en ik zie het gebeuren dat het stuur over een tijdje niet meer werkt met de nieuwste games, of dat er iets aan kapot gaat, en dan hang je. Bovendien kan ik die DFP dan mooi gebruiken als basis voor een eventuele FREX set, vroeg of laat (zal wel laat worden als ik mijn bankrekening zo eens bekijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

De DFP is een officieel playstation(2) stuur terwijl de ActLabs een officieel pc product is, wat ook officiele driversupport heeft, en de DFP via een gemodde driver enkel te gebruiken valt. Dus eventuele support problemen verwacht ik eerder bij de DFP... :+

Ook de pedalen , de standaard pedalen die ik bij de ActLabs Force RS heb, zijn oerdegelijk tov de 2 ThrustMaster pedalensets die ik had/heb (Force GT & Ferrari FFB) en veel gebruiksvriendelijker.

Nu moet ik wel een multiboot gaan installeren om dit Actlabs via seriele poort aan te sluiten, omdat ik die USB engine iets te duur vind, maar komt goed uit DTM2 en RBRally freezen, met knarsend/piepend krakend geluid en op soorgelijke wijze... :/ net nudat me cockpit gemaakt wordt, en ik van plan was duchtig te gaan racen.. :7

Had in een opwelling al voor 60e (na wat handelen, omdat ie er 80e in 1e instantie ervoor vroeg) een bmw stoeltje gekocht, wel mooie model, maar wilde daar een leatherlook hoes overheen doen, maar die was ook al 40e met bezorgen, heb nu in de buurt dan maar ook de volgende stoel gekocht, voor minder dan die hoes ;) :X

Afbeeldingslocatie: http://img76.echo.cx/img76/2047/kanhetnietlaten8tr.th.jpg

tja, dan maar een vette bmw stoel over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:47

Acheron

updatepack.nl

Ik heb met google nog meer online winkels gevonden welke de Logitech Driving Force Pro op voorraad hebben :)

Zie http://www.tweakers.net/pricewatch/85508

Heb nu bestelt bij Hardware Discount, wel iets duurder, maar zonder verzendkosten en het product op voorraad!

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist naar de MediaMarkt in Hengelo geweest en dit stuurtje opgepikt. Niet goedkoop (139 euro) maar ik had geen zin om weer een paar dagen te wachten, om dan mijn pakketje bij het postkantoor weer op te halen (ben overdag nooit thuis), etc.

Eerste indrukken zijn positief. Het stuur zelf voelt goed aan en inderdaad, een grote hoeveelheid knoppen. De sequentiele shifter werkt ook goed, alleen gebruik ik hem niet als shifter (ben teveel gewend aan het schakelen met de flippers op het stuur) maar voor elk spel weer anders. In GTR verschuif ik mijn rembalans er mee, en in Richard Burns Rally gebruik ik hem als handrem, da's wel geinig.

Pedalen zijn OK. Iets minder als mijn Thrustmaster Ferrari FFB, maar veel beter dan mijn oude Wingman pedalen. Ik kan er goed mee doseren, en daar gaat het om. De pedalen staan ook lekker stevig op het laminaat, zowel de Thrustmaster als de Wingman hadden de nare eigenschap om veel te schuiven.

Installatie ging ook prima, ik had de nieuwste Logitech drivers er al op staan ivm. mijn Wingman (hoezo gemodde driver :?), PC uit, stuur eraan, opstarten, herkend worden en gamen. Eindelijk werken de pedalen goed onafhankelijk van elkaar, dus ik kan nu tegelijk remmen en gasgeven.

Al met al geen slechte deal, fijn stuurtje en behoorlijk goede pedalen. Softwarematig ook geen probleem, alles werkt zoals het moet werken. Ik zie wel of ik ooit nog de BRD Speed7 pedalen aanschaf, voorlopig ben ik weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Laatst online: 20:42

EntonoX

Team leider

The_FrankO schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:27:
Er is een mini-SDK voor GPL (google) te vinden die onderandere de snelheid, RPM en olie druk kan uitlezen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan converteren om een USB apparaat te kunnen aansturen.

Misschien toch maar wat eenvoudiger beginnen met een H-shifter voor mij :P
Weet jij toevallig waar ik deze kan vinden? want het lijkt me leuk om eens uit te zoeken of dat een beetje te doen is.

Oeloe heb jij misschien al wat gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door EntonoX op 23-04-2005 22:55 ]

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.