[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

Ik denk dat een handige tweaker zoiets (met 2d beeld) best zelf voor elkaar kunnen krijgen. In combinatie met een een Track IR zou dit best leuk kunnen zijn idd.

Maar dan nu het volgende probleem (ik moet toegeven dat ik niet echt gezocht heb): waar vind je een betaalbaar scherm van minimaal 1024*768 met een schermdiagonaal van ongeveer 8" dat geschikt is om op te gamen.

Eventueel kun je natuurlijk ook een andere verhouding nemen dan 4:3, maar dan weer de vraag welke spellen ondersteunen dan.

Kortom: interessant, ik ga dr eens over na denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Voor diegene die een shifter gekocht hebben: wat hebben jullie ervoor betaald?

Op ebay e.d. zie ik ze weleens voorbij komen. Bijvoorbeeld de Act Labs RS shifter. Van de site van Act Labs begrijp ik dat deze niet meer wordt gemaakt, maar dat hij rond de 60 dollar heeft gekost. Op Ebay is dat ding echter een paar dagen geleden voor meer dan 100 euro verkocht!

Nou wil ik wel graag een shifter hebben, maar 100 euro??? Komop, dat is natuurlijk absurd. Althans, dat denk ik. Er werd ook de hele tijd geboden door mensen die nog nooit gehandeld hadden op ebay en ik heb dus maar niet meegedaan.

Hoeveel is zo'n ding nu echt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
[race-sim-noob-alert]

Als het op games e.d. aankomt ben ik best te porren voor een lekkere race-sim.
Alle stuurtjes met koppeling die ik in deze thread zie staan, werkt die koppeling op dezelfde manier
als IRL?

Dus als je te snel de koppeling laat opkomen de motor afslaat enzo?

Wat voor mij een fantastisch spel zou zijn:

Lekker door de stad cruisen a la Driver 1 of Midtown madness met een beetje GTA/Mafia achtige sferen. Heerlijk bij een stoplicht staan en beetje met het gas spelen terwijl je de koppeling ingedrukt houdt om vervolgens met een gigantische burn out weg te rijden.
Na een tijdje zie je wat cops in de verte , hup even omlaag schakelen, gas erop en erlangs racen zodat ze achter je aan gaan. Een stuurtje met goede koppeling zou hiervoor perfect zijn.

Ben ik nou de enige die al tijden wacht op een dergelijk spel? En #2, is er hardware die aan de hierboven beschreven eisen voldoet?

[/race-sim-noob-alert]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Alle mensen die zelf nog cockpit gaan maken of hebben gemaakt: Kijkt nu eens naar discovery daar was net/nu een stuk over mensen die een eigen vliegtuig simulator hadden gemaakt en ook over vliegtuig simulatoren.
Een man had z'n eigen pendalen,dashboard,stuurknuppel gemaakt in z'n dashboard 3 monitoren met hun eigen weergave :)

OMG nu een vent die een complete cockpit heeft gekocht en er een simulator van heeft gemaakt :o

[ Voor 15% gewijzigd door Ghostrider op 28-03-2005 11:23 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Anoniem: 32279 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:34:
Voor diegene die een shifter gekocht hebben: wat hebben jullie ervoor betaald?

Op ebay e.d. zie ik ze weleens voorbij komen. Bijvoorbeeld de Act Labs RS shifter. Van de site van Act Labs begrijp ik dat deze niet meer wordt gemaakt, maar dat hij rond de 60 dollar heeft gekost. Op Ebay is dat ding echter een paar dagen geleden voor meer dan 100 euro verkocht!

Nou wil ik wel graag een shifter hebben, maar 100 euro??? Komop, dat is natuurlijk absurd. Althans, dat denk ik. Er werd ook de hele tijd geboden door mensen die nog nooit gehandeld hadden op ebay en ik heb dus maar niet meegedaan.

Hoeveel is zo'n ding nu echt waard?
Zo'n 2 jaar geleden heb ik er wel rond de 100 euro voor betaald (incl. verzending), ik denk dat je er nu nog max. iets van 50 voor kunt vragen als hij nog in goede staat is. 100 euro voor een tweedehands is natuurlijk veel te veel maar er zijn vast wel mensen bereid om dat er voor te betalen aangezien ze nergens meer nieuw te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kNarf schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:38:
[...]

Zo'n 2 jaar geleden heb ik er wel rond de 100 euro voor betaald (incl. verzending), ik denk dat je er nu nog max. iets van 50 voor kunt vragen als hij nog in goede staat is. 100 euro voor een tweedehands is natuurlijk veel te veel maar er zijn vast wel mensen bereid om dat er voor te betalen aangezien ze nergens meer nieuw te krijgen zijn.
Volgens mij is het gewoon kwestie van vraag en aanbod.
Ze zijn bijna niet meer te vinden en er zijn nogsteeds veel mensen die er 1 willen hebben, dus kun je er veel geld voor vragen.
Als mensen er 100 euro voor willen geven is dat gewoon de straatprijs.
Red devil schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:08:
[race-sim-noob-alert]

Alle stuurtjes met koppeling die ik in deze thread zie staan, werkt die koppeling op dezelfde manier
als IRL?

Lekker door de stad cruisen a la Driver 1 of Midtown madness met een beetje GTA/Mafia achtige sferen. Heerlijk bij een stoplicht staan en beetje met het gas spelen terwijl je de koppeling ingedrukt houdt om vervolgens met een gigantische burn out weg te rijden.
Na een tijdje zie je wat cops in de verte , hup even omlaag schakelen, gas erop en erlangs racen zodat ze achter je aan gaan. Een stuurtje met goede koppeling zou hiervoor perfect zijn.

Ben ik nou de enige die al tijden wacht op een dergelijk spel? En #2, is er hardware die aan de hierboven beschreven eisen voldoet?

[/race-sim-noob-alert]
Das toch geen racesim?
Jij wilt gewoon als een Sjonnie door de stad rijden met ietsjes meer realisme dan het gemiddelde arcade-spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Red devil schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:08:
[race-sim-noob-alert]

als IRL?

[/race-sim-noob-alert]
Waarom zou je dat in een race sim willen doen, daar hebben we toch een echte auto voor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
ZAMoRANo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:43:

Das toch geen racesim?
Jij wilt gewoon als een Sjonnie door de stad rijden met ietsjes meer realisme dan het gemiddelde arcade-spel.
Anoniem: 42323 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:27:
[...]

Waarom zou je dat in een race sim willen doen, daar hebben we toch een echte auto voor. >:)
haha, idd als een sjonnie door de stad rijden. OK Ik zit dan qua game misschien niet in de goede topic, maar qua hardware wel lijkt me.

Maar bestaat een dergelijke koppeling voor de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, dat bestaat, maar de vraag is of het wel werkt bij die spellen. Ik denk dat je al blij mag zijn als je zelf mag schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Bij deze wil ik mijn /me MOMO* mod met jullie delen.. :)

Ik heb een display in mijn /me MOMO* gemaakt die de versnelling weergeeft waarin je rijdt. :9
Ook heb ik extra knoppen toegevoegd en een nieuw middenhart gemaakt van aluminium...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/K63LYG99927T
- Het display wordt aangestuurd door een PIC microcontroller.
- De flippers, koppeling en neutraal zijn afgetapt van de controller in het stuur.
- De hele schakeling wordt gevoed vanuit het stuur en is onzichtbaar voor de gebruiker.
- De hoeveelheid versnellingen is aan te passen aan de gereden auto.

Een Tip / Opmering / Vraag / Idee is altijd welkom... :)

Het is een W.I.P. dus binnenkort een update. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 30-03-2005 00:31 . Reden: Plaatje gefixed... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

wel errug gaaf zeg, vooral die versnellings weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat me ook erg leuk lijkt om te maken is zoiets als dit: http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm
Alleen dan in de '67 F1 style :9~

Iemand enig idee of dit lastig is om te maken? :o

Trouwens netjes gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door The_FrankO op 29-03-2005 12:58 ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_FrankO schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:58:
Wat me ook erg leuk lijkt om te maken is zoiets als dit: http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm
Alleen dan in de '67 F1 style :9~

Iemand enig idee of dit lastig is om te maken? :o

Trouwens netjes gedaan.
Die toerenteller is idd erg gaaf.. :9~

Geen idee hoe je de data uit je spel uit kan lezen, daar ben ik nog mee bezig... ;)
Als iemand een idee heeft laat het dan weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Er is een mini-SDK voor GPL (google) te vinden die onderandere de snelheid, RPM en olie druk kan uitlezen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan converteren om een USB apparaat te kunnen aansturen.

Misschien toch maar wat eenvoudiger beginnen met een H-shifter voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_FrankO schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:27:
Er is een mini-SDK voor GPL (google) te vinden die onderandere de snelheid, RPM en olie druk kan uitlezen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat kan converteren om een USB apparaat te kunnen aansturen.

Misschien toch maar wat eenvoudiger beginnen met een H-shifter voor mij :P
Wow !!

Dat wist ik dus niet...
Ga meteen op onderzoek uit... :)

Als ik wat verder ben laat ik wel weer van me horen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 23911 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:36:
Bij deze wil ik mijn /me MOMO* mod met jullie delen.. :)

Ik heb een display in mijn /me MOMO* gemaakt die de versnelling weergeeft waarin je rijdt. :9
Ook heb ik extra knoppen toegevoegd en een nieuw middenhart gemaakt van aluminium...
[afbeelding]
- Het display wordt aangestuurd door een PIC microcontroller.
- De flippers, koppeling en neutraal zijn afgetapt van de controller in het stuur.
- De hele schakeling wordt gevoed vanuit het stuur en is onzichtbaar voor de gebruiker.
- De hoeveelheid versnellingen is aan te passen aan de gereden auto.

Een Tip / Opmering / Vraag / Idee is altijd welkom... :)

Het is een W.I.P. dus binnenkort een update. ;)
Damn dat ziet er geil uit :9~ :9~
Nu vraag ik me eigenlijk af of dit nou ook mogelijk is met mijn MS FFB stuurtje. Want dan zou ik wel wat tekeningen willen enzo van je hoe je dit hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854

Dutch3men schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:47:
[...]

Damn dat ziet er geil uit :9~ :9~
Nu vraag ik me eigenlijk af of dit nou ook mogelijk is met mijn MS FFB stuurtje. Want dan zou ik wel wat tekeningen willen enzo van je hoe je dit hebt gedaan.
ik ook heel erg graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Aftakking gemaakt op de print van het stuurtje, maakt dus niet uit wat voor een stuurtje je hebt.
- De draden van de schakelaars verbonden met de ingangen van een microcontroller. (18F452) = overkill
- Display aangesloten op uitgang microcontroller. (via weerstanden)
- Simpel stukje software geschreven.
- Klaar is Oeloe... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 22:01

Smarron

The bend

Toch hier maar een vraag stellen. Ik zit met een probleem. Ik heb al ruim 3,5 jaar een Force RS stuurtje van Act Labs. Extreem goed stuurtje vind ik zelf en in het begin (Toen nog draaiend onder Windows2000) werkte het ook perfect. Sinds de overstap naar WindowsXP begonnen de problemen. In eerste instantie omdat er geen goede drivers waren, maar daar heeft Act Labs hard aan gewerkt en hebben ze een driver uitgebracht die ook goed werkte.

Het volgende probleem kwam (en daar zit ik nu nog steeds mee dus) is de komst van USB 2.0, maar dan in het bijzonder icm de nForce2 mobo's. Welke driver ik ook gebruik, het stuurtje freezed als het ware tijdens het racen (met elk racespel, F1, Colin McRae rally en nu dus jammer genoeg ook met FIA GT Racing (GTR) :( ). De ene keer is het na 1 rondje, de andere keer pas na 20 rondjes. Het probleem is bekend bij de gebruikers op het Act Labs forum en er waren een aantal oplossingen:

- Aansluiten via de seriele poort. Helaas heb ik die niet meer op mijn mobo zitten.
- Onboard USB 2.0 downgraden naar USB 1.1. Dit heeft helaas niet geholpen.
- Onboard USB helemaal uitzetten en er een PCI-USBkaartje inzetten. Dit heeft tot op heden ook niet geholpen.
- IRQ veranderen van het PCI-USBkaartje (zodat de kaart een eigen niet-gedeelde IRQ heeft). Eveneens niet geholpen.
- Act labs geeft geen ondersteuning meer, maar heeft wel aangegeven dat het stuurtje niet voor USB 2.0 is gemaakt. Mja, daar heb ik weinig aan. nVidia kan er weinig aan doen denk ik.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand met een nForce2 mobo, die dit stuurtje zonder problemen kan gebruiken via USB en draait onder WindowsXP. Ik wil het stuurtje gewoon niet wegdoen, omdat hij gewoon te fijn werkt, stuur als pedalen. De enige andere oplossing is om een nieuw mobo te kopen, waar ik eigenlijk geen geld voor uit wil geven. PC is nog snel zat.

Wat ik nog kan proberen:

- PCI-kaartje met een seriele poort erop.
- Een ander merk USB-kaart, of een oude USB 1.1 kaart (Volgens mij heb ik er daarvan nog wel 1 liggen, zat bij m'n oude Asus A7V mobo, hopelijk is dat een beetje compatible met elkaar).
- Alle IRQ's (15 beschikbaar) proberen icm met 4 verschillende drivers en 5 verschillende PCI-slots. Hmmpf, dat zijn dus 300 combinaties. Dit lijkt me ook niet echt werken nu ik er zo over nadenk. |:(
- Ander mobo (weinig zin in, want dan zal er ook een andere cpu moeten komen ...)
- Ander stuurtje (eveneens zonde)
- Ander OS (ook geen voorstander van, erg omslachtig en na 3 jaar XP wil ik eigenlijk geen ander OS meer draaien, alleen maar om het stuurtje aan de praat te kunnen krijgen. Ik zal er diep over nadenken om Windows2000 te installeren).

Mijn specs:

- AMD XP2500+ @ 4100+
- DFI NF2 Ultra Infinity
- G.Skill PC3200 2x512MB
- Act Labs Force RS
- Verder geen enkel PCI-slot in gebruik, alleen dat USB-kaartje.
- Windows XP SP2

Mocht er iemand met een oplossing komen, graag! Ik begin er flink van te balen onderhand. :'(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:37:
..........

Mocht er iemand met een oplossing komen, graag! Ik begin er flink van te balen onderhand. :'(
Ik zou gewoon teruggaan naar Windows 2000. Zo gebeurd, en XP biedt IMHO zeer weinig tot geen voordelen boven een up-to-date W2k installatie.
Je kunt ook gewoon een dual boot maken, Win2k alleen gebruiken voor als je gaat racen.

Ik heb het probleem volgens mij wel eens eerder voorbij zien komen op RSC, BHMS of een dergelijk forum, misschien kun je daar nog even een kijkje nemen.

Je zou natuurlijk je mobo kunnen verkopen en daar een nieuwe voor halen, dan kost het je al minder.

[ Voor 68% gewijzigd door Zamorano op 30-03-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 29-05 13:49
ben dus eigenlijk op zoek naar iemand met een nForce2 mobo, die dit stuurtje zonder problemen kan gebruiken via USB en draait onder WindowsXP
Meld zich :D

Windows XP SP2, act Force RS op een appart USB 1.0 kaartje waar alleen het stuurtje op hangt, inderdaag werkt 't ding gewoon NIET met nforce usb 2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ZAMoRANo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:42:
Ik zou gewoon teruggaan naar Windows 2000. Zo gebeurd, en XP biedt IMHO zeer weinig tot geen voordelen boven een up-to-date W2k installatie.
Je kunt ook gewoon een dual boot maken, Win2k alleen gebruiken voor als je gaat racen.

Ik heb het probleem volgens mij wel eens eerder voorbij zien komen op RSC, BHMS of een dergelijk forum, misschien kun je daar nog even een kijkje nemen.

Je zou natuurlijk je mobo kunnen verkopen en daar een nieuwe voor halen, dan kost het je al minder.
Ik wil niet van nForce2 afstappen vanwege de ultieme oc-resultaten. Als ik geld zat had, was ik wel naar nForce4 overgestapt. Heel misschien toch maar naar Win2k.
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:50:
Meld zich :D

Windows XP SP2, act Force RS op een appart USB 1.0 kaartje waar alleen het stuurtje op hangt, inderdaag werkt 't ding gewoon NIET met nforce usb 2 :/
Aahh, een oude bekende! Was jij ook niet 3,5 jaar geleden 5 maanden aan het wachten op dit stuurtje van PSXShop?!

Ik ga een USB 1.0 (of 1.1 ??) kaartje proberen. Degene die ik nu heb is 2.0. Dan zou het dus moeten werken! Jij hebt dus ook een nForce2 mobo in je kast?

Toevallig zie ik hier in een ouwe doos een PCi-kaartje met een seriele poort erop. Die probeer ik ook nog even. Bedankt in ieder geval voor de oplossing, had ik zo snel niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
jep, ik weet nog dat jij em later besteld had en eerder kreeg :(

Maar inderdaad, 't wegvallen/hangen van ;t stuur is volledig opgelost mits je maar een USB 1 (of 1.1 iets uitmaakt denk ik niet) kaartje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:17:

Maar inderdaad, 't wegvallen/hangen van ;t stuur is volledig opgelost mits je maar een USB 1 (of 1.1 iets uitmaakt denk ik niet) kaartje gebruikt.
:) Haha, ja, dat was destijds echt drama, maar uiteindelijk echt de moeite waard! Tot nu dan. :(

Ik ga op zoek naar een USB-niet-2.0-kaartje. Dan zal ik laten weten of het werkt! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Smarron schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:22:
[...]
:) Haha, ja, dat was destijds echt drama, maar uiteindelijk echt de moeite waard! Tot nu dan. :(

Ik ga op zoek naar een USB-niet-2.0-kaartje. Dan zal ik laten weten of het werkt! Thnx!
Heb even voor je gezocht.
Klik deze is met USB 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thnx, ik had deze ook al gevonden in mijn woonplaats. Ik ga direct even op weg! Kan natuurlijk niet wachten! En mochten ze hem daar niet hebben (wat ik niet verwacht van de beste elektronicawinkel van Ede :D), hebben ze er nog wel 1 bij Dixons.

_-= Erikje =-_ welke driver gebruik je nu precies? Die 2.51 Unified XP driver of heb je daarvoor alsnog een aangepaste driver in gebruik ?

[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 30-03-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb het ook al meerdere keren in het GTR topic geplaats, geen respons ... nu hier ff proberen :) Mijn dfp moet ik namelijk steeds opnieuw instellen als ik GTR start ! Er staat wel DFP al keuze van de controllers, maar als ik die aanklik staat bijv. De rem helemaal open terwijl ik hem helemaal niet intrap. Ook zijn de andere toewijzingen niet gesaved ? Hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:17:

Nou, tot op heden is het probleem niet opgelost! Zojuist een USB1.1 kaartje gekocht en geprobeerd. Exact dezelfde problemen als voorheen. Ik heb in de bios zelfs mijn onboard-USB nog steeds niet aangezet. IRQ staat nu wel op automatisch, dat kan ik nog wel veranderen, maar ik begin langzamerhand de hoop op te geven. :'(

Ik had alle drivers weggehaald, zelfs in het register alles handmatig verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48956

Ik zit met het volgende probleem. Heb een DFP voor de PC gekocht. Netjes drivers etc. gedownload maar ik kan mn stuur niet instellen in Logitech profiler. Hij zegt dat er niets is aangesloten terwijl het stuur wel in Windows staat en prima werkt in GTR. Iemand enig idee hoe dat komt? Kan dus ook niet aan de FF- instellingen komen.

Verder nog iemand een idee hoe ik het stuurtje het beste kan instellen voor GTR. Sterkte etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 48956 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:46:
Ik zit met het volgende probleem. Heb een DFP voor de PC gekocht. Netjes drivers etc. gedownload maar ik kan mn stuur niet instellen in Logitech profiler. Hij zegt dat er niets is aangesloten terwijl het stuur wel in Windows staat en prima werkt in GTR. Iemand enig idee hoe dat komt? Kan dus ook niet aan de FF- instellingen komen.

Verder nog iemand een idee hoe ik het stuurtje het beste kan instellen voor GTR. Sterkte etc.
Alles van Logitech even deinstalleren, handmatig overige bestanden weghalen en dan opnieuw alleen de 4.60 drivers installeren. 95 % kans dat het dan werkt.
Als je in de andere 5% komt is er serieus iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Kleine update. Na het installeren van 2 verschillende 2.51 driverversies (ja, heel vreemd, maar de setups waren toch echt anders en de grootte ook) werkte het nog steeds niet. Deze laatst uitgebrachte versie had USB- en XP-support.

Nu heb ik de 2.21 versie geinstalleerd en ik rij nu al 13 ronden (inclusief pitstop) rond met 24 auto's op Spa. Tot op heden nog geen freeze van mijn stuurtje gehad. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik gebruik ForceRS2.5.1.exe van 4.647.918 bytes voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Op hoeveel graden (draaien) hebben jullie de DFP staan in GTR ? 200 of meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854

Anoniem: 23911 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:35:
[...]

- Aftakking gemaakt op de print van het stuurtje, maakt dus niet uit wat voor een stuurtje je hebt.
- De draden van de schakelaars verbonden met de ingangen van een microcontroller. (18F452) = overkill
- Display aangesloten op uitgang microcontroller. (via weerstanden)
- Simpel stukje software geschreven.
- Klaar is Oeloe... (8>
Zou je mij die tekeningen kunnen geven van de elektrische installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Bertuss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:56:
Ik eerst de volle 900.. maar na een tijdje maar teruggeschroefd naar 600 graden.

Dan kan je namelijk ook nog een beetje fatsoenlijk omkeren als je gespind bent of van de baan bent gerosd door een of andere eikel.

Blijft een über-stuur vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:46
Bertuss schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:56:
Ik heb hem op 240 graden staan, dan stuurt het ongeveer gelijk met het stuurtje in GTR zelf, lijkt met het meest praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126974

ben sedert gisteren een troste eigenaar van dat logitech stuurtje dfp
maar een vraagje
ik donwload de driver van in julie startpost, instaleer hem , en dan wordt het programma van zelf opgestart en laadt er een balk en plots zegt hij van deze driver is nie goed met windows XP ofzo iets in die aard en zegt als ik verder doe schade kan berokkenen aan mijn systeem en andere hardware.
Wat moet ik nu doen?
en is het beter dat ik dir driver instaleer?
tweede vraagje : julie zittn hier te praten met welke graden je rijdt. hoe verandere je dat? dat lukt dus niet bij ik
alvast bedankt
greetzzz

nog es ff opnieuw geprobeerd en hij zegt deze software voldoet niet aan het windows logo

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 126974 op 01-04-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Gewoon op "Toch doorgaan" klikken, gaat gewoon goed.
Aantal graden instellen kan in Logitech profiler.

[ Voor 10% gewijzigd door BusMastah op 01-04-2005 12:06 ]

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben je het zeker dat ik mijn systeem niet kapot help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

@Iceman011:
Er zal niks aan je systeem kapot gaan, je kan die drivers gewoon installeren.
Windows zegt dat alleen maar omdat Microsoft de drivers niet zelf getest heeft.

Let verder even op je spelling als je wat post, je tekst leest nogal lastig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks voor de reacties
als julie nog tips hebben met het stuurtje mag je die altijd laten weten
kga nu ff die driver instaleren.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kvind het maar raar programma
ik heb het gestart
hij instaleerde de ahdrware, zij toen iets dat nie goed is geinstaleert en hij start dan het programma op
moet ik daarin iets veranderen??? en hij vind maar 5 games en dan nog games zoals cod is dat normaal??
kversta niets van dat programma
en tijdens het spelen meot da programma rechtsonderaan in die balk blijven staan of mag ik dat afsluiten????
greetz

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 126974 op 01-04-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er zijn een aantal spellen die hij herkent waar een specifieke profile voor is, daar hoef je niks mee te doen.
Gewoon onderin de taskbar laten draaien, dan doet je stuur het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mede dankzij dit topic zit ik nu toch ook heel hard te denken aan een mdf cockpitje.
Kwam met de zoektocht naar info de volgende link tegen die ik jullie niet wilt onthouden.

http://gtplanet.net/forum/showthread.php?t=58071&page=1

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Damn dat ding is gaaf. Toen ik het aan het bekijken was begon ik me af te vragen waar hij z'n monitor wilde gaan plaatsen totdat ik zag dat ie een beamer had :) Dat tril ding in z'n rug is ook wel cool. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ik zit ook al een tijdje te denken aan een bass-shaker.

Ik had die cockpit al eens gezien, ziet er heel netjes uit, alleen de pedalen lijken me niet zo.
Ook mis ik wel een echte shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:14
volgens mij vrij eenvoudig om daar een H-shifter in te bouwen.. gaten zagen en aansluien huppakee :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

AcXeller schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:55:
Mede dankzij dit topic zit ik nu toch ook heel hard te denken aan een mdf cockpitje.
Kwam met de zoektocht naar info de volgende link tegen die ik jullie niet wilt onthouden.

http://gtplanet.net/forum/showthread.php?t=58071&page=1
Perfect zeg. Ik heb een beamer liggen die ik praktisch niet gebruik (alleen voor voetbalwedstrijden). Ik ben ook blij met de goede foto's op die site.

Top link, erg goed bruikbaar voor mij! Dit ga ik gewoon namaken, ziet er makkelijk uit. Het is me alleen onduidelijk waarom het hem in hemelsnaam bijna 500 dollar heeft gekost om dat ding te bouwen zonder aluminium. Een paar platen mdf en klaar toch? Wat cheap ass vloerbedekking en klaar is kees. Wel mooie blue prints op die site, die heb ik net even uitgeprint 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-04-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:05:
[...]
Zou je mij die tekeningen kunnen geven van de elektrische installatie
offtopic:
Nou, er is weinig schema aan... :P
Gewoon draadjes van de knopjes volgen (of doormeten) en dat aan een microcontroller knopen.
Microcontroller heeft alleen een oscillatorblok en voeding.
Per diode van het lcd zit een weerstand die op een uitgang is aangesloten van de microcontroller.
Simpel stukje software, that's it... (8>

Ehm, bijna vergeten...
Je hebt wel microcontroller skillz en een programmer nodig.... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 23911 op 02-04-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ja die cockpit ben ik ook al eerder tegengekomen toen ik zocht naar maten.

Maar toen ik die afmetingen vergeleek met die van de mijne (die ik nog moet maken), viel mij op dat het stuur vrij laag lijkt te zitten.

Ik wil graag wat vragen aan ZaMoRaNo en anderen met een cockpit: hoe hoog (vanaf de zitting gemeten) is bij jullie het stuur en de monitor?

Afbeeldingslocatie: http://www.natkat.dk/gtracingseatstory/GT-RaceSeat_029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.natkat.dk/gtracingseatstory/GT-RaceSeat_028.jpg

in de meeste auto's zie je nog een klein beetje stuur als je naar buiten kijkt.. Als je je bij die laatste foto voorstelt hoe hij kijkt, dan ziet hij niets van het stuur.

Ook lijkt het stuur mij dus wat te laag te zitten.
Ook is het stuur vrij 'ver': de armen zijn bijna helemaal gestrekt. Ik zelft vind dat niet lekker rijden. Misschien dat anderen ook wat blueprints willen sharen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik vroeg me af he heb veel topics gelezen hoe je zelf shifters moet bouwen etc. Dat werkt met microschakelaars en gamepads.

Nu vraag ik me af wat voor joystick (denk goedkope flightstick???) heb je nodig om pedalen te maken en hoe werkt het systeem???
Volgt de bedrading de bewegingen ofzo die je maakt???

Nuttige links ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Voor de sport pedals heb ik wel een goedkope winkel gevonden:

http://motors.listings.eb...19QQsocmdZListingItemList

van CARPARTS-ONLINE.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik al zei heb ik dus ook sedrt vrijdag stuurtje maar heb er wat problemen mee(2)
1) bij sommige games gaat stuurtje goed maar bij andere niet zoals need for speed HP2 en richard burns rally. Daar draait hij soms van zelf en kan nie sturen want hij gaat met grote schokken geen en weer.
2) bij sommige games F1C gebruik ik de 4 richtingstoesten voor bepaalde afstelingen terwijl ik rijd maar ik kan nooit op een bepaalde komen omdat als ik druk hij er 2 of meer vooruit gaat. Idem met de L2 knop als lichten in ETCC mode dan gaan ze aan en direct weer uit. Of is dat normaal?

is het ook normaal dat ik pc opstart stuur een beweging maakt volledige naar linsk en rechts?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is volgens mij normaal dat het stuur naar linke en rechts beweegt als je de computer opstart. Dan kalibreerd 'ie zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Anoniem: 126974 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:09:
1) bij sommige games gaat stuurtje goed maar bij andere niet zoals need for speed HP2
Dat is normaal bij NFS HP2 daar is een driver fix voor tevinden op internet. Bovendien speelt dat niet fijn met HP2, Probeer NFS Porsche2000 eens :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en RBR is dat normaal?
en die knoppen die per twee verspringen of meer (de richtstoesten)
alvast bedankt voor je antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:38:
ik gebruik ForceRS2.5.1.exe van 4.647.918 bytes voor zover ik weet
Nog even een kleine update. Aangezien mijn PC het heeft begeven, kan ik niks meer testen op dit moment. De nieuwe USB1.1-PCI-kaart heeft niet geholpen. Toen las ik weer wat op het act-labs forum en nog ergens anders: De nForce-drivers gooien ook roet in het eten. De PCI-kaart zal waarschijnlijk op een schone Windows-installatie geinstalleerd moeten worden, voordat de nForce-drivers geinstalleerd zijn. Het schijnt dus dat de driver voor de PCI-kaart van nVidia zijn en niet de standaard van Windows. Dit ga ik dus nog proberen. In ieder geval een schone installatie. Als de PC het weer doet, zal ik het wel laten weten (voor zover zich hier iemand voor interesseert. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Heb je wel eens geprobeerd het powermanagement bij de usb bridge uit te zetten in XP? Voor ingebouwde usb modules op het mboard. Bij mij heeft dat gewerkt. Heb geen freezes meer gehad van het stuur tijdens auto racen.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 112683 schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:58:
Heb je wel eens geprobeerd het powermanagement bij de usb bridge uit te zetten in XP? Voor ingebouwde usb modules op het mboard. Bij mij heeft dat gewerkt. Heb geen freezes meer gehad van het stuur tijdens auto racen.

Marco
Je hebt ook een nForce2 mobo en een Act-Labs stuur ?

Zie hier de problemen en oplossingen:
http://www.act-labs.com/u...b=get_topic&f=17&t=000257
http://www.simhq.com/cgi-...b=get_topic;f=95;t=000055

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112683

Nee

Een guillimot, maar die kampen met dezelfde problemen met nforse borden.
als je voor de rest hebt geprobeerd, kun je dat natuurlijk nog proberen. Ik kwam die poging bij jou nog niet tegen in je vorige posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 83626 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:41:
Hmm, ja die cockpit ben ik ook al eerder tegengekomen toen ik zocht naar maten.

........

Ook lijkt het stuur mij dus wat te laag te zitten.
Ook is het stuur vrij 'ver': de armen zijn bijna helemaal gestrekt. Ik zelft vind dat niet lekker rijden. Misschien dat anderen ook wat blueprints willen sharen?
zou je mij een blueprint van jouw racebak kunnen maken met en zonder maten, wil met deze en die van die dude uit Denemarken iets gaan maken, maar heb geen ervaring met 3d progsels en wil beide modellen aan een timmerman voorleggen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 112683 schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:28:
Nee

Een guillimot, maar die kampen met dezelfde problemen met nforse borden.
als je voor de rest hebt geprobeerd, kun je dat natuurlijk nog proberen. Ik kwam die poging bij jou nog niet tegen in je vorige posts
Je bedoelt dus het uitvinken van: Allow the computer to turn off this device to save power ?

Dan had ik dat al geprobeerd, niet vermeld in vorige posts nee. Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sain onez schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:09:
[...]

zou je mij een blueprint van jouw racebak kunnen maken met en zonder maten, wil met deze en die van die dude uit Denemarken iets gaan maken, maar heb geen ervaring met 3d progsels en wil beide modellen aan een timmerman voorleggen?!
Dat zou ik graag doen, maar ik ben zelf nog lang niet zeker van de maten. Ik wil eerst nog in wat (echte) auto's de afstanden stuur-zitting opmeten (zowel hoogte als diepte) voordat ik mijn MDF ga verzagen..

Als ik een definitieve versie heb opost ik wel wat bouwtekeningen.

Nog wat geprutst en ik denk dat dit redelijk definitief is :P
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Maten.png

Commentaar? Opmerkeringen? Tips?

Excuus voor de ranzigheid van de afbeelding.. even geresized ivm layout, en dus f^*%d.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 04-04-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik zou je monitor wat hoger zetten... ziet er verder goed uit, heb zelf mijn stoel op dezelfde hoogte als mijn pendalen, dit maak ik denk ik later nog wel hoger, vind het tot nu toe prima zitten zo.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik laat even mijn mening horen :+
Waarom wil je een cockpit maken? Als ik zo naar je tekening kijk zie ik geen extra voordeel ervan op dat het misschien er leuk uit ziet na. Als je toch bezig bent met een cockpit waarom dan niet de pedalen laten hangen en je houding naar een meer lig positie, zoals in meeste race autos, brengen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
The_FrankO schreef op maandag 04 april 2005 @ 12:33:
Ik laat even mijn mening horen :+
Waarom wil je een cockpit maken? Als ik zo naar je tekening kijk zie ik geen extra voordeel ervan op dat het misschien er leuk uit ziet na. Als je toch bezig bent met een cockpit waarom dan niet de pedalen laten hangen en je houding naar een meer lig positie, zoals in meeste race autos, brengen?

:)
Heb je wel eens in zo'n cockpit geraced?
Ik denk het niet.
Het is toch heel anders dan achter je bureau zitten hoor, je wordt minder snel moe, alles blijft vast op zn plek zitten en de immersie is gewoon een stuk hoger. En als je m zelf bouwt kun je precies zo zitten als je zelf het prettigst zit.

Hangende pedalen zijn minder precies, in gewone straatauto's hangen ze om ruimte en kosten te besparen maar de duurdere racewagens hebben allemaal bottom-mounted pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Ik heb wel eens in een cockpit geraced ja. Niet zo eentje maar zo'n F1 wagen model cockpit. Het klopt het geeft wel iets. Maar als ik naar zijn tekening kijk zie ik dezelfde houding die ik nu heb bij mijn bureau op mijn bureau stoeltje. Moe ben ik er nog nooit van geworden van mijn houding.

Ik had het ook niet bedoeld als flame of iets maar ik duid er alleen op als je toch bezig bent met een cockpit waarom ga je dan niet een stapje verder.

Wat jij zegt dat hangende pedalen minder precies zijn snap ik niet helemaal. Maar ik bedoelde het meer als je in een lig positie zit zijn hangende pedalen prettiger aangezien je die dan gewoon naar voren duwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_FrankO schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:02:
Ik heb wel eens in een cockpit geraced ja. Niet zo eentje maar zo'n F1 wagen model cockpit. Het klopt het geeft wel iets. Maar als ik naar zijn tekening kijk zie ik dezelfde houding die ik nu heb bij mijn bureau op mijn bureau stoeltje. Moe ben ik er nog nooit van geworden van mijn houding.

Ik had het ook niet bedoeld als flame of iets maar ik duid er alleen op als je toch bezig bent met een cockpit waarom ga je dan niet een stapje verder.

Wat jij zegt dat hangende pedalen minder precies zijn snap ik niet helemaal. Maar ik bedoelde het meer als je in een lig positie zit zijn hangende pedalen prettiger aangezien je die dan gewoon naar voren duwt.
Fijn dat je je mening geeft.. maarre: je hebt gezien dat mijn kont zo op ongeveer 25 cm boven de grond komt? Lijkt mij sterk dat jouw bureaustoel zo laag staat (of sowieso kán)?! Meeste bureaustoelen zijn een cm of 40 hoog (gok ik).

Ook staat het scherm nu op ongeveer 63cm hoogte, wat minstens 10 cm lager is dan het gemiddelde bureau.
Als ik achter mijn bureau zit zit ik veel rechter op, ook komen mn benen dan een stuk minder ver. Denk dat je nog eens goed naar het plaatje moet kijken en dan (eventueel met een spiegel) eens moet gaan kijken hoe een bureaustoel zit in die houding. Dan snijdt de bovenrand van de bureaustoel in je schouderbladen en glij je bijna van je zitting af, denk ik. (laatste hangt natuurlijk wel wat af van hoe luxe je bureaustoel is).

Wellicht moet ik idd de stoel nog iets liggender maken, maar ik weet niet of de houding niet al te vlak wordt? Als ik auto-rijd rij ik ook niet a la Golf-sjonnie. De pedelen komen op het schuine vlak en staan dus behoorlijk gekanteld, zodat je ze naar achter duwt. Voor mijn gevoel is dit al aardig liggend. Maar ik hoor graag van anderen of zij het daarmee eens zijn. Ook zou ik graag van anderen zij-aanzichten zien waarbij je kan zien hoe vlak je zit

Maar om op je vraag terug te komen: Omdat ik het leuk vind om te klussen, omdat een autostoel nou eenmaal 100x beter zit als je langer dan een half uur geconcentreerd wil gamen, en omdat mijn bureau vol is en ik het beu ben de hele tijd mn stuurtje op te bergen als ik of mn meisje wat wil typen.

@ZAMoRANo: zou jij (misschien met zelf-ontspanner) een foto (zijaanzicht) willen posten waarbij je in je (verdomd mooie) setup zit en je stuur vasthoudt? Dan kan ik eens kijken wat er afwijkt. Dit geldt overigens ook voor anderen met een cockpit. Heb er wel al wat voorbij zien komen in dit topic, maar niet echt recht van opzij (of ik heb ze gemist). Meldt dan ook ff hoe lang je bent (ik ben 1.82)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 04-04-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Anoniem: 83626 schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:57:
[...]

Nog wat geprutst en ik denk dat dit redelijk definitief is :P
[afbeelding]

Commentaar? Opmerkeringen? Tips?
First of all, heel erg bedankt, ga beide blueprints voorleggen, kan niet zeggen wanneer we ermee beginnen, maar zal natuurlijk direct laten horen zodra er vorderingen zijn..

Over de lig/zit postie:

Waarschijnlijk dat dit me computertafel vervangt (heb een leren kuipstoel op de kop weten te tikken) en ga em zo maken dat het waarschijnlijk tussen beide tekeningen inkomt, en als computerburo dus gebruikt gaat worden tevens....

Speel bv ook veel mp fps games alá Bf42, Vietnam en wil dit ook vanuit deze setup doen...
Wil hierdoor niet te diep gaan liggen.. Zie hier wel als oplossing, het kunnen kantelen van de kuipstoel, en de pedals op een plank monteren zodat deze net iets hoger dan de stoelzitting hangen/staan... en deze simpel verwijdert kan worden bij i-net/ fps gaming.. (of dat na racen de plank met pedals erop, naarboven gehangen kan worden door wat pallen, waardoor bij overig gebruik er juiste beenruimte blijft...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Hier een aantal leuke voorbeelden:

http://ryuuji.blog.ocn.ne...ockpit_owner_in_the_worl/

Zag al wat ryuuji voorbij komen, maar deze link nog niet, hij heeft allerlei cockpits geblogd..zitten een paar leuke exoten tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie hier echt de meeste mooie cockpits voorbij komen... :9
Helaas heb ik daar de ruimte niet voor, maar ben nu wel tevreden.
Heb extra knoppen gemaakt op mijn stuur en een display wat de versnelling weergeeft.
Plaatjes zeggen meer dan woorden dus...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/86R804J5JM3J/p.jpeg
24" + zelf gemodde MOMO.. :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MGD2NJZMA33N/p.jpeg
Een PIC 18F452 om het zaakje aan te sturen + hoop draadjes... :P
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/56E86AS3LBAL/p.jpeg
De complete setup... :Y)

ps. Picserver kan soms wat traag zijn.. ;)

Ik probeer nog leuke dingen op te doen, dus als iemand nog iets weet... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Wat dacht je van: http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm :D Blijf het prachtig vinden.

Overigens lees je de versnelling uit in de game of doe je het op een andere manier? Heb je ergens een beschrijving hoe je zoiets kan maken? Ik vind het leuk dat soort dingen te maken maar ben niet al te technisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Even iets anders; heeft iemand al ervaring met de SimSox?
Ze staan in de SP maar ik heb nog helemaal niemand erover gehoord.
Zeker met lange races waarbij je hiel op een harde ondergrond leunt (zoals bij mn Frex pedalen) lijkt het me wel prettig rijden.
Mijne zijn al een tijd geleden besteld maar er waren wat probs bij het Drivers Emporium waardoor mn bestelling nu pas onderweg is.
Anoniem: 83626 schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:47:
[...]

@ZAMoRANo: zou jij (misschien met zelf-ontspanner) een foto (zijaanzicht) willen posten waarbij je in je (verdomd mooie) setup zit en je stuur vasthoudt? Dan kan ik eens kijken wat er afwijkt. Dit geldt overigens ook voor anderen met een cockpit. Heb er wel al wat voorbij zien komen in dit topic, maar niet echt recht van opzij (of ik heb ze gemist). Meldt dan ook ff hoe lang je bent (ik ben 1.82)
Ik zal morgen even een pic proberen te maken van de zithouding in mijn cockpit, ik heb dezelfde lengte als jij dus dat kan je mooi vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_FrankO schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:29:
Wat dacht je van: http://www.frex.com/gp/simcon/simconbase.htm :D Blijf het prachtig vinden.

Overigens lees je de versnelling uit in de game of doe je het op een andere manier? Heb je ergens een beschrijving hoe je zoiets kan maken? Ik vind het leuk dat soort dingen te maken maar ben niet al te technisch :P
Lees het schakelen, koppelen en neutraal gewoon uit direct van het stuur, dus spelonafhankelijk.. :)
Je moet alleen aan het begin van een race ff in neutraal gaan om het spel en het stuur te synchroniseren...

Ben nog wel bezig ook RPM, snelheid etc uit te lezen...
Maar.... ik heb nu niet veel tijd meer.. ;)

Ben bang dat het op mijn manier niet zonder technische kennis te maken is.. :P

Frex systeem is echt geweldig.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
weet iemand waar ik veringen(springs) voor pedalen kan kopen of in wat voor winkels deze worden verkocht????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

@ZAMoRANo probeer eens van die sloffen die je in huis draagt, bij de Scapino voor 5 euro.
Lekker dun zooltje voor optimaal contact. of vouw een theedoek een paar keer dubbel voor onder je hielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 137969 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:37:
@ZAMoRANo probeer eens van die sloffen die je in huis draagt, bij de Scapino voor 5 euro.
Lekker dun zooltje voor optimaal contact. of vouw een theedoek een paar keer dubbel voor onder je hielen.
Lol, nee ik draag geen sloffen, die zitten ook veel te lomp vind ik. En zo'n theedoek ziet er natuurlijk niet uit en het kan verschuiven.

Nee ik wacht wel lekker tot mn SimSox binnen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

Nu het toch over schoeisel en sokken tijdens het sim racen gaat, vorig jaar had ik er ook genoeg van om steeds op m'n sokken te racen en heb ik deze gekocht, voor 50 euro wat op zich niet zo'n gekke prijs was.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/fuelke/sparco.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik zit al een uur te zoeken naar een topic op een ander forum (ben via hier daar terecht gekomen toen)
ging over 2 monitors in een cockpit, en over hoe dit moest worden ingesteld in GTR.
ik heb morgen mischien een 2e 17 inch monitor 8)

weet iemand toevallig waar deze staat? kan het echt niet vinden.
stond ook een foto van iemand met 2 beamers.....

//edit//
gevonde :7
na een uur zoeken ofzo
http://forum.rscnet.org/s...light=resolution+monitors

Ik zie alleen nergens hoe ik GTR dan instel op 2048 x 768 als ik beide monitors op mijn 9800 pro zet. volgens mij is dit een keer voorbij gekomen, scheen ergens te kunnen in een file van GTR?

iemand die dit weet?

[ Voor 35% gewijzigd door Extera op 07-04-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Na echt alles geprobeerd te hebben, krijg ik mijn Act-Labs icm mijn nForce2-plank gewoon niet goed aan de praat. Zelfs een nieuwe WinXp install, zonder nForce-drivers wilde niet lukken. Nu al 2 PCI-kaarten geprobeerd (2.0 en 1.1), maar nog steeds geen oplossing. :'(

Aangezien ik toch wel graag wil racen, zal ik een upgrade moeten doen. Of een 'nieuwe PC' of een ander stuur. Aangezien de 1e optie wel erg duur is (moet dan eveneens nieuwe WC-blokken hebben) en dat gaat me allemaal teveel kosten.

De enige oplossing: nieuw stuurtje. Nu leek me de enige betaalbare oplossing de Logitech DFP. Is er iemand die dit stuurtje heeft, maar ook ervaring heeft met de Act-Labs? Ik ben benieuwd of de kwaliteit een beetje overeenkomt, zowel stuur als pedalen.

Mocht ik deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/va/3885.jpg

nog kunnen krijgen (Oude versie Momo Force geloof ik, uitstekend gereviewed @ Tomshardware, beter dan de nieuwe Momo Force), zou dat een betere zijn dan de DFP ?

[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 07-04-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

zo dit is mijn race hoekje >:)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/sebastiansk/cpit.jpg
als iemand nog een momo force heeft wil ik hem misschien wel overnemen
(ja Smarron die oude momo force is beter !!! als jij weet of ze ergens nieuwe hebbe wil ik dat weten :D )

[ Voor 89% gewijzigd door BruceLee op 07-04-2005 15:40 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
De Momo Force is helemaal niet beter dan de DFP. Hij is alleen iets steviger maar qua stuur is de DFP op alle fronten beter: 900 graden, veel preciezer en veel meer knoppen.
Ik doe mijn Momo Force trouwens niet weg, tenzij iemand mij een offer doet that I can't refuse :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Er zijn volgens mij 3 keuzes van Logitech:

- Momo Force oud
- Momo Force nieuw
- DFP

De oude versie Momo Force is sowieso beter dan de nieuwe als ik reviews mag geloven, maar hoe zit het met de vergelijking tussen de oude Momo Force en de DFP?

edit:
Ik heb trouwens even wat reviews gelezen en ik ben al overtuigd van de DFP, dat zal de vervanger worden van mijn geliefde maar vervloekte Act-Labs.

[ Voor 25% gewijzigd door Smarron op 07-04-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Smarron schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:52:
De oude versie Momo Force is sowieso beter dan de nieuwe als ik reviews mag geloven, maar hoe zit het met de vergelijking tussen de oude Momo Force en de DFP?
Zie 1 post boven je. De nieuwe Momo (Racing Force) hoef je sowieso niet meer te overwegen maar de DFP is ook beter dan de Momo Force behalve dat hij een stukje minder degelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Leuk Topic dit! En ik dacht nog wel dat ik een van weinigen mafkezen was die een race-sim bouwen :)
Hier een foto van mijn vorderingen:

Afbeeldingslocatie: http://img209.exs.cx/img209/4895/sim18ay.th.jpg

Moet nu stoel/stuur/pedalen gaan bevestigen. Knap lastig om die afstanden goed te krijgen.
Ik zie nu trouwens dat ik maar eens moet beginnen om het stuurtje andersom te zetten. :P
Over een week of 2 hoop ik het eindresultaat te kunnen tonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Heeft iemand hier ervaring met die fresnel lenzen?
ik vraag me af of dit er een beetje mooi uitziet, ik wil dan namelijk het randje tussen 2 17" monitoren wegwerken.....

Beetec: ziet er goed uit! denk dat ie mooier als de mijne word :P

[ Voor 19% gewijzigd door Extera op 08-04-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Afbeeldingslocatie: http://www.magura.com/english/pop/images/04_pop_odin.jpg

Ik vroeg me af is het idee om pedalen te maken met een achtervering met luchtdruk. Dan kan je namelijk je pedalen ook nog zeg maar stellen, door de luchtdruk te bepalen.

Afbeelding hierboven is zomaar een willekeurig voorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32443

heb die rode momo van dat plaatje net gekocht, dus hij zal weg zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 32443 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:26:
heb die rode momo van dat plaatje net gekocht, dus hij zal weg zijn :P
Haha! Ja, volgens mij wel een goeie koop. Ik heb toch maar besloten om die DFP te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wakkaman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:43:
[afbeelding]

Ik vroeg me af is het idee om pedalen te maken met een achtervering met luchtdruk. Dan kan je namelijk je pedalen ook nog zeg maar stellen, door de luchtdruk te bepalen.

Afbeelding hierboven is zomaar een willekeurig voorbeeld!
Ik heb zo'n ding op mijn fiets Giant NRS3 2005 en ik kan je zeggen dat daar dus echt veelste veel druk op zit om goed intedrukken.
Extera schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:08:
[...]

laat het even weten als het is gelukt :)
zullen we deze disscusie trouwens voortzetten in het race-sim hardware topic? ik was hem hier begonnen omdat ik dacht ik instellingen in GTR moest wijzigen... nu we weten hoe het moet lijk het hardware topic mij een beter plek.

ik hoop vanavond m'n 2e 17"monitor te hebben
Bij deze Ik heb het geprobeert. Maar dat ATI control ding is echt verschrikkelijk. Ik zit nu ook weer op mijn oude omega;s
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/4286/p10100099ks.jpg
Zoals je ziet moet je dus minstens 3 schermen hebben wil je lekker kunnen spelen, Die heb ik dus ook alleen de 3e heeft geen snelle videokaart. Desondanks haalde ik op deze resolutie 2520x1024@32bit maar 20fps op high details met een Athlon643000+/1gig/ati9800pro. Helaas crashde dat ati control panel steeds en na een reboot of 3 had ik alles goed. Span mode aan dus Toen het programma gekilled omdat het vast zat :( GTR opgestart en de juiste resolutie geselecteerd. Werd gewoon als breedbeeld gepakt. Windows is echt verschikkelijk zo alles komt in het midden waar dus je balk zit :( Ingame dus ook:
Afbeeldingslocatie: http://img27.exs.cx/img27/1171/p10100130vo.jpg Dat is dus echt niet fijn :/
Dus als je dit ook wilt. Koop een matrox perhalia en 3 schermen, Misschien lukt het ook met een snelle PCI videokaart. Maar je blijft altijd performance problemen houden denk ik. Hier nog wat pics:

[ Voor 31% gewijzigd door Ghostrider op 08-04-2005 19:04 . Reden: moest ffe eten tussendoor ;) ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over mijn cockpit: hij is bijna af!!!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Cockpit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Cockpit2.jpg

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Bouwplaat, geschikt voor mensen van ongeveer 1.82:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Bouwplaat.png

Verder: 65 cm breed, monitorplaat: 65x50. Verder is er nog een plaat onder de stoel van 65x40, een plank van 65x30 onder de pedalen en eentje van 65x10 als steunplank onder de monitorplank. rechter zijplank is bij de stoel iets hoger dan de linker. Op deze rand komt een plank als armleuning waar ik op kan muizen. Ook komt er nog een draaibare plank voor een toetsenbord.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 08-04-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ziet er goed uit... Maar ik vraag me af, Versleep je elke keer je Monitore en computer etc ? hoe doe je dat. of gebruik je gewoon een dedicated Race computer :9

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Aaah k thnks ja dacht idd ook al dat in de praktijk dit niet zou werken voor pedalen, ik ben namelijk bezig pedalen te bouwen heb in principe bijna alles al alleen goeie veringen kan ik niet vinden.

Tips waar ik veringen kan vinden zijn welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:48:
Aaah k thnks ja dacht idd ook al dat in de praktijk dit niet zou werken voor pedalen, ik ben namelijk bezig pedalen te bouwen heb in principe bijna alles al alleen goeie veringen kan ik niet vinden.

Tips waar ik veringen kan vinden zijn welkom!!!
IJzerwarenzaak? Bouwmarkt misschien (daar werk ik voor maar ik heb geen idee of we dat verkopen :X)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GreenFury schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:25:
Ziet er goed uit... Maar ik vraag me af, Versleep je elke keer je Monitore en computer etc ? hoe doe je dat. of gebruik je gewoon een dedicated Race computer :9
Hier staat mn 22" op, met stuur, muis en tobo. Op mn bureau staat een TFT (15"), een muis en een tobo! (dus twee muizen, twee tobo's en twee schermen op 1 pc) :P

Dedicated race pc komt zeer binnenkort. Dat wordt dan mn huidige pc. Ik heb nog een pc in onderdelen, op een socketA-mobo na. Als ik weer ff centen heb koop ik dat, en dan heb ik een type-pc (1900+) en een game pc (zie sig). Ow yeah!

Net ff voor het eerst gereden in mn cockpit, twee uur non-stop. En? Geen rugpijn meer!! Rijdt echt goddelijk in zo'n autostoel (goh, waar zijn ze voor gemaakt?). :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
die balk in het midden is toch weg te werken met lenzen?
ziet er verder wel kick uit... ik ga het toch eens proberen als m'n scherm binnen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
@smarron
Zonde dat je act-labs stuur niet wil werken, ik weet hoe lekker die dingen sturen (heb zelf een RS (non force) ) en nog nooit problemen mee gehad (maar heb ook geen Nforce mobo) maar ik heb wel al een paar keer hele goede reviews gezien van die DFP van logitech, zal m'n bericht wel editten als ik ze heb gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Extera schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:28:
die balk in het midden is toch weg te werken met lenzen?
ziet er verder wel kick uit... ik ga het toch eens proberen als m'n scherm binnen is....
Ik weet niet hoe duur dat is, Bovendien zitten er meer nadelen aan dan voordelen.

-Balk
-Ballaberde performance
-Het hoogteverschil (is wel wegtewerken maar ik heb geen 3x19inc, dit was al duur genoeg)
-Het werken in windows Of je moet het steeds helemaal goed instellen = veel werk. En kan niet met ultramon
-Als je raced zit je toch gefocust op 1 monitor bij 2 zit je dus altijd gefocust op die balk. Oplossing is een perhalia of een mogelijke met PCI opstelling. Wat dan ook weer niet aan teraden is door de performance die dan nog minder is :/

Maar post ffe plaatjes als het klaar is 8)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
eerst een uitzoeken hoeduur die lenzen zijn... ik hoorde dat ze bij media markt te koop zijn...
ik krijg het niet voor elkaar om er achter te komen wat de prijs in euro/dollar is bij frex...

ik loop van de week wel even langs media markt, zit toch 5 min van me school af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Extera schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:42:
eerst een uitzoeken hoeduur die lenzen zijn... ik hoorde dat ze bij media markt te koop zijn...
ik krijg het niet voor elkaar om er achter te komen wat de prijs in euro/dollar is bij frex...

ik loop van de week wel even langs media markt, zit toch 5 min van me school af......
Bij Frex is een sheet van 550x450 mm 87,59 euro. Staat gewoon in het tabelletje hoor. ;)
Maargoed verzendkosten uit Japan zijn nogal hoog en ik denk dat je het wel goedkoper ergens kunt krijgen.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.